Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Sahtar Donyeck - Werder Bremen - az utolsó UEFA-kupa döntő

2009.05.20. 19:25 Alapvonalszippantó Hapci Benő

Szar-szemét-szar alakok vagyunk, de legfőképpen álszentek, az az igazság. Vég nélkül picsogunk az európai klubfutball helyzete felett, azért, mert minden a topklubok körül forog. Ám amikor – az UEFA-kupának köszönhetően – lehetőség volna megismerkednünk a másodvonallal, inkább csak unottan, bottal piszkálgatjuk az elénk vetett koncot: kik ezek és mégis mit akarnak tőlünk így a BL-játéknap és a bajnoki forduló között? A döntővel azért legtöbbünk kivételt tesz, így talán a ma esti összecsapás nézettsége is eléri, sőt, talán meg is haladja majd a Milan-Ligaválogatott derbiének mondjuk ötödét. Tovább után egy kis kedvcsináló az utolsó UEFA-kupa mérkőzéshez és egy bátor narratív kísérlet. 

 
Az UEFA-kupa pária-sorsa valahol azért teljesen természetes. Az élsport a legjobbak versenyéről szól, és amint – a résztvevőkön kívül – keveseket hoz lázba egy B-csoportos jégkorong-világbajnokság, vagy semleges nézőként ritkán választunk második ligás mérkőzést élvonalbeli helyett, úgy nem kell csodálkozni azon sem, ha az ipari mennyiségű BL-mérkőzés mellett nem sokan kísérték feszült figyelemmel a második számú európai kupa történéseit.   
A bennünk lakozó futball-purista voltaképpen örülhetne is a sorozat alacsony népszerűségének: játszanak csak a saját szurkolótáboruknak a csapatok; a voyeuröknek kívül tágasabb. Itt válik el a szar a víztől, mondhatnánk: az UEFA-kupában hagyományosan az ambiciózus, feltörekvő és éhes csapatok szerepelnek jól. Itt nem a – BL-zsákmányhoz képest hangyapöcsnyi –  lóvéért, hanem a dicsőségért és szurkolóik öröméért hajtanak a csapatok. Nem véletlen, hogy rendre a bizonyítani és az elithez csatlakozni próbáló országok csapatai szerepeltek jól: például a görögök, törökök, majd az utóbbi időben az oroszok. 
Idén pedig itt voltak nekünk az ukránok, akik közül végül a Sahtar ért a csúcs közelébe.
 
 
Az ő bemutatásuk előtt személyes elfogultságot jelentenék be, egyben – letérve a blogon jól kitaposott és biztonságos gatyánkból a gatyamadzagunk ösvényéről – az egyes szám első személy veszélyes vízére eveznék. Én, Alapvonalszippantó Hapci Benő, a Liverpoolban AKAROM látni Darijo Srnát. A kiváló horvát számos futballista-erénye (a teljesség igénye nélkül: kiválóan tartja a labdát, életveszélyesek a beadásai és a pontrúgásai, Delapot idézően dob be) mellett született vezéregyéniség és a Sahtar igazi ikonja. Persze nincs hiányában a balkáni furmánynak sem: borítékolható izomgörcsei a Donyeck esetleges egygólos vezetésénél az utolsó negyedórában sokakban visszatetszést keltenek majd, na de az vesse rá az első követ, ugye. Irányító szerepét a pályán sem adja fel, annak ellenére, hogy a Sahtarban – kissé homályos okokból – jobbhátvédet játszik: kifejezetten mókás látvány, ahogy a csapat játékát ebből a pozícióból szervezi.
 
A Sahtar jó szereplésében és a csapategységben nehéz lenne túlértékelni a 2003 óta Donyeckben játszó horvát szerepét. Erős a gyanúnk például, hogy a nyilvánvalóan (éljenek a sztereotípiák) élhetetlen brazil kontingenst a mellékelt képen is megcsodálható célszerszám segítségével emlékezteti sztahanovista (a klub egykori névadója) kötelességükre időről időre.
 
No igen, témánál vagyunk. Tele vannak brazillal, nem is igazi ukrán csapat, halljuk gyakran a fitymát Magyarországról. Mintha személyes sértésnek éreznénk, ha a hozzánk hasonló hosszúsági fokon, pláne – ó, borzalom! – tőlünk keletebbre található országok nyugati mintát követnének. Pedig hát nem szerepel kevesebb hazai játékos náluk, mint egy átlagos nyugat-európai élklubban (közülük elsősorban a fiatal Sami Hyypiára emlékeztető, és a Liverpoollal szintén szóba hozott Csigrinszkijt emelném ki), csak ezt tőlük valami érthetetlen logika mentén különösen rossz néven vesszük.  Ráadásul – meglehet, felületes – ismereteink szerint a donyecki medencét barokkos túlzás volna az ukrán nemzeti érzés bölcsőjének nevezni.
 
Így aztán a Sahtar szurkolóinak örömét a legkevésbé sem árnyékolná be, ha Ilsinho, Jadson, vagy éppen Fernandinho zseniális megmozdulásainak köszönhetnék, hogy imádott csapatkapitányuk a magasba emeli ma este a trófeát. Aki, nem győzöm hangsúlyozni, nagyon megérdemelné.
 
A Werder labdarúgói vélhetően kevésbé értenek ezzel egyet, ám hogy ezen kívül mit várhatunk tőlük, annak ismertetésére akad nálamnál alkalmasabb szerző a Városliget tájékán. Így át is adnám a szót blogunk egyik legismertebb televíziós szakértőjének, egyben a bundás kalandok értő krónikásának, heinrich kollégának. 
 
A Bréma szinte minden szurkoló második csapata Németországban (bár Hamburg környékén előnytelen mostanság zöldben parádézni), stílusuk alapján a Barcelona-Arsenal-Roma vonulatba passzolnak, ezek a srácok nyolcat gurítanak a Bielefeldnek, ötöt a Bayernnek, vagy a Schalkének – ha éppen olyanjuk van. Egy töredezett hajvég, vagy az otthon felejtett kedvenc Calvin Klein alsógatya megpecsételheti a csapat sorsát. Bipoláris a banda, szélsőséges hangulatingadozásaik hónapokon keresztül is eltarthatnak, és el is tartanak.
 
