Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

U20-as világbajnokság - A csoportkör után

2009.10.04. 19:50 nou san trafford

Az E és az F csoport mérkőzéseivel tegnap végetért az egyiptomi U20-as világbajnokság csoportköre. 16 válogatott - köztük a magyar csapat is - készülhet a kieséses szakaszra. Kiszámíthatatlan mérkőzések, angol bukta és magyar feltámadás eddig; egy ágon sűrűsödő európai csapatok és Csehország-Magyarország KuK-rangadó a továbbiakban.   

Ismét a 20 éven aluliak világbajnokságáról, itt az NST-n és a Radio Q-n, ma este 9 órától. 

Ahhoz, hogy az ember az U-korosztályokban erőviszonyokról, papírformáról, de hogy egyáltalán esélyesekről beszéljen, nem is csak üveggömbre, de mindjárt egy kőkeményre tekert látnok skunkra van szükség. Futballisták között még a 20 évesek is gyereknek számítanak, egy-egy pofonból 15-20 perc kell nekik, mire kijönnek (érdemes végignézni, milyen sokszor fordult elő a tornán a Verebes Mágus által csapataitól szinte megkövetelt Gólra-Gól), és két meccs között is képesek akkora hullámzásra, hogy az ember csak a fejét kapkodja. Elmondható, ez szinte mindegyik csoportban visszaköszönt, ugyanakkor az sem vitatéma, hogy tulajdonképpen a nagy esélyesek mindenhol továbbmentek.

Az A csoport Muhaha-csapata Paraguay, amely 70 ezer szurkolója előtt legyőzte a házigazda Egyiptomot, majd 0-0-ra végzett a többiek által gazdagon pofozott Trinidad és Tobago ellen. Innen még továbbmentek az egyáltalán nem meggyőző olaszok, nekik igencsak össze kell kapniuk magukat, mert Spanyolországgal találkoznak a 16 között.

A csoport végeredménye (vastag betűvel a továbbjutott csapatok): 1. Egyiptom 6 pont, 2. Paraguay 5, 3. Olaszország 4, 4. Trinidad és Tobago 1


A B csoportban beeshetett volna egy óriási meglepetés, hiszen Nigéria mindig jól szerepel az utánpótlástornákon, most viszont az első két meccsük után 0 ponttal és rúgott góllal álltak. Szerencsére a csoportot erősítette a végül 0-21-es gólaránnyal záró Tahiti, így az afrikaiaknak elég volt egy ötöst hinteni nekik, hogy gólkülönbségükkel továbblépjenek ők is. A csoportgyőztes Spanyolország nagyon jó, de Venezuelát se irigyeljük annyira a mi arabjainktól – többek közt Argentínát lelépve lehetnek itt a vb-n.

A csoport végeredménye: 1. Spanyolország 9 pont, 2. Venezuela 6, 3. Nigéria 3, 4. Tahiti 0.


A C csoportban született néhány bolond eredmény, itt az utolsó kör előtt hasonló volt a helyzet, mint a magyar csoportban: mindenki végezhetett volna akárhol, csak a németek továbbjutása volt biztos. A komoly körbeveréseket Kamerun és az Egyesült Államok szívta meg nagyon, 3-3 pontjukkal, de egy-egy komoly vereséggel a zsákban esélyük sem volt, hogy akár legjobb harmadikként továbbjussanak. Korea (pontot vettek el a németektől) lesz ott, talán nem sokáig.

A csoport végeredménye: 1. Németország 7 pont, 2. Koreai Köztársaság 4, 3. Egyesült Államok 3 (4-7), 4. Kamerun 3 (3-7)


A D csoportban óriási angol siker született: a legtöbb kerettag még nem is élt, mikor utoljára gólt szereztek a világbajnokságon, most Üzbegisztán ellen összejött. Igaz, a továbbjutásra ennek ellenére esélytelenek voltak, két forduló után kiderült, hogy innen Afrika bajnoka, Ghána, és Uruguay megy tovább. Az utolsó körben Brazília elkerüléséért hajtottak egymás ellen, ez végül a mi arabjainkkal meccselő afrikaiaknak jött össze.

A csoport végeredménye: 1. Ghána 7 pont (8-3), 2. Uruguay 7 (6-2), 3. Üzbegisztán 1 (2-6), 4. Anglia 1 (1-6)

 

Brazília és Csehország hozták az E csoportot, itt nagy meglepetés nem történt, bár az utolsó körben egy időre meleg lett a pite a cseheknek, de végül leküzdötték a harmadik helyen továbblépő Costa Ricát. Brazíliát nem kell bemutatni, a szokásos erősségű csapattal vannak itt, de a fiatalok között azért jóval kisebb a különbség, mint felnőtt szinten. A csehek viszont sajnos rohadt jók.  

A csoport végeredménye: 1. Brazília 7 pont (8-1), 2. Csehország (5-3), 3. Costa Rica 3, 4. Ausztrália 0 

 

Az F csoportról és a magyar csapat meccseiről már többször írtunk a hét folyamán, a végső értékeléshez pedig – szerencsére – még korán van, így most csak röviden említenénk néhány dolgot, ami eddig még nem került szóba.

Az elmúlt években ez a csapat a sikereit két tényezőnek köszönhette. Egyrészt két (és fél) kiemelkedő tudású játékosának, Németh Krisztiánnak és Gulácsi Péternek; illetve a továbbra is megfejthetetlen Koman Vladimirnek, akinek a játékából – vitathatatlan tehetsége mellett –  pont az a konzisztencia hiányzik, ami az előző kettőt nagy játékossá teheti. Az Emirátusok elleni meccsen azonban remekül játszott a magyar válogatott kapitánya: mindenhol ott volt, jól szervezte a játékot, és igazi vezére volt a csapatnak. Láthatóan – Németh Krisztiánhoz hasonlóan – óriási bizonyítási vágy hajtja, és ez remek előjel lehet a továbbiakra.

