Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A nagy francia önmegsemmisítés

2010.06.18. 01:49 heinrich

A futballban minden a taktikáról és a mágnestábláról szól, a többi csak duma és részletkérdés (A. Sacchi). Domenech katasztrofális verést kapott tegnap, ha ez véletlenül egy 24 órás foci keretében lezajlott meccs lett volna, akkor 0-50-nel zárnak. Ez a csapat napestig sem rúgott volna gólt. Nem azért érzek elégtételt, mert többször is személyes konfliktusom lett volna Domenech-kel, hanem mert két lábbal gyalázta a futball szentírásának számos pontját, pökhendi, kivagyi alak, aki még életében nem ismerte el egyetlen tévedését sem. Tovább után megnézzük mit és hogyan baltázott el tegnap.

Két érdemleges dolgot mondott Domenech a meccs előtt. 1) Nem szabad, hogy Mexikónál legyen a labda. 2) A játékosaim helyett nem rúghatok gólt.

1) Annak, hogy Mexikó labdát tartson, és a kapujához szögezze a droidhadsereget, semmi értelme nem lett volna, hiszen a fürge kis bestiák az életben nem viszik át a labdát a saját tizenhatosán tobzódó emberhegyen. Éppen ezért, de, pont hogy oda kellett volna adni a labdát az ellenfélnek, hadd járassák körbe-körbe tanácstalanul.

Ilyen gyors, technikás csapat ellen lesre játszani önmagában életveszélyes döntés. Ha már fontosnak tartotta, hogy náluk legyen a labda, akkor viszont sokkal agresszívabb letámadással kellett volna elejét venni annak, hogy Mexikó felépítse a kontráit, és ott zilálja szét a statikus védelmet, ahol akarja. De ez csak a dolgok egyik fele, szakmai hibája, tévedése lehet egy edzőnek.

2) De az, hogy ennyire hihetetlenül gyáva és felelőtlen nyilatkozatot tegyen a meccs előtt, az nem hiba, az bűn. Mosakodás, a játékosok lenézése, a felelősség teljes elhárítása. Nem futball-kompatibilis, szentségtörés, hogy egy ilyen ember szövetségi kapitányként vb-n vehet részt. Az ilyen pökhendi, surmó mentalitást csak azzal lehetne megfejelni, ha kiderülne, hogy molesztálta a labdaszedő gyerekeket.

A sport – hál Istennek – azon kevés területek közé tartozik az életben, ahol hazugsággal csak elvétve lehet érvényesülni. Olyan nincs, hol ellazsálom az edzéseket, edzőként nem képzem magam, aztán hétvégén mégis domborítok a meccsen. Doppinggal sem, ahhoz is edzeni kell, mint a hétszentség, sők sok doppingszer pont arra jó, hogy hamarabb regenerálódik az ember > többet tud edzeni.

A francia válogatott teljesítménye az elmúlt két nagy tornán (2008 Eb, 2010 vb): 0-2-3, 1 rúgott gól, pontot is csak Uruguay és Románia ellen szereztek egy-egy mámorító 0-0 után.

Mexikó – Franciaország 2-0
A meccs már azelőtt eldőlt, hogy elkezdődött volna. A legnagyobb hiba az volt francia oldalon, hogy Diaby és Toulalan légüres térben futkározott, Mexikónak egyáltalán nem volt középpályás játéka, a saját támadásaik felépítésében pedig nem tudtak hatékonyan részt venni.

A bal oldalon Salcido és Moreno, a jobbon pedig Rodrigez-Osorio zárta a széleket – különösebb megerőltetés nélkül, hiszen klasszikus szélsőre nem kellett figyelni. Köszönhetően annak, hogy Domenech középre tolta Ribéryt, aki úgy veszett el a Marquez-Torrado-Juarez háromszögben, mintha Bermudáról beszélnénk. sagna és Evra felfutásaira hiába vártuk egész este, a három - szinte mindvégig a támadóharmadban tanyázó - mexikói csatár teljesen lekötötte őket.

