Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Angol gödör - egy perc, ami világossá tett mindent

2010.06.28. 13:30 pote

Elég mókás lenne Budapestről megoldani az angolfoci problémáját, hiszen a saját slamasztikánkból sem tudunk kimászni már évtizedek óta, de azért egy-két dolgot innen is észre lehet venni. Egy ilyen szintű bukás sosem egy konkrét eseményhez köthető, mi mégis a tegnapi meccs egyik kulcsjelenetéből próbáltunk meg kiindulni. Az is lehet, hogy sehova sem vezet, de lássuk, mi történt a harmadik német gól előtt, a 65. percben.

Gyorsan tisztázzunk egy kérdést. Véleményem szerint a megnemadott gól is a későbbieket támasztja alá. Oké, hogy ha Andrea Bocelli vezeti a meccset és Steve Wonder a partjelző, akkor is 2-2-vel fordulnak a csapatok, DE volt közben egy negyedórás szünet, meg egy nullajátékkal összehozott, töksimán ledolgozható egygólos hátrány. Semmi mást nem kellett volna csinálni, mint változtatni az addigiakon. Akár cserékkel is, meg olyan emberekkel a pályán, mint Gerrard, Lampard, Rooney. Értitek?! Nem Huszti-Torghelle-Hajnal, hanem Gerrard-Lampard-Rooney.

Erre, mi történik. Egy nagybüdös semmi. Még egy nyamvadt cserét sem lépett meg Capello. Nem azt mondom, hogy le kellett volna hozni Jamest, és tizenegy emberrel támadni, de az a minimum lett volna, hogy legalább egy poszton változtatok. Behozok még egy támadót, kitolom Rooney-t a szélre. Leviszem a szürke Milnert, és behozom Lennont vagy Joe Cole-t. Esetleg lehozom Barry-t, és nem hozok be senkit sem...
 
Össz-vissz annyi előrelépés történt, hogy a passzok pontosabbak lettek, és az elől lévők jobban figyeltek a labdaátvételekre. A vak is látta (ezt az uruguay-i spori blogjában is olvashatjátok), hogy a német középpálya és védelmi sor között viszonylag nagy távolság volt, ahova fel lehetett lépni a csatároknak, vagy be lehetett játszani üresbe a szélsőknek. Az első félidőben rendszeresen elpattogott a pöttyös Rooney-tól meg Defoe-tól, de a második félidő elején nagyrészt jól játszották meg ezeket a szituációkat, és sikerült kialakítaniuk kvázi létszámfölényeket. Már vagy három-négyszer megcsinálták ezt - komolyabb helyzet nélkül -, amikor elérkeztünk a 65. perchez.
 
Ugyanez volt a koreográfia. Rooney lépett fel 30-35 méterre a kaputól. Előtte viszonylag nagy tér, és két védő. Mellette lendületben érkezik Gerrard, Defoe is kiugrásra kész (és akkor a két szélsőről még nem is beszéltünk). Megye kettőben ilyenkor az következik, hogy az egyik labdanélküli elviszi az egyik védőt, a másik a másikat, két különböző irányba, míg a labdás a szétnyíló védők között lőhet, vagy tovább viszi, nézi melyik társa van jobb helyzetben, esetleg még a széleket is megjátszhatja, ha jól zár a védekező csapat. Ehelyett mindkét "üres" ember ugyanabba az irányba indult el, ráadásul Rooney is arra vezette a labdát, így gyorsan összeterelődött öt-hat ember, majd nagyon gyorsan fel is rúgták a labdást. Nem biztos, hogy gól lett volna belőle, de mégis.

Miért érdekes ez? Fogggalma sem volt egyik játékosnak sem, hogy merre kellene futnia. Nem az első eset volt ezen a vébén, amikor az volt az érzésem, hogy ezek még életükben nem játszottak együtt. Mintha valami jótékonysági mérkőzésre összeterelt sztárocskák futkároznának a zöld gyepen. Egy vébé nyolcaddöntőjében, főleg a németek ellen, borítékolható, hogy nem lesz kismillióegy lehetősége egy csapatnak. Vagyis az alapfeladatokat tanácsos hiba nélkül megoldani, különben az esélyek konvergálni fognak a nullához. Az persze csak hab a tortán, hogy ebből a lehetőségből csak egy szabadrúgás lett, amit Lampard a sorfalba bombázott, majd a kipattanóból... azt meg már mindenki tudja.

És ezt nem lehet nem Capello számlájára írni. Alig volt értelmes húzása a vébé alatt (ebben biztos jobb volt Ericsson, mert ő legalább a titkárnőt meghúzta). Ékes példa erre, amikor Rooney helyett Joe Cole jött be a szlovénok ellen. Az összes valaha játszott posztján állt valaki, ő meg csak bóklászott a pályán, keresve a helyét. Vagy ne menjünk ennyire messze. A németek elleni parádés húzása: Defoe helyett Heskey. A Spurs csatára sem volt az a labdabuzi ezen a meccsen, de Heskey egyáltalán nem találkozott a játékszerrel a hátralévő időben. Ráadásul többször a jobbszélen várta a labdát. Mit várt, hogy az oldalvonaltól elindulva kicselezi a fél német védelmet, miközben mocsing csapkodja a térdét a röhögéstől. Aztán az utolsó percekre behozta SWP-et. Gondolom, az előreívelésekre akarta a hangsúlyt fektetni.

Egyértelmű, nem nagyon volt működő cseréje a négy meccs alatt. Talán Milner lehozatala az amcsik ellen az első félidőben, de azt is lehet a számlájára írni, hiszen rosszul mérte fel az erőviszonyokat. Carricket abszolut nem próbálta ki. Felfoghatatlan, főleg látva Barry utazósebességét, és impotens játékát.

Lehetne folytatni, de már a kommentek között is meg lett említve szinte minden:
  • túlzott elvárások, sajtó nyomása
  • előzetesen felfújt botrányok
  • PL-ben nem az angol játkosok a meghatározóak
  • túl sok meccs
  • túl nagy sztárok
  • nincs összhang Capello és a játékosok között
  • Rooney: négy meccs, nulla gól
  • örökös kapusgondok
  • Lampard-Gerrard együtt sosem jó
...és akkor a lelketlen játékról még nem is beszéltünk

Alapvetően azonban a legnagyobb hiányosságuk az volt Dél-Afrikában, hogy nem voltak csapat. Tizenegy játékos még nem egy csapat. És itt nem is csak azt hiányolom, hogy nem haltak meg egymásért. Hanem, hogy egy vébén ne játsszon negyeddöntőt olyan csapat, amelyiknek játékosai nem tudják, hogy mit kellene csinálniuk adott szituációkban. És a 65. perc ezt tökéletesen lemodellezte.

