Létrejött a talán leginkább várt BL döntő, melyen elsősorban nem is a Barcelona és a Manchester United, hanem a futball két legmeghatározóbb fejlődési irányának csúcsképviselője játszik majd. All-around atléták a labdaszerelmesek ellen. A két – bizonyos szempontból roppant hasonló elődöntőt elnézve igazából nem kérdés, mi lesz a végkimenetel, de tovább után egyelőre maradunk a tegnapi meccsnél, ennél a kettős leléptetésért kiáltó, de kétségtelenül drámai véget érő elődöntőnél, melyet végül azért nyert a Barca, mert ők legalább kísérletet tettek labdarúgni.
Mindazonáltal a Barca kilátástalanul vergődött az angolok szorításában. Sőt, igazából még az sem kellett hozzá, a Barca önmagát büntette. Kötelességtudatból poroszkáltak előre, a senki által nem védett területeken is csak harminc passzal sikerült áthozni a labdát, a mérkőzés nagy részében egy olyan célért küzdöttek (valahogy jussunk el az alapvonal közelébe, és adjuk be), amivel akkor is halálra lettek volna ítélve, ha sikerül megvalósítani, és Dani Alves labdáit nem a körútról kell visszahurcolni.
A Barcelónának egy verziója van, ami aztán vagy működik, vagy nem – B tervet nem szoktak gyártani. Márpedig ez a játék az angolok ellen általában nem vezet sehova, két meccs is kevés volt hozzá, hogy egy értelmes támadást vezessenek. Nem ment ez már a Liverpool, meg a Manchester ellen sem, az Arsenalt is az a Henke Larsson döfte le helyettük, akit nemigen lehet a katalán klub szimbólumának tekinteni.
Európa négy nagy bajnoksága mostanra élesen elkülönült egymástól, más stílust, más felkészültséget és más taktikát igényelnek. A PL egyértelműen a jégkorongra hajaz. Hihetetlenül gyors a játék, óriási szerepe van a fizikumnak, aki az angol bajnokságban meghatározó szerepet tud betölteni, az egész biztosan kiváló atléta is egyben. Sok ütközés, középpályás játék a lehető legkevesebb, rohanni, rohanni, rohanni. Az angol jégkorongfoci remek kiegészítő sportja a 110m gátfutás, egyedül így van sansz a derékmagasságban elzúgó bekkek ellen. A Bundesliga gyakorlatilag ugyanez, de minden mozdulat lassabb, szélesebb, a csapatok leginkább a két kapu előterében brusztolják, masszírozzák egymást, ebből a szempontból inkább vízilabda, mintsem jégkorong.
Az olasz foci a párbajtőrvívással kombinált geek-rugby. A végletekig beiskolázott elemek, finom, klasszikus mozdulatok, egymással szemben megmerevedett harcálláspontok. Egy sasszé előre, kettő hátra. Aki esetleg rögtön kettőt mozdul előre, az számítson rá, hogy menetrendszerűen felrúgják. Nem durván, de nagy magabiztossággal. Labdás ember elől, többiek szigorúan mögötte, legjobb passz a visszapassz, szisztematikusan keressük az ellenfél gyenge pontját.
Ezzel vissza is érkeztünk művészlelkű spanyoljainkhoz. Ez itt az RSG hazája, zsonglőrködés a labdával. Spicc, eltartott kisujj, harmónia és kecsesség, habkönnyű ecsetkezelés. Ebből lesz az, hogy a barbár Chelsea beveszi magát a tizenhatosra, aztán előbb csak szánakozó mosollyal, később törvénytelen röhögéssel nézi, hogy ezek a kedves legénykék mit össze nem variálnak a labdával. Megjáratják, átlépik, kipolírozzák, fennkölt szonettet intéznek hozzá, csak egy dolgot nem akarnak - berúgni a kapuba. Mintha szégyen lenne. A Chelsea-nek meg sem kellett izzadnia különösebben. Jönnek a spanyolok, járatják, kiviszik a szélre, aztán berúgják a kapu mögé, esetleg a Terry-Alex páros atomfejessel tisztáz a mezőnybe, miközben a madárcsontú Eto’o riadt tekintettel figyel a háttérben.
Merre járt, mivel múlatta az időt eközben Messi? Nagyjából ott és azzal, amivel a tavalyi elődöntő alkalmával is, száznyolcvan perc játékából egyetlen apró mozdulatot nem tudunk felidézni vele kapcsolatban.
Beszélhetünk itt a játék szépségéről, ugyanakkor ez nem más, mint taktikai képzetlenség, de minimum taktikai fegyelmezetlenség, netán edzői baki. Ez az álmosítóan lassú, átlövések és váratlan megoldások nélküli játék – ami még csak arra sem volt elég, hogy szabadrúgásokat harcoljanak, provokáljanak ki húsz-harminc méterre a kaputól – csak ordenáré malaccal és egy még ordenárébb bíróval megfejelve vezethetett eredményre. A legidegesítőbb mégis az volt, hogy mindezt mennyire lélektelenül bírta előadni a Barca, Puyol és Henry borzasztóan hiányzott a csapatból. Se cirkusz, se durva belemenés, se bíztató pacsik, nulla önbizalom, a felelősség és a labda tologatása, egy jelet nem lehetett felfedezni, hogy a Barca mindenáron meg akarja nyerni azt a meccset.
Gyorsan tegyük hozzá, ez a Chelsea-ről is elmondható. Drogba egészen gyomorforgató szánalomhadjárata megmagyarázhatatlan, egy BL elődöntőben ilyen arcpirító játékkal előállni tíz tarcsi meccset ér, még inkább egy fél éves kölcsönszezont a mongol másodosztályban.
Hiddink sem tanult sokat az EB-ből. Kétszer is nekifutott a jajj-csak-ki-ne-kapjunk-a spanyoloktól forgatókönyvnek, két sima verés lett belőle. Erre most mit csinál? Emberelőnyben lehozza a centerét, az addig láthatatlan emberként settenkedő Anelkát tolja a helyére, és pályára küldi Bellettit, a csapat pedig továbbra is rendületlenül őrjáratozik a saját tizenhatosán. Ugyan mi félelmetest látott a Barca játékában? Egy harapós, goromba Chelsea ennek a meccsnek a végén játszi könnyedséggel roppantotta volna össze a nála három súlycsoporttal könnyebb spanyolokat, akik már így is gyors lefolyású pánikrohamot kaptak minden egyes szögletnél, beadásnál.
A Chelsea saját kardjába dőlt. Nem a csapatszellem, nem is az isteninek vélt Hiddink felbukkanása, sokkal inkább Essien visszatérésének köszönhető, hogy idáig eljutott a csapat, a Juve után a Barce ellen is ő lehetett volna a nyerőember – már ha a többiek is így gondolják, de ők nem tették.
Leginkább a kettős leléptetés lett volna a helyes bírói döntés, de abból az egész este folyamán nem sokat láttunk, a derék norvég partra vetett bálnaként vergődött a futballpályán, még véletlenül sem sikerült jó ítéleteket hoznia. Annyi pozitívum kijöhet az esetből, hogy nagyot taszított a videóbíróért kiáltozó tábor szekerén. Minimum egy tizenegyest kérhet számon a Chelsea (Pique kezezése), Abidal kiállítása kacagtató tévedés volt, határozatlanul, minden fajta tekintély nélkül vezette (el?) a meccset.
Az est legnagyobb nyertese minden bizonnyal a Manchester United. A védőkordont ugyanígy – ha nem jobban – fel tudják húzni, de lesz erejük az ostorszerű ellencsapásokra is, a Barcelona pedig csak tudása és szíve legjavát nyújtva lehet ellenfele a címvédésre készülő angoloknak, akik minden más esetben ledózerolják őket a pályáról.
Bajnokok ligája - Sok hűhó semmiért
2009.05.07. 14:08 heinrich
883 komment
Címkék: chelsea barcelona h bl
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr371108079
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
neeson 2009.05.09. 13:38:59
@drosiii: most tényleg oda kell írni minden mondat végére, hogy :) ? :)
drosiii 2009.05.09. 13:48:14
@pancho_sanza: Akkor megnyugodtam :) (akit bántani fog azzal meg nem kell foglalkozni. nyilván fáj az igazság)
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.09. 13:52:11
@drosiii: olyanokat is írhatnék most, hogy egy Getafe elleni szóló még nagyon 'messzi' van C. Ronaldo aranylabdájától...
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.09. 13:56:12
@pancho_sanza: távlati elemzések és gondolatok helyett valamennyien őszintén örülnénk, akit érdekel persze, egy belterjesnek tekinthető spanyol rovatvezetésnek(értsd: Spnayolhonban, spanyol történések, nemzetközi kitekintés nélkül...). izé, nem kell foglalkozni pl a különböző bajnokágok összehasonlításával... amig nem jön létre a pán-európai szuperliga, nincs is sok értelme... :) most megyek celtic-rangers-t nézni, mert pont az van, és szabad a családi tv. :)
BK 2009.05.09. 14:06:16
@pancho_sanza: ez így azért elég gyenge... akik az nst-t olvassák az nso helyett, nagyrészt érzik, hogy valami baj van a spanyol bajnoksággal és szerintem nagyrészt tudják a Barca ellenfeleit BL és LaLiga szintjén is értékükön kezelni, még ha nem is leadva a földig, ahogy te. :-) és tényleg midnenkit zavar egy oylan spanyol mezőny, amiben a Real még érdektelenebbet játszik még a WestBromnál is.
de azért egy permanensen index-címlapos, index-szülött fociblogon valaki csak írjon már valamit a világ egyik legjobb ligájáról a forduló elég és mögé, ha már annyian nézik és élvezik! mert még így is sokakat szórakoztat még akkor is, ha szögletes zárójelbe téve kicsit görbül a száj. (jó, tudom, ha én még így is megnézem, akkor minek nekem blogbejegyzés... vsak szerettem én az nst-t régen nagyon, ezt fájlalom.)
de azért egy permanensen index-címlapos, index-szülött fociblogon valaki csak írjon már valamit a világ egyik legjobb ligájáról a forduló elég és mögé, ha már annyian nézik és élvezik! mert még így is sokakat szórakoztat még akkor is, ha szögletes zárójelbe téve kicsit görbül a száj. (jó, tudom, ha én még így is megnézem, akkor minek nekem blogbejegyzés... vsak szerettem én az nst-t régen nagyon, ezt fájlalom.)
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.09. 15:08:56
@BK: legalább 100 olyan posztot írtam az NST-n, ami után ha csak "érzik", hogy baj van a spanyol focival, akkor már nem érte meg egy karakter leütése sem.
sporttárs 2009.05.09. 17:45:35
@rizla: Nem haragudj, én tolerálom még az idegesen személyeskedő reagálásaidat is, de ha azt írod, hogy "durván elfogult vagy", akkor kénytelen vagyok mosolyogni. Mert te nem, nyilván. Nem a faszt, és ezzel le is zárhatjuk amúgy rizlásan. :)
Abban spciel tán még igazad is van, hogy nem piros, csak sárga, bár nem tudom, ezt mire fel mondod, gólhelyzetben kitörő csatár volt, de tán tényleg van olyan passzus.
Puhl meg úgy volt a "világ legjobb bírója", ahogy ez a norvég BL-elődöntőt vezethetett: számunkra ismeretlen lobbik mentén. Egy jó bíró volt a nem sok közül, ennyi. Ettől még nem fogom vigyázállásban elfogadni amit mond, pláne, hogy igen sok hülyeségen tetten lehettt érni szakértőként az elmúlt években.
De azt is írhatom, ha a kommentátor "milliók tudatalattiját befolyásolja" (még szerencse, hogy te sokkal tudatosabban gondolkodsz ennél:) ), akkor egy exbíró szavait sem fogom hagyni beférkőzni a tudatalattimba. Kész, miért nem vallod be, azzal értesz egyet, amivel akarsz. Végül is mind így vagyunk ezel, a tények keveseket zavarnak.
Abban spciel tán még igazad is van, hogy nem piros, csak sárga, bár nem tudom, ezt mire fel mondod, gólhelyzetben kitörő csatár volt, de tán tényleg van olyan passzus.
Puhl meg úgy volt a "világ legjobb bírója", ahogy ez a norvég BL-elődöntőt vezethetett: számunkra ismeretlen lobbik mentén. Egy jó bíró volt a nem sok közül, ennyi. Ettől még nem fogom vigyázállásban elfogadni amit mond, pláne, hogy igen sok hülyeségen tetten lehettt érni szakértőként az elmúlt években.
De azt is írhatom, ha a kommentátor "milliók tudatalattiját befolyásolja" (még szerencse, hogy te sokkal tudatosabban gondolkodsz ennél:) ), akkor egy exbíró szavait sem fogom hagyni beférkőzni a tudatalattimba. Kész, miért nem vallod be, azzal értesz egyet, amivel akarsz. Végül is mind így vagyunk ezel, a tények keveseket zavarnak.
sporttárs 2009.05.09. 17:51:34
@pancho_sanza: Igazad van, nekem nem is hiányoznak a spanyol posztok, a barcások enélkül is megtalálják az újabb és újabb elájulás módját, a többi pedig már spanyol szinten is érdektelen. :)
Majd ha nyárom esetleg igazol pár kész világklasszist a Real, akkor megéri elolvasni a lesújtó véleményeket. Meg persze ha nem. :)
Majd ha nyárom esetleg igazol pár kész világklasszist a Real, akkor megéri elolvasni a lesújtó véleményeket. Meg persze ha nem. :)
sporttárs 2009.05.09. 17:55:36
@rizla: Jó. Ennyi erővel már a BL előtt kijelenthettük, hogy megérdemli. Ha az érv hogy védekezni kell ellene nagyon, akkor kétségtelenül megérdemli. Meg még vagy tíz csapat.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 17:58:36
@sporttárs: Puhl sajnos betévedt a szakértői erdőbe, de bíróként a mai napig szó nélkül elfogadom, amit mond. Igen erős túlzásnak tűnik, hogy egy magyar bíró bármiféle lobbizásra képes lett volna nemzetközi szinten.
Négyszer lett a világ legjobb bírója, az örökrangsorban pedig csak Collina, Merk és Mikkelsen előzi meg, akinek azért elvitt egy VB döntőt az orra elől. Jellemző módon itthon csak kétszer választották az év játékvezetőjének, lol.
Anelka meg még simán tesz pár lépést, mielőtt szíven találná egy eltévedt golyó.
Négyszer lett a világ legjobb bírója, az örökrangsorban pedig csak Collina, Merk és Mikkelsen előzi meg, akinek azért elvitt egy VB döntőt az orra elől. Jellemző módon itthon csak kétszer választották az év játékvezetőjének, lol.
