Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Fogalmunk sincs, ezzel mit akartunk

2009.02.11. 21:44 _benito

Vagy hülyék vagyunk, vagy naivak, de mi elhittük, hogy rámegyünk az izraeliek torkára, és átharapjuk. Ebből az lett, hogy most csalódottak vagyunk, ez viszont már biztos, hogy a mi hülyeségünk miatt is van, mert az elmúlt évek magyar válogatottjaitól ez egy kiváló teljesítmény lett volna (valami megmozdult a magyar futballban, ill. voltak biztató jelek a játékunkban), de Koemantól ennél sokkal, de sokkal többet vártunk. Mert ez magyarán mondva nem csak egy sima halom szar volt, hanem egy ijesztő halom szar.

Nem azért, mert annyira rosszak voltunk, ez igazából egy ikszes meccs volt, akár meg is nyerhettük volna. Egy nálunk jóval erősebb ellenfél otthonában ez akár dicséret is lehetne, csak éppen nem az. Azért sem, mert ezt a meccset egy motivált, győzni akaró magyar válogatott úgy nyerhette volna meg, hogy még beleszakadnia sem kellett volna.

Nem is azért volt ijesztő, mert a takonycukrozáson kívül annyira nem csináltunk semmit, hogy már a Bozsik-csapat acélos támadójátékát, és átgondolt taktikáját kerestük a pályán. Nem is azért, mert újra láthattuk, Gera Zoli csapnivaló formában van, vagy azért, mert Hajnal, Dzsudzsák és Huszti megint nem tudta megközelíteni sem azt a formát, amit a klubjaikban mutatnak.

Hanem azért, mert ez bevallottan az Albánia ellen készülő csapat volt. Taktikástul, keretestül, mindenestül, azaz cakumpakk. A következő gondolatok tolulnak elő megállíthatatlanul:

-    Juhász nélkül szarban vagyunk hátul. Nem állítjuk, hogy van összefüggés, de a válogatott negyed fuckin’ órát sem bírt ki anélkül, hogy ne szerencsétlenkedjen be egy gólt a saját kapujába, miután Koeman lecserélte. Itt meg is állunk egy kicsit. Vajon mi a franc értelme volt annak, hogy egyáltalán játszott? Hogy nem kaptunk ki 3-0-ra? Szupcsi.
-    Huszti nem tud, és láthatóan nem is szeret középen játszani. Ha mégis ragaszkodunk ahhoz, hogy Dzsudzsák legyen a balszélső, akkor Huszti menjen szépen egy fél sorral feljebb, és rohangáljon keresztbe a pályán Sányi mögött, de ez a se itt, se ott szerepkör nem jó. Van még egy ötletünk arra, hol kellene játszania, de ez a következő ponthoz tartozik.
-    Gera helyén, ott. Gerát mindig nagyon kedveltük, rajta azt láttuk, hogy tényleg szeret focizni, emellett lelkes is volt, és egy idő után magabiztos is lett. Most ezek közül egyik sem. Ez a Fulham-húzás nem jött be, menekülnie kellene onnan a büdös francba, de ez most nem fog menni, így pedig sajnos csak a padon tudnánk neki helyet szorítani.
-    Az Izrael ellen látott 4-1-4-1 nem rossz ötlet, csak valahogy az az érzésünk, hogy a kapitány is úgy érezte, ez túl jó ötlet ahhoz, hogy változtasson rajta, amikor kiderült, hogy ezzel kizárólag egy fostalicska 0-0-t tudunk összekaparni. Vagy még azt sem, mert 10 percet kivéve nem játszottunk semmit (és hagyjuk is, hogy nem kaptunk meg egy büntetőt, mert az 1-1 is csak egy masnival átkötött moslékos vödör lett volna).

Koeman csapatát azért kedvelték meg sokan, mert bátor volt olyan helyzetekben is, amikor más magyar válogatottak bemanszoltak. Könnyű volt szeretni a csapatot, amikor a svédeknek egy félidőn keresztül kitéptük a karját, és azzal ütlegeltük őket (ha végül kikaptunk is), és sokkal könnyebb volt megbocsátani a rettenetes teljesítményt Máltán, mert tudatosan gyilkoltuk a játékot – és ellenfelünket, Dárdai faultja láttán aznap verejtékben fürödve ébredtünk – az eredmény érdekében. Ez viszont most egy nagy semmi volt, belementünk abba a tökvakarós, sétálgatós játékba, amit ellenfelünk játszott, pedig pont azzal az erényünkkel nyerhettük volna meg a meccset, amiért megszerettük Koeman csapatát.

Egy Albánia elleni parádéval kiengesztelhetők vagyunk azért.

104 komment · 1 trackback

Címkék: magyar válogatott válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr45937858

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szombatblog 2009.02.12. 16:28:46

Az elmaradt programEfrájim Kishon nyilatkozta egyszer hajdanában, hogy ha a magyar csapat játszik bárhol a világon, ő mindig nekik drukkol, teli torokkal ordítva. Kivéve, ha Izrael ellen, mert akkor Izraelnek, de csöndben. Tegnap estére, az izraeli–…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drani 2009.02.11. 22:48:28

nem kell beszarni, megváltozott a csapat:
eddig a tétmeccseken nem bírtuk a nyomást, a tétnélkülieken 'parádéztunk'. Most már inkább az olasz válogatotthoz hasonlítunk, a bari meccseken félgőzzel, a selejtezőkön hidegvérrel gyilkolva játszunk.

hehe

Asidotus 2009.02.11. 22:50:38

Az albánok 0:0-át játszottak Máltán, selejtezőn.
Hát ettől az eredménytől nem csináltam össze magam...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 22:54:52

Azért Máltán mi is vért izzadtunk, Torghelle gólja mellett, talán ha egy helyzetünk volt. Meg volt meccsen vagy 50 bedobás csapatonként.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 23:04:16

Szerintem nem kell ezt a meccset túlzottan komolyan venni, ha Tiranában nyerünk, akkor el is fejlejthetjük.

Tarfful 2009.02.11. 23:12:11

Csak az első félidőt láttam (ilyeneken szoktam bealudni...). Hogy kikaptunk? Egye fene, csak egy barátságos. Remélem Koeman rájuk dörren, és Albánia ellen összekapják magukat. Amit korábban láttunk ettől a csapattól, azzal szerintem tudnak nyerni.