Az is elsőre látszik, hogy a francia támadók 4 a 7 ellen próbálkoztak, ráadásul lassan, a mexikói védelem oda kettőződött fel, ahová akart, könnyed, galoppozó tolódással kacagták ki a vergődő franciákat, a végén tán még sajnálták is kicsit. A védelem sok mentése után alakult ki szöglet, ez lehetett volna az egyetlen mentsváruk, de igazi veszély ezek után sem alakult ki.

Mexikó viszont olyan bemutatót rendezett kontrajátékból, hogy Borisz Arkagyijev* is megmámorosodott volna tőle. Salcido világklasszis teljesítményt nyújtott, de a többiek is pontosan játszottak. A megszerzett labdákat dinamikusan rávezették a rohamot tehetetlenül szemlélő Diaby-Toulan szűrőre, majd úgy elpasszolták mellettük, mintha bóják lennének.

Innentől kezdve az volt a játék, hogy 3 a 4 ellen hányszor tudják megverni a francia védelmet, és hát láttuk, hogy elég sokszor. Franco visszalépett a labdákért, megtartotta vagy leosztotta őket a szélre, Barrera eszement gyors, Santos jól passzolt, mindennek a tetejébe a mexikói szélsővédők is annyiszor nyargaltak fel, ahányszor nem szégyelltek, hiszen egy védőt lehúzva is kettős emberelőnyben maradtak a francia támadókkal. Sakk-matt. Sőt, matt-matt.

A franciáknak sokkal nagyobb sansza lett volna, ha a Govou helyén Malouda játszik, Ribéry kimegy a vonal mellé és középen Gourcuff irányít. Ezután feltolják a védelmet annyira, hogy ne lehessen beindítani mögéjük (cca 25 méter), és hagyják Mexikót szabadon senyvedni a középpályán.  

Ha már odaadták a labdát, akkor sokkal intenzívebb letámadásba kellett volna átmenni, úgy, hogy a két középső védő és a csatárok között ne legyen több, mint ~ 30 méteres távolság. Labdát szerezni, visszakontrázni. Mexikó nagyon jó csapat, de talán a gyors, egyérintős játék, amivel ez verhető lett volna, nem megy még nekik olyan szinten, amivel meccset tudnak nyerni.

Jó meccs volt, izgalmas meccs volt, az alázat, a fegyelem és a taktika pedig kéjes örömök között döntötte le a kivagyiság szobrát Javier Aguirre mestermunkája után. Egyébként Domenech kellő ekézése után a játékosokat is elő lehet venni, nem volt köztük egy, aki megszakította volna magát a pályán.

Borisz Arkagyijev

1899-ben született Szentpéterváron, ami a történet szempontjából azért fontos, mert a futball a kikötővároson keresztül gyűrűzött be a Szovjetunióba, a kórság terjesztői angol tengerészek voltak, így Arkagyijev az elsők között láthatta az isteni játékot.

A forradalom után tette át székhelyét Moszkvába, ahol vívást oktatott a Mikhail Frunze katonai akadémián. Később, mikor a Dinamo Moszkva edzője lett, megpróbálta átültetni a vívásban is alkalmazott véd-visszavág (parád-riposzt) elvet a futballra is, ebből lesz ugye a kontrajáték. És akkor jöjjön a lényeg.

1937-ben, egy évvel a szovjet labdarúgó bajnokság beüzemelése után, a baszk tartományi válogatott tartott hosszabb túrát muszkaföldön (így emelvén fel hangjukat a spanyol polgárháború kapcsán), és módszeresen ronggyá verte a hazai csapatokat, akik borzasztó elszigeteltségükben igencsak le voltak maradva a nemzetközi futball irányzataitól.

