Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Ez a kérdés, válasszatok!

2009.12.28. 12:24 heinrich

Rubint Réka szerint Gáspár Győző a legnagyobb király - Gáspár Győző ügyes, mert okosan vezeti a birkákat, míg Rubint igazat mond és tisztelni való - tudtuk meg, miután megnyitottuk jó barátunk, a google első találatát, melyet a legnagyobb király kereső-kifejezésre dobott. A téma meglehetősen direkt társadalomkritikai vetületét most nem bontjuk ki, helyette a saját igazunkat keressük a némileg irányított sorsolással szövődött savazás keretében. Savazz te is, aki áldója van, hogy méltó helyre kerüljön ez az ordenáré, marha idegesítően pörgő korona.

134 komment

Címkék: h több mint foci vegyes izé

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr231628042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spangol 2009.12.28. 12:42:51

Megmondom én, Samantha Fox csöcse, az a király :)

_Sky 2009.12.28. 12:50:52

szerintem meg Chuck Norris lába

Mr.AT 2009.12.28. 14:00:39

Vinnie Jones, nem kérdés. 3 seconds rulez.

zoliie777 2009.12.28. 14:07:37

@_benito: annak a belga számnak mi a címe? régóta keresem de nem találom.

oldelvis 2009.12.28. 14:07:49

pistvanra szavaztam,de csak mert nem lattam charles bronsont

madbalee 2009.12.28. 14:23:08

Szerintem meg Sanyi a király!

mizrolist 2009.12.28. 14:26:59

Szombathelyiként erősen meg vagyok lőve Zsebe és Illés között :-/

raoul_duke 2009.12.28. 14:36:30

Na most, aki szerint nem Illés Béla, az nem tudom, hogy hol él!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.12.28. 14:52:00

@mizrolist:
Zse-be-Fe-ri a leg-na-gyobb ki-rály!

hol itt a dilemma?! ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.28. 14:54:40

@zoliie777: Királyok a házban - a belga szám címe.

Egyrészt Berkics a király (nagyok vagytok, hogy fölvettétek a listára), másrészt bizony Pisont Pista.

Ugyanakkor egy egész sün kolóniát szarjon az akinek eszébe jut lehagyni egy ilyen listáról az isteni Diegot. Kollektív agybuzggyanás jelei mutatkoznak nálatok elvekult Zizou mániátokban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.28. 15:03:42

@pote: És Putesz akkor micsoda a szemedben?

Mr.AT 2009.12.28. 15:08:18

@popp: Na jó, de Diegonak nem megy túl jól mostanában, hiába adott nagy gólpasszt múlt héten... ;-)

Mr.AT 2009.12.28. 15:09:59

Amúgy meg ez a Torzonborz-mánia valami látens meleg féregnyúlvány az elmétekben, vagy mi? Kb. kéthavonta előkerül, ázze, pedig se nem szép, se nem vicces (bár lehet, hogy pont itt a közös vonás).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.28. 15:12:01

@popp:

Ez után a szöveg után:

sportgeza.hu/sport/marodiaklistaja/2009/12/27/nem_az_ev_egy_korszak_csapata_a_barcelona/

-- melyért egyébként külön köszönet _benito-nak --, meg van bocsátva az eszeveszett Zizou-hájp.

(A legnagyobb király természetesen Torzonborz, ha már Messi diszkriminálva van a szavazásról. Nyilván megijedt a T. Szerk., hogy majd ő nyer, ugyebár.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.28. 15:16:46

@Mr.AT: Persze, de én az isteni Diegoról beszéltem ;-).

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 15:38:06

@Csöncsön: igen, bármikor kinézem belőled, hogy meghekkeled az államháztartást, csak hogy Messi nyerjen :)

@popp: Diego?? Ilyesmit nem tartunk :D

zsakfos 2009.12.28. 15:49:36

@Flankerr:
Akinek képe minden buszos napellenzőjén ott virított:)

Titi120 2009.12.28. 15:49:58

Mátyás a legnagyobb király.

rizla 2009.12.28. 15:51:57

@Csöncsön: no azért vannak ott hiányosságok, főleg peppel kapcsolatban. teljesen hamis az a kép, hogy ő "csak" pszichológus, meg hogy nem szakember, nincs a 20 legfelkészültebb között, stb.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 16:22:16

@raoul_duke: cult hero, az tény, emlékszem az olaszok elleni kettő-kettőre, a bemutatásnál legalább negyvenezren rikoltottál a spíker után, hogy 'a tízes számmal játszó Illés' Majom! Persze mi benitóval nem eztet mondtuk :)

@Flankerr: egy álmomat váltottad valóra :D

Asidotus 2009.12.28. 16:25:29

@Mr.AT: Torzonborz volt a legnagyobb király, természetesen.

Flankerr 2009.12.28. 16:29:11

@heinrich: Igazán nincs mit, de pontosan mivel is?

Asidotus 2009.12.28. 16:29:34

Mivel ez olyasféle mentesítő offtopic, így megosztom mindenkivel a meglátásaimat a VB neyeddöntők párosításairól:
Szerintem (mármint ami az esélyeket illeti), így fog kinézni:
Hollandia -Brazília; Franciaország - Anglia
Németország - Argentína és Olaszország - Spanyolország.
Elődöntőket az egy sorban lévők játszák, vagyis kinéz egy brazil - spanyol döntő.
Feltételeztem, hogy nevezett együttesek megnyerik a csoportjukat (az olaszok nem szeretik megtenni, de olyan gyenge csoportot kaptak, hogy nincs más választásuk)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 16:52:21

@Flankerr: uncensored Sabrina klip? rémlik? :)

lexx 2009.12.28. 17:01:51

hat koszonet erte, regi "szep" emlekeket ebresztett fel bennem
Berkics a kiraly, a b... kiraly! :)
www.youtube.com/watch?v=1bLil_Yop2c

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.12.28. 17:05:24

sabrinát köszönöm, így már nem tudok nyugodt szívvel senkire se szavazni....

Flankerr 2009.12.28. 17:23:41

@heinrich: Sejtettem hogy erről van szó, de gondoltam rákérdezek..:)
@Bastille: Szívesen. Vallom azt az elvet, hogy Sabrina eme gyönyörű remekművét (dobjatok kővel, de nekem a zene IS tetszik immár 22 éve töretlenül) minden heteroszexuális férfinak legalább egyszer látnia kell..:) És mindent meg is teszek ,hogy ez így is legyen..:) Van hozzá egy vicces történetem is ,de az már túl offtopic lenne, talán majd máskor..:)

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.12.28. 17:30:41

@Flankerr: ugyan, inkább ezt meséld, mint vmi sztorit zsebe feriről...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.28. 17:40:16

@rizla:

A pepes rész régi mániája _benito-nak. Igazából nagyon nehéz érvelni ellene, mert nem tudhatjuk, hogy egy másik klubnál mit érne el Pep. A Chelsea-Barcához írottak viszont különösen tetszettek.

