Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Az utolsó német csatár

2009.03.27. 16:00 Vendégszerző

Kicsit olyan ez, mint az angolok kapusa. Mindig volt legkisebb rossz a posztra, de a pocokarcú Seaman kiöregedése után igazából sosem tudtak klasszist a kapuba tenni. A különbség mindössze annyi, hogy amíg a háromoroszlánosok búslakodhatnak az említett problémán, addig germán feleik azt érezhetik, legalább helyenként tudták kezelni a helyzetet. Persze abba jobb nem belegondolniuk, hogy mi lett volna, ha Klinsmann után is akad épkézláb német Csatár. Mert nem akadt.

A mérföldkőként funkcionáló péklegény, Klinsmann korszakos egyénisége és egyben atipikus figurája a német futballnak. Szerte a világon nagy szimpátiának örvendett, amire nagy nyugalommal mondhatjuk, hogy meglepetésre, mivel származása alapján erre éppenséggel nem volt nagy esélye. Ráadásul Angliában is véghezvitte hódítását, ahol pláne nem rajonganak a németekért, de Az Utolsó Német Csatár szöszi fejét hamar elfogadták.

A válogatottságtól az 1998-as világbajnokság után vonult vissza, amely akkora kapitális pofára esést ugyan nem hozott a Nationalelf számára, mint a két évvel későbbi kontinensviadal, de az a három horvát gombóc fájdalmas volt. Érdemes egyébként megnézni a német góllövőket a ’90-es évek tornáin és Klinsi búcsúja után. 1990-ben, Olaszországban ő maga és Völler alkották az NSZK csatárduóját, a csoportmeccsek során csak – az Aranylabdát még abban az évben bezsebelő – Matthäus tudott felérni hozzájuk gólerősség terén, persze Lothar akkoriban még nem védőt játszott. A keretben állandó cseréjükként ott volt még Karl-Heinz Riedle, akiről emlékképe általában csak annak van, akinek a kedvenc csapatában játszott, vagy ha annak gólt lőtt (imígyen heinrichnek és _benitonak is rémlik, hihi), de a futballfilológia sorozathoz csatlakozva: benne volt a gól. Futottak még Pierre Littbarski, a kölni félisten és Hans Pflügler is.

Svédországban és az USA-ban szintén Jürgen volt az első számú gólfelelős, rendszerint Riedle-vel az oldalán, bár ’94-ben a belgákat már Völlerrel intézték el, majd a bolgár pofonnál ők is kevesek voltak. ’98-ban már túl voltunk az angliai EB-n (nahát, gondoltátok volna abból, hogy 1996-ban rendezték?) és ezzel együtt Oliver Bierhoff félelmetes karrierjén is, amely gyakorlatilag két évből és 29 gólból állt. A csehek ellen megszerzett találatain kívül lőtt egy szezonban (’97-’98) 27 gólt, feliratkozva ezzel minden idők egyik legsikeresebb nem olasz Serie A-beli gólvágói közé, de ezen a két tényezőn és imponáló válogatott mérlegén (70/37) kívül, ami ugye oly’ sokszor csalóka, Bierhoff nem volt klasszis. Egyrészt, ha tolnia kellett egyet a labdán, meghalt (a cselezést úriemberhez méltóan ne is emlegessük), másrészt, ha futnia kellett vele, meghalt, harmadrészt: ha a védő láthatóan tudta, mire készül és valami váratlan kellett volna, meghalt. Mindezek tetejébe minden képesség hiányzott belőle, hogy előre is a német Nistelrooy-já váljon, pedig Ruud se az a typische cselgép. Nagycsapatban egy épkézláb szezon jött össze neki. Bierhoff a német Jardel, csak rosszabb mutatókkal. Szeretne bárki egy Bierhoffot a csapatába?

És itt még jó volt a helyzet, mert volt egy Klinsmann, de már látni lehetett az intő jeleket: a kispadon a két professzor, Ulf Kirsten és Olaf Marschall várta becserélését. Attól függetlenül, hogy Kirsten védelmében el kell mondani, a Bundesliga örök-góllövőlistáján ő az 5. (gondolná valaki, hogy Kuntz-ot előzi meg?), ennél a pillanatnál kellett volna nemzetgazdasági szinten megremegni és Berlinben kinevezni egy csatárbiztost, amely a korosztályos csapatok támadóira odafigyel. Nem tették, vagy ha tették, nem látszik az eredménye.

2000-ben a Nationalelf a következő csatárokkal a keretében utazott el Belgium-Hollandiába: Bierhoff, Paulo Rink, Marco Bode, Ulf Kirsten és Carsten Jancker. (Olyan finomságokba már bele se menjünk, hogy akkoriban Marko Rehmer is válogatott lehetett, sőt: a német válogatott védelmének tengelyében, ott, ahol egykoron Beckenbauer mozgott, Linke és Nowotny álltak). Ugyanezen a kontinensviadalon a csoportjukból továbbjutni szintén képtelen angolok kezdőjében Shearer és Owen voltak, a padon Fowler és Heskey ültek. Nem a döntősökről van szó, hanem egy csoportharmadikról, márpedig ennek a csoportharmadiknak a negyedik számú csatárát bajos lett volna az első számú német támadónak kiszorítani.

A fenti névsorból már Bierhoff is nagyon kellemetlen. Janckert, a technikás tankot mindig is hasznos támadónak véltem, nem véletlenül volt BL-győztes csapat oszlopa – ő az „egy válogatott-keretben elfér, ha nyelünk egyet”-típus, de a többivel nehéz lenne mit kezdeni. Bode azon túl, hogy 15 év alatt megrúgta 100 gólját brémai mezben, félelmetesem nem volt tényező a világfutball körforgásában. Vélhetően nála is erős érv volt a beválogatás mellett ügyesebb ballába – végre valaki, akihez valamilyen szempontból Egressy Gábor fel tudott nőni. Német színekben végigjátszhatott egy EB-meccset, egyszer pedig becserélték. A másik, Rink a német labdarúgás egyik óriási tévedése, talán a legnagyobb. Mindenesetre a kétségbeesést csatár-témában jól jelzi, hogy egy jobb leverkuseni szezon hatására legott honosították. Ez lehetett a német futball mindenkori legszánalmasabb lépése. Szerintem ő maga sem értette. Balra a képe - ha a germán sport iránt kevésbé fogékonyakat most már tényleg érdekelné ez a brazil-német szupersztár.

A 2002-es, nem várt jó szereplést hozó vb-n már ott volt Klose, de szegénykémnek olyan terheket kellett nyögnie, mint a Bierhoff-Bode-Asamoah trió. Maradjunk annyiban, inkább Kahn és Ballack teljesítményére emlékszünk, mintsem a támadókéra. Asamoah egyébiránt Rink-kategória, csak még egzotikusabb kiadásban (hjaj, Leandrót és Sowunmit mi is kipróbáltuk) és ez nem jelenthet mást, minthogy bömbölnöm kell, ha válogatott mezben látom. Bode-nak továbbra sem volt egyetlen klasszis-tulajdonsága, Bierhoff-ról pedig már két éve is azt írtuk, hogy kínos (ötször cserélték be, egyszer be is talált a szaúdi oroszlánok ellen, de nekik Linke is fejelt gólt).