Anelka meg még simán tesz pár lépést, mielőtt szíven találná egy eltévedt golyó.
sporttárs 2009.05.09. 18:06:07
@heinrich: Nyilván nem a magyarok lobbiztak érte, de hogy ki kerül be a pixisbe és ezért mit kell tennie, azt azért nem mi fogjuk átlátni. Amennyire én tudom, Puhl az olasz lobbi egyik kedvence volt a lehetséges választékból, és ha Luis Enrique eltört orrára gondolok a '90-es negyeddöntőből és a mi Sanyink elegáns rászarására a dologban, akkor el is hiszem. Napokkal azután a nyilvánvaló, súlyos hiba után vb-döntőt vezethetett - ha ez nem magyar bíróval történik, mi cöcögünk legjobban...
Ettől még jó bíró volt, én ugyan speciel magyar bajnokikről is emlékszem felháborító ténykedésére, de ugye kinél nem. Azt tartom, hogy a nemzetközi karrier csak részben képesség kérdése, és gyenge, ám futtatott bírókkal tele a padlás az utóbbi évekből, Lubos Michel pl.
A dán Mikkelsen, akit te is említesz, szintén szar bíró volt mellesleg és hova jutott... :))
Ja, és Collináról is érdemes megkérdezni akár az olaszokat.
Ettől még jó bíró volt, én ugyan speciel magyar bajnokikről is emlékszem felháborító ténykedésére, de ugye kinél nem. Azt tartom, hogy a nemzetközi karrier csak részben képesség kérdése, és gyenge, ám futtatott bírókkal tele a padlás az utóbbi évekből, Lubos Michel pl.
A dán Mikkelsen, akit te is említesz, szintén szar bíró volt mellesleg és hova jutott... :))
Ja, és Collináról is érdemes megkérdezni akár az olaszokat.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 18:14:15
@sporttárs: A magyar játékvezetők (Zsolt István, Palotai Károly, Vágner, Puhl) sosem voltak rosszak, valaki meg mindig első az egyenlők között, de az nem szokott véletlen lenni.
Ha bárki az életben tolta Sanyit, akkor az a mexikói - egyébként köztudottan brutálisan szőrszálhasogató - FIFA ellenőr, aki pl: a spanyol-olaszon is ott volt, de az orrtörés ügyben külön bizottság ült össze, és azt hozták ki, hogy Puhl akkor helyezkedett volna rosszul, ha látja a könyöklést - aminek ebben az esetben épp háttal állt.
Most, hogy a világ összes bíróját durván lehúztad, csak arra lennék kíváncsi, szerinted kinek volt értelmes ítélete az elmúlt 15 évben :)
Ha bárki az életben tolta Sanyit, akkor az a mexikói - egyébként köztudottan brutálisan szőrszálhasogató - FIFA ellenőr, aki pl: a spanyol-olaszon is ott volt, de az orrtörés ügyben külön bizottság ült össze, és azt hozták ki, hogy Puhl akkor helyezkedett volna rosszul, ha látja a könyöklést - aminek ebben az esetben épp háttal állt.
Most, hogy a világ összes bíróját durván lehúztad, csak arra lennék kíváncsi, szerinted kinek volt értelmes ítélete az elmúlt 15 évben :)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 18:22:58
@drosiii:
Tudjuk, hogy neked nem megy a legelemibb szinten sem az irónia értelmezése; nem kell újra meg újra bizonyságát adnod.
;-)
@pancho_sanza:
Szerintem viszont szegénységi bizonyítvány, ha a világ egyik legerősebb bajnokságáról két éve már csak és kizárólag annyi jut eszedbe, hogy "szar és kész".
A spanyol bajnokság nagyjából hat-hét éven át (kb. 1999-től 2006-ig) volt a legerősebb a világon, előtte és utána pedig egyik a három-négy nagy között. Attól, hogy valami nem a legeslegjobb, még lehet nagyon is érdekes, lehet benne szépségeket fölfedezni.
A magyar bajnokságot is sokan nézik még mindig, kommentálják és élvezik. Pedig a magyar bajnok soha az életben nem tömné ki 4-5 góllal a francia vagy a német bajnokot.
Tudjuk, hogy neked nem megy a legelemibb szinten sem az irónia értelmezése; nem kell újra meg újra bizonyságát adnod.
;-)
@pancho_sanza:
Szerintem viszont szegénységi bizonyítvány, ha a világ egyik legerősebb bajnokságáról két éve már csak és kizárólag annyi jut eszedbe, hogy "szar és kész".
A spanyol bajnokság nagyjából hat-hét éven át (kb. 1999-től 2006-ig) volt a legerősebb a világon, előtte és utána pedig egyik a három-négy nagy között. Attól, hogy valami nem a legeslegjobb, még lehet nagyon is érdekes, lehet benne szépségeket fölfedezni.
A magyar bajnokságot is sokan nézik még mindig, kommentálják és élvezik. Pedig a magyar bajnok soha az életben nem tömné ki 4-5 góllal a francia vagy a német bajnokot.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 19:06:32
@sporttárs:
Heinrich kimutatása hatására, mely szerint a BuLi beelőzi a Serie A-t, megnéztem, hogy a 2008/2009-es teljesítmények alapján melyik bajnokság képviselői mennyire voltak erősek.
Íme:
Ukrajna: 16.125
Anglia: 15.000
Spanyolország: 13.062
Németország: 12.687
Olaszország: 11.375
Franciaország: 11.000
Oroszország: 9.750
Dánia: 8.200
Törökország: 7.000
Portugália: 6.785
Görögország: 6.500
Ciprus, Hollandia: 6.333
Lengyelország: 5.000
.
.
.
Magyarország: 1.000
Pedig az NST-t (főleg Panchot vagy sporttársat) olvasva azt hinné az ember, hogy a spanyolok valahol a harmincadik és negyvenedik hely között lézengenek...
Heinrich kimutatása hatására, mely szerint a BuLi beelőzi a Serie A-t, megnéztem, hogy a 2008/2009-es teljesítmények alapján melyik bajnokság képviselői mennyire voltak erősek.
Íme:
Ukrajna: 16.125
Anglia: 15.000
Spanyolország: 13.062
Németország: 12.687
Olaszország: 11.375
Franciaország: 11.000
Oroszország: 9.750
Dánia: 8.200
Törökország: 7.000
Portugália: 6.785
Görögország: 6.500
Ciprus, Hollandia: 6.333
Lengyelország: 5.000
.
.
.
Magyarország: 1.000
Pedig az NST-t (főleg Panchot vagy sporttársat) olvasva azt hinné az ember, hogy a spanyolok valahol a harmincadik és negyvenedik hely között lézengenek...
sporttárs 2009.05.09. 19:23:25
@Csöncsön: Nem tudom, milyen alapon készítenek kimutatásokat, de a meccseket hálistennek pályán játsszák. A Bundesliga csúcscsapatai nincsenek a Barcelona szintjén, de a Barcelona önmagában nem reprezentálhatja a teljes spanyol mezőnyt. És a mögötte lévők már nem biztos, hogy könnyed meccseket játszanának a német élcsapatokkal.
A stadionok, a hangulat, az izgalmak szerintem most élvezhetővé teszik a Bundesligát, ez persze szubjektív. Hogy egyébként mi számít, nem tudom, de az UEFA elődöntő két német csapata biztos van oylan érv, mint a BL-ben tizenhatig eljutó Real vagy a nyolcból kieső Villareal.
A stadionok, a hangulat, az izgalmak szerintem most élvezhetővé teszik a Bundesligát, ez persze szubjektív. Hogy egyébként mi számít, nem tudom, de az UEFA elődöntő két német csapata biztos van oylan érv, mint a BL-ben tizenhatig eljutó Real vagy a nyolcból kieső Villareal.
sporttárs 2009.05.09. 19:27:53
@heinrich: Egyáltalán nem húztam le a világ összes bíróját, de még a sztároltaknak is voltak botrányos meccseik. És azt állítottam emellett, hogy a játékvezetők karrierje messze nem csak a képességeiken múlik.
Egyébként a maiak közül Busaccha talán a legjobb szerintem. Ja, meg Kassai. :)))
(Tavaly az EB-n Rosetti vezette a nyitómeccset és a döntőt is. Szerinted ő ma a világ legjobb bírója, mert ez kb. ennyit üzen...? Vagy, legyen szó bármelyik bíróról, ilyen egyáltalán előfordulhat, ha nem pályán kívüli szempontok is játszanak?
Nem, aki bekerül és jó a háttere ki tudja milyen érdekek mentén, mehet. Hogy egymás közt kit minek szavaznak meg, engem kurvára nem hat meg.)
Egyébként a maiak közül Busaccha talán a legjobb szerintem. Ja, meg Kassai. :)))
(Tavaly az EB-n Rosetti vezette a nyitómeccset és a döntőt is. Szerinted ő ma a világ legjobb bírója, mert ez kb. ennyit üzen...? Vagy, legyen szó bármelyik bíróról, ilyen egyáltalán előfordulhat, ha nem pályán kívüli szempontok is játszanak?
Nem, aki bekerül és jó a háttere ki tudja milyen érdekek mentén, mehet. Hogy egymás közt kit minek szavaznak meg, engem kurvára nem hat meg.)
sporttárs 2009.05.09. 19:29:32
@sporttárs: Még ide akartam, hogy hisz leírtam: nem volt csalás, csak egy gyenge formában lévő bíró egymást követő tévedései, amikből most az utolsó pillanatban gólt szerző csapat jött ki jól.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 19:32:10
@sporttárs:
Tudom, hogy neked fájó, de a kimutatásokat az eredmények alapján készítik. Ezek alapján pedig egyértelműen második a spanyol bajnokság.
"És a mögötte lévők már nem biztos, hogy könnyed meccseket játszanának a német élcsapatokkal."
Egyszerűbb ismét a tényekre támaszkodnunk:
Atlético-Schalke 4-0
Sevilla-Stuttgart 2-0
De szerinted biztosan ezeken a meccseken is a bíró csalt a spanyolok javára, gondolom.
Tudom, hogy neked fájó, de a kimutatásokat az eredmények alapján készítik. Ezek alapján pedig egyértelműen második a spanyol bajnokság.
"És a mögötte lévők már nem biztos, hogy könnyed meccseket játszanának a német élcsapatokkal."
Egyszerűbb ismét a tényekre támaszkodnunk:
Atlético-Schalke 4-0
Sevilla-Stuttgart 2-0
De szerinted biztosan ezeken a meccseken is a bíró csalt a spanyolok javára, gondolom.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 19:38:11
@Lencse.:
A kimutatást úgy készítik, hogy az eredményeket elosztják a csapatok számával, hogy ezáltal súlyozzanak. Ukrajnából összesen négy csapat indult idén nemzetközi kupákban, ezért ez a magas szám. Ezzel adnak lehetőséget a mobilitásra. Ha egy ország csapatai jók, akkor hiába indulnak kevesen, a jó teljesítményük magas számot ér, így előreléphetnek, és indíthatnak több csapatot.
A nagy futballnemzetek viszonylatában viszont (mivel nagyjából ugyanannyi indulójuk volt) nincsenek ilyen jellegű torzulások.
A kimutatást úgy készítik, hogy az eredményeket elosztják a csapatok számával, hogy ezáltal súlyozzanak. Ukrajnából összesen négy csapat indult idén nemzetközi kupákban, ezért ez a magas szám. Ezzel adnak lehetőséget a mobilitásra. Ha egy ország csapatai jók, akkor hiába indulnak kevesen, a jó teljesítményük magas számot ér, így előreléphetnek, és indíthatnak több csapatot.
A nagy futballnemzetek viszonylatában viszont (mivel nagyjából ugyanannyi indulójuk volt) nincsenek ilyen jellegű torzulások.
BK 2009.05.09. 19:38:16
@sporttárs: tehát a papíron kiceruzázott és fejben kicsikicsukizott kimutatások hülyeségek, minden a pályán dől el. oké. de te meg mégis tudod mondani egy Wolfsburg-Herthából és egy Valencia-Villarealból, hogy milyen lenne egy Wolfsburg-Valencia. bruhaha.
a BuLi szerinted élvezhető. oké, szerintem is. én meg ugyanígy vagyok a spanyollal, hogy lehet, hogy a Barcan kívül nincs ojrópailag súlyos csapatuk, de szerintem még így is k*rva jó nézni.
hogy Puhlt nem tekinted visszajátszások megtekintése után szabályosság megítélésében kompetensnek, amiatt meg hadd ne röhögjelek ki. elkezdtél példálózni éles helyzetben elkövetett hibáival. grat. még ha folyamatosan voltak is ilyenjei, azért lassítások megtekintése után hadd legyen már perdöntő a témában.
a BuLi szerinted élvezhető. oké, szerintem is. én meg ugyanígy vagyok a spanyollal, hogy lehet, hogy a Barcan kívül nincs ojrópailag súlyos csapatuk, de szerintem még így is k*rva jó nézni.
hogy Puhlt nem tekinted visszajátszások megtekintése után szabályosság megítélésében kompetensnek, amiatt meg hadd ne röhögjelek ki. elkezdtél példálózni éles helyzetben elkövetett hibáival. grat. még ha folyamatosan voltak is ilyenjei, azért lassítások megtekintése után hadd legyen már perdöntő a témában.
BK 2009.05.09. 19:42:44
@pancho_sanza: nem is erről kéne a poszt. csak valami körbenézés a félszigeten, mi a f*sz is fog történni a hétvégén. tudom, hogy semmi európai értelemben súlyos, meg a Real is szar. de ettől még szerintem mindig vannak jó meccsek minden fordulóban. Bede vagy benito spanyol billentyűzete nincs már meg? mert ha neked tököd ki van vele, akkor ne idegesítsd magad, mert az csak rosszat tesz. :-)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 19:46:53
@BK:
"lehet, hogy a Barcan kívül nincs ojrópailag súlyos csapatuk, de szerintem még így is k*rva jó nézni."
"de ettől még szerintem mindig vannak jó meccsek minden fordulóban"
Én is így vagyok vele. :-)
A spanyol meccsek majdnem mindig tartogatnak valami érdekességet. Van, hogy negyedóráig abszolút semmi és kilátástalanság, aztán egyszerre csak fölpörögnek az események.
Nem értem, miért kell szégyenbe hozni azt, akinek ez tetszik. Én se kritizálom donnellyt egyfolytában, amiért neki meg a skót liga a szíve csücske...
"lehet, hogy a Barcan kívül nincs ojrópailag súlyos csapatuk, de szerintem még így is k*rva jó nézni."
"de ettől még szerintem mindig vannak jó meccsek minden fordulóban"
Én is így vagyok vele. :-)
A spanyol meccsek majdnem mindig tartogatnak valami érdekességet. Van, hogy negyedóráig abszolút semmi és kilátástalanság, aztán egyszerre csak fölpörögnek az események.
Nem értem, miért kell szégyenbe hozni azt, akinek ez tetszik. Én se kritizálom donnellyt egyfolytában, amiért neki meg a skót liga a szíve csücske...
BK 2009.05.09. 20:01:54
@Csöncsön: nekem néha már a képminőség-tónusok meg a spanyol adás kísérőgrafikái is elegendőek. biztos túl sok jó spanyol meccet néztem gimiben. :-D
SamS 2009.05.09. 20:07:29
@Csöncsön: Te ugyanúgy belerúgsz az angol bajnokságba, ahol csak tudsz - szerencsére mostanában nincs sok okod rá neked sem.
