Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Szélmalomharc? - ki veszi fel a versenyt a legjobb és a legtöbbet költő sztárcsapat ellen?

2009.08.29. 15:00 Garcia bőrmester

A hétvégén kezdetét veszi a spanyol első osztályú bajnokság 79. szezonja. Nem túlzás azt állítani, hogy a La Liga idei rajtját hatalmas várakozás előzi meg világszerte. A nyári átigazolások, az átigazolásokhoz kapcsolódó találgatások, a klubelnökök megszokott nyilatkozatai tartották eddig éberen a szurkolók figyelmét, de most, hogy lezajlott a Spanyol Szuperkupa, és jó néhány klubcsapat bemutatkozott az európai porondon is, egyre inkább kezd előtérbe kerülni maga a játék. A két rivális óriásklub vetélkedését sugallja és óhajtja is egyben a sajtó, és valóban szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy a többi 18 csapat bármelyike a bajnoki cím közelébe kerüljön. Ennek ellenére nem feledkezünk meg a kisebbekről és nem győzzük hangsúlyozni, hogy egyáltalán nem sértődnénk meg, ha nem kettős versenyfutás lenne a bajnoki címért, hanem feltűnne egy harmadik, negyedik, stb. erő a palettán. Beharangozó következik, némi esélylatolgatással, és az első forduló párosításának bemutatásával. (A nyári szünetben bővült az állandó szerzők köre is. Céltudatosan, posztra igazoltunk és most nagy örömmel köszöntjük Garcia bőrmestert az NST csapatában, tovább után az ő szezonnyitója következik)


A Barcelona célja nem lehet más, mint idén is megnyerni, amit lehet, és emellett megőrizni azt a játékot, amivel elég gyakran elkápráztatták Európát és őrületbe kergették az ellenfeleket. A keret az Eto’o-Ibrahimovics cserén kívül elszenvedett egy Sylvinho-Maxwell váltást is. Véleményünk szerint mindkettővel jól járt a katalán gárda. Míg Ibrahimovics arcban (kicsit másképp fogalmazva médiaérdeklődés szempontjából) felveszi a versenyt Eto’o-val, addig a csapat játéka szempontjából értékesebb szereplő lehet a kameruni gólvadásznál. Egy meccs tapasztalata alapján, többet mozog, többet passzol és közben gólhelyzetbe is tud kerülni, mivel nem kell akkora területet bejátszania, mint az Interben. Nyilatkozta is a jó Zlatan, hogy kellemesebb a tempó, mint a Serie A-ban, persze, mert itt körberohangálják az alacsony haverjai, míg az Interben több tér volt a támadók és a támadást segítők között. Maxwell pedig valószínűleg Abidal cseréje lesz, de addig is remek alanya volt Ibra egyetlen jelentős érzelemnyilvánításának, egy a svéd válogatottban és az Interben már megszokott köcsög vagy, ha nem adod ide a labdát jellegű beszólásnak. Ami még várható, és a Barca szurkolók szempontjából örvendetes, hogy idén is sor kerülhet egy-két olyan fiatal beépítésére, mint az a Pedro, aki gólt is szerzett a Bilbao elleni első meccsen. Hleb és Martín Cáceres kölcsönadásával szűkült a keret, Csigrinszkij érkezése és Bojan Krkic gyakoribb szerepvállalása pótolhatja az űrt. Nyilván idén is a bajnoki cím az elvárás, kíváncsian várjuk, hogy szükség lesz-e ehhez bármilyen újításra vagy még egy szezont be lehet húzni ugyanazzal a játékkal, mint tavaly.

Még a Real Madrid legifjabb szurkolói is kénytelenek voltak leszaladni néhány gombostűért a vegyesboltba, ha nem akartak teljesen elavult poszterekkel ékesített szobákban készülni a szezonra. A Real Madridnál egy újabb Perez-korszak veszi kezdetét és valószínűleg a legpesszimistább szurkolóknak is remény csillog a szemében, hogy nem csak eredményes, de szép játékot is láthatnak. Valljuk be, erre most minden esély megvan. A kérdés talán nem is az, hogy harcban lesznek-e a bajnoki címért, hanem inkább az, hogy a BL-ben mire viszik idén. Pellegrini mester emberes fába vágta a fejszéjét, az egyszer biztos.

Milan Kundera írta az egyik regényében, hogy egy kapcsolat első 2-3 hete rendezi el az alapvető viszonyokat, akkor határozzák meg a felek egymás alapvető korlátait, határait a kompromisszumok szintjét. Ennyi ideje biztosan lesz neki is, a bajnoki rajttól számítva, de a Realnál minden másnak tűnik, nem csak a játékosokkal, az elnökkel és a szurkolókkal kell rendezni a viszonyt, hanem a médiának is meg kell felelni.

Nem ártana az idei szezonra egy impozáns Real, már csak azért sem, hogy valódi értéke legyen annak, ha egy ún. kiscsapat borsot tör az orruk alá. A neves igazolások mellett egy-két féktől is sikerült megszabadulni, a rövidléptű Salgado, Heinze és Cannavaro is máshova tette át székhelyét, míg a többre hivatott Huntelaar, Sneijder, Saviola trió és a jóval kevesebbre hivatott Faubert (Milan? ez komoly?) is a távozók között van. Ésszerű lehet Garay-t a csapatnál tartani végre, Granero-nak pedig lehetőséget adni, akár Guti rovására, és ha lehet még egy kérés, nem feltétlenül szeretnénk megvárni, hogy Robben-t és C. Ronaldo-t egyszerre kelljen a pályán látnunk. (időközben ez a gond letudva - jómagam figyelmetlensége, hogy ez beragadt - heinrich )

Az üldözőbolyból reményeink szerint valódi riválisok is kikerülhetnek a két fent említett csapat szempontjából. Erre képes lehet akár az a Sevilla is, amely a tavalyi bajnokságban a második legkevesebb gólt kapta a Barcelona mögött. A védelemben Mosquera helyére Sergio Sánchez érkezett az Espanyoltól, rajta kívül pedig azzal a Negredóval bővült a keret, akinek az első komoly bizonyítási lehetősége lesz az idei szezon, hiszen olyan csapatban kell megállnia a helyét és gólokat szerezni, amely nem kizárólag az ő befejező készségére épül. Zokora a Tottenhamben nem igazán vált be, de ha a legutóbbi Vb-n mutatott játékát tudja hozni, hasznos ember lehet. A tavalyi szezon során gyakran gondot okozott a csapatnak, hogy betömörülő védelem ellen hogyan kerüljenek helyzetbe, hogyan szerezzenek gólt. Ezen a problémán lendíthet Negredo a kapu előtt, és az, ha a Luís Fabiano, Kanouté kettősből legalább az egyik mindig jó formában lesz a szezon során.

A világ egyik legerősebb támadó négyesével rendelkező Atlético Madrid elnöke okkal reménykedhet idén is a BL-szereplést érő helyek egyikének megszerzésében. Tavaly kiváló, sokgólos meccseket játszottak a sztárcsapatok ellen, és borzalmasan unalmas, hangulattalan partikat kiscsapatok ellen. Két kapus, Leo Franco és Coupet is távozott, helyükre pedig a Casillas leendő utódjának tartott Sergio Asenjo (a képen) érkezett, a védelemhez pedig a rutinos Juanito csatlakozott, aki a hosszú évek sikertelen próbálkozásait követően, nagy nehezen kieső Betist hagyta ott. Erősítés lehet még a Defensor uruguayi védője (ne fokozd!) Cabrera is. Egy szó, mint száz, védelem legyen a talpán, amelyik ellenáll a Simao-Forlán-Agüero-Maxi quartettnek, de a túlvégen továbbra is borúsnak tűnik a helyzet. A presidente reális célja azzal már teljesült, hogy a Panathinaikosz legyőzésével BL-résztvevő lett a csapat, de ahhoz minden bizonnyal nem elég erősek, hogy a BL mellett a ligában is végig jók legyenek.

A Villarreal vezetősége érdekes lépésre szánta el magát a nyáron. Az irányítást átvevő Ernesto Valverde keretéből ugyanis kikerült négy támadó: Nihat, Altidore, Guillermo Franco és Mati Fernández. Az előbbi kettő veszteség, míg az utóbbi kettő eddig is inkább tévedésnek tűnt. A támadó szekcióba csak Nilmar és Jonathan Pereira érkezett, Rossi és Llorente mellé. Na, ebből szokott lenni a galiba. Adott egy tehetséges brazil gyerek - akit legutóbb Robinho-nak neveztünk - és bár messze még a 33 éves kortól, de már most Megváltónak szánják. A középpálya inkább stabil, mint erős, úgyhogy tartunk tőle, hogy a sárgák idén nem tudnak majd beleszólni az érmes helyekért folytatott küzdelembe, hacsak Cygan kiválása (irány Cartagena), nem jelent akkora pluszt, hogy szárnyalni kezdjenek. Szürkébb szezont és középmezőnyt jósolunk a Villarreal-nak. (Egy jó Riquelme mennyire feldobná, csak kár, hogy ő a haverjaival szeret otthon focizni.)

