Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Norvégok Vaduza

2009.07.24. 11:27 OJ

A norvég futball bizony szopóágra került az elmúlt években, ezt tagadni kár lenne, megcáfolni meg lehetetlen. Látjuk ezt a válogatottjukon, akik úgy ülnek  a hollandok által demoralizált csoport legalján, hogy szeptember óta gólt sem szereztek tétmeccsen (kevésbé kellemetlen megfogalmazásban: több pontot, mint gólt). És látjuk ezt az elmúlt tíz évben regionális sztárcsapatként funkcionáló Rosenborg esetében is: az a csapat, amelyik - miután éveken át zsinórban lízingelte az aranyakat - szinte hazajárt a BL-be, idén nemhogy a decembert, az augusztust sem éli meg a nemzetközi színtéren. Ha úgy tetszik, eljött a norvégok Vaduza is. A fűbeharapás helyszíne Baki, Azerbajdzsán.

A Rosenborg ugyan már nem sajátítja ki a ligáját, jelenleg mégis ott tart, ahol mondjuk hat-nyolc éve: veretlenül vezeti. Csak épp akkortájt az ezeréves, multimilliárdos élklubok is meg-megszenvedtek a Lerkendallal meg a zergebaxó hideggel. Azóta persze nem enyhült a vidék, de az ázsió megzuhant, a merítési lehetőségekről nem is beszélve. Az évtized elején nonszensz lett volna csapatnyi légióst hozni Carew, Brattbakk, Rushfeldt vagy Knutsen mellé, ők épp elégszer fejelték vagy lőtték szét a sarkokat, de a klasszis norvég támadók csillaga leáldozott, valahogy elfogytak - lásd válogatott, lásd tavalyi UEFA-kupa csoportkör egy árva góllal -, és nemcsak a ligából. Korunk Rosenborgja import támadóegységgel operál, van itt svéd (Prica), horvát (Zahora) és, naná, pár afrikai (Konan és Traoré, korábban Koné). Csak Iversen apánk tartja a frontot...

Így aztán nem meglepő, hogy az azeri Karabah Agdam hálójába se sikerült betalálni, pedig - az összefoglalók tanulsága szerint - most se lehetett sírni a helyzetek hiányán, főleg az odavágón. Egyenes következménye mindennek, hogy a lelkes rúúúzenborhozás Európa pályáin egyelőre szünetel. Ugyan nem keltették edzettacél-keménységű csapat benyomását, boldog továbbjutóként egy finn társulattal játszanak majd az azeriek.

Ha már itt vagyunk, érdemes elmondani róluk, hogy  hosszú fővárosi "száműzetés" után idén térhetnek haza Agdamba. Ennek okát a 90-es évek elején kiéleződő karabahi konfliktusban kell keresnünk. Napra pontosan 16 évvel e csodás győzelem előtt (lásd a mellékelt képen) a szovjet időkben Azerbajdzsántól csatolt, de onnan elszakadni vágyó Hegyi-Karabah fölött az örmények vették át az irányítást. A háború több tízezer áldozattal járt, százezrek menekültek el a térségből - így a térség kapuját őrző Agdam városából is - és költöztek át Iránba vagy a fővárosba. A muzulmán azeriekkel szemben a puskaporos hordón csücsülő karabahi szakadárok keresztény örmények, akiket az oroszbarát szomszédállam injekciói tartanak életben - mi több, az örmény elnök, Szerzs Szargszjan is ebből a térségből származik. Hozzávetőleg 150 ezren élnek az enklávé területén, amely ma önálló életet él, gyakorlatilag függetlenül Azerbajdzsántól, de a nemzetközi jog nem ismeri el, ügyei fölött pedig az orosz-török tandem lavírozgat.

A "felejtős" kategóriába csusszanó norvég fociról dióhéjban ennyit. Kis geopolitikai kanyar után zárjuk a bejegyzést két látványelemmel: a hős szerepében Rashad Szadigovot, Dolph Lundgren szerepében pedig a norvég 4-est, Anthony Annant láthatjuk.

67 komment

Címkék: videó összefoglaló több mint foci vegyes izé norvég

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr941264737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eastbay1 2009.07.24. 11:54:41

Csak jelzem, hogy a Vaduz kiütötte a Falkirköt... Pár év múlva ezek BL-ben lesznek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.24. 12:04:56

Nekem az tűnt föl a BL-, EL-selejtezők eredményeit böngészve, hogy a hagyományos brit/északi stílust nyomó csapatok szinte egytől egyig égtek.

