Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga élőben - Madrid entrar y salír

2010.04.25. 08:00 Vendégszerző

Endoscope 15 éve álmodozik arról, hogy egyszer eljut Madridba, és élőben nézi meg kedvenc csapatát. A legutóbbi fordulóban megvalósult az álom, ráadásul mindjárt rangadó(nak induló meccsecskére) készültek a Bernabeuban, hiszen a 3. helyezett Valencia érkezett. Az igazi weblog bejegyzésre hajazó élménybeszámolót vágatlanul, érintetlenül tárjuk a közönség elé, Csabinak pedig köszönjük, hogy rászánta magát a dologra. Hajtás után madridi Ronaldo-kultusz, szokásos spanyolos szurkolás befagyó hullámzással, Alonso True Colors revisited, némi taktika és berzenkedés a D torony 525-ös szektorának 11. sorából.

2010. április 18. 19:22 - Madrid. Európai világváros. 4,3 millió helyi lakos a tengerszint felett 650 és két magyar turista a felszín alatt 23 méterrel. A 10-es metró utazóközönsége legalább olyan vegyes, mint az Internazionale kezdő tizenegye. Ami közös, hogy az emberek nyugodtan, sportújságokkal, sálakkal, zászlókkal a kézben várják a következő megállót.

19:37 - Proxima estacion: Santiago Bernabeu. Az ajtók kinyílnak, a tömeg elindul. A mélyből a magas felé igyekezve azonnal szembesülök a 2010-es Real Madriddal. A mozgólépcsőknél - majd később a metróaluljáró teljes hosszában és szélességében - az új kirakatember, Cristiano Ronaldo emberméretű reklámplakátjai. Az egyiken „Cris Roni – Te quiero” felirat hirdeti a madridi kamaszlányok rajongását. Az s betűt függőlegesen átszelő kettős vonal ($) pedig az ellendrukkerek kreativitását. A tömeg – egyelőre – csendesen, a tegnapi katalán derbi eseményeit és a várható eredményeket megvitatva baktat a felszín felé.

A lépcsőhöz érve már szűrődik némi (meccs)zaj. A kamerát magam elé véve készülök a nagy pillanatra. Felérünk és az élmény olyan, mintha az ember a kényelmes és csendes lakásából kilépve azonnal egy több tízezres utcai parádé közepébe csöppenne. Hangrobbanás. Autók és buszok (melyeket alkalmi feliratok és zászlók díszítenek) ablakaiból lógó szurkolók ordibálása és éneklése keveredik az utcán vonuló drukkerek csatazajával. Még hogy Madridban nincsenek szurkolók (csak nézők)! A rendet és fegyelmet a 20-30 méterenként őrt álló, 5-6 fős rendőrcsoportok biztosítják. Én még mindig a metrókijáratnál állok, hiszen a hangulattól és az élménytől gyökeret eresztett a lábam. Ha ehhez hozzávesszem, hogy a hátteret a velem szemben álló, hatalmas méretű, kivilágított Estadio Santiago Bernabeu stadion homlokzata biztosítja, mindez nagyon is (meg)érthetővé válik.

19:47 - Lassan indulnunk kellene, hiszen a jegyemen a D torony 525-ös szektor, 11. sorának 19-es széke szerepel, ami a stadion másik vége. Hirtelen azonban a szurkolók által keltett zaj átcsap egy egységes dudaszóval tarkított örömüvöltésbe és az eddig minden irányba és irányból hömpölygő tömeg egyetlen közös irányt vesz. Rendőrségi motoros szirénák hangja és fénye vezeti fel a hófehér luxusbuszt, melyet a szurkolók rohama kísér egészen a bejáratig. A csapat második a bajnokságban, minden fontosnak számító mérkőzését elvesztette idén, fényévekre van a legnagyobb riválistól (és Európától), mégis óriási a rajongás és a hisztéria. Közben egy kőkemény(nek látszó) ultra, társaival együtt hevesen mutogatja, hogy nem akar a házi videómon szerepelni. Nincs harag. Balhé sem. A tíz lépésenként posztoló madridi rendőrök hada még a magyar drukkernek is hallatlan biztonságérzetet ad.

20:33 - D torony. Bár a „stewardok” a spanyolon kívül egyetlen más nyelvet nem beszélnek, a beléptetés mégis zökkenőmentesen, mosolyogva és baráti hangulatban zajlik. Természetesen a minden négyzetcentimétert felügyelő kamerák őrző és vigyázó szemei mellett. A szektorunkba érve a narancssárga mellényes (diák)munkás, angol nyelvismerete teljes birtokában igazít a helyünkre. Ami a kapu mögötti szektor utolsó előtti sora. Bár papíron miénk az egyik legótvarabb hely a stadionban - közvetlenül a Valencia szurkolók mellett, ahonnan nemcsak az egész pályát és a stadiont, de a tetőn kinézve a teljes madridi panorámát is látjuk - a helyünket elfoglalva mégis földöntúli az örömünk. Balra tőlünk kis- és nagykorú Kiszel Tündék, jobbra egy 2XL méretű Galambos „Lakodalom” Lajos. Mosolyognak. Mi is.

20:50 – A magasból törpöknek látszó játékosok befejezik a melegítést, a szurkolók pedig elkezdik a bal oldalra (Valencia tábor) történő hangulatkeltést. A félig telt stadion gyakorlatilag 10 perc alatt megtelik és 4 perccel 21 óra előtt a hangosbemondó hangos füttykoncert kíséretében felsorolja a Valencia kezdő tizenegyét. Majd hatásszünet és egy név hallatán szinte felrobban a stadion: „Numero Uno: IIIIIKER CASILLAS!” Ehhez fogható ovációt csak egyetlen másik név tud (érthetetlen módon) előcsalni a drukkerekből: Cristiano Ronaldoé. „Működik a Perez gépezet” – gondolom.

20:58 – Magamban egy Beatrice nótát dúdolva konstatálom, hogy a mai napon Raúl a keretben sincs.

21:00 – Felcsendül a klub himnusza, a játékosok kifutnak, én meg vigyorgok, mint egy 4 éves kölyök az édességboltban.



21:10 – A kezdeti ováció és üdvrivalgás alábbhagy és igazolást nyer a korábbi mondás: szurkolók helyett nézők. A játék bántóan lassú. A mellettünk lévő szektorból megérkezik a Valencia szurkolók hangja. A közönség(!) ezt azért nem hagy(hat)ja szó nélkül és a szemben lévő kapu mögött (t)anyázó Ultra Sur vezérdobosának vezetésével hangos szurkolásba kezd. 3 percig. Utána minden visszazökken a megszokott, nyugodt ritmusba. Alattunk kettővel egy idős néni pulóvert kötöget. A nézők láthatóan azt várják, hogy a játékosok szórakoztassák őket. Sergio Ramos ezt eladott labdákkal gondolja megfelelőnek. Mi nem annyira.

21:23 – A Madrid játéka minden korábbi elképzelést alulmúl. A tempó botrányosan lassú, a játékosok mintha egy alkalmilag verbuválódott csapatként játszanának jótékonysági gálát. Elképzelés semmi, a taktika felismerhetetlen. Próbálom sulykolni magamba, hogy a spanyol bajnokság 2. és 3. helyezett csapata játszik egymással, ahol a Realnak MINDENKÉPP nyernie kell. Meglepő módon a Valencia nem tud élni a tálcán felkínált lehetőséggel. Ennek legbiztosabb jele, hogy helyzetig se jutnak. A mi szektorunk jobb szórakozást nem találván elkezdi a Valencia drukkerek hergelését előbb dal, majd egységes kézjelek formájában.

21:25 – A heccelés filmezése közben kis híján lemaradunk Higuain góljáról. Remekbe szabott találat, bár értékét kissé csökkenti, hogy Alexis és Marchena (no meg a komplett Valencia) hozzánk hasonló aktivitással kísérték a támadást és a labdaátvételt. (NST) Pancho kritikus szavai jutnak eszünkbe.

