Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - Az antihősök napja

2010.07.03. 10:42 nou san trafford

Elhullott az utolsó afrikai, és az egyik legnagyobb esélyesnek tartott csapat, mégsem a szomorkodásnak és a fikázásnak van itt az ideje, hiszen egy jó világbajnokság legfőbb ismérve, hogy ebben a szakaszában már térdig járunk a hősöket az egekbe emelő, antihősöket a pokolba taszító drámákban. Felipe Melóról kiderült, hogy argentin felmenői vannak, Suárezről, hogy együtt készült egy serdülő II-es női röplabdacsapattal, Dungáról pedig az, hogy tartja a szavát. Egy arctalan, de szerencsés holland, és egy szitává lyuggatott uruguayi csapat játssza az egyik ág elődöntőjét, a másik ág pedig ma délután és este dönt a legjobb négybe jutók személyéről. Hajtás után heinrich elintegeti a brazilokat, _benito pedig elámul az esti meccs pszichodrámáján.

Nincs olyan, hogy a vereséget méltósággal kell viselni, ez egy vadbaromság. A vereséget sehogyan sem kell viselni, gusztustalan egy gönc, éppen ezért mindent meg kell tenni, hogy elkerülje az embert. A kétségbeesés, a tömeghisztéria és a sértődöttség nem éppen a küzdeni tudás szerves része, másképp fogalmazva, egy kocajátékos köpködheti a bírót meg az ellenfelet, a profi meg beveri a következő helyzetét, mert van neki olyan.

Nem hiszem, hogy a brazil csapat elkönyvelte volna a győzelmet, ugyanakkor elkerülhetetlen, hogy a kívülről is érződő abszolút fölényük miatt nemhogy a vereség, de a holland egyenlítés sem fordult meg a fejükben. Megtörtént, ők meg nem hittek a szemüknek.

Egy igazán jó, mondjuk úgy, világklasszis csapat ellen nem elég egy öngólt találni. A tegnapi meccs egyenes következtetése, hogy hiába elsőrangú a brazilok játéka, hiába van mocskosul kitalálva, mentálisan gyengék és nincs köztük egy vezér sem. A helyzeten Dunga őrjöngése sem segített, viselkedése azt sugallta, hogy itt most egyrészt pánikolni kell, másrészt súlyos igazságtalanságok történnek a gyepen; a szemét hollandok felváltva provokálnak minket, az egyik fetreng, a másik meg rugdoskodik.

Brazília 53 percen át oktatta a hollandokat, Melo öngólja dezintegrálta a csapatot, mire észhez tértek volna, kaptak még egyet, és mire észhez tértek volna, Melo már nem volt a pályán. Egyébként nem gondolom, hogy a kiállítás döntötte volna el a meccset, levágott fejű csirkeként ámokfutottak, kapkodtak a brazilok, Hollandia pedig tette, amit ilyenkor tenni kell. Hogy van Bommel végig a pályán maradhatott, ráadásul sárga lap nélkül, az egészen komikus, a bíró egyébként is baromi rosszul vezette a meccset, de ez is csak a brazilokat tudta felhergelni. Amatőr hiba.

Szerintem Dunga úgy esett ki, hogy egy másodpercig nem lehet felírni neki a válogatási elveit, Ronaldinho bárgyú vigyorgás aztán nem sokat segített volna tegnap, talán Diego, talán Pato, de ez csak találgatás. Melo stabil kezdetése is vállalhatatlan persze, főleg, mikor a padon ott ül Josue, és persze roppant kellemetlenül hatott, hogy sem Elano sem Ramires nem játszhatott tegnap. Mégis, a legnagyobb gond az volt, hogy mentálisan nem voltak elég erősek, hogy elviseljék a körülményeket, a kiállítást, a formán kívül játszó Kakát, az ellenfél disznó szerencséjét. (A Diego-Ronaldinho-Pato hármasnak egyébként szerintem a tragikus olimpiai szereplés tette be a kaput, ahol ifisták ellen sem tudtak bizonyítani)

Nem éppen magával ragadó játékkal, de tovább menetel a kertek alatt sunnyogó holland csapat, bár elég kontraproduktív megérdemeltnek nevezni azt a továbbjutást, ahol a legfőbb érv Brazília töketlensége, és hogy a hollandok már éppen elégszer zúgtak ki szerencsétlen módon, amikor többet érdemeltek. Sneijderről azért ki kell emelni, hogy ebben az évben még akkor is eldönti a tétmeccseket, ha egyébként nem játszik különösebben jól.

Azt viszont továbbra is nevetségesnek tartom, hogy a brazilokat valami közmegegyezésen alapuló kényszer kötelezi, hogy a szájtáti tömegek kénye kedve szerint bohóckodva focizzanak.

Nem kell ahhoz mérnöki pontosságú játék, hogy egy meccs élvezetes, mi több, otthagyhatatlan legyen. Ghána és Uruguay botrányos passzhatékonysággal, idegesítő hibák egész sorát követte el, mégsem ez marad meg bennünk, hanem az, hogy lüktető, fordulatos, iszonyatos drámát hozó meccset játszottak, amire biztosan sokáig emlékezni fogunk.



Kiegyenlített meccsre számítottunk, és végül az is lett, ha nem is úgy, ahogy azt vártuk. Két ilyen csapat meccse nem feltétlenül hoz jó meccset, várható volt az is, hogy a védekezésre mindenki sokkal több energiát fordít, mint a támadásra, és bár ez igaz is volt, a középpályát mindkét csapat olyan gyorsan, hatékonyan játszotta át, hogy szinte folyamatosan a csatárok és a védők csatáját láthattuk – ami ugye általában a legélvezetesebb a futballban. Így fordulhatott elő, hogy két potyaízű gólt láthattunk csak 120 perc alatt, mégsem jutna eszébe senkinek, hogy unalmasnak nevezze a meccset.

Ghána személyében távozott az utolsó afrikai, de nagyon kellemes emlékeket hagyott maga mögött. K. Asamoah az egyik legokosabban passzoló afrikai játékos, akit valaha láttunk, Asamoah Gyan pedig olyan csatárjátékot mutatott, amit egy afrikai csatártól vár az ember. Az első jó szerecsen kapust is Ghána villantotta, Kingson néhány bizonytalansága ellenére a meccs embere lehetett volna, ha mondjuk kiszed két 11-est, de erre esélye sem volt – ráadásul Forlán gólja kicsit az ő lelkén szárad. Ghánának megvolt a maga game planje, és a dolog működőképesnek is látszott, nagyon jó csapatot ismertünk meg bennük, csak drámai pech akadályozta meg őket abban, hogy történelmet írva elődöntőt játszhassanak. (a jog győzött az igazság felett - heinrich betoldása)

Suárez ujjai már sátánvillára görbülnek

Uruguay viszont ott van a legjobb négy között, más kérdés, hogy ennek sajnos a hollandok örülnek a legjobban. Nemcsak a mindenkit kifingató hosszabbítás miatt, hanem azért is, mert a védelem oszlopa, Lugano megsérült, az elképesztő munkabírású balhátvéd, Fucile kisárgult – az megvan, hogy a srác az első félidőben két méter magasról esett fejre, és úgy rakott utána 14 km-t a közösbe? – Suárez pedig a kiállítása miatt nem lehet ott az elődöntőben. Más kérdés, a serdülő lány röplabdázóktól kölcsönzött mozdulat gazdagon kamatozott a csapatának, hiszen a vb legnagyobb drámáját hozó büntetőt Asamoah Gyan a felső lécre vágta.