IronRock 2009.02.11. 23:23:48

Szerintem Koeman altatott. :-) Hagyta hogy az albánok megfigyelői egy szar, összeszokatlan, posztokon lyukas magyar csapatot lásson, hogy aztán lazábbra vegyék ellenünk a visszavágót és ott idegenben kenjük el őket megint. :-)
Másra nem tudok gondolni, mert ez értékelhetetlen volt, se értelme, se célja.
Azért remélem az Avellino-t a FIFA megb@ssza vagy 100 000 Euro-ra amiért volt pofájuk nem elengedni Vaskót, holott ez a meccs a FIFA hivatalos naptárában szerepel és a kluboknak ilyenkor kötelességük elengedni a légiósokat, bármennyire nem is akarják. Na nem mintha tőle csodát vártam volna hátul, de legalább rendszeresen játszik a klubjában, és Koeman láthatta volna mire képes hátul, mert az albánok ellen neki kell úgyis játszania, így meg sötét ló. Engem az döbbentett meg a legjobban, hogy míg a védelmünk Juhászt leszámítva szar volt eddig is, azért középpályán (és a Sanyi révén) tudtuk ezt kompenzálni eddig. Most meg a legerősebb középpálya volt a pályán, mindenki jó formában van a klubjában (Gerát kivéve), rugdossák a gólokat és adják a gólpasszokat, erre ennyi tellett tőlük...
Sebaj, Albánia ellen lehet javítani...

_benito · www.nst.blog.hu 2009.02.11. 23:39:27

@IronRock: jó a szó! az avellino mehet a pihába, ne hagyjuk már ezt.

Falcao 7 2009.02.12. 00:00:27

Felesleges a hiszti, ez egy edzőmeccs volt, semmi több, ráadásul olyan, amelyiket szinte az összes játékos Kisteleki háta közepére kívánt.

Idén nem edzőmeccseket kell nyernünk, én a magam részéről magasan kakkantok a mai napi produkcióra.
Koemannak gondolom tartogatott tanulságokat, más egyéb nem számít.

Strigo 2009.02.12. 00:24:59

Egyre gyakrabban találkozni egy cikken belül a "magyar foci" és "szar" kifejezésekkel. Jobban belegondolva, nekem is ez az egy szavas véleményem az egészről.
Tétmeccseket még megnézem (rossz szokás, vagy csak önkínzás, nem tudom), de az ilyen haknifellépések nem érdekelnek. Az meg csak az én tudatlanságomnak köszönhető, hogy nem tudom, ki az a Vaskó, vagy hogy Szélesit még nem láttam jól játszani, ezért nem is tudom, mit keresnek ők a válogatottban. De Vanczákot, Rudolfot, Vadóczot, Bodort látva is van egy olyan érzésem, hogy Sebők Viliék hozzájuk képest klasszisok voltak. Biztos csak az idő szépíti meg az emlékeimet.

BK 2009.02.12. 00:28:46

Ma láttam először Izraelt, eddig csak az eredményeiket olvasgattam, nem ezt a jellegtelen semmit vártam. De például ha izraeli szurkoló lennék, aki olvasta a helyi sportújságban, hogy a magyarok kúsznak fel a ranglistán, nem túl rég megforgatták az olaszokat, egy félidő erejére kezdő fogyatékossá tették a svédeket, akkor én is csodálkoznék, hogy ez az íztelen szmötyi volt, amit ellötyögtek itt a Ramat Ganban. Azon meg lelkendeznék, hogy megvan a csapat képessége, hogy a hónaljszagú meccseket is hozzák valahogy 1-0-ra, nem hiába küldjük a fiúkat nyugatra, Yossi is megtanulta, hogyan kell bemákolni egy gólt. Pont mint ahogy mi is örültünk a máltaiak ellen.

Szomorú volt, hogy csak egy-két-három passzváltás erejéig tudták megjátszani azt a srácok ott elöl, amit pedig tudnak. De van még idő és a poszt utolsó mondatára utlva: szerintem szétkergetjük az albánokat. Pont úgy kell játszani a Balkánon, mint a bosnyákok ellen volt az pár éve, csak most jobb a keretünk.

BK 2009.02.12. 00:33:15

@Strigo: most te vagy a "hú de fasza azt mondani, hogy énmegmondtam"-arcot vetted elő, vagy azért tényleg rendesen kihagytál dolgokat az utolsó 2 évből.

mizie 2009.02.12. 01:00:18

én szalait megnéztem volna mondjuk egy félidei cserében. sanyika nem csinált semmit. bátran lekaphatta volna.

gerát meg nagyon sajnálom.
mindig emlékezni fogok a becsúszásra és gólpasszra az olaszok ellen.

amúgy elnézve a spanyol-angol meccset lassan kezdem nem érteni hogy mire is jók ezek a bari meccsek..

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 01:09:52

@mizie: Maga a meccs szerintem nem sokra jó, mert senki nem akar megsérülni, ezért nem is köpik ki a tüdejüket a játékosok. Az ilyenkor együtt eltöltött két-három napnak viszont lehet jelentősége.

Oarbeaskoa 2009.02.12. 01:11:46

én nem láttam a meccset.
de az eredmény alapján is megfordult valami
nem barátságos meccsen kell nyerni, ahogy eddig csináltuk, mert ott aztán mindenkit megvertünk az utóbbi években. Nem avatnak ilyen szinten világ vagy európa bajnokot? :)

szbszig 2009.02.12. 02:06:53

Engem rohadtul nem érdekelnek a barátságos meccsek, tőlem nyugodtan be is szüntethetnék őket. Mindenki odavolt körülöttem az olasz-brazilért meg a spanyol-angolért, én meg be se kapcsoltam rájuk a tévét. Ellenben az ázsiai meg a nemsokára kezdődő amerikai vébéselejtezők állását annál inkább figyelemmel követ(t)em.

sörbarát 2009.02.12. 02:16:11

Én abban reménykedek, hogy Koemannak megérte ez a barátságos meccs (tanulságok, stb...), mert végülis ez a célja az egésznek.
Az meg előnyös lehet, hogy albánia x-elt máltával, mert így lehet hullámvölgybe is kerülnek vlmennyire...

sporttárs 2009.02.12. 07:53:26

Oké, hogy komolytalannak gondoljuk a meccset, valszeg az is volt, de mintha mégis készülnénk valami feladatra, és addig már több meccsünk nem lesz. Nem? A mi szintünkön lévő csapatoknak azért nem árt a csiszolódás, nem világsztárokból állunk és sikerélményünk sincs sok. Ehhez képest azért gáz ez a poroszkálás.
De ha a fiúk biztosak benne, hogy úgyis megütjük az albánokat, ám legyen. Mondjuk, nem lenne baj tudni, milyen védelemmel, mert én ezt a "ráérünk még Juhász helyettesén gondolkodni" metódust egyszerűen nem értem. Mágnestáblán fogja kitalálni?
Na nem mintha sok választása lenne.