21:31 – Egy argentin játékos kap tökéletes labdát, csak Cesar vele szemben! Hanyagul bokából alápöccint… és fölé! Újabb bizonyság a kritikusoknak, hogy Pipita nem Messi. Azért mi szeretjük. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a MIÉNK!

21:32 – Az első valamirevaló Valencia helyzet. A hórihorgas David Villa fejelt kapura, a mélynövésű Ramos-Albiol védőpáros között. A pozitívum, hogy újabb libabőrt okozó élménnyel gazdagodunk: 79.000 madridi torokból harsan fel az ütemes „IIIIIKER! IIIIIKER! IIIIIKER!” rigmus. A biztosnak látszó madridi vezetés tudatában azonban kezd érdektelenségbe fulladni a meccs.

21:45 – A bíró egy percet sem hosszabbítva lefújja az első félidőt (gyanítom ő is unja). Van időm megemészteni a látottakat. A felvezetés, a meccs előtti hangulat, a szervezés, a stadion pazar és lenyűgöző. Ellenpólusként a szurkolók a stadionba érve nézőkké változnak át és a mérkőzésen tapasztalható (a kezdőcsapat felsorolását követő) legnagyobb élményt Cristiano Ronaldo pár másodperces egyéni alakításai jelentik. Azé a Ronaldoé, aki bántóan kilóg (felfelé) a csapatból. A sebessége és technikai tudása annyival a többiek fölé emeli, hogy abszolút megértővé válunk vele szemben, amiért a 45 percből 31et a leshatáron történő sétálgatással, 5öt pedig reklamálással tölt el. Társai a játékhoz nincsenek. A nyáron 252 millió euróból megerősített csapat Gutitól várja a megoldást. Akin még ilyen messziről is látszik, hogy zseniális képességei vannak, tökéletesen lát a pályán, de sajnos olyan lassú, hogy beköpi a légy és körülményes, mint VV Segal a Legyen Ön Is Milliomos beugró kérdésénél. Ő egyszer került helyzetbe, de a visszagurított labdából 16 méterről leadott lövése nem találta el a 7 méter széles kaput. Szélsőjáték a Real Madridban nincsen. Ezeket a posztokat a mai mérkőzésen (is) Marcelo és Arbeloa (lennének) hivatottak betölteni, ám ők sajnos kellő kvalitások híján (valamint mivel alapvetően védőjátékosok) erre képtelenek. Ramos a védelem tengelyében a spanyolok munkamoráljára jellemző lezserséggel szórja el a labdákat. Albiol viszont remek, csak „sajnos” a valenciai támadások hiányában egy lapátra is támaszkodhatna 45 percig. Gago mindent elkövet, hogy a Castilla felfigyeljen rá és a keretbe hívják. A főbb erényei ezen a meccsen is kiütköznek: fizikálisan gyenge, ellenben viszont lassú. Van der Vaart nagyon akar bizonyítani. Ez látszik, érződik. Nagy kár, hogy ő sem tudja kinek és mit. Az az érzésem, nincs tisztában azzal mi a feladata ezen a meccsen és ez sajnos nem az ő hibája. Xabi Alonso 45 percig olyan betonbiztos alibijátékot mutat fel, hogy azt még Columbo felügyelő se tudná megfogni. Talán a felesége.

22:00 – A csapat kifut a második félidőre. A közönséggel együtt mi is biztosak vagyunk abban, hogy hátralévő 45 percben ízekre szedjük a Valenciát és ezt az általunk nagyon kedvelt és frissen beállt Joaquín sem akadályozhatja meg.

22:07 – Eddig tartott a második félidőbe vetett hitünk. Egyértelművé válik, hogy Pellegrini mester nem látta a híres, Al Pacino által a Minden Héten Háborúban bemutatott motivációs beszédet. Érdektelen események miatt a szektorunk önmaga szórakoztatására újból a Valencia tábort találja meg.

22:14 – Az előttem jobbra ülő meghatározhatatlan korú néző, csendes hortyogásba kezd. Társai a képébe vakuznak. Közben állítólag megy a meccs is, de ezt csak az Ultra Sur dobszekciója igazolja.

22:18 – David Silva megunta és 25 méterről védhetetlen lövést tekert kapura. San Iker mutatós vetődéssel kombinált pislogással tornássza a keresztlécre. Az előttem ülő a közönséggel együtt horkan fel mély álmából.

22:24 – Gago megkapta a vágyott Castilla behívót és ennek úgy megörült, hogy azonnal átrohant a B csapat öltözőjébe. A legendás 10-es madridi mez újsütetű tulajdonosa, Lass ugrott be, hogy meglegyenek 11-en.

22:33 – Marcelo botladozott át a Valencia védelmének jobb oldalán, majd középre gurított és a tökéletesen elaltatott (nézők és) Valencia védők közt CR lehel királyfiként csókot a Bernabeu Csipkerózsikaként horkoló közönségének homlokára. 2-0. A közönség máris tombol, hiszen mindenki tudja: eldőlt a meccs.

22:35 – Xabi Alonso már a 4. nagyszerű passzával jelzi, hogy tud ő focizni és az addig bemutatott 18 másik hígfos indítása/passza csupán az edző számlájára írható.

22:36 – A „Hova tűnt Gonzalo Higuain?” elnevezésű Palik László emlékverseny győztese Manuel Pellegrini. A chilei szakember 36 perc lázas keresgélés után végre megtalálta a kis Pipitát és ennek úgy megörült, hogy rögtön maga mellé rendelte a padra. Karim a kurvabotrányból frissen felépülve szűk 10 percet kap.

22:40 – A közönség a 3. sikeres passz után ollézni kezd. Kár, hogy az 5. passz után mindig kénytelenek vagyunk abbahagyni. A sokadik kényszerből abbamaradt ’Ollé’ után mexikói hullámzással próbálkozunk. 3 szektort él meg a hullám és ebben már a Valencia tábor is benne van.

22:42 – Bár a 35 milliós árcímkét egy tizedesvessző arrébb igazításával sem igazolta eddig a derék francia(?), azért látszik rajta, hogy ő sem ügyetlen. Legrosszabb félelmeink a keret és a megfelelő játékosok potenciáljának ki nem használtságáról kezdenek valóra válni.

22:45 – 3 perc hosszabbítás, melynek egyetlen célja, hogy a közönség ne egyszerre induljon hazafelé.

22:48 – Vége. Guti még a pályán és sokadik számú csapatkapitányként a közönség felé kocog és megtapsol minket.

80.000 ember indul meg az otthona (és az illemhelyiségek) felé. A stadionból kilépve újra karneváli a hangulat. Csoportokba verődött szurkolók énekelnek diadalittasan egymásra borulva, a madridi sünök kedélyes mosolyától övezve. Utunk a metró felé vezet, ahol több (tíz)ezer ember verődik össze, mégis rendezetten, hangos szó nélkül, boldogan és békésen araszolnak a peron felé. Ahonnan természetesen a meccs miatt hadrendbe állított üres metrószerelvények szállítják az utasokat. 18 perc alatt mi is „hazaérünk”.

