Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, I. forduló - A futballszezon hivatalosan is megkezdődött

2009.08.07. 20:29 heinrich

Vége a Peace-cupok, amerikai haknik és maláj kurvák közötti szédelgésnek, hát ím, ránk köszöntött végre a Bundesliga hiperrealitás, amely a valóság fölé tornyosulva uralja majd tudatunk az elkövetkezendő tíz (nomégyszer: tíííz) hónapban. Tudatos igazolások, megtartott értékek és az edzői kar felforgatása jellemezte az off-seasont. Első posztunkban a bajnokesélyesek nyarát tekintjük át, hozzuk a szokásos jóslatainkat és mindenféle százalékokkal jövünk elő - de természetesen a többiekről sem felejtkezünk majd meg. Tovább után indul a Bundesliga 47. szezonja.

A Bundesliga
Erősnek mondható játékospiaci mozgás után alakultak ki a keretek, 183m euró elköltése után egyelőre mínusz 75 millión áll a liga büdzséje – bár ezt egy Ribéry-transzfer könnyen egyensúlyba állította volna, szóval eszetlen költekezésről most sem volt szó. Ezzel (Bundesliga 183.450.000 €-107.805.000 € =75.645.000 €) egyébként a második legtöbbet költött liga a Real Madrid mögött. Mindenképp jó hír, hogy a csapatok inkább minőséget, mintsem mennyiséget vettek, és a szokásos kelet-európai áradat is elmaradt. Értékvesztésről semmiképp sem beszélhetünk, Diego eligazolásából nem lett jelenség, sőt ő az egyetlen kivétel, talán még Frei esetét lehet valamennyire ide számítani. Maradt viszont Ribéry, a teljes wolfsburgi agytröszt, meg úgy általában, minden csapat megtartotta a legjobbjait.

A legszélesebbre természetesen a bajor buksza nyílt (mínusz 28 millió), amiben semmi meglepő nincs. Az elmúlt évadban súlyos, esetenként stratégiai hibákat vétett játékos, edzői stáb és vezetés egyaránt, a Bayern mércéjével arcpirító szezon volt, még egy ilyen évet egyszerűen nem engedhet meg magának a klub. Nem is bízták a véletlenre.

A BL indulás biztosítása után (ami mindennél fontosabb volt a csapat szempontjából) villámgyorsan beindult a kirakósdi. A Bayern igazolásait már szinte a szezon vége előtt tudni lehetett, és az edzőkérdést is gyorsan eldöntötték. Azóta is azon gondolkodom, vajon sikerült-e az utóbbi időben egyre súlyosabb hibákat vétő vezetésnek telitalálatot durrantani, mert bár nem törvényszerű, hogy Louis van Gaal akár három-négy évre is konzerválódjon a Bayern padján, a lehetőség mindenképp benne van. A tavaszra kialakult helyzetben valószínűleg ő volt a tökéletes választás, még ha apróbb hibákat szerintem már most is elkövetett.

Timoscsukot ugyan nem ő hozta a klubhoz, de egyelőre úgy tűnik, hogy a szurkeszek által örömmel fogadott ukrán érkezésének nem sok pozitívuma lesz a csapatra. A helyzet ugyanis az, hogy bár van Gaal is ragaszkodik a 4-4-2-es szisztémához, valószínűleg az NST által ránehezedő nyomás alatt megtörve leépítette a középpályáról a második szűrő szerepkörét, így Timónak azzal a van Bommellel kell megküzdenie az egy szem helyért, aki egyrészt holland, másrészt a csapat kapitánya, harmadrészt a Bayern egyik legjobbja volt a felkészülés során. Püff neki. Vele kapcsolatban még annyi meglátásunk akad, hogy jó ötletnek tűnik Timoscsuk átképzése. Ha nem is holnap, de idővel kiváló középhátvéd válhatna belőle – fizikuma, játékintelligenciája legalábbis adott hozzá.

Ami viszont egyértelműen számon kérhető a hollandon, az a keret összetétele, hiszen egészen orrnehéz alakulatot hozott össze. Van ugyebár öt csatár (Gomez, Klose, Toni, Olic és Müller), melléjük négy támadó középpályás (Ribéry, Schweini, Baumjohann, Sosa), mögöttük pedig csak három védekező, de abban már Ottl is benne van.

A kapuskérdést nem sikerült megoldani, Magath a térdét csapkodva utasította vissza a Neuerért tett ajánlatot, a kezdőkapus tehát ismét Rensing lesz majd. Lucio pótlására nem érkezett senki, Demichelis pedig máris összetörte magát hat hétre, ott állnak egy Buyten-Breno párossal (meg négy rangadóval) a szezonkezdeten. Tiszta mázli, hogy a fakóból felhozott húszéves Badstuber egészen príma játékosnak tűnt élőben (az Audi-kupán – lesz majd megkésett beszámoló), igaz, nem állították nagy kihívás elé, hiszen Ronaldinho ellen játszott, és annak rendje s módja szerint takarosan el is tüntette a pályáról.

Lahm visszatér a jobb oldalra, helyét pedig Braafheid veszi át – szintén elég konkrét wingback párosról beszélünk (lásd még: orrnehéz), viszont mögöttük Lell és Görlitz jelentkezik játékra. Ez bizony nagyon sovány, ez bizony nagyon keszeg. Pranjic valószínűleg megmarad szabadfelhasználású elemnek, bár egyelőre inkább középpályásnak nézem van Gaal szemében – mindazonáltal őrültség lenne eltekinteni a szélsővédő-játékától.

Ribéry maradása immár biztosra vehető – végül is Cét is csak a második nekifutásra sikerült kiszedni Manchesterből. Teher lesz rajta bőven, hiszen játékával fenn kell tartania a cápák érdeklődését, és minimum bajnokság-BL nyolc kombót bemutatni a csapattal anélkül, hogy megfojtaná Beckenbauert, aki a napokban lefittyedő szájszéllel nyilatkozta, hogy ugyan mit tudhat Ribéry a Bayernről, hiszen csak egy francia. Szimpatikus, nem?

Akárhogy is, Ribéry megtartása, van Gaal érkezése, és a keret minőségi feltöltése egy sokkal életképesebb Bayernnel kecsegteti a szurkolókat, de a kapus nélküli gyenge védelem okozhat komoly problémákat, természetesen leginkább a BL-ben.

Esély a bajnoki címre: 45%

A salátákat ugye a harmadik legtöbb pénzt költő Wolfsburg (mínusz 20 millió) bitorolja, és nemhogy nem szedték szét a győztes csapatot, de masszívan erősödtek is – már ha feltételezzük, hogy Magath távozása nem rendíti meg alapjaiban a klubot. Egyébként meg miért is rendítené, a keretet már kialakította, hozzájuk jött még Obafemi Martins (némileg kérdő tekintettel fogadjuk üveglábai miatt), a középpályára pedig Karim Ziani, az egyik legjobb algériai futballista, és a dán válogatott Thomas Kahlenberg. Mindez leginkább annak köszönhető, hogy a világválság közepén a Volkswagen úgy értékelte, ár-érték arányban az a legokosabb, ha masszív reklámtáblává alakítják a klubot ahelyett, hogy kivennék belőle az aprót a sztárok eladásával. Összességében Veh talán meg tudja oldani a feladatot, edző és keret stílusa passzentosnak tűnik, ráadásul mind játékosként, mind edzőként komoly Bundi tapasztalata is van, amibe már egy bajnoki cím is belefért.

Esély a bajnoki címre: 25%

A Hamburgnak majdnem katasztrófával ért véget a szezonja, egy utolsó perces lesgólon múlt, hogy kijutottak Európába, de már így is elszabadultak a káosz erői, Martin Jol és a Beiersdorfer sportigazgató is távozott/elmenekült/kirúgattatott a klubtól, eladták Atoubát és Olicot is, viszont Gravgaardot is sikerült lepattintani, ami nem utolsó szempont. Cserében viszont frankó keret verbuválódott össze, megkockáztatom, a liga legkiegyensúlyozottabb kerete. Az igazolások közül kiemelkedik a 10m euróért érkezett Marcus Berg, aki valószínűleg a svéd futball legnagyobb tehetsége – borzasztó stabil gólátlaggal. Közel ennyiért került Hamburgba a holland válogatott-közeli Eljero Elia, a védekezés pedig a jó öreg Zé Roberto és David Rozehnal érkezésével válhat még stabilabbá. Ez eddig szép és jó, oltári hibának tűnik viszont Labbadia trénerkedése, egyszerűen fel nem foghatom, mivel érdemelte ki a HSV padját, ki és mit lát benne, Skibbe egy gyengébb keretből is különb Leverkusent épített, mint Bruno, aki a német kupában már meg is villantotta oroszlánkörmeit. NOT! Botrány és skandallum, háborgunk felettébb.

Esély a bajnoki címre: 25% -10% Labbadia, az ugye nettó 15%.

Nem kétséges, hogy jó szokásuk szerint a svábok kötötték az átigazolási szezon üzletét, vagy inkább üzleteit. A Mario Gomezért kasszírozott 30 millió egészen szürreális, ráadásul el sem kellett költeni, hiszen Hleb mindössze 2m euróért próbálja újradefiniálni önmagát - ehhez a Stuttgart kiváló választás amúgy – és Pogrebnyak is több mint alkalmas, hogy Gomezt pótolja, mindezt 4,5m-ért. Vicc. A védelem megerősítésére mindössze egy Celozzinyit gondoltak, ami egyelőre nem túl meggyőző és a bajnoki címhez azért Babbel is borzasztóan fiatal. Vagy legalábbis annak tűnik.

Esély a bajnoki címre: 10%

És végül itt van még nekünk a helyre Hoffenheim, máris megkezdődhet a vad utálkozás és bezzegelés, 16m euróból erősödött meg a keret, mégpedig szisztematikusan és jelentősen. A problémás védelem (ki tudná feledni Ibertsberger tavaszi vesszőfutását a Bayern ellen) kiegészült a szupermegbízható, igaz semmi többre nem képes Simunic-csal, az eddig sem gyenge középpályás sornak pedig a fiatal argentin válogatott, Maradona által is köztudottan kedvelt Franco Zuculini és a brazil Maicosuel jelent tetemes erősítést. A sztárok – bár egyikük-másikuk nyikorgott egy sort – itt is maradtak, Ibisevic felépült, és bár idén a meglepetés előnye már nem szolgálja majd a Hoffot, nagy szükségük nem is lesz rá.