Megjegyzem, ha megverjük az albánokat, akkor sincs semmi, illetve a csoport negyedik helyét jobb eséllyel célozhatjuk meg. Ugyan valóban az a realitás, hogy örülünk, amiért Albánia nem verte meg Málta, de ha valóban vérprofi és továbbbjutást megcélzó csapatunk van, ennek nem is szabadna számítania.

Salvatore Bonanno 2009.02.12. 08:00:41

Gera valóban nagyon rosszul döntött a Fulham-mel. Télen felcsillant egy kis reménysugár, amikor eladták Bullardot, de nem:azóta is csak a kispad és megalázó 10-15 percek. Esetleg. Nem értem, mi lehet a háttérben, amiért ne mbíznak benne.
Ezek után pedig nem meglepő, hogy a válogatottban sem csillog, sajnos.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.02.12. 08:50:21

nem tudom, én különválasztanám a hakni, az edző, és a felkészülési meccseket... tudtommal megyünk idegenbe tétmeccsre. az én nézetem szerint ez egy felkészülési meccs volt/lett volna, és szerintem szart se ért(érhet) végigsétálva. most kellett volna megvillantani az oroszlánkörmöket, hogy az ellen (albánok) elbizonytalanodjon, éles szitúban gyakorolni a figurákat, megnézni, ki mennyit bír leadni futóteljesítményben, stb... vagy tévedek? keveset láttam a német-norvég meccsből, ott volt kaparás rendesen, 0:1-nél. a németek javítani szerettek volna, a vikingek meg a kontrát tolták, rendes, nem lassított változatban... meg védekeztek kettős falban, érdekes módon mozgatva a védősorokat, már a félpályától felálltak, nem a 16-ra visszahúzódva. ez felkészülési meccsnek tünt :).

4-4-2 2009.02.12. 08:53:32

Koeman hozzáállását szerintem az jelzi legjobban, hogy Juhász majdnem végigjátszotta a meccset. Ha Albánia ellen akart volna felkészülni be sem teszi. Ehelyett nyilván inkább a minél több közös meccsen, gyakorláson van itt a hangsúly, függetlenül attól, hogy a soron következő meccsen éppen játszhat-e az alapcsapatból valamelyik játékos. Más kérdés, hogy ez mit jelent majd az albánok ellen... De reálisan nézve fontosabb, hogy kialakuljon egy hozzú távon is működőképes, összeszokott csapat.
Gera meg...csak remélni lehet, hogy lesz még jobb periódusa és nem a WBA-nál eltöltött első éve volt a csúcs.

Azazello007 2009.02.12. 09:14:56

@Salvatore Bonanno: "Nem értem, mi lehet a háttérben, amiért nem bíznak benne." -- annyi, hogy Dempsey jobban játszik. Sokkal.

Gera Zoli szépen búcsút vehetne a kezdőcsapattól. Nagyon szeretem, becsülöm, de aki ennyire szar formában van, ráadásul ilyen keveset játszik a klubjában, az ne kezdjen.

Torghelle pedig -- ha kapura nem is volt veszélyes -- meglepően hasznosnak bizonyult középen/hátul is.

Kicsit csalódott vagyok én is, de ne kezdjük most el tipikus magyaros módon temetni őket; majd meglátjuk, mit hoz a jövő -- és a tétmeccsek. Én személy szerint egy bravúros harmadik- esetleg egy megkérdőjelezhetetlen negyedik hellyel is kiegyeznék.

neeskens 2009.02.12. 09:41:02

Persze felkészülési meccs és nem szakadtak meg a srácok. Az itt leírtakkal (Gera formán kívül, Husztinak egy sorral feljebb kellene mennie stb.) egyetértek.

Én Juhász Rolit el sem vittem volna Izraelbe, oldják meg nélküle, Tiranában is nélküle kell lehozni.Mi értelme van Szalaynak 7 percet adni, kapott volna legalább egy fél órát. Szerintem amúgy is kevés lesz a Sanyi egyedül elöl.

poolfanati 2009.02.12. 09:47:32

off
huhuhú, villa hogy beforgatta már jagielkát a gólja előtt! apropó jagielka: mit keres ő a válogatottban?

Stoney Hill Billy 2009.02.12. 10:09:11

Gyenge produkció volt, az biztos, de nem kell nagy feneket keríteni, szerintem semmi összefüggés nincs a két meccs között. Koemannak biztos jó volt, talán jobban is kihasználhatta volna, de hát ez az ő dolga.
Egyetértek azzal a véleménnyel is, hogy az albánok altatására is jó volt így, nem tudnak készülni a csapatból ez a meccs alapján.

badblood 2009.02.12. 10:10:27

Szerintem pont az ilyen haknikon kellene bátran bevállalni a kajak támadó játékot, az első félidőben bedarálni az ellenfelet, gurítani kettőt-hármat, aztán kibekkelni a második játékrészt, esetleg kontrából még egy gólt szerezni.
Egy-két próbát szerintem mindenképp megérne.

rizla 2009.02.12. 10:56:40

most komolyan 10 perc alatt akarta leszűrni, hogy mennyire jó szalai?
most komolyan 20 perc alatt akarta leszűrni, hogy jók vagyunk-e juhász nélkül?
mondjuk ez utóbbit sikerült: nem.

rizla 2009.02.12. 11:00:28

egyébként nem az a baj, hogy kikaptunk, és nem is feltétlenül a vérszegény játék (bár többször lőttünk kapura, mint izrael, nyerhettünk is volna ugyanekkora erővel, nem látszott a 30 helynyi különbség), hanem koeman. nem igaz, hogy nem áll neki kísérletezni még most sem.
még cikibb volt, hogy juhász hozta össze a legnagyobb helyzetet (kapufa). tök jó, de albániában nem lesz juhász..

rizla 2009.02.12. 11:04:00

@4-4-2: "Ehelyett nyilván inkább a minél több közös meccsen, gyakorláson van itt a hangsúly, függetlenül attól, hogy a soron következő meccsen éppen játszhat-e az alapcsapatból valamelyik játékos. Más kérdés, hogy ez mit jelent majd az albánok ellen... De reálisan nézve fontosabb, hogy kialakuljon egy hozzú távon is működőképes, összeszokott csapat."

ez szépen hangzik, csakhogy egyrészt senkit sem fog érdekelni, ha kikapunk albániában (és erre nagyobb az esély így, hogy mindössze 20 percet mertünk juhász nélkül játszani), másrészt hogy rolival mennyire jó tud lenni a védelem, láttuk eddig is. semmiféle hosszútávú kárt nem szenvedett volna a válogatott, ha most kivételesen nem ő játszik.

