Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Másnap - 1986. 06. 03.

2009.06.03. 16:10 Vendégszerző

A Nou San Trafford blogipari GMK nem tudott mit kezdeni a tegnap este történtekkel. A szerzők fröccsbe fojtották bánatukat és a Videoton közelmúltbeli menetelésének videóival próbáltak vigasztalódni, de a katasztrofális kilencven perccel kapcsolatban képtelenek voltak akár egy betűt is leütni az írógépen. Nem volt más választásuk, keresniük kellett valakit, aki biztosan nézte a meccset, látott már belülről focipályát, olcsón elvállalja és nem olyan híres, mint ők maguk. Több visszautasítás után Esterházy Péter próbált meg élni a lehetőséggel, hogy egy számára szokatlanul nagy olvasótáborral ossza meg irodalmi szárnypróbálgatásait. Köszönjük, hogy a most készülő Bevezetés a szépirodalomba című műve utolsó simításai közepette rendelkezésünkre állt, és további sok sikert kívánunk neki. Itt jegyeznénk meg, hogy szerintünk a Termelési-regény minden egyes oldala jobb, mint a BEK-győztes Juventus tokkal-vonóval. Lapozás után az ő gondolatai következnek vágatlanul.

Történt, ami történt, nem írnám le én is, hogy kiktől és mennyit… vagy inkább, jobb híján, legyünk férfiak, kard ki kard! – az oroszoktól és egy hatost!

Más ez a másnap, ahogy a sláger mondja. Erre a reggelre kaptunk egy kis vajszínű árnyalatot. Most mindenki az eszét járatja, szentségel vagy sajnálkozik vagy cikket ír, vérmérséklete szerint, próbál magyarázatot találni, mi történt, azt remélve, az segít.

Én se tudtam – kire haragudni. (Hogy a gyerekeim meccs közben impertinens módon levegőt vettek, majd titokban kifújták azt – nem említem, természetes, hogy elnyerték méltó büntetésüket. Azt hiszem, szép emlékük marad ez majd apjukról. „És arra emlékszel, ahogy ott kivörösödve toporzékolt?” „Aha. Pedig csak háromnál tartottak.”) Az a jó, ha van hibás. Akár mi magunk. De tegnap csak a kölykökre tudtam üvölteni, mert arra gondoltam ott, akkor a 4. percben, hogy ha csak a tizede van annak a dermedt rémületnek a játékosok szívében, mint az enyémben – akkor vége. Vége is volt.

Persze más is kapott már peches gólt. Harmadosztályú, külvárosi volt futballistaként erről van tapasztalatom elég. Én háromig szoktam bíztatni magunkat. El is hittem, amit mondtam, hogy hát gyerünk, nincs még vége, a szemetek! stb. biztatólag. Három után már nehezebb a dolog, akkor már nagyon kell tudni, hogy tudunk focizni. „Legalább ne szórjanak meg!” Erre mondta Harmat (akinek már két pezsgővel tartozom, mindig megveszem, aztán megisszuk, mert alkalom támad – jó fél évem volt), szóval azt mondta: „De hát már meg vagyunk szórva.” 

Meg vagyunk szórva. Tegnap meccs közben elfogadtam, hogy ami történt, az „több a soknál”. Mert még idő sem volt – nincs idő – rosszul játszanunk és az ellennek se jól, amikor már megvolt a kettő. Éljen, éljen! – mondták a csapatok, és már 2:0. Szóval, hogy ez valami fatális pech, amilyen egyszer van 100 évben, balsors, akit régen tép. Hm.

De ez a magyarázat nem esett jól. Sokan lehettek így, sokan nem tudtak mit csinálni magukkal akkor. Többen telefonoztak este. Egy idegen elküldött az anyámba, ezt egy idő óta különösen szeretem.

De ez még nem is volt olyan rossz, ő legalább talán megnyugodott. (Ezúton csókoltatom.) A barátaimmal és ismerősökkel merev és lehetetlen telefonokat váltottunk. „Halló, hallasz?, mintha süket volna a kagyló, mit válaszoltál, szerinted mi ez?!!” – kajabáltak szegények. „A telefon jó, csak nem mondtam bele semmit.” Csönd. „Hát. Akkor jó éjszakát.” „Jó éjszakát.” (Ezúton etc.)

Két orosz gól közt arra gondoltam, hogy vajon segítene-e, ha imádkoznék. Gyerekkoromban sok ilyenféle ajánlatot tettem az Úrnak. A hatástalanságot azután annak tulajdonítottam, hogy túlságosan kicsi, méltatlan dolgokban jártam közbe; jó, ez komolytalan. Így tényleg nem lehet meccset nyerni. De talán a játékosokon segít, gondoltam, utána talán könnyebben sírnak majd, úgyhogy imádkoztam értük közben egy kicsit.

Most reggel mégiscsak azt gondolom, hogy én ugyan, gyerekek, elárultalak titeket a 4. percben, ott a fotelban (és erre csak másnap jöttem rá!), föladtam, de ti miért adtátok föl magatokat – mért nem tudtátok, hogy ti már másnap semmire nem jöhettek rá, ez csak a kibicek savanyú kiváltsága, nektek az a 90 perc – az a 86 – van, és semmi más! Ha kettő, akkor kettő, ha a 4. percben, akkor akkor – nincs más választásunk. A fene azt a falábú görög félisteneteket! Etc. – nagyon invenciózusan szidtam azokat, akiket szeretek.

Azt hiszem, ebben igazam van. Történjék bármi, nem szabad föladni. A bravúr kötelező – ezt látom mindig és mindenhol, nincs fölmentés (ismétlem magam).