Nem kétséges, legalább három-hármas döntetlenre lehet számítani, majd tizenegyesekkel nyer a Bréma. Tizenegyest német játékossal kell rúgatni, ezt már alsóban is tudtuk, ráadásul itt van nekünk Tim Wiese, aki amellett, hogy simítóval viszi fel a zselét, és mellékállásban tajparasztként lép fel kisebb vidéki búcsúkon, egész príma bravúrkapus. Erre azért van nagy szükség, mert a három brémai szőrme szinte garantált, ez nekik tulajdonképpen konfekcióméret.
 
Aztán ott van a félhazai pálya, amit hívhatunk Mesut Özil balszélsőnek is. A Bundesliga fiatal sztárjai közül (nem röhög, vannak) tőle várható a legteljesebb karrier, ami alatt azt kell érteni, hogy éveken keresztül a Werder meghatározó játékosa lehet. Ennél nem több, de nem is kevesebb. Ügyes, technikás, lát a pályán, jól lő. Kicsit hisztis, kicsit vékony, és nem elég dinamikus, de amúgy csípjük. Mi is, meg ugye a törökök is. Itt a pompás alkalom, hogy a félelmetesnek mondott ukrán jobbszárny ellen élete formáját mutassa. Mindezt Diego hiányában – amitől most egy perce szomorú pandává változunk.
 
"Ezen az estén a játékommal szeretném megköszönni a szüleim, barátaim támogatását. Sosem játszottam még török stadionban, a Şükrü Saracoğluval pedig egy gyerekkori álmom teljesül, hiszen mindig is Fenerbahce szurkoló voltam. "
 
Kitartóan hiszünk a mesékben, a pozitív karmában és az UEFA-kupa szentimentális búcsújában, mikor az öreg harcos még egyszer felfújja az arcát.
 
Az megvan egyébként, hogy a Bajnokcsapatok Európa Kupája (BEK) mostanra Bajnokok Ligája, az UEFA-kupa meg Európa Liga? A kupaszerdákból csoportmeccsek lettek, már csak át kell nevezni őket fordulóra, és kész is a Szuper Liga. Észre sem fogjuk venni.
 
 

141 komment

Címkék: uefa kupa beharangozó döntő werder bremen beharang srna sahtyor donyeck

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr601134072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferguson 2009.05.20. 23:17:04

Hihetetlen, h ezek a f**z spanyol bírók MINDEN EGYES kézimunkát lefújnak. Idegesítő, mert egyrészt ez benne van a meccsben, másrészt csak tördelik a játékot. Az angol bírókat mindennél jobban becsülöm, mert nem fújják szét a meccseket...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.05.20. 23:17:26

3 brazil gól az ukrán-német döntőn, lehet az Arsenal meccseken angolozni... :)

Vul-Kahn 2009.05.20. 23:17:32

Teljesen szabályos gólt vett el az idióta spanyol bíró a Werdertől a 120. percben... Pizarro a világon semmit nem csinált, mégcsak a sokat emlegetett "apró lökés" se volt meg.
Összességében a döntőben jobban játszó csapat megverte az erősebb csapatot.

avenger13 2009.05.20. 23:20:02

hát nem szeretem a spanyol bírókat a werder második gólja szabályos volt. Hagyta fetrengeni az ukránokat, és nagyon sok mindent benézett. Nem mondom, hogy a werder nem érdemelt volna győzelmet, nagyon látszott diego hiánya, de csak egy újabb példa a játékvezetés reformjára.

füligjimmy77 2009.05.20. 23:22:40

@avenger13: ja persze. A Werder úgy konkrétan az egész meccsen szánalom volt, úgy reklamáltak, mintha taljánföldén edzőtáboroztak volna előtte, a kapus meg simán kirúgta volna a picsába a labdát, mert ugye Pitzarro bele se ért, csaka bíró már belefütyült.

nagyon halott 2009.05.20. 23:22:41

szegény pizzaro! kifogtak egy ilyen szar alakot a döntőben. a bíróra gondolok persze, kajálta a donyecki fetrengéseket. akik különben nagyon tudnak focizni, ha éppen akarnak. (nem vagyok bréma szurker különben egyáltalán)

avenger13 2009.05.20. 23:29:49

@füligjimmy77: nem mondtam, hogy a werder bármi okosat is csinált volna. de ezzel a kapus inkább beengedi a labdát, mert belefújt a bíró ez annyira vicces köszönöm. LOL!!! tényleg többször láttam már ilyet. a werder meg azért reklamált mert a spori minden szart lefújt. neked nem tűnt fel, hogy minden sahtar játékos addig feküdt a földön nagy kínok között, amíg le nem vitték és el nem indult a játék? ocsmányok voltak ezen kár kötözködni. az hogy emiatt reklamálnak azt meg meg tudom érteni. Kár érte, de az a gól teljesen szabályos volt. ja és nem vagyok werder fan, csak utálom a szar bírókat.

Vul-Kahn 2009.05.20. 23:31:54

@füligjimmy77: a sípszó márcsak akkor jött, amikor már rég a hálóban volt a labda. Talán ezek után le se kéne írnom, hogy a kapus végig koncentrált, egy pillanatra nem állt le a mozgása.
Kétségtelenül nagyon gyengén játszott a Bréma, de ez a gól akkor is szabályos volt, így a díjátadó helyett most a 11eseket néznénk, ha az UEFA nem haveri alapon osztogatna kupadöntőket teljesen fogalmatlan bíróknak. Egyáltalán ha láttak már spanyol bajnoki meccset (márpedig gondolom igen), akkor fel sem szabadna merülnie, hogy abból az országból hívjanak bírót.

Goyo 2009.05.20. 23:33:53

@Ferguson: Steve Bennett-et meg különösen. Gondolom.
Riley-nál szarabb bírót is keveset hord a hátán a Föld... Szerintem mindenhol vannak hülyék. A brit bírók hozzáállása segíti a folyamatos játékost, de közben szanaszét rúgja a sok favágó a technikás játékosokat. Nem véletlenül van olyan kevés trükk egy angol bajnokin...

