Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Magyarország - Málta 3-0, mostantól nincs teher

2009.04.02. 14:30 heinrich

Amerre csak nézek cérna hangú, ártatlan tekintetű, mezbe öltözött aprónép nyüzsög a lelátón. Az MLSZ és a Magyar Gyermek Labdarúgó Szövetség tíz szektort töltött meg kiskölykökkel - nem győzzük hangsúlyozni, parádés kezdeményezés. Ezek közül a srácok közül sokan még Budapesten sem voltak, nemhogy teltházas válogatott meccsen, ahol Dárdai Palival lehet fényképezkedni, meg az a Csuhay Józsi bácsi osztja perecet, aki UEFA döntőbe lőtte a Videotont. Életre szóló élmény nekik – így aztán az lett nekünk is, hiszen innen, közülük figyeltük a Málta elleni meccsünket. 

A gyerek, mint olyan, pengeéles megfigyelő, értékítélete kendőzetlen, és csak ritkán téves. A csimota szektor közepén az derült ki, hogy a magyar csapat sztárja Gera Zoli és Dzsudzsák Balázs, említést érdemel Huszti és Hajnal. Juhász Rolit azzal vigasztaljuk, hogy a csellósok mindig is túl voltak sztárolva. Némileg meglepő volt a nemzet Sanyája ellen irányuló, öncsonkítóan őszinte kritika: A Sanyi? Az nem tud focizni. Olyan, mint a Páskai – tette még hozzá emberünk, mire a Páskai lenyomott neki egy tockost, de csak játsziból – mintegy bizonyítva, hogy ő tényleg nem olyan, mint a Sanyi.
 
Arra is kíváncsiak voltunk, vajon mit értenek a kicsik a játékhoz. Kezdődik a meccs, Dzsudzsák kapja a labdát az ellenfél tizenhatosán (Gyerünk, Dzsudzsák, gyerünk), majd mikor az ötödiket tolja rajta megkerülve Halmosit is, azonnal érkezik a ne cselezz annyit. Van itt hátország. Egyébként minden tudnak: lapot neki, kapuséé, hosszúúú, ébresztő (a harmincadik percben – tök komolyan), harcoljatok és persze szüntelenül a Ria-Ria-Hungária. Nekünk külön pechünk van, jobbra tőlünk a jászberényi dobos és a tesója, a légkürtös. Mit mondjak, nem fáradtak el, mint a máltaiak. Volt ám érdekes rigmus is: 65. perc - Erwin Koeman a legnagyobb király. Ezt egyébként nem tudni, honnan vették, a hazai sztárszakértőktől biztos nem. Lehet, apának jobban hisznek. Vagy a szemüknek.
 
Amivel azt láttuk egyébként, hogy itthon egy máltai csapatnál azért tapinthatóan jobbak vagyunk. Ügyesebbek, gyorsabbak, erőszakosabbak. Ha kicsit több rutinunk is lenne, nem tartott volna nyolcvan percig a meccs lerendezése, de jól van ez így. Megint nem kaptunk gólt, megint van három pontunk, ami a négy meccsen tizenkét pont, hét-null, nem tudom, mi kell még. Úgy tűnik, ez a válogatott amúgy is inkább alkalmas arra, hogy felpörögjön egy nála erősebb csapat szintjére, mintsem hogy lefocizza a nála gyengébbet. Nyerni viszont tud ellene.
 
Arra számítani lehetett, hogy a középpályán gyorsabbak és technikásabbak vagyunk, és el tudjuk adni a csel-átlövés, csel-szabadrúgás kombókat. Még talán arra is, hogy az egyiket Hajnal berajzolja. Arra, hogy aztán jó szerencsét kívánva ott hagyja a Szélesi-Halmosi párost a vérbe (7. perc), már kevésbé. Ez a húzás nem volt épp professzori Koemantól, de most belefért. Érdekes kettősség jellemezte a két szűrőnket: az egyik nem szerzett labdát, a másik mindet elherdálta. Szélesinek még csak-csak akadt valami haszna védekezésben, több labdát is szerzett, ütközött, de aztán a legváratlanabb helyekre adta el őket. Halmosi ezzel ellentétben szinte egy labdát sem szerzett, de legalább klasszikus erőszak-cselekkel át tudott gyötrődni néhány máltain, hogy megindítsa Dzsudzsit.
 
Dzsudzsákról eddig is tudtuk, hogy jobban szeret előre futni, mint hátra, és ha fejben tud egy kicsit gyorsulni, akkor a védő sem fog örökké belelépni a beadásba, ne adj isten a lövésbe. Még mindig rutintalan, sokat kapkod. Több pontos beadás, több váratlan csel, több kapura lövés és kevesebb pipiskedés mellett jó kis balszélsőnk lesz.
 
Az albánok ellen Hajnalnak volt egy tekerése, most Husztinak egy súvasztása, kénytelenek vagyunk Sepp Herberger futball-kvintesszenciáját elővenni: lövésből lesz a gól. (Ugyanakkor furcsa belegondolni, hogy ez korábban ötven évig nem volt közhely)
 
Gera a jobbik énjét hozta, a második felesben simán a legjobbunk volt. Ha öt kilóval nehezebb és 5 km/h-val gyorsabb, egészen első osztályú játékos lehetne, de mi így is nagyon örülünk, hogy a miénk. A válogatottban egyértelműen neki van a legtöbb egyérintős passza, ötletes megoldása, teljesen megérdemelte a gólját is. Nem lehet azt mondani, hogy a levegőben lett volna a máltai egyenlítés, de Gerzson fejese olyan volt, mint egy nagy pohár tej a másnapos gyomornak. Már csak azért is, mert Koeman megint lemondott a labdatartással való védekezésről (mint Albániában, ahol Hajnal helyére hozta Vadóczot), és egy-nullnál Bazsit vitte le, amitől ugyan nem voltunk elájulva, de nem volt idő ezen morfondírozni, mert már jött is a Gera gól. Mehet a százas a perselybe.
 
Ha Gera a jobbik énjét hozta, akkor Hajnal a rosszabbikat. Nem megyünk bele, sajnos tudjuk jól, az milyen.
 
Közelről nézve a középpályánkat mondhatjuk, hogy okosan játszottunk, taktikusan, megbecsültük a labdát, jól bontottuk meg a széleket, vagy amit csak akarunk – de ezt szinte állófutballal tettük. Elképesztő lassan, mint aki a potrohától nem látja, hogy mit is akar szőni. Persze, egy gyenge ellenfél ellen érthetően lassul a játék – ahhoz képest viszont sokat hibáztunk. Ha valamiben, akkor ebben kell előre lépnünk az őszig.
 