Vaader 2009.12.28. 18:52:17

OFF, de elég vicces, hogy így index címlap lehet: sportgeza.hu/futball/hirek/2009/12/28/kizartak_az_excelsiort_a_holland_bajnoksagbol/
Most akkor holland vagy belga?

madbalee 2009.12.28. 19:25:17

@_benito: "Mi van Zidane? Nem vagy vidám."

broáf 2009.12.28. 19:35:11

PIIISONT IIISTVÁN!!!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.28. 19:37:47

@madbalee: Vagy egy aktuálisabb: "Mi van Buffon? Kell egy pofon!

ycool 2009.12.28. 19:43:03

Szerintem meg ez a playlist a király!!!!
www.youtube.com/view_play_list?p=D0B4898A4B4B4252
Tudom, hogy hosszú, de érdemes végigszemezgetni ;)

rizla 2009.12.28. 20:14:47

@Csöncsön: roppant könnyű érvelni ellene. az lehetséges, hogy nem a legsokoldalúbb edző, de ettől még ABBÓL a játékból, amit a barcelona játszik, iszonyatosan felkészült. nem véletlenül mondja el minden játékosa, hogy hihetetlen, hogy mennyire átlátja a játékot, mennyire érti az utolsó apró összefüggésig. mindenkinek tud újat mondani, mindenki tudja hol a helye a pályán, és mi a dolga. az sem véletlen, hogy szinte azonnal kinevezték rijkaard után guardiolát, pedig lett volna még választási lehetőség bőven. nem "ha ló nincs, jó a szamár is" esete volt laportaéknál, abszolút biztosra mentek. mourinho maga kínálkozott az edzői posztra, de csak úgy lettek volna hajlandóak odaültetni, ha pep lesz a másodedző. vajon miért? erre mourinho megsértődött, és azonnal felkínálták guardiolának a posztot.
azt állítani, hogy nincs a legfelkészültebb edzők között, egyszerűen hülyeség. azt lehet mondani, hogy nem a legrutinosabb, legtapasztaltabb, nem a legsokoldalúbb, de hogy ne lenne tökéletesen felkészült, azt nem.
és ezt nem a barca iránti elfogultságom mondatja velem, mert én pl ennek ellenére is túlzásnak tartom még a korszakos jelzőket, vagy azt, hogy "tökéletes".

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 20:38:44

guardiolaról eddig kb egyetlen dolgot tudtunk meg, mégpedig azt, h vmit nagyon tud. hogy mi az, arról nekünk itt bp-en elég nehezen lehet fogalmunk, még akkor is, ha felsoroltok négy meccset, amikor egészen kiválóan cserélt a rayo vallecano ellen.

bőven benne van, h jól motivál és nem több, ezt most megítélni elég korainak tűnik. @rizla: ez meg milyen érv már, h azt mondták a játékosai, mennyi újat mond mindenkinek

Vaader 2009.12.28. 21:14:16

Guardiola témához: Ősz közepén figyeltem fel rá, hogy akkoriban elég sokszor lőtt gólt a Barca a második félidő elején. Sokszor azzal szerzett vezetést a gyengébb első félidő után. Azért ez nem lehet véletlen, félidőben vannak észrevételei Guardiolának és ezt el tudja magyarázni a játékosainak.
Egyébként szerintem jól tud változtatni meccs közben, nem feltétlenül kell neki csere, bele tud nyúlni a meccsbe anélkül is.

rizla 2009.12.28. 21:21:33

@mocsing: jó érv, akárkiről nem mondják ezt ilyen lelkesedéssel, sőt. henry pl elég nyíltan kritizálta domenechet, mondván, hogy a csapat nem érti, hogy mit akar tőlük az edző. a játékosok beszámolói nem minden esetben felszínes udvariaskodások. pl arról, hogy pep mindenkihez odamegy, és részletesen elmagyarázza, hogy mit akar látni, arról találni egy rakás videót. nagyon bíznak benne, és nem csak azért, mert jó pedagógus, hanem mert a csapat játéka bizonyítja, hogy ha azt csinálják, amit mond, akkor győzni fognak. 38 évesen ilyen tekintéllyel rendelkezni edzőként tökéletes felkészültség nélkül lehetetlen.
hogy mást ne mondjak, rijkaardról sosem olvastam ilyen nyilatkozatokat a játékosoktól.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 21:46:24

@rizla: én meg még soha nem olvastam ilyet hitzfeldről, meg hiddinkről. ez a 'mindenkinek elmondja, pontosan mit csináljon a pályán' halál komikus túlragozása annak, amibe nem tudom, miért ragaszkodik már most mindenki ilyen görcsösen, amikor a trófeákat nem kell megmagyarázni. nem lesz attól kevésbé jó a mostani barca, h az edző talán nem akkora géniusz, mint amire a csapat eredményeiből következtetni lehetne.

és a szarrá nyert szezon után milyen érdekes lenne, ha nem minden játékos az edzőt dicsérné. ki a tökömet dicsérjenek, messit talán már csöncsön is unja.

nemtom egyébként, mitől felkészül egy edző, hacsak nem attól, hogy ismeri a futball mint stratégiai játék legtöbb stratégiai felfogását és tudja is mindegyiknek az ellenszerét legalább elméletben. ezt guardiolaról nem mondhatjuk el, de legalábbis bizonyítva nem láttuk még, viszont elmondhatjuk, h egyet a sok közül jelenleg úgy tud játszatni, h csak egyszer verték meg a szezonban fontos meccsen. ez utóbbi több mint elég, ha az a kérdés, ki mit tud felmutatni.

felkészült edző nálam rehhagel mondjuk, de még mindig nem tisztázott, mit értünk felkészült alatt, úgyhogy nem feltétlenül állítom, h guardiola nem az, csak akkor, ha ugyanazt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 21:58:05

@rizla: @mocsing: furcsa egy vita ez, elég parttalannak tűnik. Egyelőre Guardiola az atyaúristen, nincs mit kételkedni, meg magyarázni, senki sem végezhette volna ennél jobban a munkáját, mindent megnyert.

Fel lehet hozni, hogy nincs B terve, meg ilyenek, de senki nem mondja, hogy akar egyáltalán B tervet, és nem abban hisz, hogy ez a Barca az A tervvel mindenkit leszopat. Eddig működik.

Kevés edző tud több kultúrában is sikeres lenni, mást jelent kupákat nyerni, csapatot építeni, csapatot benntartani stb. A lényeg, hogy eddig minden kihívásnak megfelelt, és vszeg sosem kell majd bebizonyítania, hogy mit tud kihozni egy Gladbachból.

Brutális alapanyagból dolgozik, gondolom emiatt szkeptikusok az emberek, hogy hja, így könnyű.

Igazi nagyságáról úgy is csak az évek fognak dönteni, addig felesleges címkézni. Rossz edző nem lehet, az hétszentség.

