Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bázelfogás, első rész

2010.07.27. 18:00 OJ

Akinél már elmúlt a labdaundor, szedheti össze magát szépen, hogy becsatlakozzon az ismert programba, ahol is keddjeink és szerdáink általában rituálisan foglaltak. A BL harmadik körének mezőnyét már ma délután eleresztik, a mai hat meccset kilenc követi holnap, így a hatalmas bravúr megismétlésében reménykedő Lokinak még van némi ideje, hogy megpróbálja kiegyensúlyozni a tökéletes bázelfogó taktikát. Szeretnénk hinni, hogy mindkét svájci csapatnak nehéz dolga lesz.

Érdemes már ebben a szakaszban is odafigyeléssel követni többek közt a közép-kelet-európai kultúrcsörték (bolgár-szlovák, cseh-polák, moldáv-horvát, román-orosz) és a skandináv különmeccs (AIK-Rosenborg) alakulását is, hiszen a harminc fellépőből minimum akár tíz is ott lehet a főtáblán.

A Gent és a Braga most ismerkedik a belépőkre nyomtatott csillagos logóval, az Ajax és a Partizan hazai pofonosztásra készül, míg az Anderlecht a hetvenszer vaskosabb koefficiens - valamint egy győztes belga szuperkupameccs - tudatával utazik Walesbe.

Finnyogóknak pedig a páneurópai Aktobe-Hapoelt ajánljuk.

Párosítások:

Kedd: Omonia-Salzburg, Litex-Zsolna, Dinamo Kijev-Gent, Unirea-Zenit, Sparta-Lech Poznan, TNS-Anderlecht

Szerda: DVSC-Basel, BATE-Köbenhavn, Aktobe-Hapoel TA, Sheriff-Dinamo Zágráb, AIK-Rosenborg, Young Boys-Fenerbahce, Ajax-PAOK, Partizan - HJK, Braga-Celtic

81 komment

Címkék: debrecen bajnokok ligája bl beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr732180187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fernando Torres (törölt) 2010.07.27. 18:08:39

OJ, lesz majd Guy Roux-os Auxerre-poszt? :D (ezt jól elmondtam... :)))

Mérgező Hulladék 2010.07.27. 18:23:44

"harminc fellépőből minimum tíz a főtáblán is ott lesz"
Maximum tíz. De minimum öt.

Fernando Torres (törölt) 2010.07.27. 18:31:49

@OJ: Persze, a francia posztok végén, amikor az Auxerre még BL-es helyen állt, akkor úgy emlékszem, azt mondtad, hogy vmikor lesz. Legyeeen! :D

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.27. 18:32:05

@Mérgező Hulladék: Így van, javítva.
A Salzburg már vezet közben.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.27. 19:47:33

Háhá, Vadkettő sporttárs befújt egy tizit Leandróéknak, ezzel 1-1, valahol igazságos, mert a Salzburg gólja ordas potya volt.

1x2 · http://fogadastipp.blog.hu 2010.07.27. 22:46:09

Nehezen jutott túl az első körön a Debrecen.A Tallinni kiránduláson az utolsó percekben, hozta 1-1-re a meccset.Itthon 3-2-es győzelem sem volt túl meggyőző.Most klasszisokkal jobb ellenfél vár a Lokira.A Basel a Svájci bajnokság kiemelkedő csapata, többször megfordult már a bl csoportkörben .A Debrecen jelentősen gyengült a tavalyi kerethez képest.Ami tovább nehezíti Herczeg András dolgát az, hogy Laczkó Zsolt nem tarta csapattal mert még nem 100%-os. Kabát is Debrecenben maradhat sérülés végett.A Loki még azt sem mondhatja el, hogy igazából hazai pályán játszhat mert az Újpest stadionjában lesz a találkozó.Nagyon szorítok a Debrecenért de szerintem vendég győzelem várható.

jet set 2010.07.27. 23:03:21

A Debrecen simán kiesik. Szánalmas produkciót nyújtottak az előző körben.

pimpalini 2010.07.28. 00:43:25

Szerintem a Debrecennek van esélye. A Basel elvileg jobb csapat, s ez itt a lényeg. Nem a Debrecennek kell akarnia, csak védekeznie.
S a Basel - ide Frei, vagy oda - nem sztárcsapat, ergo verhető...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.28. 08:28:56

A Levédia elleni formával nem, de egyébként van esély. A védelemnek kéne erősödni, és hát a kapus...nekem ez volt tavaly is a gondom a DVSC-vel, a kapusposzt, oda kéne egy nem középszerű igazolás, aki meccseket tudna menteni.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.28. 08:29:54

@pimpalini: Igaz, és annyival meg nem jobb, hogy be kéne szarni tőle.

herbert 2010.07.28. 08:30:07

@jet set: Szerintem nem nyújtottak rosszabbat annál, mint ami a meggyengült kerettel elvárható. A Bázel sajnos elpicsázza őket, rég jártak csoportkörben, nem csak játékerőben, de mentálisan is erősebb, sikerre éhes csapat.

