Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga - Első forduló, második üveggömb

2009.08.15. 12:35 heinrich

Van az a lóverseny buzdító zsargon, hogy így, ahogy vagytok – mármint hogy a lovak a pillanatnyi helyzetnek megfelelő sorrendben fussanak be – na, ezt történt a Bundesliga nyitófordulójában is; jöttek a csapatok, ahogy tavaly voltak. Idegenben csak szöszmötöl a Stuttgart, kopogós dízel a Bayern, hideg veríték a Hertha, otromba a Hamburg, komolytalan a Bréma. Ellenben továbbra is simáz a Wolfsburg, nem véletlenül kedvenc kiscsapatunk a Bochum, érdekes dolgok történnek a Schalkénál, a BVB bedarál, összeroppant, öngólba kényszerít. Gyors kérdés: lehet az, hogy a világ legtradicionálisabb bajnoksága hozza el nekünk a videóbírót? 

A szokásoknak megfelelően a bajnok meccsével nyitott a liga, a Wolfsburg pedig ha nem is tükörsimán, de a szezon elejét nézve egészen olajozott játékkal simán verte a hype-listát vezető Stuttgartot, amelyben sem Hleb, sem Pogrebnyak nem mutatott a világon semmit, ami abból a szempontból nem meglepő, hogy valószínűleg a kezdőcsapat neveit sem tudnák felsorolni, úgy estek be a kezdésre. Azt ellenben rögtön látni véljük, hogy Zianivel nagyon jó vásárt csinált a Wolfsburg, pont egy ilyen játékos hiányzott a jobb oldalról. még ha technikai fölénye gyakran öncélú játékra is sarkallta, erről majd szépen leszoktatják, és faszipántos lesz. A keret pontosan a gyenge pontokon lett aládúcolva (bár Martinstól azért fázunk kicsit), hosszabb a pad, most már csak Veh-n múlik, hogy meddig megy a Wolfsburg, de bármelyik BL csoportba kerülnek is, utálni fogják a pofájukat, az biztos – a Bundásról nem is beszélve. Amegszokott rendszer nem változott, a 4-1-3-2-t hozták otthon.

A Bayern mindenképpen vesztett két pontot a Hoff ellen, dettó ez volt a probléma tavaly is, hogy az iksz-közeli meccseket nem bírták behúzni. Hiába van meg a kellő kraft – olyannyira, hogy Salihovicsék szederjes fejjel kóvályogtak az utolsó húsz percben – a klub védjegyének tekinthető gyilkos ösztön hiányzik ebből a keretből, tisztességes replikának megteszik, de semmi több. Ha ezt nézzük, az állhatatos foxiként futballozó Olic lehet a legjobb igazolás, mentalitásban minden meccsen tud újat mutatni a többieknek.

Van Gaal a 4-1-3-2 mellett kötelezte el magát, ez eddig oké. sőt brávó, vesszenek a dupla szűrők. Az viszont hülyén veszi ki magát, hogy a klasszikus tízes szerepkörében, a gyémánt csúcsán Baumjohann mozog, amíg a világsztárnak kikiáltott Kroos kölcsönben próbálja meg fel/kitalálni magát. Hogy van ez most akkor?

Az újra fellángoló (?) – nem hiszünk már senkinek) Bosingwa-ügylet tükrében direkt kíváncsi voltam, hogy mit nyújt Lell és Görlitz a tarcsiban. Triviális módon előbbit direkt pirossal szórták ki még az első félidőben, még utóbbi teljesítményét _csalódást keltőnek_ ítélte a müncheni sajtó, ami a hat bezabált gól mellett kimondottan filantróp beszámolónak tűnik. (Egyébként nem tudom elképzelni, hogy Scholl a megfelelő ember az amatőrök élére, pályán kívül éltető eleme a mindent elnyomó sötét butaság)

Várható volt, hogy a Gelsenkirchenben használt sablonokat Magath bezúzza a sarokba, de hogy a nyitányra kitesz egy 24 év átlagéletkorú csapatot, az azért meglepő. Ami viszont cseppet sem azazaz, ahogy szünetben lezavarta Rakiticset a pályáról (Kobiashvilivel együtt), és simán feltolta a Holtby-Kenia (jobbra) párost, a Bundesliga két masszív tehetségét.

Keniát még Toppmöller, az akkori grúz szövetségi kapitány közvetítette a ligába (az megvan, hogy most Hector Cuper a kapitányuk?), de Holtby érkezését magamban valahol szimbolikusnak könyveltem el, ezer másik vevő elől sikerült elcsaklizni, és ő ezer másik csapat ellenében bökött a Schalkéra. Ha Magath csak annyit ér el az első évben, hogy hihetetlen versenyhelyzetet teremt a kezdők között, és megtalálja a keretnek legjobban fekvő szisztémát, akkor jövőre akár bajnoki esélyekről is lehet majd értekezni, de idén az EL tűnik az elérhető maximumnak. Felix egyelőre a 4-3-2-1-gyel jön, ötvözve a hagyományos masszivitást a kreatív játékosokkal (így, többes számban) amiből egy harmonikusan drabális megjelenés is összejöhet.

Külön érdekes lesz Westermann sorsa. Nem tudom, hogy egyedi esetről volt-e szó a Nürnberg ellen, de jó lenne már végleges posztot találni az egyik legtehetségesebb német védőnek/védekező középpályásnak, mert lassan kiöregszik a legénykorból, és még mindig az megy, hogy oda rángatják, ahol a legnagyobb a baj. Legyél fiam középső védő, ja nem is, inkább balbekk, akarom mondani szűrő. Nyávogni még sosem hallottam emiatt, pedig nem egy ideális helyzet, az biztos. Én csak azt nem értem, hogy ha egyszer esze van, védekezni tud és egykori csatárként még gólérzékeny is, miért nem betonozzák be a négy védő elé, főleg egy olyan kifordult világban, mikor a németeknek nincs tisztességes védekező középpályásuk. Rolfes, na ja.

A forduló csapatának a Bochumot, emberének pedig Azaouaghot választjuk, aki két perc alatt két ménkű nagy gólt akasztott a bal felsőbe, tovább nemesítve azt a városi legendát, hogy a Bochum három-hármas meccsei lassan sablonossá válnak.