Érdekes volt látni, ahogy a pánikban kezdtük keresni a fölmentéseket. A legvadabbakat, akár a népdal. Például, hogy le kellett adni nekik a két pontot. Most van 56 harmincadik évfordulója, azért. – Aki mondja, amúgy okos, finom lélek, talán csak az írható a számlájára, hogy a barátom. Hát ne reménykedj, édesem, a nagyhatalmak sose fogják ilyen könnyen megoldani az életedet. Itt ez a kedd reggel, és nem tudsz mit csinálni, nem tudod, ki vagy, mit kell tenned, mit szabad remélned… Milyen nagyszerű volna egy ilyen föltételezés, hányszor beleesünk a csapdájába…

A legszebb: hogy a Ráczcal (Rac, Ratz etc.) már le volt fixre dumálva az iksz, ám a kelet-európai tömegtájékoztatás olyan óvatosan lassú, hogy szovjet sportbarátaink ezt csak a meccs után tudták meg, későn. Akkor meg már hiába exkuzáltak, bocs, bocs, bocsi…

Szokták mondani, mit kell ezt ennyire mellre szívni, nem Mohács, csak egy meccs, nem innét ítéli meg a „világ” a „magyart”… De hát mi a fontos? A nehézipar? Vagy a sertésprogram? Ó, talán az irodalom. Mi irodalmi nagyhatalom vagyunk, mondogatják sértődötten a literátorok. Maradjon köztünk, nem vagyunk azok.

Nem akarok túlozni, és tudom, hogy van különbség Platini és Flaubert, Puskás Öcsi és Mikszáth közt (bár ez utóbbi kettőt összeköti: a pocak) – de hát ha ez a játék olyan, hogy egy-két napomat rendbe hozta (egy nyert meccs után a nap: rendben), és milyen kevés dolog van, mely ekkora hatalommal bír – akkor a legkevesebb, hogy kétségbe is eshetem.

Ha vesztünk, nem az a baj, hogy kisebbek leszünk a világ szemében, hanem a magunkéban leszünk kisebbek.

És annyira ismerjük magunkat! Ezeket a magyar csapatokat! Amelyek hol nyernek, hol vesztenek (hol döntetlen), ahogy alakul! Szóval, hogy nem alakítják a meccseiket – hanem: kapufák éléről szerencsésen vagy balszerencsésen vágódó labdák szeszélye alakítja a 90 perceinket. Mi meg görcsösen nézzük, hogy mikor sújt le ránk a Sors ökle. Igen, ilyen emelkedetten (fölé is megy minden).

És épp ez változott meg néhány éve. Mert lett egy csapat, amelyik „saját sorsának kovácsa”. Nem egy új aranycsapat, de csapat, jó csapat, jó eredményekkel – nagyon rég volt ilyen.

És hogyan is lett ez a csapat? Ahogy lenni szokott, biztos úgy; magától kinőtt egy jól működő sportéletből, nyilván van egy remek magyar bajnokság, rend és tisztesség honol a „háza táján”, hozzáértő, áldozatos sportvezetők…

Nem, nem egészen így lett. Inkább mindenek ellenében, mintegy csodaképpen. Semmi nem indokolta, és mégis, kezdett lenni egy jó focicsapatunk.

Ezt is szerettük, ezt a csodát. Hogy más, mint amit magunk körül látunk. Hogy tudják, mit akarnak, és meg is csinálják… 

Szerintem itt van valahol a magyarázat a szovjetek elleni összeomlásra. Azt nem tudnám mondani, hogy rossz volt a pszichikai felkészülés, de rossz volt a pszichikai helyzet. Mert már nemcsak egy focicsapat voltak, hanem példa és kivétel, mittudomén olyanok, akik helyettünk is… És Mezey se csak fahmann, hanem valamiféle erkölcsi hős lett, nem azért, mert ő ezt akarta volna, vagy felelőtlen újságírók és lelkes skriblerek (rokon!) erre fújták volna föl, hanem mert anélkül fahmann se tudott volna lenni.

Emlékezzünk az utolsó, elutazás előtti drámai tévényilatkozatára – melyből egy szót se értettünk konkrétumok híján, melyből azonban már érezhettük volna azokat a különös, nem sportbeli terheket, melyeket – szerintem – egy futball(!) csapatnak nem kell tudnia elviselni. Mert mindent nem cipelhetnek – helyettünk. 

Mert ha halál komolyan is lehet venni a futballt, de az a jó, az a normális, az a természetes: ha a helyén marad. Nem csak játék, hanem: játék.

Persze, ha nyerünk, erről nem beszélünk, mert nem érdekes. Az aranycsapat társadalmi háttere, finoman szólva is, kuszább volt. De nyertek mindig. (Megjegyzem: nem nyertek mindig. Bénultan vesztettek például egyszer 2:0 vezetésről. Egy olyan csapat ellen, mely már kapott tőlük azon a VB-n, Svájcban egy 8-ast – igaz, tartalékosok voltak, de mégis, az összesen 10. Ez meg ahhoz, hogy mikor szabad föladni.) 

Lehet, hogy a csodának ára van? Hogy a csoda épp oda kell, ahol másutt elegendő a kultúra, a kulturáltság? Mely nem volna más, mint valami személytelen tudás, a közösből, a múltból való nem is okvetlenül érdemeink szerint való részesedés. Ez az, amit egy olasz vagy német csapat, „álmából riasztva” is, bármikor tud? (Író is?)