Esély a bajnoki címre: 5%

Zárásként jöjjenek jóslataink az első fordulóra.



Elkezdődött a Bundesliga – fuck yeah.

 

402 komment

Címkék: német bundesliga h üveggömb

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr921295443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 22:51:27

@Lojzi_:

Az nem hazaárulás, sem a te személyes megsértésed, hogy a magyar futballisták gyengébbek, mint a világelit. Akkor lenne az, ha SZÁNDÉKOSAN lennének gyengébbek, ami elég abszurd feltételezés.

Meg kéne már tanulniuk a magyaroknak, hogy nem csak a legeslegjobbak léteznek.

Szurkolni meg pláne nem a legjobbnak szurkol egy igazi szurkoló, hanem az övéinek.

Woland 2009.08.13. 23:00:15

@Lojzi_:

Izlandon meg Maltan egtek mar meg nalunk jobb csapatok is. na meg Liechtenstenben is (azt a dontetlent kihagytad : ).

en csak az 1-12-es potselejtezot tartom megbocsathatatlannak. az tenyleg undorito volt. Juhasz Roliekat en nem neveznem csurhenek, de izlesek es pofonok.

(amugy ki tudja hany ev ota eloszor megnyertuk az osszes kotelezo meccset a selejtezocsoportunkban. benne van a pakliban az ordas meglepetes hogy eljutunk a potselejtezokig megint.)

kroos 2009.08.13. 23:05:31

@Lojzi_: ettől megkímélhettél volna.
Ez a legundórítóbb ......ha kijutnánk akkor te is néznéd öket, akkor neked is kellene egy kis rész a sikerből, csak még van elöttünk 3-4 iszanyot kemény meccs azt meg nem nézed mert te jobbat érdemelsz...

Lojzi_ 2009.08.13. 23:37:00

@kroos:
Nem igazán értelek.

Milyen kis rész kell nekem a sikerükből?
Nem kell nekem semmi az ő sikerükből.

Pont fordítva. Tessék hozni azt a 3-4 iszonyat kemény meccset, aztán tessék jól játszani a csoportmeccseken Dél-Afrikában (Csöncsönnek: nem kell nyerni, bőven elég odatenni magukat és a belüket is kihajtani) és akkor esetleg jövök én, mint az ő sikerüknek egy parányi része.
Milliónyi másik parányi résszel együtt, akik most hozzám hasonlóan feléjük sem néznek, mert nem érdemlik.

Aztán ha ezt a milliónyi - korábban meglévő, de rendszeresen átbaszott - szurkolót visszacsábították, akkor lehet, hogy lesz szponzor és pénz is. Hiába na, 800 embernek nem fognak reklámozni a nagylóvés cégek a stadionokban...

Azt hiszem (nézőszámok utóbbi 20 évben történt változásából ítélve), hogy ha itt nem is leszek többségben a hasonlóan gondolkodókkal, azért országosan ez a helyzet.
Mikor fogják már fel a mélyen tisztelt sztárok?
Ha belőlem tetszik élni, akkor lesz kedves az én igényeimet kiszolgálni.

kroos 2009.08.13. 23:41:28

@Lojzi_: Nézd szerintem hagyuk a témát.

)bár elképzelem Juhászt amint mondja Husztinak, te Szabi ha megverjük a portugálokat akkor lehet Lojzi megnéz mineket-de jó lenne:)))))

drosiii 2009.08.14. 02:02:08

@Lojzi_: Melletted állok. Gyülőlöm ezt a szar alibizést és magyarázkodást.

Aki a pénzre fogja annak meg lófaszt a seggébe. Ehhez kell a legkevesebb pénz. Kis brazil csóri gyerek is meg tud tanulni focizni, akkor máshol is meg lehet. (ha a lakosságszámmal arányosan annyival kevesebb jó focistánk lenne, kirobbanthatatlanok lennénk a világversenyekről)

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 03:04:15

@drosiii: lakosságszám alapján a kínaiak lennének a vb esélyesek.

"Aki a pénzre fogja annak meg lófaszt a seggébe."

ez akár egy részlet is lehetne Az Érvelés Művészete című könyvből.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.08.14. 07:52:22

@Lojzi_: Szurkoló vagyok, ezért átbaxható. Nem egyszer, kétszer, hanem jó sokszor.

Megállapodást nem a kedvenc csapatoddal kell kötni, hanem a főbérlőddel, a munkáltatóddal, vagy az alvállalkozóddal. Ha hívő lennél, akkor is úgy állnál hozzá, hogy "na Istenkém, ez a csaj nem jött össze. akkor kérném szépen előbb azt a Ferrarit, aztán majd megint szóba állunk"?

drosiii 2009.08.14. 09:16:08

@értelmetlen_nevű: Ne haragudj de te ki a tököm vagy?

Nem lehet szidni azt a válogatottat akik szépen összeszarják a címeres mezt? Nem az a jellemző, hogy összeesésig hajtanak a meccseken. Felőlem lehetnek bénák, de lássam rajtuk az akarást.

A két sor amit kiragadtál nem neked szólt. Érvelni nem tudsz, csak beszólni, hadd gratuláljak.

egy "tipikus" MU szimpatizáns

avenger13 2009.08.14. 10:00:09

@Lojzi_: egyetértek veled. Amíg azt látom, hogy nem döglenek meg a pályán egy válogatott vagy akár egy magyar bajnoki meccsen addig nem nézek feléjük. Pénz kérdése? Jóval több pénzük van mint a magyar átlagnak, futni meg szinte akárhol akármennyit lehet, az erőnlét kipipálva. Labdájuk is van, szabad az edzések után sör és cigi helyett ott maradni, gyakorolni. Ezt Pelé meg tudta tenni, lássuk mi is lett belőle. Tudomásom szerint, felkötött egy labdát a felső lécre és minden edzés után így gyakorolta a fejelést, egy tök alacsony játékos. Erre még nekem is futná. Ha el akarnának érni valamit el is tudnának.

@Csöncsön: én sem azt hiányolom, hogy nem a legjobbak, hanem csak annyit, hogy nem hajtanak. És ez nem is elsősorban az eredményeken látszik, bár málta ellen pont kijön.

Mérgező Hulladék 2009.08.14. 10:19:35

Lojzi, szerintem azért nézz bele alkalomadtán egy-egy meccsbe, ahol a magyar válogatott játszik. Nem mintha mindig megérné. De nem tartunk már ott, hogy ha a csapatunk harcos, küzdő, szerethető, akkor biztosan ki is jutunk az aktuális nagy tornára. Szóval elképzelhető, hogy tetszene, amit látsz (pusztán elvi síkon, nem a szerdai produkcióra gondoltam), de mégsem játszhatunk eb-n, vb-n, és így lemaradsz róla.

@Woland: gondolnád, hogy mindössze 4 éve is megnyertük az összes "kötelezőt"? Ugyanúgy volt két EB-n járt csapat (akkor 0pont/4meccs, most egyelőre 0/1), még egy nálunk erősebb (hazai döntetlen a bolgárokkal, mint most a dánokkal), egy nálunk kicsit gyengébbnek értékelt, meg egy nagyon gyenge (12/4, most is).
Mennyit számít a meccsek jó sorrendje...

kroos 2009.08.14. 10:32:21

Szerintem ez (legalábbis nálam) nem igy müködik. A szurkolónak vannak kötelességei is, nem csak jogai.
Nem nézed a meccset, de várod hogy nyerjenek.
A szurkolás, a szimpátia az hogy szeretsz-e egy csapatot az nem azon mulik hogy az nyer-e vagy nem.
Tuléltem már 7-1-eket,máltai cumit, moldvai botlást, és mindig szurkolni fogok a válogatottnak, mert szeretem ezt a csapatot.Akkor is ha kikapnak.Meg ha szarul játszanak.Mert a szurkolás erröl szól.Nem arról hogy ,,majd szurkolok ha jók lesznek.
És ha kijutunk a Vb-re akkor a sikert egy picit a magaménak is érzem majd, mert mindig velük voltam sosem adtam fel, és büszke leszek rájuk.
Ria-ria-Hungária!!!!!!!!!!!!!!!!

el sastre 2009.08.14. 11:19:00

@kroos:
egyetértek. annak a generációnak vagyok én is tagja, aki kissrácként látta a válogatottat világversenyen, így nem kell mondanom sok sikerben nem volt részem.... de mégis ha a válogatottról van szó, nem tudok velük szemben közömbös lenni. a szerdai meccs után is lelkesedéssel ( reménnyel ) várom a svédek elleni meccset, amit ráadásul a helyszínen tekintek meg 20 hasonló felfogású haverommal.

csirko pasek 2009.08.14. 11:19:55

@kroos: azt hiszem itt két alapvetően eltérő szurkolói attitűdről van szó, amiket lehet minősíteni, de én nem tenném. Van az a szurkoló, aki elvárja a csapatától, hogy jól játszon, hajtson, stb, és ha ezt nem látja, akkor elpártol a csapattól. Meg van a másik, aki akkor is kitart a csapat mellett, ha az béna meg lusta, legfeljebb közben szitkozódik, de ugyanúgy leül megnézni a csapat aktuális meccsét, és ugyanúgy felhúzza magát, ha 25szerre is ugyanazt a vállalhatatlan szart látja. Nekem személyesen megadatott:) h kint voltam a jugók ellenni 1-7-en, borzalmas volt, de nem tudok mit tenni, focidrukker és magyar is vagyok, ezért fogok a válogatottnak is drukkolni,akkor is ha lelketlenek és rosszul vagyok attól amit látok. Mint ahogy a Milan a kedvenc csapatom, és most is meg fogom nézni a meccseket és (ne legyen igazam), de valószínű minden héten rosszul leszek attól amit látok. És így volt ez amikor fatih terim meg oscar washington tabarez irányította??? a csapatot...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 11:35:25

@csirko pasek: Nekem csak annyi a bajom a Lojzi-féle véleményekkel, hogy ha nem nézi a meccset, akkor honnan veszi, hogy nem döglenek meg a fiúk a válogatott mezért. Ebben a selejtező sorozatban igen is megdöglenek. Huszti a dánok ellen saját bevallása szerint és szemmel láthatólag úgy elfáradt, mint még soha. Torghelle Sanyi finoman szólva sem egy technikai zseni, de hogy minden meccsen megdöglik a csapatért, az tuti. Ezt értékelik is a szurkolók. Aztán olyan foggal-körmmel kikapart győzelmet még nem láttam magyar válogatottól, mint amilyet Albániában arattunk.

balu11 2009.08.14. 11:37:39

@kroos: @el sastre: csatlakozom! főleg úgy, hogy nekem nem adatott meg, hogy lássam a válogatottat világversenyen (éltem már, de még nem láttam)

Egyébként nekem alapvetően bajom van a "egy valamit nem tudok megbocsátani, hogy nem hajtanak" érvvel. Sokan sokszor ezt az érvet mindig elsütik, amikor úgy akarnak negatív véleményt mondani, hogy a "nem fociztak jól, nem nyertek" mondás nem releváns (mert pl. az ellenfél sokkal magasabban jegyzett). Ez tökéletesen ellenőrizhetetlen, alátámaszthatatlan, a közmegegyezésre még csak esély sincs! Nagyon kevés az olyan eset, amikor ez ténylegesen elmondható egy csapatról! Egyes játékosokról gyakrabban talán.