A Valencia kerete idén is sokra hivatott, de ugyanúgy fejnehéznek tűnik, mint az Atlético Madridé. Raúl Albiol, Moretti és Helguera sincs már a keretben, és a francia Mathieu-n kívül nem érkezett pótlás. Ettől függetlenül izgalommal várjuk a Valencia meccseit, mert a támadóik egytől-egyig remek megoldásokra képesek, és a taktikailag kevésbé erős spanyol bajnokságban ez elég lehet a jó szerepléshez. Egész nyáron tartott a felhajtás David Villa és David Silva körül, akikért természetesen mindenki bejelentkezett, akinek a pénztárcája engedhette volna a megvásárlásukat. Az új szponzor, illetve kölcsönt nyújtó bank megjelenése, úgy tűnik megmentette a keretet, és egyébként is szeretjük azokat, akik legalább egy-két évig ugyanabban a csapatban maradnak annak ellenére, hogy akár feljebb is léphetnének. Szerencsénkre a Valencia kénytelen lesz az Európa Ligában is teljes erőbedobással küzdeni, mert a kölcsönök fedezésére minden bevételi lehetőséget meg kell ragadniuk. A Valencia az egyik legszebb játékra képes csapat a ligában. Valószínűleg esélytelen a dolog, de ha lenne egy olyan szezon, amit Vicente és Joaquín is kibírnak sérülések, hisztik és sokkal gyengébb önmaguk botladozásai nélkül, és esetleg Emery mester meghúzná, amit kevesen forszíroznak Spanyolhonban, hogy Silvát behúzza középre, 10-es posztra Villa mellé-mögé, akkor igazi parádé sülhetne ki a dologból. Ebben az esetben a Marchena-Albelda-Baraja triónak kicsit szigorúbban kéne venni a védekezést. Ez lehet, hogy menni fog. Tagadhatatlan, hogy nagyon örülnénk a Valencia sikeres szezonjának, már csak azért is, mert itt játszik a legtöbb olyan spanyol játékos, akiért érdemes meccset nézni.

A tavalyi középmezőnyből a Depor, a Málaga és a Mallorca is gyengébbnek tűnik a szezon kezdetén. A Depor háza táján Verdú távozása okozza a legnagyobb fejtörést, és bár Valerón klasszisokkal jobb játékos, mint a távozó, de rá sajnos nem lehet egy egész szezont alapozni. A Depor és Lotina mester tavaly visszatért a 3 belső védővel operáló taktikához, és ez szilárdságot biztosított a csapatnak, ugyanakkor a támadósor elég harmatosnak tűnt. A lehetőség megvan az előre lépésre, de meglepődnénk, ha a középmezőnynél feljebb tudna jutni a csapat.

Ellenben nem lepődnénk meg azon, ha a Málaga és a Mallorca is az alsó harmadban találtatna. A Málaga szinte teljesen újjáépíti csapatát, és a tavalyi sikeres szezon ellenére Antonio Tapia is távozott. A keretbeli változások mennyiségileg és minőségileg is megfelelőnek tűnnek, ennek ellenére két egymást követő szezont az első 10 helyezett között tölteni nehéz egy ilyen szűk kerettel rendelkező csapat számára.

A Mallorca szimpatikus csapatát kénytelenek vagyunk az idei kiesőjelöltek közé sorolni. A liga legnagyobb vesztesége a nyár folyamán, hogy Arango a Borussia Mönchengladbach-hoz került. A venezuelai vitathatatlanul az egyik legjobb kiscsapatban játszó játékos volt a ligában. Hiányában a Mallorcának annyi esélye van elkerülni a kiesést, mint kezdő bálnának a tankhajót. Távozott még Moya a kapuból, Jurado, Cleber Santana, David Navarro és Scaloni. Egyenként nem sokkoló, de így együtt már elég nagy veszteségnek tűnnek. A tavalyi felemás szezon, melyet sok más csapathoz hasonlóan az utolsó fordulókban sikerült csak stabilizálni, akár lendületet is adhatna, de nem fogják tudni elviselni a távozók hiányát.

A legutóbbi szezon egyik érdekessége volt, hogy a liga csapatai közül 12 állt legalább 1 fordulón át kiesésre, ezért hihetetlen izgalmakat tartogatott az alsó fertály számára a tavaszi idény második fele.

Ki kell emelnünk az Espanyol-t, mivel az utolsó 10 meccséből 8-at megnyerő alakulat komoly változásokon ment át az idei nyáron. Daniel Jarque elvesztése már önmagában olyan tény, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül, innen is kifejezve együttérzésünket a család és a klubhoz tartozó közösség irányába. A csapatkapitány megrázó halála beárnyékolja az egész szezont, melyet új stadionban kezd a kisebbik barcelonai csapat. Szurkolunk nekik, hogy sikerüljön minél jobb szezont produkálni az őket ért veszteség ellenére. Tavaly 5 ponttal végeztek a kieső zóna fölött, idén ennél többre lehetnek képesek. Verdú, Nakamura, Ben Sahar és a két argentin Roncaglia és Forlin érkezése felpezsdítheti az amúgy sem gyenge keretet, amelyben De La Pena, Tamudo és Luis Garcia idén is kulcsemberek lehetnek, ha elkerülik őket a hosszan tartó sérülések.
 

Az Almeriának és a Racing Santandernek is gondjai adódhatnak a bennmaradást illetően. Előbbinél a Negredo-Goitom csere nem tűnik életbiztosításnak, a ki fog 25 gólt rúgni? kérdésre nem Goitom neve tűnik a megfelelő válasznak, annak ellenére sem, hogy tavaly 10 gól fölé jutott a csatár. Utóbbi csapatot egyrészt jelentős anyagi problémák sújtják, amellett, hogy Zigics ismét visszatért a Valenciához és Jonathan Pereira is távozott, helyükre az Atléticóból Luis Garcia érkezett megmentőnek. A Betis kiesése miatt, már csak azért is igyekezniük kellene az első osztályban maradni, mert nélkülük az angol-olasz-spanyol első osztály zöld színben játszó csapat nélkül maradna.

Minden szezonban üde színfoltot jelent az Athletic Bilbao, akiket egyrészt fanatikus közönségük, másrészt kizárólag baszk játékosokból álló keretük miatt feltétlenül tisztelünk. Az Európa Liga már a kezdeti stádiumban nagy feladatnak tűnik a számukra, talán jobb is lenne, ha hamar megszabadulnának ettől a tehertől. (Werder Bremen, Austria Wien és Nacional kerültek a csoportjukba.) Jelentős változások nem történtek a keretben és nagyon bízunk benne, hogy idén is legalább stabil középcsapat lesz a baszk gárda. A keret frissítése, akár újabb fiatalokkal, nem ártana, megelőzendő, hogy az utolsó pillanatokban bekapott gólokkal (13 kapott gól a meccsek utolsó negyedórájában) hozzák nehéz helyzetbe magukat a szezon végére.

Az állandó kiesőjelölt Valladolid nem tudott ellenállni az Atlético Madrid ajánlatának és 6,5 millió euróért (és Diego Costáért) cserébe elengedte Sergio Asenjo-t, valamint a tavalyi gólvágó Goitom-ot, viszont egészen érdekes fiatal garnitúrával erősödött a keret. A Manchester United-ben 1 bajnokit számláló angolai Manucho 30-40 gólt ígér a szezonra, kiegészülve a Real fiatal csatárával Bueno-val, Hector Font-tal és Sisi-vel már előre borítékolható a kiesés elkerülése, de azért mi megvárnánk Manucho első 20 gólját, hogy fel tudjuk mérni a további lehetőségeket. Romario kezdett el először gólszámot ígérni egy szezonra, és ha neki bejöttek nagyjából a számok, akkor nincs okunk feltételezni, hogy a nyurga angolai ne tartaná az ígéretét. Mindenesetre érdemes rendesen alapozni a srácoknak, mert a 11 utolsó nyeretlen meccs nem volt ajándék a szurkolóknak.

A Sporting és a Getafe szezonja nem lesz túl rózsás. Előbbinek balszerencséjére sikerült együtt tartani a tavaly 79 gólt összehozó védelmét, és a főleg külhonból érkezett névtelen erősítésekkel együtt is eséllyel pályázik a kieséshez bőven elég újabb 23 vereséges szezonra. Utóbbi, meghatározó játékosait veszítette el és erősen fenyeget a veszély, hogy Granero, Uche és Polanski hiánya a második vonalba sodorhatja a csapatot.

Az Osasuna idén is kiemelt figyelmet élvez, tekintve, hogy a liga egyetlen magyar játékosa itt játszik. A 21-szeres válogatott középpályás Vadócz Krisztián tavaly 20 alkalommal lépett pályára és 2 gólt szerzett. Kisebb kihagyásokkal mindig az utazó kerethez tartozott, és szorítunk érte, hogy ez idén se legyen másképp. Vadócz kiváló védőmunkája is hozzájárult, hogy csapatát csak a Barca és a Sevilla előzze meg kapott gólok tekintetében. A 41 rúgott gól viszont a harmadik legkevesebb a bajnokság tavalyi csapatai közül, így a recept egyértelmű. A hátsó stabilitást nem feladva, kicsit hatékonyabb támadójátékkal előrukkolva feljebb léphet a csapat. Héctor Font és Plasil távozása mindenképpen érzékeny veszteség, Calleja, Aranda és Camunas érkezése, akik mind inkább csatárok, mint AM-ek, pedig más szerkezetű csapatot feltételez.

A három újonc közül nem nehéz megjósolni, hogy a Zaragozának van a legtöbb esélye bent maradni, sőt akár középcsapattá is válhatnak keretük ereje alapján, bár nyilván ezt gondolták rejtélyes kiesésük szezonjában is. Jóval gyengébb a keretük, mint a kiesés idején, viszont sok kiscsapaténál erősebbnek tűnik. A Zaragoza, az elmúlt 40 év során négyből negyedszer vitte véghez azt a bravúrt, hogy egyből visszakerült az élvonalba miután kiesett, köszönhető ez nagyrészt a második ligában 28 gólt jegyző Ewerthon-nak. Meglátjuk mire lesz elég az erősítés, de az biztos, hogy Ayala-t és Diogo-t ismét szívesen látjuk majd az eltiltottak listáján. Welcome back!

A Teneriféről sokunknak még mindig az 1992-es parádé jut eszébe, amikor az utolsó körben 0-2-ről fordítva verték a Real-t és fosztották meg őket a bajnoki címtől a Barca javára. 7 év száműzetés után láthatjuk viszont a fehér-kékeket, akiknek a hazai mérlegük valószínűleg erős lesz, és ha a Valencia tavasszal játszik náluk, lehet, jobban járnak, ha nem állnak ki, mert az útiköltség erősen veszélyeztetheti Villa jövőjét.

