Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A BL-döntő, és a 3 dolog

2009.05.27. 20:15 nou san trafford

Az, hogy a két legjobb csapat játssza a döntőt ma este, még nem jelenti azt, hogy jó meccset is látunk, de legalább leegyszerűsíti a helyzetet, ami a várakozásokat illeti. A legszebb, és a leghatékonyabb focit játszó társaság fináléjának színvonalát az dönti el, melyikük tudja ráerőltetni akaratát ellenfelére, de hogy ez melyikük lesz, azt szinte lehetetlen előre megmondani. A Barcelonáról tudjuk, hogy bárki ellen képes a kézilabdás felállás megvalósítására, a Manchestert viszont igen ritkán láttuk kétségbe esni attól, hogy nincs náluk a labda. Annál többször néztük végig, amint lenyűgöző sebességű, pusztító kontrával értek fel a másik kapu elé, igaz, a katalánoktól meg szinte lehetetlen szabályos eszközökkel megszerezni a labdát, ami nélkül ugyebár bajos kontrát vezetni. NST-ileg azt érezzük mérvadónak, hogy a Barcelona látványosan nem tudott mit kezdeni egy angol elitcsapat masszív védekezésével, miközben a MU fecnikre szaggatta a szépen sok passzal próbálkozó Arsenalt. A konklúziót tőletek várjuk, mi csak három dolgot sorolunk fel, amikre kíváncsiak leszünk.

1.    Jelenlegi felállásában foghatónak tűnik a Barcelona, ennél a katalán védelemnél sokkal jobbakat is tömött már ki idén a Manchester. Kétkedünk, de ezért kíváncsian várjuk, nekik mer-e menni Ferguson, ha már a tavalyi – teljesen fogalmatlan – Barcelonától úgy félt, mint a tűztől.
2.    Kíváncsian várjuk, dönthet-e egy BL-fináléban a katalánoknál nagy mennyiségben összpontosuló zsenialitás, vagy a végletekig fegyelmezett, kiskanállal kimért precizitás kioltja az előbbit? Egy szemkápráztató villanás Barca-győzelmet hoz-e, vagy fölényét sikerre váltja a Manchester? Mit keres a 2,5 méteres Chewbacca az Endoron a 30 centis Ewokok között?
3.    És persze ma eldől az, amit nem csak mi várunk kíváncsian: Lionel Messi, vagy Cristiano Ronaldo?

A MECCS más blogokat is megmozgat, így a kezdésig hártalévő időben ajánljuk figyelmetekbe az este zenei oldalról való megközelítését a B-oldal tollából.

507 komment

Címkék: barcelona bl manchester united három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr1001147280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 11:32:30

@Hetvenkedőkatona: Az olasz bajnokság gólátlaga az utóbbi években nem volt rosszabb mint a Ligáé vagy a PL-é. Ez egy vaskos sztereotípia, melyet csak az szajkózza ma már, aki nem néz olasz bajnokikat. Bede megállapítást is túlzásnak éreztem. Ha már megvertük az angolokat, szúrjunk oda az olaszoknak is alapon. Annak, hogy a tévécsatornák elfordulnak a Serie A-tól jóval öszetettebb kérdés annál, mint, hogy ezzel a vaskos és félig sem igaz sztereotípiával magyarázzzuk.

Lencse. 2009.05.28. 11:32:32

Messi: tegnap volt olyan, hogy három MU-középpályás vette körbe. Az egyik beleült a nyakába, a másik odatérdelt a combjába, a harmadik fejjel érkezett a gyomrába, erre ez a gyerek, miután egy töredékmásodpercre földre került, TOVÁBBVITTE a labdát. :) A bíró* igazán értékelhette volna annyira, hogy engedi, és nem fúj szabadot a Barcának.

*a bíró nagyon jó volt. Végre.

Zmrz 2009.05.28. 11:33:41

Kedves Futball rajongó Barátaim!

Az üzlet az üzlet.
Lehet itt taktikáról, stratégiáról beszélni.
Már a 4 között ki lehetett jelenteni, hogy a Barca fog nyerni.
Jövőre vagy német, vagy olasz csapat viszi haza a serleget.
Egy sporttal kevesebb.
Ennyi

sörbarát 2009.05.28. 11:34:57

@Vul-Kahn:
németek átlagos nézőszáma: 42.521
angoloké: 35.618
spanyoloké: 28.419
olaszoké: 25.124
franciáké: 20.897
hollandoké: 19.804

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 11:36:08

@Vul-Kahn: Ez is igaz bár egy hatvanezres stadiont a Milan és az Inter is megtöltene majdnem mindig. Azért a Hertha stadionjában sincs többször teltház, mint az Olimpicoban vagy a San Siroban, hogy a hasonló nagyságú stadionokat vessük össze.

ZenZo 2009.05.28. 11:36:23

@popp: az hát, persze hogy az. Nem is tagadom. Kicsit nehéz volt megemészteni ezt a BL kiesést na. De most mondd azt, hogy olyan jó volt ez az úgy várt ááááálomdöntőőő... mikor azt kell látnom, hogy Rooney 90 perc alat kb. hatszor ér labdába, s már passzolja is tovább valami vörös mezesnek, hogy a tök szerencsétlen, fogalmatlan Park mindig csak egy ütemmel, de azzal mindig le van maradva, hogy a PL elvileg egyik legjobb védelme beszed két akkora potyát, mint a ház, a Ronaldinhonak beharangozott Andersonnak nincs értékelhető megmozdulása, ehhez meg asszisztál a Barca. A gól előtti zavarodottságot felváltja valami hűvös nyugalom, s passzolgatnak. Mert 80 percig ezt csinálták: passzolgattak. Ezen felül vagy kétszer megindult Messi, egyszer Henry, kb ennyi...

