Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 28. forduló - Ronaldo és Isten között félúton

2008.03.18. 07:00 pancho_sanza

Ha valaki számára eddig nem volt világos, hogy hatalmas problémák vannak a La Liga háza táján, az most teljes mértékben megbizonyosodhatott erről. Gyakorlatilag nincs olyan csapat, amelyik teljes mértékben elégedett lehet az idei produkciójával. (reklamálóknak: Zenit Szentpétervár) A Real Madrid Riazorban mutatott teljesítménye és leégése már senki számára nem jelent újdonságot. Ugyanakkor a Barcelona játékosai is kétségbe ejtik az értük szurkolókat, mivel a katalánok bajnoki teljesítménye és morálja nagyjából olyan, mintha a Tatabánya mezét viselnék a gránátvörös-kék alatt. Ezért aztán nem is meglepő, hogy Eto’o és Henry hét ponttal van lemaradva Soldado mögött. Természetesen a két nagyon túl is létezik spanyol bajnokság, és az igazat megvallva, csak ott létezik igazán. Különösen azért, mert Luis Fabiano magabiztosan terelgeti előre a Sevillát. A Valencia már bíztató jeleket mutatott hétvégén. A Getafe sebezhetetlenségével csak eleganciája versenyezhet. A Recreativo néggyel válaszolt a múltkori hétre. Az Espanyol végre méltósággal viselte kapitánya hiányát. A Betis egyik szurkolója viszont nem éppen a legjobb megoldást választotta elégedetlensége kifejezéséül.  Esett 28 25 gól és elkelt egy hely az év csapatában. Nem Soldadora gondoltunk. Tovább után részletek:

Bár nem a szombat este főattrakciójaként lett beharangozva, azonban a másik két párhuzamosan futó mérkőzésen sokat tettek azért, hogy a Levante utolsó helyére  - egyre komolyabb eséllyel - pályázó Murcia legyen az est egyik fénypontja. Pedig a korai vendégvezetés láttán nem volt olyan néző a stadionban, akinek ne jutott volna eszébe a mallorcai vérfürdő. Szerencsére a Rerce játékosai túltették magukat a bekapott gólon, s megfordították a mérkőzést. Ezáltal a három pontot érintő minden kérdés el is dőlt, azonban a Murcia még rugdalózott kicsit, hogy jelezze nem teljesen adta még fel az első osztályú reményeit. Pedig erre a most győztes hazai csapatnak is igen csekély az esélye.(Recreativo – Murcia 4-2) Az előző két csapat bennmaradásáért a Betis szurkolói tehetnek legtöbbet, miután tahóságuk kifejezéseként ez az idény sem múlik el vízzel töltött palack pályára dobálása nélkül. Az előzmények ismeretében igen súlyos következményekkel számolhat a Betis, pedig már tavaly is fűt-fát, de főleg biztonsági intézkedést ígértek a klub elöljárói, amikor Juande Ramos feje találkozott az ominózus tárggyal. Az egészben az a legszomorúbb, hogy a hülye néző valószínűleg nem foglalkozott a mérkőzéssel, ugyanis a vendégek egygólos vezetése ellenére csapatának volt esélye a pontra, mi több a háromtól sem álltak nagyon messze. Valószínűleg érezte ezt Armando is, aki időhúzás gyanánt húsz méteres nekifutás után szeretett volna elvégezni egy kirúgást. Ez lett a veszte. (Betis – Athletic felfüggesztve) A Betis játékosok legalább kitettek magukért, és hajtottak, ami enyhén szólva nem mondható el a Real Madrid komplett csapatáról, mert rendben van, hogy a Riazorban nem szoktak nyerni - ezt akár átoknak is nevezhetjük -, de eddig legalább mindig megpróbálták elhozni a három pontot. Most nem. Igazából megmagyarázni sem lehet, hogy az olyan szánalmasan fogalmatlan alakok, mint Soldado, miért nem szántják fel a pályát, ha már a labdához és a játékhoz sok közük nincsen. Egyébként nem akarjuk a futóteljesítményével magát egyértelműen Ronaldo és Isten közé pozicionáló madridi kilencesre fogni a vereséget, de némi önkritikát gyakorolva talán feltűnhetett volna néha Casillas mellett, hogy a labdát, esetleg italt hozzon kapusának. Csak azért, hogy hasznosnak tűnjön, mert így maximum akkor vettük volna észre, ha a mérkőzés ideje alatt a két oldalvonal között kondíciós edzéseket végez. Persze igazságtalan lenne nem megemlíteni, hogy gyakorlatilag minden társa felnőtt hozzá. Már nekünk ciki mindig Gutit bántani, de most is meg kell említenünk, mert ő volt az egyedüli, akinek megadatott, hogy kétszer is kapura lőhessen. Kapásból simán lőtt egy gyertyát, míg rögzített helyzetből tizenöt méterrel a kapu fölé durrantott. Ezek után nem csoda, hogy megérdemelt hazai győzelem született, bár igazából a Deportivo passzivitását sem igazán értettük, mert mindennek tűnt ez a Real Madrid, de olyannak nem, akitől félni kell. Sokkal inkább viccesnek. (Deportivo - Real Madrid 1-0)

Mielőtt a Barcelonáért szurkolók ajkán a mosoly jeleit vélnénk felfedezni, gyorsan meg kell említenünk, hogy csapatuk simán bebizonyította, hogy nem véletlenül térdelt le olyan csúnyán a Villarreal elé. Ezúttal valamivel olcsóbban megúszták a katalánok sztárjai, mert bár a térdelő helyzet ismét megvolt, az Almería elfelejtette berakni kihasználni a ziccert. Az a baj a gránátvörös-kékekkel, hogy elhiszik félisteni mivoltukat, s ennek jegyében mindennemű alantas munkát (lásd még futás) igyekeznek mellőzni játékukból. Ezzel még nem is lenne semmilyen probléma, viszont azzal már igen, hogy a labda is dadog a lábuk alatt. A kettő kombinációjából egyenesen következik, hogy simán bajnok lehet a királyi gárda a fentebb vázolt szánalmas kép ellenére. Egyébként a legegyszerűbb ráfogni Frank mesterre, de nem gondoljuk, hogy az esetlegesen hibás taktika ellenére a pálya felszántása meg lenne tiltva a játékosok számára. Főleg a vezetés birtokában volt kényelmes a vendégcsapat, s amikor Milito beszedte a második sárgáját meg is pecsételődött a katalánok sorsa, mert az Almería annál jobb csapat, minthogy kihasználatlanul hagyjon egy emberelőnyt. A hátrány hét pontra csökkent, de valójában nehéz elképzelni, hogy előzzön a Barcelona, mert ehhez nemhogy andalúz kisvárosokban kellene pontokat szerezni, hanem a fővárosban is. Még akkor is nehéz lenne, ha közben nem kellene a Valencia és a Schalke ellen kiállni, így meg különösen az.  (Almería – Barcelona 2-2) A Sevillát már nem nyomasztja semmilyen extra teher, mindössze a Bajnokok Ligája indulás lebeg szemük előtt, ami valószínűleg meg is lesz, amíg Luis Fabiano tökéről gatyájáról is befelé pattan a labda. A brazilon továbbra sem tudunk kiigazodni, mert a végjátékban kihagyott egy ordító ziccert, és mellélőtte azt az emelést, ami a hétvége gólját jelentette volna számára. Ehhez képest nyesett egy csúnyának tűnő szabadrúgásgólt (pedig dehogy volt az), s Keita gólba tartó bombája is róla - pontosabban a bal heréjéről - pattant be. Egyébként a mali középpályás legalább annyit tesz idén a Sevilláért, mint Fabiano, s már most megkérdőjelezhetetlen a helye az idény csapatában, pedig még sok van hátra. Olyan sok, hogy a Valencia is odaérhet egy UEFA kupás pozícióba, de a mutatott játék alapján még a Barcelonát is simán kiverheti szerdán. David Villa egyetlen ötven centis labdája az ötösön belül nagyobb kreativitásról tett tanúbizonyságot, mint a komplett Real Madrid februárban. Silva és Joaquín is kezd felnőni a feladathoz, míg a Zigic helyett játékra jelentkező Morientes lehet az utolsó olyan építőelem, amely mentén elindulhatnak a Turia partjáról. Attól függetlenül, hogy a győzelem most nem jött össze. Lehetne a bírót emlegetni és még sok más dolgot is, azonban botorság lenne azt gondolni, hogy nincs feljebb. Még a holland tulipánnal és változatlan kerettel is. (Valencia – Sevilla 1-2) Ezzel szemben az Atlético mindenképpen igazolásra szorul, mert bár a helyezések egyelőre mást mutatnak, nagyon nehéz lesz a Sevillát maguk mögött tartani. Hogy a Villarreal megelőzéséről már ne is beszéljünk. Minőségi védők kellenek, meg egy jó belső középpályás, s akkor simán benne lennének a négyben. Persze mindezt nem a Levante elleni mérkőzésen állapítottuk meg, mert most simán hozta a kötelezőt a fővárosi gárda amellett is, hogy a hülye bírót idén csak elvétve kerüli el, s a helyzetkihasználás terén is van még javítanivalója. (Atlético – Levante 3-0)