189 komment

Címkék: p vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr472115658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_X_ 2010.06.28. 15:21:29

amúgy a mérkőzésen jól látta az asszisztens, h nem pattant be a labda, bizonyíték:

sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs121.snc4/36402_128129553892757_120805277958518_133307_1106507_n.jpg

:)))

Walmer 2010.06.28. 15:22:38

@Mr HoW: éppa azt próbáltam leírni, hogy senki nem hibáztatja a körülményeket.

horas 2010.06.28. 15:22:46

@Mr HoW:
Igen,nagyon megmondtam.
Ez a szar angol csapat 1 percen belül egyenlített...

Integető hajbókoló lufiember 2010.06.28. 15:24:34

@Walmer:

Mint mondottam, nem én vagyok a batman (áthúzva) murinnyó :)

Viszont ez sokkolóan hatott: megnéztem azt az összeállítást, amellyel 5-1-re verték a horvátokat, nem jutok szóhoz.

England: Green, Johnson, Terry, Upson, Ashley Cole, Lennon (Beckham 80), Barry, Lampard, Gerrard (Milner 81), Rooney, Heskey (Defoe 60).
Subs Not Used: Foster, Brown, Bridge, Crouch.

Neil Blender 2010.06.28. 15:24:40

@horas: Gago egy orok tehetseg. Nem indult rosszul madridban szvsz, de a fejlodese megallt, anno sokan gondoltak hogy o fog inkabb bevallni mint Higuain.

Nem feltetlen Madrid vagy Inter szint, elvileg egy atlagnak "okosabb" labdaszerzo aki inkabb az eszet mint az erejet hasznalja es 15 meccsenkent van egy ket forintos inditasa is.

Sztem egy jo edzovel es bizalommal tobb kihozhato belole mint amit Madridban de gond nelkul alairnam ezt a 25 millat + ot.

horas 2010.06.28. 15:25:48

@Mr HoW: Megmondtam=megmondtad
:)
Amúgymindeki leírta,hogy nagy hiba volt nyílván más meccs lett volna,de a németek jók voltak.
Így ebben az esetben nem más a hsz-ed mint nagy
egofröccs magadnak,hogyaztán te,hogy meg mondtad azt amiről egyébként szó van és mindenki észrevette,felfogta,látta.

Neil Blender 2010.06.28. 15:26:17

@Neil Blender: mint mit Madridban MUTATOTT of korsz

Mr HoW · http://emtv.blog.hu 2010.06.28. 15:26:21

@Walmer: Nem is állítottam tényként. Csak ugye ilyenkor szokás előhozni ezeket, és nem egy olyan cikket olvastam már a mai nap folyamán, ahol biza erre hegyezték ki a dolgot...

@horas: Mégsem nyertek... Való igaz, abban a pár percben felpörögtek, de annyi is volt meg egy bambi... Ne gondolja már bárki is, hogy egy meccs 2 percből áll...

exeaxe 2010.06.28. 15:27:42

@MB13_fan:
"netán nem értesz egyet??? :))) "

ha lenne ilyesfajta varázslat, akkor fehérben játszottak volna az angolok, szombaton

balu11 2010.06.28. 15:27:43

@Integető hajbókoló lufiember: OK, értem én nagyjából, csak nagyon nem értek vele egyet

több hibája mellett Capello a 2. félidőben igenis gyávának bizonyult az én olvasatomban, nem mert igazán hozzányúlni a bizonyítottan keveset nyújtó csapatához

egy Gerrard (Milner)-Crouch, egy A.Cole-J.Cole, egy Barry-Crouch, akár Upson-J.Cole/Crouch (és valaki hátrébb a kpályáról) csere védhetőbb lett volna. és bár valóban vakmerő, de mondjuk 2-4nél a 70. percben azért nem ugyanúgy kell mérlegelni az egységesség(...)-változtatás kérdéskörben, mint akár 1-2nél a félidőben

(mindamellett egyet értek a szerzővel, lett volna kit lehozni a szünetben, és azért a padon is ült még olyan ember, akiben benne volt a gól, a vaszély (J. Cole, Crouch főként, de akár SWP...))

((nem igazán szeretem az "én megmondtam" dolgokat, de nem tudom nem leírni most, amit a VB előtti fél évben itt is több tucatszor jeleztem: Zamora. Remélem, most lesz vmi változás az angoloknál, amelynek keretében ő is számításba jöhet. Lenne helye...))

Mr HoW · http://emtv.blog.hu 2010.06.28. 15:28:10

@horas: Szó sincs egófröccsről, ugyanmár :D
Leírtam a véleményemet, ahogyan mindenki más is. Nem bántottam én senkit, sem Téged, se más, akkor engem is kéretik hagyni nyugalomban. Azért van a komment, hogy mindenki elmondhassa amit gondol. Én ezt láttam, ha mások is egyetértenek, annak csak örülök, ha meg nem, annak is, elvégre így megy ez, nem? Nem kell itt egymás torkának esni hogy "defaszvagy".

váév építők (törölt) 2010.06.28. 15:29:18

Közhelyezek:
ha megadják lampard gólját, más lett volna a meccs. nem voltak jók az angolok, de az egyenlítés akkora plusz lett volna, amekkora mínusz lett a meg nem adott gól.
szóval a németek azért ne legyenek annyira büszkék magukra...ezt a meccset a partjelző döntötte el.

Domingo 2010.06.28. 15:30:16

@raja ram: Ezennel fülön lettem erőszakolva.

