Az egyik legkiegyensúlyozottabb, legerősebb csoport a D jelű négyes lehet a 2010-es világbajnokságon. Németország, Szerbia, Ghána és Ausztrália is részt vett a négy évvel ezelőtti rendezvényen is, és a szerbeket kivéve a csoportkört is túlélték. Mindegyik együttesnek csalódás lenne, ha idén nem kerülnének a legjobb tizenhat közé, és mivel nincs igazán gyenge csapat közöttük, az összes meccsen parázs csata várható, bizonytalan kimenetellel. A németek továbbjutására azért mernénk fogadni, a másik három csapat közül viszont nehéz megjósolni a továbbjutó személyét, mert bár Ghána és Szerbia kerete is erősebb az ausztrálokénál, de náluk is akad több európai szintű klasszis. Vasárnap este 9 órától a Radio Q élő sportműsorában is elemezzük a csoportot.
Németország (FIFA világranglista 6. helyezett)
A háromszoros világbajnok németekről sokáig azt tartották, hogy van valami különleges erejük, amely csapatként átsegíti őket minden akadályon, és rengeteg példa igazolta is, hogy erősebbnek vélt riválisok ellen is, akár az utolsó percekben fordítottak, nyerték meg a meccset. Ez a végsőkig tartó küzdeni akarás sokakban keltett szimpátiát a Nationalelf iránt, míg másokból pont az ellenkezőjét váltotta ki, nem kedvelték a rakkoló, küzdő jellegű játékot és a németekre, mint legyőzendő gonoszra tekintettek. A jelenlegi német válogatott, csakúgy, mint a négy évvel ezelőtti és a 2008-as Eb-n látott sem hemzseg a szó szoros értelmében vett világsztároktól, igenis tudnak azonban remek futballt produkálni, gyors, pontos támadásokkal, precíz összjátékkal és egyáltalán nincs arról szó, hogy kizárólag bekkelnének. Szeretik kézben tartani a mérkőzés irányítását és az elmúlt évtized gyengébb játékosállományával is mindig kihozzák a maximumot a világversenyekből. Fogunk nekik szurkolni a csoportban, de a mi buzdításunk nélkül is tovább fognak menni, mert ők tovább szoktak.
Joachim Löw ragaszkodni látszik a német hagyományokhoz és két csatárral képzeli el a csapat alaptaktikáját. A Klose-Podolski párosnak bűnrossz szezonja volt idén, de ők az előző világversenyeken már bizonyították, hogy akkor tudnak igazán élesek lenni, ha együtt játszhatnak és elég időt is kapnak a bizonyításra. A keretben szereplő csatárok (Gomez, Kiessling, Cacau és talán Müller) egyike sem jobb, mint ők, így a németeknek nagyon kell bízniuk abban, hogy a vb-re összeszedik magukat. A német keret legerősebb része minden bizonnyal a középpálya, annak is inkább a támadó szellemű részlege, Ballacknak erőteljes formajavulásra lenne szüksége a világbajnokságig, ha szeretne vezéregyéniség lenni, viszont Schweinsteiger remek passzban van és a fiatalok közül, Özil, Kroos és Marin is olyan tehetség, akikből egy ilyen világversenyen válhat igazi csillag, ha elkapják a fonalat. A szövetségi kapitány helyében a hátralévő edzőmeccseken megkockáztatnánk az egycsatáros játékot, tekintve, hogy szélről induló gyors középpályásokkal jól el van látva a keret, jó és jó formában is lévő csatárokkal viszont kevésbé. Szűrő poszton Rolfes sérülése és Frings kiválása okán hiányérzetünk van, és nagyon sok múlhat azon, hogy ezt az űrt hogyan tudják pótolni, mert a középpálya labdaszerző tevékenysége a mai labdarúgás kulcsfontosságú eleme. A közvetlen védelem kérdőjeles része a kapusposzt. Robert Enke halála, és Adler bordasérülése miatt a Wiese, Neuer, Butt hármasból kerülhet ki a kezdőkapus, és hát bevallhatjuk, hogy egyikük sem egy életbiztosítás.
A világbajnoki selejtezőkön nem brillírozott a német együttes, de végül ahogy szokták, magabiztosan, csoportelsőként kvalifikálták magukat, megelőzve az oroszokat és a finneket. Klose 7, míg Podolski 6 gólig jutott, ami egyrészt bizonyítja, hogy a válogatottban tényleg stabilabban rugdossák a gólokat mint a klubjukban, másrészt viszont hozzá kell tenni, hogy góljaik nagy részét olyan csapatok ellen szerezték, akiknél csak erősebbek lesznek a csoportellenfeleik.
A jelenlegi német válogatottal kapcsolatban egy új tényező is nap mint nap témát szolgáltat futballberkekben. Történetesen az, hogy a keret jelentős része nem ősrégi német családból származik, hanem különböző bevándorló nációk leszármazottai. Tasci, Boateng, Aogo, Khedira, Özil, Gomez és Cacau mind mind Németországban vált ismert futballistává, legtöbbjük már ott is született illetve ott sajátította el a futball alapjait. Ők is a német futball „termékei” ugyanúgy, mint Kroos és Müller vagy a lengyel származású Klose-Podolski-Trochowski trió.
Ausztrália (FIFA-világranglista 20. helyezett)
Ausztrália sokáig nem szerepelt a világ futballtérképén 1974-es szereplésüket követően legközelebb 2006-ban tudták kivívni a részvétel jogát. Dél-Afrikában igyekezni fognak megismételni a négy évvel ezelőtti szereplésüket, amikor a legjobb tizenhat között, a későbbi világbajnok olasz válogatottól kaptak ki egy kései Totti tizenegyesgóllal. Ausztráliában sok más sportág rendelkezik nagyobb hagyományokkal, mint a labdarúgás, így az ausztrál futball, a krikett, de még talán a szörf is. Először az 1998-as világbajnokság pótselejtezőjén tűnhetett fel a világnak, hogy a kontinensnyi sziget lakóit is érdekli a valódi foci. Az Irán elleni pótselejtezőt 85 ezer ember tekintette meg az MCG arénában. Akkor még nem sikerült kivívniuk a vb-szereplést, de most, hogy az ázsiai selejtezőkben vehettek részt már igen.
Az ázsiai selejtezőcsoportban Japán, Bahrein, Katar és Üzbegisztán előtt végeztek, veretlenül és mindössze egy kapott góllal, így vitathatatlanul megérdemelték a továbbjutást. Válogatottjuk gerincét olyan játékosok alkotják, akik hosszú ideje európai topligákban szerepelnek és bár nem tartoznak az európai élvonalhoz, sokan ismerősek lehetnek a futballt kedvelők számára. Mark Schwarzer Gera Zoltán csapattársa a Fulhamben, míg Tim Cahill az Everton meghatározó játékosa és több mint 50 góljával minden idők egyik legeredményesebb Európában játszó ausztrál játékosa. Harry Kewell a Leeds United és a Liverpool után Törökországban kezdett új karriert és a Galatasaray szurkolóinak egyik kedvence lett. A csapatjáték megszervezése a Palermo kopasz irányítójára Mark Brescianora hárulhat majd a világbajnokságon, aki szintén nem egy világsztár, de rengeteget fut és a támadások befejezéséhez is gyakran odaér. Gondot jelent viszont a befejezőcsatár hiánya, Viduka és Aloisi már nem szerepelnek a válogatottban, így a jelenleg Japánban, korábban pedig Bundesliga kiscsapatokban szereplő Josh Kennedy az egyetlen ismert centerük. A keret nagy része részt vett a 2006-os világbajnokságon is, ami egyrészt hatalmas tapasztalat, másrészt viszont azt is mutatja, hogy nem túl fiatal a mag, így akár problémát is okozhat a 10 nap alatt lejátszandó 3 kemény mérkőzés.
A legutóbbi világbajnokságon a holland mester Guus Hiddink vezette sikerre a csapatot és követve a bevált vonalat jelenleg is holland szakember irányítja a Socceroost. Pim Verbeek sok kritikát kapott a kvalifikáció alatt, mivel megpróbált változtatni a bevett ausztrál csapatjátékon, ami főleg a védekezésre és a keménységre épült. Szövetségi kapitányként ugyan nincs világbajnoki tapasztalata, de mind 2002-ben, mind 2006-ban részt vett már vb-n, előbb Guus Hiddink majd Dick Advocaat segítőjeként.
Szerbia (FIFA világranglista 16. helyezett)
A szerbekhez ismét nem volt túl kegyes a szerencse, amikor a csoportok sorsolását tartották. 2006-ban Európa egyik legstabilabb csapataként utaztak a világbajnokságra, hogy ott azután 3 vereséggel közte egy megalázó 6-0-ás Argentína ellenivel essenek ki a csoportból. Jugoszlávia háborúkkal tarkított történelme a futballra is rányomta bélyegét. A több részre szakadt államalakulat utódái közül a szerbek és a horvátok tudnak stabilan jó csapatot kiállítani és sorozatosan szerepelni a világversenyeken. Idén horvátok nem lesznek, a szlovénok viszont igen, így két jugoszláv utódállam vesz részt a dél-afrikai világbajnokságon.
A jelenlegi szerb keret elég erős ahhoz, hogy továbbmenjen ebből a csoportból, annak ellenére, hogy talán nem ők az első számú esélyesek erre. A védelmük bombaerős egyenként és összességében is. Ivanovics, Vidics, Subotics és Kolarov első ránézésre bármely ellenfél számára nagyon keménynek tűnik. A középpályán lehet némi gond, mert a megszokott Milijas-Stankovics kettős ugyan nem rossz, de azért nem is számít áttörhetetlen falnak a védelem előtt. Most még kevésbé ismert ugyan, de a világbajnokság után a Liverpoolba igazoló Milan Jovanovics lehet az aduász. Négy szezont töltött a belga Standard Liege csapatánál, ahol 116 meccsen 52 gólt szerzett és a belga pontvadászat egyik legértékesebb játékosává vált. Nem fiatal már, 1981-es születésű, úgyhogy ez lehet az egyik utolsó esélye a válogatottbeli bizonyításra. A támadójáték hatékonyságának másik letéteményese Milos Krasics lehet, aki lendületes játékával több európai élcsapat figyelmét is felhívta magára és nagy valószínűséggel előbb-utóbb elhagyja a CSZKA Moszkva csapatát.
A szerbek a franciákat, Romániát és Ausztriát megelőzve jutottak ki a világbajnokságra, ami a nevek alapján elég masszív csoport, de sem a gallok, sem a románok nem képviseltek most olyan játékerőt, ami hagyományaikhoz méltó lett volna. 2009. október 10-én, Románia 5-0 arányú legyőzésével tették biztossá a csoportelsőségüket, ami jelzi a csapat erejét. Ott volt a lehetőség hazai pályán és meg is ragadták, ahogyan azt kell, nem szoros meccsen, nem kínlódva, hanem hihetetlen elszántan játszva szétzúzták a románokat. Garancia lehet a sikerre a szakvezető Radomír Antics személye, akit 2008-ban bízott meg a szerb szövetség a válogatott irányításával. Antic négy év kihagyás után tért vissza az edzői pályára, mindössze 10 nappal a kvalifikációs sorozat előtt. Rendet tett a válogatott háza táján, visszahívta az elődje által mellőzött Kraszicsot és a szerb bajnokságban szereplő fiatalokkal (Milijas, Obradovics, Tosics) erősítette meg a nemzetközi rutinnal rendelkező keretet. Antic a világ egyetlen olyan szakembere, aki a Real Madrid, a Barcelona és az Atlético Madrid csapatát is irányította karrierje során. Legnagyobb sikereit a matracosokkal érte el 1995 és 1997 között. Legendás edző, akinek kiváló szeme van a megfelelő játékosok kiválasztásához.