Szóval csak nem tudom hova tenni az egész hájpot. De nyilván ha a Chelsea döntőben van, teljesen másként szemlélem az egészet. Amolyan lelki/agyi dolog ez nyilván, ha valaki nem akar élvezni egy meccset, nem is fogja, hogy aztán után panaszözön törhessen elő belőle. Szerintem ez egy ilyen cipő, ez van. Nem vitattam a Barca győzelmének jogosságát, de van saját véleményem a dolgokról.

És hogy Fact is legyen:
azért összességében nagyon jó BL szezont zártunk idén. Fact.Jó meccsek, sok gól, jó feltörekvő kicsik. Fact. Nagyjából reális alakulás a döntő felé vezető úton. Baszott jó Chelsea-Liverpool, hogy minden előre fanyalgó száját be lehessen tömni valamivel. S egy kis öröm a végére a barcanak, hogy elmondhassák, na igen, ők aztán ott vannak. Csak kicsit olyan ez, mint Schumacher VB címe, mikor kilökte a riválist az utolsó futamon, s győzött. Senki nem vitatta a sikerét, vagy hogy megérdemelte, de ettől csápolni nem csápolt senki hozzá.

Vul-Kahn 2009.05.28. 11:38:17

@sörbarát: igen, tisztában vagyok ezekkel a számokkal. Bocs, de nem tudom miért írtad be, azt meg főleg nem, hogy miért pont nekem.

Lencse. 2009.05.28. 11:38:51

A meccset meg az döntötte el, hogy a Barca csúcsformában játszott az év legfontosabb meccsén, míg a MU nem. És valahol nagyon jó ez így. Egyszerűen piszkosul jók voltak.

A nagycsapat-kérdés pedig eldöntve. Idén leszopatták a Real Madridot, a Bayern Münchent és a Manchestert is. Oké, ebből két csapat most elég komoly hullámvölgyben van, de ez papíron nagyon durva, az előző tíz évben ez a három csapat 5 BL-címet szerzett. Kíváncsi vagyok, pancho hogy értékeli majd ezt a döntőt. (tényleg)

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.28. 11:39:09

Csak halkan kérdezném meg: mit nyújtott tegnap a MU, amiért itt nincs közröhej tárgyaként kezelve? Nem régen egy csapat Barcelonába utazott, szopott egy sima négyest, itt pedig örömtánc és ünneplés volt, most a MU semleges pályán kapott egy sima kettest, mégis mindenki a két legjobb csapat egyikének nevezi.

Már nem azért a két fillérért, a Chelsea volt az a csapat, amely idegenben megfojtotta a Barcát, otthon pedig 89 percig továbbjutó volt, és nem a MU. Hogy szép focival, vagy védekezve, no azt már nem gravírozzák a serlegre, és a pénzdíjat sem befolyásolja.

szeme közé, laposan! 2009.05.28. 11:39:29

Ja, és az jutott még eszembe, hogy köszi NST a "Katalán gödör"-t! Remélem lesz jövőre is, mert az csak jót hozhat - kár, hogy a Juve nem tanult belőle...;)

Lencse. 2009.05.28. 11:40:23

@ZenZo: "vörös mezes" ????

Azért olyan nagyon nem figyeltél. :)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.05.28. 11:40:39

@Zmrz: köszönjük értékes meglátásodat.
@popp: én veled vagyok, szerintem abszolút nézhető az olasz foci, az inter talán nem annyira, idén a juve sem volt nagy szám, de milan-roma-fio-samp-genoa-udinese jó kis meccseket nyomtak (értsd élvezhető meccs, irammal és szép megoldásokkal). hogy stadionokban nincs néző, az köszönhető a lerobbant arénáknak és a nem megfékezett drukkerhordáknak.

kroos 2009.05.28. 11:41:00

@kroos: meg Füzi Ákos is...:)

Sath 2009.05.28. 11:41:14

tegnap a meccs végén mutattak egy statisztikát, hogy kinek mennyi pontos passza volt és százalékban ez mennyi. Valami brutál számmal nyerte Xavi, asszem 66 jó passza volt, ami 92%-os teljesítmény és Iniesta volt a következő 50körül passzal ami 86% körül volt.

Erre emlékszem, de sok volt bennem a sör, a pálinka is gyűlt ahogy lefújták a meccset.
Sehol sem találom neten ezt a stat-ot, valaki nem tud segíteni?

MUfanatic 2009.05.28. 11:43:39

@Lencse.: Nem tudom, hogy az enyémre reagáltál-e, Messi x-faktor ez tény! Lehet mondani, hogy Ronaldo bringás, meg hú, de látványos, de idén Messi hatékonyabb! Szeretem, hogy "semmi mást nem csinál", csak mindig jó ütemben tolja meg a labdát, zseni az ember! Ugyan ez Kaka, tőle se látni a flikk-flakkot, olyan letisztult mind 2 játékos, hogy az valami félelmetes, de Messi még gyors is!
Mindig azt mondtam Messire,hogy addig nem lesz akkora klasszis, amíg porcelánból van és 2 meccset játszik 6-on meg sérült...Hát idén láttam, hogy milyen, amikor Messi sorozatosan tud játszani, és egy olyan zsenit látok, amilyet életemben még nagyon keveset!
Amúgy meg, vissza térve a méterekről fogásra, szörnyű volt látni,amikor Xavi és Iniesta hozta fel a labdát a 2. félidőben, a MU játékosok meg a 16-oson várták,hogy oda érjenekhozzájuk és csak akkor akartakszerelni...

kroos 2009.05.28. 11:45:58

az a mondat milyen volt vikitöl hogy

,,tavaly jól kitalálta QUIEROZ" hogy nem kell elvenni a labdát a barcától hagy járassák de ha elvesztik kegyetlenül letámadni öket"
DDDD Ez se ször alkesznek lett betudva
DDDD