Nem nagyon jellemző ránk az irigység, de ha a Villarreal szurkolóira gondolunk, akkor könnyen bűnbe esünk. A boldogság és az elégedettség elegye áramlik az El Madrigal felől, ami mostanában viszonylag ritkán fordul elő Spanyolország futballpályáin. Előzetesen a Zaragozát egy kicsit erősebbnek gondoltuk. Pontosabban inkább képesnek a pontszerzésre. Pedig nem kellett volna, mert míg Nihat kihasználta kevés lehetősége egyikét, és a bíró is befújt egy olyan lökést, amit még sakkban sem szankcionálnának, addig Oliveira nem tudta elviselni Milito hiányát, s védőket megyszégyenító módon szabadítgatta fel a hazai kaput ziccerből is. (Villarreal – Zaragoza 2-0) Güiza és a Mallorca bezzeg ott folytatta, ahol múlt héten abbahagyta, s viszonylag korán kétségek közzé sodorták a kisebbik katalán gárda szurkolóit. S mindezt még fokozták is, amikor nemcsak szögeltekben és helyzetekben, de játékban is a hazaiak fölé nőttek. Aztán minden kimaradt, s Luis Garcia büntetett kétszer, így helyretéve a szigetlakók egekbe szárnyaló önbizalmát. (Espanyol – Mallorca 2-1) A Getafe háromszor verheti el a Racingot röpke három hét alatt. Enélkül is nagyon szeretjük Laudrup csapatát, viszont amennyiben szerdán hétközben is győzni tudnának Santanderben, már meg is süvegelnénk a fővárosiak idei szezonját. Főleg, ha olyan látványos mérkőzésen, mint amilyen a mostani volt: gólok, kiállítások, cselek, mezőnyjátékos a kapuban, De la Red ismét belső védőként, ami már azért is érdekes, mert - amennyiben Gallastól eltekintünk - Matthäus óta nem láttunk tízes mezt a védelem tengelyében. Szóval ez egy igazi derbi volt, amiért mindkét csapatot csak dicsérettel illethetjük. (Getafe – Racing 2-1) Ezzel ellentétben a Valladolid és az Osasuna inkább egy alaposabb fejmosást érdemelne, amiért sikerült nekik egy gólnélküli döntetlent felmutatniuk a nagy kiesés elől menekülésben. A mérkőzés tükrében szeretnénk a spanyol labdarúgó szövetséghez fordulni, hogy ezután a gólnélküli meccsekért ne járjon pont. (Valladolid - Osasuna 0-0) 

103 komment

Címkék: spanyol összefoglaló la liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr78385403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hyni 2008.03.18. 08:13:17

"mert Matthäus óta nem láttunk tízes mezt a védelem tengelyében"

pedig néha nem árt Arsenal meccset nézni. William Gallas! (azonban tény hogy a konzervatív futballszurkolói szemet bántja ez a mezszám a védelemben...)

Lond · http://lond.blog.hu 2008.03.18. 08:18:19

Nem láttál még idén Arsenal meccset, pancho_sanza? (Gallas 10-esben)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 08:44:04

Teljesen jogos. Pedig még láttam is Gallast, csak a 10-es mezről valamiért nem ő jutott eszembe. Valószínűleg azért, mert más okokból kapta meg az Arsenal 10-esét, mint a német és De la Red a sajátját.

elekek 2008.03.18. 09:28:50

Most jön egy jó kis hétközi olasz. Remélem oda is felrakjátok a tippjeitek indokolva. :)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 09:32:36

lesznek olasz tippek, bár a 10/7es találati arányt nem tudom állandóra ígérni :)

elekek 2008.03.18. 09:35:55

Igen nagyon nehéz forduló lesz. Nekem egy tippem van mégpedig az hogy a Cagliari otthon megveri az Atalantat. :)

elekek 2008.03.18. 09:38:47

De azér nem panaszkodhattok, mert elég jól eltaláljátok a győzteseket.

rizla 2008.03.18. 09:48:48

"Egyébként a legegyszerűbb ráfogni Frank mesterre, de nem gondoljuk, hogy az esetlegesen hibás taktika ellenére a pálya felszántása meg lenne tiltva a játékosok számára."

mivan?? ha egy csapat két éve folyamatosan gyenge GLOBÁLISAN, akkor az mi, ha nem edzői felelősség? vagy rúgják ki mind a huszoniksz játékost? ugyanmár. vicc, hogy akik elmentek a barcából (belletti, guily), és tavaly siralmasan szarok voltak, most újra képesek focizni, akik pedig nagy lendülettel érkeztek (milito, abidal) folyamatosan romlanek le.
fájdalmasan nyilvánvaló a helyzet. a szakmai vezetésből hiányzik az a tökösség, ami egy ilyen megfáradt sztárcsapat megfelelő kezeléséhez szükséges. új koncepció kell > új edző.

rizla 2008.03.18. 09:52:11

mondjuk az is gyanús, hogy belletti idén le sem sérült (vagy nem annyiszor, nem tudom), ellenben a tavalyi szezonnal, amikor folyamatosan eltörte a lábát a fűszálakban. a barcának idén simán a legtöbb sérültje van a ligában (statisztikailag igazolt). úgyhogy nem csak a taktika (pontosabban a taktika megfelelő kidolgozása, és kommunikálása a játékosok felé) szar, de az orvosi stáb sem áll a helyzet magaslatán.
igaz, ronaldinho állítólag nem is sérült volt, csak másnapos..
rijkaard tehetséges edző, de arra láthatólag képtelen, hogy seggberugdossa az ilyen embereket. de kirúgni sem akarja őket, állítólag az ő szava döntött ronaldinho maradása mellett.
ezt így nem lehet..

Akocka 2008.03.18. 10:33:43

Én úgy tudom, hogy csütörtökön lesz a kupa.

RealMathius 2008.03.18. 10:37:14

Gyanús, hogy idén a Realban is fixen 3 alapember sérült minden meccsen. Itt összeesküvés szagot érzek. :)
És utólag is elnézést kérek kedvenc csapatom nevében azon futbalt szerető férfitársaimtól, akik szórakozás reményében ültek le szombaton meccset nézni. Már én szégyeltem magam!

mantegna 2008.03.18. 10:56:13

Kis színes: A 28 ms környékén, a Depor-Real össz bal alsó sarkában nem egy műbránerrel játszadozott az egyik szurkesz?

mickeyknox 2008.03.18. 11:14:11

lehet, hogy mióta fuentes doktor csalafintaságaira (és arra, hogy a páciensei közt nem csak bringások, hanem focistáktól teniszezőkig sokmindenki szerepelt) fény derült, romlik a focisták állóképessége.

T.F.E. 2008.03.18. 13:24:42

IronRock:
"Na most van az, hogy a Real komplett csapata (Casillas -t kivéve) letérdel és csontig becsókol az Almería összes játékosának."

Aztán miért? A Barcelona komplett csapata (Iniestát kivéve) letérdelt és becsókolt már az Almería játékosainak?

Ha ugyanaz a csapat nehezíti meg mindkét bajnoki aspiráns dolgát (Almeria, Sevilla, Murcia), akkor mindkét csapat benyal nekik?

"Ha a Real ezek után megnyerné a bajnokságot, remélem nem lesznek rá túl büszkék, ugyanis csakis azért nyerhettek, mert a Barca is kb. olyan töketlen mint ők..."

Nem, a Barcelona töketlenebb (és remélhetőleg a végelszámolásig ilyen is marad), mint a Real Madrid, elvégre 7 pont a különbség.
Egyébként a töketlenség abban nyilvánul meg, hogy a Real Madrid idén eddig 20 meccset nyert, viszont 2 döntetlent játszott, és 6 vereséget szenvedett.
A Manchester United mutatója 21 4 4, ami azért nem sokkal jobb (4 pont fór + 1 fordulóval többet játszott), mégsem tartja őket senki töketlennek.

IronRock 2008.03.18. 13:41:33

Hogyne T.F.E. csak éppen a MU még érdekelt a BL-ben (igaz, az FA-kupából ők is kizúgtak, de onnan mind a 4 angol nagycsapat, akik bejutottak a BL-ben a legjobb 8 közé.). A Real pedig szerencsétlen és szar játékkal esett ki a BL-ből, korábban meg a spanyol kupából is. És a Real most úgy volt szar, hogy nekik már csak a bajnokság maradt, tehát nem kell 2-3 fronton teljesíteni. A Barca meg úgy van 7 ponttal lemaradva, hogy mindhárom sorozatban még versenyben van, és rakás fontos poszton vannak sérültjeik, míg a Real-nál már ott volt a védelemben Pepe (minek is?), elöl Robinho, Snejider is játszott (na ő is minek), csak van Nilstelrooy hiányzott....azért a két helyzet nem ugyanaz.

gibson 2008.03.18. 13:48:05

Pepe, Robinho és Sneijder is hosszú sérülésből tértek vissza mondjuk. Ramos is hiányzott, Robben is, stb. De nem a bizonyítványt akarom magyarázni ezzel, csak a hitelesség kedvéért jegyeztem meg. Tényleg g*ci szar volt a madrid, én sajnos végignéztem az egész meccset.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 14:17:43

Én közvetítettem a Real meccsét, s kb. negyedóra után biztos voltam benne, hogy hiba volt belevágni. A Manchesterrel való összehasonlítást torzítottnak érzem. Nagyjából biztos vagyok benne, hogy Soldado nem férne az MU tartalékcsapatának cserepadja közelébe.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 14:24:53

IronRock, de az United nem is a Romával játszott :), és ami azt illeti a Lyon ellen ők sem voltak olyan meggyőzőek, mint a bajnokságban. Remélem most az MU is megkapja a magáét.