Kinn voltam szerdán, szerintem hajtottak a fiúk. Iszonyatosan pontatlanok voltak, az biztos, olykor bántóan ötlettelenek. De nem lehetett rájuk azt mondani, hogy nem hajtanak, nem teszik ki a szívüket. És többek között azért is szerethető a Koeman-válogatott, mert nem volt olyan meccsük, amikor ne hajtottak volna (plusz szimpatikusan kommunikál a szöv.kap, egyre komolyabb játékerőt képviselünk, egyesével is látszik a fejlődés a keret 80%-án...).

Szóval a "nem hajtanak" érv nagyon szerintem amolyan jollyjoker beszólás, és szerintem többször nem igaz, mint ahányszor igen.

Ezt már régóta gondolom, és nem valamelyik mostani kommentre reagáltam, csak általánosságban jegyeztem meg! Különösen nem azt akarom mondani, hogy bárki innen a fenti (számomra) antipatikus véleményformálást gyakorolná!!!

Azzal viszont vitatkozom (nemtom, volt-e ilyen), aki azt mondja, hogy szerdán nem hajtott a válogatott.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.14. 11:51:56

@kroos: "A szurkolónak vannak kötelességei is, nem csak jogai."

Végre egy pillanat, amikor teljesen egyetértünk...

csirko pasek 2009.08.14. 11:56:50

@popp: igen, erre mondják sokan h divatdrukker, kerdezzuk csak meg strigot :)
a mostani válogatottat én is csípem, és nagyra értékelme, ahogy hajtanak. Albánia ellen tényleg széthajtották magukat, és ne feledjük, h a svédek ellen a 92. percben lőttünk gólt, amikor már nem volt reális esély a döntetlenre, de mégis odatették magukat annyira, hogy egy gólt összehoztak (ezek után az lenne a legszebb ha a svédeket 1-0-ra levernénk, és pontegyenlőséggel, egymás elleni meccsen idegenben lőtt góllal szereznénk meg a 2. helyet...)
torghellében pedig mást tényleg nem nagyon lehet értékelni, mint hogy széthajtja magát, megy minden labdára és küzd mint az állat. és bármennyire nem komálom sanyit, a respect megvan, ahogy odateszi magát

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 12:01:11

@balu11: Ezzel nagyon egyetértek, bennem is régóta motoszkál ehhez hasonló gondolat.

avenger13 2009.08.14. 12:21:58

én sajnos nem láttam a válogatottat soha világversenyen. a bayernnek mindig tudok szurkolni, és leülök a legszarabb meccsük elé is, végignézem azt is, ahogy lell és ottl egyszerre van a kezdőben. a válogatottal kapcsolatban nem érzek így. A magyar bajnokságot sem vagyok képes nézni, mert szerintem nézhetetlen és vállalhatatlan. hallottam már olyat is, hogy meg kéne szüntetni és 10 év múlva újrakezdeni (tényleg nem én találtam ki). a válogatottat néha, ritkán megnézem. Láttam már őket alibizni is, igaz egyes játékosokra jobban elmondható, (emlékszem rá, amikor itt sokan szidták Hajnalt a válogatott teljesítményéért). Tényleg becsülendő, ahogy most állnak, és örülök, ha kijutnak vbre. De, továbbra is szomorú, hogy a válogatott jó része külföldön játszik. Koemann persze sokat tesz le az asztalra, de mégis a külföldre fiatalon kikerülő játékosok viszik a válogatottat előre. A szerdai meccset ugyan nem láttam, de a tudosítók szerint igen szarul játszottunk, ami egy dolog. Nálam az, hogy valaki hajt, és megdöglik a pályán, azt jelenti, hogy koncentrál, pontosan passzol fut. A pontatlanság, amit itt is elismertek már, az pont nem ez, a koncentráció hiányára utal. Husztitól, Dárdaitól, Hajnaltól, Juhásztól, Gerától azért csak el lehetne várni, hogy úgy játszanak, mint a klubjukban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.14. 12:35:28

@avenger13: "A pontatlanság (...) a koncentráció hiányára utal"

???

A pontatlanság az összeszokatlanságra utal. Tekintve, hogy négy hónapja ezek a játékosok még csak nem is látták egymást, szerintem ezen semmi csodálkozni való nincs, és pláne semmi köze ahhoz, hogy hajtanak-e.

Tavaly én is nézhetetlennek találtam az NB1-et, de:

hosszú évek óta messze a mostani a legígéretesebben induló magyar bajnokság. Hogy mennyire nem voltak még alibi meccsek, azt jelzi, hogy három forduló alatt eddig összesen egy (!) döntetlent játszottak a csapatok.

balu11 2009.08.14. 12:42:08

@Csöncsön: respect a NBI-el kapcsolatos pozitív vízióért! nagyon nem trendi, hamarosan meg is fogod érte kapni a magadét jó eséllyel :) viszont én egyetértek - egyre kiegyensúlyozottabb a gazdasági környezet (OK, volt honnan), van 4-5 erősnek mondható csapat, nagyon sűrű lesz a középmezőny, és idán látom legkevésbé, hogy lenne ballaszt-csapat (talán a Pápa).

remélem, mi is elkezdjük ma Debrecenben a feltámadást, hozzájárulva ezzel a színvonal emelkedéséhez!

(az utóbbi és elkövetkező hetekben úgyis sokat szurkolok a Lokinak, egy bukta belefér ma :))

ON

avenger13 2009.08.14. 12:53:57

@Csöncsön: szerintem ez nem így van. az, hogy valaki pontatlan, az igenis a koncentráció hiányára utal. Nem látták egymást egy ideje a játékosok ez lehet, de ez minden válogatottra igaz. Az, meg hogy látom, hogy Sanyi ott fut középen, és a fejére kell rúgnom a labdát az kevésbé múlik azon, hogy mikor láttam utoljára. És amikor Sanyi látja, hogy jön a labda, azért ha közel jó helyre rúgtam, akkor megtalálja a fejét/lábát. Hiába játszok naponta valakikkel, ha nem koncentrálok, akkor nem tudok 5 méterre se passzolni. Ezt csak te is belátod.

SamS 2009.08.14. 13:42:14

@avenger13: Ezzel egyetértek, de szinte az összes barátságos meccsen mindenki dekoncentrált, nem csak nálunk. Az angolok hihetetlen egyéni hibák miatt tudtak csak X-elni a hollandok ellen, a spanyolok két góllal elengedték a macedónokat, de a végére felébredtek és a többi és a többi. Nem kell nagy ügyet csinálni egyből egy barátságos meccs miatt.

shinigami 2009.08.14. 14:22:47

@avenger13:
azert azt ne felejtsuk el h eloszezon van es a jatekosok tobbsegenel kb semmilyen formarol nem beszelhetunk
nem veletlen ez, fontos dolog a formaidozites meg a fociban is

kroos 2009.08.14. 14:50:25

Én meg ezt nem szeretem hogy mindenki szidja az Nb1-et de egy kurva meccset nem nézne meg........

balu11 2009.08.14. 14:58:50

@kroos: akinek nem ingem, nem veszem magamra :)

este meg győzzön a ..., ááá, inkább a Hali! :)

kroos 2009.08.14. 15:10:02

@balu11: csak ez a ,,nem hajtanak" meg ,,pontatlanok" tényleg rohadt unalmas már.Konkrétumokkal kellene előjönni.
Hogy pl. a Pápa rombuszához nem illik két toronymagas csatár.Györben tul sok a szar légios miközben elküldik Starkot.A Halinál a 3 távozót (Balassa,Vörös,Sipos) meg sem próbálták pótolni,az Ujpestnek a kreativitás szikrája sincs a játékában tony stokes -lol.
Ilyenekröl beszéljünk akkor.Vagy ehhez meccset kéne nézni? az lehet....szóval én nem értem hogy lehet kritizálni olyan dolgot amit nem is nézel.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 15:14:12

@kroos: Illetve beszéljetek a labdabiztoson.

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 15:14:29

@drosiii:
-Ne haragudj de te ki a tököm vagy?
-Ne haragszom, és te ki a tököm vagy? lol?

Lehet nem láttál mostanában válogatott meccset, de a magyar válogatott az elvárásoknak megfelelően teljesít. A meccseken látszik az akarás, a kötelező tétmeccseinket MIND megnyertük. A dánoknak és a svédeknek is partnerei voltunk, még ha a pontszerzés nem is jött össze. Ebben a csoportban a 3-4. hely lenne a reális, egyenlőre 2. vagyunk. Milyen mezösszeszarásról beszélsz, magyarázd meg nekünk légy oly kedves.

