Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 27. forduló - Lomtalanítás

2009.03.15. 13:31 heinrich

Derék Pancho barátunk reméljük kevésbé morcos saját háza táját illetően, mint a Bilbao FC Machete, így könnyű síppal ereszkedünk a spanyol vonalak mögé, hogy három dolgot is becsempésszünk a La Liga küzdelmei elé. 1) Florentino Perez feltartóztathatatlanul tör az elnöki szék felé, baljában tisztítótüzet, jobbjában halállistát szorongat és nem fél használni. A végítélet harsonái 17 játékost vezetnek a falakon túlra, mi pedig vak és süket kerítőnőnek maszkírozva magunkat, neveket suttogunk a mediterrán szélbe:

Jerzy DudekCome on and do the Dudek, Do the Jerzy Dudek, Shake it, shake it, move it - Jump up and wave your gloves! Spegetti-láb, utad Rómába vigyen.

Fabio Cannavaro – AC Milan, tenéked magyarázzam?

Michel Salgado – Dynamo Dresden, ötös számú vágóhíd

Christoph Metzelder – Werder Bremen, vár a tesó

Mahamadou Diarra –  PSV, space cake, düh-kontroll csoport

Gabriel Heinze - Newell's Old Boys, vissza a gyökerekhez

Guti - Valenciába ócsóér’

Fernando Gago – Valenciába mégócsóbbóér’

Rafael van der Vaart most mutasd meg, pajti! Valencia.

Royston Drenthe  - Harbour View  F.C. – Go Reggae Boyz!

Daniel Parejo – Liverpool, szigorúan reserves

Javier Saviola - Siófoki Bányász

Javi Garcia – Atletico Madrid és a család egymásra talál

Julien Faubert – először, másodszor, … €6.5M az őrült skót úrtól? Rangers.

Ruben de la Red – Benfica, Quique Sánchez Flores érted kiált

2) Válságban van-e a spanyol klubfutball?

3) Válságban van-e Pancho?

262 komment

Címkék: spanyol h la liga három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr211003397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krysal 2009.03.17. 17:24:20

@kroos: Látod-látod... Akkor nem vagy menthetetlen:)

halareaal 2009.03.17. 18:47:16

"ennyi baklövésbe mások belehalnának.a madrid meg 2xszeresen cimvédö és villakról álmodik."

hát igen, ezért a világ legnagyobb csapata:)

halareaal 2009.03.17. 18:56:51

@nasteey:

"Érkezne mondjuk 10 ember, abból 5 kezdő lenne, a fele most ismerkedne a nyelvvel és a PD-ritmusával, plusz jönne egy edző, aki mondjuk nem beszélne semmit spanyolul, emellé pedig jönne a hihetetlen nagy eredménykényszer a szurkolók, a vezetőség és a sajtó felől."

lenne némi idejük "megszokni" a körülményeket, belerázódni a csapatba, ugyanis a kieséses szakasz csak februárban kezdődik, addig meg simán eljut a Real, akkor is simán eljutna, ha mondjuk csak 2. kalapos kiemelést kapna. az eredménykényszer meg nem lenne új, csak éppen ha sztárok érkeznének nagy csapatokból, ők valszeg jobban tudnák kezelni mint a fiatal játékosok. viszont ez a BL-átok nagyon rosszat tesz a csapatnak, még Real szinten is sokszoros nyomás alá helyezi őket, az az önbizalom, ami megvan a bajnokikon, még Barcelona ellen is, az semmivé foszlik. bár lehet h gáz ilyent kívánni, de ezért lenne kurvajó, ha egyszer végre egy könnyű ellenfélt kapnánk a kieséses szakaszban. feloldódna az átok, túllépnénk ezt a szaros 8addöntőt és a csapat ki tudná hozni ami benne van.

halareaal 2009.03.17. 19:08:22

"Nasteey nagyon jól írta: a Real úgy játszik, mint egy masszív középcsapat, és valahogy mindig bedarálja az ellenfelét"

és akkor mért ír olyanaokat, hogy esélyt sem lát rá, hogy vmelyik spanyol csapat megverje őket? a Madrid a bajnokságban egyáltalán nem játszik nézhetetlen focit, most nyertek Bilbaoban 5-2re, úgy h az ellenfél motiváltabb volt, mikor a Sevillát verték 3-0ra... a Betist is elintézték egy félidő alatt 6 góllal, simán nyertek Gijonban, és a Valenciát és a Villarrealt is úgy verték meg, hogy felbillent a pálya. hogy csak az utóbbi időket említsem. emellett nyilván vannak kiszenvedett győzelmek is, olyanok, amiket nem a középcsapatok, hanem a nagycsapatok szoktak aratni. lásd MU, Chelsea, Inter, Juve pl. hogy ebben mi a középcsapatra jellemző, azt nem tudom, attól h a Barcelona még könnyedebb győzelmeket arat.

akár tetszik akár nem, a Barcelonát leszámítva az összes spanyol csapatnál sokkal jobb a Real Madrid, még úgyis h az általános álláspont szerint hatalmas válságban van.

halareaal 2009.03.17. 19:21:25

@kroos: ez szép és jó, hogy itt eltemeted a Madridot, mintha épp most esne ki a la ligából, de nem igazán értem. szarul igazol a Madrid? ahogy krysal is mondta már: ez relatív. ezek a szar igazolások 2 éve nyerik a bajnokságot, a világ talán legerősebb keretét megelőzve. az idei el clasicoig 5 egymás elleni meccsig nem nyert a Barcelona ellenük. semmivel sem nyújtanak rosszabb teljesítményt, mint a Bayern vagy pl az Inter. csak nagyobb az elvárás. szted pl mi lett volna Madridban, ha a csapat nem jut ki a BLbe, majd a 4-0ját az UEFA-kupában kapja meg? nemistom ki maradhatott volna pozicíójában.

látni kell, ahhoz h a Real Madrid ebben a mezőnyben teljesíteni tudja az elé támasztott elvárásokat, nem jól kell igazolni, hanem vagy galaktikusokat kel hozni, vagy olyan szinte megismételhetetlen igazolásokat kéne sorozatban véghez vinni, mint pl Sergio Ramos. emiatt az amúgy jó igazolások is szarok lesznek, szükségszerűen vmilyen szinten játékostemető lesz a klubból. ha most visszatér a klub a galaktikus igazolásokhoz, és beválik, akkor sem bánkódom én ezek miatt az évek miatt. kipróbáltuk, 3-4 játékost azért berobbantottunk az európai elitbe, nyertünk 2 bajnoki címet, tavly 1x jól megaláztuk a Barcelonát...soha nagyobb bukást.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.03.17. 21:31:14

lehet, hogy a spanyol foci, élén a Real-al, más, mint az eu-s foci? :) a Barca ugyanakkor eu-snak tünik... izé, nemzetközinek. kár, hogy a java spanyol eb-nyertes gárda angolhonban csiszolja képességeit. a Real-ban meg Gago és Higuain a jövő (ma) sztárja. még jó, hogy megjött Huntelaar, és legalább a Liga-ban tud játszani... belőle lesz is valaki. jővőre még a BL-ben is villanhat, ha odaér a csapat is. bocs, ha kissé morbid voltam...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.17. 21:53:01

@kroos:nem tudom mi a bajod. Madridban nincsenek kirobbanthatatlan vezetők, császárok, meg állandó megmondóemberek. Itt az elnökök, sportigazgatók, edzők és játékosok gyorsan cserélődnek. Ez így működik és valószínűleg így is fog.
Nem szimpatikus? Nem korrekt, hogy nincs idő a beilleszkedésre? Gáz, hogy azonnali eredménykényszer van? Aki Madridba igazol az mind tudja, hogy mire számíthat. Miért a klub hibája, hogy Sneijder (van der Vaart, Gago, Guti, Higuain, stb.) évente egyszer játszik átlagosan. Senki nem tiltotta meg neki, hogy folyamatosan világklasszis teljesítményt nyújtson. Ha nem tud bizonyítani, majd elmegy egy olyan csapatba, amely jobban megfelel a képességeinek. Sok sikert fog neki kívánni minden szurkoló, edző és funkcionárius.