 Forrás: http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/ESTERHAZY/esterhazy00056/esterhazy00074/esterhazy00074.html

164 komment · 1 trackback

Címkék: vb mexikó több mint foci válogatott mexico 0 6

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr231161235

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Haga clic en el siguiente sitio web 2017.12.13. 19:51:25

imagenes para bb pin de ninos - Risk for parental role strain

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montipájton 2009.06.04. 09:04:46

@szernyeteglejos: Nekem az első barátnőm szülinapja volt június 2., örült nagyon, mikor kapásból Irapuatót említettem, mint jeles eseményt.)) (Viszont a Moldova-féle Verhetetlen tizenegy névsorát megtanulta a kedvemért, jó, lehet, hogy csak én emlékszem így.))) )

szernyeteglejos (törölt) 2009.06.04. 09:27:46

@montipájton: :)

A meccset egyébként mégis megnéztük. Átmentünk
a totóőrült szomszédunkhoz, aki bele volt fagyva a fotelbe...

Zoe23 2009.06.04. 09:30:43

Az egy jó csapat volt! És ne feledkezzünk meg a Videoton akkori uefa meneteléséről és az U-18 Eb győzelméről!
Ezen a 0-6 sem változtat, amiről már sok minden összeesküvést leírtak, mindenesetre elég gyanús, hogy mind a 11 ember a kezdő sípszótól kezdve csak botorkált, szédelgett a pályán. Azt a csapatot szétverték, az utánpótlást meg hagyták szétesni. Azóta nincs jelentős magyar foci.

Lucius Flavius Arrianus 2009.06.04. 10:05:58

@nekedX:
a magyar foci Mohácsának általában az 1969. december 3-án Marseille-ban lejátszott, 4-1-re elveszített, csehszlovákok elleni vébéselejtezőt tartják.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 10:16:49

@Lucius Flavius Arrianus:
a 0-6 akkor a trianonja?
(hamár aktuális dátumoknál tartunk)

mikipeti 2009.06.04. 10:20:46

"Minden ellenkező finom elgondolás ellenére az ember nem azért drukkol egy csapatnak, mert a csapat jó, hanem mert a miénk."

ez fáj ma a legjobban, mert őszintén: gyerekkoromban Vasas szurkoló voltam, de 10 éve Barca/Pool/stb.. fan vagyok. Tudom, hogy a Vasas a miénk, dehát élvezhetetlen a hazai foci. Mennyire irigyelem az ottani "igazi" szurkolókat!

kroos 2009.06.04. 10:22:16

@pote: azért az mert azzá tettük.

robill760 2009.06.04. 10:28:18

eszembe jutott egy vicc még 86 nyaráról:
Mi Mezey kocsijának a rendszáma?
VB 86-06

Lucius Flavius Arrianus 2009.06.04. 10:37:53

@pote:
legfeljebb majtényi síkja, Világosa, Aradja; a magyar foci Trianonja még várat magára, de ami késik, nem múlik.

Walmer 2009.06.04. 10:38:11

@Lucius Flavius Arrianus: Szerintem tévesen. Utána voltak eredményeink. Ott voltunk 3 vébén, az 1972-es eb 4-es döntőjében, a Fradi kek döntőt, a Vidi Uefa döntőt játszott. Irapuato után viszont csak a nagy semmi máig.

szempontpuska 2009.06.04. 11:21:38

Emléxem. Katona voltam. A bakonyban voltunk hadgyakorlaton. Minden éltető reményünk a VB volt. A meccs reggelén a harckocsik beásva várakoztak kinn a terepen. Mivel én rádiós voltam végig kellett rohannom a zászlóalj összes BMP-jén, hogy megadjam a frekit. Az elsőnél kérdeztem mennyi ? 0-1. A másodiknál már 0-3 volt. Aztán így tovább, minden páncélosnál egyre rosszabb.
Akkor és ott minden reményünk elveszett. Egyszerűen nem volt mibe kapaszkodnunk lelkileg. Még csak nem is tudtunk inni bánatunkban. Mezey óta nincs foci ebben az országban :-(

Zici 2009.06.04. 11:33:08

Ha már viccek, az egyik kedvencem akkorról:

A meccs másnapján Gorbacsov felhívja Kádárt:
-Szervusz Jani! Erre a nagy győzelemre a szovjet nép küld a magyar népnek 1 millió dollárt. Jó lesz?
-Köszönöm Misa, nagyon jó lesz!
Másnap érkezik egy boríték, benne 1 dollár.Kádár felháborodva hívja Gorbacsovot:
-Mi ez valami vicc, 1 millió dollárról volt szó!
-Ja, a hat nullát már megkaptátok!

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.04. 11:55:48

@Lucius Flavius Arrianus: bern, marseille, irapuato, üllői út a helyes sorrend.

szempontpuska 2009.06.04. 12:29:03

A múltkor mesélte valaki, hogy szidták a magyar focit az irodában. Odament egy kolleganő, egy ideig hallgatta őket, aztán megkérdezte, hányadik Magyarország a világranglistán ? 47. Akkor mi ezzel a gond ?
hmmm... van benne valami

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 12:38:38

@szempontpuska:

Hát ja. Inkább úgy kellene fölfognunk, hogy minden ennél jobb teljesítmény csodaszerű.

Hokiban se vagyunk jobbak (ha ahhoz viszonyítunk, hogy hány országban van egyáltalán jégkorong); a hoki-eredményeket mégis mindenki megbecsüli. Teljes joggal.

kroos 2009.06.04. 12:43:11

@_benito: akkor kezdjük az elején.
az egyiptom elleeni égés melyk olipián is volt mikor Braun csibi 11-es hibázott???

kroos 2009.06.04. 13:41:54

@popp: Igen arra gondoltam én is...

ZenZo 2009.06.04. 13:44:24

Először is köszönöm nst, jó poszt.