1) Howitzer

2. Howitzer

Nem különösebben szokásunk bírózni, és most sem az a show, hogy Rafati – aki már korábban kiérdemelte tőlünk a szőnyegkufár, az oktondi varnyú, és a meghasonlott, imperialista gyaúr jelzőket – elnézett egy méteres gólt, hanem az, ahogy erre a németek reagálnak. Egy júliusban megjelent tanulmány szerint, A német állampolgár elsődleges büszkesége, nemzeti kincse és büszkesége az igazságosság, megelőzve a toleranciát és a szabadságot. Ennek szellemében általános vélekedés, hogy a bíróknak az esetek száz százalékában, a százszázalékos döntést kell meghozniuk, különben csirkeaprólékká szedik a Gól, Gól, Gólban – illetve helyi megfelelőiben. Méltán sütögethetjük tehát pecsenyénk a Bundesliga parazsán; a német sportdiplomáciát, futball megszállottságot és világszintű technikai megoldásokat ismerve bátran bízhatunk egyre erősödő Sólyomszem-igényükben.

p.s.: Nem állítom, hogy akár egyszer is láttam játszani Marcel Rissét a másodosztályban, most viszont vadászni fogom a Nürnberg meccseket, nagyon érdekel, mire viszi a srác az U válogatottakban mutatott játéka után.

Bundesliga - I. forduló

VfL Wolfsburg - VfB Stuttgart 2:0
Hertha BSC - Hannover 96 1:0 
Borussia Dortmund - 1. FC Köln 1:0 
Werder Bremen - Eintracht Frankfurt 2:3  
1. FSV Mainz 05 - Bayer 04 Leverkusen 2:2 
1. FC Nürnberg - FC Schalke 04 1:2 
1899 Hoffenheim - FC Bayern München 1:1  
VfL Bochum 1848 - Borussia M'gladbach 3:3 
SC Freiburg - Hamburger SV 1:1

Bundesliga - II. forduló, üveggömb


 

115 komment

Címkék: német bundesliga h összefoglaló üveggömb

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr531309792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lojzi_ 2009.08.15. 18:12:33

@Vul-Kahn: Pont azt akartam írni, hogy Gomeznek még sokat kell tanulnia ahhoz, hogy az olasz cipőfűzőjét kötögethesse.
Összemákolt egy gólt, de szerintem többször állították meg félidőnként lesen, mint Tonit két meccs alatt. A lefejelt meg visszatett labdái is pontatlanok.

Az olasz tavalyi szezonjával egy balfasz edző mellett versenyképes lenne, de ha Luca jó edző mellett a tavalyelőttit hozza, akkor a mi Marionk a padon fogja türelmesen várni az olasz sérülését, eltiltását és/vagy rendes öregségi nyugdíjának jól megérdemelt megkezdését.

A 2. lehetőség inkább az, hogy jön a csősz (Müller) és kizavar mindenkit az erdőből.

Ribérynek pedig ismét látszott, hogy nincs alternativája. Csereként beállva még jobban látszik, hogy milyen a Bayern nélküle és vele.
Az a baj, hogy egy ilyen játékosunk van csak. Diego bizony elfért volna, de éppen Van der Vaart, vagy Sneijder sem lett volna egy rossz vétel Ribéry mellé a szezonvégi Real kiárusításból.

Sosa megint padozni akar. Néhány reményteli meccs után eléggé leült. Pranjic, Altintop és Lahm tud ennél jobbat is, Tyimoscsukról nem tudom, Schweini-ben meg kezdek erősen kételkedni.

Olic viszont eléggé hajtós gyerek. Ilyenekre van szükség. Badstuber megint jó volt. Lehet, hogy megérjük, hogy Demichelis Van Buyten helyére tér vissza.

Maga a meccs ennek ellenére igen kis gyengécske volt. Szegény trénernek lesz itt még dolga bőven, ha ezzel a kerettel a Bundesliga dobogóján akar védekezni. 1-2 játékos kelleni fog majd télen is.

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 18:18:22

@Vul-Kahn: direkt oda írtam hogy "szerintem" - ez felment az érvek szükségessége alól :)

Szerintem Gomez egy jó játékos a maga nemében. Nincs igazán gyenge pontja, korrekt befejezőcsatár. Szerintem semmiben sem kiemelkedő, egy rá kihegyezett játékszisztémában (Stuttgart) meglövi az évi 20-25 gólját. És ennyi. Szerintem nekünk ennél többre van szükségünk (pláne, hogy nem vagyunk eleresztve kreatív középpályásokkal). Én egy új Elbert szeretnék, egy technikás, gyors, fineszes támadót, akinek nem a beívelt labdákért való küzdelem az elsődleges fegyvere. Nem törekszem az objektivitás látszatára, de amit Gomez eddig mutatott, számomra nem túl meggyőző. A kora persze mellette szól, bár szerintem túl sokat fejlődni már nem fog, pár év múlva pedig reményeim szerint nála jobb játékosok lesznek a csatáraink.

Benzema pedig kurva nagy játékos, igaz hogy eddig még nem játszott nagy bajnokságban, de ez Riberyről is elmondható volt, amikor megvettük. Valószínű, hogy nem jött volna a Bayernbe, de ha ő 35 millió, akkor Gomez 15 körül van.

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 18:20:58

@Lojzi_: Sweinsteigernek ideje lenne megmutatni, hogy focizni is tud. Van Gaal gyorsan padra teszi, akármekkora kedvenc is.

Vul-Kahn 2009.08.15. 18:27:54

@Lojzi_:@értelmetlen_nevű: Itt senki nem nézett Stuttgart-meccseket???
"Összemákolt egy gólt". Ja, meg másik 63-at is 3 év alatt. Arról meg nem tudom hogyan lehet vitatkozni, h sokkal kevésbé ügyetlen, mint Toni.
Egyébként én leszarom, h ki rúgja a góljainkat, tőlem rúghatja Toni is az összeset, de eléggé divatnak érzem ezt a Gomez-fikázást.

avenger13 2009.08.15. 18:32:44

@Vul-Kahn: Toni mint negyedik csatár??? Nézd meg Toni első idényét. rendes csapat 39 gól. Gomeznél meg itt dicsérgetjük a 20at. A kettő köszönő viszonyban sincs egymással. Gomeznek még sokat kell tanulnia, ideje van rá, lehet jó lesz, de Toni elé helyezni a másik 4 csatárt elég szűk látókörűségre vall. Ma szerintem nem játszott jól. SChweinsteigert nem tudom miért kellett előszedni. Ma kivételesen azt láttam, amit tavaly egyáltalán nem, sok labdát begyűjtött, futott dolgozott, akkor is, amikor franck nem volt a pályán. Én pont ezt várnám tőle, ahogy effenel is ez volt az elvárás.