Úgy általában:
Nem muszáj szeretni a válogatottat, csak ez az béna magyarázkodás irritál kurvára. Vállald fel, hogy magyar létedre az angoloknak/németeknek/olaszoknak/... szurkolsz, egészen addig, amíg nem játszunk vb döntőt. Úgy tűnik, hogy vannak néhányan, akik képtelenek olyan csapatnak szorítani, ahol nincs reális esély komolyabb eredményre. Ez elfogadható, csak ne jöjjenek nekem olyan szöveggel, hogy majd ha nem szarják össze a címeres mezt blabla...

Azt kellene felfogni, hogy egy válogatott meccsen nem 11 embernek szurkolsz, hanem 10 milliónak. Amíg a játékosok mindent tőlük telhetőt megtesznek (ez jelenleg elmondható), addig igen is kijár nekik a támogatás. Nem azért mer megérdemlik, vagy megdolgoztak érte, hanem mert a válogatott mezét viselik. Természetesen vannak felelősei annak, hogy itt tart a magyar labdarúgás, de ez nem a focisták között keresendő.

christvhu 2009.08.14. 15:45:05

Kicsit félve szólok bele a nagyok dolgába, annyi legyen a mentségem, hogy ezer éve olvaslak benneteket, így kicsit minden kommentelő régi ismerősöm.
Az, hogy most mégis szót kérek, talán jelzi, érzékeny pontomat találta el ez a "szurkoló - nem szurkoló" kérdés.
Koromnál fogva (panaszkodom, nem dicsekszem) volt alkalmam a hetvenes évek közepétől élőben és tv-n is követni a mi kis focinkat, egy-egy kettős rangadó, vagy kupameccs, neadjisten magyar-norvég előtt már napokkal gyomorgörcsöm volt, tövig rágtam az összes körmöm és ronggyá áztam, fagytam, sültem(sic...) a stadionokban, szóval azt hiszem igazi szurkoló voltam. Kitartottam nagyon sokáig, még a 0-6 után is hittel hittem, hogy csak véletlen volt és van út felfelé. Minden szezon előtt biztos voltam abban, hogy ez lesz a Magyar Foci feltámadásának első szezonja...... Egészen a kilencvenes évek közepéig tartott. Azt hiszem ott feladtam, még kivittem a fiam egy Magyar - Ausztrálra, aztán annyi. Persze mindig megnéztem a válogatott meccseket a tv-ben, de a bajnokikról szép lassan leszoktam, és valahogy az egész olyan másodrendű kérdéssé süllyedt (vagy inkább huszadrendűvé)
Megitélésem szerint az én korosztályom focirajongó hányada nagyon is hasonló utat járt be, nem utolsósorban azért, amiről itt alapvetően szó van, - a játék és annak közvetlen környezete által közvetített szerethető értékek teljes hiánya - és valószínűleg pont itt kell keresni annak az okait is, hogy ma újra megtelik a stadion egy - egy válogatott meccsre, ma újra beszédtéma a csapat, és nekem megint tövig vannak rágva a körmeim......

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.14. 15:47:39

hát nekem meg kurva rossz előérzetem van a holnapi, Bréma elleni meccs előtt, hogy offoljak egy kicsit.

kicker szerint Baumjohann a rombusz csúcsán... nem bánnám, ha még Baumannal kéne szembenéznie.

Ribéry meg gondolom rápihen a közelgő vb-selejtezőre, elvégre onnan kapja a fizetését.

egyébként Lell azért van eltiltva, mert múlt héten a 2. csapatban sikerült a 38. percben kiállíttatnia magát a Jena ellen. akkor 2-0 volt, a vége 6-0 lett.

Paul Newman Jr. 2009.08.14. 15:50:21

@kroos: Mi a faszt számít, hogy a Pápának milyen két csatára van? Ha két törpe játszana elől, akkor nem lenne TETŰ LASSÚ és SZÁNALMASAN PONTATLAN a játék. Az alapokat tegyük tisztába, onnantól majd lehet beszélni mélyebb dolgokról is.

"miközben elküldik Starkot" - ejjha, ez aztán a bomba hír. Miért, Stark ugyan mi a szart bizonyított életében? Vicc, hogy mezt vehet egyáltalán.

Ja, az első 3 fordulóból láttam vagy 5 meccset + az összefoglalókat. Akadnak magyar szinten nem rossz meccsek, de ez csak annyit jelent, hogy nem nézhetetlenül szar, és így is örökké emlékeztetnem kell magam, hogy magyar meccset nézek.

De hogy téged mi jogosít fel a magaslovú észosztásra, az rejtély.

Paul Newman Jr. 2009.08.14. 15:52:54

@Paul Newman Jr.: Természetesen kérdőjel van a mondat végén (Ha két törpe játszana elől, akkor nem lenne TETŰ LASSÚ és SZÁNALMASAN PONTATLAN a játék???)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.14. 15:55:51

@christvhu: "a játék és annak közvetlen környezete által közvetített szerethető értékek teljes hiánya" - kiváló összefoglaló :((

sajnos a te utadat egy-két nálad fiatalabb generáció is bejárta, csak mi nem is láttuk minőségi focit soha. Nagyonszomorúszmájli.

balu11 2009.08.14. 16:11:20

@christvhu: @heinrich: tényleg nagyon jó megfogalmazás, igaz is nagyrészt, de azért ott a reményt keltő pozitív zárás szerencsére... :)

a dolog azért nagy részt viszonyítási alap kérdése - én pl. nem láttam világversenyen magyar válogatottat

és elég komolyan tudok lelkesedni a mostaniakért összehasonlítva pl. Juhász és Bánfi, Klausz és Torghelle/Rudolf (eredményesség és bruszt), Halmai és Hajnal játékát, illetve mondjuk Bozsik és Koeman nyilatkozatait...

ugyanez az összehasonlítás Kiprich, v. Détári esetében niylván azzal az eredméynnel járna, hogy válogatott meccsenként egy TV mínuszban lennék...

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 16:20:37

@mocsing: Lellen én is jót röhögtem. Úgy érzem nem lesz nagy jövője van Gaalnál (ehhez mondjuk nem kell nagy jóstehetség)

Engem továbbra is a kapusprobléma zavar. Egyszerűen Rensing nem kapusnak való karakter. Vannak bravúrjai elvétve, látszik hogy tehetséges, de nincs meg benne a kellő önbizalom, (férfiasság?) és ez az egész védelemre kihathat. Nem értem hogy miért nem lehet egy normális kapust igazolni (Frey?). A Werdertől én nem tartok annyira, szerencsére a széleken tűrhetőek vagyunk

christvhu 2009.08.14. 16:24:32

@balu11: Tudod, ezekről eszembe jutott egy alapvető különbség:

a '78-as VB-n volt egy Magyar-Argentin meccs, ahol kikaptunk 2-1re, most nem ecsetelném a körülményeket, de a végén elszakadt a cérna Nyilasinál és Törőcsiknél, kiállítás, eltiltás stb....

Hogy jön ez ide? Azok a srácok akkor hihetetlen bizonyítási vággyal és motiváltsággal játszottak. Szó sem volt zsíros külföldi szerződés reményéről, meg játékosmegfigyelőkről, csak becsvágyról, hagy ne mondjam fociról szólt.
A cérna pedig akkor szakadt el, amikor a vágyaik megsemmisülését élték meg, a játéktól teljesen független külső tényezők ( közvetlenül éppen a bíráskodás ) hatására, és ez olyan tehetetlen dühöt váltott ki belőlük, ami aztán önmagában nézve tényleg sportszerűtlen tettekre ragadtatta őket.
De egyrészt némi empatikus készséggel teljesen megmagyarázható reakció volt, másrészt abszolut értelemben pont ettől váltak szerethetővé!!!!
Mert igenis az álmaik, a siker és a mi (szurkolók) szeretete volt a fő motivációjuk.

Ilyesmit hol tudsz elképzelni ma????? ( azok a fiuk sírva jöttek le akkor a pályáról.... és nem az euro millióikat siratták.)

És ez a mai csapat is nagyjából pont azóta kezd újra szerethetővé válni, mióta a Török meccsen Gera is szinte sírva jött le a pályáról. Értsd: ez talán újra egy olyan generáció, amelyik nekem akar örömet szerezni, amelyik arra vágyik, hogy én (tízmillió én nyilván) legyek büszke rá és én üvöltsem teli torokból a stadionban szakadó esőben nyolcvanezredmagammal együtt:
RIA RIA HUNGÁRIA!!!!

Woland 2009.08.14. 16:25:50

szerintem nem kell annyit sirni az NB1 miatt. van fordulonkent egy-ket olyan meccs ami nagyon jol nezne ki egy szep nagy nyugati stadion mergeszold, mintara vagott gyepen, meredek szogu kameraallasbol. ez a par jo meccs persze egy lepukkant tobbfunkcios hazai sport-telepen sosem fog olyan jol mutatni mint szebb koritessel mutathatna. de mondom, szerintem az a fordulonkenti egy-ket meccs siman elmenne a nagy bajnoksagokban is, mint ahogy mindannyian lattunk mar bunrossz PL, Bundas, Serie, Liga stb. meccseket is ahol nem csak a "nagy taktikai harc" miatt volt nezhetetlen a szinvonal hanem mert harom passzt alig tudtak osszefuzni a felek.

na meg nehogy valaki azt mondja hogy pl. egy Falkirk-Kilmarnock barmi szinten ver szinvonalban egy atlag NB1-es meccset. kabe egalban vannak szerintem. ez azt is jelenti hogy az atlag NB1-es meccs meg mindig elegge frusztralo elmeny, de szerencsevel el lehet kapni elvezetes talalkozokat is.

(nemzetkozi meccseken tenyleg nem jon be semmi klubszinten sem (majd most!) - de aki latta mondjuk az NB1-ben is szenvedo Honved Fener elleni visszavagojat az tudja hogy a BL-nyolcaddontos csapat siman tavozhatott volna ketszamjegyu bekapott gollal a Bozsik stadionbol.)

szoval fel a fejjel, sose lesz PL-unk, de ezt gondolom senki sem varja. a skot szinvonalat meg nagyon konnyen elerhetjuk es megtarthatjuk. jobbat meg megis honnan, mibol?

avenger13 2009.08.14. 16:36:49

@christvhu: @heinrich: pontosan így van.