Sath 2009.05.28. 11:46:13

@avus: tudom, hogy nem lehet elolvasni az összes commentet, de már írtam hogy ha az elődöntőben találkozik ez a 2 csapat, akkor a man u megy tovább szerintem simán, simábban mint a chelsea mehetett volna, ha korrekt a bíró. A Chelsea "sajnos" töketlen volt, és nem tudott gólt szerezni a temérdek helyzetéból Londonban. A Man u megoldotta volna. Ugyanakkor ez egy meccs volt, nem visszavágós párharc, más tészta. Jobb forma döntött és az első szerezett gól.

hrvth 2009.05.28. 11:48:22

A taktikus + okos vs. egyéni megoldásoktól látványos foci témájához:
A Xavi- vagy Iniesta-féle egyéni megoldásokhoz (ld. gólpasszok) több ész kell, mint a begyakorolt taktika végrehajtásához. És a szépséget nem a labda röppályája jelenti, hanem a jelenetben megnyilvánuló zseniális gondolat.
Egyébként épp tegnap derült ki, hogy a Barca tud nagyon fegyelmezett is lenni (taktikát pontosan végrehajtani).

Vul-Kahn 2009.05.28. 11:48:33

@popp: Nézőszámokhoz: http://www.weltfussball.de/zuschauer/ita-serie-a-2008-2009/1/
http://www.weltfussball.de/zuschauer/bundesliga-2008-2009/1/

Amúgy nekem semmi bajom az olasz focival (mmint a bajnoksággal, aválogatottjukat utálom), nagyon sok meccset megnézek, és igazad van abban, hogy szó nincs már catenaccioról, meg fordulónkénti 4-5db 0-0-ról. De a meccseken a hangulat vmi egészen borzalmas. Az élvezhetőségben sztem sokat számít, hogy a Sport tv nyomja, ahol azért viszonylag normális a kommentátor-gárda. Sztem ha átkerülne a Sportklubra, és ilyen Világi-féle világtalanok közvetítenék, jóval kevesebben néznék.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 11:50:50

@ZenZo: Pedig nekem sokkal jobban tetszett ez a meccs, mint a tavalyi. A United fergeteges első tíz percet produkált. De már akkor mondtam a haveroknak, hogy ezt a pressinget nem lehet végig tolni egy egész meccs alatt, ha lőnek egy gólt akkor is visszaállnak, de előbb-utóbb kiszabadul a Barca amúgyis. Az első ilyen kiszabadulásból gólt is lőttek. Aztán már nem működött a United pressing, mert nem is volt náluk a labda, ahogy ezt Ferga is elismerte. A Barca, különösen Iniesta, Xavi és Messi időnként fantasztikus gólokat művelt a mezőnyben és a kapuig is el-eljutottak. A második félidó hatvanadik perce körül aztán kezdte visszavenni az irányítást a Manchester, de a hetvenedikben lőtt a Barca egy győztes gólt. Innentől meg okosan és látványosan tartották a zsugát.

balu11 2009.05.28. 11:53:42

Na, idén sem lesz könnyű eldönteni az Aranylabdát... A BL gólkirálya és a döntő legjobbja között... (jelzem nem vagyok Barca-drukker)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 11:53:55

@Vul-Kahn: Jogos, de a városi rangadók és a kupa-döntő is mutatja, hogy megvan az érdeklődés. Gazdasági okokból is kevesebb a néző, szegényebbek az emberek, mint Angliában vagy Németországban.

balu11 2009.05.28. 11:57:44

akármennyire is SAF sokkal rutinosabb edző, Guardiola most húzott 1-2 okosat...

amelyik a legjobban bejött szerintem az Messi centerként szerepeltetése: Eto'o rúgott gólt nemcenterből (a szélről azért túlzás lenne), Messi meg klasszikus center-gólt szerzett - szélről beívelés, fejes

ráadásul gondolom, meg is zavarta ez a húzás a MU hátsó alakzatát fejben

balu11 2009.05.28. 11:59:29

@kroos: azaz? az argentín zseni kapja, vagy a spanyol fazonszabász?

kroos 2009.05.28. 12:01:09

@balu11: xavi nem fog aranylabdát kapni soha.

jazs 2009.05.28. 12:01:53

@kroos: akkor kapja Iniesta! :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 12:03:23

@balu11: Na ja és ha Chelsea-Barca után olyan sokan elmondták, hogy Guardiolának nincsen B-verziója, akkor nyugodtan idebökkhetjük, hogy tegnap a Sirnek sem volt.

kroos 2009.05.28. 12:05:58

@jazs: @balu11:
szerintem nem ez a lényeg.Pirlo se kaphatta meg,gerrard deco se(nem mintha mind rászolgált volna).kiemelkedö sokgólos agyonhypolt embernek kell kapni,.az ilyen jellegü középpályások nem nagyon kapják meg soha.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 12:07:24

@kroos: Pedig mocskosul megérdemelné a tavalyi EB-gőzelemben és a mostani Bl-diadalban is elévülhetetlen érdemei voltak. Érdekes, hogy amíg Xavi begyűjti az EB legjobbja és Bl-döntő legjobbja elismeréseket, addig Cé és Messi elviszi az aranylabdát. Pedig Cruyffok, Beckenbaurek időszakában, még a Xavihoz hasonló fölfogásban és poszton játszó emberkék is kaptak aranylabdát.

Klárensz 2009.05.28. 12:11:36

@MUfanatic: "Ugyan ez Kaka, tőle se látni a flikk-flakkot, olyan letisztult mind 2 játékos, hogy az valami félelmetes, de Messi még gyors is!"

Miért Kaká talán lassú?

Amúgy szerintem Messi és CR között a stílusbeli különbségeken kívül a legszembetűnőbb, hogy Messinek sokkal nagyobb agya van a focihoz.