Fekete Pákó 2009.02.12. 11:14:56

nem kell túllihegni szerintem se, inkább a tétmeccseken legyünk jók, mint az ilyen szar haknimeccseken (lásd még Várhidi-csapat).

Mérgező Hulladék 2009.02.12. 11:20:31

De ha Koeman inkább Gyepest vagy Vaskót képzeli el Juhász helyetteseként, akkor most nem sokkal lett volna előbbre, ha végig Tímárt játszatja.

szeme közé, laposan! 2009.02.12. 11:25:45

Inkább egy szar Nightwish koncert, mint még egy ilyen meccs...:):)

ZenZo 2009.02.12. 11:42:34

Először is nem láttam a meccset, igaz, elvből nem néztem meg, a meccs előtt mondtam is a haveroknak, figyeljetek, 1-0-ra kikapunk. (ha megtettem volna bárhol is az eredményt, tuti nyerünk, de ugye a mázlifaktor dolga. Majd az albánok elleni meccset megteszem hazaira, hátha bejön :) ).

Valahogy sejtettem, hogy ez egy ilyen (leírásaitok alapján) tingli-tangli meccs lesz. Abban azért reménykedtem, hogy Szalay kap legalább 1 félidőt, de hát ez van.

Tétmeccset kell nyerni, tény, de nem véletlenül vannak ezek a mérkőzések. Itt "büntetlenül" lehet kipróbálni olyan húzásokat kvázi élesben, amiket hiába gyakorolsz edzésen. Ehhez viszonyítottan kicsit én is csalódtam Koemanban. Szép dolog, hogy van egy jó koncepciónk, meg lassan egy magunkhoz mérten ütőképes csapatunk, de nem baj, ha legalább 1-2 alternatívát is ki tudunk dolgozni, nem pedig azon imádkozni (szent föld ide vagy oda), hogy Juhász meg ne sérüljön, vagy el ne tiltsák... vagy Sanyi nehogy letargiába zuhanjon ismét, és góllövés helyett inkább a lapok gyűjtésében jeleskedjen. Apropó Gyepes. Őt ki látta mostanság? Azóta, hogy minden válogatott mérkőzésen fejelt egy öngólt, nem sokat hallottam róla...

Gera vs. Fulham: továbbra is tartom, hogy jó döntést hozott, mikor a Fulhamet választotta, más kérdés, hogy nem jött be. (utólag könnyű azt mondani, hogy rossz döntés volt) Viszont talán ideje lenne elbeszélgetni Hodgsonnal, és esetleg a nyáron dobbantani, mert ennek így nem sok teteje van. Ő sem lesz már fiatalabb.

sörbarát 2009.02.12. 11:52:39

@sporttárs: azért ha megnézzük Albánia rendesen lopkodja a pontokat a nagyobb csapatok ellen is, ha úgy számoljuk, hogy svédeknek és portugáloknak (nekik otthon, 10 albán ellen) illett volna 3pontot szerezniük ellenük.

Azazello007 2009.02.12. 12:06:19

@rizla: mindentől függetlenül Koeman a legkisebb rossz, ami az elmúlt tizenpár évben a magyar válogatottal történt. Szerintem.

Kicsit paradox, hogy ha kísérletezős, "altatós" meccsnek szánta Koeman, akkor miért vitte el Juhászt, és miért játszatta másfél félidőn keresztül?
Egyébként is hülyeség, hogy a leendő ellenfelet az utolsó felkészülési meccsen szar játékkal altatjuk, ilyen nincs.

Egyébként meg semmivel sem voltunk gyengébbek, mint Izrael -- de sajnos azzal nem védekezhetünk, hogy erősebb a játékosállományuk, mert klubszinten mutatott teljesítmény alapján minimum egálban vagyunk.

seahawks 2009.02.12. 12:23:31

"Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról"....hogy kerül ide a magyar foci? erre van az nso-fórum, nem?

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.12. 12:30:08

@seahawks: Szerintem ez elitista-sznobista hozzáállás. Mivel magyarok vagyunk, nekünk a magyar foci a legfontosabb a világon és kész. (Ez egy külföldi, hasonló megjelölésű oldalnál nem is lehet kérdés, sajnos csak Magyarországon.)

Egyébként Matt Hasselbeck király!;)

Az évek meg a rutin 2009.02.12. 12:32:45

Romo meg még jobb! ;)
Koemant lehet és kell is kritizálni, de ha 1 csapat 1 poszton csak 1 európai szintű játékost tud szerepeltetni, ott kevés a variációs lehetőség...

montipájton 2009.02.12. 12:42:08

Hát, ja.
Juhászt nem kelett volna okvetlenül nevezni sem, már ha tényleg az albánok elleni felkészülés a lényeg. Ez az 1-ik.
A másik meg, hogy ha nincs Juhász, akkor ki van. Tímár mint ejrópai szintű játékos? Nemár. Nagyon nemár.
De ha meg ő se, akkor ki.
Igaz, az ellenfélben se Robinho és Elano fog támadni.
Mindegy, Tiranában meleg lesz a pite, de ha mégse, kit érdekel az izraeli zakó.

hmikey 2009.02.12. 12:46:11

Gera valóban nagyon gyengén muzsikál, és az emberi kvalitásain kívül nem látom valami hatalmas játékosnak (bár lehet, hogy csak nem láttam elégszer, nem tudom), Sanyi meg lassú egy szál csatárként. Ahogy én láttam a mérkőzést, a pálya jobb oldala sem hátul, sem elöl nem volt rendben, balról meg igen. Szerintem a válogatott, hogy úgy mondjam, balkezes. Vagy ballábas. Vagy valami ilyesmi, de hogy jobb oldala nem nagyon van, az biztos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.12. 12:47:35

@Mérgező Hulladék:

Jogos! Szerintem Koeman Vaskóban gondolkodik. Annál felháborítóbb, amit az Avellino művelt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.12. 12:50:00

Ja, muszáj megjegyezni, hogy nekünk nagyon-nagyon jó eredmény a Málta-Albánia 0-0. Csak akkor nem lenne az, ha csupán Máltát akarnánk megelőzni a csoportban. De talán még akkor is.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.12. 13:38:35

@Az évek meg a rutin: Jó, hát nem akartam kijátszani az aduászomat, de Drew Brees a legnagyobb király;)

rizla 2009.02.12. 13:40:59

@Azazello007: "mindentől függetlenül Koeman a legkisebb rossz, ami az elmúlt tizenpár évben a magyar válogatottal történt. Szerintem."