@MUfanatic: www.europakiado.hu/index.php?l=h&s=1&n=238

A témához nem tudok nagyon hozzászólni. Még fiatal voltam akkor, s bár előttem lebeg a fater képe, először csak veszekszik a tv-vel, majd ordít, majd csak integet, négy körül elhajítja a távkapcsolót (ami akkor még méretes darab volt, s extra dolog - ha jól rémlik nem sok embernek volt még akkor távirányítós Orion Jácint tv-je), majd a meccs után csendben felállt, s átsétált a kocsmába. Az akkor egy keserű és durva pofon volt, de a jelentősségét igazából csak most, huszonév távlatából lehet megbecsülni. Tipikusan az az eset, amire azt lehet mondani, akkor elindult valami. Elindult, s a lépcsőkön mindig azt mondtuk, innen már nincs lejjebb, mindig volt. Bízzunk benne, hogy lesz jobb is, s újra reális lehet a 16 közé jutás. Ha ismét kapunk egy hatost, talán mostmár nem lesz akkora pofon.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 13:46:04

@ZenZo:
a hetet például elég jól viseltük

kroos 2009.06.04. 14:21:34

@Walmer: én nem igazán értelek.
Szerinted szar volt az a válogatott de mohácskánt tekintessz vissza a 6-0-ra.
Ha tényleg szarok voltak akkor mi ebben a mohács?

jasztreb 2009.06.04. 14:34:23

szerintem néhány bekezdés rendkívül aktuálisan cseng ma is. idemásolom, és kérlek titeket, győzzetek meg, hogy ezt nem 2009 tavaszán írta EP. kicsit félek, hogy ugyanez lesz a vége megint.

"És épp ez változott meg néhány éve. Mert lett egy csapat, amelyik „saját sorsának kovácsa”. Nem egy új aranycsapat, de csapat, jó csapat, jó eredményekkel – nagyon rég volt ilyen.
És hogyan is lett ez a csapat? Ahogy lenni szokott, biztos úgy; magától kinőtt egy jól működő sportéletből, nyilván van egy remek magyar bajnokság, rend és tisztesség honol a „háza táján”, hozzáértő, áldozatos sportvezetők…
Nem, nem egészen így lett. Inkább mindenek ellenében, mintegy csodaképpen. Semmi nem indokolta, és mégis, kezdett lenni egy jó focicsapatunk.
Ezt is szerettük, ezt a csodát. Hogy más, mint amit magunk körül látunk. Hogy tudják, mit akarnak, és meg is csinálják… "

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 14:41:01

@jasztreb:Szerintem azért ezeket mondatokat a mai helyzetre húzni még korai, maradjunk annyiban , hogy vannak biztató jelek, ahogy Mészöly Kálmán tíz éve mindig elmondja: "valami megindult". De az igazi vizsgák ősszel következnek.

jasztreb 2009.06.04. 14:49:59

azért valljuk be: szívünk mélyén minden győzelem után megannyi mészölykálmánná változunk, csak már kimondani sem merjük.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 14:51:39

@jasztreb: Ez igaz, de szívünknek rendszerint visszafelesel az eszünk.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 14:59:05

@jasztreb:
én abban a pillanatban kitépem a szívemet, ha MK stílásában szólalna meg.

az meg van, amikor Kámánbá az elbukott eb-rendezés után a reptéren kiabálta,
h "ez az én meakulpám, a te meakulpád, a ti meakulpátok"
óriási sztem :)

kroos 2009.06.04. 15:08:52

@pote: szerintem nagyon félreismeritek az öreget de mindegy.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 15:15:32

@kroos:
amilyen büszkén tudja elmesélni azt, h hogyan bundáztak.

félek, h nem tudok azon mit félreismerni

kroos 2009.06.04. 15:22:27

@pote: Jó ez igaz.
De az mekkora vicc hogy rasszistának állitották be pedig Farkas Jancsi volt a legjobb haverja.+az a film ami miatt le kellett mondania...pedig sokan mondtak ennél a 8 káromkodásnál keményebbet is csak nekik nem volt mikrofon a szivarzsebükben.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 15:34:01

@kroos:
én nem tudom, h rasszista-e,
de az nem érv ellene, h a Farkas Jancsi volt a legjobb haverja.

hányszor hallani az ilyesféle válaszokat:
"nem igaz, h gyűlölöm a buzikat, van egy homo munkatársam, tök jól eldumálok vele"
"nem vagyok, antiszemita, tök jóba vagyok zsidókkal"
"nem vagyok rasszista, együtt focizok egy cigány sráccal, és semmi bajom vele"
de ez off

on
Kámánbá tudta, h van mikrofon, és így sem sikerült viselkednie.
és azon kívül, h vicces, elég ciki is

kroos 2009.06.04. 15:39:07

@pote: nem csak együtt fociztak.
Azonkivül ö volt az utolsó aki tényleg tudta motiválni a válogatottat.Vele sosem tömtek ki minket.
Pote ha tudnád Gyarmati miket mondott vizilabda szöv. kap. ként. És neki is volt mikrofonja,mert nem Mészöly volt az elsö.Csak az más volt mert vizilabdában jók voltunk.+Gyarmati meg egy gentleman volt, és ha belöle ilyeneket hoz ki egy meccs akkor ...?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 15:39:45

OFF

Szerintem eleve bunkóság egy másik embert rasszistának (antiszemitának, homofóbnak, fasisztának stb.) nevezni. Amíg nem válik teljesen nyilvánvalóvá, hogy tényleg az.

ON

Walmer 2009.06.04. 15:49:53

@kroos: Akkor lassan: Egy korábbi kommentben azt írta valaki, hogy Mohács volt Marseille. Na erre írtam azt, hogy az tuti nem, mert utána voltak eredményeink. '86 után nem voltak. Ezért lehet Mohácsnak nevezni. Az eredeti Mohács nem azért volt korszakhatár, mert jól elpicsázott bennünket az akkori világ egyik legerősebb hadserege, hanem azért, mert Mohács következtében kettészakadt az ország és ez megágyazott a 150 éves török uralomnak. Muhinál is piszokul elvertek bennünket, de az csak egy vereség volt, nem több. Attól az államiság még élt tovább. Mohácsnál nem ez volt a helyzet.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.04. 15:52:10

@Lencse.:

Mindent szabad. :-) Csak nem minden elegáns.