A siker másik tényezője pedig az volt a korábbiakban, hogy a rajtuk kívüli, jó alaptudású, ám nem klasszis labdarúgóink gyengéit, hiányosságait az összeszokottsággal, illetve hatalmas taktikai fegyelemmel és koncentrációval ellensúlyozni tudtuk. Elsősorban ezek hiányoztak – főleg természetesen az első mérkőzésen – a csapat egyiptomi játékából, illetve az – előző tornákhoz képest – új emberek beillesztése nem sikerült tökéletesen. Úgy tűnik, ezt az árat fizettük a szakvezető személye körüli mizériáért. Az Emirátusok elleni mérkőzésen azonban – különösen a második félidőben – már egész biztató volt a csapat szervezettsége, és abban reménykedünk, lesz még ideje a válogatottnak, hogy újra megtalálja korábbi játékát.

A csoport végeredménye: 1. Magyarország 6, 2. Egyesült Arab Emirátusok 4 (-1), 3. Dél-Afrika 4 (-2), 4. Honduras 3

 

Az egyenes kieséses szakasz párosításai elég érdekesen alakultak: egy ágra került – a németeken kívül – valamennyi európai csapat. Így a mienk először a csehekkel, majd – ha sikerül a bravúr – az Olaszország-Spanyolország nyolcaddöntő győztesével találkozhatnak (ebben a párosításban papírforma szerint az utóbbi az esélyesebb, bár a korábbi évekhez képest – részben a sok hiányzó miatt – valamivel gyengébbek a spanyolok).

A cseh válogatott erőssége elvileg ugyanaz, mint a magyaroké: sok éve együtt játszó, összeszokott játékosok alkotják a csapat magját, ráadásul náluk a szakvezető személye sem változott; évek óta Jakub Dovalil irányítja a csapatot. A csehektől ez a ’89-’90-es korosztály valamennyi korosztályos tornán remekül szerepelt: 2006-ban a luxemburgi U17-es Eb-n a döntőben tizenegyesekkel kaptak ki az oroszoktól (a mieink itt nem jutottak tovább a csoportból), miután az elődöntőben – ráadásul az eltiltott Necid nélkül – magabiztosan verték a Krkictyel felálló spanyolokat. Tavaly, hazai pályán a későbbi győztes Németországtól kaptak ki az U19-es Eb elődöntőjében. Sőt; Mazuch és Pekhart már a két évvel ezelőtti U20-as vb-n tagja volt annak (a döntőben a többek között Agüeróval, Insuával, Zaratéval, Romeróval vagy Banegával felálló argentinokkal szoros meccset játszó) az ezüstérmes cseh válogatottnak, amely a negyeddöntőben például a bivalyerős spanyolokat búcsúztatta.

Ezúttal azonban hiányzik a csapatból a luxemburgi és a tavalyi, csehországi torna gólkirálya, Tomas Necid (bár nem találtunk erre vonatkozóan egyértelmű információt, vélhetően a CSZKA nem engedte el). Ráadásul a brazilok elleni meccsen helyettese, Pekhart is megsérült, őt viszont Costa Rica ellen remekül pótolta a mindössze 18 éves Jan Chramosta

A csoportmeccseken összességében nem volt teljesen meggyőző a csehek játéka, ám végül valamennyi mérkőzésen elérték a céljukat: Ausztrália és Costa Rica ellen a győzelmet, Brazília ellen pedig – nagyon taktikus, fegyelmezett játékkal – a gólnélküli döntetlent; a 7 begyűjtött pontot pedig nem kell magyarázni. Igen jó fizikumú, atletikus és tapasztalt csapatról van szó, ahonnan az igazi klasszis hiányzik ezúttal (bár Chramosta bemutatkozása legalábbis impresszív volt). A cseh válogatott legyőzése tehát hatalmas siker volna, ugyanakkor nem lehetetlen feladat: ehhez azonban az kell, hogy legalább annyit javuljon a magyar csapat játéka, mint a csoportkör folyamán.

 

A kieséses szakasz menetrendje:

Nyolcaddöntők:

2009. október 5.: Spanyolország – Olaszország (37. számú meccs)

2009. október 5.: Paraguay – Dél-Korea (38.)

2009. október 6.: Ghána – Dél-Afrika (39.)

2009. október 6.: Egyiptom – Costa Rica (40.)

2009. október 6.: Magyarország – Csehország (41.)

2009. október 7.: Brazília – Uruguay (42.)

2009. október 7.: Venezuela – Egyesült Arab Emirátusok (43.)

2009. október 7.: Németország – Nigéria (44.)

Negyeddöntők:

2009. október 9.: 38. győztese – 39. győztese (45.)

2009. október 9.: 37. győztese – 41. győztese (46.)

2009. október 10.: 42. győztese – 44. győztese (47.)

2009. október 10.: 43. győztese – 40. győztese (48.)

Elődöntők:

2009. október 13.: 45. győztese – 46. győztese (49.)

2009. október 13.: 47. győztese – 48. győztese (50.)