A Debrecennek épp elég baja lesz itthon a Vidivel tartani a lépést, amely mint tudjuk már csak a bajnokságra koncentrál:). A Lokinak legalább van még négy nemzetközi meccse, amiből kettő éles is lesz. (Pesszimista vagyok, a visszavágókat már csak formálisnak tekintem; örülnék ha nem lenne igazam).

Talán a Vidinek lesz most már olyan költségvetése, hogy BL szereplésre mindig esélyes csapatot tartson fenn.

Phil Laak 2010.07.28. 09:12:38

Légyszi homályosítsatok fel a lebonyolításról. Azt vágom, hogy a Loki most megy az EL-be, ha kiesik. De ha továbbjut, akkor kiket kaphat ellenfélül?

Lezuzius 2010.07.28. 09:36:33

@Phil Laak: ebbol a fordulobal a bajnokok agarol egy masik tovabbjutot.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.28. 09:45:00

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Tavaly láttam a Baselt, sajnos sokkal jobb. Óriási bravúr lenne a továbbjutás.

Neil Blender 2010.07.28. 10:26:20

Basel sajnos szerintem leveri a Debrecent mint a szart.

Amennyire követem (nem nagyon) a Debrecen jelentősen nem erősödött, a Basel pedig hozzájuk képest klasszis csapat. Gondoljunk csak bele hogy világbajnokságot megjárt játékosai vannak.

én kb 10% adok a Lokinak, de ez is csak akkor ha 180 percig fókuszálnak, és a lelkesedés óriási lesz. Ne felejtsük el hogy a tallin is nagyon nehezen ment, pedig a Baselhez képest ők megye 2...

Mindenestre óriási bravúr lenne a továbbjutás, de nem a realitás kategória.

Shikaka 2010.07.28. 10:31:26

Én csak azt nem értem, hogy a Sport1 szakértői (zomborival az élen) miért gondolják, hogy 'hát a Baselt meg kell vernie a Lokinak'.

Nekem _óriási meglepetés lenne_ ha előnnyel utaznának svájcba.

A papírforma szerintem két meccsen több gólos különbség a Basel javára.

Bármi ami ennél jobb, az erőn felül teljesítés a Debrecen részéről.

Asidotus 2010.07.28. 11:07:12

Nyugodtan hazaárulózzon le, aki akar, de én örülök, hogy a Baselt kapta a Debrecen. Ha őket nem tudják legyőzni, akkor minek menjenek a BL-be? A Barcelonát inkább megnézem egy Tottenham ellen, mint a Debrecen ellen. Jó mecseket akarok látni, amihez KÉT jó csapat kell.
Ha a Baselt le tudják győzni, akkor oké. A Transfermarkt.de szerint 4-szeres a két keret értéke

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.28. 11:13:41

@Nűnű: hazaáruló.

(ráadásul a sp?rs nem is "jó" "csapat" :))

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.28. 11:17:12

A mai mérkőzés alapján a Bazel-Debrecen előtt már lehet majd szimulációkat futtatni az Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis alapján: fersml.blog.hu/2010/07/22/elosztott_szurkoloi_avatar_adatbazis_avagy_a_hogyan_lehetsz_avatar_fejleszto_sorozatunk_harmadik_res

Woland 2010.07.28. 11:52:53

@Nűnű:

a két jó csapat jelenléte sosem garantálja a jó meccset. mellesleg, jelenleg egy Barca - Tottenham is kábé akkora macska-egér tilitoli lenne mint a Barca - Arse volt az előző szezonban. pedig a gúnároknak BL-tapasztalatuk is volt bőven.

nálunk még mindig hiányzik egy klasszis támadó. talán, ha Defoe-t és Crouch-ot elküldenénk Dr. Moreau szigetére, hogy Jermaine lábait és Crouchie felsőtestét valahogy kombinálja... de ez nem sokkal valószínűbb fejlemény annál, hogy Dzekót leigazoljuk idén...

egyébiránt nekem a BL-be kellenek a Debrecen-Artmedia-Hapoel-kaliberű csapatok. amúgy is van annyi meccs, hogy ki lehessen kerülni ezeket a csapatokat azoknak akik csak az elitet akarják látni.