Arkagyijev felismerte, hogy az addig játszott 2-3-5 rendszer turbósításra szorul, mert ez így nem állapot, és akkoriban teljesen rendhagyó módon elkezdte két-három órás taktikai, elméleti továbbképzéssel terhelni fiait. Öt évvel később, a Dinamo szigetországi portyára vállalkozott (Passovotchka tour), és ugyanaz a csapat, amelyik tátott szájjal asszisztált a baszkok jutalomjátékához, most három-hármat játszott a Chelsea-vel, négy-háromra letolta a Stanley Matthews, Stan Mortensen és Joe Bacuzzi támogatását élvező Arsenalt, kettő-kettő a Rangers ellen, végül tíz-egyes alázás a Cardiff Cityvel szemben.
A kontrajáték létjogosultságot nyert a futball evolúciójában.


 

55 komment

Címkék: h taktika vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr892090813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spangol 2010.06.18. 10:18:59

Jesszasz, baromira élvezem ezeket a cikkeket, nem érzem okoskodónak meg műmájernek, gratula.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.06.18. 10:22:34

Malouda szerintem képtelen lenne a jobbszélen játszani, már a baltól kicsit beljebb se nagyon ment neki. Nem bonyolódva a mezszámmisztikába, de Govou a franciák tízese, ez mindent lemond.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.06.18. 10:23:31

@OJ: lehet, h igazad van, csak egy ötlet volt, de nem hiszem h ennek a színvonalnak alá tudnának menni :)

Picsu 2010.06.18. 10:34:18

Tényleg jó írás! Eleve halálra volt ítélve a franciák játéka. Én csak azt sajnálom hogy Forlanéknak nem sikerült ilyen kontrákat vezetni és gólokat szerezni ellenük. Vagy inkább azt hogy nem egy lelkes Ír csapatot láthattunk...

danesdzsu2 2010.06.18. 10:35:23

"Olyan nincs, hol ellazsálom az edzéseket, edzőként nem képzem magam, aztán hétvégén mégis domborítok a meccsen."

Alberto Tomba, Cipollini, Ullrich.

:)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.18. 10:40:55

@danesdzsu2: Arsha ilyen lazsálós... a pudli ellen elég a mezét felvinni a pályára:)

miszerint 2010.06.18. 11:00:09

nagyon jó cikk, köszi!

gezabá (törölt) 2010.06.18. 11:02:21

nem akartak játszani, egy-két emberük szégyellte magát a meccs után össz-vissz. ezt ilyen egyszerűen is el lehetett volna magyarázni, de az senkit se érdekelne. :) amúgy jó írás, egy-két kép Domenech feleségéről, csajáról még feldobná a hangulatot.

egyszerűen ha az ellenfél szemében ott az elszántság, a tiedébe meg nuku. aki vesztes vagy, mielőtt belefújnának a sípba.

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.18. 11:06:04

Nem szurkolok a franciáknak, de ez a tegnapi vereségük nekem is nagyon fájt. Hosszú idő után újra az ő győzelmükre fogadtam. Úgyhogy leszívtam mint egy mexikói drogos k**va :(. Bocs a hasonlatért.

mantegna 2010.06.18. 11:10:46

Cipollini sportágában nincs olyan, hogy nem edzek az tutti.

Olyan idióta vagyok. Dicsértem a francia védelmet: Sagna-Gallas-Abidal-Evra. Persze, hogy nem figyeltem, hogy Abidal balhátvéd és idén a barcában sem játszott sokat, 2 éve az olaszok ellen a következőket művelte CB-ként: www.youtube.com/watch?v=Oz8mwX7ZmTU
Ha ott van, természetesen kereten kívül Escude, Ciani, Rami, Mexes, Boumsong, kereten belül Skilácsi és Planus, akkor miért egy már döntő meccsen mindent elb, hosszú indításokat kezelni képtelen SZélső védőt tesznek be középre. Dom makacs mint egy ...

vadkutya 2010.06.18. 11:15:44

Az írás szokás szerint...(kéretik behelyettesíteni).

Számomra továbbra is felfoghatatlan,h hagyják Domenech-et szövetségi kapitányként működni,h mindezt a franciák nem érzékelik, nincs meg a kellő szurkolói, vagy sajtó és egyéb visszhang. Ezt a fácánt emberek közé sem szabadna engedni, felháborító.

danesdzsu2 2010.06.18. 11:17:15

@mantegna: Grupetto!!Gruuupettooo!!