IronRock 2008.03.18. 14:31:38

Én nem hiszem hogy megkapják a magukét. Bár abban biztos vagyok, hogy nem lesz 7-1 mint tavaly, a MU sanszosabb hogy továbbjut. Nem voltak meggyőzőek a Lyon ellen ez igaz, és pokolian nehéz két meccs vár rájuk a Roma ellen, azonban mégis, szerintem, ők jutnak tovább.
Amúgy pancho-nál a pont. És egy dolgo biztos: a mostani MU egy félidő alatt kivégezné a Real-t....

tomiP 2008.03.18. 14:38:33

Soldadot is csak azért nem adják el, hogy nem mondják rájuk,hogy nem tartanak meg saját nevelésű játékost. És ezzel a Sneijder gyerekkel mi lett? Olyan szépen indult a bajnokságban. Nem igaz, hogy valaki nem vág rá valaki egyet egy vizes törölközővel, hogy "Hé öreg, ideje lenne valamit újra mutatni!"

IronRock 2008.03.18. 14:58:52

Snejider megsérült amikor éppen jól ment neki, de az is tény, amikor visszatért se mutatott sokat, ki is került a kezdőből. Mivel azonban a rapszodikus Guti van csak erre a posztra, sok választási lehetősége nem volt a Cipésznek. Soldado-t meg kicsit azért felmenteném (na nem nagyon, elvégre most lehetőséget kapott és rohadtul nem élt vele), mert azért nehéz a kispadról játékba lendülni és hétről-hétre jól játszani. Talán ha csereként több lehetőséget kapott volna.... Szerintem két lehetőség van: vagy kölcsönadják valahova hogy végre játsszon is, vagy kockáztatva (bár a Real utóbbi időben nyújtott támadójátékát elnézve nem lenne az túl nagy kockázat) berakják vagy a kezdőbe vagy csereként többször is, hadd bizonyítson.

T.F.E. 2008.03.18. 15:24:20

IronRock:
>>>A Barca meg úgy van 7 ponttal lemaradva, hogy mindhárom sorozatban még versenyben van, és rakás fontos poszton vannak sérültjeik

T.F.E. 2008.03.18. 15:32:54

Elnézést, ilyen még nem fordult elő velem: eltűnt a hozzászólásom érdemi része. Nekifutok még egyszer.

>>>A Barca meg úgy van 7 ponttal lemaradva, hogy mindhárom sorozatban még versenyben van, és rakás fontos poszton vannak sérültjeik.

T.F.E. 2008.03.18. 15:34:47

A Barcelona csak 3 meccsel játszott többet, mint a Real Madrid. (3 kupameccs).

A sérültekre meg nem érdemes hivatkozni, pont a Real Madrid ellen. Egyébként is, azért van 25 játékos a keretben, hogy helyettesítsék a sérülteket, mivel sérülés nélkül nem lehet végigjátszani egy idényt.

qwasd 2008.03.18. 15:56:28

Kompany is 10-es a Hamburgban és jobb esetben ő is a védelem tengelyében foglal helyet.

Asidotus 2008.03.18. 16:04:46

Lehet itten pontszámokat nézegetni, összehasonlítgatni, azt hiszem korábban én is tettem ilyet, de belátom, tévedés volt. A mutatott játékkal van a gond a Realnál és a Barcánál is. Míg az Inter és a Manchester fölényes játékkal vezeti a bajnokságát, klasszis megoldásokat látunk tőlük, addig a két spanyol sztárgárda csak szenved, és csak akkor nyernek, ha a bénázásban partner az ellenfél is.
Meg kell nézni a meccseket, és látszik!
(Főleg, ha az ember látta a 2000-2002-es Realt és a 2004-2006-os Barcát, akkor látszik csak igazán, hogy gondok vannak.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 16:15:02

Nünü, én azért örülök az aranylabdások igazságosabb eloszlásának, nem lehet mindig 5 egy csapatban. Igazságtalan is ezt a mostani Realt, ahhoz hasonlítani. A Barcát mondjuk lehetne a két évvel korábbihoz, de még a reményük is megvan , hogy elérjék, sőt túlszárnyalaják az akkori eredményeket. Azt mondom ez ugyanaz a Barca csak hullámvölgyben van, mert sérülésektől tizedelt és motivációs problémákkal küzd, de ha újra megigézi őket a serleg, megint összekapják magukat. Mit mondanak majd tíz múlva, ha a Barca idén megnyeri a Bl-t? Segítek, azt hogy milyen jó volt a 2005 és 08 közötti Barca.

Asidotus 2008.03.18. 16:35:17

A 2000-2002-es Real (én úgy értettem, hogy a 2000/1, és a 20001/2-es szezon) még nem volt tele aranylabdásokkal, Ronaldo 2002. nyarán érkezett, Owen meg a következő évben. (Persze, az aranylabdások igazságosabb eloszlása az lenne, ha mind a Juventusban játszanának, és Buffon is kapna egyet.)
A barca 2004-től volt jó, méghozzá mondhatjuk hogy a naptári évkezdettől, emlékezhetünk a szédítő tavaszi menetelésre, mikor zsinórban 17 meccsen voltak veretlenek, mindössze 3 döntetlennel.
Ha idén megnyernék a Bl-t? Hát, az angolok és Roma meggyőzőbb számomra, megelpő lenne nekem. Kb. mint a Liverpool 2005-ös győzelme.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 17:21:16

A jelenlegi formák alapján igazad lehet, de olyan zsenik, mint Ronaldinho, Henry, Eto bármikor elkaphatják fonalat. Oszt még ott van Xavi. Iniesta és Deco is és Messi, ha meggyógyul, szóval láttam már karón varjút. Egy Barcát, főleg ilyen játékosokkal a sohasem lehet leírni, sőt ezzel a sorsolással ők talán a legesélyesebbek. Bár tudod mit, legyen igazad és verje ki őket a Roma az elődöntőben!

Asidotus 2008.03.18. 17:50:07

Mivel én olasz foci és Barca drukker vagyok, ezt így nem merném kijelenteni, jó meccst szeretnék látni.
(Persze, már ez a párharc létrejötte is ejakulációt okozna!)

rizla 2008.03.18. 19:00:43

Soldadot is csak azért nem adják el, hogy nem mondják rájuk,hogy nem tartanak meg saját nevelésű játékost. És ezzel a Sneijder gyerekkel mi lett? Olyan szépen indult a bajnokságban. Nem igaz, hogy valaki nem vág rá valaki egyet egy vizes törölközővel, hogy "Hé öreg, ideje lenne valamit újra mutatni!"

- soldado most először volt kezdő madridban. eddig ÖSSZESEN kb 90 percet játszott idén szerintem. úgyhogy a sajátneveléses példastatuálást ezzel el is szúrták.

- sneijdernek sokkal több helye lenne a PL-ben, vagy a serie A-ban, mint a madridban. szerintem elkapkodta a klubcserét. ahogy a real is a leigazolását.

halareaal 2008.03.18. 19:41:31

persze,ha a Real megnyeri az egyik (ha nem a ) legerősebb bajnokságot, az csakis azért van mert töketlen, gyenge, és igazából nem Barcelona, Sevilla, Valencia szintű csapatokat, hanem Tatabánya és Reac féléket előz meg. hogyne.

az orvosi stábnak pedig elenyészően kevés köze van ahhoz, h a játékosok mikor sérülnek, főleg ilyen nagy kluboknál, ahol azért gondolom van pénz felszerelésre/szakemberre. az, hogy mennyi idő, amíg rendbehozzák őket, már más kérdés, de ehhez tudni kell, a profi focisták 99%a előbb tér vissza a játékba, mint az orvosilag elfogadott volna, egyszerűen a csapatok és szponzorok (nameg maguk a játékosok) miatt. én vmért azt is gondolom, h nem most érettségizett medikusokat állítanak a csapat mellé, tehát nem hiszem h nekünk kéne megmondanunk mit hogy csináljanak. bár persze követhetnek el hibákat - itt most arra gondolok, amikor a Realnál pl azt mondták, Milito alkalmatlan a játékra -, de az orvosi stáb leváltása önmagában semmit sem változtatna semmin.