Woland 2010.07.28. 11:56:09

@imici77:

még sajnos nem tudok teli szájjal visszapofázni, hogy gyerejáccukle! mert benne van, hogy a csoportkörbe se jutunk el...

de, ha a play-off sikerül, akkor szerintem a csoportból is továbbmegyünk. akkor meg jöhetne egy nyolcaddöntő a Loki vagy az Aktobe ellen és egy North-London Derby a négy közé jutásért... de szép is lenne!

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.28. 11:59:29

@Woland: csak a szokásos szezon előtti odaszólogatás volt, de ezt Te is tudod:)

már mondtam, jó csapatotok van, és ha pont a csatárokra panaszkodtok, akkor az nálunk sincs, ráadásul már most kiderült, h Nick kihagyja a szezonkezdetet...

Dzekora van esély? sztem akkor simán dobogóesélyesek lennétek.

Idén nagy derbyk lesznek.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.28. 12:15:41

Newcastle United have finalised the signing of veteran defender Sol Campbell on a one-year contract.

Woland 2010.07.28. 12:38:44

@imici77:

Dzekóra konkrétan semmi esély sajna. Ő volt az első számú célpontunk, de a Wolfsburg túl sokat kér.

Forlán után is kajtattunk, de ő nem jön vissza Angliába szerintem azután, hogy Ol' Baconface-nél ekkorát égett.

Suárez után is érdeklődik a klub - viszont az uruguayi röpis akkora fizetést kér amit mi sosem adnánk meg neki.

Luis Fabiano nagyon bejön 'Arry-nek, jobbra-balra nyilatkozgatja mennyire szeretné elhozni a Sevillából. Annyira nem is lenne galaktikus ára a faszinak, csakhogy az a hír járja, hogy csak azért kacérkodik a Spursszel, hogy kizsaroljon egy zsírosabb szerződéshosszabbítást a jelenlegi klubjától.

Huntelaar a legreálisabb célpontunk: nem lenne túl drága, a klubja sem ragaszkodik annyira hozzá, a fizetése sem lenne megoldhatatlan és a játékos sem idegenkedik Angliától.

Van még egy vas a tűzben... Mesut Özil... dehát érte a Real-Barca-United is izmozik. Daniel Levy mindenesetre személyesen utazott Brémába, ha lehet hinni a "bennfentes forrásoknak."

Woland 2010.07.28. 12:46:24

@imici77:

ja és ezek csak a csatárok... ezeken kívül nagyon hajtunk Micah Richardsra és Arda Turanra is.

Scott Parkerrel kapcsolatban most utasított vissza bennünket a WHU. Milnert, Ashley Youngot és Jagielkát pedig meg sem fogjuk próbálni 'Arry szerint. (Mondjuk nem tudom, mennyire lehet hinni neki... :)

szerintem max. 2-3 ember jön nyáron (ebből a brazil Sandro már itt is van) - jobb is lenne nagy játékosmozgás nélkül letudni ezt a nyarat.

reader613 2010.07.28. 13:25:34

ok, hogy a Basel-ben vannak vébét megjárt játékosok, dehát kicsodák, könyörgöm?!

Egyedül Samuel Inkoom komoly játékos köztük.

Ettől még nem kell nagy arcozni, hogy leverjük őket mint vak a poharat, de talán ne barna nadrágban, feltartott kézzel sétáljunk ki...

Frigo 2010.07.28. 13:50:36

Vicces, hogy olyanok szólják le a Debrecent, akik valószínűleg max a BL meccseiken nézték meg őket, mert egyébként az Arsenal meccs előtt ülve nyáladzanak bele az előttük lévő limonádéba, és fogalmuk sincs hova tegyenek egy magyar csapatot. Többes szám első személyben beszélni angol, spanyol csapatokról... Leszólni a magyar focit... Ez megy itt. A Debrecen keretét tavaly is mindenki gyengének itélte ilyen tájban, aztán meg lehet nézni mit műveltek. Nem fostak be a Fiorentinától, nem álltak be 11 emberrel védekezni a Liverpool ellen. Mi kell még nektek, hogy hazataláljatok?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.28. 14:07:06

@Frigo: Na, nem azt mondtuk, hogy be kell fosni, meg eleve föl kell adni. Csak annyit, hogy tavalyi csoportkörbe jutás is óriási bravúr volt és az idei is az lenne. Szerintem egyébként a Basel jobb csapat, mint a tavaly kivert Elfsborg vagy Levszki. Herczeg is elismerte, hogy a Basel az esélyes. Ezzel együtt marhára örülnék, ha továbbjutna a Loki. Azt viszont bocsásd meg, hogy nem hiszek benne.