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 18:35:01

@Vul-Kahn: Ja, gondoltam hogy veszek heggesztő-napszemüveget, testhezálló kínai piacos Armani feliratos pólót, hegyesorrú cipőt, fehér nadrágot. De aztán hagytam a faszba, mert Gomezt fikázni sokkal nagyobb divat. Tegnap a diszkóba már négy puncit szedtem fel a "figyelj, szerintem Gomez nem Bayern szint" szöveggel.
Ellenvéleményt fogalmaztunk meg, szerintem kultúrált stílusban.

Vul-Kahn 2009.08.15. 18:54:29

@avenger13: Nem kis csúsztatás, h 39et írsz Tonihoz, amikor a BuLi-ban csak 24et rúgott. Ha Gomeznél is figyelmbe vennénk a nemzetközi meg a német kupás gólokat is, akkor nála is 35-40 körül lennénk.
Még nagyobb csúsztatás, h szerinted nálam Toni 5. számú csatár lenne. Azt írtam, h sztem a padon kéne ülnie, ezzel pedig 3. számú csatárrá minősítem, nem 5.-ké. Sőt, igazából Kloset se tartom jobbnak, mint Toni, csak az olasz meg Gomez sajna nem férnek meg egyszerre a pályán.

@értelmetlen_nevű: Gúnyolódj csak nyugodtan, de ez a "ha Benzema 35, akkor Gomez max 15" elég megalapozatlan számomra. Azt írod, meglövi a maga 20-25 gólját, aztán kész. Erre felhozod Elbert. Ő mivel csinált többet? Gyorsabb volt, technikásabb volt, tény. De a csapatnak semmivel nem hajtott több hasznot. Az a Bayern nem azért volt jobb a mainál, mert Elber jobb volt, mint Gomez.
Benzemára visszatérve még, tényleg nagy tehetség, ő is JÓVAL technikásabb, és JÓVAL gyorsabb, mint Gomez, de egy befejező csatárt csak a góljai kell, h minősítsenek, abban meg semmivel nem jár Gomez előtt eddig. Persze a Realban most megmutathatja, és szurkolok is neki kicsit, mert qrvára utálom a Barcát...:)

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 19:05:48

@Vul-Kahn: Nem akartam gúnyolódni, csak nevetségesnek tartom, ahogy az ellenvéleményt kezeled. "senki nem ért veled egyet = divat"

Röviden és tömören:
SZERINTEM: Gomez
-BuLi győzelemhez elég
-BL győzelemhez nem elég

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 19:07:21

@értelmetlen_nevű: egyébként meg kellene várnunk a szezon végét. majd akkor összeveszünk, most még egy kicsit korainak érzem. :)

Vul-Kahn 2009.08.15. 19:10:57

@értelmetlen_nevű: Nem azért írtam a divat szót, mert így kezelem azt, ha nem ért velem egyet senki. Azért írtam, mert semmivel nem szolgált rá a fikázásra szerintem.

Gomez is elég lenne a BL-győzelemhez, ha mögötte is egy Kahn, Sagnol, Effenberg sor lenne, nem egy Rensing, Pranjic/Braafheid, van Bommel. SZERINTEM :-)

Vul-Kahn 2009.08.15. 19:14:52

@értelmetlen_nevű: egyetértek :) Amúgy az előző kommentemhez még az első sorhoz Patrik Andersson, a másodikhoz Demichelis nevét kérném hozzáképzelni.

shinigami 2009.08.15. 19:27:38

@Vul-Kahn:
en ugy latom h Gomez tipikus befejezo csatar Benzema pedig nem
Benezema sokkal tobbet vesz reszt az osszjatekban, technikasabb es tavolrol is jobban lo (szvsz ha par evvel korabbi Essien fele Lyonban jaccik akkor most sokkal nagyobb jatekos lehetne)

(megjegyzem befejezo csatarnak a Toni, Inzaghi vagy akar RvN fele vonalat ertem)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.08.15. 19:44:40

emberek, ez meddő a vita. Ugyanis a Bayern jelenlegi leghasznosabb csatára Ivica Olic, ezt kb annyi alkalommal bizonyította, amennyiszer pályára lépett. Klosétól, aki mérföldekkel veri Toni futómennyiségét, kb 3x több fut a horvát...kíváncsian várom hogy Van Gaal tényelg a teljesítményt fogja-e nézni, s nem a neveket.

Mert ha igen:
1. Olic
2. Gomez
3. Klose
4. Müller
5. Toni

Vul-Kahn 2009.08.15. 20:03:15

@Basti: Az biztos, h Olicról méltánytalanul kevés szó esik, meg az is, h mentalitásban verhetetlen, igazi csupaszív játékos. Kérdés, h megtalálja-e van Gaal az ő helyét a pályán, egyáltalán meg akarja-e találni. Ő a legmozgékonyabb csatárunk, a védekezésbe is sokat besegít, nem véletlen h Stevens annak idején a Hamburgban még bal oldali középpályást is játszatott vele, és ott se volt rossz.

@shinigami: minden igaz, amit leírtál, én csak azzal vitatkoztam, h Benzema 20 millióval többet ér, mint Gomez. Ahhoz még bizonyítania kéne a Realban, Gomeznek meg nagyon leégni Münchenben. Egyelőre ez még nem történt meg, de van egy sanda gyanúm, h a kettő együtt nem is fog. Konkrétan arra gondolok, h Gomez nem fog beégni Münchenben.

I am a jedi like my father before me 2009.08.15. 20:30:41

heinrich megint 7/5-tel áll az első nap után, gratula.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.15. 20:32:31

@értelmetlen_nevű: Ideje lenn? Elég türelmes vagy vele így másfél év után :)

értelmetlen_nevű 2009.08.15. 20:34:36

@heinrich: Klinsmann alatt kirobbanthatatlan volt a kezdőből, van Gaal viszont nem az a kivételezős típus. Pedig a vb bronzmeccs után tényleg elhittem, hogy lesz belőle valaki.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.15. 20:44:42

@értelmetlen_nevű: én drukkolok hogy vanGaal kitegye pár meccsre, borzasztóan dühít ami történik vele. Amikor szó volt arról, hogy esetleg megy a Juvéba, kimondottan ünnepeltem, de kb azóta nem csinál semmit, már leírni is unom. Pedig szeretem nézni a játékát mikor megy neki, harcol, lő, indít.

