Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Csatárok elit klubja - a történelem legnagyobb gólvágói

2009.09.08. 09:00 Vendégszerző

Az idősebb generáció a régi játékosokra esküszik, a fiatalabbak számára pedig csak a maiak léteznek - pedig a labdarúgás történetében régi dolog, hogy nehezen összemérhetőek a teljesítmények. Ezért kerestünk olyan mutatót, ami objektív és időtálló. A statisztikákat nézegetve találtunk egy olyan adatot, ami mai szemmel szinte hihetetlen. A világon csak 16 olyan játékos van, akik pályafutásuk összes bajnoki mérkőzését tekintve 1.0 fölötti gólátlagot értek el. Ezt nevezzük mi elit klubnak – köztük négy magyarral, amitől nyugodtan eltölthet minket a hazafias büszkeség. Schlosser Imre a harmadik, Deák Ferenc az ötödik, Zsengellér Gyula a tízedik, Takács II József pedig a tizenharmadik a listán. A posztot medcótól kaptuk, aki a hetvenes évek óta böngészi a régi idők focijának történéseit, statisztikáit, és odaadásából arra is futja, hogy a wikipédia idevágó passzusait is bővítse. Az olvasók nevében is köszönjük, jár egy Fogl Karcsi-féle kézszorítás.

Az első helyen a portugál válogatott Peyroteo áll, aki angolai bevándorlók gyermekeként látta meg a napvilágot. A Sporting Lisszabon csapatában az öt hegedűsnek nevezett híres csatárötös közepén ontotta a gólokat. A másodikon a rendkívüli képességekkel rendelkező Josef Bican, aki a Wundermannschaft tagjaként is ontotta a gólokat. Mindkét lábával nagyszerűen kezelte a labdát és 10.2-t tudott 100 m-en! Véleményem szerint minden idők leggólerősebb csatára volt, aki 24 évig tudott az élvonalban maradni. Emberi nagyságára jellemző, hogy karriervágyból sem lépett be sem a náci, sem a kommunista pártba, ezért aztán teljesítményéért semmilyen állami elismerést nem kapott.

A harmadik helyen a mi Slózink áll. Világrekord, hogy zsinórban elért hét gólkirályságának gólátlaga 1,98. Ezt csak Bican tudta megközelíteni 1,82-vel. Mindezek alapján bátran kijelenthető, hogy támadó futballban világelsők voltunk, és remélhetőleg még leszünk valamikor. A 16 játékos listája után közlünk néhány összesítő statisztikát országbontásban. A második 16-os csoport olyan támadókat sorol, akik 0,9 körüli átlagot értek el. Úgy gondolom, még ez is rendkívüli teljesítmény. Ma ilyen átlagot talán csak Samuel Eto’o-nál láttunk, esetleg Del Piero, van Nistelrooy és Ronaldo (az igazi) sorolható még ide. De sajnos ezek a játékosok nem tudnak egy ehhez hasonló, egész pályafutást felölelő 1.0 közeli átlagot produkálni, jó ha elérik a 0,5-ös átlagot. Ebben a csoportban is négy magyart találunk: Avar István a 17., Cseh II László a 18., Puskás Ferenc a 24. és Sárosi György a 28. Összesítve tehát a tágabb értelemben vett elit klub 25%-a magyar játékos! A gólarányt százalékban írtuk, mert így jobban érzékelhető az eredmény. Lássuk tehát a listát, a bajnoki mérkőzéseken elért összesített gólátlag alapján:


                                                                     Gól           Meccs   Átlag
1/ FERNANDO PEYROTEO (portugál) 1937-49          330           197        167,5%

2/ JOSEF BICAN (csehszlovák)  1931-55                518           341        151,9%

3/ SCHLOSSER IMRE (magyar) 1905-28                 417           318        131,1%

4/ JOSEPH BAMBRICK (ír) 1926-38                        345           264        130,7%

5/ DEÁK FERENC (magyar) 1944-54                      305           238         128,1%

6/ ISIDORO LÁNGARA (spanyol) 1933-48               336           287         117,1%

7/ JIMMY JONES (ír) 1947-64                              329           285         115,4%

8/ FRANZ BINDER (osztrák) 1931-49                     268           243          110,3%

9/ ARTUR FRIDENREICH (brazil) 1910-34                354           323          109,6%

10/ ZSENGELLÉR GYULA (magyar) 1935-52             416           394          105,6%
 
11/ VALERIANO MENDIOLA (perui) 1946-61             207           199           104,1%

12/ BERNABÉ FERREYRA (argentin) 1929-39            232           228           101,7%

13/ TAKÁCS II JÓZSEF (magyar) 1920-40              360          355            101,4%

14/ SANTOS ÁGUAS (portugál) 1950-64                 292           288           101,4%

15/ KARL DECKER (osztrák) 1938-58                      270           267           101,1%

16/ EDWARD McGRORY (skót) 1922-38                   410           408           100,5%

Schaffer Alfréd, Spéci, az MTK-ban 1914-19 között összesen 159 gólt lőtt 84 bajnoki mérkőzésen. A gólátlaga 189,3%, ami bizonyosan világcsúcs, sajnos azonban arra vonatkozóan nincs statisztika, hogy az 1911-26-ig tartó pályafutása alatt összesen hány gólt lőtt és hány bajnoki mérkőzésen szerepelt.


                       Nemzetek sorrendje az összesített gólarány alapján
                                                /legalább 2 játékos/

1// Portugália: Peyroteo, Águas
330+292 gól/197+288 mérkőzés=622:485=128,4 %
2/ Írország: Bambrick, Jones
345+329 gól/264+285 mérkőzés=674:549=122,7%
3/ Magyarország: Schlosser, Deák, Zsengellér, Takács II
417+305+416+360 gól/318+238+394+355 mérkőzés=1498:1305=114,8 %
4/ Ausztria: Binder, Decker
268+270 gól/243+267 mérkőzés=538:510=105,5%

Ha azonban a helyezettek számát nézzük, Magyarország abszolút első!            