Bronzmeccs:

2009. október 16.: 49. vesztese – 50. vesztese

Döntő:

2009. október 16.: 49. győztese – 50. győztese

 

 

 

 

 

472 komment

Címkék: u válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr631426883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.07. 13:59:19

könyörtelen harkályt, aki megérdemli!

kroos 2009.10.07. 14:01:36

@balu11: Pont ez az elönye hogy a helyén van kezelve.

rizla 2009.10.07. 14:01:50

@kroos: vedd észre, hogy te magad is generálod ezt a fajta közhangulatot a hülye hozzáállásoddal. egy jó játékost basztatsz valami miatt, amiről ő kevéssé tehet.
persze ügyesen elvitted abba az irányba, hogy neked igazából a hype-pal van a bajod, dehát itt áll a kommentedben feketén-fehéren, hogy németh szarabb, mint a többiek. ezek után nincs miről beszélnünk.

rizla 2009.10.07. 14:03:36

@kroos: igen, lezárult, csúnyán elbuktad.

@popp: maradjunk annyiban, hogy semmiféle alap nincs arra, hogy jobbnak tartsuk némethnél. sem az nb1-ben, sem a válogatottban nem tett még le annyit az asztalra, vagy mutatott többet. bár az igaz, hogy a bohócligáról csak a számok alapján tudok nyilatkozni.

balu11 2009.10.07. 14:03:46

@kroos: tréfáltam... (ill. ezek szerint csak próbáltam :))

na, kérünk szépen friss, ropogós U20-posztot! :)

kroos 2009.10.07. 14:04:31

@rizla: ok legyen ez a véleményem de még mindig nem értem miért bün az ha valakit nem tartok jónak akit ti igen?????

szferi 2009.10.07. 14:38:12

unalmas már ez a téma. szerintetek kurva jó volt mer sérülten is megtartotta elöl a labdákat, szerintem meg sérülten szenvedet az erőszakos védők között, annyi tellett tőle h nem vesztett sokszor labdát, de semmi extra. akár így, akár úgy, tény hogy tegnap többen is jobb teljesítményt nyújtottak nála.

az én privát véleményem annyi, hogy ha valaki sérült és nem tud 100%ra teljesíteni, akkor ne szenvedje végig a meccset, cseréljék le. ne csináljunk már szent tehenet senkiből, a kommentekben sem. pláne nem akkor, mikor nem is szolgált rá. ha valaki kritizálni meri németet, mindjárt antikrisztust csináltok belőle. visszatetsző az egész vita.

kavics30 2009.10.07. 15:02:16

@dogger: szerintem azt hallhattad, hogy: "ceski dotoho" vagy vmi ilyesmi, ami talán a "hajrá magyarok" megfelelő verziója. Ezt volt szerencsém a slovan elleni meccsen, élőben megtanulni...

eszembe sincsen kroos-t védeni, de azért két tegnapi kép megmaradt bennem, ami, mondjuk úgy, hogy szimpatikusabbá nem tette, az egyébként valóban tehetségesnek tartott Németh Krisztiánt számomra. Az egyik a tizi utáni, amivel ugye továbbléptünk volna. Megmagyarázni mindent lehet, nekem pökhendi tizinek tűnt.
A másik viszont kifejezetten felidegesített. Belőttük a továbbjutást érő büntetőt és én ugráltam a konyhában, mint egy hülyegyerek, az addig összekapaszkodott játékosok egyszerre kezdtek el rohanni a kapusunk felé, kivéve NK-t, aki állva maradt és egykedvűen nézegetett. Lehet, hogy nagy kő esett le a szívéről, hogy így is továbbmentünk. Lehet, hogy idegileg elkészült addigra, de...maradjunk annyiban, hogy nem értettem a viselkedését.

Vagy én láttam rosszul vmit?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 15:05:19

@szferi: Addig egyetértünk, hogy unalmas a vita. Na de ahogy kroos mondta "bűnöst" éa ahogy te "antikrisztust" szerintem senki nem csinált belőletek, mert másképp ítéltétek meg Németh játékát. A rosszindulatot kifogásoltuk néhányan, amely kroos hozzászólásából sütött és ellenvéleményünket fogalmaztuk meg. Egyébként ahogy olvasom te is elismered meg kroos is, hogy félsérülten is hasznára volt a csapatnak, ez meg sokat elmond róla.

Csatlakoznék baluhoz, jöhetne már a poszt.

fallen 2009.10.07. 15:14:19

@kavics30: azt én sem értettem, hogy mindenki rohanni kezdett, ő meg kifordult a képből a másik irányba

sporttárs 2009.10.07. 15:20:59

Most megnéztem, a tavalyi magyar-olasz U-19-es EB-elődöntőben szerepelt kezdőcsapatunkból (és nem cseréltünk) nyolc játékos ott van a mai keretünkben. Az olaszoknál az akkori kezdőből összesen négyen maradtak a vb-keretben, plusz egy csereként pályára lépő. A gólszerzőjük nincs ott a vébén.

Ez még az esélyekről nem sokat mond, de valószínűleg a miénk az összeszokottabb csapat, ez is számíthat.

(Nem tudom, jól számoltam-e, megnézhetné más is, de valóban csak nyolc elsőosztályú csapatnál játszó olasz fiatal lenne a huszonegyes keretükben? A nagycsapatoknak nincsenek fiataljaik vagy nem engedik el őket? Vagy ezek az ifjak le vannak rakva kölcsibe a kisebbekhez?)

BK 2009.10.07. 15:25:56

@kroos: azért az utánpótlással kapcsolatos ügyekben az MTK-t ne b*sztassuk már...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.07. 15:28:17

na, ha már NK-t cikizzuk a tizi miatt, ne feledkezzünk meg Szabó kollegájáról se, aki visszaadta az előnyt, meg a reményt a cseheknek. mondjuk, ő legalább odaállt, el is rúgta rendesen, a kapus meg kitalálta az oldalt, és kézre, félmagasan is ment. ő is gyakorolhatná még ezt... (nem cikizni akarom, persze). meg amúgy is, valaki fog hibázni mindig. különben sose lenne vége.