A Xerez az egyetlen igazi újonc, aki első szezonját kezdi meg a legjobbak között. A Betis megpróbálta a zöld asztal mellett megfricskázni az újoncot, de a döntésre jogosultak az újonc mellett döntöttek. Érdemes kiemelni Nino-t a tavalyi második vonal gólkirályát, aki 29-et gurított és azt a tényt, hogy tavaly 11 játékos játszott több mint 30 meccset, tehát stabil kezdővel rendelkezik a gárda, így ismerve a spanyol bajnokságot tippünk, hogy a 6. és a 20. hely között végeznek.

Az első forduló párosítása:

Real Madrid – Deportivo
Athletic Bilbao – Espanyol
Mallorca – Xerez
Osasuna-Villarreal
Zaragoza-Tenerife
Valencia – Sevilla
Almería – Valladolid
Barcelona – Sporting
Racing – Getafe
Málaga – Atlético Madrid

325 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr241344347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neil Blender 2009.09.03. 10:50:46

@Csöncsön: ilyen nem lesz.

Es nem is ez volt a vita targya sztem...

United82 2009.09.03. 10:51:49

@el sastre:
Sőt épp néztem az uefa szabályt..
"A klub saját nevelésű játékosának akkor számít egy labdarúgó, ha származására és korára való tekintet nélkül, 15 és 21 éves kora között az adott klub igazolt játékosa volt három szezonon vagy 36 hónapon keresztül"

Ezek alapján Ronaldo és Rooney is MU nevelés:) És végülis 17éves koruktól nálunk vannak:) (ill Ronaldo esetében a volt szócska érvényes:)

el sastre 2009.09.03. 10:51:52

@Csöncsön:
csak heten voltak egyszerre a pályán.... ;)

Sath 2009.09.03. 10:54:00

@Neil Blender: Abszolut adom amit írsz. De nem egy bukta volt azért a barcába sem :)

Gudjonsen, Hleb, Caseres most az utobbi időböl.

Én azt megértem hogy védőt kellett még hozni, mert Puyol öregszik és az akadémia, meg egyenlőre Pique óta csak támadókat termel :), csak az ára kicsit túl borsos...de kinyílt a csipája az ilyen shaktar szintű csapatoknak is... Ha megtehetik hogy 25ért adjanak el vkit, nyilván meg is teszik.

Ibra szerintem jó döntés volt, akármennyibe is került.

@el sastre: Itt reagálnék a te írásodra is. Eto'o természetesen nekem is hős, hiszen a klub egyik legnagyobb csatára volt, de vmi miatt nem volt vele minden rendben személyiségre. Sosem fogjuk megtudni a részleteket, de a Barcelonára nem jellemző hogy így kitegyen embereket, ezt csak a Rivaldonak és Ronaldinhonak és neki sikerült elérni...Láttuk az első 2ből mi lett...még akkor is ha dinhoban én még reménykedem, már csak a labdarúgás kedvéért is.

Viszont ezért érezték hogy vagy idén megy eto'o és kapnak vmi pénzt még, vagy amikor szerződéshosszabbítás lesz, akkor bajban lesznek... És személyszerint én jobban örültem volna David Villanak...de annak a részleteit sem tudjuk meg, a lényeg nem jött össze. Ibra pedig összejött, és remélem hogy megtalálja önmagát, és a magyar válogatott ellen maradjon sérült nyugodtan, de aztán mostmár álljon össze, kerüljön formába, mert eddig nem győzött meg...

(persze még csak kb 4 meccse volt)

shinigami 2009.09.03. 10:55:56

@Csöncsön:
a ket klub jatekospolitikaja kb az alapitasuk ota eltero errol nem is volt vita
ellenben arrol igen h par barca drukker habzo szajjal pattog itt, mikozben ok sem szentek ugye
tavaly-tavaly elott a real nem vett kb senkit, ellenben a barca igen de ezt eleg gyorsan sikerult elfelejteni
(es igen tudom h nem 94 millioert nemkell leirogatni)

aztis sikerul elfelejteni h a real tobb mint 400 millios bevetellel zarta a tavalyi szezont (nemtalaltam sehol a kiadasokat nemkell megjegyzeni h ez nem nyereseg...) ami finoman szolva is hitelkepes...

Tika_ 2009.09.03. 10:56:07

gyűlnek itt az igazi hülyék, de azt azért lássuk világosan, hogy @Henke: te kezted el kavarni a szart.
Igen, az a Pisa, amit linkeltél.
@realm: te szerintem politikus lehetsz, mert ilyen sárdobolást csak ott látni. Egyébként nem kérdezett rá senki, elkezdted felböfögni.
@shinigami: pancho, rájöttem a kis titkodra! Ezen a nicken beállítottál egy botot, amelyik a Barca, Barcelona, katalán, stb. szavakra generál egy ilyen megnyilatkozást.
@értelmetlen_nevű: szintén díjnyertes csúsztatás :). "történelmi mélyponton" lévő RM. Igen, a 2-6, az eredmény valóban az. De nehogymár megmagyarázd, hogy a keret történelmi mélyponton volt! Legalábbis úgy tűnik h pl. Sneijder meg Robben mégis tudnak focizni. A Barca van történelmi csúcsponton, ez igaz. Jé, emiatt van több pénze, jé, ezért többet költhet. Jé, ezt az eladók is tudják, ezért mindenki lehúzza őket.
"Arra számítottál, hogy majd megvárja a Real hogy Szalaiból klasszis játékos legyen."
Figyu, ülj le, vegyél mély levegőt, mert durvát mondok: minden más klub ezt csinálja. KINEVELNEK játékosokat + KIEGÉSZÍTIK a csapatot.
("Vagy szó nélkül beletörődnek, hogy nincs reális esélyük megnyerni a bajnokságot."
Számomra mondjuk a sportemberséghez az is hozzátartozik, hogy az ember elismerje, hogy a másik jobb, de ez magánvélemény, és most off)
"Nehogy már BŰN legyen jó játékosokat igazolni sok pénzért."
Pontosítsunk, összevásárolni a legjobb játékosokat, szent meggyőződésből, hogy nekik itt a helyük. Nem bűn ez, csak gusztusalan. Mert még ideológia is van hozzá, hogy egy klub mind fölött.
@Neil Blender: Azt h Ibra és Csirginszkij túl drágák voltak szerintem a Barca szurkolók többsége elismeri - én legalábbis biztosan.

Henke, először felkaptam a fejem "el clássico"-nál, hogy ezt a mocskolódást ne hasonlítsuk már ahhoz, de jobban belegondolva sajnos igazad van :(. Számomra legalábbis az év két legrosszabb meccsei, amiken a legtöbbet idegeskedek :(. Még a legjobban utált Chelsea és Bayern ellen is szívesebben, mert még ha a legantibb focijukat veszik elő, akkor is nagyságrendekkel inkább érzem, hogy a fociban próbálják legyőzni a Barcat :((.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 10:56:48

@el sastre:

Egyszerre igen, de csereként Pedrito is beállt. :-)

@Rooney82:

Piquét, aki született katalán, mindenben a Barcához kötődik, itt kezdett el focizni, itt ismerte meg a játék alapjait, a szabály ellenére azért nevezhetem "tiszteletbeli saját nevelésnek"?

Feech 2009.09.03. 10:57:07

@Neil Blender: Akkor írd le az igazságot: a Madrid idei igazolásai semmilyen szinten nem befolyásolták a nyári átigazolási piacot. Egy euróval se került többe senki Perez vásárlásai után.

realm 2009.09.03. 10:59:57

@Neil Blender: Én sem féltem üzletileg a Madridot. A szponzorációs és egyéb bevételek egyre csak nőnek, és az igazi ütőkártya a 2012-ben lejáró tv-s jogdíjak megújítása. Egy-két sikeres idény után ez a csillagos eget is verdesheti.

Pofára esés akkor lesz, ha nem nyernek semmit. Ennyi pénzért azért elvárható legalább egy trófea az első évben. Ezért sem örltem annak, hogy ilyen nagy mértékű változások mentek végbe a klubnál a nyáron. Perez szerint is ekkora költekezést ideálisabb lett volna 2-3 év alatt véghez vinni, csak hát ugye itt szólt bele a megalomániája.

A hollandokkal való bánásmód sem tetszett, Salgadót is csúnyán küldték el, de legalább a régi nagyok visszatértek (Buitre, Valdano, Pardeza, Zidane)

Mr.AT 2009.09.03. 11:03:22

Bár előrebocsátom, hogy teljesen elfogulatlan vagyok (spanyol szempontból) a lövészárok két oldalát elfoglaló kommentelő-táborral szemben, valahogy mégis viccesnek érzem ezt a mérhetetlen indolatoktól fűtött ellenségeskedést, ami az átigazolási pénzek kapcsán itt folyik.

A képlet végtelenül egyszerű szvsz: mindenki számára adott a lehetőség, hogy pénzhez jusson, s mindenki számára adott a lehetőség, hogy ezt a pénzt elköltse - vagy így, vagy úgy.

Az, hogy Perez egy zseniális pénzügyi húzással a sz*rból is várat épített, a szememben legalább annyira elismerésre méltó, mint az, hogy a Barca meg kinevelt olyan játékosokat, akik hasonló szintet képviselnek, így mégsem kellett horribilis átigazolási pénzeket fizetni értük.

Ettől viszont még mindketten ugyanazt a szórakoztatóipari piacot szolgálják ki - vagy így, vagy úgy, de ugyanazzal a céllal: profit- és szakmai siker-orientáltan.

Miért jobb az egyik a másiknál? Egyáltalán, szükségszerű, hogy valamelyik jobb a másiknál?

