Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Német Kupa-döntő - Werder Bréma - Leverkusen

2009.05.30. 17:26 heinrich

Az egyik csapatnak mindenképp sikerül majd megmenteni tragikus szezonját, míg a vesztes fél arctalan nímandként koslathat haza Berlinből. A Werder számára mentség lehet a remek UEFA szereplés, de önmagában a döntő még nem jelent európai kupahelyet, a bajnokságot ne is bolygassuk, öt év folyamatos Bajnokok Ligája szereplés után küszöbön az éhkopp, ha ez a döntő is elmegy. Páratlan szerencse, hogy a bukott sorozatok nagymesterével, a 2002-ben horror treble-t (elvesztett német bajnokság, kupa és BL-döntő egy év alatt) jegyző Leverkusennel kell megküzdeni. Mindenre számíthatunk, csak nagy taktikai csatára nem. Az is sanszos, hogy aki az első gólt lövi, megtoldja másik kettővel, aztán mehetnek vádiratig szeszelni, majd a kiváló Ebert vállalja az éjszakai idegenvezetést. Szokásos három dolog tovább után.

1) A két edző
A Skibbe érthetetlen kirúgása után szisztematikusan romboló Labbadia
vajon képes-e legalább egy meccsre összerántani csapatát, vagy máris postázhatjuk a szezon leggyengébb edzőjének járó Thomas Doll emlékserleget? A Leverkusen az elsősorban haza meccseire jellemző 4-1-3-2-vel kezd majd, Vidallal a pálya közepén, ami már önmagában Benny Hill után kiált. Scaaaf kezdője dettó ugyanez a rendszer, amiben viszont egy ínycsiklandó Baumann - Renato Augusto párharc foglaltatik.

2) A két fiatal
Egy korábbi kísérlet során arra voltunk kíváncsiak, mi történik egy tehetséges, ám fiatal játékossal, akit nevezzünk Mesut Özilnek, ha kilencven percre egy UEFA-kupa döntőnyi nyomás alá helyezzük. Nos, kilapul. De vajon mi történik vele, ha a búcsúmeccsére készülő HMCS (akiben ugye Diegót tisztelhetjük) árnyékában játszhat? Nemkülönben érdeklődünk Toni Kroos hogyléte felől, akinek nem sikerült bejátszania magát a kilencedik helyig dorongolt Leverkusenbe, és gyakorlatilag semmit sem láttunk tőle az idén; sem egy labdaátvételt, sem egy testcselt vagy egy védők mögé benyesett labdát. Hogy lesz ebből tízes mez a Bayernnél?

3) A két távozó
Szeretnék visszaadni a klubnak valamit mindabból, amit az elmúlt években kaptam. A ma esti döntőre úgy tekintek, mint életem legfontosabb meccsére, meg akarom nyerni a DFB kupát a Werder Brémának – fogadkozott a Juvéba távozó Diego, ami roppant érdekes dolgokat tartogathat, ha legalább a felét betartja a méregzsák.

A Leverkusentől Patrick Helmes lécelhet le jövőre, hiszen a Stuttgart vele kívánja pótolni a Bayern Münchenbe felemelkedő M. Gomezt. Előbbi életszerű, utóbbi szakrális.

Magunk részéről rengeteg helyzetet, hatalmas egyéni hibákat, Wiese-Adler bravúrokat, legalább húsz kapuralövést és három-egyes Werder győzelmet várunk.

Megadott kezdőcsapatok
 

Bayer 04: Adler - Castro, Friedrich, Sinkiewicz, Kadlec - Rolfes - Renato Augusto, Vidal, Barnetta - Kießling, Helmes
Werder Bremen: Wiese - Fritz, Prödl, Naldo, Boenisch - Baumann - Frings, Özil - Diego - Almeida, Pizarro
 

77 komment

Címkék: német bundesliga h werder bremen leverkusen kupadöntő

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr411153475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2009.05.30. 17:37:01