Sath 2009.10.07. 15:29:10

FRISS POSTOKAT!!!!!!

@kavics30: Nem mondanám hogy rosszul láttad, mert látni ugyanazt látta mindenki, de nekem nem az jött le belőle amit te mondasz.

Nem magyarázom/védem a tizijét, egy fos volt, de mikor láttam hogy ő lövi a "sorsdöntőt" felsírtam... olyan nyomás van rajta az első meccs miatt, meg hogy nincs gólja, mindenki b*sztatja stb stb és emiatt szerintem nem pökhendi volt hanem nagyon beszari.. "Jaj csak menjen kapura" elizgulta.

Végén pedig én épp azt olvastam le az arcáról hogy "hálistennek...."

De lehet hogy én vagyok nagyon naív.

el sastre 2009.10.07. 15:42:34

sztem messi (sőt még cr is) jobb mint németh .......

Sath 2009.10.07. 15:46:31

@mocsing: ok persze igaz, bocs.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 15:48:50

@sporttárs: Úgy van, bár ebben nincs semmi meglepő, mert Olaszországban gyakorlat, hogy sok első osztályú csapathoz tartozó tehetséges fiatalt adnak kölcsön a Serie B-be a játéklehetőség miatt.

A legtehetségesebb fiatalok, mint Balotelli, Santon, Okaka, Paloschi vagy Macheda kint sincsenek.

Bővebben a témáról itt olvashatsz: olaszforum.blog.hu/2009/10/07/nevek_nincsenek_csapat_van_ime_az_olasz_ifik

r_magpie 2009.10.07. 15:49:21

egyébként amikor Szabó kihagyta, a cseh gyerek meg bepanyenkázta, azt hittem, onnan nem lesz visszaút. és mégis:)

kroos 2009.10.07. 15:59:35

@BK: hát..én nem akartam..de érkezett az Mlsz-hez 1-2 két érdekes feljelentés hogy az Mtk hogy szedi össze ezeket a srácokat, ebböl nem tudom mi igaz és hol tartanak az ügyek.
Azok akik meg megmérettetek innen a legjobb példa rá Hrepka.
Fél év hollandia után Kispesten tolja...

de niro 2009.10.07. 16:05:10

Én sokat láttam élőben játszani Németh Krisztiánt a Hungária körúton, és gondolom senkinek nem meglepő módon ott félelmetesen kitűnt a tehetségével, tizenhét-tizennyolc évesen a felnőttek közül, minden mozdulatából, minden labdaérintéséből látszott, hogy itt újra valódi focista születik, ahogy levett egy labdát, vagy amilyen ütemben fordult le a védőről, de közben sajnos ugyanilyen erővel sugárzott már akkor is róla az rossz értelemben vett hanyagság, flegmaság, az alázat hiánya, ami nélkül nem lehet valóban nagy játékos.

Ekkor adtuk el a Liverpoolnak, és mindenki abban bízott, hogy ott helyreteszik a gondolkodásmódját, hogy ott megtanulja mit jelent sportolónak lenni. Úgy tűnik ez nem sikerült, és valószínűleg így is jó játékos lesz később is, ahogy most is az, de azt az ígéretet nem fogja beváltani, amit nagyon sokan fűztünk hozzá, amikor az MTK-ban focizott. Ne legyen igazam.

kavics30 2009.10.07. 16:13:53

@Sath: van gólja.
értem én, hogy mit mondasz, de ha én elcsesztem a sorsdöntő tizimet és utána helyrehozzák, akkor én akarok az első lenni, aki letérdelek a kapusunk elé, megköszönve, hogy helyrehozta a flegma hibámat, nem?

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.10.07. 16:18:07

@kavics30:
úgy gondolod, h egy könyörtelen harkállyal mindent helyre hozott volna?! :)

Titi120 2009.10.07. 16:19:55

@kavics30:
A mai nyilatkozataiban elég szépen megköszönte Gulácsinak és a többieknek is, legyen elég ennyi.

kavics30 2009.10.07. 16:22:24

@pote: éreztem én, hogy lesz aki érteni fogja...:)

kavics30 2009.10.07. 16:25:57

@Titi120: ja, hogy neki erre aludnia kellett egyet... oké. megértő vagyok én, még fiatal, de @de niro: szavait ajánlom figyelmedbe, én is vmi ilyesmit érzek nála.

Titi120 2009.10.07. 16:33:21

@kavics30:
Ne légy demagóg !
Attól, mert közvetlenül Balajti büntetője után nem ugrott Gulácsi nyakába, még könnyen lehet, hogy már az öltözőfolyosón (WC-ben / kertkapuban / erkély alatt, szerenádozva) megköszönte neki.

kavics30 2009.10.07. 16:38:20

@Titi120: másként reagáltam volna tegnap, mint ő. így ok?
ettől még a "közben sajnos ugyanilyen erővel sugárzott már akkor is róla az rossz értelemben vett hanyagság, flegmaság, az alázat hiánya, ami nélkül nem lehet valóban nagy játékos." kitétellel egyet kell, hogy értsek.

nils_h 2009.10.07. 16:39:50

@kavics30: egy könyörtelen harkályt (előbb-utóbb) mindenki megért...

Sath 2009.10.07. 16:44:29

@kavics30: oké érts egyet, de én meg hagyj tiltakozzak 2dszor is a "hanyag" szó miatt, az a 11es minden volt, csak hanyag nem, remegett a lába könyörgöm...fél méterre nem merte se oldalra se felfele rúgni....véleményem szerint igazi beszari tizi volt..., de hozzátenném tökmind1.