Talán egyedül a Motherwell mentette meg a favágó futball becsületét.

zsakfos 2009.07.24. 12:25:42

Hát igen 93ban asszem Rotterdamban verték a hollandokat ( Rijkaard, Koeman, Bergkamp...) meg ütötték az angolokat és másodikok voltak a brazilok mögött a világranglistán.
Thorstvedt, Brasteth, R. Johnsen, H. Berg, a Keane által szétrúgott Haaland,Eggen, Björnebye,Rekdal, Leonhardsen, Mykland a szúnyog, Mini Jakobsen, Bohinen, Fjörtoft,, T-A. Flo még így 15év után is eszembe jut, ma még Carew és Riise oszt ennyi. ..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.24. 12:27:14

@zsakfos :

Thore-André Flo volt a kedvencem. :-)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 12:30:40

@zsakfos :
meg Henrik Larsson
(de ő svéd :)

@Csöncsön:
neked nem feltűnt, hanem azért nézted meg az eredményeket, h ezt lásd.
azért nemkicsi a különbség :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.24. 12:36:50

@pote:

Semmi bajom az északi stílussal, amíg nem kezdik úgy beállítani őket, hogy ez maga a labdarúgás csúcsa, és mindenkinek a Szigetország nagysága előtt kell leborulnia.

Egy Rosenborg-Milan párharcban tízből tízszer a trondheimieknek szurkolnék. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 12:39:33

@Csöncsön: Akkor sem szerettem a norvégokat, különösen az edzőjük, Egil Drillo Olsen volt antipatikus. Egy időben kurrensek voltak játékosaik Angliában, de akkor sem játszottak látványos focit. A leggusztustalanabb tán az volt, amikor a '94-es vébén tizenegyen védekeztek a tízen játszó olaszok ellen, rá is faragtak jól.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 12:41:06

@Csöncsön: Én Solksjeart bírtam, különösen azután, hogy példásan kicseszett a Bayernnel.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.24. 12:45:47

@popp:

Én meg kifejezetten szerettem őket. Védekeztek az olaszok ellen, persze, és? Ki tett volna mást?

De például '98-ban előbb barátságos meccsen verték 4-2-re (!) a brazilokat, aztán a világbajnokságon is 2-1-re. Szóval az évtized végére már támadójátékuk is lett, hála többek között a már említett Tore André Flonak.

kroos 2009.07.24. 12:47:06

Persze az gusztustalan ha az olaszok ellen védekeznek.(lol addig a norvég foci sehol nem volt,az hogy joga bonitoznak az olaszok ellen csak te vártad)
De szulsár gólja példás kicseszés volt,...
a kettös mérce fogalmát rólad alkották meg.
És ne gyere a szubjiktivitással.Mert az más ha valaki szubjektiv meg más ha valaki hülyeségeket beszél mint te.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 12:49:21

@kroos: @popp:
ugye privátban fogjátok folytatni

kroos 2009.07.24. 12:52:14

@pote: nem mert már kurvára unom hogy minden napra jut egy ilyen beszólás töle.
Ez tölti ki a napjait hogy mindenröl arra asszociál hogy gonosz Bayern.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 12:54:45

@kroos:
www.youtube.com/watch?v=N4Nw75rma5k
kiemelt figyelemmel tekinteni a "bölcs mosollyal tűrd, ha bántanak"!
hidd el könnyebb.

ui.: abcug Bayern :)

kroos 2009.07.24. 13:00:15

@pote: abcug Bayern-ozás belefér..meg belefér bárkitöl bármi bármi ellen.Ami nem fér bele az a tudatos uszitás és gyülöletkeltés már évek óta.
Komolyan mondom hogy kurvára unom.

zsakfos 2009.07.24. 13:02:30

@pote:
A Henrik Larsson után, aszittem egy Kelly Clarkson zenét linkelsz majd be...