Azért éppígy lehet irigykedni, hogy valaki hitelből vesz neveket, majd a nevek mezeladásaiból kb. egy éven belül visszapörgeti ezt a hitelt, s kvázi a "semmiből" épít így egy bombaerős csapatot, mint azért, hogy valaki kinevel egy generációt, amelynek a kinevelése valamennyi költséget figyelembe véve is csak töredékrésze annak a piaci értéknek, amit aztán ez a társaság ér.

Different ways of life. Mindkettőhöz kell ész, hozzáértés, pénz és természetesen szerencse. Az irigy köpdösés viszont egyiknek sem szükségszerű része.

shinigami 2009.09.03. 11:03:43

@realm:
szegeny De La Red is marad a klubnal utanpotlas edzokent

drosiii 2009.09.03. 11:08:31

@el sastre: ennek a saját nevelés összehasonlításnak az égegyadta világon semmi értelme sincs. Akkor lenne ha a szezon után lenne összesítve. MU az Arsenal ellen még nem Gibsonokkal fog kiállni és a Barca se Pedrot küldött volna a pályára a Real ellen.

Neil Blender 2009.09.03. 11:09:15

@Feech: tudod sajtreszelovel...

de lasd milyen aszketa vagyok. Nem, nem ezt mondtam, persze hogy befolyasolta a Real a piacot de nem tette tonkre. Max akkor tehette volna ha minden jatekosert bejelentkezik felsrofolni az arat. A Barca egy jatekosnal szenvedett kart a Real erdeklodesebol fakadoan es az Ribery. Amugy nem voltak "kozos" celpontok, ami miatt megemelkedhetett volna a Barca altal kinezett jatekos ara a real madrid miatt.

A Real ezzel a jatekosvasarlasi politikaval es osszegekkel leginkabb sajat magaval baszott ki es nem mas klubbal.

shinigami 2009.09.03. 11:09:59

@Tika_:
tevedes, igazabol azon kommentelok neveire akik allandoan a barca felsobbrenduseget 'hirdetik'

el sastre 2009.09.03. 11:11:01

@Rooney82:
bár már kroos leírta valahol, de szerintem is sántít az uefa meghatározása, mert így elég sok játékos tekinthető 2 csapat neveltjének
lásd, pl. pique

Mr.AT 2009.09.03. 11:11:23

@Csöncsön: Na ez itt a tipikus demagóg csúsztatás.

"szerintem akkor lehet majd összehasonlítani a két klub játékospolitikáját, amikor a Real Madrid 8 (!) saját nevelésű játékossal focizza le a pályáról a BL-döntőben a világ legjobbnak tartott csapatát..."

Cöcö. Szerintem akkor lehet majd összehasonlítani a két klub játékospolitikáját, amikor a Real Madrid lefocizza a BL-döntőben a világ legjobbnak tartott csapatát.

Qrvára mindegy, hogy milyen összeállításban.

Neil Blender 2009.09.03. 11:11:30

@Mr.AT: amen.

leirtad azt ahogy en is latom a dolgokat.

Feech 2009.09.03. 11:12:05

@Neil Blender: Légyszíves mutasd meg hol írtam én olyat, hogy Perez tönkretette az átigazolási piacot.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 11:14:42

@drosiii:

A Real Madrid ellen valóban nem, de a MU elleni BL-döntőben pályára lépett Pedro. Oké, az utolsó percben csereként.

De a BL-döntős kezdőben (!) is ott volt 7 saját nevelés. Rendben, Piqué nélkül (aki mindössze 10 és 16 éves kora között volt a Barca játékosa) csak hat.

realm 2009.09.03. 11:15:15

@shinigami: De la Red egy fiatal Guti volt csak tízszer több alázattal, és megkockáztatom: kétszer nagyobb tehetséggel! Elmondhatatlanul sajnálom, ami vele történt.

A két kedvenc canterám (de la Red és Negredo) egyszerre hagyta el a klubot, innentől kezdve nekem már nem volt igazi a nyár akármilyen cirkuszi bohócok is érkeztek.

Negredót remélem egyszer még visszaveszik. Még a Zidane-féle Madrid játszott egy barátságos meccset Palesztinával, valami 7-0 lett a vége, de lényegtelen. Na már akkor kinéztem őt magamnak: ha jól emlékszem vágott 3 gólt, és olyan mezőnybeli megmozdulásai voltak, hogy maga Zidane is csak fogta a fejét.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 11:18:31

@Mr.AT: @Neil Blender:

Alapvetően én is egyetértek. Mindenki úgy próbál sikert elérni, ahogyan jónak látja.

Én csak azt hangsúlyoznám, hogy a Realé és a Barcáé ALAPVETŐEN két teljesen különböző út.

Neil Blender 2009.09.03. 11:21:31

@realm: viszont ha marad akkor csak 5. csatar lehetett volna.

2 ev mulva amikor ha jol tudom lejar az opcio akkor visszavehetjuk. Raul mar tenyleg a vegen fog jarni, RvN pedig valoszinuleg nem lesz itt.

Most mindenki szamara az volt a legjobb hogy tavozott. De La Red pedig szerencses volt hogy nem jart ugy mint Puerta vagy Jarque csak hogy spanyoknal maradjunk. Az o esete tragedia klubhovatartozastol fuggetlenul. De el, es ez a legfontosabb.

@Feech: hagyjuk. te vagy legjobb es legokosabb, jo lesz igy?

drosiii 2009.09.03. 11:23:32

@Csöncsön: és 6 mencseszteri nevelés :D

Neil Blender 2009.09.03. 11:23:50

@Csöncsön: Szerinted hany madridistat erdekelne a gyoztes BL-donto utan hogy hany sajatneveles van a csapatban? Vagy mondjuk egy Chelsea szurkolot? Vagy egy Inter szurkolot? Vagy egy Arsenal szurkolot? Vagy egy... es sorolhatnam meg... Sztem mindenki leszarna. A madridistak is.

Ha ti ettol tobbnek erzitek magatokat az nektek csak jo. De hogy miert kell ezt a politikat felsobbrendunek kikaltani es raeroltetni masra azt magyarazd mar meg legyszives...

Mr.AT 2009.09.03. 11:26:53

@Csöncsön: Különböző, legalábbis most, 2009ben az adott keretek összeállítását megnézve feltétlen különböző.

Nyilván semmi sem teljesen fekete vagy fehér, mindig is vannak/voltak átfedések, mert a Real-nál is példálózhatunk Casillassal és Raúllal, vagy a Barcánál is példálózhatunk Ibrával vagy Csihrinszkijjel.

De azt a mérhetetlen erkölcsi felsőbbrendűséget, aminek nevében mindkét tábor ekézi a másikat, nem tudom hova tenni. Lehet, hogy ez csak nekem furcsa, de nekem nagyon.

drosiii 2009.09.03. 11:27:06

@Csöncsön: Inkább azt elemezzük ki, amit itt említett valaki, hogy az utóbbi 15 évben mennyit költöttek a klubok igazolásra. Sokkal jobb téma.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 11:28:57

@Neil Blender:

Hol állítottam, hogy "felsőbbrendű" volna? Csak annyit állítottam, hogy alapvetően különböző.

Egyébként ezt: @el sastre: csak most látom. :-)

Messi88 2009.09.03. 11:29:52

Perez igenis megemelte az árakat, ezt még a vak is látja, most ebbe mért kell belekötni. Amikor a Barca először érdeklődött komolyabban Ibra iránt, egyből jött a válasz hogy ha Cé meg Kaká ennyi, akkor Ibra 100, nyilván nem konkrétan erre az összegre gondoltak, de érzitek a hozzáállást. Egyébként ugyanez volt még Villánál is pl.
Az ukrán viszont nem a Madrid miatt volt ilyen drága. Az átigazolási szezon utolsó napjaiban akartuk megvenni egy pénzügyileg nagyon jól álló csapat alapemberét, előtte kijelentve hogy Pepnek mindenképp ő kell, ebből már más nem sülhetett ki sajnos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 11:30:41

@Mr.AT:

Tőled is ugyanezt kérdem: ki mondta, hogy "felsőbbrendű"? Egyszerűen más. Annyit mondhatok legfeljebb, hogy nekem a Barca-féle út szimpatikusabb, de ez, gondolom, annyira nem meglepő.

drosiii 2009.09.03. 11:32:31

@Messi88: Nyilván Villa árát nem emelte volna meg, ha senki se akarná megvenni. De ha többen is akarnák (Pool, Real, Barca...) akkor természetesen emelkedik. Ha a Barca is megadta volna Cé-ért a 94et akkor feljebb ment volna Cé ára is.
Azok az árak nem emelkedtek, amikre nem licitált más klub. Nem annyira bonyolult ez.

Messi88 2009.09.03. 11:34:09

@Neil Blender: ez az utánpótlás téma megint olyan, hogy ki hogyan nézi. A Barca szurkolók számára ennyi saját nevelést látni nagyszerű dolog, és biztos vagyok benne, hogy ha a Madridban szaladgálna ennyi, te is büszke lennél rá. Ettől még más csapatok nem rosszabbak, vagy alacsonyabbrendűek.

Messi88 2009.09.03. 11:35:38

@drosiii: Ibra nem tartozik ebbe a kategóriába

Neil Blender 2009.09.03. 11:37:08

@Csöncsön: mar bocs de az elso kommentedbol sut a 'felsobbrenduseg'.

Az meg hogy en felreertem a dolgot a nyilvanvalo erintettsegem miatt egy dolog, de tobb ember is megtette ergo lehet benne valami nem?

Ha nem mondom ki hogy lelottem valakit, de a hulla mellett allok egy fustolgo fegyverrel az is vmi hasonlo dolog =)

Amugy rokonyodj meg nekem is szimpatikusabb a Barca fele ut, en is szivesen latnek sok kicsi Rault a palyan de a klub jopar eve a 'masik' ut mellett tette le a voksat, koszonhetoen a Barca nagyfoku eloretoresenek es en mint mezei szurkolo pedig elfogadom ezt es tamogatom a csapatot. Ja es hozzateszem inkabb adjunk ki 2szer 67 milliot egy kaka szintu jatekosra mint 36 milliot egy Robbenre...