Vul-Kahn 2009.05.28. 12:12:24

@popp: Ez is igaz, vmint az is, hogy a németeknél olcsóbbak a jegyek, kár ezt tovább ragozni. Attól még az olaszoknak sem kell elbujdosniuk szégyenükben a 25000-es átlagnézőszámukkal, hogy a németeknél 42000. :-)

Na, hogy ne csak off legyek, szólok pár szót a BL-döntőről is. Sztem elég gyenge meccs volt, főleg a MU miatt, akik kb olyan teljesítményt nyújtottak, mint az OT-n a Porto ellen. Ez akkor elég volt egy összemákolt x-hez, tegnap nem. A Barca sztem nem játszott olyan fergetegesen, egy átlagosan jó teljesítményt hoztak. Teljesen megérdemlik a BL-győzelmet, bár a Chelsea ellen szerintem inkább ők érdemeltek kiesést (hű, de finom voltam). Mindazonátal továbbra is tartom, hogy ez nem egy korszakos csapat, jövőre egy jól felkészített olasz, egy angol, vagy egy minden hiányposzton megerősített Bayern, Real felveheti velük a versenyt.

_dave_ (törölt) 2009.05.28. 12:14:10

@Sath: (09:58:52)

Pedig van ilyen. :)) Bár lehet, hogy én vagyok az országban az egyetlen. :)

balu11 2009.05.28. 12:16:01

@popp: @kroos: pont a popp által is citált egyéni címek miatt gondolom, hogy reális esély van rá hogy Xavi megkapja. [megjegyezve, hogy az EB tavaly volt, de jó példa rá, hogy az egyéni címeknél sem csak a sokgólos agyonhypolt spílereket veszik észre]

ráadásul az is benne lehet a döntéshozók fejében, hogy Messinek van még bőven ideje és lehetősége arra, hogy aranylabdás legyen (persze ez nem elsődleges szempont nyilván)

[jelzem ez szerintem érdekesebb kérdés, mint a tavalyi Messi-Cé párharc, mert 1-itt mindkettő BL-győztes, 2-alpavetően más a szerepkörük, koruk; és szerintem nem idő előtti erről beszélni, mert nyáron nem lehet semmit nyerni (konfödkupa nem hiszem, hogy sokat számít), és ugye decemberig nehéz olyat alkotni, ami veri a BL-címet...]

balu11 2009.05.28. 12:17:17

@popp: ez nagyon igaz (hozzátéve, hogy lehet, hogy volt B-terve, de akkor nem tudta azt megvalósítani a cseréivel, meg a félidei taktikai eligazítással...)

ZenZo 2009.05.28. 12:17:43

@Lencse.: wehhehe, sok volt a sör. Elírás, ezúton minden Barca szurkertől (meg persze akinek szúrja a szemét) természetesen elnézést, vörös-kék akart az ott lenni, na :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 12:24:15

@Vul-Kahn: És azért meg kell hagyni, hogy Németországban nagyon komoly marketing munka folyik a Buli körül és azt is , hogy vébé környéki stadion építések/renoválások mitatt, nagyon szép stadionok és kultúrált körülmények várják a szurkolókat.

kroos 2009.05.28. 12:24:52

kapja xavi megérdemelné,ezt nem vitattam.@popp:
,,a Xavihoz hasonló fölfogásban és poszton játszó emberkék is kaptak aranylabdát."
itt kire gondolsz?

MUfanatic 2009.05.28. 12:26:19

@Klárensz: Szó nincs róla, csak Messit gyorsabbnak, lendületesebbnek érzem!

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.28. 12:26:35

@popp: volt neki B-terve, de csak rosszabb lett a csapata játéka. mondjuk, nem tudom, hogy a "felküldök mindenkit gólt rúgni" gondolat eléri-e egy b-terv színvonalát... nem tudom, mit ígérhettek nekik, hogy övék (értsd: angoloké) lesz a következő vb?
ui. és még a feje se vörösödött, ami nagyon gyanús.

kroos 2009.05.28. 12:27:32

@jazs: minden lvtizedben van egy cannavaro vagy sammer vagy belanov akivel lehet vitatkozni.

kroos 2009.05.28. 12:29:55

szerintem vk.ként csak masopust és matthaus kapott aranylabdát.

Klárensz 2009.05.28. 12:33:35

@MUfanatic: értem én mit mondasz, Kaká max. sebessége szerintem nagyobb, mint Messié, de abban nincs vita, hogy az argentin sokkal könnyebben változtat irányt és sebességet, ebben nincs párja jelenleg a világon

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 12:34:54

@kroos: akár magára Beckenbauerre, tudom mikor aranylabdákat kapott, akkor már a középhátvéd posztjáról irányított. Érdekes, hogy ez a tipikusan német irányító-középhátvéd poszt, Mattheus és Sammer óta telejesen áldozatul esett a foci fejlődésének.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 12:36:50

@kroos: Na például Mattheus hasonlóan játszott, de sem őt, sem Xavit nem nevezném védekező középpályásnak.

MUfanatic 2009.05.28. 12:43:06

@Klárensz: Igazából azért hoztam fel Kakát, mert vele sokkal jobban össze lehet hasonlítani sztem Messit, mégis Ronaldot erőltetik álltalában az összehasonlításban, míg sztem ég és föld a 2 játékos, stílusát tekintve!

kroos 2009.05.28. 12:44:22

minden elfogultság nélkül ez a fajta fedezetek közül Bozsiknál nem volt jobb a világon.Egyszerüen nem volt gyengepontja Cucunak.

ZenZo 2009.05.28. 12:45:12

@popp: "Innentől meg okosan és látványosan tartották a zsugát."