,,A Leverkusen az elsősorban haza meccseire jellemző 4-1-3-2-vel kezd "
szinte mindig 4-4-2öt játszanak.kroos rendszerint játszik és barnetta helyén-igy a bal oldalon.augusto a jobbon.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 17:43:32

@kroos: utoljára februárban játszottak 4-4-2-őt otthon, még a Hamburg ellen, azóta mindig 4-1-3-2. Kroost meg két alkalomtól eltekintve az összes alkalommal le- vagy becserélték, 12 meccsen 1 gól, 1 gólpassz.

kroos 2009.05.30. 17:45:50

@heinrich: ha van 4 középpályásod. 1 szür ez rolfes+vidal aki mindenütt ott van.
kroos vagy barnetta a baloldalon.a jobb szélen meg augusto (kérdezd csak meg pandert) .
akkor ez miért nem 4-4-2?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 17:51:23

@kroos: azért, mert Vidal egy sorral előrébb játszik mint Rolfes, és azért, amit te magad is leírtál: 1 szűrő, de ha ez még mindig nem elég, akkor nézz rá a klub által megadott kezdőre, amiből szintén egyértelmű a 4-1-3-2 felállás.

A számok meg szerepkört jelölnek, nem feltétlen csapatrészt.

kroos 2009.05.30. 17:55:08

@heinrich: mindegy.Én nem értek egyet,.
pl. nézzük a 10 évvel ezelötti román válogatottat.

petrescu-galca-hagi-munteanu.
nos, mivel galca a védelem elött játszott hagi meg irányitott ezért ez se 4-4-2?
mindig is megoszlottak a két belsö középpályásokra hárulo feladatok.
pl. nálunk bommel üt/vág zé megy elörébb ha lehet.
a 99-es unitedben keane szürt scholes kalandozhatott.akkor az se 4-4-2-volt?
Heinrich, hidd el nem kötekedni akarok csak szerintem tulságosan is árnyalva vannak ezek a dolgok.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 17:58:30

egyébként már többször gondoltam arra, amikor láttam őket együtt játszani, hogy megcserélni őket a pályán vajon nem lenne-e jobb. mármint a szerepköröket is. Rolfes hamarabb ad használható passzt előrefele, Vidal meg biztos, hogy többet fut és leginkább egy pióca, aminek a védők előtt nagy hasznát vehetnék.

füligjimmy77 2009.05.30. 18:01:45

@heinrich: "Thomas Doll emlékserleg" Maró gúny ez, a ragyás egyszerűen megelőzte a korát, csak a világ nem értette meg se őt, se a jobbhátvéd poszt rotációjának fontosságát.

Titi120 2009.05.30. 18:03:58

Baumann búcsúja is ez a meccs egyben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 18:05:37

@Titi120: akkor most biztos kifutja magát...

kroos 2009.05.30. 18:07:51

@mocsing: van benne valami..
de vidal agressziv letámadása jól jön a lasztit meg hátul rolfes összeszedi meg elosztja.
régen csinálta ezt a mu hogy veront hátravitték a védelem elé és onnan irányitott keane meg letámadott.
csak itt az a gond hogy tul sokszor jön ki a figura vidalra...és a kapu elött meg nagyon tökfej..

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.30. 18:09:06

@kroos:
"kroos vagy barnetta a baloldalon"
vagy az NST-n :)

kroos 2009.05.30. 18:10:19

@pote: na igen ott még a padra is jut világklasszis:)

Titi120 2009.05.30. 18:17:38

@mocsing:
Attól nem kell félni, csak annyi éve színezi látványosnál látványosbb megoldásaival a Bundesliga-t, ezért gondoltam megérdemli, hogy említve legyen.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 18:24:19

@Titi120: egy említést megérdemel, nem vitás :)

@kroos: tömören megfogalmazva, szerintem ez a rendelkezésre álló kapacitások szar kihasználása

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 18:31:30

nos, kroos kolléga jelenlétében csak félve merem ;)) vitára indítványozni a poszt egyik legfontosabb mondatát.

