Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Jornada 5 - Szakadék és szakítás

2009.09.26. 18:07 Garcia bőrmester

Szeptember huszonhatodik napja van, szombat. Remek nyári idő, enyhe másnaposság, minden a megszokott rend szerint zajlik. A hétvége felfűzhető a foci-szórakozás-meccsnézés-szórakozás-pihenés fonalra, és mivel egyenként mindegyik egy gyöngyszem, igazán csinos láncot alkotnak. Azok a személyek, akiknek helye van az ember életében, ilyenkor hétvégén felbukkannak, segítenek átlendülni a nehezebb pillanatokon, feledtetik a munkával gyötört hétköznapokat. Akiknek semmi keresnivalója körülöttünk, - ki előbb, ki utóbb – pediglen eltűnnek. Minden viszony elvárások, kompromisszumok, bizonytalanságok, meggyőződések szövevényes hálója. Szavak és tettek támasztják alá vagy éppen cáfolják meg egymást. Körülbelül egy hónapja ezen a helyen arról is szó esett, hogy egy kapcsolat első hónapja határozza meg a kapcsolat további létét.
Tovább előtt eláruljuk, hogy véleményünk szerint egy kapcsolat véget ér a hétvégén, a szakadék pedig tovább nő az első osztály két csapata és a többie között. Lesz még némi beharangozás a ma és holnap megrendezendő jelenetekről, mérkőzésekről, illetve tippelés az ötödik forduló eredményeire.

Semmi sem indokolja, hogy Abel Resino kétmeccsnyi türelmet kapjon még, az egyébként híresen edzőpárti Atlético vezetéstől. Az Almeriát egyszerűen nem lehet nem megverni hazai pályán. A valenciai vendégjáték pedig annak ellenére sem kecsegtet semmi jóval, hogy ha van még egy csapat jelenleg, ahol igazán önfeledt a hangulat az pont a Valencia. A hétközi fordulóban a Getafe egyszerűen jobban és lendületesebben játszott, Pedro León pedig nem akármilyen szabadrúgást akasztott jobbösszekötő oldaláról a jobb felsőbe. Egy pár évvel ezelőtt Real Madrid BL-meccsen Beckham rúgott egy hasonlót, amire Egervári Sándor stúdióbeli szakértő meg is jegyezte, hogy hát igen Beckhamen kívül még egy embertől látott ilyet, hogy ballábas szögből jobbal visszarúgja a felsőbe, az pedig Bognár Gyuri volt még az MTK-ban. Egervári mesternek üzenjük, hogy most már van még egy ilyen ember Pedro León személyében. A Valencia gólja is pazar volt egyébként, aki még nem látta, annak érdemes megnézni. Szóval szerintünk hazai győzelem várható, és nem kell varázsgömb ahhoz sem, hogy az első idei szakítást is előre jelezzük. Világmegváltó szerelemnek nem neveznénk, így a búcsú sem fog fájni, várjuk a következőt, ami ennél csak jobb lehet.

A listát jelenleg a Real Madrid vezeti jobb gólkülönbségének köszönhetően. Szerdán ismét láttunk egy olyan meccset, ami után hiányérzettel álltunk fel a karosszékből. A királyi gárda semmivel sem játszott jobban, mint hamar emberhátrányba kerülő ellenfele. C.Ronaldo ötödik gólja látványos volt, fasza egyéni megoldás, amit viszont utána mutatott C., az kritikán aluli volt. A passzai nem jöttek be, és a szó szoros értelmében vett csapatjátékhoz való viszonyulását hűen bemutatta, amikor Kaká futás közben mutatta neki, hogy szélső pozícióból, melyik résbe kellene belépnie, hogy be tudja indítani. Sebaj, hátha Pellegrini is képes arra, hogy a csapat szempontjából hasznosabb játékost „neveljen” a portugálból. Guti és Gago saját magukhoz képest jó teljesítményt nyújtottak, a védelemből pedig különösen Albiol emelkedett ki. Tudjuk, hogy ez jobb formában lévő csapatok ellen kevés lesz, de főleg az első két játékos esetében illik megemlíteni a viszonylagos jó teljesítményt, ha már állandóan lehúzzuk őket.
A Villarrealon nem az látszott, hogy kevesebben vannak, hanem az, hogy ötletszegény a támadójátékuk. Klasszikusan rossz formát feltételez, amikor a játékosok, Rossival az élen állandóan rossz megoldást választanak a támadóharmadban. Lövés helyett még egy csel, rossz ütemű kiugratások. Lehetséges, hogy egy győzelem nagyot lendítene Valverde csapatán, mert láthatóan a most már sürgető győzni akarás is rányomja bélyegét a játékukra.
Szombaton a Madrid – Kakával a kispadon -, természetesen könnyedén húzza be a három pontot a Tenerife ellen, míg a Villarreal a nehezen kiszámítható Depor otthonába látogat, ahol folytatódni fog vesszőfutása és az ötödik játéknapot követően is nyeretlen marad.

A Barcelonának sem akadt ellenfele a hétközi fordulóban. A hazaiakat nem ragadta el a santanderi hév, helyette inkább egér-macska játékot erőltettek rá Ibráékra. A Barcelona jelenlegi állapotában egyszerűen képtelen kikapni a középmezőny csapataitól. A katalán gárda szombaton a Málaga ellen szakítja meg lassan három napja húzódó nyeretlenségét, annak ellenére, hogy a magyarszomorító a kispadon kezd és a Messi, Henry, Pedro támadótrió rohamoz kezdetben. A spanyol sajtónak egyszerű dolga volt a héten, mert a Barcelona játékát méltató, unásig ismételt frázisok helyett foglalkozhattak egy kicsit Laporta politikai szerepvállalásával és a kémkedési ügyként bevezetett, de a Barcelona elöljárói által csak „security audit”-ként emlegetett botrányszagú üggyel, melyben a klub egy ügynökséget bízott meg azzal, hogy négy saját alelnökéről gyűjtsön információkat, a jövőre esedékes elnökválasztással kapcsolatos tervei miatt. Ez bennünket nem érdekel, a mélybulvár média asztala, hogy ilyen ügyeken csámcsogjon, mi egyelőre azt szeretnénk látni, hogy melyik csapat talál ki bármi olyat, amivel megzavarhatja a blaugrana egész éves sziesztáját. Nem a Málaga lesz, annyit még segítünk.

A spanyol másodosztály rangadója lehet a Bilbao-Sevilla mérkőzés, ami a tavalyi kupaelődöntő visszavágója. Tavasszal a Bilbao megakadályozta, hogy a Sevilla döntőbe kerüljön és most is kinéz egy hazai siker. Az előzetes hírek szerint újra összeáll a Fabiano-Kanouté csatárkettős, viszont kimarad Adriano és Perotti. Ők ketten a hétközi Mallorca elleni meccsen csapatuk legjobbjai voltak, ma ennek ellenére nem kapnak lehetőséget. A baszkok ugyan kellemetlen vereséget szenvedtek Tenerifén, de hazai pályán, szokásukhoz híven mindent meg fognak tenni, hogy térdre kényszerítsék az ellenfelet. A két 9 pontos csapat csatájában hazai győzelmet tippelünk.

Tippjeink az 5. forduló mérkőzéseire

Real Madrid-Tenerife 5-0
Bilbao-Sevilla 3-2
Valencia-Atlético Madrid 3-1
Málaga-Barcelona 0-2
Espanyol-Xerez 2-0
Depor-Villarreal 0-0
Mallorca-Valladolid 1-0
Osasuna-Sporting 2-1
Zaragoza-Getafe 1-1
Almería-Racing 1-1
 

280 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr191409010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krysal 2009.09.26. 18:59:21

"Real Madrid-Tenerife 5-0"

Amit pedig a pályán látunk, két kalap kutyaszar (a Tene talán kevésbé bűzlik.).

rizla 2009.09.26. 19:00:13

gratula a realnak, a félidő végére sikerült megfordítaniuk a labdabirtoklási statisztikát!

rizla 2009.09.26. 19:01:34

@krysal: TALÁN kevésbé bűzlik a tenerife? vicces.

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 19:11:47

@rizla: labdabirtokláson rugózni elég "csöncsönös". egyébként elhiszem, hogy szar a nadrid.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:14:36

Szerintem jó ez a Tenerife, pláne, hogy skót zászlóba vannak öltözve;)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:16:18

@donnelly: Sőt, most már azt is tudom, hogy Tenerife zászlaja ugyanúgy néz ki, mint a skót:)

rizla 2009.09.26. 19:17:31

egyelőre idén sem lehet úgy madrid meccset nézni, hogy az ember ne baszná fel az agyát a győzelmükön. "úgy látszik ennyit számít, hogy guti és kaká ott van a pályán", ja, persze, attól passzolja oda benzemának a labdát az amúgy mezőnyben teljesen egyenrangú ellenfél.

krysal 2009.09.26. 19:18:02

...csak szólnom kellett. Még meg is lehet-.-

rizla 2009.09.26. 19:20:32

@értelmetlen_nevű: ha a 300milliós csapatomat lebirtokolná egy friss feljutó, elég ideges lennék. pláne, ha többet lőnének kapura. pláne, ha az én csapatom játszana hazai pályán. de 2-0 után már felszabadultan focizik a madrid, mint magyarország málta ellen

rizla 2009.09.26. 19:21:49

@donnelly: tökös csapat, a múltban kétszer is történelmi jelentőségű vereséget mértek a madridra, talán ezért.

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 19:27:38

@rizla: nem nézem a meccset, de fenntartom, hogy a labdabirtoklás a nagyon extrém eseteket kivéve (70% - 30% és efölött) nem mérvadó.

rizla 2009.09.26. 19:31:56

@értelmetlen_nevű: jó. de az azért mérvadó, hogy a tenerifének sem volt kevesebb helyzete. nem a számok miatt, érted, ránézésre.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:34:36

@rizla: úgy látom, megihlettek a pancho posztok :)

értelmetlen_nevű 2009.09.26. 19:36:02

@rizla: én a konkrét megjegyzésedre reagáltam, ettől függetlenül lehet bűnszar a real.

rizla 2009.09.26. 19:38:23

3-0, állati igazságtalan, de kaká gólja szép volt legalább

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 19:50:03

@rizla: Emlékszem még régen, talán a '90-es évek második felében jó volt a Tenerife, szurkoltam is nekik, csak azóta nem jártak az elsőosztályban.

krysal 2009.09.26. 19:57:13

@rizla: lehet állati igazságtalan, de a Tenerifének (főleg az első félidőben), ha nem csak "egyenrangú partnere" lett volna az általan kutyaürülékre hajazónak tűnő Madridnak, hanem kicsivel több, akkor esetleg észreveszi, hogy kicsit tökösebben, többet támadva simán gólelőnnyel mehetett volna a szünetre. Erre mi lett? Még arra is képtelenek voltak, hogy a Casillas által előzékenyen a támadó elé paskolt labdát a kapuba helyezzék.

Ezt nem igazságtalanságnak hívják. Töketlenségnek.

rizla 2009.09.26. 19:59:13

oké. puhlnak viszont szólhatna valaki, hogy ne okoskodjon, inkább tájékozódjon, ibra megsérült a legutóbbi meccsen, azért nem kezdő. trágya sport tv

gotanfun 2009.09.26. 20:06:48

Garcia csak Gratulálni tudok a postodhoz. Bilbao vs. Sevilla 60% -on 0:4. Ennyi. Sport TV-nek üzenem, hogy jövőhéten a Sevilla hazai meccsét tessenek szívesek közvetíteni. Ha lehet a riporter legyen már Horváth Ferenc. Köszönöm.

rizla 2009.09.26. 20:13:08

@gotanfun: szerintem te vagy az első ember, aki HF-et akarja kommentátornak bárhova.

gotanfun 2009.09.26. 20:14:43

@rizla: Ez nem bárhova!!! :-D

rizla 2009.09.26. 20:16:53

@gotanfun: erre akkor sincs mentség

gotanfun 2009.09.26. 20:21:43

@rizla: Ha Sevilla meccsről van szó akkor igen. Blanco Feri számára ugyanis 'ez a meccs'. Nyugi. Tudom miről beszélek. ;-)

sundin 2009.09.26. 20:34:18

Caparrosnak valahogy mindig sikerül csúnyán kikapnia a Sevillától az épp aktuális csapatával. Legalább jól fizet.

sundin 2009.09.26. 20:39:16

Blanco Feri a legalja a "lájvszkóros" eredménybeolvasásaival. Spanyol bajnoki közben ki a káromat érdekli a Volendaam kupameccse?

gotanfun 2009.09.26. 20:43:07

@sundin: Így van. A kupa-eldöntőt direkt attuk le neki, ezért cserébe.

rokamoka33 2009.09.26. 20:43:49

gólt lőtt a karvalyféreg

sporttárs 2009.09.26. 20:45:00

Úgy látom, rizla agyérgörcsöt kap, ha nyer a Real. Ja, nem birtokolja többet a labdát. Tényleg igazságtalan játék a futball, én is bevezetném gól helyett a labdabirtoklást, csomó alumíniumot lehetne spórolni a kapukon. É a videóbíró se lenne téma többé.
Ez ugyebár az a fajta elemzés, ami szakmailag a dolgok mögé lát.

Remélem, a Barcától látunk egy korrekt hetven százalékos labdabirtoklást, az a foci.

(Még nem gondolkodott el senki rajta, hogy a Real alapvetően nem akarja szétpasszolni az ellenfelet, mint a Barca? Van másféle hatékony játék is, bár én sem értek hozzá, aláírom. De a legszebb, hogy a költségvetés is ehhez mérten felháborító, mert hát 300 milliónak legyen már sok labdája, naná.)

sporttárs 2009.09.26. 20:46:15

"Guti és Gago saját magukhoz képest jó teljesítményt nyújtottak"

Látom, Garcia bőrmesterre hatottak a Barca-fanok észrevételei, garantálom, immár nem lesz gond a szárazabb stílussal. :)

sundin 2009.09.26. 20:47:50

@gotanfun:
Bajnokikra gondoltam (az a kupasiker akkor neki nagyon kellett). Már a Deportivonál megfigyeltem ezt egyébként, nem véletlen, hogy megutálták. Tavaly 1-0-ra nyertek Bilbaoban, Pablo Alvarez lőtte a gólt és futott ki Caparros felé, "anyázta", Lopo úgy fogta le :)
Ha félreérthető voltam, nem ellenetek beszéltem, tiszta sor, hogy jobb csapat vagytok, mint a Bilbao. Ezért is fogadtam rátok.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 20:49:23

Na, az ilyen újoncokat szeretem, mint ez a Tenerife! Bátran, szépen, ügyesen játszottak, és kihagytak egy zsák gólhelyzetet.