Na látod, ez az, amit én úgy hívok: kettős mérce, márpedig ezt neked, mint olasz drukkernek, nagyon jól kellene ismerned, s nem pedig alkalmaznod. Ha teszem azt a Chelsea vagy a ManU passzolgat feltolva a védősorát a középvonalhoz passzolgat, az nyamvadt bunkerfoci, ha ugyanezt a Barcelona csinálja, akkor az látványos zsugatartás. Bár nem is kettős mérce, inkább _beidegződés_. A barca játsza a szép focit, az olasz a gólnélküli csúnyát, az angol a droid célfocit. Egyszerűen nevetséges, hogy sosem lehet ugyanaz a megítélés egy mozdulatnál/passznál/indításnál/gólnál, ha Lampard és Xavi csinálja meg ugyanúgy.

És sajnos ezekből a sztereotípiákból építkezik mindenki, s ebből jönnek ki azok a baromságok, hogy a futball győzött...

Elolvastam Bede cikkét a sportgézán, ami alapjaiban tetszett, sőt a maga nemében módfelett objektív részeket tartalmaz, egyszóval tetszett. Egészen addig, amíg el nem kezdte ő is levonni a konzekvenciát, miszerint a Chelsearől nem mondható el, hogy focizni megy ki a pályára. (Meg el nem kezdte szurkálni teljesen feleslegesen az olasz bajnokságot) Valaki nem szereti a PL-t, nem nézi, ok. De nézi a BL-t, mert azt néznie kell, ha ilyen konzekvenciát von le, márpedig idén a Chelsearől sok minden elmondható, csak az nem, hogy nem focizni megy. Nézzük már sorban a BL meccseket. 12 BL mérkőzésünk volt, abból 2 volt 0-0. De volt 2-2, 1-3, 3-1, 4-0, 4-4... mi kell még? Mit kell még tennie egy Chelseanek, aki nyilván nem egy labdafényező csapat, hogy az hangozzon el róla, akart focizni... számomra a tegnap este minden volt, csak nem a foci ünnepe. Nem tehetek róla, ez van. De számomra a Sunderland-Chelsea több izgalmat tartogatott, mint a tegnapi döntő... 2 védelmi hiba kihasználása, 2 gól, 80 perc 5 méteres passzokkal. Rohadt jó elmondani, hogy Xívi 66x passzolt, meg 92%-kal. Öt méterre nem nehéz. Számomra sokkal több egy Lampard, aki egy meccsen igaz, hogy csak 30, 80%-os labdát ad, de abból a fele 40-60méteres indítás, oldalfordítás, lábra. Szeretem, ha egy mérkőzésnek irama, lendülete van, szeretem a nagy labdákat, gyors játékot, a _centerezést_, fejes gólokat, a hajtós, küzdős meccseket. Nem vetem meg a cselt, a flikk-flakkot, de számomra nem errő szól egy meccs. Így a BL döntő számomra egy meccs, ami eltelt, s messze nem a futball ünnepe.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.28. 12:51:32

@kroos:
én mindig Bozsik akartam lenni az Aranycsapatból,
meg egy kicsit Lantos

kroos 2009.05.28. 12:57:53

@pote: én Lantos a 11-eseknél.
Mindegy szerintem nagyon alá van becsülve Cucu.
Akkora ász volt a posztján legalább mint Puskás.

reader613 2009.05.28. 12:58:20

xavi nem védekező középpályás, inkább támadó. Pl Nedved is aranylabdás volt azon a poszton.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.05.28. 12:58:35

@popp:
Pintér Attilára emlékszem a Fradiból és a Diósgyőrből,
hogy pont ezt játszotta

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.05.28. 13:02:37

@ZenZo:

te nagyon elfogult vagy! én, akinek megadatott hogy csak a magyar focit szeretem, a külföldit meg kicsit unom,
látom, hogy ezt a fajta labdajáratást, amit a Barca csinál,
senki nem csinálja jelenleg a világon.
a MU meg a Chelsea pláne nem.
az első félidőben a Sahtar párszor csinált olyan Barcelónára emlékeztető labdajáratást, kisszögletet, inkább-hátra mint bizonytalanul előre játékot, de sem sebességben, sem pontosságban nem közelítették őket

kroos 2009.05.28. 13:04:10

xavi védekezö közáppáylás.
csak épp más stilusu mint makelele.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.05.28. 13:07:32

@kroos: @pote: én Lantos vagyok... mármint a vezetéknevem...

:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 13:09:03

@ZenZo: "Ha teszem azt a Chelsea vagy a ManU passzolgat feltolva a védősorát a középvonalhoz passzolgat, az nyamvadt bunkerfoci, ha ugyanezt a Barcelona csinálja, akkor az látványos zsugatartás." - na azért tőlem ilyet nem olvastál. Ráadásul sok csapat 2-0-ás vezetésnél visszavonul a térfelére, vagy tudatosan, vagy mert beszorítja az eredmény után szaladó ellen és a kontrákra apellál. De ez ne Barca focija, ők inkább próbálták tartani és hihetetlenül labdabiztosak voltak.

kroos 2009.05.28. 13:10:40

@imici77: lehet..de a tegnapi esetet figyelembe véve hozzád inkább Czibor illene...ö csinált ilyen hülyeségeket.

BK 2009.05.28. 13:16:44

@kroos: inkább az a gond, hogy ezek a fogalmak nagyon rigidek, amik használatban vannak. szélső, védekező középpályás, irányító: ezek mind olyanok, amiket szerintem nehéz pontosan megfeleltetni a mai rendszerben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 13:17:23

Azért mert s fedezettsorban játszik még nem védekező középpályás szerintem, mert onnan szervezi a csapata támadásait, ahogy Pirlo vagy Gerrard, igaz, hogy ő rá talán több védekező feladat mint az olaszra, de talán kevesebb, mint az angolra.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 13:21:39

@popp: ő rá több védekező feladat jut -a kartam mondani.

kroos 2009.05.28. 13:22:57

a barcában a 3 zseni melett még ott van iniesta akkor ehogy már xavi ne védekezzen mert akkor kb a selejtezökben kiesnének.Csak épp ö ezt másképp játsza meg.Ezt a posztot sokak szerint (ne mennyünk bele) cruyyf találta ki és guardiola játszott ott.
Persze már akkor is azt hitte mindenki hogy vk csak az lehet aki becsuszik és rombol.pedig nagyon nem.