Azt továbbra sem értem, hogy mi lenne az elvárásod csapatépítési szempontból? Ne igazoljanak senkit? Gyerekeket igazoljanak? Vagy csak bizonyos összeg alatt vásároljanak? Vagy most pontosan mi is a baj? Sok pénzük van, így tudnak költekezni. Adhatnák a magyar foci megsegítésére is, de sokkal jobb 100 millóért egy komoly játékost venni, aki visszahozza az árát mezeladásból.

Európában senki nem háborodik fel, ha a nagy klubok a Monacoból, a Sportingból, az Evertonból, a Parmából, a Tottenhamból, a Sevillából vásárolnak játékost. A Real Madrid néha megszegi a szabályt és Manchesterből, Liverpoolból, Torinóból és Barcelonából vásárol.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.17. 23:24:00

@halareaal:

Hogy sokkal jobb, azt nem mondanám. Más spanyol csapatok BL-elődöntőig, UEFA-kupa elődöntőig, UEFA-kupa döntőig vagy győzelemig jutottak az elmúlt években, Király Kupát nyertek.

A Real Madrid a kupákban, amikor egy meccsen kell jól teljesíteni, rendre csődöt mond az utóbbi években, hazai terepen is.

Az meg tényleg ízlés kérdése, hogy tetszik-e valakinek a játékuk. Tavaly sok élvezetes meccsük volt, ezt aláírom. Idén viszont mindig szíveebben nézem az Atléticót, a Villarrealt vagy (ha Villa ott van) a Valenciát, mint Robbenéket.

kroos 2009.03.18. 08:21:35

@halareaal: szóval akkor szerintednem bukás...
akkor nem is tudom a ciépsznek miért kellett menni ha minden rendben volt.
Hajdu b-t nem tudom hallotad-e a közvetités alatt miket mondott a reál igazolási politikájáról,
,,több mint 100 milliot költöttek hollandokra és ebben még nincs benne rvn"
,,guti raul és casillas Bl gyöztesek de ha igy igazol a madrid akkor többet nem lesznek azok"
Azért én ezt sikernek nem nevezném.

,,csapat nem jut ki a BLbe, majd a 4-0ját az UEFA-kupában kapja meg"
Ez jogos az nekünk óriási bukás volt,Egyszerre mentek el olyan játékosok akiket nem tudtunk pótolni.Deisler,szalihamidzs,scoll visszavonult,pizza ingyen stb...ezért a hibáért komoly árat fizettünk.
Mert hiba volt akkor ugyhagyni a keretet.HIBA!
ez az amit ti nem ismertek el soha a csapatotokkal szemben ha hibázik.
Mert az hogy Pedjáék ugy lezüllesztettek hogy essiebre ibrára torresre esélyetek sincs és megveszitek a rajtuk kivül elérhetö legjobbakat,rvv,sneider, stb..és ezt kinevezitek fiatalitásnak.
Persze minden relativ.

kroos 2009.03.18. 08:25:25

@pancho_sanza:
,,elnökök, sportigazgatók" azért erre nem lennék büszke e helyedbe.
Az egyik dilettáns a másik csaló.

,,Ha nem tud bizonyítani, majd elmegy egy olyan csapatba, amely jobban megfelel a képességeinek"

de amikor pl 10 igazolásból 8 ilyen akkor az nem lehet hogy szarul igazoltok?

krysal 2009.03.18. 08:49:03

@kroos: Azért ez is erősen relatív, és szerintem eltúlzod a dolgot. Nem egy, nem két csapat van, ahol az ilyen tehetséges játékosok megbuktak.

Gondolj a Juvéra, ahol az egyébként ügyes Thiago (meg még páran...) hogy kilógnak a sorból. Persze ott lehet a bundabotránnyal önigazolni, de attól nem a Juve történetiségéhez és céljaihoz igazolnak. De van ilyen a ManUtd, A Chealsea, a Barca (...stb, ide felsorolható majd az össze klub...) esetében is.

A mellett, hogy Pedja és Calderon dilettáns idióták, nem mondanám, hogy Sneijder, vagy a többiek kifejezetten "rossz igazolásnak" mondhatók, hisz tehetséges, ügyes labdarúgók. Az, hogy drágán igazolunk, már szót ejtettünk, megbeszéltük az okát is. De nehogy már azt hidd, csak mi vagyunk az ilyen igazolások melegágya...

Az meg, hogy a Galaktikusokhoz hozzászokott (meg történelmileg Puskásokon, Santinallákon, Di Stefanókon szocializálódott) kommentátorok az új igazolásokról gondolnak, az is csak azt erősíti, hogy mekkora az elvárás.

Kicsit olyan ez, mint a 22-es csapdája, sehogy se jó. Ha Torreseket, Essieneket, Ibrákat vennénk, mi lennénk (megint) a közútálat tárgya, hogy csak a legjobbakat vesszük meg, ha meg ilyen fiatalokat, az meg bénaság. Akkor hol itt az igazság?

Tika_ 2009.03.18. 12:27:11

2009.03.17. 12:29:02 @pancho_sanza: _utánpótlásnevelés_. Ízlelgessük ezt a kifejezést. Ezt kérik számon a Madridon.

@anonim222 [semleges néző]: "kár, hogy a java spanyol eb-nyertes gárda angolhonban csiszolja képességeit"
te PL szurkoló vagy? :) Az eb győztes spanyol válogatott kezdőjéből ez egyedül Torresre igaz.

krysal 2009.03.18. 13:54:16

@Tika_: Nem egy hűderossz az utánpótlásnevelés Madridban (Mata, Nagredo, de la Red, kapusok tömkelege), de:

A folyamatos eredménykényszer miatt sokkal kevesebb játéklehetőséghez juthatnak, sokkal kisebb feléjük a türelem. Sok esetben ezért kerülnek el bagóért más csapatokba, hogy dupla annyiért igazoljuk aztán vissza.

Számon lehet ezt kérni a Madridon, de ugyanez igaz a Milanra, a Cheseare, az Interre, a..a..a.. Lehet sorolni.

Amúgy ti utánpótlásnevelésnek nevezitek, amit pl. az MU csinál? Tudatos, felépített csapatépítés helyett?

nasteey 2009.03.18. 18:07:51

@halareaal: Azért írtam, mert most olyan csapatok jönnek a bajnokságban, akiket egy masszív középcsapat is elverne. :) Küzdelem, hajtás, kontrák... jól jellemzik a Madridot. Én sem azt mondtam, hogy nézhetetlen, amit játszanak, de engem nem szórakoztat. Még az is benne lehet, hogy azért, mert a Real Madridról van szó.
Mindenesetre tényleg érdekes összehasonlítani hogy a csapatok hogy játszanak a Barca ellen, majd következő héten a Real ellen.

halareaal 2009.03.18. 18:33:07

kroos, nemtok mit mondani, elbeszéltél mellettem. olvasd el újra mit irtam. a Real Madriddal szemben sokkal nagyobbak az elvárások. az Internél, vagy épp a Bayern Münchennél nem élik meg válságidőszakként az utóbbi éveket, pedig ők sem teljesitenek jobban. ennek fényében kéne megitélni az igazolásokat is. ezért nem mondom, hogy vdVaart leigazolása nagy hiba volt, egyszerűen nem jött be, pedig minden adott volt ahhoz h jól süljüön el.
azt, hogy nem ismerjük el a hibákat, nemtom honnan vetted, ez vmi tévképzet. vagy szted sokan dicsekedtek itt, hogy milyen jó volt a csapat a Pool ellen? nyilván én sem vok elégedett ezzel, csak arra világitottam rá, hogy mégsem kéne túlzásokba esni, és teljes bukásról beszélni, amikor a csapat 2 éve cimvédő. illetve arra, hogy nálunk ilyen a válság.