A végén ugyan elérte őket a végzet, de ez akkor is szép volt. Egész más, mint egy hete a Xerez.

sporttárs 2009.09.26. 20:50:28

@krysal: Lószart érdemelt a Tenerife, nem pontokat. Ami nem azt jelenti, hogy a Real jól játszott vagy ilyesmi. Cé kifejezetten gyenge volt, de hát van ott pár dönteni képes ember rajta kívül is.
A védelem hülyeségeit egy jobb csapat laza veréssel fogja honorálni, mondjuk ilyenből csak egy van, de az elég is lesz. :)

BruceWayne 2009.09.26. 20:52:26

Ibrahimovic 5/5, kiváncsi vagyok mennyinél áll meg, úgy volt hogy ma se játszik

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 20:52:50

@sporttárs:

Hasonlítsd már össze a két klub lehetőségeit! A Tenerife MINDENT megtett, amit meg tudott, kidolgozott féltucat gólhelyzetet a 300 milliárdos csapat othonában. Le a kalappal előttük!

gotanfun 2009.09.26. 20:56:01

@sundin: Nem tudom a többiek mennyire vannak képben, de ugye Caparrosnak a Sevilla igen sokat köszönhet. Máig sokunk elfogadná trénernek.

rizla 2009.09.26. 20:57:48

@sporttárs: "Még nem gondolkodott el senki rajta, hogy a Real alapvetően nem akarja szétpasszolni az ellenfelet, mint a Barca? Van másféle hatékony játék is, bár én sem értek hozzá, aláírom."

nem ez a lényeg, hanem az, hogy nem képesek uralni a meccset, mégis nyernek 3-0ra. az agyérgörcs azért túlzás, de persze nem örülök neki, hogy egyelőre egy csapat sem képes kihasználni ezt.
attól kapnék agyérgörcsöt, ha a barca ennyi lehetőséget adna az ellenfelének, mint a madrid..

sporttárs 2009.09.26. 21:10:08

@rizla: Nem akarok slágertémán lovagolni, de éppen a bajnoki mezőnyről árul el sokat, hogy egyetlen csapat sem képes kihasználni ezt.

sundin 2009.09.26. 21:14:48

@gotanfun:
Én nem tartom nagy edzőnek. "Felhozó" edzőnek príma (jó a szeme a fiatalokhoz, akiket nem fél játszatni), de nem hiszem, hogy elértétek volna vele azt, amit Ramosszal, annak ellenére, hogy a mai Sevilla alapjait ő rakta le.

gotanfun 2009.09.26. 21:28:16

@sundin: A Sevilla sikere elsősorban Del Nido és Monchi érdeme. Ramos tökéletesen kivitelezte amit ők ketten kigondoltak. Utána tudjuk mi lett vele de ebbe most ne menjünk bele. Nézd, ha engem kérdeznek tréner ügyben azt mondom, hogy ha ez a csapat így folytatja mindenképpen kellesz egy jobb tréner mint Jimenez. De mostanra úgyahogy kialakulóban van neki is a stílusa, más kérdés, hogy a Real ellen ez mire lesz elég.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.26. 21:31:33

wellington meg mehet is a köcsögválogatottba (hátha erről az idényről lesz, most hogy van szerző :) )

rizla 2009.09.26. 21:52:54

@redcard: mindent megtett egy pirosért, az már a legendásan pocsék spanyol bíráskodás érdeme, hogy nem tudta összehozni. meglehetősen tapló mód játszott a malaga en bloc

sundin 2009.09.26. 21:55:30

@gotanfun:
Szerintem is kezd belejönni, érzi, kit hova rakjon (az Osasuna ellen pl. bevált Adriano jobb oldalon való játszatása, csak hogy egy friss példát említsek). Ezt az évet még megérdemli a bizonyításra, egy Alvesszel azért még mindig gyengébb ez a Sevilla, mint Ramosé volt. Ha jobb edző kell, az semmiképp sem Caparros. Nálam :)

nasteey 2009.09.26. 21:57:46

@redcard: Ha ez a majom nem kap most vagy 3 meccset, akkor a felelős szerv megnyalhatja.

Mellesleg kár, hogy a meccs végi rakat helyzetből nem akadt be egy sem, mert jelenleg esztétikailag nem mutat jól a táblázat. :)

rizla 2009.09.26. 22:01:30

@nasteey: inkább az a kár, hogy messze van még a clasico, még a végén összeérik a madrid

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 22:02:23

@sporttárs:

Ne az újonc Tenerifétől várjuk el, hogy 3-0-ra legyőzze a Madridot. Nekem szimpatikus volt, ahogy helytálltak, és temérdek gólhelyzetet alakítottak ki.

A Málaga viszont egyáltalán nem volt szimpatikus. A Weligton nevű brazil játékos legalább két piros lapot érdemelt volna. Csúnya meccs volt, de tízből egyszer belefér egy ilyen.

rizla 2009.09.26. 22:04:17

na, most nyerni fog az atletico, ezzel biztosítva a valencia lemaradását is.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.26. 22:05:01

@nasteey: ezt mondogatta a GolTV (egyébként pártatlannak szvsz igencsak véleményesen nevezhető, messit csöncsöni magasságokban imádó) 2 riportere is, de nekem az a véleményem, hogy ez max a szurkolóknak (illetve egy részüknek) lehet fontos (én pl szurkolóként is pont leszarom)

@rizla: valóban elég ellenszenvesen játszott az egész banda bár (wellingtont kivéve) megnézném őket semleges meccsen, mert nyilván most jobban utáltam őket mint mondjuk ha a valencia ellen nyomták volna ugyanezt. a bíró viszont egyértelműen egy pöcs. milyen vicces/szánalmas volt ahogy ugrándozott a sárga lapokkal piqué leütése után, így csak spanyol bírók képesek nevetségessé tenni magukat

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 22:11:56

Egyébként tavaly is így kezdődött a Villarreal-Atlético meccs...

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.26. 22:13:02

@rizla: és tessék vezet is az atletico.
egyelőre ül a jóslat :)

sundin 2009.09.26. 22:14:23

Ha ezt kapott gól nélkül lehozza az Atlético, az a világ 8. csodája lenne. Jó a meccs!

rizla 2009.09.26. 22:18:46

@sundin: dehogy hozza le, csak lő mellé hármat-négyet

sundin 2009.09.26. 22:23:15

Két ilyen gyenge védelmet :D

rizla 2009.09.26. 22:28:36

nagyon mókás a valencia batmanes meze

sundin 2009.09.26. 22:29:07

Pablo ügyes. Nagyon ügyes. Antonio Lopez :-D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 22:29:23

Banega gólpassza Xavi-szintű volt. Pablo Hernández meg Európa legtehetségesebb játékosa.

sundin 2009.09.26. 22:30:49

Nem is egyet kaptak :-D

rizla 2009.09.26. 22:30:50

lassan kezd egy atletico-meccsre hasonlítani a mérkőzés

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.26. 22:30:59

Ez a gólpassza is.

Villa és Ibra fej-fej mellett.

rizla 2009.09.26. 22:32:40

@Csöncsön: úgy érted legtehetségesebb fiatal játékosa

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 22:33:17

Na ez a Pablo Hernandez gól... Egy becsületes skót védő felrúgta volna a lelátóra a csávót a labdával együtt. Bohócbajnokság.
;)

sundin 2009.09.26. 22:33:32

@Csöncsön:
24 évesen? Kész játékos.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 22:34:15

aztakurva, a Valencia első gólja...

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 22:35:16

@sundin: "24 évesen? Kész játékos." - nem lehet így általánosítani, ez abszolút játékosfüggő, hogy ki mikor van készen.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.26. 22:39:01

@donnelly: mire egy becsületes skót védő felfogja, hogy ott a labda, legfeljebb az ünneplő játékosokba rúghat bele :))

sundin 2009.09.26. 22:39:22

@donnelly:
Akkor fogalmazzunk úgy, hogy 24 éves játékosra már nem mondjuk azt, hogy tehetséges :)

rizla 2009.09.26. 22:41:33

ha nem támad fel ezen a meccsen az atletico, akkor már tényleg nem lehet mit mondani. zárják be a klubot, rombolják le a stadiont, és hintsék be a sóval a helyét

sundin 2009.09.26. 22:45:38

@rizla:
Pedig Dealbert és Alexis is segítőkész. Elnézve Brunot és Mathiuet, náluk is csak idő kérdése, hogy mikor hoznak össze egy gólt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.09.26. 22:50:47

@redcard: És akkor máris nincs második gól...;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.26. 22:55:21

@rizla: nana, jöjjön Spalletti és rakja össze a csapatot!

rizla 2009.09.26. 23:20:57

@sporttárs:
"Tényleg igazságtalan játék a futball, én is bevezetném gól helyett a labdabirtoklást, csomó alumíniumot lehetne spórolni a kapukon"

"A futball azonban olykor nem csak szép, de igazságtalan játék is, mert hiába a jó Tenerife-i játék és hiába az olykor kifejezetten gyengének tetsző madridi produkció, a hazaiak végül egészen biztosan nyerték meg az összecsapást"

madridista.hu, nem én mondtam..

Mourinho már nem a király 2009.09.26. 23:42:54

@Csöncsön: a katalánok meccsén a bíró elég ratyi volt annyi biztos.

De ez a Val - Atm mekkora meccs, te jó ég :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.26. 23:53:12

Vazeg, öt meccset meg lehetne nyerni az Atletico ma kihagyott helyzeteiből.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.26. 23:54:32

Na végre, Maxi! Ez az eredmény legalább mindkét csapatnak szahar.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.26. 23:58:53

na, a valencia leszakad, de az atletico sincs kisegítve, de lehet, hogy néhány fordulóra még megtartják a pompás edzőjüket
spalletti mondjuk vicces lenne, én kipróbálnám

rizla 2009.09.26. 23:59:07

"faszt, ilyenkor szokott jönni a Nagy Feltámadás, az atletico kipüföli a szart is a valenciából, a porto ellen pedig nagy meccsen ikszelnek. vagy fordítva."

ezt írtam múltkor. akkor ezek szerint a porto lesz agyonverve.

értelmetlen_nevű 2009.09.27. 00:10:30

szurkol itt valaki az nst-n az atleticonak? kb. akkora szopás lehet, mint albínónak születni afrikába.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.27. 00:16:46

@értelmetlen_nevű: Nekem a Roma a csapatom , de ha nem ellenük játszanak, akkor szorítok az Atleticoért is.

T.F.E. 2009.09.27. 00:16:46

Úgy tűnik, nem két, hanem három csapatos a spanyol bajnokság. A Sevilla igen meggyőzően verte laposra a Bilbaot (ráadásul idegenben), a Valencia pedig ilyen védelemmel nem reménykedhet abban, hogy tudja tartani a lépést a nagyokkal.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:17:50

Annyira bosszús és szomorú vagyok, hogy nem igaz...

Ezt a meccset a Valencia agyonnyerte.

A reális eredmény 6-1 lett volna.

És már hányadszor csinálják ezt meg?????????

...

rizla 2009.09.27. 00:21:49

@Csöncsön: nem hiszem, hogy agyonnyerésnek számít, ha 2-1es vezetésnél hagyod az ellenfelet 3-4 ziccert, és egyéb helyzeteket kidolgozni

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:26:34

@rizla:

Elbohóckodták hátul, pedig sokkal jobb csapatnak tűntek.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 00:29:57

atyaeg,mekkora idiota vt a barca-malaga biroja. poen ,h luque becsuszasa kb. sarga vt,mig azt a taho wellingtont kb. 2x kellett vna kiallitani. naon ellenszenvesen,alattomosan nyomta a malaga. nem vt jo meccs,de a lenyeg,h felgozzel behuzta a csapat. azert egy harmadik gol nem artott vna,mert akarh is nezem a tabellat,naon nem szep ez igy...
madrid-meccsen meg duhongtem,h mekkora luzer a tenerife. sajna az a csapat,ameik ennyi ziccert elszur,pont ezt erdemli.
valencia meg kb. ezert nem lesz komoly vetelytarsa nemcsak a barcanak v a realnak,de meg a sevillanak sem: megnyert meccset igy elszurni... viszont ugy erzem,h az atletico felzarkozasa ezzel a maxi-gollal kezdodott meg (poen,h az idiota farkas norbi pont 1 perccel elotte nyilatkoztatta ki,h maxi nem az igazi)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:35:20

@ferenck:

Tény, hogy a spanyol bajnokság alakulásánál már csak a spanyol mérkőzéseket közvetítő riporterek idegesítőbbek.

rizla 2009.09.27. 00:36:56

@Csöncsön: ne rinyáljatok, világinál csak jobbak. egyébként attól még nem játszik valaki jól, hogy gólt lő a 93. percben

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:38:56

@rizla:

Nem csak erre a megjegyzésére értem az idegesítőséget. Bár kétségtelen, hogy Farkas Norbi valamivel kevésbé idegesítő, mint Horváth Feri, és Horváth Feri is, mint Világi...

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 00:41:16

@rizla: nem is mondtam,h jol jatszott,csak farkas norbi idozitese vt tokeletes.
reszemrol a sport klubot jobban szerettem,ott legalabb becsuletes barca-drukker vt mindenki,riporterek,szakertok stb.,csak hebe-hoba bukkant fel egy-egy madridista. sport tv-n meg gyakorlatilag mindenki madridista,ami elegge irritalo. szerencsere blanko feri visszafogja magat mostanaban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:42:00

@rizla:

De még Maxihoz. Megszidta, amiért takarásból, két védő állt előtte, fél méterrel mellé lőtte a labdát, ami egyébként egy bitang jó lövés volt. Farkas Norbi: hogy lehetett ezt ilyen rosszul eltalálni? És számos hasonló hülyeség. Egy csomó lest rosszul látott például.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 00:46:27

@Csöncsön: igen,az a komment engem is meglepett,kb. 10 centivel,ha mellement a loves...

rizla 2009.09.27. 00:47:00

@ferenck: blanko ferivel kb az az utolsó gond, hogy blanko, amit én nem nagyon érzékelek, mivel állandóan messi farkát szopja.
világi maga az anti-kommentátor, hethéssy még elviselhető, de farkas norbinál nem jobb. régen még bírtam, de aztán elszaladt vele a ló.