Az pedig sokatmondó, hogy Anglia még úgy is 1. a top bajnokságok között, hogy még az FA Kupa majdnem mindenkinek fontosabb, mint az UEFA.
Az pedig sokatmondó, hogy Anglia még úgy is 1. a top bajnokságok között, hogy még az FA Kupa majdnem mindenkinek fontosabb, mint az UEFA.
BK 2009.05.09. 20:12:39
@SamS: na angol meccset is sokat néztem még gimiben, az is bevésődhetett volna. :-D de onnantól, hogy az Arsenal nem a Highbury-ben játszik, nem mindig tudom elhinni, hogy jó lesz nekem, hogy megnézzem a srácokat. :-P
SamS 2009.05.09. 20:15:42
@BK: Ha az Arsenalra gondolsz, akkor őket ne nézd, mert óriási csalódás lesz a '90-es évekhez és az ezredforduló utáni néhány évhez képest...
Tika_ 2009.05.09. 20:22:01
@pancho_sanza: értem. Szerinted a spanyol nem a világ legerősebb bajnoksága. És sokat esett vissza az utóbbi években.
Ez azonban kiba mindegy a történet szempontjából.
Mert van, akit érdekel. Még ilyen sz*r állapotában is.
Ezért akkor kérem a Tisztelt Szerkesztőséget, hogy keressen valakit, aki még hajlandó írni róla. Írjatok ki pályázatot, vagy mittomén, oldjátok meg.
Egyébként elárulok egy titkot: magasról sz*rok a spanyol bajnokságra. Mármint arra, hogy a Messi-barát Getafe mennyit játszik a másik Messi-játszótér Numanciával. Viszont van egy spanyol csapat, amelyiknek meccse lesz holnap, és versenyben van egy trófeáért. La Liga meccs, és bajnoki arany. Ez érdekel.
Feltételezem, akadnak mások is ugyanígy ezzel. Csak őket a Barca nem édekli, hanem a Real, vagy nem a Real, hanem a Sevilla, stb. Vagy akár valamelyik hulladéknak minősített csapat, amelyiknek a játékosait Messi edzőbólyának használja.
Meg persze van Csöncsön :))).
Nem igazán fogom, miért zárja ki a 2 dolog egymást? Mármint persze, ha spanyol játszana angollal, akkor egész egyszerűen semmi mást nem lehetne mondani, hiszen értelmes embernek semmi más eszébe nem jut, mint hogy körömcipővel a falba, megeszik, és hasonlók. Még ezt is meg tudom érteni. De bajnokságról van szó. Ahogy egy kommentelőtárs írta, sokakat még a magyar bajnokság is érdekel. Pedig az biztos nincs nagyságrendekkel a spanyol fölött.
Félreértés ne essék: sírást-nyivákolást, hogy "hát az egyébként nemzetközi szinten reménytelen Barca megint meg fog verni egy még nálánál is fogalmatlanabb csapatot, és a Real Madrid szánalmasborzasztó játékosai, akiket Dombi Tibi is röhögve nézne, és Ronaldo karrierje azért mert tönkre, mert miattuk fáj a lába" nem szeretnék hallani.
Akkor nyissatok egy üres posztot, pls.
Köszönöm.
Ez azonban kiba mindegy a történet szempontjából.
Mert van, akit érdekel. Még ilyen sz*r állapotában is.
Ezért akkor kérem a Tisztelt Szerkesztőséget, hogy keressen valakit, aki még hajlandó írni róla. Írjatok ki pályázatot, vagy mittomén, oldjátok meg.
Egyébként elárulok egy titkot: magasról sz*rok a spanyol bajnokságra. Mármint arra, hogy a Messi-barát Getafe mennyit játszik a másik Messi-játszótér Numanciával. Viszont van egy spanyol csapat, amelyiknek meccse lesz holnap, és versenyben van egy trófeáért. La Liga meccs, és bajnoki arany. Ez érdekel.
Feltételezem, akadnak mások is ugyanígy ezzel. Csak őket a Barca nem édekli, hanem a Real, vagy nem a Real, hanem a Sevilla, stb. Vagy akár valamelyik hulladéknak minősített csapat, amelyiknek a játékosait Messi edzőbólyának használja.
Meg persze van Csöncsön :))).
Nem igazán fogom, miért zárja ki a 2 dolog egymást? Mármint persze, ha spanyol játszana angollal, akkor egész egyszerűen semmi mást nem lehetne mondani, hiszen értelmes embernek semmi más eszébe nem jut, mint hogy körömcipővel a falba, megeszik, és hasonlók. Még ezt is meg tudom érteni. De bajnokságról van szó. Ahogy egy kommentelőtárs írta, sokakat még a magyar bajnokság is érdekel. Pedig az biztos nincs nagyságrendekkel a spanyol fölött.
Félreértés ne essék: sírást-nyivákolást, hogy "hát az egyébként nemzetközi szinten reménytelen Barca megint meg fog verni egy még nálánál is fogalmatlanabb csapatot, és a Real Madrid szánalmasborzasztó játékosai, akiket Dombi Tibi is röhögve nézne, és Ronaldo karrierje azért mert tönkre, mert miattuk fáj a lába" nem szeretnék hallani.
Akkor nyissatok egy üres posztot, pls.
Köszönöm.
Dean 2009.05.09. 22:35:29
@rizla: "mutass még egy csapatot, amelyik ellen odavissza úgy áll fel a több, mint 100 millió eurós kerettel rendelkező chelsea, hogy hősiesen védekezik, aztán reménykedik a kontrákban."
Ember, én Barca szurkoló vagyok :)
Ettől függetlenül be kell ismerni, hogy ilyen sz*rul ebben az idényben még nem játszottunk. Valdes volt jó, Touré+Piquet+Iniesta volt átlagos(!), és látszott rajtuk, hogy küszködnek. De szó szerint. Mintha búvárruhában kellett volna focizniuk, kábé.
Messi, Eto'o, Alves, Keita jobb lett volna ha az öltözőben marad. Bár talán a védőket lefoglalták... Busquets-et csak azért nem kritizálom, mert meccshiánya van és egyébként is csak vészmegoldás volt. Xavi se hozta a rendes formáját.
Ha 1 perccel kevesebbet hosszabít a bíró, akkor 0 (azaz NULLA) kaput eltaláló lövéssel zártuk volna a meccset, ami a Barca-tól egyszerűen elfogadhatatlan. Szerintem nem volt túlzás az "apokaliptikus" jelző.
Guardiola most Rijkaard legsz*rabb napjait idézte. (Piquet mint középcsatár miközben Eto'o az oldalvonal mellett nézelődik??? WTF?!) Minden lehetséges szempontból egy hatalmas nulla volt, de remélem képes reálisan felmérni a helyzetet és a pincéig leb*szta a csapatot az örömünnep után, különben a BL-döntőben nevetség tárgyává válunk és még a bajnoki cím is bebukható.
Az El Classico sikere a fejébe szállt egyeseknek, és Deco+Ronaldinho példáját követve azt hiszik, elég csak kifutni a pályára, és minden rózsaszín.
Aztán ha szembejön egy 10 centivel meg 10 kilóval fejlettebb hátvéd, akkor sírva bújnak anyuci szoknyája mögé. Vagy ami még rosszabb: egyszerűen eltűnnek, felszívódnak. Eto'o és Messi együtt, összesen nem ért annyiszor labdába, mint ahogy egy FÉLIDŐ ALATT elvárható lenne bármelyiktől külön-külön. Ez nem csak formahanyatlás, ez a minimális tenniakarás hiánya.
Ember, én Barca szurkoló vagyok :)
Ettől függetlenül be kell ismerni, hogy ilyen sz*rul ebben az idényben még nem játszottunk. Valdes volt jó, Touré+Piquet+Iniesta volt átlagos(!), és látszott rajtuk, hogy küszködnek. De szó szerint. Mintha búvárruhában kellett volna focizniuk, kábé.
Messi, Eto'o, Alves, Keita jobb lett volna ha az öltözőben marad. Bár talán a védőket lefoglalták... Busquets-et csak azért nem kritizálom, mert meccshiánya van és egyébként is csak vészmegoldás volt. Xavi se hozta a rendes formáját.
Ha 1 perccel kevesebbet hosszabít a bíró, akkor 0 (azaz NULLA) kaput eltaláló lövéssel zártuk volna a meccset, ami a Barca-tól egyszerűen elfogadhatatlan. Szerintem nem volt túlzás az "apokaliptikus" jelző.
Guardiola most Rijkaard legsz*rabb napjait idézte. (Piquet mint középcsatár miközben Eto'o az oldalvonal mellett nézelődik??? WTF?!) Minden lehetséges szempontból egy hatalmas nulla volt, de remélem képes reálisan felmérni a helyzetet és a pincéig leb*szta a csapatot az örömünnep után, különben a BL-döntőben nevetség tárgyává válunk és még a bajnoki cím is bebukható.
Az El Classico sikere a fejébe szállt egyeseknek, és Deco+Ronaldinho példáját követve azt hiszik, elég csak kifutni a pályára, és minden rózsaszín.
Aztán ha szembejön egy 10 centivel meg 10 kilóval fejlettebb hátvéd, akkor sírva bújnak anyuci szoknyája mögé. Vagy ami még rosszabb: egyszerűen eltűnnek, felszívódnak. Eto'o és Messi együtt, összesen nem ért annyiszor labdába, mint ahogy egy FÉLIDŐ ALATT elvárható lenne bármelyiktől külön-külön. Ez nem csak formahanyatlás, ez a minimális tenniakarás hiánya.
Dean 2009.05.09. 22:57:13
Az angol rémuralmat meg szerintem erősen túlértékelik.
Oké, a ManU kemény, ez eddig rendben.
Az Arsenal szerintem távolról sem tartozik európa krémjéhez. Túlságosan fiatalok és szervezetlenek hozzá. Most is csak a sorsolás miatt jutottak el az elődöntőig. (Csoportmásoddikként indulva.)
A Liverpool teljesítménye már évek óta nagyon hullámzó. Ha elkapják a ritmust, akkor oké, egyébként a Soroksár is képes egy döntetlenre ellenük. Egyébként is a sikereik kétharmadát annak köszönhetik, hogy van egy Torres-ük, ez meg azért önmagában nem egy nagy fegyvertény.
A Chelsea-nek van egy kemény védősora egy jó védekező középpályással, de ezzel ott is megállt a tudomány. Anelka mint topcsatár? Ugyan már. (Ja, és szintén csoportmásodikként jutottak tovább.)
Az Inter és a Barca esélyesként szállhat szembe a ManU-n kívül bármelyik angol gigásszal, a Milan, Juve majdnem ugyanannyira, de még a Lyon, a Porto vagy a Bayern sem kéne hogy a gatyájába piszkítson tőlük. A Real éppen formán kívül volt a Pool ellen, de jövőre szerintem ők is összekaparják magukat (mondom ezt Barca drukkerként :)
Aki annyira el van ájulva a PL-től, az tényleg csak gondoljon egy percre arra, hogy mit is jelent, ha a Chelsea 90 percen keresztül 11 emberrel bekkel (Barcelonában). Azt, hogy ők is egyértelműen tudják, a Barca JOBB CSAPAT.
Oké, a ManU kemény, ez eddig rendben.
Az Arsenal szerintem távolról sem tartozik európa krémjéhez. Túlságosan fiatalok és szervezetlenek hozzá. Most is csak a sorsolás miatt jutottak el az elődöntőig. (Csoportmásoddikként indulva.)
A Liverpool teljesítménye már évek óta nagyon hullámzó. Ha elkapják a ritmust, akkor oké, egyébként a Soroksár is képes egy döntetlenre ellenük. Egyébként is a sikereik kétharmadát annak köszönhetik, hogy van egy Torres-ük, ez meg azért önmagában nem egy nagy fegyvertény.
A Chelsea-nek van egy kemény védősora egy jó védekező középpályással, de ezzel ott is megállt a tudomány. Anelka mint topcsatár? Ugyan már. (Ja, és szintén csoportmásodikként jutottak tovább.)
Az Inter és a Barca esélyesként szállhat szembe a ManU-n kívül bármelyik angol gigásszal, a Milan, Juve majdnem ugyanannyira, de még a Lyon, a Porto vagy a Bayern sem kéne hogy a gatyájába piszkítson tőlük. A Real éppen formán kívül volt a Pool ellen, de jövőre szerintem ők is összekaparják magukat (mondom ezt Barca drukkerként :)
Aki annyira el van ájulva a PL-től, az tényleg csak gondoljon egy percre arra, hogy mit is jelent, ha a Chelsea 90 percen keresztül 11 emberrel bekkel (Barcelonában). Azt, hogy ők is egyértelműen tudják, a Barca JOBB CSAPAT.
rizla 2009.05.10. 06:39:25
@pancho_sanza: nagyon savanyú az a szőlő. a spanyol bajnokság jelenleg nem éri el a PL szintjét, ez tény, de ettől még nyugodtan lehet írni róla. ha nem írsz te, írjon más. mondjuk ennyire nulla hitellel, mint amit te összemelóztál magadnak a szezon alatt, nekem sem lenne pofám írni.
rizla 2009.05.10. 06:42:04
@Dean: baromi rosszul látod. csapatszinten a chelsea beton játékát nem sikerült megfelelően lereagálni, de hogy messi ne ért volna labdába.. atyám. nézd újra a meccset. messinek nagyon jó megindulásai, és labdái voltak. más kérdés, hogy ezek önmagukban nem érnek semmit, ahogy xavi szokásosan magas passz statisztikája, vagy iniesta cikázása sem. de hogy ne lett volna akarás.. ezt te sem gondolhatod komolyan.
rizla 2009.05.10. 06:45:27
@sporttárs: újra mondom, mutass még egy csapatot, amelyik ellen a CHELSEA erre a játékra KÉNYSZERÜL. én soha nem állítottam, hogy az úgymond "szép fociért" alanyi jogon jár a győzelem, te nagyon félreértesz engem. ezen a meccsen jobb volt a chelsea (bár a 180 perc alapján már korántsem egyértelmű, sőt, és ugye 2 meccsből áll a párharc), de pl iniesta gólja az minden volt, csak nem ajándék a bírótól, vagy a jóistentől (najó, utóbbitól egy kicsit).
rizla 2009.05.10. 06:51:06
@sporttárs: alap, hogy elfogult vagyok, de ettől még lehet józan értékítéletem egy adott helyzetben, akár a tiédnél józanabb is. ez most egy ilyen helyzet.