a játékunkkal nincs bajom, sőt. rég volt ilyen masszív, és jó állóképességű válogatottunk. viszont a támadójátékunk nekem sokkal jobban tetszett várhidi alatt.
jámbor lászló munkája meglátszik a csapaton, koemantól viszont több kellene. több van ebben a csapatban. meccselni sem tud a holland sajnos, óriási hiba, hogy ez a barátságos meccs elment a semmire. legalább nyertünk volna akkor már. szalait ezért behívni felesleges volt.

rizla 2009.02.12. 13:42:31

@hmikey: "Gera valóban nagyon gyengén muzsikál, és az emberi kvalitásain kívül nem látom valami hatalmas játékosnak (bár lehet, hogy csak nem láttam elégszer, nem tudom)"

tényleg nem láttad elégszer. gera fantasztikusan tud játszani, de ehhez mintha kicsit túl sok dolognak kellene teljesülnie egyszerre, sajnos

Azazello007 2009.02.12. 13:45:35

@rizla: Juhászt játszatni, Gerát mindenáron kezdetni, Szalait ezért behívni, ezek valóban érthetetlen dolgok, ebben egyetértünk. Vannak hülyeségek, de most végre nem hülyeség az egész.

halareaal 2009.02.12. 14:00:37

hát Koemant azért eddig igazolják az eredmények. ha vkivel, akkor vele nincs baj. nemtom mi pluszt tudna még hozzátenni, azon kívül h Szalait többet játszatja. Juhász játékénak is lehetnek olyan okai, amibe nem látunk bele innen.

hmikey 2009.02.12. 14:26:32

@rizla: Jogos. Mindenesetre Sanyit nagyobb problémának látom, mert center létére nagyon hátulról jön fel, és azért lássuk be, nem éppen egy "titianri", hogy átfussa a védőket pár elegáns csellel, majd elgurítsa a kapus mellett... Vagy fel kéne tolni mellé még egy embert, aki össze tudja zavarni a védőket és centerbe passzol, vagy be is fejezi a támadást, vagy pedig lecserélni egy agilisabb centerre. Szerintem legalábbis, bár nem vagyok egy nagy tudós.

szferi 2009.02.12. 14:41:49

Hát nem tudom rizla, én nem nagyon emlékszem hogy várhidivel egyáltalán lett volna támadójátékunk, talán a bosnyákok ellen valami. Koeman alatt elöl-hátul összekapottabb a csapat, bár valljuk be, nem sok minőségi játékosunk van, a kezdő tizenegy is foghíjas, cserelehetőség nulla. Ezzel együtt koeman egész szép eredményeket mutat fel eddig, ez a 7 pont nemcsak önmagában nagyon jó, hanem a mutatott játék miatt is csak a máltai meccs miatt kell szégyenkeznünk.

Ha szerzünk négy pontot tavasszal, ami nem irreális, simán meglesz a negyedik hely a csoportban, bár a selejtezősorozat vége (2x portugálok, dánia idegenben) nagyon szar lesz, az biztos.

ZenZo 2009.02.12. 14:48:46

@hmikey: amit írsz többnyire jogos, csak nincs túl nagy merítési lehetőség. Ok, itt van ez a Szalay gyerek, akit még igazából viszont nem láttam játszani. Nagy király a hírek szerint a Real D-ben, de volt már pár ilyenünk (Filkor, Farkas Balázs...), és kicsit félek erre a sorsra jut majd Szalay és Németh is. Szép dolog az Inter, a Real, a Kiev és a Pool, de a játéklehetőség még szebb...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 14:52:11

@badblood: "Szerintem pont az ilyen haknikon kellene bátran bevállalni a kajak támadó játékot, az első félidőben bedarálni az ellenfelet, gurítani kettőt-hármat, aztán kibekkelni a második játékrészt, esetleg kontrából még egy gólt szerezni." - halló, túl sok Puhl Sanyit hallgatsz. Nem mi vagyunk a spanyolok. Ha neki rontunk Izraelnek lehet, hogy mi kapunk egy hármast a kontrákból.

szferi 2009.02.12. 15:09:20

@popp: igazad van! ezt a meccset ugyan nem láttam, de tavaly megnéztem az izrael-oroszországot, nagy meccs volt. Teccik nem teccik, az izraeli válogatott jóval többet tud mint mi, és fizikálisan is jobbak. ezt a csapatot mi álmunkban sem darálnánk be, arról meg hogy hármat rúgnánk nekik, beszélni is felesleges - idegenben máltának nem rúgunk hármat. Nekem -mint általában- az fáj, hogy nem rúgtunk egy gólt sem. Maga az egygólos vereség reális, sőt. Azt meg ne mondjuk már, hogy most milyen könnyű lett volna megverni őket, mert szarul játszottak - nekik is csak egy barátságo meccs volt a tegnapi, abba is gondoljunk bele, mi lett volna, ha komolyan veszik.

@hmikey: nem tudom te honnan veszed gera emberi nagyságát, de a pályán egy alattomos kis görény.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 15:18:26

@szferi: A mostani meccs alapján viszont nem volt reális a végeredmény, de volt egy olyan érzésem, hogy mint két csapat játékosai pont a hátuk középére kívánták ezt a találkozót.

szferi 2009.02.12. 15:22:13

@popp: lehet, nem láttam. Mindenesetre az én emlékeimben az izraeli válogatott nem úgy él, mint akiknek mi idegenben kettőt-hármat gurítunk, csak úgy, lazán.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 15:35:12

@szferi: Valóban, sőt Izrael nem az a csapat, akinek otthonában bárki 2-3 gólt rúgna egy félidő alatt.

hmikey 2009.02.12. 16:27:41

Csak a spanyolok :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.12. 17:07:31

@hmikey:

No igen, Del Bosque mérlege spanyol kapitányként eddig:

7 meccs 7 gy. 0 d. 0 v. 18-1-es gólkülönbség.

Egészen példátlan.

rizla 2009.02.12. 18:00:11

@szferi: összességében jobb koeman csapata, mint várhidié. ebből a csapatból nem nézem ki, hogy 4et kapjon, ez végre komoly európai futballt játszik (bár juhász nélkül sajnos bármi megeshet albániában). várhidinél rettegtem, ha rávezették a védelemre a labdát, VISZONT agilisebbnek tűnt a támadóalakzat, bár lehet csak gera jobb formája miatt. mindenesetre akkor priskin volt olyan jó, mint most sanyi, akivel semmi baj, de tomi gyorsabb, és jobban passzol. most is lehetőséget kaphatott volna, de érthetetlen módon a szűkített keretbe be sem fért.