"Mert az hogy Pedjáék ugy lezüllesztettek hogy essiebre ibrára torresre esélyetek sincs és megveszitek a rajtuk kivül elérhetö legjobbakat,rvv,sneider, stb..és ezt kinevezitek fiatalitásnak."

mivan?? eddig mintha az lett volna a probléma, hogy a Real azt vesz meg, akit akar. ezen a transzferpolitikán változtatott a klub Perez távozásával. amellett, hogy Mijatovic és Calderon kétségtelenül alkalmatlan, tudatos volt az átállás, a Capello által forszirozott igazolásokat pl végrehajtották (Diarra, Emerson, pf).
azt meg ne mond már nekem, h Gago, Higuain, Marcelo v Drenthe rögtön Ibráék utáni kategóriába tartoztak, alig ismerték őket, és fiatalok voltak, tehát ez tudatos fiatalitás. de ide vehetjük nyugodtan az érkezésekor nemzetközi szinten ismeretlen Sergio Ramost, aki egyáltalán nem volt sztár, csak a Sevilla által megszabott pofátlanul magas ár miatt gondolhatják ezt. Robinhot is csak dél amerikában ismerték, volt ugyan egy konfőderációs kupá
ja, de már azelőtt szó volt a leigazolásáról.


amúgy még annyi, hogy nehogy már azt az UEFA kupa kudarcot arra fogd, hogy nem tudtátok pótolni Salihamidzicet, amikor jött helyettük egy fél csapat, köztük Ribéryvel, Tonival, Zé Robertoval, aki akkor jött vissza kölcsönből.

halareaal 2009.03.18. 18:42:19

@Csöncsön:

hazai terepen, hagyjátok már. ha nagyon akarnák, simán lehetne minden évben Barca-Real döntő, mint a bajnokságban. a Barca is nemtom hány év után most jutott döntőbe, szal akkor ők is gyengék? az meg, hogy a Villarreal kiüti a Panathinaikoszt, nem sokmindent jelent. megnézek ellenük egy la liga meccset, vagy rápillantok a táblázatra, és igenis nagy különbséget látok.

@nasteey: ezek jól jellemzik pl a Poolt v a MUt is.
a Barca és a Real ellen azért játszanak máshogy a csapatok, mert más a két játékstilus. régen ez nem igy volt, nyertek vagy sem, de Zidanéktól ugyanúgy nem tudták eévenni a labdát az ellenfelek. egyébként a szezon első felében én meg azt figyeltem meg, hogy a Real ellen mindenki úgy lépett pályára, mintha ők lennének az esélyesek, a Barca ellen meg 1 gól után sorban omlottak össze a csapatok.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.18. 18:55:30

@halareaal:

Nem azt mondom, hogy gyenge a Real Madrid, a többiek meg jók, csak azt, hogy nincsen az a szakadéknyi különbség, amiről beszélsz. Ha szakadéknyi különbség lenne, a Villarreal például kiesett volna a Panathinaikosz ellen, és a Valencia sem verne ki Intereket a BL-ből.

halareaal 2009.03.18. 19:07:46

@Csöncsön:

a Valencia jelenleg nem ver ki Intereket a BLből, hanem Dinamo Kijevek ellen esik ki az UEFA-ból. a Villarrealnak van vagy 10 pont lemaradása, tavaly is volt annyi, előtte meg még több. amikor BL elődöntőig mentek, abban az évben vmi 9-10, helyen végeztek a bajnokságban. szal a hosszú távú teljseitmányt nézve azért elég nagy a különbség.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.03.18. 19:31:44

@Tika_: jogos, csúful megfeledkeztem a tényekről, meg a Barcáról, meg a többiekről. mondjuk Fabregas is kezdett a döntőn... Alonso meg csere volt. az pont kettő meg egy (ijedtemben megnéztem :)). szigorúan semleges szeretnék maradni.

Dzsúd Horse 2009.03.18. 20:43:22

úúú megy ám az észosztás most is :DD

2) Válságban van-e a spanyol klubfutball?
- Egyértelműen nem. Aki máshogy látja, nézzen sűrűbben Barca meccset, vagy újabban Atleti meccset.

3) Válságban van-e Pancho?
- Katalán gödörbe került.... ;)

nasteey 2009.03.18. 20:47:13

@halareaal: Javaslom olvasd el Antic nyilatkozatát a Madridról, szerintem jól elmondja a problémákat.

halareaal 2009.03.18. 22:29:02

Antic csak azt mondta, hogy a Realnak úgy kéne játszania, mint régebben, vagy mint a spanyol válogatottnak. jó, és? egyébként sztem túlzás, hogy nem képes irányitani a meccseket, amikor megszorul a csapat, rögtön jönnek a támadások. de nem arról kezdtünk el vitatkozni, hogy most szép-e ez vagy nem, azt nem értettem (és nem értem most se), hogy mitől olyan a csapat játéka, mint egy középcsapaté. mert hajtanak v kontráznak? mindenesetre amellett, hogy a bajnokságban ez eredményes, a Real lövi a Barca után a legtöbb gólt, pedig vannak olyan csapatok a ligában, amelyeknek kb az a taktikája, h többet lőjjenek elöl, mint ahányat kapnak. az Atleticora és a Valenciára gondolok itt elsősorban, akiknek azért nem gyenge támadósoruk van.

egyébként ha a Real nem is dominál annyira a meccsein, mint az elvárható volna, sztem az vitán felül áll, hogy általában nagyon jó meccseket játszik az ellenfeleivel.

AP! (törölt) 2009.03.19. 08:51:06

hétvégén barcelonában leszek. a barca meccsre nyilván esélytelen bejutni, de még az espanyol se játszik otthon. nincs vmi más ötletetek? :)

kroos 2009.03.19. 08:59:08

@halareaal: nem az uefa kudarcot fogtam rá hanem az elötte lévö 4. helyet.Az uefa az égés volt bukás.
ti meg kihozzátok a pooli 4-0 ból hogy csapatépitö fiatalitó madrid vagytok.

krysal 2009.03.19. 09:18:13

@kroos: "ti meg kihozzátok a pooli 4-0 ból hogy csapatépitö fiatalitó madrid vagytok."

Sajna pont nem. Hála a 0-4nek, az újabb BL buktának, mostmár visszavonhatatlanul felerősödtek azok a hangok, amik szerint jöjjön Perez. A többit sejted. Ha már visszasírják (juk?) azt az embert, akit annyit szidtunk Del Bosque, Makelele (vagy épp Gravesen) miatt... szerinted ennél jobb beismerése a buktának nem kell?

krysal 2009.03.19. 09:27:55

Egyébként pont van egy írás a madridistán, ami szerintem még mindíg túloz, és kicsit ködös, de talán egy-két jóslatnak lehet hinni (bár Roberto Carlos visszaigazolása nekem kacsa-kategória, a mellett, hogy az ágyúlábú nagy kedvencem mindmáig...).

www.madridista.hu/web/index.php?site=hirolvaso&id=7815

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.19. 09:31:26

@Tika_: Nevelik ők az utánpótlást, csak nem maguknak. Pont ez a baj, hogy ezek a mostani játékosok egy dekával sem jobbak, mint Negredo, Mata vagy Esteban Granero, sőt, ha de la Red nem jár olyan szerencsétlenül, körülbelül a legnagyobb király lenne ebben a Madridban. Szóval nevelik ők az utánpótlást, csak nagyon ritka, hogy valaki megérik arra a mezre 20 évesen. Ha meg kivárod mire beérik, akkor úgy járhatsz, mint Gutival. Tehát marad az igazolás vagy a végén Pavon és Portillo játszik.
Azt várni, hogy majd Zidane-okat nevel sorra a klub, elég hiú ábránd, s ha megteheti, hogy vehet, akkor miért habozna.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.19. 09:38:54

@Pesszimista Pista: Én láttam az Atlético-Porto és a Porto-Atlético meccseket (igaz csak a monitoron és párhuzamosan a másik spanyol érdekeltségű meccsel).
Akarsz beszélni róla, hogy mi lett volna a jogos végeredmény?