"Megszidta, amiért takarásból, két védő állt előtte, fél méterrel mellé lőtte a labdát, ami egyébként egy bitang jó lövés volt."

szar lövés volt, külsővel lőtte, rossz döntés volt, nyilvánvalóan így nem találhatott célt. amennyiben a reklámtáblát célozta, akkor persze jó volt. egyébként nem ezt a lövést szidta fennhangon, hanem forlanét ziccerben, ami tényleg fogalmatlan volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 00:53:13

@rizla:

Ahogy ferenck is írja, minimális híja volt.

Engem a spanyol meccseket közvetíítő riporterekben az idegesít leginkább, hogy szinte soha nem arról beszélnek, ami a pályán történik. Helyette minden másról. Farkas Norbi annyiban jobb, mint Horváth Feri, hogy ő legalább mond közben érdekes dolgokat is. Utóbbi viszont csupa fölösleges, lényegtelen hülyeséget (pl. egy Getafe-Valencia meccsen arról, hogy kivel játszik két hét múlva a Sevilla...), miközben éppen megy a pályán egy formás akció...

rizla 2009.09.27. 00:54:34

@Csöncsön: jó, közel volt, de valójában nem volt rá sansz, hogy bemenjen. ennyi erővel forlan lövése is jó volt, az sem ment sokkal mellé. csak épp pont ellentétes irányba lőtte, mint kellett volna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 01:09:31

@rizla:

Meg kéne néznem még egyszer. Forlán lövése most abszolút nincs előttem. Maxin emlékeim szerint két védő is állt, belsővel nem lőhette volna. De mondom, meg kell néznem még egyszer.

Orvenyhivo 2009.09.27. 09:56:52

@értelmetlen_nevű: Igazán nagy szurkoló nem vagyok, meg legalábbis a fél spanyol élmezőnyt kedvelem, de ha választanom kellene kedvencet közülük, az Atleticót jelölném meg. Ekkora lúzer bandát

nasteey 2009.09.27. 10:32:54

@rizla: érjen is egy kicsit, mert ha ennyi helyzetet hagynak a Barcának is, akkor nem lesz sok kérdés a Klasszikuson.

A kommentátorokkal szerintem nincs sok baj, legalábbis én nem is nagyon figyelek rájuk. Bár remélem annak a TV-zésnek is eljön az ideje, amikor választhatsz, hogy kell-e komm, vagy csak a zajmikrofonokat hallod. :)
Mondjuk az tényleg vicces volt tegnap, ahogy HF meglepődik, hogy a Malaga játékost percekig ápolhatják a pályán, majd még jobban meglepődik, hogy a bíró 2 percet hosszabbít az első félidő végén. :D

Egyébként ilyenkor nem szokott összeülni valami bírói testület, és azt mondani, hogy annyira színvonaltalan volt a játékvezetés, hogy a következő hetekben inkább a Segunda C1-ben kellene meccseket vezetni a kedves sporinak?

horas 2009.09.27. 10:43:54

Hát nemtudom,én nagyon vártam a spanyol bajnokságot,kiváncsi voltam nagyon a két nagyra,de már most ott tartok,hogy megse nézem az összefoglalókat...A két nagy rúg 3-4 -et minden meccsen aztán csokoládé...Gyenge a Valencia a Atletico a Villarreal.A Sevilla tűnik komoly csapatnak de hát édes kevesek ők is bármihez.Halálosan unalmas már most sztem...

gotanfun 2009.09.27. 11:23:06

@horas: Kár hogy Platini tervezete még jó darabig az íróasztala fiókjában fog lapúlni. BL negyeddöntőig azért még szerintem tartogat izgalmakat ez a bajnokság, utána meg vitatkozhatnak a divatdrukkerek azon, hogy az angol vagy a spanyol bajnokság a jobb, Giggs vagy Raul a nagyobb ikon, vagy Ibra és Rooney közül melyik a nagyobb paraszt stb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 12:16:12

@horas:

Ezt a fanyalgást! :--)

Ha meg botladozna a két nagy, akkor az volna a baj (két éve ugye az volt a baj).

A Valencia egyáltalán nem gyenge, inkább hülye. A Sevilla stabilabbnak tűnik, mint tavaly, az Atlético a szokásos. A Villarreal egyelőre még szokja az új edzőjét. Öt fordulóból messzemenő következtetéseket levonni dőreség.

halareaal 2009.09.27. 16:23:18

azért arra kíváncsi lennék, mi az a "sok helyzet" amire célogattok itt a Tenerife meccs kapcsán. ziccerük egyáltalán nem volt, max 1, meg még pár ígéretes lövés meg talán egy fejes. a legnagyobb lehetőségük az volt, amikor Casillas szar helyre ütötte ki, de azt is mellélőtték, plusz Pepe is ott volt biztosítani. bár az első félidőt nagyon ellazázta a Madrid, sztem abszolút nem volt kérdés h kié lesz a győzelem, a második félidőben rákapcsoltak egy kicsit, és a Tenerife rögtön összeomlott kb.
ha komolyabb csapatok, pl most a Marseille ellen is ilyen lesz a játék, mint az elején, akkor lehet el kell amjd gondolkodni, bár az eredménnyel nyilván ott is kiegyeznék.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 16:28:47

@halareaal:

Casillas legalább háromszor hárított nagy bravúrral, ezen kívül volt egy kapufája is a Tenerifének. A Realnak se volt több lehetősége, dehát ez a különbség Komé és Benzema között.

halareaal 2009.09.27. 16:50:27

@Csöncsön: "Casillas legalább háromszor hárított nagy bravúrral"

annyira egyiknél sem kellett megizzadnia, csak Farkas Norbi mindig elüvöltötte magát, ha megfogott egy kezébe tartott lövést. egyébként pedig de, a Realnak bőven több lehetősége volt, igaz ezek szinte mind a második félidőben. a Tenerife legjobbja a kapusuk volt, úgy hogy kapott 3 gólt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 16:56:53

@halareaal:

De azt te is elismered, nem, hogy a Barca egy hatost rúgott volna a tegnapi Madridnak?

sporttárs 2009.09.27. 17:50:09

@Csöncsön: A tegnapi Barca? Ezt miből gondolod?
És egyáltalán, az efféle hülyeségeket ugyan hogy lehetne tárgyszerűen kijelenteni? Van egy üveggömböd?

sporttárs 2009.09.27. 17:58:57

@rizla: Jó, de ugye azért nem tálaljuk meglepő felfedezésként, hogy igazságtalan is tud lenni a futball, és olykor gyenge játékkal is lehet nyerni? Ez mindig csak az unszimpi csapatok esetében tűnik fel egy szurkolónak, nem? (Dícséret a madridista.hu objektivitásáért.)

sporttárs 2009.09.27. 18:01:33

Nyilván nem itt kellene kérdeznem, de végül is mindegy, melyik posztnál, szóval a mai U-20-as vb-nyitányunk nem lesz kitárgyalva a blogon?
Meg egyáltalán a vb?
Elvégre nélkülünk zajló tornákról volt poszt bőven, vagy ha ott vagyunk, az már nem a világ legjobb focija? :)

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.09.27. 18:05:18

@sporttárs: elvileg lesz poszt, sőt!

de mivel nem én írom, ennél bővebben most nem mernék nyilatkozni.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.27. 18:08:49

@sporttárs: kb egy óra múlva kint lesz a poszt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 18:49:55

@sporttárs:

Ha a Segunda División harmadik helyezettje féltucat gólhelyzetet kidolgozott a Bernabeuban, akkor ugyanezt talán a BL-győztesből is kinézhetjük, nem? Ibra, Messi és Henry meg nem olyan játékosok, akiknek sok helyzet kell egy gólhoz. Innen gondolom.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.09.27. 18:51:58

@ferenck: elvileg a '74-es poszt "helyett" lesz az U20-as beharangozó, mert ez lesz a téma a RádióQ-s műsorban is. de heinrich majd mindent megerősít hamarosan (mint ahogy remélem azt is, hogy megkapta a levelem :/ )

rizla 2009.09.27. 18:58:14

@sporttárs: "Ez mindig csak az unszimpi csapatok esetében tűnik fel egy szurkolónak, nem?"

mint látod, nem.

halareaal 2009.09.27. 19:06:03

@Csöncsön: nyilván a Barca ellen nem így játszott volna a Madrid. amúgy pedig a Barca sem éppen brillírozott tegnap. de lényegtelen. mind1, sztem tegnap nem volt különösebb esélye a Tenerifének.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.27. 19:12:34

@halareaal:

Nem brillírozott, de nem adott esélyt a Málagának. A Tenerifének ellenben volt esélye a gólszerzésre. De mindegy, nyilván a Real is máshogyan játszik majd erősebb csapatok ellen.

Iustizmord 2009.09.27. 19:17:24

én imádom gutit. nem is értem miért pökpödik annyit. szvsz egy zseni.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:17:26

sztem meg teljesen felesleges arrol elmelkedni,h mi lett vna tegnap 1 real-barcan. nem azert,mert nyilvanvaloan nyert vna a barca:D,hanem mert az eddigi meccseken a real meg nem porgott szazon,latszik,h meg ossze kell szokniuk 8ennek ellenere 5 meccsbol 5 gyozelem),mig a barca szinten nem porog szazon,max 1-1 felido erejeig 80on,plusz a legerosebb felallasban (valdes-alves,puyol,pique,abidal-xavi,yaya,iniesta-messi,ibra,henry) nemh 1 meccset,de 1 percet sem jatszottak meg eddig. novemberig ok is osszeernek,barca is 100on fog porogni.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:19:13

@Iustizmord: uhh,en meg kb. ot utalom legjobban a jelenlegi focistak kozul. iden viszont naon jo,nyilvanvaloan c. ronaldo jelenlete felvillanyozza,szarnyakat ad neki. becks is jo hatassal vt ra,ment is neki akkor.

Iustizmord 2009.09.27. 19:21:48

és BASZKI h 1 egész hét nem vol elég az nst-cup posthoz

nyugodt s mértéktartó ember vagyok de MOST a felelősök példás megf@szkorbácsolását követelem.

Iustizmord 2009.09.27. 19:23:34

@ferenck: szvsz gy kivló támadó-irányító kp-ás. az a para h a realban (is) ennyire vitte, máshol ő lenne az isten. hogy a válogatottba nem fért be az űberpara.

lehet h kissé lusta de amilyen ütempasszokat ad...

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:24:46

@Iustizmord: tedd hozza,h "ha pont jo hangulatban van" - mert igencsask hangulatemberrol van szo...

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:26:53

egyebkent sem vitattam a tudasat,egyszeruen utalom,mert ellenszenves a feje. mittomen,maradonat absolut elismertem,de ezzel 1utt mindig rendkivul ellenszenves vt (most is az).

Iustizmord 2009.09.27. 19:27:35

hm, bár én lennék ilyen hangulatember. meg amúgy ez még elmondható jópár játékosról, különösen a mediterrán vonalon. egy holland, mint pl v basten vagy v nstelrooy más tészta. no érzelem csak a teljesítmény... meg agl-. nem vletlen volt v basten a "basic", mint a programnyelv :o)))

Iustizmord 2009.09.27. 19:29:35

@ferenck: maradona 1 db kis f@sz játszani tudott, oszt ennyi. hozzá képest gullit az isten. mondjuk gullit mindenképp egy isten. nem úgy öntörvényű, hanem máslképp. ez most nem tudnám jobban kifejteni. de így van.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:33:58

@Iustizmord: azzal,h gullit az isten,maximalisan egyetertek:D gullitnek elkepeszto - a futballon tulmutato - karizmaja vt.
marco van basten meg minden idok legjobb,legsokoldalubb kozepcsatara vt,akinek amugyis serulesekkel tarkitott palyafutasa 28 eves koraban - fel ev kihagyas utan - serules vetett veget. meggyozodesem,ha szerencsesebb lett vna,ma minden idok legnagyobb futballistajakent tekintenenk vissza ra.
erdekes modon viszont,harmojuk kozul mindig frank-et kedveltem leginkabb. ez most is igy van.

sporttárs 2009.09.27. 19:42:18

@Csöncsön: Akkor tegnap a rengeteg, könyen kialakított helyzetből jól megszórtátok a Relanál valamelyest gyengébb Malagát, csak én nem vettem észre?
Ja, igen, ilyen meccs csak egy van a tízből, mert amúgy bárkinek nevetve rúg egy hatost a Barca. Bizonyára.

Az is csak egy fikció, de talán nem ennyire, hogy azért ennek a Madridnak hatot rúgni nem ugyanaz a nehézségi fok, mint a tavaszinak a Bernabeuban. Persze lehet, hogy tévedek.

sporttárs 2009.09.27. 19:43:23

@heinrich: @Alapvonalszippantó Hapci Benő:
Köszi, várom! (De már letelt az óra. :)) )

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.09.27. 19:47:09

@sporttárs: barkinek nem rug egy hatost,es ez a madrid tenyleg nem a tavaszi madrid,de a barca,ha tetszik,ha nem,jelenleg a vilag legjobb klubcsapata.

gotanfun 2009.09.27. 19:59:07

Szvsz. így a BL előtt egyik nagy sem fogja magát megeröltetni. Különösen a Real, akinek ha picivel is, de két nehezebb meccs jön.

Csalódás számomra az espanyol eddig. Nakamuraval azt hittem jobban kellesz majd velük számolni. Ahogy a Pool ellen játszottak... most meg egy Xerezt nem bírnak megverni otthon. Espanyol gödör!