Vaader 2010.06.28. 15:30:26

@horas: Fura, hogy ez a görcsösség nem nagyon jön ki klubszinten. Egy BL elődöntő azért komolyabb mint egy csoportmeccs Algéria ellen.
Persze más csapattársak, más szituáció, de akkor sem értem ezt a nagy szerencsétlenkedést. Ezek a játékosok 10 hónapig profik, aztán VB-n lebőgnek 2 hét alatt.

horas 2010.06.28. 15:30:36

@Neil Blender:
Igen,Gago-ról annyi jött le nekem,hogy vannak okos labdái,de viszont semmilye nincs ahhoz,hogy igazi középső középpályás legyen.
Nem tud szerelni normálisan,nem láttam soha leütközni valakit,teljesen céltalanúl és fogalamtlún futkározik és sokszor elég ügyetlennek tűnik.Mondjuk lehet,az Olasz bajnokság jobban bejönne neki,egy probát megér.

@Mr HoW: Meg nemtudom,hogy jön ehhez a meccshez,Beckham fikázása?
Uli Hoeness mi a bré volt éveken keresztül a kispadon hanem ugyanaz a díszfasz mint Beckham most?
Aki kritizálja a hsz-ed az ezekre gondol,mert ennek semmi értelme...

Mr HoW · http://emtv.blog.hu 2010.06.28. 15:33:06

@horas: Engem Beckham odaültetése személy szerint azért zavar, mert nem értem mit keres ott. "szakmai segítője" Capellónak.. ugyanmár.. Kirakatember, mert a neve jó márka, de funkcióját tekintve semmit nem mutatott fel a vébén. Értem az elgondolást, hogy ha már lesérült és nem lehet ott, akkor valahogy azért mégis hadd vigyék ki, de ez az öltönyben ülős "segítős" dolog ez egy vicc.

horas 2010.06.28. 15:33:09

@Vaader:
Nemtudom,ez igaz,de az angol meznek sokkal nagyobb nyomása van ezek szerint és erre a sikertelen tornák csak dobják a negatív gellereket.

dzzzzz 2010.06.28. 15:33:23

@Vaader: Kinek? Ezeknek az angol játékosoknak egy Bl meccs megszokott, általában a sikerrel párosul számukra. Ellenben a VB meccs számukra ismeretlenebb és aki már volt VB-n annak a kudarccal párosul.

Integető hajbókoló lufiember 2010.06.28. 15:34:56

@balu11:

Egyetértünk, csak másképp fogalmazunk. A félidei cserére írtam azt, hogy az entyúziözöm győzött és igen, Capello gyáva volt, de emellett makacs is, hiszen egy 8 percig fellángoló rendszerből olvasta ki a tökélyt. Ha nincs a két angol gól, biztosan megforgatja a nyelvét a szájában az öreg...

dzzzzz 2010.06.28. 15:35:03

@horas: Benítez szereti az ilyen védekező középpályásokat (lásd Lucas) :D
idővel sikerül is neki belőlük elfogadható játékost faragni, (jó)pár bajnoki pontért cserébe

MB13_fan 2010.06.28. 15:35:58

@exeaxe: én nem varázslatról beszéltem, hanem "mi lett volna, ha...."-ról

horas 2010.06.28. 15:36:45

@Mr HoW: Beckham perpillanat válogatottsági rekorder.Innetől kezdve szerintem,teljesen egyértelmű,hogy ő fontos tagja ennek a válogatottnak.
Azért mert van egy celeb státusza,azért lehet utálni,de Capello nem azért vitte ki elhiheted,hogy megkettőze az angol padot követő kamerák számát.
Ballack-ot miért nem vitték így ki?
Nemtudom.
De Capello úgy gondolta,hogy az ő jelenléte segíthet,nyílván van szava,tekintélye a válogatottban,és miért ne vitték volna ki?
Rossz indulat semmi más,amit érzek a hsz-edben.Nyílván így gondolod,szíved joga.

Domingo 2010.06.28. 15:36:50

@balu11: Zamorának volt egy jó tavasza és ennyi. Előtte életében összesen nem lőtt annyi gólt, mint most. A válogatott közelébe sem került még, csapattársa nem is volt a 23-as keretben, tehát egy merőben új környezetbe került volna és egy másik rendszert kellett volna megszoknia, új emberekkel. A selejtezők ideje alatt sehol nem volt a Fulhamben, ergó semmi ok em volt arra, hogy beépítsék. Mellesleg ha Darren Bent nem fér be, akkor nehogymár Bobbyka igen. Ha jövőre hozza az idei tavaszát, akkor már megfontolandó lenne, de így egyáltalán nem meglepő, hogy szóba se jött.

Walmer 2010.06.28. 15:37:19

@Mr HoW: azért ült ott mert ő beckham, több mint 100-os angol válogatott, az utóbbi 10 év meghatározó játékosa és nem mellesleg a 2018-as angol vébé pályázat egyik szervezője/arca.
Amúgy meg az ül a padra, akinek megengedik. Akár Margaret Thatcher, vagy Rocco Sifferdi is ott ülhet, ha capello megengedi. Remélem elnézed neki.

Domingo 2010.06.28. 15:39:12

@Mr HoW: Hogy Beckham mit mutatott fel a vébén, azt te nem tudhatod. Persze könnyű fikázni, én sem csípem, de azért megróni az angolokat, mert a kerettel utazott az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb, legrutinosabb válogatott labdarúgója, szerintem nagy butaság.

Domingo 2010.06.28. 15:39:44

@horas: Látom megelőztek. Egyetértek. :)

horas 2010.06.28. 15:39:50

@originalBalintos:
Lucas azért játszott mert Alonso elment és Aquilani sokáig sérült volt,illetve Benítez nem bízott az oalszban.

De jó a párhuzam Lucas és Gago.
Lucas ilyen mondva csinált középső középpályás.Se egy jó labdát nem láttam tőle,se egy szerelést,semmit,egyszerűen nemtudom felfogni,hogy mivel tőlti azt a 90 ercet amikor a pályán van.

MB13_fan 2010.06.28. 15:40:01

@horas: amúgy nem Capello volt, aki eltakarította Beckham-et a Realból, anno?? aztán, mikor őt is kirakták, akkor nagy komolyan elsütötte, hogy nem ő akarta elkergetni Beckham-et, hanem felső utasításra történt.. és aztán McLaren kezdte jegelni Beckhamet, vagy mi.. erre beszólt Capello, hogy őnála bizony stabil kezdő lenne (akkor mé nem játszattad őt a csapatodban azelőtt te köcsög?)