IronRock 2008.03.18. 19:48:22

Snejider is sérülékeny és nem tud (még) bizonyítani ha agyonrúgják. Eredivisie-ben ez eddig nem volt divat, ez most más világ. A PL-ben vagy Serie A-ban se fog tudni jobban bizonyítani, ott legalább annyira kemények a védők mint a spanyol elsőosztályban. Kérdés hogy képes-e megszokni és alkalmazkodni ehhez, vagy megy a levesbe...kár lenne érte mert amúgy kreatív és jó játékos, de még nem szokta meg, mennyire kemény az élet az első vonalban...

IronRock 2008.03.18. 19:57:08

halareaal nem változtatna, de ha rá tudtak bólintani olyanok leigazolására mint anno Woodgate, vagy idén Metzelder, Pepe akik a fél vagy teljes szezonban sérültek ráadásul hiányposzton, amit meccsről- meccsre megérez a Real, akkor igenis van felelősségük, mégpedig nem kevés! Ha Milito-nál rosszul döntöttek mert szerintük sérülékeny és nem bírta volna a terhelést, miért nem döntöttek így idén Metzelder-nél vagy Pepe-nél??? Menjenek a francba, Mijatoviccsal együtt! És ha nem most érettségizett medikusok állnak a csapat mellé, akkor miért is átok évek óta a középhátvád posztja a Real-ban??? Holott idén kettő érkezett, és mégis, kettő nem ér egyet....vagy felet....

halareaal 2008.03.18. 19:57:21

az meg ok, hogy a MU (azazh C. Ronaldo) szebben játszik, mint a Real, de azért az Interre ne mondjuk már, hogy valamivel is jobb teljesítményt mutatna az egész szezont tekintve, mint a Real. alig volt nagy arányú, parádés győzelme, csak egy Roma elleni 4-1 ugrik be elég régről. a játéka leggtöbbször ugyanolyan szenvedős, csak ezt betudják annak, hogy a védekezés a csapat erőssége. Ibrahimovic néha sarkaz egy szépet, máris gyönyörűen játszanak? a bajnokságot nem vezetik simábban, mint a Real, a Blből kihullottak, és nem hiszem h a gólarányuk sokkal jobb lenne. a MU meg valszeg csak akkor lesz eredményesebb a Realnál, ha mind2 sorozatát megnyeri, és halkna mondom, sztem nem sok nagy meccse volt idén, talán még annyi se, mint a Realnak (bár sokkal kevesebb volt a rossz).
egyébként mind2 csapatnak szurkolok hazájában, szal nem irigykedek. a gond azzal van, hogy ok, egy Real akkoris lehet kilátástalan szar, ha megnyeri a bajnokságot, mert a régebbi csapataikhoz hasonlítjuk őket, mert ők a Real Madrid. azonban más klubokkal szemben ez az összehasonlítás azonban már nem állja meg a helyét, mert mint a mellékelt ábra mutatja, sehol nicns olyan mérce, mint a Realnál. a Barca közelít ehhez, de ez inkább szar lesz nekik, mint jó.

halareaal 2008.03.18. 20:06:51

IRonRock, ez már teljesen más tészta, mint h ki mennyit sérült, de akkor menjünk bele ebbe is. Ronaldo leigazolása is hiba volt? arról ők tehetnek, h lerúgják a játékosokat? egyébként meg azt hogy ki nmilyen sérülékeny, nem annyira 1xü meghatározni. ok pl h Robben sokat hiányzott, de csak nem riaszt el egy csapatot, h hererákja volt 5 éve, mi lesz ha ettől eltörik a lába. sérülékeny játékosok és hosszú sérülések midnen csapatban vannak, pech, ha az adott évben épp a kulcsembereket sújtja ez. arról pedig, hogy Pepe 30 millába került, csak nem az orvosok tehetnek. jah arról nem is beszélve, h a szponzorok és klubvezetők az orvosok felett állnak, ha vkit le akarnak igazolni, megteszik az orvos figyelmeztetése ellenére is. (ami kb abból áll, h ez meg ez a játékos gyengeségei miatt gyakrabban lehet sérült).
amúgy meg ilyen alapon Nistelrooyt nem kellett volna leszerződtetni, mert volt egy másfél éves sérülése? Rooneyt el kéne küldeni mert minden évben eltöri a lábközépcsontját? ez nyilván nem ilyen egyszerű, az orvosok megvizsgálják, akit eléjük dugnak, leadnak egy diagnózist, ami ha nem kritikus, akkor létrejön az igazolás. ennyi. ha vkit nem lehet okolni egy csapat gyenge teljesítménye miatt, akor asszem azok ők.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 20:29:57

Hát azért elég nagy pofon az elmúlt 40 év összes Real Madrid játékosának, hogy a mostani csapat tudott nyerni Bilbaoban, a Nou Campban, a Vicente Calderonban és a Mestallában is. Ilyet nem nagyon csinált senki nagyon régóta.
Elgondolkodtató, hogy ez mitől van.
Aztán az is, hogy Guti miért nem fért bele soha a Real kezdőbe, aztán most meg hirtelen ott van, sőt tőle várják a megváltást. Pedig azért 11 év alatt még Karembeau helyére sem pályázhatott.. Sőt még Savio, Solari, Mcmanaman, Cambiasso és Celades is mindig megelőzte a sorban.
Persze mindez semmi ahhoz képest, amit mutatnak, az olyan megnyert meccseken is, mint a Recre és az Espanyol elleni volt, de szinte az összest felsorolhatnám, Levantétől kezdve, a Zaragozán át.
Az, hogy a bajnoki cím mit ér, megint nem mérvadó, mert ez egy lesz a sok közül, s igazából tök mindegy, hogy most eggyel több vagy kevesebb ugyanis a Real Madrid tuti lesz még bajnok, ha nem most, akkor jövőre, ha akkor sem, majd azután.
Az igazi probléma az lenne, ha megnyernék a bajnokságot, aztán jövőre megint jönne a BL pofon, mert ezzel a kerettel jönni fog, ha nem az első egyenes kieséses mérkőzésen, akkor valszeg már a csoportból is nehéz lesz a továbbjutás.
A középpályásokat hagyjuk, mert nehéz eldönteni hova férnének be és hova nem, de az már gázos, hogy az ember elgondolkodik rajta, talán a Sevilla, a Mallorca, a Zaragoza, a Valencia, az Atlético csatárai is jobbak mint a Real támadói.
A 98-as és a 2002-es vb gólkirálya is itt játszott, de nem is őket raklamálom igazán, mert jó lenne most az emberi és képességbeli tulajdonságai miatt elküldött Anelka is. Ez az igazán szomorú.
Egyébként lehet szurkolni egy csapatnak. Nincs vele probléma. Csak rózsaszín szemüvegben nagyot lehet esni. Főleg pofára.
Az igazi megvilágosodáshoz az kellene, hogy egy igazi csapat kivégezze a Realt, s bár erre meg lett volna már a lehetősége a Deportivonak és a Romának is, ők végül taktikai vagy képességbeli okokból alkalamatlannak bizonyultak egy méretes verés kivitelezéséhez.
Edzőkérdést nem csinálnék a dologból, mert lehet, hogy Schuster alkalmas, az is lehet, hogy nem. Más elképzelései vannak, mint elődjének. Elég csak Robinhora gondolnunk.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 20:32:20

IronRock, azért az orvosokra fogni a sérüléseket finomkodva is inkorrekt. Ebben a játékban mindig benne volt a sérülés, egy rossz mozdulat szerencsétlen becsúszás, vagy túl heves gólöröm (lásd: Kopunovics kerítésre mászása és lábtörése a Népstadionban), oszt dzsavesz a kórházba.

Szegény gladiátoraim annyit játszanak, hogy már nehéz éveken át sérülések nélkül kihúzni. Arról ne is beszéljünk, hogy fontos meccsek előtt, vagy nagy tornákon telebasszák injekciókkal a félsérült játékosokat és úgy kell játszaniuk. Lehet persze Roberto Carlosozni, de nem ő a jellemző példa. Az se véletlen, hogy Ronaldinho úgy visszaesett az igencsak feszített 2006-os szezon után, Igaza volt, hogy cseszett a Copa Americára tavaly nyáron, az egészség csak fontosabb.

A komoly sztárjátékosokra meg még a Taylor-féle fagurigák is leselkednek. Mindig is utaztak a pengés zsugadorokra a Materazzi- és a Keane-félék. Már az 54-es vébén kicsinálták Puskást, Pelét meg '62-ben és 66-ban, a '82-es és a '90-es vébét figyelve a jóérzésű nézőknek fájt, amit Maradonával műveltek. Van Bastennek meg még 30 éves kora előtt kellett abbahagyni, most meg úgy néz ki Ronaldonak kell befejeznie alig túl a harmadik ikszen.