Teljes csapattal Uruguay egyáltalán nem lenne esélytelen ezzel a semmilyen, arctalan, eddig jól csak elvétve játszó holland válogatottal szemben, így viszont még egy óriási bravúrra lenne szükségük ahhoz, hogy bejussanak a döntőbe. Csak reménykedni tudok benne, hogy minden posztra van egy olyan helyettesük, mint Scotti, aki kiválóan látta el a feladatát Lugano cseréje után, de erre kicsit az esély, ami azért baj, mert ezt a szervezett védekezésre épülő játékot ementálivá lyuggatott csapattal nehéz lesz hozni. Még úgy is, hogy Diego Forlánról nemcsak az derült ki, hogy nagyon jó csatár, hanem az is, hogy irányító középpályásként is egészen kiváló. Megnézzük, milyen, amikor Suárez helyett Abreunak adja a zsugákat.

130 komment

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr732126667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aradebil 2010.07.03. 11:48:43

Suárez,Forlán,Muslera,a három legnagyobb király!:)

Titi120 2010.07.03. 11:49:13

Azért Dunga válogatási elveit - mint tegnap is említettem - nehéz makulátlannak találni, hiszen, aki egyáltalán nem bízik egyetlen padon ülő befejező csatárában (Grafite), az minek viszi ki őt ?

Dunga őrjöngéseit viszont azért nem értettem, mert emlékeim szerint játékosként kifejezetten a deschampsi higgadtság jellemezte, csak, hogy egy korábbi poszttársát említsem hasonlatként.

vadkutya 2010.07.03. 11:49:34

Remek poszt, Urak...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 11:49:50

Igen, azt az egyet sajnálom, hogy ez az Uruguay csak egy szedett-vetett, fáradt, toldozott-foltozott csapattal tud kiállni a Hollandia elleni elődöntőre. Forlán is, akiben szerintem két ember szíve dobog, már most alig állt a lábán szezonbeli 67 meccsét (köztük nem egy hosszabbításosat) hordozva.

Egészen kivételesen emlékezetes vb-nap volt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.03. 11:50:46

@Titi120: erre én is gondoltam. Úgy tűnik, a csapat kétségbeesése ragadt Dungára, ahelyett, hogy az ő nyugalma rendezte volna a csapatot.

Beyonder 2010.07.03. 11:51:39

Ghána megérdemelt volna egy döntőt, Uruguay nem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 11:55:57

@Beyonder:

Még szerencse, hogy nem te döntöd el.

Forlán már egymaga is megérdemelne egy vébégyőzelmet. Elképesztő az az ember. De a posztban joggal említett Fucilét vagy Scottit vagy azt a fölfutó jobbhátvédet is említhetném (nem jut eszembe a neve).

BruceWayne 2010.07.03. 12:02:43

Suarezt tippeltem a vb egyik felfedezettjének, hát erősen az lett :)

hero or villain? ez nem kérdés, aki elítéli Suarezt annak Egri Viktor összes 130 decibel feletti ordítva közvetítését játsszák le végtelenítve a fejére operált nagyteljesítményű fejhallgatókon keresztül a 2014-es VB-ig.

A brazilok meg csak magukat és Dungát okolhatják hogy egy ilyen esetleges holland csapat ellen így kiejtették saját magukat.

Keelhaul 2010.07.03. 12:03:08

El Loco gólt fog szúrni a hollandoknak, meglátjátok

bmiky31 2010.07.03. 12:06:15

Ha Alvaro Pereira helyrejön, a Fucile pótlása meg van oldva. Scotti is bizonyított, a kérdés Suarez pótlása marad az uruknál.

A braziloknak csak annyit üzenek: Szép Melo volt, Felipe!

Stoney Hill Billy 2010.07.03. 12:06:18

Uruguaynak hiányzik még két jó embere a középpályáról, hogy ne Forlánnak kelljen mindent szerveznie. Abreu jó lesz elöl, de Fuciléért télleg kár.

szeme közé, laposan! 2010.07.03. 12:07:18

Hát akkor most nem törlik el a sárga lapokat mégsem???

megvagy hadnagy 2010.07.03. 12:11:22

a brazil meccs bennem a Jenei Imre-féle magyar izland 1:2-t idézte fel...

túl hamar szereztek vezetést a brazilok, nem toldották meg még vagy 2-vel (Stekelenburg óriási védése!) volt idejük belenyugodni a saját győzelmükbe, a hollandoknak viszont volt idejük felállni.

a másik meccsen uruguay-nak drukkoltam, ill. Forlán-nak, de a végén már Ghánának. A hosszabbítás utsó 10 percében mindent megtettek a gólért, ha még 2 percig tart a meccs, össze is jött volna. Már mikor a szabadrúgáshoz letették a labdát a 120.percben, a képernyőn át lehetett érezni, hogy nagy dolog készül.

Suáreznek pedig nem 1, hanem 2-3 meccs eltiltás jár, de akár 5öt se sajnálnék, csak elriasztásképp.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.07.03. 12:11:47

@Csöncsön: honnan ez a hihetetlen nagy ellenszenved hollandiaval szemben? nem jatszanak latvanyosan,de hozzak az eredmenyeket. szamtalan szemet kapraztatoan focizo holland csapatot lattam elbukni,a mostaniak jatekban gyengebbek,mentalitasban erosebbek naluk. megerdemlik,h errol az agrol ok jussanak a dontobe. aztan,h mit kezdenek - remelhetoleg - spanyolorszaggal,az mar 1 masik kerdes.
regen irtam ide,nem is naon akartam,de eros tulzasnak erzem a folyamatos orjongesed hollandia ellen - mintha a barca nem 1 holland embernek koszonhetne a stilusat,azt,amiert barca. persze mas kerdes,h a mai spanyol valogatottban tobb holland foci van,mint az oranjeben,de ezert meg nem kell hollandiara minden rosszat osszehordani. szemely szerint nemcsak a holland tovabbjutas miatt orulok a brazil kiesesnek,hanem,mert vegre megint a 8ben kiestek. torkig vok azzal,h - tokmindegy,milyen jatekerot kepviselnek - evtizedek ota minden egyes vb elott a "pundit"-ok oket kialtjak ki a topfavoritnak,mindenki mas eselytelen veluk szemben,ha nem nyernek anomalia van,ha igen,visszaall a vilag rendje stb. es a dunga-fele csapat semmivel sem szerethetobb,mint van marwijk hollandiaja. uruguay egyebkent mi a fene olyan nagyot csinalt,h iszonyatosan szurkolni kellene nekik kedden? vagy nem tetszik,h robben veszelyeztetheti messi aranylabdajat? igen,veszelyeztetheti,sneijder meg meg inkabb. sokkal jobban birom messit naluk,de azert ismerjuk el,h leon kivul is vannak vilagklasszis focistak. raadasul,ha nem is a mostani csapat miatt,de a futballtortenelem oly sok igazsagtalansagaert hollandianak naon kijar mar 1 vb-arany. sokkal inkabb,mint spanyolorszagnak,megha a mostani spanyol valogatottat jobban is birom a mostani hollandnal. ok sose buktak oan dramakban,mint hollandia (es ha lehet,ne gyere most a 2002es del-korea elleni meccsel). spanyolorszag valogatott szinten csak par eve naon komoly tenyezo,hollandia mintegy 40 eve.

redmist 2010.07.03. 12:12:57

Suarez csak a bírót védte, nehogy megint az legyen, hogy már megint egy les gól döntött.:)

shinigami 2010.07.03. 12:15:12

@Csöncsön:
ne tegyunk ugy mintha csak egy csapat lett volna a palyan
ghanai reszrol is elkepesztoen jo teljesitmenyt nyujtottak paran

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 12:15:15

@ferenck:

Olvasd el ezt a cikket, és benne unatkozorobotok dőlt betűvel kiemelt véleményét:

sportgeza.hu/futball/2010/vb/felipe_melo-felipe_melo_2_1/

Nem utálom a hollandokat, csak mérges vagyok rájuk.

redmist 2010.07.03. 12:17:58

@szeme közé, laposan!: A sárgákat törlik, az eltiltásokat nem. Akinek egy sárgája volt, annak 0 lesz, akinek összejött a második a negyeddöntőn, az rábaszott.