zsakfos 2010.07.28. 14:17:34

@reader613:
Azért Alexander Frei is elég komoly játékos...40 gól a svájci válogatottban, 100/48 -as gólmutató a Rennes-ben, 69/31 a Dortmundban.
Persze nem a vb sztárjai játszanak náluk,de jelenlegi svájci, ausztrál, svéd, ausztrál, elefántcsonparti és korábbi argentín, török válogatottak és a mi keretünk azért bőven nem ez a szint.
Ez a Basel papíron sajnos bőven erősebb mint a Loki, de persze nem kell teli gatyával pályára lépni. Annyival nem erősebbek, hogy nem juthatnánk tovább, de azért nem ez a realitás.

bobix 2010.07.28. 14:32:08

Bocsi az offért, de ha megkérem szépen, _benito dobna nekem egy mail-t a bobix86@yahoo.com-ra? Köszi!

Shikaka 2010.07.28. 14:36:56

@Frigo:

"Többes szám első személyben beszélni angol, spanyol csapatokról... Leszólni a magyar focit..."

Mondjuk ha a Debrecenről beszélnének T/1ben az mennyire lenne jobb? :D

Már az ide írogatók nem debreceni.részére gondoltam.

Woland 2010.07.28. 14:39:55

@popp: tavaly Kalmar volt, az Elfsborg korábban kiütötte a Lokit egyszer a BL-selejtezőben. amúgy teljesen igaz, hogy a Basel keményebb ellenfél lesz.

rizla 2010.07.28. 14:43:37

@Frigo: nem hiszem, hogy a magyar futball leszólása lenne a loki esélytelennek tartása. ha az a hazatalálás, hogy az ember a múlt században él, akkor szerintem kér belőle senki, köszi. ettől még nem hinném, hogy ne szurkolna itt mindenki a magyar csapatoknak.

sixx meg tavaly jó alaposan kiosztott minden magyart, aki a lokinak drukkol, miközben nem is debreceni, ezt legalább akkora meggyőződéssel tette, mint ahogy te elővezeted a saját álláspontod. jaj, jaj, teljesen összezavarodtam:(

Woland 2010.07.28. 14:48:41

@Frigo: @Shikaka:

ha már többes szám első személynél tartunk:

www.youtube.com/watch?v=xN1WN0YMWZU

sem a Loki, sem a Tottenham játékosaival nem őriztünk együtt libát. teljesen mindegy, hogy melyiket "mi-zzük" le. sőt, jómagam egyetlen Loki-meccsen sem voltam még, a White Hart Lane-en viszont megfordultam - szóval, ha úgy tetszik pénzem van a Tottenhamben, több mint egy fontom jut minden kerettagra. : )

ja, és még egy oltári jó focis témájú komédia ugyanattól a humorista duótól:

www.youtube.com/watch?v=VF_uOgyBK1c

Asidotus 2010.07.28. 15:01:16

@Woland:
nincs annyi meccs, hogy ki tudd kerülni, mert a magyar tévék úgyis a Debrecent fogják adni.
Nekem van digim, én keddenként nézhetek mást, de amikor szrdán játszik a Loki, akkor azt kell néznem, hogy tökéletesen esélytelen játékkal kikapnak még egy történelme mélypontján lévő Liverpooltól is.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.07.28. 15:18:51

gyerekek...
semmi gáz...
kivédekezzük, 0-0, a dombitibi 70. percben be, elfut és becsavarja kétszer, kulibácsi bebólintja kétszer. még egy kihagyott büntető is belefér, a végén fieszta, kint 1-0 és megyünk pléjoffolni.

Ott meg at ajakszot kicsapjuk két varga szabadrugásgóllal és jöhet a milán a reál meg a juve.

a döntőben az internek dombi mesterhármast lő, és illés szekeréna mennyekbe ragattatik.

na ide a bőköt hogy ez lesz.

(ja mellesleg a győr meg a beyern nullázza le az el döntőben aleksidze 4 fejesével)

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.07.28. 15:20:08

jaj bocsánat kicsit elragadtattam magam az áldóját!

Woland 2010.07.28. 15:24:45

@Nűnű:
interneted viszont van : )
én a Tottenham legtöbb meccsét a livesport247 patakján nézem. meg azokat a BL-meccseket is amelyeket nem adja a Digi. nem HD, de a 6-3-mat meg csak rádión hallgatták és az is fasza élmény lehetett.

persze, ha te már hozzászoktál a nagyon jó képminőséghez, akkor lehet, hogy nehezebb ráfanyalodni a patakra. de nekem nem jutna eszembe ezért neheztelni a Lokira, vagy Platinire :)

balu11 2010.07.28. 15:26:00

@Nűnű: nem _kell_ nézni semmit, nyugi! Streameld nyugodtan a kedvenc csapataid meccsét, az internet a barátod. De nem kell aggódni sem, mert a Basel tényleg túl erősnek tűnik, szóval fellélegezhetsz, nem kell magyar focit nézned. Helyette kapsz kismilliomodik Barca-Chelseat, az az igazi élvezet.

