Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Premier League 24. - Az ezüst jegyében

2010.01.30. 15:40 Alapvonalszippantó Hapci Benő

Egy nem túl emlékezetes hétközi négyötöd-forduló után ezen a hétvégén ezúttal teljes lesz a kör az angol bajnokságban. Természetesen az ezüstért vívott háború talán legfontosabb csatáját várjuk leginkább, így a tovább után elsősorban a Man United londoni látogatásával foglalkozunk, ám nem hagyhatunk titeket bizonytalanságban a többi meccs kimenetelével kapcsolatban sem.

 

 

Hogy mennyire eseménytelenül és kiszámíthatóan alakult a kedd-szerda a PL-ben, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy még a totóbajnok jelzővel a legnagyobb jóindulattal sem illethető baj- és váltótársam is ráhibázott a nyolcból öt mérkőzés kimenetelére. Valószínűleg csak híresen jó szíve akadályozta abban, hogy a hatodikat is behúzza: a Liverpool Wolves elleni eredményében legfeljebb annyi volt a meglepetés, hogy – bár ez már elképzelhetetlennek tűnt – a vörösöknek sikerült az eddigieknél is mélyebbre süllyedniük: az egy (1) kaput eltaláló lövés nem igényel különösebb kommentárt. A hétköz rangadója esetében is csak a csalódást keltő érdektelenség érdemel említést. Bár a második félidőben legalább történtek próbálkozások mindkét fél részéről a futballozásra, a kérdés a Villa és az Arsenal esetében is változatlan maradt: ki fog itt gólokat lőni?

Hétközi eredmények:

Bolton - Burnley: 1-0

Portsmouth - West Ham: 1-1

Tottenham - Fulham: 2-0

Wolves - Liverpool: 0-0

Aston Villa - Arsenal: 0-0

Blackburn - Wigan: 2-1

Chelsea - Birmingham: 3-0

Everton - Sunderland: 2-0

 

Az izgalmakat a hét folyamán tehát nem a bajnokikon találhattuk meg; szerencsénkre azonban jutott nekünk egy Ligakupa elődöntő is. Egyet kell értenünk a kommentek között felbukkant véleménnyel: jó, hogy végre igazi városi rangadókat láthatunk Manchesterben. A felfokozott hangulatú és botrányos utóéletű odavágó után az Old Traffordon is igazi meccshangulatot tapasztalhattunk (végre), és maga a mérkőzés sem okozott csalódást. Tevez képességeivel kapcsolatban könnyen lehet, hogy hamarosan elkerülhetetlenné válik sokat hangoztatott (emlékeztetőül: nem túl hízelgő) álláspontom megaláztatással övezett megváltoztatása: Mancini érkezése óta mintha egy másik játékost látnánk a pályán.    

A mérkőzés alakulása egyébként jól mutatta meg a két manchesteri csapat közötti legfőbb különbséget: a Unitednak az utóbbi évek sikerei során egyszerűen vérévé vált a győzelem. Igazság szerint, amikor újra és újra fellángolna a ManU utolsó utáni percekben lőtt góljaival kapcsolatos viták, akkor talán helyesebb volna azt észrevennünk, hogy nem elég megkapni azt a plusz néhány percet, de élni is tudni kell vele. Ezt a fogalmi szinten megragadhatatlan képességet nem lehet néhány hónap alatt megtanulni, ehhez még hosszú utat kell bejárnia a Citynek, de egyelőre úgy tűnik, Mancini képes lehet végigvezetni őket rajta. (Man United - Man City: 3-1; összesítésben 4-3)
 
Ugyanakkor – hogy végleg belevesszek a képes beszédbe, egyszersmind rá is térjek a vasárnapi derbi tárgyalására – nem lehet nem észrevenni, hogy a Man United által választott ösvény is göröngyössé változott valahol a tavalyi szezon végét jelző kilométerkő környékén. Cristiano Ronaldo távozásakor két markáns vélemény feszült egymásnak a csapat jövőjével kapcsolatban: voltak, akik egy újabb, nehézségekkel teli építkezés időszakát várták, míg mások úgy gondolták, a STÁR távozásával az addig (többé-kevésbé) háttérbe szorult játékosok új inspirációhoz és szerephez jutva képesek lesznek arra a többletteljesítményre, amivel elkerülhető a visszaesés.  Közhely Károlyként nem mondhatok mást, mint hogy az igazságra valahol a kettő között bukkanhatunk. Ferguson egyelőre nem találta meg a csapatot, ugyanakkor Rooney szezonbeli teljesítményéről csak latínuszokban beszélhetünk.
 
Vasárnapi vendéglátójuknál már évek óta már csak az utolsó puzzle-darab hiányzik ahhoz, hogy összeálljon a kép; a gond csak az, hogy amikor hangos Heuréka-kiáltások közepette újra és újra beillesztik azt, kisvártatva a kép másik sarkában fedezhetünk fel egy tátongó lyukat. Wenger csapatában tényleg benne van a potenciál, de az eddigi tapasztalatok alapján nem várjuk azt, hogy ez már idén ki is jöjjön belőlük, annak ellenére, hogy a londoniak Rooney-ja, Fabregas is mind közelebb kerül ahhoz, hogy megkérdőjelezhetetlen világsztár váljon belőle. 
 