"Ha szerzünk négy pontot tavasszal, ami nem irreális, simán meglesz a negyedik hely a csoportban"

én titokban reménykedem, hogy merünk nagyobbat álmodni. ehhez viszont kellene a 3 pont albániában, így viszont, hogy teljesen egyértelműsítettük a juhász-függőséget, ez sajnos nem valószínű.
szerintem a hazai meccseken benne van a bravúr a csapatban, svédországot, vagy portugáliát el fogjuk kapni.

rizla 2009.02.12. 18:02:04

@szferi: "nem tudom te honnan veszed gera emberi nagyságát, de a pályán egy alattomos kis görény."

hülye vagy? ezt miből szűrted le, elmeséled?

szferi 2009.02.12. 18:48:38

@rizla: hülye vagy? nem látod a sok alattomos hátulról becsúszást? gerának fogalma sincs a fair playról, mondjuk ezzel nincs egyedül

IronRock 2009.02.12. 18:53:10

@rizla: az a 4. hely is akkor lehet meg, ha megverjük Albániát, ennél nagyobbat álmodni a jelenlegi (egyébként jó és tehetséges) kerettel nem merek. Mindenesetre az albánokat fogcsikorgatva-vért izzadva, de meg kell verni, még Juhász hiányában is. A portugáloktól azért tartok mert lehet hogy baromi hektikusak és csak akkor játszanak jól ha az ászoknak aznap éppen van kedve, de van 2-3 olyan klasszis a keretükben aki egyetlen villanással képes eldönteni egy meccset, kihasználni egy hibát úgy hogy addig semmit nem csinált. És mivel hajlamosak vagyunk a hibázásra hátul, elég egyetlen védelmi megingás vagy labdavesztés a középpályán és lerohannak minket, mert nincs normális védelmünk. Láttuk sajnos ezt a svédek ellen is. Mi viszont sajnos elég rossz százalékban használjuk ki a helyzeteinket, és a svéd-dán-portugál trió ellen nem lesz sok lehetőségünk ezt kár is tagadni. Amíg ebben nem javulunk jelentősen, a 3. hely is nagyon messze van...

szferi 2009.02.12. 18:54:19

@rizla: Elkaphatjuk valamelyiket, legalábbis egy döntetlen összejöhet. Ha vaz egyik nagy elbaszná a meccseit, mi pedig 6 pontot szereznénk tavasszal, akkor lenne esély a harmadik helyre, de ehhez az kell, hogy valamelyikük sorra elveszítse a rangadókat, aztán meg mi is elkapjuk. nem hiszem, hogy összejön, túl sok minden kell hozzá.

halareaal 2009.02.12. 19:07:48

azért az albánok akkora erőt nem képviselnek, hogy a 4. helyért mindenképp meg kéne nyerni ezt a meccset. inkább azt mondanám, ha megverjük őket, már megvan a 4. hely. egyébként sztem óriási pech, h a portugálokkal a végén játszunk 2x, addigra nekik valszeg nagyon meleg lesz a pite, és kb sorsdöntő lesz, h megvernek-e minket. ha mondjuk most ősszel játszottunk volna velük (akár otthon akár idegenben), simán pontot szerezhettünk volna, annyira rossz formában voltak (vagy inkább leszarták a meccseket). mert ha már túl lennénk mondjuk a portugáliai meccsen, a 3. hely elérhető lenne.

Titi120 2009.02.12. 19:09:02

@rizla:
"jámbor lászló munkája meglátszik a csapaton ... "

Miből látszik meg ?

SamS 2009.02.12. 19:41:45

Sztem pont Torghelle helye az egyik legbiztosabb pont a válogatottban. Gyakorlatilag csak ő képes gólt szerezni (vagy állandó veszélyt jelenteni) a jelenlegi játékosok közül, és lehet szidni hogy ügyetlen, vagy lassú, de sokkal többet tesz hozzá a válogatott játékához, mint a nagy nevű, de gyengébb teljesítményt mutató Gera. Juhász, Bodnár, Hajnal, Huszti, Sanyi: jelenleg ők a kulcsemberek.

BK 2009.02.12. 20:52:57

@SamS: pont ezért kellett volna mondjuk Szalainak valamire való időt adni ezen a meccsen, hogy megnézzük van -e még egy játékos, aki veszélyes. mert azt tudjuk, hogy gólképe, illene megtudni végre, hogy a "nagyok" között is az -e.

badblood 2009.02.12. 20:53:53

@popp:
Puhl Sanyi is ezt mondta? :))
Annyira nem figyeltem, csak félszemmel néztem a meccset is. Az "okoskodásokat" általában kihagyom, kivéve Várhidi mágnestábláját. Azt bírom. Van benne valami "életszerű" :))

Én konkrétan abból indultam ki, hogy volt néhány labdaszerzés utáni relatív gyors, ígéretes egyérintőzés, csak az ellen tizanhatosánál fogyott el a tudomány. Erre kéne/lehetne gyúrni...

BK 2009.02.12. 20:59:55

@halareaal: lehet, nem annyira rossz, hogy kevés idő alatt kétszer meccsezünk a portugálokkal, kijöhet belőle egy "dupla vagy semmi". ha éppen rossz hónapjuk lez, akár több pontot el lehet venni. ha nem, hát nem, Portugália ellen nem tragédia.

SamS 2009.02.12. 21:32:45

@BK: Csak úgy tűnik, hogy a portugáloknak már megvolt az a rossz hónap. Ha lesz nekik mégegy, akkor szívtak.

halareaal 2009.02.12. 21:37:20

@BK:

hát igen, de az azt is jelentené, hogy nem jutnak tovább, ami azért nehezen elképzelhető az erőviszonyok ismeretében. sajna olyan különbség van köztük és köztünk, hogy az egész csapatnak rossz időszakot kéne kifognia. nem hiszem, h egy mindent eldöntő ki-ki meccsen lenne esélyünk a portugálokkal szemben.

rizla 2009.02.12. 23:48:25

@szferi: "nem látod a sok alattomos hátulról becsúszást?"

az, hogy vannak szar becsúszásai, neked egyenlő azzal, hogy "alattomos patkány". jaj.

rizla 2009.02.12. 23:51:10

@Titi120: "Miből látszik meg ?"

eddig az összes koeman alatt játszott válogatott meccsen frissnek, agilisnek, és strapabírónak tűntek a játékosok. még akkor is, ha szarul játszottak. simán bírjuk a 90 percet erővel (ez nem volt mindig így), ebből a szempontból érthető is, hogy koemannak nincs kedve cserélni, bár attól még az baromság marad.

szferi 2009.02.13. 07:54:48

@rizla: vannak szar becsúszásai, amiknek közük nincs a labdaszerzéshez. jaj. figyeld majd meg. jaj. :)

giacinto 2009.02.13. 10:23:51

ha nyertünk volna izrael ellen, az sem garantálta volna a tiranai sikert, max még nagyobbat koppantunk volna.

illetve megforditva: ezzel a vereséggel sincsen semmivel kevesebb esélyünk Tiranában, mint a meccs előtt volt. mondjuk Juhász hiánya valóban aggasztó.

hány mp telt el a csere és a gól között? 10-15?

sundin 2009.02.13. 12:34:41

Gyorsan el kell felejteni az egészet. Gera lassan kezdhetne magával valamit, egyre szarabb. Van lejjebb? Gyanítom van. Sajnos... kár érte.