2009.05.28. 13:26:37

kis off
Nekem a ligák nézőszámainak összehasonlítása kicsit gyanús volt és utána néztem pár dolognak:

la liga:
748,878 össz férőhely/20 stadion=37,443 ->28.419->75% kihasználtság

buli:
839,751(elképesztő) össz férőhely/18 stadion=46,652 ->42.521-> 91% kihasználtság

pl:
773,357 össz férőhely/20 stadion=38,667 ->35.618-> 92% kihasználtság

bocs az olasz és a többi bajnokságra már nincs energiám :)

A spanyolok mindig este játszanak és bár az életvitelük miatt ez megfelel a felnőtteknek, de a gyerekek a fiatalok és a turisták már nem annyian mennek el, mintha a találkozókat délután játszanák le.

na és akkor on

http://www.reuters.com/resources/r/?m=02&d=20090527&t=2&i=10279295&w=450&r=2009-05-27T221640Z_01_BTRE54Q1PVX00_RTROPTP_0_SOCCER-CHAMPIONS

azért van a srácnak egy kis súlypontemelkedése :)

freiwald 2009.05.28. 13:26:54

@ kroos és pote: Cucu egy Isten volt, csak kisebb volt körötte a hepaj.

Hetvenkedőkatona 2009.05.28. 13:29:26

@popp:
Én nem a gólátlagról beszélek, hanem a nézhetetlenségről. Ma már szerintem nézhetetlen az olasz foci, ez ott kapcsolódik a témához, hogy a spanyol, főleg a Barca meg nagyon nézhető. Érdemes elgondolkodnod azon, hogy az amúgy MrMilan Berlusconi miért ölelgette a játékosokat, mikor neki van egy saját milánja, normális esetben nevetve elfodult volna ezektől a macskajancsiktól, de most ő is érezte, hogy hol is vannak az ő legényei ezektől. Mindkét csapattól, a legjobbaktól. A többi mára már teljesen egysíkú rakkolós olasz csapatról nem is beszélve, én Juve fan vagyok kb. 86-tól, de mostanra elment tőlük is a kedvem. Persze ha nem lenne jobb, nézném, de VAN.

2009.05.28. 13:33:39

jah az előzőből pont a lényeg maradt le...
szép a buli nézőszám statja a pl-hez képest, de láthatjuk, hogy stadionok terén messze a legjobban állnak

az aranylabdáról pedig még nagyon korai beszélni
ahogyan 2006-ban bajnoksággal és bllel a zsebben lecsúszott r10 és eto'o is a bogyóról, úgy akár most is előfordulhat, hogy nem barcas kapja majd a díjat
bár sansz 0 rá, de remélem félelmetes őszt produkál eto'o és ő kapja. :)

2009.05.28. 13:35:59

@Hetvenkedőkatona:
Diego már megvan, kell még 1-2 jó játékos és lessz foci nálatok is :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 13:43:16

@Hetvenkedőkatona: Berlusconi legényei két éve még nyertek, nem volt az olyan régen.

Aztán az Inter-Roma az európai idény egyik legjobb meccse volt, a Chelsea-Liverpool után. De az őszi Juve-Milan, vagy a tavaszi Lazio-Roma és a múltheti Milan-Roma második félideje is minden igény kielégített. Emellett a Fiorentina, a Genoa, az Udinese, a Cagliari és az utóbbi hónapokban a Samp is igencsak nézhető focit játszik.

És ha már megemlítetted Berlusconi gesztusát, akkor én Guardioláéra hívnám föl a figyelmadet, ÍÍ(aki egy rövid időt a Romában is játszoot, úgyhogy neki aztán ismerős volt az Olimpico). A katalán mester tisztelete jeléül az olasz focinak és Paolo Maldininek ajánlotta a regnapi győzelmet.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 13:46:52

@freiwald: Az uruguayiak eleni elődöntő után az uruk sztárja Schiaffino küldött Cucunak egy levelet, melyben ez állt: Bozsik úr ön a legjobb fedezett akit valaha is láttam.

kroos 2009.05.28. 13:50:49

di stefano szerint is ö volt a legjobb..

Sath 2009.05.28. 13:56:27

@popp: "A katalán mester tisztelete jeléül az olasz focinak és Paolo Maldininek ajánlotta a regnapi győzelmet. "

erről még alig esett szó itt a commentekben. ez valami egészen ritka dolog szerintem. nem akarom fényezni Guardiola-t de sztem emberi kvalitásait mutatja ez.

Ha csak fele ilyen sikeres lesz a jövőben mint eddig, akkor egy nagyon nagy formátum kibontakozását látjuk éppen.

Hetvenkedőkatona 2009.05.28. 13:56:50

@popp:
Örülök, hogy legalább te láttad ezeket a meccseket... Maldini előtt tényleg le a kalappal, lehetne most pont ő is a Milán edzője. Mégis, visszagondolva, mekkora mélyvízbedobás is volt ennek a Pepe gyereknek a kinevezése, és hogy bejött!!!!!! Ezt asszem akkor senki sem gondolta (vagy csak kevesen).

Sath 2009.05.28. 13:57:51

@Hetvenkedőkatona: én például kifejezettem mérges voltam, mikor meghallottam. :D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 14:00:18

@Sath: Óriási gesztus egy amúgyis szimpatikus embertől, de azt is el kell ismerni, hogy Sir Alex is úriemberként viselte a vereséget

Titi120 2009.05.28. 14:03:26

Nem tudom előjöt -e már, de valaki elmagyarázná Sir Hubba Bubba (ezt már lenyúltam :) tegnapi cseréit ?