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.05.20. 23:35:56

A Bréma utolsó percbeli gólja véleményes, de a bíró nem csinált nagyobb hibát. So-so, nem volt szerencséjük. Pizzarro mondjuk megérdemelte volna a gólt, nálam a meccs embere brémai részről. Ez a Srna pedig tényleg tud valamit...

füligjimmy77 2009.05.20. 23:36:57

@avenger13: Elvégre egy döntőben mindenki azonnal felpattan, ha vezetnek. Lényegtelen. A második gól egy kapu elé/kapura lőtt labda volt, Pizarro két kézzel lökdöste a védőt (persze, ez nem szabálytalan), de amúgy se volt esélye a labdához érni. A kapus meg kiindul, aztán megáll, és bambán bámul a bíróra. Ha kirúgja a pitébe, nics miről beszélni. Így a Werdernek van mivel takarózni, a lélektelen, szánalmas játékukat ez remekül elfedi. Ha 5-1 a vége, akkor se szólhattak volna semmit. A hosszabbítás utolsó tíz percébena Shaktar nagyon visszaállt, ez megbosszulta magát. Cantalejoból simán kinéztem, hogy elvezeti a meccst, de nem tette. Sok mindent lefújt, (kis falt is falut, ez kezdik elfelejteni) de következetesen tette, és ez a lényeg.

Vul-Kahn 2009.05.20. 23:39:16

Annyit tennék még hozzá az előzőhöz, hogy nem csak Spanyolországban szarok a bírók, hanem gyakorlatilag mindenhol. Németországban pl. megfigyelhető, hogy az első félidőket állandóan nagyjából 44:57 és 45:00 között lefújják, akkor is, ha sokat állt a játék, de a meccs végi hosszabbítások is jóval kevesebbek, mint lenniük kéne. Már a 3 perces hosszabbítás is kuriózum, pedig annyit már akkor is rá kell tenni, ha csak cserék voltak, semmi egyéb hosszú leállás.

avenger13 2009.05.20. 23:45:56

@füligjimmy77: nem kel fel senki, ezt értem, de amit ők műveltek az undorító volt. a pálya minden pontján összeestek és húzták az időt. Ez bizonyos szintig benne van, de hogy ezek után 4 perc minimum a hosszabbítás az is igaz. legalább ezt ismerd el.

a gólhoz.
akkor nem ugyanazt néztük. pizzaro igaz fogta a a védőt aki ugyanúgy fogta őt, ott nem történt semmi. a bíró nem csinált látványos hibát csak ezt az egyet. a werder nem volt jobb, de ha annyi is lehetett volna akkor hol volt az a sok shaktar helyzet? miért volt hosszabbítás? A második góljuknál is ha nem wiese álla kapuban simán ki lehetett volna védeni. Nem volt ennyivel jobb a shaktar. A werdernek meg hiányzott az irányítója. ez látszott. de a bíró sehol sem volt következetes, ugyanazt a szituációt figyeltem és néha így néha úgy ítélte meg. szar volt.

füligjimmy77 2009.05.20. 23:54:25

@Vul-Kahn: Ezzel viszont egyetértek, kikoptaka jó bírók mindenhonnan. Vagy a játék gyorsult ekkorát, amit már nem tudnak követni (ebben is lehet valami, megnézel egy "classicot", aztán egy mai meccset, szemmel is jól látható a különbség

@avenger13: Az első félidőben el kellett volna dönteni ezt a meccset, egy távoli, nemis túl jól helyezett lövést bevédtek, én nem vagyok nagy ukrán fan (ej, de finom voltam), de semmi kivetnivalót nem találtam, igaz, kapcsolgattam a varázsdobozt, mert a Werder játéka felnymta a savamat. Akkor kerültek mögéjük a széleken, amikor akartak, 60-40 labdabirtoklás, és nem meddő mezőnyfölény. Szerintem egy góllal biztosan jobbak voltak, a WErder a gólját találta, amásodik már erős túlzás lett volna. Szerintem Pizarro lökött, két kézzel (igaz, két aprót, de épp elég), végigugatta a meccset, akárcsaka többi Brema játékos, akik széttárt karokkal néztek egymásra, hogy akkor most mi van, mérnemcsinálsz mán valami koma. Bár az, hogy ugyanazt tényleg ennyira másképp látjuk... hiba van a mátrixban. Nem ez volt a legjobb UEF kupa döntő, de a tavalyit felülmúlta, hülyén ért véget. Zárom soraimat, mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát ;)

smartdrive 2009.05.21. 00:09:26

ezek komolyan nem értik, hogy semmi értelme csinálni egy MÁSIK csoportkör-rendszerű tornát?

Strigo 2009.05.21. 00:38:05

Mindhárom gólt brazil lőtte, igazi európai kupadöntő :)

AIR 2009.05.21. 00:54:52

@smartdrive: miért lenne értelmetlen? a csoportkör biztos pénz, a kieséses rendszer esetleges. és ha magyar csapat szerepel benne, engem milliószor jobban érdekel az európa liga x csoportja, mint a bl bármikor is. meg szerintem európa gyengébb klubcsapatokkal megáldott bajnokságainak szurkolóit is a sajátja. nem mindenki lehet hozzád hasonló multikulti-rajongó.

halareaal 2009.05.21. 01:35:43

a Sahtar megint bizonyitotta milyen erős csapat, csak azt nem értem h hogy tudtak odavissza kikapni a Sportingtól a blben. gyakorlatilag osztálykülönbség volt a 2 csapat között, ahhoz képest a Bréma egész hatékony volt.
ezek közül a barzilok közül Jadson mindenképp, de akár még 1-2 elférhetne akár a válogatott keretben. ráadásul nemrég ment el a csapatból Elano, Matuzalem és Brandao, akik szintén húzóemberek voltak. Srna meg régóta nagy sztár Horvátoban meg Ukrajnában, csomót hasonlitották Beckhamhez, nemis teljesen alaptalanul, csak az a pechje, h nem eleve vmi nyugati nagycsapathoz ment, akkor már a legmagasabban jegyzett focisták között is lehetne akár.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 01:50:08

Pizarro a gólja előtt lökött nem is egyet, vissza lehetett fújni. Alapvonalszippantó nem véletlenül dicsérte Srnát, ma is ő volt a mezőny legjobbja, a horvát válogatottban is figyeltem, nagyon nagy játékos. A Sahtar teljesen megérdemelten nyert!