Neil Blender 2009.09.03. 11:37:51

@Messi88: lsd eggyel feljebb amit irtam ;)

drosiii 2009.09.03. 11:39:30

@Messi88: Ibra árát nem verte fel senki, csak a saját kluba. Akárcsak Cé árát.

shinigami 2009.09.03. 11:39:54

@Messi88:
igen eztle lehet irni igyis, meg kicsit mas hangnembanis... (ahogy eddig volt)

Messi88 2009.09.03. 11:40:51

@drosiii: egyébként még Villához hozzátartozik, hogy kijelentette, hogy Spanyolo.ban fog maradni, így csak a Barca v. a Real maradt, utóbbi elég hamar visszahátrált, nem ez a versengés nyomta meg az árát neki sem. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a valencia elnöke teljesen jogosan azt gondolta, hogy miért adjam én el a hasonló kaliberű játékosomat sokkal olcsóbban, mint amennyiért a Reál vásárolt. Ez ennyire egyszerű.

Mourinho már nem a király 2009.09.03. 11:40:52

@Mr.AT: megmondom miért.
- A Real szurkolóknak az fáj, hogy bármi történik a mi csapatunkat csak fikázás, alázás éri, ha nyerünk, ha veszítünk, ha jól játszik a csapat ha rosszul de nyer, valami mindég van. Ezért nyilván (meg amugy se) mi sem zárjuk a szívünkbe az egyszeri Barcelona vagy Anti-Madrid szurkolót.
- A Barc szurkeszeknek pedig tudod mi fáj? Az, hogy a Real csillogásban felülmúlja őket, mindig és mindenkor. A Barca triplázik, mégis rólunk szól a nyár. Minden apró pletyka, híresztelés, naponta (nem mintha én annyira örülnék ennek). Itt az ősz, a Barca megnyeri a szuperkupát, az Európai szuperkupát, mégis kit érdekel? Kb. senkit. A téma: jön Ribery vagy nem jön? Kiket adott el a Real, hol lakik CR?
Na ez fáj, rettenetesen fáj, ezért kell ócsárolni, lenézni minket mert mi vagyunk mindenki világfájdalma.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 11:41:36

@Neil Blender:

Milyen első kommentemre gondolsz?

Arra, amelyiket ironikusan realm lekezelő megjegyzésére címeztem? Az csak tükörmutatás volt, semmi több.

A Real Madriddal semmi különösebb bajom nincsen. Évtizedek óta az a politikájuk, ami.

Egyedül az zavar, ha valaki egyenlőségjelet tesz a két klub politikája közé, mondván, jé, mindkettő költi a pénzét. Na még jó, hogy költi, ha egyszer van miből...

drosiii 2009.09.03. 11:46:24

@Messi88: bocs, hogy nem adják el áron alul a csodálatos - világ legszeretnivalóbb csapata - Barcelonának.

Messi88 2009.09.03. 11:47:32

@Anthony - awkward silence: jajj ebbe benne volt minden, köszönöm, hogy egy igazi Reál szurkoó kitárta a szívét... " - A Barc szurkeszeknek pedig tudod mi fáj? Az, hogy a Real csillogásban felülmúlja őket, mindig és mindenkor. A Barca triplázik, mégis rólunk szól a nyár. Minden apró pletyka, híresztelés, naponta (nem mintha én annyira örülnék ennek). Itt az ősz, a Barca megnyeri a szuperkupát, az Európai szuperkupát, mégis kit érdekel? Kb. senkit. A téma: jön Ribery vagy nem jön? Kiket adott el a Real, hol lakik CR?
Na ez fáj, rettenetesen fáj, ezért kell ócsárolni, lenézni minket mert mi vagyunk mindenki világfájdalma." Hé, tudtad, hogy most lehet új csillogó, galaktikus csillagos Cé feliratú labdákat venni? :) LOL a Reál tényleg olyan minr a Blikk meg a Monika show, dehát ha vki ezt szereti... komolyra fordítva a szót, pontosan megfogtad a lényeget. A Madridnak fontosabb a csillogás, mint az eredményesség manapság.

Mr.AT 2009.09.03. 11:48:40

@Anthony - awkward silence: :-) Korrekt, amit írsz, s könnyen lehet, hogy valóban ez is a helyzet, ez nálam viszont a muhaha kategória.

A Real-szurkoló örüljön, hogy olyan játékosokból vettek 5öt idén, akikből más európai csapat hosszú évek munkájával hoz ki egyet, vagy egyet sem, s hogy van egy olyan csapata, amelyikre most alighanem Perutól Új-Zélandig mindenki kíváncsi a világon.

A Barca-szurkoló meg örüljön, hogy van egy olyan csapata, amelyik úgy összenyerte idén magát, mint még ebben az évtizedben senki, s ehhez képest nyáron szemlátomást tovább tudott erősödni.

F*sznak kell állandóan a szomszéd kertjével foglalkozni, hogy nem sárgább-e.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.09.03. 11:50:23

@Anthony - awkward silence: Ezzel azt akarod mondani, hogy minden barca-drukker arca kisimulna ha nem tripla lenne a vitrinben hanem pár blikk újságcikk hogy itt lakik xavi, messi otthon kisnadrágban reggelizik és puyol a szakítás óta kiket rakott meg?
Muhaha....

el sastre 2009.09.03. 11:54:14

@Anthony - awkward silence:
a második bekezdéssel megnyerted a nap
" leghülyébb kommentjének " járó díjat ....

Neil Blender 2009.09.03. 11:59:30

@csizsikpizsik: Lehet hogy a szurkolokat ez nem zavarja (nekem az a meglatasom hogy azert de, legalabbis nagy reszuket) de hogy Laportat biztosan az ziher.

Egy triplazo Barcelona regnalo elnokekent egesz nyaron a Reallal foglalkozott. Perez egyszer nem beszelt a Barcarol negativan meg plane...

ugyhogy rendesen van igazsag abban amit anthony irt.

Mourinho már nem a király 2009.09.03. 11:59:43

@el sastre: ha te mondod
@Mr.AT: -vel viszont egyetértek
"
F*sznak kell állandóan a szomszéd kertjével foglalkozni, hogy nem sárgább-e. "

Tika_ 2009.09.03. 11:59:57

@shinigami: raffkós vagy pancho, n raffkós...

@Narancs és Tetves: @Neil Blender: Még 2 dolog, aztán én igyekszem befejezni.
Kezdjük talán itt. A magam részéről q magasról sz*rok a Real Madridra. Ugyan eszembe nem jutna RM meccseket nézni, ahogy Betis, Gijón, stb. meccseket sem nézek, rájuk is teszek, mert annak a csapatnak a meccseit nézem, amelyikkel szimpatizálok. Ezen kívül van néhány, ami „saját jogán” érdekel (pl. MU, Milan, Valencia), évente párszor (ált. megállapítom, h töxar meccs volt, kár volt :)) vagy rangadó, esetleg érdekel, mint potenciális ellenfél – ennél jöhet esetleg képbe az RM, de őket akkor se n nézném emiatt; viszont Intert pl. fogom.
A szurkolói, kommentelői sem hiányoznak. Egészen pontosan halálosan kivan a faszom a pancho féle picsogással, hogy Gago, Higany és VdV helyett Jézusnak, Chuck Norrisnak és a Batmannek kéne játszania, mert ők q nem méltók Juan 23 Panchovito 1903-as ikon mezére, aki zsinórban 5-szor nyert BEK-et, és előre megjósolta Zidane gólját és Redondo cselét. Meg a kommentekkel, hogy Ribéry, majd ha jön, menjen ki a szélre, és akkor Chuck Norris be tud húzódni középre, ott lesz igazán kiba jó, mint utoljára a Delta Force 2-ben.
Pont, hogy azt írtam, hogy dicséretes, hogy ezek nincsenek. Sőt, egyébként köszönetet mondtam érte. Elkiabáltam. Visszapörgettem az ez előtti utolsó spanyol poszthoz, a Boulevard of broken dreams-hez, ahol az utolsó 100 kommentben, amit felhoz, nyugi van. Tök ok volt.
Ezért is bánom n h a Gyilkos visszatért a tett színhelyére.
Szóval legfeljebb akkor védekezek, ha támadnak (f*szságokkal). Tök nyilvánvaló dolgokat írsz, ki vitatkozna ezekkel? (pl. Essien nyilván sokkal jobb, mint Touré, stb.)

@Anthony - awkward silence: Már bocs, de szerintem neked az fáj, hogy hülye vagy…
"a Real csillogásban felülmúlja őket" és "minden apró pletyka, híresztelés" bravo

5-6 dolog van, amiért szeretem a Barcat, ha ezek eltűnnének, elpártolnék. Közéjük tartozik a játékospolitika. Többre és fontosabbnak tartom, mert én ezt szeretem, mint a Juve szellemét, az MU küzdését, és a Chelsea erejét, stb. Nyilván ha felfokozott vita van (pl. tétmeccs kapcsán) ezeket leszólom, de egyébként számomra elfogadható, hogy más csapatoknak azok vannak, azokra gyúrnak, azokban JOBBAK, más szurkolóknak azok fontosak, és azok tetszenek.
Elismerve, hogy az emberek egyébként általában nem ezek alapján választanak csapatot, hanem először tök logikátlan és apró dolgok miatt választanak, aztán ezekkel igazolják a kitartástukat :)).
Viszont az RM "birodalmi felsőbbrendűsége" (lásd korábbi posztok kommentjei) nem elfogadható.

Mr.AT 2009.09.03. 12:04:30

@Messi88: Business.
És qrva yol csinálják, szvsz.