Lojzi_ 2009.08.15. 21:21:59

@Basti: Nagyon nem értelek.

Olic tényleg jó és sokat fut, második csatárként Kloséra vaszélyes lehet, mert Klose nem olyan jó befejező, mint Toni és Gomez, valamint nem olyan jó mélységből, mint Olic, vagy akár Müller.

Szóval én azt várom, hogy az abszolút ék szerepére a sorrend:
1. Toni
2. Gomez
A második, mélyebbre visszatérő csatár szerepére a sorrend:
1. Olic
2. Müller
Klose pedig ha úgy játszik, mint ma akkor a felesleges ember, ha úgy játszik, mint ahogy egyébként tud, akkor meg bármelyik támadónak lehet párja a másik négyből.

avenger13 2009.08.16. 00:05:04

@Vul-Kahn: igen. gomez is rúgott vagy 3at a blben, és még párat az uefában. 20+7 máris 39. másrészt azt írtad, hogy toni mehet nyugodtan, müller jó 4. csatárnak ebből szűrtem le, hogy nálad 5.

Lehet utálni Tonit, de egy befejező csatárnak nem az a feladata, hogy végigcselezze a pályát. A befejezeő csatár típuspéldája Toni, aki ugyanakkor elképesztő eredményes is. bepattan róla és kész.

Klose: meglátjuk mire lesz képes, elvben verheti gomezt is.

Gomez: sokat kell fejlődnie, jó lehet még, de jelenleg nem tartom jobbnak se Toninál, se Klosenél, meg kell győznie (nem csak engem).

Olic: "mázlija" van, hogy ő kb az egyetlen mozgékony csatár, kegyetlenül hajt, megszokja a környezetet jó lesz ő is.

Müller: elképesztő amit tud, ma konkrétan a bayern 16osnál becsúszva szerelt, meg voltam döbbenve.

Schweini: megint kiemelném, hogy szerintem ma, és az utóbbi időben talán kezdi megtalálni a régi formáját. Hajtott, és kérte a labdát, irányított... pont ezt várnám tőle. Azért mert alibizett 1 évet a különbséget meg kéne látni. Sosa viszont ballaszt továbbra is.

sörbarát 2009.08.16. 08:20:37

Gomez árával kapcsolatban annyit meg szeretnék jegyezni, h itt szerintem nem csak a játéktudásról van szó, hanem marketing értékéről is.
Gomez közkedvelt németeknél, így több mezeladást stb is "termel"...

Ugyanugy, mint CRonaldonál is növeli ez a tényező az árát...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.16. 11:12:03

Érdekes ez a Sosa-kérdés. Amikor először láttam pályán a Bayern mezében (még valami felkészülési vagy Liga Kupa meccsen, apropó, idén hogyhogy nem volt Ligakupa?!), valósággal lenyűgözött, hogy micsoda penge, elegáns játékos. Technikailag kiemelkedett az akkori Bayernből.

Aztán nem mutatott az égvilágon semmit, és többé-kevésbé a Bayern-szurkeszek első számú elrettentő példájává vált. Kíváncsi lennék, ki tudna-e virágozni egy középcsapatban.

kroos 2009.08.16. 12:04:33

@Vul-Kahn: Pont erröl volt egy kisebb eszmecsere az elöző posztban és azt hittem egyedül vagyok Gomez mellett.
Gomez jó, nem ez a baj hanem hogy drágán vettük.
De ezért nem ö a hibás.
És én sem értem miért fikázza mindenki.Föleg amit Toni csinál annak függvényében.Ilyen a mezönyben használhatatlan csatár mint az olasz nincs még egy a világan.Szóval az a minimum hogy rugdossa a gólokat.Viszont ha azok elmaradnak akkor neki vége.

Leito 2009.08.16. 12:09:45

@értelmetlen_nevű:

bosingwát és oddot egy szintre teszed???
szíved joga, de szerintem nagyon messze vagy az igazságtól.
oddo egy világbalfasza, míg a portugál elég jól nyomja a jobb oldalon. nálam sem világklasszis, de közvetlenül az alatt a szint alatt áll.
bár az igaz, h a BuLi logójához hasonló rúgásai egyedülállóak:P

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.08.16. 12:13:35

@Lojzi_: hát még én téged.

Sztem nincs olyan nagy csapat amelynek egy ilyen ballasztra szüükségel lenne mint Toni, max a Milan, ők meg tudjuk hol vannak most.
Nem fut, nem cselez, hisztizik és affektál, ráadásul újabban még a ziccereit is elcseszte. Ezzel szemben Gomez fut mint állat, méretéhez képest még ugyancsak fürge, bead, sőt néha még trükközne is (ha tudna). Nem szeretem a játékát annyira (noha nagyon sok fejlődési potenciált látok benne) de az olaszhoz képest sokkalta hasznosabb, és ami nagyon fontos: nem statikus!!!

Vul-Kahn 2009.08.16. 12:46:32

@Csöncsön: Én is teljesen értetlenül állok Sosa teljesítménye előtt, mert én is nagy fantáziát láttam benne az elején. Némi magyarázat talán, h Hitzfeld és Klinsmann is a jobb oldalon erőltette, holott ő egy klasszikus 10es. De ilyen pocsék produkciókra, mint amit már 2 éve előad, ez sem mentség. Azt nem gondolnám egyébként, h a német bajnokság nem feküdne neki, bár a spanyolban talán tényleg jobban megélne, de sztem a BuLi-ban is mondjuk egy Kölnben, Herthaban kivirágozhatna. Én amúgy soha nem forszíroztam a távozását, mert láttam benne a potenciált, de a tegnapi meccs után erősen gondolkodóba estem.

spangol 2009.08.16. 13:23:04

AKi Sosában egy szikra tehetséget is látott valaha, az nem sokat konyít a focihoz. Ugyanez igaz arra is, aki vitatja Gomez képességeit. Nem mintha világsztár lenne.

spangol 2009.08.16. 13:24:21

AKi Sosában egy szikra tehetséget is látott valaha, az nem sokat konyít a focihoz. Ugyanez igaz arra is, aki vitatja Gomez képességeit. Nem mintha világsztár lenne.