Kiváncsi vagyok a Depor vs. Villarrealra is.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.09.27. 21:05:46

Csöncsön, nem kéne lemenni erre a "6-ot rúgott volna" szintre, csak felesleges flame lesz belőle ráadásul teljesen értelmetlen, nyilván egész máshogy játszik a real a barca meg a tenerife ellen.
egyébként meg kíváncsi leszek melyik csapatnál mikor lesz az első botlás, if any

Azazello007 2009.09.28. 03:38:21

Nyilván máshogy játszik majd a Madrid a Barca ellen, ettől függetlenül eddig úgy érzem, még mindig nagyon le vannak maradva a nagy riválistól -- persze új kerettel ez szinte természetes.

Az igazi probléma tényleg az, hogy a spanyol bajnokság most egy vicc, a takarékon futó Barca simán aláz, a sokszor még gyengécske Real is gólokkal nyer.

Tika_ 2009.09.28. 10:13:42

(Kicsit olyan bölcsészes lett ez a poszt...
Az elején azt hittem a kapcsolat megszakadásával arra utalsz, hogy nem írsz több spanyol posztot (aztán a végére se jött át teljesen, hogy mire utalsz...).
Na, mindegy, lényeg a 3 pont, és nincs súlyos sérült.)

Csöncsön, egyébként ezt a Messiások kiállítást láttad már?.. ;) Amióta kinn van a plakátja, minden metrózásnál eszembe jutsz :))).

gibson 2009.09.28. 10:25:35

Remek összefoglaló, korrekt beharangozó. Köszi.

Egyébként szerintem bőven elég ez a mennyiség információból egy hétre, hosszú távon is érdemes lenne csak a három-négy nagy csapat meccseiről írni, a többiről pedig csak akkor, ha történik valami említésre méltó.
Kevesebb munka nektek, az emberek nagy többségét úgysem érdekli, mi történt egy Malaga - Tenerife találkozón , és így talán összejöhet valami rendszeresség is spanyol foci témában. :)

T.F.E. 2009.09.28. 11:22:25

Azért érdekes csapat ez a Xerez. Az élet őket igazolta, végül sikerült 0 rúgott góllal is pontot szerezniük. Ha nagyon igyekeznek, még sok hasonló eredményt tudnak kibrusztolni. :-)

A Villareal-t pedig egyáltalán nem értem. Tegnap pár percet láttam csak a Depor elleni meccsből, de ennyiből is lejött, ami korábban, hogy van bennük potenciál csak képtelen kihasználni. Ennyit számított volna Pellegrini?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.28. 11:37:38

@Tika_:

Sajnos nem láttam, messze van Debrecen. Nekem viszont kivétel nélkül mindig az Ady-vers jut eszembe a plakátról.

"Sósabbak itt a könnyek,
S a fájdalmak is mások,
Ezerszer messiások
A magyar messiások."

@Azazello007:

Tavaly kb. januárig kellett azt olvasnunk a MU-szurkeszektől, hogy mennyire formán kívül játszik a MU, hogy még egy jó meccse se volt, ennek ellenére közel 100%-os teljesítménnyel vezették a PL-t. Szóval ez nem spanyol jelenség.

zsakfos 2009.09.28. 13:21:02

@Tika_:
annak fényében, hogy a szerző jogász elég meglepő:)

DoktorHáz 2009.09.29. 08:19:12

No itt sem változott semmi. Legyen már November 29 hogy valami izgalom is legyen. Addig meg nézzük hétről hétre ki vezet gólkülönbséggel.

Tika_ 2009.09.29. 09:52:46

@zsakfos : jesszusom, egy jogász! Lassan durvább ma online a Barcának szurkolni, mint Franco idejében helyben :)). Volt nekünk Bede, aztán pancho, most meg Garcia, a jogász :))).

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.29. 09:54:44

@Tika_:
Garcia, a jogász...
ÓRIÁSI

mint a Lesz ez még így se-ben:
Carol, a pincérnő
Simon, a buzi
:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.29. 10:42:01

"Lassan durvább ma online a Barcának szurkolni, mint Franco idejében helyben"

Ez nagyon jó volt. :-)

És milyen igaz. :-)))

Tika_ 2009.10.01. 12:03:01

Eltiltották a legutóbbi Barca-meccs bíróját - ráadásul _határozatlan időre_. Tényleg n durva lehetett az ellenfél, és a bíró n hagyhatta őket.

sporttárs 2009.10.04. 06:16:31

Szimpi volt az Almeria, s talán többet is érdemelt volna, várom Csöncsön hasonló tartalmú elemzését, ha már a Tenerife sorsát múlt héten annyira a szívén viselte.
De a gyenge Barca is három ponttal többet szerzett, mint ma fog a Real, van egy ilyen érzésem. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.04. 10:25:18

@sporttárs:

Eléggé maga alatt játszott a Barca, az Almería meg nyomta a Cselszkij-stílust, tizenegy emberrel a saját térfelén. Negredo nélkül ez egy impotens csapat, nem gondolom, hogy többet érdemelt volna.

Az Atleti nagyon szórakoztató meccsen nyert, úgy látszik, marad Resino. Mondjuk ő sem kizáró oka annak, hogy a matracosok újabb hullámhegyeket produkáljanak...

OFF

Garcia bőrmester kezd ellustulni, ejnye.

sporttárs 2009.10.04. 10:49:28

@Csöncsön: Impotens csapat volt a pályán tegnap, az biztos.

Az OFF-hoz:
Valahogy nem menő spanyol posztot írni, biztos azért, mert gyenge a bajnokság. Itt vitatkozni nincs miről, legfeljebb hogy eléggé dícsérve van-e az a két (egy) csapat, vagy Franco tábornok kínzókamráit kell átélniük szegény rajongóiknak. (Ennél nagyobb hülyeséget még keveset olvastam az NST-n, de poénnak tényleg jó.)

:)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.04. 10:52:45

@sporttárs:

Ha a bajnokság színvonala volna az ok, akkor sem olasz, sem német posztok nem lennének; skótról és franciáról nem is beszélve.

Azt hiszem, inkább a hagyományos ibér lustaságban lelhető meg a magyarázat. :-)

nasteey 2009.10.04. 13:39:43

@sporttárs: Azért ne menjünk bele, hogy a Tenerife, vagy az Almeria képvisel-e nagyobb játékerőt, illetve melyiknek mennyi lehetősége volt. 27% labdabirtoklás mellett, és mert 3-szor át is tévedtek a Barca térfelére nehogy már többet érdemeljenek.

Gyenge volt a Barca, de még így is a kezében volt a meccs. Végig az volt, amit ők akartak. Ugyanezt nem mondanám a Real meccsekről is.

Azt meg csak remélni tudom, hogy a Sevilla van annyira tökös, hogy ezt az alakulóban lévő, fontosabb embereket hiányoló Realt megverje, vagy x-eljen vele.

kroos 2009.10.04. 18:00:57

a lényeg hogy ha a barca szarul is játszik akkor is nyer
nem ugy mint pl. tegnap a mu vagy az olaszoknál az inter, a németekröl nem is beszélve.
Erröl beszél Pancho is...annyira fos a többi csapat hogy akkor se vernék meg a barcát ha azok 8 emberrel futnának ki.
a kérdés csak az ki nyeri meg veretlenül a bajnokságot...

rizla 2009.10.04. 18:11:31

@sporttárs: almeriának 0 kapuralövése volt 25% körüli labdabirtoklással, mi a probléma? a második félidőben gyenge volt a barca, az elsőben rúghatott volna többet is, most nem jött össze, van ilyen. messi, ibrahimovic, vagy xavi jó ideje nem pihentek, 3 naponta játsszák a meccseket, belefért egy langyos 1-0.

én a madridra sem szólnék egy szót sem, ha nem látnám, hogy az ellenfeleiknek nagyon sok teret engednek, akik ki is dolgoznak helyzeteket, egyszerűen csak nem mennek be. amúgy ettől még impresszív, amit csinálnak.

kroos 2009.10.04. 19:02:46

@rizla: tökéletesen igazad van de nem a Barcáról van szó

nasteey 2009.10.04. 20:16:21

@kroos: Tévedés. Ha a Barca szarul játszik, nem nyer. Tavaly szar volt a Numacia ellen, a Racing ellen, Getafe ellen, az Atletico ellen, Espanyol ellen, és nem is nyert. Meg miután kézben volt a bajnoki cím. Az, hogy általában olyan szinten játszik, mint kevesen, és ezt néha nem tudják hozni, még nem jelenti konkrétan azt, hogy szarok voltak. Bár a tegnapi teljesítményre talán lehet azt mondani (mert ugye mindenki gálát várt), de az Almeria kb. 0-szor találta el a kaput. Akkor miért játszottak volna úgy, hogy többet érdemeljenek?

Ellenben lehetne olyan csapatot írni, aki játékban azt mutatja, mint az ellenfele, valahogy mégis mindig győz. Nem kezdem el sorolni, mert 1., tök szubjektív 2., felesleges szájkarate lenne az érintett drukkerekkel. :)

Mindenesetre maradhatunk annyiban, hogy a nagycsapatok jellemzője, hogy ha szarok is, be tudják húzni a meccset, és végül bajnokok lesznek. Mert nehogy azt mondd, hogy ez egyedi eset, és csak a Barca, és csak a spanyol bajnokság színvonala miatt. Pont ennyiszer húzza be keserves 1-0-val az aktuális olasz, angol, német, francia, portugál bajnok a meccseit, mint a Barca.

sporttárs 2009.10.04. 21:40:25

Kurva jó ez a Sevilla-Real, megérdemelten vezetnek a hazaiak. Ronaldo azért nagyon hiányzik a Realnak.
Ez a sevillai 25-ös gondolom, most sokaknak szimpi lesz, amiért bátran hátulról nekiment Gutinak, amúgy meg hihetetlen egy pöcs.

rizla 2009.10.04. 21:43:47

fabiano 5 méterről melléfejel tökéletesen tiszta helyzetben, kész.

"Ez a sevillai 25-ös gondolom, most sokaknak szimpi lesz, amiért bátran hátulról nekiment Gutinak, amúgy meg hihetetlen egy pöcs."

azért guti sem volt rossz, ahogy fetreng a lábát fogva, majd ahogy beszól neki a kollega, egyből felpattan, és nekiáll lökdösődni. gyorsan gyógyul.

rizla 2009.10.04. 21:46:30

egyébként nem ronaldo hiányzik, hanem lassana diarra.

casillasban mi akadt el... nagyon durva

rizla 2009.10.04. 22:06:57

éreztem, hogy ez lesz. casillasnak szobrot kell állítani.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.04. 22:52:54

Na ki a totókirály, ha kikapott a Real?

rizla 2009.10.04. 22:58:16

@popp: én is erre fogadtam volna. végre szembejött egy tudatosan, egységesen futballozó csapat, vérszomjasan játszva, és a madridnak nem volt sansza (vagy nem lett volna, ha nincs az isteni casillas).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.04. 23:01:16

@rizla: A Vale elleni vereség óta a Sevilla nagyon hasajt. A Bl-ben is magabiztosak.

korxi 2009.10.04. 23:22:39

Na most kellene új post, mert ennek a címe már tök nem aktuális. Rossz helyre tette a szakadékot a postoló, amikor a második meg a harmadik között vonta meg.

halareaal 2009.10.04. 23:22:49

sajnos fos volt ma a Madrid, bár könnyen valószínű h ez a Sevilla ma bárkit megvert volna. a 2 legfontosabb játékos (Casillas mellett persze) hiányát szemmel láthatóan nem bírta elviselni a csapat, ami mondjuk elég gáz azért. mindenesetre Xabi Alonso belelendülhetne már végre, mert mióta itt van konkrétan 0 a teljesítménye előrejátékban, pedig igen sok lövőhelyzete is volt már. Benzema is nemtom mit bénázik, Raul pedig már kevés ide, ez ma is bebizonyosodott. 1xüen nem látom be, miértnem Higuainnal és Benzemával kezd Pellegrini legalább ilyenkor, amikor Cé sérült. az egyetlen pozitívum a visszatérő M. Diarra jó játéka, jobb formában tért vissza mint mikor lesérült. na meg persze h továbbra is Casillas a világ legjobb kapusa.

TheSt!g 2009.10.04. 23:24:53

A Madridnak az Atlético lesz a következő komoly (muhaha) ellenfele, vagyis nem valószínű, hogy nagyobb előnyt össze lehetne hozni a Clásicoig ennél a három pontnál.

TheSt!g 2009.10.04. 23:28:56

@halareaal: Az első megállapításból kimaradt az 'is'. :D

értelmetlen_nevű 2009.10.04. 23:30:37

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Nekem is pont ez jutott az eszembe. Kb. úgy van esélye a madridnak nyerni, ha a classicoig nagyon durván összeszedik magukat. Várható volt, hogy az elején veszítenek pár pontot, gyakorlatilag lecserélődött a csapat gerince. Azt pedig továbbra sem tudom, hogy kinek van reális pontszerzési esélye a barcelona ellen a madridot leszámítva.

rizla 2009.10.04. 23:32:50

@popp: a sevilla kurva jó, de nem jobbak, mint az elmúlt években, egyszerűen csak a madrid kevés egyelőre. az eddigi meccseiken sem játszottak feltétlenül jobban, csak az ellenfél asszisztált, miközben ronaldo néha a semmiből rugdosta a gólokat kettesével. a sevilla viszont könyörtelenül odabaszott, kihasználta a hibákat, amik elég látványosak. a madrid elől kevés helyzetet dolgoz ki, hátul nagyon sokat megenged az ellenfélnek, a sevilla előtt óriási területek voltak a villámgyors támadásaikhoz, és nem csak a vezetés megszerzése után. széljáték nincs, ronaldon kívül nincs szélső a csapatban (miután robbent is eladták, ugye-ugye..), jesus navasék így örömmel szaladgáltak fel-alá, azt csináltak, amit akartak.

csapatként megbukott a madrid egyelőre, kíváncsi leszek rájuk fél év múlva. egyelőre nem értem pellegrini-t, hogy mit akar játszatni. az kicsit kevés taktikának, hogy vagy villannak a klasszisok, vagy nem..

halareaal 2009.10.04. 23:33:13

@TheSt!g: korábban néztem, és ha jól emlékszem a Madrid az őszi szezonabn idegenben játszik a Villarreal, Sevilla, Valencia, Atletico, Barcelona csapatokkal. valszeg emiatt a Barcelona fog elsőkéánt fordulni, de ha féltáv után közelben marad a Madrid akkor nagyon durva lehet a vége, simán eldőlhet a 2 clasicon. amúgy ha lehet egyáltalán kalkulálható vereségről beszélni itt, akkor ez mindenképpen az volt, egy csúcsformában lévő, sőt talán erőn felül teljesítő Sevilla ellen idegenben, ahol amugy se szokott jól menni. ez a 2. legkeményebb meccs, a Nou Camp-beli után.

rizla 2009.10.04. 23:34:25

@értelmetlen_nevű: "Azt pedig továbbra sem tudom, hogy kinek van reális pontszerzési esélye a barcelona ellen a madridot leszámítva. "

sevilla

korxi 2009.10.04. 23:36:56

@rizla: Azért én érdeklődve várom a Barca Valencia elleni idengebeli meccsét is. Mert az lesz a következő.

