Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Chile - Svájc, 16.00

2010.06.21. 15:45 nou san trafford

Mi tetszett jobban? A Honduras elleni őszinte foci vagy a spanyolok lenullázása?

191 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr412097444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kotkot 2010.06.21. 17:19:49

Okos ez a bíró. :D

Kettészakad a pálya középen jön fel a víz 2010.06.21. 17:20:42

Ennyire azért nem szar, unalmas ez a meccs, mint amilyen unottan közvetíti gundel. Gólhelyzetben olvasgatja a papírjairól hogy ki hány centi a svájciaknál. Pffff Anyám. Takarodj már bőröndös!

rowi 2010.06.21. 17:22:07

7 sárga 1 piros...kártyaparti rulez

kotkot 2010.06.21. 17:24:19

Lakik valaki Békásmegyeren / Csillaghegyen / a körül (Budapest III.ker)?
Ma este a békásmegyeri közösségi házhoz megyünk meccset nézni, mindenkit várunk szívesen.
Ha esik, akkor nem megyünk.

paralelokocka 2010.06.21. 17:24:33

ha több mint 1 félidőn át (véleményes) emberelőnyben játszó Chile nem nyer, nehogy vki azt írja, hogy pedig megérdemelték volna:)

legyen csak X ez:)

Svájc helyében nem is játszanék mást, ha népszerű ez a stílus, ha nem, pláne most már emberhátrányban nem, hisz bíznak a Honduras elleni sikerben, amivel a továbbjutás már fix lenne a mai X után

rowi 2010.06.21. 17:24:40

ja

és innentől a milkásoké a VB-ken a leghosszabb kapott gól nélküli időszak megelőzve a 80as évek olaszait

spurs 42+42 2010.06.21. 17:26:16

a szépen kisárgázódnak a chileiek az utolsó meccsre
ez a csoport meg gallyravágja a vb gólátlagát :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 17:26:42

Az viszont nagyon jó, hogy ezen a vb-n megtudják a nem lazialék is, hiába nagyobb a hype Kolarov körül, Lichti ugyanolyan jó teljesítményre képes.

balra 2010.06.21. 17:28:03

sárga lap helyett osztogathatnának Oscart, színben passzolna.

kotkot 2010.06.21. 17:29:48

Eljutottunk, oda, hogy mostmár mindkét csapatnak talált gól kell a győzelemhez.

gorszky tivadar 2010.06.21. 17:32:17

vajon ki képes megállítani ezt a svájci menetelést?!

nadivereb 2010.06.21. 17:34:25

Na, csak sikerült. Mondjuk másfél méterről, üres kapuba ennél kisebb kockázatú megoldás is létezik tudtommal:D

bög 2010.06.21. 17:34:43

elment a tippem (0-0 ldo) de az vigasztal hogy a kötelező honduras elleni 0-0-al még kieshetnek svájci barátaink.

gorszky tivadar 2010.06.21. 17:36:01

hoho, jókor kérdeztem...jó ez az 1:0

értelmetlen_nevű 2010.06.21. 17:37:59

kamukiállítás, lesgól. fasza.

bz249 2010.06.21. 17:38:56

Ha minden papirforma, akkor megis a spanyolok lehetnek a csoportelsok.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.06.21. 17:39:39

@értelmetlen_nevű: De persze én vagyok a troll ha megemlítem, hogy kinek jó ez az eredmény. :)

gorszky tivadar 2010.06.21. 17:39:57

szegény-szegény svájc...

nadivereb 2010.06.21. 17:41:04

@értelmetlen_nevű: Szerintem is hülye a bíró, a gól les volt, de a kiállítás jogos volt.

szangye puncog 2010.06.21. 17:41:43

hát ez a spori nem fog többet vezetni a tornán...

nadivereb 2010.06.21. 17:42:49

Előre a sok 1-0-ért!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 17:44:45

@popp: Nem lő ám rosszul Lichti sem, védekezésben pedig jobb is mint a szerb.

Én kifejezetten bírom Gundel közvetítéseit.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 17:45:21

@popp: Mert szimpatikus csapat és szorítok nekik, nem kevéssé Lichti miatt.

gorszky tivadar 2010.06.21. 17:45:26

hehe, látszik azért, svejc miért nem erőlteti a támadásokat egyébként..