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 02:17:48

@Klárensz: hát, nagy ritkán megcsípek 1-2 bajnokit, de tény, hogy inkább a Sahtar európai meccsei és a válogatott meccsek alapján tudom megítélni Srnát, aki tényleg szinte mindig a mezőny talán legjobbja volt, amikor láttam.

Alapvonalszippantó Hapci Benő · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 02:20:43

@nils_h: "Nem is tudom, láttem-e már ilyet. "

:) még a poszt megírása előtt tettem fel ugyanezt a kérdést csipetcsapatunk többi tagjának, mire szinte kórusban felelték a zsiványok, hogy INTEEEEER. :D

szbszig 2009.05.21. 05:12:44

Azért vicces, hogy már megint két olyan csapat volt az UEFA-kupa döntőjében, akik a BL-ből nagyon könnyen zúgtak ki. A Sahtar a harmatgyenge Sporting és Basel mellől nem volt képes továbbjutni (amikor Ricsi a közvetítés alatt erősnek titulálta a csoportot, alig bírtam abbahagyni a röhögést), a Werder pedig úgy előzte meg éppen csak a ciprusi Anorthosziszt, hogy a végén játszhatott a már motiválatlan és tét nélkül focizó Interrel...

Szóval kétségtelenül van valami az első bekezdésben, hogy hálátlanok vagyunk, mert az se tetszik, ha folyton a nagyokat kell nézni egymás ellen a BL-ben, és az se, ha az UEFA-kupában csak az ilyen CSZKA Moszkva, Sevilla, Zenit, Sahtar és hasonló, máshol soha semmit sem nyerő csapatok villognak, de az utóbbi években már valóban én is kezdtem így érezni.

Talán az Európa Liga majd hoz egy kis változást, bár a leírás alapján igazából én sok különbséget nem látok. Pláne ha még a kupa is marad, akkor aztán tényleg nem tudom, minek kellett most megsiratni az UEFA-kupát. Szerintem ugyanúgy megy majd tovább, mint ahogy a VVK-t is hozzávesszük az UEFA statisztikájához, vagy a BEK-ét a BL-éhez.

Amit egyébként én biztosan és elsőként eltöröltem volna, az az, hogy a BL-ből a csoportharmadikok továbbmehetnek a "második számú" európai kupába. Számomra ez mindig is érthetetlen és ellenszenves volt. Akkor annyi erővel a negyeddöntőben meg az elődöntőben vesztes csapatokat is mindig át lehetne sorolni...

szferi 2009.05.21. 07:58:06

Ritka egy balfasz, aki ezt írta:

http://sportgeza.hu/futball/2009/05/20/a_sahtar_donyecke_az_utolso_uefa-kupa/

Egyébként megérdemelten nyertek az ukránok, nekem csalódást okoztak a németek.

szferi 2009.05.21. 08:01:13

@szferi: bocsánat, én olvastam félre, nekem van még túl korán :)

Kaján Halász 2009.05.21. 09:02:07

Ha UEFA kupa, és döntő, akkor 1985!!!

nils_h 2009.05.21. 09:23:01

@Alapvonalszippantó Hapci Benő: Ja, olyant nem nézek :)
(csak ritkán és akkor is titokban, de sssssssss!)

The_Evil 2009.05.21. 09:35:52

Ha a védő teszi ugyanazt Pizarróval, mint amit Claudio csinált a védővel a gól előtt, meg sem fordul a bíró fejében, hogy tizenegyest adjon. Nem is értem akkor, hogy miért nem adta meg Pizarro gólját?? Dühítő.
És szomorú, hogy nem láthattuk Diegót, nagyon nagy élményről maradtunk le :(
Mertesacker + Almeida jelenlétében pedig az utóbbi évek magasan legszínvonalasabb dőntője lett volna.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.05.21. 09:59:01

van egy ismerősöm, aki égre-földre esküdözött, hogy özil mekkora király, és majd ő eldönti.

láttam a döntőt, újabb egy évig kussolhat az ember. :)

kroos 2009.05.21. 10:16:42

@_benito: nem sakkoztál tegnap este?

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 10:21:47

azt már tegnap meg akartam kérdezni, hogy mit keres egy UEFA-kupa döntőről szóló posztban egy Rajczi fotó?

@_benito:
az az ember nehezen viselte tegnap a kudarcot.
és az is vszínű, hogy ha nem látom a meccset, csak hallgatom a társaság okosságait, akkor idén Özil-Srna versenyfutás lesz az aranylabdáért :)

Vul-Kahn 2009.05.21. 10:49:53

@_benito: Özil mégcsak 20 éves, és már így is kihagyhatatlan embere egy közvetlenül az európai élmezőny után következő csapatnak. Tegnap nagyon nem ment neki a játék, de aki többször is látta játszani, az tudja, hogy óriási tehetség. Nem ez volt az utolsó európai kupadöntője, ebben szinte biztos vagyok.

avenger13 2009.05.21. 10:52:51

@The_Evil: sajnos a werderben sok volt a hiányzó, és ez nagyon meglátszott rajtuk. pizarro gólját én is megadtam volna, szerintem egymást fogták a védő ugyanúgy szabálytalan volt pizarroval. sehol nem fújják le ezt. és továbbra is ocsmánynak tartom ahogy sahtar játékosok dobálták magukat. jobbak voltak mint a werder, ez tény. jó lett volna a hiányzóiknélkül is megnézni a döntőt.

ZenZo 2009.05.21. 11:14:02

tegnap csak leültem a döntő elé én is, idén valahogy nem sikerült követni az UEFA-t, de a döntő mégiscsak döntő.

Jó iramú mérkőzésen érzésem szerint a(z aktuálisan) jobbik csapat győzött, megérdemelten. Azt adom, hogy a saktor játékosok fetrengésből vettek pár leckét közvetlenül a meccs előtt is, de azért a németeket sem kellett félteni, főleg, miután rájöttek, hogy a bíró "mindent" befúj. Egyébként gyanítom, hogy ha egy jó formában játszó Diego a pályán van, behúzzák a németek. Így sem játszottak teljesen alárendelt szerepet, de sokszor tényleg a tanácstalanság látszott rajtuk, s a Némethonban újjászületett Pizarro (csakadjukelcsakadjukel) felé nem sok labda jutott. Szóval a meccsről nagyjából 3 hónap múlva csak arra fogok emlékezni, hogy az ukrán csapat megérdemelten nyert, szépen járatták a labdát, míg a németek széttárt kézzel nézték végig mindezt.