Titi120 2009.12.28. 22:07:02

A témához annyit, hogy, aki Busquets-et képes favoruzálni Yaya Toure rovására, annak az Ipolyvece kispadja való, nem a Barcelonaé. :)

rizla 2009.12.28. 22:07:39

@mocsing: "nem lesz attól kevésbé jó a mostani barca, h az edző talán nem akkora géniusz, mint amire a csapat eredményeiből következtetni lehetne."

de ember, nem ez a lényeg. tudtam, hogy ebbe valaki bele fog kötni baszki. nem érdekel a barca-hype, vagy nemhype, tőlem herótja lehet mindenkinek a barcától, nem kell korszakoscsapatozni se, szarok bele, vágod?

de guardiola érdemeit kisebbíteni egyszerűen felesleges. jön egy csávó egyetlen ifiszezonnal a háta mögött, és összerakja a világ legjobb csapatát. ezek után azt mondani, hogy nincs ott a legfelkészültebbek között, szimplán blődség. és nem számít, hogy mennyire jó játékosai vannak.

"és a szarrá nyert szezon után milyen érdekes lenne, ha nem minden játékos az edzőt dicsérné. ki a tökömet dicsérjenek, messit talán már csöncsön is unja."

már az elején dícsérték. mondom, mourinho lekoptatása után rögtön kinevezték guardiolát. vajon miért?

"ismeri a futball mint stratégiai játék legtöbb stratégiai felfogását és tudja is mindegyiknek az ellenszerét legalább elméletben. ezt guardiolaról nem mondhatjuk el,"

a BARCA JÁTÉKÁBÓL guardiola a legfelkészültebb. messze. így jó?

rizla 2009.12.28. 22:09:30

@heinrich: "Igazi nagyságáról úgy is csak az évek fognak dönteni, addig felesleges címkézni."

én nem mondtam, hogy ő a világ legjobb edzője. azt sem mondom, hogy ott lesz a legjobbak között, ha 40 év múlva visszatekintünk a futballra.

csak azt, hogy a maximális felkészültségét elvitatni röhej.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.28. 22:22:47

@rizla: szerinted kisebbíteni felesleges, szerintem meg túlragozni. szerinted én kisebbítem, de én csak a helyén akarom kezelni.

"jön egy csávó egyetlen ifiszezonnal a háta mögött, és összerakja a világ legjobb csapatát"

figy, ez innen demagógia, mintha legalábbis a mindent megnyerő csapat egyenes következménye lenne, h az edzője mindent tud a játékról. abban talán megegyezhetünk, h ez a következtetés nem feltétlenül helyes. erre bárki mondhatja, h egy ifiszezonnal a háta mögött nem lehet a legfelkészültebb. honnan a picsából akarjuk tudni,h mit ért volna el ez a csapat akárkivel? (domenechezni, meg rijkaardozni nem ér, mert ők faszok).

"mourinho lekoptatása után rögtön kinevezték guardiolát. vajon miért?"

nem tudom, klinsmannt meg még ezer másik edzőt is olyan boldogan és gyorsan nevezték ki, aztán rábaszott mindenki. nem értem ezt az érvedet. annyit tudunk meg belőle, h a vezetőség bízott benne.

"a BARCA JÁTÉKÁBÓL guardiola a legfelkészültebb. messze. így jó? "

guardiola biztosan felkészült ebből a játékrendszerből, h más ne tudhatná ugyanilyen jól csinálni, azt nem tudom, miből kéne egyértelmű legyen. annyit tudunk, h ebben az évben mindent jól csinált a heinrich által is említett A tervvel, semmi egyebet. azt meg te sem mondhatod komolyan, h az edző ilyen típusú megítélésénél "nem számít, hogy mennyire jó játékosai vannak."

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.12.28. 23:06:05

@Bastille:
ááááácsi!!!
napokig tudnék mesélni jobbnál jobb sztorikat...

Ferguson 2009.12.28. 23:31:47

David Beckham a legnagyobb király! És a király visszatért európába... :)

MSammer6 2009.12.29. 00:05:16

Pephez: szerintem minden edzőt az eredményei minősítenek, azok meg itt nem rosszak... a többi csak rizsa....

nepáli 2009.12.29. 08:34:12

@Ferguson: még jó hogy ott a smiley, különben elmebetegnek néznének ;)

Ferguson 2009.12.29. 09:42:43

@_Daytona: Miért? Tényleg ő a kedvencem...

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.12.29. 10:07:36

@Goalissimo: gunthert köszönöm, fantasztikus dolgokat fedezek fel a kommentek között a napokban.

@pote: persze, minden tiszteletem az övé, meg a vén czigleré, mondjuk patonay imre bá mindennek a titka. nem lennék képes bántani a körmendet, messze a legszimpatikusabb csapat volt, nem úgy, mint a zete vagy a falco....de jöjjön egy jobb sztori zsebe feriről akkor...

r_magpie 2009.12.29. 10:54:35

Csakis Pisont Pista. Esetleg Shearer érhet a nyomába a királylistámon.

Klárensz 2009.12.29. 12:44:45

Kár, hogy már nem lehet küldeni üres kommentet, pedig itt még értelme is lett volna. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.29. 12:54:59

@rizla: @mocsing: @heinrich:

Mondjuk írhatta volna _benito, hogy "igazából nem is tudhatjuk pontosan, hogy mennyire felkészült", vagy valami ilyesmit. Azt kijelenteni, hogy nem felkészült, legalább olyan elhamarkodott vélemény, mint az eredményei miatt rögtön a világ legfelkészültebb edzőjének tartani.

Én egyébként nem csinálok ebből presztízskérdést; Pepet eddig bőven igazolják az eredményei. Ha van edző jelenleg a világon, akinek semmi oka magyarázkodni, az ő.

Klárensz 2009.12.29. 17:01:10

@Csöncsön: Bizony-bizony nagy király ő.

rizla 2009.12.29. 17:11:39

@mocsing:

"szerinted kisebbíteni felesleges, szerintem meg túlragozni. szerinted én kisebbítem, de én csak a helyén akarom kezelni."

nem te kisebbíted, értsd már meg. oké, kezeljük a helyén. az, hogy a 20 legfelkészültebb edző között nincs ott, az nem a helyén kezelés.

"erre bárki mondhatja, h egy ifiszezonnal a háta mögött nem lehet a legfelkészültebb. honnan a picsából akarjuk tudni,h mit ért volna el ez a csapat akárkivel? (domenechezni, meg rijkaardozni nem ér, mert ők faszok)."

na persze. tulajdonképpen honnan tudhatunk az életben bármit? ha nem tudhatjuk ez alapján sem, hogy ki mennyire felkészült, akkor hogyan állítjuk össze a 20 legfelkészültebb edző listáját mégis? mi alapján? honnan tudjátok, hogy az angol válogatott mással ne menne ilyen jól? honnan tudjátok, hogy a bayern hitzfeld nélkül ne lett volna bajnok? klinsmannozni nem ér, ő fasz!