BruceWayne 2010.07.03. 12:24:56

@Csöncsön: hülyeség ez a dőlt betűs rész.

én például jobban éreztem magam a tegnapi meccs után mint a 2008-as oroszok elleni 3-1 ellen. ott a csoportkörbe oktattak a hollandok, most meg, nyernek, nem szemetgyönyörködtető de hatékony játékkal. el van ez osztva jól

ha FaszPörszi-vel nem lennének egyel kevesebben, teljesen jó lenne.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.07.03. 12:27:03

@Csöncsön: olvastam. es? ez a szily velemenye,semmivel sem ert jobban a focihoz,mint te vagy en, az unatkozorobot talaloan fogalmaz,de az is csak 1 velemeny. be tudok idezni ellentetes velemenyeket is. nekem sem ez az oranje a szivem csucske,de valamiert azert csak ott vannak a dontoben,es a mai oddsok alapjan ok es spanyolorszag a vb legnagyobb eselyesei. az a gond,h ki mereszeltek verni braziliat? nemetekre is "merges leszel", ha esetleg ugyanezt meg merik tenni argentinaval,amivel raadasul meg leo esetleges aranylabdajanak is annyi?
aruld mar el,h az uruguayi foci miert es mennyivel szimpatikusabb,mint a holland? es ha lehet ne azzal gyere,h a del-amerikai nepek szimpatikusabbak a hollandoknal,mert spanyolul beszelnek. btw argentinara nem vtal duhos,amikor mexiko ellen magukbol kikelve rohantak a birohoz,h marpedig a les nem is vt les (szerencsere messi nem vt koztuk,direkt figyeltem)?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.03. 12:27:51

"A Diego-Ronaldinho-Pato hármasnak egyébként szerintem a tragikus olimpiai szereplés tette be a kaput, ahol ifisták ellen sem tudtak bizonyítani'" - úgy látom a brazilok kapcsán elveszíted a higgatságodat - nem baj. Igen, Dunga gyenge kifogásként az Olimpiát hozta fel e játékosokkal szemben. Mondta volna azt, hogy ezek a focisták nem fértek bele az elképzeléseibe, Grafite viszont igen, korrektebb lett volna. Mikor ifistázni kezdesz az olimpia roppant igazságtalan vagy ezekkel a játékosokkal Dunga védelmében. Brazília Argentínától kapott ki az elődöntőben, amely a brazilokhoz hasonlóan sztárokkal megrakva tornát szintén komolyan vevő csapattal robogott Kínában.

"Nem éppen magával ragadó játékkal, de tovább menetel a kertek alatt sunnyogó holland csapat, bár elég kontraproduktív megérdemeltnek nevezni azt a továbbjutást, ahol a legfőbb érv Brazília töketlensége, és hogy a hollandok már éppen elégszer zúgtak ki szerencsétlen módon, amikor többet érdemeltek." - ez is méltánytalan szerintem. Osztom ugyan, hogy egy brazil szempontrból peches momentum kellett a hollandok egyenlítéséhez, meg azt is, hogy a brazilok magukat verték le. Viszont egy nagyon komoly sportolói erény egy egyértelműen jobb ellenféllel szemben megragadni annak megingását és ezzel az esélyt a győzelemre. Ennyiben mindenképp rászolgáltak a továbbjutásra.

Tegnap én magam is írtam, hogy Felipe Melo méltán lehetne kapitánya a köcsögválogatottnak, meg nagyokat hibázott, a Juvében is gyenge volt az idén, de Dunga válogatottjában sokat bizonyított, hogy más ne mondjak a tavalyi konföd kupa legjobbja volt. Azt is méltánytalan elfelejteni, hogy éppen Melo adta azt a pazar passzt Robinho gólja előtt.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.07.03. 12:28:30

@Nerazzurri(Paolo Rink emlékdíjat a Nazionalelfnek): na ez meg a masdik,2008as eb-n meseszepen focizott hollandia,aztan jott az orosz-meccs. szinten jobban ereztem magam a tegnapi meccs utan,mint 2 eve...

IronRock 2010.07.03. 12:32:35

Én az uru-knak szurkolok, hollandok nem érdemelnek dõntőt, azt meg felejtsük már el, hogy de korábban mennyire kijárt volna nekik. Hát most kurvára nem. A VB-n talán ha fél órát fociztak, mákos gólokkal és a két sztárjuk egyéni villanásával jutottak el eddig. Ha van a focinak istene, akkor az elődöntőben csúnyán le fognak égni. Az uru-knál Fucile pótlása kulcsfontosságú, mert Robben vélhetően megint azon az oldalon lesz. Suarez hiánya miatt gyengébb lesz a támadójáték és még több teher hárul Forlánra, de ő meg bírja. Tabarez majd megoldja ezt is. Hajrá Uruguay, előre a döntőért!

Titi120 2010.07.03. 12:33:14

@Csöncsön:
Azt áruld el nekem inkább, hogy egy esetleges argentín - spanyol elődöntőn kinek drukiznál ? :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 12:34:11

@ferenck:

Uruguaynak egyrészt a focitörténelem miatt szurkolok (mutassák meg végre, hogy negyven év után is vissza lehet kapaszkodni a világ élvonalába), másrészt tetszik a fegyelmezett, lelkes, soha-nem-adjuk-föl játékuk, harmadrészt van néhány nagyon szimpatikus arc náluk, első helyen természetesen Forlán.

A hollandok ezzel szemben (ezen a vébén!) lassan, unalmasan (ráadásul olykor kifejezetten alattomosan) játszanak, és tele vannak antipatikus figurával.

De szerintem fölösleges győzködnünk egymást. Én tudom, hogy mit adott a Barcelonának a holland futballkultúra.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 12:35:55

@Titi120:

Remélem, erre szerdán hiteles választ adhatok majd. :-)

smartdrive 2010.07.03. 12:37:14

@Beyonder: már önmagában azért megérte, hogy Blatter most dühöng

simy69 2010.07.03. 12:37:43

@Keelhaul: Hát ilyen embernek nem lehet szurkolni: "[Arjen] Robben kept playing up. If I meant to hurt him, he would have left the pitch. I have enough strength to break his leg,"
Mi van? Ha még gondol is ilyet valaki, legalább ne mondja ki.
Az tény, hogy Robben rájátszott (nem kicsit), de attól még a mozdulat undorító/sportszerűtlen/szándékos volt.
A hollandok játéka nagyon elkeserített engem az első félidőben végig.
De ahogy többször és többen is írták, én magam is így gondolom, a brazilok elhitték, hogy megnyerték ezt a meccset, egyszerűen fel sem merült bennük, hogy gólt kaphatnak.

És azt hiszem a holland-szlovák meccs után írtam, hogy egy kis (ok, ez nem kicsi volt) szerencsével meg lehet.

Az meg, hogy a brazilok szempontjából jött korán a gól, az legyen az ő bajuk. Merthogy a hollandok tudtak fordítani. A braziloknak is volt szűk 25 percük, ami persze kevesebb, mint amennyi ideje a hollandoknak volt, de kérem: ha ez a világ legjobba csapata, akkor ennyi idő alatta azért lehetne valamit kezdeni.