Konklúzió, összegzés: El kell keserítsem madridista (sors)társaim. Élőben sem jobb a helyzet, sőt! Közel 700 nap telt el azóta, hogy volt okunk igazi örömre. Több ezer nap azóta, hogy igazán büszkék lehettünk a csapatra. És közel 220 nap azóta, hogy az edzőnk a csapatot irányítja. Ám ebből az égvilágon semmi sem látszik. Nincsen csapategység, nincsen kohézió. Nincs taktika és nincs motiváció. Mindezt úgy, hogy a csapatból szinte árad a benne rejlő potencia. Egyetlen felépített támadást láttam 90 perc alatt. A többi helyzet vagy egyéni villanás vagy tökéletes ad hoc jelleggel alakult ki (érdemes megnézni a nyerő passzok előtti másodperceket). Aki jelen pillanatban igazán a helyén van az Casillas és Albiol. Arbeloa mindenes (értsd: nincs rendes posztja). Sem Marcelo maga, sem Pellegrini nem tudja (pedig mi igen), hogy hol is lenne a kis brazil igazi helye. Mivel a felelősségre vonás a csapatnál egy nem létező fogalom, ezért Ramos nyugodtan prezentálhat olyan játékot, amit minden jobb megye 2-es edző pluszedzésekkel büntet. Gagot már ekéztem eleget. Xabi Alonso jelenlegi helyzete (és kvalitásai) tökéletesen láthatóak, ha összehasonlítjuk a Real Madridban bemutatott játékát a spanyol válogatottban látott teljesítményével (a liverpooli videók megtekintését most ne is említsük). Guti hozza azt, amit tud. Meg nem értett, hisztis zseniként toporzékolva adja el a labdákat, hogy aztán teljesen váratlanul kiosszon 3-4 forintos bogyót, amiből a társakon múlik mennyi lesz gól. Van der Vaart nem más, mint egy bétaverziós Sneijder. Ha eladnánk, azonnal kiderülne mennyivel jobb focista annál, mint amit most látunk belőle. CR-t még hajtja a manchesteri lendület (meg az egó), de ha ez az edzői stáb marad, akkor félő, hogy ő is beleragad a posványba. Az, hogy félgőzzel is kimagaslik a csapatból az nem az ő hibája. Higuain sajnos igazolja pancho szinte minden szavát. A különbség csupán annyi, hogy pancho nem látja azt Pipitában, amit mi szurkolók igen és ami VALÓBAN benne van a srácban. Ugyanez igaz Benzemára is, aki szemmel láthatóan erős, gyors és technikás.

Rengeteget tudnék még írni. A Bernabeu túráról; arról, hogy szurkoló és csapat mennyire érdemli meg egymást; a kézzel is tapintható profittermelő gépezetről, a taktikáról, az élményekről. A legfontosabb azonban jelenleg az, hogy ez a keret/csapat/klub vezérért kiált. Mentális és taktikai vezér kell ide sürgősen, mert egyelőre csak annyi biztos, hogy a kolomp vagy rossz ember van vagy mindig más viseli, így pedig sosem fogjuk el a szép zöld legelőt. Ahogy Schuster is mondta: Luxemburgok, Schusterek és Pellegrinik mindig is lesznek és mindig is vállalni fogják az 1 évre szóló vaskos megbízást. Ahhoz azonban, hogy a csapat újra felvegye az európai élcsapatok tempóját és sikereket érjen el, totális szakmai megújulás kell. Kerékkötő Valdanokkal, Mijatovicokkal ez sosem lesz elérhető. Benítez remek szakember, remek taktikus, de mint manager/sportvezető csapnivaló. Capello erőssége (mint ahogyan azt már 2x bebizonyította) a csapatépítésben rejlik. Ide azonban ezek kevesek.

Ebben a csapatban 1-2 apróságot (posztot) leszámítva minden adva van a sikerhez. Már csak a megfelelő ember kell, aki ezt ki is hozza belőlük. Ha kérdeznek, nekem van egy jelöltem.

77 komment

Címkék: beszámoló real madrid valencia szakértelem vendégszerző

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr691947750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.04.25. 09:03:44

Egy kevés fotót meg elbírt volna a bejegyzés, amúgy egészen sajátos hangulata van, tetszett! :)

Ja igen, ki lenne az a bizonyos jelölt, csak nem egy portugál?

Maqus · http://oposszum.hu 2010.04.25. 09:21:40

Nekem is tetszett. Melyik Beatrice-dalt dúdoltad 20.58-kor? :)

Keelhaul 2010.04.25. 09:24:18

Érdekes, de nekem nem tetszett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.25. 10:58:47

Köszönt a beszámolóért, a felépítése és hangulata nagyon tetszett, a konklúziói közül néhány egyáltalán nem, de ez így van rendjén.

Ez a meccs a tévén keresztül (is) fagyos hangulatú volt. Valószínűleg más lett volna a beszámoló, ha a Real-Sevilláról írsz (ugye még a BL-nyolcaddöntő előtt játszották). Engem mondjuk a Valencia érdekelt, amely óriási csalódást okozott azzal, hogy teljesen demotiváltnak tűnt. [Már komolyan az jutott eszembe, hogy Silva és Villa szándékosan azt akarja megmutatni Pereznek: nehogy leigazolj minket, nem vagyunk mi olyan jók! El tudom képzelni, hogy mennyire kedvelheti ez a két játékos a Real Madridot...]

Azzal abszolút nem értek egyet, hogy Cé _kiemelkedne_ a madridi játékoskeretből. Az akarása, elszántsága igen, de pont Sneijder példája mutatja, hogy mennyire nem játékoskvalitásokról van szó.

Madridban valami nagyon büdös, és sajnos ez a szag az egész spanyol focira rátelepszik. (Közvetve ugye Perez okolható azért, az elvakult módon csillagokba vert áraival, hogy a tíz éve még a világ által szájtátva bámult spanyol bajnokság igen rossz szagokat áraszt most magából.)

Szóval a következtetés nem az, hogy szakmai megújulás kellene, hanem az, hogy szervezeti és filozófiai. Én már leírtam, hogy örülnék az erős Real Madridnak, mert az minden spanyol csapatnak jó volna. Ez a mostani Real Madrid viszont valójában mint szervezet, mint vállalat, nagyon gyenge; nagy múltú és szép hagyományú spanyol nagycsapatoktól szipkázza el a közvetítési jogokból befolyó pénzt, reklámkampányt épít a semmi köré. Nagyon paradox ez a helyzet. A Real Madrid 24 pontos előnye a Valencia előtt éppen a Real Madrid (mert közvetve a spanyol bajnokság) gyengeségét bizonyítja. Amíg ez nem változik, addig reménykedni sem érdemes abban Madridban, hogy "jövőre majd" nem a BL-nyolcaddöntő lesz a végállomás.

Ronal-d'oh! 2010.04.25. 11:09:41

Ennek a meccsnek egészen elképesztő hangulata volt. Az az érzésem volt, hogy ez a Real nem tud annyira béna lenni, hogy a Valencia akármit elérjen adott napon a pályán. De ez nem a Madrid erősségét mutatta, éppen az volt a legszörnyűbb az egészben, hogy Ronaldóék teljesen reménytelenül játszottak, nem volt látható terv, többnyire egy-egy villanás után sikerült akármit elérni. Összességében elég elkeserítő volt, hogy a harmadik ennyire reménytelen a második helyezett ellen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.25. 11:13:13

@nekedX:

Igen, pedig a Valencia ennél sokkal többre képes (lett volna).

Everred 2010.04.25. 11:19:49

@Csöncsön: játéktudásban is kiemelkedik, illetve max. Kaká ér fel hozzá. Mert azért Raúlt, Benzemát ne hasonlítsuk már Ronaldóhoz, nem ugyanaz a szint. Sőt, Ronaldo még Híguainnál is jobb :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.25. 11:32:30

@Everred:

Nyilván ő jelenleg a Real Madrid legjobb játékosa; de én azért nem szeretem az ilyen szövegeket, mert továbbgondolásuk azt az ostoba (perezi) gondolatot eredményezi, hogy "a Real Madridnak nincsenek elég jó játékosai, ezért igazolniuk kellene jobbakat".

A Real Madrid jelenleg messze Európa legerősebb keretével rendelkezik. Ott játszik az előző három aranylabdásból kettő, ott véd a világ legjobb kapusa, a védősoruk világklasszisokból áll (Ramos, Albiol), a középpályájukat a világ összes csapata (a Barca kivételével) gondolkodás nélkül elfogadná, elöl meg Cé mellett egy aranycipő-esélyes, meg egy 40 milliós (vagy mennyi) igazolás.

Nyáron megint lerabolják Európát, és akkor meg a leraboltakról derül majd ki, hogy jé, nem is olyan jók. A Real Madrid vezetése nagyon beteg mentálisan.

Ronal-d'oh! 2010.04.25. 11:36:51

@Csöncsön: A legjobb keret? Szerintem túlzás, a Chelsea, Barca, Inter hármas azért közel hasonló erősségű. Sőt, az a középpálya annyira nem is veretes. Alonso és Kaká mellett talán még Lass, aki említésre érdemes.

A megoldásra amúgy PMS rávilágított, vagy ő, vagy senki.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.25. 11:51:20

@nekedX:

Szerintem az Inter kerete gyengébb, mint a Realé. Csak azért tűnik jobbnak, mert ott két éve nagyon céltudatos szakmai munka folyik, megadva minden bizalmat és átadva minden irányítást a szakvezetőnek.

Iustizmord 2010.04.25. 12:14:37

capello már 2x bizonyított. az angol válogatottat is nagyon helyrerakta (ioll ezt majd a vb igazolja vagy sem, de svsz ott is jó úton halad, a sok túlhype-olt sztár kusshad és dolgozik alázattal- a great disciplinarian, ahogy talán a the times írta)
szal capellot a madridnak. lehet hogy zsozé is beválna itt...

Endoscope 2010.04.25. 12:19:24

@Rexfelugyelo: Jelen pillanatban természetesen José. De ez független a mostani, őt körülvevő hype-tól. Bárki mást szívesen látnék, aki hasonló vezetői képességekkel rendelkezik, csak induljunk el valamerre, mert ez most abszolút egy helyben toporgásnak tűnik. :)

@Mq: Vajon? :) (Azok a boldog szép napok...)

@Csöncsön: Nagyon nagyon sok minden lenne még amiről írni lehetne. Hogy mást ne mondjak a taktikai részeket illetve a Valenciát szinte alig érintettem. Pusztán egy szubjektív élménybeszámolót próbáltam írni, hogy kicsit ti és azok is átérezhessék a hangulatot, akik még sosem jártak egy ilyen stadionban vagy egy ilyen meccsen. Nekem pont nem az lenne a konklúzióm, hogy CR példájából kiindulva, a Bernabeu-i úton haladva minden sztárt meg kell venni. Igen, Sneijder példája tökéletes... arra is, amire alapvetően szerettem volna felhívni a figyelmet: rengeteg játékos mélyen a tudása alatt játszik. És ezért (is) lóghat ki CR ennyire a keretből. Melyik szurkoló ne örülne a világsztároknak a csapatában? De pontosan az itteni madridistákon látszik, hogy egy ismeretlen senkiként érkezett Higuaín legalább akkora (ha nem nagyobb) kedvenc tud lenni, mint bármelyik sokmillió euróért vásárolt sztár.

A keret tudása abszolút nincsen kihasználva. Valaki 1 hónapja írta 1 kommentben, hogy ha a keret tudását 100-nak vesszük, akkor a jelenlegi teljesítmény kb. 20.

Everred 2010.04.25. 12:24:19

@Csöncsön: na ja, ebben neked igazad van, de hát nem kell továbbgondolni ezt az állítást, és akkor nem lesz belőle perezfilozófia.

Játéktudásban a Unitedből is kiemelkedett, és nem is volt ezzel semmi baj, nem merült fel, hogy további hipervilágsztárok leigazolásával még jobbak lehetnénk, hanem tette mindenki a dolgát, a csapat meg eléggé ütős volt.

krysal 2010.04.25. 12:24:36

@Endoscope: Nem rossz írás, csak kicsit túlzottan ordít belőle a rothadás. Mondjuk ott áltomban, ha meglátom, hogy a keretben sincs Raul, az nekem is alapvetően meghatározná az estét.

Pech amúgy, az a meccs tényleg híglibafos volt. Bár van belőle elég rendesen mostanában.

(Amúgy a tegnapi Raul-gólöröm megvan? :)

Mourinho már nem a király 2010.04.25. 12:25:17

Nem ártott volna 1-2 fotó, meg ha beszámolót írsz, akkor írj arról, nem pedig szubjektív edző és csapat elemzést.

Endoscope 2010.04.25. 12:25:50

@Iustizmord: Ez így igaz és Capello nekem az egyik személyes kedvencem, de ne feledd, hogy az angol válogatott irányításakor teljhatalommal bír. Ő dönt szinte mindenben. Ez Madridban szinte esélytelen (mint azt már az ő esetében láttuk). Pont azért gondolom Josét az egyetlen megoldásnak, mert benne megvan az a fajta - jó értelemben vett - gátlástalanság és tiszteletlenség, hogy végig tudná vinni azt a sportszakmai forradalmat (azaz egyetlen SZAKÉRTŐ vezető kezében az irányítás), ami Madridban nélkülözhetetlen és az egyetlen megoldás.

Minden komolyabb csapatnál így működik a rendszer. Sehol nem látok olyat, hogy az elnök vagy az alelnök dönti el a szakmai kérdéseket. Az ő feladatuk a klub gazdasági (és morális) irányítása; a tervezhető jövő és a következő lépések biztosítása.

Iustizmord 2010.04.25. 12:28:07

@Csöncsön: bezony, az internél poszta igazolnak és nem név alapján. a real elnökét faszkorbáccsal kéne elzavarni, mert ő nevet vesz, nem játékost. vö beckham. kaká is tök fölösleges volt.... bár ez lehet h nekem fáj milanosként.

de le a kalappal az inter meg a barca előtt, előző jól /tuidatosan igazol, utóbbi jól nevel, ez mostanság a milanról nem mondható el.

olaszo-ban az inter kerete messze a legfaszább, nem is értem miért sírnak az interisták h rövid a pad meg nem rotl eleget zsozé, a barcáé is pazar, a madridé meg.... non plus ultra. hogy az aranyból is szart tudnak csinálni, ezt csak az inter mutatta kb 85 és 2005 között, de a real most rákontráz. shame on

Endoscope 2010.04.25. 12:29:27

@krysal: Ezért mondtam neked, hogy ha ott ültél volna mellettem, akkor nem José nevének felmerülése fájt volna a legjobban. :) Nemcsak Raúl gólöröme, hanem Gutié is megvolt tegnap. :)

@Anthony (kick-ass): Fotó nem, de videók készültek. Talán ha kicsit több időm lesz összeállítok belőle egy pár perces videót. És, mint az előbb írtam ez egy borzalmasan szubjektív ÉLMÉNYbeszámoló. :) A szakmaiságot meghagynám azoknak, akik értenek hozzá (azaz a blog szerkesztőinek).

Iustizmord 2010.04.25. 12:31:46

@Endoscope: egyetértek, zsozé tényleg lebaszná az elnököt. akinek tényleh nem az a dolga hogy eldöntese: x vagy y lesz igazolva, szélsőt játszik vagy csatárt.

azt furcsállom h calepponak ez nem ment, pedig az öltözőben biztos az ő szava volt a döntő. igaz, capello egy udvarisa úriember.... amolyan reneszánsz lélek. minta olvastam volna vhol hogy moidern festők képeit gyűjti, jó szemmel.

horas 2010.04.25. 12:32:57

@Csöncsön: Amúgy szerintem is jobb a Real kerete,viszont az Inter taktikailag sokkal erősebb,sokoldalúbb.(Amiben azért szerepe van Mancini-nek is,az alapvető stabilitását masszívságát,ő teremetett meg a csapatnak.)

Iustizmord 2010.04.25. 12:33:42

@Endoscope: 100. alkalommal is leíyrom: guti az isten. nekem legalábbis nagyon bejön, nem az alibizése hanem amikor prímhegedűs. mint zidane ihletett pillanataiban... csak hozzá mérhető. még rui costa se közelíti meg.

Iustizmord 2010.04.25. 12:37:50

@horas: szeritem se volt olyan béna mancsó ahogy utólag mondják sokan. az "ezzel a kerettel bárki bármit bármikor" azért nem volt igaz.

Endoscope 2010.04.25. 12:38:07

@Iustizmord: Elég csak megnézni kikre (és mennyiért!) költötték el azt a pénzt, amit Ibrahimovicért kaptak. (Lucio, Sneijder, Motta, Milito, Pandev). És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Eto'o-ból milyen alázatos (védekezésbe is besegítő), csapatjátékos focistát faragott Mourinho.

Iustizmord 2010.04.25. 12:42:41

@Endoscope: nézd, én 3 gyereket (meg a kutyát meg az asszony, meg üygfeleket és néha nagypapát-nagymamát) nevelek, ehhez képest a ballack-deco-alves-balotelli-gerrard-akárki keret kezelése, hmmm ujjgyakorlat lenne. ha a fiamat le tudom szúrni mert nem pako, el, sir alex hajszárítója lófasz lenne hozzám képest.

a porosz kiképző-őrmester hozzáállás biztos rossz, de ha a poroszoknak x háborút nyert, annyira alkalmatlan nem lehet.(nálunk műkszik)

Endoscope 2010.04.25. 12:45:12

@Iustizmord: Örülök, hogy ilyen sok dologban egyezik a véleményünk és az ízlésünk (Capello, Guti). :)

Sajnos Don Fabio az elnök(ök) felé már nem tud olyan határozott lenni, mint az öltözőben. Ezt láttuk, mikor a bohóc Calderón sértettségében felzavarta Beckhamet a lelátóra (ez volt az áltam ismert Real Madrid legnagyobb morális mélypontja).

@horas: Ezért is gondolnám megfelelő pillanatnak José megszerzését. A keret (minőségi) magja megvan. Csak le kellene csapkodni a vadhajtásokat és kihozni azt ami a keretben van. Mancini tényleg remek munkát végzett anno az Internél (hasonlóan Rijkaardhoz a Barca-nál.)

Iustizmord 2010.04.25. 12:46:04

btw, túlhypeolt és bukott játékosok vásárlása diszkot áron: a,legjobb recept. ronaldinho is kb így ment a milanba és voltak fellángolásai, more than enough. jó képesség + elkúrt/kihagyott lehetőség + nagy motiváció = a legjobb combo

asszem mint sneijder az interben.

Iustizmord 2010.04.25. 12:51:24

@Endoscope: igen, asszem sem zsozé interje, sem guardiola barcája nem lenne ott az elődök (mancini, rijkaard) munkája nélkül, tkp csak tökéletesítették az elődök munkáját /keretét / taktikáját

na ez a realban nincs meg, mindig 0-ból kezdi minden edző, oszt félúton / az első hibánál kibasszák őkte.törvénybe kéne iktatni h az elnök 2,5 évig kussol, ha meg ígyse akor edzőváltás. nem évente 1-2 hanem 3 évente 1 max.

aki 200 millából nem tud jól erősíteni (ugye a juve újáépítésére van 80 milla, de ez is gecisok) az mnjen el... postásnak.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.25. 13:39:23

@Csöncsön: Azt nem tudom, hogy Madridban ki vette el a bizalmat a szakvezetőtől?

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.25. 14:05:19

baszki, Csöncsön, te még mindig a keddi meccs hatása alatt vagy? azé ennél értelmesebbeket szoktál szösszenni...

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.04.25. 18:00:50

Köszi, ez jólesett. Nagyon tetszett, sok ilyet még.. :)

T.F.E. 2010.04.26. 09:34:22

Csöncsön:
>>>(Közvetve ugye Perez okolható azért, az elvakult módon csillagokba vert áraival, hogy a tíz éve még a világ által szájtátva bámult spanyol bajnokság igen rossz szagokat áraszt most magából.)<<<<

Ha jól értem, a spanyol foci azért van bajban, mert Perez tíz évvel ezelőtt elkezdett világsztárokat vásárolni nagy összegekért?

>>>A Real Madrid 24 pontos előnye a Valencia előtt éppen a Real Madrid (mert közvetve a spanyol bajnokság) gyengeségét bizonyítja.<<<

Ezt viszont nem értem. Ha a Real Madrid megtartja a tavalyi csapatát, és most 23 pont hátránya lenne a Barcelona mögött (1 ponttal előzné a Valenciát), az már nem a spanyol bajnokság gyengeségét bizonyítaná?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 10:48:28

@pancho_sanza:

Nagyon nehéz úgy építkezni, hogy minden forduló után (már szeptemberben!) megjelenik egy cikk arról, hogy ki lesz Pellegrini utódja. Egy ilyen helyzetben nem csoda, hogy az edző inkább a biztos bajnoki győzelmekre megy, nem a kísérletezésre és csapatalakításra.

@anonim222 [semleges néző]:

? Ezt mire?

@T.F.E.: "a spanyol foci azért van bajban, mert Perez tíz évvel ezelőtt elkezdett világsztárokat vásárolni nagy összegekért?"

Nem a spanyol foci van bajban (az valószínűleg soha nem látott virágkorát éli), hanem néhány nagy klub (Valencia, Depor), amely képtelen volt lépést tartani Perez áraival, és durván eladósodott. A Real Madrid összességében nem lett jobb a sztárgyárral (előtte kettő, velük egy BL-t nyert, az utolsót 2002-ben), a többi élcsapat viszont visszaesett.

Egy olyan csapat, mint amilyen most a Sevilla vagy a Valencia, tíz évvel ezelőtt BL-négyre és bajnoki címre esélyes keret lett volna: kipótolnak egy-két hiányposztot, megfizetnek egy dörzsölt edzőt, és nem azon kéne kínlódniuk, hogy megverik-e hétvégén a Xerezt. Sokkal nagyobb versenyhelyzet lenne az élbolyban, és mindenki örömére sokkal kiélezettebb bajnokság.

Mourinho már nem a király 2010.04.26. 12:12:51

@Csöncsön: ezeket komolyan gondolod? :D

Más:
Arsenal handed Cesc Fabregas an unprecedented £3 million ‘golden handcuffs’ payment and upped his wages by nearly 50 per cent to £110,000-a-week to keep him at the club
Cescet próbálja fogni az Arsenal, félnek valamitől.

Van egy videó az as-en:
M.DIARRA ezt mondta GRANERONAK a tegnapi meccs előtt, mikor Granero kikerült a 18 fős keretből:
-Bírd ezt mostmár ki, 22 nap és vége. Nézz rám, 11 hónap alatt hatszor játszottam.. akárhogy is, bírd ki..

Vajon ők mennek vagy az edző? Hmm...

szemeteske 2010.04.26. 12:50:18

"Újabb bizonyság a kritikusoknak, hogy Pipita nem Messi." Ó bakker... mert Messi még nem hagyott ki gólhelyzetet, igaz?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 12:54:53

@Csöncsön: Tehát, ha nincs ez az általad említett nyomás Pellegrinin, akkor mondjuk most 86 helyett 94 pontja lenne a Real Madridnak? Lőttek volna már 100 gólt a mostani 90 helyett?

Én hatalmas különbséget látok abban, ahogyan ezt az egész bajnokságot és acsapatot kezelte az elnökség (Valdano) és az edző. Szó volt róla, hogy az Allorcon elleni csoda után azonnali hatállyal ki akarták volna rúgni, de ezen kívül olyan nagyon szakmai dolgokba nem szóltak bele. Két konkrét esetet említenék, amikor Valdano (azaz Perez) leüzent. Először, amikor még az elején megjegyezték, hogy az új játékosokat kellene szerepeltetni. Azt hiszem, szembe ment az akarattal és még a kupakiesésig működött is a dolog. Másodszor akkor, amikor Valdano megvédte az elmúlt 15 év legerősebb Madridjára vonatkozó szerencsétlen kijelentését.

Pellegrini legnagyobb hibája az, hogy nem tudott elvonatkoztatni a régi csapatától. Ahhoz, hogy előre tudjon lépni fel kellett volna ismerni, hogy a Villarreal egy fos, az volt tavaly is és meg lehet kenni akár hat góllal is, de az nagyjából semmit nem ér. S ez azért keményen be is bizonyosodott. Csak abba gondolj bele, hogy ha még a Hozzád hasonló hozzáértők is csak kurva nehezen ismerik be, hogy hatlamas bajok vannak csapatokkal és ez főleg szakmai probléma, akkor az aktuális szakma ezt miként élheti meg. Mondhatja-e Jimenez, Pelelgrini, Emery, Resino/Aguirre, hogy az általuk képviselt állandó európai induló négyes egy szakmai nonszensz?

A pénzzel abszolút nem értek egyet, hiszen kevesebb pénzből is sokkal jobb csapatokat építettek megfelelő szakmi munkával. Ráadásul a Perez féle politika sokkal kedvezőbb, mint amikor a Real Madrid fogta és módszeresen lenyúlta a spanyol csapatok legjobbjait. Jelenleg nem érzem, hogy bármelyik spanyol csapat releváns lenne a Real Madrid piacán. Mintha azt sugallnád, hogy azért szar a Valencia és a Depor, mert nem tudja megvenni Kakát 66 millióért vagy Xabi Alonsot 35-ért és ezzel nagyon nem értek egyet. Sokkal inkább olyan szakmai vezetés kéne nekik, amelyik játékosokat igazol, amíg még gyűjtögették a pénzecskéjüket egy zaragozai Kily Gonzelezre vagy a belgrádi Mijatovicra, sokkal jobban bejött nekik, mint Joaquinokat venni. Egyébként már régen is gyakran mellényúltak, amikor nevesebb focistákat vettek (Ortega,Viola). Csak hát Emery nem az a csávó, aki az ilyeneket kiszúrja, ha mégis az inkább a véletlen számlájára írható.Egyébként közel a forradalom, mert szinte az egész építkezésre képtelen elit leváltásra vár és szinte mindehol külföldi szakemberben gondolkoznak az elnökök.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 14:19:00

@pancho_sanza: "ha nincs ez az általad említett nyomás Pellegrinin, akkor mondjuk most 86 helyett 94 pontja lenne a Real Madridnak? Lőttek volna már 100 gólt a mostani 90 helyett?"

Nem. 86 helyett lenne mondjuk 76 pontjuk, de sokkal előrébb járnának a csapatépítésben. Érdekes átfutni a 2006/2007-es Capello edzette Real Madrid eredményeit. Elképesztő, hogy miket műveltek. A legemlékezetesebb az Huelva elleni 0-3 a Bernabeuban. (És nem azért, mert az Huelva akkor jobb lett volna, mint most akármelyik elsőosztályú spanyol csapat.) Capello volt olyan erős karakter, hogy beáldozza a bajnoki pontokat a csapatépítés oltárán, és talán Calderón sem Perez volt. (Schuster volt Del Bosque óta az első olyan Real edző, aki több mint egy szezonon át vezethette a Realt.)

Ha Pelle bevállalja, hogy kikapnak otthon 3-0-ra a Xereztől, nem éli meg még a telet sem, nemhogy a tavaszt. Nemhogy a jövő őszt.

"Mondhatja-e Jimenez, Pelelgrini, Emery, Resino/Aguirre, hogy az általuk képviselt állandó európai induló négyes egy szakmai nonszensz?"

Nem vagyok edző, sem labdarúgáshoz értő szakember. Nem tudom, hogy milyen munkát végeztek említett edzők, ezért jobb híján az eredményekből indulok ki. Pellegrini BL-négybe vitte a Villarrealt, és csak egy hajszálon múlt, hogy nem lett BL-döntő belőle. Aguirre a romokból épített föl egy hebehurgya, de azért a legjobbakra is veszélyes Atléticot. (Hogy továbblépni nem tudott, az is tény, de hogy semmi jót ne tett volna, az erős igazságtalanság.) Ugyanez Emery. Úgy beszélsz, mintha nem láttad volna a Valenciát tök reménytelen és felháborító játékkal 3-0-ra kikapni a Mestallában a (mainál sokkal gyengébb) Bilbaotól. Vagy a Mallorcától. Lehet szidni Emeryt, de hasonlóra az ő idejében nem volt példa. Tavalyelőtt tizedik, tavaly hatodik, idén (99%, hogy) harmadik. Elég egyértelműnek látszik az előrelépés.

Hogy egy lépcsővel nem tudnak továbblépni ezek a csapatok, abban viszont igenis lehet szerepe a pénznek. Nem vitatom el a vezetők esetleges felelősségét, hogy meggondolatlanul gazdálkodtak, de az is látnivaló, hogy behatároltak a lehetőségek. Mire megy jövőre a BL-ben (akár Capelloval vagy Mourinhoval) egy Valencia, ha nem lesz Silva és Villa? Ahhoz, hogy a csoportkör után még egy fordulót menjenek, már óriási bravúr kell. Ugyanez a Sevilla. Tíz éve azért könnyebb volt.

T.F.E. 2010.04.26. 14:40:14

Csöncsön:
>>>Nem a spanyol foci van bajban (az valószínűleg soha nem látott virágkorát éli)<<<

Akkor ebben egyáltalán nem értünk egyet. Ha két csapat kiválik a többi közül, és 20-nál több ponttal vezetnek, az már önmagában a többi csapat gyengeségét jelzi, és ha ehhez hozzávesszük a nemzetközi szereplést, akkor nem csak a két nagyhoz képest, hanem nemzetközi szinten is gyengék a spanyol csapatok. Hiába van ott az Atletico az EL kapujában, gyakorlatilag végigbukdácsolta az utat, egyetlen meccsen sem dominált, de valahogy mindig továbbjutott. Már a belga csapatok ellen sem mehet egy spanyol együttes biztosra, a Wolfsburg viszont megalázta a Villrealt, a Real Madridot pedig a Lyon ejtette ki.

Abban sem értünk egyet, hogy a spanyol bajnokság többi csapatának visszaesését a Real Madrid pénzköltése okozta volna.
Lehetséges, hogy nem tudják megtartani a legnagyobb sztárjaikat (D. Alves, S. Ramos, Albiol stb.), de a Barcelonában és a Real Madridban csak kevés hely kiadó, nem arról van szó, hogy letarolják a spanyol bajnokságot. Kell lennie ott egyéb gondnak is, ha nem bírják felvenni a versenyt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 14:46:07

@T.F.E.:

spanyol foci =/= spanyol bajnokság

Utóbbi valóban meggyengült, jóllehet még mindig őrzi második helyét Európában. Éppen az jelzi a spanyol foci erejét, hogy mindezt gyakorlatilag idegenlégiósok nélkül.

A spanyol játékosok nagyon erős alapot képeznek. Ha ehhez megfelelő légiósokat tudnának venni említett csapatok, ismét fénykor következhetne. (Nézd meg a Zaragozát: vettek pár légióst, és mintha kicserélték volna őket őszről tavaszra, pedig edző, vezetés, minden ugyanaz.)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 15:27:57

@Csöncsön: Nem értelek. Amikor valaki azt mondta, hogy egyes játékosokat ki kell baszni a csapatból, mert szarból nem lehet várat építeni, akkor miért tiltakoztál olyan hevesen? Ha jól emlékszem, valaki azt szokta számolgatni, hogy melyik játékos, hány pontot szerzett a csapatának és ez az ultimate érv mellette. Most meg azzal jössz, hogy nem ez kellett volna számítson, hanem a "csapatépítés".

Én érzékelem, hogy Pellegrini elfelejtett csapatot építeni és szerintem csak saját magát és a beszűkült képességeit okolhatja emiatt. Az idei évben rajta kívül az összes Perez ember (Zidane, Valdano, Pardesa) kimondta, hogy a csapata szar, miközben ő mindig csak a saját csapata nagyszerűségéről beszélt. Ebből egyrészt utólag az jön le, hogy az elnökség és a szakvezetés elvárásai nem feltétlenül az általad említett leosztásban jelentkeztek, konkrétan Pellegrini akarta (és látta is) az elmúlt 15 év legjobb Real Madridját, míg a vezetőség csapatot szeretett volna az új játékosokból. Azt hiszem a kommentedddel utólag maximálisan megtámogattad Perezt és az ő csapatépítési elvárásait.

Az viszont érdekelne, hogy miért volt könnyebb tíz évvel ezelőtt? Ráfogni a pénzre azért nem szép dolog, mert pont a múltkor vitattuk meg, hogy a Valencia egyetlen Kily Gonzalezt vett Zaragozából az első Bl szezonjára, aztán kinyomta azt a Laziot, amelyben Nedved, Sztankovics, Veron Simeone, Mihajlovic, Nesta, Boksic, Salas nyomta. Tudod az is érdekes, hogy még az általad nem sokra tartott Koeman is simán nyert egy kupát a Valenciával, pedig neki nem volt kapusa, kibaszta a keret kemény magját a csapatból és olyan kombinatív támadóval sem rendelkezett,mint Mata, Banega és Pablo Hernandez. Ehhez képes az "előrelépés" relatív, hiszen ha nélkülük sikerült spanyol kupát nyerni, akkor jövőre simán meglehet a BL döntő.

szemeteske 2010.04.26. 15:29:32

Azért azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy a RM-nak a világ jelenlegi legerősebb csapata ellen kell(ene) megnyernie a bajnokságot! Ehhez képest ez az egy pontos lemaradás egész vállalható.
A BL-ben Pipita elqrta a ziccereket a Lyon ellen, és elszálltak, ez valóban baj, de ha most elküldik Pellegrinit, és nyáron megint kezdődik előröl az egész cirkusz akkor jövőre is itt fogunk tartani. Mondom ezt úgy, hogy személyes véleményem szerint Pellegrini erősen közepes edző.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 15:39:10

@pancho_sanza:

Én sohasem gondoltam úgy, hogy a csapatépítés egyenlő volna azzal, hogy "kibaszunk játékosokat" a csapatból. Adott esetben ez természetesen hozzátartozhat, de nem feltétlenül. Egyébként nem gondolom, hogy ne fejlődött volna szeptember óta a Real Madrid.

A Valencia problémája jelenleg nem elsősorban az, hogy nem tud venni, sokkal inkább az, hogy el kell adnia játékosokat. Ki tudja, hogy Albiollal a keretben nem nyerték volna-e meg az EL-t? Most majd feltehetően vagy Silvától, vagy Villától vagy mindkettőtől kell megválniuk.

Koeman nyert egy Király Kupát, tény. Közben szétverte a Valenciát, az utóbbi húsz év leggyengébb bajnoki eredményét elérve, ez is tény. Vajon hogyan ítélnéd meg Quique Sánchez Flores munkásságát, ha kiesne az Atléticoval az élvonalból, cserébe megnyerné a Copa del Reyt?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 15:39:57

@szemeteske: Mondok Neked pár edzőt. Benítez, Heynckess, del Bosque, Cúper, Guardiola, Rijkaard.
Hány hónap alatt érték el a Bl döntőt aktuális csapataikkal? Szerinted, ha Benzemát és Kakát nem tudta beépíteni 10 hónap alatt, akkor milyen játékosokból "építene" egy csapatot?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 15:45:38

@Csöncsön: Matát, Pablo Hernandezt, Banegát, Brunot, Mathieut, Moyát, Cesar Sanchezt a gólya hozta?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 15:48:47

@pancho_sanza:

Hmm, érdekes lenne kiszámolni, hogy ezekre a játékosokra _összesen_ mennyit költött a Valencia. Kitennék-e nem Cé, nem Kaká, de mondjuk Benzema árát?...

TheSt!g 2010.04.26. 15:49:25

@pancho_sanza: Rijkaard ha jól emlékszem 33 hónap alatt. Ehhez képest Pellegrininek még bőven van ideje. :D

szemeteske 2010.04.26. 15:54:56

@pancho_sanza: Szerintem Benzemát a Lyonba kéne visszaépíteni, de nagyon gyorsan. Bár meglehet oda már nem férne be...
Remélem SAF elég vehemensen követeli majd a nyáron, és sikerül jó pénzért kiszállni belőle.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 15:58:28

@pancho_sanza: @Csöncsön:

Már direkt megnéztem a transfermarkton:

Cesar, Bruno, Matthieu, Mata ingyen (!) jöttek, Pabloért (aki saját nevelés) 1.000.000 eurót fizettek a Getafének, Moyáért 5-öt a Mallorcának, Banegáért pedig (akit még Koeman idejében vettek) 18-at a Bocának.

Benzema ára 35.000.000 euró volt...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 16:02:39

@Csöncsön: De a Valenciának nem is C-t kell vennie, hanem pontosan ilyen játékosokat. téves úgy beállítani, mintha Emery nem kapna semmit, hiszen gyakorlatilag a fél kezdőcsapatát az elmúlt két évben igazolták.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 16:05:09

@pancho_sanza:

Ha meg tudná tartani a mostani keretet, és maradna Emery, nem zárnám ki, hogy jövőre még előrébb lépnének. (Még egyszer: 10., 6., 3., úgy, hogy az utolsó két igazolási szezont vastagon pluszban zárták.)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.26. 16:07:48

valencia a spanyol bajnokság arsenalja.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 16:17:37

@imici77:

Van benne valami. :-)

(Az a különbség, hogy nekik nem sikerült fölépíteni a csodastadionjukat, amely most ott áll félkészen a város közepén.)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.26. 16:19:56

@Csöncsön: meg az egyik középcsapat, a másik meg az Arsenal. más különbséget én sem látok. :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.26. 16:20:41

@Csöncsön: Nem valószínű, hogy marad Emery. Elégedetlenek vele. Ha marad is nagyban függ a jövője Blanctól és a Real új edzőjétől. Ha sikeresek lesznek, akkor nagyjából biztos, hogy az Atlético, Valencia és a Villarreal is hoz egy-egy külföldit az utóbbi két-három év szakami kudarcait lezárandó. Örülnék neki, ha az alsóházon is végigszaladna a szakmai felfrissülés, mert így tényleg csak azok az edzők maradnának, akik megérdemlik és ők is tanulhatnának egy csomót.

Zolte 2010.04.26. 17:15:51

Ha már edzőkérdés: Benítezt a Madrid sose hozza edzőnek. Nem az a bajom vele, hogy nem jó edző (bár, ha összességében nézzük, akkor az), hanem sorozatosan rossz döntéseket hoz. A tavalyi PL-t is simán megnyerhették volna, ha képes lett volna a holtponton (január-február) átlendíteni a keret elszántságát. Szegény Rafa igazolásai is rendre bukták, a végeláthatatlan rotálós kedvéhez meg béna a kispad.
Josét én is azért látnám szívesen, mert jól vissza tudna szólni Péreznek. Másrészről pedig talán tudna végre a Madrid kezdő 11éből egy csapatot is formálni, aztán a lustizó "sztárok" is kicsit észbe kapnának. Nem kedvelem SAF-t, de nevelni azt tud, ide pedig az kell. Bár az én perverzióm még Magathot is kipróbálná a Realnál, ha sikerülne Felixnek elviselnie a Liga légkörét.
@Endoscope: Lehet, hogy VdV nem a világ legjobbja (sőt), de jó akar lenni és keményen odateszi magát, amit jobban becsülök akár Kaká zsenijénél, akár Guti 3-4 forintos labdájánál meccsenként.

szemeteske 2010.04.26. 18:03:38

Sokan szeretnék a Special One-t Madridba, de lássuk be, ha Ő jön és nekiáll megvívni a politikai csörtéket a klubvezetéssel, meg összeakaszkodik a helyi sportsajtóval, akkor abból megint csak bulvármédia lesz, nem bajnoki cím, meg BL menetelés.

horas 2010.04.26. 18:12:33

@pancho_sanza: Laurent Blanc?
Emery nálam annyi,hogy a keretből közelítőleg kitudja hozni azt ami benne van,de többet már nem igazán.Se kupa se EL,viszonylag hullámzóan ott vannak a 3.ik helyen,és ehhez kellett a Sevilla összeroppanása is.
Benítez ezzel a kerettel valamit nyert volna idén szerintem.
@szemeteske: Ez nagyon ott van,igen,erre is nagy a sansz.