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 13:13:21

@kroos:
ezért csinálja, mert unod.
cikizni akkor jó, amikor már a másiknak nem poén :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 13:17:10

@zsakfos :
ennek a Kellynek utána kellett néznem gugliban.
sajna zenét nem tudok nézni most hozzá, de vizuálisan rendben van.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.07.24. 13:19:17

OJ, igazából "rúúúúúSZenborG", de amúgy kösz a skandináv siratóénekért! ;)

a Zamboni nem egy tészta 2009.07.24. 13:22:38

Solksjaer és T.A, Flo azért nagyon nagy játékosok

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 13:24:12

@kroos: Ó, még szerencse, hogy a te mércéd mindenkivel szemben egyenlő és sohasem írsz baromságokat. Solksjear egy technikás jó focista volt, annak ellenére, hogy norvég, egyébként Flo is jó csatár meg Iversen sem volt rossz. Ha ezt nem ismerném el, akkor meg az lenne a baj. Még sem szerettem a csapatukat. Egyébként más az olasz védekező stílus, mint az északi: könnyedebb, elegánsabb, szellemesebb.

Hogyne, mindennapra. Ne sarkíts api!

@pote: Remélem elég kulturált voltam. Ráadásul isten látja lelkemet nem akartamén kroos bántani, ő vette magára már megen'. Kihagyni viszont nem tudtam.

@Csöncsön: Na a '98-as vébé egy elég vaskos adalék a norvég csapattal szembeni antipátiámhoz. És hogy haragudtam a brazilokra, mert biztos csoportelsőségük tudatában leszarták azt a meccset és hogy sajnáltam a Mustafa Hadji és Najbet-féle marokkóiaikat legalább annyira mint a spanyolokat. Az észak-afrikaiknak nagyon jó csapatuk volt akkor, sokkal inkább ott lett volna a helyük a tizenhat között. Ahogy megregulázták donnellyéket ;-). 3-0-ra és a norvégok elleni 2-2 alkalmával is győzelmet érdemeltek volna. Milyen szép támadásokat vezettek, milyen szép gólokat lőttek.

www.youtube.com/watch?v=X7SQWAl1ndo
www.youtube.com/watch?v=Iu2pUqNmf3c&feature=related

A norvég-brazil 4-2 '97-ben volt pár nappal a magyar-norvég (1-1) előtt, ahol viszont meccs nagyobb részében a Csank csapat volt a jobb. Kovács Zoli góljára máig emlékszem.

sundin 2009.07.24. 13:29:32

Az öreg Strand még játszik a Rosenborgban?

nils_h 2009.07.24. 13:33:47

@zsakfos : @pote: A guglizás után én azt sajnálom, hogy videót nem tudok nézni róla :)

szferi 2009.07.24. 13:39:43

popp: "könnyedebb, elegánsabb, szellemesebb" - materazzira gondoltál? Én szeretem a norvég focit, ha védekeznek is, azt messze nem olyan gusztustalanul teszik, mint az olaszok. 98ban pedig csak hab volt a tortán, hogy pont hisztis hadji és csapata kárára jutottak tovább.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.07.24. 13:45:22

@donnelly:
Ilyen távolból nem hallani tisztán. :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 13:50:50

@nils_h:
tesómék visszahozzák a fotómasinámat a hétvégén,
utána rástartolok a "nyereményedre" :)
lesz belőle majd talán videó is, amit én majd csak otthon nézegethetek :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.07.24. 13:51:47

@sundin:
meg a homokos Strand is...
bocs

kroos 2009.07.24. 13:59:11

@popp: Kb 1950-töl amit elértek az olasz csapatok azt nagy részben a védekezésüknek köszönhetik.Szóval ne kegyen már gusztustalan ha BÁRKI védekezik ellenük.
Az én mércém sem objektik meg én is irok baromságokat.
De a te elöitéleteid és általánositásaid mögött egyszerüen utálat és rosszindulat van.
Ez a különbség.És mint már irtam többször is,kurva unalmas vagy.

mickeyknox 2009.07.24. 14:07:40

tore andré flo-ról a jó öreg knézynek az volt a véleménye, hogy inkább egy kosárlabdacsapatban lenne a helye :)

nekem speciel egyáltalán nem hiányzik se a rosenborg, se a norvég foci.

ámde még mindig rámjön a tikk, ha eszembe jut a két meccsünk ellenük az eb-selejtezőben... brrrr...