És a meccs posztjába is írtam, hogy a legstabilabb védelem a vb-n két ekkora hibát vét 15 percen belül (mert a második gól is nagy védelmi hiba volt), az elképesztő. Nekem eddig tetszett a brazil játék (tegnap is tetszett volna, ha nem a hollandoknak szurkolnék), de azért örültem nagyon még ha számomra sem ez a kedvenc holland válogatott, de kérdem én mindenkitől:

kit érdekelne, ha a görögök által nyújtott teljesítménnyel Magyarország Európa-bajnok lenne.

smartdrive 2010.07.03. 12:38:56

@IronRock: kurva unalmas már ez az érvelés, hogy korábban járt volna nekik, most meg nem

ha a magyar válogatott hasonló játékkal VB-t nyerne, akkor is fanyalognál, hogy miért nem az Aranycsapat nyert, ez így nem is érdekel?

smartdrive 2010.07.03. 12:40:37

@simy69: "nem akartam eltörni a lábát, ezt az bizonyítja, hogy még egyben van"

nincs ezzel a nyilatkozattal semmi gond, csak zsigerből reagálsz

smartdrive 2010.07.03. 12:41:57

amúgy nem lehetne SAF lakását bekamerázni, és Forlán góljainál őt mutatni? :D

simy69 2010.07.03. 12:43:07

@smartdrive: így van, remélem ez nem gond... :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 12:48:29

@smartdrive:

Ez teljesen rendben van a hollanddrukkereknél. Én nem vagyok az, csak voltak vb-k, Eb-k, amikor nagyon tetszett a játékuk, és mivel kiestek azok, akiknek szurkoltam, örültem volna, ha ők nyernek.

Ilyen többé-kevésbé semlegesként érezném igazságtalannak, ha a '94-es, '98-as vagy 2000-es csapatuk helyett ez a mostani érne föl a csúcsra.

Egy hollanddrukker ezt nyilván másként látja, amit én abszolút elfogadok.

BruceWayne 2010.07.03. 12:50:58

@smartdrive: itt nem arról van szól hogy korábban járt volna neki, hanem arról hogy ha nyílt sisakos totális támadófocival sem jött össze hadd ne legyen már baj ha most visszafogottabbal meg sikerülhet

christvhu 2010.07.03. 12:53:38

A labdarugás nevezetű játék összes szépségét felvonultatta a tegani két meccs. Ezért szeretjük. De azért hajnali fél öt felé arra riadtam, hogy álmomban létrejött az Uruguay - Paraguay álomdöntő.......

ps: Nekem a vb negnagyobb alakja ez az Asamoah Gyan fiú, részben a játéka miatt, részben pedig azért, hogy megvolt benne az a kifinomult intelligencia, amivel meghozta az egyetlen olyan döntést, ami esélyt adott a tizenegyespárbajra, és elvállalta az elsőt. Meghajolok emberi nagysága és vezetői képességei előtt. Ettől vezér egy VEZÉR!

smartdrive 2010.07.03. 12:54:18

@Csöncsön: ez nem hollanddrukkerségtől függ, kívülről nézve is felülírja az a gondolat, hogy most már jár nekik egy. valahogy, valamikor

szeme közé, laposan! 2010.07.03. 12:54:52

@Csöncsön: nem véletlenül írtam úgy, ahogy...

fraulein praxa 2010.07.03. 12:55:10

uhh na inkább ide kellett volna a hsz-em, bekopizom azért:

nagyon jó meccs volt, komolyan, ennyire csak a 98/99-es bl-döntőn izgultam.:-)
valahol a sors pikáns fintorának érzem, hogy ghána éppen tizikkel esett ki, hiszen a csoportot kettő, KETTŐ darab tizenegyesből lőtt góllal abszolválta, majd továbbjutott a 8-ba szemben a végig lelkes, hajtós usa-val (akiktők két darab szabályos gólt vettek el a torna során). én ezt akkor egyáltalán nem éreztem fairenek, ennek hangot is adtam többször, le is lettem érte hurrogva párszor. aláírom, az utolsó két mérkőzésen küzdöttek, és végre lőttek akciógólokat is, úgy tűnik, mégis egy elhibázott tizenegyes okozta a vesztüket ( amit követett még kettő azután). ha mindezt figyelembe vesszük, az élet valahol mégis igazságot szolgáltatott, hiszen közületek is sokan fintorogtak a csoportkörök során bemutatott teljesítményük miatt. sajnálom őket persze, gyan fantasztikus volt, az elhibázott tizije ellenére is. viszont uruguay egyenletesebb teljesítményt nyújtott a vb-n, suárez és forlán két félelmetes játékos, és megmondom őszintén, nekem az egész vb mvp-je diego forlán. igazságtalannak érezném, ha nem játszhatna döntőt, de minimum az elődöntő jár neki. ezen a vb-n kedveltem meg igazán, korábban soha nem szenteltem neki különösebb figyelmet, bevallom.
suárez kezezése: abszolút érthető, és tegye fel a kezét, aki nem így cselekedett volna, ha egy vb negyeddöntő 122. percében, a címeres magyar válogatott mezében játszik. naugye. nekem sem volt szimpi az arc a nyafogásai miatt, de elismerem a tehetségét. amikor kiállították és ghána megkapta a tizenegyest, miközben vonult le, még totál el volt keseredve, majd gyan hibája után már tudta, hogy hatalmas dolgot tett. egyébként én is a "suárez te barom!" kiáltással jutalmaztam tettét a tv előtt, eszembe sem jutott, hogy ghána elpuskázza ezt az óriási esélyt.
nálam l. fabiano duplakezes cirkuszi mutatványa, majd a bíróval való összemosolygása sokkal inkább csalás volt, mint ez. örülök is, hogy brazília kiesett (nem konkrétan emiatt), bár nem gondoltam volna, hogy a négybe nem sétálnak be.
megérdemelték, azt kell hogy mondjam. kicsit a saját nagyképűségükbe haltak bele.

suáreznek pedig mindennél nagyobb bünti lesz az, hogy a padról lesz kénytelen végignézni, ahogy csapata megvívja a következő nagy csatákat, holott pontosan tudja: sokat tehetne hozzá a győzelemhez.

egyébként mindkét gól szép volt.

kingson szerintem sem rossz kapus (bár az elnézett laszti, amit simán fel kellett vollna szedni és kirúgás, így viszont szöglet lett, az priceless..:-DDD ), védett ám nagyokat.:-)

fuclie-nek max. respect, meghűlt bennem a vér, amikor összecsuklott mint egy rongybaba, szorítottam, hogy a saját lábán sétáljon le, vagy vissza..:-/

szeme közé, laposan! 2010.07.03. 12:57:04

@redmist: tudtam, h vmi csalás is van a dologban.:) kösz

slowmotion 2010.07.03. 12:59:06

jobban utánagondoltam, tegnap este egyik sem csapat érdemelte meg száz százalékosan a továbbjutást.
az egyik csapat ellen szól, hogy a talán legjobbjuk is kihagyta az utolsó utáni percben a megváltó 11-est (nektek nem villant be Raul?), plusz a büntetőpárbajban két emberük is akkora erővel rúgta a 11-est, mint utoljára serdülő II-ben szokták (esetleg U13, ha így jobban tetszik). igazán kiemelkedő teljesítményt nem láttam, pedig volt lehetőségük számtalan (11-es, 4 a 2 ellen, stb).
az uruknak eddig szerintem a küzdeni tudásuk értékelhető, e basta. túlzottan függnek Suareztől, csak azt be kell látni, hogy ez - ha Suarez az épp adott napon nem érzi a játékot - visszaüthet. tegnap pl pont ilyen nap volt, ha nincs a Forlan-löket, akkor nekik reszeltek.
valószínűleg jobbat tett volna Suareznek az, ha nem lő átlagban meccsenként egy gólt, mert ez után a szezon után nem tudja elképzelni, hogy ne lőjön minden meccsen gólt, és ez - legalábbis én úgy látom - a csapat érdekeit az egyéni érdekei alá rendeli.

az a vicces egyébként, hogy szvsz ez az uru csapat nem tudta volna megverni pl sem az angolokat, sem az olaszokat, legalábbis 90 (120) perc alatt nem, egy pörgős 0-0-t játszottak volna. vagy kevésbé pörgőset.

ami a kezezést illeti: persze engem is bosszant, hogy egy biztos gólt egy bizonytalan 11-esre cserél a szabály, ez vagyon megírva. nem kellett volna ennyire alányúlni, aztán kész.
azon gondolkodtam egyébként, hogy ha mondjuk a bokája miatt lecserélteti magát Gyan, akkor valószínűleg most az elődöntőre készülhetnének.

a másik gondolatom meg az volt (bár most lecsekkoltam, és nem így történt), hogy AZ mekkora gáz lett volna, ha Suarez mondjuk a vonal mögött kezezik, és piros lap + tizit ad a bíró gól helyett.
na de nem így lett.