A megnemadottgólról... hát, egyébként befújható, szerintem ettől függetlenül gól, de ezt a németeknek is tudni kellett volna már úgy a 20-30. perctől, hogy ha ilyen van, a bíró simán lefújja. A bíróval és a bíráskodással pedig nem foglalkozom a Chelsea-Barca óta, ezt megfogadtam (kíváncsi vagyok, meddig bírom, de a nyári szünet nagy segítség lesz, hogy ne csak 1 hónapig tartson :) ).

tb 2009.05.21. 11:14:07

érdekes, ugyanebben a városban lőtt Crespo szinte ugyanilyen gólt a Liverpoolnak, mint most Luis Adriano a Werdernek, az nem volt elég a győzelemhez, ez igen

Vul-Kahn 2009.05.21. 11:34:24

@ZenZo: "szerintem ettől függetlenül gól, de ezt a németeknek is tudni kellett volna már úgy a 20-30. perctől, hogy ha ilyen van, a bíró simán lefújja."
Értem. Szóval a Brémának nem lett volna szabad beadásokkal próbálkozni, mert tudniuk kellett volna, hogy a bíró nem fogja megadni az így született gólt. Tehát végülis az ő hibájuk, hogy az idióta panyol nem adta meg a TELJESEN SZABÁLYOS találatot.
Amúgy én is remélem, hogy eladjátok Pizzát. Ennél rosszabb döntést nem is hozhatott volna, minthogy a Chelseabe igazolt.

Messi88 2009.05.21. 11:51:56

@Vul-Kahn: ha jól tudom ennek a f*sz Cantalejo-nak ez lesz az utolsó szezonja.

Vul-Kahn 2009.05.21. 11:53:18

@Messi88: ez így van, de engem ez nem nagyon vigasztal...:)))

ZenZo 2009.05.21. 12:16:14

@Vul-Kahn: "Szóval a Brémának nem lett volna szabad beadásokkal próbálkozni, mert tudniuk kellett volna, hogy a bíró nem fogja megadni az így született gólt. Tehát végülis az ő hibájuk, hogy az idióta panyol nem adta meg a TELJESEN SZABÁLYOS találatot.

Amúgy én is remélem, hogy eladjátok Pizzát. Ennél rosszabb döntést nem is hozhatott volna, minthogy a Chelseabe igazolt."

Attól, hogy kiforgatod a szavaimat, még igaz marad: ha Pizarro nem a védővel van elfoglalva, hanem azzal, hogy belerúgjon abba a nyamvadék bőrbe egy erőteljeset, gól, és ennyi. Azért a teljesen szabályos találat nálam nem így néz ki ;)

És hát igen, rossz döntés volt, bár ezt ő sem tudhatta előre, ki tudja, mi van, ha JM marad az edző. Nekünk kellett egy BL érett, tapasztalt csatár, aki tűri a padot, erre elméletben tökéletes volt Pizarro, de sajnos a PL-be túl lassú, mire megfordul egy labdával egy csuklóstank sebességével, egy átlag angol védő háromszor körbefutja.

füligjimmy77 2009.05.21. 12:16:53

Merteacker és Diego tényleg kelett volna, de nem tudok elképzelni olyan csapatot bármilyen döntőben, amelynek egy Almeida pótlása megoldhatatlan feladat lenne. De akkor is csak kiegyenlítettebb lett volna küzdelem, nálam az ukránok akkor váltak favorittá, amikor a Marseille-t simán lecsavarták. A Basel, Sporting elleni meccseken én se értem, mi a túrót műveltek.

Vul-Kahn 2009.05.21. 12:30:33

@ZenZo: "Azért a teljesen szabályos találat nálam nem így néz ki ;)"
A teljesen szabályos gól sokféleképpen kinézhet, attól, hogy birkóztak a védővel, még az volt. Amúgy ezt te is elimerted. A szavaidat meg nem forgattam ki, csak kb olyanokat írtál, amire én mondhatnám azt, hogy a Chelseanek a 60. perc környékétől már nem kellett volna belépnie sem a Barca 16osára, mert tudhatták volna, hogy Övrebö úgysem fog semmire 11est adni. Ez valljuk be, hülyeség.
Pizarro pedig tényleg kicsit lassú az angol ligához, bár Santa Cruzról (aki a Bayernben jóval gyengébb volt, mint Pizza) is ezt gondoltam, aztán tessék. Szóval egy kisebb PL-csapatban talán ő is eredményesebb tudott volna lenni, de Spanyol- vagy Olaszo.-ban biztos, hogy nagyjából hozná a BuLi-beli teljesítményét.

avenger13 2009.05.21. 12:59:09

csak érdekességképpen. amikor a hoffenheim ennél jóval nagyobb szabálytalanság után szerzett ősszel vezetést a bayern ellen (konkrétan ibisevic a kapu elől kilökte oddot az 5ösön kívülre) majdnem mindenkinek az volt a véleménye hogy szabályos gól, hülye oddó miért esett el. Most meg egy ennél sokkal kevésbé egyértelmű szituáció után persze szabálytalan gól pizarro fellökte a védőt. Nem kell mindenbe belevinni bayern és német fóbiát. de mindegy. tudom itt mindenki szubjektív és ez rendjén is van.

kroos 2009.05.21. 13:08:14

@avenger13: egyetértek.
emellet még ,,Nem kell mindenbe belevinni bayern és német fóbiát"
nincs baj a német fóbiával kell az is.csak nem kellene elvi sikra emelni azt.

füligjimmy77 2009.05.21. 13:38:30

@avenger13: azt például biztos nem én mondtam. Én a minden apróságot le kell fújni elv híve vagyok, mert amit időnként művelnek a játékosok, - és ha a bíró nem akarja széttördelni a meccset, akkor sok disznóságot el kell engednie - már lassan elveszi akedvem. PL-t példásul ma már csak elvétve nézek. Az, hogy lassan minden csapatba bekerülhet 2-3 olyan játékos, aki csak a labdával nem tud bánni, röhej. Jégkorongban van ilyen, fociban nem kéne.

avenger13 2009.05.21. 13:54:35

@füligjimmy77: nem azt mondtam, hogy te mondtad, hanem hogy ez volt az általános vélekedés. én sem szeretem, hogy túl sok mindent elengednek. és a durva csatárokat is utálom. de a tegnapi szerintem pont nem volt akkorra szabálytalanság. a védő ugyanúgy gyűrte a csatárt mint fordítva, szerintem ez sem sokkal szabályosabb. pl. toni ellen semmit nem fújnak le. akárhogy rántják is le, tépik, sőt még ilyenkor is ellene fújnak. Lehet sokat szabálytalankodik ő is, de ez nem ok arra, hogy szubjektíven ítéljem meg az esetet..