Mr HoW · http://emtv.blog.hu 2010.06.28. 15:40:18

@horas: @Walmer: Természetesen elnézem nekik. :D Felőlem ülhet ott nyugodtan, azt is elismerem, hogy legenda, viszont sajnos ő sem tudott segíteni a bajtársaknak, hiába ült ott. Talán legközelebb.. Az EB-n, ha még aktív lesz.

dzzzzz 2010.06.28. 15:42:21

@horas: ez Benítez egyik kétélű tulajdonsága, az edzésmunka alapján állítja össze a kezdőt, hogy a meccsen mit nyújt abszolút másodlagos

Mala Suerte 2010.06.28. 15:43:10

@horas: Ballack majd csak a döntőre megy ki... Kabalának. :D

horas 2010.06.28. 15:43:28

@MB13_fan:
Nekem úgy rémlik,hogy mikor kiderült,hogy évvégén eligazol kirakta a csapatból,mert,hogy vele hosszútávon nem lehet,számolni ő csapatot épít akkor játszon olyan aki jövőre is lesz.
Csak mikor kellettek a pontok és a Real-az elmúlt 4-5 Capello csapataihoz hasonlóan semmi-féle támadójátékot nem tudott felmutatni,elásta mert jójöttek a pontos beívelések,nem is másból a Real játéka mint a Beckham beadások utáni 16-os belüli kavardosáokból bekotort gólokból....
Innentől datálható a Beckham-Capello románc.

chrisred 2010.06.28. 15:45:56

@Rooney82: A horvátországi győzelem meg emberelőnyben.

horas 2010.06.28. 15:47:33

@MB13_fan: Csak mikor kellettek a pontok és a Real-az elmúlt 4-5 évben Capello csapataihoz hasonlatosan semmi-féle támadójátékot nem tudott felmutatni,ELŐ ásta mert jól jöttek a pontos beívelések,nem is ÁLLT másból a Real játéka mint a Beckham beadások utáni 16-os belüli kavardosáokból bekotort gólokból....

exeaxe 2010.06.28. 15:47:50

@MB13_fan:
a "mi lett volna, ha..." kissé egyoldalú kezelése, ha azt gondoljuk, hogy az egyenlítés után az angolok a kútba tapossák a németeket :) valószínűsíthető az is, hogy az angolok további támadgatás helyett szépen megbecsülik az x-et

horas 2010.06.28. 15:49:10

@originalBalintos:
Ja szeret rotálni,csak a Pool-nál nem volt miből.
Nagyon kiváncsi vagyok,hogy mit produkál az Inter-el,bajnoki cím minimum.A BL-ben meg 8 vagy 4 között már elégedett leszek.

feed_the_Goat 2010.06.28. 15:50:14

Azért Barry-nél látni kell, hogy nem volt 100%-os állapotban. Május elején sérült meg elég durván, olyan 1-1.5 hónapos kihagyás várt volna rá normál körülményeket között.

Meg is lett a veszte annak, hogy siettették a felépülését, mert Capello-nak nem volt semmi ötlete arra, hogy mi van az egyik alapembere kidől.
USA meccsen még nem is állt játékra készen Barry, és minden meccsen lényegesen gyengébb volt, int a City-nél szinte bármikor. Egyértelműen azért, mert nem volt fitt.

Rooney detto ez, csak hát őt éppen a klubja nem hagyta felépülni, mert hajtottak a BL-ben meg a bajnokságba, és nem nagyon volt ki pótolja Rooney-t. Ő sem volt fitt, olyan is volt az egész VB-n.

És akkor Barry visszatér, és egyből 90 perceket játszik a VB-n tétmeccseken. hát olyan is lett a teljesítménye...

Huddlestone-t lehetett volna vinni, nem tudom mi volt Ledley King-gel, de ő is tud a védelem előtt játszani, pont alkalmas lehetett volna egy ilyen szűrőre, hogy Özil ne nagyon tudjon ficánkolni.

Vagy Klose-nak, Müller-nek előtte rajta kellett volna átmenni, majd utána Terry-éken.

Meg hát, ami elég volt Szlovénia ellen, az elég Németo. ellen is? Mert a kezdő ugyanaz volt, csak hát amit a szlovének ellen meg lehetett csinálni, azt a németek ellen véletlenül sem.

A középpálya végig egy nagy semmi volt az angoloktól, a védelmet nem segítették elég jól, szűrni nem szűrtek elég jól, a támadásokat szintén nem segítették, a szélsők rendre gyengék voltak (legyen az SWP, Lennon vagy Milner).

Csatárok szintén gyengék voltak az egész Vb-n, de már az is vicc, hogy a 20 fölött termelő Bent helyett az a 2 gólos Heskey megy a Vb-re, aki jobb partnere Rooney-nak. Annak a Rooney-nak, aki irdatlan szar formában van, mert sérült, nem tudta kipihenni a sérülését.
(Mondjuk SAF biztosan elégedett, hogy most már felépülhet Rooney augusztusra.)

És a mentális dolgokról, hogy overhypeolják az angol sajtóban őket, aztán a keresztvizet is leszedik róluk, minden világeseménykor, a Terry botrány, meg ez a legutóbbi, hogy a VB-táborban Terry mondja meg Capello-nak, hogy kinek kellene kezdenie. Még csak nem is csapatkapitány bammeg. És akkor ebből is a sajtó előtt megy a bénázás, mikor ezt 4szemközt megoldhatták volna egyik edzésen.

Remélem Redknapp lesz az új kapitány, a Spurs pedig visszahozza Juande Ramos-t.:D
(Redknapp legalább bemeri pakolni a fiatal angolokat, azok se égnek nagyobbat, mint a nagy "sztárok".)