SamS 2009.07.24. 14:15:37

@mickeyknox: Nekem is feláll a hátamon a szőr. Élőben láthattam két Solskjaer gólt :)

mickeyknox 2009.07.24. 14:19:21

@SamS: ez is lehet egy élmény :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 14:45:32

@szferi: Tudtam, hogy valaki előjön Materazzival, na ő éppenhogy északi, hogy ne mondjam brit stílusú védő ;-), ezt te is elismerhetnéd. Én amint azt nyilván vágod, a Fachetti, Scirea, Baresi, Bergomi, Ferrara, Maldini, Nesta, Cannavaro-féle vonalra gondoltam. Az ízlések és pofonok pesze továbbra is különbözőek.

@kroos: A személyes vonalra inkább nem reagálok.Ami az olaszokat illeti nagy részben a védekezésnek valóban - mondjuk Sacchi csapatai általában nem -, de olyan a védekezésük amelyikben, van szellem és van határozott elképzelés az ellenfél kapujának bevételére. Na ebben látom én a különbséget. Az a fajta védekezés amit anorvégok játszottak, csak akkor jönne be, ha a magyarok érnének el vele eredményt, tudom kettős mérce.

A gyűlölet és az antipátia között meg van néhány árnyalat. De annak tényleg örülök, hogy norvég futball visszazuhan oda, ahol a kilencvenes évekbeli felfutás előtt volt.

És az olaszok elég nagyrészben köszönhetik a sikereiket, olyan focistáknak is -a védekezés mellett persze -, mint Mazzola, Riva, Rivera, Bettega, Graziani, Conti, Rossi, Giannini. Baggio, Signori, Totti, Del Piero, Vieri, Pirlo.

kroos 2009.07.24. 15:22:20

@popp: Graziani meg Vieri helyett legyen Bonisegna meg Tardelli

balu11 2009.07.24. 15:24:29

jó kis csapatot össze lehetne állítani az eddigi 32 kommentben elhangzott nevekből...

pl.:

Csank - Riise, Materazzi, Baresi, Koeman - Totti, Hadji, Keane, Pirlo - T.A. Flo, Kovács Zoli; csere: Ferrara, Solksjaer, Vieri, Rijkaard, Del Piero; edző: Olsen

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 15:30:44

@kroos: vagy mellett.
@balu11: Keane helyén én Rijkaarddal kezdenék Olsen helyében, Csank és Kovács Zoli helye viszont nem is kérdéses ;-).

Vul-Kahn 2009.07.24. 15:43:11

Micsoda böszmenagy gólt rúgott ez az azeri gyerek, te jó ég...

Ja, vki kérdezte, h játszik-e még a Rosenborgnál Strand. Nos jelentem igen, már 39 éves a koma, szóval vszleg a szezon végén (ami ott novembert jelent ugyebár) visszavonul. Azért tudom ezt egyébként, (mert utánanéztem:))) mert nekem is az egyik kedvencem volt a ~10évvel ezelőtti norvég válogatottból. A másik meg Erik Mykland, akire még az 1860 Münchenből emléxem.

Egyébként nem a Rosenborg az egyetlen nagycsapat, amely kiesett tegnap. A tavalyi BL-főtáblás Anorthosis Famagusta és az Aalborg szintén búcsúzott. Előbbit a montenegrói OFK Petrovac, utóbbit a bosnyák Slavija Sarajevo ütötte ki.
És természetesen nem mehetek el az FC Vaduz sikere mellett sem. Pierre Littbarski csapata hosszabítás után jutott tovább az SPL-es Falkirk ellen.
Jók amúgy az európai kupáknak ezek a korai szakaszai, itt legalább őszinte focit látni, nem agyontaktikázott meccseket és ripacsoktól hemzsegő cirkuszt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 15:49:09

@Vul-Kahn: Nagyon eltalálta a srác az tuti.

shakgeri 2009.07.24. 16:02:21

nem lehet laza mozdulattal egyyszerűen letiltani azt aki kurvázik, meg nem bír elülni a seggén, mert én habár nem szoktam ide sokat írni (talán ez a 3ik alkalom, kunc kunc), de a kommentek olvasása közben h azt kell nézegetnem h kurvára :) nem odailló dolgokról veszekednek az emberek már 122-re is, khm...kurva unalmas
písz

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.07.24. 16:09:50

@Csöncsön: @popp: Mykland volt a legnagyobb király:)

montipájton 2009.07.24. 17:02:54

A norvég csapatok stílusánál csak Popp és Kroos folytonos acsarkodása unalmasabb.))