"Abban spciel tán még igazad is van, hogy nem piros, csak sárga, bár nem tudom, ezt mire fel mondod, gólhelyzetben kitörő csatár volt, de tán tényleg van olyan passzus."
khm, abidal nem az utolsó védő volt, touré még odaérhetett volna simán. nem tudom mennyire "gólhelyzetben kitörő csatár" valaki 20 méterre a kaputól még egy középső védővel előtte.. de ez már felesleges okfejtés, szabálytalanság ugyanis eleve nem történt.
puhlról meg: olvass el több elemzést is a büntetőgyanús szituációkról, a chelsea-fanok által emlegetett 4-5 (sőt, 8!!) abszolút irreális. csak azért, mert van pár ütközés a 16oson belül, abból még nem következik automatikusan, hogy mondjuk ebből 3 máris büntetőt ér, ez vicc. 1 vagy 2 büntető lett volna jogos, ebből pique-é tűnik biztosnak. a többi olyan, hogy ha befújják, akkor meg azon ment volna a vita, hogy rohadtul nem is volt az. hát ez van.
"Abban spciel tán még igazad is van, hogy nem piros, csak sárga, bár nem tudom, ezt mire fel mondod, gólhelyzetben kitörő csatár volt, de tán tényleg van olyan passzus."
khm, abidal nem az utolsó védő volt, touré még odaérhetett volna simán. nem tudom mennyire "gólhelyzetben kitörő csatár" valaki 20 méterre a kaputól még egy középső védővel előtte.. de ez már felesleges okfejtés, szabálytalanság ugyanis eleve nem történt.
puhlról meg: olvass el több elemzést is a büntetőgyanús szituációkról, a chelsea-fanok által emlegetett 4-5 (sőt, 8!!) abszolút irreális. csak azért, mert van pár ütközés a 16oson belül, abból még nem következik automatikusan, hogy mondjuk ebből 3 máris büntetőt ér, ez vicc. 1 vagy 2 büntető lett volna jogos, ebből pique-é tűnik biztosnak. a többi olyan, hogy ha befújják, akkor meg azon ment volna a vita, hogy rohadtul nem is volt az. hát ez van.
rizla 2009.05.10. 06:53:49
@Dean: ez is egy állati vicces komment, a milan meg a juve a PL-élcsapatok szintjén, na ne : DDDDDDD a bayern emlegetésénél meg tényleg megállt a szívem.
sporttárs 2009.05.10. 07:34:17
@rizla: Kétségtelen, vannak nálad elvakultabbak is, ami miatt nem hiszem, hogy speciel az enyémnél sokkal józanabb az ítéleted, az csak az az apróság, hogy te valóban szurkoltál az egyik csapatnak. Nekem pedig (magánügy de hát itt most érv) ha van tökmindegy dolog, akkor az az, hogy két külföldi csapat meccsén ki nyer vagy jut tovább. Egyszerűen nem szurkolok egyetlen "nagycsapatnak"sem, az ehhez szükséges érzelmi kötődéshez nálam a tévében átélhetőnél személyesebb élményekre van szükség.
Őszintén szólva mindig ironikusan figyelem, ahogy itthonról többes első személyben írogatnak és dícsérnek vagy anyáznak emberek, csapatokat elnököket, játékosokat szidnak Spanyol-, Olasz- vagy Németországban. ("Kikaptunk, mi a faszért nem küldjük már el ezt a hülyét?")
Érthető pótcselekvés a magyar nihil közepén, de nekem nem jön be, ennyi. Asszem, jókat vitatkozni enélkül is lehet meccsekről, miként képben lenni is a nemzetközi focival kapcsolatban.
Még ahhoz, amit írsz. Nem hiszem, hogy ha több elemzést elolvasok (milyen elemzéseket?) ezekről a szitukról, az jobban segít véleményem kialakításában, mint ha megnézem őket saját szemmel. Láttam a helyszínen, az persze önmagában kevesebb, mint a tévében, de láttam az ismétléseket is, ezek alapján szerintem pl. Drogba két fetrengése közül minimum egyik simán adható 11-es volt, mert Abidal a térdébe rúgott. Az más kérdés, hogy az elefántcsontparti túlzottan akarja ezeket a 11-eseket ahelyett, hogy berúgná a helyzetet.
Ha Puhlt nem is teszem mércévé, azt speciel tőle (is) tudom, nincs olyan, hogy "utolsó ember" csodálkozm, hogy te, aki azért tájékozott vagy, ezt hozod elő. Bárkit ki lehet állítani, ha a kilépő csatárt felrúgja, tökmindegy, volt-e valaki még pár méterrel arrébb-hátrébb. A lassítás sem győzött meg, hogy abban a szituban Abidal és Anelka között nem történt semmilyen kontaktus, az ellenkezőjéről sem, ez pont olyan döntése volt a bírónak, mint a Drogba-féle 11-esek, csak mivel ez épp a Barcát sújtotta, ti többet emlegetitek.
Őszintén szólva mindig ironikusan figyelem, ahogy itthonról többes első személyben írogatnak és dícsérnek vagy anyáznak emberek, csapatokat elnököket, játékosokat szidnak Spanyol-, Olasz- vagy Németországban. ("Kikaptunk, mi a faszért nem küldjük már el ezt a hülyét?")
Érthető pótcselekvés a magyar nihil közepén, de nekem nem jön be, ennyi. Asszem, jókat vitatkozni enélkül is lehet meccsekről, miként képben lenni is a nemzetközi focival kapcsolatban.
Még ahhoz, amit írsz. Nem hiszem, hogy ha több elemzést elolvasok (milyen elemzéseket?) ezekről a szitukról, az jobban segít véleményem kialakításában, mint ha megnézem őket saját szemmel. Láttam a helyszínen, az persze önmagában kevesebb, mint a tévében, de láttam az ismétléseket is, ezek alapján szerintem pl. Drogba két fetrengése közül minimum egyik simán adható 11-es volt, mert Abidal a térdébe rúgott. Az más kérdés, hogy az elefántcsontparti túlzottan akarja ezeket a 11-eseket ahelyett, hogy berúgná a helyzetet.
Ha Puhlt nem is teszem mércévé, azt speciel tőle (is) tudom, nincs olyan, hogy "utolsó ember" csodálkozm, hogy te, aki azért tájékozott vagy, ezt hozod elő. Bárkit ki lehet állítani, ha a kilépő csatárt felrúgja, tökmindegy, volt-e valaki még pár méterrel arrébb-hátrébb. A lassítás sem győzött meg, hogy abban a szituban Abidal és Anelka között nem történt semmilyen kontaktus, az ellenkezőjéről sem, ez pont olyan döntése volt a bírónak, mint a Drogba-féle 11-esek, csak mivel ez épp a Barcát sújtotta, ti többet emlegetitek.
sporttárs 2009.05.10. 07:39:38
@rizla: Nem is állítottam, hogy két meccs alapján a Barcelona ne érdemelte volna meg legalább annyira, már ha a helyzetek számát vesszük. Az, hogy náluk volt többet a labda, meg ilyenek, amivel élből jöbbek a csöncsönisták, nem hat meg túlzottan, a Chelsea nem a labdát akarta birtokolni, hanem egy hatékony Barca-ellenes taktikát végigvinni, tulajdonképpen sikerült nekik, jobban, mint a Barcának a szokásost erőltetni.
Ha egy csapat annyira veszélyes, hogy az ellenfél esélye ellene a rendkívül szervezett védekezés(erre írod te: kényszerül), az szép dolog, csak ezt a fölényt érvényesíteni kell tudni.
Szerencsével sikerült.
Ha egy csapat annyira veszélyes, hogy az ellenfél esélye ellene a rendkívül szervezett védekezés(erre írod te: kényszerül), az szép dolog, csak ezt a fölényt érvényesíteni kell tudni.
Szerencsével sikerült.
sporttárs 2009.05.10. 07:44:53
@BK: Lassítások megtekintése után ki nem perdöntő a témában, aki látott már mondjuk kétszáz focimeccset életében?
Ja, az lehet, hogy egy öreg bíró el tudja mondani, miért nem szokott mégse fújni ilyenkor, lehet annak ezer oka, túl korai, hadd nyugodjanak még a kedélyek, előzőleg sem fújtam, stb. - aztán lehet vitatkozni, mérlegelhet.-e így egy bíró.
De önmagában ahhoz, hogy nyolc kamerából visszajátszott lassítás után megmondja valaki, ez akkor fault volt vagy nem, nem kell bírónak lenni. (Ha meg nem derül ki egyértelműen ennyi képből, akkor tőlem mondhat Puhl akármit.)
Ja, az lehet, hogy egy öreg bíró el tudja mondani, miért nem szokott mégse fújni ilyenkor, lehet annak ezer oka, túl korai, hadd nyugodjanak még a kedélyek, előzőleg sem fújtam, stb. - aztán lehet vitatkozni, mérlegelhet.-e így egy bíró.
De önmagában ahhoz, hogy nyolc kamerából visszajátszott lassítás után megmondja valaki, ez akkor fault volt vagy nem, nem kell bírónak lenni. (Ha meg nem derül ki egyértelműen ennyi képből, akkor tőlem mondhat Puhl akármit.)
sporttárs 2009.05.10. 07:47:07
@Csöncsön: Ja, értem, találtál egy 4-0-át, és szerinted egy 2-0 az már feltétlenül könnyed meccs. Bizonyára.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 09:49:18
@sporttárs:
Nem "találtam", hanem leírtam azoknak a mecseknek az eredményét, amikor egy spanyol élcsapat egy német élcsapattal mérkőzött. Mindkét mérkőzés nagyon sima volt, a Sevilla-Stuttgarton például már a 16. percben kialakult a végeredmény. Mindezt annak a tényszerű cáfolatára, amit te leírtál.
@SamS:
Soha nem titkoltam, hogy nem a szívem csücske a PL. De egyrészt olyasmiket soha nem írtam róla, amiket Pancho a spanyol bajnokságról*, másrészt nem is az én "feladatom" e blogon, hogy PL-posztokat írjak.
*Kíváncsi lennék pedig a PL-rajongók reakcióira, ha fele akkora szarkazmussal és gyűlölettel írnék PL-csapatokról, ahogy Pancho a spanyol csapatokról.
:-)
Nem "találtam", hanem leírtam azoknak a mecseknek az eredményét, amikor egy spanyol élcsapat egy német élcsapattal mérkőzött. Mindkét mérkőzés nagyon sima volt, a Sevilla-Stuttgarton például már a 16. percben kialakult a végeredmény. Mindezt annak a tényszerű cáfolatára, amit te leírtál.
@SamS:
Soha nem titkoltam, hogy nem a szívem csücske a PL. De egyrészt olyasmiket soha nem írtam róla, amiket Pancho a spanyol bajnokságról*, másrészt nem is az én "feladatom" e blogon, hogy PL-posztokat írjak.
*Kíváncsi lennék pedig a PL-rajongók reakcióira, ha fele akkora szarkazmussal és gyűlölettel írnék PL-csapatokról, ahogy Pancho a spanyol csapatokról.
:-)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 10:02:40
@sporttárs: "Az, hogy náluk volt többet a labda, meg ilyenek, amivel élből jöbbek a csöncsönisták, nem hat meg túlzottan, a Chelsea nem a labdát akarta birtokolni, hanem egy hatékony Barca-ellenes taktikát végigvinni, tulajdonképpen sikerült nekik"
Nem tudom, kik azok a csöncsönisták :-), mindenesetre a mérhető statisztikai mutatók (melyek mindegyike kivétel nélkül két meccs alapján a Barcelonát hozta ki győztesnek) arra legalábbis jók, hogy ÁRNYALJÁK A KÉPET, mely szerint a Barca "labdába sem tudott rúgni", "el se jutott a kapuig", "nem tudott mit kezdeni a Chelsea-vel" stb. stb.
180 perc alapján ikszes párharc volt (ezen amúgy mi csodálkozni való van, amikor a világ két talán legjobb csapata, de legalábbis legjobb támadósora és legjobb védelme találkozik egymással?), melyet a nagyobb akarat és a szerencse döntött el a Barcelona javára.
Nem tudom, kik azok a csöncsönisták :-), mindenesetre a mérhető statisztikai mutatók (melyek mindegyike kivétel nélkül két meccs alapján a Barcelonát hozta ki győztesnek) arra legalábbis jók, hogy ÁRNYALJÁK A KÉPET, mely szerint a Barca "labdába sem tudott rúgni", "el se jutott a kapuig", "nem tudott mit kezdeni a Chelsea-vel" stb. stb.
180 perc alapján ikszes párharc volt (ezen amúgy mi csodálkozni való van, amikor a világ két talán legjobb csapata, de legalábbis legjobb támadósora és legjobb védelme találkozik egymással?), melyet a nagyobb akarat és a szerencse döntött el a Barcelona javára.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 10:31:05
@rizla: hitelesség és következetesség összetartoznak, olyan nincs, hogy alapkészségeket tekintve valaki tavaly nagy játékos, idén meg egy senki. Olyan sincs, hogy a spanyol csapatok jók, aztán az első komolyabb ellenfél után kiesnek, ha a bíró nem könyörül meg rajtuk.
Ha leírok valamit szerzőként,akkor annak állnia kell az idő próbáját. Ha nem állja, akkor hiteltelen vagyok.
A spanyol bajnokságról sok dolgot írtam az elmúlt másfél évben, a kedvem akkor ment el, amikor egy év folyamatos vitájának végére az Anfield Road pontot tett. Nálam sokkal hitelesebbek és igazán profik is elmondták már véleményüket, leírtak dolgokat spanyol bajnokságról, Real Madridról vagy éppen a Barcelonáról. Én mindig vállaltam az enyémet. Tavaly tavasszal, tavaly ősszel és idén tavasszal is.
S szerintem az a következetesség, hogy vállalom a tavaly tavaszi, a tavaly őszi véleményemet most is.
Hiteles meg akkor vagyok, ha a következetesen vállalt véleményem a valóságtól nem elrugaszkodott és sok tekintetben igaznak bizonyul. Szerencsére nem én vagyok az egyetlen, aki a témában gondolatokat fogalmazott meg, így el tudom róluk dönteni, hogy melyik mennyire hiteles.
Rólam meg az olvasó - Veled együtt - dönti el mennyire vagyok hiteles.
Ha leírok valamit szerzőként,akkor annak állnia kell az idő próbáját. Ha nem állja, akkor hiteltelen vagyok.
A spanyol bajnokságról sok dolgot írtam az elmúlt másfél évben, a kedvem akkor ment el, amikor egy év folyamatos vitájának végére az Anfield Road pontot tett. Nálam sokkal hitelesebbek és igazán profik is elmondták már véleményüket, leírtak dolgokat spanyol bajnokságról, Real Madridról vagy éppen a Barcelonáról. Én mindig vállaltam az enyémet. Tavaly tavasszal, tavaly ősszel és idén tavasszal is.
S szerintem az a következetesség, hogy vállalom a tavaly tavaszi, a tavaly őszi véleményemet most is.
Hiteles meg akkor vagyok, ha a következetesen vállalt véleményem a valóságtól nem elrugaszkodott és sok tekintetben igaznak bizonyul. Szerencsére nem én vagyok az egyetlen, aki a témában gondolatokat fogalmazott meg, így el tudom róluk dönteni, hogy melyik mennyire hiteles.