Eszméletlen pénzt nyomnak ki ezzel, ők vannak a középpontban, ők az abszolút Nr.1. brand a fociban.
Nyilván ehhez kellett a történelem, s néha kell azért vmennyi siker is (ha folyton 13. lennének a spanyol ligában, akkor idővel ez azért ironikus lenne), de azt kell mondjam, ilyen nagyságrendű és kaliberű mozgásoknál ez utóbbi néha-néha szükségszerű is.

Én pl. a helyükben még nagyobb volumenben kezdenék játszani jövőre. Idén nyilván szükséges vinni valamit (ami nem lesz könnyű, de nem is elképzelhetetlen, mert idén végre nem csak eszetlenül vettek), de ha ez bejön, jövőre nyomnék egy újabb ilyen kört - s felvásárolnám újból a világ 4-5 legnevesebb focistáját, ezek mellé.
A padon is üljenek aranylabdások. :-)

Ezt nem értettem idén sem: miért pont a tényleg legkétballábasabb VdV-t hagyták meg a Sneijder-Robben-VdV hármasból, aki talán a legnagyobbat égte mindhármuk közül? S miért adták el a másik kettőt? Kétlem, hogy annak a 40 Mio EUR-nak a hiánya úgy fölhözvágta volna őket - ugyanakkor nagyságrendileg több variációs lehetőség maradt volna ezzel a két tényleg minőségi cserével.

Idén azzal bukhatnak nagyot, ha a Xabi Alonso-Lass párosból valamelyik megsérül, vagy kiesik, mert a középen csereként játszani tudók szvsz két klasszissal gyengébbek már.
S gyakorlatilag ugyanez áll C9re és K8ra is.

shinigami 2009.09.03. 12:08:44

@Tika_:
nekem spec a barca szopkodasaval van tele a tokom kb 3 eve tokmind1 h milyen jol vagy szarul jaccanak (ezt mondjuk csak azert irtam le h ne csalodj abban h bot lennek)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.09.03. 12:15:02

@Neil Blender: A szurkolókat nem zavarja, ebben biztos lehetsz. Én ha választhatok opciót nyerjünk, nyerjünk és nyerjünk és a világ dumálhat cérinyáló szopóskurváiról és a lakberendezője zsenialitásáról.
@shinigami: nem arról van szó hogy senki nem beszél rólunk negatívan sem? És hogy mi ettől szenvedünk?

Messi88 2009.09.03. 12:18:05

@Mr.AT: az, hogy egy csapat odafigyel a pénzügyeire is, nagyon fontos dolog. Az azonban, hogy azért nem veszek spanyolt, mert kisebb a reklámértéke, mint a másik külföldinek, az más dolog. pedig ezt nem én találtam ki, ezt Valdano mondta. Az is érdekes dolog, hogy ha az edző nem szólhat bele az átigazolásokba. Ha jövőre is így vásárolnák, akkor már biztos a bukta, remélem meg is teszik. Ha jól látom Juve szurker vagy, úgyhogy neked talán nem kell ecsetenem a csapatépítés és a két dudás egy csárdában fogalmakat.

Mr.AT 2009.09.03. 12:27:08

@Messi88: Persze, nem is mondtam, hogy szívesen azonosulnék vele, sőt. De mint az üzleti szférában dolgozó ember, az üzleti szempontból nézett grandiózussága mindenképp imponál - s mindenképp újszerű megoldás.

S ha ebből a szempontból nézzük a dolgokat, akkor kétségkívül van logika abban, amit Valdano mondott. Nyilvánvalóan pénzt akarnak keresni ezzel, s nyilván pénzt azzal lehet keresni, akire a legtöbben kíváncsiak, akinek a mezét, alsógatyáját, parfümjét, stb. legtöbben megvennék csak az ő személyes "brandje" miatt.

C.Ronaldo alsógatyájára minden bizonnyal több kínai tinilány licitálna, mint pl. David Silváéra - innentől kezdve pedig more or less indifferens, hogy melyikük a spanyol, mert futballtudásban mindketten extraklasszisok, más meg nem számít.

Beckham is úgy kellett anno a RM-nak, mint lufiárusnak a nyílzápor, mégis a saját átigazolási pénzének a sokszorosát hozta be már az első évben is.
El kell fogadni, hogy a Real külön világ, talán ők az egyetlenek az egész világon, akiknél a brand (vagy ahogy Anthony írta, a csillogás) fontosabb, mint maga a sportszakmai logika - s persze ezen túl meg kell próbálni megverni őket a pályán, mindenkinek.

De csak emiatt anyázni őket szerintem nem szerencsés - már csak azért sem, mert szvsz bő 10 év múlva erőteljesen ebbe az irányba fog eltolódni az egész világ összes elitklubjánál a dinamika. Nem pont ugyanígy, nem ennyire grandiózus mértékben (ennyit eleve el sem bírna a piac), de nagyon hasonló dinamikával.

Henke 2009.09.03. 14:03:26

@Tika_: ott a szurkolói magatartásról beszéltem

nasteey 2009.09.03. 14:10:43

Felettébb szórakoztató volt ez utolsó 100 komment. :D Az egyik kedvencem az volt, amikor az ukrán játékoson botránkozott meg valaki. (ill. valakinek is akármikori viszonyítási alap egy származás. Nyilván nagyobb az esélye, hogy egy portugás gyerek többre viszi, mint egy san mariono-i, de azért nehogy már valaki akármekkora negatívból indítson származása miatt)

Mindenesetre én elégedett vagyok a Barcával, aki a Bilbao és a Real/Chelsea/City vonal között próbál egyensúlyozni. Engem igazából hidegen hagynak azok a kommentek, akik lesajnálják a saját neveléseket, mondván emelett sokat költ a Barca. És? Még így is sok saját nevelés a többi élcsapathoz képest.

Everred 2009.09.03. 14:36:54

@Mr.AT: "...miért pont a tényleg legkétballábasabb VdV-t hagyták meg a Sneijder-Robben-VdV hármasból...?"

Lehet, hogy a kutyának sem kellett, nem meglepő módon.

Mourinho már nem a király 2009.09.03. 14:47:00

Valóban találó a cikk címe :S Mind1, egyesek szintjére nem ereszkedek le mert legyőznek a rutinjukkal.

Viszont
Diego Maradona kihirdette a Brazília és Paraguay elleni vb-selejtezőkre készülő argentin labdarúgó-válogatott keretét. A szövetségi kapitány meghívót küldött Martín Palermónak is, aki legutóbb 2000 novemberében lépett pályára a nemzeti csapatban.
Érdekes, Maradona inkább egy 35 éves csókát hív be, mint Higuaínt.

Neil Blender 2009.09.03. 14:48:40

@Anthony - awkward silence: ez iszonyatosan magas labda lesz panchonak.... =)

Mourinho már nem a király 2009.09.03. 14:58:25

@Neil Blender: I know :)
Azért elgondolkoztató. Főleg ha mellétesszük Rault meg Gutit is ugye. Sőt jelenleg Marcelot se hívták be ha jól tudom. (ez utóbbi szerintem annak köszönhető, hogy tavaly a kp-n játszott, oda pedig nehéz bekerülni a braziloknál)

Neil Blender 2009.09.03. 15:10:37

Rault meg Guti mar nem palya. Guti nagyon regen nem, Raulnal meg szerintem is jobb Torres es Villa biztosan a dolgok mai allasa szerint. mondjuk en inkabb ot hivnam be Guiza vagy Llorente vagy Bojan helyett, de ez az en szemelyes -elfogult- velemenyem.

shinigami 2009.09.03. 15:14:27

@nasteey:
a sajat nevelest senki nem sjanalta le, egyszeruen azert tiltakoztunk/ak h pl a realt nezik/tek le azert mert kevesebb a sajat nevelesu jatekos

krysal 2009.09.03. 15:31:21

@Tika_: "krysal, de vicces fiú vagy te, hogy nyitsz egy ilyen nicket is :)
De nem hozol zavarba: akkor majd ezt a nevet is átugrom."

Nem tudom, honnan vetted, hogy Barcadicsőítésre nyitok nicket, de sztem addig állj féllábon, míg én Barca címert teszek a nevem mellé...

Ismered, hogy van a nagydologgal, meg a sünnel...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.03. 15:33:34

@Mr.AT: idén a Real Madrid még két játékost akart igazolni. Maicont és Riberyt szerették volna. Sneijder az Interbe ment, Robben Münchenbe. Akármit is jelent ez, örülök, hogy oda adták el őket.

@Tika_: minden hollandot elzavartak, minden argentin padon ül, vannak új játékosok, akiket most újból lehet szidni, hogy nem érnek bizonyos szintet. Nem figyelsz eléggé, elárulom, hogy a Robben, Sneijder és Higuaín szidás nem a játékosoknak szól(t), hanem inkább azoknak, akik még most is várnának valamit tőlük. Nagyon sokan vannak ilyenek.

@Anthony - awkward silence: Szerintem, ha Higuaín találkozna Maradonával a reptéren, akkor az öreg Diego megkérdezné a nevét és adna neki egy autogramot.

Mr.AT 2009.09.03. 15:38:24

@pancho_sanza: Ez rendben is van, nem is ezzel kapcsolatban értetlenkedem, hanem a ténnyel kapcsolatban, hogy egyáltalán eladták őket - és pont őket.

Huntelaar, Gago, Higuain, Van der Vaart - ezek az arcok nem hiányoznának senkinek Madridban, de ezek egy kivétellel pont mind maradtak, míg Sneijdernek és Robbennek mennie kellett.

Ahhoz hogy igazán magabiztosan tudjanak nagyot ütni bárhol is, az első csapathoz közel hasonlóan erős második vonal is kell, s amennyire meg tudom ítélni, ettől nagyon messze került most a Real.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.03. 15:51:56

@Mr.AT:
A csapat:
Casillas - Ramos, Pepe, Albiol, Arbeloa- Lassana Diarra, Xabi Alonso - Ronaldo, Kaká, Raúl - Benzema

A B Csapat:
Dudek- Drenthe, Garay, Metzelder, Marcelo - Gago, Diarra - Granero, Guti, van der Vaart (Higuaín) - Nistelrooy

Szerintem azért nem gyenge ez a B csapat.