Mivel pedig a Chelseaben egyszerűen nem látjuk a botladozás lehetőségét sem a szezon hátralévő részében, konklúziónk csak az az – a címben és a bevezetőben már megelőlegezett – állítás lehet, hogy a vasárnapi találkozónak nem annyira a bajnoki cím, mint inkább a második hely sorsa szempontjából lesz jelentősége. Nem utolsósorban azért, mert olyan eredményt várunk, amelynek elsősorban a nevető első fog örülni:
 
Arsenal – Man United: 1-1   
 
 
További tippjeink:
 
Birmingham - Tottenham: 0-1

Fulham - Aston Villa: 1-1

Hull - Wolves: 0-0

Liverpool - Bolton: 2-2

West Ham - Blackburn: 2-1

Wigan - Everton: 1-2

Burnley - Chelsea: 1-4

Man City - Portsmouth: 6-1

Sunderland - Stoke: 2-1
 
Szokás szerint a leggyorsabb kommentelővel vesszük fel a versenyt tippelésileg. Ellenfelünk, Slice meglátásai:
 
Birmingham-Tottenham 1:2
Fulham-Aston Villa 3:2
Hull-Wolverhampton 1:1
Liverpool-Bolton 2:1
WHU-Blackburn 2:0
Wigan Athletic-Everton 1:3
Burnley-Chelsea 1:4
Manchester C.-Portsmouth 2:0
Arsenal-Manchester U. 1:1
Sunderland-Stoke 2:1
 

584 komment

Címkék: angol beharangozó manchester united premier league arsenal pl tippverseny beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr681714824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

United82 2010.02.01. 10:54:35

@Everred:
Okés csak nem mindegy hogy a 451(433) két szélén kik játszanak...
Most éppen Park,Nani....ismétlem a kérdésem, szerinted ezt a kezdőt látva hány United szurkoló bízott ebben a sima sikerben? Ne mond azt hogy te is tök nyugodtan és előre tudtad:)

man city 2010.02.01. 11:07:50

@Walmer: már haza is ment
megmondták neki, hogy Nani jobb:D

ellenben Andy Johnson vagy Gago vagy Mariga(?) még beeshet a City-hez, de már csak cc. 6 óra van erre

Everred 2010.02.01. 11:11:57

@Rooney82: én mindig pesszimista vagyok, de most főképp az zavart, hogy 1) Anderson a keretben sincs és félek, hogy tényleg elpasszoljuk ma, márpedig akkor nagyon kevesen maradunk középpályán, 2) baszott az ideg, hogy Vidiccsel megint történt valami.

Parkot én kezdettem volna ezen a meccsen mindenképp és úgy éreztem, hogy Nani rászolgált a bizalomra a Hull és a Shitty ellen. Ja, és örültem, hogy nem kockáztatjuk meg a 4-4-2-t :-)

Egyébként 433-ban nem is annyira a két szél a legfontosabb: ha jól van összerakva a középpálya (és tegnap jól volt), valamint klasszis a középcsatár (márpedig az), akkor működhet akkor is, ha a szélsők nem brillíroznak. Csak fussanak sokat és legyenek megjátszhatóak (ami pl. a Bridge-en hiányzott Giggs teljesítményéből, ott ő, azaz az egyik szélső, volt az egyik fő ok, hogy nem nyertünk a jó játék ellenére, ez igaz)

Az Old Traffordon se azért voltunk oly szarok az Arsenal ellen, mert Valencia és Nani gyengék voltak (nem voltak azok), hanem mert Carrick még nem tudta, hol van, Giggs meg olyan rossz napot fogott ki, hogy az önmagában bravúros.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.02.01. 11:45:52

Inkább el se olvasom a kommenteket. :-(

Csak annyit hogy grat a manu-nak, és az itteni szurkolóiknak jó egészséget.

A jövő heti látogatást a kékeknél azt hiszem nem fogom nézni. Még egy ilyen alázáshoz nincs kedvem, ennyit nem ér a gyerekeimtől elvett idő (bár az első 10 percet velem nézték :-D)

wenger meg lesz szives igazolni ma valakit. tök mindegy kit, nem érdekel, csak legalább tegyen úgy, mint aki látja, mi a baj.

vadkutya 2010.02.01. 11:52:53

www.arsenal.com/news/news-archive/31580/wenger-reaction

Beszarsz Wenger-en... :S

"They were better than us today for two reasons: one, they played well and two, we were not at our level. Why? It is too early to analyse that. I believe there are some mental reasons in there but it is difficult to say."

Mentális problémák, aham, véletlenül sem az volt a probléma,h kiálltunk csatár nélkül egy ManU ellen. Nem mind1,h ezek a mentális rokkantságok kinél jelentkeznek...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.02.01. 11:54:03

@Zsoca87: természetesen lehet az agyműködést is serkenteni, (gyorsabb döntés, határozottság). amit asszem nem lehet, az a finommotoros koordináció, meg a térérzékelés. (még nem találtak rá cuccot). a doppingot inkább hagyjuk amúgy, hívhatjuk orvosi felkészítésnek :).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.01. 11:54:29

@Walmer:

(Végre valamiben tökéletesen egyetértünk.) :-)

nils_h 2010.02.01. 11:57:07

@vadkutya: a városi riváis Tham állítólag árulja a 4. csatárát, mert sosem fér be a keretbe. Ő talán ki tudná segítei a Gúnárokat :)

zsakfos 2010.02.01. 11:59:02

@anonim222 [semleges néző]:
Rooney esete az agyserkentéssel. Egyszer írok róla egy könyvet:)

Walmer 2010.02.01. 12:05:10

Azért van abban valami végtelenül szánalmas, hogy a T. Arsenalszurkolók abban látják a megoldást, hogy "igatzoljunk már valakit!!".
Esetleges mentális okok, taktikai hibák, nem megfelelő hozzáállás, stb. szóba nem kerül. Igazoljunk. Költsünk pénzt david Villára, mert úgyis van miből. Így arab olajsejkek, orosz milliárdosok, thaiföldi korrupt politikusok gondolkoznak.

England win The Ashes! 2010.02.01. 12:29:30

@man city:

Ezt hol olvastad? Bemásoltam ezt a mondatot a Google keresőjébe, egy találatot dobott ki.

Az NST-t...

Walmer 2010.02.01. 12:32:10

@nils_h: Láttam. remekül szórakoztam.
Még valami?