Országok sorrendje a helyezések száma alapján
                      /Első helyezett 16 pont, utolsó helyezett 1 pont/

I. Magyarország: Schlosser 14 p, Deák 12 p, Zsengellér 7 p, Takács II
4 p=37 pont
II. Írország: Bambrick 13 p, Jones 10 p=23 pont
III. Portugália: Peyroteo 16 p, Aguas 3 p=19 pont
IV. Csehszlovákia: Bican 15 pont
V. Spanyolország: Langara 11 pont
VI.  Ausztria: Binder , Decker 11 pont
VII. Brazília: Friedenreich 8 pont
VIII. Peru: Mendiola 6 pont
IX. Argentína: Ferreyra 5 pont
X. Skócia: McGrory 1 pont

                  Abszolút sorrend az összesített gólarány alapján

I.   Csehszlovákia: Josef Bican 518 gól 341 mérkőzésen: 152 %
II.  Portugália: Peyroteo, Águas 622 gól 485 mérkőzésen:128 %
III. Írország: Bambrick, Jones 674 g 549 m:                   123 %
IV. Spanyolország: Langara 336 gól 287 mérkőzésen:      117 %
V.  Magyarország: Schlosser, Deák, Zsengellér, Takács II
     1498 gól 1305 mérkőzésen                                      115 %
VI. Brazília: Arthur Friedenreich 354 g 323 m                  109,6 %
VII.   Ausztria: Binder, Decker 538 gól 510 mérkőzésen     105,5 %
VIII.   Peru: Valeriano Mendiola 207 g 199 m                   104 %


         További sorrend az összesített bajnoki gólarány alapján

17/ AVAR ISTVÁN (magyar) 1927 – 41             219        223       98,2%

18/ CSEH LÁSZLÓ (magyar) 1931 – 41             201        205       98,0%

19/ JÖRGENSEN PAULI (dán) 1924 – 42            245        252       97,2%

20/ CAPELLE JEAN (belga) 1929 – 44               238       246       96,7%

21/ PELÉ (brazil) 1957 – 77                            541       560       96,6%

22/ GARCIA ATILIO (argentin) 1934 – 51           226       235       96,2%

23/ SMITH JAMES (skót) 1929 – 39                 225       234       96,2%

24/ PUSKÁS FERENC (magyar) 1943 – 66          511       533       95,8%

25/ ZARRA TELMO (spanyol) 1940 – 55             259       276       93,8%

26/ DIENST ROBERT (osztrák) 1943 – 62           321       349       91,9%

27/ EUSEBIO (portugál) 1960 – 77                    342       373       91,7%

28/ SÁROSI GYÖRGY (magyar) 1930 – 48           351       383       91,6%

29/ STARK ARCHIBALD (USA) 1921 – 31             300     328       91,5%

30/ NELSON JOHN (USA) 1924 – 31                   223       250        89,2%

31/ ERICO ARSENIO (paraguayi) 1930-49            331       372        88,9%

32/ MERMANS JOZEF (belga) 1941-57                339       382        88,7%

Ebben a 16-os csoportban is négy magyar található, ráadásul igen előkelő helyeken (17., 18., 24. és a 28.) A magyar csatárteljesítmény vitathatatlanul világelső! 32 játékosból 8 magyar, ami 25%-ot jelent!

                  SORREND FÖLDRAJZI ÉGTÁJAK ALAPJÁN

1/ Közép-Európa: 8 magyar, 3 osztrák, 1 cseh: összesen 12 játékos

2/ Ibéria-i félsziget: 3 portugál, 2 spanyol: összesen 5 játékos

3/ Dél-Amerika: 2 argentin, 1 brazil, 1 perui, 1 paraguayi: 5 játékos

4/ Brit szigetek: 2 ír, 2 skót: összesen 4 játékos

5/ Észak-Amerika: 2 USA

6/ Benelux országok: 2 belga
 

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr281365555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walmer 2009.09.08. 13:24:52

@kroos: ez is igaz. De csak azért, mert Hajnal nem olyan szintű futballista és az az időszak a magyar foci aranykora volt.. Essien/lampard/gattuso viszont befért volna.

És szerintem sem verné mag a mostani bagázs Puskásékat, de még Titkosékat sem.

mickeyknox 2009.09.08. 13:37:32

@Walmer: természetesen így van. a mai csatároknál a 0.6-0.7 is kiemelkedő mutató, más a játékrendszer. ezért is tartottam jónak @reader613: számítási módszerét, mert így jobban meg lehet ítélni az adott csatár teljesítményét.

kroos 2009.09.08. 13:42:12

@Walmer: Nem az a lényeg hogy Puskás kicselezné-e a mai gattusot, hanem hogy az akkori Gattusot kicselezete megszopatta megbörözte,esernyözte stb...-.
Ez pedig tény.

Nem tudom kinek milyen villája volt de azt tudom hogy ami vagyonuk volt az nem a fociból keresték meg.
Hanem a csempészésböl.(nylonharisnya,óra stb..)
Volt hogy 1 ember 20 ezer harisnyát hozottbe egy tura alkalmával. Gondolom a ,,ketyegö busz" storyt te is ismered.
,,Mert volna valaki szólni, volt a csapatba 8 katonatiszt, 3 ávós, meg egy bányász"

2009.09.08. 13:53:11

Mariano Martín 7 szezon alattt 167 mérkőzésen 188 gól a Barcaban, ami mérkőzésenkénti 1,12-es átlag. Súlyosan lesérült és pályafutása kettétört. Hosszú kihagyás után még játszott össz.3évet a Gimnasticban és Sant Andreu-ben, de arról már nem találtam infót mennyire volt ezekben a csapatokban eredményes.

Mi magyarok mindig addig vagyunk jók egy sportágban amíg az "gyerekcipőben jár" és profi szintre nem kerül.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.09.08. 13:55:24

szerintem hülyeség ezen összeveszni.

akkor a zsenik X %-a bekerült egy csapatba, amiből aztán többnyire toronymagasan ki is emelkedett.
akkoriban sokkal kevesebb elit csapatban sokkal kevesebb elitjátékos volt.

ma a zsenik X %-a bekerül egy gépezetbe, ahol rátesznek izmot, gyorsaságot, technikát még. és mellétesznek 10 nemzsenit, akikre szintén rengeteg izmot, technikát, gyorsaságot tettek rá. nem fog toronymagasan kiemelkedni, legfeljebb köcsögségben, mint hisztiánó rinyáldó a portugáloknál.

zárszó: a görögök EB-t nyertek. nem a (néha) zseniális bekkem, nem totti, nem cé, nem az etalon svéd, nem mittoménki, hanem a görögök. mert rehaklész CSAPATOT csinált belőlük, és mert mázlijuk volt. ma ez a kettő kell, meg néha a bíró.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.08. 13:58:12

@Blaugrana: Ugyan off amit írok,de ezt te sem gondolhatod komolyan,hogy a magyarok semmilyen profi sportágakban nem jók.