@kroos: lehet ez téged bánt, de valahányszor leültem magyar bajnokit nézni, konkrét fájdalmaim voltak, és nem bírtam nézni mit művelnek. Azt a szintet én is bármikor hozom. Akkor focista is vagyok már? Az a problémám, hogy ezek a játékosok nem teljesítenek a tőlük elvárható szinten. Ennél ők is sokkal jobban tudnának játszani, de minek. Követlkzmények nélküli világ van a magyar sportban. A legnagyobb siker sportágaink, sportolóink szenvednek (kajakosok, vízilabdázók, vívók) míg öntjük a pénzt a fociba, eredmény és elvárás nélkül!!! EB pályázatot nyújtunk be, pénzt szórva ki az ablakon. Mindenki szakértő, a Puskás stadion meg romhalmazzá válik. Ezek könnyen követhető dolgok, meccs nézés nélkül is. Ezeknek is változnia kéne, ahhoz, hogy nézzenek meccset, vagy akár ki is menjenek.

@SamS: @shinigami: persze. csak azért jöttem a tegnapi meccsel, mert volt aki az ottani hajtást is dicsérte.

@mocsing: nekem sem jó az előérzetem. Abban egyetértek a hollanddal, hogy nem kockáztatja Ribery épségét, én se tenném, fontosabb a szezon hátra lévő részsét ne 3 hetes kihagyásokkal töltse. Baumjohannról nem sokat tudunk meglátjuk mire lesz képes. Toni talán jövő héten visszatér. Nekem szimpatikus a holland sérültekhez való hozzáállása. Klinsmannál hulltak az emberek mint a legyek, volt, hogy Poldi volt az egyetlen lehetőségünk. Ne amortizáljunk le már mindenkit a szezon legelején.
Lell LOL! eladni minnél előbb, ottlel csomagban.

Rensing bizonytalan, és bár hoeness megbízik benne, én kevésbé.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.14. 17:20:42

@Woland: "nehogy valaki azt mondja hogy pl. egy Falkirk-Kilmarnock barmi szinten ver szinvonalban egy atlag NB1-es meccset"

Miért kell folyton provokálni szegény donnellyt? :-)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.14. 17:38:44

Here I am. @Woland: fizikai szempontból egy Kirk-Killie minimum agyonveri bármelyik NBI-es rangadót, és a Falkirk néha még focizni is próbál. Játékban mi ott lennénk bármelyik csapatunkkal, csak ezek rákényszerítenék szegény NBI-eseket a harcra + a hosszutávfutásra, és ez így annyira már nem ízlene.

Amúgy értem, mit akar Woland, de meg kellett védenem az SPL-t:)

Woland 2009.08.14. 17:52:44

@avenger13:

"A legnagyobb siker sportágaink, sportolóink szenvednek (kajakosok, vízilabdázók, vívók) míg öntjük a pénzt a fociba, eredmény és elvárás nélkül!!!"

egyetertek hogy nagyon szepek a fenti sportagakban elert eredmenyek, de sajnos a vilag nagy resze vagy nem is hallott arrol hogy ilyen neveken versenysportot uznek, vagy ha netan ismerik is ezeket a sportagakat akkor sem figyelnek ra oda. en is sajnalom hogy igy van, de ez nem valtoztat a tenyeken.

nem a kajakosaink erdemeit akarom csokkenteni azzal, ha azt mondom hogy nehezebb egy focistanak nagyot durrantani mint egy kajakosnak. meg hogy joval nehezebb a foci valogatottunknak szallitani egy komoly eredmenyt mint a kajak-kenu-szovetsegnek. ossze sem lehet hasonlitani a kettot.

hasonlitsuk inkabb a vizilabdat, megiscsak csapatsport. olyan sportagrol beszelunk ahol nem kell selejtezot jatszani hogy EB-re/VB-re jusson egy nemzet. kevesebb orszag palyazik arra hogy megmerettessen egy vizilabda-vilagesemenyen mint mondjuk a termeszetebol adodoan elegge exkluziv jegkorongban. ezzel megintcsak nem a vizilabdazokat akarom bantani, de valljuk be hogy mas kategoria. eredmenyesseghez is hozzatartozik hogy vizilabdaban minden EB-n es minden VB-n, sot, VL-n alanyi jog, hogy elindulhatunk. a szovetsegi kapitanyunk pedig igy is siman lenyilatkozhatja a VB-5. hely utan hogy a 2012-es olimpiara epitkezunk. ez annyit tesz, hogy az olimpiaig nem igazan kerhetunk semmit sem szamon a csapaton.

no, most lehet hogy megkapom hogy miert bantom a sikeres hazai sportolokat : ) de nem ez a celom, ugyanugy orulok a sikereiknek es ugy szurkolok nekik mint barki, akit erdekel a sport. es az mindenkeppen nagy dolog - barhol is jarjon a vizilabda nemzetkozi megitelese/nepszerusege - hogy a vilag barmely valogatottjaval legalabb partiban vagyunk. (meg a szerbekkel is.)

csak ertsuk meg, hogy a kajak-kenu, a vizilabda vagy eppen a vivas nem emlitheto egy lapon a focival. egy vizilabdas vb-gyozelem kabe annak felel meg mintha a focivalogatott kijutna egy EB-re vagy egy VB-re. persze a nullanal mostanaban is joval tobb a polo-arany : ) mindenesetre elegge gyakran rugnak ki nalunk (megerdemelten) szovetsegi kapitanyt - ugyhogy elvaras es elszamoltatas van. [penzt en is kevesebbet adnek szivem szerint a focistaknak es a kapitanynak. de mar nem is tudom hogy melyik magyar sportolo duhitett fel az olimpian amikor megtudtam hogy mennyi penzt kapott az allamtol, hogy kimehetett Pekingbe... Bodrogi volt talan es 40 milkankba kerult, ha jol emlekszem. ugyhogy nem csak a focistakat lehet itt bantani : )]

mindenkit frusztral a labdarugo-eredmenyek hianya - de most peldaul van esely a jo szereplesre egy nagyon nehez selejtezo-csoportban is, es a Debrecen is jo esellyel muvel majd szep dolgokat a BL vagy az EL egyikeben.

nem hittem volna hogy valaha ravisz a lelek hogy vedelmembe vegyem a hazai focistakat... de ez tulajdonkeppen legalabb annyira a focinak mint sportagnak a vedelme mint a focistake.

minden jokat!

Woland 2009.08.14. 18:06:23

@donnelly:

hehe, nem az SPL-t akartam bantani az osszehasonlitassal, hanem az NB1-et probaltam kozmetikazni.

amugy (bar nyilvan nem lehet osszehasonlitani a te tapasztalatoddal) lattam en is egy par Inverness meg Dundee-meccset a teveben es oszinten mondom hogy nem voltam elajulva a tempotol sem. a ket hettel ezelotti Nyiregyhaza-Fradin meg volt akkora hajtas alapvonaltol alapvonalig hogy el sem akartam hinni - es meg gyonyoru volt ezen felul a japan srac ket golja is (gondolom lattad mar).

azt meg te is tudod (es megelmitetted - nagyon elvezetes! - legutobbi cikkedben is) mekkorat egtek a skot kozepcsapatok Europaban iden. az Aberdeen-t teljesen megszegyenitette egy szintelen-szagtalan cseh csapat (viszonyitaskepp -> Sheriff - Slavia), a Motherwell-t pedig legalabb olyan siman verte a Steaua mint az Ujpestet. es ha mar Ujpest akkor a Skot Kupamasodik eppen Lichtensteinben egett be.

sajna tizevente egyszer jatszik skot es magyar csapat, szivesen megneznem mire menne a Nyiregyhaza a Kilmarnock-kal, vagy a Fehervar a Hiberniannal. : )

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.14. 18:42:33

@Woland: Élőben néztem a Fradi meccset és valóban nagyon jó lenne, ha minden NBI-es meccs ilyen iramban zajlana! Igaz, a Fradi tele van odaát edzett játékosokkal, és Honma sem fogja még egyszer így eltalálni a labdát, akármilyen kicsi is a rüsztje...:)

A Dundee valóban nem játszik rohanós focit, mert nagydarabok és az íveléseket erőltetik, a Caley meg egyenesen szar volt:)
Egyébként én sem voltam elájulva az előző bajnokság meccseitől...:S

kroos 2009.08.14. 21:03:10

@Paul Newman Jr.: mert azt aki 1 meccset se néz meg azt mi jogositja fel? Mi értelme lenne ha bemennék a skót posztba és fikáznám a skót focit hogy milyen favágó bajnokság mikor 1 skót bajnokit se láttam??????
Igenis a részletekben van a hiba. Sokkal komplexebb a probléma annál hogy ,,nem hatjatak". Most már lehet nézni román osztrák bajnokikat is.Ott jobb az iram? A szinvonal? Mégis van fötáblás csapatuk a Bl-ben.Mert hiába szar a bajnokságuk 1-2 csapatot ki tudnak gyurni.Itthon is ez lenne a cél és ez a klubbok dolga. Konkrétumokról beszéljünk mert ez az ,,alapokkal van baj" meg ,,nézhetetlen" már unalmas.

kroos 2009.08.14. 21:10:04

egyébként a szomorú az hogy számonkérik az emberen szinte ha szereti a magyar focit.....

Paul Newman Jr. 2009.08.14. 21:20:44

@kroos: Nehogy már összehasonlítsd a román bajnokságot a magyarral, ember. Igen, nagyságrendekkel magasabb az iram, jobb a színvonal, több a pénz, egész más a körítés.

"Mert hiába szar a bajnokságuk 1-2 csapatot ki tudnak gyurni.Itthon is ez lenne a cél és ez a klubbok dolga" - nem akarsz esetleg te konkrétumokkal szolgálni a HOGYAN-ról, maestro?