2009.06.04. 15:52:46

off

Szerintem nincs is olyan, hogy rasszizmus...

on

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 15:53:54

@kroos:
"nem csak együtt fociztak"
az utolsó idézetem nem a MK-FJ-ra utalt, csak példa volt.

@Csöncsön: ámen.
@Lencse.: ámen :)

Walmer 2009.06.04. 15:55:26

@kroos: Mészöly egy buta, primitív figura. De abban igazad van, ha mondjuk 4-ig vitte volna a csapatot '82-ben, úgy káromkodik, ahogy akar.
Gyarmati viszont legalább olyan messze van a gentleman szinttől, mint a Föld nevű bolygótól a legtávolabbi kvazár.

kroos 2009.06.04. 16:23:02

@Walmer: leszarom akkor is birom öket.
amugy pont azért nem vihette a csapatot mert káromkodott.
Sokkal jobban bejön az ö öszintébb sajátos stilusa mint Mezeyé aki szerint a tolmács a hibás.
Vagy Verebes akit ha kritizáltak azzal vágott vissza hogy ,,ti nem is vagytok magyarok"..vagy Jenei ,,ha nem verjük meg izlandot lemondok" vagy Gellei ,,nagyon jók voltunk a románok ellen" vagy boborján
,,nem az én csapatom/én csapatom"........
Mészöly se volt egy Baroti de azért mégis más volt.

montipájton 2009.06.04. 20:20:52

@kroos: Ezek már ilyen elferdített legendák. Mészölynek nem a káromkodós film miatt kellett lemondania, nem is azért mondott le. Azt a filmet a 82-es vb előtt mutatták be, Mészöly meg 83-ban a dánok elleni Eb-selejtező vereség után adta át a helyét Mezeynek.

Kálmán bá amúgy a "lélektani felkészítés" mestere volt, ami kb. azt jelenti, hogy "megb*sszuk őket, ba**átok meg, a k**a hétszentségit" szinten ment a fanatizálás, a szakmai dolgokat meg meghagyta a stábnak. )))

Elég siralmas, ha valaki őt vagy Verebest sírja vissza, még a mából nézve is.

crouchy 2009.06.04. 21:09:56

Off: minden videóját érdemes megnézni, de fociblogon vagyunk szóval a Foot 2009 miatt linkelek:
http://www.nimportequi.com/megtaláljátokközépen

kroos 2009.06.05. 07:12:35

@montipájton: Ez óriási tévedés.Tudom hogy utána még sokáig vitte a csapatot de a film témát adott vele kapcsolatban évekig még 86-ban is.Várták hogy mikor csillapodnak a kedélyek de mivel nem igy történt mennie kellet.
Egyébként amikor Kiss laci átemelte a norvég kapust te mit mondtál volna Mezeynek?
-Kedves barátom, ime sikerült elérni a célunkat.
vagy amit ö mondott..
-gyere gyuri megbaszlak!!!!!
Nem az a legnagyobb baj hogy igy beszél hanem hogy belement ebbe a mikrofonos hülyeségbe.
Nem sirtam vissza öt csak a megitéléséven nem értek eggyet.Verebest meg föleg nem sirtam vissza.
De ö volt a legjobb kapitány Baroti óta.Csakhát nálunk a képesség nem minden.Sajnos.

kroos 2009.06.05. 07:17:43

Ehhez hasonló a 73-as sordöntö selejtezö a svédek ellen.Illovszky megkérdezte Juhász Péter hogy van.
Ö erre-tudja a faszom-(épp piros 20/100 ulti reduri volt nála ezért izgatott volt .
Az öreg (akié minden tiszteleteb) kirakta a keretböl azt az embert aki akkor a legstabilabb csapattag volt és az akkori világ egyik legjobb bal hátvéde volt.
A meccsen kaptunk 2 gól a jobb oldalról,szücs játszott balbekket akinek finoman szólva sem ez volt a posztja.
Akkor megérte?Nem lett volna elég valami más büntetés? pl. pénz vagy valami hasonló?
Miért kell mindig a saját elveinket meg tekintályünket elörébb helyezni mint a válogatott érdekét?

Walmer 2009.06.05. 08:35:54

@kroos: Ha piros 20/100 ulti durchmars, az minimum 5 piros Á,10,K,F,7, de inkább hat, legalább egy színhiány és a másik két színből az Á.
Ha mindet meg akarta csinálni, akkor ennél is erősebb esetleg. Ha feltételezzük, hogy hosszú talonozás volt, akkor nyilván valaki betlire játszott, így pedig még a talon is erősítette. Szerintem monster lapjai lehettek, már csak a reduriból következtetve is, hisz az utóbbi 20 évben ilyet már tuti nem játszanak, helyette teríteni kell.
Tehát: Miért is volt izgatott?;-)

NB. Én sem barótit, sem Ilovszkyt nem tarton olyan marha nagyra. Mert miért is? Miféle eredményeket értek el egy olyan válogatottal, ahonnan állandóan 4-5 embert hívtak be a világválogatottba egy olyan korban, mikor a világválogatottság még tényleg a világ legjobbjait jelentette és híre hamva sem volt még ilyen Sumaher barátai, meg Zidan spanjai szerű majomkodásoknak.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.05. 09:15:28

@Walmer: nyilván volt benne lyuk, ha nem terítette ki, gyanúm szerint öt pirosa volt, de a 20 színéhez még várt egy lapot az A,10, K,F mellé, mert így nem merte letalonozni az utolsó - vélhetően más színű - lapját.