Az igazi katarzis a nemunalmasfoci kedvelőinek a 2000-es Eb utolsó csoportköre volt, mikor a spanyol-jugó felejthetetlen 4-3-ával ezek ketten kiejtették a taktikusan 1-0-ázó norvégokat. Valljuk be, ritkán jön azért ez ilyen szépen össze. ))

kroos 2009.07.24. 17:12:12

@popp: Azért Rivera balett mozgásával felléphetett volna az orosz Balsolyban is,meg a klubhüség mintaképe volt.Elég hülyén fest egy mondatban vierivel.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.24. 18:42:10

@kroos: Pedig Vieri nagyon is jó játékos volt és nem klubhűség alapján állítottam össze listát, ilyen alapon Baggiot is kihagyhattam volna. De látom ma írhatok akármit, te nem késlekedsz belekötni, hajrá-hajrá, soha rosszabb passziót.

kroos 2009.07.24. 18:56:54

@popp: persze nagyon jó játékos volt.De a névsorba nem illik bele.Ö egy kurva jó tank volt.Megkockáztatom a legjobb abban a müfajban.
De Tottinak,Riverának a közelébe se ér.
És csak akkor kötök bele ha hülyeséget irsz.Az hogy ez a mai napon 100% arányt jelent az más kérdés.

t.o.d. 2009.07.25. 09:39:40

@kroos: én nem értelek, Koma. A Bayernnek drukkolni kicsit olyan, mintha fradista vagy: sokan egyetértenek veled, de aki nem, az általában qrvára utálja a csapatodat. Nincs ebben semmi. Meg te is minden alkalmat kihasználsz, hogy Beckhammel, meg a Dagival kapcsolatos ellenérzéseidet kifejezd. Nem szent tehén a Dagi, de nem szent tehén a BM, vagy Oli sem. Van, aki meg velük nem szimpatizál. És ahogy neked öröm volt seggreesni látni tegnap Ronaldót, úgy az abcugbájernes brigád kéjesen gondol Sheringamre, Solksjearra és a '99-es BL-döntőre.

Peace.

kroos 2009.07.25. 10:42:12

@t.o.d.: Ez igy van,szó szerint egyetértek.De!
Mond te mióta kommentelsz itt?Én kb. 3 éve.
Én szidom bekemet kb havonta egyszer.Ha te tölem minden nap olvasnál valami negativat bekemröl szó nélkül hagynád?és ha pozitiv küldetéstudattal társitanám akkor talán még idegestitene is?

kroos 2009.07.25. 10:44:03

@t.o.d.: ,,mióta kommentelsz itt"-a kérdés komoly.
Szerintem nem tul régóta.Mert különben tudnád hogy ezen a blogon mindenki utálja a Bayernt.A postirok is.Szóval ha ezzel bajom lenne már rég nem lennék itt.

halareaal 2009.07.25. 15:50:17

nekem úgy rémlik amúgy, h a norvég csapatnak van a legjobb mérlege Brazília ellen. (pedig 2nél többször játszottak ellenük)

zsakfos 2009.07.26. 11:52:19

www.nemzetisport.hu/egyebfoci/felkeszules-dzsudzsakek-nyertek-cocu-bucsumerkozesen-248253.html?
Egész jó kis nevek Cocu búcsúmeccsén. Főleg a Kluivert, Bergkamp, Overmars csatártrió.
Egyébként egész jónak tűnik a köv. szezon PSV-je.
Isaksson-Marcellis, Ooijer, Salcido,Pieters-Simons, Engelaar, Afellay,-Dzsudszák, Toivonen( Koevermans) Amrabat

popp · http://koncertblog.com/ 2009.07.26. 14:15:23

@kroos: Na szerintem meg az a baromság, amit az offtopicban hajtasz az utóbbi napokban.

szbszig 2009.07.26. 21:11:41

Azért azt nem mondanám, hogy a derék azeriek lefocizták volna őket a pályáról...

Persze ennek ellenére nem akarom elvenni tőlük a dicsőséget. Az UEFA honlapja szerint 10 éve(!) ők az első azeri csapat, amelyeknek sikerült túljutni egy selejtezőkörön bármelyik nemzetközi kupában.