Adam Johnson-nak, meg a Dawson, Lennon, Huddlestone, Rodwell, Wilshere, Joe Hart, esetleg még Richards stb. játékosoknak most kell elkezdeniük a válogatottban játszaniuk, látva a németek példáját, ott már lassan a 22-23 éves Özil, Müller alapemberek lesznek
és nem szarnak be attól, hogy ó hát fiatal, nem bír el ekkora terhet...
meg nincs nemzetközi rutinjuk...
ez a Müller gyerek 1 éve állítólag még McDonalds-ban dolgozott vagy mi
("kis" túlzással:D)

chrisred 2010.06.28. 15:51:47

@horas: Lucas Brazíliában igazi box-to-box középpályás volt, védekezésben, támadásban is szerepet kapott. Viszont ebből a PL-ben semmit nem tudott megmutatni. Ebből a szempontból nem Gago a párja, hanem mondjuk Robinho.

seamus gonzalez 2010.06.28. 15:53:09

Most az egyszer kibújt belőlem a fotballnacionalista: de szeretnék négy (na jó, nyolc...) év múlva azon tépelődni - miután mondjuk Ghána lealáz minket a 16 között - , hogy csak Koman hajtott a középpályán, Németh Krisztiánt túlsztárolták a Livpoolban, Huszti meg Dzsudzsák már lassúak a szélre, stb stb.

horas 2010.06.28. 15:53:15

Mindenesetre a németek jó példát mutatnak Európámak:Ifiket a csapatba!
Ne Lucas-okat,Gago-kat,Tiago-kat,Muntari-kat vagyonokért...utána meg mindegy,hogy hogy de megszabadúlni tőlük.

Domingo 2010.06.28. 15:54:22

@horas: Ez szép és jó, csak nem sok országnak van olyan utánpótlása, mint a fritzeknek.

horas 2010.06.28. 15:54:45

@chrisred:
Azért jó párhuzam szerintem,mert mindekettő olyan,hogy egyszerűen az ember keresi,hogy ez az ember miben jó,miért van a pályán aztán kiderül,hogy semmiben.
Robinho zseniális futballista,de legalább annyira szertelen és bohókás.

horas 2010.06.28. 15:57:33

@Domingo:
Ez a durva,hogy nem tudjuk.
Mert az olasz,angol 20 évesek nem játszanak.
Santon belett dobva a mélyvízbe,mindeki az új Maldini-ről beszélt....
Ez a gond,hogy nincsenek bedobva a mélyvízbe a játékosok,elöbb vesznek egy Gago-t vagy Muntari-t,minthogy bedobják mondjuk Krhin-t.Most az Inter-ből idnúlok ki mert őket ismere,de viszont globális a jelenség,mert a Real-is elöbb veszi meg VDV-t vagy Marcelo-t minthogy kiprobálja Mata-t.

MB13_fan 2010.06.28. 15:57:47

én leírtam, hogy, ha 2:0-ról behuzzák a meccset.. szóval én a továbbiakra gondoltam.. de mindegy, hagyjuk már, mert nem érdekel.. fingom sincs mi lett volna, ha 2:2 lett volna..

dzzzzz 2010.06.28. 15:59:09

@horas: de ha valaki bedob a mély vízbe egy fiatalt, és kap róla a csapat 2 gólt, kikap, akkor az edző nem mondhatja, hogy ez az ára a fiataloknak.

horas 2010.06.28. 16:00:40

@originalBalintos:
Én emlékszem,ahogy Müllert kiszórták a Bordó ellen a BL-csoport meccsen ezt nem sok fiatal karrierje élte volna túl.

horas 2010.06.28. 16:01:15

@originalBalintos: Más országban,úgy értem.

chrisred 2010.06.28. 16:02:45

@horas: Az egy dolog, hogy mire lenne képes, de a gyakorlatban Robinho a Man City meccsein a legjobb helyen ülő néző aktivitását hozta a gyakorlatban. Dettó Lucas is, a korosztályos brazil válogatottak csapatkapitánya volt, az igazolása évében a Gremioval bejutott a Libertadoras kupa döntőjébe (alig 20 évesen). Aztán az angol bajnokságban ez semmit nem ért.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.28. 16:03:25

@seamus gonzalez:
órálisan fixálom az ország összes lakóját, ha vb-esélyesként megyünk ki :)

SamS 2010.06.28. 16:06:02

@Walmer: Lampard, Milner vagy Gerrard technikai tudását ne vegyük már egy lapra Verónéval, Xaviéval, Kakáéval, Iniestáéval, Sneijderével, Özilével. Előbbi kettő átveszi a labdát, még háromszor meg kell igazítania az átvétel enyhe pontatlansága miatt, majd utána passzolja tovább. Akiket felsoroltam utánuk, azoknak megy 1-2 érintőből minden. Nem mondom, hogy szarok technikailag, de nem világklasszis szint.

Bár látom miket írtál utána, azt hiszem fölösleges volt is reagálni rád, te vagy az kettőnk közül aki közhelyeket puffogtat, amiket hall a kommentátoroktól meg az NSTn ;) Nézed te folyamatosan, hétről hétre Scholes játékát? Eskü nem veszed észre, mennyivel labdabiztosabb azoknál, akik a posztján játszottak az angol válogatottban tegnap :D:D:D:D?

seamus gonzalez 2010.06.28. 16:08:20

@pote: ne vállald túl magad, elég ha simán kimegyünk ;o)

horas 2010.06.28. 16:10:46

@chrisred: Jó de Robinho a Real-ban legalább fasza volt,és most a válogatottban is mutatja,hogy kíváló jtékos a látványos és egyértelmű hiányosságai ellenére.
Lucas-nak egyenlőre csak hiányosságai feltűnőek.
Nálam a Dél-Amerikai foci-ban elért eredmények nem mérvadóak.Egy időben sok Dél-Amerikai meccset néztem Brazil,Argentín bajnokságot,Libertadores-t is.Rajöttem,hogy színvonalra mondjuk a spanyol másodosztály szintjén mozognak ezek a bajnokságok.
Minden évben,minden országban más az első 4 csapat és minden Libertadores-kupában más van a 4 között.Thiago Neves két éve a hátán vitte be a Fluminenes-t a Libertadores kupa döntőjébe,ő volt az új Kaká,meg is vette a Hamburg VDV helyére,egy év múlva az araboknál volt majd egy féléven bell hazatért.Lucas ugyanez.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.28. 16:13:22

@seamus gonzalez:
te próbáltál burkoltan utalni a vágyaidra és a mostani angol válogatottra.. innen a túlvállalás

sima kijutásért nem szopok ;)

chrisred 2010.06.28. 16:14:53

@horas: Azt nem ismerjük, hogy Lucas mire lenne képes a Realban. Az európai kupameccseken lényegesen jobb, mint Angliában.

medco 2010.06.28. 16:18:00

Visszavágtak a németek 1966-ért. Akkor megadták az angolok felső lécről lepattanó labdáját gólnak, most nem adták meg a gólt. 1:1! Igazságszolgáltatás 44 év múlva? 1966-ban az angolok megérdemelték a VB győzelmet, most meg a németek a továbbjutást. Bár 2:2 után talán más lett volna a mérkőzés.