ízlések és pofonok

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.28. 15:29:54

@Woland: Oké, tehát a svéd bajnok, mondandóm lényegén, viszont nem változtat.

@Nűnű: Számítógéped van, úgyhogy mégis nézhetsz mást, másrészről meg nem kell külföldre utazni, hogy élőben megnézz egy Bl-meccset, ahogy én is tettem.

@don brada: Ez így szép, de a Juve maximum akkor jöhet, ha az EL-be jut a Loki ;-).

bendeguzzz 2010.07.28. 17:23:02

mekkora lenne megint egy Loki - Liverpool :D

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2010.07.28. 20:23:56

Ez a neonsárga mez olyan, mintha tíz láthatósági mellényben rohangászó polgárőr játszana a mezőnyben.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.07.28. 21:10:33

gyenge a Basel, de sajna, a Loki se nagyon összeszedett.

Mala Suerte 2010.07.28. 21:19:26

@anonim222 [semleges néző]: Szerintem dacára a tavalyihoz képest igencsak kiherélt keretnek és a "hazai-idegen" környezetnek a foghíjas lelátókkal, kifejezetten szimpatikusan és helyenként szépen játszanak. Persze ennél valóban több kéne. De nagyon úgy fest, nem idén. :-( Viszont Czvitkovicsot ilyen jól még nem láttam játszani... (Persze nem sok NB1-es meccset nézek a Fradién kívül...)

Coulibalynak amúgy valaki elmagyarázhatná a lesszabályt.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.28. 21:50:15

Hahó, jóestét!
Hááát...igazolva érzem a kapusposztról tett megjegyzésemet. Ez nagyon gyenge, ilyen távolról gólokat kapni.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.07.28. 21:51:02

@matthe07: lesek: 10-ből 2-t el lehetett volna engedni, ha nem az a cél, hogy a Basel jusson tova. a 2. gólért kár. hitetlenek voltak, így ránézésre: ennyi ziccerközeli szitut nem lehet kihagyni.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.07.28. 22:05:30

Nyíl bácsi jól összeszedte a lényeget.

Titi120 2010.07.28. 22:08:48

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

Nem láttam csak az első gólt, de az megpattanó volt.

@matthe07:
Elég szerencsétlenül van ez az egész kitalálva, mert a nyári erősítéseknek (a német középhátvéd, Farkas Balázs, Kabát) semmi idejük nincs beépülni a csapatba, viszont a távozók kiesése (Rudolf, Bodnár, Polekszics és Mészáros - utóbbi kettő ugye eltiltottak voltak) azonnal éreztetik magukat.

Ugyanez a Vidinél is igaz volt.

pimpalini 2010.07.28. 22:10:13

@Neil Blender:

"a Basel pedig hozzájuk képest klasszis csapat."

Mivel láttam a meccset, úgy gondolom, ez egyszerűen nem igaz. Ez a Basel egy nagy nulla, értelmes akciójuk nem volt, jól védekeztek, s két átlövéssel (egy megpattanóval), meg egy ostoba - folyamatosan lesre futó - csatárral nyertek.

Amúgy nincs igazuk Puhl-éknak... ha ez a szakértés, az gáz. Nem lehet kitámadni, mert akkor lekontráznak minket. Más a letámadás, mely valóban nem volt jó, de ez ellen a gyenge svájci csapat ellen elég lett volna a taktikus játék is jobb helyzetkihasználással, s jobb csatárjátékkal, nagyobb odafigyeléssel.

pimpalini 2010.07.28. 22:14:51

@hererál:

"Ez a neonsárga mez olyan, mintha tíz láthatósági mellényben rohangászó polgárőr játszana a mezőnyben. "

Nem kenyerem a polgárőrök futballtudásának kritizálása, de szerintem nem sokkal játszott jobban a Basel, mintha Kovács III. Lajosbáék nyomták volna Gazdagrétről...

pimpalini 2010.07.28. 22:20:03

@rizla:

Amúgy nem olvastam sixx általad idézett kiosztását, de ha láttam volna, biztos kapott volna néhány nyomdafestéket nem tűrő jelzőt tőlem...:)

BruceWayne 2010.07.28. 22:27:25

hát ezt jól elbaszta a Loki. a felállást, a taktikát, a keretkialakítást, oké hogy volt pár hiányzó de akkor sem lehet ennyi hibával játszani...... ez a Basel semennyit nem adott ki magából de valószínüleg ezen a meccsen foghatóak lettek volna, csak ahhoz el kéne tudni találni a kapu üres részét 5 méterről...