Tisztán látszódott, hogy 1-0 után csak nyomozták a labdát, erre lehozott egy védekező középpályást (Andersson-t) egy csatár helyett, hogy a második félidőben még véletlenül se legyen náluk a labda. Nem is volt. Majd tovább tetézte ezt a Park - Berbatov cserével.

Ezek után maradt cicának az egy szem Carrick a középpálya közepén, Berbatov meg zsebredugott kézzel kő - papír -ollózott Tevezzel eközben a kezdőkörben.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.05.28. 14:05:29

@Titi120: hát igen. vannak többen, akik nem értik (pl én is).

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.05.28. 14:07:10

@kroos: nem lehet, hanem bizots, ezt már csak jobban tudom, mint Te...a vezetéknevem:)

Tegnap éppen vágtam 2 gólt, majd kapussérülés miatt beálltam a kapuba és mentettem egy pontot a csapatnak... ennyit a hülyeségről... :)

Sath 2009.05.28. 14:13:43

@popp: Természetesen, de megmondom őszintén én mindig is tiszteltem az Öreg lovagot, és fel sem merült bennem hogy esetleg másképp viselkedne...

Mondjuk ez után a döntő után még Mourinhonak sem lenne egyéb sansza, mint gratulálni :D, patyolat tiszta, egyértelmű győzelem.

ZenZo 2009.05.28. 14:15:24

@pattopo: @popp:
persze hogy elfogult vagyok, a normális szurkoló az is. Vannak persze "univerzális" szurkolók, akik teszem azt Real szurkerek, de közben szeretik a Chelseat, meg a Poolt, meg a Spurst is... (na számomra az ilyen nem szurkoló).

Ettől azonban soha nem állítottam, hogy azt a focit, amit a Barca játszik, azt bármely más csapat utánuk tudná csinálni - nem. Ők ezt professzionális szinten űzik jelenleg, és ebben senki meg sem közelíti őket. De van saját játéka a ManUnak is - más kérdés, hogy tegnap ebből nem sokat villatotak meg. A Chelseanek, mint gyorsan feltörő és formálódó csapatnak jelenleg nincs még konkrét játéka, így inkább a visszahúzódós, eredménytartós, kevés gólos JM-i játékra húzzák rá, hogy na ez Chelsea, vagy amiről nemrég heinrichhel és potevel (meg ki tudja még kivel) beszélgettünk, a kemény fizikai játék az talán, ami a sajátja. Készséggel elismerem, hogy 2-0 után a Chelsea a tegnapi meccsen a saját térfeléről nem tette volna ki a lábát. Nem is állítottam ennek az ellenkezőjét, azaz nem azt akartam én kihozni ebből, hogy a Chelsea aztán iszonyat látványos focit játszik, a Barca pedig egy nagy rakás sz*r, csak számomra kicsit túlerőltetett ez a "feltétel nélküli támadójáték", amit csak a Barca játszik, és az mindig szép és jó. És most, hogy ők lettek a BL győztesek, ennek aztán mindenki örüljön, mert győzött a foci. Lehet, hogy bennem van a hiba. De ahogyan a VB-n sem a brazil, úgy a klubfutballban sem a Barca a stílusom. Nekem nem az a foci, hogy meghalok a szépségben. Ezt ha tetszik visszavezethetjük oda, hogy én magam is inkább atletikus futballista voltam, mint cselkirály, így már fiatalon is inkább a tempó és az iram volt, ami inkább megfogott, mint a labdafényezés. (máramennyit ugye fociztam, s nem csak hobbiból, mint most :) ).

Sath 2009.05.28. 14:19:15

@ZenZo: vagyis arra akarsz kilyukadni, hogy nem tudsz 3 dekázni, ugye? :D

(kihagyhatatlan poén, bocs)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.28. 14:24:58

@Blaugrana:

A stadion-téma az egyik kedvencem. Annyit fűznék hozzá, hogy Spanyolországban és Angliában gyakorlatilag teljesen megszüntették az állóhelyeket. Németországban nem. Ott még az olyan csodastadionokban is, mint a frankfurti vagy a gelsenkircheni, vannak állóhelyes szektorok. Mondani sem kell, hogy ez mennyire megdobja a kapacitást. Valójában szerintem Európa leggazdagabb stadionkínálata Anglia mellett Spanyolországban van. (_benito írása után böngészgettem kicsit a témában.) De a kapacitás kisebb, pont azért, mert mindegyik hely ülőhely, még Almeríában vagy Huelvában is.

@popp:

Nem vonom kétségbe, hogy azok is jó meccsek voltak (egy részüket láttam is), az elfogultságodat pedig nagyon is tisztelem, de az év meccse címre nálam a következő összecsapások pályáznak:

Villarreal-Atlético 4-4
Valencia-Villarreal 3-3
Atlético-Villarreal 3-2
Atlético-Barcelona 4-3 (igen, bármennyire is idegesített akkor)
(és ha már itt tartunk:) Barca-Atlético 6-1
Real Madrid-Barcelona 2-6

No és persze:

MU-Liverpool 1-4
Chelsea-Liverpool 4-4
Liverpool-Arsenal 4-4
Chelsea-Barca 1-1
Barcelona-Bayern 4-0 (az az első félidő...)