Tika_ 2009.03.19. 10:04:21

@anonim222 [semleges néző]: igen, a teljes igazsághoz Alonso cseréje is hozzátartozik + Villa megsérült az elődöntőben, ezért volt 1 kényszerű csere a kezdőben is

@Pesszimista Pista: "pancho Katalán gödörbe került.... ;)"
ez nagy volt (B)
rotfl

nasteey 2009.03.19. 10:22:58

@anyadnak_palankot: egyáltalán nem esélytelen bejutnod egy Malaga elleni meccsre. Egy próbát mindenképpen megér, de szvsz 90%, hogy kapsz a pénztáraknál jegyet.

@halareaal: pont ezért olyan a játéka, mint egy középcsapaté. Feladták a régi filozófiát. Ez a bedarálós kontrafoci 'sosem' jellemezte a Real Madridot. Főleg, hogy láttuk, hogy két meccsen gyakorlatilag nulla támadásuk volt a Liverpool ellen.

@krysal: odáig jutottam, hogy CR ÉS Kaká is érkezhet. Itt hülyeség az egész, ennyi pénze talán meg a Citynek sincs. És akkor még csatár, középpályás...

krysal 2009.03.19. 12:44:11

@anyadnak_palankot: Példa nasteey állítására, hogy párom épp kint volt, mikor a Sevilla Madridba látogatott, kisétáltak, és gondoltak egyet: bementek. (szegénykém legalább győztes meccset látott volna...) Szóval alátámasztom, simán bejuthatsz, még ha a kakasülőn nézed is végig...

@nasteey: Írtam, hogy ez egy feltételezés. Hogy mekkora mozdítható valutahalma, és akarása van Pereznek eze igazolások létrejöttére, majd kiderül. (Meg egyébként is, van egy olyan verzió is, meg ezt nyilatkozgatja Calderon is, hogy C. Roni már biztos jön, még ő kötötte meg az üzletet nyárra. Persze ez bőven lehet kamu is.) Nekem a Kaka-Villa-Xabi hármas megoldhatónak tűnik. (xabi kivásárlási árát 20milkában határozta meg a pool a juvénak is, nyáron elvileg 25ért jöhetett volna Villa -ezt a Valencia elnöke nyilatkozta-, Káká meg.. Hát, tudjuk, hogy Pereznek nincs lehetetlen...

kroos 2009.03.19. 12:50:15

érdekes dolog ez a sajátnevelés...Negredo, Mata vagy Granero.....a barcában meg messi,xavi,iniesta....
relativ mennyire jó ez a madridi nevelés.

nasteey 2009.03.19. 15:07:07

@krysal: Ezért így is érdekes. :) Ha jönne Kaká, akkor vagy át kellene állni egy csatárra (4-2-3-1), ha meg marad a két csatár akkor meg valószínűleg a szélsők maradnának ki a játékból (a 36 milliós Robbennel az élen), és lenne egy 4-3-1-2.

Én mindenképpen nagy érdeklődéssel várom a nyarat, most egyszerűen nem látom, hogy ebből a Realból egy világverő csapatot raknak össze egy nyár alatt. Az indoklás pár kommenttel feljebb.

rizla 2009.03.19. 15:11:30

@anyadnak_palankot: tudtommal idén olyan 70%-os kihasználtsággal fut a camp nou, egyelőre nem sikerült mindenkit visszacsalogatni a meccsekre. nem hiszem, hogy ne lenne jegy.

Dzsúd Horse 2009.03.19. 15:21:32

@pancho_sanza: "Akarsz beszélni róla, hogy mi lett volna a jogos végeredmény?"

Nem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.19. 15:29:20

@anyadnak_palankot: @rizla:

Így van, a Clásico kivételével még nem volt idén telt ház.

AP! (törölt) 2009.03.19. 18:10:21

ezt most komolyan mondjátok? :) én azt hittem, a barca stadionba csak örökölni lehet a bérletet.
baszki, ez állat lenne :)

AP! (törölt) 2009.03.19. 18:36:53

megnéztem jegyárakat, stb.; nem veszem meg előre, mert bármi szopó lehet, de megyek majd a pénztárhoz.
köszi a javaslat, ha van tipp jegyvásárlásra vagy bármi majd még írjatok. ;)

nasteey 2009.03.19. 19:13:21

@anyadnak_palankot: Ne is vedd meg előre, én úgy olvastam, hogy a Clásicó kivételével bármelyik bajnoki meccsre bejutsz, még ha a meccs napján veszed is a belépőt... plusz talán olcsóbb is valamennyivel a helyszínen. Szóval még mindig azt mondom, hogy ha BCN-ban vagy, és be akarsz jutni egy Malaga elleni meccsre, akkor tuti, hogy bent is leszel. :)

halareaal 2009.03.19. 19:46:32

@nasteey: de ez 1xüen nem indok, vagy szted minden csapat, aki nem úgy játszik, mint a spanyol válogatott (a Barca, régebbi Real), úgy játszik mint egy középcsapat?? a Pool elleni meccs nem tartozik ide, én a bajnokságról beszélek. azon a párharcon nagyságrendekkel gyengébb volt a csapat, mint ellenfele, vagy minr egyébként szokott lenni. de mondjuk a Juventus v a Roma ellen meg szinte végig nálunk volt a labda, mégsem mentünk vele lófaszra sem.


a Real Madrid amúgy kinevelte a világ legjobb kapusát, Raul a közelmúlt egyik legjobb játékosa, ott van a nagycsapatban még Guti, De la Red, más la liga csapatokban meg egy csomó Real-nevelés. nincsenek tehát gondok az utánpótlás neveléssel, bőven van olyan szinten, mint a többi nagycsapaté. ezzel együtt Mata v Negredo azért messze nem üti meg Nistelrooy v Robben szintjét. Messi, Iniesta v Xavi olyan játékosok, amilyeneket a legmagasabb szakmai tudással és erőbefektetéssel sem sikerülhet folyamatosan kinevelni. a Real sem azért nem adta még ki Raul utódját, mert nem akarja, hanem mert 1xüen nem lehet.

nasteey 2009.03.19. 20:36:22

@halareaal: valahol igazad van, de majd jön nálam egy okosabb ember, és elmagyarázza, ami nekem nem megy; nem minden csapat, de ez a Real Madrid a korábbihoz képest úgy játszik, mint egy középcsapat (és itt most ne menjünk már bele 36223918-adszorra, hogy de az eredményesség, meg stb..) Mindenesetre ha az lenne a legnagyobb a probléma, hogy egy Sneijderé a Real Madrid 10-es meze, akkor gondolom nem beszélne senki az elmúlt két év bajnoki címe és a mostani (pillanatnyi) második hely után problémákról, válságról a Real Madrid kapcsán.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.19. 21:26:52

"Messi, Iniesta v Xavi olyan játékosok, amilyeneket a legmagasabb szakmai tudással és erőbefektetéssel sem sikerülhet folyamatosan kinevelni."

Aranygeneráció? :-)

nasteey 2009.03.19. 21:46:04

"Messi, Iniesta v Xavi olyan játékosok, amilyeneket a legmagasabb szakmai tudással és erőbefektetéssel sem sikerülhet folyamatosan kinevelni."

Ennek viszonylag ellent mond, hogy Xavi '80-as, Iniesta '84-es, Messi '87-es. Szóval folyamatosan (attól függ mit tekintünk annak, azért nem évente, futószalagon) jönnek ki a jobbnál jobb játékosok... 3-4 évente van egy ember a korosztályos csapatokban, akiből igencsak komoly játékos válik. Aztán reméljük Bojan, később majd Assulin, Alcantara... folytatja a sort.

halareaal 2009.03.19. 22:13:10

@nasteey:

értem mit mondasz, de egy kicsit másból indultunk ki. nem kis különbség van aközött, hogy a Real Madrid most úgy játszik, mint egy középcsapat, vagy aközött, hogy a régebbi Realhoz képest játszik úgy, mint egy középcsapat.