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.06.21. 17:45:53

@popp: Hogy véletlenül se kelljen egy spanyol brazil rémálomdöntőt nézni. Egy spanyol holland okés. de nem kéne kockáztatni.

kotkot 2010.06.21. 17:46:42

Azért nagyon erőtlen a mostani svájci támadórészleg. Borzalmasak a megoldások és a befejezések.
A gólt is majdnem kihagyták...

kotkot 2010.06.21. 17:48:30

Itt az újabb példa: 4 támadó vs. két védő és kimarad.

bög 2010.06.21. 17:49:06

hú ez szép volt...

ih bín ájn bájener 2010.06.21. 17:49:16

Most a spanyolok vannak beárazva, vagy a svájci győzelem?
Közben, baszódj meg Derdiyok!

kotkot 2010.06.21. 17:50:07

Akarom mondani chilei támadórészleg.

gezabá (törölt) 2010.06.21. 17:50:24

áh, lusta voltam beírni, hogy lesgólt akarok! de azé bejött...

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.21. 17:50:49

Jó meccs lett a végére.
@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Nekm nem szimpatikusak, már a Rozmár miatt sem, nem kekvésbé Lichti miatt ;-).

Everred 2010.06.21. 17:51:40

kicsit hülyék ezek a svájciak. Kár ennyit kockáztatni, már simán beszophatták volna a másodikat, pedig egy 1-0-s vereség még viszonylag jó nekik - csak kettővel meg kell verniük Hondurast az utolsó körben és biztos, hogy továbbjutnak. Ha beszopnak még egyet, akkor a tuti továbbjutáshoz már négy kell...

kotkot 2010.06.21. 17:52:20

Paredes borzalmasan játszott.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 17:53:02

@popp: Van ez így. ;)

Nagyon kellemesen csalódom eddig a világbajnokságban, ez sem volt rossz meccs, bár sajnálom a svájciakat.

Everred 2010.06.21. 17:53:11

na, vége lett. füstölöghetnek helvét barátaink a lesgól miatt, az más kérdés, hogy valszeg holnap reggelig se rúgott volna gólt Chile, ha Behrami nem egy idióta. Tíz emberrel viszont nehéz végig megfelelően koncentrálni egy ilyen gyors csapat ellen.

montipájton 2010.06.21. 17:53:33

@Great Cornholio: neked rémálom, másnak Foci. nézzél olasz-németet.

nadivereb 2010.06.21. 17:54:25

Ha Hondurast mindenki 1-0-ra veri, a spanyolok is 1-0-ra verik Chilét, akkor totális hármas holtverseny lenne.

blaise71 2010.06.21. 17:54:59

Ennél a Paredesnél impotensebb és bénább játékost én még nem láttam. Chile kitömhette volna a Milkásokat, de így még bőven izgulhatnak a klasszikus körbeveréses lehetőség és gólarány miatt!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.21. 17:57:40

@montipájton: Már nem azért, de az elődöntő a legutóbbi vébé legjobb meccse volt, amely egy fergeteges hosszabbításba torkollott. Aztán 1970-ben és '82-ben sem játszottak rossz meccset.

Integrált Szerverterror 2010.06.21. 18:00:31

Na a köcsög Derdiyok miatt már háromszáz pontot buktam a ziviven.

Nem indul a fészbukkon egy „Derdiyok a kurva anyád!” közösség véletlenül?

Asidotus 2010.06.21. 18:15:22

Na, Chile kiesett. Ma Spanyolország nyer, méghozzá nem 1:0-lal, és elveri Chilét, és Svájc is elveri Hondurast, akkor kiesnek a dél-amerikaiak

Asidotus 2010.06.21. 18:16:18

Így sajnos nem tudok tiszta szívvel örülni a svájci vereségnek, mert ők ezzel még lazán továbblépnek.

rizla 2010.06.21. 18:34:19

@Nűnű: ?? hülye chile, miért nyertek, elintézték a kiesést! inkább gondolkozz. ha spanyolország megveri hondurast és chilét, svájc pedig hondurast, akkor mindenki 6 pontos, gólkülönbség dönt. a svájciak gólkülönbsége 0, chileieké +2, spanyolországé -1 jelenleg. hogyan lesz chile gólkülönbsége rosszabb, mint svájcé? svájc egyáltalán nem biztos, hogy kitömi hondurast, ez még chilének sem sikerült, spanyolország sem biztos, hogy kitömi chilét (az sem biztos, hogy egyáltalán nyernek..). a spanyol gólkülönbség irreleváns.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.06.21. 18:41:55

@montipájton: Ha nem muszáj nem nézek olasz meccset mert ott csalnak, a német jó.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.06.21. 18:43:10

@montipájton: Most miért baj, nézhetted volna a 8ad döntőben, miért kell a döntőben nézni, ha csak mint meccs érdekel?:)

Woland 2010.06.21. 18:44:59

@rizla:

ha spanyol-chile 1-0 es svajc-honduras 1-0, akkor a svajciak es a chileiek golkulonbsege azonos. hatalmas baromsag volt Chilenek elcsesznie a hatalmas lehetoseget hogy kitomje Svajcot. Amiket Paredes elbaltazott...

igy tulsagosan is lehetseges hogy Chile kiesik. Nűnű-nek sajna igaza van.