agymosott 2009.08.16. 13:34:27

én utálok mindent ami a bauernnel kapcsolatos, szívemből, de azt nehezen lehet elvitatni, hogy scholl kifejezetten jó arc. idén jó szarul kezdték az idényt a harmadosztályban, de tavaly nagyon összekapta a csapatot. valószínűleg pont azért szarok most, mert túl jó munkát végzett és a legjobbak most felkerültek van gaalhoz.

agymosott 2009.08.16. 13:37:11

az elmés westermann-fejtegetéshez meg annyit, hogy talán azért nem hozzák be szűrőnek, mert a bundesliga tavalyi legjobb szűrője, jones is ott van a klubnál.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 13:44:37

@agymosott: és az nem tűnt fel, hogy a schalke évek óta több vkp-val játszik? Az első fordulóban konkrétan hárommal, de majd Jones mindegyik helyét betölti, sőt csereként is ő fog beállni a szezon mind a 128 meccsén saját maga helyett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.16. 13:47:58

@Vul-Kahn:

Igen, én is szívesen megnézném egy Köln típusú csapatban, ahol hétről hétre kezdő lenne. Lehet, hogy egyszerűen még (!) túl sok neki a Bayern szintje. Gago helyzete is kicsit hasonló a Realban.

@spangol:

Szerintem Hitzfeld a (két különböző csapattal elért!)két BL-győzelmével valamit csak konyít a futballhoz.

kroos 2009.08.16. 13:50:52

basszus Balázs mit müvel........

kroos 2009.08.16. 13:54:26

öö az 1. fordulóban westermann szerintem pont szüröt játszott-...

agymosott 2009.08.16. 13:58:45

négy középpályással felálló csapatban max 2 védekező középpályás lehet, az is csak akkor, ha nincs irányító. ha van, akkor csak egy - legalábbis papíron. a gyakorlatban lehet valaki védekező felfogású szélső középpályás is. ha ezt a pozíciót szánod westermannak, az rendben van, de ez nem egyenlő a szűrővel. a szűrő az középen van. csak akkor lehet belőle kettő, ha nincs irányító, márpedig magath deklaráltan irányítóval akarja játszatni a schalkét. a védők előtt pedig deklaráltan jones fog állni, ha felépült.

Vul-Kahn 2009.08.16. 14:04:08

@spangol: Aki viszont ilyen magas lóról osztja az észt, az biztosan qrva sokat konyít a focihoz, ráadásul látta Sosat már az Estudiantesben is.

@Csöncsön: Ritka, mint lakatlan szigeten a tömegverekedés, de tökéletesen egyetértek veled :-)

Lojzi_ 2009.08.16. 14:41:29

Aki szerint Toni statikus, annak javaslom pl. a tavaly előtti Dortmund elleni meccset megtekinteni.
(Írhatnék még 20 másik meccset is akkora blődség ez, hogy nem is tudom elmondani.)
Különösen Toni 2. gólját ajánlom. Honnan indul el?
Kahn kapujától 30 méterről?!

1. gól: gólpassz Podolskinak
2. gól: gyönyörű összjáték Lahmmal, 2 centin múlott, hogy nem ő fejezete be, de azért Zé ott volt a másik oldalon.
3. gól: gyönyörű lövés maga alól technikailag tökéletesen kivitelezve. Ráadásul az induló sebesség és a védő elküldése is zseniális.
4. gól: erről írtam fentebb. Saját maga indítja és fejezi be az akciót. (Persze Zé zsenije is kellett ehhez, de akkor is.)

Gomeztől is láttam már egy két jobb meccset, meg néhány jó befejezést, de Toni klasszisához még nem mérhető a srác.
Klinsmann az oka, hogy van most miről vitatkozni egyáltalán, mert a középcsatár kétszer annyit romlik, mint a csapat, ha maga a csapat is csúnyán visszaesik.

Sajnálom azokat, akik esetleg az előző szezonban kapcsolódtak be a Bayern életébe, mert azok tényleg azt hihetik, hogy könnyű feladat Tonit a padra szorítani.
Arról nem is beszélve, hogy itt a blogon is többször leírtam, hogy Luca az egyetlen igazi német a Bayernben Kahn távozása óta, aki mindig hajt és sosem adja fel.

A Toni-Gomez kérdésről én többet nem akarok szót ejteni, mert amíg Toni sérült addig nincs értelme erről vitatkozni. Ha utána megkapta ő is a lehetőséget, akkor már mindenki okosabb lesz.

Az a személyes meglátásom, hogy Gomez egy rá épülő, őt kiszolgáló csapattal volt eredményes támadó. Ezt Podolski is tudta. Hasonló körülmények között, azaz a válogatottban Poldi még jobb is volt.
Aztán Münchenben nagyot égett.
Persze Gomez egy másik ember, könnyen lehet, hogy teljesen más pályát fut be és felnő majd a feladathoz, de hogy most első számú csatárunknak válasszuk az Isar jegén, az abszurdum.

sörbarát 2009.08.16. 15:28:25

Jah amúgy beszélhetnénk a tabella első helyezettjéről is egy picit. Wolfsburg eddig úgy játszik, ahogy előző szezon végén abbahagyta.

Szerintetek mire lesz képes a BLben?

értelmetlen_nevű 2009.08.16. 16:31:28

@Leito: én csak a beadásaira céloztam, persze azért nem Oddo szint. Ennek ellenére túlértékeltnek gondolom.

kroos 2009.08.16. 16:48:57

Remélem Tonit sikerül eladni a westhamnek vagy a boltonnak.
Másnak ugysem kellene ez a remek csatár.

kroos 2009.08.16. 16:52:32

@agymosott: Magath ugyanazt játszotta mint tavaly a Wlfsburgal.A 4 védő előtt EGY vkp előttük 2 kp + egy irányitó.
Az első forulóban westermann játszott a védelem elött. És lehet hogy eddig több vdk-al játszott a schalke de gyanús hogy ezentúl 1-el fog.

Juan de Keserű, a keselyű 2009.08.16. 18:27:39

@sörbarát: Talán a csoportjából továbbvergődik, ennyi. A BuLi-címvédést viszont valószínűnek látom.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 18:36:42

@sörbarát: Szerintem a csoportból simán továbbmennek, onnantól meg sorsolás.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 18:52:41

Ha lő még egy gólt a Schalke, nagy bajban lesznek :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 23:09:10

engem meg az tölt el örömmel, hogy végre arról lehet vitázni, hogy a meglévő 5 csatárból kinél ki hanyadik helyen van a képzeletbeli rangsorban, nem pedig arról, hogy ki vesz c-vitamint Klosénak, mert ha influenzás lesz, akkor Podolskit kell felküldeni pályára, ami a futballvilág rituális harakirijével egyenlő - kivéve, ha Lichtenstein az ellenfél.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 00:16:06

Gomezt sztem senki nem fikázza, inkább a tranzakciót, amely során átutaltuk Románia gdpjét a sváboknak. én örültem volna gomeznek 15M-ért és ha jön még elé/klose mellé/toni helyett vki.