Xaviékkal kapcsolatban pont erre utaltam, hogy ritka, hogy 3 ilyen játékos egymás után robbanjon be. hiába más generáció, ugyanaz a csapat. nincs rá garancia, hogy a sor folytatódjon, mert az ilyen tehetségek ritkák. hogy mást ne mondjak, Bojan bár még mindig túl fiatal, de pl Messihez képest messze elmarad, valószinűtlen h belőle is ilyen kaliberű játékos váljon. az utánpótlás gólrekordok persze jelenthetnek vmit, de ezek anno Portillonál is megvoltak szal azért nem kell túlmisztifikálni őket.

rizla 2009.03.19. 22:18:36

@halareaal: "Messi, Iniesta v Xavi olyan játékosok, amilyeneket a legmagasabb szakmai tudással és erőbefektetéssel sem sikerülhet folyamatosan kinevelni."

nasteey válaszához még annyit, hogy előtte meg guardiola, amor, stb..
megfelelő mennyiségű gyerekkel kell foglalkozni a megfelelő szinten, és jönnek a klasszisok. persze a lehetőséget is meg kell nekik adni, hogy a nagycsapatban játszhassanak.

rizla 2009.03.19. 22:22:47

@rizla: "Xaviékkal kapcsolatban pont erre utaltam, hogy ritka, hogy 3 ilyen játékos egymás után robbanjon be. hiába más generáció, ugyanaz a csapat. nincs rá garancia, hogy a sor folytatódjon, mert az ilyen tehetségek ritkák."

ismétlem, guardiola.

xavi egyébként szépen fokozatosan fejlődött, ő nem egy messi. messiből tényleg csak egy van, ő már 18 évesen közel ugyanilyen szinten játszott (sőt, néha látványosabb volt, igaz, már sokkal okosabb annál, hogy folyamatosan agyon akarjon verni minden szembejövő védőt). de busquetsben lazán benne van, hogy eléri majd xavi szintjét másik poszton.
igenis sorban születnek a szupertehetséges zsenik, csak észre kell őket venni, és biztosítani számukra a megfelelő felkészülést. a barca-játékosoknál rengeteg pozitív tulajdonság abszolút közös. a kiemelkedő játékintelligencia, a nagyon pontos passzok, a ritmusérzék, a labda megtartása. ez már mind-mind egy fél xavi..

rizla 2009.03.19. 22:23:23

@halareaal: jaj, erre akartam válaszolni fent, bocs

rizla 2009.03.19. 22:27:02

@halareaal: casillas valóban egy csoda, de raúl továbbra is legalább annyira atletico nevelés, de ne vesszünk össze ezen megint.. de la red eddig az elitfutballban (értsd: BL-szintű csapatok) nem sokat tett le az asztalra, guti meg egy kis punci. akármekkora művész, nem véletlenül nevezték mindig is az elsőszámú cserének, vagy mi. a legjobb idényét, amikor végre kezdő lehetett, már 30 évesen futotta (tavaly).
és látod, pont itt jön be a két csapat közti különbség játékosnevelésben. ha guti a barcánál nevelkedik, akkor embert (alázatos profit) faragnak belőle, és a világ egyik legjobb játékosa lenne. bár lehet így született, de akkor meg eladják
: DDDDDDDD

rizla 2009.03.19. 22:30:07

ja, és még annyit, hogy az sem véletlen, hogy messit, xavit, és iniestát a barca nevelhette ki. ezen játékosok közül csak xavi katalán, tehát ne fogjuk a földrajzi előnyökre. szóval úgy kezdődik az utánpótlásnevelés, hogy kell pár jószemű ember, aki meg tud különböztetni egy zsenit egy ügyes kölyöktől a grundon.
(arról nem is beszélve, hogy messit tejbenvajban, hormonban fürösztötték, megtettek érte mindent.)

Dzsúd Horse 2009.03.20. 00:07:21

Jó meccseknek ígérkezik ez a Malaga elleni, remélem az is lesz. Amúgy kíváncsi leszek ki esik ki, az Espanyol egyre sanszosabb. Ha esetleg ez tényleg megtörténne, vajon mit tesz a két valamire való játékosuk. Akik közül, hogy témába vágjak, a kis buddha szintén Barca nevelés. Róla egyébként én korábban azt hittem, a Barcából vonul vissza, dehát van Gaal...Tamudo biztos maradna, klubhűség meg gólkirály lehetne a másodban :D

Henke 2009.03.20. 00:43:38

Mindenki jön itt a Messiével, meg a Xavijával, meg Iniesta, na de hovatűnt Cesc Fabregas???? :) ;)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.03.21. 06:25:21

nem akarok belekotyogni, de emlékeim szerint Guti középcsatárként indult, és abban nagyon jó is volt, már amikor láttam. Raul miatt nem nagyon játszhatott ott... azt, hogy most középpályásként kell produkálnia, kicsit necces (főleg fizikai adottságai miatt, "keveset" fut :)). neki szerintem kár volt a Madridnál maradnia... kicsit félrement a karrierje.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 12:44:34

@Pesszimista Pista:

Az Espanyolt sajnálnám (még akkor is, ha nem mindig a legsportszerűbbek), szerintem kell ez az íz a spanyol fociba, ráadásul pont most épült föl a szuper kis stadionjuk.

De az Osasunát is sajnálnám, ugye, Vadócz miatt, meg hát ott is igen lelkes a közönség, és mindig telt ház van.

Akit a legkevésbé sajnálnék talán, az a Recre. És, most már, a Numancia.

szmrmszrzt 2009.03.21. 13:21:02

most akkor döntsétek már el, hogy mi lesz!
várható rendszeresen spanyol előzetes/ összefoglaló vagy nem?
ki a faszt érdekel, hogy válságban van-e pancho? adjatok neki pénzt. :)

halareaal 2009.03.21. 16:15:14

@rizla:

hát igen, a Barcánál nagyobb a türelem, az biztos. mindenesetre nem hiszem, h túlságosan el lenne maradva a Real Madrid, elég sok gyerekkel dolgoznak, nyilván az infrastruktúra is megvan, edzőmeccsek a nagyokkal, stb. és igenis Soldadotól kezdve Pavonon keresztül Portilloig megkapták a lehetőséget a nagycsapatban is, csak 1xüen nem olyan tehetségesek, mint a Barcelona játékosai.
egyébként Guardiolát is nyugodtan idevehetjük a sorba, de mind1 mert 1 v 2 nagy sztárt generációnként minden nagycsapat kitermel magának. a Barcelona az utóbbi időben húzott el, hála Messinek, Iniestának. ez az új Krkic, Busquets féle társaság még később derül ki mit tud, egyelőre csak annyit tudni h az alapokkal rendelkeznek, amúgy meg nincs nehéz dolguk ilyen csapatban, ha a nagyokkal együtt játszhatnak.

realm 2009.03.22. 20:18:50

Akik szerint minden rendben van a spanyol bajnokságban, azoknak üzenem, hogy ez a Malaga elvileg a BL-helyezésért küzd(het).

Dzsúd Horse 2009.03.22. 20:27:33

Akik szerint nincs minden rendben a spanyol bajnokságban, azoknak üzenem, hogy ez a spanyolok problémája maximum, és ily módon fogást találni a Barca játékán szánalmas.

nasteey 2009.03.22. 21:11:48

@realm: Ennek elég savanyú a szőlő kicsengése volt. Főleg, hogy játékban kb. ezt nyomták a srácok a Lyon ellen is a BL-ben (legalábbis az első félidőben). A Lyonnak ugyan így nem volt 3 jó passza.

Btw, a baj inkább ott kezdődik, hogy ezzel a Real Madriddal senki nincs partiban. Illetve ha a kommentátor azt mondja, hogy a játék képe alapján megérdemelt lenne az x, a Real akkor is nyer.

Huntelaar meg bizonyítja, hogy tökéletes RvN utód, az elé pattanókat szépen befejezi.Ha ügyesen játszanak rá, sokra viheti.

montipájton 2009.03.23. 09:52:08

(Na mindegy, legfeljebb Rizla lenyakaz)

Szóval, lehet elélvezni a Barca ellenállhatatlan passzjátékától, Xavi karmesteri vénájától, és mindenekelőtt Messi hihetetlen zsenialitásától, de ha a Sportingról azt mondta mindenki a Bayern ellenik után, hogy szégyelljék magukat, mert szégyent hoznak a BL-re, nem-e lehet-e, hogy az ilyen Malagák hozzáállását is illetheti némi kritka. Kimennek a Camp Nouba és eljátsszák a bohózatban hatszor seggreeső statiszta készséges szerepét.