Viszlat 2010.02.01. 13:07:43

Slice, nem vagy véletlenül rádiós hírszerkesztő? :)) Reggel ülök az autóban, sporthíreket hallgattam és azt találta mondani a hölgy, hogy: "A United sikeréhez az Arsenal egyik játékosának hathatós segítsége is kellett, Almunia öngóllal támogatta a vörösöket a győzelemre." :D

nils_h 2010.02.01. 13:19:47

@Walmer: akkor csodálkozom, hogy a hozzáállást, vagy a mentális okokat hozod példának. Én úgy láttam, azzal nem volt baj, volt hajtás, akarat.
3 védővel és 10 középpályással játszani már inkább (hogy volt-e kapus vagy sem, akörül megoszlanak a vélemények). Hogy ez taktikai hibai-e? valszeg igen. ezért mantrázzák a Gúnárok, hogy kéne egy csatár. Mert anélkül a taktikai repertoár is igencsak beszűkül.
Ja, és 501. az ebéd miatt lecsúsztam az újabb trófeáról :(

vadkutya 2010.02.01. 13:33:46

"Azért van abban valami végtelenül szánalmas, hogy a T. Arsenalszurkolók abban látják a megoldást, hogy "igatzoljunk már valakit!!".
Esetleges mentális okok, taktikai hibák, nem megfelelő hozzáállás, stb. szóba nem kerül. Igazoljunk. Költsünk pénzt david Villára, mert úgyis van miből. Így arab olajsejkek, orosz milliárdosok, thaiföldi korrupt politikusok gondolkoznak."

Ezt a baromságot. Látszik,h szövegértelmezésből nem vagy jeles...

sAp 2010.02.01. 13:45:47

kicsit későn beesve a meccsről:

a united valóban rég nem játszott ennyire jól/hatékonyan, a 3. gól után azt hittem lesz vagy 5 összesen (pedig nem volt akkora különbség a két csapat között azért), úgyhogy riszpekt az arsenalnak, minusz 3nál elkezdtek játszani is (ahogy persze a united engedete őket kicsit), és a 80. perctől végigizgultam a meccset. Nagy helyzetet mondjuk csak szögletek után sikerült kialakítaniuk (kétszer a gólvonalról mentés), és ebben vastagon benne van a csatár nélküli játék. Arshavin tegnap tényleg fos volt, kb mindig úgy nézett ki, mintha csak magáért játszana, mindig kellett plusz egy csel, és össz. két passzára emlékszem: az egyik sarokkal, a másik ollózva... (biztos furcsa volt neki, hogy nem volt előtte senki, akinek egyből tehetné a labdát).a lövései az elején jók voltak, de mindkettő viszonylag sokkal mellément, ami pedig az én olvasatomban VdS érdeme is: egyszerűen fullra ki kell neki szélre lőni, sztem ha kuszczak v foster áll szemben arshával talán nem akarta volna ennyire helyezni (nem is kell).

a MU-hez: nani parádés volt (mondjuk a végefelé megint kicsit a régit idézte, addigra elfáradt), de nekem az is elég lenne, ha csak a city ellen hozott fomát tartaná - ott egy átlagosat játszott, persze az eddigi önmagához képest az is kiemelkedő, de az a forma egy stabil szélet jelentene.

evansszel és brownnal nincs semmi baj, amíg ott van mellettük vidic, így együtt kissé életveszélynek tűnnek, még úgy is, hogy ezt a meccset gólt érő hiba nélkül lehozták végül (az elején azért wes fejjel indította az oroszt...).
park meg evrával a világ legjobban védekező balszelét alkotja.

Rooney meg végképp készen van, most tényleg a világ legjobb formában lévő csatára (és elég sok helyzetet kihagy így is, persze egyedüli csatárként többször is kerül helyzetbe). azért amikor lenn maradt egyszer kicsit beszartam, ilyenkor szokott megsérülni, pedig a nyáron örülnék egy jól játszó angol válogatottnak.

Walmer 2010.02.01. 13:57:18

@vadkutya: Hát pedig ti nyokmjátok már napok óta. De majd bevonok egy filológust is a kommentjeitek értelmezésébe. Hátha ketten többre jutunk.

Walmer 2010.02.01. 14:06:32

@nils_h: De hát elvileg csatár bendtner, vela, van persie, eduardo.
Emellett a fél csapat tud előre játszani.
Ez négy. A MU-nak van egy Rooneyja, owenje (akit ugye lesajnálunk mert öreg), meg egy berbatov, aki a MU-ban nem jobb, mint az Arsenalban Eduardo.

meg kell találni a keretnek megfelelő játékrendszert. ha ez nem megy, akkor áljon fel wenger és húzzon a picsába. De az szerintem nem szerencsés, hogy iagazolunk az eddigi 4 csatár mellé egy ötödiket, hatodikot.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.02.01. 14:10:43

@Walmer:
Vela használhatatlan, és általános vélemény hogy Bendtner is (pedig benne van fantázia).

Mondom, nyáron jön Chamakh.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:17:02

@Walmer: "meg kell találni a keretnek megfelelő játékrendszert. ha ez nem megy, akkor áljon fel wenger és húzzon a picsába."

semmi biztosíték nincs arra, hogy egy más edző ennél eredményesebb (kupákban és pénzügyileg) lenne.

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 14:17:59

@Rooney82: Már nem azért, de ha Arshavin nem ilyen balfasz tegnap, akkor nagyon könnyen lehetett volna ez 3-1. Csak nem nekünk.

nils_h 2010.02.01. 14:19:30

@Walmer: "meg kell találni a keretnek megfelelő játékrendszert"
Nyilván lehet Flecherrel meg Carrickkel középső védőpárost játszatni, csak nem túl hatékony. Pedig tudnak védekezni...

Walmer 2010.02.01. 14:23:58

@imici77: mint ahogy arra sincs, hogy egy villa majd fosni fogja a gólokat.

vadkutya 2010.02.01. 14:26:58

@Walmer: Valóban, csak tudod egy Rooney jelenleg hatékonyabb, mint a mi 4 csatárunk összesen. Rooney inkább klassziscsatár, mint az említett 4 játékos. Nekem személy szerint ez a problémám, s nem az,h nincs elég, csatár címszó alatt foglalkoztatott futballistánk.

A keretnek pedig talán megfelel a játékrendszer, tekintve azt,h közel 70 gólt rúgtunk eddig az idei szezonban.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:27:09

@Walmer: wenger azért már letett vmit az asztalra...

sztem a különbség ott van, hogy az "eredményes" szót értelmezzük. ha a tulajoknak ez elegendő, akkor nincs mit tenni. ha ezek a lehetőségek, akkor ez van. Azért sztem villa nem hátráltatná a csapatot, s valahogy tudná a vela szintet ütni... vagy bendtnernél jobban passzolna... esetleg... :)

Arsha is jött tavaly, megmentette a szezonunk.