Utoljára ’90-’94 között tudtuk elmondani, hogy egy német csatárnak van óriási szerepe a jó szereplésben, de már a ’96-os sikert is inkább Köpkéhez kötik. 2000-ben egyetlen szerencsétlen gólt sikerült összehozni, azt is Scholl rúgta (de legalább a románoknak).
1990 és 2008 közöt a Nationalelf 10 tornán vett részt, ezeken 90 gólt rúgott, amelynek 60%-át szerezte csatár. Nem tudom, hogy véletlen-e, de Klinsi regnálása alatt 49 gólból 31 köthető támadókhoz (ő maga 15-öt könyvelt, azaz majd’ a felét), utána ugyanannyi tornán 41/22 a mérleg. Ha ez utóbbiból kivennénk a szaúdi nyolcast és sima 3-0-val adnánk a németeknek (legyen két csatárgól, mivel Linke gólját csak az venné el, akinek nincs a szíve helyén egyéb, csak szögesdrót), akkor még rosszabb lenne a 36/19-es mutató. A 60% körüli arány normális, nem azzal van baj – a kérdés, hogy európai szintű csatárokkal mire ment volna a gárda.

És végül vegyük a közelmúltat. Néhány név azok közül, akiket kipróbáltak a német csatárok közt. Bejnamin Lauthnak, az 1860 München örök reménységének ötször engedték a címeres mezt felvenni (0 gól), isten bocsássa meg Völlernek. Uli Hoeness állítólag azóta is 25 guggolással indít minden napot, hogy anno le akarta igazolni. Martin Max még csatártársa is volt Lauth-nak, ő egyszer szállhatott be a bohózatba, persze nem a legjobb, schalkés évei alatt, hanem 34 évesen (igaz, társ-gólkirályként). 6 perc jutott neki Völlertől. Meg, ahogy látom, egy vállveregetés.

Vagy nézzük Michael Preetzet, aki hosszú éveken át a Hertha egyetlen góllövőjét jelentette. Szintén 30 fölött lett először válogatott, persze gólkirályként, persze ember nem emlékszik egyetlen mozdulatára sem. Illetve, ha egyre emlékszünk, akkor az feltehetően egy ötösön belülről a hálóba továbbított, oldalról belőtt labda – mást soha nem csinált. Ha Völlerhez hasonlítjuk, akkor is végig kell hogy fusson a hátunkon a hideg. Ki az a Preetz? Jellemző, hogy Ribbeck válogatta be.

Miért van az, hogy Igor Protti is volt gólkirály a Serie A-ban (30. életéve előtt ráadásul), de olasz válogatott nem?

Van még pár ínyenc név a listán: Oliver Neuville, akinek nem volt nyaka, bár ettől még lehetett volna kevésbé átlagos játékos. Valakinek megvan esetleg Markus Schroth, akit a kismünchenből (már megint ők) majdnem elvittek a hazai rendezésű vb-re? Valahol vicces… Vagy lássunk frissebb élményeket: Kevin Kurányi és Mario Gomez sosem lehettek volna még kerettagok se, ha 15 évvel korábban születnek. Fájdalmasan középszerű mindkettő, akárcsak az utolsó 10 év német támadói. Gomez legalább gyors, de Kurányinak egyszerűen nincs kiemelkedő tulajdonsága. Bobic, az ideggyenge még az elfogadhatóbbak közül való volt, ami megint szomorú. Az, hogy még 2004-ben is volt válogatott (72 percet játszott a portugáliai EB-n), még szomorúbb.

Az állítás, miszerint Klose Klinsmann szintje lenne, egyértelműen nem állja meg a helyét. Rúgott tíz vb-gólt, respekt, de ebből hármat Szaúd-Arábiának, kettőt- kettőt pedig Costa Ricának és Ecuadornak. Ez nem negligálja érdemeit, ettől ezek még vb-gólok, csak tény. Semmi bajom Kloséval, immáron hetedik éve magasan kiemelkedik riválisai közül, de második-harmadik csatárnak tudnám elképzelni. Meg persze itt van a Herceg, akit mindenki rutinból tisztel és istenít. Podolskival kapcsolatban folyton az az érzésem van, hogy ha most felhagyna a futballal, akkor is kéne pár európai csapatnak. Két nagyon jó kölni szezon után  hatalmas tehetségnek kiáltották ki, azóta pedig volt összesen három jól sikerült eb-, illetve vb-meccse. Ennyi. Ebből az egyiken még Ember is volt, mert nem örült. Plusz néha egy elkapott selejtező. Többet nem tett és hacsak nem dugta meg Hitzfeld fiatalkorú unokáját, bizony az edzésmunkája volt olyan tragikus, hogy Herr General fél éven át nem tette be Klose helyett, aki akkoriban labdához is ritkán ért a meccseken. Csak egy adat: Podolski 24 éves (lesz), 60-szoros válogatott és 31 gólnál jár. Ez vajon kinek a kritikája?

És az kinek a kritikája, hogy 5 éve azért szorítunk a tornák előtt, hogy ők ketten Kloséval összeállhassanak? Különben lesz nemulass.

A német válogatott valószínűleg sikereinek felét sem érte volna el, ha Oliver Kahn, vagy Michael Ballack közül legalább az egyik mondjuk komolyabban veszi 13 éves korabeli álmát és a nőgyógyászatot választja futball helyett. Rossz hír, hogy egyikük utódját sem látni. Csatárkérdésben az aktuális reménység Patrick Helmes, de ő is 25 évesen robban be épp. Van valaki, aki hiszi, hogy ő az új Klinsmann? Lesz Helmes-éra a Nationalelf történetében? Naugye…

Végezetül mai rejtvényünk: ki látható az alábbi képen? Annyit segítek, hogy a németek beválogatták, bár sosem játszott a Nationalelf-ben.

Még annyit segítünk, hogy nem is mocsing, a kiváló poszt szerzője.

145 komment

Címkék: német bundesliga több mint foci válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr951028380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Titi120 2009.03.27. 21:30:36

Ha eltekintünk attól, hogy brazil volt, akkor az utolsó német csatár nálam Giovanni Elber. :)

Amint arra már kroos rámutatott sajnos nem csak a csatárokról lehetne ilyen (egyébként kiváló) posztot írni.
Mindent elmond erről, hogy a Nationalelf legkarizmatikusabb embere jelenleg Ballack.

Már a '96-os EB győztes csapat is fényévekre van ilyen téren a maiaktól (Baslerrel, Möllerrel, Haesslerrel, Sammerrel, Bobiccal), pedig volt annál feljebb is, jóval.
Hol van egy Effenberg, a fenébe is ?!
Bastian, teszed le a kezed ott a hátsó sorban !

raoul_duke 2009.03.27. 22:16:02

@redcard: mmmuuuhhahah Ha jól látom ketten együtt 9 gólt lőttek a francia válogatottban: Dugarry 55 meccsen 8-at, Guivarc'h 14/1. Világbajnokok 1998-ból, Dugarry 2000-ben az EB-n is kap egy aranyat. Szép.