Mourinho már nem a király 2009.09.08. 14:00:06

@Walmer: Grosicsnak baszott villája volt az 50(!!)-es években. Na és, ez muszáj volt a fociból legyen neki?
Vágod, Grosics, zsidó, oszt a nagy villákba is kellett lakjon valaki nem?

Mr.AT 2009.09.08. 14:05:16

@heinrich: Maradona azt a gólt 1986ban rúgta, ha jól emlékszem, ez barátok közt is 23 éve volt, s a mai foci már ahhoz képest is sokat változott.

Most viszont nem Maradonáról volt szó, hanem Puskásékról, akik bő 50 éve nyomták ugyanezt az ipart, nagyon más stílusban.

Senki nem veszi el tőlük azt, amit kroos is írt, hogy az akkori korok Gattusoit bebőrözték, átfűzték, stb., s hogy ezáltal a koruk legjobbjai voltak.
Csak épp ma már erősen más szelek fújnak mind taktikában, mind felkészültségben, mind fizikális adottságokban, mind intenzitásban, mind játékgyorsaságban, stb.

S a foci (hogy a "mi lett volna ha?" valóban értelmetlen részen túllépjünk) szvsz teljesen ebbe az irányba megy el. Sokkal inkább dominál a küzdelem, a test test elleni harc, az "amerikaifocizálódás" minden pályán. 10 év múlva biztos vagyok benne, hogy már más szabályok is lesznek, nemcsak 3 csere lesz, s nem csak 3 (+1) játékvezető, stb.

henrypass 2009.09.08. 14:08:09

@Walmer:

nem olvasta vki hámori tibor puskás könyvét?abból azért kiderül h nem élt rosszul puskás..gondolom a többiek sem.."nagy pénz,nagy foci.kis pénz,kis foci"

kroos 2009.09.08. 14:09:10

@Anthony - awkward silence: Grosics, zsidó?
ez nekem uj, bár sosem érdekelt kinek milyen a származása,nemzetisége.

2009.09.08. 14:09:33

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Nem persze, de több sportágban is lehagyott minket a világ, amint beköszöntött a profizmus. Fociban, teniszben, atlétikában(nemzetközi csúcsokat tartottunk futásban, rúdugrásban stb., mára csak a kalapácsveés maradt, lehet az se sokáig) régen azért -sokkal jobban- ott voltunk, ma már csak messze lemaradva. Sajnos már a kézilabdának és az úszásnak sem túl fényes a jövője.

bocs az offért

kroos 2009.09.08. 14:11:22

@henrypass: a hámori könyv egy szar.
Puskás nem is akarta hogy elkészüljön. Ugy volt hogy Moldova irja meg a róla szóló könyvet csak összebalhéztak.

"nagy pénz,nagy foci.kis pénz,kis foci"
Puskás sosem mondott ilyet

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.08. 14:12:39

@Blaugrana: Szerencsére vannak még sporágak,amiben azért nem állunk rosszul,profizmussal együtt sem,a gond az,hogy ezek egyre inkább olyan sportágak,amelyek nem sok embert érdekelnek,sok magyart is csak azért,mert végre ebben sikeresek vagyunk.De a tendencia amiről beszélsz,az igaz.Na de én is elnézést az offért és uff.

henrypass 2009.09.08. 14:13:06

ok akkor az egy szar!es van vmi jo is puskas temaban?

SamS 2009.09.08. 14:13:24

Nem szeretem az ilyesmit, mert Puskásék szerintem 10-et kapnának a jelenlegi válogatottól, mégsem kérdés, hogy saját korszakukban melyik csapat volt a jobb.

mw 2009.09.08. 14:17:35

Hidegkúti mondta, hogy Ronaldo (az igazi) ha az ő idejükben él, meccsenként 10-et rúgott volna.
Hajnal ma sem férne be az Nb2-be sem.
Nagyapám ismerte Sárossyt, a bokája általában háromszorosára volt dagadva, mert minden meccs azzal kezdődött, hogy a védők őt próbálták szétrúgni, ezt látjuk ma békés gurigázásnak.
Grosicson két vb úszott el, a hőskori jó csatárteljesítményekhez kellettek a korabeli párducok is..

kroos 2009.09.08. 14:18:13

@henrypass: ok nem szar de az a könyv nem olyan aspektusból mutatja be öt mint ahogy szerette volna.
Szerintem ez a legjobb.

www.regikonyvek.hu/book.php?id=16481

medco 2009.09.08. 14:29:58

@Nűnű: Nem tudom ezt elfogadni, mert ha látta valaki az Aranycsapatot focizni, akkor ők már a totális labdarúgást játszották. Gyorsak voltak,és mindíg üresbe adták a labdát, ahol mindíg jött valaki. Úgy játszottak, mint a Barca a legjobb formájában. A 20-as években pedig Schaffer, Orth gyakorlatilag lefoghatatlan volt. Akkor is volt emberfogás. Öt játékos védekezett.

SamS 2009.09.08. 14:36:22

@medco: Csak az Aranycsapat nem atléták ellen játszott. Több volt/közelmúltbeli magyar játékos is nyilatkozta/mondta már, hogy a jelenlegi válogatott sokkal erősebb, mint az '54-es mondjuk.

Egyébként láttuk játszani felvételről az Aranycsapatot, és össze sem mérhető az iram azzal, ami mondjuk a svédek ellen volt.

kroos 2009.09.08. 14:39:40

@SamS: meg az se mérhetö össze hogy nincs helyzetünk és egy kamu 11-vel egyenlitünk..........

SamS 2009.09.08. 14:44:44

@kroos: Nagyon nem szeretem, ha fölöslegesen értetlenkedsz.

Amit írtál még nem változtat azon a tényen, hogy egy időgép segítségével összehozott meccsen melyik csapat nyerne, simán.

kroos 2009.09.08. 14:49:11

@SamS: lerágott csont az hogy az iram, meg nem védekeztek meg ilyenek...
Husztinak olyan erönléte van mint amilyen magyar futbalistának még nem volt.
De én elcserélném egy Kiprich Józsira azonnal.

SamS 2009.09.08. 14:50:40

@kroos: Én is elcserélném Torghellét Puskásra, de Sanyi valószínűleg hatékonyabb a mai futballban.