Gyönyörű passzolgatást folytatott a Barca, csak néha úgy éreztem, mintha a hatvanas évek meccsét néztem volna: a védők méterekre a támadóktól, egyenletes fejforgatással kísérték az akciót.

Ettől még alighanem a Barca a világ egyik legjobb formában lévő csapata, de mégiscsak igaza lesz azoknak, akik szerint már nem a La Liga, hanem a BL - és az angol csapatok... - a mérce, mennyire ellenállhatatlan valójában a játékuk.

Mindenesetre a Sportingot ők is agyon tudták verni, úgyhogy izgi lesz már a Bayern elleni párharc is. )))

Dzsúd Horse 2009.03.23. 10:04:45

Én ezt nem értem, miért kell folyamatosan elhelyezni a Barcát a világ futballjában, miért kell folyamatosan azzal jönni, hogy az angolok így megy úgy. Miért akarunk minden áron, minden kis mozzanatból világrangsort felállítani ? Egész évben ezt csináljátok, már az első fordulók után is, és nem értem. Meg azt se tudjuk felfogni, hogy minden bajnokságnak megvan a stílusa ? Mindegy ez túl sok már nektek úgy látom. Igen a Barcának lefekszenek az ellenek, a bajnokság szar, az angolok az istenek, szénné vernek mindenkit, kiválóan védekeznek, a támadásaik élményszámba mennek, a la ligát meg be kéne szüntetni, annyira szar, gondolom most jobb ?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.23. 10:22:49

Nem tudom melyik a jobb, ha valaki annak dicsőségét zengi, ha profi bokszolók félkarú és embereket vernek, vagy ha valaki megemlíti, hogy az ellenfél félkarú?

montipájton 2009.03.23. 10:33:18

@Pesszimista Pista: Nem kell ebben összeesküvést keresni: a Barca a spanyol bajnokságban ellenfél nélkül van, természetes, hogy kíváncsi az ember, mindez mire elég a BL-ben. Mert pl. a Real is mekkora "bajnoki menetelés" közepette pofozódott ki a BL-ből. És ha nyilvánvalóan náluk jobb is a Barca, a tegnapi Malagát látva igenis felmerül a kérdés: milyen ez a mezőny, ahol kocogva passzolgatva lehet hat gólokat lőni? (Mondom, Messi szólója kivétel.)) )

Tika_ 2009.03.23. 10:55:43

Barca-szurkoló vagyok, szigorúan kocaszurkoló persze :). Engem a Barcelona érdekel, nem az ellenfél. A bajnokságban a nagy csapatokon kívül nem mindig szoktam tudni az ellenfél nevét, azt általában megnézem, hogy aktuálisan hányadikok. Viszont nem érdekelnek a játékosaik, a játékrendszerük, stb. Ha nem sportszerűtlenek, nem durvák, akkor különösebben nem érdekel, hogy ügyetlenek, lelkesek, vagy épp szép megoldásaik vannak. Ha utóbbi, azokat elismerem, de ha nincsenek ilyenek, nincs bennem hiányérzet.
Ezért a tegnapi meccsen nagyon jól szórakoztam, ha lenne valami izé, hogy utalok x eurót a klubnak, mert néztem őket, akkor megtettem volna, mert megdolgoztak a pénzükért, jó érzést keltettek bennem, tetszett a meccs, őszintén örültem a góloknak. Az ellenfél ehhez szintén jól asszisztált. Kétségtelenül mosolyogtató volt persze látni, ahogy a 170 centis Alves senkitől nem zavartatva fejel az 5-ösről, vagy Eto’o szalonnázik ugyanitt, Henry beadását várva, hasonló szituációban. A seggreülést viszont sokkal inkább a múlt héten éreztem Messi góljánál, amikor a védő egyszerűen elhátrált a labda elől, holott elrúghatta volna, helyette nézte, ahogy Messi elviszi.
Pancho, úgy gondolom érthető, hogy az első bekezdés fényében miért tartom savanyú a szőlő mondásnak a hsz-edet :). Az analógiát inkább úgy mondanám, hogy az ellenfélnek el van törve a keze (Bombajó bokszoló ugye :)) – ezt azonban a profi nem látja. Ráadásul – a filmmel ellentétben – itt joggal feltételezhetjük, hogy a profi nem maga választotta az ellenfelét, és nincs köze ahhoz, hogy miért van hátrányban. Ezek után mit tehet? Le kellett volna sétálniuk 4-0 után, hogy hagyjuk inkább? Szerintem így is eléggé túlcifrázták 6-0 után, rúghattak volna még 2-3 gólt, ha nem akarják a vonalig vezetni. (Ezt becsülöm egyébként a németekben, hogy ők meg is tették.)
A folyamatos összeméregetést én is savanyú a szőlőnek érzem. Számomra Alves táncának nagyobb jelentősége van, mint ennek a sírásnak. Ha már meccshez kapcsolódó értelmes megjegyzés, akkor: jé, Cáceres kifejezetten jól játszott! És azt se felejtsük el, hogy Valdes is bemutatott 2-3 bravúrt az egyébként valóban gyönyörű szamba közepette.

Dzsúd Horse 2009.03.23. 11:11:40

Pancho a hasonlatod egy nagy hülyeség, ne vedd sértésnek ;) A kocogva passzolgatás néhány gól után volt. Valóban gyenge a mezőny, ezzel valamilyen szinten egyetértek(a Malaga idén jutott fel, aki meglepetést várt a meccstől nem ismeri a spanyol focit). De a Real meccsei alapján két bajnokságot összehasonlítani nem lehet szerintem. Az meg hogy mire lesz elég a Barca játéka a BL-ben, objektíven(!) senki nem tudja megmondani. Na de mind1 is, úgyse győzzük meg egymást, ti rágódjatok a világranglista felállításán, én csak szimplán örülök hogy egy látványos meccset láttam újra, az Espanyol kikapott, Raul lassabb mint egy éticsiga, az Atletico meg szintén égett. Tudom, gyermekded örömök, de hát ez van.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 11:22:35

No már megint ez a buta vita.

Egyrészt teljesen egyetértek nasteey-jal: a Barca a Lyon ellen (vagy a Lyon a Barca ellen) is pont ugyanígy játszott. Ebből következően az egész francia bajnokság is röhejes. (Igaz, a Lyon-meccs előtt még "most jön az igazi mérce" volt a Lyon, de ezt néhányan nyilván elfelejtik.)

Másrészt: ez a Málaga három (!) gólt rúgott a Bernabéuban, győzött Sevillában, döntetlenezett a Mestallában. Egyáltalán nem rossz csapat.

Harmadrészt: akinek nincs joga félkarú ellenfélről beszélni, az pont a Real Madrid; hiszen az Almeríában nem játszott a csapata góljainak felét (!) egymaga elérő Negredo. Ha ő pályán van, más az eredmény Madridban, és egyáltalán nem biztos, hogy 1-es.

Negyedrészt: fantasztikusan játszott a Barcelona tegnap, ellenféltől függetlenül! Aki ezt nem látja, az sajnálatra méltó, és VAK! Gyakorlatilag nem volt eladott, elpasszolt labda, lecsúszott beadás, hihetetlenül koncentrált volt mindenki, és volt néhány olyan megmozdulás, amely a világ összes pályája közül csak a Camp Nouban látható (gondoljunk itt akármelyik gólra, Messiére legfőképp). Nekem hatalmas élmény volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 11:24:04

No már megint ez a buta vita.

Egyrészt teljesen egyetértek nasteey-jal: a Barca a Lyon ellen (vagy a Lyon a Barca ellen) is pont ugyanígy játszott. Ebből következően az egész francia bajnokság is röhejes. (Igaz, a Lyon-meccs előtt még "most jön az igazi mérce" volt a Lyon, de ezt néhányan nyilván elfelejtik.)