@Titi120: szegény Elber szerintem pont emiatt alig játszott a brazil válogatottban. '90-ben játszott egyébként egy kupameccset a Milanban, erre nem is emlékeztem :).

avenger13 2009.03.27. 22:28:13

@raoul_duke: ez egyébként elég szomorú. elbert elég csúnyán mellőzték a válogatottból, holott bl-t is nyert, és ontotta a gólokat. tudom volt ronaldo, meg elég erős a brazil keret, de elfért volna benne, az biztos.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.03.27. 22:31:41

Elber fénykorában a világbajnoki selejtezőkön és a nemzetközi tornákon is bukdácsoltak a brazilok és rengeteg edzőt kicseréltek. Ez úgy a 2002-2006 közötti időszakra érvényes.

Elber néha kapott lehetőséget a bizonyításra, de pechjére igencsak gyengécskén játszott (ahogy a csapat többi része is). A kudarcok után végképp kikerült a válogatott közeléből.

davidmoyes 2009.03.27. 22:45:01

@Titi120:
"Hol van egy Effenberg, a fenébe is ?!
Bastian, teszed le a kezed ott a hátsó sorban !"
:D :D Zseniális!
Már ezért megérte benézni.

sporttárs 2009.03.27. 23:07:08

Klinsmann jó csatár volt, kár, hogy mellette nagy színész is, úgy tudott fetrengeni, hogy még Kalkuttai Teréz Anya is kiállította volna, aki háromméteres közelében volt. A '90-es vébédöntő iskolapélda, gyakorlatilag egy tüdőn lőtt partizán halálsikolyával és mozdulatsorával provokált ki gy pirosat, egy messze nem annyira súlyos belépőnek.
Ez persze szubjektív, én az ilyet nem szeretem. :))

(Franciákhoz annyit, kiváncsi vagyok, tudja-e valaki kapásból, az általuk megnyert '98-as világbajnokságon ki volt eredendően a kezdő csatáruk?)

avenger13 2009.03.27. 23:12:16

@JClayton: ez igaz, de elber 2003-tól már a lyonban aztán meg végképp másutt játszott, sőt nekem úgy rémlik, hogy egy idő után büszkeségből le is mondott a válogatottról, mert soha nem hívták be a keretbe. amikor 2002-ben nyertek a brazilok ő előtte nyert bl-t és akkor volt a legjobb formában, a keretben mégse volt benn. nem azért mert nem ment a válogatottnak. :) legalábbis a vb cím nem erre utal.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.03.27. 23:15:38

@sporttárs: "(Franciákhoz annyit, kiváncsi vagyok, tudja-e valaki kapásból, az általuk megnyert '98-as világbajnokságon ki volt eredendően a kezdő csatáruk?)"

valamilyen Guivarch ugrik be, de nem biztos

sporttárs 2009.03.27. 23:33:08

@peter135: Igen, francia gólkirály akkoriban. És a válogatottban gyakorlatiag nulla. :)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.03.27. 23:40:35

@avenger13: utánanéztem, rosszul emlékeztem... ez még a 2002 előtti időszak volt (ha jól tudom, Emerson Leao meg a többi kapitány idején). Szóval nagyjából 2000-től 2002-ig. A világbajnokságra ugyan névleg esélyesként érkeztek a brazilok, de a csapat szenvedései miatt teljesen komolyan azért kevesen számoltak velük. Az első meccsig.

Úgyhogy Elber fénykora ül, a kudarcok ülnek, az időpontot rosszul mondtam :)

avenger13 2009.03.27. 23:45:39

@JClayton: rendben. bár azért nehéz lenne elber számlájára írni a brazilok rossz teljesítményét. :)
nem jól jött ki neki a lépés, én mindig sajnáltam, hogy nem válogatott.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.03.27. 23:54:18

a francia csatárok annyira hurkák voltak akkoriban(98 előtt), hogy a válogatott meccseken Djorkaeff gyakorlatilag csatárt játszott, emlékeim szerint messze ő volt a legeredményesebb francia akkoriban (beleértve Zidane-t is)

a Vb-n már más volt a taktika, a szöv. kap. a Zidane-Djorkaeff-Deschamps trióból kettőt szeretett volna kezdetni, persze akkor ment a szekér, amikor mindhárman játszottak

Tarfful 2009.03.28. 00:02:36

@sporttárs:
Jaja :) az Eurosport magazin részében olvastam róla, hogy a valaha volt legszarabb játékos, aki VB-t nyert :D

raoul_duke 2009.03.28. 00:05:35

@avenger13: így van, szomorú. Elber klasszis csatár volt szerintem.

off:
A '98-as döntőt a fifa szerint (www.fifa.com/worldcup/archive/edition=1013/results/matches/match=8788/report.html) így kezdték egyébként a franciák: Barthez, Thuram, Desailly, Leboeuf, Lizarazu, Karembeu, Deschamps, Petit, Zidane, Djorkaeff, Guivarch.
A keret többi csatára: Henry, Trezeguet és Dugarry

seamus gonzalez 2009.03.28. 00:28:33

Big respect ezért a posztért!
Ír fociról lehetne majd 1x külön?

kroos 2009.03.28. 07:43:34

Na akkor.
98-ban a franci csapat sosem játszott szinte kétszer ugyanabban az összeállitásában.Egyrészt mert voltak lyukas posztok másrészt Zizu eltiltása miatt (megtaposta zubramawit).
A monaco Bl elödöntöt játszott 98-ban,de még ott se játszott együtt Trez és Henry,nem hogy a franci válogatottban.Miért?Ikbeba miatt meg Robert Spehar miatt.De jauqet rotálása miatt játszottak a vb-n, de elöttük volt givás meg dugari is,csak elöbbi megsérült.

barthez-thuram-blanc-desailly-lizarazu
deschapes-petite-karembeu
zidane-djorkaeff
gugary/givás/trez/henry/diomede

zizu eltiltása esetén 2 csatár játszott vagy kaermbeu helyén játszott a másik ék.
a 2000-es Eb-t pedig már tiszta 4-2-3-1-el nyerték meg.a védelem adott,csak blanc helyett leboeuf,elöttük Vieira-petit/deschampes
pires/wiltord-zizu-henry elöl trez/dugary.

kroos 2009.03.28. 08:17:13

Egyébként várom csöncsön barátom kommentjét hogy
,,szerinte nem Klinsmann a legjobb német csatár hanem Messi,aki ugyan nem német de jobb bárkinél:)

akron99 2009.03.28. 09:30:19

Klose témában a sok lengyelező okostojásnak.

www.sueddeutsche.de/sport/weltfussball/artikel/202/79123/

Rink és Asamoah valóban pusztuljon!
a szerző ha dicsőiti őket, számolja már össze a shearer-owen duó világversenyen nyert érmeit...
persze csak ha van sok ideje...

da 2009.03.28. 10:17:02

Jo. Podolskinak tenyleg jo a golstatisztikaja, de azt nem hiszem hogy barki elhiszi h pl. "nyero tipus". Olyan aki azt mondja kritikus meccsen, h "Nyugi sracok, adjatok a zsugat, majd en kihozok belole valamit". Klinsmannvöller ilyen volt