Asidotus 2010.06.21. 18:45:17

@rizla:
1. Ha Spanyolország megveri Chilét, akkor Chile gólkülönbsége legfeljebb +1 lehet, de lehet még rosszabb is
2. Ha Svájc megveri Hondurast, akkor a gólkülönbsége min. +1-es, de attól még jobb is lehet.
3. Spanyolország gólkülönbsége, ha megveri ma Hondurast és utána Chilét, akkor min +2-es.
Ez a papírforma. Ami szokott ugyan borulni, de ha azzal számolunk, akkor Chile ki fog esni.

montipájton 2010.06.21. 18:47:24

@popp: így van. És nézd meg a mai olasz válogatottat.

Everred 2010.06.21. 18:48:09

@Nűnű: annyit tennék hozzá, hogy Spanyolország gólkülönbsége minimum +1-es, ha megnyeri a két meccsét, nem +2-es, mert ugye jelenleg -1-en állnak. Ha eggyel verik Hondurast és Chilét is, akkor egymás elleni eredménnyel előzik Chilét - de csak akkor, ha Svájc kettővel veri Hondurast.

Az lenne szép, ha a spanyolok is 1-0-ra nyerték mindkét meccset, Svájc is 1-0-ra verné Hondurast és jó napot kívánok, lehet sorsolni :-)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2010.06.21. 18:51:51

ha a spanyol-hondúr; a spanyol-chile és a svájc-hondúr is 1:0, akkor sorsolással dől el a továbbjutás :)

Asidotus 2010.06.21. 18:55:24

@Ever "Aranylabdát Heskeynek!" red:
tökön bököm mögömöt, ha a spanyolok nem hoznak legalább +3-at a gólkülönbségükre a hátralévő két meccsükön. Amúgy igazad van, én néztem el.

sporttárs 2010.06.21. 18:57:31

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Na, abban nagyot közvetíthetne Gundi, úgyis otthon van a Szerencsepercekben! :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.21. 19:04:43

A spanyol szurkolóknak már lehet némi rutinjuk az efféle holtversenyek kisilabizálásában; a bajnokság kieső zónájában, illetve a másodosztály följutói között is holtversenyek döntöttek, no és persze a BL-indulás joga is hagyományosan így dőlt el az utóbbi években.

Persze számolgatni csak akkor lesz érdemes, ha a spanyolok legyőzik Hondurast. '82-ben ez ugye nem sikerült, pedig ott még a hazai pálya is segíthetett volna...

Egyébként örülök a mai eredménynek, mert így még van esély arra, hogy a két spanyolajkú csapat jusson tovább. Chile még a latin-amerikaiak között is extrém szimpatikus, nagyon tetszik a támadó focijuk. És nagyjából most is látszott az, mi lett volna, ha a spanyol-svájcin a spanyolok szerzik az első gólt: alighogy kinyílt egy kicsit Svájc, rögtön vagy két-három tiszta gólhelyzete lett Chilének -- negyedóra alatt.

montipájton 2010.06.21. 19:07:19

@Csöncsön: Igen, ez a "mi lett volna, ha nagyanyámnak pöcse lett volna" esete. Lehet gondolkozni, csak értelme nincs. )))

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 19:13:10

@Csöncsön: Tényleg, eddig is érdekelt, most megkérdem: mi az oka ennek a nagyon erős "összspanyol" imádatodnak?

Keelhaul 2010.06.21. 19:19:01

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: Ezt megválaszolom helyette: a spanyolok kurva jók, mindenki más fos.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 19:22:22

@Keelhaul: Ezt még érteném is. :) Csak az érdekelt, hogy a minden spanyol ajkú nép szeretete honnan ered.

nadivereb 2010.06.21. 19:25:41

@Keelhaul: Kihagytad a számításból Messit. Megnézném Csöncsönt egy argentin-spanyolon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.21. 19:27:05

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa:

:-) Nem tudom.