:)

Vaader 2010.06.18. 11:22:17

Nagyszerű írás (szokás szerint). Botrány ez a francia válogatott.

Asidotus 2010.06.18. 11:30:06

Nekem az is a problémám a francia válogatottal, hogy az elmúlt szezonban egyetlen egy nagycsapatban sem alakított nagyot támadó francia játékos.
Jelentkezzen, aki tud mondani!

Walmer 2010.06.18. 11:35:26

Ezt a mexikót egy "normál" (ne kérje senki, hogy definiáljam, mert nem tudom) Franciao-nak simán kellene vernie. Ez a mexiko egy maximálisan verhető szimpatikus kis csapat.
Miért érzem mégis azt, hogy jópáran többet látnak beléjük, mint amik valójában?
A franciák szerintem a második gól után teljesen feladták a meccset. Ez ilyen szinten (is) gyalázat.

Walmer 2010.06.18. 11:37:03

@danesdzsu2: mikor ment nekik a belüket kiköpték.
Mikor nem köpték ki, nem ment nekik.

vadkutya 2010.06.18. 11:39:52

Meg vannak baszva a franciák, Wenger még mindig odaát dolgozik...

vadkutya 2010.06.18. 11:44:33

@Nűnű: Azért lehet,h Sama-kolléga befejelt volna 1-2 beadást...

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.06.18. 11:46:53

@vadkutya:
Befejelt volna párat, ha úgy 8 éve honosítják. :)

vadkutya 2010.06.18. 11:47:31

@vadkutya: honosítani kéne. (ezt elnyelte a blogszörny)

vadkutya 2010.06.18. 11:50:20

Most akkor csak nekem rakosgatja össze-vissza, meg harapdálja szét a kommenteket blogsmotor, vagy mi? No offense, de eddig ez nem volt, már a tegnapi posztokban is olyan volt, mintha kitalálnánk egymás gondolatait. Ami mellesleg tök vicces... :)

horas 2010.06.18. 11:51:06

@Nűnű: Kit érdekel,Osorio ha jól tudom nem játszott tét meccset idén,hiba nélkül hozta mindkét VB meccsét.

A játékosok védelmében annyit mondanék,hogy én részben meg értem őket.Kézzel fogható volt a tehetetlenségük,ami nagyrészben nem az ő hiábjuk volt.

Azért nem láttunk egy-egy kivételel,szomorú arcokat sem,mert ez egy kínszenvedés lehetett nekik,nem csak ez a VB,hanem már a selejtezők,azért azt ne felejtsük el,hogy hazai pályán úgy léptek már pályára egy ideje,hogy fütyülték őket...
Alig várták,hogy ez a dolog véget érjen.

Asidotus 2010.06.18. 11:51:28

@vadkutya: Chamakh a Bordeauxból? Ő nem marokkói?

vadkutya 2010.06.18. 11:53:02

@Nűnű: Dehogynem, csak szétesnek a kommentjeim, pedig tiszta vagyok. :S

Shikaka 2010.06.18. 11:55:18

@Nűnű:

Cissé:
Panában 28 meccs/23 gól

Oké, hogy görög, de akkor is, legalább nem felejtette hogy kell gólt lőni, mint a többi.

England win The Ashes! 2010.06.18. 11:56:49

@Nűnű: Júl. 1-től Samah (vagy Chamakh, tetszés szerint) az Arsenalból. ;-)

Egyébként de, marokkói, de Franciaországabn született.

horas 2010.06.18. 12:03:10

@horas:
A "dolog" alatt természtesen a Domenech-korszakot értem.

Integető hajbókoló lufiember 2010.06.18. 12:16:51

Mééééééghogy Chamakh, nem gondoltok a legnagyobb díszpintyre: Higuain.