Tika_ 2009.03.28. 10:59:54

Kicsit rasszista poszt, néha elkalandozik, ekkor elgondolkozom, hogy miről is szól (vagy miért nyúlt ilyen hosszúra…), viszont a képek q jók, respect!!
Azért ha Klose és Podolski most épp a Bayernben játszanak, akkor Barca szurkolóként tartok tőlük. Főleg utóbbi, 24 évesen azért még fejlődhet, annyira nem tartanám reménytelennek. Bár kétségtelen, hogy mindkettőjüket csak akkor láttam játszani, amikor az ellenfél miatt néztem a meccset, ennélfogva nem is őket figyeltem… De most már akkor érdekel, hogy mi baj van Podo mentalitásával?
Természetesen a poszt alapgondolatával abszolút egyetértek. A németek magukat égetik Kurányival, de durván - pl. az Adidas reklámban (Jose+10), Kakával meg Lamparddal egy pályán…

@caralho voador: a németeket jobb is, ha ez nem zavarja, mert ha igen, abból csúnya nagy balhé szokott lenni…

@sporttárs: "egy tüdőn lőtt partizán halálsikolyával és mozdulatsorával provokált ki egy pirosat"
sporttárs vazzeg, kevés ma a kolléga, de akkor se illik felröhögnöm :). Ez nagy volt! rotfl

Végigolvastam a kommenteket. Német gödör / A német csapat vérzik poszt lesz, bazzeg… :sóhajt:

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 12:03:05

@raoul_duke:

Ez a "keret többi csatára" mint "futottak még" (jó, jó, tudom, szinte tinédzserek voltak még) nem néz ki rosszul...

@kroos:

Messi természetesen jobb mindenkinél :-), de Klinsmann (meg Völler) tényleg olyan egyéniségek voltak, akiket lehetett kedvelni.

raoul_duke 2009.03.28. 12:20:16

@Csöncsön: nem, de tényleg csak 20 éves kis taknyok voltak akkor még. Mondjuk Titi ettől függetlenül a csoportban rúgott 3 gólt, Trezegol meg egyet. Plusz (a rohadékok ;)) a 11-est is berúgták az olaszoknak.

De lassan lejövök erről a francia szálról, nem is igazán kedvelem őket (úgyhogy tképp nem is igen érdekelnek).

@da: viszont nagyon frappánsan összefoglalta egy mondatban, hogy mi (ki) hiányzik egy jó német csapatból. Podolski/Klose/Gomez tényleg nem az a típusú csóka, aki 0:3-nál lüktető erekkel rúg kettőt, hogy aztán 4:3 legyen a meccs vége ide.

kroos 2009.03.28. 12:23:50

@Csöncsön: Igen.Többekközött ezért nincs veled bajom.Mert habár iszonyatosan bele vagy zugva a Barcába de ez nem jár eggyütt azzal hogy az összestöbbit utálod.Épp csak az egyiket jobban szereted,és probálsz meggyözni másokat is erröl.Ellentétben amikor valaki arról probál meggyözni másokat hogy utáljanak valamit,ami nálam (és Kyle-nál) egyenlö a fasizmussal.

ZenZo 2009.03.28. 12:37:57

Megolvastam a cikket, végigfutottam a kommenteket, és bár a cikk valóban kitűnő, sajnos ilyet szinte bármely jelen válogatottról lehet(ne) írni.

A '90-es VB-n még egyébként szorítottam is valamilyen szinten az NSZK-nak, hamár az olaszok ugye nem jutottak döntőbe, no meg a hollandok sem. (a franciákat pedig annak ellenére, hogy sok kiváló és általam tökéletesen elismert játékosuk van/volt, sosem tudtam kedvelni kicsit sem). S persze az idő sokmindent megszépít, de egy-egy ilyen cikk kapcsán jó egy kicsit nosztalgiázni, hogy olyan emberek játszottak anno mint Kluivert, Klinsmann, Baresi, Baggio, Milla, Gullit, Vialli, Lineker, Schilacci, s egy svéd válogatott Brolinnal, Dahlinnal, Larssonnal csoportutolsó lett...

node vissza a cikkhez: az említett angol válogatott nem csak kapusposzton, de csatárposzton is hasonló gondokkal küzd, lévén Rooney szép és jó (na ok, csak jó :) ), de további opciók Heskey, Owen, Crouch, Defoe... ejjj. Szóval van baj. A németek kapcsán pedig egyetértek azzal a véleménnyel, hogy igazán nagy klasszis nincs köztük, talán régen sem volt, de hihetetlenül erős, stabil a válogatottjuk. Hajtás, szív, kemény futball. Ehhez talán elég egy Podolski és Klose csatárkettős is. Kloset én nagyon csípom, szerintem belőle még lehet akár klasszis is. Gomezben viszont nagyot csalódtam az EB-n. Amit ott mutatott, az semmi nem volt. Talán egy jó megmozdulása volt, egy gólpassz, de ezen felül semmi.

kroos 2009.03.28. 12:46:08

@ZenZo: abban a csapatban nem volt még Dahlin meg Larsson.

ShanklyGates 2009.03.28. 12:47:09

Sean Dundee, b+...
Azt állította magáról liverpooli szerződtetésekor, h gyorsabb mint Owen. Hát nem.
Generációmkorabeli Liverpool-drukkerek többsége szerint a legrosszabb játékos, akit valaha vörös mezben láttak. Csak az bizonytalankodik, aki emlékszik Kozma Pistára is.

kroos 2009.03.28. 12:53:16

@ShanklyGates: bár ha nem minden csatárból akartak volna jobboldali középpáylást csinálni (diouf,cisse,heskey) ami csak kuyt nál jött be lehet más.

ZenZo 2009.03.28. 12:54:03

@kroos: akkor keverem a '92-es EB-vel? Lehet. No majd mindjárt utánanézek akkor, úgy látszik szelektív a memóriám már... :)

ZenZo 2009.03.28. 13:03:06

Hm, úgy látom még tovább kell mennem, mert '94 lesz az, amikor mindketten kint voltak az USA-ban. No mindegy, az is 15 éve volt, szóval...

raoul_duke 2009.03.28. 13:12:10

@ZenZo: Sőt, szinte az összes európai válogatott. Gyorsan végigfutottam a legutóbbi EB csapatait, alig találtam egy keretnyi olyan csatárt, akikről azt gondolom, hogy ha berakja őket az edző a csapatba, akkor az ellenfél azt gondolja, hogy "húbazmeg": van Nistelrooy, Henry, Torres, Ibrahimovic.
Persze ez egy szubjektív lista, de tény, hogy egyik európai válogatott sincs "eleresztve" ezen a poszton.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.03.28. 13:16:37

elképzelhető tehát, hogy a "csatárok ideje" lejárt?

egyszerűen a játék legújabb formája nem igényel régi, Klinsi féle csatárokat?
kár keresnünk?

kroos 2009.03.28. 13:19:08

@pattopo: Igen,se Klinsiket se zseniális irányitokat mint pl laudrupp,mert helyettük makalele-k kellenek,se zseniális szélsüket mert a figok helyett kuytok kellenek,meg klinsmanok helyett is rooneyk kellenek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 13:25:32

@raoul_duke:

Kivéve a spanyol. Villa semmivel sem rosszabb (inkább jobb) Torresnél, de oks, Torres van olyan szimpatikus, hogy vegyük őket egyformának. És aztán ugye, Güiza, Sergio García, Mata, Negredo stb. Raúl vagy Tamudo (Luis García stb.) már a válogatott közelében sincsenek.

De ha tényleg csak a "zseni" kategóriát vesszük, a spanyoloknál akkor is van most kettő a csatárposzton. (Régen volt már olyan egyértelműen megérdemelt EB-győzelem, mint a tavalyi, hiszen ugye a középpályásokról, amely pedig talán még a támadóknál is erősebb csapatrész volt, ha ez lehetséges egyáltalán, nem is beszéltem...)

raoul_duke 2009.03.28. 13:43:28

@Csöncsön: Villa? Nekem ne egy (mostani) Valenciában focizzon egy világsztár csatár. A többiek is biztos valami spanyolok, de kábé ennyi, nem egy Klinsiről szóló posztba valók, 100 másik van belőlük minden országban.

A "régen volt már olyan egyértelműen megérdemelt EB-győzelem, mint a tavalyi" jellegű mondatokra meg többször megfogadtam már, hogy nem reagálok, úgyhogy ehhez tartom magam.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.03.28. 14:17:01

Csak egy pár név:

Ferenczi, Kenesei, Rajczi

mi kell még? :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.28. 14:24:35

@mocsing: A trójai faló derby győzelme után be is hívták volna az olasz válogatottba. Jó a cikk, gratula.

ZenZo 2009.03.28. 14:25:45

vártam már egy efféle megnyilvánulást csöncsöntől (igen, csupa kisbetűvel), ritkán képes valaki ekkora elfogultsággal írni bármiről, ez már valahol politikusi írói vénára vall. Minden EB győzelem megérdemelt, mert aki megnyeri a döntőt, az megérdemli, ez ilyen egyszerű. Nincs megérdemeltebb győzelem ;) A spanyolok pedig futballban a világ élvonalához tartoznak, a nagy számok törvénye alapján pedig kinézett már nekik egy győzelem. Most ők kapták el a legjobb formát, míg fő riválisaik, az olaszok, franciák nagyon mélyen jártak, az angolok ki sem jutottak, a hollandokat elverte egy holland az oroszokkal, a németeknél pedig íme a poszt...

Villa és Torres meg Güiza, Mata satöbbi nagyon szimpatikus (vagy épp antipatikus) játéksok, de egyik sem egy Klinsi szint. Neveket meg az olaszoknál is fel lehet sorolni, kivittek ők is egy rahedli csatárt az EB-re, más kérdés, hogy Donadoni balfaszsága miatt, vagy sem, semmire nem mentek vele. Mert leírva Di Natale, ADP, Iaquinta, Toni semmivel nem rosszabb, mint az említett spanyoljaid.

ZenZo 2009.03.28. 14:35:00

@pattopo: "elképzelhető tehát, hogy a "csatárok ideje" lejárt?

egyszerűen a játék legújabb formája nem igényel régi, Klinsi féle csatárokat?
kár keresnünk?"

Abszolút jogos felvetés, de azért szerintem te is érzed, jóval árnyaltabb a kép, és nem ilyen borús az ég. Tény, hogy sajnos ezek a csatárok, akik most is tipikus befejezők, kezdenek kiöregedni, s egyre kevesebb RvN rohangász a pályán, főleg a nagycsapatok körül. De pölö azért egy Nistelrooyt senki nem vágna ki a csapatából még most sem.

Szerintem is elment most a foci egy kicsit abba az irányba, hogy inkább a bruszt, mint a csel, s inkább a stabil védekezés, mint a több lőtt gól a cél (egyesek előszeretettel nevezik ezt "célfocinak", elfelejtve azt, hogy minden foci célfoci, a többet rúgunk leszarom mennyit kapunk ugyanúgy, mint ez), de ez sem fog sokáig tartani, kb az angol futball hegemóniájának végéig. A világ állandóan változik, a foci világa is. Talán az igen korai, 10-12 gólos meccsek ideje lejárt, s már sosem jön vissza, de ennek nem a "célfoci" az oka, hanem inkább az, hogy már lassan nincs olyan kis és szerencsétlen ország, aki nem képes 11 használható játékost pályára küldeni. Tehát nem a nagy nemzetek hanyatlanak, hanem a kicsik kezdenek rohamosan felzárkózni - lehet, hogy nem lesznek még jó ideig meghatározói a futballvilágnak, de már egy albán válogatott ellen sem mehet biztosra senki.

halareaal 2009.03.28. 14:46:12

jó kis poszt.

Klose viszont sztem nincs a helyén kezelve. ő igenis Európa-szintű, minden tekintetben. ha a köv vébén elindul és megrúgja szokásos 5ösét, még Ronaldot is utolérheti és ő lehet a vbk történetének legeredményesebbje. talán azért nem örvend akkora tiszteletnek, mert a Bayernben régebbi énjéhez képest gyengébb, néha meg kifejezetten az, a többi csapatnál (főleg persze a Brémánál) meg utálják mint a szart, amiért eligazolt.
ez most durván hangzik de jobban belegondolva csak a spanyol és az argentin válogatott az, amelyikbe egyértelműen nem férne be 2 csatáros szisztémában. szal rá nem lehet panasz.
Podolski meg nagyon ki van pécézve a Bayernnél, de aki ilyen jó a válogatottban, és ilyen nagy tehetségként indul, az nem normális, h ennyit játszon. nyilván mentálisan gyenge, stb. de ezt azért vele egyetemben a Bayern is csúnyán elbaszta.

kroos 2009.03.28. 14:48:37

@halareaal: kapott esélyt,nem is keveset többek között sajnos pizzaro és santa cruz rovására is.

halareaal 2009.03.28. 14:50:32

@avenger13:

hát igen, Elber sztem is többet érdemelt volna a válogatottól, de azért nem lehet különösebben csodálkozni, amiért kimaradt. emlékszem h a Scolarit bíráló újságírók összeállítottak egy csapatot a kimaradókból, amelyik olyan erős volt, h szintén esélyesként indulhatott volna (főleg azon a vbn). de aztán mégis simán meglett.

halareaal 2009.03.28. 14:53:40

@kroos:
esélyt igen, de türelmet nem sokat. meg az is megfigyelhető, h sokszor az ő nyakába varrtak mindent, ha véletlen játszott. mindenesetre az biztos, h többre képes, mint amit a Bayernben mutat, de vmi miatt nem megy neki.

kroos 2009.03.28. 15:03:07

@halareaal: Többször kitárgyaltuk már ezt itt,nem akarom ujra leirni
,,én már mindent elértem"
,,semmit sem kell bizonyitanom"
meg ehhez hasonlo mondásait és egyéb tetteit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 16:02:41

@raoul_duke:

100 másik?! :-DDD

Ha csak ilyet tudsz reagálni, akkor tényleg ne tegyed! :-)

@ZenZo:

Azért írod kis betűvel a nevem, mert nem értesz egyet velem? Ez is egy színvonal...