IronRock 2008.03.18. 20:34:50

halareaal, nem kell a Real-t a régebbi csapataihoz hasonlítani, elég az egy évvel ezelőttihez. Már az is ég és föld...sajnos, és nem a mostaniak javára! És most kicsit tekintsünk el a sérülésektől a Real kapcsán, mert most a Depor ellen ha a sérültek nem voltak bevethetőek, talán Schuster tanácsolta a helyettük pályára lépő Soldado-nak meg a többieknek hogy elég ha lötyögnek a pályán??? Nem hiszem, épp ellenkezőleg, ideje volna bizonyítani! Ahogy tette ezt a MU hátvédosra a Roma elleni tavalyi 7-1 -es meccs előtt. Ami előtt maga Sir Alex mondta, nem a legjobb a védelem, de most a cserék megmutathatják, mire képesek! Tény hogy hosszú sérülések minden csapataban vannak, előfordul hogy a kulcsembereknél, de rég rossz, ha egy csapat nem képes a kulcsembereket pótolni és nélkülük is eredményesen játszani....ez most a Barca-ra és a Real-ra is igaz....sőt, néha még a kulcsemberekkel a pályán is képesek szarul játszani....
De hogy a sérülésekre egy gondolat még...én személy szerint minden orvosi véleményt és igazolási döntést a maga valójában hoznék nyilvánosságra, mert a szurkolókra és a szponzorokra is tartozik, kinek a mezével reklámoznak és az nem-e a fél szezonban sérült....utána meg lehet reklamálni, csak nem volna kinél. A Real-ban viszont az utóbbi időben annyi sérülékeny játeékost igazoltak, hogy ott felmerül komolyan vagy az orvosi team, vagy az ezt felülbíráló klubvezetői csoport felelőssége....de ezt nyilvánosságra kellene hozni....

halareaal 2008.03.18. 20:46:38

pancho: épp ezaz, h te elvárod a csapattól, h BLt nyerjen, vagy legalább döntőbe jusson. természetesen én is, de ez nem könnyű, sőt. azt viszont egyszerűen furcsa olvasnom, hogy ennyire le van húzva egy bajnokcsapat. és amit mondasz, az ok, mert ez a Real Madrid, de más csapatokkal szemben ez az össuehasonlítás akkor sem állja meg a helyét. amúgy ha jobb formába lendülne a csapat és a jelenlegi legjobbak játszanának, akkor ugyanúgy meg tudna verni bárkit bárhol, akár az angolokat, akár bárkit, mint ahogy ez a februári gárda ki is szophatna 6-0ra mondjuk Manchestreben. példa erre a Valencia, Villarreal, Barcelona elleni meccsek, de a Roma elleniben kinnt is sokkal több volt.

a Raul van Nistelrooy kettőssel meg csak a Barca és a Sevilla versenyezhet, akár a játékot, akár a mutatókat, akár presztizst nézzük. nem igazán értem ezt a Mallorca-Valencia összehasonlítást.

IronRock 2008.03.18. 20:46:42

pancho-nak megint igaza van, bár fáj ezt mondani, de ha a Real az eddigi enyhébb pofonokból nem tanult, akkor egy méretes maflás kéne neki hogy mindenki a klubnál játékostól edzőn át a klubelnökig (sportigazgatót szándékosan nem írtam, mert az egy balfasz) elgondolkodjon, jó-e ez így és nem kéne-e változtatni vagy a hozzáálláson és/vagy a taktikán.
De vitatkozva azt mondom, ehhez Schuster nem elég jó...talén sose nem is lesz az, de hogy most ezt nem képes megoldani az nyilvánvaló. Ahogy Rijkaard se képes most a Barca gondjait orvosolni, úgy Schuster se képes erre. És itt most nem csak azon múlik hogy más elképzelései vannak mint Capello-nak, hanem amit már mondtam itt párszor: nem képes motiválni, mentálisan felkészíteni a játékosokat. Tavaly a Real ha hátrányban volt, végighajtotta a meccset és gyakran fordított is. Most ennek nyoma nincs. Így viszont talán bajnokságot lehet nyerni egyszer (főleg mivel a legnagyobb vetélytárs is szerencsétlenkedik), de jövőre jól szerepelni a BL-ben is meg megvédeni a bajnoki címet az kizárt....motivációs problémák, azok a játékosok akik tavaly megszakadtak a sikerért, most durva szóval pilinckáznaka pályán...ez a legnagyobb gond.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 20:47:44

Persze Iron, meg kell bélyegezni a focistákat. Le kell őket köpködni kábé így: "Idehoztuk ezt a köcsögöt 30 milláért, aztán meg feszt sérült a hálátlan geci, ki akarja csinálni szeretett klubunkat! Emberek, szurkolók, szponzorok nem azért nem nyertünk, mert szarok voltunk,de az ellenfél sem volt jobb. Azért szoptunk, mert az a semmirekellő rohadék direkt eltörette a bokáját és még a kórházi napidíját is mi fizetjük utána. Ezek a szemetek veszik el az örömötöket és lopják ki a zsebetekből a zsét."

halareaal 2008.03.18. 20:54:10

IronRock, a javaslatod, hogy hozzák nyilvánosságra a diagnózist, törvénybe és egyéb morális okokba is ütközik. (orvosi titoktartás pl?) nem igazoltak több sérülékeny játékost, mint a többi klub, attól, h vki szenved egy hosszabb sérülést, még nem tekinthető sérülékenynek. mondjuk Pepe és Robben talán igen, bár ehhez tudni kéne mitől szenvedtek sérüléseket. pl a Recre elleni meccsen attól a belépőtől nemcsak ő sérült volna meg. ha meg 1 kicsit pechesebb, szétmegy a bokája, nem játszik 9 hónapig és akkor megint milyen sérülékeny.az h kit igazolnak le, amugysem az orvosoktól függ. Mijatovic húzzon a csába, ezzel egyet értek, de az orvosok elküldése abszolút értelmetlen döbtés lenne a Real esetében is. mert ha az orvosok jobban rostálnák a játékosokat, akkor valóban kb csak Roverto Carlos fordult volna meg a Realban az utóbbi időben.

montipájton 2008.03.18. 20:54:31

Pancho,

megint túlzol egy-két dologban. Guti 10 lévvel ezelőtt talán nem baj, hogy nem volt az akkori középpályások potenciális ellenfele, fiatal volt ugyanis.
Anelka neked lehet, hogy beférne, semmivel se jobb játékos Raúlnál vagy Nistelrooynál, mai állapotukban sem.
A Deportivonak milyen esélye lett volna kivégezni a Realt? Egy olyen mecsen, ahol kapura se lőttek jóformán a csapatok?
És miért is lenne "megvilágosodás", ha egyszer valaki agyonverné a Realt? Már ha az, hogy ők agyonverték pl. a Valenciát, szerinted is legfeljebb "elgondolkodtató". Hm? (Most már komolyan elolvasnám, miket írhattál ősszel, amikor mindenki a Real bombaformáján ámuldozott? Te már akkor is megmondtad, ugye...?)

Egyenlő mércét a fikázásban, por favor!

(Sukert pedig továbbra sem tartom extraklasszisnak, hiába sírod mindig vissza. Persze Soldadónál jobb, de valahogy ez is olyan pitiáner dolog, egy szerencsétlen tartalékjátékost megtenni a problémák szimbólumának...)

Asidotus 2008.03.18. 20:57:43

Ez az orvosi téma megérdemelne egy igen komoly cikksorozatot. Kit mivel kezeltek, hogyan, meddig kell pihennie, ki küldi vissza a játékost a pályára, hogy megy ez a nagy kluboknál.
Tény, hogy egyes csapatok némely szezonjára komolyan rányomta a bélyegét a sérüléshullám.
Pl. a Barca 2004-2006-os diadalmenetét az is segítette, hogy nem sokat hiányoztak a kulcsjátékosaik. Vagy a Juventus bajnoki címeit (2002-2005 között) kevés sérülés hátráltatta.

IronRock 2008.03.18. 21:02:40

popp, jogos a kritika! :-) De emlékeztetnélek arra, hogy nem is olyan régen Woodgate nyitotta a sort úgy hogy teljes egy évig nem is tudott pályára lépni a leigazolása után, aztán amikor mégis, bár inkább ne tette volna....
Metzelder most ugyanezt járja be, alig játszott az egész szezonban a sérülései miatt. Pepe ugyan többször játszott, de ő is hosszú hetekig volt sérült (másokkal ellentétben, én bánom amikor visszatért, de ez magánvélemény....). És nem a játékosokon kell elverni a port...hanem azon a balfasz csapaton, akik az orvosi stáb döntése ellenére leigazolták őket! Ha az orvosi stáb döntött úgy hogy igazolhatóak a sérülési kockázat ellenére vagy mert rosszul mérték azt fel, akkor őket vágni ki a francba! Jogos lenne a kritikád, ha ez egyedi eset lenne, de sajnos az elmúlt években és az idei szezonban ez már mindennapos. És most csak a középső védő űtokverte madridi posztjáról beszélek, a szélsőket nem is említettem. Megint az van, hogy akkor a tisztelt cserék, akiknek eddig az volt a bajuk (most nem a védelemben, mert ott jó ha volt 4 egészséges játékos a teljes szezonban) hogy nem kapnak lehetőséget, nem bizonyítottak semmivel...