Rólam meg az olvasó - Veled együtt - dönti el mennyire vagyok hiteles.
BK 2009.05.10. 10:31:41
@sporttárs: na azt hiszem lassan elérünk oda, hogy magadat is kiröhögjed. :-) tehát mivel olvastad a hozzászólásomban, hogy a világ egykori éljátékvezetője lassítás után valószínűleg kompetens abban, hogy megítélje a szabálytalanság tényét... valószínűleg az eszed tudja, hogy ez így azért elég jó érvelés. de hát csak hajt előre az a k*rva nagy kommentelő-power, minden futballblogolvasó dühös elszántsága és nem tudod elfogadni, hogy ez jó lehet így.
"Ha meg nem derül ki egyértelműen ennyi képből, akkor tőlem mondhat Puhl akármit." - ja, értem.
de figyelj! akkor egyszerűbb eltt volna azt mondanod a kezdetektől, hogy nem tudsz ilyenekben gondolkodni, mint hogy ki hogyan ítéli meg, hogy szólnak a szabálykönyvek é mi a szabályértelmezés, mert a meccs közben annyira felnyomtad az agyadat és különben is annyira elszánt vagy amellett, ahogy elsőre érezted, hogy sz*rsz mindenki véleményére.
viszont ahogy megpróbálod racionalizálni azzal, hogy elmondod, hogy semmilyen szakértőnek nincsen semmilyen kompetenciája arra, hogy megítélje, az már elég vicces. két hét múlva nézz vissza ide és röhögd ki magadat erősen! :-)
"Ha meg nem derül ki egyértelműen ennyi képből, akkor tőlem mondhat Puhl akármit." - ja, értem.
de figyelj! akkor egyszerűbb eltt volna azt mondanod a kezdetektől, hogy nem tudsz ilyenekben gondolkodni, mint hogy ki hogyan ítéli meg, hogy szólnak a szabálykönyvek é mi a szabályértelmezés, mert a meccs közben annyira felnyomtad az agyadat és különben is annyira elszánt vagy amellett, ahogy elsőre érezted, hogy sz*rsz mindenki véleményére.
viszont ahogy megpróbálod racionalizálni azzal, hogy elmondod, hogy semmilyen szakértőnek nincsen semmilyen kompetenciája arra, hogy megítélje, az már elég vicces. két hét múlva nézz vissza ide és röhögd ki magadat erősen! :-)
BK 2009.05.10. 10:41:19
@pancho_sanza: "aztán az első komolyabb ellenfél után kiesnek, ha a bíró nem könyörül meg rajtuk" - azért tőled több racionalitát várnék a párharc játékvezetésének megítélésében. :-)
veled kapcsolatban pedig nem a hitelességeden filózik a spanyolposztolvasó közönség szerintem, hanem azon, hogy milyen jó posztokat írtál, amikor még nem voltál iszonyatosan dühös.
veled kapcsolatban pedig nem a hitelességeden filózik a spanyolposztolvasó közönség szerintem, hanem azon, hogy milyen jó posztokat írtál, amikor még nem voltál iszonyatosan dühös.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 10:46:12
@pancho_sanza:
Nézd, ha az a véleményed, hogy "a spanyol bajnokság szar", akkor soha nem fog olyan esemény történni, amelyben ne tudnád megtalálni ennek igazolását. (Természetesen ugyanez érvényes "a spanyol bajnokság jó" jellegű kijelentésekre is.)
Amikor ennél konkrétabb dolgokat írsz le, azokat gyakran megcáfolta az idő, elegendő a "Katalán gödör" című írás jónéhány megállapítására utalni.
Félreértés ne essék: szerintem ez nem baj. Egyikünk sem jós, mindnyájan tévedhetünk.
De a tévedést úgy állítani be mint következetességet, majd ehhez a tévedéshez tűzön-vízen át ragaszkodni, minden eredményt és mérkőzést ennek igazolására fölhasználni: na ez az, ami engem személy szerint roppant mód föl tud idegesíteni benned.
Legalább egy fél szó, hogy igen, Guardiola képességeit tényleg félreismertem, vagy valami. A tévedés minimális mértékű beismerése. Nem is lenne ilyen feszültség itt.
Nézd, ha az a véleményed, hogy "a spanyol bajnokság szar", akkor soha nem fog olyan esemény történni, amelyben ne tudnád megtalálni ennek igazolását. (Természetesen ugyanez érvényes "a spanyol bajnokság jó" jellegű kijelentésekre is.)
Amikor ennél konkrétabb dolgokat írsz le, azokat gyakran megcáfolta az idő, elegendő a "Katalán gödör" című írás jónéhány megállapítására utalni.
Félreértés ne essék: szerintem ez nem baj. Egyikünk sem jós, mindnyájan tévedhetünk.
De a tévedést úgy állítani be mint következetességet, majd ehhez a tévedéshez tűzön-vízen át ragaszkodni, minden eredményt és mérkőzést ennek igazolására fölhasználni: na ez az, ami engem személy szerint roppant mód föl tud idegesíteni benned.
Legalább egy fél szó, hogy igen, Guardiola képességeit tényleg félreismertem, vagy valami. A tévedés minimális mértékű beismerése. Nem is lenne ilyen feszültség itt.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 10:50:15
@Tika_: sajnálom, jogos elvárás egy új szerző és nem is igazán én állok az útjában. Sőt még támogatom is. (elvégre milyen jókat röhöghetnék most egy Messinek, Eto'onak és Xavinak holtversenyes aranylabdát osztogató szerzőn)
Próbáltam mást, főleg pozitív dolgokat írni, ugyanakkor a nem létező hitelességem rovására menne, ha most hirtelen pozitívba mennék át, hiszen nem tapsolhatok azoknak a csapatoknak és játékosoknak, akiket folyamatosan lehúztam.
Próbáltam mást, főleg pozitív dolgokat írni, ugyanakkor a nem létező hitelességem rovására menne, ha most hirtelen pozitívba mennék át, hiszen nem tapsolhatok azoknak a csapatoknak és játékosoknak, akiket folyamatosan lehúztam.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 10:54:20
@pancho_sanza: "Próbáltam mást, főleg pozitív dolgokat írni..."
... és nem is lehetett nem úgy olvasni, mint maró gúnyt.
... és nem is lehetett nem úgy olvasni, mint maró gúnyt.
BK 2009.05.10. 11:01:25
@pancho_sanza: értsem úgy, hogy a Barcaval szerinted nem az a helyzet, hogy akármennyire is kápráztató, abszolút értékben tudni kell helyén kezelni, hanem szerinted valójában tényleg értéktelen kóklerek?
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 11:07:04
@Csöncsön: Említed a katalán gödröt. beszélhetünk róla, hogy melyik állításával nem értesz egyet. Amikor még Bede nyolc hónappal később is azt írja, hogy mind a csapatank, mind Messinek van mit bizonyítania.
Beszélhetünk arról, hogy taktikai és emberi oldalról mennyit lépett előre Guradiola,. Nyugalom végig fogjuk venni azt a cikket pontról pontra a szezon végén.
Egy dologban tévedtem nagyot. Amikor azt gondoltam, hogy a tavalyi bajnoki színvonal alulmúlhatatlan. Sikerült rácáfolniuk.
Beszélhetünk arról, hogy taktikai és emberi oldalról mennyit lépett előre Guradiola,. Nyugalom végig fogjuk venni azt a cikket pontról pontra a szezon végén.
Egy dologban tévedtem nagyot. Amikor azt gondoltam, hogy a tavalyi bajnoki színvonal alulmúlhatatlan. Sikerült rácáfolniuk.
brassmonkey24 2009.05.10. 11:11:39
Barcelona van egy taktikája amivel spanyolhonba tönkre ver mindenkit,de ez semmit sem ér 10 emberes védekezéssel szemben,chelsea ellen váratlan húzások hiányoztak,ezért nem lehet messit kikiáltani a világ legjobb játékosának,chelsea meg magát ejtette ki,sokkal bátrabban kellet volna focizni nem félni annyira tölük,
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 11:12:10
@BK: Higuaínról és Gagoról mondtam, hogy kókler, de a Barca játékosairól nem rémlik, hogy ilyesmit mondtam volna.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 11:14:40
@pancho_sanza:
Rizla a múltkor beidézte egyes részleteit, nagyjából mindenben az ellenkezője igazolódott annak, amit akkor fölvázoltál.
Részletek helyett beszéljen az eredmény.
Tavaly Rijkarddal:
3. FC Barcelona 38 19 gy. 10 d. 9 v. 76:43 +33 67 pont
Idén Guardiolával:
1. Barcelona 34 27 gy. 4 d. 3 v. 100-28 +72 85 pont
Csak a mezőny gyengülésére fogni ezt a különbséget (miközben a mezőny nemzetközi téren pontosan ugyanúgy teljesített, ahogy tavaly): ez az, ami szerintem már átfutás az irracionálisba.
Rizla a múltkor beidézte egyes részleteit, nagyjából mindenben az ellenkezője igazolódott annak, amit akkor fölvázoltál.
Részletek helyett beszéljen az eredmény.
Tavaly Rijkarddal:
3. FC Barcelona 38 19 gy. 10 d. 9 v. 76:43 +33 67 pont
Idén Guardiolával:
1. Barcelona 34 27 gy. 4 d. 3 v. 100-28 +72 85 pont
Csak a mezőny gyengülésére fogni ezt a különbséget (miközben a mezőny nemzetközi téren pontosan ugyanúgy teljesített, ahogy tavaly): ez az, ami szerintem már átfutás az irracionálisba.
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.10. 11:16:58
@pancho_sanza: idézet: "hitelesség és következetesség összetartoznak, olyan nincs, hogy alapkészségeket tekintve valaki tavaly nagy játékos, idén meg egy senki. Olyan sincs, hogy a spanyol csapatok jók, aztán az első komolyabb ellenfél után kiesnek, ha a bíró nem könyörül meg rajtuk.
Ha leírok valamit szerzőként,akkor annak állnia kell az idő próbáját. Ha nem állja, akkor hiteltelen vagyok."
1-re: lesérül, nem játszik semmit.
2-ra. miért ne változhatnának a dolgok? ami miatt aztán valami már nem lesz igaz. mondjuk a spanyol bajnokságból nem lesz egyik napról a másikra premiere league, vagy mi, de ez nem von el semmit az értékéből. a különbségek elsősorban amúgy is gazdasági eredetűek szerintem. a barcából se érti senki, miért lett hirtelen olyan jó csapat (nem az edző miatt, szerintem :)). a real madrid mélyrepülése mögött viszont nyilvánvaló okokat lehet sejteni...
3-ra: nem tankönyvet irsz, hanem véleményt, ez egy blog, még csak objektívnak se kell lenni. szerintem :) nem tudsz hiteltelen lenni egy ilyen helyen, ha egy iráson belül következetes vagy. de ez az én véleményem.
Ha leírok valamit szerzőként,akkor annak állnia kell az idő próbáját. Ha nem állja, akkor hiteltelen vagyok."
1-re: lesérül, nem játszik semmit.
2-ra. miért ne változhatnának a dolgok? ami miatt aztán valami már nem lesz igaz. mondjuk a spanyol bajnokságból nem lesz egyik napról a másikra premiere league, vagy mi, de ez nem von el semmit az értékéből. a különbségek elsősorban amúgy is gazdasági eredetűek szerintem. a barcából se érti senki, miért lett hirtelen olyan jó csapat (nem az edző miatt, szerintem :)). a real madrid mélyrepülése mögött viszont nyilvánvaló okokat lehet sejteni...
3-ra: nem tankönyvet irsz, hanem véleményt, ez egy blog, még csak objektívnak se kell lenni. szerintem :) nem tudsz hiteltelen lenni egy ilyen helyen, ha egy iráson belül következetes vagy. de ez az én véleményem.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 11:23:27
@anonim222 [semleges néző]: "a barcából se érti senki, miért lett hirtelen olyan jó csapat (nem az edző miatt, szerintem :))."
Szerintem meg pont, hogy 90%-ban az edző keze munkája ez. :-)
Szerintem meg pont, hogy 90%-ban az edző keze munkája ez. :-)
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.10. 11:30:13
@Csöncsön: sokszor elfelejtjük, hogy az edzőt is remekül hidegre teheti a csapata, ahogy ez a barca tette rijkaarddal szerintem. de megemlíthetném klinsmann és néhány topjátékosa viszonyát is (előfordul ez kisebb csapatoknál is). aztán jön az új főnök, és mindenki bízonyít... no, meg a tulaj is beszól, hogy most már elég a sztrájkból. szóval, Guardiolával én még várnék: jó időben, jó helyre tudott kerülni. szerintem :). ettől még nagy edző lesz, ha így folytatja.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 11:42:59
@anonim222 [semleges néző]:
Nem véletlen, hogy Guardiola azzal kezdte edzői tevékenykedését, hogy mindenekelőtt a morált kell helyre tenni.
Újraolvastam a "Katalán gödör" című írást, és még megdöbbentőbb, mint ahogy gondoltam rá. Pancho szóról szóra leírja mindazt, amiben a Barcelona megváltozott tavalyhoz képest. Minden egyes pontja igazolódott. A Barca kijött abból a gödörből, amelyben tavaly és tavalyelőtt volt.
Nem véletlen, hogy Guardiola azzal kezdte edzői tevékenykedését, hogy mindenekelőtt a morált kell helyre tenni.
Újraolvastam a "Katalán gödör" című írást, és még megdöbbentőbb, mint ahogy gondoltam rá. Pancho szóról szóra leírja mindazt, amiben a Barcelona megváltozott tavalyhoz képest. Minden egyes pontja igazolódott. A Barca kijött abból a gödörből, amelyben tavaly és tavalyelőtt volt.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 11:46:14
@Csöncsön:
Tényleg pontról pontra kellene végigmenni rajta, annyira megdöbbentő.
Pl. "Iniesta sohasem lesz meccset eldöntő ember" --> Chelsea-Barcelona, Barcelona-Sevilla
És így tovább.
Mindenkinek ajánlom azt az írást újraolvasásra, aki meg akarja érteni, hogy ez a Barca miben lett más, mint a tavalyi.
Tényleg pontról pontra kellene végigmenni rajta, annyira megdöbbentő.
Pl. "Iniesta sohasem lesz meccset eldöntő ember" --> Chelsea-Barcelona, Barcelona-Sevilla
És így tovább.
Mindenkinek ajánlom azt az írást újraolvasásra, aki meg akarja érteni, hogy ez a Barca miben lett más, mint a tavalyi.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 12:52:22
@Pesszimista Pista: Oké Oleguer nem sajátnevelés, de katalán nacionalistaként, nála kevés elkötelezetebb Barca játékos volt a történelemben, mégha egy másik katalán csapatban nevelkedett is.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 13:03:57
@sporttárs: Kérdezem csak: az nem a gigantikus sztárság része, ha valaki egy szarul játszott meccs legvégén ad egy okos gólpasszt és egy másik talán kissé alulértékelt klasszis meg úgy bebassza mint a parancsolat?