Személy szerint szurkolni fogunk a szerbeknek, hogy minél tovább jussanak a világbajnokságon. Az elmúlt két évtized során folyamatosan olyan játékosaik voltak, akik hazájukból elkerülve, európai sztárcsapatokban is évekig bizonyítani tudtak. Szavicsevics, Stojkovics, Szinisa Mihajlovics, Mijatovics vagy manapság Dejan Sztankovics és Vidic világklasszisok. Amellett, hogy harcos, kemény futballra képesek, mindig van egy-két emberük, aki színezni is tudja a játékot. A tapasztalt edzővel sokra vihetik, kőkemény meccsekre számítunk tőlük mind a németek, mind Ghána ellen.
Ghána (FIFA-világranglista 32. helyezett)
Az afrikai ország válogatottja ugyan csak negyedik a világranglistán a kontinens csapatai közül, de meggyőződésünk, hogy erősebb, mint Nigéria és Kamerun, egyedül talán Elefántcsontpart kerete sokszínűbb, mint a ghánaiaké. Idén másodszor vesznek részt a világ legrangosabb futballeseményén. 2006-ban a braziloktól szenvedtek vereséget a legjobb tizenhat között, miután Csehországot és az Egyesült Államokat megelőzve továbbjutottak egy elég erős csoportból.
Játékosaik zöme természetesen Európában keresi a kenyerét és közülük többen igazi sztárcsapatokban. 30 fős keretükben négy hazai játékos található, akik közül hárman kapusok. Michael Essien, aki a Chelsea tengelyének egyik legfontosabb láncszeme, a világ egyik legjobb belső középpályása. Nem elég, hogy kőkemény védekezésre képes, de az összjátékban is kiválóan vesz részt, hatalmas lövőereje van és igazi vezér a pályán. Az a játékos, akire lehet csapatot építeni és mindig hozza az elvárt magas szintű játékot. Ha a németeknél és a szerbeknél említettük a középpálya esetleges gyengeségeit, akkor Ghána esetében meg kell, jegyezzük, hogy számukra ez lehet a döntő terület. Essien mellett Sulley Muntari és Stephen Appiah is masszív játékosok, és különösen Appiah irányítókészséggel is rendelkezik.
Az előző világbajnokságon is szerepelt, tapasztalt játékosok mellett Milovan Rajevac szövetségi kapitány bízhat a friss U-20-as világbajnok csapat tagjaiban is, akik közül többen is nagyot „robbanthatnak” Dél-Afrikában. Nem kétséges, hogy erős kezdőcsapatot tudnak majd kiállítani, ha a sérüléssel bajlódók (Essien, John Pantsil) erejük teljében léphetnek pályára, a keret mélysége azonban hagy némi kívánni valót maga után. Csatárposzton nincs valódi klasszisuk, ezért bíznak nagyon a fiatalok eredményes beépülésében.
Senkinek nem szerencsés egy ilyen erős csoportba kerülni, de talán Ghána az a csapat, amely ezt a legjobban megszenvedheti. Mindhárom ellenfelük igen aggresszív, kemény játékot tud produkálni és az afrikai csapatban benne van annak a lehetősége, hogy ne tudjanak háromszor kilencven percen át megfelelően koncentrálni. Az U20-as világbajnokságon is láthattuk, hogy legfőbb erejük gyorsaságukban és fizikális tulajdonságaik kihasználásában rejlik. A világbajnokságon pontosan hasonló erősségekkel rendelkező csapatok ellen kell majd bizonyítaniuk. Ráadásként Németország ellen vívják majd utolsó csoportmeccsüket, ami nem sok jóval kecsegtet, ha ki-ki mérkőzést kell vívniuk a Nationalelf ellen.
A kvalifikáció nagyon simán ment a „Fekete Csillagoknak”. Mindkét csoportkörben biztosan végeztek az élen, bár meg kell hagyni, hogy egyik kvartett sem volt túl erős. Legeredményesebb játékosuk az öt gólt szerző Matthew Amoah volt, aki általában Asamoah Gyannal alkot csatárkettőst a válogatottban.
A csoport rangadója
Nagy múltra visszatekintő európai párharcot rendeznek a csoport második körében, június 18-án. Eddig 25 alkalommal találkozott a német (vagy nyugat-német) és a szerb (vagy jugoszláv) válogatott. 14 alkalommal nyertek a németek, míg 8-szor a plávik. A német-jugoszláv párharcnak a világbajnokságok tekintetében is van több mérkőzésből álló történelme. Az 1958-as svédországi vb negyeddöntőjében Rahn góljával nyertek a nyugat-németek, míg 1990-ben a csoportmeccsek során 4-1-re győzött a későbbi világbajnok gárda. A németek közül Matthaus duplázott, Klinsmann és Völler pedig egy-egy gólt szerzett. A jugoszláv csapatban Jozic szerezte a gólt és míg a nagy öregek: Sztojkovics, Szavicsevics és Katanec a pályán voltak, addig egy következő generáció tagjai Proszinecski, Boksics, Jarni és Suker a kispadról figyelték a mérkőzést. Legutóbbi összecsapásuk 1998-ban volt, amikor szintén a csoportban találkoztak és 2-2-es döntetlen született, majd később mindkét gárda továbbjutott az Egyesült Államok és Irán előtt. A jelenlegi keretekből egyedül az Inter klasszisa Dejan Stankovic vett részt ezen a mérkőzésen, de a németek részéről is ott lesz idén egy akkori szereplő, ugyanis a válogatott kapusedzője, Andreas Köpke védte a németek kapuját.
Érdekesség, hogy az ausztrálok, sokáig egyetlen világbajnoki szereplésük alkalmával az NSZK és az NDK csapatával is megmérkőztek a csoportkörben és 3-0 illetve 2-0 arányban alulmaradtak.
Új sztárok születőben
Ghána U20-as világbajnoki címe apropóján érdemes különös figyelmet fordítanunk az esetleges jövőbeli sztárok szereplésére. A Milan kötelékébe tartozó, 1989-es születésű Dominic Adiyiah ellenünk is bizonyította tehetségét az egyiptomi világbajnokságon, ahol a torna gólkirálya lett. A ghánai bajnokságban játszó, de holland alapítású Feyennord Academy csapatában kezdte pályáját, ami lényegében a rotterdami gárda futballiskolája. Európában a norvég Fredrikstadban játszott, mígnem a 2009-es U20-as tornát követően meg nem vásárolta az AC Milan 500 ezer euróért. A ghánai U20-as válogatottban 16 meccsen 17 gólt szerzett, a nagyok között eddig 4 alkalommal szerepelt, első gólját a világbajnokságra tartogatja.
A ghánaiak mellett a németek is el vannak eresztve, ami a jövő csillagait illeti. Tehetsége alapján talán a 20 éves Toni Kroos emelkedik ki közülük, aki a Bayern játékosa, de ebben a szezonban, kölcsönben a Bayer Leverkusenben szerepelt. A Leverekusen ugyan szerette volna megtartani, de nyáron visszatér a Bayernhez, ahol korábban Uli Hoeness már beígérte neki a 10-es mezt. Kroos a 2007-es U17-es világbajnokságon tűnt fel, ahol a torna aranylabdása lett. A felnőtt válogatottban eddig egyszer szerepelt. de bízunk benne, hogy Marin, Özil, Badstuber és Müller mellett ő is lehetőséget kap a világbajnokságon, mint a feltörekvő német generáció jeles képviselője.
Dél-Afrika 2010 - D csoport
2010.05.09. 19:57 Garcia bőrmester
247 komment
Címkék: foci vb dél afrika válogatott történetek fwc tort
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr431986668
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Keelhaul 2010.05.12. 07:30:52
@Everred: Ja már írtad. Nem hiszem el, bmg nem hiszem el.
rizla 2010.05.12. 07:50:14
@Keelhaul: nevetséges. persze annyira nem meglepő az eddigiek fényében, de valahogy azt gondolta az ember, hogy észhez tér a dagadt, vagy nem tudom. olyan nincs, hogy egy cambiasso ne menjen VB-re. akármelyik kapitány odaadná a fél kezét érte, hogy legyen egy cambiassoja, még del bosque is.
rizla 2010.05.12. 07:56:39
@Everred: zanetti kihagyása is no comment, de én banegát sem hagynám otthon. akinek meg gabi milito és garay sem kell az mit akar?
domenech a másik. nasri???? az EB-re kiviszi, amikor a srác még gyakorlatilag senki, de 2 éves arsenal rutinnal már nem? benzemát vétek kihagyni legalább a padról. lehet, hogy nem volt egy nagy idénye, de henrynál csak jobb volt. cissé??????
nagyon vicces lesz ez a vb. a franciákat akár már a csoportból kiverhetik.
domenech a másik. nasri???? az EB-re kiviszi, amikor a srác még gyakorlatilag senki, de 2 éves arsenal rutinnal már nem? benzemát vétek kihagyni legalább a padról. lehet, hogy nem volt egy nagy idénye, de henrynál csak jobb volt. cissé??????
nagyon vicces lesz ez a vb. a franciákat akár már a csoportból kiverhetik.
rizla 2010.05.12. 08:00:37
@zsakfos : ez a brazil keret még elmegy, bár pato miért nem kell? emberek! vágjátok, hogy EZ A BRAZILOK CSATÁRSORA??? Robinho (Santos), Nilmar (Villarreal), Luis Fabiano (Sevilla), Grafite (Wolfsburg)
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD hova tart a világ.. baptista viszont középpályásnak van jelölve, az oké. mondjuk ennyi erővel nyugodtan vihetné ronaldinhot is, de nála egyéb érvek is szólnak a beválogatása ellen, úgyhogy ezt elfogadható döntésnek érzem. persze ha kizúgnak, hamar számon fogják kérni dungán.
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD hova tart a világ.. baptista viszont középpályásnak van jelölve, az oké. mondjuk ennyi erővel nyugodtan vihetné ronaldinhot is, de nála egyéb érvek is szólnak a beválogatása ellen, úgyhogy ezt elfogadható döntésnek érzem. persze ha kizúgnak, hamar számon fogják kérni dungán.
_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.05.12. 08:00:57
Ezt nem is akarom elhinni... Eddig azt hittem ez valami rossz vicc, de majd a végén valaki a stábból pofán vágja Maradonát és megy... Hihetetlen, Cambiasso helyében nem is tudom hogy érezném magam. Végülis csak a világ legjobbja a poszton, és óriási érdemei vannak a BL menetelésben. Plusz a pályán való viselkedése alapján nem is tűnik egy morál rombolo köcsögnek... Elképesztő, nem találok szavakat.
popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.12. 08:04:47
Minden kapitánynál akad érthetetlen kimaradó, de nálam eddig Maradona és Dunga viszi a pálmát Cambiassoval és Patoval.
szferi 2010.05.12. 08:05:00
Az angolok bő kerete:
David James (FC Portsmouth), Robert Green (West Ham United), Joe Hart (Manchester City)
Glen Johnson (FC Liverpool), Rio Ferdinand (Manchester United), John Terry (Chelsea), Leighton Baines (FC Everton), Matthew Upson (West Ham United), Jamie Carragher (FC Liverpool), Ledley King (Tottenham Hotspur), Ashley Cole (Chelsea), Stephen Warnock (Aston Villa), Michael Dawson (Tottenham Hotspur)
Steven Gerrard (FC Liverpool), Frank Lampard (Chelsea), Michael Carrick (Manchester United), Shaun Wright-Phillips (Manchester City), James Milner (Aston Villa), Theo Walcott (Arsenal), Tom Huddlestone (Tottenham Hotspur), Aaron Lennon (Tottenham Hotspur), Adam Johnson (Manchester City), Joe Cole (Chelsea), Scott Parker (West Ham United), Gareth Barry (Manchester City)
Peter Crouch (Tottenham Hotspur), Emile Heskey (Aston Villa), Wayne Rooney (Manchester United), Jermain Defoe (Tottenham Hotspur), Darren Bent (AFC Sunderland).
David James (FC Portsmouth), Robert Green (West Ham United), Joe Hart (Manchester City)
Glen Johnson (FC Liverpool), Rio Ferdinand (Manchester United), John Terry (Chelsea), Leighton Baines (FC Everton), Matthew Upson (West Ham United), Jamie Carragher (FC Liverpool), Ledley King (Tottenham Hotspur), Ashley Cole (Chelsea), Stephen Warnock (Aston Villa), Michael Dawson (Tottenham Hotspur)
Steven Gerrard (FC Liverpool), Frank Lampard (Chelsea), Michael Carrick (Manchester United), Shaun Wright-Phillips (Manchester City), James Milner (Aston Villa), Theo Walcott (Arsenal), Tom Huddlestone (Tottenham Hotspur), Aaron Lennon (Tottenham Hotspur), Adam Johnson (Manchester City), Joe Cole (Chelsea), Scott Parker (West Ham United), Gareth Barry (Manchester City)
Peter Crouch (Tottenham Hotspur), Emile Heskey (Aston Villa), Wayne Rooney (Manchester United), Jermain Defoe (Tottenham Hotspur), Darren Bent (AFC Sunderland).
_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.05.12. 08:07:10
@popp: Szerintem a Cambiasso felülmúlhatatlan. Esetleg otthon lehetne hagyni Xavi-t, vagy Messit, vagy talán Lampardot...
popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.12. 08:11:33
Mondjuk a palermos tinédzser Pastore beválogatásának kifejezetten örülök az argentinoknál, maga Palermo viszont érdekes választás.
rizla 2010.05.12. 08:18:26
persze nem akarom én magyarként cikizni ezeket a csapatokat, de ronaldon nőttem fel, most meg egyetlen elitklubból sincs csatár a braziloknál, anyám borogass. úgy érzem magam, mint pancho és hegyi iván, rideg nagyon.
zsakfos 2010.05.12. 08:19:53
Nem hiába az a 20év kokózás nem múlik el nyomtalanul...
Hihetetlen...
Ustari( Getafe)-Zabaleta( Man.City), Garay( Real Madrid) G.Milito( Barcelona), Zanetti( Inter)- -Cambiasso(Inter), Lucho Gonzalez(OM),Banega( Valencia)Pablo Aimar(Benfica)-Lisandro Lopez(Lyon) Saviola(Benfica)
Carizzo ( Real Zaragoza)-Pareja( Espanyol)G.Rodriguez (Villareal) Cata Diaz( Getafe) Insua( Liverpool)-Gago (Real Madrid) Perrotti (Sevilla) Dominguez (Valencia Delgado ( Lyon)-Zarate ( Lazio) Maxi Lopez(Catania),
(+Riquelme aki lemondta...és még lehetne sorolni azokat az otthon játszókat akik talán jobban megérdemelnék a kerettagságot).
Na őket hagyta ki Maradona...
Hihetetlen...
Ustari( Getafe)-Zabaleta( Man.City), Garay( Real Madrid) G.Milito( Barcelona), Zanetti( Inter)- -Cambiasso(Inter), Lucho Gonzalez(OM),Banega( Valencia)Pablo Aimar(Benfica)-Lisandro Lopez(Lyon) Saviola(Benfica)
Carizzo ( Real Zaragoza)-Pareja( Espanyol)G.Rodriguez (Villareal) Cata Diaz( Getafe) Insua( Liverpool)-Gago (Real Madrid) Perrotti (Sevilla) Dominguez (Valencia Delgado ( Lyon)-Zarate ( Lazio) Maxi Lopez(Catania),
(+Riquelme aki lemondta...és még lehetne sorolni azokat az otthon játszókat akik talán jobban megérdemelnék a kerettagságot).
Na őket hagyta ki Maradona...
_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.05.12. 08:20:14
@rizla: Igen. Én is azt néztem, hogy először életemben nem várom majd a brazil meccseket... Melo, Alves, Fabiano, Robinho, olyan köcsögválogatott, hogy bármely hagyományosan nem túl szimpatikus csapatnak becsületére válna. Na meg Nilmar??? Van bőven olyan gárda a VB-n, amibe nem férne be...
rizla 2010.05.12. 08:21:01
@_Maverick: plusz nagyjából ez volt az utolsó esélye arra, hogy VB-t nyerjen.. köcsög kokszos.
_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.05.12. 08:21:37
@zsakfos : Az első kezdő lehet nem is kapna ki a jövendőbeli kezdőtől, legfeljebb Messi miatt, de őt meg tudja fogni Cambiasso:D Megfelelő taktikával lehet fel tudnánk venni a versenyt Maradonával:D
rizla 2010.05.12. 08:22:34
@_Maverick: mondjuk dungából legalább kinézi valahogy az ember, hogy az önfejűségével messze jut, de nem hiszem, hogy VB-t fognak nyerni.
ezért esélyes anglia, épeszű a kapitány. na meg persze a spanyolok, ez akkora ziccer nekik, hogy ki kell használni.
ezért esélyes anglia, épeszű a kapitány. na meg persze a spanyolok, ez akkora ziccer nekik, hogy ki kell használni.
zsakfos 2010.05.12. 08:32:16
@rizla:
Ja ja hú de várom már mit mond erre a keretre Hegyi Iván :)))
Lassan már 2-3 világválogatottnál tartunk a kimaradók közül. És ne felejtsük el, sok helyen csak 30-as keret van még kimaradhat Messi, Kaka, Xavi, Robben:)
Így visszagondolva egészen boldog is lehetek, hogy van Maarwijk keretéből csak van Nistelrooy és Seedorf maradt ki:)
Ja ja hú de várom már mit mond erre a keretre Hegyi Iván :)))
Lassan már 2-3 világválogatottnál tartunk a kimaradók közül. És ne felejtsük el, sok helyen csak 30-as keret van még kimaradhat Messi, Kaka, Xavi, Robben:)
Így visszagondolva egészen boldog is lehetek, hogy van Maarwijk keretéből csak van Nistelrooy és Seedorf maradt ki:)
OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.05.12. 08:38:02
Maradona az önkény régen látott magas fokát testesíti meg. Végülis minimum négy olyan embert hagyott ki, akinek bármelyik argentin válogatottban helye lenne a kezdőben, ellenben behívott féltucat olyat, akinek a C-válogatott tartaléksorában is alig jutna hely. Mondjuk kit fog ez érdekelni, ha a döntőért játszanak.
Woland 2010.05.12. 08:44:08
a Tottenham adja a legtobb jatekost az angol valogatottba! : )
a 30-bol 6 a mi kolykunk.
King, Lennon, Defoe es Crouch szinte 100% hogy a 23-as keretben is bennmaradnak. En Dawson-t is kivinnem - ebben a szezonban a legjobb olyan angol vedo volt aki a meccsek nagy tobbsegen jatszott.
Huddlestone abban az esetben ulhet repulore, ha Barry serulese nem javul.
Mindenesetre igy muszaj lesz az angoloknak (is) szurkolnom : )
a 30-bol 6 a mi kolykunk.
King, Lennon, Defoe es Crouch szinte 100% hogy a 23-as keretben is bennmaradnak. En Dawson-t is kivinnem - ebben a szezonban a legjobb olyan angol vedo volt aki a meccsek nagy tobbsegen jatszott.
Huddlestone abban az esetben ulhet repulore, ha Barry serulese nem javul.
Mindenesetre igy muszaj lesz az angoloknak (is) szurkolnom : )
zsakfos 2010.05.12. 08:47:50
www.nemzetisport.hu/nso_hirek/vb-2010-ronaldinho-legalabb-a-tartalekok-koze-bekerult-pato-es-adriano-nem-2028377
Na Ronaldinho, Marcelo és Alex( mondjuk a Lucio, Juan, Thiago Silva, Luisao négyesből esetleg csak az utóbbi helyére férne be)legalább a tartalékok közé bekerült.
Pato, Diego, Adriano, Ronaldo, Maxvell oda se...
Na Ronaldinho, Marcelo és Alex( mondjuk a Lucio, Juan, Thiago Silva, Luisao négyesből esetleg csak az utóbbi helyére férne be)legalább a tartalékok közé bekerült.
Pato, Diego, Adriano, Ronaldo, Maxvell oda se...
United82 2010.05.12. 08:54:53
Érdekesek ezek a kapitányok...
Mindenesetre Lippi,Domenech,Maradona,Dunga megy a feje után.....
Capello.Del Bosque kb azokat válogatta be akikre lehetett számítani és tényleg a legjobbak vannak ott, de ez mondjuk az argentín,brazil,francia,olasz válogatottról nemigazán mondható el...a vb után elválik kinek lett igaza...
(Amúgy az olaszoknál és Lippinél azt érzem, de Juve szurkolók rám cáfolhatnak, hogy a Juve játékosai egész évben pihentek a vb-re, Lippi bement aug elején az öltözőbe, megmondta a játékosoknak hogy a cél a vb, egész évben arra készüljetek:D Lehet ezért volt ennyire szar a Juve:D )
Mindenesetre Lippi,Domenech,Maradona,Dunga megy a feje után.....
Capello.Del Bosque kb azokat válogatta be akikre lehetett számítani és tényleg a legjobbak vannak ott, de ez mondjuk az argentín,brazil,francia,olasz válogatottról nemigazán mondható el...a vb után elválik kinek lett igaza...
(Amúgy az olaszoknál és Lippinél azt érzem, de Juve szurkolók rám cáfolhatnak, hogy a Juve játékosai egész évben pihentek a vb-re, Lippi bement aug elején az öltözőbe, megmondta a játékosoknak hogy a cél a vb, egész évben arra készüljetek:D Lehet ezért volt ennyire szar a Juve:D )
balu11 2010.05.12. 08:56:36
egészen elképesztő, mi van idén... komolyan mondom, nem is "kimaradtak 11"-ét lehetne összeállítani, hanem lehetne nekik rendezni egy mini VB-t
(ja, és sok helyen még ugyebár szűkítenek...)
(ja, és sok helyen még ugyebár szűkítenek...)
avenger13 2010.05.12. 08:57:33
ronaldinho kihagyását csak azért nem értem, mert tényleg összeszedte magát, és helyette szinte senkik mennek ki a vbre. a középpályássok között olyan arcok is vannak, akiket nem is ismerek, diego meg ronaldinho itthon marad. grafite hiába futott tavaly nagyon jó szezont, idén messze alulmúlta tavalyi önmagát.
szvsz a "legfelháborítóbb", hogy gyengébb képességű és jóval gyengébb teljesítményt nyújtó játékosokat hívtak be a helyükre. ha nem nyernek dunga repül az biztos. de ezzel a kerettel nem fognak.
szvsz a "legfelháborítóbb", hogy gyengébb képességű és jóval gyengébb teljesítményt nyújtó játékosokat hívtak be a helyükre. ha nem nyernek dunga repül az biztos. de ezzel a kerettel nem fognak.
rizla 2010.05.12. 08:58:17
@OJ: ez elsősorban ostobaság, és csak másodsorban önkény. nyertek már VB-t vagy EB-t úgy, hogy voltak vitatható döntések mögötte/előtte, a makacsság lehet jó tulajdonsága is egy edzőnek. de az ilyen fokú kontárkodáson csak megdöbbenni lehet.
"Mondjuk kit fog ez érdekelni, ha a döntőért játszanak. "
ezt egyszerűen nem tudom elképzelni. ha valahogy összeáll a támadóalakzatuk, messi tündökölni fog (ezt akkor sem tartanám túl valószínűnek, ha jónak tűnne a csapatuk), milito szórhatja a gólokat, stb, akkor talán, esetleg. vagy egy könnyű sorsolással. de maradona nem hiszem, hogy megérdemelné, hogy majd meg nem értett zseniként ünnepeljék, és ezek a játékosok is jobb kapitányt érdemelnének. ez olyan, mint domenech 2006-ban, akkor is kritizálta mindenki, aztán valahogy bejutottak a VB-döntőbe, hirtelen mindenki más szemmel kezdett nézni rá és tessék, maradt még 4 évig. eközben szénné égtek az EB-n, meg két selejtezősorozatban is. ha maradona valahogy VB-döntőt játszhat, arról leginkább a véletlenek összjátéka tehet majd, amik elősegítik, hogy legalább az ikon-mivoltából profitálhasson a csapat. de egy cambiassot ne lehessen büntetlenül kihagyni, és akkor is ezt kívánom, ha erre fog rámenni idén messi aranylabdája.