Oarbeaskoa 2010.07.03. 13:03:14

nem volt érdemtelen az Uruguay-i továbbjutás. Az sem helyes, ahogy lehetett olvasni, szerintem, hogy egyik csapat sem érdemelte volna meg a továbbjutást. Megérdemelten kerültek idáig, és az jött át hogy mindkettő hitt utolsó pillanatig a továbbjutásában, nem voltak kishitűek.
Suarez-re térve, annyira gyermeki volt mozdulata. Természetesen nem szabályos. De mégis megfordul a fejembe, hogy nem az a dörzsölt átverés lehetett a fejében. Egy regressziv folyamatnak lehettünk tanúi, a dráma miatt, lehullt a lepel, és jobban kijött az infantilizmus, az éretlenség, ami eddig a kis hisztieiből sejlett fel. A foci ilyen, ilyenek a szabályok. Ténlyeg régi szabályok ezek. Lehet lesen volt egy ghánai. Mindenképpen igazságtalan helyzet volt, és az uruk jöttek ki jól belőle.

Füles 60 2010.07.03. 13:03:22

@ferenck: HA holland lennék egyetértenék veled de így nem tudom szeretni EZT a csapatot. Én a játékért rajongok és nem annak tördeléséért.
Az én Hollandiám Gulitt, és Van Basten, Nem pedig Van Bommel és De Jong. A gond nem a védekező taktikával van, hanem ha egy kreatív csapat csak a célért megerőszakolja magát. Nálam a cél nem szentesíti az eszközt még a játékban sem.

rajaram 2010.07.03. 13:07:32

@Füles 60: Ha a cél egy világbajnokság megnyerése, akkor az szentesíti az "eszközt".

simy69 2010.07.03. 13:07:49

@Oarbeaskoa: a mozdulat hőst csinálhat Suárezből. Lesen nem lehetett senki, mivel Surárez és még egy urugay-i a gólvonalon állt.

@Füles 60: így nyert idén BL-t az Inter is...

Füles 60 2010.07.03. 13:10:27

A braziloknál a főnök hiányzott mind a pályán, és Dungát látva a pályán kívül is. Dunga már az első félidőben őrjöngőt, így nem viselkedik az aki magabiztos és bízik vezető szerepében. Nekem hirtelen nem is jut a mostaniak közül egy brazil se aki klubcsapatában a vezér lenne. Így könnyen összeomlik az eddig csak sikert ismerő válogatott.

tjunior 2010.07.03. 13:12:01

Kingson nem jó kapus, egy bohóc, egy ugrómókus, tud bravúrokat felmutatni, mert jók a rugói és a reflexei, de annyi esze nincs a játékhoz mint egy marék molylepkének. Az meg kit érdekel hogy véd 3-4 nagyot ha minden meccsen van majdnem ennyi kreténsége amit vagy megúsznak vagy nem.

Füles 60 2010.07.03. 13:14:21

@simy69: Nem is szurkolok nekik, bár szerintem az a csapat kevésbé kreatív, így tőlük jobban elfogadom mert ők ezt tudják ez a játékuk. A hollandoknál úgy érzem, mint akik nem ezt szeretnék de ez kell.

Füles 60 2010.07.03. 13:20:02

@rajaram: Ezért sírtunk az első körben ,mert mindenki csak a győzelem eszközének tekintette a meccset nem játéknak. A németek 54-ben világbajnokok lettek de a csapat a magyarok voltak.Ugyanez a helyzet a 74-es német hollanddal. A világon nem a győztesre emlékeznek szívesen hanem a játékos csapatra. A győztes csak a statisztikusoknak számít az évek múlásával.

simy69 2010.07.03. 13:21:20

@Füles 60: lehet, bár Sneijder mindkettőnek része

rajaram 2010.07.03. 13:26:20

@Füles 60: Kérdezz meg egy németet, hogy nekik mit jelentett 1954. Ők attól számítják az NSZK megalakulását, nem 49-től. Cruyffék ha újrajátszhatnák a 74-es meccset, biztos nem nagyképűsködnék el még egyszer.

giacinto 2010.07.03. 13:30:22

Suarez elcserélte a 100 %-os kiesést a 90 %-osra a saját maga feláldozásával.
(Kb ennyi lehet egy átlag 11-es berúgásának esélye)

Jól döntött. Hero.

giacinto 2010.07.03. 13:32:01

Gyan elrontott 11-ese kb Roby Baggio-i léptékű, legalábbis számukra biztosan, talán egész Afrika számára.

virtuoz 2010.07.03. 13:34:14

azt érti valaki hogy Mensah miért úgy rúgta ahogy? szerintem az is eléggé megtörhette a ghánaiakat, hogy a cséká hagyta ki először, meg hogy ilyen csúnyán..

Füles 60 2010.07.03. 13:34:53

@rajaram: Kérdezz meg bárkit aki nem német melyik csapatra emlékezik szívesebben, esetleg honnan tud egy játékost megemlíteni pedig akkor még nem közvetítettek bajnokikat tehát a játékosokat a válogatottból ismerték csak.

caralho voador 2010.07.03. 13:35:17

Ha Kingson kicsit készül a tizikre, másképp alakulhatott volna. Én a tévé előtt ülve meg voltam róla győződve, hogy ez a bolond Abreu Panenkázni fog: sportgeza.hu/futball/2010/04/20/panenkas_buntetovel_dolt_el_a_brazil_bajnoksag/
:))

rajaram 2010.07.03. 13:40:45

@Füles 60: Nyilván a Puskásra többen emlékeznek. Fritz Walter azonban még ma is a VW Touareg "reklámarca" :)

rajaram 2010.07.03. 13:44:51

Ma már csak a németeknek és paraguaynak kell győzni és olyan kombináció lesz az elődöntőben, akikre kevesen számítottak.

England win The Ashes! 2010.07.03. 13:45:33

@Füles 60: Biztos Puskás vagy Cruijff neve hamarabb jön szóba, mint Rahné vagy Vogsté, de a csillagok a németek mezén vannak.

BruceWayne 2010.07.03. 13:45:59

Eszem megáll, Suarezt több meccsre is eltilthatják!

na ez az igazi rasszizmus!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 13:50:46

@Nerazzurri(Paolo Rink emlékdíjat a Nazionalelfnek): Ez most komoly? Hát az eszem megáll. Poppot idézve emberölésért jár 1 meccs, de ha megsértem a játékvezetőt vagy ilyen szabálytalanságot elkövetek, akkor szégyenpad.
A FIFA célja az, hogy megutáltassa a nemzeti tornákat?

Szaffi B. 2010.07.03. 13:53:05

@simy69: Hős lett az uruknál. Egy uru vélemény:
"SUAREZ, GENIO SOLO VOS PODES HACER ESO, TU MANO VALE ORO, TU MANO NOS DIO EL PASE, TE SACRIFICASTE POR EL EQUIPO, ESA ROJA LA LLEVAMOS TODOS EN LA SANGRE, PERO TU SACRIFICIO NOS DA ESPERANZAS, GRACIAS, GRACIAS, GRACIAS"

(Nem tudok tökéletesen spanyolul, de nagyjából értem azért, zseni, aranyat ér a kezed, feláldozta magát a csapatért, stb. stb)
Imádják. Megértem.