"Hogy lesz ebből tízes mez a Bayernnél?"

ezt már én is kérdeztem magamban, mert hogy Toni rúgótechnikában és észben kimagasló, az nem vitás, (sztem egy kicsit Lampard-style) de túl sok nagy jelenetet én se láttam tőle azon a nem sok meccsen amit róla láttam

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 18:33:44

@Basti: *szóismétlés, szégyeld magad!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.30. 18:46:11

"...aztán mehetnek vádiratig szeszelni..." - LOL!

kroos 2009.05.30. 18:49:23

kurva gyengén játszott ez tény.
erröl kár lenne vitát nyitni.
de nem is balszélsö a srác az is biztos.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 18:57:09

@kroos: értem, akkor ez is egy Schweini-effekt... de akkor azt mondod (mint aki sokkal jobban figyeli(te) őt, mint pl én), hogy középen klasszis/kimagasló lenne?

//Vicces azért, hogy az irányítókat ennyire képtelenek rendszerbe építeni Bayer(n)éknál//

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.30. 19:02:32

@Basti: Én meg azt kérdezem , hogy mit vártatok egy eddig csak az ifi-válogatottban villogó tinédzser kölyöktől? Nem lehet, hogy hamar kezdtétek hypolni és könnyű ő még a fölnőtt mezőnyben?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 19:09:09

Kroos (az igazi) most 19 éves, szerintem hagyjuk egyelőre a baszogatással. ha a következő évet is egy tőle idegen poszton kell végignyűglődnie, már akkor is megérte kölcsönadni, mert lesz mögötte 30 bundás-meccs. rutinja lesz. ettől függetlenül nyilván jobb lenne, ha megnézhetnénk, mit kezd egy csapattal, ha nála a karmesteri pálca (nem vagyok sportújságírói közhelyes, á, dehogy).

nekem megfelel, ha két év múlva kapja meg a tízes dresszt. hova sietünk? Lahmot 20 évesen adtuk oda a sváboknak, 22 éves koráig fejlődött, aztán visszakaptunk egy kurva jó hátvédet. jobb lenne döngetni a mellünket, hogy nálunk a 18 éves bajor kölök kezdő, uuu, mennyi is a rekord? és igenis, idő kell, amíg belerázódik. nem mondom, h feltétlenül itt az új 10-esünk, személy szerint nem is láttam még annyit, hogy ezt megítéljem, de várjunk még azzal, hogy lemondunk róla.

a Bundásban egyébként is ritkán kap nagy csapatban nagy szerepet huszonegykétéves játékos. Diego is a 25.-ben van már, oszt szépen elkezd befutni. mindennek megvan a maga rendje.

megjegyzem, Kroos bundás-karrierje eddig több, mint sikeres - kiszorított egy Barnetta nevű, már sokat látott fickót. de legalábbis épp kiszorítja.

egyébként nem tudja véletlenül valaki, pontosan milyen felállásban nyomta az alkmaar idén?

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 19:28:49

@popp: mivel nem látunk belőle szinte semmit (értsd Bayern-mezben, irányítóként) így nem sokat. Csak eléggé be lett harangozva mint ifivb legjobbja és a többi.
Illetv a megközelítésed azért sem teljesen jogos, mivel lásd Rooney, Messi, Fabregas és a többi kölök, akik már nagyágyúk, és igen is kaptak bizalmat = nem kitették őket valamelyik szélre, hogy majd ott úgy se csinálnak semmi rosszat, hanem be a közepébe. Ez is a baj ezzel a gyepes bajor gondolkodásmóddal, beszariak. Basti és képzett irányító, és igenis, van esze a játékhoz, de hát a Hitzfeld-Magath-Klinsi német vaskalapos tandemtrió nem nem és nem azt játszatta vele. Oszt most csodálkozunk hogy nem klasszis azon a poszton. (valamelyik nap pl olyan gólpasszt adott a Lukas gyereknek, hogy az nagyon kirí a német "robotfutballból".