"Benhaim=Ross Geller" :)

idiotapocs 2009.02.13. 14:17:58

Nem értem miért hányja mindenki a földet Gerára? Focizni ugyanúgy tud mint eddig, rossz formában van/volt és kész. Azért pl. Máltának nem csúnya gólt vágott nemrég.

sundin 2009.02.13. 16:45:34

@idiotapocs:
Észak-Írország az a Málta.
Semmi bajom Zolival, sőt, kifejezetten kedvelem a játékát, de elég régóta nincs már formában...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.13. 16:52:13

tudom, hogy nevetséges és kapni fogok a fejemre, de kimatekoztam egy olyan szcenáriót, ami szerint a svédeket itthon megverve és a két portugál meg a dán meccsből egyet x-re hozva becsúsznánk a 2. helyre (persze ehhez a következő két meccset hozni kell). ez azért nem ANNYIRA elképzelhetetlen, nem? :)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.13. 17:13:44

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Egyáltalán nem, de úgy még jobb lenne, ha itthon gurítanánk hatot a portugáloknak, cserébe Hajas Laci megcsinálja Cé haját, hm?

rizla 2009.02.13. 17:37:56

@szferi: érdekes, hogy olyan játékost patkányozol, aki sosem kapott még piroslapot a pályafutása során. nem lehet, hogy te látod rosszul, és egész véletlenül túlzol egy kicsit?
scholesnak is legendásan fos becsúszásai vannak, akkor most ő is "alattomos patkány"?

szferi 2009.02.16. 10:27:34

@rizla: vannak emlékeim, miszerint kapott.

Scholes becsúszásai nem idegesítenek annyira mint Geráéi, aki ráadásul hiperszupertechnikás játékos, állítólag.

Boxi_911 2009.02.16. 16:24:08

Ígyvan, kapott, igaz a legutólsó jogtalan volt, azért tizit kellett vna kapnia nem pedig pirosat...

Egyébiránt Gerának tényleg leáldozóban van a csillaga. Szépen lassan el lehetne felejteni...
De mondjatok egy olyan jobbszélsőt, aki jelenleg jobb a fos szerdai teljesítményt nyújtó Geránál!

idiotapocs 2009.02.18. 20:56:18

@rizla: például rögtön itt van a törökök ellen piros lapja :) tény hogy nem fair felhozni, de a statisztika az statisztika :)

@Boxi_911: ez egyszerű, Dombi Tibi, de kezdő legyen Gera is mellette, mert jól lövi a tiziket :)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.02.19. 22:28:44

mi ezzel a gond? ritka jó interjú....

drdugo 2009.02.19. 22:30:24

ennek nincs köze a mostani válogatotthoz.
csak a jellemtelen köpönyegforgató, hazudozó, kétszínű várhidibe rugott bele egyet - nagyon helyesen.
németh k-t illetoen pedig sajnos szintén igaza van.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.19. 22:59:24

@JClayton: jól értem, hogy azt kérdezed, mi a gond a szarkeveréssel?

@drdugo: "németh k-t illetoen pedig sajnos szintén igaza van."

valóban, mit képzel a kis taknyos, hogy 18 évesen eligazol a Liverpoolhoz, térjen már magához.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.02.19. 23:23:56

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: erre kérdezhetném, hogy mi számít szarkeverésnek? illendőbb a szőnyeg alá söpörni a problémákat, vagy megnevezni őket? Én egyértelműen úgy gondolom, hogy beszélni kell róluk... pláne hogy Várhidi esetében nem aktuális problémáról, de mítoszokról van szó.

btw. az, hogy Dárdai "attól boldog és elégedett". hogy Németh a kórházba került azért elég komoly ferdítés. az igaz, hogy lehetett volna diplomatikusabb is a sráccal, Németh viszont jobban is lereagálhatná a kritikát.

rizla 2009.02.20. 01:03:24

@idiotapocs: a törökök elleni piroslapját eltörölték. a statisztika az statisztika.

rizla 2009.02.20. 01:04:29

@szferi: "vannak emlékeim, miszerint kapott."

megoszthatnád velünk.

"Scholes becsúszásai nem idegesítenek annyira mint Geráéi, aki ráadásul hiperszupertechnikás játékos, állítólag."

ööö.. értem.. ebből egyenesen következik, hogy: IGEN, gera DIREKT sérülést akar okozni. ismét sok érved volt, jó veled vitázni!

rizla 2009.02.20. 01:06:26

@drdugo: "németh k-t illetoen pedig sajnos szintén igaza van."

a pályán meg pont az ellenkezője derül ki. hogy lehet ez? valaki mondja már meg.
amúgy HITELES forrást szívesen hallgatok nyilatkozni némethről. dárdai mondjuk az, de nehéz lenne figyelmen kívül hagyni németh válaszát, amiben felhozza az EB-t.. amikor mindenki tapsolt nekik, és ünnepelte gulácsit, némethet, és a többieket, teljesen megérdemelten. de a magyarnak úgy látszik még a szép, ráadásul friss emlékek is kevesek, ha hőzönghet, felháborodhat, kesereghet.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.20. 01:47:48

na jó, akkor röviden, mert felbaszta az agyam viszont fáradt is vagyok:

1. Palink sajnos már több ízben bizonyította, hogy remekül ért a szarkeveréshez.

2. Képtelen arra, hogy bármit is ne a saját érdekei vagy aktuális helyzete szerint értékeljen.

Valamennyi esetben, amikor nem szerepelt a Herthában, a mártír szerepéből támadta az épp aktuális
edzőt, aki persze rögtön kiváló szakemberré vált Pali beválogatásával.

Vagy vegyük a "Dárdai-focisuli" esetét:

Dárdai, 2008 december:

"Egy jól működő utánpótlásközpont kialakításában és működtetésében szeretnék részt venni. Amihez Baranyában adottak a feltételek."

Dárdai, 2009 február:

"Focisulit nyitni butaság, mert csak úgy lehet, ha találok olyan embereket, akikkel van értelme. "

Vajon hogy romolhattak ennyit a feltételek 2 hónap alatt? Vagy csak nem megint megsértődött valakikre Palika?