Domenech még akkor felkereste, amikor a Riverben játszott, a srác mondta, hogy ő nem lesz Trezeguet. Kezdek hinni a sors humorérzékében, hogy ugyanazon a napon mesterhármast szerez, amikor Titanicnál is mélyebbre süllyedt a csapat.

Az írás kíváló, még sok ilyet! :)

danesdzsu2 2010.06.18. 12:22:22

@Walmer: Nem véletlen volt ott a szmájli. De nem is minden alap nélküli a felsorolás sem. Mit is jelentett Ullrichnak a "nem ment neki"? Második lett a Touron?:)

Mindegyik mindig a siker közelében volt. De írhattam volna Törőcsiket is, mondjuk.
Szóval a sportban sincs igazság, itt is az nyer, aki nyer, nem pedig aki jobb, többet tett érte, vagy csak jobban megérdemli.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.06.18. 12:37:20

Baromi élvezetes az NST blog a focivébé kezdete óta, le a kalappal

Budlofsky 2010.06.18. 12:45:02

Maradona szavai (a sok marhaság mellett néha nem mond hülyeséget) pár nappal korábban egy másik franciáról (Domenechre aktualizálva):

"Tudjuk milyenek a franciák, és mivel Domenech is francia, ezért azt hiszi, hogy ő jobb, mint a többiek."

sporttárs 2010.06.18. 12:45:23

Hát, Heinrich, max. respekt, tudod, hogy mennyie tisztelünk ezekért az elméleti eszmefuttatásokért, mégis, igen naiv futballkedvelőként a legelső idézetes tételedhez annyit: a foci kurvára nem csak a mágnestábláról meg a taktikáról szól, és nagyon jó, hogy így van, bármit mond Sacchi.

Különben mégis minek kellene lejátszani a meccseket? :)

gezabá (törölt) 2010.06.18. 12:52:55

@Budlofsky: ez jó. és még találó is. különösen, ha tényleg ő mondta :9. ki nem nézném belőle. bár lehet, mindenhol utálják a franciákat, nemcsak az eu-ban :)

Walmer 2010.06.18. 12:53:02

@danesdzsu2: mikor második volt (7szer?), hidd el belehalt az edzésekbe. A kerékpárban nem lehet elcsalni az edzést. A koksz is csak brutál edzések által működik.

horas 2010.06.18. 12:54:12

@sporttárs:
Úgy pontosítanám,ha azt megvalósítod ami a mágnes táblán van,akkor a többi csak télleg duma.
Szerintem az Inter ezt idén tökéletesen demonstrálta.De annak idején a "köcsög" görögök is.

sporttárs 2010.06.18. 12:57:56

@horas: Igen. De én akkor sem szeretem a "na, így kellene ideálisan megnyerni minden meccset" fejtegetéeket, mert a hiba a legszebb dolog minden sportban. Kurva unalmas lenne nélküle. Kurva unalmas lenne egy ilyen Intert nézni akár csak egy évig is.
Kivéve természetesen a szurkolóik számára, akik amúgy szintén a foci részei, mágnestáblán kívül. Mint a vuvuzela, vagy utcabál éjszaka az ellenfél ablaka alatt. A sérülés.

Aki focizni mágnestáblán akar, írjon szakkönyvet és legyen a magyar edzőképzés feje. :)))

horas 2010.06.18. 13:13:43

@sporttárs:
Én sem pártolom az efféle felfogást,de vannak szituk mikor csak így lehet játszani,lásd a Barca ellen,de tendenciaként és sem preferálom.

Amúgy egyedül a braziok tűnnek,mind játékban mind mentatlitásban bomba erősnek,most valahogy hiányzik nekem egy kiegyensúlyozott elit réteg errőla VB-ről.4éve az oalszok,brazilok,francia nagyon erősek voltak,most egyik top csapat sem tűnik annyira erősnek mint az akkori válogatottak.De még az akkori argentínok is erősebb csapatnak teszettek mint a mostani.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.18. 13:27:38

@sporttárs: A bajnoki kis csapatok ellen teljesen mást játszik az Inter, mint két gólos előnynél tíz emberrel a Nou Campban. Több hangszeren játszanak ők is.