Walmer 2010.06.28. 16:18:03

@SamS:
"Előbbi kettő átveszi a labdát, még háromszor meg kell igazítania az átvétel enyhe pontatlansága miatt, majd utána passzolja tovább"

szerintem most kellene leállnod. Amíg szénné nem égsz.

vault_dweller 2010.06.28. 16:25:57

@pote: egye fene, a szebb lányokat vállalom, a többi lehet a tied :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.28. 16:28:17

@vault_dweller:
mindig a könnyebb végét fogjátok meg :)

SamS 2010.06.28. 16:52:41

@Walmer: Nekem8 :)
Azért az megnyugtat, hogy a futballhoz nálad sokkal jobban értő emberek egyetértenek velem, te nyugodtan hidd csak azt, hogy jók ezek a srácok együtt, csak nem jött ki a lépés (megint, mint az utóbbi 10 évben mindig :D).

Majd amikor a 2012-es EBn ugyanígy leég a csapat, gondolom te akkor is a világválogatottba fogod követelni Terryt, Gerrardot, Lampardot. De csúnyán ki foglak nevetni, te jó isten :D :D :D

mrs. white 2010.06.28. 17:56:37

Még Van Basten mondta, hogy a világon egyetlen edző sincs aki egy csapatot jobbá tudna csinálni, maximum a csapatban játékosokban meglévő képességeket tudja elrontani. Ergo egy jó edző képes kihozni a játékosokból a maximumot, (lásd pl szerintem az USA, ami vicces hogy azt ugye nem tartjuk a foci hazájának) vagy úgy jár mint Capello. Ami ugye azért érdekes mert capellot sok mindennek lehet hívni csak rossz edzőnek nem, márcsak a múltja miatt. Ami bonyolítja a helyzetet, hogy ugyanez a csapat ugyanezzel a taktikával átgázolt a vb selejtezőn mindenkin. Na az igazi kérdés az hogy mi változott azóta. Algéria és a többiek nem számítanak erősebb ellenfélnek mint a seletező körben lévő európaiak. Ezt kell megfejteni, de szerintem ezt még maguk az érdekeltek, a játékosok és Capello sem tudja.

Iustizmord 2010.06.28. 18:46:14

@horas: santon mint az új maldini...de szép is lenne, de nem az. paolo kb 15 és 1/2 évesen játszott a milan a-ban, a kövtkező évtől meg stabilan. ez szvsz megismételhetetlen. de már a bajnokság is más, akkor ugye volt max 2 majd kb 90től 3 külföldi apályán (max 6 a keretben) így RELATÍVE könnyű volt, mert saját posztodon elég volt egy országon / régión (pl szicília, lombardia) belül a legjobbnak lenni, és nem kellett a teljes d-amerikai felhozatallal küzdeni. volt IDŐ , TÜRELEM bejátszani magad, a csapatba s egyénileg is, nem volt akkora nyomás, nem volt ún GLOBALIZÁCIÓ.

asszem a jövő az max 3-4 szezonos eldobható sztárocskáké, one season wonders, etc.

pont mint a különbség bőrcsuka (adidas kaiser) meg fröccssöntött mű.a. csuka (nike vapor mercurial superfly II, milyen név már bazze) között

Iustizmord 2010.06.28. 18:47:17

@mrs. white: és capello nagy pedagógus ám, trust me.

horas 2010.06.28. 18:49:39

@Iustizmord:
Nem én mondtam.
De hosszú idő után Santon tünt olaszország új üstökösének.Gondolom a psoztból adódóan jöttek az össze hasonlítgatások.
Jövőre többet szeretném a kezdőben látni,fúleg,hogy Maicon elmegy és Chivu sem igazi balbekk.

Iustizmord 2010.06.28. 19:09:52

@horas: ismered a csapatpreferenciámat, de szomorúan látom h tényleg 25 alatt ma esélytelen hogy olasz nagcsapatnál (sőt: 5-8 köztinél akár) kezdő légy. pedig ontják a tehetségeket az olaszok, a milannak is micsoda akadémiája van, csak pont olyan 19-25 között kell megkapni azt a terhelést ami 25-32 között klasszissá emel. ebből a szempontból jó az olasz szisztáma (18-20 évesen bemutatkozol csereként az utsó 3-4 meccsen, utsó 20 percre oszt 1-2 év kölcsönban a b-ben) de vhogy ez máéra kifulladt... jön vissza 1-2 év b-zésből a tag 22-23 meccsrutinnal évesen és mit lát? egy 21-22 éves bra/arg/mex/bol/chi srácot, aki abhelyére igazoltak s aki meg a gyengébb bajnokságban (mex, bra regional, mondjuk paulista) már 17 évesen bemutatkozott, 19 évesen stabil, 21 évesen meg sztár, 10x annyi éles meccsel a lábában, incl. libertadores, copa america, ilyenek. miközben olaszo-ban még rising talent vagy....25 évesen meg ha nincs 1-2 jó szezonod, senki. mehetsz samp-ba local starnak, hogy vb-re ki se vigyenek, ilyesmi. a fuckin disgrace, ahogy drogba mondta vót. de hát globalizmus, ha 1x az a 21 éves brazil gyerek több puskaport szagolt mint a 25 éves olasz...

slowmotion 2010.06.28. 19:10:30

@mrs. white: hideg volt és nagy a zaj, és nem hallatszott az éneklés sem :)

horas 2010.06.28. 19:24:42

@Iustizmord:
Igen.
Én ezt egyszer már leírtam,pepitában.
És ugye egy fiatal megállja a helyét a nagyok között,egyből megy a duma,hogy bármi lehet belőle,pedig az is elég lenne,ha ezt tudná hozni egy pályafutáson keresztül.