mondjuk az egész hülyeség, mert ennél nagyobbat úgysem lehet mondani, a terített betli is csak 20 píz,azt rak le, amit akar.

kroos 2009.06.05. 09:22:24

@Walmer: @_benito:
Igen tiszta volt de épp vette fel a lapokat.8 lap már nála volt 5piros (ász,10-es,csiko,felsö,7es,meg 2 makk.ász 10-es ,meg 1 zöld ász.)
+elötte elbukott már egy fál zigulira valót.+sirunk/nevetünk alapon játszottak=az osztó isfizet mert 4-en voltak.
Ekkor lépett be az öreg.
megvolt a párbeszéd-és utána már felvette a makk 20-at.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.05. 09:22:39

@kroos: Az összes bundázó menjen a picsába-szerű kijelentések után elég vicces, hogy most meg Mészölyt véded. Az viszont igaz, hogy elég álszent dolog volt fölháborodni a Mészöly videón, de nem emiatt rúgták ki a Kélmánt. Az a kijelentése meg ami miatt lerasszistázták valóban elég gusztustalan volt.

kroos 2009.06.05. 09:24:05

@Walmer: Baroti óriási stratéga de ebbe most nem akarok belemenni.a 66-os csapat nem csak Albert Bene,Farkas miatt volt jó.

kroos 2009.06.05. 09:25:50

@popp: alábecsülitek annaka filmnek a jelentöségét.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 09:30:27

@kroos:
írhatsz, amit akarsz
a Nyolc és fél meg az Andrej Rubljov akkor is jelentősebb az én életemben

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 10:15:55

@kroos:
semmi, csak írtam két filmet, amit fontosabbnak tartok, mint a Mészöly féle bazmegelős kópiát.
azokat nem lehet alábecsülni :)

kroos 2009.06.05. 10:26:40

@pote: nem ugy értettem a,,jelentöséget"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Walmer 2009.06.05. 10:27:23

@pote: A kultúrkutya;-)

Ha neked ezek jönnek be, akkor valószínűleg egyetlen kockát sem láttál még a michigani Steve F Segal, a bosszú fekete öves angyala, aki puszta kézzel öl úr filmművészetéből;-)

Walmer 2009.06.05. 10:30:02

@_benito: @kroos: Istenem de jó néha olyanokkal is kommunikálni, akik nem Korda PIKK DÁMA!!!!!! gyuribácsi hold 'em közvetítéseire verik ki.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 10:35:02

@Walmer:
dehogynem (ismerni kell az "ellenséged" :)
egy paraszthajszálon múlott, h nem voltam ott a színészzseni koncertjén:
stevenseagal.sk/Tour/Tour.html

de inkább FA-kupa elődöntőre költöttem azt a 30 fontot.
az MEN-ben lévő koncert-hírdetését máig őrzöm :)

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.05. 10:40:42

@kroos: ostoba volt, aki ellen játszott, azt kell mondjam. neki már így is a kezében volt egy piros negyvenszáz ulti-duri, amivel simán veri a terített betlit is, tehát nyugodtan beleránthatott. viszont aki ellen játszott, és lerakta neki a 20at, az kókler.

@Walmer: heinrich kollégával hosszú-hosszú évekre visszanyúló barátságunk elsős egyetemistaként ezzel a mondattal kezdődött: tuccultizni? :)

kroos 2009.06.05. 10:44:45

@_benito: Biztosan velem van a baj hogy nem tudtam visszaadni a storyt.Nem kapta a makk 20-at hanem ö volt elöl és neki volt 12.Csak még nem vette fel az összes lapot.Myilván nem rak le senki makk 20-at.(kivéde ha nincs nálad az ász meg a 10-es,és buktatni akarsz).
Én szerveztem ultiversenyeket még pár éve,-de már nem játszottam hanem biráskodtam inkább mert tul sok volt a vitás eset.Ha tudtok hasonlót szólhatnátok:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.05. 10:44:46

@_benito: Úgy látom össze lehetne rántani itt egy ulti partit is, attól tartok előbb összejönne, mint a foci!

kroos 2009.06.05. 10:46:36

@popp: renonsz duplán fizet!!!!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 10:47:04

@popp:
ugyanmár,
ezzel nem arra céloztam, h hamarosan lesz foci :)
pedig DE!

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.05. 10:54:49

@kroos: az ilyen lapból le kell rakni a piros A-t és úgy bemondani a Piros Pusztítót, hogy demoralizálhasd az ellenfeleket. beleférne a 10es is, de azzal már pont elmegy a 20-100

@popp: két meccs közti szünetben játszhatunk néhány leosztást.

sporttárs 2009.06.05. 10:59:07

Az ominózus Mészöly-film megelőzte a korát, hol voltak akkor még a valóságshow-k? Csak akkoriban az erkölcsök még mások voltak, ha a rádiókabarében elhangzott egy csúnya szó, sikotlva röhögött és hitetlenkedett mindenki (Kern poénja a nyolcvanas évekből:
- Önnek megoldódott az élete.
- Meg, a kurva anyját...)

Manapság egy bazmeg nélkül már nem lehet kiállni a színpadra vagy tévéműsorban, silányodott minden. De akkor még felháborodtak az emberek ezen, ami persze nem azt jelenti, hogy Mészöly egy meg nem értett hős, csak azt, hogy manapság elfogadottabb a bunkóság.
Ugyanakkor persze az vesse rá az első követ, aki tornateremben, haverok között nem kurvaanyázik egy lőtt kapufa után. Egy biztos: én igen. :)))

Amúgy a legjobb "olvasói levél" amivel valaha találkoztam, ehhez kapcsolódik. (A net előtt az olvasói levelek feleltek meg a mostani kommenteknek, csak persze kevesebben vették a fáradságot. :) ) Egy közvetítésben azt találta mondani a kommentátor, hogy Bill Shenkly legendás mondása fel van írva az Anfield homlokzatára. Erre beírta egy néző, hogy azért nem kell túlozni, ennyi erővel Kispesten az lenne a homlokzaton, hogy "Kis pénz, kis foci", a Népstadionban meg az, hogy "Rúgd már föl. a kurva anyád, Sallai bazdmeg!"