Sosem fog kiderülni melyiknek van igaza, és hálistennek mind1 is, SZÉP VOLT FIÚK és nem baj Krisztián, nálam ez a jelszó!

kavics30 2009.10.07. 16:54:51

@Sath: hanyag vagy beszari...legyen igazad! szerintem a lényeg ugyanaz, ha nagy játékos akar lenni, amire meg lenne minden lehetősége, akkor ezért még vmit tennie. remélem ez a büntető IS hozzájárul majd ehhez.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 17:01:57

A brazilok alázzák az urukat, 3-0.

de niro 2009.10.07. 17:14:45

@Sath: Nem akarok vitatkozni veled, de én egy szót sem szóltam a tizenegyesről, hanem az egész személyisége egyelőre alkalmatlannak tűnik ahhoz, hogy az ösztönös, megmagyarázhatatlan kapcsolatát a labdával, ami nagyon keveseknek adatik meg, olyan mértékben kamatoztassa, amennyire ezáltal megtehetné.

kroos 2009.10.07. 17:18:35

@de niro: de ez nem jelenti azt hogy nem szurkolunk neki és a csapatnak.Még csak azt se hogy utáljuk.
Nem tudom miért nem lehet ezt elfogadni.
Thorgellét mindenki szereti?

de niro 2009.10.07. 17:20:58

Nem is tudom miért jelentené, szurkolunk nekik, szeretjük őket, de attól még - vagy talán éppen ezért - láthatjuk a hiányosságokat.

de niro 2009.10.07. 17:41:35

Fantasztikusan ügyesek ezek a brazil gyerekek.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 17:45:38

@de niro: Annál nagyobb érdem, hogy mi kettőt tudtunk rúgni azoknak a cseheknek, akik ezeket a brazilokat nullán tartották.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.07. 17:46:44

Németh Krisztiánról: szerintem ordít, hogy az egész csapat legtehetségesebb, legtechnikásabb játékosa. Olyan megmozdulásai vannak, amilyenek magyar játékosoktól egészen szokatlanok.

Én úgy látom, hogy ugyanezt ő is tudja magáról, és még nem sikerült teljesen földolgoznia. Ehhez kell a rutin és a profizmus. Amit majd remélhetőleg sztárklubokban fölszed magára és megtanul.

A 11-eshez meg: én úgy tudom, hogy kétféleképpen lehet rúgni tizit. Leszegett fejjel előre elhatározva kőkeményen a fölső sarokba; vagy az utolsó pillanatig a kapust figyelve behelyezni az üres oldalra. Senkit sem bántanék azért, mert kihagy ilyenkor egy 11-est. Még nézőként is óriási a nyomás az emberen. Hát még lövőként.

Phil Laak 2009.10.07. 17:54:10

@kavics30: Bocsi, de szerintem nagyon rossuol látod. Nekem ekkor pont, hogy az jutott eszembe, hogy ez a viselkedés ezt jelenti: Köszönöm srácok, hogy megmentettetek, én kihagytam, nincs is jogom ünnepelni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.07. 17:55:17

@Csöncsön: azért basztatni vkit, mert kihagyja, valóban hülyeség. ha szemmel láthatóan nagyképűsége/flegmasága miatt hagyja ki és ezzel szarba hozza a csapatát, mondjuk teszem azt a kapus kezébe panenkázza a büntetőt (láttunk már ilyet...), akkor egy kurva nagy pofont megérdemel. virtuálisat minimum.

Némethnél én nem ezt a mentalitást vettem észre a büntetőnél, egyébként meg ettől függetlenül sokszor süt róla, h nehezen fér ki a pályára az egója. (de ezt a meccset pl nem tudtam megnézni).

amúgy meg nyilván sokkal többféleképpen lehet tizenegyest rúgni.

@kroos: én rühellem :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.07. 18:26:26

@mocsing:

Érdekes ez. A "panyenkás" büntetőre mondják mindig, hogy "micsoda flegmaság". Pedig miért ne lehetne úgy rúgni, ha valaki annyira biztos magában? A lelki hadviselés része is lehet (gyűlöltem is a cseheket, amikor az a nevenincs belőtte Gulácsinak "panyenkásan", és már csak ezért is külön örülök, hogy mi jutottunk tovább).

Olyan ez, mint kézilabdában Gál Gyula "specialitása": a hát mögül dobott gól. Ő százból százszor bedobja így. Akkor miért ne csinálná? A ziccerdobás, 11-es rúgás, 7-es stb. az idegekről szól. Némethnek ott akkor nem voltak rendben az idegei; és én ezen egy pillanatig sem csodálkozom.

Az ego-t én is észrevettem. Van benne valami ibrahimovicsi, amint azt már a múltkor is megjegyeztem. Bár be is futna hasonló karriert!...

kavics30 2009.10.07. 18:33:32

@Phil Laak: nekem nem ez jött le. ha tényleg idegileg nem bírta, jaj csak a kaput találjam el módon metn oda, ahogy @Sath: írta, akkor mérhetetlenül boldognak és hálásnak kellett volna lennie. így meg úgy tűnt egy ideig, hogy csak magával volt elfoglalva. "nincs jogom ünnepelni" - ugyan...a meccsen nem játszott rosszul, miért ne lenne joga ünnepelni?
érdekes lenne, ha a két rontó játékosunk közül az egyik mérhetetlenül boldog lenne és fejhangon üvöltene, a másik meg jaj, nekem most nem szabad örülnöm, mert én rontottam és most szerény gyerek vagyok...ráadásul ez utóbbi lenne a Krisztián a te elképzeléseid szerint. hát...lelked rajta.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.07. 18:37:40

@Csöncsön: azért, mert ha úgy vagyok biztos magamban, h tudom, relatíve nagy erővel a kapufa mellé rúgom, akkor az gyakorlatilag biztosan gól. a lényeg: rajtam múlik, szinte védhetetlen, ha érzi a kapus az oldalt, ha nem.

abban sosem lehetek ennyire biztos, h "elküldöm" a kapust. láttam már ilyen panenkás égést Verontól (Lazioban az első meccsén, igaz, csak barátságos volt), de Ribéry tétmeccsen csinálta meg, h harkályoztassa meg utólag könyörtelenül egy nagydarab afro-amerikai.