Az írás megint nagyon patent, de ezt már megszoktuk heinrich elemzéseivel kapcsolatban. Én a további írásainál Winston Wolf probléma-megoldó szavait szemelőtt nem is jegyzem meg ezt többé.

fran7 2010.06.18. 13:29:04

Teljes mértékben egyetértek Domenech ekézésével, megédrdemli, de. Ha én magamat világklasszis futballistának gondolom, s az edzőm teljesen hülye, mert nem talált ki semmit és előre mentegetőzik. S főleg egy vb-n, akkor elkezdek én kitalálni valamit, kispajtással megbeszélek valamit a szünetben, s próbálok váltani valamilyen irányba fordítani a meccset. S ez a legnagyobb hibája franciáknak, hogy nincs játékosa, aki ilyen helyzetbe megindul, s képes a csapat játékán változtatni. Igazság az, hogy Maiconon kívűl nem is tudok ilyen játékost a vb-n, talán Ronaldinho lehetett volna ilyen, de ő meg néha szeret kummantani, s ez Dunga szemében alegnagyobb bűn a fociban.

fran7 2010.06.18. 13:33:37

@danesdzsu2: de csak akkor van esélyed nyerni, ha mindent megtettél. Az életben néha csak nem szabad elrontani az esélyeket, amiért te nem is tettél semmit. Lásd újgazdagék fiacskái.

vault_dweller 2010.06.18. 13:42:44

@fran7: szerintem azért egy vb-meccsen nem játssza el az ember, amit kispályán, hogy aszongya Bélám, menj át inkább a jobbszélre. Domenech butaságot erőltet, de attól a fegyelemre még ügyelhet. Makacsság, hülyeség nem jó párosítás.

Domingo 2010.06.18. 14:56:50

A legszomorúbb az egészben, hogy a kommentekben felmerül Chamakh neve.

Hozzáteszem, hogy ezzel a kerettel még Urbányi István is többre lenne képes.

fran7 2010.06.18. 16:06:19

@vault_dweller: Igazad van, miközben írtam a hsz-t én is ezen gondolkoztam, de kicsit a kosárlabda irányítóként tudom, hogy van lehetőség a váltásra, a foci más, d szerintem lehet okos játékkal változtatni, meghatározni egy kicsit másképpen a csapat játékát, mentalitással biztatással, rövid passzokkal, gyors megindulásokkal, súlypontáthelyezéssel, vagy valami. A franciák nem is próbálkoztak semmilyen váltással, s ez nem csak az edző hibája

rizla 2010.06.18. 19:12:33

a poszt jól visszaadja azt, amit ennek a hülye baromnak a kapcsán érzek én is. vérlázítóan segg a hozzáállása, szarik bele kurva rég. 2 éve azt találta mondani, hogy vannak fontosabb dolgok is a futballnál, ez volt a magyarázkodása. ezek után nem mondatták le, aminél nagyobb mellélövést én még nem tudom hogy láttam-e a fociban. biztos jó edző volt régen, népszerű volt, felfedezte zidane-ékat és blabla, de nem hiszem hogy érdekli már bármi a futballban.

"Domenech kellő ekézése után a játékosokat is elő lehet venni, nem volt köztük egy, aki megszakította volna magát a pályán."

szerintem a kettő teljesen egyértelműen összefügg. maradona pl lehet, hogy őrült, hogy a játékosai imádják, nincs mit tenni. és ez nem lehet véletlen. domenechről meg a saját játékosai sem mondanak soha semmi pozitívat, olyan az egész nekik, mint egy unalmas iroda. ez tényleg züllésnek nevezhető egy nemzeti csapat esetében.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2010.06.18. 22:10:47