Bernáth a kezdőbe, Bodnár sehol, Yannick mintha nem is játszott volna, egy szem csatár elől, nem is értem hogy mit gondoltak.. plusz ezért a Farkas Balázsért meg 3 kanna ukrán benzint nem adtam volna, nem csoda hogy kijevbe se zavart sok vizet.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.28. 22:28:51

@Titi120: és az ellenfeleknél is.
@pimpalini: Én tavaly láttam őket háromszor a Roma meg Fulham ellen, jobbak, mint a Loki, hidd el. Ma nem voltak jobbak, de csak nyertek 2-0-ra. Nekem úgy tűnt, hogy megelégedtek volna döntetlennel is, de köszönték szépen a lehetőséget és nyertek.

Romanes eunt domus 2010.07.29. 01:20:36

Ha az összes ajtó-ablak helyzetet belövik a csapatok, 6-4re nyer a Loki.
Ki mondja meg nekem, hogy ezt a fogalmatlan, csúszkáló Coulibalyt miért tartja a Debrecen, és miért nem keres valami jobbat. Úgy játszik, mint egy darab szar, csak nem büdös...

CaBeL 2010.07.29. 02:49:20

Én csak azon nevettem, hogy több volt a színesbőrű játékos, mint a ghána-usa meccsen. Amúgy ha a baselt fikázzátok, mint mondtok a debrecenre? Simán elhasaltak 2 góllal. Ez az új játékosok beillesztése duma meg minden csapatra igaz ám. Sajnos a debreceniek nagyon eltévedtek a pályán.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 09:05:54

@CaBeL: És Inkoom személyében volt egy tag, aki mindkét ominózus meccsen játszott.

r_magpie 2010.07.29. 09:28:05

valaki, aki követte a Debrecen utó- és előszezonját mondja már el nekem, mit akartak tenni, mit és miért csináltak, illetve nem csináltak. fura, hogy egy ilyen szintű keretgyengülést megengedtek maguknak.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.29. 10:42:46

@r_magpie:
Nincs ebben semmi fura, ha nem a tavalyi évet veszed etalonnak. Bodnár - akinek a Levszki ellen elsült a lába, azonkívül iszonyatos homály - külföldi ajánlatra vár: az osztrákok lemondtak róla, Nyíregyen edz... Szélesi eligazolt Görögországba, nem nagy érvágás. Rudolf is távozott (Genoa), Feczesin kölcsöne is lejárt. Polekszics és Mészáros eltiltva. Laczkó és Szakály épp sérültek. (Kabát is, bár erről ellentmondásos dolgokat is hallani.) Lényegében a tavalyi, váratlanul megerősített csapat fele távozott vagy nem volt versenyképes állapotban. Kabát mellett jött Farkas a Kijevtől (tavaly Videoton), első tétmeccse a tegnapi volt, illetve egy-egy védő és középpályás (Simac és Pavlovics), akik még be se mutatkoztak. Jött egy kapus is (Malinauskas), ehhez képest az alapból harmadik-negyedik számú Verpecz védett a Basel-meccsen.

Triviaként jegyezném meg, hogy a második gólt bevágó Granit Xhaka tavaly U17-es világbajnok lett a svájci válogatottal.

Titi120 2010.07.29. 11:05:43

@OJ:
Összefoglalva, a standard tavalyi kezdő tizenegyből 6-an hiányoztak: Polkeszics, Mészáros, Bodnár, Laczkó, Szakály, Rudolf (és akkor még Feczesint a kispadra vettem, a télen Ciprusra igazoló Leandrot meg sehova). Ez azért sok.