Alapjában nagyon tetszik a kombinatív játék, a földön tartott labda, a csikicsukizás. Szerintem ez nagyon szép. Nincs szebb, mint amikor két-három pontos és lekövethetetlen rövid passzal megbontanak egy védelmet.

Nekem például az argentin stílus mindig jobban tetszett, mint a brazil, van benne valami vibrálás és feszültség, sokkal jobban érzem, hogy vérre és tétre menő focimeccset látok, nem RSG-t. (Ilyen szempontból az olaszokat is bírtam.)

Lehet, hogy az is benne van, hogy horas kollégához hasonlóan vonzódom a lúzerekhez.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 19:28:24

@Csöncsön: Értem, köszönöm. Szóval ha bárki játszik egy spanyol ajkú csapat ellen, akkor utóbbi a kedvenc mindig?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.21. 19:35:43

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa:

Ezen így még nem gondolkoztam. :-)

Általában meccs közben dől el, hogy kinek szurkolok. Eddig Latin-Amerika nálam abszolút tarol. Úgy játszanak, ahogy kell.

Ja, egyébként is érdekel Latin-Amerika. Az egész kultúrájuk, amely nagyon vegyes, sokrétű és izgalmas. Szóval talán ezért is, ezt kifelejtettem az imént.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 19:38:59

@Csöncsön: Egyetértesz velem abban, hogy a legeurópaibb dél-amerikai ország Uruguay? Én talán ezért szimpatizálok velünk nagyon is, egyetlen dél-amerikai országért komolyabban.

rizla 2010.06.21. 19:39:50

biztosra kell menni és jól kitömni hondurast, aztán csókolom.

montipájton 2010.06.21. 19:45:05

@rizla: Iniesta nincs, Torres van. Jesus Navas kezd.

Meg Suazo a hondurasiaknál.

horas 2010.06.21. 19:48:11

@popp:
Jó én csak általános nem tetszésemet fejeztem ki a Svájc-i játékkal kapcsolatban.
Mondjuk az ő esetükben ez védhető volt,mert ma egy X-el és Honduras jön az utolsó meccsen,ott egy győzelemmel szinte biztos megnyerték volna a csoportot és elkerülték volna a brazilokat.
Csak hát én ennek nem örülök,abban viszont lehet,van valami,hogy ezt nem a legmegfelelőbb stílusban adtam a világ tudatára.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.21. 19:48:14

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa:

Uruguay, Chile és Argentína. Ebben a három országban a legmagasabb a fehérek aránya [nem hoztak be feketéket Afrikából rabszolgáknak], ezekben az országokban volt legtöbbször civilizált politikai berendezkedés. Argentína száz éve még a világ egyik legfejlettebb országa, ipari hatalom volt; aztán ellúzerkedték... De pl. Buenos Aires városképén nagyon látszik az egykori polgári kultúra, amely olyan embereket adott a világnak, mint Jorge Luis Borges...

spurs 42+42 2010.06.21. 19:51:01

@Csöncsön: biztos ez a rabszolgás dolog? Chilének,Uruguaynak vannak fekete focistái

horas 2010.06.21. 19:51:13

Emberek!
Van bármyilen módon elképzelhető verizója annak,hogy a spanyolok ma nem nyernek?

Mert nagyon gondolkodom,hogy rakok egy X-et...
már csak azért mert ezen a meccsen máshogy sokat nyerni igazából nem tudok....

montipájton 2010.06.21. 19:55:07

Busquets is a kezdőben, Silva sincs.

1kutya 2010.06.21. 20:04:38

én csak szerényen azt kérdezném meg:

miért annyira nyilvánvaló mindenkinek, hogy a spanyolok megverik chilét?

mert az, hogy rizlának az kell, hogy legyen, azért láttunk itt már faramucibb végeredményeket is!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.21. 20:04:48

@spurs 42+42:

Dél-Amerikában bizonyos okokból nem olyan élesek a nemzethatárok, mint Európában, szóval sok volt a keveredés. De az említett három országban 95% körül vagy afölött van a fehérek aránya. Most olvasom a Wikin, hogy Chilében 1683-ban törölték el a rabszolgaságot. (Az Egyesült Államokban mikor is?)