Walmer 2009.09.08. 14:57:20

@kroos: nem a fociból közvetlenül, csak közvetve. mertél volna te behozni mezei turistaként akár egy üveg rakit Bulgáriából. Ne csinálj már úgy, mintha nem értenéd.

kroos 2009.09.08. 15:04:08

@Walmer: neked meg még most is fáj hogy az isteni Wright-ot olyan csunyán elfektették mi?:)

capor_ 2009.09.08. 15:10:16

@montipájton:

Adott körülmények között a kor legjobbjai tudtak lenni. Ha másért nem is akkor ezért már érdemes őket példaként emlegetni. (akkor sem volt sokkal jobb Mo. helyzete, nem kerestek annyit mint olasz/angol/spanyol társaik stb...)

Walmer 2009.09.08. 15:23:35

@kroos: sokkal jobban fájt a kezes gól. ha nem adják meg és sárga, ki tudja mi történt volna az egyemberes argentinokkal:-)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.08. 15:35:37

@Walmer: elég felületes állításokat fogalmazol meg.

Persze, lehetett csempészni, de azt is csak az eredmények tükrében, és azt sem akárkinek.

Puskásnak villája volt a Rózsadombon, Grosicsnak már kellett az üzleti érzéke is egy nutikhoz a körúton, Hidegkútinak már csak egy borozóra futotta, Lóránt Vácon tudott bérelni vmi krimót, de voltak olyan ével, amikor szinte nyomorgott, Budai meg még a VB-döntő után is az anyjával lakott.

Schlosser azért ment el a fradiból, mert az elnök nem adott neki két tiszteletjegyet vmelyik meccsre, visszavonulása után meg fizikai munkát végzett, mielőtt bekerült volna a VIII. kerületi anyakönyvezetői hivatalba, és ezt még lehetne sorolni.

Szóval a hatvanas évek végéig nem volt valami nagy buli focistának lenni (néhány kivétel persze mindig akadt), de még Flóri is egy újpesti panelben vette át az Aranylabdáját.

Walmer 2009.09.08. 15:46:28

@heinrich: erre csak azt tudom mondani, hogy mindent a maga helyén kell kezelni. Albert lehet hogy csak egy panelben vette át a díjat, de mi volt akkor a lakáshelyzet kishazánkban. Egy x szobás panelhez bizony komoly státus kellett, főleg úgy, hogy Albert valszeg nem OTP kölcsönre vette. Az 50-es évek sztálinizmusa, meg az üzleti érzék butikkal súlyosbítva földi halandó számára értelmezhetetlen volt. Nem 2009-ről beszélünk és nem is nyugat - Európáról. nyilván a Piola jobban keresett, mint Sárosy doktor, mint ahogy Elkjaer-Larsen is többet kapott, mint a Döme.
A maiakról meg nem is beszélve.

Focistának lenni pedig az 50-es években volt igazán buli az engedélyezett csempészés miatt. Lóránt meg akkor nyomorgott - mint azt megírtátok- mikor kegyvesztett lett és nem futballozott, hanem élte az átlagmagyar életét.

hmikey 2009.09.08. 15:47:21

Na ez a világhülyeség kategória, hogy "ha Puskás most születik" meg "ha Hajnal ha akkor születik". Arra itt helyben mérget iszom, hogy ugyanannyi tehetséges ember van ma az országban, mint akkor, csak ugye nem mindből lesz focista - ennek az okait hónapokon keresztül lehet taglalni, nem megyek bele, ok? :). Nekem is volt olyan osztálytársam áltsuliban, akitől lehetetlen volt elvenni a labdát, mégsem lett belőle labdarúgó. Ez az egész csak utánpótlás és nevelési kérdés.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.08. 15:54:52

@Walmer: na igen, de azt te is belátod, h nem vmi frankó úgy élni a mindennapjaid, hogy bármikor _kegyvesztett lehetsz_, az igazi nyomora egyébként akkor volt, mikor rávertek egy raktárhiányt vmelyik állami cégnél.

Akkoriban a lakásokat a klubuktól kapták a játékosok, tehát nem maguknak vették, de volt olyan is, amikor a szurkolók dobták össze vkinek a pecóját, csak hogy hozzájuk igazoljon. Asszem ez például Deák Bambánál volt így, de erre most nem esküdnék meg.

Érted, nem azt mondom, hogy focizni legalja meló volt, de pl. ha egyszer kiöregedtél, akkor a kutya nem törődött veled, korábban pedig annyira azért nem kerestél jól, hogy legyen mit félretenni, ne adj isten vállalkozni. A legnagyobbak nyithattak sportboltot, aztán kifújt.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.08. 16:03:40

nem akarok a 80-as évekből körmendi kosaras páldákat/sorsokat hozni...
...így nem is teszem

Walmer 2009.09.08. 16:05:37

@heinrich: Hát igen, ez bizony rendszerspecifikus.

Én azt hiszem egyébként, hogy a pályafutás utáni leépülések azért labdarúgóink általános agyi kapacitásával is szoros korrelációt mutattak(nak).
Ugye Deák Bamba sem véletlenül kapta a bamba becenevet. De amúgy külföldi példák is vannak bőségesen.
Volt Végh Antalnak egyébként egy sora valamelyik könyvében, ami a szokásos véghantali túlzásokkal együtt is valamit azért megmutatott. valami ilyesmit írt:
Magyar- és Németországban is volt egy császár és pályafutásuk utáni sorsukban pont akkora a különbség, mint ami a magyar meg a német foci között fennáll. és ez nem csak azért volt, mert a Kaiser meg a többiek 70,000 márkát kaptak a vébé győzelemért, meg az NSZK gazdasága az nem Magyarország.

balu11 2009.09.08. 16:12:46

@pote: kösz :)

(egyébként a meccs után olvastam csak 1-2 nappal a vállalásodat - így még jobban a fájt a vereség, pedig addigra már behegedtek úgy-ahogy a sebek...)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.08. 16:29:26

@balu11:
tőled kértem volna Falco-mezt :)
portugálok elleni 6 pont esetében is tartom a fogadalmamat!

balu11 2009.09.08. 16:41:00

@pote: bátor!

természetesen kölcsönadok egyet, és énmagam pedig pirosfeketében fogok pompázni (hogy melyik szektorban, azt így hirtelen nem tudnám megmondani...)

zack 2009.09.08. 17:49:17

Nemrég olvastam egy interjút az egyik helyi lapban Magyar Istvánnal aki 82- 83-ban bajnok volt az ETO-val. Árufeltöltő valami szaros CBA vagy Reál boltban ami valami régi haverjáé.
Hannich, Szentes legalább edzősködnek. Hajszán meg önkormányzati képviselő.