Walmer 2010.02.01. 14:30:35

@nils_h: velük nem kell, mert vannak védők. De volt olyan meccs ugye a MU történelmében, ahol mondjuk Wazza játszott balbekket. de carrick is volt már védő, ha éppen kidőltek az emberek. Az, hogy Wenger csatár nélkül áll fel, az azért van mert
a.) így akar játszani, b.) sérült minden csatár.
Olyan nincs, hogy egy klub edzője azért áll fel csatár nélkül, mert úgy gondolja olyan gyengék a csatárai, akiket ő hozott a klubhoz, hogy nem is érdemes velük próbálkozni. engem igazán nem vádolhattok azzal, hogy a szívem csücske lenne Wenger, de ilyen dilettantizmust nem tudok róla elképzelni.

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 14:32:27

@imici77: Wenger letett valamit az asztalra, utoljára 2005-ben? Az már öt éve volt. Hallatlanul nagy a bizalom a francia iránt, csak nincs sok eredménye.

Walmer 2010.02.01. 14:33:42

@vadkutya: akkor meg mit sírsz már egy hete, hogy csatár kell? közel 70 gól a szezonban. Mi kell még? nyerjetek minden meccset 5 fával?
Egy Rooney pedig nem terem minden bokorban. jelen pillanatban ő a legjobb a posztján az egész világon. Ne ő legyen már a mérce. ha meg lesérül, akkor meg SAF vegyen egy klasszis csatárt?

Walmer 2010.02.01. 14:37:11

@imici77: Arshavin itt van most is. Villa meg lehet hogy jobban passzolna, mint bendtner, vagy több gólt rúgna mint vela, de mennyibe kerülne? nézd meg Torrest. légiós még nem kezdett úgy Angliában mint ő. aztán sérülés, formahanyatlás, idén sehol sincs.
vagy az isteni Robinho. Messiásként jött, most meg már a santosban nyomja.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:37:37

@nekedX: azóta BL döntő, elődöntő, minden évben BL indulás, fa kupa elődöntő és kb 100milliós haszon, miközben belaktuk az új stadiont. csak h az eredményről beszéljünk.

mondom, más az eredmény fogalomnak az értelmezése.

igen, kupát nem nyert a csapat. de ettől még lehet egy klub eredményes. mindegy, nem ragozom tovább. De pl hasonlítsd össze a pudlival, akik egy BL győzelemmel előrébb vannak, s most jobb nekik? ha meg nem 5 évet nézünk, hanem 10et, akkor meg zongorázni lehet a különbséget...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:39:01

@Walmer: én nem mondtam h vegyük meg villát. csak egy példa volt. de wengert nem küldeném el, nem látom h jobb lenne bki is itt...

nils_h 2010.02.01. 14:39:29

@Walmer: pont arra gondolok én is, hogy azért kellett Flechernek meg Carricknek védőt játszanie, mert minden valamire való védő kidőlt. És ezért kellett Arshavinnak is csatárt játszania, mert minden valamire való csatár kidőlt. Ja, hogy csak két valamire való csatár van a keretben? Na az a baj!

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 14:45:20

@imici77: nekem ne magyarázd meg légyszi, hogy mint szurkoló, te nem adnád oda a 100 milliós haszont, ha azt az egy szaros BL döntőt megnyertétek volna.

Nekem rendesen baszná a csőröm, hogy hiába vagyunk egy-két jó játékossal lemaradva a sikerektől, mégse veszünk senkit, pedig megtehetné a csapat.

clfo 2010.02.01. 14:51:32

Alapvetően a csatárok mennyiségével én nem látok problémát az Arsenalban.

Az idény kezdetekor a van Persie, Bendtner, Walcott, Vela, Eduardo ötösfogatot én nem éreztem gyengének.

Bendtnerrel korábban se kellett úgy számolni, mint meghatározó játékos, van Persie=class, Walcottról nem gondoltam, hogy ennyire súlytalan lesz, Vela számomra wonderkidnek számított (most már nem annyira), Eduardo pedig kérdőjeles volt (ő se igazán hozza a sérülés előtti formáját).

Na szóval itt nem arról van szó sztem hogy kevés a csatár, hanem arról, hogy őőőő, hááát, nem játszanak igazán jól hogy finoman fogalmazzak?

Walmer 2010.02.01. 14:52:54

@nils_h: és a MU-ban mennyi? A Chelseaben? A poolban? A spursben? A Citynél? Nincs olyan klub, ahol 3-4 klasszis csatár játszik.

vadkutya 2010.02.01. 14:52:57

@Walmer: Egy hete? Muhaha :DD Henry óta "sírok" egy klassziscsatárért. Mellesleg nekem Drogba a mérce, tetszik vagy sem. Ilyen csatár azért kell,h a rangadókon is virítsunk, jobb százalékkal, mint eddig, valamint talán azért,h nyerjünk vmit végre.

S valóban nem terem minden bokorban egy Rooney (talán nem véletlen,h ő vezeti a jelenlegi góllövő listát), de úgy gondolom,h az utóbbi évek United-es címeiben CR-nek talán nagyobb szerepe volt, mint bárki másnak.

De esküszöm nem értem,h miért kell azt megmagyarázni,h egy európia viszonylatban meghatározó klubnál elkél egy klasszis a csatárok közt. A Barcánál tavaly pl igen sokszor 3 is játszott egyszerre.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:53:11

@nekedX: nekem is bassza a csőröm, h mindig MAJDNEM nyerünk, MAJD JÖVŐRE...stbstbstb... de ez van, ez a klub filozófiája. mit tegyek? :)

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 14:54:28

@clfo: Bendtner szerintem simán jó csatár, csak valamiért divat cikizni. Kis tapasztalattal még nagy érték lehet, mert viszonylag gyors, magas, jól fejel.