Shearer büntetőit hiába érezték a kapusok, sok esélye egyiknek se volt. Sztoicskov is ilyesmi volt, csak ő laposan gurított és a kapus a másik irányba ment. ez nyilván egy képesség és Shearer már a meccs előtt tudta, h hova fogja bevágni magasan, míg a bolgár nekifutott és ott látta, merre kell gurítani. és mindig bejött. (ha valaki emlékszik tőlük kihagyott tizenegyesre, akkor szóljon. én nem).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 18:38:11

@kavics30: Hozzám is Phil Laak értelmezése áll közelebb, éppen ahatalmas egója miatt baromira szégyelhette magát. Hogy azt a orbitális közhelyet már ne is említsem, hogy nem muszáj mindenkinek ugyanúgy reagálnia egy adott szituban.

kavics30 2009.10.07. 18:44:25

@popp: mondom, lehet, hogy igazatok van. de a 8 közé jutésnak azért nem örülni, mert a csapat ugyan nyert, de én kihagytam...kit érdekel abban a pillanatban?
"nem az a fontos, hogy én gólt rúgjak, hanem hogy nyerjünk!" hányszor hallod ezt egy csatártól a rangadó előtti nyilatkozatban. utólag meg majd magyarázhatja, hogy mi volt a baj. egy jó csapatjátékosnak így kell gondolkodnia. szerintem. ettől persze ti még gondolhatjátok másképpen.

montipájton 2009.10.07. 18:45:54

@popp: Igen, ez azért fontos fokmérője az egész vb-nek, bár itthon, ahol komoly felnőtt eredmények híján ezekre a srácokra néz a közvélemény, mint messiásokra, máshogy vagyunk vele.

A braziloknál, olaszoknál stb. a "reszli" (bocs) játszik itt - azok, akik még nem fértek be felnőtt csapatokba. A komoly U 20-as válogatott ott kezdődne, hogy pl. Pato a csatár. Vagy Balotelli.

Nálunk persze, hogy más a mérce. Kíváncsi vagyok, pl. az olasz vagy spanyol újságokban mennyire központi téma az egész vb, szerintem semennyire. Ott azokkal foglalkoznak, akik a nagyoknál játszanak.

Bár ehhez mi is tendálunk, hisz a mai NS címlapján Bobby davison látható. Igaz, azért fejlécben elfért az ifik továbbjutása is. )))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.07. 18:56:19

@mocsing:

Soha nem rúgtam még sem panyenkás, sem semmilyen büntetőt, de azt feltételezem, hogy technikailag igazából nem lényegesen nehezebb feladat úgy rúgni, mint "simán" kicselezve a kapust. Az általam írt "második típusú" 11-es is arról szól, hogy a lövő figyeli a kapusmozgást, becselez egyet, aztán gurít. A panyenkásnál meg nem gurít, hanem emel.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 19:16:34

@montipájton: Azért a korábbi U20-sokon ott rohangáltak az Agüerok, azelőtt meg a Messik. Most azért nincsenek a legjobbak, mert a FIFA elgórta és valami adminisztrációs okból nem lettek hivatalos FIFA versenynapok a vébé napjai, így a kluboknak sem kötelességük elengedni a játékosokat, azokat akik meghatározó szerepet játszanak nagy klubokban visszatartották. A szarrágó Newcastle minket is megszívatott Kádár visszatartásával, de azért például a csehek közel a legjobbjaikkal áltak föl.

Titi120 2009.10.07. 19:40:28

@mocsing:
A felsorolásról jut eszembe az ex - debreceni Illea, aki mindig kiválóan bebikázta a büntetőket emlékeim szerint, amolyan sheareresen.

szferi 2009.10.07. 19:42:09

@popp: a legjobbjuk nem volt ott. kádár azért nem necid.

szferi 2009.10.07. 19:43:56

@popp: egyébként igazad van. de aki 20 évesen már komoly klubban rendszeres lehetőséget kap, azt nyilván nem is érdekli a játék a homokozóban.

Secnir 2009.10.07. 20:00:18

@Csöncsön:
lehet harmadikféleképpen is rúgni
én pölö nekiszaladok, a kapust nézem, az utolsó pillanatban megnézem a labdát, és spiccel belebikázok.
aztán én sem tudom merre száll, nemhogy a kapus...

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.10.07. 20:10:27

@montipájton: az olaszoknal azert siman gazzetta online focim volt, hogy tovabbjutottak, es mo/csehorszag jon. jo, nincs az a hype, mint nalunk..

rexford 2009.10.07. 20:16:06

@popp: Szerintem valakik kilobbizták ezt a FIFA-nál. Blatterék is tudják, hogy néha engedniük kell, és miért ne tegyék inkább az ifiknél, mint a felnőtteknél. Amúgy nyáron lett volna, de a Konföd. kupa miatt mostanra tolták.

sporttárs 2009.10.07. 20:32:16

@Csöncsön: Lehet, hogy Gál Gyula százból százszor bedobja így, de közben ötvenszer vonalra lép és lefújják, csak nézz utána.
Aminek csak annyi köze van a panenkás tizenegyeshez, hogy természetesen az rúgja így, akinek teljesen rendben van az önbizalma és a technikája is hozzá, enélkül röhejes alibi lesz.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.07. 20:34:18

@szferi: na ja, Messi is merő véletlenségből cirkuszolt az olimpia miatt, és Diego is biztos csak őt majmolta.