"nem tudom, klinsmannt meg még ezer másik edzőt is olyan boldogan és gyorsan nevezték ki, aztán rábaszott mindenki. nem értem ezt az érvedet. annyit tudunk meg belőle, h a vezetőség bízott benne."

klinsmann kinevezését ne mérjük guardioláéhoz, több okból sem: 1. a bayernnek akkor nem kellett visszaadnia a szurkolók hitét 2. a bayern nem a világ legjobb csapata volt, amikor hirtelen két évig nem nyert semmit (és hát klinsmann előtt éppenhogy nyert). a barcelonának KÖTELEZŐ volt olyat választania, akivel BIZTOSAK a sikerek. és a barcelona jelenlegi vezetősége éveken keresztül bizonyította az alkalmasságát, profizmusát, hidegvérűségét, racionalitását. ha ők ilyen válságos helyzetben kineveznek egy senkit, az csakis azért lehet, mert az a senki egy különleges valaki. ami az érdekes még, hogy a laportaékkal szakító sandro rosell (a valószínűsíthetően következő elnök), aki a távozása után állandóan kritizálta a vezetőséget, ugyanúgy guardiolát nevezte volna ki edzőnek. és ezt nem a triplázás után mondta, hanem a szezon előtt..

"guardiola biztosan felkészült ebből a játékrendszerből, h más ne tudhatná ugyanilyen jól csinálni, azt nem tudom, miből kéne egyértelmű legyen."

talán mert ilyen jó szezonja még soha nem volt a barcelonának. talán mert ilyen jól még soha nem játszott a barcelona.
nem tudom még mi kéne ehhez. rijkaard egy hasonlóan erős keretből nem tudott ennyit kihozni, és nemám a 06/07es meg a 07/08as szezonról beszélek.. ja, de persze "ő fasz". ez persze nem demagóg, így már minden meg van magyarázva.

rizla 2009.12.29. 17:13:34

@rizla: ja, egyébként klinsmann már bizonyított a német válogatott élén egy VB-bronzzal, nemzeti hős volt, amikor kinevezték a bayern edzőjének. de semmi baj.

maximum leonardo kinevezését lehetne guardioláéhoz hasonlítani. csakhogy az már a triplázás után történt. pep mindent megváltoztatott, ha nem lett volna sikeres a barcával, akkor berlusconiék sem gondolták volna úgy, hogy odaadhatják egy zöldfülűnek a csapatot, ez biztos.

rizla 2009.12.29. 17:16:20

@Csöncsön: "mint az eredményei miatt rögtön a világ legfelkészültebb edzőjének tartani."

mi miatt tartsunk valakit felkészültnek? mondom, a barcelona játékát senki sem érti hozzá hasonló szinten, maximum cruyff.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.29. 17:30:01

@rizla: én tudnék mondani 3-4 olyan dolgot, amire a kijelentést alapoztam, de nem hiányzik a flame. kedvelem guardiolát, nagyon is. zseniális, amit a csapata csinál, és valamit nagyon tud, mert hozzá sem ért rijkaard csapatához, csak a fülükbe súgta a varázsigét, amitől újra megtanultak futballozni.

rizla 2009.12.29. 17:37:56

@_benito: sorold azt a 3-4 dolgot, nem lesz flame.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 17:46:16

@rizla: bocs, de a középső hosszú bekezdés miatt nem tudlak komolyan venni.

csak remélni tudom, h ezeket a mondataidat nem veszed komolyan. tőled többet vártam volna érvként, mint a saját klub, meg vezetőség bő nyálas felszopását.

klinsmannhoz meg annyit, h őt akkor kinevezni kb nagyobb rizikó volt, mint guardiolát, habár tudom, h münchenben gecire mindegy, van-e eredmény, mert az intézmény meg sem közelíti a barcelonát, de miután a fél ország sejtette, h azt az eredményt inkább a "csendestárs" löw érte el, elég necces volt. de ez a dilettáns banda, amelyik már elkormányozgatta ezt a gittegyletet egypár bajnoki és egy BL-címig, mégis megtette.

egyébként kezded megérteni, miért nem felkészültedzőzünk le vkit _egy_ sikeres szezon után. kicsit többet várunk. de szerinted bizonyít mindent, h a játékosok szerint elmagyarázza nekik a feladatukat, meg hát kinevezte a világ legjobb csapatának überkompetens vezetősége. én akkor is látom, h kezded érteni.

rizla 2009.12.29. 18:01:19

@mocsing: ez nem felszopás, ember, ezt te akarod belevetíteni, ezek tények. laportaék a béka segge alól hozták vissza a barcelonát a szűk világelitbe, pénzügyileg, sportszakmailag, mindenhogyan. hogy ebből neked hogy jön ki az, hogy "saját csapat felszopás", azt sajnos nem tudom.

"klinsmannhoz meg annyit, h őt akkor kinevezni kb nagyobb rizikó volt, mint guardiolát"

kifele jóval kisebb rizikó volt, mivel tényleg ő volt akkor a Nép Fia. de látom nem fogod a lényeget: a bayern könnyebben tehette meg, hogy kockáztat egy fiatal edzővel, mivel nem állt mögötte két trófea nélküli szezon a világ legerősebb játékoskeretével. a barcelona nyakán ott volt a kés, a szurkolók erődemonstrációt vártak, kinyilatkoztatást. mourinhot. aki tálcán kínálta magát. mégis guardiola lett.

"egyébként kezded megérteni, miért nem felkészültedzőzünk le vkit _egy_ sikeres szezon után"

ha azt írta volna benito, hogy nincs benne az 5 legfelkészültebb között, azt mondtam volna, oké. de ez a barcelona minden idők legsikeresebb naptári évét zárta, amit klubcsapat valaha is. ezek után azt hangsúlyozni, hogy guardiola amúgy a 20ba sem fér be... nála alkalmasabb a barcelona edzői posztjára nincsen, ez biztos, bizonyította mindennel. ebben a futballkultúrában, ebben a játékstílusban a legjobbak közé tartozik máris, ha nem A legjobb. hogy nem tudna katanaccsót játszatni az olasz válogatottal? kit érdekel? suszter maradjon a kaptafánál.

"de szerinted bizonyít mindent, h a játékosok szerint elmagyarázza nekik a feladatukat, meg hát kinevezte a világ legjobb csapatának überkompetens vezetősége."

nem mindent. csak annyit, hogy azért eléggé felkészült ez az ember.

rizla 2009.12.29. 18:05:07

www.youtube.com/watch?v=CKJSDCcp6kE&feature=player_embedded

csak neked, mocsing. a többi részt bizonyára megtalálod, ha érdekel.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.29. 18:14:43

@rizla: ha egy pillanatra megpróbálsz elvonatkoztatni attól, kicsoda is Guardiola, és felteszed magadnak a kérdést: szívesen látnál egy ilyen szakembert a Manchester United/Chelsea/Juventus/Bayern/satöbbi élén, akkor mit felelnél tisztán sportszakmai szempontból? Előnyben részesítenéd Hiddinkkel, Scolarival, Lippivel, Benítezzel, Capellóval (nyilván ismét csak satöbbi, satöbbi) szemben? Na? Őszintén.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 18:17:57

@rizla: klinsmannról nem tudom, miért vitatkozunk, egy ország nézte hülyének hoenesséket, végre kellett volna egy normális edző, a szurkolók "erődemonstrációt vártak" a BL-ben, magathot is azért vágták ki, mert nk-i szinten semmi nemtudott felmutatni. félévre jött hitzfeld, elment, majd gondolom, hátradőlt mindenki, h nah, akkor kísérletezzünk. legyen mondjuk vki, akiről senki nem gondolja az országban, h nagy edző lenne. legyen ő, hozza a jógás gyakorlatait, meg az amcsi tornatanárokat, mi úgyse vagyunk akkora klub. ezt így tényleg?

a felszopás rész egyébként maga a bekezdés, a világlegjobbcsapatozással és a vezetőség objektív leírásával (amelyek ugye tények).

félek, nem ugyanazt értjük tények alatt.