Walmer 2010.02.01. 14:55:11

@nekedX:
" nekem ne magyarázd meg légyszi, hogy mint szurkoló, te nem adnád oda a 100 milliós haszont, ha azt az egy szaros BL döntőt megnyertétek volna"

ha követted volna korábban ymy munkásságát, tudhatnád, hogy neki egy focicsapat olyan, mint az IKEA, vagy mint a Vodafone. Pénzt termelő cég.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 14:58:08

@Walmer: nah, témánál vagyunk:) még jó, h itt vagy és mindent jobban tudsz mindenkinél:) és ez tény, amit nem kell megmagyaráznod:) jah, és a stílus... :)

clfo 2010.02.01. 15:00:22

@nekedX: Bendtnerből nekem csak a bénázásai és a rengeteg kihagyott helyzet maradt meg, nagyrészt a tavalyi szezonból.

Olvasva a kommenteket, nem sokat változott a helyzet vele kapcsolatban idén...

Walmer 2010.02.01. 15:01:14

@vadkutya: Bocs, itt csak nemrég vettelek észre.
lehet, hogy a barcelonánál 3 is játszott egyszerre, de egyrészt a spanyol bajnokságban ezt megtehették, másrészt ott is csak néha, harmadrészt meg elkerülték őket a sérülések.

CR csatár? nekem ez új. A tavalyi MU-t pedig sokkal inkább a Red Wall tette azzá ami lett. Szerintem.

És szerintem van persie klasszis. csak most sérült.

Walmer 2010.02.01. 15:03:34

@imici77: nem ezt mondtad? csak próbáltam megmagyarázni a kollégának, nehogy belemenjünk egy olyan vitába, hogy a fociban lévő eredményesség számít, vagy a gazdasági. Tudjuk, neked utóbbi. Kész.
Nem baj az. Lelked rajta.

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 15:08:39

@imici77: @Walmer: oké, értem. Megérteni nem tudom.

vadkutya 2010.02.01. 15:15:37

@Walmer: Kérdezem a többieket is: írtam olyat,h CR csatár?

Azon túl,h eldöntötted,h a tegnapi siker okán ma minden Arsenal szurkolóba belerúgsz, sikerül végre értelmezned, amit írok? Lehet,h RvP klasszis, de ha Rooney-t is annak vesszük, akkor talán Neked is más a véleményed. Vagy mindenképpen agyon akarod baszni egyik mondatoddal a másikat?

Esetleg véletlenül nem man city kolléga vagy, csak kedvezőbb színben? :)

Komolyan nem értem.

crazy_horse · http://mancityfc.blog.hu/ 2010.02.01. 15:20:04

olyan bő 160 percig még bármelyik klub igazolhat:)

City-nél gyönyörűen benyalták a kenyai Mariga leigazolását, nem kapott munkavállalásit, és ennek az utolsó nap utolsó óráiban kellett kiderülnie:))
(ajánlat már el volt fogadva, sőt a játékos is már utazóban volt Manchester felé, talán meg is jött már orvosira, de legalábbis készült rá állítólag:D)

a nagy angol tehetségnek tartott Moses pedig a Wigan-hez ment, Benni McCarthy a West Ham-ben kötött ki

a legfrissebb szerint a Boro elfogadta Johnson-ért tett ajánlatot, de 10 perc és cáfolják, az alapján,ami ma megy ott:D

vadkutya 2010.02.01. 15:20:55

@Walmer: Fordítok a kérdésen: ha a MU-ban nem lenne Rooney, s folyton csak majdnem nyernétek vmit, akkor nem gondolkoznál el azon,h talán kellene egy Rooney szintű ember?

nils_h 2010.02.01. 15:25:08

@Walmer: "Nincs olyan klub, ahol 3-4 klasszis csatár játszik."
Az Arsenalban jelenleg NINCS egészséges klasszis csatár, és átigazolási időszak van. Csoda, hogy a szurkolók igazolásért kiálltanak?
Persze, hogy ki lehet húzni 2 klasszis csatárral és még néhány kiegészítő emberrel. De amikor gáz van, ráadásul van lehetőség tenni ellene, de nem történik semmi, akkor az egyszeri szurkoló felháborodik. Ez nem olyan meglepő dolog.

nils_h 2010.02.01. 15:28:49

@vadkutya: gondoltam én is, hogy felvetem ezt az analógiát, de sokat kellene rajta csavarni, hogy megállja a helyét. Ha mondjuk Owent, nem a MU, hanem az Arsenal igazolja le ingyé(!!!) majd szezon során Rooney lesérül. A formán kívüli Berbatovval megpróbálják menteni a szezont, de az is lesérül. Ott állnak számottevő csatár nélkül a januári átigazolási szezon közepén az Arsenal és a Chesea előtti rangadókra várva. Mit teszenk?
1. Nekimennek a két legnagyobb idei riválisnak Diuffal
2. Giggs beáll csatárnak
Na ebben a helyzetben valszeg Walmer is átgondolná, hogy SAF-nak csatárt kellene igazolnia...

Walmer 2010.02.01. 15:35:22

@vadkutya: Végig a csatárkérdésről folyt a szó. Erre te jöttél C Ronaldóval. Hogy lám a MU jó tavalyi szezonja is az ő érdeme elsősorban. Ebből arra következtettem, hogy azt az állításodat próbálod igazolni ezzel a példával, hogy klasszis csatárok nélkül márpedig nincs siker. Ezt továbbgondolva jutottam arra a konklúzióra, hogy szerinted Cé csatár. ha nem így gondoltad, azzal sincs semmi baj. Úgy érzem nehezebb téged megérteni, mint egy XX. sz. első felében alkotott dadista üzbég írót.

Akkor tegyük világosabbá a dolgokat. Pelé ugye klasszis csatár volt. Gerd Müller is. meg garrincha is. De nyugodtan mondhatjuk klasszisnak a Farkas jancsit, vagy az Albert Flóriánt. A klasszisok sem egyformák. Nyilván mindenki szeretett volna egy pelét. ma mindenki szeretne egy Rooneyt, vagy Ibrát, stb (ezzel nem akarom összehasonlítani Pelével őket). De nincs annyi ilyen játékos. nem születik évente 100 Rooney. van akinek be kell érnie van persivel, mint klasszissal. vagy Tévezzel.