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 13:48:16
@heinrich: Off. Azért Puhl vébé-döntőjében szerepe volt a sportdiplomáciának, konkrétan a nagy elődnek, Palotai Károlynak, aki éppen akkor tagja volt a FIFA játékvezetői bizottságának. Ő maga mesélte nekem, hogy a Játékvezetői Bizottság döntött a kérdésben, de a FIFA vezetői megpróbáltak nyomást gyakorolni a JB-re Mikkelsen érdekében. Ezért a Bizottság dafke és Palotai Károly tekintélyének hatására, a másik kalapban lévő bírót, Puhl Sanyit választotta. Aztán Sanyi hiba nélkül lehozta a meccset és az év bírója lett.
Egyébként itt egy páréves cikk,közös interjú Palotai Károllyal és elektronikuszenei dj fiával Palotai Zsolttal, saját tollból. Aki szereti focit és a darenbézt olvassa bátran. www.origo.hu/party/20061223apate.html
Egyébként itt egy páréves cikk,közös interjú Palotai Károllyal és elektronikuszenei dj fiával Palotai Zsolttal, saját tollból. Aki szereti focit és a darenbézt olvassa bátran. www.origo.hu/party/20061223apate.html
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 14:00:09
@sporttárs: "Amennyire én tudom, Puhl az olasz lobbi egyik kedvence volt a lehetséges választékból, és ha Luis Enrique eltört orrára gondolok a '90-es negyeddöntőből és a mi Sanyink elegáns rászarására a dologban, akkor el is hiszem." Elég rosszul emlékszel és elégrosszul is tudod, már amennyire. A Luis Enrique-Tassotti affér '94-ben volt, ráadásul játékon kívül. Puhl háttal állt az esetnek, maximum a partjelző láthatta, de akkor még nem headsettel rohangáltak a sporik. A játékvezetői jelentés ezeket a tényeket figyelembe véve akkor is dicsérte Puhl teljesítményét. Aztán ahhoz képest, hogy az olasz lobbi embere volt, elég hevesen anyázták az olaszok a'97-es Dortmund-Juve Bl-döntő után. Sőt az olasz újságok azt állították, hogy Sanyi a DFB embere.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.10. 14:08:44
@popp: ezért is írtam, h az egyenlők közt is vannak elsők, sőt Palotai nevével (is) előálltam, de ez teljesen természetes. Sanyi meg mindent elért, amit egy bíró elérhet, csak nem volt teljesen hülye.
A nagy elődök szerepe egyébként az EB pályázatunknál érzékelhető volt... :(
A nagy elődök szerepe egyébként az EB pályázatunknál érzékelhető volt... :(
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 14:28:49
@pancho_sanza: Az Anfield arra vitára tett pontot, hogy PL jelenleg erősebb, mint a spanyol bajnokság, de ez talán az utóbbi két évben nem is volt vita tárgya.
Értem én a maximalizmusodat, amelyben ha aktuálisan nem Real világ legjobbja, de legalábbis leglátványosabban játszó csapata, akkor egy halomfos, nyerhet akárhány bajnokságot. És ha spanyol bajnokság aktuálisan nem a világ legerősebb bajnoksága, ahogy az ezredfordulón volt, hanem a második-harmadik, akkor már nem is érdem azt megnyerni. De azért az új, hogy már írni sem lehet róla ezért.
A cikked, amely pedig leginkább kiálta az idő próbáját az a katalán gödörről szólt. Erre félévre aztán van egy csúfos Real vereség Liverpoolban és te igazolva látod másfél éves maximalista fikázódásodat és ülsz a babérokon.
Értem én a maximalizmusodat, amelyben ha aktuálisan nem Real világ legjobbja, de legalábbis leglátványosabban játszó csapata, akkor egy halomfos, nyerhet akárhány bajnokságot. És ha spanyol bajnokság aktuálisan nem a világ legerősebb bajnoksága, ahogy az ezredfordulón volt, hanem a második-harmadik, akkor már nem is érdem azt megnyerni. De azért az új, hogy már írni sem lehet róla ezért.
A cikked, amely pedig leginkább kiálta az idő próbáját az a katalán gödörről szólt. Erre félévre aztán van egy csúfos Real vereség Liverpoolban és te igazolva látod másfél éves maximalista fikázódásodat és ülsz a babérokon.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 14:35:22
@SamS: A nagy bajnokságok csapatairól, így az olaszokról és a spanyolokról is elmondhatjuk, hogy kakálnak bele az UEFA-kupába.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 14:40:38
@heinrich: én nem Puhl képességeinek vitatása szándékával, hanem a tények kedvéért írtam ide ezt. És Puhllal én is úgy vagyok, mint te, játékveztői kérdésekben adok véleményére.
Úgy látszik Sevcsenko és Bubka vagy Boniek nagyobb előd volt, mint a Szikla és a magyar cézár :(.
Úgy látszik Sevcsenko és Bubka vagy Boniek nagyobb előd volt, mint a Szikla és a magyar cézár :(.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 16:47:19
@Csöncsön: bár az egész vikkben nincs igazam, de ezt a pár mondatot kérem magamnak:
"...Messi mindössze egy kiváló jobbszélső, aki egyszer végigment a Getafén. Azóta viszont fokozottan ügyelnek rá, így csak elvétve képes mérkőzéseket eldönteni. Pedig a figyelem középpontjában is lehet nagy dolgokat véghezvinni. Lásd a tizenhat centivel magasabb C. Ronaldot!"
"...Messi mindössze egy kiváló jobbszélső, aki egyszer végigment a Getafén. Azóta viszont fokozottan ügyelnek rá, így csak elvétve képes mérkőzéseket eldönteni. Pedig a figyelem középpontjában is lehet nagy dolgokat véghezvinni. Lásd a tizenhat centivel magasabb C. Ronaldot!"
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 16:51:40
@pancho_sanza:
Hát ennek a mondatnak is beigazolódott az ellenkezője. (Persze Messi soha nem volt gödörben, tavaly csak a sérülései hátráltatták; mindenesetre idénre ért tényleg vitathatatlan aranylabdássá.)
Ne soroljuk a meccseket, melyeken parádézott, akár a Sahtar, akár a Lyon, Bayern, Sevilla, Real Madrid, Atlético ellen. Maradjunk a Chelsea-meccsnél. Ahol mindig hárman álltak rajta, még a 93. percben is, amikor is egy csodálatosan okos passzal hozta lövőhelyzetbe Iniestát, aki nem is habozott élni a lehetőséggel.
Hát ennek a mondatnak is beigazolódott az ellenkezője. (Persze Messi soha nem volt gödörben, tavaly csak a sérülései hátráltatták; mindenesetre idénre ért tényleg vitathatatlan aranylabdássá.)
Ne soroljuk a meccseket, melyeken parádézott, akár a Sahtar, akár a Lyon, Bayern, Sevilla, Real Madrid, Atlético ellen. Maradjunk a Chelsea-meccsnél. Ahol mindig hárman álltak rajta, még a 93. percben is, amikor is egy csodálatosan okos passzal hozta lövőhelyzetbe Iniestát, aki nem is habozott élni a lehetőséggel.
mann 2009.05.10. 16:58:16
Csak a szokásos.....
"vitathatatlan aranyalabdás" titulus májusban.
"hárman álltak rajta" - miközben a meccsen többször Ashley Cole egyedül is megfogta, a gólpassznál pedig mákja volt mert a mérkőzés egyetlen Chelsea bakiját elkövető Essien lyukat rúgott és közben nem volt Messin három ember. Egyébként ja. Nagy focista.
"vitathatatlan aranyalabdás" titulus májusban.
"hárman álltak rajta" - miközben a meccsen többször Ashley Cole egyedül is megfogta, a gólpassznál pedig mákja volt mert a mérkőzés egyetlen Chelsea bakiját elkövető Essien lyukat rúgott és közben nem volt Messin három ember. Egyébként ja. Nagy focista.
mann 2009.05.10. 17:07:29
@Csöncsön: De nem ezt írtad. Ezzel én is egyetértek. De Essien nélkül sem. Tudod ez hasonló eset mint a "Zambrotta gólpassz" ;)
SamS 2009.05.10. 17:18:56
@Csöncsön: Akár hiszed akár nem, Ronaldo még mindig 5x komplettebb, mentálisan erősebb és intelligensebb játékos, mint Messi. Meglepődnék, ha nem ő lenne a következő aranylabdás.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 17:22:56
Ja Pancho hamár a La Ligáról nincs kedved írni, akkor a Szőke Szikla kupát összehozhatnád ;-).
Henke 2009.05.10. 17:24:25
hmm.... most végigolvastam egy pár kommentet... pár embernek inkább a jó időn kellene napoznia ahelyett hogy a gép előtt fárasztja magát/Liga meccset néz...
rizla 2009.05.10. 17:52:42
@pancho_sanza: én már soroltam a cikked nevetséges pontjait, igaz, ha volt is rá reakciód, nem olvastam el. de nem is hiszem, hogy szükséges ezen lovagolunk.
a legfontosabb, amit már akkor is mondtam, nem is az a lényeg, ami baromságot összehordtál benne, hanem az, amikor összehordtad.
a futballfelfogásoddal van óriási probléma, fogd fel. ha számodra a spanyol bajnokság immár nézhetetlen, akkor ne nézd bazmeg. ne pofázz róla.
szerintem is sokat elárul egy bajnokság erejéről sajnos, ha egy ilyen real madrid ekkora pontelőnnyel stabil második lehet, de egy normális világban/ligában a katalánok ilyen mértékű vezetése is túlzás lenne.
de hogy azon a barcán élcelődj még a kommentekben is, amelyik bejutott a BL-döntőbe, hát nem tudom, ne égesd magad tovább inkább.
a legfontosabb, amit már akkor is mondtam, nem is az a lényeg, ami baromságot összehordtál benne, hanem az, amikor összehordtad.
a futballfelfogásoddal van óriási probléma, fogd fel. ha számodra a spanyol bajnokság immár nézhetetlen, akkor ne nézd bazmeg. ne pofázz róla.
szerintem is sokat elárul egy bajnokság erejéről sajnos, ha egy ilyen real madrid ekkora pontelőnnyel stabil második lehet, de egy normális világban/ligában a katalánok ilyen mértékű vezetése is túlzás lenne.
de hogy azon a barcán élcelődj még a kommentekben is, amelyik bejutott a BL-döntőbe, hát nem tudom, ne égesd magad tovább inkább.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.05.10. 19:14:30
@rizla: én nem élcelődtem a Barcelonán, sőt nagyon sokszor leírtam, hogy a Barcelona tehet legkevésbé arról, hogy ilyen szar a bajnokság, mi több nem is hibáztathatók semmiért. Viszont a legnagyobb hiba lenne őket úgy beállítani, mint a futball egyetlen igaz képviselőit, mikor nagyrészt félhülye csapatokkal játszottak. Ettől még mind szép amit bemutattak, csak nem kell túlmisztifikálni.
Ha nem félhülye csapatokkal találkoznak év közben, akkor lett volna valami fogalmuk róla, hogy miként kell változtatni mérkőzés közben, mivel nem volt így nagyjából a vakszerencsére bízták magukat. Bejutottak a döntőbe, de nem emlékszem, hogy a Bajnokok Ligája történetében lett volna ennél igazságtalanabb elődöntő.
Lehet róla vitatkozni, hogy egy év alatt mennyit változott a Barcelona játéka taktikailag és felfogásban egyaránt, amit csak annyit mondok, hogy a kiemelkedő bajnoki eredmény és a BL döntő is nagyban köszönhető a riválisoknak.
Sajnálom, hogy a Barcelona csapatát érzed egyedül kipécézve, de azt hiszem a tavalyi bajnokcsapat is kapott év közben rendesen.
Ha nem félhülye csapatokkal találkoznak év közben, akkor lett volna valami fogalmuk róla, hogy miként kell változtatni mérkőzés közben, mivel nem volt így nagyjából a vakszerencsére bízták magukat. Bejutottak a döntőbe, de nem emlékszem, hogy a Bajnokok Ligája történetében lett volna ennél igazságtalanabb elődöntő.
Lehet róla vitatkozni, hogy egy év alatt mennyit változott a Barcelona játéka taktikailag és felfogásban egyaránt, amit csak annyit mondok, hogy a kiemelkedő bajnoki eredmény és a BL döntő is nagyban köszönhető a riválisoknak.
Sajnálom, hogy a Barcelona csapatát érzed egyedül kipécézve, de azt hiszem a tavalyi bajnokcsapat is kapott év közben rendesen.
Sath 2009.05.10. 19:30:52
Nem is értem hogy merülhet fel valakiben komolyan, hogy olyan írjon a Ligáról, aki kiábrándult az egészből.
Mennyi örömöt okozna az bárkinek?
Szeretnék csatlakozni ahhoz, hogy akkor legyen valaki új aki szereti azt a foost, amit néhányán spanyol focinak gúnyolnak. Mert én pl tök szívesen olvasnék újra arról vicces formában összefoglalót hogy mi történt a Ligában a fordulóban.
Tudom hogy valószínűleg egyáltalán nem értek a focihoz, de engem az angol, olasz foci ANNYIRA nem érdekel, mint a spanyol.
Mennyi örömöt okozna az bárkinek?
Szeretnék csatlakozni ahhoz, hogy akkor legyen valaki új aki szereti azt a foost, amit néhányán spanyol focinak gúnyolnak. Mert én pl tök szívesen olvasnék újra arról vicces formában összefoglalót hogy mi történt a Ligában a fordulóban.
Tudom hogy valószínűleg egyáltalán nem értek a focihoz, de engem az angol, olasz foci ANNYIRA nem érdekel, mint a spanyol.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 23:39:38
@pancho_sanza:
Kíváncsi lennék a véleményedre. Szerinted mit kellett volna változtatnia a Chelsea-meccs közben a Barcelonának?
Gondolom, van erre nézvést ötleted.
Kíváncsi lennék a véleményedre. Szerinted mit kellett volna változtatnia a Chelsea-meccs közben a Barcelonának?
Gondolom, van erre nézvést ötleted.
sporttárs 2009.05.11. 09:10:54
Na, tessék, tegnap kiderült, hogy a Villareal jobb, mint a Chelsea, a La Liga meg erősebb, mint a BL és a PL. És mindez Barcelonában!
:))))))))
:))))))))
sporttárs 2009.05.11. 09:14:00
@popp: De. Megagiga. :)
(Egyébként Iniesta, mint "alulértékelt", és éppen itt, az nst kommentekben... LOL. :))) )
(Egyébként Iniesta, mint "alulértékelt", és éppen itt, az nst kommentekben... LOL. :))) )
sporttárs 2009.05.11. 09:17:01
@Csöncsön: Na jó, a meccs lejárt lemez, én már nem vitatkozom róla. De ezt a "nagyobb akaratot" még azért pont úgy megmosolygom, mint a "jobban akart nyerni" formulát.