Ronal-d'oh! 2009.10.07. 20:41:04

@Csöncsön: Arra meg főleg nincs szükség, hogy ezért legyen csapaton belül feszkó egy GYŐZTES meccs után. Igazából vesztes meccs után is hülyeség, így meg pláne az.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.10.07. 20:45:04

@montipájton:
Még csak az, de a birtokomban lévő mai NS harmadik oldalán egy egész lapot beterítő Harcos Kabát Peti van reklámjelleggel, a második oldalon kezdődő Huszti-interjút meg azóta is keresem.

sporttárs 2009.10.07. 21:15:25

@OJ: Nem te vagy az egyetlen. :))

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.10.07. 21:21:38

@sporttárs:
Nyilván, bár a hajnali kómában úgy éreztem, csak velem baxxtak ki.
Ezek után azt várom, hogy a holnapiban az egész harmadik oldalt a helyreigazítással egybekötött elnézéskérésnek szenteljék.
Remélem, nem várok hiába. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 21:22:56

Az utolsó huszonöt percet tíz emberrel töltik a németek, 1-1-es állásról.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 21:24:28

@popp: Js és ugye Nigéria ellen, szarban az öreg hamburgi szörny csapata.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.07. 21:51:03

Vége a német meccsnek. Meglepődött valaki? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 21:51:22

Ezt nem hiszem el, a németek a kilencvenharmadik percben lövik a győztest egy faultból induló szólóból.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.07. 22:22:19

Hmmm... elnézve a továbbjutók névsorát, ha Magyarország helyén mondjuk Grönland jutott volna a nyolcba, valószínűleg én akkor is nekik szurkolnék. :-)

SamS 2009.10.07. 22:56:51

@Csöncsön: Valóban nagy tétje volt a lövésnek, de Némethnél szerintem nem az volt a baj, hogy összenyomta, hanem nem érezte át. Ez a srác beszarva biztosan nem volt, inkább a nagy flegmaságban el se tudta dönteni, hogy hova rúgja.

@[bs]: :D

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.10.07. 23:06:38

Nem olvastam végig a kommenteket, bocs, de fontos (szerintem), hogy tudjuk mit mondott Németh K.:
"Elrontottam a tizenegyest, és pokoli rossz érzés volt, hogy hibáztam. Úgy szoktam rúgni a tizenegyest, hogy megvárom, míg a kapus elmegy az egyik oldalra, én pedig behelyezem a másik sarokba a labdát. De a cseh srác csak állt stabilan, nem ment el egyik irányba sem, és ezzel megzavart, ez pedig teljesen blokkolt a rúgás pillanatában, így nem sikerült betalálnom."

Nálam egy kicsit más fénybe került ezzel a történet.

Bocs, ha már szerepelt az idézet!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.07. 23:10:22

Amúgy volt már a nyolcvanas években egy Némethéhez hasonló szituban kihagyott tizi egy szintén nagy párharcban. "Gömöri micsináltál, micsináltál Gömöri".

szbszig 2009.10.08. 00:01:53

@SamS: Az alapján, ahogy tiszta ideg fejjel nézte végig az egész tizenegyespárbajt (mutatták ugye időnként a kezdőkörben álldogáló csapattagokat), ezt az egyet biztosan nem mondanám, hogy flegmaságból csinálta.

kroos 2009.10.08. 07:10:55

@OJ: Az Ute Fradiról az Ns

,,a baloldalon Pollák a jobb oldalon Szlezák robotolt rendületlenül"

nordsee 2009.10.08. 08:27:37

index.hu/kultur/media/2009/10/07/a_duna_tv_adja_a_vb-selejtezo_meccseit/
Ez milyen duma már, az RTL elhagyja a süllyedő hajót és ilyen aljas módon kommunikálják...

christvhu 2009.10.08. 10:03:53

Rendesen aggódom magam halálra itt, valami vírus pusztít a posztírók között???
Napok óta semmi........

Mérgező Hulladék 2009.10.08. 10:33:08

@kroos: azért ekkorát ők sem hibáznak. Szlezák balbekk volt, így nem jobbra, hanem középre írták :D

balu11 2009.10.08. 11:12:00

@christvhu: kicsit én is aggódom, de aztán rájöttem, hogy biztos egyszerre akarják kilőni a Hurrá U20!, NST kupa, szezonválogatottak, köcsögválogatottak, Maldini-, Bergkamp-életmű, forduló beharangozó posztokat

ez meg azért tényleg időigényes, valljuk be :)

drosiii 2009.10.08. 11:54:23

@balu11: a Manchester United dicsőítése posztot lefelejtetted.

christvhu 2009.10.08. 11:56:02

@balu11: OK, de akkor legalább egy nappal előre tudjak róla, hogy kivehessek egy nap szabit!!!!

@drosii: és a "gödörben a Real Madrid"-ot is

MAti 2009.10.08. 12:10:59

Tiszta vicc, a németek harmadik gólja előtt olyan fault-tal indult a srác, amit a stadionon kívülről is be kell fújni... :)

nils_h 2009.10.08. 13:14:20

@christvhu: OK, de akkor legalább egy nappal előre tudjak róla, hogy mindenképp bejöjjek dolgozni, hogy nyugodtan csemegézzek :)

christvhu 2009.10.08. 13:32:59

@nils_h: ))) és még fizetnek is érte, igaz? Te tudsz élni))))

giacinto 2009.10.08. 15:19:27

@Képfényező: egy ilyen durva elcsalást 2 befújt kamutizivel sem lehetne már jóvátenni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 15:46:49

@giacinto: nemtom, h volt-e ebben irónia, de a csalás szót inkább másra kellene használni

MAti 2009.10.08. 18:30:43

Lehet, hogy én vagyok naív, de kifejezett csalást szerintem még sosem láttam. Talán-talán Dél-Korea...