:)))) (Ezt azért úgy képzeljük el.)

sporttárs 2009.06.05. 11:03:29

@Walmer: Igen. Az új sport. Hagyjuk.

kroos 2009.06.05. 11:23:12

@sporttárs: Pontosan erröl van szó.
összeseb 8 darab csunya szórol van szó.8!!!!Nem több.!!!Egyesk szerint 40-50 esetleg 60.De ez nem igaz.De nektek ugy látszik jobban bejön egy Bozsik tipusu edzö aki mindig fitt mint akit skatulyából huztak ki,konszolidált jól fésült stb. Az hogy nem ért a focihoz nem baj.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.05. 11:29:15

@kroos: mészöly nem azért volt alkalmatlan, mert mocskos volt a szája. bennem nem is az anyázás maradt meg, hanem az, hogy izlandon két kézzel kapaszkodtunk az egygólos előnyünkbe ahelyett, hogy szétcincáltuk volna őket, mint floki a lábtörlőt.

mourinho is közölte a játékosaival bergamóban, hogy egy kalap szart érnek, és mehet a picsába mindegyik ezzel a teljesítménnyel.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 11:29:32

@kroos:
mi van?
ne túráztasd magad, mert lassan megsértődsz mindenkire, aki leszólta egy félkommentben Kámánbát.

jössz itt Bozsikkal.
Ídézzél valakit, aki egyáltalán bedobta a nevét, h ő kell nekünk!

kroos 2009.06.05. 11:39:00

@pote: benito hozott fel egy indokot mi a baja vele.
Neked ez nem nagyon szokott menni.Most se sikerült.
Ahhoz hogy megsértödjek komolyabb párbeszéd kell,komolyabb érvek mind a tieid.
(olvasd vissza öket).Turáztatásról sincs szó.
Bozsikot példának hoztam fel , de látom nem ment át.

@_benito: legendák szólnak arról pl. mikor az utolsó meccset játszottuk kapitánykodása alatt moszkvában hogy felrázta a fiukat,többeközött Kiprich élete legjobbját nyujtotta.
Izland jogos, de abba más is belebukott.Igazából én 1. kapitányságára gondoltam,de utólag ugy gondolom mind vállalható.

sporttárs 2009.06.05. 11:40:56

@kroos: Mindenki tudja, aki benne van kicsit a fociban, és mondja is, hogy Kálmán bá a legjobb partner, ha sztorizásról, dumáról, nagy idők felidézéséről van szó, mert jó svádájú, nagy előadó, egy őszinte régi csibész.
Az edzőség speciel más kérdés, amíg ott is csak annyi kellett, hogy jókat mondjunk és feltüzeljük a fiúkat (már amennyire azokat lehetett, azért Mészöly története is tele van őt is szembeköpő, cserbenhagyó alibisztárokkal) - addig elment a tudománya.
'82-ben már (legalábbis utólag) mindenki azt mondta, az igazi ész mellette is Mezey volt, szépen csendben, akkor még másodedzőként.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.05. 11:41:25

@kroos:
kostolgatunk, kostolgatunk?!
;)

kroos 2009.06.05. 11:44:19

@sporttárs: Igen.Valóban.
De Mezey mind utobb kiderült egy sor tulajdonságnak hijján van ami Mészölyben megvolt.A kettö együtt nagyszerü elegyet alkotott az biztos.
Ami nem lehet vele kapcsolatban megemészteni az az argentinok elleni kezdö amiben 7! védö kapott szerepet.

Titi120 2009.06.05. 11:51:20

Mészölyről jut eszembe (meg a most portkavaró Mezey - nyilatkozatról):

nst.blog.hu/2007/12/06/del_afrika2010_mlsz_hu

NST Top 10-ben benne van nálam. :)

montipájton 2009.06.05. 14:00:56

@kroos: 8 darab csunya szonal nem is tudott volna tobbet mondani, mert nyelvunkben nincs is tobb csunya szo.

Picsa, fasz, pina, baszas, kurva, kuras, szar, geci. A tobbi kifejezes csupan ezek varialasa. (Kalman ba varialta is rendesen. ))) )

Persze lehet, hogy igy is jobban allunk sok europai nyelvnel, varom az elemzo posztokat. ))))

montipájton 2009.06.05. 14:02:08

Amugy a Marodiak Listajaban ma kurva jo cikket irt Aghassi a magyar edzokrol, fekete pont az NST/nek, hogy nem ok irtak meg elobb. )))

kroos 2009.06.05. 14:06:17

@montipájton: bocsánat akkor rosszul fejeztem ki magam.
8-szor használt csunya szót.

kroos 2009.06.05. 14:09:19

@kroos: Igazából az is baj hogy az aranycsapat óta itt csak a köpködés megy,történjen is akármi.
De nyilván ha lesz egy kis siker annak majd mindenki a részese akar majd lenni.
Benito amugy maldini kapcsán hogy volt azzal a ,,pálya közepére szarással"?-befejeztem.

balu11 2009.06.05. 14:32:41

off

holnap meg svéd-dán...