Nyilván egyik csapat jobban akart BL-döntőt játszani, mint a másik, hát tényleg, így szokott lenni.
Nyilván egyik csapat jobban akart BL-döntőt játszani, mint a másik, hát tényleg, így szokott lenni.
kroos 2009.05.11. 09:18:27
És ha kihuzza a chelsea akkor most hidding a legnagyobb stratéga aki 2 meccs alatt sem kapott gólt a bracától...
rizla 2009.05.11. 09:24:09
@pancho_sanza: nagyjából egyetértek azzal amit írtál, ebben a formában, egyszerűen csak a megközelítésed az, ami teljesen összeférhetetlen azzal, hogy te elvileg rendszeresen posztolsz a spanyol bajnokságról egy ilyen olvasottságú blogba.
pl az olasz bajnokság talán még a spanyolnál is jobban elvesztette a fonalat jelenleg, benito mégis nyomja.
olyan, mintha be lennél sértődve a spanyol bajnokságra, amiért nem éri el jelenleg a PL színvonalát. nem tudom, hogy ilyen érzelmi megközelítésből van-e értelme egyáltalán nézned, nemhogy írj róla (igaz, nem is írsz már).
pl az olasz bajnokság talán még a spanyolnál is jobban elvesztette a fonalat jelenleg, benito mégis nyomja.
olyan, mintha be lennél sértődve a spanyol bajnokságra, amiért nem éri el jelenleg a PL színvonalát. nem tudom, hogy ilyen érzelmi megközelítésből van-e értelme egyáltalán nézned, nemhogy írj róla (igaz, nem is írsz már).
takibacsi 2009.05.11. 11:19:55
@pancho_sanza:
"Bejutottak a döntőbe, de nem emlékszem, hogy a Bajnokok Ligája történetében lett volna ennél igazságtalanabb elődöntő."
Ez egy (volt) postírótól nagyon szánalmas, mégha elfogult is. Az első meccsről soha nem eshet szó, vagy erről a képről miért nem beszélgetünk egy kicsit?
kepfeltoltes.hu/090508/3_www.kepfeltoltes.hu_.gif
A blog beállítottságára és színvonalára a te (mint házigazda) viselkedésed gyönyörű példa. A tények nem nagyon érdekelnek (előző kép, elődöntő 1. meccse), a korrektség helyett marad a sértődöttség, és ha nem a kedvenc csapatod nyer, akkor nem írsz postot az egész bajnokságról, hanem inkább órákig kommentezel, mert azt azért nem bírod elviselni, hogy nélküled - de legfőképp a madrid nélkül - folyik a vita a világ legjobb csapatairól. Sőt, a többiek még "megvédik" a "saját" bajnokságuk csapatait egy nemzetközi összecsapásnál, de te inkább kiscsoportos eszközökkel próbálod lehúzni azt a csapatot, amelyik meg merte verni a sajátodat. Ezzel a helyi "közvélemény" is ki van alakítva, aki vélekedhet egy nemzetközi párharcról, mert azok közül már alig akad vki, aki a spanyol bajnokságot, neadjisten a Barcelonát (pfuuujjj) szereti.
Úgy látszik a többi szerzőnek fontosabb, hogy inkább jóban legyenek veled, mintsem jobb legyen a blog. Ők tudják... én meg megyek a többiek után, el innen.
"Bejutottak a döntőbe, de nem emlékszem, hogy a Bajnokok Ligája történetében lett volna ennél igazságtalanabb elődöntő."
Ez egy (volt) postírótól nagyon szánalmas, mégha elfogult is. Az első meccsről soha nem eshet szó, vagy erről a képről miért nem beszélgetünk egy kicsit?
kepfeltoltes.hu/090508/3_www.kepfeltoltes.hu_.gif
A blog beállítottságára és színvonalára a te (mint házigazda) viselkedésed gyönyörű példa. A tények nem nagyon érdekelnek (előző kép, elődöntő 1. meccse), a korrektség helyett marad a sértődöttség, és ha nem a kedvenc csapatod nyer, akkor nem írsz postot az egész bajnokságról, hanem inkább órákig kommentezel, mert azt azért nem bírod elviselni, hogy nélküled - de legfőképp a madrid nélkül - folyik a vita a világ legjobb csapatairól. Sőt, a többiek még "megvédik" a "saját" bajnokságuk csapatait egy nemzetközi összecsapásnál, de te inkább kiscsoportos eszközökkel próbálod lehúzni azt a csapatot, amelyik meg merte verni a sajátodat. Ezzel a helyi "közvélemény" is ki van alakítva, aki vélekedhet egy nemzetközi párharcról, mert azok közül már alig akad vki, aki a spanyol bajnokságot, neadjisten a Barcelonát (pfuuujjj) szereti.
Úgy látszik a többi szerzőnek fontosabb, hogy inkább jóban legyenek veled, mintsem jobb legyen a blog. Ők tudják... én meg megyek a többiek után, el innen.
kroos 2009.05.11. 12:22:20
A 78-as brazil-argentin minden idök egyik legjobb biroi teljesitménye volt,ezt akkori szaktekintélyek is elismerik.Palotai messze a világ elött járt kár hogy a 4 évvel késöbbi olasz-argentint nem ö vezette mert akkor gentille már a 20 percben kizsállt volna.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.11. 13:39:47
@sporttárs: Én arra céloztam, hogy nem volt ott az aranylabda jelöltjei között a tavayli EB-teljesítménye után, na az a LOL.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.11. 13:42:26
@sporttárs: egyébként az alulértékelt elé oda írtam egy talánt és a kissé jelzőt, még mielőtt röhögőrcsöt kapsz.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.11. 15:36:57
@popp:
Az EB-n se volt rossz, de tavaly gyakorlatilag neki (és Xavinak) volt köszönhető, hogy a Barcelona eredmény szempontjából nem katasztrofális szezont zárt, és legalább például a BL-selejtezős helyet megcsípte.
Iniesta mindig a kedvenc játékosom volt, és idénre ráadásul még két téren nagyot fejlődött is. Az egyik, hogy tényleg képes egy-egy meccsen két vállára venni a csapatot, igazi vezér lenni; a másik pedig a (gól)lövés. A Sevilla és a Chelsea ellen is (tehát két nem akármilyen tétmeccsen) a 16-oson kívülről lőtt egy-egy gyönyörűszép gólt.
Nem hogy a harminc, de a világ tíz legjobb játékosa között bőven ott van a helye szerintem.
Az EB-n se volt rossz, de tavaly gyakorlatilag neki (és Xavinak) volt köszönhető, hogy a Barcelona eredmény szempontjából nem katasztrofális szezont zárt, és legalább például a BL-selejtezős helyet megcsípte.
Iniesta mindig a kedvenc játékosom volt, és idénre ráadásul még két téren nagyot fejlődött is. Az egyik, hogy tényleg képes egy-egy meccsen két vállára venni a csapatot, igazi vezér lenni; a másik pedig a (gól)lövés. A Sevilla és a Chelsea ellen is (tehát két nem akármilyen tétmeccsen) a 16-oson kívülről lőtt egy-egy gyönyörűszép gólt.
Nem hogy a harminc, de a világ tíz legjobb játékosa között bőven ott van a helye szerintem.
rizla 2009.05.11. 15:42:46
@Csöncsön: "Az egyik, hogy tényleg képes egy-egy meccsen két vállára venni a csapatot, igazi vezér lenni"
hagyjuk már a panchoizmust, könyörgöm. iniesta 3 éve viszi a csapatot a hátán, a legrosszabb meccsein is kétszer olyan jól játszott, mint ronaldinho bármikor az elmúlt 2 szezonban. és hát elég ritkán volt rossz meccse.
annyi történt csak, hogy elmentek a léhűtők (ronaldinho, deco), és így már sokkal nagyobb figyelem hárul iniesta játékára. pedig annyit nem fejlődött, egyszerűen azért, mert ilyen szintről már nehéz is lenne tovább, a játéka nem ritkán a tökéletes határát súrolja. most meg mindenki feltalálja a spanyol viaszt (hehe), mert végre nem az a téma, hogy a lusta geci brazilok meddig ittak előző este, hogy aztán egy darab kiosztott kötényért nso-címlap járjon ronaldinhonak.
hagyjuk már a panchoizmust, könyörgöm. iniesta 3 éve viszi a csapatot a hátán, a legrosszabb meccsein is kétszer olyan jól játszott, mint ronaldinho bármikor az elmúlt 2 szezonban. és hát elég ritkán volt rossz meccse.
annyi történt csak, hogy elmentek a léhűtők (ronaldinho, deco), és így már sokkal nagyobb figyelem hárul iniesta játékára. pedig annyit nem fejlődött, egyszerűen azért, mert ilyen szintről már nehéz is lenne tovább, a játéka nem ritkán a tökéletes határát súrolja. most meg mindenki feltalálja a spanyol viaszt (hehe), mert végre nem az a téma, hogy a lusta geci brazilok meddig ittak előző este, hogy aztán egy darab kiosztott kötényért nso-címlap járjon ronaldinhonak.
rizla 2009.05.11. 15:47:33
a góllövésben sem hiszem, hogy akkora lenne az előrelépés, két éve pl 9 gólt lőtt, ha a három sorozatot nézzük, utána 4et, most 5nél jár.
amúgy mindenki larssonról beszél, ha szóbakerül a 06os BL-döntő, pedig iniesta is alaposan benne volt, általa támadt fel a középpálya. az a középpálya, ahol deco, vagy ronaldinho is kergette a labdát.
amúgy mindenki larssonról beszél, ha szóbakerül a 06os BL-döntő, pedig iniesta is alaposan benne volt, általa támadt fel a középpálya. az a középpálya, ahol deco, vagy ronaldinho is kergette a labdát.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.11. 15:50:14
@rizla: "annyi történt csak, hogy elmentek a léhűtők (ronaldinho, deco), és így már sokkal nagyobb figyelem hárul iniesta játékára."
Lehet. De ez a figyelem a csapaton belül is érvényes lehet. Régen azért nem voltak olyan meccsei, mint a Sevilla elleni, ahol egy gólt és három gólpasszt (!) adott. Nem nagy változás, mert mindig nagyon jó volt, de érzékelhető, hogy még alapvetőbb láncszem lett, mint volt.
Lehet. De ez a figyelem a csapaton belül is érvényes lehet. Régen azért nem voltak olyan meccsei, mint a Sevilla elleni, ahol egy gólt és három gólpasszt (!) adott. Nem nagy változás, mert mindig nagyon jó volt, de érzékelhető, hogy még alapvetőbb láncszem lett, mint volt.
rizla 2009.05.11. 16:24:40
@Csöncsön: jó, talán olyan meccse pont nem volt, hogy gól+3 gólpassz, és? eto'o-nak sem volt még 28 gólos szezonja a bajnokságban, aztán mégsem jelenteném ki teljes bizonyossággal, hogy idén a legjobb, és ha már itt tartunk, messiről sem feltétlenül. idén a csapat sokkal jobb, mint bármikor az elmúlt két évben, de iniesta eddig is ugyanilyen zseniális volt. ha nem osztott ki 3 gólpasszt egy meccsen, az maximum azért volt, mert nem lehetett 3 gólhelyzetben lévő embernek passzolni soha.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.11. 16:49:38
@rizla: Azért a elég nagy részben köszönhető a "lusta geci" braziloknak a Barca 2004-06 közötti felemelkedése, egy galaktikus Madrid ellenében és a nemzetközi mezőnyben.
sporttárs 2009.05.11. 21:11:39
@rizla: De ugye azért 2006 még Ronaldinho éve is volt?
Egyébként pont a mostani Chelsea-meccsen gondoltam rá, hogy ha az akkori formában lévő Ronaldinho játszana a Barcában, akkor Xavi ide vagy Iniesta oda (Messi meg pláne), miatta nem kellett volna a mázlira meg a kilencvenhatodik percre várni. (Vagy nem 0-0 az első meccs.)
Ha mást nem, legalább a húszméteres szabadrúgást nem lepasszolta volna, hanem betekeri. :)
De persze ez csak teória. Mindenesetre szubjektív véleményem, hogy lehet ez minden idők legnagyobb Barcája (bevallom, nincs összehasonlításiu alapom nagyon hosszú időre vissza), de olyan kvalitású játékosa, amilyen a csúcsformában lévő Ronaldinho volt, nincsen. És lehet, hogy most letudták azt a két meccset, amikor nagyon kellett volna, de lehet, hogy 27-én még vár rájuk egy.
Egyébként pont a mostani Chelsea-meccsen gondoltam rá, hogy ha az akkori formában lévő Ronaldinho játszana a Barcában, akkor Xavi ide vagy Iniesta oda (Messi meg pláne), miatta nem kellett volna a mázlira meg a kilencvenhatodik percre várni. (Vagy nem 0-0 az első meccs.)
Ha mást nem, legalább a húszméteres szabadrúgást nem lepasszolta volna, hanem betekeri. :)
De persze ez csak teória. Mindenesetre szubjektív véleményem, hogy lehet ez minden idők legnagyobb Barcája (bevallom, nincs összehasonlításiu alapom nagyon hosszú időre vissza), de olyan kvalitású játékosa, amilyen a csúcsformában lévő Ronaldinho volt, nincsen. És lehet, hogy most letudták azt a két meccset, amikor nagyon kellett volna, de lehet, hogy 27-én még vár rájuk egy.
Tika_ 2009.05.11. 21:49:18
@sporttárs: "olyan kvalitású játékosa, amilyen a csúcsformában lévő Ronaldinho volt, nincsen"
éppen ez Ronaldinho tragédiája :'(
éppen ez Ronaldinho tragédiája :'(
popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.11. 22:08:46
@sporttárs: Nekem is eszembe jutott, hogy most hiányzik a Barcából egy jó Ronaldinho, de olyan kvalitású játékos mint a csúcsformában lévő Ronaldinho jelenleg nincsen. Egy magyar ligaválogatott elleni bohócmeccsen azért még tud villogni Ronaldócska ma is.
Antoni Torres 2009.05.12. 14:18:34
Sziasztok!
Néhány gondolattal járulnék hozzá a cikkhez, s a kommentárokhoz.
A bajnokságok jellemzése kissé szélsőséges, egy kupacba van dobva néhány jellegzetesség, de én hiányolom belőlük az okozatok keresését.
Valóban, a spanyol futball sajátossága az attraktív támadójáték, a labdabirtoklás, az esztétikus támadások felépítése.
Elvégre a szurkolók nélkül hol lennének a klubok? Kit érdekelne egy meccs?
Így az a minimum, hogy szórakoztasson a játék. Persze vannak korlátok, most nem ez a lényeg.
Miért baj az, hogy nem a test-test elleni küzdelemről, s a villámgyors széleken való támadásokról szól?
Miért jobb az angol bajnokság (az élcsapatoknál szinte hazai labdarúgók nélkül)?
Másképp alakult ki a két futballkultúra.