Boci végig jól nyomta, sokszor ért fel a csatárok mellé, csak azt sajnáljuk, hogy valami combosabb löketet nem eresztett el. A másik oldalon Bodor is be-belépett a támadásokba, különösen az első félidőben, de vele kapcsolatban mindig az az ember érzése, hogy nem vezeti, hanem kergeti, üldözi a labdát. A balhátvéd posztunk – különösen egy alig védekező Dzsudzsi mögött – elég necces, az sem véletlen, hogy Juhász a bal oldali középső védőnk, aki megint csak hiba nélkül, ám egy felesleges/jogtalan sárgával hozta le a meccset, bónuszgóllal. Vanczák. Alakul, ez már hasonlít valamire. Még mindig vannak rossz megoldásai, de az égbekiáltó hibáit jobbára mellőzzük. Egy dolgot kell megértenie: nem szervez, mert az életveszély. Indítsa meg a szélt, amelyik jobban lábra áll, vagy adja oda Juhásznak. Kész-passz, máson ne is gondolkodjon.
 
Túl vagyunk a nehezén, hiba nélkül lehoztuk az első etapot. Kapitány-csapat-szurkoló együtt van, időnk van, két hazai meccsünk van, na, teher az nincs. Négy meccsünk van vissza, Koemannak mindegyik előtt el kell hitetnie a csapattal, hogy csak ezen az egy meccsen fiúk, aztán csak most még egyszer, srácok, végül most még utoljára mindenki dögöljön meg. Aztán meglátjuk, a célvonal melyik felére sikerül esnünk. Bravúrra fel, mi veletek vagyunk.

136 komment

Címkék: magyar h magyar válogatott válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr961041842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balu11 2009.04.02. 16:48:01

@neeskens: most, hogy így mondod, emlékszem is, amikor leindult Dzsudzsák, gondoltam, fasza, jön a Rudolf (esetleg Priskin), erre Vadócz - azonban nem volt időm elgondolkodni (megvitatni a mellettem álló szakértőkkel), mert Gera bólintott

én nem hiszem, hogy az lenne a tendencia, hogy jobb csapatok ellen még védekezőbb felállás (játékosok) - szerintem Koeman más felfogásban gondolkodik kicsit, mint mi "mezei" szurkolók: nem azt nézi, hogy hány csatár, hány VKP, mennyi védekező szélső, ... hanem sokkal ellenfél-specifikusabban állítja össze a kezdőt (mennyire ívelgetnek, ki a játékszervezés kulcsa - ő hol játszik, mit szeret legkevésbé a kapusuk, ...)

van kb. 5-6 ember, akit nem nagyon hagy ki (Juhász, Vanczák, Dárdai, Huszti. Torgelle, Hajnal), a többieket forma, és főleg az ellenfél ellen kitalált taktika alapján rakja be

sztem mindezt nagyon okosan csinálja, és főként karakánul

neeskens 2009.04.02. 16:58:03

@popp: Ezzel együtt én nem azt éreztem, hogy Koeman ezzel a cserével a támadásokat akarja erősíteni. Bár ki tudja, utána rúgtunk 2 gólt

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.02. 17:34:58

Ami ezen a meccsen gyengécske volt szerintem az a Szélesi, Halmosi belső kettős, úgy érzem Vadócz bármelyiket simán helyettesíthette volna, sokkal jobban teljesítve.
Dzsudzsák kapcsán pedig balu 11 mindent elmondott.
Koeman mimikája egy Dzsudzsák-megmozdulás után hasonlított - szerintem -, ahhoz a rijkaardihoz, amelyet a legendás Stam 11-es után láthattunk.

De hozzáteszem, hogy nagy dolog, amit eddig teljesített a csapat.
Kösz Koeman!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 17:37:43

@neeskens: Az volt a célja, hogy tartsuk már meg végre a zsugát.

szétbaszta a izét az óriásrobot 2009.04.02. 17:40:28

@balu11: Még ez nagyon messze van, addig még egy jó angol alapozással és szezonkezdettel indító buzsáky is ott lehet, vagy beindulhat a szezon végére a Serie b-kontingens (a keretbe behívogatnám őket, de Koeman elhárította ezt a kérdést azzal, hogy 28 játékosból áll a kerete, és az komplett).

mondjuk ezt arra a kérdésre válaszolta, hogy figyel-e valakit az NBI.-ből.

2009.04.02. 17:42:57

@popp: Nem irigyellek..:) Hál Istennek nekünk nem voltak hasonló gondjaink, az U szektorba szólt a jegyünk a kapu mögé, mindenki állt, és a szurkolás is állandó volt, nekem inkább azzal volt bajom, hogy az olykor fellépő túlbuzgóság következményeképp ez nem mindig volt szinkronban.. ilyenkor csöppet sajnáltam a hangtölcsérekkel a kezükben szurkolást irányítani és összefogni próbáló, kerítésre felkúszott pár arcot.:) Minden esetre nagyszerű érzés volt egy ilyen szinten megtelt Puskás-stadionban szorítani a válogatott sikeréért.

balu11 2009.04.02. 17:52:56

Buzsákyyyy - télleg!!! Baszki, majdnem elfelejtettem! Na, ő kéne még! Ha jó formában van (és nem éppen valamijét drótozzák), akkor sztem jobb mint Hajnal, vagy Gera. Mondjuk, sok a "ha"... (nem sérült, rendszeresen játszik, jó forma, ...)

vigvik 2009.04.02. 18:19:38

@balu11: Nekem is Buzsáky jutott eszembe, de nem Hajnal vagy Gera helyett, hanem Dárdai mellé. Ő elég jó fizikumu és nagyon jól osztogat. Egyébként szerintem ha mindenki jó formában van, akkor Dárdai, Buzsáky-Gera, Hajnal, Huszti a középpálya.

Ennek a magyar csapatnak sajna a csatárposzt a rákfenéje. Én nem Bodort tartom a leggyengébb láncszemnek, hanem Sanyit. Jó lenne, ha valamelyik igéret a sok közül (Németh, Priskin, Szalai) istenigazából berobbanna.

bohus 2009.04.02. 18:26:32

nem értem, dzsidzsák nem védekezik, lehet, nem is ez volt a feladata, de veszélyes volt kapura, és a JOBBlábas lökete a meccs legnagyobb helyzete is volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.02. 18:47:53

Csatlakozom az irigykedőkhöz. :-)

Finoman szólva sem vagyok meccsrejáró ember, a focit tévéből ismerem (hehe), de valahogy úgy alakult, hogy amikor véletlenül viszont kint voltam stadionban, mindig gyerekek mellé kerültem. (Pl. Németországban is.) Tényleg hatalmas élmény!