Az viszont kétségtelen, hogy valami bűzlik Norvégiában. (Hú, de szellemes vagyok.) A vébéselejtezőket figyelem rendszeresen, és valami kritikán aluli teljesítményt nyújtanak ebben a sorozatban végig. Pedig még csak azt se mondanám, hogy nehéz csoportba kerültek. A hollandok első helye várható volt, de hogy a skót-macedón-izlandi triót nem hogy megelőzni nem tudják, hanem még a lépést se tartani velük, az azért döbbenetes.

A történelmi részhez pedig csak annyi pontosítás, vagy inkább kiegészítés, hogy az ominózus dátum (93. 07. 23.) nem a qarabaği háború befejeződése, hanem Ağdam városának örmények általi megszállása és lerombolása. Ağdam jelenleg egy romváros, nincsenek hivatalosan lakosai, még az örmény megszállás előtt a helyiek kivétel nélkül elmenekültek onnan. A csapat nem is oda költözik majd vissza, hanem a közeli Quzanlı nevű faluba.

szferi 2009.07.27. 07:47:25

@montipájton: Jah, a nagy jugoszlávok, akik a továbbjutásuk után már lábtörlőnek se voltak elég jók...

aehrenthal 2009.07.27. 18:15:57

Az egyik legelső meccsélményem volt egy 86-os norvég-magyar 0-0. Nem is gondoltam akkoriban, hogy arrafelé ismerik a focit. Ha jól emlékszem ilyen nevek voltak mint Kojedal, Sundby, Soler.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2009.07.28. 14:00:19

@aehrenthal: nekem meg a kilencvenvalahányas magyar-norvég egál.
Az elsőben babos beszopott egy távoli emelést, aztán koko zoli gyönyörű szóló után egyenlített. örjöngtünk, logtunk a csilláron;)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.07.28. 22:35:52

kifejezetten orulok,h a norveg foci sehol sincs. sose tudtak focizni,massziv fizikum,ivelgetes,fejelgetes,aztan kesz. ok,persze flo meg solksjaer,de kb. ennyi. rosenbergen jot lehetett szorakozni,amikor minusz 30ban elkapott egy-egy nagycsapatot. azt hiszem,a real is rafazott mar arra,meg abban az idoben,amikor seedorf ott vt.

Csoncson,azt azert nem ertem,h lehet szisztematikusan gyulolni egy oan csapatot,mint a milan. valszeg a gullit-rijkaard-van bastenes milan, a 70es evek eleji ajax es a di stefanos-puskasos real minden idok legnagyobb klubcsapatai. barca-drukkerkent mondom,h a mai barcanak meg boven lenne mit tanulnia sacchi milanjatol. az a csapat vt a tokely. yah,es sacchinak eszebe nem jutott vna,h kibassza van bastent... azert remelem,messiek felnonek a feladathoz.

szferi 2009.07.28. 23:02:16

@ferenck: "rosenbergen jot lehetett szorakozni,amikor minusz 30ban elkapott egy-egy nagycsapatot." - istenem de szép volt, mikor kiütötték a szaros milanodat! :)

amúgy ha már arról beszélsz, ki tud focizni meg ki nem, a mostani milan tud? Béke veled!

Woland 2009.07.29. 02:25:04

@OJ: @ferenck: +paran

tudom hogy ez nem meteorologiai blog, meg lehet hogy valaki meg is jegyezte mar a kommentek kozott, de a trondheimi 'zergebaxo' ill. 'minusz harminc' fokos hideg inkabb csak legenda. Norvegia nyugati partvideke egeszen magas szelessegig elvezi a Golf-aramlat nem csekely enyhito hatasat.

Trondheimben speciel meg sohasem volt minusz 30 fok. atlagban telen csak picit van hidegebb mint mondjuk Salgotarjanban, en nem kennem erre a Rosenborg egykori sikereit.