Szaffi B. 2010.07.03. 13:54:06

@rajaram: Minden szavaddal egyetértek!! :)

casaubon 2010.07.03. 13:54:12

Suarez kezezése egy kategória Henryéval, az írek ellen. Akkor őt egy fél világ csalózta le.

rajaram 2010.07.03. 13:57:49

@casaubon: Még csak össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Henry szabálytalansága büntetlen maradt, míg Suarezé nem. Minden a szabályok szerint történt: kezezés-tizenegyes-piros lap.

Gabez 2010.07.03. 13:58:00

Azt nem értem, Suarez miért nem fejelte ki a labdát? Hiszen elugrani se tudott volna előle, pont a homlokán csattant volna és még a gólvonal előtt...

Oarbeaskoa 2010.07.03. 13:59:48

simy69!
Les akkor lehetett amikor a Jabulani először megérkezett az Uruguay-i légtérben, abban a helyzetben, amiből drámai lefutás után az a végkifejlet keletkezett. Azt akkor kellett volna lefújni.
Suarez meg elszánt volt, egy ékű csatárként, nagyon nem akart kikapni, és így tévedhetett akkor leghátra

casaubon 2010.07.03. 13:59:56

@rajaram: miért ne lehetne? mindketten pillanatokkal a vége előtt sportszerűtlen szabálytalansággal juttatták előnyhöz a csapatukat.
az más, hogy a bíró az egyiknél vak volt, a másiknál nem.

kroos 2010.07.03. 13:59:57

@rajaram: de arrol nem Henry tehet hogy nem allitottak ki...akkor ha Suarezt nem allitjak ki akkor o is csalo?

BruceWayne 2010.07.03. 14:01:48

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: @birsalmamag:

Foci info sms-be jött hogy több meccsre is eltilthatják.

@Gabez: tegnap én is ezt mondtam, de ma újranézve szerintem úgy bemehetett volna ha nem üti ki

BruceWayne 2010.07.03. 14:03:38

most nem mondjátok komolyan hogy összehasonlítjátok Suarez és Henry kezezését????

mert ha igen akkor szerintem még most regeljetek át a nso.hu-ra

casaubon 2010.07.03. 14:07:07

@Nerazzurri(Paolo Rink emlékdíjat a Nazionalelfnek): mégis, miben látod a különbséget? (azon kívül, hogy az uruguayiaknak szurkolsz :))

Vaader 2010.07.03. 14:08:06

Akkor beszállok én is. A focit többek között egyszerű szabályaiért szeretjük. Suarez kezezett --> egyértelmű 11es és piros. Megkapta, arról nem tehet, hogy a büntető kimaradt.
Henry és Maradona kezezettt --> piros és szabadrúgás kifelé. Nem kapták meg, ezért dühöngött joggal mindenki.

rajaram 2010.07.03. 14:08:16

@kroos: Ezek már filozófiai magasságok :) Az én véleményem szerint egy játékos nem tud csalni a szó klasszikus értelmében(bundát most hagyjuk). Azért van a bíró (már a neve is jelzi), hogy megtorolja a pályán előforduló szabálytalanságokat.

Szaffi B. 2010.07.03. 14:13:27

Ezt a kibeb@sott fos magyarra fordított üvöltve-hamisan énekelt dalt meghallom még egyszer esküszöm hogy olyat teszek áááááááááááááááááááá

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 14:13:29

@casaubon: Ne csináld már, az ember akkor lehet csak objektív, ha az jár jól akinek szurkol? Ugyan már. Nincs miről vitatkozni ha szerinted ez egy kategória Henry esetével.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 14:15:03

@birsalmamag: Megmondom mit tegyél ha nem tetszik: --->távirányító --->mute. A végén pedig --->távirányító --->mute vissza.

Szaffi B. 2010.07.03. 14:16:01

@casaubon: Én NEM szurkolok mégis látom a különbséget. Na, én nem rugózom ezen tovább, most már jöhetne a mai meccs!! :D

Szaffi B. 2010.07.03. 14:16:45

*nem szurkolok az uruknak.

BruceWayne 2010.07.03. 14:18:00

@casaubon: ennyire nem lehettek fogalmatlanok.
Henry becsapta a bírókat (ráadásul nem teljesen reflexszerűen, volt tökre volt ideje átgondolni, nem is csak belecsapott hanem vitte tovább kézzel) jogosulatlanul szerzett előnyt, aztán úgy ünnepelt mintha mi sem történt volna.

Suareznek volt egy fél másodperce bármit is csinálni, teljesen érthető volt hogy belekapott. nem is reklamált, megkapta a büntetést, kész ennyi...

Most itt vagy ennyien beleszerettek az afrikaiakba (ennyire meghatóak voltak a Ghánai könnyek?), vagy ennyire felfokozott állapotba került mindenki a 122. percre, mert ha ez egy sima meccsen történik akkor tuti nincs ekkora hőbörgés.

egyébként meg másoljátok be a szabály- vagy büntetőkönyvből hogy miben tér el egy sima selejtezőmeccs rendes játékidejében elkövetett gólvonalon kezezés büntetési tétele a tegnapi esetétől? semmiben? akkor meg küsch van

Szaffi B. 2010.07.03. 14:18:28

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Próbáltam, de mire megtaláltam a gombot már a fejembe rakták a dallamát :S :D.
SUZANNE VEGÁT NEKIK PA-PA-PA-PA-RA- PAPARAAAAA-RA!!!! :D

bakító 2010.07.03. 14:19:11

A brazilok kiesése több okból is örömteli:

1./ Engem borzasztóan idegesít, hogy minden egyes VB-n nekik nyerni "kell", mert az jár nekik, mert ők a futball istenei, és egyébként is mindenki nekik szurkol 1958 óta. Hát én nem.
2./ Az európai futball temetése nagy csinnadrattával zajlott a VB alatt. Talán most kicsit reálisabban fogja mindenki értékelni az erőviszonyokat.
3./ Ha már európai vagyok, miért szurkoljak a braziloknak? Nyilván teljes képtelenség lenne, ha egy afrikai nem Ghánának szurkolna, vagy egy dél-amerikai nem Uruguaynak. Persze ez a pont csak periférikus magánvélemény.
4./ Ez a brazil csapat egyáltalán nem játszott se szépen se szimpatikusan, "csak" iszonyú hatékonyan. Mindaddig, amíg valaki vezetni merészelt ellenük, és ekkor mentálisan széthullottak. A hollandok is először kerültek hátrányba ezen a VB-n, és úgy reagáltak ahogy egy megérdemelt győztesnek illik. Ordas mákjuk volt? Talán. Ahogy boldogult nagyanyám mondaná: Segíts magadon és az Isten is megsegít.

Az urugána pedig már most VB klasszikus, fantasztikus fociélmény volt. Valaki írta, hogy Forlan a VB MVP-je. Egyetértek. 2010 Paolo Rossija. Tényleg kár, hogy a hollandok ellen kivérezve kell odállniuk.

giacinto 2010.07.03. 14:20:09

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa:

sajnos kevesebb időm van mostanában és igazán kedvem sincs végigrágni magam 4-5-600 kommenten, meg annyira nem is vagyok VB-lázban ,bár a kieséses rendszer óta vannak jó meccsek is. a csoportkör ultragáz volt sztem.