Torres és Villa igenis Klinsi-szint, de kétségtelen, hogy még messze nincs vége a karrierjüknek. A spanyolok pedig nem akkor pillanatnyilag voltak a legjobbak tavaly júniusban, hanem már két és fél éve nem győzte le őket senki. Ez a sorozat példátlan az utóbbi húsz év európai focijában.

halareaal 2009.03.28. 16:20:25

@raoul_duke:

hogy mi?? Villa a világ egyik legjobb csatára, bármelyik válogatottba beférne. ennyi erővel én is mondhatnám Diegora pl, h nincs a posztjána legjobbak között, mert a mostani Werderben játszik. ha gonosz lennék akkor ezen a szálon továbbfutva ugyanezt akár Kakávav is el lehetne játszani. de nyilván nem így van.
más kérdés, h ettől még a spanyol válogatott sem olyan bombaerős csatárposzton, mert van Villa meg Torres, 2 zseni, utánuk meg szakadék. hogy mást ne mondjak az itt emlegetett Klose 3. csatárnak simán elférne. szerencséjük a spanyoloknak, hogy annyira erős középpályás soruk van, hogy elbírják, ha vki megsérül elölről.

raoul_duke 2009.03.28. 16:45:21

@Csöncsön: @halareaal: Hagyjatok már Villával! Olyan kaliberű csatárokból van hiány, mint amilyen Klinsi volt.

Igen, Diego _szerintem_ _nem_ _világklasszis_. Még lehet az talán, mert fiatal. Kaka más kaliber, ő már klasszis játékos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 16:59:53

@raoul_duke:

Húsz éve kísérem figyelemmel a nemzetközi focit, és tényleg nagyon-nagyon kevés olyan csatárt láttam még, mint Villa. Hihetetlenül sokoldalú, gyakorlatilag mindenféle játékhelyzetben veszélyes. Befejező csatárnak is kiváló, remekül cselez is, küzdőképes, plusz: szemfüles, összjátékban is egészen kiemelkedő, a rugótechnikája párját ritkítja (ezért is nagyon veszélyes szabadrúgásból is).

Az, hogy szerintem ilyenből tizenkettő egy tucat, csak két dolgot jelezhet:

1. egyáltalán nem ismered Villát,
2. teljesen vak vagy a focihoz.

Válassz, kérlek! :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 17:00:41

szerintem --> szerinted (természetesen) :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 17:01:36

rugótechnika --> rúgótechnika

Ilyen az, amikor az ember gyorsan ír... :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 17:56:17

@raoul_duke:

Soha nem volt olyan illúzióm, hogy az érvelés a fő erősséged. :-)

ZenZo 2009.03.28. 18:07:08

@Csöncsön: "Azért írod kis betűvel a nevem, mert nem értesz egyet velem? Ez is egy színvonal...

Torres és Villa igenis Klinsi-szint, de kétségtelen, hogy még messze nincs vége a karrierjüknek. A spanyolok pedig nem akkor pillanatnyilag voltak a legjobbak tavaly júniusban, hanem már két és fél éve nem győzte le őket senki. Ez a sorozat példátlan az utóbbi húsz év európai focijában."

Nem veled nem értek egyet, a fanatikus az fanatikus, én is ismerek párat, de az már elvetemült szint, amit te előadsz itt írásban. Színvonal? Lehet. De valahogy nem érzem mégsem oly magas szintnek, mint mindenféle saját szempontú, egyoldalú érvvel és csúsztatással alátámaszott mondatoknak egekbe magasztalva a spanyolokat és a Barcat. Itt az nst-n is képes mindenki kritikus szemmel nézni a "saját" csapatát és "saját" válogatottját, kivéve téged. Érdekes személyiségopció, hogy bármilyen témából képes vagy eljutni a Messi és a spanyolok egetrengető magasztalásához. Kb én is 20 éve követem a nemzetközi eseményeket futballszinten, és igen nagy elfogultságnak tartom a jelenlegi Villa és Torres (s ismétlem, én is remek, sőt kiváló játékosnak tartom őket!) a legjobbak közti emlegetését, s esetleges föléjük helyezését, amikor hatalmasabbnál hatalmasabb egyéniségeket láthattál már játszani.

Lencse. 2009.03.28. 18:27:00

@raoul_duke: Ez talált, nekem nagyon tetszik a válasz. :D

Lencse. 2009.03.28. 18:30:59

Nekem amúgy Klinsi volt az első nagy istenem, amikor 96-ban elkezdtem focit nézni, kár hogy a pályafutásának csak a végét kaptam el. Preetzről pedig bizony van, aki emlékszik másra is: volt szép sarkazós gólja is a Bundesligában. :) Mellesleg nem volt olyan rossz:, elég sok gólt termelt egy időben,és mindig rokonszenvesen mosolygott utána. Jó, nyilván kevés ahhoz, hogy Müller és Klinsmann posztján vezér legyen a Nationalelfben. :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.03.28. 18:40:39

@Tika_: elmondod, hogy miért rasszista ez a cikk? vagy ez vicc volt?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 19:00:00

@ZenZo:

Én csak érvelek a nekem szimpatikus csapatok mellett. Nem tudom, ez miért volna fanatizmus.

Itt most speciel úgy jutottunk el a spanyolok "egekig magasztalásáig", hogy elhangoztak olyan kijelentések, hogy: "egyik európai válogatott sincs eleresztve csatárposzton", továbbá, hogy "nincsenek ma már Klinsmann-szintű csatárok sehol".

Nem fanatizmus, hanem a józan ész szava, ha valaki az ilyen szövegeknek ellentmond.

Egyébként meg egyáltalán nem ismersz, úgyhogy elég meredek dolog néhány mondatom alapján személyiségképet fölvázolni rólam.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.03.28. 19:21:04

amúgy pár dologra reagálva:

az természetesen igaz, hogy akár német kapusokról is lehetett volna ilyen postot írni, de kevés idő telt el. ha teszem azt, Kraftból lesz az új Kahn, volt egy normális átmeneti időszak. csatárposzton már nem átmenet van, hanem válság, hogy stílszerű legyek mindennapjainkhoz.

és persze, átalakul a játék, egyre kevesebb a klasszis (zseni) csatár, de ha a szűk elitet nézzük, nincs még egy hasonló példa, hogy egy válogatott ennyi ideig ne tudna klasszist termelni valahova - ráadásul pont erre a posztra, ahova elég nagy a túljelentkezés.... az angol és a brazil kapusok este hasonló még, Seaman és Taffarel óta gáz van, de az kapus-téma.

lehet, hogy klasszis skót csatár nincs (donnelly a szagértő), de az annyira nem is lep meg. ha a szűk elitbe belevesszük a brazil, argentin, spanyol, francia, olasz, német, angol, magyar, esetleg a holland válogatottat, nem tudunk felmutatni náluk ekkora (több mint 10 éves és ilyen mély) krízist. amiből még a kiutat se látni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.03.28. 19:27:51

@akron99: én nem dicsőítettem őket egy szóval se, szimplán durva a két névsort egymás mellé tenni. Bode-t, Rinket és Shearert, Owent. vagy szerinted nem?