A kilencedik, meg a tizedik emeletet akarod építeni, mikor az első nyolc hiányzik. A magyar bajnoki egyik legfőbb ismérve a _labdakezelési hiba_ , a _pontatlan átadás_, és a kivert faszra emlékeztető lendület. Stokes tényleg szar játékos, na bumm. Annyit segítek, hogy a klubvezetők is szarok, az edzők is szarok, azért vesznek és nevelnek szar játékosokat, ezért szar az NBI. De a Kaposvár tényleg _nem tudta megfelelően pótolni_ Oláh Lórántot, az a fontos, arról érdemes beszélni.

Paul Newman Jr. 2009.08.14. 21:21:48

@kroos: senki sem kérte számon, csak meg nem értett zseniként osztod itt az észt a pórnépnek, azabaj.

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 21:36:31

@Paul Newman Jr.: ez ilyen bagoly mondja verébnek szituációnak tűnik. :)

Lojzi_ 2009.08.14. 21:44:24

De sok bejegyzés megy itt egyetlen nap alatt, alig értem a végére. Asszem belenyúltam a témaválasztéssal. :o)))
Ennek ellenére örülök, hogy viszonylag kultúrált eszmecsere alakult ki (értelmetlen_nevűt leszámítva), remélem ez így is marad...

Hol is kezdjem?

@kroos, @Csöncsön: nagyon ürülök, hogy végre van olyan téma, amiben egymás kebelére borultok, pláne, hogy másfél nappal ezelőtt még ki kellett moderálni a kultúrált csevejeteket ugyanennek a posztnak a kommentjei közül...
DE!
Ugyan már bajuszozva röviden írjátok le nekem, hogy mik a kötelességei egy szurkolónak, csakhogy tudjam, mert akárhogy gondolkodok, nem találok ilyet. Illetve, amit találok annak pont a megmaradt magyar foci iránt érdeklődő szurkolók jó része nem felel meg.

Gondolom nem kötelességem az alábbiak egyike sem:
- kritika nélkül elfogadni a csapatom vérlázító megmozdulásait pályán kívül és azon belül sem
- rendszeresen megtekinteni minden mérkőzésüket, akkor is, ha semmi kedvem nincs hozzá és ezer jobb dologra tudnám használni az időmet
- nyilvános megszólalásaim és eszmecseréim alkalmával felválalni a válalhatatlant és védeni a védhetetlent
- pénzt költeni a csapatra, amennyiben nem felel meg az általam támasztott minimális elvárásnak (megfelelő hozzáállás a minimum). Egyrészt közvetlenül jegyre és franchise árukra, másrészt közvetve adóforintokból, vagy a médiamegjelenéseik fogyasztásával.
Ha ezek nem, akkor mik a kötelességeim?

Én arra tudok még gondolni, hogy amennyiben egy mérkőzésen megjelenek, akkor kötelességem a stadion állagát megóvni és úgy viselkedni, hogy a klubomat hátrány a viselkedésemből kifolyólag ne érje.
Ebben az általatok dicsőített, mai viszonyok mellett is kijáró szurkolók nem a legjobbak ezt ismerjük el.

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 21:48:49

@Lojzi_: vérlázító megmozdulás? vállalni a vállalhatatlant?

kroos 2009.08.14. 21:51:40

@Paul Newman Jr.: Oláht pont pótolták, nem is akárhogyan.Meg nem is mostanában.Erröl ennyit.Nem tudom mi a bajod de a társalgást itt be is fejezném.
üdv.

Lojzi_ 2009.08.14. 21:56:27

@csirko pasek:
Ha engem neveztél divatdrukkernek, akkor nagyon messze jársz az igazságtól.
A divatdrukker fogja magát és csapatot vált mikor fordul a széljárás.

Éntőlem ez marha távol áll. Raimond Aumann ált a Bayern kapujában, amikor már nekik szurkoltam és Kahn a Karsruhe ifijében nyomatta azidőtájt. Emlékszem a fiatal és tehetséges Mehmet Scholl debütálására is, és még mindig a Bayernnek szurkolok. Labbadia még Bayern csatár volt azidőtájt, nem a Bundesliga egyik leggyengébb edzője.
Miről beszélünk?

A magyar NB1-ben is csak egy csapatom volt, akit sokszor kísértem idegenbe is, aztán rájöttem, hogy ez nekem semmit nem nyújt. Nem lettem Fradista, vagy MTK-s, mert nekik éppen akkor jobban ment.
Hogy adnék-e mégegy esélyt ennek a csapatnak?
Amíg lemondják az Európai kupaszereplést, mert messze kell utazni, addig soha.
Ez szégyen. Nekik ezek után szurkolni ciki. Másnak meg nem fogok. Minek nézzek így magyar bajnokit? Leljem a kedvem a Fradiban, vagy a Debrecenben, hátha tőlük nem hányok?
No, akkor valóban divatdrukker lennék.

kroos 2009.08.14. 21:56:28

@Lojzi_: én nem dicsőítettem, csak arra szerettem volna felhivni a figyelmet hogy vannak olyan barmok mint én akik ma is végignézték és végig izgulták a loki-halit mert bazz hogy lehet így cserélni???????
És hogy lehet más aspektusból is nézni a dolgot nem csak abból hogy ,,nem hajtanak"-hanem ugy is hogy leülök minden meccset megnézek és reménykedek.

kroos 2009.08.14. 22:02:39

@Lojzi_: öszintén szólva gondolkódoba ejtett a Ribery ügy béli állásfoglalásod.
Akik miatt pl te is Bayern drukker lettél (effe,lothar,kahn) azok elég egyöntetüen nyilatkoztak az ügyröl, és ezek a vélemények egybevágnak a klub szellemiségével.Ettöl a te teljesen idegen véleményed elgondolkodtatott.
Mert neked csak az számít hogy a játékos jó.És pl azt már leszarod ha a mezbe törli a seggét.Kicsit a válogatott síkra terelve is ezt látom. Míg volt eredmény addig szurkoltál, aztán leszarod.
Ilyen eredménycentrikus szurkolást még nem tapasztaltam.A siker érdekében megtürsz a csapatban egy nyikhajt is, vagy hanem jön a siker ott hagyod a csapatot.
Ha személyeskedésnek veszed akkor bocs.

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 22:05:31

@Lojzi_: Ez tök jó, de szerintem a Wolfsburg elleni 1-5 (Grafite góljával) sokkal nagyobb szégyen és "mezösszeszarás" volt, mint bármi amit a magyar válogatott az utóbbi években produkált (Máltát is beleértve). Mégis Bayern drukker maradtál. Azt nem értem, hogy miért pont a magyarokkal ilyen kurvára szigorú mindenki.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:06:20

@kroos:

"elképzelem Juhászt amint mondja Husztinak, te Szabi ha megverjük a portugálokat akkor lehet Lojzi megnéz mineket-de jó lenne:))))) "

Kimondtad a lényeget!!!
Ennél jobban nem fogalmazhattam volna én sem.

Illetve csak majdnem jó. Általánosítsuk!
Alakítsuk kicsit át úgy, hogy ne a saját nevem szerepeljen benne, csak az a népes (mai meglévő szurkolók többszörösét jelentő) csoport, aminek egyetlen apró tagja vagyok csak.

Íme:
elképzelem Juhászt amint mondja Husztinak, te Szabi ha megverjük a portugálokat akkor lehet, >>hogy akiket már régen nem érdekel a magyar foci, az is újra

Lojzi_ 2009.08.14. 22:12:16

Ennek miért maradt le a vége?
Valszeg a kacsacsőr zavart be... Hülye IT-s létemre szopatom magam....
:o(((

Íme utántól még egyszer:
elképzelem Juhászt amint mondja Husztinak, te Szabi ha megverjük a portugálokat akkor lehet, ---hogy akiket már régen nem érdekel a magyar foci, az is újra--- megnéz mineket-de jó lenne:)))))

És Kroos, Te ezen röhögsz, mert annyira valószínűtlennek tartod... Az a baj, hogy én is.

értelmetlen_nevű 2009.08.14. 22:12:56

@kroos: mondjuk a Ribery téma fel lett fújva szerintem. Egyszerűen elment a kedve az egésztől (érthetően). Sajnálom, hogy nincs kedve nálunk játszani, de nem igazán tudom hibáztatni ezért. Arra azért senki sem számított, hogy majd ő lesz a Bayern új ikonja. Neki ez csak egy kiemelkedési lehetőség volt, játszani egy színvonalas bajnokságban, megmutatni magát. Persze ha Hoenessék nem egy fostalicska csapatot raknak köré, Klinsmannal súlyosbítva, akkor biztos nagyobb kedvel játszana ő is. Azt azonban le kell szögezni, hogy a pénzéért megdolgozott, két éve messze a legjobb nálunk.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:18:23

@kroos:
Az egész beszélgetés onnan alakult ki, hogy a hazaáruló kifejezést enyhén szólva is erősnek éreztem a mai magyar focistákat leszaró, de a fociért egyébként élő-haló e,berek viszonylatában.

Ezután ne papolj arról, hogy "más aspektusból nézni" a dolgokat. Én most is toleráns vagyok a Te aspektusoddal szemben, és az is voltam mindig.
Nem úgy Te az enyémmel szemben.

Nekem nem fáj, ha Te kimész meccsre és igyekszel a kis pénzeddel életben tartani ezt a kócerájt, ahelyett, hogy csendben hagynád kimúlni, hogy végre lehessen az értékes telkekre mélygarázst építeni.
Viszont neked meg fáj, hogy én nem járok meccsre 10+ éve és még hazaárulózol is.

Akkor milyen színű aspektusokról beszélsz?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 22:25:52

@Lojzi_: Elegánsan megkerülöd az érveket, amelyeket sarkos, meggyalázzák a nemzeti címert és nem is hajtanak sztereotípiáidra kaptál.

Ehelyett azon merengsz mit érthet kroos a szurkoló kötelessége alatt. Közben meg ferdítesz, hiszen senki sem dicsőítette a magyar viszonyokat. Sőt többen arra próbáltak rámutatni, hogy ezen viszonyok ellenére van egy olyan válogatott, amelyik versenyképesebbnek tűnik a korábbiaknál és leginkább hozzállásával kivívta sokak szimpátiát és még Málta ellen is bő harmincezer embert vonzott egy lerobbant stadionba.