halareaal 2008.03.18. 21:02:46

Iron, hagyjuk már ezt, h a Real tavaly mennyivel jobb volt, mint most. ez 1xüen nem igaz. a Real tavaly februárban jobban játszott, mint ebben a hónapbna , ez max így igaz. az a csapat semmivel nem játszott szebben és jobban, küzdeni tudott, meg mákja is volt, de ennyi. eredményeket tekintve pedig egyértelműen az idei jóval erősebb. az a csapat kiszopott a Levantétól, a Recrétől. olyan tudáskülönbséget nem szenvedett el ez a Real még 1x se ebben a szezonban, mint tavaly a Lyon ellen. szóval kérdezem, mitől volt jobb tavaly? mert Capello 3/4 év után megtanulta motiválni a játékosokatm és nagyot küzdve az utsó pecekben döntetlere tudtuk menteni a Zaragoza elleni meccset? idén erre egyelőre nincs szükség, ha a Real elbukja a bajnokságot, majd akkor lesz vitaalap erre.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 21:05:05

Egyébként Suker csak Capellonál volt állandó kezdő '97-ben vágott is bő huszat, előtte persze a Sevilla színeiben volt spanyol gólkirály is, de hát a '97-es Ronaldoval nem lehetett konkurálni. Heynckes viszont már inkább az akkor tejfölös szájú Mórt favorizálta. Sukerrel kapcsolatban tehát nem értünk egyet dear montipájton, nagyon is zsír zsugás volt a Davor.

halareaal 2008.03.18. 21:08:27

a középsővédők "átkáról" megoint mért az orvosok tehetnek? Woodgate súlyos sérülésének semmi előjele nem volt, azóta is játszik. Metzelderrről sem tudni sérülékeny-e, vagy csak elszenvedett egy rugást. Pepe meg egy ember, aki sokak szerint bombaigazolás volt (sztem is jó). Cannavaro talán nemis volt sérült a Real alatt, ha a többiek meg szarul játszanak, attól a orvosok még talán maradhatnának.

IronRock 2008.03.18. 21:15:52

halareaal, pl abban volt jobb a tavalyi, hogy ilyen töketlen és ötlettelen támadójátékot az akkori csapattól nem láttam mint amit most a Depor ellen műveltek....de mehetnék visszább a Betis, Almería, Getafe meccsekig, és akkor a Roma elleni második BL meccset nem is említettem. Ha pedig a tudáskülönbségről van szó, a Real-t többen is lefocizták ebben a szezonban elég rendesen, csak akkor azért lett a csapatnak elnézve, mert pokolian nehezen, szerencsével és nemritkán Casillas-bravúrokkal, de hozták a meccseket. Meglehet hogy Capello alatt a Real nem játszott sokkal látványosabb futballt, de olyan se nagyon volt, hogy ne küzdöttek volna a végsőkig egy meccsen, különben nem nyertek volna többször is hátrányból! 1-2szer lehet úgy nyerni, de tartani ezt eléggé nehéz, ha nincs egy karizmatikus edző a játékosok mögött...
A mostani Real mintha nem is akarna küzdeni...nem tudom hogy a játékosokkal vagy az edzővel van-e a gond, de ez már nem most kezdődött probléma.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 21:20:43

Iron, a Woodgate igazoláson derültem is eleget annak idején, oszt most nézd meg el is döntötte a Ligakupa döntőt a Spurs javára. Nem Milito helyett hoztátok véletlenül? Az argentinról mondjuk kérdezd a Barca fanokat.

Azt meg hiába mutatják ki a kütyük kinél nagyobb a sérülési kockázat, a pályán nem ez alapján törnek a csontok szakadnak a szalagok, mennek tropára az izületek. Lehet, hogy épp az sérül meg egy durva szabálytalanság következtében, akinek orvosilag a legkevesebb az esélye erre. Ma már inkább Fortuna dönt arról melyik csapatot sújtja komoly sérüléshullámmal egy szezonban és melyiket nem.

IronRock 2008.03.18. 21:38:41

popp ez így igaz, de érdekes módon a Real-nál mindig a középső védőket sújtja a sérülés erőteljesen....lehet ott valami a pályában, a fűben. Kellene valami átokűzés, ráolvasás, stb. Most pl. a Barca állandó kezdői közül 5-6 sérült, meg is látszik a játékukon...viszont a Real játékán meg az látszik meg, hogy a sérülésből visszatért játékosok és a pillanatnyilag játszók mintha valahogy nem szakadnának meg a győzelemért....Lehet valaki csere, kiegészítő ember, de legalább akkor mutassa meg, hogy lehet vele komolyan számolni!! Én nem feltétlenül a védelem nyakába akarom varrn i a mostani vereséget, pancho a Barca-részhez írta az elemzésben,de igaz ide is: "az esetlegesen hibás taktika ellenére a pálya felszántása meg lenne tiltva a játékosok számára." Igenis tessék megszakadni, csúszni-mászni, szenvedni, küszködni azért a győzelemért, döntetlenért, stb. Ez a minimum, ha esetleg a szép és kreatív játék azért nem megvalósítható mert az ellenfél levédekezi vagy mert nincs kellő játékos a pályán akinek ehhez agya lenne...

BruceWayne 2008.03.18. 21:40:49

hogy a reál madrid utóbbi 10 évét elemző disszertációk áradatát megszakítsuk:
a betis 9000 eurós és 2 zártkapus meccses büntit kapott a kapus lehaításáért. azt hittem jobban elmeszelik őket...

CS0ki 2008.03.18. 21:40:53

"Metzelderrről sem tudni sérülékeny-e, vagy csak elszenvedett egy rugást. "

Ő speciel sérülékeny! Eddig 25 bajnoki volt a max nála., volt hogy egy egész szezonban nem játszott, tavaly 19 meccset bírt. Idén 11 sikerült neki...Nála lehetett tudni.

Robben egy fokkal jobb, kábé annyival, amennyivel idén is Metzeldernél..

Pepénél már kevésbé lehetett számítani a sérülésekre, de azért nála sem számít csodának! Ahogy egyik játékosnak sem, ezt azért nem lehet megjósolni. Owen nálunk pl nem nagyon volt sérült, azóta meg...

"A Deportivonak milyen esélye lett volna kivégezni a Realt? Egy olyen mecsen, ahol kapura se lőttek jóformán a csapatok?"

én is akartam erre reagálni. Depornak kb annyi köze volt a meccshez, mint nekünk, csak még kevesebbet volt náluk a labda.

"a Raul van Nistelrooy kettőssel meg csak a Barca és a Sevilla versenyezhet, "

Majd meg fogsz lepődni a játékon, amikor (remélem már jövőre) egy technikás gyors csatár fog futkosni elől...

rizla 2008.03.18. 21:47:21

halareal: "persze,ha a Real megnyeri az egyik (ha nem a ) legerősebb bajnokságot, az csakis azért van mert töketlen, gyenge, és igazából nem Barcelona, Sevilla, Valencia szintű csapatokat, hanem Tatabánya és Reac féléket előz meg. hogyne."

más bajnokságban ennyi vereséggel nem lehetne 7 ponttal vezetni. és lehet azt mondani, hogy a bajnokság az erős, de akkor vajon mi az istenért mindig ugyanaz a két csapat verseng érte? miért nem 1-1 pont választja el őket egymástól?
plusz rá kell nézni a meccsekre. a depor-realon összesen volt vagy 6 kapuralövés, ami vicc. nézhetetlen volt, akárcsak az almeria-barca háromnegyede.
egyébként rossz példákat hoztál. a valencia a nullánál is nullább idén, óriási belső problémák, a barcát csak a zsenik tartják a második helyen, ilyen kerettel bravúr lenne lejjebbcsúszni, a sevillában meghalt puerta, plusz távozott a sikeredző.. egyik rivális sem éppen 100%-os.
kurva jó lenne, ha a villarreal nyerné a bajnokságot, sajnos ez lehetetlen..