Úgy nagyjából világos? Ennél jobban már nem tudom körülírni.

Walmer 2010.02.01. 15:38:52

@vadkutya: nem. Mikor folyton kiesett a csapat a BL-ből. 90-es évek második fele, akkor sem akartam más játékosokat. nem csak a játékosok egyéni képességei számítanak. Senkit nem akartam a Cole-Yorke kettős helyébe, pedig nem ők voltak annak az időnek a legjobb csatárai közel sem.

Walmer 2010.02.01. 15:40:29

@nils_h: de sérülés bármikor jöhet. ha megsérül Rooney meg Owen, akkor SAF vegyen csatárt? Klasszist? ha megsérül Tévez, bellamy, akkor mancini vegyen egy Ibrát? és mi van ha felépülnek?

Walmer 2010.02.01. 15:43:34

@nils_h: Rossza az analógia, mert feltételezi, hogy owen helyett nem igazoltak senkit. két csatárral még fergusson sem menne neki egy szezonnak:-)
Az Arsenalnál viszont volt az idénykezdetkor Van persie, Eduardo, bendtner, vela, esetleg Walcott. Ki ne találjuk már, hogy ez gyenge névsor?

nils_h 2010.02.01. 15:45:45

@Walmer: ha felépülnek tömeg lesz. viszont van esély a bajnoki címre. Ha nem vesz senkit, akkor nincs esély a bajnoki címre. Az első verzió sokkal drágább és eredményesebb. Úgyhogy végül oda jutunk, hogy a pénz számít vagy az "eredmény" (=bajnoki cím). Mivel nem én fizetem, ezért nekem az utóbbi. Ymynek (csak hogy én is baszogassam valamiért:) az utóbbi. Neked?

vadkutya 2010.02.01. 15:49:47

@Walmer: Az a furcsa,h kb majdnem mindenki érti amit írok, csak Ön nem, kolléga. :)

Az a baj,h nekünk nem kellene beérni RvP-vel, mint klasszissal, tekintve azt,h pl ép/egész szezonja még nem volt, mivel porcelánból van.

S RvP sérült jelenleg is. Ahhoz pedig nem kell túlzott önkritika,h belássuk: a jelenlegi Eduardo - Bendtner - Vela triónál nem nehéz jobbat találni, nem feltétlen David Villá-ban kell gondolkozni.

Annak ellenére,h kedvelem RvP játékát, még(!) nem tartom akkora klasszisnak, mint mondjuk Rooney-t. De ennél nagyob felszopó-castingot nem tudok tartani afelől,h megértsd: az Arsenal-ban jelenleg nincs olyan nyerőember a csatársorban, mint mondjuk a United-nél. Vagy a Chelsea-nél. S jól láthatóan velük küzdünk a bajnoki címért.

Ezért kellett volna igazolni most, mert lehet,h vannak lehetőségek, de MINŐSÉGI opciónk nincs. S tegnap ezért kellett egy 160 centis embernek legelöl játszania, s nem azért, mert Wenger azt a faszságot álmodta,h így majd legyűrjük a United-et. A United-et, hangsúlyozom...

nils_h 2010.02.01. 15:50:43

@Walmer: pont ezért jó az analógia. Mert Wenger nem igazolt senkit! RvP frankó csatár ok. Az egy! Eduardo sérülésből jött vissza, nagy talány volt, hogy miként, és látjuk, hogy nem ok. De őt számoltam kettőnek (Rooney+Berba). De most ő is sérült. Bendtner balfasz, Vela meg semmi. Ilyen fiatalok a MUban is vannak.

Walmer 2010.02.01. 15:55:58

@nils_h: Háát. Ki tudja, akkor az hogy hat a csapategységre. valszeg egy csapat menedzselése sokkal komolyabb feladat, mint amennyire ezt innen el tudjuk képzelni. Én például nem örültem neki, hogy a Chelsea megvette Sevcsenkót. Klasszis, de minek? 100. csatárnak? Az Arsenalnál ugyanez van. Venni egy klasszis csatárt 6-nak. Ráadásul semmi garancia rá, hogy akkor majd menni fog a szekér. Eddig az Arsenal rúgta a legtöbb gólt a szezonban. Elvileg tehát ezzel nincs baj. Én nem szeretem azt, ha vásárlással akarnak megoldani egy olyan problémát, amit meg lehet máshogy is, ill. csak ad hoc jellegű (sérültek vannak)
Ha mindenáron csatárt akarnak venni, akkor adjanak el legalább egyet a mostaniak közül. vagy adják el denilsont végre:-)

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.02.01. 16:01:28

@Walmer:

Én jelen pillanatban nem siratnám meg a Walcott-Vela duót. Denilsont meg normális csapat nem venné meg.

Walmer 2010.02.01. 16:01:45

@vadkutya: nyerőember? 99-ben ki volt a nyerő ember a unitednél, mikor 3 kupát nyertek?
Nézd, nálam van a csapat és kész. a játékosok csak fogaskerekek. A bayernnél ki volt a szupercsatár, mikor BL-t nyertek?

Mindegy, szerinted kell még csatár, szerintem nem.
Vagy ha igen, akkor el kell adni kettőt a mostaniak közül.
Most gondolj bele. Ha Rooney megsérül, akkor mi van a Uniteddel?

nils_h 2010.02.01. 16:02:03

@Walmer: Igen, ebben igazad van. De lótúró csapatok ellen lehet lőni bárhonnan, a kupában a 18 évesek is hasítanak megye 3-as csapatok ellen. A Chelsea, meg a MU ellen viszont ez nem megy. És pl az Inter ellen sem menne. Most gyakorlatilag az volt a kérdés, hogy jó-e idén is a 3. hely és a BL elődöntő, vagy játszani akarunk a bajnoki címért. A szurkolók az utóbbit szeretnék, a menedzsment az előbbit választotta. Meg egy nagy rakás pénzt, amit nem adtak ki. Én ezt megértem, csak nem tetszik.