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 14:06:44

@Vul-Kahn: @avenger13: Ó-ó, savanyú a mazsola srácok. Azt a gólt igenis vissza lehetett fújni. Azt meg hogy teljesen szabályos lett volna, betudom költői túlzásnak. A Sahtar teljesen megérdemelte ezt a győzelmet.

Egyébként én annak örülök, hogy nem mindenhol úgy fújnak, mint Angliában. Az viszont igaz, hogy egységesítni kéne a játékvezetői fölfogást.

kroos 2009.05.21. 14:08:41

@popp: Ebben a kérdésben a te véleményed a legszubjektivabb.Ha a csatár két méterre van a védötöl nálad az a gól akkor is szabálytalan.
Bezzeg ha valami olasz rugta volna akkor olyanokat irnál hogy meglehet adni-harcolt a gólért..meg ilyesmi.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 14:19:58

@kroos: Kurvára elegem van abból, hogy akármit írok német csapattal kapcsolatban megjelensz és rikoltozol, hogy szubjektív, szubjektív. Ééés, akkor már nem is ér?

Azt is elismerném nagy duzzogva, ha Werder jobb lett volna, de a Sahtar volt jobb, ha nem is sokkal, de azért egyértelműen.

A gólról meg azt mondtam visszafújható,tehát véleményes, Vul-Kahnnal ellentétben, aki teljesen szabályosnak találta. Vajon melyikünk véleménye a szubjektívebb? Mellesleg Puhl szerint is faultolt Pizarro, úgyhogy nem vagyok egyedül véleményemmel.

ZenZo 2009.05.21. 14:29:43

@popp: "Mellesleg Puhl szerint is faultolt Pizarro, úgyhogy nem vagyok egyedül véleményemmel."
Wehehe, Matricás "ettülszépafodballl" Sándorra azért én nem hivatoznék... ennyi erővel Överbö is ülhetne ott...

kroos 2009.05.21. 14:31:44

@popp: Nem erröl van szó ennek semmi köze a meccshez.Lehet nem is láttad.A lényeg volt ott egy német csapat aki kapja be Bern miatt.
Csak azt nem tudod hogy a Brema huzo emberei ,naldo,diego,pizzaro,özil nem németek és egyálltalán nem német focit játszanak.És már nem is szubjektívitásról van szó hanem arról hogy a véleményed egyszerüen hiteltelen.Pl,sikerült egyik pillanatról a másikra barca drukkeré válnod mert utálod az angolokat.
,,melyikünk véleménye a szubjektívebb"
vulkahn sosem fog annyira szeretni csapatot (és senki a földön) mint ahogy te utálni tudsz.Szóval a tied.

ZenZo 2009.05.21. 14:35:39

@Vul-Kahn: "A teljesen szabályos gól sokféleképpen kinézhet, attól, hogy birkóztak a védővel, még az volt. Amúgy ezt te is elimerted. A szavaidat meg nem forgattam ki, csak kb olyanokat írtál, amire én mondhatnám azt, hogy a Chelseanek a 60. perc környékétől már nem kellett volna belépnie sem a Barca 16osára, mert tudhatták volna, hogy Övrebö úgysem fog semmire 11est adni. Ez valljuk be, hülyeség"
Így van, elismertem, szerintem is megadható találat volt, szóval erre pontot is tehetünk.
A Chelsea-Barca vonalra térve sajnos nem hülyeség. Ezt pontosan észre kellett volna venniük (vagy észre is vették, de ahelyett, hogy lőttek volna még 1 kibeb*szott gólt, inkább arra mentek rá, hogy legyen minél több eset, ami után elmondhatják, mekkora igazságtalanság is érte őket), s nem nem kellett volna bemenni a 16-oson belülre, hanem szimplán nem a faltra kellett volna játszani; vagy akár a 16-oson kívülről tüzelni, mint állat, elvégre mégiscsak VV állt abban a nyamvadt kapuban, na de ez már az OFF OFF-ja.

avenger13 2009.05.21. 14:57:28

@popp: nekem nem savanyú, mert nem vagyok werder fan. csak pl. pont te tartozol azok közé, akik ibisevic gólját megadják, ezt meg nem. írtam, hogy jobb volt a sahtar, senki nem vitatta, de a meccset gólokra játszák és ebből egyet elvettek. ennyi.

Klárensz 2009.05.21. 15:06:49

@ZenZo: nono, Övrebot mikor választották a világ legjobb bírójának?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 15:14:59

@kroos: Hosszú leszek, de légyszíves olvasd végig kétszer-háromszor mielőtt válaszolnál és ne a saját előítéleteid lásd mondataim közé, hanem próbáld megérteni, amit írok.

Szerintem még mindig korrektebb válallni a szubjektivitást, mint véleményünket objektív valóságként beállítani. Szerinted nem vágom, hogy a Werder tele van légiósokkal? Attól még német csapat és így nem nekik drukkoltam, de ez nem befolyásolja jobban vélemnényemet, mint Vul-Kahnét vagy avangerét az, hogy ők meg nekik drukkolnak.

Az hogy hirtelen Barca drukker lettem hihetetlen baromság. Figyelj, egy angol-spanyol összecsapáson húsz évvel ezelőtt is a spanyoloknak drukkoltam (és ha már, akkor nagyon) és ez már így is lesz míg élek, de ettől még ugyanúgy örültem mikor az Atleti meggyakta a Barcát. Amiért keményen kiálltam a katalánok mellett, a gyomorforgató csalózások, melyek itt elburjánzottak, meg azért mert két meccs alapján nem éreztem annyival jobbank Chelseat, mint itt sokan.

"vulkahn sosem fog annyira szeretni csapatot (és senki a földön) mint ahogy te utálni tudsz." - szerencsére te sem vagy különb, mint én. Én német csapatok ellen szurkolok csak azért, mert németek, te meg az én véleményemet nem vagy képes akceptálni, csak azért, mert az enyém. Egyébként túlzásba esel, amikor az általam hangoztatott német foci ellenes lózungokat föl nagyítod. Nem veszem én azért olyan vérkomolyan ezeket, mint ahogy azt te gondolod, ez az amit nem vagy képes fölfogni már vagy két éve. A szurkolás nálam egy nagyon átélt játék, nem több.

De ahelyett, hogy azon spekulálnál, mit mondanék egy olasz csapat játékosának hasonló góljánál, maradjunk a Sahtar-Werder meccsnél. Szerinted melyik volt a jobb csapat a 120 perc alatt? Szerinted egyéretelműen szabályos volt-e Pizarro visszafújt gólja?

kroos 2009.05.21. 15:25:09

@popp: tulzásokba esek?
mikor elveszik kát szabályos gólunkat te meg azt irod hogy ,,legjobb ha igy szopik a bayern"?!!!
az biztos hogy nem egy Bobby Moore veszett el benned...
ki nem szarja le a meccset? kit érdekel pizza gólja?
Nem erröl van szó.Hanem arról hogy neked már most meg van a véleményed a Bayern stuttgartról,pedig a meccs csak szombaton lesz.Ez pedig nem szubjektivitás kérdése.És ennek a focihoz sincs már köze.Amit te itt müvelsz az egyszerü fasizmus.
Csak kicsiben.Gyülölködni és terjeszteni a gyülöletet.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 15:40:25

@kroos: Lol! -ne hargudj, de erre nem is reagálok!

ZenZo 2009.05.21. 15:44:00

@Klárensz: ööö Nyilasi is jó futballista volt, ha most beállítanánk a Fradiba, lehet mégsem menne neki úgy... Puhl egykor kiváló játékvezető volt, most meg azok sem azok, akik a pályán vannak.

kroos 2009.05.21. 15:48:09

@ZenZo: Puhlról azt sem kell elfelejteni hogy a pályafutása utáni szerepvállalása nem kicsit ellentmondásos és sokszor csak dacból beszél.
(esküszöm irok erröl egy postot)

ZenZo 2009.05.21. 15:56:24

@kroos: no igen, gondolom itt sokak előtt ott lebeg még a legutolsó VB legvitatottabb esete, mikor jött a "felhívjukPúlsanyit" a stúdióból, szerencsétlen meg még telefonon keresztül is jól hallhatóan úgy be volt csavarva, hogy azt sem tudta, kinek a ballagásán van, ellenben válaszolni azt kellett... :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 16:01:38

@avenger13: Nem mondhattam, hogy Ibisevics, gólja szabálytalan volt, nem is mondhattam, mert nem láttam meccst. Egyébként kifejezetten mulatatt, hogy az összes antibayernista megjegyzést az én nyakamba varrjátok.

@ZenZo: Miért te nem szoktad becsavarva vélenményezni a spori tevékenységét ;-)?

kroos 2009.05.21. 16:18:00

@popp: ,,t nem láttam meccst. " ez téged miota zavar a véleménynyilvánitásban?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 16:19:29

@kroos: Ja még annyit, hogy megint nem olvastad el, amit írtam csak indulatból idehörögtél.

,,legjobb ha igy szopik a bayern" - az ilyen a haverjaim között simán elmegy, ott hibáztam, hogy nem gondoltam az érzékeny lelketekre. Nem én veszem komolyan az efféle szúrkákat, hanem te.

Aki gyűlölködik és vörös fejjel csujjogat az is te vagy. És ha ilyen lesújtó véleménnyel vagy rólam, akkor vajon mennyire lehet hiteles, amit a véleményemről írsz? Főleg úgy, hogy az előítéleteid miatt vitatkozni se akarsz vele, csak annyit tudsz szajkózni: hiteltelen.

Amíg nem vonod vissza a fasiszta jelzőt , addig baszok a további hozzám intézett tirádáidra válaszolni, szevasz.

kroos 2009.05.21. 16:22:56

@popp: elöbb veszek fel egy Reálos Raul mezt!!!!!!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 16:28:48

@kroos: @popp:
STOP IT!

egyet már ki is vettem, hiába illett be az eheti rímeskedésbe :)

kroos 2009.05.21. 16:32:32

@pote: szerintem mind megvan.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 16:38:48

@pote: Jogos a moderáció, de én a fasisztázóst is kivenném a helyedben, de ez at dolgod, nem akarok belszólni. Egyszerúen nem mehettem el emellett szó nélkül emellett. Ez a tag folyamatosan dehonesztál, csak mert , nem állhatom kedvenc csapatát. Ha ő megsértődik minden csip-csup baromságon akkor egyszer én is megsértődhetek.

A magam részéről a témát lezárom annyival, hogy a kroos nicknevű tag hozzászólásait a továbbiakban ignorálom.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.21. 20:05:46

Annyit megjegyeznék, hogy a fasizmus nem a gyűlölködés, meg annak a terjesztése, itt komoly fogalomelcsúszások vannak. A fasizmus egy politikai ideológia, amely a tekintélyelven alapszik. Semmi köze a gyűlölködéshez, ezt a jelentéstorzítást csak az előző rendszer alatt próbálták meg elvégezni rajta.

(És a nácit keverni a fasisztával szintén komoly ostobaság, még mielőtt...)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 20:16:52

@donnelly: Így van ez, de én ebbe már nem akartam már belemenni, mert mér err is azazt kaptam volna, hogy elfogult vagyok.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.21. 20:18:45

@popp: Ja, egyértelmű. Arról vagy híres, hogy mindenütt kiállsz a fasisztoid Lazio mellett;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 20:19:04

A kezem is remeg már. Annyit azért megjegyeznék, hogy a nácizmus is fasisztoid ideológia.

avenger13 2009.05.21. 20:34:53

@popp: nem varrom a nyakadba, de nincs is kedvem megnézni, hogy kik írták. teljesen mindegy. azt remélem te is belátod, hogy ha nem a werder rúgja azt a gólt, akkor te is más szemmel néznél rá. Másrészt én nem vagyok werder fan, tök mindegy ki nyeri az uefa kupát, csak a szar bírókat utálom. Nézd meg még egyszer, ha pizza szabálytalan volt, ugyanannyi erővel 11est is lehetett volna adni. röhej.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 20:38:53

@avenger13: Az elfogultságomat sohasem tagadtam, ezzel támad a srác mindig.

nagyon halott 2009.05.21. 20:55:33

@popp: @kroos: beszarás, a szomszédok folytatását nem vártam így kölyökkoromban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 20:57:38

@nagyon halott: a diskurzusnak vége, nem lesz folytatás.

avenger13 2009.05.21. 21:12:19

@popp: nekem semmi bajom az elfogultságoddal. én is ugyanolyan elfogult vagyok a bayernnel szemben. csak szerintem nem volt pizarro szabálytalanabb mint a védő. és nem szurkolok a werdernek, nekem nagyon ellenszeves volt a sahtar dobálózása. utálom az ilyet. és ezek után ezt lefújni? a bíró minden ilyen szart bevett, és ők erre rá is játszottak. ez szerintem undorító

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 21:21:22


a srácoknak (popp, kroos) le kellene ülni egy asztalhoz, és el kellene sörözgetniük.
aztán megváltozna bennük az ellenségkép, talán.
(ott is szívesen moderálok ;)

avenger13 2009.05.21. 21:28:38

@pote: én is szeretnék ott lenni. :) megszűnne az ellenséges kép. :) :)

crouchy 2009.05.21. 21:30:34

Hát ez a vita kongeniális volt:D:D Így első blikkre én Poppra szavazok, persze nem ismerem a vita előzményeit.
De a lényeg, h minden ott volt aminek ott kell lenni egy ovis vitában. Egymásnak esünk, nem is hallgatjuk meg a másikat, bonyolult szavakat használuk rosszul, majd panaszkodunk az ovónéninek hogy a másik kezdte:)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 21:33:50

@avenger13:
ellenségkép, nem ellenséges kép
nagyon nemmindegy ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 21:38:24

@pote: biztos vagyok benne, tudnánk miről beszélgetni néhány sör mellet, moderátor sem kéne és egy-két betlijét is elfognám a srácnak. Mennek ezek a szócsaták egy ideje, beleálltam, hadd szórakozzon a jó nép. Én el is fogadom a nézőpontját, csak hát ő nem képes az enyémet. Sokszor úgy jön le, hogy el se olvassa mit írok, ebbe meg belefáradtam, ennyi.

mann 2009.05.21. 21:49:08

@popp: én szívesen odaülnék harmadiknak, hogy meglegyen az ultiparti, oszt fizetnétek mint a katonatiszt ;))))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 21:53:23

@crouchy: Könnyű ám kivülállóként középre állni és osztani egyet ide, meg egyet oda. De amikor minden második hozzászólásod után jön a riposzt, hogy elfogult vagy (sportárs kivételével;-) itt ki nem az?) és hiteltelen, ráadásul még gyűlületkeltő fasiszta, a béke tábor ellensége noch dazu, akkor elgurul a gyógyszer. Ez történt velem ma, ráadásul még genny másnapos is voltam.

Én a Pool-United szópárbajokon szórakozom hasonlóan jól ;-).

@avenger13: Oké, a véleményünk nem egyezik ezen nem fogunk összeveszni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.21. 21:55:52

@mann: Gyönyörű parti lenne egy bayernista, egy MU-s és egy romanista.

avenger13 2009.05.21. 21:57:29

@pote: bocs félreolvastam :)

@popp: persze, lesz ez még így... :)

crouchy 2009.05.21. 21:57:47

@popp: igen könnyű. És az is könnyű hogy egyfolytában hajtogatom a sérelmeitmet, miközben a másik is hajtogatja. Nyilván a pool-mu vitákba kívülállóként te is sokszor látod, hogy a vitának semmi értelme. Most is ez a helyzet. És ketten kelletek hozzá hogy megoldjátok ez tény

De összességében én nagyon köszönöm nektek, mert szar napom volt, feldobtátok:)

mann 2009.05.21. 22:06:12

@popp: bizony-bizony, mert a terített piros rekontra bajnokságfüggetlen ;))

crouchy 2009.05.21. 22:12:07

ez a legjobb:
kezdet: "tulzásokba esek?"
vége: "Amit te itt müvelsz az egyszerü fasizmus.
Csak kicsiben.Gyülölködni és terjeszteni a gyülöletet. "

ott a válasz:)

crouchy 2009.05.21. 22:15:03

Na peace és jó éjszakát!

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.05.21. 22:16:11

@mann:
tarokkozni nem tud valaki?
nagyon hiányzik...

crouchy 2009.05.21. 22:23:38

@pote: hát én úgy ismerek kb 20 ember aki tud, de lesznek itt is bőven szerintem:)

mann 2009.05.21. 22:25:51

@pote: nekem az kimaradt, fater nem tudott :)

kroos 2009.05.22. 07:11:43

@donnelly: azért ez nem egészen igy van de nem akarok belemenni mert nagyon off a dolog.
De csak annyit hogy van olyan válfaja aminek nincs köze a rasszizmushoz.Több féle értelmezése is van a szónak amellyel több könyvet megtöltöttek már .
Szóval én nem fogalomelcsúszásnak nevezném,inkább sajátos értelmezésnek.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.22. 11:40:43

@kroos: De igen, meg vagy csúszva. A fasizmusnak alapvetően semmi köze a rasszizmushoz. Nem minden szélsőjobboldali politikai irányzat/ideológia fasizmus, csak a felületes média, illetve a kommunista ideológia ezeket mind egy kalap alá veszi/vette.

kroos 2009.05.22. 12:32:15

@donnelly: ? megvagyok csuszva,és te majdnem ugyanazt irod le mint én....

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.22. 21:46:42

@kroos: Szerintem rohadtul nem, de lehet, hogy én is meg vagyok csúszva...:)

halareaal 2009.05.23. 23:30:38

Pizzarro egyébként ellőkte Csirginszkijszit a gól előtt, az a vicces az egészben.
süti beállítások módosítása