kroos 2009.09.08. 17:50:07

@Walmer: nem tudom mit akarsz ezzel az egésszel mondani....
elég sokat olvastam arról a korról, (mint ahogy te is gondolom) és 100%-ig biztos vagyok abban hogy ezek az emberek nem számitottak gazdagnak.
Nagy dolog volt akkor is egy panel, meg hogy rendszeresen kaptak hust például de ez akkor sem számitott gazdagságnak.Jól éltek ez tény.
De ezt nem lehet összehasonlitani hogy most hogyan él egy magyar nb1-es focista-mert ugye innen indult az egész,hogy más világ, más lehetöségek.
Mire te azt mondod hogy ök kurva gazdagok voltak.Grosics pl. eladta a magnetofonját 55 karácsonya elött mert nem volt pénze.
Itthon meg Varga Józsi audi A8-assal jár ugy hogy van összesen vagy 22 nb1-es meccse.
Értessz haver?

zack 2009.09.08. 17:52:27

Szóval nem mindenki gazdagszik meg a futballból Magyarországon. Egy válás amiből rosszul jössz ki, egy elcseszett vállalkozás és már újra egy senki vagy.

raoul_duke 2009.09.08. 17:54:56

@zack: nem Magyar Lajos? Ráadásul neki kocsmája van a testvérével, úgy tudom.

kroos 2009.09.08. 18:05:09

az abszolút lista is érdekes lehet...Puskás,pelé ali dai...vagy valami ilyesmi a sorrend nem?

zack 2009.09.08. 18:55:23

@raoul_duke: tényleg Magyar Lajos, a többit az interjúból vettem. Még egy kép is volt róla amin polcra pakolja az árut.

SamS 2009.09.08. 20:20:12

Dárdai még régebben nyilatkozta, hogy az NBI-es játékosok egy része még egy sportolónak elegendő kaját is alig tud venni magának, családját pedig végképp nehezen tudja eltartani a havi 200 000-es fizetésből.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.08. 22:34:47

@Blaugrana: Hát úszásban éppen most nyerttünk vébé(ke)t nyolc év után és úsztak egy valag európa csúcsot a mieink.

Elismerem ezeket 1 gól/meccs fölötti gól mutatókat, de nehéz a mai gólátlagokkal összevetni őket.

Hanem a 10,2 száz méteren még ma sem gyermekláncfű, nemhogy a harmincas-negyvenes években. Még akkor is nehezen hiszem el, hogy 10.2-t futott Bican, ha tudom, hogy akkor még kézi stoperrel mértek és az egy computerrel mérve 10.3x-nek felelne meg. Még azzal is simán magyar bajnokságot lehetne nyerni, sőt egy kis szerencsével még egy EB-döntőt vagy egy vébé-elődöntőt is megérne.

rbaggio 2009.09.08. 22:37:25

Már régen akartam szólni, hogy Hegyi Iván talán havonta bemutat egyet a régi idők nagy magyar játékosai közül. A Népszabadság Hétvége mellékletében van. Az újság netes változatán rákeresni nem könnyű, de megéri. Legutóbb Albert Flóriánról írt: nol.hu/sport/20090905-aranygomb_utca

aehrenthal 2009.09.08. 23:41:49

@Walmer: Deák azért kapta a Bamba becenevet mert egy meccsen egy szurkoló Deák csapatának egyik játékosának azt kiáltotta: miért nem adod a labdát, "nem látod, hogy Deák bamba módon elől ácsorog?"

Akik meg azt gondolják, hogy régen nem voltak kemény védők, azoknak egy idézet Luis Montiról: "félelmetes híre azonban már négy évvel megelőzte. Az első uruguayi világbajnokságon, kirobbanó testi felépítésével olyan tekintélyt vívott ki magának, hogy például a döntőbe került hazai válogatott középcsatára, Anselmo lemondta a játékot, sérülésre hivatkozva, csak hogy ne kelljen megütköznie a két tüdejű Montival." Beceneve két ajtós szekrény volt.
Csak még annyit, hogy 1934-ben egy Drake nevű védő, aki tagja volt a 30-as évek legendás Arsenaljának, eltörte a lábát. De ha kemény védőt keresünk a régmúltból, elég, ha csak Liebrichre gondolunk. Vagy ott van a mai korhoz már közelebb álló Goikoetxea, aki Maradonát aprította a 80 -as évek elején.De ott van Vogts és Schwarzenbeck is a 74-es német csapatból, vagy a 66-os angol csapatból Nobby Stiles, beceneve "gyilkos". Megnézném én a mostaniakat ellenük.

Mourinho már nem a király 2009.09.09. 07:50:35

@kroos: csak a névről saccoltam, de nem is az a lényeg. Hanem az hogy lehetett "gazdag" a foci nélkül is.

sporttárs 2009.09.09. 08:39:17

Az ókori görög színházban bejött egy csávó álarcban, megállt és óbégatott, meg a kar is. De még Blaha Lujza vagy Sir John Gielgud is pátosszal, állva és kántálva játszotta Shakespeare-t, a többi színész nézte és megvárta, míg befejezi.
Legendák mind, pedig mai szemmel valszeg csak nevetnénk ezeken az előadásokon. Mást, talán kevesebbet tudtak vagy gondoltak akkor a színházról, főleg a feladatáról. Ettől még nagy színésznek tartjuk őket.

Csak éppen a drámák, az ókori görögöktől Shakespeare-en, Csehovon át napjainkig sokkal, de sokkal többet jelentettek és rejtettek, mint hangos felolvasás lehetőségét. Bennük van minden.

Na, ennyit a régi meg a mai fociról. :))

kroos 2009.09.09. 08:39:33

@rbaggio: a többi részét meg lehet találni valahol?
amugy ez kemény


,,Elcserélte volna-e az Aranylabdát egy vb-döntőért? - kérdem a tíz nap múlva hatvannyolc éves Alberttől. "Nem, mert lehet, hogy az utóbbit elveszítjük."