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.03.18. 21:55:09

viszont a bilbao kapta a három pontot (plusz két meccsre zártak a kapuk betiséknék)

IronRock 2008.03.18. 21:59:11

"Majd meg fogsz lepődni a játékon, amikor (remélem már jövőre) egy technikás gyors csatár fog futkosni elől..."
Remélem, ez nem Fabiano lesz! :-) Bár ha közte és Drogba között kellene választani, inkább az előbbi...
Van elég jó csatár, nem kell ide Drogba....ot van Villa, menni akar, de ott van Güiza is, lenne kit igazolni, de a Real idióta és öröklött és - sajnos - ki nem irtható megalomániája alapján az alábbi nevek nem túl nagyok, nem hangzanak túl jól.....hogy szarna sünt az egész elnökség, Mijatovics meg naponta ötször!!!
rizla hozzészólásához reagálva, a Villareal is megérdemelné a bajnoki címet szemben a két naggyal, de a Sevilla is. :-) Legalább mindkét helyen elgondolkodnának, miért is buktak és hová vezethet ez....

rizla 2008.03.18. 22:23:55

a sevillának tavaly kellett volna nyernie.
mijatovic meg inkább azzal fogja kiröhögtetni magát érzésem szerint, hogy az önmagát tálcán kínáló diego iránt még csak érdeklődni sem fognak. pedig egy darab megbízhatóan klasszis irányító sincs madridban.
drogbát pedig miért ne akarnád? lazán letarolná a spanyol mezőnyt, kár, hogy már 30as

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.18. 22:26:57

Szerintem meg tutti, hogy megpróbálja megszerezni a Madrid (az összes többi nagyklubbal egyetemben), márcsak azért is, mert Diego és Robinho együtt nőttek föl a Santosban.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 22:57:54

Guradado egyedül lőhetet volna kettőt. Még jó, hogy csak kilenc percet játszott, s mindkétszer olyan szar megoldást választott, hogy még Dombi Tibi sem irigyelte volna meg. (átemelés, helyezetlen lövés)
Valszeg azért három nyuszira már nem lehetett volna azt mondani, hogy a Riazor átka. Főleg a mostani félelmetes Deportivo ellen.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.18. 23:06:17

A brazil középpályások nem szoktak bejönni Madridban, lásd még Flavio, Savio, Zé Roberto (meg Baptista), így egy kicsit szkeptikus vagyok Diegoval kapcsolatban. Persze próbálkozásni lehet, csak nem feltétlenül egy embertől kell várni a megoldást.

Ha jól emlékszem, Sukernek volt egy bemondónő csaja Sevillában, de míg Capellonál nem nagyon mert edzést mulasztani, addig az olasz távozása után inkább a repülést és a kefélést helyezte előtérbe, Ennek meg egyens következménye volt a mellőzés.

BruceWayne 2008.03.18. 23:10:32

Baptistát ha jól tudom védekező kp-nak vette a Sevilla és 2 idény alatt lőtt 38 gólt, kupákat beleszámítva 50-et, szóval nem volt egy gyenge játékos, nem tudom mi lett vele Madridban...
Saviolát is egyáltlán nem játszatják, ezt sem értem

CS0ki 2008.03.18. 23:28:25

"Guradado egyedül lőhetet volna kettőt. Még jó, hogy csak kilenc percet játszott, s mindkétszer olyan szar megoldást választott,"

Ugyan már, Sneijder is lőhetett volna ötöt, ha 5ször jól eltalálja 30ról! :)
Ha a rossz megoldás nem gólhelyzetben történik, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Elvégre rengeteg ilyen rossz döntés van, csak fel sem tünnek, mert nem alakul ki belőlük helyzet, pedig ha x balra kiugratta volna y-t...stb!
Kifejezetten vicces volt az összefoglaló! :) Teli volt olyan jelenetekkel, amit még egy 20 perces összefoglalóból is kihagynak, ha egy normális meccsről van szó!

"Remélem, ez nem Fabiano lesz! :-) Bár ha közte és Drogba között kellene választani, inkább az előbbi..."

Én is! :) Viszont Drogba simán jobb Fabianonál, csak ugye az a frána öregedés...

"Baptistát ha jól tudom védekező kp-nak vette a Sevilla és 2 idény alatt lőtt 38 gólt, kupákat beleszámítva 50-et, szóval nem volt egy gyenge játékos, nem tudom mi lett vele Madridban..."

Hát azt én se...Igazából inkább azon csodálkozom, hogy a Sevillában hogy volt ilyen jó! A Madridban olyan szinten gyenge, hogy elképesztő...Elpattognak tőle a labdák, alig látni jó megoldást!

Saviolát én sem, mondjuk amikor játszott, olyan helyzeteket hagyott ki, hogy az valami elképesztő volt! De én is többet játszatnám! De ugyebár van a Madridban két...játékos, akiknek fix a helyük elől. El is lesz passzolva szezon végén!

rizla 2008.03.18. 23:46:07

baptistával az lett madridban, hogy galaktikusok, játékostemető, puff. aztán az arsenalban már csak rinyálni tudott, majd úgy maradt.
saviola meg egy hatalmas blöff.

jazs 2008.03.19. 00:48:38

IronRock

"Hogyne T.F.E. csak éppen a MU még érdekelt a BL-ben (igaz, az FA-kupából ők is kizúgtak, de onnan mind a 4 angol nagycsapat, akik bejutottak a BL-ben a legjobb 8 közé.). "

Nemrég még a Madrid isérdekelt volt.
Vagy az MU mind a 4 döntetlenjét és vereségét azóta szenvedte el, amióta a Real kiesett a BL-ből?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.19. 01:11:21

"repülést és a kefélést helyezte előtérbe" - vehe, mondhatni ráröppent a vébére, gólkirály is lett a jó Suker, egyik gólja után például a németek baszhatták. Én meg egy siófoki kocsmaasztal tetetjén üvöltöttem század magammal, hogy kelet-európa, kelet-európa, meg azt, hogy dajcsland, dajcsland aufiderzén!

montipájton 2008.03.19. 07:31:46

Én éppenséggel baromira örülnék Drogbának, persze, nézhetjük a személyijét is, de inkább a játékát kellene. Maga az őserő, alig-alig sérült és az angol bajnokságban stabilan lövi huszasával a gólokat szezononként. Egy abszolút világklasszis csatár - most nem arról megy a szöveg hónapok óta, hogy miért nincs ilyenje a Realnak..:?

Hogy Diego beválna-e, nem tudom, mindenesetre, kedves Pancho, nagyot nőnél a szememben, ha mondjuk az új szezon ELŐTT megfogalmaznád a kételyeidet az igazolásokkal kapcsolatban, és nem a 30. forduló körül szögeznéd le, hogy "lehetett tudni", mi lesz belőlük...)))

montipájton 2008.03.19. 07:33:23

...És hogy én is így tegyek, elmondom frankón, hogy szerintem (szerintem!) Fabianóval rosszul járna a Madrid. De ez megérzés, nem szakmai fejtegetés.))

Sede 2008.03.19. 10:35:46

Milito kaphatna pár meccset.. Talán lenne ideje visszanézni az elmúlt fél év helyezkedési hibáit.. Ugyanakkor Iniesta nevetséges sárgáját remélem, visszavonják! Kell ő a Valencia ellen csütörtökön.. Ajánlom mindenki figyelmébe, hogy nézze vissza a kiállítás utáni részt - onnantól kezdve, hogy 10 emberrel játszottak, a Barca játékosok egytől-egyig őt keresték, és ő meg is mutatta, hogy miért. Zseniális.
Az meg, hogy sikerült két újabb szöglet gólt kapni, fegyelmezettség kérdése. A fegyelem pedig edzői eredetű dolog, ezen nincs mit vcitatkozni. Ilyenkor bennem is felerősödik a ten Cate elmélet hangja. Vagy pedig vissza kell hozni Kluivertet ilyen szituációkra - lehet, hogy nem ő volt a legjobb csatár, de hogy minden ellenfél szögletet kifejelt, az biztos! (Mellesleg a legnagyobb fejesgólt is tőle láttam eddig.)

T.F.E. 2008.03.19. 11:30:39

Sede:
"Az meg, hogy sikerült két újabb szöglet gólt kapni, fegyelmezettség kérdése."

Annál is inkább igaz ez a mondat, hogy már Schuster megjegyezte, az Almeria nagyon sok gólt rúg rögzített helyzetekből (szabadrúgás, szöglet), ezért ezekre oda kell figyelni. Persze, a madridi védők ugyanúgy hibáztak, mint a barcelonaiak.
Érdekes, hogy egy kiscsapat ezzel a módszerrel két nagyot is el tud kapni.

-LinoSonego- 2008.03.19. 12:45:32

szeva sede!
úgysem jössz rá ki vagyok (luke!)

hozzáértőéket kérdezném mi várhtó nyáron barcában? és nem a ronaldinho-chelsea vonal érdekel. pl marad eto'o? és leginkább marad-e frank mester. sztem kapnánk egy nem-tudom-pontosan-milyen-edzsőt dinho újra beindulna, nem kell neki más hely, csak más helyzet. és kéne valami ordenáré védelem, mert bár szeretem és tisztelem marquezt, néha furi; milito-s barcá még nem sokat láttam (nem udok meccseket nézni nagyon); edmilsont meg bottal kergessük minimum bordeauxig, de inkább át az óceánon, mégha nem is védő

-LinoSonego- 2008.03.19. 12:46:07

és nem akarom dani alvest. nem.

T.F.E. 2008.03.19. 14:57:36

Mazsola:
Remélem a Barcelona vezetősége is hozzád hasonlóan gondolkodik. Dani Alves jöjjön csak a Real Madridhoz. :-)

És, bár nem vagyok hozzáértő, szerintem a Barcelona háza táján - mint minden csapat esetében - attól függenek a dolgok, milyen szezont produkálnak.
A bajnokság remélhetőleg a Real Madridé lesz, erről lélekben a vezetők is már lemondtak, ezért egyedülálló módon prémiumot ajánlottak fel a játékosoknak a Valencia elleni Copa del Rey meccs előtt. Fontossá vált a kupa, hiszen a megszerzéséhez már csak 2 meccset kell nyerni.
Ennél is fontosabb a BL - ha megnyeri a Barcelona, vagy legalább döntőbe jut, akkor szerintem marad Rijkaard, és csak kis mozgás lesz nyáron.