Qman a döntetlenen kívül a dánoknak szurkol - csatlakozom, bár inkább a döntetlen lenne jó (úgyis mindkettő veretlen még, őrizzék meg ezt... szeptemberig)

on

Walmer 2009.06.05. 15:25:50

@montipájton: csodálatos, nyelvészeti szaklapokba való problémafelvetés;-) Viszont akkor, minden ellenkező híresztelés ellenére, az angolnál nem sokkal gazdagabb a magyar nyelv e téren, merthogy a 7 dirty words ugye: shit, piss, cocksucker, motherfucker, fuck, cunt, tits. Persze ebben már variációk is vannak;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.05. 16:05:00

@kroos:

Egy platformon vagyunk. Mármint én "Kálmánbát" nem ítélem meg olyan negatívan, mint itt a többség.

Az első évben, amikor focit kezdtem nézni, kifejezetten sok maradandó élménnyel ajándékozott meg a válogatottja.

Ideírok néhány eredményt abból az időszakból (melyek a mai erőviszonyok tükrében azért elgondolkodtatóan "egész jók"):

Magyarország-Törökország 4-1
Magyarország-Kolumbia 3-1
Norvégia-Magyarország 0-0 (hú, mennyit szidták érte, pedig én azt már akkor sem éreztem rossz eredménynek)
Magyarország-Olaszország 1-1

Tényleg tudta motiválni a csapatot. Azt, hogy szakmailag milyen volt, nem tudom megítélni, mert nem vagyok szakértő; azt, hogy emberileg milyen volt, nem tudom megítélni, mert nem ismertem. De kapitányként szerintem a jobbak között volt az utóbbi húsz évben.

BruceWayne 2009.06.06. 22:42:58

ó hogy b***nák meg, livesco 90' 1-1, de már vagy 3 perce, mondom magamba ez már csak nem lesz 1-2 hát az lett.. :-(
de nem hiányzott ez

giacinto 2009.06.06. 22:54:44

ezen fog múlni basszus, érzem, ezen fog múlni.

BruceWayne 2009.06.06. 23:06:39

@giacinto: a dán-portugálon, ha az hazai még jók lehetünk.

de most akkor hol folyik az EB-társalgás? :)

BruceWayne 2009.06.06. 23:16:38

amúgy ha akarunk valamit svédeket meg KELL verni itthon, nincs mese. (4 meccse gólt se lőttek, ellenünk tuti magukhoz térnek majd, szóval az se lesz egyszerű)

freiwald 2009.06.06. 23:21:49

Na az albán-portugál kapcsán kéretik ide írni azt a Kálmánbá féle 8 csúnya szót, hogy a fűzfán fütyülő rézangyalát annak a horpadt végű keserves világnak!:) - akarom mondani :(

Lencse. 2009.06.06. 23:32:05

És a szlovákok vágtak egy hetest, csak hogy még egy félfordulatot tegyen az a bizonyos kés a magyar nemzettestben.

Lencse. 2009.06.07. 00:55:47

A sportgézás címadóembernek pedig üzenem, hogy utolsó percben kiharcolt győzelmet mázlinak hívni nálam még mindig balfaszságnak számít.

kroos 2009.06.07. 08:44:08

sklea jó volt nagyon, a portugálok metroszexuálisak.
nagyon rég nem izgultam igy egy meccs alatt mint most.

sporttárs 2009.06.07. 08:44:11

@Lencse.: Nem baj, menjen ki még több magyar atutót lízingelni a rohadékoknél, az méltó bosszú. :)

BK 2009.06.07. 11:14:04

legegyszerűbb, ha mind a négy őszi meccset megnyerjük.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.07. 12:39:40

@Lencse.: @sporttárs:

A méltó bosszúra én a kézis lányokat látom alkalmasnak.
:-)

BK 2009.06.07. 13:57:56

@Csöncsön: meg a Pool edzésén Németh Krisztián simán bekötőzheti Skrtelt

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.06.07. 18:10:33

@Lencse.: Ha itt üzensz, nem valószínű, hogy eljut a címzetthez, lévén nincs túl sok közünk hozzá. Inkább írj emailt!;)

Lencse. 2009.06.07. 18:42:04

@donnelly: Annyira nem fontos azért. :)

OFF: valaki tud streamet az m1 választási műsorához? :D

Badbitie 2009.06.07. 20:59:22

ÓÓÓÓÓÓ, ultizás. Mi még a mai napig minden héten egyszer összeülünk a srácokkal ultizni. :) Pedig gimi első osztályában kezdtük, de nem lehet megunni. A legszebb élményem a 3 ászos betlim. Egyet lenyomtam talonba, majd megindítottam azzal a színnel a felsőt, király ütött, de látta, hogy nem übereli a 3., így visszapróbálta ugyanazt a színt, de abból csak a felsőm volt, hát eldobtam egy ászt, erre visszajöttek azzal a színnel, amiből meg csak az ász volt, hát eldobtam még egy ászt, ettől marhára megzavarodtak, de még így is nagyon lukas volt, végül elfogták, de az a nézés, amikor összerakták, hogy 3 ásszal a kezemben a betlit találtam legjobb mondásnak, az felejthetetlen élmény. :)

A focival kapcsolatban meg én is úgy látom, hogy ahogy itt írta már vki korábban, hogy mindig lelkesedünk, aztán ha nem jön ki a lépés akkor csak a köpködés marad. Nudli kis ország vagyunk, néha véletlenül kijött a lépés, és most el vagyunk szállva, hogy ez lenne a minimum, de nem az. Az is csoda volt, hogy a szerbek elleni pótselejtezőre kijutottunk, a 7-1 már majdhogynem reális volt. Sajnos. Az is egy életreszóló élmény volt, mert aznap este nem ultiztunk, hanem meccsre mentünk, ugyanis oda is járunk első gimi óta. Igaz Csank kapitánysága után volt pár év kihagyás.

kroos 2009.06.08. 08:25:26

@Lencse.: a mázli az ahogy a dánok nyerik a meccseiket.

kroos 2009.06.08. 08:27:08

@Badbitie: az a pár év kihagyás sajnos nálam is megvolt...
süti beállítások módosítása