Egy gyerek meccsközbeni kommentjeiben szerintem összesűrűsödik a foci lényege, amiért szeretjük.

Egyébként is nagyon jó poszt, az utolsó betűig egyetértek.

balu11 2009.04.02. 19:02:35

@bohus: máshogy látjuk (ez nem gáz sztem) - emlékszem a lövésre (1. félidő vége), és ahogy becselezte magát, az tényleg szép volt, de a lövés teljesen veszélytelen, rendesen fölé ment, és még a kapu mögött sem csapódott - ugyanúgy, ahogyan a 2. félideji ballábas lökete is simán főlé zúgott (nem kéne annyira hátradőlni lövés közben...), pedig volt bőven helye és ideje ellőni

egy abszolút támadó (abban megegyeztünk, hogy szinte egyáltalán nem védekezik...) középpályást sztem két dolog minősít: gól, gólpassz. Dárdainál, vagy más védekező feladatokat (is) ellátó kp-nál megtapsolom, ha még lövőhelyzetet is kialakít magának, de nehogymár örömtüzeket gyújtsunk, hogy egy szinte-csatár (Sanyi többet védekezett sztem...) helyzetbe kerül és fölé lövi (azt már csak halkan - nem lenézve - jegyzem meg, hogy Málta ellen)

(szeretném még egyszer leszögezni, hogy nem vagyok Dzsudszi-gyűlölő!!! sőt, nagyon drukkolok neki, hogy végre rájöjjön mekkora játékos lehetne, ha nem azt gondolná, hogy a védekezés az valami olyan dolog, amit az ügyetleneknek találtak ki, és ciki csinálni)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 19:23:07

@Isarsturm: Ja szépen elszoktunk a szurkolástól, az európai stadionokban hallható ismert dallamokat és rigmusokat sem alkalmaztuk még a válogatottra és még a játékosok arcképeivel ékesített drapik is hiányoznak, de ha jönnek az újabb győzelmek, csak előkerülnek azok is.

De ezt csak úgy szőrmentén jegyeztem meg. Jól éreztem magam a stadionban és jó, hogy sokan voltunk ezzel így.

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2009.04.02. 20:31:32

Kár, hogy Bodnár csak fizikailag alkalmas a válogatott futballra, de szellemileg nem...

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.04.02. 20:55:19

@balu11:
akkor te azt a lövést élőben láttad :-)

mert a tv-ben megismételték, hátúlról is, pont irányból,
és konkrétan súrolta a kapufát, és nem felette ment el, hanem mellette...

bög 2009.04.02. 21:24:51

@pattopo: ezt akartam mondani én is, a helyszínen úgy tűnt, hogy nagyon mellé-fölé somta, de utána kocsmában láttuk az összefoglalót, és csodálkoztunk h mekkora helyzet volt, súrolta a kapufát

pink panther 2009.04.02. 21:44:26

imdadom ezt, ezentul mindig ha oda vissza megverjuk albaniat es maltat rogton a vb-re vagy ebre kovetelem a csaptot
sracok ebreszto
en is orulok, meg tok kiraly
de ha nem ilyen a sorsolas, h zsinorba a ket leginkabb verheto csapattal sorsolnak ossze, hanem mondjuk egy portugal dan, vagy sved csapattal akkor most mirol irnatok? meg minek orulnetek?
mar megint ez a jussunk ki, hat bocsi sajnos nem fogunk DE talan vegre kialakulhat egy olyan csapat, amit ha az edzot nem baszogatjak majd amiatt mert oda vissza kikapunk a portugaloktol (miert is ne????) itthon meg a svedek hozzak a nekik kotelezot (volt mar ilyen is) es daniaban sem siekrul a harom pont, de attol hagyjak dolgozni tovabb es az eb sorosolas utan elmondhatjuk majd (igen majd csak ket ev mulva) h na most ha szerncsesen sorsolnak es botladozik a ket legeselyesebb akkor talan - de nem most
amugy meg most se kene sok, kene egy verpakovskis es talan, de minden tiszteletem Nagy Sandornak, de csaar nelkul nem megy es hat o nem az (priskin sem az, rudlof sem az) szalai meg lehet
szal hajra csak ugyesen

Azazello007 2009.04.02. 21:57:59

Kalap ide, kalap oda, azért a csoportok nagy része ennél jóval gyengébb. Mondjuk nekünk még talán jó is, hogy klassziscsapatok ellen edződhetünk.

doktor.dikhed 2009.04.02. 21:58:32

Azt azért nem értettem, hogy Sanyi miért játszotta végig a meccset. Valljuk be, nem tud labdát kezelni, nem átvenni, még lekezelni sem. Szinte minden passzát elrontja. Két dolgot tud. Küzdeni, és ha megütik neki a labdát, futni utána, és esetleg belőni, vagy kevésbé mellé, mint az átlag magyar csatár.

Oké, meglőtte a gólját, de a játékát elnézve, az az érzésem, hogy ha egy másik csatár lett volna a helyén, kevesebb támadásunk akad meg, és talán többet lövünk, de tény, hogy gólt lőtt, egyelőre van helye a csapatban, de 60-70 perc után le lehetett volna hozni, és mást is kipróbálni, mert Sanyi nem lesz hosszútávú megoldás.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.02. 22:09:10

@pink panther: 'mar megint ez a jussunk ki, hat bocsi sajnos nem fogunk' - vazz, jókor szólsz, mi meg már lekötöttük azt a csomó meccset.

A többivel egyébként egyet lehet érteni, mit több, sanszos, h nem jutunk ki, de Udo Jürgens is lett már hatodik egy Udo Jürgens hasonmás versenyen.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.04.02. 22:12:33

@popp: lesz még egyszer Seven Nation Army is

Romanes eunt domus 2009.04.02. 22:17:36

Tegyük fel, hogy aki mögöttünk van, az "elmaradt" meccseit megnyeri. Ez esetben így állnánk:
1. Dánia 13 pont /6 meccs
2. Magyarország 13/6
3. Svédország 12/6
4. Portugália 9/6

Ez a nagy büdös helyzet. A számok nem hazudnak. Két leginkább verhető csapat? Az albánokat csak mi vertük meg oda-vissza. Svédek és a portugálok még csak gólt sem lőttek nekik az első meccsen...