Aztán egy vitában az nem érv, hogy mennyien gondolják úgy ahogy te.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:26:50

@kroos: Ribéryt ne keverjük bele ebbe.
Az, hogy Te úgy érzed, hogy a seggét törli a mezzel, attól az még nincs úgy.
Nyilatkoztak sokan ellene és mellette is, megint más meg megbánta később, amit mondott és nyilvánosan kért bocsánatot.
Az újságírók az egészet felfújták, kiszínezték és csináltak belőle jónagy műanyag sztorit, Te meg otthon háborogsz rajta, mert megetted.

A pályán ezzel szemben az történik, hogy amikor a francia egészséges, akkor igazi húzóembere a csapatnak, számtalan meccset fordított meg, döntött el, vagy hozott döntetlenre a csapat csak azért, mert ő még megpróbálkozott ezzel-azzal, nem úgy, mint az egyébként elvágyódásról nem nyilatkozó saját nevelésű nyikhajok, akik azt hiszik, hogy a müncheni születés bőven elég a Bayern kezdőhöz.

Ez a véleményem. A francia hozzáállása nekem szimpatikusabb. Nem azt mondom, hogy nincs mit csiszolni rajta.
De azért ne felejtsük el, hogy 26 éves és focista.
Csoda, hogy hülye?

Lojzi_ 2009.08.14. 22:29:35

@értelmetlen_nevű: A Wolfsburgi zakó mellett azért volt más is a szezonban, de egyébként maximálisan nem voltam elégedett a srácokkal azt megígérhetem.

Mindazonáltal ez nem egyenlő 10 év folyamatos arculcsapással, amit magyar csapat (volt) szurkolójaként szenvedtem el, mielőtt leszoktam róla.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:30:43

@popp: Igyekszem mindenkinek válaszolni, mint látod, de van azért egy munkanapnyi lemaradásom.

Mikor hagytam kinzó kérdésedet Neked megválaszolatlanul?

:o))))

kroos 2009.08.14. 22:32:19

@Lojzi_: nézd már meg a ,,hazaáruló"-t milyen környezetben használtam!
Ribery ügy mint irtam azért érdekes mert te a szurkolás terén eléggé eredmény centrikus vagy.Ez is ezt bizonyitja.ennyi.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:36:57

@kroos: Attól függ mit értesz eredménycentrikusság alatt.

Nyilván neked is feltűnt, hogy nem vándorlok együtt a salátástállal, meg a BL serleggel együtt csapatról-csapatra.

Viszont készségkívül szeretem, ha a kedvenc csapatom sok mérkőzést zár győzelemmel, sok párharcot továbbjutással és úgy erősít, hogy még jobb legyen.

Tudom ezzel nagyon egyedül vagyok, mert az igazi szurkoló ezeket mind gyűlöli.

Vagy konkrétan mire gondolsz?

kroos 2009.08.14. 22:39:22

@Lojzi_: grrrrr.Mér 2-szer leirtam de mindegy is.Annyira nem lényeges.A lényeg az hogy nem nézel válogatott meccset csak ha kijutnak a Vbre.Tudod anglia nem jutott ki legutóbb az Eb-re. Akkor ök ,,se hajtanak"?

Lojzi_ 2009.08.14. 22:39:25

@kroos:
A hazaáruló szót konkrétan ebben a sorban használtad:

"@Lojzi_: akkor nem csak én vagyok hazaáruló."

Én meg valamiért magamra vettem és tiltakoztam.

Ha azt írod, hogy Te hazaárulónak érzed magad, akkor rendben van.
Engem viszont igyekezzél nem belekeverni semmi ilyesmibe. Mi vagy Te, lokális Kövér László? :o)))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 22:42:57

@Lojzi_: Például most. Abban igazat adok , hogy attól nem hazaáruló senki, ha nem néz magyar válogatott meccset vagy egyáltalán szarik focira és a sportra. Nem utálok annál jobban semmit, mikor megakarják mondani mitől vagy jó magyar, vagy ha másképp látsz dolgokat a nemzettel kapcsolatban lehazaárulóznak. Sajnos az efféle leckéztetésre sokan hajlamosak manapság.

kroos 2009.08.14. 22:45:50

@Lojzi_: ha komolyan vetted ezt akkor megérdemled.Erre mást nem tudok mondani.
Popp meg remélem nem rám céloz.Mert akkor csunya esténk lesz. DDD

Lojzi_ 2009.08.14. 22:50:37

@kroos: Vagy úgy.

Nem eredménycentrikusság.
Csak határvonal meghúzás.
Húsz éve mindig azt halljuk, hogy ez a csapat, ez majd elindul felfelé, meg hogy ezeknek tényleg van esélyük, meghogy ezek tényleg odateszik magukat.

Aztán jönnek a sorsdöntő meccsek és az ébredés.

Csináltam sokáig, de meguntam.
És nem fogom minden kis apró sikerecskénél újra és újra megpróbálni és újra és újra pofára esni.
Ennél komolyabb embernek tartom magam.

Nem jövök lázba, bárkit verünk meg barátságos meccsen és akkor sem, ha véletlenül úgy hozza a sorsolás, hogy előbb játszunk a kicsikkel, aztán a nagyokkal. Azt is megtanította az élet, hogy még a pótselejtező sem siker önmagában. (Azt hittük a haverokkal, hogy mégsem adják le az egész meccset, csak az összefoglalót, úgy kezdtek a jugók. Meg persze a magyarok is. Csak másképp úgy.)

A rizikó ebben az, hogy ha pont most indul meg a feltámadás és a 7 bő esztendő, akkor annak az első 5 meccséről vélhetőleg lemaradok.

Ezt még be tudom vállalni.

Viszont ha mégiscsak egy jó sorrendű sorsolás volt a 100 szűk esztendőben és semmi igazi feltámadás, akkor értékes órákat spóroltam.
Ellenben esténként itt leszek és bármikor sírhatsz majd a vállamon.

Lojzi_ 2009.08.14. 22:55:29

@kroos:
Nem sértődtem meg, ha erre gondolsz.
Csak annyira vettem komolyan, hogy felhívtam a figyelmedet, hogy mi a különbség a véleményed és a tények között.

De mondom, egész jó kis személyeskedéstől mentes eszmecsere alakult, túl azon, hogy a Bundesliga posztot ripityára offoltuk. De úgyis jobbára csak az az 5-8 ember írt, akik Bundesliga tárgykörben amúgy is mindig itt vannak. Talán ha 3-4 új arc tévedt be.

kroos 2009.08.14. 22:58:28

@Lojzi_: Akkor se hiszem hogy ez a megoldás.Azt meg föleg nem hogy ez a csapat tehet az elmult 20 év büneiért.

Lojzi_ 2009.08.14. 23:23:04

@popp:

Hogy térjünk akkor ide vissza.
Mi is volt?
"Elegánsan megkerülöd az érveket, amelyeket sarkos, meggyalázzák a nemzeti címert és nem is hajtanak sztereotípiáidra kaptál."

Az csak legenda, hogy Huszti nem akart hazajönni válogatott meccsre?
Szerintem nem, mert meg is bűntette a szövetség...

Vagy nem volt ott a románok elleni csapatból nyolc Máltán? És ott teljes erőbedobással kaptak volna ki?
Szerintem nem. Vagy ha igen, akkor hétköznap nekik is kellene buszt vezetni, vagy kenyeret sütni, hátha jobbak lesznek.

Miért Matthausnak kell rábeszélni ezeket a nyikhajokat, hogy énekeljék már a saját himnuszukat büszkén?
Mondanám, hogy el sem hiszem, amit Lothar mondott a Fábrynak, de láttam a néma szájakat a himnusz alatt.
(Appropos: imádom nézni az olaszokat a himnusz közben. Így kell. Csak Camoranesit kellene lelőni. Miért nem tudja megtanulni?)

Az azeri éjszakába kik basztak be meccs előtt?
Vagy az is csak legenda?
Szerintem nem.

Biztos lehetne több példát is hozni, ha jobban követném az eseményeket, de mivel nem az első generáció, akik ilyen jó mentalitású, lelkes sportolók, ezért kevesebb figyelmet szentelek nekik. Azért így is elég info eljut hozzám.

Pl., hogy Torghelle hajt, csak ügyetlen. Remek. Bezzeg akkor lehetett világsztárként ünnepelni, amikor barátságos meccsen gólt lőtt a németeknek. Biztos jót tesz az ilyen a kis arcuknak.

Valahogy jobban el tudom fogadni az ilyenek "apróságokat", ha van mellette eredmény.
Mario Basler megmondta, hogy dohányzik, köszöni szépen és ha kedve szottyan esténként, akkor sörözik. De hozzá tette, hogy leszokik, ha lesz nála gyorsabb játékos a Bayern keretében....
Így azért inkább betyáros.
Hiába mondja erre Kroos, hogy teljesítmény-/eredménycentrikus vagyok.
Aki sztár az többet engedhet meg magának.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 23:23:29

@Lojzi_: Szerintem a magyar válogatottnak szurkolni nem rossz játék, Csokonai Reményhez című verse elég plasztikusan leírja milyen. Például én annak is örülnék, ha a négy meccsből egy bravúr összejönne annak istudnék örülni. A negyedik hely is előrelépés volna, a harmadik hely még nagyobb.

Lojzi_ 2009.08.14. 23:33:07

@kroos: Ki mondta, hogy megoldást keresek a magyar foci problémáira.
Keltsetek fel, ha már megoldódott.

Egyébként van egy régi sztori most jutott eszembe. Két felfogás közötti különbségről szól, nem tudom, hogy hol szedtem össze, de a 90-es évekből való.

Történt, hogy a Pécs játszott valakivel egy olyan mezben, amin nem látszott a szám rendesen és valaki szóvátette, hogy nem olvasható, mire egy öreg fószer letorkolta, hogy NB1-es játékosokat illik arcról felismerni. A srác meg válaszolt, hogy ha Romário a VB-n olvasható számmal a hátán játszik, akkor az NB1-es focista is megteheti.