Másrészt: ez a Málaga három (!) gólt rúgott a Bernabéuban, győzött Sevillában, döntetlenezett a Mestallában. Egyáltalán nem rossz csapat.

Harmadrészt: akinek nincs joga félkarú ellenfélről beszélni, az pont a Real Madrid; hiszen az Almeríában nem játszott a csapata góljainak felét (!) egymaga elérő Negredo. Ha ő pályán van, más az eredmény Madridban, és egyáltalán nem biztos, hogy 1-es.

Negyedrészt: fantasztikusan játszott a Barcelona tegnap, ellenféltől függetlenül! Aki ezt nem látja, az sajnálatra méltó, és VAK! Gyakorlatilag nem volt eladott, elpasszolt labda, lecsúszott beadás, hihetetlenül koncentrált volt mindenki, és volt néhány olyan megmozdulás, amely a világ összes pályája közül csak a Camp Nouban látható (gondoljunk itt akármelyik gólra, Messiére legfőképp). Nekem hatalmas élmény volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 11:33:35

Ja, még egy: a Liverpool hasonló különbséggel (és fölénnyel) verte bajnoksága ötödikjét.

Ezek szerint a PL is röhejes.

Tulajdonképpen az egész európai klubfoci röhejes. Nem kéne bezárni?

Dzsúd Horse 2009.03.23. 11:37:14

Akkor Csöncsön te vagy itt az igazságosztó :) A Malaga sikereit egy kicsit túl értékeled szerintem, bár tényleg nem rossz csapat. Egyébként iszom a szavaid :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 11:41:42

@Pesszimista Pista:

Na ugye. :-)

Szerintem tök világos, hogy miről volt szó: a Málaga újonc, és nem tudja, hogy hogyan kell játszani a Camp Nouban. Ezt meg kell tanulni, ahogy a Getafe meg az Espanyol már megtanulta. Persze a tegnapi Barca ellen a Getafe meg az Espanyol is kikapott volna (mint ahogy szerintem a világ összes csapata), de nem kapnak egy hatost, az biztos.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.23. 12:34:45

én Real Madrid
vagy
én != Real Madrid

De nem h***ozok magam alá holmi hatosoktól meg ötösöktől a spanyol bajnokságban..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 12:41:52

@pancho_sanza:

Szerintem megérthető, hogy mit akartam mondani a félkarú ellenfélről. Az Almería tegnap félkarú ellenfél volt, a Málaga nem.

Önmagában egy hatos nem jelent semmit. A mód, ahogy elérte a Barca, még egyszer mondom: olyan szellemes támadásokat vezetve, amilyenekre semelyik másik csapat sem képes, bóják ellen sem, annál inkább.

rizla 2009.03.23. 15:59:25

@montipájton: "nem-e lehet-e, hogy az ilyen Malagák hozzáállását is illetheti némi kritka. Kimennek a Camp Nouba és eljátsszák a bohózatban hatszor seggreeső statiszta készséges szerepét."

nem nyakazlak le, mert ez így van, a malaga nagyon béna volt, teljesen összeszarták magukat.
ettől függetlenül óriási futballélmény volt a meccs, ez az, amire a madrid jó ideje nem képes például. pedig ők is elkezdték bedarálni a tényleg eléggé kétes színvonalú spanyol mezőnyt (hogy is lehetne erős, ha ez a real így átgyalogol rajtuk)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 18:16:56

"ettől függetlenül óriási futballélmény volt a meccs"

Ez az, amit montipájton, realm vagy pancho_sanza egyszerűen nem lát, vagy nem akar látni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 19:10:07

@montipájton: És a Lyont is, ellentétben a Bayernnel. Egyébként, ha meg a Malaga beáll a térfelére és megszervezi a védelmét, estleg összerugdalja a Barca sztárjait, akkor meg undorító antifociról papoltok.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 19:22:32

@Csöncsön: "Persze a tegnapi Barca ellen a Getafe meg az Espanyol is kikapott volna (mint ahogy szerintem a világ összes csapata)." - azért ide kívánkozik e megállapítást cáfolandó egy ordas közhely: minden csapat úgy játszik ahogy hagyják, és a Barcát tegnap hagyták. Tegnapi játékával a világ összes csapatát típusú kijelentések, olyanok, mint a ha-val kezdődő mondatok töriben.

Ettől még látvánnyos volt a gránátvörös performansz, én is élveztem, de akkor fogok még inkább, ha a Bayernt is kitömitek.

sporttárs 2009.03.23. 20:17:24

@rizla: Szerintem ez a meccs tökéletes analógia volt a BL-ben látott Bayern-Sportingokkal. Egy sokkal jobb csapat elszórakozgatott az ellenféllel, látványos gólokat lőve.
Futballélmény, persze, legfőképp annak, aki szurkol is nekik. Volt már pár ilyen Barca-meccs idén a La Ligában, s még lesz is, semmi meglepő.

Én nem gondolom egyébként, hogy a Barca ne nyerhetné meg akár a BL-t , csak azért, mert a spanyol bajnokság amúgy szar. (Mert az, persze nem magyar szarral mérve. :) ) A Barca ugyanis jó. Gondja legfeljebb a helyzet szokatlanságával lehet majd, ha találkozik a hatékonyságban náluk nem rosszabb lehetséges két-három ellenfél egyikével. Amely ellen a védelem sem engedhet meg magának hülyeséget, mondván, hogy elöl a három-négy gól úgyis meglesz.
Ez nyilván nem a spanyol mezőnyben lesz.

sporttárs 2009.03.23. 20:19:12

@popp: Szerinted tehát a Barca ellen vagy undorító antifoci van, vagy sokgólos zakó?
Én ezt egyáltalán nem hinném.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 20:25:01

@popp:

A Bayernt is kitömjük, nyugodj meg. ;-)

@sporttárs:

Abszolút rossz az analógia. A Bayern nevetséges gólokat (értsd: potyákat) ért el a Sporting ellen. A Barca összes gólja gyönyörűen kidolgozott akció után született. A Málaga egyszerűen ennyivel gyengébb, mint egy csúcsformában (hangsúlyozom: csúcsformában) játszó Barcelona. A Sporting játékosai viszont FÖLADTÁK a meccset a hazai 0-5 után.

SamS 2009.03.23. 20:26:03

Grat a Barca győzelméhez, valóban szenzációs csapatot alkotnak a katalánok. A BL elődöntőben már látom, ahogy a Liverpool szenved ellenük a brusztolós focijával. Guardiola remekül megszervezte a Xavi-Iniesta vezette középpályát. Ők a két kulcsember a gépezetben; ha egyikük nincs a pályán, az sokkal nagyobb veszteség, mintha Messi és Eto'o hiányoznának egyszerre.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 21:21:06

@SamS:

Te ilyen barátságos is tudsz lenni? Köszönöm a szép szavakat a csapatról! :-)

Igen, Xavi és Iniesta tényleg kulcsjátékosok, remélem, mindkettejük sérülése enyhe, és két hét múlva már ismét topon lehetnek. De Messi és Eto'o is valami brutálisak. Messi mindig tud újabb és újabb meglepetéseket okozni. Nem hittem volna, hogy még a jobb lába is ennyire ott van. Ballal kicselezi a fél védelmet, jobbal meg védhetetlenül fölvarrja a rövidbe -- elképesztő. Eto'o meg a két gólja mellett egy gyönyörű, zseniális gólpasszal jeleskedett, mellesleg az indította el a lavinát. Lehet szidni a Málaga védelmét, csak nincs értelme; Xavi és Eto'o úgy érzik egymást, hogy szerintem bekötött szemmel se lennének gyengék. Szóval, summa summarum, nagyon jó ez a csapat!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 21:32:33

@sporttárs: Én ezzel megjegyzésemmel csak végleteséget kifogásoltam. Ha szambáznak meg aszisztálnak az a baj, ha szenvednek meg jól be állnak az is baj.

Egy spanyol kis és középcsapat szempontjából viszont valahogy úgy áll a helyzet, ahogy mondod. Persze más a kása mása, ha a kicsi talál egy gólt az elején, vagy a Barca nem tudja hamar bevinni az első találatot.