"Mondjuk kit fog ez érdekelni, ha a döntőért játszanak. "
ezt egyszerűen nem tudom elképzelni. ha valahogy összeáll a támadóalakzatuk, messi tündökölni fog (ezt akkor sem tartanám túl valószínűnek, ha jónak tűnne a csapatuk), milito szórhatja a gólokat, stb, akkor talán, esetleg. vagy egy könnyű sorsolással. de maradona nem hiszem, hogy megérdemelné, hogy majd meg nem értett zseniként ünnepeljék, és ezek a játékosok is jobb kapitányt érdemelnének. ez olyan, mint domenech 2006-ban, akkor is kritizálta mindenki, aztán valahogy bejutottak a VB-döntőbe, hirtelen mindenki más szemmel kezdett nézni rá és tessék, maradt még 4 évig. eközben szénné égtek az EB-n, meg két selejtezősorozatban is. ha maradona valahogy VB-döntőt játszhat, arról leginkább a véletlenek összjátéka tehet majd, amik elősegítik, hogy legalább az ikon-mivoltából profitálhasson a csapat. de egy cambiassot ne lehessen büntetlenül kihagyni, és akkor is ezt kívánom, ha erre fog rámenni idén messi aranylabdája.
United82 2010.05.12. 09:00:05
@Woland:
Huddlestone nem is első számú DM a Spursben, nem?
Nem Jenas,Palacios a két kezdő középen általában?
Amúgy Kinget tuti vinni fogja már csak azért is mert ha BArry nem épül fel,akkor Kinget DM-ként is lehet használni...mert hát Carrick amilyen formában van...ki se vinném...Parkerről nem tudom milyen mert nem néztem sok WHU meccset, Huddlestoneról meg mintha az rémlene hogy nem is stabil kezdő..
Amúgy az megvan hogy Scholesyt vitte volna az olasz, de Scholesy mondta neki hogy inkább megy nyaralni a családdal?:D
Azért hihetetlen hogy Scholesyt már a 4ik kapitány kérleli hogy térjen vissza, hiába..ő a legjobb:D Legalábbis a legjobb volt:D
Huddlestone nem is első számú DM a Spursben, nem?
Nem Jenas,Palacios a két kezdő középen általában?
Amúgy Kinget tuti vinni fogja már csak azért is mert ha BArry nem épül fel,akkor Kinget DM-ként is lehet használni...mert hát Carrick amilyen formában van...ki se vinném...Parkerről nem tudom milyen mert nem néztem sok WHU meccset, Huddlestoneról meg mintha az rémlene hogy nem is stabil kezdő..
Amúgy az megvan hogy Scholesyt vitte volna az olasz, de Scholesy mondta neki hogy inkább megy nyaralni a családdal?:D
Azért hihetetlen hogy Scholesyt már a 4ik kapitány kérleli hogy térjen vissza, hiába..ő a legjobb:D Legalábbis a legjobb volt:D
rizla 2010.05.12. 09:03:36
@zsakfos : "Pato, Diego, Adriano, Ronaldo, Maxvell oda se... "
én nem vagyok a "ronaldot a vb-re" mozgalom híve, ebben igazat adok dungának. ez nem jótékonysági egylet. azt a gesztust támogatnám, hogy hívja be egyszer egy barátságos meccsre, hogy meg legyen a 100. válogatottsága, de a vb-re nem illene kivinni. adriano egy alkesz hülye, csak magának köszönheti, hogy nem kell, én sem vinném, diego meg rengeteget betlizett már a címeres mezben, úgyhogy ez is elfogadható (pl a copán nagyon bízott benne dunga, odaadta neki a 10es mezt, aztán szégyenszemre folyton padoztatnia kellett végig, mert olyan gyenge volt). de patot én se nagyon értem, maxwell-t meg azok után kihagyni, amit idén a barcelonában csinált, igazi merénylet. egy nagyon sokoldalú játékos, igazi joly joker, be lehet rakni a védelembe, a középpályára, és mindig hajt.
én nem vagyok a "ronaldot a vb-re" mozgalom híve, ebben igazat adok dungának. ez nem jótékonysági egylet. azt a gesztust támogatnám, hogy hívja be egyszer egy barátságos meccsre, hogy meg legyen a 100. válogatottsága, de a vb-re nem illene kivinni. adriano egy alkesz hülye, csak magának köszönheti, hogy nem kell, én sem vinném, diego meg rengeteget betlizett már a címeres mezben, úgyhogy ez is elfogadható (pl a copán nagyon bízott benne dunga, odaadta neki a 10es mezt, aztán szégyenszemre folyton padoztatnia kellett végig, mert olyan gyenge volt). de patot én se nagyon értem, maxwell-t meg azok után kihagyni, amit idén a barcelonában csinált, igazi merénylet. egy nagyon sokoldalú játékos, igazi joly joker, be lehet rakni a védelembe, a középpályára, és mindig hajt.
OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.05.12. 09:05:36
@rizla:
Ez vb, három-négy-öt meccsen a világon bármi megtörténhet, ahogy írod is, véletlenek összjátéka és bármi más, ami az erőviszonyokat borítja. A válogatási "elvei" egy részéhez legalább tartja magát, egy bohóctól azért ez is valami.
Ez vb, három-négy-öt meccsen a világon bármi megtörténhet, ahogy írod is, véletlenek összjátéka és bármi más, ami az erőviszonyokat borítja. A válogatási "elvei" egy részéhez legalább tartja magát, egy bohóctól azért ez is valami.
balu11 2010.05.12. 09:12:49
@rizla: "egy cambiassot ne lehessen büntetlenül kihagyni" - mélységesen egyetértek!
az összes indokolatlan, személyes érzelmekből fakadó, fafejű szöv.kapitányi döntésből messze kiemelkedik Cambiasso itthon hagyása
általában kicsit szoktam az argentinoknak drukkolni, de most egyszerűen képtelen leszek, és ezért csak a heinrich-kedvence diego a hibás
az összes indokolatlan, személyes érzelmekből fakadó, fafejű szöv.kapitányi döntésből messze kiemelkedik Cambiasso itthon hagyása
általában kicsit szoktam az argentinoknak drukkolni, de most egyszerűen képtelen leszek, és ezért csak a heinrich-kedvence diego a hibás
zsakfos 2010.05.12. 09:15:45
@rizla:
Én is csak a nevek miatt írtam:)
Ronaldót én se vinném, Adriano se tenne jót a csapategységnek, ez mondjuk Ronaldinho esetében is szóba jöhet , de nálam azért ő utazna. Ahogy Pato és Diego is. Az utóbbi nem túl jó szezont futott és a Konföd. Kupán tényleg szar volt, de könyörgöm Baptista?
Az meg hogy a Bastos, Gilberto kettős jobb a balhátvéd poszton mint Maxvell és Marcelo. Hát...
Én is csak a nevek miatt írtam:)
Ronaldót én se vinném, Adriano se tenne jót a csapategységnek, ez mondjuk Ronaldinho esetében is szóba jöhet , de nálam azért ő utazna. Ahogy Pato és Diego is. Az utóbbi nem túl jó szezont futott és a Konföd. Kupán tényleg szar volt, de könyörgöm Baptista?
Az meg hogy a Bastos, Gilberto kettős jobb a balhátvéd poszton mint Maxvell és Marcelo. Hát...
zsakfos 2010.05.12. 09:17:29
@balu11:
Az a kérdés, Garcia Bőrmester tud e szurkolni az argentínoknak, még is csak nagy barátja Dun Diego:)
Az a kérdés, Garcia Bőrmester tud e szurkolni az argentínoknak, még is csak nagy barátja Dun Diego:)
avenger13 2010.05.12. 09:17:42
@rizla: ronaldo meg adriano ok. diego, ronaldinho szerintem kevésbé főleg látva, hogy kik játszanak majd helyettük. pato kihagyása pedig jó nagy baromságnak tűnik. lehet így is vbt nyerni, de joga bonitot nem sokat fogunk látni. nekem ez nagyon fog hiányozni a braziloktól.
rizla 2010.05.12. 09:21:30
@OJ: ki lehet hagyni csatárokat, mert nem illenek a játékrendszerbe, ki lehet hagyni irányítókat, mert nem illenek a játékrendszerbe, ki lehet hagyni mindenkit, de ha van poszt a világon, ami nélkülözhetetlen ma a világ futballjában, akkor az a védekező középpályás. egyszerűen erről szól a játék. erről szól még a barcelonában is, ha nem is feltétlenül a posztról, de a középpályás/egész csapatos védekezésről, anélkül nem lenne joga bonito, meg korszakoscsapatozás. és akkor egyszer csak ott találod magad egy évszázados futballnemzet szövetségi kapitányi székében, és rendelkezésedre áll a világ legjobbja a poszton. és te azt mondod, nem kell. ?"+%"????? ja, és mellesleg élete egyik legjobb szezonját futja a klubcsapatával, BL-döntős. MIVAN?? ez nagyon nagyon durva.
szerintem a büszkeségéhez tartja magát leginkább. mert ő diego, ő nem tévedhet. hihetetlen ez a pali, olyan szinteken van szerintem az egója, hogy tényleg istennek hiszi magát. ha valami, akkor ez lehet esetleg (hangsúlyoznám: ESETLEG) a legjobb vonása vezérként. bár istennek meglehetősen gyáva, ha kiesnek, majd rákeni messire, mint eddig, az újságíróknak majd mutogat, és kész is. javíthatatlan az ürge. nem normálisak, akik kinevezték. de mondom, persze, lehetséges, hogy úgy alakulnak a dolgok, hogy még így is sikerül elérnie valamit, de hosszútávon az még károsabb lehet, mert majd gratulálnak egymásnak a szövetségben ülő zsenik, hogy haha, nem hitt bennünk semmi, de mégiscsak megérte egy őrültet kinevezni! maradona meg verheti a mellét (vagy valami egyebet), hogy igen, ő edzőként is a legjobb. de egy capello vagy del bosque nem fog kikapni egy ilyen embertől, az fix. és legkésőbb a döntőben össze fog futni velük.
szerintem a büszkeségéhez tartja magát leginkább. mert ő diego, ő nem tévedhet. hihetetlen ez a pali, olyan szinteken van szerintem az egója, hogy tényleg istennek hiszi magát. ha valami, akkor ez lehet esetleg (hangsúlyoznám: ESETLEG) a legjobb vonása vezérként. bár istennek meglehetősen gyáva, ha kiesnek, majd rákeni messire, mint eddig, az újságíróknak majd mutogat, és kész is. javíthatatlan az ürge. nem normálisak, akik kinevezték. de mondom, persze, lehetséges, hogy úgy alakulnak a dolgok, hogy még így is sikerül elérnie valamit, de hosszútávon az még károsabb lehet, mert majd gratulálnak egymásnak a szövetségben ülő zsenik, hogy haha, nem hitt bennünk semmi, de mégiscsak megérte egy őrültet kinevezni! maradona meg verheti a mellét (vagy valami egyebet), hogy igen, ő edzőként is a legjobb. de egy capello vagy del bosque nem fog kikapni egy ilyen embertől, az fix. és legkésőbb a döntőben össze fog futni velük.