"ebben a futballkultúrában, ebben a játékstílusban a legjobbak közé tartozik máris, ha nem A legjobb."

ez a mondat tökéletesen ül. a mostani barcelonára.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 18:19:05

@rizla: majd megnézem este sötét szobában, popcornnal

rizla 2009.12.29. 18:25:09

@JClayton: hát scolarival szemben kb akármikor, szó nélkül. egyébként attól függ, hogy milyen stílusú csapatról van szó.
pl a spanyol vagy argentin válogatott élén szívesebben látnám guardiolát, mint akármelyik felsoroltat, igen. de mondjuk a real madrid élén is (szigorúan szakmai szempontok szerint nézve persze).

neked persze sikerült pont olyan csapatokat felsorolni, amik játékban a lehető legmesszebb állnak a barcelonától.

rizla 2009.12.29. 18:27:04

@mocsing: "a felszopás rész egyébként maga a bekezdés, a világlegjobbcsapatozással és a vezetőség objektív leírásával (amelyek ugye tények)."

bizony, tények. a barcelona 2003-ban valahogy kiszenvedte az UEFA-kupás helyzetést. 3 évre rá megnyerte a bajnokok ligáját.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 18:29:11

@JClayton: Scolari? Az isten mentsen tőle mindenkit.

@mocsing: @rizla: ebből a szempontból inkább Völler kinevezése volt nagy dobás - mint a német generációváltás elindítója, nagyobb kockázata volt, mint a Klinsi-Löw divatpárosnak :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 18:32:25

@rizla: ez a világ legjobb csapata most, de az, amit átvett akkor, nem volt az

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.29. 18:34:29

Na jó, Scolari mélyebben belegondolva valóban rossz példa egy -felkészült- edzőre, viszont pontosan az a fajta szakember, aki képes -egyféle- játékot játszatni a csapataival, ami aztán bejön, vagy nem. De ez talán rá is világít a probléma lényegére, mit is jelent valójában, hogy egy edző „felkészült” :)

rizla 2009.12.29. 18:35:14

@mocsing: ? és ezzel most mit is akarsz? bele ne zavarodjunk.

de gondolom erre írtad:
"nem állt mögötte két trófea nélküli szezon a világ legerősebb játékoskeretével"

rizla 2009.12.29. 18:37:37

@JClayton: ismétlem, ha benito sokoldalút írt volna, nem vitatkoznék. esetleg legképzettebbet. de a felkészültség, na, hát az egy másik kávéház.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.29. 18:37:57

@rizla: egész pontosan erre írtam: "2. a bayern nem a világ legjobb csapata volt, amikor hirtelen két évig nem nyert semmit "

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.29. 18:40:25

@rizla: ha a vizsgákra tíz tételből tökéletesen bevágok egyet, attól még nem vagyok felkészült.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.29. 18:46:58

@JClayton: köszönöm.

nem tudjuk, hogy pep hányat tud a tízből, lehet, hogy nyolcat, lehet, hogy kettőt, de az biztos, hogy nem tudja mind a tízet.

nem élvezem ezt a témát, úgyhogy távozom is. további jó iszapbirkózást.

rizla 2009.12.29. 18:59:44

@JClayton: de lehet, hogy azt az egyet mindenkinél több fokkal jobbal tudom. lehet, hogy a többit nem is szükséges tudnom ahhoz, hogy sikeresebb legyek a többieknél. relatív dolog. lehet, hogy guardiola nem olyan sokrétű, mint a felsoroltak, de őt gyakorlatilag teljesen azonosítani lehet egy csapattal. egyszerű a képlet, guardiola=barcelona.

wenger is egyféle focit játszat mindig. akkor most ő sincs ott a 20 legfelkészültebb között?

@mocsing: értem. a barcelona akkor (2006) a világ legjobb csapataként indult el a lejtőn. persze ezen lehet vitatkozni, mint ahogy most is lehet, de mondjuk, hogy a legjobb 2ben biztosan ott voltak. és nem csak németországban.

rizla 2009.12.29. 19:00:41

@_benito: "de az biztos, hogy nem tudja mind a tízet."

ki tudja mind a tízet? most komolyan. capello mikor tudna pl ilyen focit játszatni? amúgy nagyobb edzőnek tartom guardiolánál, félreértés ne essék. legalábbis egyelőre.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.29. 19:12:56

@rizla: „lehet, hogy guardiola nem olyan sokrétű, mint a felsoroltak, de őt gyakorlatilag teljesen azonosítani lehet egy csapattal. egyszerű a képlet, guardiola=barcelona”

Nem tagadom, gratulálok neki :) Viszont nekem sincs kedvem rugózni a szó értelmén, ha neked a legfelkészültebb ezt jelenti, lelked rajta.

„wenger is egyféle focit játszat mindig. akkor most ő sincs ott a 20 legfelkészültebb között?”

Durva csúsztatás Wengert egyféle focis szakembernek nevezni. Két nagy generációváltást is végbe vitt az Arsenalban, felépítette a Henry-féle csapatot, majd elengedte a kulcsembert, új játékosokra szervezte át a játékot és legutóbb is hadrendet váltott. A legjobb öt között van vitathatatlanul a személyes ranglistámon.

rizla 2009.12.29. 19:17:31

@JClayton: "két nagy generációváltást is végbe vitt az Arsenalban, felépítette a Henry-féle csapatot, majd elengedte a kulcsembert, új játékosokra szervezte át a játékot és legutóbb is hadrendet váltott"

ki nem szarja le a hadrendet? szerinted guardiola is csak 4-3-3at játszat? akkor figyelj oda jobban egy-egy meccsen.
az arsenal játékának a stílusa ugyanolyan, mióta wenger ott van, ez tény. tudtommal a monacoval is ilyen focit nyomatott. hogy volt közben egy generációváltás, az nem bizonyítja ennek az ellenkezőjét, mivel most is hasonló típusú játékosok kellenek neki.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.29. 19:21:34

@rizla: Nem ötletszerűen váltott hadrendet, hanem átszervezte a csapat játékát o_O. Mindenesetre elég nagy merészségre vall egyenlőségjelet tenni a Bergkamp-csapat, a Henry-csapat és a Fabregas-csapat közé, de ahogy már korábban is mondtam... lelked rajta.

rizla 2009.12.29. 19:24:15

@JClayton: nem teszek egyenlőségjelet, jézusom. mondom, HASONLÓ TÍPUSÚ.
de ez már egymás szavainak a kiforgatása, hagyjuk.

sporttárs 2009.12.29. 20:01:52

@rizla: Na, szerintem itt veted el a sulykot, Guardiola azért nem a világfutball jelenlegi zsinórmértéke, maradjunk annyiban.
Felkészült, tehetséges és eredményes, ez oké, de hogy most majd Kamcsatkán is miatta választanak így vagy úgy edzőt, az öléggé túlzó.