értelmetlen_nevű 2009.10.04. 23:38:21

@rizla: Robben sérült, ugye-ugye...

rizla 2009.10.04. 23:41:36

@értelmetlen_nevű: jó, akkor robben eladása, majd nem pótlása, így jó? amúgy irreleváns, hogy mi történt robbennel az eladása óta, nem biztos, hogy ugyanaz történik vele, ha marad.

halareaal 2009.10.04. 23:45:43

"csapatként megbukott a madrid egyelőre,"

jó, azért ez hülyeség, attól mert kikaptak itt 2-1re, ahol jó eséllyel bárki kikaphatott volna, attól még az első 7 meccsen vmi 24-4es gólkülönbséget produkáltak, úgy h senkinek se volt esélye ellenük, pedig azért játszottak 2 BL meccset is. az meg nem Ronaldo érdeme, h az első 7 meccsből 5ön gólt sem kaptak, mint ahogy a gólpasszokat sem ő osztogatja. nyilvánvaló, hogy a csapatjáték nem működik annyira, mint amilyen nagy nevek játszanak, dehát istenem, minden meccsen a kezdő fele új igazolás, aki mást várt, el van tévedve. a körülményekhez képest sztem teljesen jól kezdett a Madrid, inkább az a durva, mi lesz itt ha összeszoknak. egyébként pedig azért minden meccsen, még ezen is volt pár nagyon nagynak induló játék, csak az utsó megoldásokat ált. még elbasszák.

rizla 2009.10.04. 23:47:25

@halareaal: meccsek óta mondom, hogy nem az igazi a madrid csapatjátéka. a sevilla az első olyan ellenfél, aki olyan szinten van, hogy ezt megbüntesse. oké, a megbukás túlzás, de nagyon messze van még az elvárttól. a brutális gólkülönbség nem ennek köszönhető, ez nyilvánvaló, nem kell a hanta.

értelmetlen_nevű 2009.10.04. 23:49:49

@rizla: azért nem most sérült meg először. egyébként nem kötekedni akartam, nagyjából egyetértek.

halareaal 2009.10.04. 23:55:01

@rizla: messze van még, és? ne mond h ez meglep, kell idő a csapatnak. a reális elvárásokat nagyjából teljesítik egyelőre, ha később se lendülnek bele, akkor lesz majd baj. már azis nagy szó, h egy ilyen formálódó, 2 kulcsjátékosát nélkülöző Madrid legyőzéséhez egy mostani Sevilla-szintű csapat kell, ráadásul idegenben. a spanyol bajnokságban a Barcán kívül nem lesz még ilyen szintű ellenfél, de a nemzetközi porondon is csak a legerősebbek (erről megbizonyosodhattunk, amikor a Marseille 6 perc alatt összeomlott). azért én ezzel egyelőre kiegyezek, bár nyilván várom h elkezdjenek előrukkolni a gálákkal.

rizla 2009.10.05. 00:18:34

@halareaal: "messze van még, és? ne mond h ez meglep, kell idő a csapatnak."

ki mondta, hogy meglep? inkább csak idegesít, hogy a sevillán kívül eddig senki sem tudott élni ezzel. hogy ennyivel gyérebb a madrid csapatszinten, mint a barca, mégis fossák a gólokat. tavaly is tartották a lépést szar játékkal, pedig kevesebb jó játékosuk volt. érthető, ha nem vagyok boldog ettől, nem?

gotanfun 2009.10.05. 04:21:32

Nekem az tetszik, hogy majdnem mindenki (!) a balerína hiányára fogja a vereséget, miközben a csapatom két rögtönzött középső védővel (Drago + Konko) hozta le a meccset. De még milyen meccset!!! :DDD

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 08:00:29

@gotanfun: rendesen deja vu érzésem volt tegnap, Raúl, Guti, Higuain, van der Vaart (becserélése az ősz poénja)... A végén már hiányoltam Gagot is. Pellegrini most legalább érezheti, hogy attól nem tanulnak meg focizni, nem lesznek gyorsabbak vagy stabilabbak ezek a játékosok, hogy Kaká szaladgál mellettük. A rotációval eddig sem értettem egyet, mert amíg nincs csapata, addig minek. Nem szükséges a régi srácoknak minden második meccsen játszania csak azért, mert belefér és Pellegrini mindenkit boldoggá akar tenni. Továbbra is azt gondolom, hogy minél kevesebben játszanak a tavalyi keret játékosai, annál jobb lesz a Madridnak.

Budlofsky 2009.10.05. 08:31:52

Az MD címlapján jót nevettem ma reggel: GalactiK.O.

Egyébként jól láttam, hogy van der Vaart már a pályán rohangált, amikor Granerot becserélték?
Ha a holland is megelőzi a rangsorban, akkor nincs nagy jövője a gyereknek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 10:09:34

@korxi:

Ez a rendes sorsa a spanyol posztoknak. :-D

Nagyon jó meccs volt, a Sevilla tényleg klassziscsapat. Hogy mennyire fölnőttek a feladathoz, amit a szupergaláktikó Madrid legyőzése jelent, azt jelzi, hogy miután a Real a játék képe alapján eléggé érdemtelenül egyenlített, ugyanúgy mentek tovább előre, nem zuhantak össze lelkileg. (Mint tavasszal.)

Igazi spanyol rangadó volt, az ilyenekért szeretjük ezt a bajnokságot.

Tika_ 2009.10.05. 10:33:51

köszi a Sevillának, és vannak ilyen nyögvenyelős győzelmek is, erről nagyjából ennyit érdemes mondani.
Barca részről még annyi, hogy Pedro be akarja játszani magát a kezdőbe (q meglepő..), és jó úton is halad.
(ahogy a madridi játékosok egymással ordibáltak, azon olyan jót röhögtem, mint a Róma-Nápoly meccs indulatain)

@kroos: hát q nem. Pont, hogy az a nagycsapatok jellemzője, hogy ha sz*rul játszanak, akkor is behúzzák - lásd tavaly az MU. Úh én meg pont ennem örültem a Barca kapcsán. @nasteey:vel tökre egyetértek.
Naív és irreális elvárás, hogy egy csapat egyfolytában gálázzon...

@pancho_sanza: ja, tiszta hulladékok ezek a hollandok, Sneijder is milyen góllal nyerte már meg a 93. percben az Internek - megyek is megnézem az olasz posztban mit írnak róla (a Juve is kikapott, lesz ott nagy verbál gyilkolás :D)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 10:45:45

@Tika_: "Pont, hogy az a nagycsapatok jellemzője, hogy ha sz*rul játszanak, akkor is behúzzák - lásd tavaly az MU."

Szó szerint. De pontosan tudom, hogy ez ellendrukkerként mennyire kifejezhetetlenül idegesítő.
:-)

zsakfos 2009.10.05. 11:03:50

@pancho_sanza:
Az ősz poénja az volt mikor Kaka labda nélkül fölbukott egy fűcsomóban...
Egyébként meg, van der Vaartnak volt egy olyan mélységi passza amit csak be kellett volna rúgni és amit se Kakától, se Gutitól nem láttam egész meccsen.
"Továbbra is azt gondolom, hogy minél kevesebben játszanak a tavalyi keret játékosai, annál jobb lesz a Madridnak. "
Tegnap az új igazolások közül Kaka, Benzema, Xabi Alonso és Albiol játszott ( Granero 10percét ne számítsuk ide). Ebből az első három ( Raullal és Marcelóval együtt) a csapat leggyengébb produkcióit nyújtották. Miről is beszélünk?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 11:06:17

@zsakfos :

Na ja. Bennem (aki a Sevillának drukkoltam) kifejezett szorongás keletkezett, amikor Benzema helyére beállt Higyany...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 11:07:02

Higany. És nem volt a kommentemben semmi irónia, mielőtt valaki félreértené.

montipájton 2009.10.05. 11:19:22

És vajon a tegnapelőtt látott Barca mit játszott volna ezzel a Sevillával idegenben...?

Költői kérdés volt. A katalánok ugyanúgy fosok voltak ebben a fordulóban, csak nekik egy szintén fos csapat jött szembe, nem a Sevilla. Ettől még senkit sem kell temetni.

A Realnál meg sok még a munka, ez is tiszta sor, de én is azt mondom, minél kevesebb kell a tavalyi sértődött emberkék közül. Nem mintha Benzema eddig sokkal többet mutatott volna Higanynál, de utóbbi se mutat semmit idén, úgyhogy nem mindegy?

nasteey 2009.10.05. 11:22:16

@gotanfun: Pedig én is azt mondanám, hogy Ronaldoval legalább az x meglett volna. Megy előre, kb. 10-szer kapura lő meccsenkét, amiből 1-2 általában be is akad. Amíg ilyen tré ez a Real, addig nagyon jól jön az ilyen semmiből is mindig gólt lövő ember.

Tika_ 2009.10.05. 11:54:23

@montipájton: valaki nemrég idézett egy játékosi nyilatkozatat, hogy nehéz úgy felpörögni, ha az ember tudja, hogy sokkal jobb, mint az ellenfele. Én szombaton nagyon ezt éreztem a Barcán. Tavaly Guardiola pont ebben volt nagy: valamelyik posztba szerepelt is, hogy a csapat minden meccsre úgy készült, mint ha BL-döntő lett volna.
Tehát, kérlek, ne légy demagóg.
(OFF egyébként tegnap néztem meg a Brian életét :D ON)

Valamit q nem értek!! 3 éve azért lett bajnok a Real, mert azonos pontja volt a Barcával, és ugyan gólkülönbsége rosszabb volt, de egymás elleni eredmények nekik kedveztek.
Most meg Real vezet a Sevilla előtt, pedig egymás elleni eredmény Sevillának jobb, Realnak csak a gólkülönbsége jobb.
Ha összeesküvés-elméleteket akarnék gyártani: ez egy olyan szabály, ami mindig annak megfelelően alakul, hogy jobb a Realnak? :)))

T.F.E. 2009.10.05. 12:06:57

Igen, C. Ronaldo képes lett volna arra a teljesítményre, amire Jesus Navasa másik oldalon, de a gyenge napot kifogó emberek mellett Pellegrini hibája a vereség.
Egyrészt, Manolo Jimenez a mumusa, akivel szemben csak kudarcok érik, másrészt Raúl helyett Granerot kellett volna a kezdőbe jelölni. Raúl az olimpia népszerűsítésével volt elfoglalva, nem edzett, Granero viszont legalább védekezett volna.
Sajnos, túl sok "művész" volt egyszerre a középpályán és elöl (Raúl, Benzema, Kaká, Guti), akik nem támadtak le, csak sétálgattak.
Másrészt, talán érdemes lett volna behozni Drenthét Marcelo helyére.
A Sevilla túl jó csapat ahhoz, hogy ennyi hibát ne használjon ki.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 12:07:14

@Tika_:

A szabály most is ugyanaz. Vagyis jelenleg a Sevilla a második.
:-)

T.F.E. 2009.10.05. 12:09:40

Tika:
Nincs összesküvés.
Nézd vissza a 3 évvel ezelőtti bajnoki táblázatot, egészen a végéig a gólarány rangsorol, csak amikor minden lezárult, akkor lép életbe az egymás elleni mérkőzés szabály.
Egyébként a Real Madrid-Sevilla meccsig nem is lehetne eldönteni, mi lesz végül az egymás elleni eredmény, a kettő ugyanis együtt számít.

sporttárs 2009.10.05. 12:13:37

@rizla: Ez így van nagyjából.
Marcelót először még Capello basztatta a rendszeres védekezésbeli hülyeségei miatt, látszik, nem csak az olasz rigorózussága volt benne. Pont olyan a Real, mint galaktikuséknál szokott, Casillas nélkül még nagyobb gáz lenne. Pedig idén védőket és védekező középpályást is igazoltak.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 12:19:29

@Tika_: év közben mindig a gólkülönbség rangsorol, csak amikor minden párharc le van játszva, akkor szokták az egymás elleni eredményt figyelembe venni. Gondolom emlékszel, amikor tavalyelőtt rendszeresen három-négy kiesés ellen harcoló csapat állt ugyanannyi ponttal, és mondjuk még az utolsó fordulóban volt még Recre-Osasuna vagy Valladolid-Getafe (vagy valami ilyesmi). Vicces lett volna egymás elleni eredményeket számolni három csapat között mikor azt sem lehetett tudni, hogy végül kinek és kivel lesz egyenlő pontszáma. Szóval a szabályon nem változtatnak, csak az egyszerű futballszurkolónak túl bonyolult;)

Azazello007 2009.10.05. 13:26:38

A Real középpályáján zsenik játszanak, csupán annyi velük a gond, hogy egyikül sem labdaszerző; úgy rohannak át rajtuk, ahogy akarnak. Elférne náluk valami könyörtelen igavonó, aki büntet...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 14:36:04

@Azazello007:

Ez csak a tegnapi meccsre igaz. Hiányzott Lassana Diarra.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 14:42:34

@Csöncsön: azért azt tudod, hogy gyakorlatilag beismerted, hogy ez a Sevilla sokkal közelebb áll az Espanyolhoz, Valladolidhoz és a Malagához, mint mondjuk a Liverpoolhoz?

rizla 2009.10.05. 14:58:12

@montipájton: "A katalánok ugyanúgy fosok voltak ebben a fordulóban, csak nekik egy szintén fos csapat jött szembe, nem a Sevilla."

a polkorrektség nevében ne beszéljünk hülyeségeket, oké?
az almeriának nem volt helyzete. a barcának volt vagy 5. visszaállni a vezetés tudatában egy kiscsapat ellen ne legyen ugyanaz, mint egy rangadón szita védelemmel tessék-lássék futballozni

rizla 2009.10.05. 14:59:27

@montipájton: egyébként tavaly a sevilla ugyanígy játszott a barcelona ellen otthon, brutál tempót diktáltak, kapufát is lőttek, aztán jött eto'o.

rizla 2009.10.05. 15:10:53

@Azazello007: van két diarrájuk is, állítólag a lassanát pótló jól is játszott. van egy xabi alonsojuk, aki a világ legjobb védekező középpályásai között van, még ha nem is az a pitbull-típus, amit te felvázolsz.
szerintem egyelőre pellegrini a hunyó, roppant esetlegesen játszik a madrid általában, és nem csak a sevilla ellen, hanem eddig majdnem az összes meccsen, nem igazán van játékuk. mondjuk eléggé kicsesztek vele azzal, hogy nincs szélső a csapatban ronaldot kivéve.