Mondjuk az első gól előtt amikor Et'o indítása vagy harminc métert gurult a pálya közepén, úgy hogy sehol senki, azért elég komikusnak hatott az én olasz focin edződött szememnek. De Malagában szerintem nem is kalkuláltak pontokkal a Camp nouból és ezekre szükségük sincs igazán céljaik eléréséhez. Ha húsz perc alatt kapsz egy hármast Camp Nouban, akkor nagy valószínűséggel lefőtt a lecsó, ráadásul a Malagának nem is ott kell megszerezni a céljaihoz szükséges pontokat.

Ezért én nem vetem a malagaiak szemére, hogy onnantól nem szaggatták szét az istrángot, legalább nézhettünk egy kis joga bonitot. Mint ahogy abban sem látok kivetni valót, ha egy kiesés ellen harcoló csapat, amelynek minden pontra szüksége van fallanxot húz a kapuja elé egy Barca, vagy egy MU ellen.

Az antifoci kifejezést meg ti szeretitek használni. Nyilván kiderült számodra, hogy én egy taktikus játékban, amelyik nem a labdabirtoklásra (mint a Barca focija) koncentrál, de szervezett és a középpályás labdaszerzésekből gyorsan tör az ellen kapujára ugyanúgy megtalálom a szépséget. Még az is bejön, ahogy egy jó edző zseniális taktikával és taktikailag képzett játékosokkal kifogja a szelet a labdabirtokló ellenfél vitorlájából.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 21:39:45

Az mondjuk biztos, hogy a Bayern egy esetleges 3-0 után is ugyanúgy a pályán lesz, ellentétben a Malagával. Erre oda kell figyelniük a katalánoknak.

Egyébként Henryt ne felejtsétek, azért a Xavi, Iniesta - Messi, Et'o, Henry támadószekciónak jelenpillanatban nincs párja a világon. Talán az argentin válogatott tud kiállítani hasonlót.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.23. 21:46:28

@popp:

Azért Spanyolországon kívül is előfordulnak 30 méteres gólpasszok. Reina Liverpoolban például egy hetven méteres gólpasszt adott Rierának. Én inkább az Eto'o-Xavi páros zsenialitását emelném ki, amely észrevette a folyosót, és egy pillanat alatt be is töltötte.

Ez a 3-0-ról 3-2 nagyon benne van egy Barca-Bayern meccsben, sajnos. De ha ez nekünk is eszembe jutott, no szóval Guardiolát tartom akkora edzőnek, hogy neki is...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 21:58:38

@Csöncsön: azért egy hetven méteres levegőben szálló indulás kicsit más, mint egy harminc méteres lapos. Az tuti, hogy nagyon szarul helyezkedtek a középpályások, a Xavival kolbászoló két védőről meg már ne is beszéljünk.

mann 2009.03.23. 22:13:12

"...Nyilván kiderült számodra, hogy én egy taktikus játékban, amelyik nem a labdabirtoklásra (mint a Barca focija) koncentrál, de szervezett és a középpályás labdaszerzésekből gyorsan tör az ellen kapujára ugyanúgy megtalálom a szépséget. Még az is bejön, ahogy egy jó edző zseniális taktikával és taktikailag képzett játékosokkal kifogja a szelet a labdabirtokló ellenfél vitorlájából."

Akkor számodra a Barca-MU BL elődöntő 180 perce maga lehetett a három órás tömény orgazmus :)

Lencse. 2009.03.23. 22:27:54

@mann: Vicces, de nekem valóban az volt. És akkor ez az a pont, ahol popp és az én ízlésem összetalálkozik. :D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 22:35:09

@mann: Nekem az orgazmushoz kell a szimpátia is. Egyébként tény , hogy az MU hasonló focival jött elő, mint ami miatt az olaszokat szidjátok és játékukat antifocizátok, annyi különbséggel, hogy az olaszok játékában több a szín ;-). Az is igaz viszont, hogy Zambrotta leszedte pályáról a nagy Cé-t a 180 perc során, kár, hogy pont ő adta a gólpasszt Scholesnak.

@Lencse.: Maximum az abszintban tudnánk megegyezni ;-).

rizla 2009.03.23. 22:37:09

a liga topicok a legszarabbak mindig, már rájöttem. mondjuk amilyen a bajnokság..

mann 2009.03.23. 22:45:20

Lassabban abbé! :)
Távol álljon tőlem ,hogy antifocizzam az olaszokat, ezért a többesszámot visszautasítom :).
A taktikus foci, Barca-MU, abszint trio viszont bármikor jöhet ;).

mann 2009.03.23. 22:51:10

A játék színéről pedig annyit, hogy a vörös angol, balkáni, barna portugál, még barnább portugál, világos néger, sötét néger, világos brazil, sötét brazil, indián, koreai kavalkádban azért akad elég változatosság szerintem :).

Lencse. 2009.03.23. 22:51:31

@popp: Azért a 2006-os vébéelődöntő józanul is baromi nagy meccs volt, ismerd el. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 23:04:38

@Lencse.: Lehet, bár én nem voltam józan, de hogy óriási orgazmus volt az is tuti.

Erről van itt nagyba' szó: www.youtube.com/watch?v=ZIqHCoAiaPU

Lencse. 2009.03.23. 23:33:55

Azért az orgazmus szó nem igazán írná le az akkori érzéseimet. :) Sose ettem még ecetes citromot, de valószínűleg hasonló ábrázatom lenne, ha egyszer megkóstolnám.

De milyen tempó volt már ezen a meccsen wazz. Nem hiszem, hogy úgy kellett volna leütni a fiúkat este.

És az olasz legény milyen szép gólt lőtt a felsőbe a végén, nem rossz teljesítmény ilyen kevéssel a jól látható sugárkezelés után. :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 23:37:33

Grosso mindig jól játszik a válogatottban. De a Pirlo passz sem volt semmi, vagy a két Cannavaro szerelés a második gól előtt. Mondjuk Andrea és Fabio nálam a vébé két legjobbja volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.23. 23:38:27

Na de most kezdődik a Macska-jaj (film), úgyhogy jó éjt!

halareaal 2009.03.24. 20:24:25

Marcelo kezd kikupálódni, már mostanra egész jó játékos lett belőle. kezdem azt érezni, hogy télleg lehet belőle Roberto Carlos utód, ez a mostani bomba még neki is dicsőségére vált volna. sőt, nemistom a rosszabbik lábával lőtt-e ilyent valaha. cska ezt az idióta Heinzét kéne kitenni a kezdőcsapatból, Marcelo belejönne a védekezésbe egy idő után, és lenne már 2 kurvajó szélsővédő, hoszzútávra ráadásul.

kroos 2009.03.25. 08:22:47

@popp:
,,Egyébként tény , hogy az MU hasonló focival jött elő, mint ami miatt az olaszokat szidjátok és játékukat antifocizátok"
ez nagyon igaz.De visszafelé is.Te meg az angolokat szidod ezért.
Itt mindig Hornby jut eszembe.Neki is Brady,Merson voltak a kedvencei.Ö is szerette a szépet.Mégis arsenal drukker volt.
Meg a stoke edzöje amit mondott
,,aki szórakozni akar menjen cirkuszba"

Tika_ 2009.03.25. 10:26:07

@popp: "Egyébként, ha meg a Malaga beáll a térfelére és megszervezi a védelmét, estleg összerugdalja a Barca sztárjait, akkor meg undorító antifociról papoltok."
mert ez undorító antifoci :). Az, hogy kevésbé jó játékosok művelik, még nem változtat a dolgon. Az összerugdalás meg simán szabálytalan, megvannak rá a megfelelő szankciók - az már egy másik probléma, hogy nagyon kevéssé alkalmazzák őket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.25. 11:22:08

@rizla:

Talán mert ide írogatsz a leggyakrabban? :-DDD

Egyébként nem értem, miért jó az egy Barca-szimpatizánsnak, ha folyamatosan kicsinyítik csapata érdemeit. Ez valami mazochizmus nálad?
süti beállítások módosítása