szferi 2010.05.12. 09:35:19
@rizla: "rendelkezésedre áll a világ legjobbja a poszton" - ki is viszi, csak nem lesz cseréje ;)
balu11 2010.05.12. 09:36:07
@rizla: egyáltalán nem smúzolásképpen, de kénytelen vagyok még egyszer azt mondani, hogy _teljesen_ egyetértek, minden szavaddal, Cambiasso és Maradona viszonylatában is
(már többször leírtam, de) Cambiasso az a játékos, aki hosszú évek óta legmegbízhatóbb és legállandóbban hozza a világklasszis szintet, mégpedig talán a legfontosabb poszton sztem
egyszerűen nincs ellenérv a fickóval szemben: nem öreg, nem rutintalan, nem válogatottban betliző, nem megosztó személyiség, nincs kivételesen sem rossz formában, nem csak egy kifutott szezonja van, nem komolytalan klubban játszik, nem kiegészítő ember, nincs olyan játékrendszer, amibe nem illiik, nem primadonna, és legjobb tudomásom szerint senkinek a nejével/barátnőjével nem csinált semmit a keretből
persze a fenti érvek csak épeszű embereket, kapitányokat érdekelnek, a szétkokainozott agyú, komoly isten-komplexusos idiótákat úgy látszik nem igazán
(már többször leírtam, de) Cambiasso az a játékos, aki hosszú évek óta legmegbízhatóbb és legállandóbban hozza a világklasszis szintet, mégpedig talán a legfontosabb poszton sztem
egyszerűen nincs ellenérv a fickóval szemben: nem öreg, nem rutintalan, nem válogatottban betliző, nem megosztó személyiség, nincs kivételesen sem rossz formában, nem csak egy kifutott szezonja van, nem komolytalan klubban játszik, nem kiegészítő ember, nincs olyan játékrendszer, amibe nem illiik, nem primadonna, és legjobb tudomásom szerint senkinek a nejével/barátnőjével nem csinált semmit a keretből
persze a fenti érvek csak épeszű embereket, kapitányokat érdekelnek, a szétkokainozott agyú, komoly isten-komplexusos idiótákat úgy látszik nem igazán
Endoscope 2010.05.12. 09:49:41
@rizla: Remélem is, hogy behúzzák. Olyan játékosok, mint Iker-Puyol-Xavi-Iniesta igenis k.rvára megérdemlik ezt a VB győzelmet. Még akkor is, ha bárki kapásból mond másik 29 játékost a világon, akire ez elmondható. :)
Maradona pedig pont olyan, mint játékosként. Nincsenek rá szavak. Passarella '98-ban legalább egy gyökér indokot képes volt kiizzadni magából arra vonatkozóan, miért is maradt otthon Redondo. Az álmom egy spanyol-argentin döntő lenne (bár ha jól tudom egy ágon vannak), de így sajnos a spanyolok mellett nem is igazán van csapat, amelyiknek szorítani lehet.
A brazilokért, ha nem is rajongtam, de legalább érdemes volt nézni olyan nevekkel, mint Ronaldinho, Kaká, Rivaldo, Ronaldo, Roberto Carlos. De most?
A spanyoloknál viszont aggasztó a Xavi-Iniesta-Fabregas-Torres négyes fizikai állapota. A hírek szerint sanszos, hogy nem lesznek a kezdőben a csoportmeccseken. Tud valaki valami pontosabbat?
Maradona pedig pont olyan, mint játékosként. Nincsenek rá szavak. Passarella '98-ban legalább egy gyökér indokot képes volt kiizzadni magából arra vonatkozóan, miért is maradt otthon Redondo. Az álmom egy spanyol-argentin döntő lenne (bár ha jól tudom egy ágon vannak), de így sajnos a spanyolok mellett nem is igazán van csapat, amelyiknek szorítani lehet.
A brazilokért, ha nem is rajongtam, de legalább érdemes volt nézni olyan nevekkel, mint Ronaldinho, Kaká, Rivaldo, Ronaldo, Roberto Carlos. De most?
A spanyoloknál viszont aggasztó a Xavi-Iniesta-Fabregas-Torres négyes fizikai állapota. A hírek szerint sanszos, hogy nem lesznek a kezdőben a csoportmeccseken. Tud valaki valami pontosabbat?
zsakfos 2010.05.12. 09:54:46
@rizla: @balu11:
Ha valaki talál valami forrást, hogy MIVEL indokolja Maradona Cambiasso kihagyását linkelje már be légyszi. Elképesztően kíváncsi vagyok mit lehet erre mondani.
Ahogy Maradonát ismerem, kitalál valami égbekiáltó baromságot, hogy valami sámán megálmodta neki Cambiasso hagyja ki a vb döntőben a sorsdöntő tizenegyest, ezért hogy ezt elkerülje ki se viszi...
A fura az az egészben, hogy Messi (aki a világ legjobb futballistája és egy zseni) kihagyását kevésbé érezné meg ez az argentín válogatott ( a támadószekció névsorát olvasva), mint amennyit veszít azzal, hogy nem lesz Cambiasso.
Ha valaki talál valami forrást, hogy MIVEL indokolja Maradona Cambiasso kihagyását linkelje már be légyszi. Elképesztően kíváncsi vagyok mit lehet erre mondani.
Ahogy Maradonát ismerem, kitalál valami égbekiáltó baromságot, hogy valami sámán megálmodta neki Cambiasso hagyja ki a vb döntőben a sorsdöntő tizenegyest, ezért hogy ezt elkerülje ki se viszi...
A fura az az egészben, hogy Messi (aki a világ legjobb futballistája és egy zseni) kihagyását kevésbé érezné meg ez az argentín válogatott ( a támadószekció névsorát olvasva), mint amennyit veszít azzal, hogy nem lesz Cambiasso.
szferi 2010.05.12. 09:59:31
@Endoscope: ilyen értelemben nincsenek ágak, minden csoportból a győztes az egyik ágra kerül, a második a másikra, ugyhogy csak a helyezésektől függ a lehetséges ellenfelek kiléte
szferi 2010.05.12. 10:02:37
@Endoscope: torres felépülését hat hétre jósolták, ami még a vb kezdete előtt lejárt volna, ez kitolódott két héttel, ugyhogy első 1-2 meccset tuti kihagyja. de ha akarod felhívom hogy PONTOSAN mi van vele :)
mickeyknox 2010.05.12. 10:14:21
dél-amerikai kergemarha-kór lehet a megoldás, látva a kereteket. maradonánál ez még nagy mennyiségú bármilyen droggal is súlyosbítva van :DDD
brazil csatárok: Robinho, Nilmar, Luis Fabiano, Grafite... bazz :)))
brazil csatárok: Robinho, Nilmar, Luis Fabiano, Grafite... bazz :)))
balu11 2010.05.12. 10:18:04
(vigyázat, szubjektív!)
szóval végignézve a 9 leginkább esélyesnek mondott csapat keretét, sztem csak a spanyol, portugál és a német (mondjuk, ott a kezdőcsapat lesz érdekes...) védhető teljes mértékben - persze vannak fokozatok, de a többi 6nál azért található minimum 1-2 erős kérdőjel
megpróbáltam összeállítani egy válogatottat, csak a top9 csapat olyan kimaradottjaiból, akik nem sérülés, csakis kapitányi döntés miatt nem utaznak Afrikába (erősen feltehető, hogy Valdes végül nem lesz kerettag)
Valdes - Marcelo, Alex, Zanetti, Maxvell - Ronaldinho, Cambiasso, Nasri - Pato, Zamora, Cassano
pad: Miccoli, Benzema, v. Nistelrooy, Totti, Hargreaves, Vieira
(OK, van, aki sérülés után épphogy visszatér, vagy keveset játszik, de alapvetően nem ez a jellemző)
szóval végignézve a 9 leginkább esélyesnek mondott csapat keretét, sztem csak a spanyol, portugál és a német (mondjuk, ott a kezdőcsapat lesz érdekes...) védhető teljes mértékben - persze vannak fokozatok, de a többi 6nál azért található minimum 1-2 erős kérdőjel
megpróbáltam összeállítani egy válogatottat, csak a top9 csapat olyan kimaradottjaiból, akik nem sérülés, csakis kapitányi döntés miatt nem utaznak Afrikába (erősen feltehető, hogy Valdes végül nem lesz kerettag)
Valdes - Marcelo, Alex, Zanetti, Maxvell - Ronaldinho, Cambiasso, Nasri - Pato, Zamora, Cassano
pad: Miccoli, Benzema, v. Nistelrooy, Totti, Hargreaves, Vieira
(OK, van, aki sérülés után épphogy visszatér, vagy keveset játszik, de alapvetően nem ez a jellemző)
r_magpie 2010.05.12. 10:26:10
elfogult vagyok vele kapcsolatban, és bírom ezt a Jonas gyereket, de még így is LOL, hogy ő kerettag, amikor olyan középpályások maradnak ki, mint Cambiasso, Banega meg Lucho
lehet, hogy a Newcastle két játékost ad a világbajnok csapatba? :)
lehet, hogy a Newcastle két játékost ad a világbajnok csapatba? :)
Endoscope 2010.05.12. 10:26:43
@szferi: Köszi. És ha lehet szólj már neki, hogy nagyon szívesen látnák Madridban újra... csak nem azon a részén, ahol régen játszott. :)
balu11 2010.05.12. 10:37:02
@balu11: (keretbe még: Wes Brown, Frings, Kuranyi, Diego, Del Piero - OK, hogy nem lennének kezdők a válogatottjukban, de cserének, sérülés esetére simán bevethetőek sztem... és akkor már a német keret is kicsit kérdéses...)
Azazello007 2010.05.12. 10:38:51
@balu11: szerintem Valdes kerettag lesz, az öreg kedveli.
argentin#21 2010.05.12. 10:39:02
@r_magpie: Hát a felsorolt középpályások felét símán otthonhagynám :| ilyenek,hogy Datolo, Bolatti, Mercier,Sosa, de még Maxi is hogy szorítanak ki egy Cambiassot, Luchot, Aimart, Riquelmet?? na meg Lavezzi helyett Lisandrot könyörgöm
Azazello007 2010.05.12. 10:44:23
Alapból milyen csapat az, ahol egy Mascherano csk lehet?
avenger13 2010.05.12. 10:50:01
@balu11: a német keret is legalább kicsit kérdéses. Löwnek is megvannak a saját preferenciái. ezen nem lehet változtatni. fringset simán kivinném a vbre, ő és a csatár posztokkal lehet vitatkozni, lehet klose meg poldi szétlövik az ellenfél kapuját, de hogy 6 csatár kell, azért mert müller cacau poldi szélen is bevethető... ez nagyon nem stimmel. és frings itthon marad. az persze igaz, hogy akkora méretű botrány nem lesz, mint cambiasso esetén.
balu11 2010.05.12. 10:57:32
@avenger13: jaja, utólag le is esett, és frings mindenképpen játszik - akár még "kezdő" is lehet :)
egyébként sztem nagyon érdekes lesz, hogy hogyan áll fel a németek támadósora
mert ha pl. egy Poldi-Klose kezd az első meccsen (ami az ausztrál), akkor simán lehet, hogy a németek betalálnak, még akár jól is játszanak az említettek, innentől meg elég nehezen fog hozzájuk nyúlni Jogi - személy szerint sokkal működőképesebbnek találnék egy Gomez-Müllert, akár egy Kiessling-Müllert, de ez max akkor lesz (sztem), ha az első meccs nem úgy sül el, ahogy tervezik
szóval a németeknél inkább a kezdő lesz érdekes, a keret (Fringsen kívül) nagyjából rendben van
(érdekes kérdés lehetne még Kuranyi, akinek azért jobb szezonja volt, mint Klosénak, vagy Gomeznek... - de hát az borítékolható volt jó előre, hogy egy Schalke arany, és 30+ gól kellett volna kb. ahhoz, hogy Löw elgondolkozzon, és félretegye a személyes ellenérzéseit)
egyébként sztem nagyon érdekes lesz, hogy hogyan áll fel a németek támadósora
mert ha pl. egy Poldi-Klose kezd az első meccsen (ami az ausztrál), akkor simán lehet, hogy a németek betalálnak, még akár jól is játszanak az említettek, innentől meg elég nehezen fog hozzájuk nyúlni Jogi - személy szerint sokkal működőképesebbnek találnék egy Gomez-Müllert, akár egy Kiessling-Müllert, de ez max akkor lesz (sztem), ha az első meccs nem úgy sül el, ahogy tervezik
szóval a németeknél inkább a kezdő lesz érdekes, a keret (Fringsen kívül) nagyjából rendben van
(érdekes kérdés lehetne még Kuranyi, akinek azért jobb szezonja volt, mint Klosénak, vagy Gomeznek... - de hát az borítékolható volt jó előre, hogy egy Schalke arany, és 30+ gól kellett volna kb. ahhoz, hogy Löw elgondolkozzon, és félretegye a személyes ellenérzéseit)
balu11 2010.05.12. 10:59:31
(@balu11: "németek NYERNEK, ÉS betalálnak")
rizla 2010.05.12. 11:02:31
@szferi: kire gondolsz? mascherano? az lehet, hogy kurva jó, de eléggé destruktív hülye fasz tud lenni, cambiasso jóval érettebb azért.
avenger13 2010.05.12. 11:08:26
@balu11: nálam azért hummels és höwedes is lehet szerepet kapott volna. badstuberből meg remélem jogi nem próbál szélsőt csinálni. szóval azért nem egy érdekes kérdés maradt nyitva. de igazad van abban, hogy tényleg a kezdő lesz az érdekes, mert védőt ritkán fog jogi cserélni, ahhoz a kezdő 4esnek, ami azért nem valószínű, hogy rossz lesz, nagyon szarul kell játszani. a középpályás felállásra kíváncsi leszek, remélem ballack schweini kezd középen, a szélre azért van jó pár lehetősége joginak, azt nem nagyon szúrhatja el. ott van csere is, ballack schweini duót meg nem nagyon kell majd valszeg cserélni.
szóval a középpályás széleken és a csatársorban lehetnek inkább izgalmasak a cserék. így mindegy, hogy hummels vagy badstuber( a szűk keretnek nem lesz taga szerintem egyébként) ül a padon.
szóval a középpályás széleken és a csatársorban lehetnek inkább izgalmasak a cserék. így mindegy, hogy hummels vagy badstuber( a szűk keretnek nem lesz taga szerintem egyébként) ül a padon.