@mocsing: "egyébként nem tudja véletlenül valaki, pontosan milyen felállásban nyomta az alkmaar idén"

én is eziránt kutakodnék...kellene találni egy hollandfoci-buzi szakértőt :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.30. 19:48:23

@Basti: Volt olyan játékos, akiről huszonöt éves koráig nem nagyon tudott a világ, aztán ma a valaha volt legnagyobbak között emlegetjük, bizonyos Zinedine Zidane.

Az általad említett tagok más szituban robbantak be. Rooney egy olyan Evertonban mutatta meg magát, ahol nem volt hozzá hasonló kvalitású idősebb játékos. Cesc az éppen fiatalító Wengertől kapott lehetőséget. Messit meg szép fokozatosan építette be a csapatba Rijkaard, ráadásul a csúcsformájában lévő Ronaldinho és Deco, valamint Iniesta és Xavi mellett közé, mert rá nem juthatott akkora védői figyelem.

Meg aztán az se lehetetlen , hogy ezek az arcok tehetségesebbek voltak, mint Kroos, aki ettől még bőven lehet jó játékos.

Titi120 2009.05.30. 19:49:58

@Basti:
Ajax-os és barca-s évei után a 4-3-3 apostolaként tartják számon, amelyet néha 3-4-3 -má konvertált át.
Az AZ -tel (nem dadogok! ) mit játszathatott azt viszont én sem tudom.

De egy jó edző mindig a taktikát formálja a kerethez, nem pedig fordítva - ezt már Egervári Sanyi bá is megmondta.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.30. 19:50:36

@Basti: jah, bár állítólag egy főleg kontrákra építő csapat volt. viszont a kontrákat zseniálisan. megnézve a tabellát, messze a legkevesebb gólt kapták, viszont csak a harmadik legtöbbet rúgták (holtversenyben).

_benito · www.nst.blog.hu 2009.05.30. 20:16:37

@Basti: "én is eziránt kutakodnék...kellene találni egy hollandfoci-buzi szakértőt :)) "

az nst-szerkben mindkettő megtalálható

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.30. 20:20:56

@_benito:
???
az egyiket nem tudom biztosan.
ugye, nem én?!

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 20:39:53

@_benito:
ehehe... magas lett ez a labda :) pedig nem akartam.

na szóval, ha tényleg van egy az Erededivisie-expert a köreitekben akkor tőle szeretnék kérni egy 1500 szavas esszét "van Gaal edzői szellemisége az elmúlt 4 évben, avagy a taktika a siker kulcsa" címmel.... na persze, csak akkor, ha nem túl nagy kérés! :))

_benito · www.nst.blog.hu 2009.05.30. 20:42:46

@pote: nem, te a technofil vagy, ha érted, mire gondolok.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.30. 20:55:34

@_benito:
már akartam kérdezni, h mi a kis fehérbőrűnek a neve.
remélem nem Béla

_benito · www.nst.blog.hu 2009.05.30. 20:58:44

@pote: arra gondoltam Mallorca lesz a neve

füligjimmy77 2009.05.30. 20:59:48

Lehet, hogy nem vág a témába, de a német kupa most érkezett a félidejéhez. Döntés még nincs, Columbo megoldott egy gyilkosságot, egy majom vezette nyomra.

A 4-4-2, 4-1-3-2 vitában heinrichnek adok igazat, Rolfes a védők előtt helyezkedik el.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.30. 21:06:18

@_benito:
ha Habi is az áldását adja

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.30. 21:56:54

crouchy,
kivettem a kommented, egyszer majd elmondom :)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.30. 22:14:05

egy kis OFF az előzőekhez képest:

bár a színvonal nem verdeste az eget, jó kis ritmusos döntő volt.sztem.Bár egy kcsit mérges vagyok, mert egy ilyen Lever csapott ki minket, és Kroos is csak 8 percet játszott :-|

füligjimmy77 2009.05.30. 22:18:57

Prasnikarral már közösmegegyeztek, van rá egy söröm, hogy hamarosan Labbadia is dicshimnuszok közepette lesz kirúgva.

sörbarát 2009.05.30. 23:40:43

Lúzerkusen megint rászolgált a nevére :)

Csoda történt, ha nyertek volna vlmit :)))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.31. 00:17:47

És heinrichnek is sikerült ráolvasnia egy gólt az Özil gyerekre.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 01:37:44

Kimondottan jó kis döntő volt, ha a Werder kicsit pontosabb, lőhettek volna egy ötöst.