Walmer 2010.02.01. 16:03:01

@nils_h:
"Bendtner balfasz, Vela meg semmi"

Mintha hájjal kenegetnének:-)
Most mondd, hát nincsenek ilyen brit fiatalok bármely szaros angol pályán?

vadkutya 2010.02.01. 16:03:34

@Walmer: "Ha mindenáron csatárt akarnak venni, akkor adjanak el legalább egyet a mostaniak közül. vagy adják el denilsont végre:-)"

Egyre szimpatikusabb vagy. :) Tőlem Bendtner, Vela és Denilson is mehetnek a rákba.

Walmer 2010.02.01. 16:06:35

@nils_h: ok. meglátjuk. Sok van még a szezonból

nils_h 2010.02.01. 16:07:23

@peter135: @Walmer: @vadkutya: De kibaszott nagy egyetértés alakult ki a végére :)

"Most mondd, hát nincsenek ilyen brit fiatalok bármely szaros angol pályán? " - pont ilyen brit fiatalokat kívánok minden rivális csapatba! Egy fokkal sem jobbakat :)

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.02.01. 16:07:25

@Walmer:

Hát Sanchez Watt idén meggyőzőbb teljesítményt nyújtott mint Vela Karcsi, az biztos.

vadkutya 2010.02.01. 16:09:13

@Walmer: Hagyjuk már a 99-es eseményeket. Több, mint 10 éve volt. Én az idei szezonról beszélek. Vagy az elmúlt kettőről.

vadkutya 2010.02.01. 16:20:57

@nils_h: "De kibaszott nagy egyetértés alakult ki a végére :)" - S ehhez csak Denilson kellett. Tényleg jó vmire, látod Peet... :D

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.02.01. 16:23:22

@vadkutya:

Én már korábban rájöttem hogy a gyűlölet elég nagy közösségteremtő erő.

Ronal-d'oh! 2010.02.01. 16:36:31

@nils_h: Ilyenkor kell egy Henrik Larsson-féle öreg róka. :)

nils_h 2010.02.01. 16:49:32

@nekedX: stimt! SAF legnagyobb húzásának tartom. Imádtam Larssont!
Sztem pont valami ilyesmit hiányol a Gúnárok többsége. Mint egy ingyen Owen, vagy Nistelroy, vagy Larsson, vagy akár pl egy Donovan ámerikából, ott úgysem játszanak ilyenkor. Sőt, a ruszkiknál sem...

vadkutya 2010.02.01. 18:09:23

@nekedX: @nils_h: Ennyi, értjük egymást. Az h kölcsönbe sem jött senki, az a hab a tortán. Nistelrooy sztem tökéletes választás lett volna. Nahmind1, téma lezárva, a mai nappal végleg.

Kövi 2010.02.01. 18:14:20

"Robbie Keane a Liverpoolnál eltöltött kellemetlen időszak után kezd magára találni. A Tottenham csatáráért hetekkel ezelőtt bejelentkezett az Aston Villa, de az utolsó pillanatban csatlakozott a West Ham United és a Stoke is. Az ír csatárra a Villának lenne legnagyobb szüksége, és Keane is biztosan szívesebben küzdene a BL-helyekért, mint a kiesés ellen."

Most vagy én tudom rosszul, hogy az ír a Spurs játékosa, vagy a SportGéza ír baromságot?

Viszlat 2010.02.01. 18:19:18

@Kövi: ők is azt írták, hogy "A Tottenham csatáráért..."

balu11 2010.02.01. 18:21:28

@vadkutya: én is Ruud-ot szerettem volna, de ha ymy meghallja, kitér a hitéből, ő nagyon ellenezte (nem hinném, hogy ez döntött, mondjuk :))

viszont Arshavint is az utsó pillanatban igazoluk tavaly, úgyhogy kiváncsi vagyok még...

Kövi 2010.02.01. 18:23:33

@Viszlat: ja! megfejtettem! a Stoke és a West Ham küzd a bennmaradásért, nem a Spurs! Ó, bazz...

crazy_horse · http://mancityfc.blog.hu/ 2010.02.01. 18:37:12

Robbie Keane a Celtic-be tart BBC szerint, ott még lehet igazolni éjfélig elvileg

Man City behúzta Adam Johnson 98%-osan:D, orvosin van, bár konkrétan az átigazolási időszak már 30 perce lezárult:)

6-7 milla fontban

fiatal(22), angol, balszélső, mindkét oldalon tud játszani, U21-es válogatott stb.
(M'boro-ból jön, ahol idén a Championship-ben 11 gólt lőtt és 6 gólpasszt adott, ami elég jó mutató)

BBC szerint a Marca úgy tudja, hogy Gago is aláírt, még 5pm előtt, tehát még időben, semmi más hiteles forrás ezt meg nem erősítette még, ráadásul alacsonyabb áron, mint amit korábban elutasított a Real vagy mi

crazy_horse · http://mancityfc.blog.hu/ 2010.02.01. 18:44:25

...7 perccel később:

no Gago

marad Madrid-ban:)

rizla 2010.02.01. 18:53:15

@Walmer: rvp minden idényben megsérül, a többi csatár pedig nem valami ütős, szóval egyértelmű, hogy nem a nyakukra kell még csatár, hanem a helyükre.

vadkutya 2010.02.01. 18:57:43

@balu11: Eh, tudom, vitatkoztam is vele akkor. Ettől függetlenül lehet,h 100k lett volna a fizuja, de ingyen jött volna és sztem megérte volna a szezon végéig ennyit kicsengetni neki. A BL-ben is játszhatott volna (ha jól tudom), ez pedig nem utolsó szempont...

vadkutya 2010.02.01. 19:01:39

@rizla: Nem olyan nehéz ezt átlátni, nem?

rizla 2010.02.01. 19:11:32

@Walmer: "nézd meg Torrest. légiós még nem kezdett úgy Angliában mint ő. aztán sérülés, formahanyatlás, idén sehol sincs."

azért a sérüléseit ne rójjuk már fel torresnek. elég csinos gólátlaga van a liverpoolban, nem csak az első szezonja miatt.

rizla 2010.02.01. 19:13:00

@vadkutya: ott van szerintem a félreértés walmernél, meg a wengerbuzi arsenalistáknál, hogy nem úgy kezelik a kérdést, hogy ez a csapat bajnok akar lenni. mert ha nem akar, akkor tényleg az ég világon semmi gond sincs. csak nem értem, hogy ezt miért nem lehet tisztázni, illetve hogy miért ne akarna, amikor folyamatosan ott van a tűz közelében, 1-2 klasszis kellene csak, amúgy semmi akadálya.