Mr.AT 2009.10.05. 15:20:22

@rizla: A "visszaállni a vezetés tudatában" mentalitásért általában mi, olasz foci-fanek vagyunk ekézve, Spanyolország állítólag a szenvedélyes, romantikus, s legfőképp megalkuvás nélküli támadófoci országa. :-)

Neil Blender 2009.10.05. 15:28:48

Szerintem semmi gond nincs ezzel a sevillai buktaval. Ahogy mondani szokas benne van a pakliban. Nem ugy muzsikal(t) a madrid mar meccsek ota mint kene, egyelore en sem latom hogy mit akar jatszatni Pellegrini. Ez a csapat van olyan eros hogy egy egy ember hianyat nem feltetlenul kell megereznie. Jo Ronaldo minden csapatbol hianyozna de Lass pl. ha nehezen is de azert potolhato.

Most jott ki az amit a foldon 2 labbal jaro madrid drukkerek mondtak: Eddig az evek soran volt egy csapat ami nem zsenikbol es sztarokbol allt tulnyomo resben. Akkor hianyzott egy zseni aki egy villanassal eldonti a meccseket. Most van sok zseni ellenben meg nincs csapat.

Szerintem belefer az hogy a madrid Sevillaban kikap, hosszu meg a szezon es ha Pellenek van egy kis esze nem is a PD-re koncentral elsosorban... Mas kerdes hogy a BL-ben ennel csak nehezebb lesz.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 15:37:14

@Csöncsön: Tapasztalataim szerint Higuaín hatékonysága erősen fordított arányban áll az ellenfelek védelmének szervezettségével. Higauín gyakorlatilag értékelhetetlen teljesítményt nyújtott például a Liverpool vagy a Juventus ellen,miközben a kisebb spanyol csapatokat kitömte. Az, hogy a Sevillából azt nézted, ki hogy Higuaín egyedüli becserélése veszélyes lehet rájuk nézve, elég rosszt fényt vet rájuk. Pontosabban azt feltételezed, hogy az argentin mellettük meg tudja csinálni, amire például Skrtel mellett gondolni sem mer.

Szakmailag majdnem védhetetlen a Benzema-Higuaín csere. Pontosabban azt feltételezi, hogy Benzema rosszul helyezkedett, nem futott eleget vagy elég gyorsan, vagy nem cselezett ki három védőt egymás után és ezek valamelyikében Higuaín egyedül lényeges előrelépést tud produkálni. Nyilván érezte Pellegrini, hogy változtatni kell és lépett valamit, de azért megkérdezném tőle, hogy pontosan miért Benzema jött le? Ha erre akármilyen elfogadható választ tud adni, akkor a válasz pontos ismerete nélkül is simán megkérdezhető, hogy akkor miért is kezdett Benzema?

Kell a pofon, sőt még nem ártana egy pár, mert azután lehet drasztikusan lecsökkenteni egyes játékosok pályán töltött perceit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 15:43:38

@pancho_sanza:

Higany lőtt már gólt a BL-győztes Barca ellen is. Hogy a Liverpoolnak meg a Juvének pont nem... miért, Benzema lőtt volna? Higany sokkal dinamikusabb, az olyan ide-oda szaladós meccseken, amilyen a tegnapi volt, sokkal veszélyesebb lehet, mint a statikusabb Benzema. A Real a legvégén egy ilyen elrohanás után Ramos révén majdnem egyenlített is...

rizla 2009.10.05. 15:54:13

@pancho_sanza: benzema nulla volt, a labdát nem bírta eltalálni ziccerben. higuainnal megélénkült a támadójáték, ez vitathatatlan.

rizla 2009.10.05. 15:56:37

kaká amúgy mintha komolyan lassult volna az elmúlt két évben, sehol nem látom a játékában azt a dinamizmust, amivel aranylabdát nyert. ettől még persze lehet jó irányító (a legutóbbi teljesítményénél jobb mindenképp)

Tika_ 2009.10.05. 16:07:41

@pancho_sanza: azért ez bravúros logikai ív volt ;)

Egyébként tud valaki Higanynál _ellenszevesebb arcú_ focistát? - Van Persien és P Ronaldón kívül.
Hangsúlyozom, viselkedés most nem számít, csak megjelenés. Aktív és ismert játékosok.
köszönöm

rizla 2009.10.05. 16:11:16

@Tika_: mi a baj higany arcával? bede szerint kétféle argentin ábrázat létezik, a rablógyilkos haramia, és az angyali tekintetű, higuain szerintem az utóbbi.

Mr.AT 2009.10.05. 16:22:05

@Tika_: Hát, pl. Rooney tipikusan kocsmatöltelék undorító ír bányászfejéhez képest, amiből az értelem és a homo sapiens alapvonásainak még az írmagja (ír-magja, érted) is hiányzik, Higuaín egyenesen egy sármőr. :-)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 16:23:29

@Csöncsön: Az már a Barca kritikája, hogy Higauín ellenük gólt tudott lőni. Egyébként az egy olyan gól volt, amelyben pont kijött Higauínból minden, amit említesz. Dinamikusan mozgott az ide-oda szaladós meccsen, jól passzolt, felpörgette az összjátékot. Semmit nem kérek, csak osztályozd le Higauín éves teljesítményeit mondjuk így:
Juventus odavágó 9/10
Juventus visszavágó 8/10
Malaga hazai 6/10
Espanyol hazai5/10
Liverpool odavágó 8/10
Liverpool visszavágó 9/10

Nézd meg a tavalyi statisztikáit és mondjuk vedd ki azokat a gólokat, amelyeket nem a spanyol első hat csapat ellen vagy a BL-ben lőtt. Engem nem érdekelne, ha Raúl helyett mindig ő játszana és sok gólt lőne, de ne az alapján kelljen már megítélni, hogy mekkora játékos lesz majd egyszer belőle, hanem az alapján, amit eddig letett az asztalra.

Benzema egy francia bajnok játékosaként már lőtt egy csomó gólt a Bl-ben, miközben Higuaín talán még be sem talált a "spanyol bajnokcsapat" játékosaként.

Ahogy Quentin mondta volt: Benzema labdavivő csatár. Higuaín belefejelem a kapuba a ziccert, majd a kipattanót a kapusba lövöm, majd az újabb kipattanót bepréselem mákkal típusú csatár.

@rizla: pontosan mitől élénkült meg a támadójáték? Higuaín 6-szor ért labdába. Ha ezektől megélénkült a támadójáték, akkor biztos tudsz mondani egyet-kettőt, amelyre illene emlékeznem...

rizla 2009.10.05. 16:27:29

@pancho_sanza: mondjuk kiharcolt egy szögletet. ez máris több, mint amit benzema csinált. kit érdekelnek higuain eddigi statisztikái? ezen a meccsen benzema semmit sem ért, jogos volt a cseréje. még akkor is, ha higany nem volt sokkal jobb nála. kit kellett volna behozni helyette, mégis?

gotanfun 2009.10.05. 16:30:04

@nasteey: Volt a pályán egy Xabi Alonso, akit én speciel többre tartok mint Ronaldot. Szerencsére nem ment neki a játék. Lövései megvoltak, de nem volt bennük semmi elképzelés. Pedig két alapvédőnk hiányzott (Escudé és Squillaci) amihez dukált, hogy a gólt a szokásos pontrúgásból kaptuk. Tavaly a kapott góljaink háromnegyede hasonló szituációból született. Mondhatni ez a gyengepontunk. A másik, hogy amiért Reanato szabadon maradhatott a 2. gólnál nem elsősorban a Reál védelmének a hibája, hanem Kanouté és Fabiano ahogy elvitte magával az embert. Na az tanítani való volt! :-) A 22 éves Perottit sem kell kinevetni, amiért 2 méterről nem sikerült bepasszolnia szegénynek. Tavaly Forlán 2 méterről kapufát lőtt nekünk és ez elég is volt ahhoz, hogy Navas góljával behúzzuk az amúgy meglehetősen silány találkozót.

Boodler 2009.10.05. 16:36:19

@Mr.AT: "ír-magja" :)
Ismerősöm Rooney-ra a "kelta paraszt" jelzőt találta. Nem ok nélkül.

@Tika_:
Dani Alves úriember ábrázata?

rizla 2009.10.05. 16:39:19

@B1: haverom szerint dani alves azért annyira antipatikus, mert a sin cityből a sárga izére hasonlít

www.virginmedia.com/microsites/movies/slideshow/topcomicvillians/img_2.jpg

van benne valami

gotanfun 2009.10.05. 16:40:45

Egyébként nekem továbbra is az a véleményem, hogy az első két hely a Real és Bracelona között fog eldölni. Lehet a 3-4. közt nem 20 pont lesz a különbbség csak 15, de ezekért a helyekért a egy Valencia és Sevilla között nagyobb és élvezhetőbb harc várható majd megint.

rizla 2009.10.05. 16:54:56

@gotanfun: "Egyébként nekem továbbra is az a véleményem, hogy az első két hely a Real és Bracelona között fog eldölni. "

nemár, biztos vagy benne?

gotanfun 2009.10.05. 17:01:10

@rizla: Te is tudod, hogy szar a spanyol bajnokság. Pl. a Gijón simán hntett a Mallorcanak egy négyest. Villarreal továbbra is nyeretlen. Atleti és Valencia éppen hogy hozta. Mi meg ki fogunk pukkanni. Sima ügy. ;-)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 17:05:44

@sporttárs: "Szimpi volt az Almeria, s talán többet is érdemelt volna, várom Csöncsön hasonló tartalmú elemzését, ha már a Tenerife sorsát múlt héten annyira a szívén viselte.
De a gyenge Barca is három ponttal többet szerzett, mint ma fog a Real, van egy ilyen érzésem. :) "

vt 1 igen nagy kulonbseg a tenerife real elleni es az almeria barca elleni jateka kozott: az almerianak 1 darab kapuralovese nem vt,mig a teneriferol uezt nem lehetett elmondani. barca ugyan lelazsalta a meccset,de a 75-25 rs a kapura meno lovesek szama eleg jol tanusitja,h 50%on porogve is vegig kezben tartottak a meccset. aligha hiszem,h 0 golhelyzettel az almeria tobbet erdemelt vna,inkabb oruljenek,h a barca minimalisan sem porgott fel.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 17:11:47

@sporttárs: "Ez a sevillai 25-ös gondolom, most sokaknak szimpi lesz, amiért bátran hátulról nekiment Gutinak, amúgy meg hihetetlen egy pöcs."

nekem pl. mindenki szimpatikus,aki elolrol-hatulrol-oldalrol nekimegy az egyebkent igen sokat szineszkedo gutinak;-) egyszeruen gyulolom a real madridot,es mindig orulok,ha kikapnak v vmeik jatekosukat szivatjak. ennyi.

gotanfun 2009.10.05. 17:16:56

@ferenck: Guti kikezdett Perottival, Zokora pedig odaszólt, hogy "ő az enyém". Ebből lett a balhé. De a végén Perotti csak beadta derekát és megsimizte Guti buciját. Annyira aranyos nem?

rizla 2009.10.05. 17:34:11

@gotanfun: én azt hittem azt mondta zokora, hogy "ne pucsíts, te kis BUZI". amúgy nagyon király volt, ahogy guti fetreng, fetreng, majd ahogy beugatnak neki, már pattan is fel, és bunyózik.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 17:35:53

@gotanfun: az:-)
egyebkent a biro rendkivul korrektul vezette a meccset. persze ennyi elvarhato 1 baszk jatekvezetotol. jellemzo,h kik kaptak az elso ket sargat: ramos es fabiano. azt hittem akkor,h 1ikuk sem fogja kihuzni piros nelkul a 90 percet

madrid meg szobrot allithat ikernek. elkepeszto az a fazon. es ha mar hasonlitgatjuk a barcat es a madridot,a legnagyobb kulonbseget a vedelmekben latom. ramos teljesen elfelejtett vedekezni,belso hatvednek kulonben is jobb,marcelo vedekezo munkaja vicc (szerencseje,h a csereje,drenthe meg rosszabb vedekezesben),albiol elmegy,pepe viszont talan a legbutabb,legsotetebb hatved,akit eletemben lattam,olyan szavakrol,h "taktika" talan nem is hallott meg. mindig jokat nevetek,amikor latom,az ot istenito elfogult madridistakon meg plane. az 1 szem puyol tobbet er,mint az o (tetszoleges felallasu) hatvednegyesuk. a meg be sem illeszkedett csigrinszkij pepehez kepest mar most vilagklasszis (pedig meg naon nem az). viszont mindig aggodom,amikor sergio jatszik yaya helyett. iden vhogy naon nem megy neki,bar en azok koze tartozom,akik tavaly sem vtak elajulva tole. a maga posztjan a kis pedroban tobb fantaziat latok,bar a csapatmunkaban,passzjatekban meg neki is boven kell javulnia

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 17:37:26

amugy egyertelmu,h a ratyi azert sokkal jobb iden,mert ronaldo jelenlete teljesen felvillanyozza. becks tavozasa ota naon maganyosnak erezhette magat szegeny,ami a jatekaban is megmutatkozott

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.05. 18:16:06

@pancho_sanza:

Már kíváncsivá tettél, úgyhogy megnéztem, miféle csapatok ellen lőtte Benzema a BL-ben azt a csomó gólt. Nos, a 12 góljából egyet lőtt igazi topcsapatnak, a MU-nak. A többit Steua-, Stuttgart-, Fiorentina-szintű csapatok ellen szerezte.