Naldo hibátlanul játszott, ami sztem példátlan a szezonban, Frings is nagyon odatette magát, Özil meg ma este jobb volt, mint Diego.

A Vidal-Rolfes páros csak nekem tűnik hihetetlenül gyengének?

Kroos témához annyit, hogy tényleg nagyon fiatal, és van még ideje, de én szkeptikus vagyok.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.05.31. 07:43:23

kicsit off: melyik a legmegbízhatóbb, átigazolásokat követő portál (egész Európára nézve)? én eddig a transfermarktban bíztam, de hátha van jobb alternatíva

kroos 2009.05.31. 08:31:10

@Basti: ,,középen klasszis/kimagasló lenne?"

nem tudom. csak azt tudom hogy deisler óta nem láttam ekkora tehetséget Németországban.
És hogy 19 éves.A legtöbb német középpáylás nem ebben a korban fut be.

kroos 2009.05.31. 08:47:10

@JClayton: szerintem nincs.

csak nekem tünik az a gól hárithatónak?
alig pattant meg és adler mintha elugrott volna a labda elöl....

kroos 2009.05.31. 08:51:06

@füligjimmy77: nem mondtam hogy nem a védök elött helyezkedik el. Söt!!

füligjimmy77 2009.05.31. 09:56:13

@kroos: Bocsesz, most jutott ela tudatomig a vita valódi oka. Szóval, a két belső középpályás mindenképp elosztja a védekező feladatokat, így 4-4-2 a játék, csak rugalams, egyszer Rolfes egyedül hátul (mikor birtokolják a labdát), máskor Vidal is. De az alap (szituációtól független) felállás a 4-1-3-2, a három középpályás szinte egyvonalban van. Tökmindegy, hogy mi egyébként, a lényeg, hogy eredménytelen, baromi gyengék voltak, főleg középen. Vidal még csak védekezett valamit, de Rolfesről sokáig azt hittem, megsérült a meccs előtt, azért nem látom.
A gól, hát... Özil nem túl masszív lökete ugye eredetileg a hosszú alsóba tartott, Adler már vetődött, a labda pedig a rövidbe vágódott, talán valami hihetetlen reflexmozdulattal, lábbal tudta volna szerintem hárítani.

avenger13 2009.05.31. 10:32:32

krooshoz. én is igen nagy tehetségnek tartom. a bayernben már mutatott is valamit, de nagyon hiányzik neki a meccsrutin a felnőttek között. az utánpótlás válogatott legjobb játékosa, és szerintem ez már elég nagy szó. jól lát a pályán és remélem jó irányító lesz belőle. hagyni kéne a leverkusenben, mert folyamatos lehetőséget kap, de hát meglátjuk mi lesz a vége.

kroos 2009.05.31. 10:32:53

@füligjimmy77: Igen. Valami ilyesmi.De én akkor is 4-4-2- nek fogom hivni.
Mint ahogy a 4-2-3-1-et sem a reál madrid találta ki csak korábban 4-5-1-nek hivták.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.31. 12:28:18

@heinrich: "Kroos témához annyit, hogy tényleg nagyon fiatal, és van még ideje, de én szkeptikus vagyok."