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.09. 08:54:09

@aehrenthal: Meg hát a Deák Ferenc névhez inkább a haza bajuszos bölcsét kötjük, míg a kiegyezés atyjának névrokona Bambaként vonult be a futballhistóriába.

kroos 2009.09.09. 08:58:51

@popp: csekkolj már emailt brada

mw 2009.09.09. 09:12:52

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Ez egy nem hivatalos idézet egy magyar aranylabdástól, nyilván a németektől bernben és a csehszlovákoktól kapott gólokra utal

mw 2009.09.09. 09:15:54

@kroos: A tizinél Dzsudzsi beforgatta már a védőt, mikor az lekönyökölte. A bíró 3 méteren belül volt, jól látta és hezitálás nélkül döntött, helyesen. Nyílván az RTL-en láttad a meccset, nem te tehetszt róla, hogy képtelenek olyan képet adni, ahol látszik mi történt.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.09. 09:56:49

@popp: @kroos:
kibékültetek???
az imák célba értek...

kroos 2009.09.09. 10:06:05

@pote: ?
mi sosem vesztünk össze.
Csak tul komplex a viszonyunk ahhoz hogy megértsd.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.09. 10:14:06

@kroos:
ez esetben mindenre nem is vagyok kíváncsi :)

Mérgező Hulladék 2009.09.09. 10:28:41

@heinrich: úgy rémlik, Deák Bambának nem a lakását dobták össze, hanem egy többlakásos sarokházat, azt is azért, hogy a Fradihoz szerződjön. De talán nem tarthatta meg túl sokáig. Részletekre nem nagyon emlékszem.

Az meg igaz, hogy ők itthon soha nem gazdagodhattak meg közvetlenül a futballtudásukból. Mindig csak közvetve, leginkább a politikai vezetés kénye-kedve szerint. De ezt csak akkor érdemes kiemelni, ha a nyugati oldalhoz vagy a mostani helyzethez viszonyítunk.

t.o.d. 2009.09.09. 10:28:58

Jó poszt, köszi. Érdekes, de nem objektív. Azért az nem lehet véletlen, hogy ebben a rangsorban Pelé és Eusebio a legfiatalabbak, a legjobb tizenhatban pedig szinte csak a két háború közötti futballisták vannak... A foci nagyon sokat változott, ez sem egy objetív mérőszám. Persze attól érdekes.

medco 2009.09.09. 10:34:15

Annyit tudok csak hozzáfűzni a régiek kontra újak vitához, hogy Bican például zsinórban ötször volt európai aranycipős, Schlosser pedig négyszer, az angolokat (a foci tanitómesterei) megelőzve. Ezt utánozzák le a maiak! A régi védők keménységéről pedig többen írtak. Változott a foci, de az élettempó is. Ezek a csatárok valóban kiemelkedő teljesítményre voltak képesek. Bicannál a Wikipédiás adat a 10,2 sec. Schlosser is nagyon gyors volt, rendszeresen nyerték a futóversenyeket Borbással. Csapatuk góljainak a nagyobb részét szerezték. Ugyanakkor igaz az, hogy iparszerű termeléssé vált a labdarúgás, és a nagyobb tét miatt kíméletlenebbé is.

t.o.d. 2009.09.09. 10:42:54

a vitához meg:
a mai hatékonyabb futball ledarálná Puskásékat, Titkosékat meg pláne, de az öregek kevesebbet fetrengenének, az is biztos. De győzni már nem tudnának egy mai középcsapat ellen sem. Szétfutnák őket.

t.o.d. 2009.09.09. 10:47:26

@medco: szerintem nem lett kíméletlenebb, ami a meccseket illeti, de klíváncsi vagyok, hogy Bican hányszor tudta 10,2 alatt futni a százat egy meccsen, szerintem talán ha ötször-hatszor. A maiaknak három-négyszer annyi sprintet kell produkálniuk, mega pálya is nagyobb lett, még az én gyerekkoromban is lehetett első osztályú meccset játszani 80*40-es pályán, ma meg a 120*60 a jellemző.

Walmer 2009.09.09. 10:48:10

@kroos: haversrác, abban az időben gazdagnak számítottak. Érted? Albert azért nem járt Audi A 8-al, mert nem létezett olyan autó. De tuti volt nyugati autója. Grosicsnak meg azért kellett eladnia a magnóját, mert kicsinálta az ÁVH és nem azért mert szarul fizetett a foci.

Viszonyítani kell. Most egy nyugati autót bármilyen faszfej megvehet és nem kevesen az A8-at is megengedhetik maguknak. Akkor meg örülhettél, ha a keresztapád lerohadt szürke wartburg kombijába beleülhettél. Ki ne találd már, hogy nem számított gazdagnak egy focista bazmeg akkor, mikor NB II-es játékosok nem írtak alá, ha lakást nem toltak a seggük alá.

Walmer 2009.09.09. 10:51:15

@popp: Teljesen igazad van, hogy 2elkedsz Bican akkor futott 10.2-t 100 méteren, mikor én. ha vetünk egy pillantást a 100 m világcsúcsának fejlődésére, látható az állítás képtelensége. lefogadom 100 év múlva már 10 alatt futotta;-)

kroos 2009.09.09. 11:04:21

@Walmer: pont erröl beszélek én is a viszonyitásról.
Igazából nem tudom ire akarsz kilyukadni de van egy sejtésem ugyhogy abba is hagyjatjuk.
Bár az én analogiám szerintem jobban tükrözi a különbségeket.
20meccs=audi a8
aranylabda=panel. Lakonikusan.

kroos 2009.09.09. 11:05:43

@Walmer: ,,NB II-es játékosok nem írtak alá, ha lakást nem toltak a seggük alá.
"

hát....megkérdezzük Kardost erröl?
Gondolom ismered a sztorit.

tb 2009.09.09. 11:10:28

@SamS: "Én is elcserélném Torghellét Puskásra, de Sanyi valószínűleg hatékonyabb a mai futballban."

Ez hülyeség, nem a játékosok voltak mások, hanem a játékrendszer, ha Puskás valahogy ebbe a korba kerülne huszonx évesen, egy nyári alapozás után bármelyik mai csapat beférne, nem csak a magyar válogatottba
Nem a játékosok lettek jobbak az elmúlt évtizedekben, hanem a taktika

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.09. 11:14:58

@Walmer: eddig azt hittem, csak angol témában vagy hajthatatlan, de úgy látom ez a személyiséged szerves része :)

Ha megtanultam vmit, amióta létezik az NST, akkor az az, hogy néha érdemes komolyan átgondolni más emberek véleményét, még ha az enyémtől nagyon messze is áll. Ez ráadásul nem is vélemény kérdése.

Az, hogy hasraütve bemondod, hogy Albertnek _tutira volt nyugati autója_ - elég sovány, és bazi rossz alap egy általános érvényű következtetés levonásához.