Garcia bőrmester 2010.05.12. 11:11:19
@zsakfos : valóban elment a kedvem az argentínoknak szurkolástól, igazából sosem voltam nagy argentín szurkoló, de Redondo és Cambiasso miatt szerettem őket (vannak persze mások is: Batistuta, Riquelme, Milito) R és C azért emelkedik ki a számomra, ami összecseng rizla véleményével, hogy azon a poszton mutattak be világklasszis teljesítményt, ami a legfontosabb és úgy, hogy nézni is jó volt a játékukat, mert technikásan, lazán, sokat passzolva játszottak, mindkettő szűrő és szervező is egyszerre, ami nagyon ritka
Maradona pedig nyilvánvalóan alkalmatlan, ő nem edző pláne nem szövkap, ennek ellenére örültem amikor kinevezték, mert úgy gondoltam, hogy neki úgy lesz nagy az arca, hogy a minden szövetségi kapitánynál szokásos kedvenc töltelékembereket fogja kihagyni és lehet Riquelme akármilyen lassú, Zanetti akárhány éves, ő belátja, hogy ezek a jobb futballisták és a legendásabb arcok és nem érdekli majd, hogy mi a trend, berak majd négy irányítót, meg három csatárt aztán hadd szóljon
Maradona pedig nyilvánvalóan alkalmatlan, ő nem edző pláne nem szövkap, ennek ellenére örültem amikor kinevezték, mert úgy gondoltam, hogy neki úgy lesz nagy az arca, hogy a minden szövetségi kapitánynál szokásos kedvenc töltelékembereket fogja kihagyni és lehet Riquelme akármilyen lassú, Zanetti akárhány éves, ő belátja, hogy ezek a jobb futballisták és a legendásabb arcok és nem érdekli majd, hogy mi a trend, berak majd négy irányítót, meg három csatárt aztán hadd szóljon
Althedokan 2010.05.12. 11:34:40
gyerekek...
ezt né...:D
www.indavideo.hu/video/Az_elso_ot_katari_vb-stadion_terve#comments
elég meggyőző pályázati munka egyébként...
ezt né...:D
www.indavideo.hu/video/Az_elso_ot_katari_vb-stadion_terve#comments
elég meggyőző pályázati munka egyébként...
balu11 2010.05.12. 11:35:29
ez mekkora osztás:
"A szakembert [Dunga] a brazil sajtó a fiatal futballisták kihagyása miatt támadja, mondván, ha ő lett volna 1958-ban a kapitány, akkor Pelé is lemarad a vb-ről."
:)
"A szakembert [Dunga] a brazil sajtó a fiatal futballisták kihagyása miatt támadja, mondván, ha ő lett volna 1958-ban a kapitány, akkor Pelé is lemarad a vb-ről."
:)
Althedokan 2010.05.12. 11:39:49
@Althedokan: nekem az első és a második a kedvencem, de az utolsó is nagyon kemény, és a többi sem elhanyagolható... a harmadik az egyszerűsége miatt király (persze el lehet képzelni, hogy mennyire egyszerű az is ha mélyebben beleássa magát az ember... ) a negyedik mondjuk nem annyira jön be, bár ott meg az a jó, hogy milyen jól foglalkozik a széles környezettel is... Habár ezt talán az összesre is el lehetne mondani...
Everred 2010.05.12. 11:46:57
Nekem a brazil középpálya is rohadtul viccesnek hat.
Gilberto Silva? Ja, három-négy évvel ezelőtt még jó volt, azóta levezet. Kléberson? Manchester United szurkolóként csak annyit mondhatok, hogy MUHAHAHAHAHAAAAAA. Elano? Julio Baptista, aki a Romában is csak kiegészítő ember? Josué és Melo még csak-csak. Hogy fog ez kinézni kezdőcsapat gyanánt?
Julio César - Maicon, Juan, Lucio, Bastos - Josué, Melo - Ramíres, Kaká, Robinho - Fabiano? Nem rossz, de ettől max. azért fosik bárki is maga alá félelmében, mert mégiscsak a brazil válogatott. A cserepad meg határozottan vicces, ahhoz képest, hogy ők a brazilok. Vagy ahhoz képest, amilyen az argentinoknak lehetne, ha Maradonának szivacs helyett agy lenne a fejében.
Gilberto Silva? Ja, három-négy évvel ezelőtt még jó volt, azóta levezet. Kléberson? Manchester United szurkolóként csak annyit mondhatok, hogy MUHAHAHAHAHAAAAAA. Elano? Julio Baptista, aki a Romában is csak kiegészítő ember? Josué és Melo még csak-csak. Hogy fog ez kinézni kezdőcsapat gyanánt?
Julio César - Maicon, Juan, Lucio, Bastos - Josué, Melo - Ramíres, Kaká, Robinho - Fabiano? Nem rossz, de ettől max. azért fosik bárki is maga alá félelmében, mert mégiscsak a brazil válogatott. A cserepad meg határozottan vicces, ahhoz képest, hogy ők a brazilok. Vagy ahhoz képest, amilyen az argentinoknak lehetne, ha Maradonának szivacs helyett agy lenne a fejében.
rizla 2010.05.12. 11:52:33
@Garcia bőrmester: "a minden szövetségi kapitánynál szokásos kedvenc töltelékembereket fogja kihagyni és lehet Riquelme akármilyen lassú, Zanetti akárhány éves, ő belátja, hogy ezek a jobb futballisták és a legendásabb arcok"
és mivan egyébként, ha maradona a saját nimbuszát is félti? nyilván nem tudatosan csinál szar csapatot, csak van egy olyan érzésem, hogy ha ki is esnek, neki az lesz a magyarázata, hogy ezek a játékosok nem olyan jók, mint amilyen ő volt, azért nem nyertek. legalábbis a fejében ez fog élni.
és mivan egyébként, ha maradona a saját nimbuszát is félti? nyilván nem tudatosan csinál szar csapatot, csak van egy olyan érzésem, hogy ha ki is esnek, neki az lesz a magyarázata, hogy ezek a játékosok nem olyan jók, mint amilyen ő volt, azért nem nyertek. legalábbis a fejében ez fog élni.
szferi 2010.05.12. 11:54:54
@Althedokan: ez csak egy ügyes animáció, semmi több. nincs egy szaros stadionjuk, aztán vagy felépül, vagy nem. megfelelő infrastruktúra szintén nincs még meg. porviharok viszont bőven vannak a sivatag szélén.
Az angol meg a japán pályázat nagyon komoly, már most adva van szinte minden. de a legdurvább az amerikai, a kisebb stadionok alapból nyolcvanezresek(!), jó sok ember nézhetné a helyszínen, mondjuk a távolságok is komolyabbak, mint katarban.
(egyébként uefa nem fogad el 2016ra közös pályázatot és 9 stadion a minimum, jódarabig nem fognak a kisebb országok eb-t rendezni, ha már pályázatokról van szó)
Az angol meg a japán pályázat nagyon komoly, már most adva van szinte minden. de a legdurvább az amerikai, a kisebb stadionok alapból nyolcvanezresek(!), jó sok ember nézhetné a helyszínen, mondjuk a távolságok is komolyabbak, mint katarban.
(egyébként uefa nem fogad el 2016ra közös pályázatot és 9 stadion a minimum, jódarabig nem fognak a kisebb országok eb-t rendezni, ha már pályázatokról van szó)
Althedokan 2010.05.12. 11:56:31
@szferi: hát azért azt nem mondanám hogy semmi több. Ha valahol lehetséges hogy ezeket simán fel is építik az ott van... Szóval nem mondanám hogy üres fecsegés... Az egyetlen pont amit kicsit vitatnék: Katar válogatottja a VB-n:D
szferi 2010.05.12. 11:57:44
@rizla: destruktív hülye fasz? inkább csak túlzottan agilis és erőszakos, de hát ez a dolga.
Garcia bőrmester 2010.05.12. 11:59:29
@rizla: ez nyilvánvaló, bár oka nincsen rá, csak ostoba és ezért nem látja be, amikor Riquelme nevét először hallottam kb. 12 éve, akkor épp Maradona nyilatkozott róla, hogy annyira nagy játékos, hogy a kapusposzton kívül bárhol kezdő lenne a válogatottban, Aimarról meg, hogy fizetne is a jegyért, ha Aimart láhatja játszani, akkor még könnyen pofázott ilyeneket, mert fel sem merült, hogy szövkap legyen
félreértés nélkül, őket nem feltételenül hiányolom a keretből most már, de az előzőhöz visszatérve, azt gondoltam, hogy Maradona alig várja alehetőséget, hogy ilyen arcokkal rakja tele a válogatottat és ha már így is elbukják, akkor szívesebben nézném Riquelmét meg Aimart, mint Jonast, Datolot, Merciert
félreértés nélkül, őket nem feltételenül hiányolom a keretből most már, de az előzőhöz visszatérve, azt gondoltam, hogy Maradona alig várja alehetőséget, hogy ilyen arcokkal rakja tele a válogatottat és ha már így is elbukják, akkor szívesebben nézném Riquelmét meg Aimart, mint Jonast, Datolot, Merciert
rizla 2010.05.12. 12:00:42
@szferi: nem a játékára gondoltam, hanem arra, amikor elborul az agya, aztán indul a hiszti, a pofázás, meg a darabolás.
szferi 2010.05.12. 12:01:02
@Althedokan: nem hiszem hogy jó helyszín, persze ha nagyon akarják felépítik, de pl. a bahreini nagydíjon is rengeteg gondot okoz a por, itt se lenne másként. amúgy milyen ott a júliusi középhőmérséklet?
mickeyknox 2010.05.12. 12:01:18
@rizla: "legalábbis a fejében ez fog élni"
ez jó :) bár kicsi az esély hogy bárki is megmondhatná, mi él maradona fejébe, beleértve őt magát is.
van egy jó pár játékos az argentín keretben, akit szívesen látnék világbajnokként, de maradona miatt... hogy örülne az ember egy milito vagy messi gólnak, ha ezek mind egy-egy újabb építőköveivé válnak maradona kultuszának?
ez jó :) bár kicsi az esély hogy bárki is megmondhatná, mi él maradona fejébe, beleértve őt magát is.
van egy jó pár játékos az argentín keretben, akit szívesen látnék világbajnokként, de maradona miatt... hogy örülne az ember egy milito vagy messi gólnak, ha ezek mind egy-egy újabb építőköveivé válnak maradona kultuszának?
rizla 2010.05.12. 12:01:45
@szferi: "jódarabig nem fognak a kisebb országok eb-t rendezni, ha már pályázatokról van szó"
lehet, hogy ez az ukrán-lengyel faszkodás betett a fifának. hát még ha mi kaptuk volna, most hogy ki lennének bukva
lehet, hogy ez az ukrán-lengyel faszkodás betett a fifának. hát még ha mi kaptuk volna, most hogy ki lennének bukva
zsakfos 2010.05.12. 12:03:32
@Everred:
Igen vicces, hogy a brazil válogatott kapusposzton és a védelemben erősebb mint a középpályán és a csatársorban....