@casaubon: te vicces gyerek vagy.

de már megválaszolták előttem, Suarezé szabályok szerint történt, Henry-é nem. érzed-e a különbséget?

giacinto 2010.07.03. 14:22:15

Én konkrétan elaludtam a 90. perc után, szóval ez a kurvanagy-meccs hype sztem picit túlzó.

casaubon 2010.07.03. 14:25:53

@giacinto: két, egyaránt durva sporszerűtlenséget elkövető játékos közül egyet lecsalóznak, a másikból hőst csinálnak. a különbséget én itt látom.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 14:27:57

@casaubon: Suarezt megbüntették? Henryt megbüntették? Mindezeken túl, még egyszer kérdem, valóban nem látod a különbséget?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 14:28:48

@casaubon: Másrészt lesgólt előzött meg így Suarez, a gól sem lett volna szabályos. Erről mit gondolsz?

Szaffi B. 2010.07.03. 14:29:20

@bakító: "Nyilván teljes képtelenség lenne, ha egy afrikai nem Ghánának szurkolna, vagy egy dél-amerikai nem Uruguaynak."

Láttál te már argentint Brazíliának drukkolni, stb? Ugyehogynem.

casaubon 2010.07.03. 14:33:31

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: lesgólt? mégis, ki lett volna lesen, amikor két uruguayi állt a gólvonalon? :)

itt nem a büntetés a kérdés. sportszerűtlen volt? az. Henry is az volt? igen. neki meg nem érdemelt mázlija volt, hogy megúszta, mert nem volt kevésbé látványos kezezés az se. Suareznek pedig az a meg nem érdemelt mázlija, hogy végül így továbbjutottak.

giacinto 2010.07.03. 14:35:51

@casaubon: Szándékosan kezezni abszolút jogodban áll. Benne van a játékban. Mindenki ismeri a következményeket, szankciókat. Suarez megkapta a büntetést, Henry nem.

Magyarázzuk még pár 100 kommenten keresztül?

rajaram 2010.07.03. 14:36:06

@casaubon: Ezen az alapon semmilyen szabálysértést nem lehetne elkövetni a pályán, hiszen az sportszerűtlen.

rajaram 2010.07.03. 14:37:30

@giacinto: pont ezt akartam írni. jogodban áll bármit elkövetni a pályán. azért van a bíró, hogy megbüntessen érte.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 14:37:31

@casaubon: @simy69:

A másik posztba belinkelte YNWA kolléga a képet. Két (!) leshelyzet előzte meg Suárez mentését.

giacinto 2010.07.03. 14:37:51

@casaubon: a te logikáddal élve bármilyen szabálytalanság sportszerűtlen (pl. ha vkit a pálya közepén egy ártatlan szituációban kb fellöksz)

sh4d0w 2010.07.03. 14:38:34

Ki volt az, akiben egyáltalán felmerült Uruguay továbbjutásának morális oldala? Valószínűleg egy olyan ember volt, aki életében nem focizott tétmeccsen.

Nekem egyszer kellett felvágnom csatárt a 16-oson belül, különben besétált volna a kapuba a labdával - de egy pillanatra sem merült fel bennem, hogy ha kihagyják a büntit, akkor én morálisan elítélhetőt tettem - mert nem tettem, pedig az megye3 volt. Aki meg azt gondolja, hogy ez az eset egyenlő anriéval, az nettó hülye.

rajaram 2010.07.03. 14:40:54

@sh4d0w: 2002-ben Ballack simán felvágta a koreait, aki egyedül tört a kapura. A második sárgája miatt nem játszhatott a döntőben. Németországban még mindíg hálásak ezért.

slowmotion 2010.07.03. 14:41:02

@Vaader: nem hát.
nem gólt akadályozott meg, hanem gólt segített elő.
nem piros és szabi kifelé, hanem SÁRGA és szabi kifelé.

bakító 2010.07.03. 14:43:06

@birsalmamag: Értelemszerűen a szomszéd országok arrafelé is jóban vannak, és egy lengyel se fog az oroszoknak szurkolni, mint ahogy egy magyar se a románnak. Ezeket a kikötéseket valóban elmulasztottam megtenni, de nem is ez a lényeg.

simy69 2010.07.03. 15:01:42

@Csöncsön: nem ő fejelt először, amikor pedig a lesen álló játékos játékba avatkozott már nem volt lesen.

ForzaBianconero 2010.07.03. 15:02:13

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Az 1. nem les mert a két játékos közül egyik se mozgott a labda felé, a második meg kábé akkora les mint Villáé.

simy69 2010.07.03. 15:03:49

@simy69: mármint: "amikor pedig a képen lesen álló játékos..."

horas 2010.07.03. 15:34:22

Nem értek egyet Heinrich-el a Brazilok igen is belaladutak a emccsbe és arra lébredtek,hogy ütik őket.Nem is bírtak talpra állni.Nem Pato Diego hiáynzott,hanem Ronaldinho.Ő tudott volna váratlant húzni,nem biztos persze,de benne meglett volna az esély Nilmar-ban Grafite-ban nem.Dunga-nak visszaütött a pad és Felipe Melo.10 emberrel is ez egy hozható meccs volt.Csak nem volt egyépkézláb klasszis a pályán.Kaká ebben a formájában kevés volt Robinho-t a tömörűléseknél elnyomták,Nilmar meg egy közepes senki.

HeroZs 2010.07.03. 16:08:19

hero
hero
hero

kingsont meg ne bántsátok, köszi

sporttárs 2010.07.03. 16:22:15

Hollandia elődöntője a vb messze legnagyobb igazságtalansága, és nem a tegnapi meccs miatt, bárt azt se maguknak köszönhetik. Ennyi malac egyszerűen nem jár egy olyan csapatnak., amelyik egyébként egyáltalán nem játszik jól. A dánok hátba lőtték magukat ellenük, úgy szereztek vezetést nekik. A japán kapus beütött egy labdát saját magának. Kamerunt 11-essel verték (amúgy se számított.) A szlovákok ellen bőven röfögött nekik megint a malac, de jó, Stekelenburgot ismerjük el (meg Vittek balfaszságát). A brazilok pedig ötven percen át lefocizták őket.

Kb. azt mitataják, amiért a németeket volt szokás utálni évtizedeken át, bár a németeknél olyan rohadék, mint a midnen ellenfélbe belerúgó, és a túl nagy szabálytalanságoknál fetrengéssel és mosolygással kompenzáló van Bommel sose volt.

Hollandiának a történelme okán persze kijár akár a világbajnoki cím is, de hogy ezt Cruyffok, Neeskensek, Krolok, Renserbrinkek vagy Bergkampok, Van Bastenek helyett ilyen Van Persiek szerezzék meg - ocsmány vicc.
A kapusán kívül különösebben jól játszó játékosa se volt eddig a tornán az Oranjének.

Ezért is szeressük a vébéket... :))

sporttárs 2010.07.03. 16:26:39

Egyszerűen nem értem a Suarez-eset kapcsán tegnap óta tartó erkölcsi adok-kapokot. És nem azért, mert les volt, amit az erénycsőszök nem vesznek figyelembe.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.03. 17:07:33

@ForzaBianconero: Ha akkora is mint Villáé, attól még az. Nyilván észrevehetetlen ott és akkor, de mi utólag tudjuk, hogy a gól sem lett volna tisztességes.

Nagyzee 2010.07.03. 18:09:31

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Szóval az állítod, hogy Henry azért csaló, mert a bíró nem vette észre? Az miért az ő hibája? Nem értem ezt a kifordított logikát. Azt meg végképp nem, hogy a másik véleményét teljes hülyeségnek tartod, amivel még vitatkozni sem érdemes.

Győzz meg, hogy miért lesz köcsögebb valaki attól, hogy a bíró nem veszi észre a szabálytalanságát. Nyilván Suarez is örült volna, ha a bíró valahogy benézi a mozdulatát, és nem ment volna tizenegyest és pirosat kérni magának.