Arról meg nem beszélve,hogy egy fiatalnak meg talán a bizalom kell leginkább,mert neki azért még remeg a térde a meccs elött is tudja,hogyha ma szar lesz jövőhéten nem kezd.Muntari-nak meg nem mert tudja,hogy van 5-6 dobása mire kikerül a csapatból...A Milan-t meg aztán nem is mondom,mert ott Pirlo vagy Gattuso bármit is csinál kezdeni fog...

chrisred 2010.06.28. 19:39:29

@SamS: Ehhez képest az angol válogatott pont ugyanígy égett le minden világversenyen, amikor még Scholes volt a menő a csapatban.

Iustizmord 2010.06.28. 19:59:20

@horas: muntari tudja hogy ha kikerül a csapatból is van mit ennie. mert nem kell a gazella után futni. adrianonak meg a favellában a pisztolyos drogárusokat kerülgetnie, mielőtt jön a kommando. chicirita-nak meg vmi drogkartell 10. rangú faszijának bosszújától artania mert a húga visszautasította. itt eu-ban luxuskurvák vannak, akinek a foci hobby, és nem megélhetsé, és nem az élet. meg is láccik...

MSammer6 2010.06.28. 22:53:20

Bocs, nem olvastam teljesen vissza, de szerinem a németek ellen rossz taktikával játszottak az angolok, így az elejétől benne volt a nagy verés... A német szélsőhátvédek egyike mindíg fellép a középpályára, így létszámfölénybe kerülnek, miközben a török teljesen szabadon mozog a középpálya és a csatársor között. Az angoloknál jóval frissebb ghánaiak se tudtak ezzel mit kezdeni, a britek meg láthatóan a fülükön vették a levegőt már a 10. percben. Heskey azért ment ki a jobb szélre gondolom, hogy ott tartsa a szélsővédőt, de hát ez kicsit későn volt... Szerintem az argentínok is bajban lesznek, a germánok ellen, ha védekezésre kényszerülnek. Majd meglátjuk. Mindenesetre Capello iszonyatosan ideges volt végig, sejthette, hogy valami nagyon nagy gáz van....

SamS 2010.06.28. 23:04:38

@chrisred: Menő? Az soha nem volt, mindig is a Gerrard-Lampard középpályát erőltették, Scholesot meg kirakták balszélre (ahol totálisan meg volt halva, normális edző az életben nem játszatta volna ott).

Másrészt ennyire gyenge nem volt a 2004-es EB csapat pl, de a korábbiak sem.

Vajon Capello miért akarta behívni őt még 36 évesen is? Miért mondta Ferguson 2 éve, hogy ő a legfontosabb láncszem a csapatban? Miért lenne ő az első ember, akit Lippi a világválogatottjába berakna középpályára? Miért mondta rá Zidane, Fabregas és Henry, hogy ő a világ legjobb irányítója? Davids egyenesen a világ legjobbjának nevezte, Rio meg a vb előtt azt mondta, fizetne érte hogy Scholes elutazzon velük. Csak jelentenek valamit ezek a dolgok.

HeroZs 2010.06.28. 23:21:52

szerintem a 66. percre gondoltok ;)

doktor.dikhed 2010.06.28. 23:57:39

Venables-nek igaza van. Capello szúrta el a VB-t az angoloknak. Az egy dolog, hogy a selejtezők jól mentek, hiszen a bajnokság közben lendületben voltak a játékosok, de amikor kicsit leeresztettek, rögtön kijöttek a problémák.

Mondjuk, nem csak a taktikai hibák okoztak gondot, hanem, hogy az olasz képtelen volt felrázni és motiválni ezt a fáradt csapatot, pedig ez a szövetségi kapitány egyik legfontosabb feladata. A taktika, a felállások, csak száraz tananyag, meg lehet tanulni, hogy milyen lépésre mi a válasz, de ha nem beszéled a csapat nyelvét, nem fognak úgy játszani, ahogy kellene.

Capello pedig nem beszéli az angol válogatott nyelvét, sajnos szó szerint, nem csak átvitt értelemben. Képzelem milyen hatásos (=komikus) lehet a szünetben a fejmosás tolmácson keresztül.

chrisred 2010.06.29. 06:17:51

@SamS: 2004-ben Eriksson nem a Gerrard-Lampard középpályát erőltette, hanem a rombuszt. Akkor is Gerrardnak kellett hátramennie védekező középpályásnak, Beckham és Scholes volt középen, Lampard pedig támadó középpályás. És előtte meg volt a 98-as és a 2002-es VB, na meg a 2000-es EB. Scholes mindegyiken ott volt, az angolok pedig ugyanúgy gyorsan távoztak.

chrisred 2010.06.29. 06:22:57

@SamS: És ha csak azon múlna egy világverseny, hogy előtte ez meg az miket mond a játékosokról, akkor az angolok toronymagasan nyerték volna a világbajnokságot.

United82 2010.06.29. 07:29:37

@chrisred:
ez nem így volt..
Minden meccsen Scholes kolbászolt a balszélen és szegény állandóan ment be középre, mert nem találta a helyét...
sima 442 volt csak rossz emberekkel, rossz helyen, de még így is produkált anglia 3-4jó meccset...
a 2002es vb-n meg csak seamen bakija miatt nem lett hosszabítás a brazilok ellen, akiknek pont az a meccs volt a legkeményebb....
Scholes pedig valszeg többet tett volna a pályán mint lampard,gerrard,barry,milner együttvéve..

de ami a vicc, épp olvasom hogy Milner megy a Citybe, állítólag a Chelseat kosarazta ki, de a lényeg most jön...25millió fontért...
na itt a hiba..amíg egy Milnerért 25millió fontot fizetnek addig ne várjunk semmit az angol válogatottól...

jegesmedve 2010.06.29. 08:11:52

Legkevésbé sem vagyok német szurker, de egyvalamit ne felejtsünk el a (nem) gól kapcsán: ugyanebben a helyzetben a németek összezuhantak volna? NEM. Bedarálták volna az ellenfelet dacból is? IGEN. A mexikóiak egy még nagyobb igazságtalanság után összezuhantak? NEM. Szóval az angolok megérdemelték a sorsukat? IGEN.
Azt már csak pluszként teszem hozzá, hogy nagy örömömre a vb 3 legarrogánsabb, legpökhendibb csapata már hazahúzott: angol, francia, olasz, kb ebben a sorrendben.

szferi 2010.06.29. 08:25:48

@jegesmedve: "ugyanebben a helyzetben a németek összezuhantak volna? NEM. Bedarálták volna az ellenfelet dacból is? IGEN." :DDD

a fifa10ben így történt??

chrisred 2010.06.29. 08:26:51

@Rooney82: Hát igen, ezen a világbajnokságon meg Gerrard kolbászolt a balszélen és szegény állandóan ment be középre, mert nem találta a helyét...