Lezuzius 2010.07.29. 11:16:02

@Titi120: es meg igy sem voltak eselytelenek, persze a Basel a dontetlenert jott, nagyon nem tette oda magat.

r_magpie 2010.07.29. 11:21:38

@OJ: köszi az információgazdag választ. Viszont ugyanúgy nem értem az egészet, arra gondoltam, hogy a tavalyi kiszaladt év után megpróbálnak tudatosan építkezni, keretet erősíteni, posztra igazolni, készülni az esetleges BL- (EL-) csoportkörre. Ehelyett - amint látom - ahogy estek, úgy puffantak.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.29. 11:28:51

@r_magpie:
Hogyan lehetne arra a tudatra építeni, hogy a fél csapat egy év után távozik...? Ha pedig így van, akkor ugye ugyanennyi vagy több minőségi játékosra van szükség, azokból csapatot kell építeni - és még mindig júliust írunk.

pimpalini 2010.07.29. 11:31:40

Lehet, hogy erősebb a Basel, mint a Loki (főleg utóbbi gyengülésével), de én tegnap egy szarul focizó, semmi különöset nem játszó ellenfelet láttam Inkoom-ostól, meg U17-es világbajnokkal együtt. Való igaz, nem láttam a tavalyi meccseiket, s az már nem is zavar, hogy svájci csapatban erőteljesen lebarnult játékosok kergetik a bőrt (biztos kiskorukban kinn felejtették őket a nyugodtan kérődző tehenek mellett az alpesi legelőkön), de ez a csapat nem sztárcsapat, nem klasszisokkal jobb, s még csak az erős (lehető legerősebb) ellenfél kategóriáját sem meríti ki, mint ahogy arról Háború és béke hosszúságú irományokat lehetett olvasni korábban.

Meg kell mondjam, ez a Basel azt a képzetet erősíti bennem, amit az idei nyáron látottak (BL- és EL selejtező körök) mélyítettek el: az európai klubfociban bizonyos szint alatt országtól függetlenül, harmatgyenge, esetlegesen összedobált csapatok próbálnak valami apró eredményt elérni. Emellett persze még megtalálható a középcsapatok szintje, s ugye a minden ősszel és tavasszal látott sztárcsapatoké, de a bajnokságok kb. felének erős alakulatai képesek meglehetősen vicces, gyakorlatilag amatőrstátuszú csapatok ellen is kikapni, vagy vért izzadni. A baltikumi gárdák harmatgyengék, a skandináv országokban 1-2 csapat kivételével az összes kutyaütő (nekem senki ne mondja, hogy 10 évvel ezelőtt elképzelhető lett volna, hogy az épp aktuális svéd bajnok 1:0!!!!!-ás összesítéssel megy tovább egy luxemburgi csapat ellen), az északírek, írek, walesi-ek 10 éve sem voltak jók,a szlovák bajnok is egy rakás trágya, Közép-Európában van egy Partizan, Dinamo, Unirea, s a lengyeleknél, cseheknél 1-1 csapat, oszt csókolom...
S a tegnapi után a "maródiak" listájára kell tenni a svájci élgárdákat is.

pimpalini 2010.07.29. 11:36:12

@r_magpie:

Én azt látom, hogy a Debrecen nem hajlandó extra pénzeket fizetni senkiért sem. Eddig is így építkeztek, s ezek után is így fognak. Vagyis nincsenek sztárfizetések, 100 milliós igazolások, csak amennyire a bevétel/kiadás oldal megengedi.
Szóval első az anyagi biztonság. Végülis gazdasági társaságról beszélünk, nemde?:)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 11:47:12

@pimpalini: Nézhetjük a másik oldalról is, a magyar bajnok sem éppen erős ellenfele senkinek. Ami meg a benned kialakult képzetet illeti (alapszabály, hogy ne ítélj egy meccsből), ezt hívják idény eleji formának. Figyelembe kell venni, hogy ezeket a selejzezőket júliusban játszák, amikor ezerrel pörög a játékospiac. A csapatok adanak-vesznek, van úgy, hogy egyik meccsről a másikra kellene távozó meghatározó játékost pótolni vagy érkező új üdvöskét beépíteni. Nyíilván sokkal jobb teljesítmény látnál ugyanezektől a csapatoktól októberben. Ha a Basel bejut a Bl-be bizony nagy csapatokat is meg fog izzasztani, ebben biztos lehetsz.

pimpalini 2010.07.29. 12:12:46

@popp:

A magyar bajnok nem erős - rendben, igaz.
Idény eleji forma - aláírom.
VB után vagyunk - lásd. Ajax tegnap, számítottam rá, nincs vele gond.

De ettől függetlenül azt érzem, a svéd és a norvég klubcsapatok gyengültek, ezen keresztül a bajnokság is, s összességében az egész focijuk. A finnekről csak azért nem beszélek, mert nekik klubszinten nem is volt virágkoruk...:)

Másrészről pozitív, hogy nincs akkora különbség (szerintem 3-4 év) a magyar klubfoci, s az európai középszint között. Ha kitartóak lesznek a pénzemberek, még akár lehet is 2-3 erős csapatunk a jövőben.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.29. 12:21:20

A norvégoknak a kilencvenes években volt egy nagy generációjuk, jó volt a válogatottjuk meg a Rosenborg, de ahogy előtte sem voltak sehol, most csak a helyükre kerültek (jó mondjuk egy Riise nekünk legyen mondva). A svédeknél más a helyzet ők hagyományosan már a harmincas évektől jó focinemzet, most is van jó pár játékosuk jegyzett bajnokságban.