Több szempontból is tanulságos.
Egyrészt Téged és egy jópárotokat olyannak látlak, mint az öreg bácsit, aki egy hajdanvolt szépség emlékével, de megszokásból kijár a stadionba és számára az NB1 játékosa valaki, akit arcról illik jómagyar embernek ismernie.
Én kicsit olyan vagyok, mint a sztorit megörökítő emberke, aki bizony nem ismer két labdarúgást és két párhuzamos valóságot. Ha Romárió viseli és olvasható, akkor ne mérjük már máshogy a pécsieket se, akkor sem, ha a sors azt a kegyetlen tréfát űzte velünk foci szempontból, hogy Pécsre születtünk.

corporal clegg 2009.08.14. 23:38:11

@Lojzi_: Érdekes, máshelyütt kézenfekvő, hogy szeretik az övéiket, csak Magyarországon divat ez az elitista fanyalgás...

kroos 2009.08.14. 23:39:39

@Lojzi_: kegyetlen tréfa hogy közben nyomtam egy auto kombatot és a leaderem a ballisztát cruie-ojja az angyal helyett.

Lojzi_ 2009.08.14. 23:50:58

@corporal clegg: Érdekes, máshelyütt kézenfekvő, hogy kiszolgálják a szurkolókat...

Mert ugye két oldala van minden éremnek.

Sose felejtsd el, hogy nem én nem szerettem előbb őket, hanem engem szartak le, megfeledkezve arról, hogy a profi sportoló a nézőből él.

Most meg lehet sírni, hogy a kettős rangadókra a régi szép időkben 70000 ember ment a Népstadionba.

Ki cseszte el fiúk? A nézők?

avenger13 2009.08.14. 23:59:22

@Woland: értem az érveid. DE! Vízilabdában nem ott tartunk, hogy felvesszük mindenkivel a versenyt. Németországban a német ifi pólósok magyar cuccban edzenek, konkrétan a világ példaképei vagyunk. 3 olimpia egymás után olyan mintha kijutnánk a focivébére. Az hogy vb 5ikek lettünk az megint nem sokon múlott ugye, de a csoportból továbbjutottunk. Nézd meg mennyi esélyünk lenne tovább jutni a délafrikai vb-n. Kb. a 4ik kalapba kerülünk. Minimális.

A vívás világ szinten teljesen elismert sportág, kevésbé nézett, de ez ne az alap támogatottságon látszon már meg könyörgöm, hanem a tvs bevételekből kezdjenek akkor valamit. A kajak, sem olyan rossz, azért én pont sokkal büszkébb vagyok a kajakos eredményekre, mint arra, hogy hol áll a válogatott épp a csoportban.

corporal clegg 2009.08.15. 00:19:26

@Lojzi_: Ja, nyilván Feröeren Potemkin vezetésével kiszolgálják az embereket... Ott azt szereteik, mert az van. Itt meg ez van, az más kérdés, hogy tapasztalhattunk már jobbat is, meg tudjuk milyen az, és rákaptunk az ízére stb. Csak meg kellene tudni barátkozni a gondolattal, hogy most más a helyzet, és a mi kutyánk kölykei most más erőt képviselnek, de attól még nem kell utálni őket.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 00:29:59

@Lojzi_: Azért szépen összemosol dolgokat. Huszti eljött a válogatott edzőtáborba az ominózus esetkor, aztán Várhidivel összebalhéztak máig homályos körülmények között. A balhé miatt a szövetség fél évre eltiltotta Husztit.

Ahogy talán Walmer is mondta, nálunk nagyobb csapatok is megégtek már kis csapatok ellen, ma már nincsen lebecsülhető csapat, hadd puffanjon egy frázis. Nem hiszem, hogy nem akartak ott nyerni vagy nem szégyelték magukat a vereség után. A Bayernednek is megadod a lehetőséget újra meg újra megtehetnéd a válogatottal is.

Az azeri éjszaka meg még a Mátyus-Sebők-féle időkben volt.

"Pl., hogy Torghelle hajt, csak ügyetlen. Remek. Bezzeg akkor lehetett világsztárként ünnepelni, amikor barátságos meccsen gólt lőtt a németeknek. Biztos jót tesz az ilyen a kis arcuknak." - arról nem a Sanyi tehet, hogy nincs saját Ibrahimovicsunk. Jelenpillanatban benne bízik a kapitány (mert nemigen akad nála jobb) és ebből is látszik, hogy irreális elvárások teljesítéséért volnál csak hajlandó drukkolni újra a magyar válogatottnak. Ráadásul Torghelle, ebben a selejtezősorozatban három meccsen lőtt győztes gólt, tehát megteszi a magáét, nem cak a drágalátos Olitoknak rúgott két gólból él. (Mondjuk amiatt külön szeretem, amit saját bevallása után második akkori gólja után odabökött a teuton lovagnak. azt mondta: köcsög Kahn ;-).

Az esetemben egyébként nem arról van szó, amit írtál, hogy bedőlök a csodavárásnak. Tisztában vagyok a realitással, azzal, hogy a hátralévő négy meccs egyikének sem mi vagyunk az esélyesei, de bízom benne, hogy valamelyik meccsen összejön a bravúr. Ott leszek a stadionban és telitorokból szurkolok majd a csapatnak.

Mondom még egyszer szerintem sem kötelező nézni a magyar foci válogatott meccseit.Az viszont több helyen problematikus, amivel magyarázod ezt a döntésedet.

Az NBI-et egyébként én is hanyagolom.

Lojzi_ 2009.08.15. 00:57:56

@corporal clegg: A helyzet az, hogy ott ha jól tudom a pék és a fodrász áll be játszani szabadidőben.

Ha így lenne, akkor lehet, hogy engem is jobban érdekelne.
A profi futballt ezen a szinten, ahogy a magyarok ma játszák nem szívlelem.

Az amatőr az egy más dolog. Ha a gyógyszertárosom, meg a helyi fűszeres játszana más városbelikkel, akkor bizony ki is mennék szurkolni...

Egy középszarnál 3 szinttel lejjebb játszó nigériai (klubok), meg a lébecoló, semmiért sokat kereső kiskirály (válogatott) nem kell.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 01:01:42

@Lojzi_: Semmiért? - ezt talán döntsék el az őket foglalkoztató klubok.

corporal clegg 2009.08.15. 01:08:31

@Lojzi_: Én úgy tudom, arrafelé is vannak bőven, akik abból élnek, különben nem menne oda kismillió légiós, pl. magyarok. Volt itt is cikk erről, ha jól emlékszem.

kroos 2009.08.15. 01:14:09

dodo-t leigazolta a digi-szar.a másik szakértö Juhár.

Lojzi_ 2009.08.15. 01:16:35

@popp: Ettől a beszólástól még jobban kedvelem a srácot.
Egyrészt hogy jön ő ahhoz, hogy egy olyan sportembert, mint Kahn leköcsögözzön, aki csak azért nem kapott aranylabdát, mert kapusnak már mégse.

Másrészt, ha fordított lenne a szitu az asztalra lerakott értékek tekintetében, akkor is minimum taplóság. (Mondjuk éppen Kahn sem volt az a lepke-természetű, node nem is volt sosem a legnépszerűbb a Münchenen és Németországon kívüli világban.)

De meg kell hagyni kiválóan érvelsz.
Eddig csak egy esetlen bumfordinak tartottam, mostmár kifejezetten visszataszító lett a szememben. Játszok a gondolattal, hogy új esélyt kapjon.

Egyébként néha előfordult, hogy egy-egy meccsbe belenéztem főleg társaságban, de az utolsó selejtező meccs, ami igazán érdekelt az 1997-ben volt. Elmúlt a bizsergés, elmúlt a szerelem, ennyi.
És soha nem tudok úgy odaülni elé, hogy na most talán meglesz. Ahhoz valószínűleg egyszer előtte sikerülnie kell nekik.

A bizalom nem jön könnyen vissza.
És ráadásul biztos jobban észreveszem a lazsálást, a nem akarást, vagy a beleszarást, mint pl. Te, mert én eleve prekoncepcióval ülök oda, hogy na gyerünk fiúk, győzzetek meg, ha tudtok.

kroos 2009.08.15. 01:20:05

@Lojzi_: eleve ugy ülsz oda hogy elöre eldöntöd mit fogsz észrevenni.

kroos 2009.08.15. 01:25:05

@Lojzi_: kicsit az érveid meg a sértödöttséged Verebesre hajaznak...@popp: szenvedélye meg Mészölyre.
Én meg leszek Gyárfás.A legjobb Végh Antal tanitvány.
(Persze csak Lojzi után)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 09:55:30

@kroos: Benned meg úgy manifesztálódik a két említett úriember, mint Tornyi Barnabásban ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 10:05:12

@Lojzi_: Megint inkább egy zárójelben odavetett megjegyzéssel foglalkozol, mint az érvekkel. (Kahn valóban kiváló kapus volt, de azért emberileg nehéz őt védeni). Egyébként meg azzal prekoncepcióval ülsz le, hogy úgyis lazsálnak a fiúk, meg leszerják a címert és különben is veled, mint szurkolóval akarnak kibaszni. Nem észreveszed ezt, hanem meg vagy győződve róla, az már mindegy is neked mit mutat a kép valójában ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 10:06:48

@kroos: Mint régen Csanknál a válogatottban, Bánfi helyett Juhár.

kroos 2009.08.15. 11:21:39

@popp: hát mit tegyek? Kényszerpályán vagyok.
Kicsit másképp látom Mészöly karrierjét mint mások.
Bár ezt a fözös müsört ki lehetett volna hagyni:P

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.15. 12:14:45

@Lojzi_: "A Wolfsburgi zakó mellett azért volt más is a szezonban"

Látod, ebben egyetértünk. A Barca éppen csak azért nem lőtt egy nyolcast a Bayernednek, mert minek.

Gyanítom, a továbbiakban tartózkodni fogsz minden olyan Bayern-mérkőzés megtekintésétől, amelyiken akár csak egy is pályára lép a Camp Nou hősei közül.
;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.15. 12:58:35

@kroos: Mészöly játékosként klasszis volt, edzőként is akadtak eredményei, de amit a médiában művel az utóbbi években az legalábbis megmosolyogtató.

kroos 2009.08.15. 14:33:30

@popp: harcdore nyomja az biztos, egy kis pánk rock aztán egyböl büntiben van,
süti beállítások módosítása