A spanyol futballban az első az egyéni, technikai kvalitások. Az edzések a labda körül zajlanak. A taktika másodlagos.
Miért ilyen a játékmenet?
Tradicionális alapokon nyugszik.
Lényeg a labda birtoklása, a végsőkig kijátszott támadások, szép mozdulatokkal , passzjátékkal, cselekkel megbolondítva.
Hogyan várhatunk el egy hétről hétre mediterrán körülmények közt készülő, s szereplő csapattól, hogy az éghajlat adottságait semmibe véve, a Premier League-hez hasonló tempójú mérkőzéseket vívjanak?
Vagy akkor hogyan "nőhetne fel" a Premiership mellé? Badarságokat beszéltek.
Miért várnánk el ezektől a csapatoktól, hogy feladják az évszázados hagyományokat, s pálfordulással az enyhébb intenzitású, de mindenképp látványosabb, ha nem is mindig izgalmasabb, de szebb futballjukat feladják a taktikáért, a rendkívüli fizikális erőt igénylő gyors játékért, és az eredményességért?
Kinek a pap, kinek a pap fia.
Engem mindkét bajnokság szórakoztat, de összehasonítani nincs értelme.
Mekkora jelentőssége van a pénznek?
Elég megnézni mi lett a Francia bajnoksággal. Mára az egykor méltán híres, és elitbe tartozó csapatok csupán az egykori gyarmatokból megélő üzleti vállalkozások. Persze ez is szélsőséges megközelítés.
Angliáról nem is beszélve...
Miért nem lehet szeretni a PD-t?
Miért jobb attól egy bajnokság, ha az összes nemzetközileg induló csapatuk a végjátékig szerepel? A bajnoki címek a legértékesebbek, ez vitathatatlan. Vagy épp ahogy egyik előttem hozzászóló mondta: az angol csapatoknak fontosabb az FA kupa, mint az UEFA. Persze, ezt sem kell magyarázni.
Valóban: nagy pénz, nagy foci! Ettől még korántsem biztos, hogy ez egyben azt is jelenti, hogy a legjobb.
Attól, hogy a ködös albion csapatai már-már küzdősporttá, s pénzbányává degradálták a világ legnépszerűbb sportágát, attól még senki se mondja meg egy spanyol futball-pártinak, hogy márpedig az angol bajnokság a legjobb...
Egész egyszerűen ezek a csapatok csupán a saját bajnokságukban szereplőkkel hasonlíthatóak össze. Megnézném hogyan alkalmazkodna Roman Chelsea-je a PD-hoz. Vergődnének. Ahogy a Blaugrana sem tudna egyből alkalmazkodni a Premier League-hez.
Így a BL számomra egy érdekes versengés, egy igazi kuriózum, ahol a futball különböző definícióját alkalmazó csapatai, futballnemzetei találkozhatnak.
Mérleget vonhatnak mondjuk egy elődöntőben, hogy mi a fontos. Az üzlet, tehát mindent adjunk fel a továbbjutásért, vagy a másik oldalon a hagyomány, ezzel együtt a szurkolók, ami szűk korlátokat hagy maga után a taktikában.
Sokan írták...: a Barcelona egysíkú, kiismerhető.
El tudom fogadni ezt a nézetet, van alapja.
Azonban a Chelsea nem?
Miért nem próbálták eldönteni a párharcot azzal, hogy más perspektívából tekintenek a mérkőzésekre, s megmutatják, hogy az angol focinak, vagy csupán a Fulham Road-iaknak nem a küzdés, a taktika, a védekezés a kizárólagos védjegye, hanem egy új arcot mutatva támadnak?
Miért nem brusztoltak Valdés tizenhatosa előtt az ingoványos talajon mozgó katalán védelem hibájára várva?
Nem követem minden héten a Chelsea mérkőzéseit, de a L'pool elleni továbbjutásuk alkalmával nekem nagyon is úgy tűnt: egy séma működik, aztán mivel ez becsődölt a Stamford Bridge-i első félidő alatt, jöhetett az adok-kapok, ami legalább szórakoztató volt, s végül eredményes is, de jól láthatóan össze is zavarodtak, s ekkor már taktikailag is verhetőek voltak.
Ezt Guus valószínűleg így gondolhatta, szóval inkább meg akarta tervezni a mérkőzést, pontról-pontra, majd belebuktak. Ebben persze mekkora szerepe volt a végletekig profithajhász felfogásnak?
Melyik Chelsea drukker tudja szívére tett kézzel azt mondani, hogy ezek a fiúk a világ összes Chelsea szurkolójáért küzdöttek, úgy ahogy kellett?
Egyébként véleményem szerint ezt a sablonos játékot képes a jó formában, ideális körülmények között szereplő Barça könnyedén lehengerelni.
Valahol meg kellene találni a középutat.
A katalánok sohasem adják fel a játékukat, de az elmúlt évekhez hasonlóan már sikerült gördülékennyé tenni a gépezetet, amely ha valóban működik, akkor legyen az bármilyen taktika, mit sem ér.
Persze ehhez mentálisan, és fizikálisan is tökéletes állapotban kellett volna lennie a Blaugrana-nak ez ellen a rendkívül jól védekező, de önmagában egy hasonlóan vérszegény, akár töketlennek nevezhető Chelsea ellen, amely elhitte a 70. percben, hogy ennyivel tovább lehet jutni...
Kinek melyik stílushoz, csapathoz húz a szíve. Annak okát nem kell keresni, az mindenkinek a magánügye.
Azt azonban már badarságnak tartom, hogy ezen elvek ütközéséből ilyen viták alakuljanak ki.
A kommenteket átfutva a kompromisszum, vagy legalább a másik ember felé mutatott respekt nyomát sem láttam. Mindenki a saját kis világába zárkózva, onnan néha-néha ki-kinyögdécselve, szemzővel aprítja a másikat.
Végezetül: köszönöm azoknak, akik nem csupán elolvassák, megpróbálják értelmezni is, az én szemszögemből átgondolni, esetleg értelmes módon reagálni a mondandómhoz.
Minden jót!
Néhány gondolattal járulnék hozzá a cikkhez, s a kommentárokhoz.
A bajnokságok jellemzése kissé szélsőséges, egy kupacba van dobva néhány jellegzetesség, de én hiányolom belőlük az okozatok keresését.
Valóban, a spanyol futball sajátossága az attraktív támadójáték, a labdabirtoklás, az esztétikus támadások felépítése.
Elvégre a szurkolók nélkül hol lennének a klubok? Kit érdekelne egy meccs?
Így az a minimum, hogy szórakoztasson a játék. Persze vannak korlátok, most nem ez a lényeg.
Miért baj az, hogy nem a test-test elleni küzdelemről, s a villámgyors széleken való támadásokról szól?
Miért jobb az angol bajnokság (az élcsapatoknál szinte hazai labdarúgók nélkül)?
Másképp alakult ki a két futballkultúra.
A spanyol futballban az első az egyéni, technikai kvalitások. Az edzések a labda körül zajlanak. A taktika másodlagos.
Miért ilyen a játékmenet?
Tradicionális alapokon nyugszik.
Lényeg a labda birtoklása, a végsőkig kijátszott támadások, szép mozdulatokkal , passzjátékkal, cselekkel megbolondítva.
Hogyan várhatunk el egy hétről hétre mediterrán körülmények közt készülő, s szereplő csapattól, hogy az éghajlat adottságait semmibe véve, a Premier League-hez hasonló tempójú mérkőzéseket vívjanak?
Vagy akkor hogyan "nőhetne fel" a Premiership mellé? Badarságokat beszéltek.
Miért várnánk el ezektől a csapatoktól, hogy feladják az évszázados hagyományokat, s pálfordulással az enyhébb intenzitású, de mindenképp látványosabb, ha nem is mindig izgalmasabb, de szebb futballjukat feladják a taktikáért, a rendkívüli fizikális erőt igénylő gyors játékért, és az eredményességért?
Kinek a pap, kinek a pap fia.
Engem mindkét bajnokság szórakoztat, de összehasonítani nincs értelme.
Mekkora jelentőssége van a pénznek?
Elég megnézni mi lett a Francia bajnoksággal. Mára az egykor méltán híres, és elitbe tartozó csapatok csupán az egykori gyarmatokból megélő üzleti vállalkozások. Persze ez is szélsőséges megközelítés.
Angliáról nem is beszélve...
Miért nem lehet szeretni a PD-t?
Miért jobb attól egy bajnokság, ha az összes nemzetközileg induló csapatuk a végjátékig szerepel? A bajnoki címek a legértékesebbek, ez vitathatatlan. Vagy épp ahogy egyik előttem hozzászóló mondta: az angol csapatoknak fontosabb az FA kupa, mint az UEFA. Persze, ezt sem kell magyarázni.
Valóban: nagy pénz, nagy foci! Ettől még korántsem biztos, hogy ez egyben azt is jelenti, hogy a legjobb.
Attól, hogy a ködös albion csapatai már-már küzdősporttá, s pénzbányává degradálták a világ legnépszerűbb sportágát, attól még senki se mondja meg egy spanyol futball-pártinak, hogy márpedig az angol bajnokság a legjobb...
Egész egyszerűen ezek a csapatok csupán a saját bajnokságukban szereplőkkel hasonlíthatóak össze. Megnézném hogyan alkalmazkodna Roman Chelsea-je a PD-hoz. Vergődnének. Ahogy a Blaugrana sem tudna egyből alkalmazkodni a Premier League-hez.
Így a BL számomra egy érdekes versengés, egy igazi kuriózum, ahol a futball különböző definícióját alkalmazó csapatai, futballnemzetei találkozhatnak.
Mérleget vonhatnak mondjuk egy elődöntőben, hogy mi a fontos. Az üzlet, tehát mindent adjunk fel a továbbjutásért, vagy a másik oldalon a hagyomány, ezzel együtt a szurkolók, ami szűk korlátokat hagy maga után a taktikában.
Sokan írták...: a Barcelona egysíkú, kiismerhető.
El tudom fogadni ezt a nézetet, van alapja.
Azonban a Chelsea nem?
Miért nem próbálták eldönteni a párharcot azzal, hogy más perspektívából tekintenek a mérkőzésekre, s megmutatják, hogy az angol focinak, vagy csupán a Fulham Road-iaknak nem a küzdés, a taktika, a védekezés a kizárólagos védjegye, hanem egy új arcot mutatva támadnak?
Miért nem brusztoltak Valdés tizenhatosa előtt az ingoványos talajon mozgó katalán védelem hibájára várva?
Nem követem minden héten a Chelsea mérkőzéseit, de a L'pool elleni továbbjutásuk alkalmával nekem nagyon is úgy tűnt: egy séma működik, aztán mivel ez becsődölt a Stamford Bridge-i első félidő alatt, jöhetett az adok-kapok, ami legalább szórakoztató volt, s végül eredményes is, de jól láthatóan össze is zavarodtak, s ekkor már taktikailag is verhetőek voltak.
Ezt Guus valószínűleg így gondolhatta, szóval inkább meg akarta tervezni a mérkőzést, pontról-pontra, majd belebuktak. Ebben persze mekkora szerepe volt a végletekig profithajhász felfogásnak?
Melyik Chelsea drukker tudja szívére tett kézzel azt mondani, hogy ezek a fiúk a világ összes Chelsea szurkolójáért küzdöttek, úgy ahogy kellett?
Egyébként véleményem szerint ezt a sablonos játékot képes a jó formában, ideális körülmények között szereplő Barça könnyedén lehengerelni.
Valahol meg kellene találni a középutat.
A katalánok sohasem adják fel a játékukat, de az elmúlt évekhez hasonlóan már sikerült gördülékennyé tenni a gépezetet, amely ha valóban működik, akkor legyen az bármilyen taktika, mit sem ér.
Persze ehhez mentálisan, és fizikálisan is tökéletes állapotban kellett volna lennie a Blaugrana-nak ez ellen a rendkívül jól védekező, de önmagában egy hasonlóan vérszegény, akár töketlennek nevezhető Chelsea ellen, amely elhitte a 70. percben, hogy ennyivel tovább lehet jutni...
Kinek melyik stílushoz, csapathoz húz a szíve. Annak okát nem kell keresni, az mindenkinek a magánügye.
Azt azonban már badarságnak tartom, hogy ezen elvek ütközéséből ilyen viták alakuljanak ki.
A kommenteket átfutva a kompromisszum, vagy legalább a másik ember felé mutatott respekt nyomát sem láttam. Mindenki a saját kis világába zárkózva, onnan néha-néha ki-kinyögdécselve, szemzővel aprítja a másikat.
Végezetül: köszönöm azoknak, akik nem csupán elolvassák, megpróbálják értelmezni is, az én szemszögemből átgondolni, esetleg értelmes módon reagálni a mondandómhoz.
Minden jót!
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.12. 19:30:35
@Antoni Torres:
Sok mindenben egyetértek.
Valóban furcsa lenne plusz negyven Celsius fokon az északi ligákhoz hasonló brusztolást elvárni. Ezért alakult úgy, hogy a spanyol futballkultúrában a labdatartás a legelső.
Tulajdonképpen (írtam már máshová is) inkább a kézilabdához hasonlítható ez a stílus, mint az RSG-hez.
A spanyol bajnokságban egyik csapat sem adja föl a támadás lehetőségét. Én valószínűleg pont ezt kedvelem ebben a ligában. Láttam vasárnap a Milan-Juventust. Amikor a Juve egy játékosa átjött a félpályán, senki sem zárkózott tovább az akcióhoz, ezért pillanatok alatt elhalt az akció. Aztán átkapcsoltam az Atlético-Espanyolra, és ordított a különbség. Pedig az Espanyol vezetett, simán "ráülhetett volna" az eredményre, de rohantak tovább előre.
Egyfelől persze taktikai éretlenség ez, másfelől viszont emiatt rengeteg kifejezetten szórakoztató, fordulatos, "bolond" meccs akad Spanyolhonban.
Sok mindenben egyetértek.
Valóban furcsa lenne plusz negyven Celsius fokon az északi ligákhoz hasonló brusztolást elvárni. Ezért alakult úgy, hogy a spanyol futballkultúrában a labdatartás a legelső.
Tulajdonképpen (írtam már máshová is) inkább a kézilabdához hasonlítható ez a stílus, mint az RSG-hez.
A spanyol bajnokságban egyik csapat sem adja föl a támadás lehetőségét. Én valószínűleg pont ezt kedvelem ebben a ligában. Láttam vasárnap a Milan-Juventust. Amikor a Juve egy játékosa átjött a félpályán, senki sem zárkózott tovább az akcióhoz, ezért pillanatok alatt elhalt az akció. Aztán átkapcsoltam az Atlético-Espanyolra, és ordított a különbség. Pedig az Espanyol vezetett, simán "ráülhetett volna" az eredményre, de rohantak tovább előre.
Egyfelől persze taktikai éretlenség ez, másfelől viszont emiatt rengeteg kifejezetten szórakoztató, fordulatos, "bolond" meccs akad Spanyolhonban.
Az utolsó 100 komment: