Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Jornada 24 - A forduló beharangozója

2010.02.27. 18:22 Garcia bőrmester

Az igazán érdekes spanyol csapatok szinte maguk írják az egyes fordulók beharangozóit, amióta újra kétfrontossá vált a harc számukra. Káosz van Európa szerte és ez természetesen hatással van a spanyol klubok szereplésére is. Amióta a futball anyagi és szakmai elvárások forgatagából áll Európában, azóta a csapatok jó része arra kényszerül, hogy minimális energia és anyagi befektetéssel próbálja kihozni magából a maximumot.  A nemzeti bajnokságok ugyan megkülönböztethetők tempó, nézőszám, lapok száma miegyéb alapján, de ha összetalálkoznak az EL-ben, kitalálhatatlan, hogy mi történik. Hosszú távú következtetéseinkkel megvárnánk inkább a hosszú táv végét, mert a futballt nem, mint globális megjósolandó jelenséget szeretjük, hanem úgy önmagában, mint szórakozást. Nem is mennénk bele abba, hogy melyik bajnokság erősebb és miért, mekkora kudarc a spanyol csapatok szereplése, mert a világmegváltó érzés nem az, hogy statisztikákkal foglalkozunk és tendenciákat fogalmazunk meg, hogy később kiálljunk elméleteink mellett vagy éppen keressünk másikat a csődöt mondottak helyett.
Olyan, hogy „spanyol csapatok” (most éppen ez a bajnokság a témánk) nem létezik, olyan van, hogy Valencia, Sevilla stb., aki létfontosságú hasonlóságokat talál a bajnokság jelentős csapatai között, az nem látja, csak nézi. Mi komoly esélyt látunk arra, hogy jó meccseket hoz a 24. forduló. Több európai szintű párharc lesz, úgy, hogy a Real és a Barca ezekben nem is érintett.

A listavezető éppen egy pármeccses hepe-hupát él át, és az ellen a Malaga ellen kell begyűjtenie a három pontot, amely az utóbbi 14 meccsén egyszer kapott ki a bajnokságban. Valószínűsítjük, hogy amint a sérüléshelyzet javul a bajnoknál, visszatér minden a régi kerékvágásba és a mostanihoz hasonló meccseket könnyedén nyerik majd, meg ezt is most. Abidal és Keita biztosan nem lesznek, míg Xavi és Dani Alves jó eséllyel igen. Barcelona-Malaga 2-0

A Real Madrid a hazai fronton hasonló meccsre számíthat, mint pár hete a Xerez ellen. Az első gól megszerzésének időpontja lesz a döntő a mérkőzés további sorsa szempontjából. A Tenerife az elmúlt időszakban egyszerűbb ellenfél saját pályáján, mint a bajnokság elején volt, a Real pedig 15 gólt szerzett az utolsó 5 meccsén. Itt sem kérdéses a kimenetel, főleg úgy, hogy C.Ronaldo és Kaká számára az ilyen meccsek, amelyeken egyértelműen gyengébb az ellenfél, remek lehetőségek, akár csak 10-15 perc parádézásra is, amivel meglesz a három pont. Valószínűleg már az első félidőben lesz előnyük, amit csak megerősíteni kell a másodikban. Tenerife-Real Madrid 0-3

A dobogós Valencia a teljesen kiszámíthatatlan Atlético Madridhoz látogat és sok gólra számítunk, mert egyik csapat sem a védekezéséről híres. Az Atléticótól láttuk, hogy ha van presztízse a mérkőzésnek, akkor tudnak kapaszkodni a győzelemért, viszont azt is többször, hogy mennyire lélektelenül is tudnak szerepelni. A Valenciának adunk több esélyt a győzelemre, mert sokkal kiegyensúlyozottabb, konkrétan a BL-ért hajt és mert az Atlético védelméről nem tudjuk elképzelni, hogy ellenáll a Valencia támadósorának, akik közül Banega tavaly épp a matracosoknál szerepelt, elég rosszul. Atlético Madrid-Valencia 2-3

Szintén rangadót rendez a Sevilla, akik az Athletic Bilbaot látják vendégül, miután biztató döntetlent értek el Moszkvában. Egyáltalán nem volt biztató azonban, amit a Bilbao elért az Anderlecht ellen, így a Caparrós által beígért szereplés helyetti durva kiütés után, nem sok eséllyel szállnak harcba a negyedik helyezett ellen. A hazaiaknál Negredo és Zokora mindenképp hiányozni fog eltiltása miatt, míg Fabiano és Capel, akik Oroszországba sem utaztak el valószínűleg sérülésük miatt hagyják ki a meccset. Sevilla-Bilbao 1-0

Szívünk szerint a Villarreal-Depor meccset is a rangadók közé sorolnánk, de az eszünk azért mást diktál. Míg a Villarreal nyelte a gólokat az elmúlt két meccsén, ráadásul egész Európa szeme láttára, addig a Depor ehhez képest árnyékban szenvedett és noha legutóbb lebírták a Xerezt, ez az egyetlen sikerük volt négy utolsó meccsükön. Attól ők még nem lettek jobbak, hogy a Villarreal csúnya vereségeket szenvedett, így a hazaiakat tartjuk esélyesebbnek a győzelemre. Villarreal-Depor 2-1

Múlt heti veresége előtt a Zaragoza életre kelni látszott, és kezdett szépen elaraszolgatni a kieső helyek közeléből. A Sporting elleni hazai bukás azonban sejtetni engedi, hogy az új szerzemények ereje véges és azért csapatszinten még bőven összezavarhatók. Vendéglátójuk a Getafe, amely jó játéka ellenére nem igazán tudja behúzni a három pontokat és utolsó hét meccséből csak egyet nyert meg. Michel csapatát erősebbnek érezzük, de a szerencse ezúttal a vendégek mellé áll. Getafe-Zaragoza 2-2

Az ötödik helyen álló Mallorca, akik eddig összesen 7 pontot szereztek idegenben, ahhoz a Valladolidhoz látogat, amely Karácsony előtt nyert meccset legutóbb. Egyikük sem fogja tudni megverni a másikat, így döntetlennek kell születnie. Valladolid-Mallorca 0-0 A Sporting Gijónnak mindenképp kellene a három pont az Osasuna ellen, míg a vendégek a semmi közepén tanyáznak, a táblázatot tekintve, de annyira stabilak, hogy ne legyen vereség a vége. Sporting Gijón-Osasuna 1-1. A Xerez le tudja győzni hazai pályán az Espanyolt, míg a Racing-Almeria meccsnek érdekes módon, a formák alapján a vendégek lennének az esélyesei, de a Rcing nem rosszabb. Xerez-Espanyol 1-0, Racing-Almeria 2-2

 

 


 

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr191795339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.27. 19:24:01

"aki létfontosságú hasonlóságokat talál a bajnokság jelentős csapatai között, az nem látja, csak nézi."

Finom beszólás Panchonak? :-)

Egyébként egyetértek. Pontosabban nem értek egyet azzal, hogy minden spanyol csapat egyforma (mert ugyebár ez Pancho vesszőparipája). Elég nehéz nem látni a különbséget pl. a Valencia és a Sevilla, a Gijón meg a Depor (stb.) játéka között.

Garcia bőrmester 2010.02.27. 19:28:40

nem beszólásnak szántam, hanem a hétközben zajló vitával kapcsolatos álláspontomnak, úgy általában

sporttárs 2010.02.27. 20:42:51

Higuain nagy csatárrá nőtte ki magát. Ma két klasszisgól eddig.
Úgyhogy ebben nem értek egyet Panchóval, de a spanyol focit illető egyéb véleményével maradéktalanul.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 20:49:05

A szokásos boldogságom, melyet egy Higuain dupla okoz mellett a mai meccs eddigi pozitívuma egy rég látott védés Casillastól, és a magánéleti válságból való kilábalás jeleként legalább részben történt borotválkozás részéről:))) Mellesleg Marcelo nem volt gyenge az első gól előtt.

montipájton 2010.02.27. 21:03:30

@_Maverick: Hm, elkiabáltad volna Casillast? )))

Amúgy full szabálytalan gól volt. De kellett hozzá a kényelmeskedése.

sporttárs 2010.02.27. 21:04:29

Így kell reagálni köcsög bíróra, kaka. :))
(Hogyan birtokolhatta volna egyértelműbben Casillas a labdát? Fogta a kezében.)

krysal 2010.02.27. 21:06:34

@_Maverick: nem volt gyenge, csak azt nem értem, hogy hagyták olyan vagányul rohanni a kapu felé, senki nem rontott rá.

Higany góljai közül az első volt igazán nagy. Hopp. Közben 1-3. Én meg olvasgatok. Nahiszen.

rizla 2010.02.27. 21:08:38

hihetetlen, hogy miket nem bír belőni a tenerife. tiszta lövőhelyzetben középről belepasszolja casillasba

sundin 2010.02.27. 21:36:27

@Garcia bőrmester:
Egyébként érdekes dolog ez a statisztika tényleg, én sem szeretem, mert minden relatív, de az idei eredmények uefa-koefficiense alapján a spanyol bajnokság a legerősebb.
Persze tök jól hangzik, hogy az-bányász Kóma gólkirály lenne a ligában a Brűzs meg dobogós.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 21:38:42

Óóó, ha Higuain emelése beesik...

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 21:39:44

@rizla: Igen... Ez a Tenerife hihetetlen szimpatikus! Már a Barca ellen is mentek csak mentek előre, de egyszerűen nem mennek be a helyzeteik, hátul meg előbb utóbb bekapják... Remélem nem esnek ki!

sporttárs 2010.02.27. 21:42:43

Gyenge a Real védelme, bár a Tenerife a Barca ellen is megcsinálta a helyzeteit.

Mondjuk a Real elszórakozott helyzeteiről is hosszan lehetne értekezni, csak ők nem a kapust teszik naggyá.
Teljesen reális a különbség.

krysal 2010.02.27. 21:50:07

Egyrészt: RauuuuuuuuuuuUUUUUUUUUL!!!

Másrészt a posztban szereplő "Real pedig 15 gólt szerzett az utolsó 5 meccsén" mára a Real pedig 20 gólt szerzett az utolsó 6 meccsén. Fíííííííííínom.

halareaal 2010.02.27. 21:56:57

bármennyire is szimpatikus Granero, visszakerülhetne a helyére vdVaart. a holland ebben a szezonban általában bizonyított, amikor szerephez jutott. Granero ezzel szemben eddig sajnos kevésnek bizonyul, a kezdőhöz mindenképpen. Guti ha jó formában tér vissza, elég kemény erősítés lesz Granero helyett, de vdVaarttal is előrébb lehetnénk bőven. Granerot meg lassabban építsük be, mert egyelőre eléggé kilóg. nah és oersze egy igazi posztot is kéne találni neki, nemtom most hol és mit játszott, de nem annyira fekszik neki.

Higuain emelése kurva nagy gól lett volna,. kár h kapufa lett. az első kettőről nincs nagyon mit bezsélni sztem, szokásos Higuain-gólok, neki ez már már rutinmunka.

halareaal 2010.02.27. 21:59:10

egyébként spanyol bajnokihoz mérten sztem ez a meccs, főleg az első félideje, igen nagy iramot hozott, aztán a Tenerife nyilván elfáradt, de az elején volt hajtás keményen. ha a Sevillával is egy ilyet játszunk, akik azért vannak olyan jók, mint a Lyon, akkor az tökéletes felkészülés lehet a BLre.

Mrs Wallace 2010.02.27. 22:14:36

Szép volt! És végre Raúlllll:)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.27. 22:40:42

@Csöncsön: Hát nem tudom Manolo Jimenez vagy Unai Emery milyen takttikai repertoárral vértezte fel csapatát az elmúlt szezonokban, de nem tűnik úgy mintha regnálásuk alatt lényegesen új dolgokat hoztak volna. Meghúzták a kötelezőket kényszerből, általában nem mentek vele semmire, így visszatérnek a begyakorolt dolgokhoz. Nem látom, hogy tudnának alkalmazkodni az ellenfélhez, csak az eltiltásaikhoz és a sérültjeikhez. Azt gondolom előnyben van velük szemben az a csapat, amelyik hétről hétre ellenfélhez igazodó taktikával készül fel. Valószínű ez volt a Bilbaó veszte is, hiszen a nagyszerű spanyolországi kupatapasztala (kupadöntő), állatólag kiemelkedő játékosai és kiegyensúlyozott bajnoki szereplése ellenére gyakorlatilag minden második meccsén megalázták. Mondhatjuk, hogy a spanyol kupa gyakorlatilag szart sem ér egy El-hez képest?

bög 2010.02.27. 22:49:27

pedro a barca higuainja

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 22:56:25

Nézem a Barca meccset, és lenne egy kérdésem a Barca szurkolókhoz. Amellett, hogy zseniális a csapat, nem érzik úgy néha, hogy kiszámítható néha a zsenialitás? Lehet most abszurd a fogalmazás, de úgy értem, hogy néha már lehet tudni, hogy igen, és akkor ott még visszateszi vakon, mert tuti jön valaki, stb.

Ez persze nem negatív észrevétel, mert továbbra is szenzációs dolgok vannak, meg a legtöbbször hiába lehet tudni, hogy mi lesz a trükk, mert tehetetlen az ellenfél és/vagy a trükk eleve a védők helyzetéhez alkalmazkodik, csak annak tükrében TV-n át látszik mi lesz.

rizla 2010.02.27. 23:02:35

@_Maverick: nézd, másfél év alatt már annyira kiforrott a játék, hogy nyilvánvalóan könnyebb felkészülni belőle, mint mondjuk a madridéból. ettől függetlenül a malaga csak a szerencsének köszönheti, hogy nem áll szopásra, amit csinálnak, az gyakorlatilag nem is futball. alig birtokolják 20%-ban a labdát, megúsztak egy pirosat is.

2010.02.27. 23:02:38

@_Maverick: Idén pedig sokkal gyorsabban letudjuk a támadásokat, mint ezelőtt. Nekem pont az hiányzik, hogy a tili-tolival, kényszerítőkkel ziccerig kijátsza a csapat.
Ma viszont csak egy befejező csatár hiányzik, semmi más.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 23:09:28

@rizla: Ebben egyet értek ezzel a meccsel kapcsolatban.

BillyMack 2010.02.27. 23:28:46

Végre egy átlövés:)

BillyMack 2010.02.27. 23:32:02

Valaki egyébként megmondaná mért nem Yaya játszik Serigo helyett???

rizla 2010.02.27. 23:41:23

hát ez kibaszottul hihetetlen.

bög 2010.02.27. 23:43:30

basszus xavi mekkora passzt adott

blanco feri: ez igazi bárcás gól volt

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.27. 23:50:15

@rizla: Olyannyira, hogy már nem is láttam, mert az első gól után kikapcsoltam a TV-t, hogy vége, a Malaga nyilván nem megy át a félpályán...:)

BillyMack 2010.02.27. 23:58:24

@krysal:

Nem találtam róla semmi infót, nem hiszem, hogy sérült lenne.

luqe 2010.02.28. 00:04:31

A Lyon ellen Alonso nem játszhat eltiltás miatt (meg Marcelo sem), kíváncsi vagyok Pellegrini meghúzza-e, hogy csak Lass legyen a vkp, előtte VDV-Kaká-Ronaldo-Benzema-Higuaín.

Igazán fasza akkor lehetne, ha a következő bajnokin is megpróbálná, de hát a Sevilla ellen nem sok lehetőség van a kísérletezésre...

A bajnoksághoz: idén a barcelonára maximum 3 komoly meccs vár, egy sevillában, egy valenciában egy pedig madridban. A többi csak kötelező 90 percek... A malaga még ilyenkor sem mert támadni, akkor mástól mit várjon az ember. Pedig 1-1ben Obinna, Nene, Baha, Duda simán átjátszhatja bármelyik barcelona védőt (és kétszer ezen a napon amikor eszükbe jutott, meg is tették). Nem arról van szó, hogy Manuel Pablo akar versenyt futni Usain Bolttal...

Persze ha a barcelona nem bénázik annyit, hamarabb eldönthette volna a meccset, de nem csak ennyi helyzetet elbénázni lúzerség, hanem az ezáltal adódó alkalmat még csak meg sem próbálni meglovagolni az igazán az...

krysal 2010.02.28. 00:07:49

@BillyMack: elképzelhető, hogy én tudom rosszul. Úgy rémlik, ezt olvastam valahol. Sry.

@luqe: ennyi erővel ugyanez igaz a Madridra is. Ezért van igazán dupla tétje az ilyen meccseknek, mert ezek kötelezők.

2010.02.28. 00:11:37

@luqe: Nektek már annyi komoly meccsetek se lesz, ráadásul ha nyertek ellenünk otthon, akkor valószínűleg tiétek a liga.

Nyáron remélem az új elnök egy Zlatan+40m Higunainért cserét összehoz.

sporttárs 2010.02.28. 01:23:07

Hetvenszázalékos labdabirtoklás gólok nélkül: ezt hívják dögunalomnak.

halareaal 2010.02.28. 01:40:29

@luqe: nem hiszem, h meghúzza, sztem mind2 Diarra játszani fog. mondjuk az a felállás amit te írtál, elég életszerűtlen, 1 vkp még ok, de mellette 5 támadó kp vagy csatár? az haggyán, h a középpályás védekezés, mint olyan nem létezne, de a támadók így egymás elől vennék el a teret. Guti remélem lesz a Lyon ellen, ha mondjuk ő játszana visszavontabban, kb azt amit Alonso szokott, az lenne a legjobb.

2010.02.28. 09:33:41

@sporttárs: Semleges szurkolóknak lehet az, de szerintem se a barca se a malaga szimpatizánsok nem unatkoztak tegnap, és ez a lényeg. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.28. 10:04:18

@pancho_sanza:

Jimeneznél én is azt látom (de remélem, gotanfun majd kijavít), hogy nem tud mit kezdeni a Sevilla keretével, amelyben szerintem több van. Juande Ramos idejében Európa talán leglátványosabb fociját játszotta a Sevilla, aztán valami eltört. Persze egyáltalán nem biztos, hogy ezt a változást az edzőre kéne kihegyezni, annál is kevésbé, mert Jimenez azért hozott egy bronzot tavaly, idén meg simán megnyerték a BL-csoportjukat, és nagy esélyük van a nyolcba jutásra.

Emery viszont szerintem nagyon is megváltoztatta a Valencia játékát. Flores és Koeman idején inkább egy védekező csapat voltak, arra voltak beállva, hogy hátul stabilak, aztán egy-egy kontra elsül. Most (azaz tavaly) sokkal látványosabb, közönségszórakoztatóbb a játékuk. Ráadásul látszik a fejlődés is. (Egyébként a tavalyihoz képest a Sevilla is kicsit jobb idén szerintem.)

@_Maverick:

Szokás szerint teljesen egyetértünk! Jó lenne, ha bentmaradnának. (Emlékezhetünk, tavaly a Gijónt is kitömte mindkét nagy, idénre meg sokkal stabilabbak, szellemes támadójátékukat nem föladva. Simán el tudom képzelni, hogy hasonló változáson a Tenerife is átmenne jövőre.)

Tika_ 2010.02.28. 10:18:32

@bög: próbálok kulturált maradni, és kiveszem a "vegyél vissza" szófordulatot meg a b+-et a hsz-emből... így csak: ezt most miért kellett? ebben a posztban eddig béke volt. bántott itt téged valaki, ráadásul Barca szurkoló, hogy beszólsz??

rizla 2010.02.28. 10:34:53

@Tika_: nem tudom eldönteni, hogy ez a kommented most poén-e, segíts már

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.28. 11:02:39

A falra mászom a szombat késő esti meccsektől, esélyem sincs őket látni, mert pont akkor indul az ember lazítani. Azoktól akik látták: jobbak lettünk picit, látszik a fény az alagút végén?

@_Maverick: Ilyeneket a csajom szokott ellőni, nahát megborotválkozott (pedig szakállasan milyen helyes ez az Iker), újra tetováltatott (Sergio azért még cuki), túl rövid megint haja (pedig milyen jó pasi ez a Gerard) :DDD

BillyMack 2010.02.28. 11:06:10

@krysal:

Semmi gond, a tájékoztató szándék megvolt;)

Szerintem csak simán Pep szerelmes belé.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.28. 11:13:45

@csizsikpizsik:

Semmi gond nem volt a játékkal vagy a hozzáállással, az első félidőben 78-22% volt a labdabirtoklási arány. A Málaga tíz emberrel védekezett, de a helyzetek megvoltak, csak kimaradtak. Aztán Pedro villant egy nagyot, úgy nézett ki, megvan a meccs, Messi passz, Ini kapufa, majd teljesen váratlanul megkontrázták az elöl maradt Danit, de egy újabb nagy hajrával, egy Xavi, Dani, Messi háromszöggel sikerült kisakkozni a győzelmet. A végén egy gyönyörű Bojan-előkészítés után Ibra is gólt lőtt, de a bíró érthetetlen módon nem adta meg.

luqe 2010.02.28. 11:28:59

@halareaal: A lyon ellen is két vkp játszott, középpályás védekezés pedig még akkor is több lett volna, ha Dudeket rakják a középpályára... Alonso és Lass zavarja egymást, teljesen felesleges hogy 3 méterre ácsorogjanak egymástól. Nem véletlen van az, hogy egy meccsen vagy Lass játszik kurva szarul, vagy Alonso. Éppen amerre tendál a játék (jobboldalra, vagy baloldalra), az ott levő játékos "fog ki jobb napot".Annyit VDV és Kaká és tud védekezni... Érdekes, messinek meg xavinak, iniestának se törik le a műkörme, ha hátra kell menni.

Ez a "zavarják egymást" tegnap a tenerife ellen is nagyon jól játszott. Hót felesleges két vkp.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.28. 11:32:33

@Csöncsön: Ezt örömmel hallom (bár ez a helyzetkimaradásos dolog egyre inkább aggaszt. nem akarok megint a vesszőparipámmal jönni, de tavaly ilyen nem volt)

Sath 2010.02.28. 12:09:32

@BillyMack: sztem ha láttad stuttgart elleni meccset ott volt a válasz, mert szar idén. Pedig én is vágom milyen jó volt.

Alves azért nagyon kellett....

Messze volt a játék az igaitól de az, hogy az első félidő nem 3-0 tényleg csak mák, illetve a játékosok idegesek is voltak kicsit.

Ibra ellen viszont tényleg mindent lefújnak, nevetséges már, sztem ez is hatással lehet a játékára...

halareaal 2010.02.28. 12:13:17

@luqe: a Lyon ellen nem volt középpályás védekezés? azért gondold át még egyszer ezt, amíg nem támadott ki a Madrid, a Lyonnak nem is volt felépített támadásból komoly helyzete, csak a szöglet utáni kapufa, meg Casillas eladott labdája, aminek nincs sok köze a kpályás védekezéshez. emellett az egész meccset tekintve bőven nálunk volt többet a labda.

"Annyit VDV és Kaká és tud védekezni... "

nem, nem tud. egyikőjük védőmunkája se közelíti meg Alonsoét vagy Lassét.

Alonsonak kéne többet segítenie a támadásokat, és akkor támadóbb lenne a játék, anélkül, hogy feladnánk a stabilitást. ezért mondom, h legjobb az lenne, ha Guti játszana Lass mellett-előtt, ő biztos hozzá tudna tenni a támadásokhoz, ugyanakkor eggyel többen lennénk középen, ergo nem fenyegetne minden labdavesztés góllal.

az meg, h a Tenerife ellen mi látszik, nem sokat számít a BLben, 4 védővel és egyetlen védekező szellemű játékossal, sőt inkább úgy mondom, h egyetlen védekezni tudó játékossal a kpályáról, a Lyon könnyedén átrohanna rajtunk. még ha működne is elöl, h egymás hegyén-hátán vannak a támadóink, egy 4-4es eredmény akkor sem nekünk lenne jó.
egyébként pedig tegnap Alonso és Lass is jól játszoitt, mint ahogy az egész csapat, egyáltalán nem látszott, h zavarnák egymást.

montipájton 2010.02.28. 12:27:18

Tegnap a Real annyira volt egyértelmű elöl, amennyire gáz hátul. A Lyon ellen így féloldalasan nem lesz elég, ők nem fogják belsővel előzékenyen hasba passzolni Casillast ilyen ziccerekben.

A Barcának viszont tök elég lesz ez is a Stuttgart ellen, labdabirtoklás forever, akár gólt se lőjenek. (Azért fognak.)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.28. 12:29:32

A Real olyan simán továbbjut a Lyon ellen, hogy arra még ronáldóazigazigalaktikusmadridfehérbalett-Hegyi Iván is ráránt...

halareaal 2010.02.28. 13:13:00

@montipájton: "ők nem fogják belsővel előzékenyen hasba passzolni Casillast ilyen ziccerekben."

kétszer passzolták hasba a meccsen, egy támadáson belül. ezen felül volt egy kapufa, meg egy nevetségesen szabálytalan gól. mindezt úgy, hogy azért a győzelem nem sokáig forgott veszélyben, a védők pedig egyénileg jól teljesítettek, szal nem hiszem h annyira gyenge lett volna a védekezés.

montipájton 2010.02.28. 13:26:52

@halareaal: Az három ziccer, mellette volt egy olyan támadás, amikor a 16-oson belül passzolták ki lövésig (és erre írtam, hogy hasbalőtték Casillast, gyenge belsőzéssel, épp csak el kellett heverednien a füvön, hogy megfogja), ez tényleg nem sok, de a Lyonnak talán a fele is elég lesz az idegenbeli gólhoz.
Nyilván a középpályán már meg kell fognia a Madridnak a meccset, kérdés, kivel.

Xavi06 2010.02.28. 13:38:57

@sporttárs: A 2-6-nál is ennyi volt a labdabirtoklás, nyilván az is dögunalom volt :)
Amúgy egy ideje kifejezetten számolom, 10 beríásodból átlag 8 Barca fikázás, ez az elfogulatlan vélemény, ugye? :)
Elég nehéz időket élhetsz meg, hogy kutatni kell minden esetben, hogy mibe lehet belekötni, a tavalyi év meg kifejezetten kellemetlen lehetett :)

luqe 2010.02.28. 15:52:19

@halareaal: Az első 15 percben kb. hatszor jöhetett veszélyes szabadrúgás szituból a Lyon, 30-35 méterre a kaputól. Miért? Mert átszaladtak a középpályán, és csak elkaszálni lehetett őket az utolsó pillanatban, nehogy nagyobb baj legyen.

VDV és Kaká valóban nem tud úgy vedekezni, mint KÜLÖN-KÜLÖN Lass vagy Alonso, de együtt a kettő utóbbi baromira nem jó... Aki még emlékszik a "két videókártyát használunk" Nvidia féle SLI hajnalára, az érti az analógiát... Ha ketten ott vannak, kb 11%-al hatékonyabb esetenként csak a védekezés, cserébe viszont -1 emberrel kevesebb a támadó szekcióban.

Az a gáz, hogy a franciák ellen 2 vkp-val a csapatban fogunk gólt kapni valami teljesen röhejes szitu után. Ennyi erővel tök felesleges ott lenniük... Különben meg ha a Madridnál van a labda, hova kell annyi védő? A legnagyobb baj amúgy is az az Alonso-Lass párossal, hogy mivel ők 2 méterre állnak egymástól és általában egymásnak tologatják a labdát (a tegnap kivétel némileg, mert Alonso hosszabb passzokat is bevállalt), amikor előre kéne passzolni, (mivel ott 1 madridi 4 védő gyűrűjében van - ergo elveszti a labdát) eladja, és gyakorlatilag a saját elvesztett labdáját kéne visszaszerezni.

Ehelyett 1 vkp és kicsit több futás kéne, hogy hibára kényszerítsék az ellent, hogy inkább szabadítsanak fel, mintsem kontrát vezessenek (hisz ott a félsz, ha elhal a kontra, 4-5 támadó vezeti a védelemre a labdát...). A jelenlegi helyzet inkább az, hogy ugyanúgy 1 passzal át lehet játszani Alonso-Lass kettősét, ahogy 1 passzal lehetne akkor is, ha csak egyikük lenne pályán.

Elhiheted, ezzel a deffenzív taktikával sima kiesés lesz a Lyon ellen. Nem fognak a franciák nyerni, 1-1 vagy 2-1 lesz a Madrid javára (vagy esetleg a végén 2-2 amikor kinyílik a csapat), szóval semmiféle alázás nem lesz, de a továbbjutásra csak a papírra és eredményre tekintvén volt csak esély.

Ráadásul külön jó, hogy a kezdőcsapat 70%-a megy válogatott meccsekre, a Lyoni meccs pedig a válogatottmeccs-sevilla-blmeccs sorozat utolsó állomása lesz, valószínűleg megint rég nem látott indiszponált képet fog mutatni a csapat.

halareaal 2010.02.28. 16:27:47

@luqe: "A jelenlegi helyzet inkább az, hogy ugyanúgy 1 passzal át lehet játszani Alonso-Lass kettősét, ahogy 1 passzal lehetne akkor is, ha csak egyikük lenne pályán."

hát ez sztem baromira nem így van. védekezésben se Lassal, se Alonsoval nincs különösebb probléma. nem véletlen, h kevesebb gólt kapunk, mint tavaly, sokkal stabilabb a csapat, mint amikor Lass és Gago volt középen, vagy amikor még Lass nem is volt.

egy Alonso-Benzema csere biztosan nem növelné annyira a támadások hatékonyságát, mint amennyire gyengülnénk középen.

"Különben meg ha a Madridnál van a labda, hova kell annyi védő?"

hát ha Alonsot vagy Lasst kivesszük, és helyettük benyomunk egy csatárt, biztos nem lesz annyit a Madridnál a labda.

nem az a gond, h egy klasszikus vkp kevés, mert bőven elég lehet, csak
1,Alonsonak nem klasszikus vkp-t kéne játszania, a képességei sem erre a legmegfelelőbbek,
2,olyan támadójátékosok kellenének, akik valóban védekeznek is, na most Cé kilőve ilyen téren, Kaká pedig még a támadó feladatait sem tudja megoldani egyelőre, szal így nehéz.

Messiékkel meg kár példálozni, a Barca tök egyedi játékot játszik, arra a Madrid alkalmatlan lenne, más a keret.

halareaal 2010.02.28. 16:30:31

@luqe: attól, h volt egy-egy buta szabálytalanság, még nem rohantak át a kpályán. a Lyon van olyan képességű csapat, hogy átlépje az ellenfél térfelét, hiába várnánk h azt hozzák, mint a Zaragoza.
de nem is értem, ha te azt mondod, h még 2 vkp is kevés volt, akkor hogy akarsz eggyel kiállni? ha szted így is átszaladtak rajtunk (mellesleg mindezt úgy, h küzben M. Diarra elég jól játszott), akkor egy szem Lassal a fedélzeten mi történne?

Keelhaul 2010.02.28. 17:55:18

Ja, ezt a fenti vitára írtam. Amúgy szeretem Higuaínt, de a tegnapi édeskevés lesz. Bár a kedves barátném azt mondta a meccsről, hogyha minden focimeccs ilyen lenne, ő szívesen nézné. 2 percenként volt helyzet a második félidő elején. A Madrid szempontjából az a probléma, hogy nem mind madridi helyzet volt.

még1: puhl akkor f*ságot mondott marcelóval kapcsolatban, hogy majdnem zokogtam. Marcelo pont azt csinálja meg, ami plusz, viszont a minimumot nem képes nyújtani. Tegnap is keresztbe vissza szopatták a Tenerife jobboldali játékosai, megjegyzem a szabálytalan gól előtt is máshol kóricált. Rohadt idegesítő az állandó szereptévesztése. Vetekszik Lassanaval.

Keelhaul 2010.02.28. 17:56:00

@Keelhaul: Szarul fogalmaztam. Szeretem Higuaínt. A meccs jópofa volt, DE a teljesítmény édeskevés lesz, pam pam pam

halareaal 2010.02.28. 22:19:59

@Keelhaul: ja, de Gutira nem lehet alapozni. a 4-5 (az idei szezonja nem rossz, szal inkább 10-12) ihletett meccsén nyilván jobb vdVaartnál, a többi alkalommal nem nagyon.

egy 5-1es győzelem után meg a legnagyobb hülyeség fanyalogni, nyilván a Lyon jobb csapat, mint a Tenerife, és nehezebb meccs lesz, nem hiszem h van aki ezt másképp gondolja.

halareaal 2010.02.28. 22:23:56

@halareaal: mármint ezt vdV és Guti összehasonlítására írtam, Alonso helyett nyilván Gutinak kéne inkább játszania, mint vdVnek, mivel Guti azért játszott mér azon a poszton.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.28. 23:06:36

Az Atlético a Sevilla és a Barcelona után a Valenciát is legyőzte. Múlt héten meg kikaptak az Almeríától.

Amennyit láttam a meccsből: a Valencián meglátszott a csütörtök éjjeli 120 perc, a második (meglehetősen furcsa) piros lap után pedig összeomlottak. Szerintem most nem is elsősorban a vereséget fájlalják (a Vicente Calderónban nincs csapat, amely ne kaphatna ki), hanem hogy szinte minden védőjük kidőlt, kipontozódott.

sporttárs 2010.03.01. 00:36:22

@Xavi06: Nem hiszem, hogy olvasol, mert akkor értenél is. Odaírtam: labdabirtoklás gól nélkül, az az unalom. Szerinted a 2-6 ez a kategória?
Fikázás az volt, amikor a Stuttgart ellen azt írtam, hogy fos, de azzal nem maradtam magamra, finoman szólva.

De akit kielégít hetvenhat keresztpassz, lelke rajta, én helyzeteket meg gólokat szeretnék egy focimeccsen, a labdabirtoklás gazdasági kategória.

Xavi06 2010.03.01. 01:09:50

@sporttárs: Nem hiszem, hogy olvasol, mert akkor értenéd a lényeget. Folyamatosan fikázol, és próbálsz mindenbe belekötni, ami kicsit unalmas egy ellendrukkertől.
Ezek szerint a 2-6 nagyon tetszhetett, ott voltak gólok, helyzetek is :) (Meg tegnap is 3, amúgy.)

rizla 2010.03.01. 03:27:56

@sporttárs: szerinted egy 3-1es meccs az gól nélküli? ja, a bíró elvett egyet, hopp, így már tényleg fos.

rizla 2010.03.01. 06:59:34

igazából azért átlátszó az attitűdöd sporttárs, mert egy 3 (4) gólt hozó barca-meccsnél itt kukorékolsz, hogy milyen unalmas a labdatartás, mert gólok azok bezzeg nincsenek, de nem látom, hogy más élcsapatok kevesebb gólt hozó meccseinél is ilyen fontosnak éreznéd, hogy közöld, mennyire untad magad.

szóval jól érzékeli xavi06, hogy neked vesszőparipád, sőt, lassan rögeszméd a barcelona demisztifikálása, még akkor is, ha ifjonti hevében nem tudja hogyan fogalmazza neked kellően diplomatikus módon a véleményét, hogy te ne csaphasd le az elvakult barcabuzi-magaslabdát. az van, hogy nagyon unalmas és kiszámítható vagy már (lőhetnél több gólt esetleg), esküszöm meg tudnám írni helyetted a kommentjeidet.

Mourinho már nem a király 2010.03.01. 07:44:35

@halareaal: én sem értem minek játszott az Alonso-Lass páros a Tenerife ellen, mégpedig azért nem, mert ez a páros tuti nem játszhat a Lyon ellen. Ott valószínűleg a Diarra-Diarra páros lesz (vagy nem tudom mit forgathat a fejébe Pellegrini), de ha 1 vkp-val állnánk fel azt is gyakorolni kéne előtte. Erre ideális lett volna a Tenerife.
Bedobjuk M.Diarrát a BL egyenes kieséses szakaszában, 0 meccsel az utóbbi két hónap alatt, teljesen érthetetlen.
@rizla: azért megszenvedett a Barca hazai pályán (legalábbis én így láttam) az elvett góllal együtt. Persze a végeredmény a fontos.

rizla 2010.03.01. 07:55:51

@Anthony (kick-ass): megszenvedett, igen. de ez most hogy is jön ide?

montipájton 2010.03.01. 12:54:28

@rizla: @shinigami: Mondjuk sehogy, de kicsit én is mosolyogtam azon, hogyan bizonygatja Guardiola (meg a Nemzeti Sport...)) ), hogy jobbak, mint tavaly.
És ettől a hétvégi meccstől sem lettem meggyőzve, hogy igazuk van. Mindenesetre a labdabirtoklás tényleg nem egyenlő a sziporkával, ezt a Rijkaard-éra vége felé te is elég sokszor hangsúlyoztad, nem értem, miért zavar annyira, hogy valaki most is így látja.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.03.01. 13:09:44

Na. lebunyóztátok egymás közt hogy miért sz..r a Real és most jön a miért sz..r a Barca :)

Inkább: látta vki az esti Valencia-bemutatót?

Orvenyhivo 2010.03.01. 13:41:46

@Csöncsön: Úgyhogy a jövő héti Zaragoza-Atletinél már feltolhatjuk a házat a fix egyesre.

rizla 2010.03.01. 15:30:41

@montipájton: te és sporttárs néha egyszerűen nem arra válaszoltok, amire reagáltok, hanem valami olyasmire, amit elképzeltek. a faszom se mondta, hogy a labdabirtoklás egyenlő a sziporkával!!!! sporttárs sem azon ugrált, hogy a barca megszenvedett a malagával, hanem hogy unalmas volt a meccs, mert nem voltak gólok.

halareaal 2010.03.01. 16:02:43

@Anthony (kick-ass): ja ez igaz, bár M. Diarrát már az odavágón mélyvízbe dobta Pellegrini, és elég jól helytállt.

Xavi06 2010.03.01. 18:51:48

@rizla: de jó lenne ha még ifjonti lenne az a hév :)
amúgy csak azért szólok, mert nem állhatom ha valaki az objektivitás látszatás keltve csak fikáz, a létező legszubjektívabb módon
én utálom a madridot mint a sz.rt :), viszont ezt nem is tagadom, és sosem próbálnám meg semlegesként feltűntetve magam észt osztani velük kapcsolatban
én annak örülök ha az arcos portugál nem lő gólt, de ezt nem fejtem meg minden meccs után, amikor tényleg nem teszi meg
míg ő annak örül ha Messi nincs formában, és ezt szóvá is teszi minden egyes lehetséges alkalommal

Xavi06 2010.03.01. 18:54:31

@sporttárs: a stuttgart ellen tényleg f.s volt, ott voltam, láttam, valahogy mégis pont egy góllal jobb eredmény, mint a szeretett csapatodé (amit én pl. nem fikáztam akkor)
mindegy, ha ez az örömöd, hát legyen, csak van rá esély, hogy egy ideig még csak ez marad :)

rizla 2010.03.02. 03:48:52

@Xavi06: "én annak örülök ha az arcos portugál nem lő gólt, de ezt nem fejtem meg minden meccs után, amikor tényleg nem teszi meg"

sajnos nem nagyon akad ilyen meccs.

páduaiszentantal84 2010.03.02. 11:22:46

ez a casillasnak lelki válsága van bemondás még valamelyik korábbi kommentből -elnézést csak átfutottam az elejét- vm forráson alapszik (as,marca stb.) v csak egyéni megérzés? (potyázik, nem beretválkozik)
süti beállítások módosítása