Először azt hittem, hogy ezt a mi kroosunkra írod. :-))

Vul-Kahn 2009.05.31. 12:57:11

Toni Kroos egy klasszikus 10-es, azaz a két csatár mögött, középen érzi jól magát, és ott képes klasszis teljesítményre. Ezért nem játszott igazán jól sem a Bayernben, sem a Leverkusenben, mert mind2 helyen a szélen erőltették/tetik. Igazából az U21-es válogatott játékrendszere is akkor lenne jó neki, ha 4-5-1-et játszanának. Bal szélen Özil, jobbon Marin, középen Kroos, mögöttük két vkp, mondjuk Khedira meg Polanski (Getafe).
Meggyőződésem, hogy a Bréma lenne neki jelenleg a tökéletes csapat, simán átvehetné Diego helyét. Erre nyilvánvalóan semmi esély, így abban reménykedem, hogy a Leverkusen játékrendszert vált a jövő szezonra, ahol van klasszikus irányító, és az Kroos lesz.

kroos 2009.05.31. 13:01:58

@Vul-Kahn: ,,Bal szélen Özil, jobbon Marin, középen Kroos, "
ez lesz a jövö válogatottja...és nem is rossz.

Vul-Kahn 2009.05.31. 13:15:18

@kroos: Támadó középpályás poszton nem állnak rosszul a németek. Ott van még Baumjohann, Ebert, Schweinsteiger, Trochowski. Ha csatárfronton csak fele ekkora lenne a merítési lehetőség...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 13:21:54

@kroos: együtt lesznek vagy 100 kiló

Vul-Kahn 2009.05.31. 13:31:07

Amúgy nem tudom hallottatok-e már Toni Kroos öccséről, Felixről. Ő is nagy tehetség, tavasszal már elég sokat játszott a Rostock nagycsapatában.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 13:45:35

@kroos: @Vul-Kahn: én szívesen nézném, de ezen átgyalogolna boldog boldogtalan. Ha a klasszik német stílus nem párosul átütő erővel, akkor sehol sem lesznek, márpedig valószínűtlen, h totálisan stílust váltanának 2-3 legényke miatt, legalábbis ezt nem tudom elképzelni a németektől. Ha mégis, akkor sokkal inkább egy Jones kell mögéjük, minr Khedira. Furcsa, hogy csatár mellett tisztességes vkp-je sincs a német válogatottnak.

Az ilyen játékosok mint Ebert, el szoktak tűnni a süllyesztőben. Rúgott két egyeneset a labdába, de már a kakastaréj, meg a pia a fontos. Ott fog kikötni, mint Rakitic, őt ugye már tavaly megbüntették a diszkós dolgai miatt, Baumjohannról meg igazából fogalmunk sincs, egyelőre játszott egy szezont a Buli egyik kiesőjelöltjében.

Kroos-t viszont tényleg felesleges a szélen erőltetni, döntsék el, h bíznak benne, vagy sem, mert egyébként Schweini sorsára jut. Amúgy - hűha - Hoeness újra _megfenyegette_ őt, hogy ez a teljesítmény jövőre nagyon kevés lesz tőle.

Vul-Kahn 2009.05.31. 14:11:15

@heinrich: A Marin-Kroos-Özil vonal felnőtt szinten szerintem sem lesz megoldás, de a nemsokára kezdődő U21-es EB-n, ahol azért kevés igazi tankkal, favágóval fognak találkozni, sokra vihetik.

"Furcsa, hogy csatár mellett tisztességes vkp-je sincs a német válogatottnak."

Ez sajnos így van. Bár Jones nálam tuti játszana, mert gyors, kemény, küzd a végsőkig. Mellette pedig Ballack, ha inkább olyan stílusban nyomja, mint a Chelseaben (azaz kevesebbet megy előre, többet szerel, hátulról osztogat), akkor a középpálya közepe megkapja a kellő stabilitást. Frings lassú, Hitzlsperger, Rolfes gyámoltalan, így nálam csak ez a kettős jön szóba, ha VB-t akarnak nyerni. Sajna Löw valamiért nem komálja Jonest, az, hogy nem vitte el Ázsiába, szerintem előrevetíti, hogy a keretben sem lesz ott a VB-n, nemhogy a kezdőben.