Gomez jelenleg középszerű játékos, HA onnan nézzük, hogy mind a Bayernben, mind a válogatottban kiknek az örökét készül átvenni.

toni itt maradása amúgy számomra megmagyarázhatatlan mindkét fél részéről.

Gomezt meg Tonit elég fura játékstílus alapján összehasonlítani, az olasz egy hónap alatt nem fut annyit, mint a másik, pedig ő se egy futógép. ami egyezik bennük, az az, hogy nagy lóbaszó állat mindkettő, ezért gyakrabban fejelnek le labdát.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 01:55:07

@kroos: Dzsudzsi az isten! Lojzi nézted a Psv-Ajaxot(

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 02:02:05

@mocsing: Lehet, hogy nem sokáig örülsz, mert Luca menedzsere is elismerte, hogy a drága Romával tárgyal, nos Totti passzai mellett gólkirály lehet, de nem a bundásban ;-).

Vul-Kahn 2009.08.17. 02:43:56

@popp: Reméljük a "drága" (kinek?) Roma nem sajnál majd érte egy 12-14 millió körüli összeget, bár h miből van rá pénzük, az egy szokásos olasz rejtély.
Sztem egyébként nem ér annyit, max 8-9et, de az angol jelentkezők felverhetik az árát. De tőlem maradhat is, ha jó lesz, örülni fogok neki, ha nem, ott van Gomez.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 08:54:47

@Vul-Kahn: 5 millerről hallani! Kamuszagú, de annyiért megérné. 12-14 gurigát biztos nem fizetünk érte, mert plafonig ér a szahar a klubnál, mármint anyagilag.

Kinek drága a Roma? - nekem és minden jó érzésű embertársamnak ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 09:02:42

@Vul-Kahn: @popp: Na már olvastam is a cáfolatot Toni igazi menedzserétől. Az milyen már, hogy egy kamu menedzser nyilatkozattát kürtölte szét tegnap az olasz média. Be is kaphatják!

giacinto 2009.08.17. 10:04:54

nemnagyon követem a bundest, de sztem 2 éven belül bajnok lesz a Schalke.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 11:22:24

@popp: a tavalyi helyzet után a 4 csatárnak is örülnék...

még ha Müllerről egyelőre nem is tudjuk, mit csinálna ilyen sorozatterhelés mellett. de inkább egy Müller, mint két Podolski.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.17. 18:06:57

Hmm, ez a második meccs sem volt rossz...
Nagyon szépen játszottunk, az összes eddigi gólunk végigvitt támadásból született, no standard.
Meg mintha már most látszana a fizikai fölény, oké, tudom, ez csak egy Bochum volt.
Westermann hol fog játszani? Jó kérdés. Jelenleg van 4 belső védőnk, amelyikből bármelyik kezdő lehetne bármelyik Buli csapatban (Zambrano van olyan jó, mint Badstuber). Höwedes jobb belső védő, mint Westermann, úgyhogy én inkább őt szeretném Bordon mellé. Heiko sok helyen tud játszani, de sehol sem a legjobb (lásd Jones, Pander). Ez van.

@giacinto: ha majd egyszer bejön, annyi sört kérhetsz, amennyit nem szégyellsz. De messze van az még.

kroos 2009.08.17. 18:30:12

@Rekordvizemeister: Pandernek 2 éve nem volt jó meccse......

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.17. 18:42:36

@kroos: hát, én azért emlékszem jó meccsekre, de értem mire gondolsz.
Viszont nála a legfontosabb a standardjai (voltak), és a beadásai. Ilyet messze nem tud Heiko, de Höwedes sem. Viszont Höwedes fényévekkel jobb a védekezésben, mint Pander (mondjuk ez nem nehéz).

De azt hiszem, hogy nem sokat fog ő már játszani, remélem ez a Hanzel gyerek a Dzeko vonalat folytatja.

kroos 2009.08.17. 18:45:42

@Rekordvizemeister: Pander mondjuk rug akkorát mint kuman de minden cselt meg lehet rajta próbálni az tuti.(tavaly a kusen ellen pl.)
Benynek szerintem nem áll jól a balbekk.

értelmetlen_nevű 2009.08.17. 18:48:27

@kroos: sosem felejtem el, amikor Pander az első válogatott meccsén blokkolta a hosszú sarkot a Wembleyben.

Vul-Kahn 2009.08.18. 14:31:39

Pizarro stürmt wieder für Bremen!!!
3szoros hurrá! 5 millió eurót kért érte a Chelsea, sztem simán megérte. Azonkívül egy szimpatikus arc, és sokat tehet a némt futballért, ha jó EL-szerepléshez segíti a Brémát.

@Rekordvizemeister: Ezt a Moritz gyereket melyik kalapjából húzta elő a Qualix? Eddig talán profi meccse sem volt, most meg az első fordulóban rögtön kezdő, a másodikon meg már gólt is rúg.

A Schalke és a Wolfsburg is elképesztően erősnek tűnik, az egyik sztem be is húzza a tálat, a Bayern meg megint örülhet majd, ha a BL-indulás meglesz. A BL-ben viszont remélem aprítunk (meg a Wolfsburg is).

kroos 2009.08.19. 18:23:56

,,Franck Ribéry kijelentette, sohasem mondott olyat, hogy a Real Madridba szeretne igazolni"

bru-ha-ha és mu-ha-ha.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.08.19. 18:51:00

@giacinto: sztem már idén.

@kroos: szálljatok már le ribéryről, bakker, tegyétek össze a két kezeteket, hogy ott volt. :)

@mocsing: mi baj poldival?

értelmetlen_nevű 2009.08.19. 19:15:51

@kroos: azért jót röhögnék, ha tényleg sikerülne 100 millióért eladni, még akkor is, ha ő az egyetlen épkézláb támadójátékosunk.

kroos 2009.08.20. 19:03:24

@_benito: provokátorokat is lehet ám bannolni.
Most nem erröl van szó hogy maradjon vagy nem.Hanem hogy segget csinál a szájából.
Ehhez nincs köze semmilyen klubhoz, ez a személyiségét tükrözi.
Egyébként érdekes hogy Poldi játszott 1 meccset és Novakovic máris átadólistára került....