És hát a tegnapi döntőt sem fog egy darabig elfelejteni...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 14:27:53

@kroos: Persze, hogy van védekező feladata, de attól még nem védekezőközéppályás szerintem. De definíciókon tényleg kár össszeveszni.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.05.28. 14:29:30

Talán bunkóság a korábbi kommentek legalább felületes átolvasása nélkül véleményt nyílvánítani, de a cikkre reagálnék, a glory-nemglory vitába most nem szálnék bele. Helyette jelezném, hogy az NST három pontjából mindháromra választ kaptunk tegnap este:

1. igen, Fergusson neki mert menni a Barcának, még akkor is, ha a felállás védekezésre készülést jelzett.
2. igen, a zsenialitás döntött: még Henry sem tudta megcsinálni azt, ugyanezen a meccsen, ahogy, amilyen helyzetből Eto'o az első gólt lőtte.
3. A BL döntőnél nem sok fontosabb meccs van. Messi most nagyon odatette magát. CR tavaly sem és idén sem volt az igazi. Szerintem eldőlt ez is ;-)


Egyébként a BL legnagyobb meglepetése szavazáson "messi gólt fejel" mellé tettem az ixet, és mivel csak ez jött be, jöhet a sör :-DDDDD

kroos 2009.05.28. 14:29:56

@Csöncsön: a közeg is egész más,hiába találtok itt ki bármit.a tény az tény.csak a buli vagy 40 ezer felett akárhogy is fáj ez neked.
És már kicsit kezdem unni (mivel ma 5jére olvasom) hogy az elfogutlság a lefaszább dolog a világon amit tisztelni kell.Miért is?
Az év meccsén meg ha felsorolsz 4 spanyolt az meg komolytalan.Látszik hogy ezeket láttad.Ennyi.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.28. 14:39:14

@kroos:

Miért fájna? Én szeretem a BuLi-t.

Mint ahogy azt is elfogadom, hogy nálad az év meccsei között több német bajnoki lesz, mint spanyol.

ZenZo 2009.05.28. 14:39:47

@Sath: wehehe :) jam, négy egyébként még megy. Kockalabdával 2 sörrel a fejben... ;) nem is tudom, amikor legutóbb előjött itt (melyik topikban, passz) a téma, elgondolkodtam rajta, mikor álltam neki utoljára dekázgatni, de nyilván van tizenéve...

Sath 2009.05.28. 14:43:56

@ZenZo: én múlt hétvégén nagyon rákattantam :D
Nagybátyámnál volt kerti sütögetés, szép idő, szép zöld gyep, és nicsak ott egy laszti a fűben :D

Egész délután nem beszéltem egy szót sem a családommal :D

kroos 2009.05.28. 14:44:12

@Csöncsön:
csöncsön,csöncsön.
régebben erre simán azt mondtad volna hogy jobbak a spanyol stadionok mert a barca 4-0ra verte a Bayernt. Te se vagy már a régi...:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.28. 14:52:57

@kroos:

Nem tudom, hogy bizonyítsam be, hogy nekem a '90-es években hosszú esztendőkön át a Bundesliga volt a kedvenc külföldi bajnokságom. Lenyűgözött a meccsek hangulata, a rengeteg néző, a fordulatos meccsek, hogy 0-3-nál sem adta föl senki.

Én most ezt a szellemet a spanyol ligában inkább érzem, bármennyire is sztereotipizálják néhányan agyunkba az ellenkezőjét.

A stadionok külön téma. Nyilvánvaló, hogy a legkorszerűbb stadionok Németországban vannak. De ha összehasonlítjuk a Bundesliga 2 és a Segunda División (Premiership, Serie B) stadionjait, ráeszmélünk, hogy ez az állítás így felszínes.

2009.05.28. 14:57:25

@kroos:
németben 11 stadion van 40ezer férőhely felett a 18-ból, spanyolban 7(!) a 20-ból
spanyolban sokkal nagyobbak a különbségek a kicsik és a nagyok között, míg az egyiknek 9ezres pályája van addig másiknak 94ezres

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.28. 15:05:31

@Blaugrana:

Németországban kétszer annyian laknak, mint Spanyolországban. Nézd meg, mekkora város Soria vagy Villarreal, és hasonlítsd össze Frankfurttal vagy Hannoverrel!

Nyilvánvaló, hogy a spanyol stadionok átlagban kisebbek. Amikor azt állítom, mégis ott van Anglia mellett a leggazdagabb stadionkínálat, akkor pont arra gondolok, hogy elmegy az ember egy harmincezres kisvárosba, és egyből egy olyan csinos stadiont talál, amilyen pl. a Numanciáé, amely pedig tényleg az egyik legkisebb lesz még a Segundában is. Míg ellenben egy olyan százezres német városban, mint Jéna, nem sokkal jobb a stadion (ha...), mint a nyíregyházi.

De most mocskosul offolok, úgyhogy részemről ezt a témát itt lezárom... :-)

kroos 2009.05.28. 15:17:20

@Csöncsön: zárjuk de engem érdekelne szóval majd visszatérünk rá.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.28. 15:57:24

@Csöncsön: Én nyilván odavennék még egy párat: Inter-Roma 3-3
Juve-Milan 4-2
Lazio-Roma 4-2
Roma-Cagliari 3-2
Roma-Catania 4-3
Fio-Udinese 4-2

crouchy 2009.05.28. 17:08:42

@clfo: "tw, kívánom luis garciának és az összes többi pool kukásnak hogy jövőre is egy MU bukta legyen a legnagyobb öröm a szezonukban.
EZ A szánalmas! :D "

Te, ezzel a képpel szerintem semmire ne mondjad azt h szánalmas

one united 2009.05.28. 17:35:45

@freiwald: megvan nektek a Hepaj legújabb száma?

Ferguson 2009.05.28. 17:56:58

@Csöncsön: "És hát a tegnapi döntőt sem fog egy darabig elfelejteni... " - hehh :) De nem a játék miatt szerintem...

Ferguson 2009.05.28. 17:59:27

@crouchy: "Te, ezzel a képpel szerintem semmire ne mondjad azt h szánalmas" - LoooL :D Most, h mondod, most nézem csak, h a srác képén egy xardarab van a pool címerében hahaha :D

ChapMan (törölt) 2009.05.28. 18:05:08

"Messi most nagyon odatette magát. CR tavaly sem és idén sem volt az igazi. Szerintem eldőlt ez is ;-)"


LOL
süti beállítások módosítása