Egyébként volt neki, egy fehér Opel. Kapta, nem vette, miután az Adidas reklámarca lett. Varga Zoliék meg villamossal jártak edzésre.

Írtam már pár másik példát is, többet már nem akarok, de hidd el, nem velem vitatkozol, hanem a tényekkel.

A Bene-Törőcsik-Kocsis Lajos-féle évjárat SZTÁRJAINAK már volt pénze rendesen, de korábban ez nem volt jellemző, különösen nem egy átlagos NB I-es játékosra.

t.o.d. 2009.09.09. 11:15:18

@tb: "ha Puskás valahogy ebbe a korba kerülne huszonx évesen, egy nyári alapozás után bármelyik mai csapat beférne" Dehogyis. A labdarúgás ösztönös mivolta elmúlt. Puskás elképzelhetetlen az ösztönei nélkül, ma viszont hidegfejű üzletemberek játsszák a futballt. Hatékonyabban, de közönségszempontból kevéssé élvezetesen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.09. 11:17:22

@sporttárs:

A színház lényege pont az egyszeri élmény megismételhetetlensége. Ha azonos drámából új előadás készül, az már egy új élmény. Tök mindegy, hogy csak kántálnak-e, vagy mozognak is a színészek. Ha jó a rendezés, ugyanolyan szintű élményt nyújt: katarzist.

Egy focimeccs is képes hasonló (ha nem is pont ugyanolyan) élmény kiváltására. Emiatt érzem én többnek a csapatsportágakat a mérhető sportágaknál. Egy úszó teljesítményét fölül lehet múlni. Egy meccs élményét lehetetlen.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.09. 11:24:49

@Csöncsön:
navégre,
nincs messi a kommentedben és máris egyet tudok Veled érteni :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.09. 11:32:32

@pote:

Pedig még csak le se győztük a svédeket. Ezek után, remélem, okulva a jó példán, magadra öltöd balu11 Falco-mezét.
;-)

tb 2009.09.09. 11:49:25

@t.o.d.: Soroljak játékosokat, akik elég jól elvannak azzal, hogy ösztönösen játszanak, ahogy te fogalmazol? Ibrahimovic, Eto'o, Ronaldo, Seedorf, talán Romario sem volt olyan régen, hogy ne férne ide stb. Nehezen lehetne őket gladiátoroknak nevezni

Tika_ 2009.09.09. 12:09:26

@tb: nem, nem gladiátorságról volt szó, hanem azt sikerült leírni: "ma viszont hidegfejű üzletemberek játsszák a futballt"

Állításunk igazolására, tekintsünk egy hidegfejű üzletembert, aki ma éppen a futballt játssza:
3.bp.blogspot.com/_fyRykSB60oA/Rf9rFqKXZFI/AAAAAAAAAI8/xfOkcen3JJA/s400/MU-Spurs-2-20070319.jpg

imhol egy másik hidegfejű úr: img.metro.co.uk/i/pix/2009/05/drogbaovreboR_450x300.jpg


na, ő viszont már tényleg született üzletember: soccernet-att.espn.go.com/design05/DJ/20060610/ballackprotest_G.jpg

img.skysports.com/09/05/496x259/CarlosTevez_2301883.jpg
"Nem hallom, mennyin áll Dow Jones??"

static.squidoo.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens2148492module11239836photo_1220050306carlos-tevez.jpg
"Jól van, akkor megint jól shortoltam"

Ez @t.o.d.: a hónap kommentje, frankón.

t.o.d. 2009.09.09. 12:42:23

@Tika_: baszki, nagyon fasza. Kiragadsz parázs jeleneteket, mintha egy "hideg fejű üzletember" nem lehetne dühös. De az egyik képhez, ha már itt tartunk: miért is tartotta Tévez a füléhez a kezét? Nem, valóban nem a Dow Jones miatt, hanem, hogy "hadd halljam, mennyire akarjátok, hogy maradjak? igen? akkor győzzétek meg az edzőbát, hogy adjon nekem heti 130 ezret" mindez közvetlenül gól után, valszeg előre eltervezve. ez aztán az ösztönös viselkedés.

minden mai élfocista 4-5 éves korától annak készül. akadémiára jár, ahol tanítják neki, hogy ne vedd le a mezt, ne ugass a bírónak, satöbbi. Minden, aminek értelme nincs, csak az ember önfeledt és ösztönös lényének kinyilatkoztatása. Ezt tilos. De persze kötözködj nyugodtan. Érdemes. Grat.

Walmer 2009.09.09. 12:43:11

@kroos: akkor te meg olvass Moldova szociográfiákat a 60-as, 70-es évek magyarországáról

Walmer 2009.09.09. 12:44:02

@kroos: szóval nem mondtam, hogy most nem élnek jól, vagy rosszabbul élnek. Amit mondtam, hogy a fociből akkor is baromi jól meg lehetett élni.

t.o.d. 2009.09.09. 12:48:10

@tb: szerintem Ibra tudatosan olyan tuskó, image-építésről van szó. Eto'o? Ja, ő egy érdekes kérdés, mert nyilatkozott egy csomó "nem túl professzionálisat", de azért végül csak többet keres Milánóban, mint annakelőtte... Seedorf már megfordult mindenhol, biztos az ösztöne vitte tovább, nem az üzleti érzéke, azért övé most a Monza focicsapatának fele tulajdonrésze is, ösztönösen. Ronaldót néha sajnáltam, mert iszonyú szerencsétlen pályafutás az övé, de azért Madridba ő sem ösztönből igazolt... De még egyszer mondom, ő nem tipikus példa.

kroos 2009.09.09. 12:50:45

@Walmer: persze de nem erröl volt szó ha jól emlékszem.
Bár azt ha elmondanád hogy mi baja volt az ávh-nak Grosiccsal megköszönném.
Kerestem a sztorit az eltiltása miatt de sehova nem jutottam.

Walmer 2009.09.09. 12:51:24

@heinrich: a Bene-Törőcsik - Kocsis lajos évjáratba azért szerintem belefér a vargazoli is.
Semmi gond ha azt mondod rosszabbul éltek, mint nyugati társaik. Semmi gond, ha azt mondod közel nem kerestek annyit, mint a jelenkor sztárjai, mert igaz. De az, hogy nem kerestek -az akkori viszonyokhoz képest- sok pénzt a focival (közvetve, közvetlenül), az, már ne is haragudj, de ordas nagy torzítás. Fehér Opel Albertnek. 1960valahányban. És nem volt gazdag a focinak köszönhetően. és bocs, de valóban nem vagyok tisztában még azzal sem mikor műszakiztatta először.