Volt már ilyen?
Igen vicces, hogy a brazil válogatott kapusposzton és a védelemben erősebb mint a középpályán és a csatársorban....
Volt már ilyen?
rizla 2010.05.12. 12:03:34
@mickeyknox: "bár kicsi az esély hogy bárki is megmondhatná, mi él maradona fejébe, beleértve őt magát is. "
szerintem azért nem olyan bonyolult figura maradona.
"hogy örülne az ember egy milito vagy messi gólnak, ha ezek mind egy-egy újabb építőköveivé válnak maradona kultuszának? "
épüljön csak nyugodtan a kultusza, csak mondjon le a VB után. ha nyernek, akkor is, sőt, akkor pláne.
szerintem azért nem olyan bonyolult figura maradona.
"hogy örülne az ember egy milito vagy messi gólnak, ha ezek mind egy-egy újabb építőköveivé válnak maradona kultuszának? "
épüljön csak nyugodtan a kultusza, csak mondjon le a VB után. ha nyernek, akkor is, sőt, akkor pláne.
Althedokan 2010.05.12. 12:08:18
@szferi: hát ami azt illeti... Szerintem megoldják. Hűtik a stadiont ugy is hogy nyitott a teteje, a port meg simén kiszűrik, egyébként a Bahreini GP nem annyira egy tészta ezekkel, mert azért az egy nyitott pálya, naná hogy befújja a szél a port... (homokot) de ez egy magas, zárt épület, nem hiszem hogy itt gondot okozna a por...
Hát amúgy az átlaghőmérséklet 35°C májustól szeptemberig...
Egyébként nem azt mondom, hogy a helyszín jó és hogy Katar rendezze a VB-t, én csak azt mondom, hogy a stadionok épülete nem akármilyen tervvel rendelkezik, és mint építészmérnök hallgató úgy éreztem, itt az ideje, hogy végre ne egy (big surprise) téglalap alaprajzú nézőtér négy reflektorállással jelentse a stadiont, vagy egy ovális semmi, ami stadionnak néz ki, hanem valami ötletes egészen szép absztrahálása bizonyos dolgoknak (pl. a kagylós téma) szóval az épületek minősége tetszik
Hát amúgy az átlaghőmérséklet 35°C májustól szeptemberig...
Egyébként nem azt mondom, hogy a helyszín jó és hogy Katar rendezze a VB-t, én csak azt mondom, hogy a stadionok épülete nem akármilyen tervvel rendelkezik, és mint építészmérnök hallgató úgy éreztem, itt az ideje, hogy végre ne egy (big surprise) téglalap alaprajzú nézőtér négy reflektorállással jelentse a stadiont, vagy egy ovális semmi, ami stadionnak néz ki, hanem valami ötletes egészen szép absztrahálása bizonyos dolgoknak (pl. a kagylós téma) szóval az épületek minősége tetszik
szferi 2010.05.12. 12:20:29
@Althedokan: az utolsó bekezdéssel nem lehet vitatkozni, bár én egy stadionnál a funkcionalitás híve vagyok :)
@rizla: az tett be persze, japán-korea miatt a fifa sem engedte a mostani vb-re a közös pályázatot, pedig afrikában azért indokolt lett volna, hogy ne egy ország viselje a terhet. de az uefa részéről ez nagy faszság, max. 5-6 ország tud megfelelni a feltételeiknek
@rizla: az tett be persze, japán-korea miatt a fifa sem engedte a mostani vb-re a közös pályázatot, pedig afrikában azért indokolt lett volna, hogy ne egy ország viselje a terhet. de az uefa részéről ez nagy faszság, max. 5-6 ország tud megfelelni a feltételeiknek
sporttárs 2010.05.12. 12:35:36
@rizla: Kizökkent az idő, ó kárhozat... A brazil válogatottban a védelemben játszanak a legnagyobb klasszisok.
Julio Cesar, Lucio és Maicon biztos előbb fog vb-t nyerni Dungának, mint a karcos középpálya vagy Fabiano.
Legyőzni őket nagyon nehéz lesz, talán így helyes. Tényleg hajaz a '94-es csapatra, bár azért a maiban annál több klasszis van. És hát, bár a csatársorban nincsenek Romariók meg Ronaldók - de hát egyáltalán nincsenek ma már...
Julio Cesar, Lucio és Maicon biztos előbb fog vb-t nyerni Dungának, mint a karcos középpálya vagy Fabiano.
Legyőzni őket nagyon nehéz lesz, talán így helyes. Tényleg hajaz a '94-es csapatra, bár azért a maiban annál több klasszis van. És hát, bár a csatársorban nincsenek Romariók meg Ronaldók - de hát egyáltalán nincsenek ma már...
balu11 2010.05.12. 12:58:47
@sporttárs:
mármint ebben a keretben
Júlio César (Internazionale), Gomes (Tottenham), Doni (AS Roma)
Daniel Alvés (Barcelona), Maicón (Internazionale), Lúcio (Internazionale), Luisao (Benfica), Juan (AS Roma), Thiago Silva (AC Milan), Michel Bastos (Lyon), Gilberto (Cruzeiro)
Felipe Melo (Juventus), Gilberto Silva (Panathinaikosz), Júlio Baptista (AS Roma), Kaká (Real Madrid), Josué (Wolfsburg), Kléberson Robinho (Santos), Nilmar (Villarreal), Luis Fabiano (Sevilla), Grafite (Wolfsburg)
van ennél:
Taffarel, Jorginho, Ricardo Rocha, Ronaldão, Mauro Silva, Branco, Bebeto, Dunga, Zinho, Raí, Romário, Zetti, Aldair, Cafu, Márcio Santos, Leonardo, Mazinho, Paulo Sérgio, Müller, Ronaldo, Viola, Gilmar
több klasszis?
Cesar, Maicon, D. Alves, Lucio, Kaka, Robinho
vs.
Taffarel (ha Cesar az, akkor ő is), Mauro Silva, Bebeto, Dunga, Rai, Romario, Aldair, Cafu, Leonardo
nálam 6-9, lehet persze vitatkozni - ha esetleg ennél kisebb mértékben is, de egyértelműen a 94-es keret volt kraftosabb
(sztem)
mármint ebben a keretben
Júlio César (Internazionale), Gomes (Tottenham), Doni (AS Roma)
Daniel Alvés (Barcelona), Maicón (Internazionale), Lúcio (Internazionale), Luisao (Benfica), Juan (AS Roma), Thiago Silva (AC Milan), Michel Bastos (Lyon), Gilberto (Cruzeiro)
Felipe Melo (Juventus), Gilberto Silva (Panathinaikosz), Júlio Baptista (AS Roma), Kaká (Real Madrid), Josué (Wolfsburg), Kléberson Robinho (Santos), Nilmar (Villarreal), Luis Fabiano (Sevilla), Grafite (Wolfsburg)
van ennél:
Taffarel, Jorginho, Ricardo Rocha, Ronaldão, Mauro Silva, Branco, Bebeto, Dunga, Zinho, Raí, Romário, Zetti, Aldair, Cafu, Márcio Santos, Leonardo, Mazinho, Paulo Sérgio, Müller, Ronaldo, Viola, Gilmar
több klasszis?
Cesar, Maicon, D. Alves, Lucio, Kaka, Robinho
vs.
Taffarel (ha Cesar az, akkor ő is), Mauro Silva, Bebeto, Dunga, Rai, Romario, Aldair, Cafu, Leonardo
nálam 6-9, lehet persze vitatkozni - ha esetleg ennél kisebb mértékben is, de egyértelműen a 94-es keret volt kraftosabb
(sztem)
neeskens 2010.05.12. 13:03:28
@balu11: én iszonyat pipa vagyok maradona és Dunga döntései miatt.ld az olasz poszthoz a hozzászólásomat.
shinigami 2010.05.12. 13:20:59
sirok a rohogestol h cambiasso es zanetti nem utazik
balu11 2010.05.12. 13:48:49
úgy látszik egyre közelebb a VB...
VB-posztok komment számai: 64-44-102-223 (és még 4 nap vasárnapig)
ezzel a kerethirdetésesdivel egyébként engem teljesen és béglegesen elért a VB-láz!
VB-posztok komment számai: 64-44-102-223 (és még 4 nap vasárnapig)
ezzel a kerethirdetésesdivel egyébként engem teljesen és béglegesen elért a VB-láz!
Garcia bőrmester 2010.05.12. 13:51:01
@balu11: az még hagyján, hogy téged, az a baj, hogy Maradonát is
balu11 2010.05.12. 13:58:25
@Garcia bőrmester: :)
azon gondolkozom, hogy _valójában_ mi lehetett Maradona oka Cambiasso kihagyására... nyilván valami személyes, mert szakmai nem igazán játszik, ugyebár
meg kellene talán kérdezni, kedves kommentelőtársunkat páduaiszentantal-t, ő a futballbulvár hazai apostola...
anti?
azon gondolkozom, hogy _valójában_ mi lehetett Maradona oka Cambiasso kihagyására... nyilván valami személyes, mert szakmai nem igazán játszik, ugyebár
meg kellene talán kérdezni, kedves kommentelőtársunkat páduaiszentantal-t, ő a futballbulvár hazai apostola...
anti?
sporttárs 2010.05.12. 14:02:30
@balu11: Taffarel, Rai, Dunga szerintem nem volt világklasszis kategória, Bebeto is annyira max. mint Luis Fabiano.
És hát Ricardo Rocha, Müller, Zinho... :) Elég vicc, hogy ők világbajnokok, Socrates, Zico, Falcao, Junior meg nem. Szóval, akár az dieiek is lehetnek. :)
És hát Ricardo Rocha, Müller, Zinho... :) Elég vicc, hogy ők világbajnokok, Socrates, Zico, Falcao, Junior meg nem. Szóval, akár az dieiek is lehetnek. :)
sporttárs 2010.05.12. 14:03:18
Ja, viszont Jorginho áés Marcio Santos nagy kedvencem volt.
balu11 2010.05.12. 14:27:33
@sporttárs: Taffarel és J. Cesar egy szint sztem, Rai simán de, Dunga max határeset, Luis Fabiano meg azért még messze van Bebetotól
egyetértek, az ideiek is simán lehetnek, sőt azzal is (amit korábban írtál), hogy hasonlít a mostani keret a 94-esre, csak azzal nem, hogy ebben van több klasszis, mert sztem azért simán a 94-esben
Marcio Santost én is szerettem, talán az egyetlen VB-gólja ezen a meccsen volt:
www.youtube.com/watch?v=hiHj4ELJnGM
(az első gól előtti indítás, ill. a második gólt megelőző beadást előkészítő no-look-pass sem azt támasztja alé, h Dunga nem volt klasszis...)
egyetértek, az ideiek is simán lehetnek, sőt azzal is (amit korábban írtál), hogy hasonlít a mostani keret a 94-esre, csak azzal nem, hogy ebben van több klasszis, mert sztem azért simán a 94-esben
Marcio Santost én is szerettem, talán az egyetlen VB-gólja ezen a meccsen volt:
www.youtube.com/watch?v=hiHj4ELJnGM
(az első gól előtti indítás, ill. a második gólt megelőző beadást előkészítő no-look-pass sem azt támasztja alé, h Dunga nem volt klasszis...)
zsakfos 2010.05.12. 14:41:49
@balu11:
És vasárnap jön a holland csoport:)
Amúgy Dunga és Maradona olyan keretet rakott össze, mint amilyenek ők maguk voltak. A brazil iparosat, az argentín meg valami nagyon delíriumosat:)
És vasárnap jön a holland csoport:)
Amúgy Dunga és Maradona olyan keretet rakott össze, mint amilyenek ők maguk voltak. A brazil iparosat, az argentín meg valami nagyon delíriumosat:)
rizla 2010.05.12. 14:42:26
@sporttárs: azért az sem mindegy, hogy ki mekkora klasszis. robinho-t pl nevezzük annak, oké, mind tudjuk, hogy mire képes, de hogy lehetne összemérni egy romarioval? 26 éves, most kéne a csúcson lennie, erre otthon bohóckodik. a védelembe persze nem lehet belekötni, az tényleg jobb, mint anno (illetve gondolom, hogy egyénekre lebontva jobb, nem sokat fogtam fel anno a 94-esből), de egy brazil válogatott azért elől is mutasson már fel pár klasszist. kaká meg kifejezetten semmilyen szezont fut (mondjuk lehet, hogy a VB-n épp ezért fog alázni).
horas 2010.05.12. 14:56:50
Azt mindesetre kijelenthetjük,hogy a topválogatottak többségét vezető aktuális szövetségi kapitányok nem ütik meg a nemzeti csapat által képviselt színvonalat.