Keelhaul 2010.02.01. 19:13:36

@rizla: Tracy McGradynek is képesek felróni hogy sokat sérült. Mit vársz?

rizla 2010.02.01. 19:14:12

mondjuk semmi újat sem lehet elmondani az arsenalról.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.02.01. 19:16:43

@rizla:

"mert ha nem akar, akkor tényleg az ég világon semmi gond sincs. csak nem értem, hogy ezt miért nem lehet tisztázni"

Mondjuk az a játékosoknak is hatalmas motivációs erő, ha megmondják nekik hogy idén a 3.-4. helyért fognak küzdeni.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.01. 20:52:42

@balu11: :)@vadkutya: :)

egy sört ihatunk, h nem ide jött :) Azért az is beszédes, h a hamburghoz ment, vagy hova... mondjuk a "sponzor" ugyanaz :)

Woland 2010.02.01. 21:21:00

Robbie Keane a szezon hatralevo reszet (egyik) "gyerekkori kedvenc csapataban" a Celtic-ben tolti.

nem vagyok benne biztos hogy ebbol az ablakbol jol jottunk ki... Keane celtices kolcsone mellett Hutton a Sunderlandbe ment tavaszra, Naughton meg a Boro-ba. igy marad osszesen egy jobb-hatvedunk, Corluka.

jott Kaboul aki egyszer mar megmutatta hogy semmi kulonoset nem tesz a csapat jatekahoz a bizonytalansagon kivul es Gudjohnsen, akinek az erkezeserol azert tenyleg nem tudok semmi rosszat irni : )

sporttárs 2010.02.01. 22:09:51

@rizla: Persze, ezért kezdtem azzal, hogy tudjuk, őstehetség. És nyilvánvaló, hogy focizni nem doppingtól tud valaki.
De azért vakok ne legyünk, amitől elájulunk munkabírás, fizikum meg sorozatterhelés címszavakat hörögve (angol foci, karácsony, szilveszter, újév, húsvét, feltámadás, örökkön örökké, hatvannyolc meccs egy szezonban, stb. az imidzs része), az nem joghurttól meg kafa alapozástól van, illetve nemcsak. És abnormális, bárki bármit mond.

(Ja, és persze nemcsak a briteknél van, ott kezdődik, hogy Messi eleve nem lehetne focista jó kis hormonkezelések nélkül, az arccsontját elnézve meg szerintem Fazekas Robi szinten nyomatják ma is. Ez van, máshogy a mait nem lehetne bírni.)

K_dako 2010.02.01. 22:23:30

@crazy_horse: Adam Johnson ki helyett fog beférni ebbe a Citybe? kár lenne, ha egy ilyen ígéretes tehetség elkallódna, és mondjuk a tarcsibajnokságban nyomná...

man city 2010.02.01. 23:30:36

@Woland: Corluka nem sérülékeny, elég ő oda
(legalábbis 1 gyors sprint közben nem fog meghúzódni:D)

Keane-nek pedig, mint klasszis csatárnak, az Arsenal-ban lett volna a helye
bár csodálom, hogy Rafa sem próbált rá még1szer:D

@K_dako: gondolom Sturridge sem kallódik el a Chelsea-ben, A. Johnson-ra sem ez vár, ha jól teljesít, amikor lehetőséget kap, a jövőre nézve pedig főleg jó vételnek bizonyulhat...
nyáron lejárt volna a szerződése, akkor meg mások is bejelentkeztek volna érte, így meg fixen a City-é, és még tavasszal is fog játszani pár meccset sztem

amúgy Hajdú B.-t hallotta vki (Sunderland-Stoke) ? szabályosan kiakadt, hogy neki ilyen szar meccset kellett közvetítenie, mondjuk ő legalább jó pénzt kapott ezért:D

Woland 2010.02.01. 23:45:55

@man city:

hahah, hat az tuti hogy sprinteles kozben nem serul le Charlie : ) jo lett volna neki a konkurencia szerintem, mert sokszor alszik el a meccsek vegere - case in point a Birmingham egyenlito goljat is rola kaptuk. ha nem melazik el hanem ragad Ridgewell-re akkor ketto ponttal tobb lenne a nevunk mellett.

bar most mondta egyik Tottenham-testverem hogy elvileg Kaboul is tud jobbhatvedet jatszani, ugyhogy vegulis vesztartalek van (na meg Jenas is szerepelt mar abban a pozicioban).

Keane meg lehet hogy megsem birta olyan jol a padozast, vegulis meg lehet erteni. Crouch tul gyakran idegesit ahhoz hogy oruljek Keane kolcsonbe adasanak, dehat ez van. itt a lehetoseg Pavljucsenkonak es Gudjohnsennek.

a nagyobb problema hogy a Stoke elhappolta elolunk Begovic-ot... ha Gomes leserul akkor nagy szarban leszunk, mert Alnwick-re ajtot sem biznek, nemhogy kaput.

vadkutya 2010.02.02. 00:27:15

@Woland: Sorry, nyilván elnézed ezt egy "ősellenségnek", meg aztán a hír túlzottan is magas labda ahhoz,h érintetlenül hagyjam: végre lelépett ez a patkány egy időre a környékről... ;)

England win The Ashes! 2010.02.02. 02:20:34

Na most már marhára foglalkoztat, hogy mi lesz a sorsa annak az x+14 millió fontnak, amiről fegyveres bajtársaimmal beszélgettünk a minap.

vadkutya 2010.02.02. 10:06:03

@Dr Jozef Vengloš: Sztem a "mentális problémák" kiküszöbölésére fordítják majd... :)

badblood 2010.02.02. 10:55:40

@man city: Én megértem Hajdú B.-t. Kommentátor szempontból nagyon nehéz volt az a meccs. Na meg a néző szempontjából is...
süti beállítások módosítása