füligjimmy77 2009.05.31. 14:24:14

Az a baj, hogy az ilyen középpályásokból max. egyet bír el egy csapat. A Werder idén többször volt kritikán aluli, mint elfogadható, a 'Kusen simán megfpghatta volna őket, ha elvileg a legjobb csapatrészük nem süllyed a béka segge alá.
@heinrich: Schweinit én nem vanném egy kalap alá Krossal, mert neki minden adottsága megvan ahhoz, hogy a pálya bármely pontján jó legyen. Nem tetszik neki a szélső poszt? Csókolom, fogj a cuccát, azt' menjen hippinek, ott megtalálja a boldogságot. Büdös neki a védekezés, ennyi baja van.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 15:09:10

Baumjohann eddig egyetlen dolgot tud beírni az önéletrajzába, mégpedig azt, hogy leigazolta a Bayern. ezt Sosa is be tudja írni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 15:14:31

achtung, achtung. Marin 63 kg. ki tud nála könnyebb válogatott játékost?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 15:27:32

@füligjimmy77: A hozzáállás egy dolog, de Schweiniből az adottságai miatt nem lesz soha igazán jó szélső, és sztem Kroos-t is mocskosul zavarja a vonal.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 15:33:06

@mocsing: Dani Alves 64, Krkic és Iniesta 65, Hajnal 67, Walcott 68, de eddig 57 kilóval ő a nyerő:

en.wikipedia.org/wiki/DaMarcus_Beasley

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 16:10:10

Ja, azt nem a wikin találtam; ő volt a japán VB legkönnyebb játékosa.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.31. 16:22:07

Csak hogy hiteles legyen :)

http://www.growtall.com/soccer-players-need-to-grow.htm

kroos 2009.05.31. 17:51:32

bármire hajlandó vagyok ha ezt a ,,Jones kell " dologot elfelejtitek.

füligjimmy77 2009.05.31. 18:25:21

@Vul-Kahn: "Jones nálam tuti játszana, mert gyors, kemény, küzd a végsőkig" Csak épp a labda zavarja abban a nagy küzdelemben.

@kroos: Írj egy ötezer karakteres esszét a "Miért a Schalke04 a Bundesliga legnagyszerűbb klubja" címmel. A többiek majd külön nyújtják be a kívánságlistájukat. :-)

Tükörsimán kiesett a Cottbus, két meccsen még gólt se tudtak lőni csórikámék. Szimpatikus csapat volt számomra (talán a magyar vonal miatt), de ez szánalmas és gyalázatos teljesítmény volt.

kroos 2009.05.31. 18:47:23

@füligjimmy77:akkor majdnem bármire.
egyébként ez az özil-marin-kroos dolog számomra nagyon jól hangzik de ehhez 1 csatáros játékot kell játszani.
Márpedig én nem tudok olyan német válogatottat amelyk 1 csatáral játszott volna.

Vul-Kahn 2009.05.31. 19:01:41

@füligjimmy77: Az, hogy technikailag gyenge, szerintem egyáltalán nem olyan nagy baj. A német válogatottnak az a baja már régóta, és ez az EB-döntőn csúcsosodott ki, hogy nem tudják a középpályán megszerezni a labdát. Jones tökéletesen alkalmas erre a feladatra, elosztani meg nem neki kell a labdákat, arra ott van Ballack, akinek érzésem szerint ugyanolyan deffenzíven kellene játszania a válogatottban, mint a Chelseaben.
Ahogy már korábban is írtam, Rolfes és Hitzlsperger nem elég kemény ehhez a poszthoz, Frings felett pedig sajnos már eljárt az idő. Talán még a hoffenheimi Weis-en lehetne elgondolkozni, de ő még jövőre is rutintalan lesz. A német válogatottnak pont egy ilyen kemény, tekintényt parancsoló harcosra van szüksége, mint amilyen Jones, aki ráadásul sokat fejlődhet jövőre Magath alatt.