3. Hogy ezek után bátran belerúg a bukott Várhidibe, aki történetesen nem válogatta be (és aki nekem nem éppen a kedvencem),
ettől az "objektív" és "bátor" kritkától hadd ne aléljak el. Pláne úgy, hogy a jelenlegi gárdának, akiknek a poszterfiúja is lett,
csontig benyal (akár joggal, de még egyszer: ezt nem Dárdaitól fogjuk objektíven megtudni, az hétszentség).

4. Mondandójának nagy része a jól bejáratott, hegyiiváni demagógia, bárminemű eredeti meglátást
nélkülöz, ez persze jól rezonál a nép egyszerű gyermekénél.

5. Ám még ezen belül is ordas marhaságokat beszél: az utánpótlásnevelés szakmai színvonala nulla,
viszont a "a mai felnőttcsapat-edzőkkel nincs baj". MI VAN???

6. Hogy Németh Krisztiánba belerúgnia miért volt érdeke, azt nem tudom, mindenesetre ezt is
nagyon PROFIN csinálta, hiszen ha van jól működő demagóg narratíva a magyar foci-diskurzusban,
az a "magától elszállt fiatal foci-sztárocska", erre aztán harap a jónép, jól megmondta az öreg
profi, hogy aztán ennek van-e bármi alapja, az tök mindegy, "csak rá kell nézni arra a gyerekre, el van
szállva".

7. A legszebb az egészben, hogy Dárdainak van képe bárkit is kioktatni a válogatott-beli hozzáállásról.
Tényleg nem szakad le az ég?

8. Ezzel szemben Németh Krisztiántól se az MTK, se a Liverpool, se a válogatott mezében nem láttam még
alibi játékot. Ha valaki befejez egy meccset törött arccsonttal, az nyilván egy elkényeztetett operett-sztárocska.
Vagy talán mégis inkább a vele nap mint nap együtt dolgozó Gary Ablettnek higgyek, aki "very level-headed young man"-nek
nevezte? Nem, inkább Dárdai "nagyprofi" "kézfogásról lemér" Pálnak.

9. Egy jelenleg is sérült játékostársról olyan szellemben nyilatkozni, hogy "hehe, én megmondtam, hogy pórul jár a kis geci"
(mert ez kurvára így jön le a cikkből, tök felesleges mentegetni), az ritka gusztustalan hab a tortán.

rizla 2009.02.20. 02:57:14

maximálisan egyetértek mindenben bedobással, bár dárdait ennyire nem húznám le, de ez most mindegy (bozsikról amúgy miért nem beszél? máltáról? de ez csak úgy mellékesen...).
pár dolog:
- némethről _anglilában_ a sajtó, és az edzői szuperlatívuszokban beszélnek. a magyar közeg mégis dobálja rá a szart. mi innen ennyivel jobban látnánk, mint ott, a világ legjobb bajnokságának a színhelyén? a szaros nb1ünkkel? azzal az 5 darab légiósunkkal, akik tényleg letesznek valamit az asztalra?
- vannak olyan ostoba vélemények, miszerint GÁZ, hogy németh még nem mutatkozott be a liverpool felnőttben, bezzeg a bozsánkirkics. anyám, hadd ne szarjam már össze magam a fifa világranglista 50. helyén stagnáló csapat szurkolójaként ettől a problémától! mert ha némethből csak egy pompey, vagy boro, vagy neadjisten sunderland csatár lesz, akkor mivan? ha nem lesz belőle puskás, akkor mi történik? ha csak egy crouch lesz belőle, nem torres, az talán nem előrelépés? csak a magyarok lehetnek ennyire pitik.
- az edzők a mutatott játék alapján döntenek. németh meghal a pályán, intelligens, a csapatért játszik. de pletykákra alapozva ítéljük meg öntelt kis pöcsnek, akiből soha nem lesz semmi? hogy nagyképű, azt amúgy ki nem szarja le? mert ablett, vagy benitez biztosan. külföldön ugyanis az a módi, hogy a pályán mutatott teljesítmény a lényeg. felháborító.
- tudjuk amúgy mindannyian, mikor kezdődött ez az egész. amikor várhidi előállt a rejtélyes "nem javasolják őt" dumával. néha olyan érzésem van, mintha a magyar futballnemzet szánt szándékkal el akarná pusztítani önmagát. itt van egy fiatal, nagyon tehetséges játékos, és szépen elkezdődött a dobálása fossal.
(fura amúgy, hogy dárdai, aki a magyar futball rothasztó posványáról papol, maga is része ennek a folyamatnak)

na ezért nem érdemel jobb focit ez az ország. nemhogy puskást, de még egy németh-et sem.

szferi 2009.02.20. 08:12:25

@rizla: ...ööö...sajnálom hogy nem tudod értelmezni a kommenteket, de tényleg így öröm az eszmecsere!

Az, hogy scholes mit csinál manchesterben, engem nem irritál, ezzel szemben mint amit gera csinál a magyar válogatottban az igen. Ráadásul scholesnak ez a feladata - megállítani az ellenfelet, gyakran bármi áron. gera zolika viszont tök fölöslegesen, büntető jelleggel csúszkál rá az ellenfélre, gyakran úgy, hogy látszik, eszébe sem jut hogy a labdát megszerezze. ez van, de nem muszáj egyet érteni.

angerfist 2009.02.20. 08:47:35

10. és még így is a legjobb védekező középpályása magyaroknak vadócz után.

Mérgező Hulladék 2009.02.20. 09:24:46

Ott is éreztem némi ellentmondást Pali elveiben (ha vannak egyáltalán, inkább egyetértek bedobás 2. pontjával), hogy kritizálja Némethet állítólagos önteltsége miatt, Husztinak (aki nem akart hazajönni azért, hogy a kispadon üljön) pedig igazat ad.

rizla 2009.02.20. 11:42:15

@szferi: érdekes, hogy olyan játékost patkányozol, aki sosem kapott még piroslapot a pályafutása során. nem lehet, hogy te látod rosszul, és egész véletlenül túlzol egy kicsit?

Viszlat 2009.02.23. 02:18:57

Én csak annyit mondok, amikor tavaly nyáron a liverpooli reptéren felszálltam a buszra és kértem a jegyem (valszeg a helyi akcentusom miatt, hehe), a sofőr megkérdezte, honnan jöttem. Még ki se mondtam, hogy Hungary, már nyomta, hogy Nemet, Nemet, Krisztian, great player, he should be in the first team, but don't worry, Rafa will know better... Ritkán lehet az ember külföldön büszke a magyarságára, hát én akkor az voltam, de rohadtul.

Dárdai meg monnyon le.
süti beállítások módosítása