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.21. 18:43:47

@_benito: egy senki semmilyen jellemmel, aki semmit nem tett még le az asztalra, mégis valakiként kezelik

_benito · www.nst.blog.hu 2009.08.21. 18:59:11

@mocsing: magad is kacagsz most, gondolom.

kroos 2009.08.21. 19:57:41

@mocsing: este nézd meg Salihovicot aki mindenben jobb riberynél és jövöre nálunk fog játszani.
No pb.

értelmetlen_nevű 2009.08.21. 20:03:50

@mocsing: lol

@kroos: lol

azért próbáljatok már a realitások talaján maradni

kroos 2009.08.21. 20:05:53

@értelmetlen_nevű: tehát azért mert jó játékos neki már hazudni is lehet?
Ezért hülyének is nézheti a szurkolókat?
Elfogadjuk hogy el akar menni bla-bla ez az élet rendje ok.
De ne nézzen hülyének.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.21. 20:13:20

@mocsing: Nem lehet mindenki jóképű, viszont legutoljára a középkorban volt szokás testi torzulásból jellemre következtetni ;-). Vannak olyanok is, akiknek jelleme pozitív irányban fejlődik, a Bayernból elvágyódás számomra mindenképpen ilyesmit jelez.

kroos 2009.08.21. 20:14:10

@értelmetlen_nevű: amugy a lol az amit Bede csinál.
Mohát szinte már agyonverik de akkor sem itél a javára.

értelmetlen_nevű 2009.08.21. 20:14:10

@kroos: Figyelj, ő egy focista. Nem kell jófejnek, becsületesnek, intelligensnek lennie. Tavaly messze ő tett legtöbbet a csapat sikereiért. Nekem sem tetszik a viselkedése, örülnék, ha eladnánk. De amit te és mocsing írtatok azért nevetséges. Igenis egy kurvajó focista, aki már kurvasokat "tett le az asztalra".

Egyenlőre egyértelműen jobb Salihovicnál. Az pedig, hogy már most kijelented, hogy nálunk fog játszani, elég rosszféle Bayern beidegződés. Ráadásul anno az Ibisevic körüli pletykák, és a Neuer körüli hercehurca is megmutatta, hogy már egyáltalán nem igazolhatunk le akárkit, aki Beckenbaueréknek megtetszik.

kroos 2009.08.21. 20:17:12

@értelmetlen_nevű: ,,kurvajó focista"-ezt sosem vitattam.(Bár nálam ez a kategória Reuternél, Aughentalernál, kezdődik.)Csak azt vitatom hogy ezen a cimen szerintetek vannak bizonyos jogai.pl hogy hazudhat.

értelmetlen_nevű 2009.08.21. 20:21:42

@kroos: Miért ne hazudhatna? Te sohasem hazudtál még? Velem már előfordult, pedig focizni sem tudok.

Nem örülök neki én sem, hogy így alakult. De azért a "semmit nem tett az asztalra", vagy a Salihovicos összehasonlítás abszolút elrugaszkodott a valóságtól.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.21. 20:23:41

@kroos: Tisztelt népbíró uram! Részint simán elképzelhető, hogy Bild és a hasonszörű lapok jelentősen sarkították Ribery mondandóját a Bayernből távozásról és a Madridba igazolással igazolásról. Jó kis csont volt ez a német médiának, zaftos kis nyilatkozatokat lehetett idézgetni Hönesstől és Beckenbauertől is.

És nyilván a PR tanácsadói javasolták neki, miután biztossá vált a maradása, hogy tegyen egy Bayern-iránti elkötelezettségét leszögező nyilatkozatott.

kroos 2009.08.21. 20:24:59

@értelmetlen_nevű: akkor nézd a meccset 5 perc mulva kezdödik.
Viszint ha csak az számit hogy ki milyen klasszis akkor szurkoljunk a Reálnak.Ott vannak fasza focisták.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.08.21. 20:27:23

@popp: "Vannak olyanok is, akiknek jelleme pozitív irányban fejlődik, a Bayernból elvágyódás számomra mindenképpen ilyesmit jelez."

kábbe, popp, kábbe! :DDDD

kroos 2009.08.21. 20:27:27

@popp: És ha azt mondja hogy
,,el akartam menni de nem lehet most kivitelezni ám ettöl függetlenül mindent megteszek a Bayernért ebben a szezonban is."

ehhez mit szólsz?

értelmetlen_nevű 2009.08.21. 20:27:31

@kroos: nézem :)

egyébként poppnál igazság van, szerintem is a média fújta fel ezt az egészet.

kroos 2009.08.21. 20:34:36

@popp: Te pl. nem szereted Ronaldot.Mindent megnyert egyénileg ami szinte csak meglehet és a képességeit sosem vontad kétségbe.
De jogod van hozzá hogy ne kedveld.
Szerintem ez ilyen egyszerü.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.21. 20:42:33

@kroos: Szerintem tök mindegy, hogy mit mond, ha pályán hozza a formáját. Mintha egy csöppet túlspiráznád ezt.

Szajkózod ezt a ha Riberyt véded nézz Real meccset. Szerintem meg a Bayern és a Real önmagáról sugárzott képe nagyon sok vonatkozásban hasonlít egymáséhoz.

Ha komolyan vennéd az efféle szólamaidat, akkor Bilbaonak vagy legalábbis az 1860-nak kéne szurkolnod.

értelmetlen_nevű 2009.08.21. 21:19:30

azért vicces, hogy senki nem mer gólt lőni Neuernek. A Schalke nagyon gyenge előre, kellene nekik egy Dzeko/Ibisevic.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 02:49:38

@_benito: @kroos: @értelmetlen_nevű: @popp: meghülyültetek, bazmeg? a kérdés podolskira vonatkozott, ahogy a válasz is. érdemes amúgy visszaolvasni is néha, pl, h mire válaszol vki. szép brigád voltatok ezekkel a lolokkal, meg testi hibákkal, brávó...