Azért volt már olyan a világon, hogy egy addig ismeretlen vagy új edző nyert a csapatával. Nyilván nem hatot egy évben, de azért, bár azt is leírtad, hogy ehhez nincs köze annak, milyen játékosai vannak - már hogyne lenne...

rizla 2009.12.29. 20:13:59

@sporttárs: nem mondtam, hogy ő a "jelenlegi zsinórmértéke". de előreláthatólag trendet teremt azzal, hogy ilyen fiatalon, ilyen kevés rutinnal ki merték nevezni egy ilyen nagy csapat edzőjének. leonardo, vagy ferrara talán nem kerültek volna oda, ha nincs pep. rá mostantól lehet hivatkozni, hogy na, lám a barcelonának is bejött. a milan szurkolók nem nyelték volna le ilyen könnyen leonardót, ha nincs a barca-tripla.

"Azért volt már olyan a világon, hogy egy addig ismeretlen vagy új edző nyert a csapatával"

volt. abból nem is lesz több, hogy hány ismeretlen vagy új edző nyer a csapatával.

"bár azt is leírtad, hogy ehhez nincs köze annak, milyen játékosai vannak - már hogyne lenne... "

nem azt mondtam, hogy a játékoskeret minőségének nincs köze a 6 kupához, ilyen ostobaság eszembe sem jutna.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.29. 20:49:36

@sporttárs: Így van. Például ki ismerte Del Bosquét, amikora egy rakat elitedző bukása után átvette és felépítette as galaktikus Realt?

@rizla: Azért időről-időre mikor egy-egy nagygeneráció kifut előfordul, hogy fiatalokhoz nyúlnak. Beckenbeuer például edzői rutin nélkül vette át az nszk válogatottat annak idején, de Cruyffnak sem kellett sokat várnia az Ajax kispadjára a visszavonulása után.

halareaal 2009.12.30. 01:28:12

@rizla: "bizony, tények. a barcelona 2003-ban valahogy kiszenvedte az UEFA-kupás helyzetést. 3 évre rá megnyerte a bajnokok ligáját. "

mondjuk azért árnyalja a képet, hogy előtte 2002ben meg BL-elődöntőt játszottak. volt egy nagyon gyenge évük, meg utána egy szintén elég fos félszezonjuk 03/04ben ha jól emlékszem, de azért nem szarból kellett várt építeni. persze Laportáék érdemeit ettől még nem lehet elvitatni.

rizla 2009.12.30. 12:34:45

@halareaal: azért csak át kellett építeni a csapatot szinte teljesen, a hollandokat elküldeni, stb. elsősorban pénzügyileg kellett rendbe tenni a klubot úgy, hogy közben sportszakmailag sikerül előrelépni. ez a nagy durranás, nem 250 millió eltapsolása, és ezt most nem azért mondom.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.30. 12:51:12

@rizla: Azért-azért. Laporta ugyanúgy hitelből vette a Ronaldinho-Deco vonulatot. Ha nem is vettek föl annyit, mint most a Real Madrid, azért annál jóval többet, mint amennyit egy olyan egyletnek adnának, amely nem több, egy klubnál.

Szóval Laporta is a perezi utat járja, persze a saját klubja filozófiáát sem elfeledve.

rizla 2009.12.30. 13:20:54

@popp: ronaldinho és deco két külön évben érkezett. a 2004/2005-ös szezonra 60milliót sikerült összehozni az igazolásokra, ennyit az atletico is elköltött mostanában évente, sőt, aztán hol voltak vele. perezék most sokszor ennyi hitelt tudtak felvenni, mert már megtehetik, az egykori galaktikus-érában pedig úgy rendezték az adósságokat, hogy áron felül passzolták el az edzőközpontot az államnak. ilyen körülmények nem álltak a rendelkezésére laportaéknak.
átfogó gazdasági tervekkel kellett valahogy csökkenteni az adósságokat, el kellett passzolni a játékosok egy részét (hollandok), megkurtítani a fizetéseket (saviola pont azért került partvonalon kívülre, mert nem volt hajlandó engedni az igényeiből), majd valahogy összehozni egy jó csapatot, óriásklubhoz képest azért nem valami egetrengető összegből (bár nem akarok arrogáns lenni, nyilván sok klub összetenné a két kezét ennyi pénzért).

nem a madridot akarom kritizálni, mert most megtehetik, amit csinálnak, hogy 65 meg 90 milliót adnak egy-egy játékosért, aztán szórják a brutál fizetéseket, de ez a módszer a barcelonánál anno lehetetlen volt. és lehet, hogy 2002-ben összejött egy BL-elődöntő, de ettől még rossz irányba haladt a klub gaspar alatt.
az arsenalnak is összejött most legutóbb egy BL-elődöntő, mégsem gondolja senki, hogy maholnap leigázzák a világot (bár a párhuzam annyiban nem állja meg a helyét, hogy ott mások a célok).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.30. 13:27:51

@rizla: Az tény, hogy Real még komolyabb szent tehén Spanyolországban, de Laportának sem sikerült volna gatyába rázni a klubot, ha Barcelonát azonos feltételekkel mérik a mezei csapatokkal, csak ennyit állítok.

rizla 2009.12.30. 13:31:17

@popp: dehát miért mérnék azonos feltételekkel? az fc barcelona sokkal komolyabb márkanév a világon, mint a deportivo, az atletico madrid, vagy a sevilla. ezért aztán jóval több pénzt is tud "csinálni", mert eladható mindenhol.
itt az a lényeg, hogy a mostani madrid nagyon jó helyzetben van/volt gazdaságilag (nem tudom, hogy a horribilis hitelek milyen hatással voltak a klubra, nem vagyok szakértő sajnos), az akkori barcelona viszont szarban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.30. 13:35:12

@rizla: Mondtam én hogy mérjenek egyenlő mércével. Csak egy kicsit árnyalni szerettem volna a te saját erőből föltápászkodtak sztoridat.

rizla 2009.12.30. 13:40:02

@popp: de mi az, hogy saját erőből? senki sem kezd nulláról. nyilván akkor hiteleznek neked, hogyha előállsz egy olyan gazdasági tervvel, ami meggyőző. ez persze könnyebb, ha a csapatod egy világszerte ismert márkanév is egyben.
de ez akkor a barcelonának jóval nehezebb volt, mint most PÉLDÁUL a real madridnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.30. 15:01:56