Aztán azért mára már a luxemburgiak is megtanultak védekezni, már a válogatottjuknaK sem rugdosnak ötöket-hatokat a legjobbak sem.

pimpalini 2010.07.29. 13:34:04

@popp:

Hát ez a baj. Én sokkal jobban szerettem azt, amikor még kiszámítható volt a foci. Amikor még 3-7 gólokat lőtt még egy középcsapat is a gyengéknek. Mert a mai viszonyok között egyszerűen nem lehet kupameccsek végeredményét eltalálni...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 22:43:30

A Győr előtt a vereség ellenére megemelem a kalapom. Szervezetten védekeztek, megpróbálták megragadni az egyetlen esélyüket. Sajnos a 3-13-as kapuralövési arány pontosan megmutatja a két csapat (vagy még inkább: a két bajnokság) közti különbséget. Ennek ellenére volt esélye a Győrnek, elmaradt egy egyértelmű tizenegyes még 0-0-nál.

Így ki lehet kapni egy sokkal magasabban jegyzett csapattól.

Titi120 2010.07.29. 23:12:15

@Csöncsön:

Azért mindezektől függetlenül az durva, hogy júliusban (!!!) véget értek számunkra a nemzetközi kupaküzdelmek gyakorlatilag.
És a ZTE kiesésén kívül egyikre se mondhatjuk azt, hogy nem egy erősebb ellenféllel szemben pottyantak ki. Tulajdonképpen ez volt a papírforma.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.29. 23:20:59

@Titi120:

Még nem értek véget. A Debrecen még legalább egy kört mindenképpen mehet az EL-ben. Ha azt túléli, jöhet a csoportkör.

Egyébként a tavalyi év kivételével sajnos ez volt a jellemző a magyar kupaszereplésre: örülünk, ha szeptemberben áll még magyar csapat. Összességében én egy árnyalatnyi javulást azért érzékelek. (Persze ezt az érzést még tönkrevághatja, ha a Loki és a Győr is kap egy négyest a visszavágón...)

bz249 2010.07.30. 00:33:22

@Csöncsön: "Még nem értek véget. A Debrecen még legalább egy kört mindenképpen mehet az EL-ben. Ha azt túléli, jöhet a csoportkör."

Éppen túlélheti, de a következő csapatok jönnek az EL-rájátszásba: Manchester City, Aston Villa, Mallorca, Getafe, Palermo, Napoli, Leverkusen, PSG, Lille, Feyenoord, PSV, Porto... és csatlakoznak a már itt lévő Liverpool, Juventus, Stuttgart, Montpellier, Sporting, Galatasaray... stb csapatokhoz.

Ezek ellen nagyjából egy tisztes helytállásra van esély és a kiemelési rendszer miatt valami hasonló csapat lesz az ellenfél.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.30. 12:25:17

@bz249:

Nem baj, nekünk már hovatovább az is öröm, hogy jó csapatokat láthatunk Magyarországon.

A Mallorcát egyébként tudtommal kizárták az EL-ből, és helyette a Villarreal jöhet a spanyoloktól. Nem mintha ellenük több esélye lenne a Lokinak...

bz249 2010.07.30. 12:47:13

@Csöncsön: előfordulhat, a wikiről néztem le a csapatokat. De a lényeg, hogy a 37 csoportkörös helyre 3 angol, 3 spanyol, 3 olasz, 3 német és 3 francia csapat hajt. A maradék 22-re meg van minimum 10 erős portugál, holland, orosz, ukrán, török gárda. Szóval nagyon nehéz dolga van annak, aki az EL-be akar bekerülni.

Szóval az összes átszervezés ellenére egy magyar csapat számára a reális esély a BL-bajnoki ágán eljutni a playoffig. Ugyanakkor mivel ennyire le vagyunk maradva az európai középmezőnytől valahol jogos is, hogy vigaszágon szagolhatunk bele a csúcsfociba.

banok · http://meghaaat.blog.hu/ 2010.07.31. 20:07:27

talán az EL csoportkör még összejöhet a Lokinak

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.31. 21:00:17

@banok: ne temessük még a Lokit, már a Debrecen-Bázel meccsen is neki kellett volna győzni: fersml.blog.hu/2010/07/30/a_magyarok_labdaitol_ments_meg_uram_minket
süti beállítások módosítása