értelmetlen_nevű 2009.09.03. 16:09:42

@Tika_: Hihetetlen vagy , komolyan mondom. Szerinted miért simázta le őket a Barcelona, vagy a nem túl erős Liverpool? Mert hemzsegtek jó játékosok Madridban? Sneijder és Robben konkrétan 1 jó meccsen vannak túl. Mindketten egy papíron gyengébb csapat ellen brillíroztak. Volt lehetőségük bizonyítani a Realnál, nem alkottak maradandót. Az, hogy van most egy rakás pénzetek, nem indokolja meg, hogy ilyen megalázó körülmények között eladjátok Eto'o-t, akinek nagyon sokat köszönhettek.
Elárulom, hogy a legtöbb meghatározó európai csapat nem kineveli a játékosait, hanem megvásárolja őket. Örvendetes, hogy a Barcelonánál még mindig vannak meghatározó saját nevelésű játékosok, közel sem biztos hogy mindig így lesz. De azt senki nem várhatja el egy Real Madrid szintű csapattól, hogy megvárja amíg feltűnik egy tehetséges generáció, addig pedig 2-3-4 helyekért játszik.

Az utóbbi három évben a Barcelona 200 milliót költött, a Real pedig 270 milliót (transfermarkt). Nincs nagyságrendi különbség. A 21. században pedig ne számítson már bűnnek, hogy valaki kölcsönt vesz fel... Ideológiát pedig a Real nem gyárt.

Egyébként soha nem voltam megveszekedett realdrukker (kit érdekel a spanyol foci, hehe) de undorító ez a rinyálás amit a Barcelona drukkerek prezentálnak az nst-n. Tavaly megnyertetek mindent amit lehet, dőljetek hátra, élvezzétek a helyzetet. Ehelyett itt nyavalyogtok, nyilván felháborító hogy idén már ellenfeletek is van a bajnokságban.

rizla 2009.09.03. 16:17:09

@értelmetlen_nevű: "Sneijder és Robben konkrétan 1 jó meccsen vannak túl. Mindketten egy papíron gyengébb csapat ellen brillíroztak. Volt lehetőségük bizonyítani a Realnál, nem alkottak maradandót."

ha nincs robben, akkor a madrid tavaly nem 4 pontos hátránnyal érkezik a tavaszi clasicora, hanem sokkal többel.

"Az, hogy van most egy rakás pénzetek, nem indokolja meg, hogy ilyen megalázó körülmények között eladjátok Eto'o-t, akinek nagyon sokat köszönhettek."

megalázó körülmények?? részletezd már őket, kérlek

rizla 2009.09.03. 16:21:51

@pancho_sanza: egy darab szélső van a csapatban, ronaldo, talán higuaint még számolhatjuk annak. ennek fényében óriási hiba robben elengedése, és nem pótlása. kíváncsi leszek pellegrini szisztémájára hosszútávon. ha a 4-4-2t pártolja, és raúl marad a kezdőben, akkor örülök.
ronaldoból meg úgy lehetne kihúzni a legtöbbet, ha rá épülne a csapat, mint manchesterben, úgy tűnik, hogy ez itt nem fog megtörténni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.03. 16:22:36

@értelmetlen_nevű: "De azt senki nem várhatja el egy Real Madrid szintű csapattól, hogy megvárja amíg feltűnik egy tehetséges generáció, addig pedig 2-3-4 helyekért játszik."

A tehetséges generáció már fölnőtt (ugye, Arbeloa, Granero, Soldado, Mata, Negredo stb.), csak éppen a Real Madrid játékospolitikája olyan, hogy elsősorban nem hozzájuk nyúlnak, inkább méregdrága külföldieket vesznek (mert reklámértékben visszajön az áruk, mint tudjuk).

Szerintem Mata például egy grammal sem rosszabb játékos (sőt...), mint például Robben.

értelmetlen_nevű 2009.09.03. 16:32:39

@rizla: Részben igazad van, Robbenre tényleg nem lehetett panasz. Régebben írtam, hogy nem kellett volna eladniuk. Ettől függetlenül szerintem csak csere lett volna, nem fér be a mostani középpályára. Rendkívül sérülékeny, nyilván nem tehet róla, de egy "galaktikus" madridba azért kicsit kevés szerintem.

Egy mindent megnyerő, 130 gólos csatárt cseréltetek el 40 millió euró ráfizetéssel egy svéd zsenire. Szerintem semmi panasz nem lehet Eto'o-ra, maradni szeretett volna, Pep pedig gondolkodás nélkül eladta. Simán megdolgozott egy szerződéshosszabításért, kicsit erősnek érzem, hogy a nehéz természetére hivatkozva így túladtatok rajta. Persze tudom hogy Ibrahimovic mekkora zseni, de a világ egyik legjobb befejezőcsatárát így eladni kifejezetten 'Perez-style'.

értelmetlen_nevű 2009.09.03. 16:35:05

@rizla: +egy év múlva Ribery
Egyébként Kaka nem szélső, de elég jól feltalálja magát a vonalnál is.

Messi88 2009.09.03. 16:36:57

@értelmetlen_nevű: " egy "galaktikus" madridba azért kicsit kevés szerintem." kuckuc

nasteey 2009.09.03. 16:40:31

"...kíváncsi leszek pellegrini szisztémájára hosszútávon. ha a 4-4-2t pártolja,..."

Engem inkább ez a kérdés izgatna. Két csatár, plusz a két szélen Kaká és Ronaldo, akik azért mezőnymunkában, labdaszerzésben nem igazán kiemelkedőek (nem mintha kellene nekik). Középen jobb esetben Lassana Diarra és Alonso. Nem lesz ez így nagyon vékony? Főként a BL-ben (akár egy Chelsea ellen), de akár egy Barca középpálya ellen is kevésnek érzem. Főleg úgy, hogy Kaká és Ronaldo az előző csapataikban látványosan "fel volt mentve" a mezőnymunka alól.

Mourinho már nem a király 2009.09.03. 16:44:26

@nasteey: Jön az NSO-s "de ki fog védekezni" szlogen :D
Ha nem elég az X. Alonso-Lassana páros, akkor nem tudom mi kellene még. Pressingbe azért a többiek is besegítenek, ha nem is ütköznek annyit.

rizla 2009.09.03. 16:52:17

@értelmetlen_nevű: "Ettől függetlenül szerintem csak csere lett volna, nem fér be a mostani középpályára."

na és? attól még irtózatosan fontos lehetett volna, akár padról is. egyébként szerintem simán beférne, csak raúlt kell kivenni, és egycsatáros játékra váltani. előbbi padozása régóta a madridi szurkolók álma.

"Rendkívül sérülékeny, nyilván nem tehet róla, de egy "galaktikus" madridba azért kicsit kevés szerintem."

ebben az évben azért magához képest épnek tűnik

rizla 2009.09.03. 16:55:48

@értelmetlen_nevű: "Egy mindent megnyerő, 130 gólos csatárt cseréltetek el 40 millió euró ráfizetéssel egy svéd zsenire."

ebben mi a megalázó eto'o-ra nézve? sajnos ennyibe került a váltás, nem volt mit tenni.

"Szerintem semmi panasz nem lehet Eto'o-ra, maradni szeretett volna, Pep pedig gondolkodás nélkül eladta. Simán megdolgozott egy szerződéshosszabításért, kicsit erősnek érzem, hogy a nehéz természetére hivatkozva így túladtatok rajta."

ki mondta, hogy a nehéz természetére hivatkozva? enyhén el vagy tévedve. az eladása pep személyes döntése, ő úgy gondolta, hogy igenis változtatni kell a nyerő csapaton, hogy az nyerő maradhasson. ehhez joga van, mint edzőnek, a felelősséget maximálisan vállalja is ezért a döntésért. eto'o 5 évet töltött barcelonában, a vezetőség, az edző, a szurkolók megbecsülése közepette távozott, nem a kertek alatt, sutyiban, vagy épp az utolsó percben, ellentmondásos nyilatkozatok össztüzében (lásd pl robben, vagy tavaly robinho).
egyébként a klub szerződéshosszabbítást kínált eto'o-nak, még két évre, de ő sokkal több pénzt szeretett volna. ezek után döntött úgy pep, hogy inkább legyen mégis váltás.

rizla 2009.09.03. 16:58:05

@értelmetlen_nevű: "+egy év múlva Ribery"

és hogy jön ide a +egy év múlva? az idei szezonról van szó. egyébként miféle ostoba hozzáállás az, hogy egy jövőbeli igazolás fejében idén kurtítunk a csapaton egy jó játékossal? igazi perez-féle antifutball. HA egyáltalán érkezik majd ribery... egyébként senkit sem fog érdekelni, hogy érkezik-e robben helyére jövő nyáron, ha a madrid nem nyer semmit.

értelmetlen_nevű 2009.09.03. 16:59:18

@rizla: Van igazság abban amit írsz, de ha jövőre Riberyt megszerzik, akkor tényleg felesleges lett volna, nyilván így 1 évet ki kell húzniuk kevés szélsővel. Egyébként jobb oldalon Ramos is szeret előre menni, nyilván nem olyan hatékony mit egy igazi szélső.

Kurvára ajánlom, hogy ne sérüljön le mostanában, szükség van rá.