@rizla: Pontosan az üzletiterv mögé nem árt egy márkanév és pont erről beszélek. A Barca neve mindig elég lesz ahhoz, hogy kisebb-nagyobb gödrökből kikászálódjon.

rizla 2009.12.30. 15:34:45

@popp: dehát kurvára nem elég a név, szakértelem kell, és elhivatottság. laportaéknak mindkettő megvolt. és a pénzügyi gödörből való kilábalás még nem jelenti automatikusan, hogy sportszakmailag is a legjobbá válik egy klub, itt viszont ez történt, 15 éve nem látott ilyen barcelonát a világ. pedig a márkanév mindvégig megvolt.
attól, hogy van egy jól bejáratott brand, az még nem adja el magát önállóan, nem termel automatikusan profitot. egyszerűen csak könnyebben hiteleznek a klubnak, de a pénzt forgatni is tudni kell. itt érdemes megemlíteni ferrano soriano ex-gazdasági alelnök nevét, akiről az a legutóbbi hír, hogy egy spanyol légitársaság elnöke lett, csak hogy ne csődöljenek be. a barca többek között az ő szakértelmének, vezetésének a hatására tudott felállítani egy olyan pénzügyi modellt, amivel kikecmereghettek az adósságokból, és elkezdhettek építkezni.
ez az egész beszélgetés abból indult ki, hogy "szerintetek" (legalábbis mocsing szerint) én elvtelenül, elfogultan dicsérem a vezetőséget. szerintem meg egyszerűen csak fejet kell hajtani a szakértelmük, munkájuk előtt, amit badarság elvitatni tőlük csak azért, mert a barcelona egy bejáratott márkanév. sok klub rendelkezik ilyen eladható névvel, mégsem érnek fel oda, ahol most a barcelona van. hogy jelenleg talán barcelona-szurkolóból van a legtöbb a világon, az éppen ennek a munkának köszönhető.
egyébként nem véletlen, hogy ezt az egész programot, amivel a klub visszakerült az őt megillető helyre, gazdasági sulikban mutogatják, meg tanítják, mint remek példát, hogy hogyan kell egy ilyen vállalatot vezetni (bár lehet, hogy a vállalat nem a precíz kifejezés, elnézést).

rizla 2009.12.30. 15:44:32

bocs, természetesen ferran soriano az úr neve.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.30. 15:58:43

@rizla: Ki vonta kétségbe Laportáék érdemeit? De egy ilyen brand nélkül ők se mentek volna semmire. Vegyük csak az ezredforduló környéki Roma vagy Lazio felfutást. Adott volt a recept, hitelből játékosok, majd mezeladásokból, jegybevételekből, tévéből, szponzoroktól visszajön a lé. Viszont hiába vesznek meg ezekért a csapatokért a rómaiak ízlésszerint, a brand közel sem jelent annyit, mint a Barcáé vagy a Realé. Ezért és az északi nagyok ellenállása miatt meg is bukott a római projekt.

shinigami 2009.12.30. 16:13:35

egeszen felelmetes amugy az a jelenseg h ha barki barmilyen temaban nem legleglegekben beszel a barcarol akkor vagy rizla vagy Csöncsön megmagyarazza h marpedig de
nincs nektek veletlenul kissebbsegi komplexusotok?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.30. 16:19:36

@shinigami:

Mondjuk a 2009-es Barcelonáról elég nehéz máshogyan beszélni (ha az ember nem akarja nevetségessé tenni magát), mint legleglegekben...

montipájton 2009.12.30. 19:58:55

Guardiola és a Barca mostani generációjának szerencsés és gyümölcsöző találkozását én leginkább Kemény Dénes és a Kásás-generáció összefutásához tudom hasonlítani (nem a két sportág összehasonlításáról van szó).

Ott is volt egy zsenikkel teletűzdelt korosztály, melyről előre tudta mindenki a szakmában, hogy tarolhat felnőttként - Kemény kéz alá kapott egy az előzőeknél messze jobb állományt. Aztán, hogy tényleg királyok legyenek a nagyok közt is, már kellett az ő vitathatatlan edzői kvalitása is. Guardiola ugyanez: nyilván van jó sok edző, aki ezzel a mostanra összeállt állománnyal elég sok mindent megnyert volna, de akkor is az ő személyével és tehetségével forr össze mindez.

Szerencse is kell, jó helyen lenni jókor, de a többi nyilván rátermettség, edzői tehetség kérdése.

montipájton 2009.12.30. 19:59:59

Amúgy a legnagyobb király Maradona volt, és marad is. Nincs vita - Heinrich egyszerűen túl fiatal ahhoz, hogy elhiggye a tényeket.)))

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.30. 20:38:23

@montipájton: látok, amit látok, tudom, amit tudok ;-)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.30. 20:45:15

@popp: csak hogy tudd, 'sólyomnak hívnak a hátam mögött' :)

butatót 2009.12.30. 21:14:08

@JClayton:
"@rizla: ha a vizsgákra tíz tételből tökéletesen bevágok egyet, attól még nem vagyok felkészült."

Ez így nem jó példa. A vizsgán húzhatsz bármit, de Guardiola mindig a Barcelonából vizsgázik és nem áll fenn a veszélye, hogy mondjuk a Liverpoolt húzza. Barcából pedig, a jelek szerint, eléggé felkészült, hiszen maximális pontszámot ért el.
Az persze egy másik kérdés, hogy sokak szerint a Barca olyan egyszerű témakör, hogy abból akárki a maximumot hozza... (szerintem nem).

butatót 2009.12.30. 21:16:09

És természetesen Illés Béla a legnagyobb király (felkészül Pisont) :)

sporttárs 2009.12.30. 21:16:17

@rizla: OKÉ. Idénre befjeztem a vitákat. :)

(Amúgy gondolkodtál már rajta, hogy mégis mi a szarral lehetne egy Barca-drukkernek boldog új évet kívánni? Baszki, még egyet, vagy ennél boldogabbat? Szerintem lehetetlen. :))) )

rizla 2009.12.31. 05:53:39

@popp: ki mondta, hogy mentek volna bármire? nyilván RELATÍVE, magához képest volt a béka segge alatt a barcelona, amikor laportaék átvették. a laziotól sem azt várják, hogy nyerjen 6 kupát, nekik az lenne a felszárnyalás, ha legalább a bajnokságért harcban lennének.

rizla 2009.12.31. 05:56:08

@sporttárs: de most nem kell beállítani engem nyálas, elfogult idiótának. valamit belevetítettél a szavaimba, ami nem volt ott. jeleztem, hogy mire gondolok, erre fölényeskedsz, meg nyomod a bölcselkedő szmájlikat. nemár.
mindig voltak fiatal edzők, igen. de ekkora klubot ilyen helyzetben csak nagyon kevesen kapnak meg zöldfülű edzőként. cruyff az ajaxnál amúgy félisten volt, guardiola bár óriási barcelona-legenda, azért cruyff szintű szimbólum nem volt (meg mondjuk senki sem).

rizla 2009.12.31. 05:57:57

@shinigami: pont, hogy a legleglegekkel sem feltétlenül értek egyet benito cikkében (pl, hogy a barcelona tökéletes), és tőlem olyat sem hallhattál, hogy ez korszakos csapat. örömmel leírnám a meglátásaimat más csapatokról szóló cikkekről is, csak azokat nem ismerem ilyen szinten, és azokról nem írnak ennyit.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.31. 09:33:49

@rizla: pajtásom, írj nekünk egy posztot a barcelonáról. biztos vagyok benne, hogy fasza lesz, kitesszük.

rizla 2009.12.31. 15:03:17

@_benito: te régen nem voltál ilyen sértődős :(

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.31. 15:35:14

@rizla: Annyi befektetett pénz, amennyit Cragnotti belepumpált viszont csak akkor jöhet vissza, ha bl-nyerés van. Ugye, akkor cuppannak rájuk Ázsiában.