Ha mind a 3 lehetőséget bebukja a csapat, na akkor nagy változások lesznek...

kroos 2008.03.19. 15:33:57

Meg sem érdemlitek dani alvest

halareaal 2008.03.19. 15:53:54

"Majd meg fogsz lepődni a játékon, amikor (remélem már jövőre) egy technikás gyors csatár fog futkosni elől..."
ha ilyen középpálya mellett több gólt rúgna az a bizonyos csatár, télleg meglepődnék. Raul cseréje valóban érik, de a csapat szar teljesítménye legkevésbé sem az ő hibájuk.

"más bajnokságban ennyi vereséggel nem lehetne 7 ponttal vezetni. és lehet azt mondani, hogy a bajnokság az erős, de akkor vajon mi az istenért mindig ugyanaz a két csapat verseng érte? miért nem 1-1 pont választja el őket egymástól?"
vki már felhozott egy statisztikát, miszerint a Real ennyi ponttal és vereséggel az angol bajnokságban is versenyben lenne. a tavalyi bajnokság pedig azért szorosnak tekinthető, és nem is csak 2 csapat versenygett, hisz a Sevillának ott ment el a cím, h nem tudták megverni a Mallorcát idegenben az utsó előtti fordulóban. amugy 2004ben a Valencia nyert, szal ha azt nézzük, az utóbbi 3 évben az angoloknál és az olaszoknál is csak 2 külnböző bajnok volt.

halareaal 2008.03.19. 15:57:08

egyébként is, ilyen alapon akkor csak az angol bajnokság erős jelenleg. ahol a top4nek a közelébe sem ér a többi csapat.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.03.19. 17:08:51

rizla:

Szerintem a spanyol bajnokság épp azért (is) erős, mert bár egy csapat hét ponttal vezeti, közel sem biztos, hogy meg is nyeri majd. Mert még a kiesőjelöltek ellen sem lehet biztosra menni.

A Sevillánál nem a sikeredző távozása okozta a visszaesést, hanem Puerta halála. Jimenez sokkal jobb eredményeket ér el az új szezonban, mint Juande Ramos.

Egyébként is nagyon erős a Real és Barca mögött tolongó Atlético-Sevilla-Villarreal-Espanyol négyes. Ha túl sokáig betlizik a két nagy, nem kizárt, hogy utolérik őket...

nasteey 2008.03.19. 18:40:46

Ramos mellé minek egy méregdrága jobbhátvéd? :/

Értem én, de sztem ésszerűbb megoldás lenne egy megbízható középhátvéd (széparcú)Pepe mellé, Ramos tökéletes a jobb oldalra.

A Barcának viszont égető szüksége lenne rá. Mindent középen erőltetünk, nincs a védelem mögé kerülés (mer' mindenki befelé cselez), Alves jó megoldás lenne. Nálunk amúgy is hiány van, főleg, hogy Zambrotta visszavágyik taljánföldre (bár sztem van még egy-két megszerezhető jobbszellő a piacon, akik jók lennének - de én a PD tapasztalatai miatt a brazilt favorizálom). Esetleg még egy irányító, és meg is lennénk. :)

CS0ki 2008.03.19. 22:26:07

"Ramos mellé minek egy méregdrága jobbhátvéd? :/"

Szó szerint mellé! :) Ramos középen lenne Pepével! Vagy egy belső védőt kell szereznünk, mert Canna lehet elmegy, Metzi meg vagy elmegy, vagy marad a pihenőben...
Mondjuk az biztos, hogy a Barcának nagyobb szüksége lenne rá, ha elmegy Zambrotta.
Kiváncsi leszek hova kerül végül. Ahogy a bohócot meg azt a nyáas hajú barmot ismerem, nem hozzánk! :(

BruceWayne 2008.03.19. 22:51:25

halareal: angliában az a top4 erősen top3

nasteey 2008.03.19. 23:16:58

Én meg ahogy Miját és Del Nidot ismerem 40 millióért megy hozzátok.

rexford 2008.03.19. 23:25:37

Nera, sokáig fog fájni neked még az a kiesés, pedig azt mondtad, hogy a BL-t nem is értékeled sokra.

halareaal 2008.03.19. 23:36:28

top4, mert rajtuk kívül eyik angol csapat se tudná még csak megközelíteni se a Liverpool európai produkcióját. és játékerőben is messze veri a Pool a mögötte levőket (Evertont is beleértve), még akkoris ha kiegyensúlyozatlanok.
Dani Alvesre sok szükség sztem nincs. pont az egyik legbiztosabb posztra minek igazolni, amikor ott van az egész középpálya?

BruceWayne 2008.03.19. 23:41:10

rexford a véleményemet már erősen a sorsolás előtt is fenntartottam. mikor volt utoljára köze a poolnak a bajnoki címért folyó versenyhez????? évek óta csak 3 csapatról szól a bajnokság (a Chelsea Abramovic elptt is elért pár 2. helyet), a pool ebben az évtizedben még csak a nevében volt bajnokaspiráns, és ez így volt a szezon előtt is

rexford 2008.03.20. 00:03:19

02-ben 2. volt, 06-ban és 07-ben 3.

d3vnull 2008.03.20. 21:33:57

Na most akkor marad Rejkaard vagy nem? Valencia-barca 2-0, ráadásul a Valenciának van egy lőtt gólja is a nou camp beli 1-1ről... :)

d3vnull 2008.03.20. 21:34:34

Persze úgy értem, hogy még csak félidő van.

nasteey 2008.03.20. 21:45:32

Csak 2-t kell rúgni.

Egyébként meg miért ne maradna? Ezt a két hónapot még kiszenvedjük valahogy. Nagynevű edző ilyenkor nem jön, Guardiolával meg nem hiszem, hogy beljebb lennénk. Ez az év is ilyen. Rá kell tudni.

d3vnull 2008.03.20. 21:58:15

"Csak 2-t kell rúgni."
De egyelőre nem úgy fest, hogy ez könnyű lesz :)

Rijkaard kapcsán nyílván nyárra gondoltam, szegény alatt már inog rendesen szerintem.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.20. 22:05:24

Rijkaard kedvenc és egyetlen fegyveréhez nyúl: Sylvinho:)

d3vnull 2008.03.20. 22:18:00

Ami tulajdonképp egy gólpassz erejéig be is jött, csak épp azonnal berámolt Valdes-nek egyet válaszként a Valencia.

kavics30 2008.03.20. 22:52:45

Olyan sok, hogy a Valencia is odaérhet egy UEFA kupás pozícióba, de a mutatott játék alapján még a Barcelonát is simán kiverheti szerdán.

hát ez...bejött...a jó életbe...

BruceWayne 2008.03.20. 23:13:28

a Barcelona megint magát verte ki, Frankkel az élen

nasteey 2008.03.20. 23:24:49

Pedig csak annyit kellett volna írnom, hogy 3 [HÁROM] gólt kell rúgni.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.03.21. 08:01:39

Baraja és Mata érdemeit azért ne felejtsük el megemlíteni. Nem most ment el, hanem a Nou Campban.

BruceWayne 2008.03.21. 11:32:36

de simán hozható lett volna az X....
kezdve azzal hogy Ronaldinho-t illett volna elvinni a kerettel, aztán Gudjohnsen helyett Henryval kezdeni, Zambrottát egy életre el kellet volna már felejteni, Krikic nem tudom minek játszik ennyit, hát most hírtelen ennyi. jó volt a Valencia de verheető lett volna... a vége komoly volt, bal szél Krkic, középen Henry Gudjohnsen, jobb szél Eto'o, néha Puyol felfutott biciklicselezni a 16-osig, mögöttük Xavi Iniesta, simán lekontrázhatták volna a csapatot és akkor kapunk egy 5 öst, elől meg csak tömörültek az emberek, mondjuk Bojan lábában ott is volt a ziccer, főlé is baszta ahogy kell, ügyes gyerek meg minden, de 17 éves, sok mindent nem tud kezdeni 90 perc alatt, ez már sokadszor derül ki idegenben....néha lő egy gólt az eljén aztán onnantól semmi

nasteey 2008.03.21. 18:45:21

Ronaldinho egy egészségeset nem edzett egész héten. Mire fel kellett volna elvinni?

Egyébként nehéz úgy kontrázni, hogy az egész csapat a saját tizenhatosánál van. Ha megszerzik is a labdát, mire átérnek a térfelünkre, addigra a kp-k is visszaérnek.

Csak egyet mondjon meg nekem valaki: a 70. perc előtt miért nem volt fontos a meccs?

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.03.21. 23:10:57

"Csak egyet mondjon meg nekem valaki: a 70. perc előtt miért nem volt fontos a meccs?"

ugyanezert duhongtem. nem ertem,miert csak akkor tudunk igy jatszani,amikor minden veszve. cruijff szokta mondani,h csapataival mindig az elejen igyekezett elintezni a meccset.
süti beállítások módosítása