és igen, sokszor tragikus játékosok érmekkel gazdagodnak, sokkal jobbak meg nem, ezvan. a kérdésen viszont el lehet gondolkodni, hogy mi lett volna, ha nem Rinkekkel és megfáradt Bierhofokkal kell rohamozni

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 19:30:01

@mocsing:

Mondjuk ha a magyar válogatottat is belevesszük a szűk elitbe, akkor sajnos föl tudunk mutatni ekkora krízist máshol is. :-(

kroos 2009.03.28. 20:07:45

@Csöncsön: minap pezzegetük a 91-es sapm-honvédot.partiban voltunk olasz bajnokkal,aki akkor Bek döntöt játszott,és az utolsó pillanatban Negrau fejesét óriási bravurral védte Pagiluca.az ha bamegy.....
Pedig akkor is pisont,csermenkai,csábi,vincze játszottak nálunk a tul oldalon meg vialli mancini lombardo....érted mit akarok mondani?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.28. 20:24:43

@kroos:

Puskáshoz vagy Törőcsikhez képest az már egy sokkal gyengébb generáció volt. De persze emlékszem azokra a meccsekre! (Jellemző, mennyivel gazdagabb volt akkoriban még az európai klubfoci.)

Matrix23 2009.03.28. 22:06:48

Podolski betalálta Lichtenstein ellen:D KB góljai 80%-át ilyen szintű csapatok ellen lőtte... Azt nem vitatom hogy nagy tehetség, de mentalitásával nagy gondok lehetnek, mert még nem tudta megmutatni mire képes, egy kiscsapatban szárnyalt, de egyelőre egy igazi nagycsapatban (Bayern) csak szenved, szal tehetséges, csak épp még szinte semmit nem tett le az asztalra, de még csak 24 éves, van még ideje...

Lojzi_ 2009.03.28. 23:53:08

Podolski egy szar, egy vicc.
Klinsmann 15-öt lőtt egyetlen bayernes UEFA kupában. Ha San Marinoval játszott Németország, akkor Klinsmann, Völler, Rumenigge, vagy G. Müller szabadságot kaptak. Nem lőgyakorlatot tartottak statisztika javíytás céljával.

Viszont Klose szerintem értékes ember. Nem a világ legjobb befejező csatárja, de nem is ügyetlen. Fejjátéka kiváló, lát a pályán, önzetlen és érzi kaput.
Talán nem egy Klinsmann, vagy Müller, de azért nem is egy Bierhoff szintű szerencsevadász, vagy egy fogalmatlan Marschall, Bode, vagy Podolski.

Egyébként Podolski most is javítja a statisztikáját.....

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.29. 00:08:33

"Taffarel óta gáz van, de az kapus-téma." - erről kérdezd meg a tesódat ;-). Látszik, hogy az olasz bajnokság kiesik a látókörödből ;-) Szerintem Taffarel be se férne ma a braztil keretbe. Dida ugyan már túljutott fénykorán, de azért a Milan első kapusaként voltak élég jó és eredményes szezonjai. A 2002-es vébé hét meccse alatt csak négy gólt kapott, az egyenes kieséses szakaszban csak egyet.

Aztán Julio Cesarnak elég komoly szerepe van az utóbbi évek hazai fronti Inter tarolásában, majdnem akkora, mint Ibrának. Szerintem jelen pillanatban ott van a világ öt legjobb kapusa között. De Gomes a Spursből és a mi Doni kapusunk is jobb most, mint Taffarel fénykorában.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.03.29. 00:17:06

@popp: vártam, h ki kapja fel a vizet brazil kapus-témában :)

Doni, Gomes, J CEsar vagy pláne a lepkevadász Ddia sztem nem klasszis szint. utóbbi erdményeire pedig az emlegetett Guivarchot tudom emlegetni. ahogy Poldinál is csalóka a válaogatott mérleg, sok más játékosnál is az eredménylista.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.29. 00:31:16

@mocsing: Egyrészt tudom, hogy nálad a kapus Oli Kahnnál kezdődik és nála is fejeződik be, másrészt meg Taffarel is jelentős lepkevadász volt ám (talán attól még nem dől le az Oli-oltárod, ha megjegyzem, hogy utolsó éveiben ő is beszedett egy-két méretes potyát). Ha láttál volna négy-öt Inter meccset az utóbbi két-három évben, nem hiszem, hogy itt fitymálnád J. Cesart.

De ha még valóban nem is tartod sokra a brazil kapusokat, akkor is erős túlzás a kelekótya német (lengyel, brazil-panamai-magyar, spanyol) csatárokéval egy lapon emlegetni a teljesítményüket.

Matrix23 2009.03.29. 00:33:10

Brazilok pont hogy most jól állnak kapustéren, van egy világklasszis kapusok Julio Cesar, aki már kb 3 éve klasszis formában véd az Interben, és az egyik legnagyobb szerepe van az Inter sikeriben, lepkevadásznak meg nem lehet nevezni, mert a 4 év alatt mióta nálunk van egyet se bakizott, egyedül az volt vele a baj, hogy sokszor elkezdett cselezgetni a kapu előtt, de erről már leszokott, egyértelműen a világ 5 legjobb kapusa között van, rég volt ilyen világklasszis kapusuk a braziloknak, és a cserék se rosszak, Doni (bár ő eléggé lepkevadásu mint Dida) Gomes, Renan (Valencia) Diego (Almeria)

Matrix23 2009.03.29. 00:37:23

mocsing valószínű nem sűrűn láttad védeni Julio Cesart, egyértelműen világklasszis kapus, nem hiába játszik az olasz bajnoknál, aki néz Inter meccseket és látja őt védeni az a világ legjobb kapusai közé sorolja, rá pedig mindent lehet mondani csak azt nem hogy lepkevadász, mert a 4 éve alatt semmijen bakit nem követett el, Taffarel vagy Dida jó kapusok voltak, de sokat bakiztak amellett hogy elképesztő bravúrokra voltak képesek, Julio Cesar is ilyen azt leszámítva hogy nem bakizik...

Dr Keynes 2009.03.29. 08:21:34

Julio Cesar egyik kulcsa az Inter utolsó két bajnoki címének. Nermigen van nála fontosabb, pótolhatatlanabb játékos abban a csapatban. (Talán Ibra).

Vul-Kahn 2009.03.29. 12:22:38

@popp: a 2002-es VB-n Marcos volt az elsőszámú kapus, nem Dida. Gomest pedig vszleg nemigen láttad védeni a Spursben, legalább egy tucatnyi vesztett pont szárad csakis az ő lelkén. Julio Cesar meg tényleg jó, kb annyira, mint amennyire Klose jó csatár. (Ez most dícséret.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.29. 12:48:08

@Vul-Kahn: Vazeg tényleg Marcos védett, de hülye vok!

kroos 2009.03.29. 13:13:15

ha már válogatott mutatók akkor Schweini

Vul-Kahn 2009.03.29. 13:27:33

@kroos: 64/18 ? Hát igen. Ez legalább annyira figyelemreméltó egy 24 éves középpályástól, mint Poldié. És Ballacknak is szurkolok, h meglegyen az 50 gól, bár ahhoz nagyon bele kell húznia, tegnap lőtte a 40.-et.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.03.29. 15:22:49

@popp: én nem Kurányihoz hasonlítottam Cesart, de a későbbi hasonlat jó a kollégától: kb mint Klose. az erős volt, hogy nem klasszis - csupán nem hiszem, hogy egy tornán át a vállára venné a válogatottat. ebben tévedhetek, amíg nincs rá szükség, fikció. biztos, hogy ti láttátok többet, ezért nem róla írtam, de amikor én láttam védeni, nem láttam benne azt, mint Buffonban, Kahnban, Schmeichelben. semmi bajom vele amúgy.

és ha nem kéne a német csatárokkal egy lapon emlegetni a brazil kapusokat, akkor ok, de tegyük hozzá, Kahnnal se. Cesart majd talán egyszer, de egyelőre egy mondatban viccesek. (és mutass potya nélküli kapuskarriert, vagy ez nem tudom, mire érv)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.29. 16:49:08

@mocsing: (gondoltam, hogy nem tudom ledönteni a házilag fabrikált Oli-oltárt, csak kajánkodtam, potyáira vonatkozó megjegyzéseimmel csak kajánkodtam kicsit). Egyébként szerintem Julio Cesar igenis klasszis kapus, aki bár még nem tett le annyit az asztalra, de saját posztján nagyobb tudással rendelkezik, mint Klose. De ezen tán nem fogunk összeveszni.

kroos 2009.03.30. 13:39:18

@popp: te mint a bundaügyek tudora,nem akarom mentegetni a 82-es német osztrákot.
De mi a véleményed a 78-as argentin VB-röl?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.30. 13:51:28

@kroos: Már az ellenünk játszott nyitómeccsen is jócskán befújták nekik a hazai pályát és a Cubillasék elleni, döntőbe jutásukat jelentő 6-0-juk meg igazán gusztustalan csalás volt.

De aztán az isteni Diego megváltotta az argentin focit összes bűnétől ;-)!

kroos 2009.03.30. 13:55:29

@popp: Jópár ismerösöm van akik szerint az durvább scalás volt mint a 2002-es dél koreai,mert ott még a brazil elnökü fifa is aszisztált.
Az pl milyen hogy a brazilok összes meccsét elöbb kellett rendezni...meg sok-sok ehhez hasonló példa.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.30. 14:14:30

@kroos: Hát szó, mi szó tényleg az a legdurvább, hogy az ellenfél eredményének tudatában játszhatták a sorsdöntő meccset. Az én argentin drukkerségem viszont '86-tól datálódik, ahogy te sem Bern óta szurkolsz a németjeinek.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.30. 14:17:10

@kroos: Hát szó, mi szó tényleg az a legdurvább, hogy az ellenfél eredményének tudatában játszhatták a sorsdöntő meccset. Az én argentin drukkerségem viszont '86-tól datálódik, ahogy te sem Bern óta szurkolsz a németjeinek.

kroos 2009.03.30. 14:24:30

@popp: Nem igazán vagyok német drukker,persze nem közönbösek nekem,de ezt drukkerségnek nem nevezném.Igazábol egyik válogatottnak sem vagyok drukkere.Csak egynek tudok bármikor igazán szivböl szurkolni.A Magyarnak.
Inkább ugy fogalmaznék hogy vannak csapatok akiknek szurkoltam,szerettem.
pl.82-es olasz.86-os dán,88-as holland,90-es német,94-es 98-as nigéria, és a mindenkori yugoszláv....stb szeretek én mindent spanyolon és a brazilon kivül.
De ezekhez füzüdü viszonyom meg sem közelitik a Bayernest.

kroos 2009.03.30. 14:45:10

@kroos: Ha élne még Tito már Vb nyertek volna.
Durva lenne mondjuk vucsinics dzeko sztankovic,ibisevic,vidics,modric,handanovic egy csapatban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.30. 14:51:00

@kroos: Képzeld csak el ha '98-as vébén egy horvát-szerb közös indul, na az óriási csapat lehetett volna, hisz ahorvátok és az akkor még jugók külön-külön is nagyon jók voltak.

kroos 2009.03.30. 15:27:11

@popp: 98 jó példa.De a mai helyzet annyival másabb hogy a Bosnyákokból is lehetne szemezgetni meg ugye Vucsinics és Handanovics révén máshonnan is.

kroos 2009.03.30. 15:27:45

@popp: 98 jó példa.De a mai helyzet annyival másabb hogy a Bosnyákokból is lehetne szemezgetni meg ugye Vucsinics és Handanovics révén máshonnan is.

kroos 2009.03.30. 15:38:34

Nem beszélve azokról a bosnyákokról,akik más válogatottban játszanak.pl.Ibra.

kroos 2009.03.30. 15:54:47

valami ilyesmi?


handanovic,corluka,srna,modric.,olic,krancar,pranic,petric,vucsinics,vidic,ivanovic,stankovic,kuzmanovic,zigic,subotic,misimovic,ibisevic,


handanovic-corluka-vidic-subotic-pranjic
stankovic-modric-kuzmanovic
ibisevic-vucsinics-petric
(olic,misimovic,srna,krancar,zigic,jovetic) edzö,milutinovic

Lencse. 2009.03.31. 01:01:32

@kroos: Ez olyan erős csapat, hogy lelóg az Internetről.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.31. 02:37:05

van egy dokumentumfilm, azt hiszem Az utolsó jugoszláv válogatott a címe, erről a Suker/Boban/Prosinecki/Mijatovic generációról szól, akik '87-ben ifjúsági vébét nyertek; illetve az ő sztorijukon keresztül az ország széthullásáról meg a háborúról.
nagyon erőteljes és jó film, mindenkinek ajánlom.

kroos 2009.03.31. 07:13:25

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Tényleg nagyon jó.pár évvel ezelöt mi is nyertünk ifi Eb-t.
Csak mi nem tudtunk profitálni belöle....:(

kroos 2009.03.31. 07:33:10

nem tudja valaki belinkelni azt a 84-es keretet?
pár nevet tudok.petry,bodnár,keller,kovács kálmán...

rizla 2009.03.31. 07:55:30

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: tök jó, angolul megy az epilógus, aztán hagyják őket eredeti nyelven hablatyolni, miközben a felirat francia. ezt is google fordítóval nézzem? :(

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.31. 17:03:29

@rizla: teljesen jogos, megtévesztett az eleje és rögtön linkeltem...
elvileg torrent- és letöltős oldalakon megtalálható, talán angol feliratos változat is.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.31. 17:19:04

@kroos: a '84-es keretet én nem találtam, de azt hiszem nagyjából azok lehettek, akik '85-ben az ifjúsági vébén voltak:

en.wikipedia.org/wiki/1985_FIFA_World_Youth_Championship_squads

Egyébként feltétlenül érdemes megnézni a jugók '87-es keretét, mert teljesen elképesztő. Ugye az ilyen korosztályos válogatottakból általában 1-2 emberből, még a legsikeresebb csapatoknál is legfeljebb 3-4 ember lesz igazán nagy játékos. Ehhez képest náluk így nézett ki a csapat:

en.wikipedia.org/wiki/1987_FIFA_World_Youth_Championship_squads

kroos 2009.04.01. 08:23:01

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: a legutobbi torna leggjobbja Drenthe volt.Hol is van azóta? DDDDDD

buntus 2009.04.05. 21:10:02

SEAN DUNDEE!!!!

Yeah...ő is volt válogatott...

sőt!

jót liftezett, a Liverpooltól a Karlsruheig.....
süti beállítások módosítása