Az esetek nagy részében a bíró egyszerűen
- hülye és nem látja
- beszari, és nem meri befújni / nem fújni
- meg akar felelni valami ki nem mondott "politikai" nyomásnak (ld. rendező ország, stb.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.08. 18:45:52

@Képfényező:

Más dolog ki nem mondott politikai nyomásnak megfelelni, és megint más dolog nem megadni az egyik csapatnak három teljesen jól láthatóan szabályos gólt (Dél-Korea-Spanyolország).

Utóbbi szerintem kimeríti a csalás fogalmát.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 18:53:19

@Csöncsön: a csalás szándékosságot feltételez. ez játékvezető esetében azért igen súlyos vád és minden alap nélkül mondanánk meg innen, hogy az a bíró ott miért nem n-szer volt hülye, hanem csalt szánt szándékkal.

OFF
ma találkoztam valakivel, aki 100%-osan megtestesíti azt a képet, ahogy téged elképzellek :) nem jártál véletlenül a Hungária-Ajtósi sarkán?
ON

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.08. 18:59:53

@mocsing:

Senkit sem bántok azért, mert n-szer hülye, és ide-oda téved hatalmasakat. Mint Övrebö a Stamford-Bridge-en. Előbb kiállít a semmire egy katalánt, aztán nem ad meg a Cselszkijnek egy jogos tizit. De ha valaki n-szer mindig az EGYIK IRÁNYBA hülye, a másik irányba meg különös módon soha nem téved, az legalábbis erős gyanút kelt.

OFF

Nagyon kíváncsivá tettél. Hogy néztem ki (szerinted)? :-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 19:08:23

@Csöncsön: más a gyanú és más az, hogy tényként állítjuk: xy csalt. ezzel meg akarod határozni, h hányszor tévedhet valaki egy irányba.

persze más, ha szeretett csapat ellen csinálnak ilyet. de pl a tavalyi bajnokság során minden bírói tévedés a Wolfsburgnak jött ki és a tévedések zöme a Bayernt sújtotta. mégsem gondolom, h bajnokot akartak belőlük csinálni, a Bayernt meg szívatták. egyszerűen így jött ki. dühöngeni lehet, de csalózni erős. ezt az idényt is inkább akkor szoktam felemlegetni, amikor valaki a bajorok hagyományos bírói segítségéről ír, amitől kicsit idegesebb leszek az átlagnál.

OFF
az összetett :) de ezek szerint nem te voltál... kár.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.08. 19:18:37

@mocsing:

Persze, bíróság előtt, eskü alatt nem jelenteném ki tényként, hogy csalt. :-)

OFF

Pedig egy időben majd' mindennap megfordultam a Hungária-Ajtósi sarkán, szóval akár én is lehettem volna. Sovány/kövér? Magas/alacsony? Messi-mez volt rajta? (Ha igen, akkor az kizáró ok. Nekem nincs Messi-mezem.) Arról beszélgetett valakivel, hogy Nietzsche hogyan értette az apollónit a Tragédia születésében? (Ez nem volna kizáró ok.)
:-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 19:31:41

@Csöncsön: OFF nem beszélt semmiről, mez se volt rajta. az összkép volt csöncsönös. (egy konditerem volt egyébként a helyszín, de mindjárt picsán leszünk rúgva egy moderátor-rüszt által, ha nem hagyjuk abba).
ON

sporttárs 2009.10.09. 08:48:18

@Csöncsön: Mehehe, Övrebö ténykedését az adott meccsen ennyire kiegyensúlyozottan hülyének csak a Barca-szurkolók látják, de lehet, hogy csak Csöncsön.

Mindez pedig igen fontos az U-20-as vébé kapcsán. :))

balu11 2009.10.09. 08:51:51

(remélem, a T. Szerkesztőgárda is egyetért abban, hogy az U20 válogatott azért most nagyon odab_sz... nehogymá' pont a kedvenc focis oldalunkon ne olvashassunk semmit a mai derbi előtt...)

Csörszike 2009.10.09. 14:24:45

én igazán nem szoktam hőbörögni, főleg köcsögválogatottat, meg beharangozót követelni, de most muszáj.mondjon le az egész nst!!! egész eddigi szánalmas életem legfontosabb heteiben vagyunk, életem eddigi legnagyobb futballélménye után, és egy szaros posztot nem tudok a kedvenc focis portálomon olvasni az u20as válogatott közelgő negyeddöntőjéről, pláne nem a csehszlovákok kiveréséről!!! magyar válogatott, vagy bármilyen focicsapat az én tyúkszaros "focipályafutásom" folyamán nem volt még kieséses szakaszban. a "hosszabítás" vagy a "tizenegyesek" intézménye eddig számomra valamiféle külföldiek számára fenntartott egzotikumnak számított!!!
kérem szépen a fiúk kiérdemelt posztjait, vagy a t. stáb lemondását!!!!

szferi 2009.10.12. 19:51:12

@heinrich: örülök, hogy ennyire komolyan veszi valaki.

szferi 2009.10.12. 19:52:31

minden rosszindulat nélkül, hadd ne az u-20 vn legyen már a futball csúcsa. még ha nekünk most az is.
süti beállítások módosítása