Cottbushoz: Üde színfolt voltak mindig is, Prasnikar meg végtelenül szimpatikus, de a játékoskeret annyira gyenge, hogy még az osztrák Bundesligában is a kiesés ellen harcolnának. A kapusuk, Tremmel viszont nagyon jó, remélem elviszi majd egy elsőosztályú csapat.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.31. 19:21:18

@heinrich:
nos, engem folyamatosan foglalkoztat a kérdés, hogy vajon a német futball mikor fog megváltozni a kor követelményeinek megfelelően Egyáltalán fog-e valaha?. értsd: sokkalta, de sokkalta nagyobb hangsúlyt helyezni a technikai tudásra és a taktikai felkészültségre.
Most is csak szerencsétlen hollandokkal tudok példálózni akik vannak pár millión, német 80 millióhoz képest és mégis messze verik a germánokat az előbb említett két területen.
Persze nem azt mondom, hogy legyen szambafoci, még a híja...csak-csak azért mégiscsak érdekes ez az egész. Talán kinevelik belőlük ezt a játékfelfogást, -stílust vagy nem tudom.. Pedig egy Scholl, egy Basler, egy Hässler, vagy egy Möller, ne adj isten egy Deisler mindig is kellett egy jó német csapathoz.
A mai Nationalelfben egyetlen egy stabil ember van, aki talán rájuk hajaz, az pedig Schweinsteiger. Ő az egyetlen aki a jól megrajzolt folyamatábrás fociba azért néha beleszínez, más senki. Én is ezért bízok - kapcsolódva előző hozzászólókhoz, hogy talán egy új Marin-Kroos-Özil-(Schweini) generáció talán mégiscsak megvetheti a lábát...nagyon-nagyon remélem, hogy addig nem "nevelik őket félre"

kroos 2009.06.01. 08:41:18

Nos. Nem elég technikásak, meg kellene még valaki a közép pályára meg ilyesmi.
Most olvasok egy könyvet a 86-os Vb-röl.
25 éve pont ilyen problémákat soroltak fel a németekkel szemben,és mégis döntöt játszottak....

avenger13 2009.06.01. 10:42:21

@kroos: ezért utálják őket. mindenki az gondolja, hogy nem technikásak, erőfoci miegymás, és mégis mindig előre jutnak. 2002, 2006, 2008. Egyszerűen rohadt nehéz megverni őket.

Nekem is tetszik a jövő német középpályája, de ehhez sokat kell fejlődniük védekezésben, ami ugyen nem lehetetlen. És rá kéne jönni, hogy a Kroos, Basti kettőst nem kell a széleken erőltetni. Egyébként mindenki védekező középpályásozik elismerem, hogy nem árt, de nézze meg mindenki az idei bl döntős barcát.xavira nem lehet ezt igazán ráfogni, mondjuk védekezésben is jó, busquets totál súlytalan volt, akinek ez lett volna a feladata. valahogy mégis behúzták. jó koncepció kell, és a válogatottba megvan a megfelelő alapanyag.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.01. 10:48:00

@avenger13: Azért ha nem kell visszavonni a védelembe, akkor Yaya Touré védekezik a középpályán a döntőben is, ő pedig szerintem az egyik legjobb ezen a poszton. (De Rossi után, persze;-)

avenger13 2009.06.01. 11:12:43

@popp: tudom én, ezért írtam bl döntős csapatot, ahol yaya védő volt. :)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.06.01. 12:30:38

@kroos: igaz. viszont az hoszon éve volt, mint ahogy 2001 is 8 éve.
Illetve a korábbi sikeres német csapatok jóval masszívabb védelemmel és kp-ával bírtak... a mairól ez egyáltalán nem mondható el, viszont már a játékuk sem ugyanaz mint pár évtizede.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.06.03. 12:30:24

off: most olvasom, hogy Olicnak két fia van. Luca és Toni...

Roeder 2009.06.04. 13:38:08

zé robi megy...
nem örülök,de legalább timoscsuk nem fog padozni.és állítólag pranjic már tuti érkező.
ez azt jelenti,hogy lahm mehet a jobboldalra és a horvát lesz a balhátvéd.szóval lell mehet végre a kukába

Bréma · http://nagybajom.lap.hu 2009.06.12. 09:27:25

Szerencsére ez a döntő már meglett. Diegónak köszi mindent és sok sikert Torinóban.
Hajrá Bréma!
süti beállítások módosítása