Capello-Anglia ehhez hasonló kapocslatokat kellene látnunk,a többi válogatottnál is.
Már is látszik a különbség Terry ott van a balhé ellenére Capello tudja,hogy mindenkire szükség van Maradona meg a spanyol másodosztály színvonalú argentín bajnokság "színe-javával" akar villantani,ahogy Dunga is továbbra is fejre küldi a meghívót.
Mourihno vagy bármelyik jelenlegi topedző min VB-döntőt hozna a jelenlegi legerősebb garnitúrával kiálló argentín válogatottal.
Capello-Anglia ehhez hasonló kapocslatokat kellene látnunk,a többi válogatottnál is.
Már is látszik a különbség Terry ott van a balhé ellenére Capello tudja,hogy mindenkire szükség van Maradona meg a spanyol másodosztály színvonalú argentín bajnokság "színe-javával" akar villantani,ahogy Dunga is továbbra is fejre küldi a meghívót.
Mourihno vagy bármelyik jelenlegi topedző min VB-döntőt hozna a jelenlegi legerősebb garnitúrával kiálló argentín válogatottal.
Althedokan 2010.05.12. 15:05:32
@szferi: hát én sehol nem vagyok a maximális funkcionalizmus híve. Persze egy stadionnál ez az első, de ha már működik, akkor ezen felül lehetne adni is a dolgokra... mint pl. külső megjelenés (ez pl az allianz arénánál is megvan), gondolat (koncepció - lásd: Madárfészek stadion), kényelmi igények kielégítése, stb.
Persze az infrastruktúrális dolgok a funkcióhoz tartoznak nálam, mint pl. megközelíthetőség, rendezett környezet, szállás lehetőségek, stb.
@rizla: egyébként ezt sem értem... Kaká abszolut semmilyen szezont fut, pont mint pl. Pato, mert mindketten sérültek, ellenben mindketten jól játszanak. Ronaldinho legalább focizott, olykor nem is rosszul, szóval akkor most őt hogy lehet kihagyni a csapatból. Arról már nem is szólva, hogy amúgy is hogy lehet kihagyni... Dunga egy idióta. Nincs az a keret, amit szét lehet zilálni egy Ronaldinhoval. Lehet hogy Dunga nem rá akarja építeni a csapatot, ok, de ettől még nagyon erős csere lehet, ha már más nem...
Persze az infrastruktúrális dolgok a funkcióhoz tartoznak nálam, mint pl. megközelíthetőség, rendezett környezet, szállás lehetőségek, stb.
@rizla: egyébként ezt sem értem... Kaká abszolut semmilyen szezont fut, pont mint pl. Pato, mert mindketten sérültek, ellenben mindketten jól játszanak. Ronaldinho legalább focizott, olykor nem is rosszul, szóval akkor most őt hogy lehet kihagyni a csapatból. Arról már nem is szólva, hogy amúgy is hogy lehet kihagyni... Dunga egy idióta. Nincs az a keret, amit szét lehet zilálni egy Ronaldinhoval. Lehet hogy Dunga nem rá akarja építeni a csapatot, ok, de ettől még nagyon erős csere lehet, ha már más nem...
Althedokan 2010.05.12. 15:07:10
@horas: kíváncsi lennék Mourinho mit hozna ki a magyar válogatottból...:D
Pl. Mátyust vissza kellene hívni:D
Pl. Mátyust vissza kellene hívni:D
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.12. 15:28:08
@Althedokan: miert, o lenne a magyar zanetti? lipcsei meg a delpiero, nem?
Woland 2010.05.12. 15:34:38
@Rooney82:
Jenas-ra nem is emlekszem mikor jatszott utoljara a Spurs-ben.
Huddlestone viszont mar nagyon regota stabil kezdo - iden asszem o lepett palyara a legtobb meccsen az egesz keretben.
Az idenyt a Lennon - Huddlestone - Palacios - Modric formacio kezdte, aztan serulesek miatt ebbol lett Modric helyett Kranjcar, Lennon helyett Bentley, Kranjcar helyett Rose (egy meccsre) illetve Palacios helyett Bale is (Modric kozepre, Bale meg a balszelre). Huddlestone volt a mindig jelenlevo stabilitas. szoval szerintem ertheto, hogy Capello behivta a 30-as keretbe.
Parker is jo vkp - dehat a West Ham-bol en iden senkit sem valogatnek be... de harom embert semmikepp sem. Parker meg a legjobb a WHU-s brigadbol, utana Green meg elmegy, viszont Upson egy istencsapas, kulonosen iden.
Jenas-ra nem is emlekszem mikor jatszott utoljara a Spurs-ben.
Huddlestone viszont mar nagyon regota stabil kezdo - iden asszem o lepett palyara a legtobb meccsen az egesz keretben.
Az idenyt a Lennon - Huddlestone - Palacios - Modric formacio kezdte, aztan serulesek miatt ebbol lett Modric helyett Kranjcar, Lennon helyett Bentley, Kranjcar helyett Rose (egy meccsre) illetve Palacios helyett Bale is (Modric kozepre, Bale meg a balszelre). Huddlestone volt a mindig jelenlevo stabilitas. szoval szerintem ertheto, hogy Capello behivta a 30-as keretbe.
Parker is jo vkp - dehat a West Ham-bol en iden senkit sem valogatnek be... de harom embert semmikepp sem. Parker meg a legjobb a WHU-s brigadbol, utana Green meg elmegy, viszont Upson egy istencsapas, kulonosen iden.
Althedokan 2010.05.12. 15:42:23
@Pályaelhagyó autóversenyző: ja nem, csak ő lenne az aktuális kutya, aki tör zúz, és butít...
@balu11: én is nagyon szeretem őket...
@balu11: én is nagyon szeretem őket...
zsakfos 2010.05.12. 16:00:12
@horas:
Ezt nem lehet tudni mert soha nem volt még Mourinho szöv. kapitány.
Van Gaal a 2002es vb selejtezőket egy van der Sar, F. de Boer, Stam, van Bronkhorst, Seedorf, Davids, R.de Boer, van Bommel, Cocu, Zenden, Overmars, Kluivert, van Nistelrooy, Makaay, Hasselbaink, van Hooijdonk csapattal bukta el az írekkel és a portugálokkal szemben...
Ezt nem lehet tudni mert soha nem volt még Mourinho szöv. kapitány.
Van Gaal a 2002es vb selejtezőket egy van der Sar, F. de Boer, Stam, van Bronkhorst, Seedorf, Davids, R.de Boer, van Bommel, Cocu, Zenden, Overmars, Kluivert, van Nistelrooy, Makaay, Hasselbaink, van Hooijdonk csapattal bukta el az írekkel és a portugálokkal szemben...
horas 2010.05.12. 18:03:34
@zsakfos : Igaz.
Viszont Van Gaal klub karrierjével is párhuzamba állítható ez a kudarc.
Viszont Van Gaal klub karrierjével is párhuzamba állítható ez a kudarc.
_KingJack_ 2010.05.12. 18:43:09
Bréking: Terry kidőlt. Na, sztem érik a Ferdinand-King belsővédő páros az angoloknál:)
szferi 2010.05.12. 19:04:31
@_KingJack_: carragher lesz kezdő terry helyett, capello nem véletlenül erőltette hogy elfogadja a meghívást.
szferi 2010.05.12. 19:06:37
@zsakfos : nem véletlenül, az írek nagyon erősek voltak, a vbről is veretlenül estek ki - pedig németekkel meg spanyolokkal is játszottak, portugálok meg akkor voltak a csúcson
Althedokan 2010.05.12. 19:46:01
@_KingJack_:
A Chelsea labdarúgócsapatának közleménye szerint John Terry edzésen elszenvedett lábsérülése nem súlyos.
A klub kommünikéje szerint a „kékek" csapatkapitányának nem tört el a lábközépcsontja, bár először ettől tartottak a csapatorvosok.
„Kisebb rúgást kaptam, elsősorban elővigyázatosságból vettem fel a védőcsizmát, és mentem el CT-re. Szerencsére nincsen törés, remélem, csütörtökön vagy pénteken ismét edzhetek, és játszani akarok az FA-kupa döntőjében" – mondta Terry.
A Chelsea labdarúgócsapatának közleménye szerint John Terry edzésen elszenvedett lábsérülése nem súlyos.
A klub kommünikéje szerint a „kékek" csapatkapitányának nem tört el a lábközépcsontja, bár először ettől tartottak a csapatorvosok.
„Kisebb rúgást kaptam, elsősorban elővigyázatosságból vettem fel a védőcsizmát, és mentem el CT-re. Szerencsére nincsen törés, remélem, csütörtökön vagy pénteken ismét edzhetek, és játszani akarok az FA-kupa döntőjében" – mondta Terry.
szferi 2010.05.12. 19:56:32
@Althedokan: persze, legyen szép egy épület, de szerintem a kagylós már giccs. a hajós viszont tényleg jól nézett ki.
Althedokan 2010.05.12. 20:08:42
@szferi: a kagylós azért nem giccs, mert absztrahálja a kagylót, nem pedig utánozza.
Az utánzás nagyon rossz és giccs tud lenni, (baubid.hu/baubid-static/csatolt/14_kulonleges_formaju_haz-00009921-Elef%C3%A1nt%20h%C3%A1z.jpg) de tud nagyon minőségi is lenni (www.dubaiutazas.hu/dubai/kepek_dubaiutazas-burj-al-arab-at-night-from-jumeirah-beach-hotel_1215171185.jpg) és tud nagyon minőségi és egyben nagyon jó is lenni... (www.spanish-living.com/images/valencia_city-of-arts-and-science/city-of-arts-science02.jpg)
de itt nem erről van szó, itt az építész megfogta a kagyló lényegét, és megpróbálta belevinni az épületbe, szerintem nem is lett rossz:D
na bocs hogy itt osztom az észt...:D
Az utánzás nagyon rossz és giccs tud lenni, (baubid.hu/baubid-static/csatolt/14_kulonleges_formaju_haz-00009921-Elef%C3%A1nt%20h%C3%A1z.jpg) de tud nagyon minőségi is lenni (www.dubaiutazas.hu/dubai/kepek_dubaiutazas-burj-al-arab-at-night-from-jumeirah-beach-hotel_1215171185.jpg) és tud nagyon minőségi és egyben nagyon jó is lenni... (www.spanish-living.com/images/valencia_city-of-arts-and-science/city-of-arts-science02.jpg)
de itt nem erről van szó, itt az építész megfogta a kagyló lényegét, és megpróbálta belevinni az épületbe, szerintem nem is lett rossz:D
na bocs hogy itt osztom az észt...:D
Az utolsó 100 komment: