Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Három dolog a BL-elődöntőhöz

2009.04.28. 17:00 _benito

Talán a világ két legjobb csapata találkozik kedd este a Bajnokok Ligájában. Ezt úgy értjük, hogy szerintünk a Barcelona és a Chelsea is jobb csapat, mint a másik ág két elődöntőse, így ha odáig nem is merészkednénk, hogy előrehozott döntőnek tituláljuk a meccset, mindenképpen jó focira számítunk. Guardiola is megmondta, hogy minél nagyobb előnnyel akarnak Londoban utazni, és Hiddink is mondott már bölcsebbet annál, hogy „aki beáll védekezni a Barcelona ellen, azt szétszedik”. A meccs előtti bla-bla ugyan nem jelent semmit, de ebben az esetben hitelt kell adnunk neki: a Barcelonának igenis van miért tartania az angoloktól, a Chelsea pedig a világ legjobb támadóival rendelkező csapat otthonába készül.

1.    A számos párharcot illető kérdés közül a legfontosabb, hogy mire képesek a katalánok egy igazán erős ellenféllel szemben. Mert a Hercules Allicante ellen a Bodajk is villog, és eddig Európában nem nagyon tették próbára a katalánokat. A Chelsea már más tészta, igazi erőpróba lesz ez – mindenki nagy örömére.
2.    Ez már egy egészen más Chelsea, mint a Scolari vezette szedett-vedett banda volt. Hiddink zsenialitása pedig esélyt kínál az angoloknak, mert most valóban nagyon együtt van a csapat, ha valahol az angolok erősebbek, akkor az a kispad (meg a lelátó, de az a közhiedelemmel ellentétben ezen a szinten már nem számít).
3.    Ugye a Chelsea nagy előnye, hogy van egy Essien, akit rá lehet állítani az ellenfél passzokért felelős támadójára, és akkor ki van nyiffantva az ellenség. De könyörgöm, ebben a Barcelonában kire állítod rá a ghánai terminátort?

323 komment

Címkék: bl három dolog beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr331091781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.28. 23:51:53

@giacomo:

Hát ha egy BL-győzelemre törő csapatnak az az egyetlen egy esélye, hogy 10 emberrel beáll a saját 16-osára, és utána triumfál, hogy bibí, ugyehogy nem tudtok gólt lőni, akkor az a csapat nem érdemel BL-győzelmet, mert ilyet még a Numancia is tudott ősszel, csak egy fokkal eredményesebben.

Ferguson 2009.04.28. 23:54:29

@Csöncsön: És ezt te mondod meg, h ki érdemel bl győzelmet...? LoooL :D Az érdemli meg, aki megnyeri. ill. ez nem érdem kérdése, hanem mindig eggyel többet kell rúgni, mint az ellenfél... Nem kell a focit érdem - nem érdem alapján túlbonyolítani.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.28. 23:58:43

@Ferguson:

Persze, ez jogos. Csak akkor ne csodálkozzatok, hogy nem a szívem csücske az úgynevezett brit futball. :-)

Természetesen megérdemelte a Chelsea a 0-0-t, hiszen nem esett gól a mérkőzésen. a 20-3-as kapuralövési arányra, a 70-30%-os labdabirtoklásra, a 10-1-es szögletarányra valamint a sorsdöntő helyzetekben rendre a Barca ellen ítélő játékvezetésre pedig csak én, egyszeri szurkoló fogok emlékezni...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:00:21

@Csöncsön:

55-45% volt a labdabirtoklási adat (a BBC szerint). számomra is meglepő egy kicsit, de ez van.

nasteey 2009.04.29. 00:01:11

@Ferguson: Ja, csak aztán nehogy beleunjanak páran ebbe a sportágba. Amennyien beleszerettek a fociba a 4-4-es Chelsea - Pool-on, annyian szerettek most ki belőle (nyílván sarkított a példám).

Szóval ki lehetne találni ez ellen valamit, mert ugye nem kérdés, hogy milyen meccsek vonzzák a nézőket.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:01:44

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

a 70:30% az inkább az esélyek a továbbjutásra, na de az meg nem a Barca javára.

SZVSZ, SZVSZ, nem győzöm ismételni; SZVSZ!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:02:23

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Az UEFA honlapja szerint 65-35.

Számomra is meglepő kicsit, mert amikor egyszer kiírták a képernyőre, még 70-30% volt, és nem úgy vettem észre, mintha az utolsó tíz percre nagyon elvesztette volna a Barca a labdát vagy a fonalat.

undertow 2009.04.29. 00:02:47

@Csöncsön: az triumfál aki több gólt lő. a barcának sikerült ma?
majd a jövő héten lehet tovább próbálkozni...

Dzsúd Horse 2009.04.29. 00:03:07

@Csöncsön: Reméljük gyorsan elfelejted a meccset, mondjuk azért mert hétvégén Messi mesterhármasával a Barcelona megnyeri a Classicot. Láttunk már ilyet.

Ferguson 2009.04.29. 00:03:59

A mai meccs leglátványosabb eleme a meccs előtti szurkolói élőkép volt :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:04:22

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Amúgy meg szerintem a Barca az esélyesebb.

Ha összehasonlítjuk a tavalyi MU elleni párharccal, akkor legalább négy tényező szól a Barca mellett, és csak kettő ellene.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.29. 00:05:13

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: '55-45% volt a labdabirtoklási adat (a BBC szerint). számomra is meglepő egy kicsit, de ez van.'

Az UEFA honlapján 65-35% van, a csőlátású brit sajtót ismerve (meg főleg a meccset látva) nem kérdés, kinek kell hinni :)

SZVSZ ezt az arányszámot a továbbjutási esélyekre is lehet használni.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:05:55

@Csöncsön:

az utolsó 10 percre a Chelsea vesztette el a fonalat, ami meglepő volt, mintha elfáradtak volna (főleg fejben)

sporttárs 2009.04.29. 00:06:31

@Pesszimista Pista: A sztratoszférából speciel a Chelsea húzta vissza őket, bocs, dehogy őket, titeket..., mert nemcsak szerette volna, hanem ki is védekezte a meccset. Ilyenre nem nagyon voltak képesek a korábbi ellenfelek. Semmi meglepő nem történt, mégsem tudott nemcsak villogni, nyerni sem a Barca.

Vagyis megérkeztünk a Földre, amitől még simán megnyerhetik a BL-t is, csak a más dimenziókat hagyjuk.

giacomo 2009.04.29. 00:07:10

@Tika_: Csak amit laikus focikedvelőként érzek. Nekem a spanyol bajnokság lassabbnak, határozatlanabbnak és körülményesebbnek tűnik, mint az angol. (Azért ahhoz hasonlítom, mert abból nézek legtöbbet és átlagában talán azt kedvelem legjobban.) A Barca ebben a mezőnyben idén messze a legjobb csapat, azt játszhatják, amit a legjobban tudnak (amennyire meg tudom ítélni), érdemi ellenfél (főleg a Nou Campban) alig. Finom, technikás, elegáns strandfoci, ami a lányoknak is tetszik. Néhány kislányos természetű spíler (Messi, Eto'o).

Komolyabb kihívásokat érdemlő csapat, akkor is, ha véletlenül a Real megelőzné őket. A Real mostanában csak egy jó Bayern.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:07:47

@nasteey: tetszettek volna 2 gólt lőni, mint akkor a Liverpool... más meccset láttunk volna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:07:53

@nasteey:

Ja igen, a szögletarányban tévedtem. Nem 10-1, hanem 10-2.

És tényleg, mondta is Hajdú B. Szögletet rúgott a Chelsea, máris gólhelyzetbe került a Barca. Többször ilyen hibát nem fognak elkövetni...

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.29. 00:10:14

@sporttárs: a mindenen áthaladó ágyúgolyó, és a mindent megállító fal esete. Egyébként a negyedik dimenzióban rombolni nem ugyanaz, mint a negyedik dimenzióban építeni :)

undertow 2009.04.29. 00:10:39

@heinrich:
a csőlátású brit skysports 70-30at ír :D
egyanez a csőlátású brit sajtó a meccs elött meg inkább a barca faszát szopkodta. de igen, minden bizonnyal ismered a csőlátású brit sajtót :DDDDD

sporttárs 2009.04.29. 00:11:06

@nasteey: Bocs, szerintem ez hülyeség. Pont erre lehetett számítani, nem újabb 4-4-re. Hogy a Barca-szurkolók mit szerettek volna, az egy dolog, józanon ők sem hihették, hogy majd nekiáll rohamozni a Chelsea aztán számolgatja a kapott gólokat.
Azt meg tudni lehetett, hogy ha védekeznek, az nem a Getafe szintje lesz.

Nem volt itt semmi csalódás. A visszavágó sem látványos lesz, ellenben izgalmas. Ha a Barcelona képes lesz egy teljes kupakörben rúgott gól nélkül maradni, megérdemli a kiesést, de erre azért kevesen fiogadnának.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:12:11

@giacomo:

Ne hidd, hogy dettóra ugyanezt a játékot a Numancia nem tudta ellenük. Csak hát az ilyesmi 10 meccsből nagyjából háromszor jön be. Most a Chelsea-nek szerencséje volt, és bejött. Valószínűleg rajta volt a Barcán a Clásico miatti lélektani teher, és fél (na jó, negyed) aggyal már a Bernabéuban jártak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:13:53

@sporttárs: "Azt meg tudni lehetett, hogy ha védekeznek, az nem a Getafe szintje lesz."

Újabb öngólt lőttél. A Getafe 1-1-et játszott a Camp Nouban. Szerintem azzal most boldogabb lenne a Chelsea...

Dzsúd Horse 2009.04.29. 00:14:07

@heinrich: "Egyébként a negyedik dimenzióban rombolni nem ugyanaz, mint a negyedik dimenzióban építeni." lol

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:14:16

@heinrich: hát, nem tudom, én nem vagyok a védekező foci megszállottja, de ilyen elképesztő védekezőteljesítményt egész szezonban nem láttam (nem csak a Chelseatől nem, senkitől).

giacomo 2009.04.29. 00:14:20

@heinrich: "Nem mondtam, hogy van más esélyük, csak bosszant. A Barca jönne a lírai dallamaival, de abban a pillanatban rázendít az angol trash metál."

Értelek, de a lírához elvileg basszolna a vér, izzadtság, ilyesmik. Amúgy kissé olyan, mint a szinkronúszás.


@Csöncsön: "Hát ha egy BL-győzelemre törő csapatnak az az egyetlen egy esélye, hogy 10 emberrel beáll a saját 16-osára, és utána triumfál, hogy bibí, ugyehogy nem tudtok gólt lőni, akkor az a csapat nem érdemel BL-győzelmet, mert ilyet még a Numancia is tudott ősszel, csak egy fokkal eredményesebben."

Ez benne van ebben a lebonyolítási rendszerben. Amúgy jogos, de a visszavágó után kellene megítélnünk. Egyébként a Barca szerintem is simán továbbjuthat, még mindig kétesélyes, eddig Chelsea előnnyel.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.29. 00:14:44

@undertow: már azon is meg vagyok lepve, hogy a meccs kapcsán leírták a Barca nevét is. Az angoloknak egy dolog létezik, és az a PL, minden más ügyben teljesen el vannak tévedve.

undertow 2009.04.29. 00:15:18

@Csöncsön:
ROTFLMAOPIMP
igen, csak a barca nem koncentrált eléggé, amúgy a chelseanek fogalma nem volt hogy kéne védekezni :DDD
mééééééééééééég :D

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.29. 00:16:04

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: kevés Juve meccset néztél a kilencvenes években :D

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:16:17

@heinrich: ez nagyon igaz :D azzal a megszorítással, hogy azokról a csaptokról, akik időnként játszanak brit csapatokkal, legalább hallottak harangozni.

undertow 2009.04.29. 00:16:38

@heinrich:
nyilván meg vagy lepve, hiszen láthatóan nem olvasod. de a vélemény az megvan.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:17:18

@undertow:

Hát volt vagy öt-hat helyzet, amelyhez a Chelsea védekezésének már köze sem volt. Higgadtabb fejjel ez is lehetett volna 4-0.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 00:18:06

@Csöncsön: "A Getafe 1-1-et játszott a Camp Nouban"

Úúú mekkora gól is volt az..vagy mekkora Valdes-baki, vagy mekkora védelmi baki. Nem emlékszem rá, de tuti Marquez hibázott, ma is adott egy gólpasszt Drogbának.

Messi88 2009.04.29. 00:18:37

Hogy lehet szeretni ezt a Chelsea-t ? Valaki magyarázza el! Nem értem...Próbálok belegondolni. Ülök a TV előtt, nézem ahogy a csapatom 11 emberrel védekezik...Aztán ha továbbjutnak vmi makker góllal akkor felugrok a fotelból és diadalmasan lengetem a karom, v. mi? Mire lehettek így büszkék. Ha az én csapatom játszana ilyen felfogásban, inkább elsírnám magam, akár továbbmennek akár nem

undertow 2009.04.29. 00:18:51

@Csöncsön:
és egyet se sikerült berúgni ennek a gagyi védelemnek? mekkora fos ez a barca :DDDDDDDDDD

értelmetlen_nevű 2009.04.29. 00:21:50

@Messi88:
Ajánlott irodalom: Chelsea-Liverpool 4:4

undertow 2009.04.29. 00:22:14

@Messi88:
és minden bizonnyal adnánk is a véleményedre, ha legalább pár olyan chelsea meccset láttál volna idén, amikor nem barcelonában játszott a csapat. ami esélytelen, hiszen az elöző bl körben se nézted meg a chelsea-pool meccseket...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:22:37

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Soroljam?

Krkics fejesénél már sehol nem volt a védelem.

Eto'o helyzetét óriási bravúrral védte Cech. Egy higgadt Eto'o azt megoldja.

Henry lövése teljesen tisztán. Megint Cech-bravúr.

Legalább két tiszta helyzetet lesre intett a partjelző. Mindkettő ajtó-ablak lett volna.

Most hirtelen nem jut eszembe több, de volt még.

takibacsi 2009.04.29. 00:23:00

Puyol egyszer szabálytalankodott=1 sárga
Toure 1-szer= 1 sárga
Mikel 4-szer=0 sárga
Ballack 3-szor (ebből egy ütés)=1 sárga (nem az ütésért)
Essien 3-szor =0 sárga
Malouda 3-szor=0 sárga
Alex 3-szor= 1 sárga

elmaradt 11es, elmaradt kiállítások... ilyenre mondják azt h "nem akarta eldönteni a bíró"... csak éppen ezzel döntötte el

bejött a manchesteri tuti recept: fogj ki egy beszari bírót és rúgj agyon mindenkit... éljen a foci!

Messi88 2009.04.29. 00:23:05

@értelmetlen_nevű: Ja előtte levő években meg 100 db 0-0. Jobbat mondjál

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:23:34

@Messi88: akinek kalapácsa van, az mindenhol szöget lát, szól a mondás. na ez a mai meccs alapján nem éppen a Chelseare igaz... ha összehasonlítod az utóbbi pár meccsüket, inkább egy elég jól felszerelt szerszámostáskát sejthetsz a háttérben.

Messi88 2009.04.29. 00:25:11

@undertow: néztem én már elég Cselszar meccset...sajnos. Valahogy Mourinho szelleme még belengi a bagázst.Sajnos.

undertow 2009.04.29. 00:25:42

nagyon remélem, hogy valami megpattanós lampard góllal nyerünk londonban, hatalmas sírás lenne itt :D
könnyen lehet, hogy a vendég öltöző is megint romokban végezné, mint 2005ben :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:26:10

@takibacsi:

Ja tényleg, a 11-es. Az sem a Chelsea szenzációs védekezésén múlt...

Messi88 2009.04.29. 00:26:41

mondjatok egyetlen Barca meccset is amikor ennyire beálltak volna

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:27:07

@takibacsi: én azt abszolút megértem, ha valakit, pláne Barca-szurkolóként, bántott a Chelsea valóban kemény játéka, csak kicsit furcsa ezt abból a spanyol bajnokságból kiszólva hangoztatni, ahol (amennyire figyelem) meccsenként két piros az átlag.

Messi88 2009.04.29. 00:27:34

mindegy célfutball, tudom, tudom

Messi88 2009.04.29. 00:28:06

akkor csak nézegessétek, ha ennyire tetszik, én biztos nem fogom

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:28:23

@takibacsi:

Manchesteri és Real Madrid-recept. Ugyanígy játszott a Madrid is a Camp Nouban. De akkor egy gondolattal frissebb és motiváltabb volt a Barca. Most szerintem akárhogy is, de fejükben volt, hogy a hét meccse nem ez.

undertow 2009.04.29. 00:30:37

@Messi88:
minden bizonnyal egy kezeden meg tudnád számolni ezeket a meccseket, ezt minden hozzáértő megszólalásoddal bizonyítod :)
és nyilván nem vagy elfogult, egy csöppet sem.
halló, arra emlékszel amikor 4et rámolt ez a chelsea a barcának a stamford bridgen? és amikor 3at? nyugi csak ugratlak, a chelsea soha nem lőtt még 2nél több gólt egy meccsen ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:32:18

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Pont ez az. Ha ez spanyol bajnoki lett volna, nem maradnak teljes létszámban a Chelsea-játékosok, az biztos. Ezzel a felfogással persze nem feltétlenül kell egyetérteni (szerintem hülyék a spanyol bírók), de ehhez hozzászokhat egy néző és egy csapat. Vagyis a bíróküldés egyértelműen a vendégeknek kedvezett.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 00:35:03

@undertow: és te emlékszel amikor 5 vágott a Barca a Chelseanek ? Vagy arra hogy hány BL-t nyert a Chelsea ? Vagy az Abramovics előtti időkre ? :DDD ilyeneket bárki tud mondani

nasteey 2009.04.29. 00:35:25

@értelmetlen_nevű: Mellé kötelező az összes többi Chelsea - Liverpool (és fordítva). Ebből egy, ami nézhető (annak viszont tényleg nem utolsó).

De úgy érzem felesleges ismét a szájtépés, mindenkinek más a szép ebben a sportban. Nekem leginkább az, amit a Barca képvisel, nyílván ezért szurkolok nekik. Más biztosan értékeli ezt a játéktördelős, alkalomra várós focit is, amit érthető módon nehezebben tolerál, aki ellen játsszák.

Folyt. köv. jövő szerdán. :)

takibacsi 2009.04.29. 00:35:42

@Csöncsön: de nem működne az egész, ha nem lenne hozzá egy bíró, egy korrekt és tökös spori nem félne befújni a 100%-os tizit és kiállítani a kirívóan sportszerűtlen játékosokat

mert ez nyílván nem csalás, egyszerűen tudják az ilyen favágó csapatok h a BL ilyen szakaszában már nem mernek fontos döntést hozni a bírók, a focit szeretők szembeköpése az egész bírói felfogás, emiatt esett ki tavaly is a barca, most is ezért fog... drogba műesése után bevágnak egy szabadot és onnantól lehet lábat törni büntetlenül... az angol foci diadala... LOL

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:38:12

@Csöncsön: és egy spanyol bíró Puyolt a pályán hagyta volna? ;)

még valami: Drogba szokásos gusztustalan formáját hozta, de (ó, horror!) nekem pl. Iniesta sem lopta be magát a szívembe a mai meccsen. szóval tény, hogy faragták (és általában faragják) a Barca-játékosokat, de azért (pláne a Camp Nouban) mintha ők is mindent elkövetnének azért, hogy ezt a bíró is így lássa, nincs igazam?

Tika_ 2009.04.29. 00:41:45

meccsel kapcsolatos bölcsességeimmel holnap fogom megbüntetni a tisztelt egybegyűlteket :D, addig csak 2 kérdés:

Figyelem! NO OFFENSE! Csak _tényleg_ nem értem, és _tényleg_ kíváncsi vagyok.

1. Miért néznek a Real szurkolók Barca meccset?? Nekem, mint Barca szurkolónak eszembe nem jutna Real meccset nézni. (Meg mondjuk mást se, mert nem szórakoztatna.) A Chelsea szurkolók néznek MU meccseket? Az MU szurkerek Poolt? popp, te nézed az Inter meccseit?

2. Miért szurkol valaki a Chelsea-nek? Mi az, ami szimpatikus bennük? Mi fogja meg, mitől jobb, más ez a csapat, mint a többi? Hangsúlyozom, nem b*szogatni akarok! Csak azt tudom, hogy a Bayern küzd, a Milan reteszel, az Arsenal fiatal, az MU az erő, a Juve a csapat, stb. Ilyeneket a Chelseare nem tudok mondani. Biztos azért, mert nem ismerem eléggé. Szeretném legalább ezt megtudni.

köszönöm a válaszokat

OFF
soha ne vegyetek Power Pro STR8 sprayt! a szaga - mert illatnak nevezni eufemizmus lenne - talán a koróéra vagy csalánéra emlékeztet, de még azok is jobbak

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.29. 00:41:52

@undertow: ezek szerint az angol újságok 90%-ban nem az angol fociról írnak... aki meg kontinentális focival foglalkozik, az véletlenül sem angol (Gabriele Marcotti, Guillem Balague, Raphael Honigstein, Uli Hesse Lichtenberger stb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:46:28

@Tika_:

1. Én mindenféle meccset nézek, amit csak meg tudok nézni. Máskülönben a "saját" csapatom játékerejét sem tudnám megközelítőleg sem reálisan megítélni.

2. Voltak jó Chelsea-k is. Egyébként a mostani is az, csak hát senki sem akar 6-0-ra kikapni. Meg hát hogy ki miért szorít egy csapatért, az mindig szubjektív, rejtélyes okokra vezethető vissza.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:47:39

@takibacsi:

Ebben mi teljesen egyetértünk. Látszott a bírón, hogy gyáva.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 00:48:55

@Tika_:

1. Ezt én se értem. Én Realt csak Classicon látok, akkor se szívesen :)

2. Szerintem az szurkol nekik, aki nem nézi minden meccsüket, csak az eredményeket. Ezt még Mourinho idején szokták meg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:49:14

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Iniesta mindig csak akkor feküdt le, amikor tényleg fölrúgták. Egyszerűen villámgyors játékos, és sokszor csak a lassításon látni, hogy tényleg odaléptek neki, méghozzá elég durván.

sporttárs 2009.04.29. 00:50:31

Pont ugyanazokat a sértett reakciókat olvasom, mint a Real-Pool után. Undorító felfogás, szar bíró, antifoci.
Amiből indirekt az következik, hogy ha az ellenfél elég hülye vagy túl gyenge, a bíró pedig mindent befúj, akkor nincs esély a Barca ellen. Ezt akarnátok közölni? Kötve hiszem.

Majd ha valaki elemezni szeretné, mégis mitől nem tudott ezúttal a tizenhatoson gurigázni a Barca (mert a spanyol bajnokságban nem állnak be az ellenfelek, ugye? röhej), akkor továbbléphetünk, addig meg abcug cselzi. :))

Még annyit, hogy én nagyon kedvelem Drogbát és Dani Alvest is, és abszolút nem érem, hogy ha valaki az egyiket szidja, az a másikban mit kedvel. Persze a klubszíneken kívül. :))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 00:53:54

@sporttárs:

Nálad futballvakabb embert keveset hord hátán a Föld... :-)

Számos csúsztatásod közül csak egyre: szerinted Henry lerántása nem 11-es a világ összes pályáján?

sporttárs 2009.04.29. 00:56:42

@Tika_: Szerintem a Real-szurkolók BL-meccset néznek, hát szarügy, abban most nem az ő csapatuk érintett.
Egyébként én például Vidi-szurkolóként nézek mindenféle spanyol, olasz meg angol meccseket, bár sokszor tényleg nem kéne. De akkor mit mondjak a Vidiről? :)

Értem én, hogy szerintetek nekik meg se szabadna szólalni a Barca kapcsán, aki meg a Chelseanek szurkol, az ízlésficamos, szerintem ezen lépjünk tovább, olyan szinten alkalmatlan vitára a felvetés.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.29. 00:57:01

@Csöncsön: nem emlékszem kirívóan sportszerűtlen szabálytalanságra (nem mernék rá megesküdni, hogy nem volt). ha azt mondod, hogy Iniestától távol áll a műesés, és ilyenkor a szemem téved, NEKED elhiszem ( ;) ), de ahhoz ragaszkodom, hogy az ihletett esés-lepörgései már-már a klasszikusat idézik.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 01:00:38

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Jogos az utolsó félmondatod. Sokszor én is úgy vagyok vele, hogy ezt már minek kell... aztán megnézem a lassítást...

Dzsúd Horse 2009.04.29. 01:01:25

@sporttárs: Nem kell ezt a bíróra fogni. A Barca nem tudott mit kezdeni ezzel a Chelseavel, ahogy tavaly a MU-val, azelőtt meg a Poollal sem, ez van. Egy jól megszervezett védelem, a támadás teljes feladása révén megállította, a világ jelenleg legjobb támadóalakulatát. Előfordul néha. Az meg hogy a spanyol kiscsapatok is beállnak, és ők még se húzzák ki kapott gól nélkül, az meg egy csomó okra visszavezethető -> nincs akkora szervezettség, alacsonyabb játékoserő, az bajnokság 38 meccsel, ez itt most kiesés rendszer...stb stb. Tessék, elfogulatlan voltam.

sporttárs 2009.04.29. 01:01:46

@Csöncsön: Már megbocsáss, hogyan csúsztathattam volna ezzel kapcsolatban, amikor egy árva szóval sem beszéltem róla? ez durvább csúsztatás, mint amivel te vádolsz. :)

A futballvakságot sem értem, de utoljára Knézy vádolta ezzel Fergusont '99-ben, elviselem valahogy. :))

(Szerinted nem az történik, amit írtam? Sértetten kéred ki, hogy a Chelsea mit csinált meg a bíró mit csinált. Csak arról nem írsz, a Barca mit csinált. De mentségedre legyen mondva, te a Realt is képes voltál a spanyol futball kereszteslovagjaként védeni a Pool elleni 0-1 után, hasonló okokból. :)) )

Nyugi, Barca továbbjutást jósolok, egye fene, lehet antifocival is. :))

Dzsúd Horse 2009.04.29. 01:06:33

@sporttárs: rájöttem miért nincs bajod a cselzivel :DD A vidi is így nyert kupát pár éve, hogy a meccs nagy részén a saját 16osán belül szotyizott végig a meccseken, aztán néha a rózsaszín párduc előrevágta Sitkunak, aki valahogy bemákolt egy gólt, a döntőben meg tizikkel nyertek=célfoci. :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 01:07:00

@sporttárs:

Látod, ez a csúsztatás. Nem nyíltan beszélsz, hanem sugallsz, manipulálsz. Persze, ezt így nem írtad le. De gúnyolódtál azon, hogy "szar bíró". Holott meccset befolyásoló hibái voltak.

A Barcáról sok mindent írtam. Szerintem nem voltak kellően élesek ahhoz, hogy nyerjenek. De a 0-0 nem rossz eredmény. Meglátjuk, mi lesz, ha lesz terület is.

halihalo 2009.04.29. 01:17:35

A hozzászólások jó részéből az derül ki, hogy a nagyérdemű szórakoztatása céljából a Chelsea-nek hagynia kellett volna a Barcát játszani, és eleve feladni a meccset, mert a Barca játssza a "szép focit". Csakhogy itt győzelemre és továbbjutásra megy a dolog. És ezen az estén a Barca kevés volt a Hiddink-féle taktikához.

Ami meg a Henry-féle 11-est illeti, a nyolcvan kamerás visszajátszásból legalább a felén látszott, hogy Henry már akkor vízszintesben volt, mielőtt a védő odaért volna. Már akkor repült, mielőtt hozzáért volna. Nem akarta eljátszani, csak egyszerűen elcsúszott a vizes füvön, mint ahogy igen sokan repkedek az egész meccs során.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 01:19:14

Szerintem is csak elcsúszott Henry, de igazán befújhatták volna :)

luqe 2009.04.29. 01:22:20

Az az érdekes, hogy ha a cselzi 5%-al támadóbb felfogásban játszik, vagy mondjuk az ajándék labdákat beverik, nyerhettek is volna. Látszott azért, hogy ez már egy keményebb dió, mint egy spanyol középcsapat.

S igazság szerint nem is játékosállományban, talán inkább felfogásban. Idegenben öld az ellenfél játékát, úgyis lesz 1-2 kontrából ziccered. Tényleg.

2009.04.29. 01:23:31

A támadósor hetek óta formán kívül van, gólokra nem lehetett nagyon számítani tőlük. Az viszont kicsit meglepő és pozitív, hogy kapni sem kaptunk. Messi és Eto'o öszeszedi magát, tovább mehetünk, nélkülük sajnos nem lesz meg.
Pep kb semmivel se jobb, taktikusabb edző, mint Rijkaard. sőt...
Ezer +1 meccs volt amikor valamilyen formában pihenhettek volna a "sztárok" és lehetőséghez jutthatott -ergo formába kerülhetett- volna a 2. sor, de az atyaúristen lehozta 0, vagy 1 85. percben megejtett cserével a meccset. Na most ennek a levét isszuk. Az meg továbbra is vicc mennyire fogalmatlan a csapat pontrugásokból. Jó taktika felrugdosni a támadókat a tizenhatos előtt, mert 100x hamarabb lesz belőle kontra gól, mint Barca találat.

luqe 2009.04.29. 01:25:21

@Csöncsön: Hiddink nagy f-sz (a szó jó értelmében), lepődnék ha nekiugranának a barcának a visszavágón. Mivel a katalán csapat abszolút támadásra van berendezkedve (=nem nagyon tudnak védekezni), hagyja majd a holland, hogy jöjjenek előre.

Öngyilkos taktika lenne nekiugrani az ellenfélnek. Szerintem nem is fog. Szóval sokkal több területet nem tippelek a barcának a visszavágón sem.

Ferguson 2009.04.29. 01:32:28

Visszaolvasva benito meccs beharangját megállapítható, h EGY SZAVA SEM (LETT) IGAZ! :) Szinte még a kötőszavak sem...

d3vnull 2009.04.29. 01:33:21

@Messi88: Ez alapján a meccs alapján megítélve nehezen. Ezt aláírom. De úgy őszintén : left-back nélkül (Bosingwa right-back) úgy annyira támadóra álltál volna be mikor tudod, hogy Messi ott olálkodik folyamatason várva arra, hogy a Barca teljes közép/támadópályájának pazar gólpasszt adjon? Viszont nicked alapján te soha nem is fogod, szeresd a barcát, mindenkinek a magáé, no offense. Az idegenben rúgott gól nagyon fog hiányozni, de engem a totál ideiglenes-sérült védősoron és a sárgás Anelkán kívül jobban bosszant, hogy SuperFrank semmit sem mutatott. Tőle nagyon vártam volna a megváltást :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 01:36:13

"nem nagyon tudnak védekezni"

Szerintem zseniális a Barcelona védekezése. De az kétségtelen, hogy főleg a Camp Nouban.

Ám több terület csak akkor nem lesz, ha a Chelsea a Stamford Bridge-en is 10 embert irányoz a saját 16-osára. Ami azért elég valószínűtlen.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 01:45:06

@Csöncsön: "Szerintem zseniális a Barcelona védekezése." - én is barca szurkesznek vallom magam, de ez fájt. Talán sose volt jó a védelmük, én mindig olyan esetlennek, gyengének érzem, főleg ilyen kapussal, szal jobb is ha alszok, ámen.

undertow 2009.04.29. 08:02:48

@Pesszimista Pista:
sőt, arra is emlékszem, hogy akkor is csak emberelőnyben jött össze a továbbjutás a barcának. 11 ember ellen még a büntetőt is a kapu mellé rúgta rivaldo a rendes játékidő vége elött pár perccel, csak babayaro kiállítása után a második próbálkozásra sikerült a bal sarokba gurítania. mondjuk legalább jogos piros+büntető kombó volt, baba rendesen arrébb rakta figot.

rossz helyen kopogtatsz barátom, én speciel pontosan emlékszem az abra elötti időkre, cirka 12 évnyi kék múlttal a hátam mögött :)

egyébként a kérdés meg nem csak az, hogy miket tud mondani valaki, lényeges momentum az is, hogy mire. segít a sorok mögötti tartalom értelmezésében. bár tapasztalataim szerint itt nem nagy divat visszaolvasni az előzményeket, ha nem vagy velük tisztában...

undertow 2009.04.29. 08:09:35

@takibacsi:
nem nagyon fér a fejembe hogy beszélhet színészkedésről olyan ember akinek egy dani alves játszik a csapatában. cseppet komikus.

undertow 2009.04.29. 08:16:09

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:
drogba sajnos mindig ezt hozza, amikor nem megy neki a játék. rosszul viseli. és ezért nem lesz soha igazi közönségkedvenc a bridgen.

undertow 2009.04.29. 08:33:03

@Tika_:
zola, gullit, vialli, di matteo, sparky, wise, clarke, le saux, leboeuf, petrescu...

hadd ne égessem már el azért a mezeimet, mert megöltük a játékot a nou campban :)
a scolari éra után már az is hatalmas eredmény, hogy meg egyáltalán harcban vagyunk a serlegért, és jövőre is biztosnak tűnik a hely a főtáblán.

Tika_ 2009.04.29. 10:08:12

@paulkemp: @drosiii: @Lencse.: @psychocska: @SamS: ilyenkor mondja McClane, hogy utálom, mikor igazam van... :s

@giacomo: tehát helyesen értelmezem, hogy szerinted a foci, mint sport, az, amikor az általad strandfocinak nevezett valamihez hozzákevernek egy kis jégkorongot vagy amerikai focit?
Etoo, mint kislányos - ezzel most nagyon elárultad magad ám ;). márhogy azt, hogy kb. most láttad először focizni :D.

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: jesus, ez durva vád! mi miatt nem tetszett szegény kis Iniesta??

@Ferguson: mivan? pont, hogy igaz. javaslom, olvasd el még egyszer...

@undertow: értem. tehát azért mert valaha volt egy jó csapatuk? továbbra is: no offense!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 10:08:15

@Pesszimista Pista:

védelem =/= védekezés

A védekezés akkor kezdődik el, amikor az ellenfél megszerzi a labdát. Sőt. Már amikor a labdát a Barca járatja, az is része a védekezésnek. Ez Cruyff filozófiája.

Mert sokféle módon lehet védekezni. Például 100 kilós izomagyúakkal, de úgy is, hogy nem adjuk oda az ellenfélnek a labdát.

sporttárs 2009.04.29. 10:08:42

@Pesszimista Pista: Hát barátom, bár ott tartanánk, hgy a Vidit és a Chelseat bármilen tekintetben egy napon említhetnénk... De még a sportágat sem, sajnos. :))

Erre a kupagyőzelemre alig emlékszem, ellenben '85-ben úgy játszottunk UEFA-kupa-döntőt, ami akkor simán megfelelt egy mai BL-csoportból való minimum elődöntőig jutással (csak a bajnokok voltak a BEK-ben, az összes többi kiemelkedő csapat az UEFÁ-ban), hogy két és fél meccsen hetet rúgtunk a PSG-nek, aztán ötöt a Partizannak, kicélfutballoztuk a Manchestert (...), gurítottunk négyet a Zseljeznicsarnak, végül nyertünk a Bernabeuban. Hol van ettől egy Chelsea? :)))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.29. 10:24:49

@sporttárs:

Hogy valami kedveset is írjak neked: gyerekkorom legeslegelső (még öntudatlan) futballélménye volt az a Vidi-menetelés. Fogalmam sem volt még fociról, de mindenhonnan érződött a Vidi-láz.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 11:23:18

@sporttárs: Megfejtettük a dolgot, a Manchester akkor tanulta meg mi az a célfoci, azóta a Chelsea lekoppintotta, és ezért lett 0-0 tegnap :D És egyébként tényleg hol van ettől a Chelsea, mármint az Uefa kupa döntőtől, amit talán sose játszott, bár lehet tévedek.

@Csöncsön: Régen rossz, ha egy csapatnak csak az egyetlen védelmi/védekezési tökmind1milyen fegyvere, hogy nálunk lesz a labda végig. Értem mit mondasz, de kellenek a jó védők, mert nem lehet 100-0-s birtoklást összehozni.

@undertow: Bocs hogy rossz helyen kopogtattam. A kopogtatás nem az erősségem, mentségemre szóljon. Kopp.

undertow 2009.04.29. 11:33:24

@Tika_:
csak egy ok a rengetegből, én speciel ezért. és igen, megesik, hogy valaki megszeret egy csapatot, aztán nem fordit hátat nekik azonnal amint változik a kép.
nem is értem hova lehetne ezt ragozni. de gustibus non est disputandum, ugye.

undertow 2009.04.29. 11:50:48

@Pesszimista Pista:
:)
a chelsea 98ban nyert uefa kupát(mellé a szuperkupát is a hiddink vezette real ellen), és 71ben keket is, a döntő megismételt meccsén szintén a realt verve osgood győztes góljával. a következő évben az első körben becsúszott egy 21-0ás összesitett győzelem is, mondjuk valami luxemburgi csapat ellen.

giacomo 2009.04.29. 11:55:45

@Tika_: Bocs, komolyan vettem a kérdésedet. Ha már, akkor viszont illik újra válaszolnom.

"tehát helyesen értelmezem, hogy szerinted a foci, mint sport, az, amikor az általad strandfocinak nevezett valamihez hozzákevernek egy kis jégkorongot vagy amerikai focit?"

Nem.

"Etoo, mint kislányos - ezzel most nagyon elárultad magad ám ;). márhogy azt, hogy kb. most láttad először focizni :D."

A kislányos hisztire gondoltam. Legközelebb Dani Alvest hozom példának. Nem most láttam (kb.) először a Barcát.

Dzsúd Horse 2009.04.29. 12:02:13

@undertow: Nem akarlak megbántani, mert biztos szép emlék neked az a meccs :D de 98-ban az Inter nyerte az Uefa-kupát. A Chelsea KEK-et nyert akkor, ha jól látom. És lehet nem jól látom, de Uefa kupa döntőt nem játszott még soha, tehát Chelsea-Vidi 0:1 :P :D

Tika_ 2009.04.29. 13:35:59

@giacomo: tök komolyan gondoltam! Viszont továbbra sem értelek. Alapvetően Barca meccseket nézek; ha belelesek egy PL-be, ua-t látom, mint, te, csak fordítva: határozatlanabb, lassúbb, körülményesebb foci.
Ezért, és másért sem értek egyet azzal, hogy egy Barca-meccs sportértéke alacsony.

Megnyugtatlak, Dani Alves sem ilyen. Ő simán teátrális és színészkedik; belerúgnak (vagy még azt se), oszt játsza a nagyhalált. De nem durcizik, nem megy el a kedve a focitól, legfelejebb kiharcol egy sárgát az ellenfélnek, aztán focizik tovább.
Kislányos tüneteket CR7 produkál: ha nem úgy megy minden, ahogy ő akarja, akkor durcizik, hisztizik. Etoo az érzelmek embere: vigyorog, vagy megsértődik, ha csak 10 percet játszhat. Ez sem kislányos.
Baráti jótanácsként: figyeld őket többet, vagy gyűjts több élettapasztalatot ;).

giacomo 2009.04.29. 13:58:02

@Tika_:

A Barca egy nagyon erős csapat, mondhatni évtizedek óta. Most is az. A PL egy nagyon erős bajnokság, egy Barca viszont hiányzik belőle. A BL sikere szerintem arra utal, hogy a jövő egy karakteres összeurópai fociszintér, talán egy bajnoki rendszer sem elképzelhetetlen. A nagy klubok szinte mindenhol kilógnak a nemzeti bajnokság keretei közül, a hazai piac pedig már ma sem tudja eltartani őket. Meglátjuk.

Alves sokáig az egyik kedvenc Sevilla-játékosom volt, de ez utóbbi 2 évben sokallom a műsort, tavaly már nagyon indolens volt. Ronaldo és Eto'o habitusában valóban látni hasonlóságot. Messi még jobb példa lehetne. Ugyanakkor zseniális focisták is, ez nyilvánvaló

"Baráti jótanácsként: figyeld őket többet, vagy gyűjts több élettapasztalatot ;)."

Szerintem ezzel most nagyon mellényúltál.:)

xunilo 2009.04.29. 16:07:21

Sziasztok,
Az angol sportujsagirashoz: hat tenyleg baromira nem erdekli oket a brit csapatokon kivul mas. Az a legkemenyebb, mikor mondjuk 4 oldal van a focira szanva, azt teljes mertekben kitoltik a brit csapatok meccseirol szolo tudositasok/agyalgasok/riportok, de nem brit vonatkozasu eredmenyek mar nem fernek el a lap szelen sem. Tehat amikor meg mondjuk a negyeddonto ment, akkor egy angol ujsagbol meg nem tudtad h pl a Barca agyonverte a Munchent. Sznalamasak egyebkent, ahogy _altalaban_ az angolok is. Fogalmuk nincs semmi masrol csak a sajat focijukrol. Ami meg akkor is nehezen toleralhato rovidlatas, ha mostansag tenyleg ok a legjobbak.
Remeljuk a jovo heti meccsek izgalmasabbak lesznek, en a maitol sem varok sok jot.

süti beállítások módosítása