a francia csapat legnagyobb hibája, hogy már régóta nem csapat. ha nincs zidane, 2006-ban sem jutnak semeddig. most a l'équipe-ből fogok néhány dolgot idézni:
1. nem mindegy, hogy egy zidane vagy egy gourcuff mondja neked, mint előretolt csatárnak, hogy hova mozogj (ha az előbbi, megteszed, ha az utóbbi, leszarod)
2. a valószínűleg helyes felállás ribéry jobb oldalon, gourcuff középen és malouda bal oldalon lett volna, henry/cissé kezdő középcsatárral. anelka és govou hihetetlen szinten teljesített alul az utóbbi sok meccsen, érthetetlen, hogy miért ragaszkodott hozzájuk ray
3. a játékosok mozgását mutató térkép szerint ribéry a gyakorlatban a bal oldalon játszott - nem volt középső kp
4. ez nem csapat, hanem 23 játékos, mindenféle összekötő erő nélkül. az összhang a csapatrészeken belül (gallas-sagna) és között is hiányzott
5. az milyen, hogy 0-2nél van még több, mint 10 perc hátra, domenech meg nem cserél?
6. a nyilatkozatok alapján az is meglepő lenne, ha egyáltalán sikerülne megverniük dél-afrikát (nemhogy 3 v 4 góllal)

tisti · http://todoristvan.blogspot.com/ 2010.06.19. 09:31:38

Én egyetértek azzal, hogy nagyon szar ez a francia válogatott, de azért nem hiszem, hogy csak Domenech lenne a felelős... 2006-ban ugyanez a kapitány ezüstéremig jutott Franciaországgal... Akkor volt taktika, s valahol útközben elpárolgott?? Szerintem sokkal inkább a játékosok hozzáállásával van gond, mert ha egy edző valamikor tudott valamit, azt nem hiszem, hogy elfelejti négy év alatt...

rexford 2010.06.19. 14:19:42

Kúrd seggbe magad, a mocskos kurva anyádat! - mondta kedvesen Anelka Domenech-nek a szünetben.

Asidotus 2010.06.19. 19:22:48

@tisti:
sosem voltam edző, még focista sem, de én úgy gondolom, hogy ami működött négy éve, az egyáltalán nem fog működni most. Akkor elég volt annyi, hogy pályára küldte Zidane-t és Henry-t. Most nincs Zidane, és Henry már régen formán kívüli. Hiába ismerte jól 4 éve a játékosokat, a keret megváltozott. Van, aki már nincs, aki meg még mindig van, az már nem tudja azt. Újakat kell keresni, és a még használható régieknek helyet kell találni.
Ráadásul az ellenfél is más. Más csapatok, más edzők más taktikával, más játékosok más képességekkel és gyengékkel. Egy edzőnek minden változáshoz alkalmazkodnia kell.
És itt látszik Domenech hibája, ugyanazokat, az egyszer (sokszor) már megbukott embereket tolja. Közben meg a minden megváltozott. Eltűnt pl. az irányító támadó középpályás a labdarúgás világából. Csak neki volt egy Zidane-ja, és még akkor nem tűnt fel.

Everred 2010.06.19. 19:43:04

@Nűnű: "Eltűnt pl. az irányító támadó középpályás a labdarúgás világából."

Ezt mondjuk nem biztos, hogy ilyen határozottan ki merném jelenteni azok után, hogy Wesley Sneijder kábé végigbrillírozott egy szezont és triplázott az Interrel. Mert mondjuk, hogy Xavi nem támadó középpályás, oké, ő nem fér bele a kategóriába, Kaká meg nem igazán irányító.

slowmotion 2010.06.19. 21:55:52

@rexford: ez az Anelka egyre kocsogebb.
eloszor elveszi egy kiscsajszi hamburgeret es beleharap (gyorsettermi reklam a fhanszia teven), most meg csunyakat mond egy kedves oregurnak. hat kerdem en: milyen ember az ilyen? :)

rexford 2010.06.19. 22:01:47

@slowmotion: Nem ismernek ezek se istent, se embert baze.

slowmotion 2010.06.19. 22:36:31

na majd valaki elhadarja neki az Ezekiel 25, 17-et es minden meg lesz oldva.
süti beállítások módosítása