Az angol játékosok eddig is túlárazottak voltak, most, hogy a 25-ös keretben csak 17 külföldi lehet, ez még fokozottabban érvényesülni fog.

chrisred 2010.06.29. 08:27:33

@jegesmedve: Ja, ahogy a németek dacból bedarálták a szerbeket is, ugye? :)

Walmer 2010.06.29. 08:40:44

@Rooney82: nem feltétlen értek egyet. semmi köze az angol válogatott gyenegségének, hogy egy abu dhabui gazdag fasz mennyit fizet a csapatnak Milnerért.
Annak már inkább, hogy ott mennyit keres majd akár csak azzal, hogy a padon ül. És szinte biztos, hogy ott fog ülni, mert majd mancini hoz elé egy dél-amerikai, afrikai, tököm tudja milyen játékost.

Scholes-debate-hez. Én kedvelem Scholest is, mint ahogy minden angol játékos a szívem csücske.
De ki ne találjuk mátr azt, hogy Paja bármit is tudott volna kezdeni ezzel a csapattal a vébén.
Lassan oda jutunk,hogy ha Scholes nem az angol középpálya bal oldalán játszott volna (mondjuk az tuti, hogy nem állandóan ott játszott, hiszen Sven folyamatosan erőltette egy időben a rombuszt), akkor ma Anglia legalábbis európa- és világbajnok.

Ennek a most megbukott csapatnak a legjobb meccsei a 2004-es portugál eb-n voltak. 3-0 svájc ellen, 4-2 a horvátok ellen és egy igencsak hektikus 2-2 a portugálok ellen.3 meccsen rúgtunk akkor 9 gólt.
és jól futballoztunk.

Walmer 2010.06.29. 08:42:44

@chrisred: "a 25-ös keretben csak 17 külföldi lehet"

tetszik ez a "csak" 17:-)

jegesmedve 2010.06.29. 08:46:45

Látom nem volt még alkalmatok elmélyedni a német és angol vb történelemben. Tegyétek meg légyszi és utána megdumáljuk, hogy általában melyik csapat szokott (a többséget irritáló módon) győztesen kijönni a veszni látszó meccsből. (amúgy a szerbek oltári mázlival hozták le az emberelőnyös meccsüket, chrisred, legalább nézdd meg az összefoglalót, ha már erre hivatkozol!)

chrisred 2010.06.29. 08:57:26

@jegesmedve: Mi köze ennek a történelemhez? A szerb meccset természetesen láttam, de itt a végeredményről volt szó.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.29. 09:04:19

@[bs]: éljen!:)

és akkor elkezdünk szurkolni a németek (lengyelek, törökök) ellen?:)

vadkutya 2010.06.29. 10:12:20

Tökéletes cikk, grat Pöte...

Walmer 2010.06.29. 13:47:05

@chrisred: csak egy adalék david Bond blogjáról

"German clubs must pick 12 home-grown players in their matchday squads, whereas the Premier League conforms to Uefa's rule of eight out of a 25-man squad - and even then that can mean including foreign nationals as long as they have trained for three years at a Premier League club's academy.

vagyis tulajdonképpen Wenger (vagy bárki) ezt simán megoldja angol játékosok nélkül, mint arra már korábban rámutattak championshipes brit edzők.

chrisred 2010.06.29. 14:38:13

@Walmer: Tudom, csak vannak, akik nem akarnak bíbelődni játékosneveléssel, hanem megveszik őket készen. Főleg akkor, ha van rá pénzük.

Leon Osman 2010.06.29. 17:35:01

Nah mostantól játsszanak így(4-2-3-1) aztán végigvernek mindenkit:

Hart, Milner, Jagielka, Dawson, Baines, Rodwell, Huddlestone, A.Johnson, A.Young, Agbonlahor, Rooney

A többit látni sem akarom...

Everred 2010.06.29. 19:24:07

@Leon Osman: ugyan már. Azért nem kell Ashley Cole-t, Milnert, Lennont egyből elfelejteni, Terry sem fog még kikerülni a keretből, pláne nem Dawson javára, aki azért messze nem akkora nagy ász, attól, hogy most volt egy tényleg kiváló idénye. Defoe sem szolgált rá, hogy most kidobják, már csak azért sem, mert Agbonlahor sem egy nagy szám, Gerrardnak is lehet még 2-3 jó éve. Rodwellnek még érnie kell.

csodálom, hogy Rooneyt nagy kegyesen benne hagytad, pedig őt is le lehetne váltani, mittomén, Welbeckre.

Dr Keynes 2010.06.29. 21:57:34

Na most kíváncsi vagyok, mit mondasz a spanyol válogatottra, mert a 65. percben most ők is összevissza szaladgáltak, amikor a 3 ember megindult előre: Villa_Xavi és talán Llorente nagyon szépen kijátszották magukat a lehetőségből.

ih bín ájn bájener 2010.06.30. 00:02:41

Számomra a legmulatságosabb az, hogy a világ "legjobb" bajnoksága nem tud kitermelni egy épkézláb válogatottat. Ráadásul a jó néhány játékos tényleg a világ egyik legjobbja a posztján, nem csak azt mondják róla (rooney). A többi meg alapember a csapatában, amik a világ "legjobb" bajnokságában szerepelnek. Na jó igérem többet nem rúgok az angolokba, de ez azért tényleg elgondolkoztató. Nehéz lesz dönteni a citrom-díj átadáson. Na jó több ilyen nem lesz. Rooney aranylabda...:D Nehéz megállni.

Walmer 2010.06.30. 08:29:52

@Leon Osman: hát igen.
Minig azok a legjobbak ugye, akik nem játszanak.
Szerény véleményem szerint Agbonlahor még ráadásul egy hulladék is.

danesdzsu2 2010.06.30. 08:42:01

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): hát, a Bayern elleni csodálatos visszatérés óta tulajdonképpen igen. Lehet, meg is kellene tennie az alkoholista skótnak.
süti beállítások módosítása