A kerertük meg is volt egy ilyen bravúrhoz évekig, de a Cúper-féle Valencia rendesen megfingatta őket.

sporttárs 2009.12.31. 17:11:01

@rizla: Esküszöm, csak tényleg le akartam zárni a vitát, valszeg értem is, mit akarsz mondani, és ha nem is értek vele egyet., a szempontjaidat értem.
Hogy nyálas vagy idióta lennél, sosem gondoltam, hogy elfogult, azt igen, de nem fölényeskedésből teszek szmájlit, nyilván én is az vagyok (mondjuk külföldi fpci ügyben nem tudok, mert nincs csapatom).

A BÚÉK meg BÚÉK, az pedig csak egy poén volt, hogy ugyan mitől lehetne még boldogabb egy Barca-szurker éve jövőre, mint idén volt?

Minden jót mindenkinek!

rizla 2009.12.31. 17:16:18

@sporttárs: oké, elnézést, de már kissé üldözési mániások az értelmesebb barca szurkolók (tehát én, lol), hogy akkor most mikor fogják végre nem a csapata sikereibe teljesen belebuzult, ítélőképtelen tagnak tartani őket. csöncsön mondjuk reménytelenül gátlástalan, de kell ilyen is.

a buékkal semmi gond nem volt mindenesetre, viszont kívánom.

rizla 2009.12.31. 17:24:23

@popp: nem tudom, nem nagyon konyítok az olasz futballhoz. mindenesetre nem hiszem, hogy kötelező BL-t nyerni, hogy exportcikket lehessen faragni egy csapatból, bár a BL-részvétel a minimum. kell pár zseniális pénzügyi, marketing, PR szakember amellett, hogy a csapat is épülget-szépülget.
a barcelonának volt az a szerencséje, hogy laporta csapata rendelkezett a megfelelő emberekkel. amúgy hidd el, a hajukra kenhették volna a brandet.

pl érdemes megnézni a sevillát, akik nem hiszem, hogy nagyobb költségvetéssel dolgoznának a lazionál, mégis felépítettek egy mindenkire veszélyes csapatot, amelyik uefa-kupát tudott nyerni kétszer is. nekik ez úgy is sikerkorszak, hogy nem nyertek bajnokságot, sem BL-t (nem is fognak).
egy barcelona persze sikertelenül, a mélyponton is mindig sikeresebb lesz pénzügyileg, és talán szakmailag is a világ csapatainak 90 százalékánál, mert egyszerűen már eljutott egy ilyen szintre (nyilván sok klub sokat megadna azért, hogy a legsikertelenebb éveit UEFA-kupa szereplések jelentsék).
de ahhoz, hogy valaki ÖNMAGÁHOZ KÉPEST a csúcsra jusson, ahhoz mindig tehetség, szakértelem kell. amit a laporta-rosell-soriano-begiristain-stb tengely véghezvitt, az a klubvezetés, mint szakma egyik csúcspontja ebben az évtizedben. bár megingások voltak, lásd 2006 és 2007 nyara.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.31. 17:29:48

Cragnotti mester épp nemrég nyilatkozta, nagyon sajnálja, hogy többé nem intézheti csapata ügyeit. Egyébként tényleg az a probléma, amit popp pedzeget mindig: egyszerűen nincs meg a kellő ismertség és név ahhoz, hogy giga csapatok legyenek a római csapatok. Ez maximum itáliai pénzügyi sikerekhez elég. A '90-es évek végi esztelen költekezés helyett nem is kicsivel kevesebből fel lehetett volna építeni egy nagyokra mindig veszélyes, stabilan jó eredményekre képes csapatot, körülbelül ami most mondjuk a Fiorentina. Persze szépek voltak azért azok az évek. No de off vége, itt is mindenkinek boldog új évet!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.31. 17:31:20

@rizla: Nehezen hiszem, hogy a Sevilla csapatának ne lennének nagyobb forrásai a Lazionál, de való igaz, nincsenek előttem konkrét kimutatások.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.31. 17:59:44

@rizla: Az tiszta sor, hogy más a siker egy Barcánál és más a Lazionál és a Románál. A római csapatok iránti lelkesedés miatt időnként azonban föltűnik egy-egy tag, aki a legnagyobb csapatok mellé akarja emelni római kedvenceit. Ilyen volt a nyolcvanasok elején Dino Viola, aki összehozta a Falcao, Conti, Toninho Cerezo, Di Bartolomei, Ancelotti, Pruzzo-féle brigádot. Bajnoki cím és hajszálon elbukott BEK. Aztán jött Cragnotti a kilencvenesekben a strandkorlátosokhoz és Sensi a farkasokhoz. Ezek az emberek világválogatottakat vásároltak össze, és nem a korábbi eredményekhez mért sikereket akarták, hanem Európa legjobb csapatát. Két ponton számították el magukat, egyrészt amit már előbb is feszegettem. Tehát, hogy az ami Real és Barca, esetleg, Juve vagy Milan szintű brandeknél tuti sikernek tűnik, az a kevésbé ismert római brandeknél nem biztos. A másik amivel nem számoltak, és amivel szembesülve Cragnotti és Sensi sokszor kifakadt a sajtóban, ez az északi nagyok féltékeny ellenállása. Na ilyen ellenállásba tutira nem ütközik egy Barca. Mindig mosolyogva idézem föl kedvenc Sensi nyilatkozatomat, aki évekkel a Calciopoli előt azt mondta, hogy föl kéne hozni a fiatal tehetséges játékvezetőket a Serie C-ből. on.

Küldenék heinrichnek egy kedves nótát és mindenkinek, aki szereti: www.youtube.com/watch?v=tzc75cSIYcU

Buék!

_benito · www.nst.blog.hu 2010.01.02. 21:47:44

@rizla: de ebben hol a sértődés?? halál komolyan mondtam, láthatod, hogy ontják a posztokat a vendégszerzők amúgy is.

tök komolyan: biztos, hogy fasza poszt lesz, jól elvitatkozgatunk alatt.
süti beállítások módosítása