értelmetlen_nevű 2009.08.22. 03:39:34

@mocsing: bocs, akkor félrenéztem. énhibám, üssmeg, gyújtsdrámaházat. :)

kroos 2009.08.22. 07:11:30

@popp: ugy tünik nem olvastad el amit irtam....@mocsing: én tudtam.
de arra válaszoltam végig ami rám vonatkozott.

kroos 2009.08.22. 07:13:35

@értelmetlen_nevű:
Schalke meccs és megint elhangzott a focigyilkos kifejezés.Pedig nem Léderer közvetitett.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.22. 10:52:06

Na, remélem, sokan látták a meccset, akik bajnokesélyesnek titulálnak minket.
Hála istennek már nem hallom egy magyar sportcsatorna egyetlen felkészült riporterét sem, de azért mégis, hogy kellett volna csupa 19-20 évessel játszani a "remélem ismét a tavaly őszi mesés menetelést megismétlő" SAP otthonában? Naja, a Werder lehet játszott volna egy 6:4-et. A Bayern is majdnem kikapott ott (khm, sőt...).
Szóval én nagyon (=nagyon-nagyon) elégedett vagyok a 3 meccs / 7 ponttal. Jelenlegi helyzetünkben ez a max. Jövő héten a Freiburg ellen lehet tartani a maxot.

(sokat szidom a bírókat, általában joggal, úgyhogy most azt is meg kell említeni, hogy Weiner minket támogatott)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.08.22. 10:55:04

Ja, és lassan jó lenne, ha a sálas buzi is észre venné, ki a toronymagasan legjobb kapus Németországban...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 14:02:49

@értelmetlen_nevű: megbocsátva :)

@kroos: igazából rád vonatkozott legkevésbé :)

meg úgy en block bocs a komment stílusáért, csak 9 sör és négy pálinka után voltam, ahhoz képest akár esküvői örömapa-beszédnek is elmenne

@Rekordvizemeister: hát nem Enke :) egyébként meg meglepődni nem érdemes a Nationalelf kapuskérdésén onnan kezdve, hogy volt egyszer egy kretén, aki tényleg Lehmannt védette egy vbn és Kahnt a padon hagyta. még mindig ááááááááááá

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.22. 15:03:24

@mocsing: Pont azt akartam kérdezni, hogy be vagy baszva? De meg válaszoltad magad. Egyébként egészségedre.

Aztán lehetőséget kapott Kahn is Klinsitől, ott kurjongattál mellettem a Volton.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 15:31:16

@popp: de azért ha a rolling stones ákos előzenekara lenne, nem mondanánk, hogy de legalább felléptek ők is...

köszönöm amúgy.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.22. 15:40:44

@mocsing: Na azért ez az összehasonlítás nem egészen patent. Azt elismerem én is, hogy 2000-től 2002-ig talán a legjobb kapus volt Oli, meg értem az elfogultságodat is kedvenc klubod ikonjával szemben. 2006-ban viszont már messze volt csúcsformájától a teuton, kábé Lehmannal került egyszintre.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 15:57:23

@popp: mivel alapvetően nem vagyok híve annak, h a másik _véleményét_ hülyeségnek minősítsem, így nem tudok mást mondani, mint hogy: szerintem nem.

(sok olyan sporttárs véleményét megkérdezni erről, akik általában a német focit követik kiemelt figyelemmel, persze érdekes lehet - esetleg szerintük is a futball paródiája volt, hogy még a legendás Ányos Fakír is megremegett koporsójában, amikor Klinsmann Lehmannra szavazott, vagy pedig ők akkor két, egy szinten lévő portás voltak. reprezentatíve úgyse lehet, hagyjuk is, én nem akarlak meggyőzni, ha tényleg így gondolod.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.22. 16:03:38

@mocsing: Odáig egyetértünk, hogy 2006-ban már messze volt 2002-es önmagától?

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.08.22. 16:07:30

@popp: az egy dolog, hogy Kahn 2006-ban messze volt a négy évvel azelőtti formájától, csakhogy Lehmann hasonló mélyrepülést produkált... (ne feledjük, korban a különbség köztük egy év!)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 16:31:15

@popp: igen, de a történet inkább arról szól, hogy Lehmann (időben és térben egyezve) valaha volt-e olyan szint, mint Kahn. előbb kommunikáltad, h szted igen, innen teljesen mindegy, hogy Kahn csúcsformája nyilvánvalóan nem lehet uolyan szint, mint a négy évvel későbbi. (ettől csúcsforma vmi).

olyan messze nem volt amúgy. a képességei uúgy megvoltak, potyákat sosem gyűjtött (be lehet mondani hármat - Geremi lövése átcsúszik a hasa alatt, RobiCarlos szabija szintén becsúszik, kipattan a mellkasáról Ronaldo elé a vb-döntőn. vki még vmit?). inkább a csapat volt más, amelyben védett. emiatt viszont nem érdemli meg, h Lehmannal helyezd egy szintre, utáld bármennyire is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.22. 17:50:07

@mocsing: Oké biztos jobban tudjátok. Lehet, hogy Lehmannál még jobb volt 2006-ban, de 2002-ben még a világ legjobbja volt.

Csak azért engedtem meg ezt a provokatív és szemedben szentségtörő megállapítást, mert úgy siránkozol utólag is, mintha Lehmannon ment volna el az olaszok elleni elődöntő és mintha nem Lehmann lett volna az argentinok elleni tizenegyes párharc hőse. Szóval Lehmann megtette magáét, sőt szerepe inkább pozitív volt, úgyhogy velamennyire igazolta Klinsmann döntését.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.22. 18:12:46

@popp: most te csúsztatsz.

1. "Lehet, hogy Lehmannál még jobb volt 2006-ban, de 2002-ben még a világ legjobbja volt."

a vita csak annyiról szólt, h logikus volt-e Lehmannt választani. ebből a szempontból irreleváns, h 4 évvel korábban tízszer jobb volt-e nála.

2. egy szóval nem mondtam, h Lehmann leszerepelt a vbn. sőt, kellemes meglepetés volt, ez akkor is tény marad, ha én meg őt utálom. de nem ment el rajta meccs és az már jó. azt a döntést ott abban a helyzetben (azaz a vb előtt) kritizáltam, mert egy világ röhögött rajta a Lehmann családon és azon a két ide kommentelőn kívül, aki mindjárt beleszól, h Kahn egy majom. kiemelkedőt egyébiránt nem nyújtott Lehmann azon a vbn, megfogott - emlékeim szerint - két argentin tizit, amúgy végig átlagos volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.22. 18:30:18

@mocsing: Nyugi, Lehmannt utálom én is, de Kahnt még jobban ;-).
süti beállítások módosítása