bz249 2010.06.21. 20:08:57

@horas: szvsz a kiállítás után egy védekező Svájc sokkal izgalmasabb meccset tudott produkálni, mint egy támadó és kinyíló Svájc tehette volna. Ugyanis az utóbbi esetben az egyetlen kérdés az lett volna, hogy mennyire kapnak ki. Mondjuk van, aki a szép labdajáratós alázást kedveli, azoknak nyilván az lett volna az izgalmasabb mérkőzés. Így viszont valódi tét volt a játékban és mindkét csapat maximálisat kiadva küzdött a számára megfelelő eredményért. Sporteseményként ez sokkal értékelhetőbb volt, mint a Portugália-Észak-Korea, mégha az szebb játékot is hozott.

bz249 2010.06.21. 20:16:16

@Csöncsön: valószínűleg az volt a fő ok, hogy sokkal nagyobb területen sokkal kevesebb ember élt és ők is többnyire a partmenti városokban. Másrészről még ma is van bevándorlás Dél-Amerikába, illetve keresztbe vándorlás. Harmadrészt (a brazilokat leszámítva) mindenki a spanyol valamilyen változatát beszéli, tehát a hagyományos nemzetfogalom egyik fontos kelléke hiányzik.

exeaxe 2010.06.21. 20:18:54

Na, az úr adta, az úr elvette.... mindenesetre Svájc e két lesgólos meccsel jobb üzletet ütött nyélbe, mint tette volna két döntetlennel

1kutya 2010.06.21. 20:22:24

@popp: nohát azt már meg sem mertem kérdezni!

ezek álomvilágban élnek...

spurs 42+42 2010.06.21. 20:24:44

@Csöncsön: vágom az arányokat meg a keveredést, csak a rabszolgamentesség volt új info

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.21. 20:44:51

@fransancisco: Szimpatikus csapat és az egyik kedvencem is svájci.

@Csöncsön: Igen, akkor egyetértünk érvek tekintetében is. :)

Mérgező Hulladék 2010.06.22. 09:48:03

@Ever "Aranylabdát Heskeynek!" red: én is meglepődtem azon, hogy kockáztatnak. Döntetlennel nagyobb esélyük lett volna a csoportgyőzelemre, kétgólos vereséggel viszont a továbbjutásuk is nagy veszélybe került volna.

Amúgy svájci szimpatizánsként kicsit ambivalens voltam a meccs után: tíz embberel, lesgóllal kaptak ki, ráadásul simán egyenlíthettek volna a végén. Ugyanakkor a végén benne volt, hogy kitömik őket.

Az utolsó körre tekintve meg nem vagyok biztos benne, hogy három hatpontos csapat lesz. Akár azt is el tudom képzelni, hogy a spanyolok nem tudják legyőzni Chilét, de azzal is továbbjutnak, mert Svájc sem győz.

fransancisco 2010.06.22. 12:31:52

már az elsö meccs után is 50 botütést érdemeltek volna a svájciak, tegnap meg kiderült, amit sejtettünk: ezek tizenkét emberrel is ugyanazt a játékot nyomnák, mint tették tegnap tízzel a 30.p. után, mindegy hogy chile vagy a spanyol az ellenfél, ugyanaz a taktika, de azt az egyet, amit tudnak, azt üzembiztosan, hajnali kettökor, a genfi fondübárból kitántorogva hoznak
majd a honduras elleni meccs mutatja meg van-e támadógépezetük, ha jó játékkal nyernek, bocsánatot kérek...
bár valaki felvetette, semmi hasonlatosságuk nincs (vagy az egész Mourinho galaxist figyelebevéve: nagyon kevés) az Interhez, aki ezt bepötyögtette, nyilvá szánja már hogy a blogmotor nem engedi a törlést
les, nem les, Chile igencsak megérdemelte ezt a három pontot, kiderült hogy még svájcnak sem lehet minden meccsen ilyen hozzáállással nyerni, ha valakinek szimpatikus a svájci futball, megírhatná mi alapján szimpatikus, mert sokaknál leverte a esztétikai lécet az "O. Hitzfeld: Dr. Rappan hagyatéka, avagy a világ ontológiai egysége a Maginot-vonal infrastruktúrájából" szakdolgozat, az ugyan érthetö hogy a svájciak eredményesség érdekében minden egyebet feláldoztak, csak azt szeretném látni, hogy ez a csapat miért szimpatikus?
az igaz, ha a spanyolok messzire még szeretnének eljutni ezen a vb-n egy svejci alalkulatot illett volna megverni, de nehogy már ez a svájci gárda legyen a követendö példa, ma még csak svájc az ilyen, holnap már az egész világ...
süti beállítások módosítása