értelmetlen_nevű 2009.09.03. 17:00:59

@rizla: Hát azért nem feltétlen egy éves távlatban gondolkozik Perez. De mondom, igazad van, lehet hogy megbánják még Robben elküldését.

rizla 2009.09.03. 17:01:05

@nasteey: védekező játékosban nincs hiány madridban, diarra, diarra, xabi alonso, gago, ennyi tán csak elég.

a kaká szélen teóriához amúgy annyit, hogy akkor meg ki fog irányítani? van der vaart?: DDDDDDDD

rizla 2009.09.03. 17:04:46

@értelmetlen_nevű: "nyilván így 1 évet ki kell húzniuk kevés szélsővel."

mi sem egyszerűbb. a barca is kicsit tökönszúrta magát amúgy létszámilag hleb elküldésével, de itt jön be azért az a faktor, amiben jobbak a madridnál: a fiatalok. ahogy elkezdett derengeni, hogy nem érkezik senki a szélre, azonnal megkapta pedro az új szerződését, és a maximális bizalmat. a fővárosban meg adott esetben marad majd az imádkozás, hogy jövőre hátha jön ribery.. és addig mi lesz?

"Egyébként jobb oldalon Ramos is szeret előre menni, nyilván nem olyan hatékony mit egy igazi szélső."

dani alves is, de messi helyére tán mégsem rakná senki. egyébként ramos most is éppen sérült.

rizla 2009.09.03. 17:07:16

@értelmetlen_nevű: de egy adott szezont nem lehet azzal elintézni, hogy "majd jövőre jobb lesz". sőt, ha van hely a világon, ahol ezt a legkevésbé szabad mondani, akkor az pont a spanyol bajnokság, és a real madrid, idén aztán meg pláne. és akkor arról még nem beszéltünk, hogy perezék nem pellegrini keze alá dolgoznak, hanem csak dobálják neki a neveket, meg néha kihúznak egyet, aztán oldja meg.

rizla 2009.09.03. 17:08:03

@értelmetlen_nevű: oké, rendben, azért beledögleni tényleg nem fog a madrid robben eladásába. de nem volt okos húzás.

Henke 2009.09.03. 17:18:53

A Münchennek Ribéry óta szerintem Robben a legnagyobb húzássa.

Amugy Samu elküldésében szerintem az is benne volt, hogy nem akart Pep egy újabb akkora visszaesést mint múltkor... a BL után megállt a teljes gépezet. a támadásoknál pedig szükségét érezte egy új megoldásnak. Hogy ehhez miért kellett elküldeni Samut.... lelke rajta, én bízom benne.

Q: Ha decemberben jön Fabregas a Barcába, akkor ő Arsenal vagy Barca nevelésnek fog számítani 10 év mulva? ...

rizla 2009.09.03. 17:23:37

@Henke: fabregas barca-nevelés, mert a barca akadémiáján tanult meg futballozni. pont. ők csináltak belőle tehetséges KATALÁN gyerekből felnőtt futballistát. amikor az arsenal elvitte, kis túlzással már egy kész játékos volt kamaszként is, csak tapasztalatlan.

kroos 2009.09.03. 17:23:38

ha ez igaz amit a chelsea-vel csináltak akkor wengert mert fergiéket menniyre kéne eltiltani? 2025?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.03. 17:55:09

Ahogy én láttam az előkészületi mérkőzéseken és az egy bajnokin - amelyeken szintén Robben és Sneidjer nélkül játszottak - Benzema, Raúl és Kaká is rendszeresen kiment szélre labdákért és például jobban meg is tudták játszani azt, mint Robben valaha. Belül sűrübbek lettek Albiollal és Xabi Alonsoval, így Ramos és Arbeloa/Marcelo bátrabban és nyugodtabban mehetnek előre.

Szerintem éppen az lehet a Madrid ereje, hogy abszolút nem sablonos, mármint talán Benzema és Lassana Diarra posztja kötöttebb, de a közöttük lévő négy játékos teljesen szabad. Ronaldo vagy Kaká mondta, hogy Pellegrini engedi és kéri is őket a szabad, de felelősségteljes mozgásra.

Granero tökéletesen jó cserejátékos lesz, mert univerzálisabb, mint Robben és Sneijder voltak. Esetleg adott esetben Benzema játékintelligenciájából kifolyólag simán hátraléphet egyet és akkor jöhet elé Nistelrooy, ami szintén nem gyenge felállás. Ha csak egy valakit kell pótolni, akkor nem lesz olyan nagy gyengülés. Persze Kaká pótlására az egész Milan, míg Ronaldoéra az egész Manchester nem képes és akkor komolyan ezt várná valaki Robbentől?

Titi120 2009.09.03. 18:45:21

"Persze Kaká pótlására az egész Milan, míg Ronaldoéra az egész Manchester nem képes és akkor komolyan ezt várná valaki Robbentől? "

Bruhaha, micsoda demagógia !
Nem az egész Milánnak / MU -nak kell pótolnia Kakát / Ronaldot, hanem egy valakinek a keretből kéne ... Aztán döntse el ki - ki maga, hogy ez az "egy valaki" nála inkább Ronaldinho vagy Nani lenne, netán Robben ... Szerintem nokvecsön.

SamS 2009.09.03. 21:02:27

@Titi120: Nem feltétlenül kell 1 emberrel pótolni. Sőt. A lehető legnagyobb hülyeség lenne egyáltalán megpróbálni ilyesmit. Az egész csapat változásokon megy keresztül ezáltal, közösen kell pótolniuk Ronaldo góljait.

Titi120 2009.09.03. 21:40:48

@SamS:
Értem én, nem is erre volt kihegyezve a hozzászólásom, hanem arra a népámító gondolatra, amelyben Robbent magával a Milán / MU egészével helyezték párhuzamba ...

Henke 2009.09.04. 01:16:44

@Titi120: igen, demagógia

@SamS: igen, ekkora kaliberű játékos távozásakor át kell alakítani majdhogynem az egész csapatot. Egy emberrel nem pótolható, hisz azért akkora klasszis, mert több, mint egy egyszerű játékos

@Titi120: igen, nekem is így jött le első olvasásra...

halareaal 2009.09.05. 16:46:51

a Robbenes vitában rizlának adok igazat abszolút. jóval erősebb lenne a csapat Raul helyett Robbennel. és igazából eleve nevetségesnek tartom azt a véleményt, h Robben nem sokat játszana, tekintve h egyetlen egy játékos sincs a csapatban aki az ő posztján játszik.
Sneijdert szintén meg kellett volna tartani, Kaká v Ronaldo helyett cserének ideális lett volna. semmi értelme sem volt ennek itt az átig. szezon végén, hogy Sneijder és Robben helyett maradt VdV és Guti.

kroos 2009.09.06. 15:16:06

@halareaal: ,,egyetlen egy játékos sincs a csapatban aki az ő posztján játszik."
mivel az a poszt most ott nincs.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.06. 18:15:03

A Real taktikai felállása: 4-2-2-2 vagy 4-2-2-1-1. Sokan azt gondolták, hogy 4-2-3-1-et fognak játszani, de Pellegrini a két csatárt valószínűleg csak Riberyért adná fel, Robbenért látszólag nem nem adta.

Robbennel játszhattak volna egy olyan játékot, amelyben gyakorlatilag a két szélső lett volna pótolhatatlan és Benzemának lett volna 3 cseréje(Nistelrooy, Raúl és Higuaín). Most játszik két csatár két tartalékkal és a középpályán két ember szabadon mozoghat, miközben a vonal mellett Marcelo vagy Arbeloa/Ramos nagyon jól elszaladgál.

Del Bosque játszatott ilyenfajta focit, amelyben a három középső védő és a középpályások a pálya közepén mozogtak, míg Roberto Carlos és Salgado kurva gyorsan 3-5-2-t csináltak a felállásból. Később a söprögető szerepkörét átvette egy középpályás söprögető (Makelele), tehát annyi történt, hogy a három hátvédből az egyik hivatlalosan védekező középpályás lett, de valójában csak védekezett.

Ha megnézzük: két tartalékot adtak el, akik igen sérülékenynek bizonyultak. Bárkit adtak volna el lennének olyanok, akik felháborodnak. Miért Nistelrooy? Miért Higauín? Miért Granero?

Titi120 2009.09.06. 22:25:07

@pancho_sanza:

Szerintem 2002 -ben, Scolarival ugyanezzel a taktikával nyertek vébét a brazilok.

Roque Junior, Edmilson, Lucio a három középső védő, széleken Cafu és R. Carlos rohangált.

Ronaldo előretolt ékként, mögötte meg viszonylag szabadon Rivaldo és Ronaldinho, egy sorral hátrébb Gilberto Silva és Kléberson (vagy Juninho Paulista).

Tika_ 2009.09.07. 15:16:30

Azért Fabregas nagyon önzetlen volt. Sajnálom, hogy nem néztem a meccsüket, az összefoglaló alapján érdemes lett volna. A következőt lehet, hogy megnézem.

Narancs és Tetves 2009.09.13. 00:42:02

@rizla:
Ahogy "a Zen Mester mondaná: Majd meglátjuk!" :)

S eközben elég vicces dolognak tartom, hogy a barca fanok sajnálkoznak a "tuti madrid" játékosok eledásán, csapatéőításán, stb. Lám lám szívükön viselitek a sorsunk :))) Jó érzéss, köszi. :)

5-10 meccsen belül már látható hogy minek volt/van/lesz érteleme. S mi mért van oszt mibül.

Addig nézzük a meccseket és drukkoljunk annak, akit szeretünk.

Hala Madrid!
Joccakát!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.13. 10:38:15

Már megint lapozni kell a spanyol poszthoz, ehh....

Csak az jutott eszembe, hogy a Real Madrid eurótízmillókért vásárol világsztárokat, közben meg a meccset saját nevelésű játékosok döntik el...

A Barcához: Faragó Ricsi mondta a statisztikát, hogy ilyen válogatott meccsdömping után a Barcelona az utóbbi 12 bajnokijából mindössze hármat tudott megnyerni. Ennek tükrében igen szép eredmény a tegnapi. És ismét beigazolódott, hogy... szóval hogy Messi fejjel is gólképes.
süti beállítások módosítása