Rántott máj (törölt) 2010.07.03. 18:30:32

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Ha a partjelzo beintette es a biro is lesnek itelte meg a szitut, akkor viszont Suarez kiallitasa olyan muhiba, amire az uruk akar meg is ovhatnak a meccset, ha nem jutnak tovabb.

davidmoyes 2010.07.03. 22:40:00

Még egy adalék: Szerintem, az a csalás, ha valaki sumákol, pl.: Egy kézzel ütött gól, amikor abban reménykedsz, hogy nem szúrják ki (titihenry eset), vagy ha feldobod magad, vagy ma este Santana, aki beleesett Xavi seggébe, majd reklamált a bírónál, hogy vérzik az orra...
Suarez egy pillanatig sem csalt. Mindenki szeme láttára, két kézzel ütötte ki a labdát gólvonalról, vállalva azt, ami utána következik...
egyébként, Szom Ki Van: egyetértek..

CaBeL 2010.07.04. 18:47:57

Kis sértődöttséget éreztem olvasás közben, mivel a hollandok helyrerakták a brazilokat, de mire a végére értem elmúlt, ugyanis az Oranje végre világbajnok lehet,és ennek jobban örülök, mintsem az idegbeteg brazilokkal foglalkozzak az ámokfutó kakával az élen... hát még ez a tahó Melo... mondjuk aki a Juvéból válogat, meg is érdemli. Na hajrá Hollandia továbbra is! Suaréz meg tette amit tennie kellett... és bejött neki! Ügyes húzás. Reméljük azért nem lesz ez általános, utolsó pár percben gólhelyzeteknél.

Everred 2010.07.04. 18:56:26

@CaBeL: lehet rajta segíteni, csak egy szabálymódosítás kell: ha gólba tartó labdát kézzel üt ki a játékos, akkor a piros lap mellé nem tizenegyest kell ítélni, hanem gólt, és kész, nem hogy általános nem lesz, soha nem fog előfordulni.

danesdzsu2 2010.07.04. 19:00:53

@sporttárs: "Hollandiának a történelme okán persze kijár akár a világbajnoki cím is, de hogy ezt Cruyffok, Neeskensek, Krolok, Renserbrinkek vagy Bergkampok, Van Bastenek helyett ilyen Van Persiek szerezzék meg - ocsmány vicc."

100%-ig egyetértek.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.04. 19:05:20

@sporttárs:

"Magyarországnak a történelme okán persze kijár akár a világbajnoki cím is, de hogy ezt Sárosik, Kohutok, Puskások, Mészölyök vagy Kocsisok, Cziborok helyett ilyen Komanok szerezzék meg - ocsmány vicc.
A kapusán kívül különösebben jól játszó játékosa se volt eddig a tornán a magyaroknak"

- The Sun, olvasói hozzászólás, 2018

CaBeL 2010.07.04. 19:16:13

@danesdzsu2: Azért van itt egy Robbenek, Sneijderek, Kuytok. Akkor a brazil vb címet meg Juanok meg Bastosok szerezzék meg? Vagy a "németet" (sok embernek tetszik ez) Özilek Podolskik Klosék vagy Neuerek? Vagy a Spanyolt Capdevilák Busquetsek ? Ez egy faszság. Hollandia megérdemelten van a 4 között. És innen reméljük, hogy be is árazzák a világot!

értelmetlen_nevű 2010.07.04. 19:22:49

@CaBeL:
Hát Kuyt aztán kifejezetten nem illik a Bergkamp, van Basten féle felsorolásba. Az mondjuk igaz, hogy a kevés szimpatikus játékos egyike a holland csapatból.

Egyébként senkinek sem a játékosokkal van baja, hanem a játékkal. A Cruyff vagy van Basten féle csapat zseniálisan játszott, ez a holland válogatott meg szinte nézhetetlen.

CaBeL 2010.07.04. 19:28:32

@értelmetlen_nevű: Hát, nekem még személyes kedvencem Van der Vaart is, dehát azért a pofátlanságnak is van határa, így őt nem írtam bele :)

Viszont miatta van Hamburg mezem:)

Nézd, nekem a brazilokat se volt jó nézni, talán csak a németekre nem lehet senkinek egy rossz szava se. De ez egy világbajnokság. Nyerhetsz 53 meccset sorozatban hazaküldve az aranycsapatot meg rúghatsz 4 gólt évközben, ez most sehova nem számít. Be kell húzni a meccseket és a holland futballt végre a helyére tenni egy VB címmel. Még ha most kicsit döcögősebb is. Még van 2 meccs, meg lehet mutatni.

zsakfos 2010.07.04. 19:42:18

@sporttárs:
Tényleg szörnyű, hogy tudnak szar játékkal nyerni. Ez őket minősíti vagy az ellenfeleket?
Egyébként csak 2 megjegyzés: Kamerun ellen nem 11-essel nyertek, mert nem ők lőttek büntetőt hanem az afrikaiak, ők 2 akciógólt lőttek.
Van Bommel eddig 9 szabálytalanságot követett el a vb 5 meccsén védekező középpályásként, lap nélkül
( ellene 16 szabálytalanságot követtek el)...
Azt a lehetőséget meg azért hagyjuk meg nekik, hogy az utolsó két meccsen akár jól is játszhatnak, mikor ha nem akkor kell?

Everred 2010.07.04. 19:46:34

@zsakfos : nem gond, hogy tudnak szar játékkal nyerni, legfeljebb ez nem mindenkinek tetszik.

"Van Bommel eddig 9 szabálytalanságot követett el a vb 5 meccsén"

Na ez a hihetetlen. Van Bommel a futballtörténelem talán legaljasabb csalója, aki tényleg úgy tud sorozatos alattomos szabálytalanságokat elkövetni, hogy valahogy mindig megússza. Ez is egy skill, csak épp nem olyan, amit szeretünk. És még a reklamálás, valamint az alkalmankénti műesés is belefér neki, és így sem állítják ki minden meccsen.

horas 2010.07.04. 19:58:27

Nemtudom a holland biográfiáját végig gondolva szerintem,elhasználták a brazilok ellen az összes mákjukat.
Baromi fájdalmas lesz Brazilia kiesjétse után Uruguay ellen kiesni.
Ha döntőbe jutnak bármi meglehet,de nem fognak,egyszerűen nem tudom őket elképzelni ott,de mondjuk Uruguay-t sem.
:)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.04. 21:13:43

@zsakfos :
a brazilok ellen a sorozatos szabálytalanságok ellenére sárgát sem kapott

zsakfos 2010.07.04. 21:50:47

@pote:
Ez így van, pedig megérdemelte volna.
De azt tudjuk, hogy jó kapcsolatokat ápol a játékvezetőkkel:)
Viszont azt kár tagadni, hogy a korábbiakkal ellentétben sokat tisztult idén a játéka ( ha jól emlékszem a Bayernben sem volt piros lapja).

mbm 2010.07.04. 22:35:23

Azt hiszem megtaláltam, ami Robben tegnapelőtti játékát a leginkább jellemzi:
m.blog.hu/su/subba/image/0000610/grindvi3.gif

flea 2010.07.05. 16:44:53

Így napok múltán csak annyit tennék hozzá, hogy Enyeama (a nigériai kapus) szerintem köröket ver Kingsonra. Csak az első (argentin) meccsen védett annyi védhetetlent, amennyit Kingson az egész VB-n. És az az egy gól, ami az ő lelkén szárad, az se rosszabb, mint amit Kingson Forlántól kapott.

Csapatként viszont valóban ez a Ghána ért a legtöbbet Afrikából... és öröm volt látni, hogy nem az afrikai csapatoktól megszokott lefutjuk, ha nem: leütközzük, ha azt sem: lerúgjuk taktikát alkalmazták.
süti beállítások módosítása