Mourinho már nem a király 2010.04.26. 18:14:45

@Zolte: Benitez napok kérdése és Juve edző lesz. Meg szerintem viszi magával Torrest is.

horas 2010.04.26. 18:20:41

@Anthony (kick-ass): Azért az komoly ütközet lesz.
Torres-ért minimum 30 m felett kéne csengetni.
Viszont Torres szerintem sem akar meradni ebben a bomlásnak indult Liverpool-ban,de a nyilatkozatai alapján elég lojálisnak tűnik anglián és spanyolországon belül nehezn tudom elképzelni az eddigi csapatain kívül,olaszország meg jelen esetben nem a legcsábítóbb hely egy ekkora klasszis számára,a Juve jelenlegi alakjáról nem is beszélve.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 19:21:34

@horas:

Emery kapcsán ne felejtsük el, hogy története legnagyobb sikerét elérve följuttatta a Primerába az Almeríát, amelyből egy kifejezetten stílusos, jó focit játszó csapatot épített, amely többek között a Real Madridot is legyőzte újoncként, a Barcával meg ikszelt, senki se verte őket agyon, és majdnem még az EL-helyért is versenyben voltak. A Valenciánál meg egy szétrombolt morálú csapatot épített újjá.

Szerintem a Liga egyik legjobb edzője. Kíváncsi vagyok, hova megy nyáron.

horas 2010.04.26. 19:49:02

@Csöncsön:
Arra emlékszem az Almeria-nál télleg nagyon jó munkát végzett,teljesen ésszerű volt egy komoly csapathoz való szerződése,de előrelépést nagyon nem érzek,szűkös eredmények egy nem szükös képességű csapattal.
Azokkal a kiscsapatokkal akik produkálták egy-egy kiugró szezont -főleg a másodosztlyból feljutottak közül- Dunát lehet rekeszteni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 20:10:06

@horas:

Amikor átvette a Valenciát, 10. volt. Az első évében 6., a második évében (most) 3. Az tényleg kisebb csalódás, hogy a kupákban nem tudott nyerni, sőt döntőzni sem. Mindig valami banánhéjon csúszott el a Valencia (tavaly a CdR.-ben egy 92. percben kapott góllal, idegenben lőtt kevesebbel estek ki a Sevilla ellen, idén a Depor ellen szintén az utolsó pillanatokban bukták a továbbjutást, az EL-ben meg az Atleti ellen idegenben lőtt gólok miatt szintén).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.26. 20:12:23

@Csöncsön:

Aláírom, hogy e három sorozatból egyet Benítez megnyert volna.

Mourinho már nem a király 2010.04.26. 20:23:11

@horas: most nyilatkozta Torres, hogy ha sokáig Angliában marad akkor maradandó egészségkárosodása lesz. Spanyolba max. a Barcába mehetne, de ott nincs hely, szóval marad Olaszország. Ott az Interben nincs hely, a Milan nem vesz ilyen drága játékosokat.
A Juvenak lesz pénze is, ha Benitez lesz az edző az egy plusz (azt nyilatkozta Torres, hogy egyedül miatta ment a Poolba és nagyon sokat tanult tőle)

horas 2010.04.26. 20:30:11

@Csöncsön: A Valencia-nak az a szezonja legfőképp szerintem nagyon rossz hullámvölgy/válság kezelés miatt lett olyan amilyen.
Érezhetően valami megtört abban a csapatban,az edző váltás indokolt volt,de Koeman eléggé bábunak tünt a vezetőség kezében,az ő diktátorkodás szerűsége eléggé visszaütött, a csapat mikor a két fontosabb sorozatból kiszállt,egész szezonban Koeman-t akarták megbuktatni,és onnan látszik,hogy inkább felszínes problémák lehettek ott,mert az óriási visszaes és hullámvölgy ellenére elég könnyedén húzták be a spanyol kupát.Nem volt az rossz csapat,előzö szezonban a Roma-t előzték meg símán a csoportban kiejtették az Inter-t és a Chelsea is vért izzadva ejtette ki őket.
Mindenképp szerintem vezetőségbeli hibákról is beszélhetünk azzal a szezonnal kapcsolatban.Szal olyan nagy csodát akkor sem tett Emery szerintem.

horas 2010.04.26. 20:35:31

@Anthony (kick-ass): Ezeket olvastam én is,de nehezn tudom elképzelni,hogy torres-nek olyan marha csábító lehet ez a jelenlegi Juve és valószinüleg az Európa Liga.
Torres-nek a világ minden csapatában van helye,de inkább Gerrard-ot akarja Mourinho.
De ha Torres igazolható elsz,nem árt megfontolni Milito max 2 szezonja van még ezen a szinten amiben most játszik.

horas 2010.04.26. 20:38:18

Torres jöhetne símán Milito tud játszani a szélen is,sokkal inkább mint Eto'o...

horas 2010.04.26. 20:43:45

@Anthony (kick-ass): Annyi biztos,hogyha Gerrard elmegy lehúzhatják magukat mert akkor Torres sem marad.(Valószinüleg ezért nem megy el Gerrard.)
Mascherano évek óta menni akar,Benítez szintén zenész,neki is nagyon kifele áll a szénája.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.04.27. 09:18:46

@horas: Úgy néz ki, hogy a következő három évben Laurent Blancra bízzák a Sevillát. Miután a vezetőség elég következetes és Jimenez mellett jóval az illemhatáron túl is kitartottak, így nem valószínű, hogy legalább egy évet ne húzna le. Meglátjuk mire lesz képes, de szerintem a jelenlegi Sevillában egy jó edző sokkal jobb befektetés, mint két-három játékos.

@Csöncsön: Nem Koeman baszta ki a csapatból Albeldáékat, hanem az elnök, Soler. Ha jól tudom, az akkori csapatkapitány, Baraja is elítélte a cimborák hazugságait és ez gyakorlatilag széttagolta szedte a csapatot. Ráadásul Koeman olyanokat mondott, hogy a csapat abszolút komolytalan és folyamatosan ki volt akadva, hogy némelyikük olyan buta, mint egy szellemi fogyatékos és folyamatosan elkésik (Joaquín). Nem tudom Emery hová megy, lehet, hogy a Bordeuxnál benne látják Blanc utódját.

hmikey 2010.04.27. 12:44:23

Guardiola azért tudott (szerintem persze, de én sem vagyok szakember) relatív gyorsan nagyon jó csapatot csinálni, mert egyrészt megvolt a nyersanyag (a mostani keret nagy része már ott volt), és akik jöttek, azok túlnyomó részt már addig is az ő irányítása alatt voltak a B csapatban. Másrészt persze valószínűnek tartom, hogy igen komoly a csávó fejben, és nagyon jól rendet tud rakni az öltözőben meg az agyakban. Gyanítom Dinnyónak is azért kellett mennie, mert nem tudott már vele ő sem mit kezdeni, ha bulizni akar, menjen bulizni :)

horas 2010.04.27. 15:52:54

@pancho_sanza:
Igen,nekem abszolút disszonáns volt Koeman arrogáns önkényuralmi fellépése,főleg úgy,hogy akkor érkezett és úgy beszélt a csapatról játékosokról mint vaami nevelőintézeti tanár a lelencekről,és annak a fényében is felettéb fura,hogy akkor érkezett,neki semmiről sem kellett volna fingjának se lennie,nagyon báb volt ő a vezetőség kezében és a háttérből jövő tisztogatási hullámnak.Végül ki vette el a balhét?Koeman.
Mikor elment és újra pályára lépett Angulo(aki már évek óta csak kerék kötő volt a csapatnál),szinte felrobbant a Mestalla ezzel is ünnepelve a szemét diktátor Koeman távozásást...
süti beállítások módosítása