Eszemben sincs ezzel degradálni őt. 21 évesen ez így is fantasztikus. De Steua-szintű csapatokat Higany is ki tudna tömni (lőtt egy szépet a Zürichnek is), szóval nincsen olyan óriási különbség a két játékos között (a BL-ben sem), ahogy beállítod.

Tika_ 2009.10.05. 18:19:55

@Mr.AT: nana, számomra a jóarc kifejezett hátrány! :) RvP is azért olyan kiba ellenszenves, mert olyan feje van, mint Freddie Prinz Jr-nek.

@rizla: nem egészen. Remélem nem érzed úgy, hogy nem hagytalak játszani :), ha elárulom: Dani Alves full úgy néz ki, mint Puzzola a Szaffiból :D. És még a jelleme is hasonló :)), úh mindig halálra röhögöm magam, ha meglátom, ha meg műsorozik, akkor főleg :)))).
(egyébként igen, n tanulságos volt nemrég egy komment, h miképp vélekednek a brazilok az argentinok bölcsőjéről rotfl)

Tika_ 2009.10.05. 20:06:49

@rizla: egyébként tegnap azon gondolkodtam, hogy talán az, hogy Clive Owen-re hasonlít, aki valamiért nem túl szimpi nekem

montipájton 2009.10.05. 20:42:42

@gotanfun: divat ez a Ronaldo-fikázás meg minden, de azért Xabi Alonsót többnek tartani... A maga posztján ott van a legjobbak közt - Ronaldo viszont a legjobb. Vagy a kettőben van. )) Maradjunk annyiban, kettejük közül nem Alonso a pótolhatatlan, a Madrid számára sem.

Hogy szimpibb arc, az meglehet. És?

montipájton 2009.10.05. 20:44:55

@rizla: A válogatottban azért nem nagyon volt olyan meccse mostanában, amikor ne láthattad volna a dinamikát, ha jól figyelsz.

Szerintem még ma is jobb játékos, mint Messi, de nem baj, ha mások máshogy gondolják.))

sporttárs 2009.10.05. 20:45:20

@rizla: Szerintem te vagy Bede, de legalábbis saját magán kívül őt ennyire mérvadónak kevesen gondolják. :))
(amúgy általában én is bírom, de Barca-ügyekben nálad is kicsit elfogultabb, azt nem szeretem.:) )

montipájton 2009.10.05. 20:46:24

... az meg egyenesen vicces, hogy egyesek szerint Guti is van olyan jó, mint Kaká. (Madrid-szurkertől olvastam ilyen véleményt.)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 20:49:38

@montipájton: madrid-szurkerseggel nem vagyok vadolhato minimalisan sem,viszont a jelenlegi madridban guti jobb,mint kaka. ugy altalaban kaka termeszetesen sokkasl jobb nala,de most az eddigi 2009/10es madridrol beszelek.

sporttárs 2009.10.05. 20:51:57

@ferenck: Jó, hát nyilvánvaló, ha valaki kést döfne Guti hasába a pályán, te azt is ünnepelnéd, ezt hagyhatjuk.

halareaal 2009.10.05. 20:53:23

@pancho_sanza: Higuainnak volt egy megindulása, egyedül 3 ember ellen. nem mondom, h biztos megcsinálta vona, mindenesetre felrúgták, besárgultak róla, és egy viszonylag veszélyes szabadrúgáshelyzet lett a szituból (amit persze elbaszott Xabi v Guti) emellett volt egy megindulása a 16os jobbszélén, miután becenterezte Raulnak, aki mellévágta. és emellett ugye volt az utsó perces akciója, amikor kiszorított helyzetből megverte a védőt, és nagy helyzetet dolgozott ki Ramosnak. ezzel egyébként pontot is mentett volna, ha Segio nem olyan béna a végén. ezekre emlékszem konkrétan, és ennyiel már bőven veszélyesebb volt, mint a Raul Benzema kettős. ami hagyán, mert ezen a poszton el lehet tűnni, de utóbbi 2 kifejezetten hátráltatta a csapatot. Raul azzal, h egy csomó támadás elakadt benne, Benzema pedig azzal h egy 100%os ziccert ahelyett h bepasszolt vona, elgurított a saját lábai között. innentől kezdve nemtom mértnem védhető szakmailag (?!) a cseréje, illetve max annyiban nem véthető az egész, h eleve kezdenie kellett volna.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 20:54:51

@Csöncsön: Na megnéztem neked:
Benzema: 19 meccs/12 gól/2 assziszt
Higuaín :14 meccs/1 gól/ 1 assziszt
Egy spanyol bajnokcsapatból;)

halareaal 2009.10.05. 20:55:08

"A 22 éves Perottit sem kell kinevetni, amiért 2 méterről nem sikerült bepasszolnia szegénynek."

valóban nem, bár csinálhatta volna profibban, az a megoldás is sztem 100ból 99x gól. nem mindennapi védés volt.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.05. 21:17:29

@pancho_sanza: csak,h noveljem a higany-fobiadat: teljesen indokolt vt benzema lecserelese a nala a jatek majdnem minden elemeben jobb higanyra:DD
amugy "a realnal maximum labdaszedonek jo" sneijder h tetszett az udinese ellen?

gotanfun 2009.10.05. 21:30:13

@halareaal: Biztos benned él még a Liverpool ellen elszenvedett vereség. Akkor és ott volt egy nagyon szép momentum az angolok részéről. Casillas bravúrjainál a kop tapsolt, ezzel jelezve, hogy tudják, elismerik, miért Casillas az első számú kapus a spanyol válogatottban. Ez nagyon szimpoatikus volt, miközben egyes realos szurkolókon Everton sál figyelt. Amiért a szememben Xabi Alonso többet ér mint Ronaldo, az a Pool vs. Mu párharcra vezethető vissza. Ebből kifolyólag úgy gondolom, hogy Xabi nehezen fog beilleszkedni ebbe a társaságba és továbbra is furcsa lesz látni, ahogy 1-1 gólörömnél rendre egymás nyakába ugranak.

halareaal 2009.10.05. 21:47:13

@gotanfun: "Ez nagyon szimpoatikus volt, miközben egyes realos szurkolókon Everton sál figyelt."

jó hát van ilyen, a Real szurkolóktól sem volt éppen sportszerűtlen, amikor egy nagy teljesítmény után megtapsolták Ronaldinhot v Del Pierot, főleg ha azt nézzük, melyik csapatokban játszanak.

lehet nem figyeltem eléggé, de a MU-Pool párharcból nem jött át, mértne tudna beilleszkedni Xabi a Realba, mindenesetre spanyol, ahogy kis túlzással a csapat fele is, ez sokat segíthet neki.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.10.05. 21:50:47

Először is Casillas maga az isten! Egyszerűen nem hittem el... A végén már középhátvédként gond nélkül felrúgtam volna bárkit, úgyis megfogná a 11-est is felkiáltással:)

Higuainról még mindig az a véleményem, hogy az elmúlt 2 évben senki nem lőtt annyi pontot érő gólt a 85. perc után mint ő. Van hogy eltűnik, és vannak rossz meccsei, de meg van benne ez a képesség, ami igen fontos. Persze idén érződik rajta, hogy nem érzi a bizalmat, és kicsit lélekben megtörtnek látszik, de lesz még jobb. Én továbbra is bírom. A fenti tulajdonsága miatt lehet ilyen klasszikus cserecsatár lesz, mint anno a bajnok ZTE-ben Radu Sabo. Csere a 70. percben szorult helyzetben, gól a 75.-ben, majd semmi több...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.05. 21:57:14

@ferenck: ha már Te is azt mondod, akkor Higauín tényleg jó lesz:)
Engem még mindig Esnaiderre emlékeztett.

T.F.E. 2009.10.06. 09:31:19

gotanfun:
>>>Mi meg ki fogunk pukkanni. Sima ügy. ;-) <<<

Ez nekem ráolvasásnak tűnik, lehet, hogy olyan hatású lesz, mint a katalán gödör. :-)
A Sevilla ezzel a csapattal és főleg mentalitással bármit elérhet. A BL-ben gyakorlatilag két forduló után már továbbjutottak, a bajnokságban pedig nincsenek lemaradva. Idén remek cserejátékosok is vannak (Negredo/Kanoute, D. Capel), úgyhogy én a magam részéről úgy vélem, hogy a Sevillával minden szinten számolni kell.

>>>miközben egyes realos szurkolókon Everton sál figyelt<<<
Mindenféle szurkolók előfordulnak, nem érdemes általánosítani. Néha jobban elbeszélgetek más csapat drukkerével, mint a sajátommal.

pancho sanza:
Szerintem nem arról folyik a vita, hogy ki a tehetségesebb csatár, Benzema vagy Higuain. Egyértelmű, hogy Benzema nemzetközi szinten eddig többet tett le az asztalra (spanyol szinten pedig még nem lehet összehasonlítani őket), viszont a Sevilla ellen Higuain jobban mozgott. Talán érdemes lett volna kipróbálni Raúl helyett.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.06. 10:23:21

@T.F.E.: Hát ha valahol belenyúlhatott volna Pellegrini, akkor az a Benzema mögötti hármas, mert ez a Benzema csere tényleg csak akkor lehet indokolt, ha azt mondjuk Benzemán ment el az első félidő, de ha mondanom kellene valamit, körülbelül tucatnyi dolgot lehetne a francia előtt felsorolni. Mivel Higuaín ugyanannyira semmilyen (szar) volt mint a francia, így a cseréjét akár jogtalannak is ítélhetjük. Mondtam, ha bármivel védhető a Benzema-Higauín csere, akkor szerintem jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért is kezdett a francia.

Mérgező Hulladék 2009.10.06. 10:39:31

@_Maverick: féltem, hogy pancho az utolsó két mondatodat olvasva kifejti, hogy Radu Sabo egy valóságos futballisten Higuaínhoz képest. De egyelőre nem :)

T.F.E. 2009.10.06. 11:56:44

pancho_sanza:
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy Pellegrini elrontotta a kezdőcsapat összeállítását. Raúl például nem edzett, sokat utazott, Benzema pedig végigjátszotta a Marseille elleni meccset.
Egyértelmű, hogy helyettük a Granero-Higuain páros frissebben mozgott volna, és talán többet is védekezik.
De persze, kívülről könnyű ilyen kijelentéseket tenni, biztos volt oka rá az edzőnek, hogy másként döntött.
Higuainra visszatérve, azt érzem, hogy előítélettel viseltetsz iránta, és emiatt akkor sem tudod értékelni a teljesítményét, ha tényleg szívét-lelkét kiteszi. De nem gond, a foci az érzelmekről is szól, mindenkinek van kedvenc és utált játékosa.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.06. 16:59:06

@pancho_sanza: "Higuaín ugyanannyira semmilyen (szar) volt mint a francia."

ez nem igaz! higany sem jatszott jol,viszont dinamikusabba valt vele a margo csatarjateka. mozgott,futott,pl. a 93. percben o adott forintos labdat sergio ramosnak. benzema azon kivul,h rugott 1 latvanyos luftot igen komoly helyzetben,semmit,de az egadta vilagon semmit nem csinalt. arrol lehet vitatkozni,h o volt-e a szarabb,v taul,de Neked aztan igazan tudnod kell,h raul szent tehen,es jatszhat akarmien rosszul,ugyis helye van a kezdoben.
viszont ertekelem a kitartasodat,h akarcsak a mult szezonban,ugy iden is higany az egyik vesszoparipad:) (szamomra meg - casillas es raul mellett - pont o az egyike azon keves real-jatekosnak,akiket naon kedvelek,ugyh ezert is igyekszem mindig felhivni a figyelmedet arra,h tulzol.) azt nem mondom,h irjal 1 "madridi godor" cikket,mert a vegen - annak hatasara - megtaltosodnatok,aminek nem orulnek...

rizla 2009.10.06. 18:18:48

@montipájton: "ma is jobb játékos, mint messi" két külön poszt. kaká jelenlegi formája nem éri el az aranylabdás formáját, ez gondolom nem vita tárgya, ez a milanban is így van egy ideje. lehet, hogy a brazil válogatottban csillog, nem tudom, nem nézem a meccseiket, mindenesetre a VB-selejtezőcsoportban gyengébb ellenfelek vannak, mint a világ élbajnokságaiban.