Rait 2009.04.02. 22:25:03

Azért néhányszor a német IV. osztály is úgy forgatta Juhászt, mint egy fürdőskurvát, nem beszélve Vanczákról, aki tényleg arra rúgja, amerre áll. Juhász kurvára túl van hypolva, kb. Brüsszelben a helyén van.
Azt mondom: vissza kell jönni a földre, mert eddig ez igen vékony volt, és ne úljünk fel a Kistleki-féle hablatynak.
Sehol nem lenneénk, ha Koeman nem lenne ekkora stratéga, de játékben sehol vagyunk, szvsz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 22:31:13

@pancho_sanza: Romában így megy ez ( www.youtube.com/watch?v=3776r50eWgk ) ,különösen Inter szurkolók figyelmébe ;-).

sporttárs 2009.04.02. 22:34:30

@balinhosa: A dánok kevesebbet játszottak nálunk, ha nekik is behúzol egy hiányzót, akkor 3 pont előnnyel vezetnek előttünk.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 22:49:31

A dortmundiak pampognak Hajnal miatt, ami egyrészt jó, mert ezek szerint nagyon fontos emberük a mi Tomink, másrészt viszont bekaphatja a Zorc. Koeman még gesztust is tett nekik, mikor az észak-írek ellen nem hívta meg.

pepsifoci.hu/node/29183

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.02. 22:57:30

@sporttárs: oké, hogy ne legyünk túl optimisták, de azért az egymás elleni meccsükön csak nem szereznek a svédek ÉS a dánok is 3 pontot.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.02. 23:06:38

@imici77: Ezek után mit nekünk dánok, svédek!! :))))

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.02. 23:14:12

@mbemba: még hogy nem fekszik nekünk az északi stílus... :) gáláztunk tegnap, ma; kár, hogy holnap nincs válogatott meccs:)

pink panther 2009.04.02. 23:19:29

@balinhosa: őőő kit is tennel az albanok helyeb a danokat? a svedeket vagy a portugalokat (gondolom malta az fiksz :)
nah en is orulok am meg buszkedezek itten, nah de azert albania es malta, ennyi

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.02. 23:20:58

@imici77: De van, magyar-finn hoki visszavágó Miskolcon!

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.02. 23:30:59

@popp: igaz, de egy jó kis póló vagy kézi meccs... esetleg mézbírkózás :)

Dzsúd Horse 2009.04.02. 23:38:58

Azért a magyar-finn hoki nagyon nem egy kategória a focival. Ott nem csak beszélnek a VB-re kijutásról, hanem meg is csinálják. Mindenesetre jussunk ki fociban is, meg legyen hurráhangulat, csak nemtom mi lett volna ha 1-0-nál máltai barátaink akasztanak egyet nekünk. A hibákból kell tanulni ugyebár. Ahogy a védelmünk hátul passzolgatott többször, attól kicsit paráztam. Nem a labda a legjobb barátjuk, na.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.04.02. 23:58:58

@Pesszimista Pista: ha a portugálok elkapnak minket oda-vissza, és a svédek vagy dánok, akkor be kell látni, itt tartunk. ha meg nem, akkor számolgassanak csak ők...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 00:16:07

@heinrich: Amikor a Roma 4-3-2-1-et játszott, akkor De Rossi mellett sokszor Pizarro játszotta a mélységi irányítót, aki nem magasabb Hajnalnál, sőt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.03. 00:20:53

@popp: Éééés? Nektek bejött? :D

Btw, Pizarro két centivel magasabb. Perdöntő.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 00:35:22

@heinrich: Hát titeket leelőztünk .-). Egyébként Udo Jürgens hetedik lett az emlegetett hasonmás versenyen ;-).

rizla 2009.04.03. 00:56:05

@pink panther: "de ha nem ilyen a sorsolas, h zsinorba a ket leginkabb verheto csapattal sorsolnak ossze, hanem mondjuk egy portugal dan, vagy sved csapattal akkor most mirol irnatok? meg minek orulnetek?"

annak örülünk, hogy most ilyen a sorsolás. igazad van abban, hogy szerencsés, de vegyük észre, hogy nem mindegy, milyen pontszámaink vannak az őszre fordulva. több lelki plusz lesz a játékosokban úgy, hogy még van esélyük kijutni, mint úgy, hogy már nincs. ezzel nem azt mondom, hogy nyerünk, csak azt, hogy több rá az esély. jobb pozícióban vagyunk, ilyenben jó rég nem voltunk. ha ebből csak egy harmadik helyet tudunk végül kicsiholni, az sem lesz rossz.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.03. 06:16:08

@Pesszimista Pista: Ha a csapat kijutna, akkor az csak kicsivel lenne nagyobb csoda, mint ami a korongosokkal történt az utóbbi években.
Nem csoda, meló!

kroos 2009.04.03. 07:18:41

Dérári azt mondta Hajnalról ilyen magasággal nem lehet valaki jó középpályás.
Sérülés nélkül nem lehet ugy öszerakni ezt a válogatottat hogy az ne fájna valakinek.

az enyém ez
babos-boci-juhász-vasko-bodor
dárdai
gera hajnal huszti zsuzsi
sanyika.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 08:39:25

@mbemba: Úgy lenne igaz ez, ha az utóbbi selejtezőkön egyszer is a kijutás közelébe került volna a foci csapat. De persze nagy csoda volt a hokisok följutása is.

balu11 2009.04.03. 09:28:02

én igazából csak azt szeretném, hogy aki "károg", hogy ez a játék lóf_sz, meg hogy ilyen sorsolással könnyű, meg a dánoksvédekportugálok majd jól elvernek minket, ... - az várjon már 5-6 hónapot, és akkor (esetleg!!!) akár jogosan mondhat ítéletet a magyar foci fölött

jelenleg ugyanis egy negatívumot lehet felhozni, hogy a dánok ellen itthon nem vertünk egyet sem (mert nagyobb csapat is lejáratta már magát azzal, hogy mikor sorozatban nyert, a szurkolók a "szép játékot" követelték - az ilyenek után óhatatlanul jönnek a rossz eredmények...)

"a győzelmet nem kell magyarázni" közhely, de (mint a közhelyek 90%) igaz

ugyancsak igaz az a tétel is, hogy gyengébb csapat ellen nehéz kihozni a csapatból a maximumot... egyszerűen lassabb a meccs pl. (emlékezzünk a svédek elleni derbire! ott igazán szépen játszottunk, mert egy svéd védő/szélső mellett nem elég megtolni, aztán utánaszaladni, hanem elő kell húzni a tarsolyból a fajsúlyosabb megoldásokat)

ZenZo 2009.04.03. 10:12:46

(a cikket olvasva dobog idebenn a jászberényi szív, mi fiatalok, mi... jászberényi serdülő, én is ott kezdtem el focizni, hm, meg aztán ott is hagytam abba, s ugyancsak hasonló körülmények közt jutottam fel első válogatott meccsemre)

A meccsre nem vesztegetnék több szót, az már megvolt egy poszttal arrébb, a fanyalgóknak tényleg annyit, hogy örüljünk annak, amink van, s most van valamink, aminek lehet örülni.

balu11 2009.04.03. 10:15:00

igazából még nincs ideje számolgatni, de csakazértis :)

lejátszottam magamban a nem magyar érdekeltségű meccseket úgy, hogy a két utsót mindenki veri + 2 svéd-dánból 4 pont a svédeknek, dán-portugál vendég

így áll a tabella a mi 4 meccsünkön kívül:

svéd 19
dán 17
port. 15
magyar 13

ezek szerint nyerni kell Dániában, és egyszer verni a portugálokat, akkor

svéd 22
magyar 19
port. 18
dán 17

(ez még akkor is OK, ha a dánok x-elnek a portugálokkal, vagy úgy is jó lehet (gólkülönbség), ha a dán-svéd 3-3 (pont) lesz)

viszont ahhoz nagyon szerencsés eredményeknek kellenének, hogy ne legyen muszáj kettőt nyerni... (ráadásul a 6 pont matematikailag még nem elég, főleg, ha nem azokat verjük meg, akiket kell :))

[tudom, hogy ciki számolgatni, de igazából mindenki csinálja :)]

sporttárs 2009.04.03. 10:43:47

@rizla: Igen, arról nem is beszélve, hogy a "sorsolás" valójában egyeztetés, taktika, elképzelés volt. Lehet, hogy az időpontegyeztetőn minket nem vettek komolyan az ellenfelek, és azt mondták: tökmindegy, legyen ahogy a magyarok akarják - nem tudom, de már nem is érdekes. Így, hogy nyertük ezt a négy mecscet, kijelenthető, az elképzelés bejött, és ahogy írod, az esély ezzel kissé nőtt.

vargamma 2009.04.03. 10:50:55

számolgatáshoz: sztem jussunk el oda, h 50ezer néző, nép/puskás-stadion, s verjük meg a svédeket.
ha ez megvan (sztem ez akár összejöhet egy jó napot kifogó, szerencsés- sanyis magyarválogatottnak, egy rosszul játszó, a játékot betegen vállaló ibrás svédek ellen) akkor lehet számolgatni, sőt reménykedni (ez a győzelem sokat adhat a csapat morájának, önbecsülésének, önbizalmának, tekintélyének, stb.)

addig minden csak okoskodás, de valóban:"igazából mindenki csinálja :)]"

rexford 2009.04.03. 10:57:38

Egy biztos: Sanyi nagyon kevés lesz Mellbergék ellen. Egy barátságos meccsen jó lenne kipróbálni Priskint, aki gyorsabb és lábbal is van köze a labdához.

vargamma 2009.04.03. 10:59:50

számolgatáshoz: sztem jussunk el oda, h 50ezer néző, nép/puskás-stadion, s verjük meg a svédeket.
ha ez megvan (sztem ez akár összejöhet egy jó napot kifogó, szerencsés- sanyis magyarválogatottnak, egy rosszul játszó, a játékot betegen vállaló ibrás svédek ellen) akkor lehet számolgatni, sőt reménykedni (ez a győzelem sokat adhat a csapat morájának, önbecsülésének, önbizalmának, tekintélyének, stb.)

addig minden csak okoskodás, de valóban:"igazából mindenki csinálja :)]"

vargamma 2009.04.03. 11:04:48

boccs, szarakodik a net!

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.04.03. 11:05:06

Ritkán írok, főleg ilyen sokat, de, ha már kint voltam, akkor lenne néhány észrevételem :)
-Tudom, hogy egy már begyakorolt és többé-kevésbé bevált szerkezeten nem nagyon kell változtatni, de azért kíváncsi lennék, mikor ki ellen fogunk két igazi csatárral támadni. Számos olyan szituáció volt, amikor nem volt kinek beadni a labdát, mert egy szem Sanyi-csatárunk még javában úton volt a 16os felé, a többiekről nem is szólva.
-Nagyon sok volt a hátrajáték, és nagyon kevés az előre. Néha fájóan tesze-tosza volt a csapat. Ahelyett, hogy az első gól után széttéptük volna a máltaiakat, elkezdtük pofozgatni a sz@art, és 73 percet kellett várni, hogy megnyugodhassunk.
-A stadion siralmas: olyan, mint egy mosóteknő, sajnos csúnyán elszálltak fölötte az évek...
-Viszont kurvára szép volt végre újra teltházat látni.
És két kérdés: ha a jegyen az van, hogy bejárat az Ifjúság útja felől, akkor miért csak a Stefin engednek be, és miért olyan körülmények között, mint, amikor a birkákat terelik be az akolba? Persze, már megszokhatnám, de azért sem teszem! A másik: ha a kapu mögötti szektorban lelkesedő szurkerek próbálják jól érezni magukat, miért kell mindjárt 30 kukásmellényes arcnak odavonulnia, mintha rögtön nem is tudom mi történne. Könyörgöm, legalább egy kicsit hadd érezzük jól magunkat!

ZenZo 2009.04.03. 11:07:10

@rexford: "Egy biztos: Sanyi nagyon kevés lesz Mellbergék ellen. Egy barátságos meccsen jó lenne kipróbálni Priskint, aki gyorsabb és lábbal is van köze a labdához."

Vagy akár az elején, akár a végén, de a kétcsatáros játékot. A legtöbb találatunk fejesgól, ami pedig a svédek ellen nehéz lesz. Magas, levegőben kiváló védők, s egy - ha nem is klasszis, de - kiváló kapus Isaksson. Kell egy gyors, fürge Priskin, aki meg tudja keverni a lóbaszó svéd védőket. Ibrára meg hat embert állítani, a középpályán pedig folyamatosan ketten csüngeni a labdás emberen. Ja, és figyelni, hogy esetleges kapott gól után nem megzavarodni, mint az odavágón...

giacinto 2009.04.03. 11:41:56

Kisteleki szerint 4-5 pont kell a második helyhez. Nem tudom ez hogy jött ki neki. Végülis ha az összes többi ellenfelünk állandóan ikszel egymással...

kinot 2009.04.03. 11:42:09

jó cikk, és ráadásul lelkesítő.
Hajrá Magyarország!

hmikey 2009.04.03. 13:09:36

@ZenZo: Igen, kell a gyorsabb, technikásabb csatár, de a labdákat már a középpályán meg kell szerezni, mert ha arra játszunk, hogy Ibrát lefogja a védősor, akkor más meg szépen begyalogol a kapuba a labdával :)

Amúgy nem tudom miért de szerintem nehézségben a rangsor szerintem (a legnehezebb meccsel kezdem): Dánia, Svédország, Portugália.

Valahogy úgy érzem, a Portugálokat talán könnyebb falhoz állítani, mint az északi népeket :)

ZenZo 2009.04.03. 13:27:38

@hmikey: "de a labdákat már a középpályán meg kell szerezni, mert ha arra játszunk, hogy Ibrát lefogja a védősor, akkor más meg szépen begyalogol a kapuba a labdával"

Ha figyelmesen olvastál, én sem mondtam mást: "Ibrára meg hat embert állítani, a középpályán pedig folyamatosan ketten csüngeni a labdás emberen". --> középen letámadni, nem zónázni, meg területvédekezni, hanem egyből a labdást zavarni.

Én nem tudnék nehézségi sorrendet felállítani a három közt. A portugáloknak most nem megy annyira a szekér, de elég, ha ellenünk 20 percre elkapják a fonalat, s már is hárommal mennek. Hozzájuk is ugyanúgy kell a 33% mák (ami magában rejti a pillanatnyi formát, azt, hogy Sanyi épp mellé emel-e vagy kivételesen kapuba, beakad-e megint egy szabadunk vagy sem, miegymás), mint a másik két ellenfél esetében. Koemannal ez a válogatott képes arra, hogy ha fortuna mellettük áll, győzzenek bármelyik ellen (nem hittem a fapapucsos kinevezésekor, hogy ilyet az elkövetkezendő 5 évben kimondhatok, most meg még komolyan is gondolom).

Edgar81 2009.04.03. 13:50:23

Hi! I was surprised to see so much visits my site got from this blog :)

Thanks bedobásnál nincs les, ezt használta ki!

You might want to take a look at the update rankings/coefficients.

www.football-rankings.info/2009/04/fifa-ranking-april-2009-final-preview.html

www.football-rankings.info/2009/04/euro-2012-qualifying-draw-coefficients.html

www.football-rankings.info/2009/04/2014-fifa-world-cup-seeding-for-uefa.html

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.03. 13:53:17

Nem téma, de: ))

A bíró bepöccent és megismételtette a 11-est, először, másodszor, harmadszor, negyedszer,...

www.youtube.com/watch?v=dMDZ1xghMtY&eurl=http%3A%2F%2F

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.04.03. 14:17:12

@mbemba: Videó marad! Szöveg töröltetik! :))

giacinto 2009.04.03. 16:19:12

Jó ez a világranglista: 44. hely összetettben.

Európában 26.-ak vagyunk, Ázsiában 3. helyen lennénk (csak ausztrálok és japánok vannak előttünk), Dél-Amerikában 7., Afrikában 6., Óceániában elsők :)), Észak-Amerikában 5.-ek.

Durva.

balu11 2009.04.03. 16:21:27

@giacinto: ha az auszik lehetnek Ázsiában, az izraeliek meg Eu-ban, mi kérjük át magunkat Óceániában - a FIFA kérelmünket "Fa Nándor" jeligével nyújthatnánk be...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.03. 16:23:12

@giacinto: Ami annyit jelent, hogy a papírforma alapján, Ázsiából lenne reális esélyünk a kijutásra.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.03. 16:39:00

@Edgar81:

Hi Edgar and welcome to NST! :)

You're doing a great job providing up-to-date information and explanation regarding these rankings, keep up the good work!

papika 2009.04.03. 17:18:53

Dzsudzsi nekem nem a kedvenvcem.
Az első félidőben ott szaladgált előttem, és hát, olyan volt, mint a Kriston, fut, fut, majd amikor meglátja a vonalat, akkor beadja (mondjuk jobban, mint a Kriston).
A második félidőben a Gera meg a Bodnár futkosott ott, és futottak, futottak, majd felnéztek, és beadták. Amúgy pl. Beckham is ezt csinálja, felnéz, bead, meg általában, nézzetek meg a hétvégén egy meccset, ahol kurva jó a beadó ember. Abszolút tudatosan csinálnak mindent, míg a Dzsudszák véletlenszerűen.
Én arra jutottam, hogy Dzsudzsit vészhelyzetben, az utolsó tíz percre be lehet hozni, hátha az egyik ilyenből gól lesz, mert végülis viszonylag gyors, jól lő és cselez, ellenben a nálam többet tapasztalt szurkolótárs-barátom szigorúbb volt, szerinte nem való a csapatba. Bízzunk benne, hogy az Eindhovenben megtanítják focizni, mert kár lenne érte!

montipájton 2009.04.03. 19:27:38

@pink panther: Jó a Verpakovskis-példa, de írhatnánk Vucsinicset vagy A. Freit is: nem kell, hogy okvetlenül világklasszis legyen, de ha lenne EGY olyan játékosunk (leginkább csatár), akitől az ellenfelek is tartanak, akire a többiek felnéznek, és akinek oda lehet adni a labdát, hogy oldja meg... szóval, akkor, a jelenlegi állománnyal együtt, komoly(abb) esélyeink lennének.

Mert az sajna színigaz, hogy Sányi, bármennyire is király stb., egy portugál vagy svéd védelem ellen aligha lesz vezér. Talán, ha Németh Krisztián befutja azt a pályát, amit jósolnak neki, pár év múlva teljesül ez a feltétel.

(Mondjuk klasszis csatár nélkül is ki lehet jutni világversenyre, láttunk már olyat. De mégis könnyebb lenne...)

SamS 2009.04.03. 19:41:57

Szilárd védelem, beton középpálya, szervezett csapat és egy jól fejelő csatár - Görögország így nyert Eb-t. Nem feltétlenül kell előre egy klasszis, ha mögötte van támogatás, bár a mi védekezésünk azért messze van a 2004-es görögtől is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.03. 21:12:00

@SamS:

Na végre valamiben teljesen egyetértünk. Abban a görög csapatban egyetlen igazi klasszis sem volt.

doktor.dikhed 2009.04.03. 21:14:06

Én játszatnám Dzsudzsákot. Rengeteg helyzetet ront el, de benne vannak a váratlan húzások a játékában, és ez bizonytalanabbá teszi az ellenfél védelmét, emellett felpörgeti a többi támadót is A magyar válogatottban bizony kevesen képesek erre. Huszti néha, Gera nagyon, ha formában van, de most nincs...van még valaki?

Ja, a váratlan húzások alatt, a váratlan és jó megmozdulásokat értem, nem azt, hogy váratlanul kibombázom a stadionból stb :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.03. 21:21:03

Én sajnos a meccsből egy percet sem láttam, mentségemre repülőn ültem éppen az adott időben... Mindenesetre nagyon jól esik a fenti cikk, és hogy többen is tűélesnek mondják, hát el is hiszem minden szavát. Már csak azért is, mert jól esik, amit írsz kedves _benito :-D

Nem tudom, van-e reális esélyünk egyébként a kijutásra, nem tudom, jót tesz-e ez a győzelmi széria és a remek pontszám eddig a csapatnak. Az viszont tudom, hogy ezt a sorozatot úgy hívják: világbajnoki selejtező. Itt csak akkor érdemes játszani, ha ki akar jutni az ember fia, így én is ennek drukkolok - igen, már az idei sikernek. És remélem a csapat is úgy áll majd neki az ősznek, hogy ezért fog harcolni.

Hiszen hogy elbukunk, az önmagában nem baj - VB győztes csak egy van, gyakorlatilag mindenki más elbukik valahol a trófea felé tartó úton. De hogy nem adjuk fel, és meg akarjuk szerezni, az a játék, és igen, az a nagyipari szórakoztatás (=foci) kulcsmomentuma. Szóval:

Szág Szág Szág Hajrá Magyarország!

rizla 2009.04.03. 21:33:54

@morphine: "nem tudom, jót tesz-e ez a győzelmi széria és a remek pontszám eddig a csapatnak"

miért, ha kikaptunk volna az albánoktól, az jót tett volna?

dzsudzsák kikezdését meg nem nagyon értem. fiatal még, de ő pl két remek helyzetet is megcsinált teljesen saját magának, erre rajta kívül ki volt még képes a pályán (a magyarok közül, mert mifsud nem szarozott)? nem ment be a két lövés, na bumm. így is ezek voltak a legnagyobb helyzetek a gólokon kívül.
emellett többször elfektette a máltai védőket, és bár a passzain lenne még mit javítani, azt gondolom, egy ígéretes szélső produkcióját láttuk. a befejezésein, labdáin még lehet javítani bőven.

huszti pl adott két assistot két beívelésből, meg eltalálta a kapufát szabadrúgásból, meg a máltai kapus kezébe rúgta a labdát 30ról, de nekem mégsem tűnt jobbnak dzsudzsáknál, még ha statisztikailag hasznosabb is volt (ami nem utolsó szempont persze). mégis ő lett a meccs embere, dzsudzsák meg full béna többek elmondása szerint. szerintem ez nagyon nagy túlzás.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.03. 21:35:21

Én sem értem, mi baj van Dzsudzsákkal. A gyerekek sokkal jobban értenek a focihoz, mint itt néhány kommentelő. A Dzsudzsák-Kriston párhuzam egyenesen nevetséges.

rizla 2009.04.03. 21:35:55

@papika: "A második félidőben a Gera meg a Bodnár futkosott ott, és futottak, futottak, majd felnéztek, és beadták."

...szintén rosszul.
nekem is az orrom előtt játszott dzsudzsák, de nekem ő tűnt a legkreatívabbnak, igaz, élőben ezt nehéz megítélni, de a tv-s ismétlés alapján sem lógott ki nekem lefele semmiképp, sőt.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.03. 21:37:06

@rizla: Csak a lényegét nem értetted a kommentemnek :-D

Hát persze hogy nem tett volna jót, én "csak" azt akartam mondani, hogy még a látszatát is kerülném a megmondóságnak, mit tudom én, kiben mi játszódik le ilyenkor, meg mire elég ez. De persze tudom, ha magyaráznom kell, én ba**tam el....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.03. 21:40:53

@morphine:

Így viszont sikerült egy jó nagy közhelyhalmazt képernyőre vetned.
;-)

rizla 2009.04.03. 21:43:54

@morphine: jó, értem, de csak egy mondatra reagáltam, a többivel nem volt bajom, na.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.03. 21:49:19

@Csöncsön: Te jó ég, lehet fociról közhelyek nélkül is beszélgetni..??

;-)

rizla 2009.04.03. 21:51:39

új közhelyeket kell alkotni.
pl: exkavátor-futball

Lencse. 2009.04.03. 22:11:35

Szerintem Sanyira is ki lehetne adni egy műszaki engedélyt, ha jó formában van.

giacinto 2009.04.03. 22:20:31

Huszti és Dzsudzsák teljesitményét összehasonlítani??? LOL

nem érdemes sem a máltai meccsre vetitve, sem az utóbbi idők válogatott meccsei alapján.

Huszti magasan jobb, hajtósabb és okosabb játékos DZS-nál.

SamS 2009.04.03. 22:21:24

Dzsudzsi ugyan nem a legintelligensebb játékosunk, ez tény, de benne látom azt, ami a legtöbb magyar játékos hiányossága: önbizalom, tökös vidéki gyerek, el meri vállalni a cselt, lövést, álljon szembe vele akárki. Ezek a tulajdonságok nagyon fontosak, pl Gerából ez az elmúlt 1-2 évben teljesen hiányzott. Furcsálltam is, hogy miért nem Husztit hozták le, mert Dzsuzdsák volt a leggólveszélyesebb játékosunk.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.04. 00:12:15

Én abszolút Dzsudzsi-párti vagyok, de részben megértem a kritikusait, még ha túloznak is.
Dzsudzsinak elsősorban fejben ("futballagyban") kell javulnia, az a legfőbb hibája, hogy gyakran rossz döntéseket hoz (a védekezése is ezért nem áll össze elsősorban). Nem véletlen, hogy egyesek azért kritizálják, mert nem vállalja el a lövéseket, mások meg azért mert sokszor illetékes elvtársat játszik, mintha minden az ő reszortja volna.

Nagyon örültem annak idején, hogy a PSV-hez került, azt gondoltam, hogy ott igazán képes lesz fejlődni ezen a téren, de ez egyelőre nem igazán történt meg. Talán azért, mert a PSV jelenleg nem az, ami volt - Stevens mintha inkább összezavarta volna Dzsudzsit, legalábbis a játékából és a nyilatkozataiból is ez derült ki.
Mindenesetre ha most egy Hiddink-típusú és -szintű edző volna Eindhovenben, abból a válogatott is sokat profitálna.

szbszig 2009.04.04. 02:57:15

Ki volt az az okos, aki ezt a cikket írta?

sportgeza.hu/futball/2009/04/03/negy_dontetlennel_jutunk_ki_a_vilagbajnoksagra/

Az még hagyján, hogy most megint elkezd mindenki oktalanul reménykedni, és majd sorban születnek a cikkek szeptemberig arról, hogy már fél lábbal kint vagyunk a vébén. De ha már ebben gondolkozunk, akkor is, könyörgök, reálisabb tervezgetésekbe bocsátkozzunk! Az, hogy mind a négy meccsen egymás után kirívóan jól fogunk játszani, és még szerencsénk is lesz, a lehető legvalószínűtlenebb. Akkor már inkább alapozzunk arra, hogy egy vagy két nagyot elkapunk és megverünk, a többi meccsen pedig csúnyán kikapunk, még ennek is jóval nagyobb az esélye...

Woland 2009.04.04. 04:06:59

@szbszig:

ja ez engem is kiakaszt... Martha Bence nekem amugy is gyanus egyebkent. ha jol emlekszem az alban meccs-elemzese tartalmazott szoszerint es majdnem szoszerint kiragadott mondatokat _benito cikkebol. (az NST-s cikk elobb volt a neten.) ami elegge karcos. hacsak nem Martha Bence = _benito : ) de ezt nem hiszem, mert _benito irasainak szinvonala magasan veri a SportGezat. : )

(bar tudja a fene, mas kozeg, mas stilisztikai elvarasok)

montipájton 2009.04.04. 08:01:11

@SamS: Hát, ha így vesszük, 50%-ban már jók vagyunk.)) Szervezett csapat és jól fejelő csatár van, szilárd (értsd: nem csak az albánok és Málta ellen magabiztos) védelem és igazán beton középpálya még nincs. Kellene még egy Dárdai, még egy Juhász és még egy Huszti. Köbö. (És egy jópár fokkal agresszívabb és kreatívabb Hajnal.)

De ez fikció - a realitáshoz mérve pedig szépen lehozták a fiúk a kötelezőket.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.04.04. 10:08:47

@Woland: teljesen igazad van az elvárásokkal kapcsolatban. és jogos, kerülni fogom, hogy egy témáról itt is, ott is írjak, mert nekem is csak egy véleményem van. (és köszi, én is sokkal jobban szeretek ide írni :)

@kroos: kroos ronda

@szbszig: senki nem mondta, hogy reális, csak azt, hogy így tudunk kijutni. pure fiction.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.04.04. 10:36:58

@szbszig: ezt egyébként azért nem értem, mert sportkérdésekben spgéza egyáltalán nem olyan véleményformáló erejű, mint az index egyébként. az elejétől kezdve másképp viszonyulunk a válogatotthoz, és nem nagyon látom, hogy követőink lennének ebben.

ez csak egy marketingcikk, semmi több. egyébként meg mikor reménykedjen a nép, ha nem most, amikor tényleg van miben?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.04. 12:06:45

@montipájton:

Még egy Dárdaink van, Vadócz személyében. A még egy Husztink lehet Hajnal, a védelem meg alakulgat (ne feledjük, a svéd-dán páros ellen is összesen csak két gólt kaptunk...). Nem lesz ez olyan rossz.

_benito-témához: szerintem is sokkal jobbak az ide írt szövegei, érződik, hogy a SportGézára muszájból ír, ide meg szórakozásból. Hogy kövér-e, azt az írásai alapján nem tudom megítélni.

kroos 2009.04.04. 13:02:45

183 kilo?
vazz ezt én se gondoltam volna..

crouchy 2009.04.04. 13:27:00

@kroos: jajj nem kell félrreérteni. Természetesen 183 centi és 84 kiló. Ergo alacsony és kövér.:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.04. 17:44:18

Off: Építők,Épííítőőők! Mindenki szurkoljon! On!

Xotifan · http://aronalul.blog.hu 2009.04.04. 21:57:05

Az nem úgy volt. Dzsudzsákról annyit hogy amint lehozták és átmehetett Huszti a baloldalra, két olyan gyönyörű beadást akasztott hogy gól lett. Ez a különbség. (Ja, nézem a PSV-meccset. 1. gólt Bazsi lőtte, ki is rohant a szurkolókhoz ünnepeltetni magát, semmi ölelkezés a társakkal, stb., szóval vagy aszekszuális, vagy egy önző tapló. Aztán Taivonen vagy ki is lőtt egyet, ekkor újra, kicsit csendesebben felhangzot az "O-léoléolé-ó-léoléolé-Ó-Ó-Dzsudzsák" nóta, mert a finn srác is szőke. Aztán rájöttek hogy nem mind bazsi ami fénylik és jött a helyes nóta.)

Csatárnak meg sajnos Sanya a legjobb. Amíg egy csatárral játszunk, mindenképp. Egyedül nem tudnám Priskint vagy bármelyik ifjú titánt elképzelni, Sanya meg megoldja. A fiatal srácok csak két csatárral működnének, az meg nem vezetne sehova.

Minden esetre 5 év múlva szép világ lesz, ha kitermelődik addigra egy jobbszélső Gera helyére (És védekező középpályánk is lesz)(Meg szélső hátvédek)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.05. 23:19:17

Sorsoltak az U20-as vébére az egyiptomi Luxor van (Luxor-sorsolás, hehe). Az Egyesült Arab Emírségekkel, Dél Afrikával és Hondurasszal kerültünk egy csoportba. Bár nem ismerem a nevezett országok U20-as focista felhozatalát, de első blikkre azt, ebből a csoportból tovább lehet jutni. Főleg úgy, hogy a huszonnégy csapatos, hat négyes csoportra osztott mezőnyből, a négy legjobb csoport harmadik is továbbjut a tizenhat közé.

www.nemzetisport.hu/magyarvalogatott/a-sorsolas-utan-wilco-van-buuren-tovabbjutast-var-gulacsiektol-a-veben-229861.html

Kérdéseim: 1. Lesz-e erről poszt?
2. Valamelyik bennfentes nem tudja-e, hogy közvetíti-e valamelyik sportcsatornánk a vébét?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.05. 23:40:27

@popp:

Hát erről tényleg csak hülyeségeket tudnék írni. Sejtelmem sincs, hogy kik az Egyesült Arab Emírségek legjobb húsz éven aluli játékosai, és hogy a játéktudásuk hogyan viszonyul a mieinkéhez. Figyelembe véve ugyanakkor az óbbi évek utánpótlás-sikereit, illetve az ellenfelek országainak futballkultúráját, fölháborítana, ha e csoportban nem jutnánk az első első kettőbe. Aztán majd meglátjuk (?).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.04.05. 23:45:35

@Csöncsön: Dél-Afrika azért meredek lehet, az afrikaiak általában rendesen hasítanak az utánpótlás eseményeken. Honduras meg tele lesz technikás kis srácokkal, ahogy én képzelem. De nagyon jó lenne ha közvetítenék, ha sokáig menetelne a csapat nagyon ráakadnék az eseményre.
süti beállítások módosítása