Kijev vagy Moszkva mar inkabb szamit huzos terepnek telente. : )

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.07.29. 08:41:25

@Woland:
Mivel szakmába vág, így pontosítanék: Norvégiában azért bőven vannak hidegek az Észak-atlanti áramlás (mert ott már erről beszélünk) melegítő hatása ellenére is. Anélkül, hogy belemennénk: az enyhülésnek - és vele a szélsőségeknek is - mostanában egyre több jele van világszerte és ezalól nyilván Norvégia se kivétel. Mínusz harminc tényleg túlzás (oroszoknál inkább fordul elő), de azért emlékszem én nem egy, nem két olyan BL-meccsre, amikor tetű hideg volt. Nem helyzeti előny, mint Bolíviában a magaslat, de azért nagyon nem mindegy, ki mennyire van hozzászokva a "zergebaxó" hideghez. ;)

Woland 2009.07.29. 10:24:54

@OJ:

szevasz!

meteorologus, foldrajztanar vagy netalan feleseg-gyilkos ex-amerikaifocista? : )

megkockaztatom hogy untatni foglak, de legfeljebb nem olvasod el.

en is pontositok a sajat hozzaszolasomon: persze vannak hidegek Norvegiaban is, de Trondheimet azert nem lehet Finnmarkhoz hasonlitani (a ruszkikkal szomszedos kommuna). Meg Tromsoben is - ami mar a sarkkoron tul van - ritkasagszamba megy a minusz 15 fok!

amugy sajat tapasztalatbol mondom hogy a nyugat-norveg (es a reykjaviki) tel enyhebb mint a kelet-nogradi! : )

a Golf/Eszak-Atlanti-aramlat meg ugyanaz, valoban elkezdik mashogy hivni feluton, de nekem nem tetszik ez a gyakorlat. mintha a Dunanak adnank egy masik nevet Budapest alatt.

[amugy etimologiailag marha erdekes (szerintem) hogy a Gulf Stream-bol (ugye Obol-aramlat) magyarul Golf-aramlat lett : ) ]

csao!

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.07.29. 10:35:47

@Woland:
Miért untatnál?
Etimológiailag tényleg érdekes, sokszor meg kellett már magyaráznom. :) A tapasztalással nem kívánok vitába szállni, minden csak viszonyítás és tűréshatárok kérdése. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.29. 12:41:04

@ferenck: "Csoncson,azt azert nem ertem,h lehet szisztematikusan gyulolni egy oan csapatot,mint a milan"

A magyarázat: 1994. május 18. :-)

Bővebben, ha érdekel, itt:
pontilyen.blog.hu/2009/05/27/a_bar_a_mu_ele#more1146562

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.07.29. 16:09:35

@Csöncsön: nezd Csoncson,szinten teljesen jol emlekszem arra a meccsre. elotte teljesen biztos voltam a barca-gyozelemben. de azon a meccsen 2 klasszissal jobb vt a milan,alomfocival iskolaztak le a barcat. ugy erzem,ezert nem kell gyulolni oket. nem kibekkelve,nem biroi csalassal,nem durva jatekkal diadalmaskodtak,hanem mert egyszeruen jobbak vtak. aligha hiszem,h pl a majus27i donto utan sok mu-drukker gyulolne a barcat (pedig az a meccs is lehetett vna 4-0).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.29. 17:24:39

@ferenck:

Teljesen igazad van. De a gyerek, különösen, amikor szurkoló, nem 100%-osan racionális lény.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.07.29. 17:37:40

@Csöncsön: bennem a juveval szemben vt sokaig hasonlo irracionalis gyulolet. mivel a barca utan az ajax a masodikszamu kedvenc csapat (sajna most sehol nincsenek),a 96os romai dontot nehezen tudtam feldolgozni,aztan evekig a juve ellen szurkoltam - barki is vt az ellenfel. drukkoltam ellenuk a dortmundnak,sot,meg a real madridnak is... most mar semmi bajom nincs veluk,az igazsagerzetem a 2003as milan elleni 11esekkel elvesztett bl-donto utan allt helyre. pedig a 90es evek masodik feleben es a korai 2000es evekben kedvenc focistam (edgar davids) a juveban jatszott. igaz,a masodszamu kedvenc,clarence seedorf a milanban. kedvenc-teren azota boven valtozott a helyzet,most kb. iniesta,eto'o,xavi,yaya toure... (ebben a sorrendben). valogatott szinten hiaba vok es leszek mindig oranje-drukker,a mostani csapatbol senki nem all oan nagyon kozel hozzam...
süti beállítások módosítása