@sporttárs: bede inkább negatív irányban elfogult a barcával szemben, panchohoz hasonlóan nyilvánul meg kifele a saját csapatáról. más kérdés, hogy az ő meglátásai ülni szoktak, kivéve pár baklövést (pl messi teljesítménye a stamford bridge-en).
nem bálványozom, de ez egy szórakoztató észrevétel az argentinokról, gondoltam kölcsönveszem.

rizla 2009.10.06. 18:20:57

@Tika_: na és berbatov melyik közepesen híres színészre hasonlít? szerepelt az egyik keresztapában is.

rizla 2009.10.06. 18:29:10

@pancho_sanza: halarealnak válaszolj légyszíves.

rizla 2009.10.06. 18:32:53

@pancho_sanza: "Mondtam, ha bármivel védhető a Benzema-Higauín csere, akkor szerintem jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért is kezdett a francia."

már többen megvédtük, reagálj már. nem az a kérdés merül amúgy fel, hogy miért is kezdett a francia, hanem az, hogy miért lett lecserélve. legalábbis nálad felmerül, rajtad kívül mindenkinek egyértelmű.
ha higuain fos, akkor benzema legnagyobb kritikája, hogy le kell cserélni az argentinért.

rizla 2009.10.06. 18:35:26

@Titi120: gratulálok, 10 pont. tisztára mint két tojás, nem értem, ez eddig hogy nem került szóba.

www.librarising.com/astrology/celebs/images2/A/andygarcia.jpg

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.06. 19:50:26

@rizla: s mire mentek Higauínnal? másik 9 helyen is bele lehetett volna nyúlni ugyanúgy és akár azt is mondhatom, hogy mondjuk ha Guti vagy Raúl helyett jön Higauín, akkor akár nyerhettek is volna. Szavam nem lenne, ha a tavalyi csapat játékosai közül egy-kettő játszana (akár legyen az Higuaín mindig), de azért ez már sok volt. Túlságosan is

halareaal 2009.10.06. 20:29:41

"Szavam nem lenne, ha a tavalyi csapat játékosai közül egy-kettő játszana"

nekem azért lenne, Casillas, Ramos, Lass, Higuain/Nistelrooy/Raulból az egyiknek mindenképp helye kéne legyen a kezdőben is. sőt Pepe valszeg jobb, mint Metzelder és Garay (bár a portugál kikerülése miatt nem hullajtanék könnyeket), és megkockáztatom h bár tegnap fos volt, Marcelo a legjobb balvédő a keretben még így is. ha Guti úgy játszik, ahogy eddig a meccsig ált., akkor ő sem lóg ki semmilyen szempontból, sőt ha Lass hiányzik, akkor M. Diarra az egyedüli, aki pótolhatja őt labdaszerzésben és ütközésekben.

van egy olyan érzésem, ha majd jön még pár kudarc a szezon során, elő fogod venni a "hiába van a csapatban Kaká, Xabi Alonso, CR és Benzema, ugyan ők nem csináltak semmit, a többiek olyan szarok voltak hogy rajtuk ment el a meccs". mert most lényegében ez történik. nyilván ha szinte mindenki szarul játszik és az ellenfél is ilyen jó, akkor ez van, nem oldaná meg a gondokat mondjuk egy Xabi-Gago csere, de ettől még nem kell a régi csapat tagjaira fogni a vereséget. nyilván abszolút semmi bajom az újakkal, sőt, de a Sevilla meccs legalább annyira múlt azon, h Kaká hasra esik a semmiben egy kontra közepén, Benzema nevetséges lukat rúg ziccerben vagy Xabi mindent az égbe lő, mint azon h Marcelo mit összebénázott vagy h Raul és Guti se csináltak semmi különöset.

rizla 2009.10.06. 20:47:43

@pancho_sanza: megint kikerülöd a konkrét témát, sebaj. amúgy ha 11 tök új játékos játszana, még ennél is fogalmatlanabbul lézenge a pályán a madrid.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.06. 20:56:06

szamomra napnal vilagosabb mar,h higany,van der vaart,gago,drenthe,valamint sneijder,robben es huntelaar az okai a madrid vasarnapi veresegenek

rizla 2009.10.06. 20:59:01

@ferenck: faubert hibája szerintem

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.10.06. 21:02:26

@rizla: saviolarol,heintzerol es michel salgadorol sem illik megfeledkeznunk

T.F.E. 2009.10.06. 21:21:53

rizla:
>>>amúgy ha 11 tök új játékos játszana, még ennél is fogalmatlanabbul lézenge a pályán a madrid.<<<

Ez csak a Sevilla ellen tűnt így, egyrészt azért, mert a Sevilla nagyon jó csapat, remek formában (nem elfelejtendő az elmúlt két idegenbeli meccsen, Bilbaoban és Glasgowban rúgott 4-4 gól), másrészt az eddigi húzóember hiányzott.
A Madrid Sevilla meccs előtti teljesítményére nem mondanám, hogy fogalmatlanul lézengtek, én inkább azt éreztem, hogy egy csikorgó gépezet, amely kíméletlenül végez az ellenféllel. Pont úgy, mint egy alacsony töltöttségű Terminator. :-)
(A Sevilla ellen pedig lemerült az energiacella.)

Annyiban pedig feltétlenül igaza van Sancho-nak, hogy az új emberek minőségi javulást jelentenek, csak az a kérdés, sikerül-e őket csapattá formálni.

rizla 2009.10.06. 21:25:23

@T.F.E.: "Ez csak a Sevilla ellen tűnt így"

nekem nem csak ellenük tűnt úgy.

"nem mondanám, hogy fogalmatlanul lézengtek, én inkább azt éreztem, hogy egy csikorgó gépezet, amely kíméletlenül végez az ellenféllel."

jó, azért ezzel a kíméletlenséggel azért várjunk még. a sevilla játéka, na az kíméletlen. a madridé esetleges, egyelőre annyi a lényege, hogy vagy villan egy klasszis, vagy nem.

gotanfun 2009.10.06. 22:44:05

Nem igazán vette komolyan a Real Madrid a derbit. Nekik a Sevilla ugyanis soha nem volt ellenfél, csak az utóbbi időben, miután ez a kis spanyol csapat Ramosal letett végre valamit az asztalra. Tudni kell viszont, hogy Andalúzia a legszegényebb tartomány Spayolországban és ha a Real jön, az mindig valami olyasmit jelent az itt élő emberknek, amit egy madridista nem igazán fog fel. Talán ez segít abban, hogy legközelebb kicsit komolyabban vegyék ezt a találkozót:

www.youtube.com/watch?v=MRozjcJXZxM&NR=1

Különös utózöngéje a meccsnek még, hogy Pérez máris kritizálja Pellegrinit a rotáció miatt. Sztárokat akar ha esik ha fúj. A Valladolid máris edzőt buktathat? ;-) Egy biztos, hogy rengeteg kiscsapat felbuzdulhatott a Sevilla győzelmét látva, ami szvsz. egyet jelenthet azzal, hogy mivel Ronaldo a gyengepont, kiiktatásával megpróbálják megbénítani majd a Real játékát. A Marca Ronaldo hiányára fogja ugyanis a vereséget, közben pedig nem veszi észre, hogy saját csapdájába esik. A következő meccseken kapni fog apait-anyait az biztos.

rizla 2009.10.06. 23:38:22

@gotanfun: benzema is sír, hogy nem tetszik neki a cserélgetés, és raúl amúgy is túl lassú, nem akar vele játszani. ronaldoról hasonló hírek jöttek, hogy besértődik a cseréinél. nem tudom, hogy mi igaz ezekből, de nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, és más csapat kapcsán jóval zörög valamiért. pedig hát ott is fújja, a barcát pl azonnal szétszednék ilyen pletykákkal a madridi lapok, ha tudnák.

rizla 2009.10.06. 23:39:12

@rizla: *jóval többet zörög

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.07. 10:18:45

@rizla: guti, raul, higuain -ra cserélni az elso harom embert remek szakmai meglatas, enlegetted robbent is már. sőt van der vaartot is behozhatták volna. lehetett volna guti, van der vaart, robben, raul, higuain ötös is. az mekkora lett volna már. nyero felallas. elkepzelni is nehez ezek harman/negyen/oten mire kepesek.

T.F.E. 2009.10.07. 11:09:12

gotanfun:
A Real Madrid ellen mindenki eddig is teljes erőbedobással játszott, az viszont valóban lehetséges, hogy Ronaldot ezután még inkább rúgdosni fogják. Ha nem lenne szomorú, hogy megsérülhet egy játékos, azt mondanám, hogy ezután joggal fog széttárt karral, szemrehányóan nézni a bíróra...

A goal.com-on is van egy egész jó elemzés, ők nem Ronaldo hiányára fogják a vereséget, hanem három ember (Raúl, Guti, Marcelo) gyenge teljesítményére. Érdemes elolvasni, szerintem érdekes cikk, jó meglátásokkal.
www.goal.com/en/news/1717/editorial/2009/10/06/1544872/spanish-inquisition-reflections-on-real-madrids-first-test

rizla:
A kíméletlenséget arra értettem, hogy eddig a Real Madrid soha nem érte be egy gólos győzelmekkel, ha lehetett, rúgott több gólt, nem álltak le.
Ami a híreket illeti, ezek úgy tudom a katalán sajtóból származnak. Ettől még lehetnek igazak, de furcsa, hogy Spanyolországban a Barcelona öltözői problémáit a madridi, a Real Madrid öltözői vitáit pedig a barcelonai sajtó írja meg :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.07. 11:46:09

@gotanfun:

Gyönyörű ez a videó! Szomorú, andalúz, spanyol...

@T.F.E.:

Guti kapcsán, azt hiszem, krysalnak lesz igaza. Ő írta egyszer, hogy Gutit fölvillanyozza, ha klasszis társai vannak. Ha Cé ott van mellette, eksztázisba esik...

T.F.E. 2009.10.07. 12:06:52

Csöncsön:
Az elemzésben is az szerepel, hogy Guti egyszerre zseni, és emocionálisan éretlen a pályán.
Még egyszerűbben, hangulatember. A Sevilla játékosainak sikerült őt felhúzniuk (nem volt nehéz), és onnantól kezdve kedvetlen volt, visszaszólt a társainak, rombolta a csapatmorált.
Más meccseken viszont olyan meglátásai és passzai vannak, ami láttán csodálkozik az ember, miért nem lett belőle korszakos sztár.

gotanfun 2009.10.07. 12:59:45

@T.F.E.: Navas nagyon jól játszott. Alighanem ő és Cassillas voltak a mezőny legjobbjai, de a fanyalgók láthatták, hogy akármennyire nagy spíler ez a Zokora, olyannyira nagy játékos is (átlag 8-as osztályzatot kapot mindenhol).

A másik amit olvastam, hogy mennyit szabájtalankodtunk. Tegyük hozzá, hogy egy derbin ez magától értetődik és nem hiszem, hogy annyira dúrva mozdulatok voltak ezek (az előző meccseken szinte nem, vagy alig szabálytalankodtunk). Ahogy Sergio Ramost úgy Luis Fabianot is lehetett volna küldeni zuhanyozni, de Iturralde González remekül vezette a meccset, azt leszámítva, hogy nekünk picit több apróságot befújt (Negredot 18-nál 1x lerántották, alapból mehetett tovább stb.). Ezért volt nagy a különbbség a szabálytalanságokban. A madridista.hu hölgyeinek meg nem ártana néhány Celtic vs. Rangers meccset megnézni, ha ilyen statisztikákból akarnak messzemenő következtetéseket levonni. Örültem ezért a bíráskodásnak, hogy oylan jóízű skótos-angolos volt. Iturraldenak csak jót tett a továbbképzés és a nemzetközi szereplés. Kíváncsi leszek Pérez Lasa mennyire követi meg. ;-)

Egyébként ha emlékeztek erre a meccsre, szintén csupa sztárokkal:

youtube.com/watch?v=PNg-1tmZj0k

A sajtó visszhangja akkor is hasonló volt a mostanihoz.

"kedvetlen volt, visszaszólt a társainak"

Guti állítólag ezt mondta Casillasnak: "fogd be a pofád!"

Remek csapategységről árulkodik ez is. Egy olyan embernek beszólni, akit még a legelvetemültebb katalán drukker sem igazán szólhat meg. ha Casillas nincs, ez a meccs akkora 4:1 mint egy ház.

TheSt!g 2009.10.07. 14:38:38

@gotanfun: Annak a beszólásnak az volt az előzménye, hogy Casillas egy szöglet előtt afelől érdeklődött, hogy Guti miért áll egyedül a tökét vakarva, amikor akár foghatna is valakit.

T.F.E. 2009.10.08. 10:03:04

gotanfun:
Nem hiszem, hogy bárki hibáztatta volna a bírót, vagy ha igen, nagyon érzékeny lelke lehet, esetleg megszokásból teszi.
A Sevilla most keményen játszott, de nem durván (amire az elmúlt években azért volt példa), és azt is megértem, hogy tudták, kit (Gutit) és mivel kell felidegesíteniük.
A magam részéről a legfontosabbnak Manolo Jimenez taktikai húzását tartom, hogy nem középen vitte fel a Sevilla a labdát, hanem széleken, így Diarra és Xabi Alonso semmit nem tehetett, megkerülték őket. Persze, ehhez olyan játékosok kellenek, mint Jesus Navas és Perotti.
A Real Madrid ennek ellenére döntetlenre hozhatta volna a meccset, ha Pellegrini másképp állítja össze a támadószekciót (erről már írtam, az utazgató Raúl és a fáradt Benzema helyett Higuain+Granero), vagy az utolsó támadásnál S. Ramos visszagurít középre.

Szerintem semmi gond egyébként Gutival, a meccs után biztosan lehiggadt. Ugyanúgy, ahogy Németh sem haragszik meg Komanra, ha hallotta, vagy később felvételről látta a beszólását. :-)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.08. 12:40:09

@T.F.E.: Benzema 100 meccset játszott a Lyonnal és 25-öt a válogatottal az előző két szezonban.Furcsán hangzik, hogy most minden harmadik fordulóban pihentetni kellene.

T.F.E. 2009.10.08. 15:13:17

pancho_sanza:
Benzema gondja pont az volt Domenech-kel, hogy nem játszik eleget. :-)
Hogy a felvetésre konrétan válaszoljak: attól még, hogy a játékos bír játszani egy héten belül 3 meccset, és úgy érzi, hogy nincs szüksége pihenésre, benne van a lábában és a fejében. Egy másik játékos viszont, aki vár a játéklehetőségre, kettőzött elszánással fut ki a pályára. Természetesen, ettől még a képességbeli különbség nem tűnik el, és ha ez szemmel látható, még mindig lehet cserélni.
Szerintem jobb lett volna Higuainnal kezdeni, és aztán beküldeni Benzemát, mint fordítva, de ez önmagában még nem iszonyatos hiba, viszont a valóban fáradt Raúllal kombinálva már végzetes.

Dzsúd Horse 2009.10.14. 00:04:11

@gotanfun: Én még mindig csodálozok, hogy bírtátok ki piros nélkül.

@T.F.E.: "A magam részéről a legfontosabbnak Manolo Jimenez taktikai húzását tartom, hogy nem középen vitte fel a Sevilla a labdát, hanem széleken, így Diarra és Xabi Alonso semmit nem tehetett, megkerülték őket. " - ezt viccnek szántad, vagy nem nézel Sevilla meccseket ?

A Mallorca 6. közvetlenül megelőzve a Bilbaot...azt hiszem ez mindent elárul a színvonalról. Kettős versenyfutás lesz ennek a vége. A Sevilla besorol harmadiknak, és David Villa rájön, hogy öregedett egy újabb évet, komoly eredmény nélkül. Ha jövőre is meg tudja tartani a Valencia, egy esetleges jó vb szereplés után, akkor komoly klub sikerek nélkül, teszem azt bajnoki cím nélkül fog visszavonulni, elképesztő.
süti beállítások módosítása