Az, hogy most ott tartanak ahol, az meg egy dolog.
És valóban hajthatatlan vagyok, ha úgy érzem védhetetlen dolgot próbálsz meg igazolni.

Walmer 2009.09.09. 12:54:22

@Tika_: Már ne is haragudj, de a linkelt uraknak közük nincs a hideg fejhez.
Sokkal inkább valami sztoikus bölcsesség, valami szinkretista nyugalom jellemzi őket.

Walmer 2009.09.09. 13:00:16

@kroos: A grosics -villa titkában ugye van egy elég hosszú rész ezzel kapcsolatban. Mikor elbukták a vébé döntőt, akkor bizony őt is bűnbaknak kiáltották ki VALAKIK és évekig szívatták az 50-es évek stílusában (kihallgatások, berendelések, stb).
Grosics soha nem tudta meg miért. Aztán Bocsák kinyomozta neki. valami régi csempészés ügyét elővették és az alapján hallgatták ki újra és újra. Hogy legyen valami alapja az egész tortúrának. Grosics nem kicsit akadt ki, mikor megtudta ezt...

A pénztelenségéről meg érdemes elolvasni, mit mondtak a lányai. Hogy grosics mennyire ostoba, naiv, hülye módon szórta el a pénzét a váratlanul feltűnő "rokonokra, barátokra, ismerősökre", akik persze azonnal eltűntek a balfenéken mihelyt kiapadt a forrás.

kroos 2009.09.09. 13:03:19

@Walmer: Ezt én is tudtam.
Bár ha maga Grosics is tudta annak a bizonyos tisztnek a címét, akkor miért várt addig x évet mig megjelenik Bocsák? ÉS MIÉRT NEM MAGA JÁRT UTÁNA????

kroos 2009.09.09. 13:04:39

@kroos: (Bocsák Grosicstól kapta meg a vizsgálótiszt cimét ugyanis).

Walmer 2009.09.09. 13:08:45

@Csöncsön: azért ezzel vitatkoznék, de csak kicsit.
Egy úszó eredményét felül lehet múlni. Ez igaz.
De egy csapat eredményét is felül lehet múlni.
Az élményt nem. Ez is igaz.
De vajon felülmúlható-e az az élmény, amit az USA 4X100-as gyorsváltó csinált az olimpián a franciák ellen? vagy az, mikor 1991-ben carl lewis a 100-as döntőben az utolsó 30 méteren verve a világ legjobb sprintereit világcsúccsal nyert?
Az eredményét felülmúlták. Többször is. De én még mindig libabőrzök, ha eszembe jut Gyulaitól, hogy "Lewis jön, Lewis jön, lewis nyeeeeeeeer!!!!!"

Walmer 2009.09.09. 13:10:07

@kroos: ezt talán tőle kellene megkérdezni.
De ha tudod, akkor mit értetlenkedsz baszod:-)

kroos 2009.09.09. 13:21:10

@Walmer: mert ezt a verziot nem veszem be.
Hazaárulással vádolják de megtarthatja a tiszti rangját.???

Walmer 2009.09.09. 13:45:10

@kroos: Hát pedig pontosan ez az a "bájos" kommer/náci módi, amivel állandó bizonytalanságban, félelemben lehet tartani, majd megtörni embereket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.09. 14:34:41

@Tika_:

:-DDD

@Walmer:

Jogos. Nekem például Usain Bolt 100 méteres győzelme volt ilyen a tavalyi olimpián. De mérhető sportágakban az ilyen élmények sokkal ritkábbak. Kivételes teljesítmény nélkül meg pláne. A nagy focimeccshez nem is kell különösebben jó játék. A 2008-as EB legjobb meccse a török-svájci volt...

sporttárs 2009.09.09. 15:14:27

@Csöncsön: Én csak annyit írtam, hogy eleink mást gondoltak a színházról mint a maiak és az előadások olyanok voltak, ahogy ők gondolkoztak.
Ugyenez van fociban is. Mást hoznak ki ma ugyanazokból a keretekből.

Az adott közönség persze annak tud tapsolni, amit akkor és ott lát, kevesen tudják előre, hogy valaha ez eljesen más lesz majd.

tb 2009.09.09. 15:32:18

@t.o.d.: nem értem mit akarsz ezzel... Régen is voltak akik a jobb anyagi feltételekért más klubhoz igazoltak, meg ma is vannak, akik kevesebb fizetésért is maradnak ahol vannak, de ennek mi köze van a futball tudáshoz? Annyit állítottam, hogy Puskás megfelelő fizikai felkészüléssel beférne bármelyik mai csapatba, épp azért mert a játékosok nem voltak rosszabbak mint a maiak, csak a játékrendszer volt fejletlenebb. Persze lehet, hogy nincs igazam, bizonyítani nem lehet, de a te érvelésednek semmi köze nincs ehhez a kijelentéshez. Az, hogy Ibra mennyire pénzéhes, számító egyáltalán nem látszik akkor amikor felugorva sarokkal lő gólt például. Szerintem ez egy elég ösztönös mozdulat, pályán kívül lehet, hogy minden lépése kiszámított, de a pályán egyáltalán nem az

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.09. 17:16:00

@medco: Bican 10.2-je még azért is valószínűtlen, mert a nagy Jesse Owens ugyancsak a wikipedia szerint 10,3-mal nyerte az 1936-os berlini Olimpiát. Ezek alapján tiszta hülyék voltak a csehek, hogy nem indították Bicant 100-on. Egyébként a villámgyors Roberto Cartlosról terjedt fénykorában, hogy 10,6-ot tud százon. Az meg manapság is óriási idő egy focistától.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.09. 17:22:09

@tb:"Nem a játékosok lettek jobbak az elmúlt évtizedekben, hanem a taktika" -meg az edzés módszerek, a tudományos háttér. Ráadásul nemcsak a technikai képzettséget szedik össze a gyerekek, mint akkor a grundokon, hanem a fizikai alapokat is szinte laboratóriumi körülmények között kapják meg.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.09. 17:35:29

@Csöncsön: Pedig Kolnics Gyuriék atlantai győzelmétől még ma is kiráz a hideg.

Apropo: kolonicsgyorgy.hu/index.php?m=16783 - bocs az offért, de ez személyes ügy.
süti beállítások módosítása