Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 25. forduló - Semmi szédítő magasság

2009.03.04. 09:30 pancho_sanza

A spanyol csapatok látszólag a bajnoki versenyfutás felé fordultak. A Deportivo és a Valencia kiesése önmagában nem meglepetés, viszont a mód, ahogyan elintézték a La Liga két reprezentánsát, cseppet sem dicsérhető. Ítéletet csak azért nem mondunk a teljes mezőny felett, mert a Bajnokok Ligájában még lehet egy kicsit kozmetikázni az eredményen. Mert a mutatott játékon nem nagyon lehet. Sőt ha kíméletesek akarunk lenni, akkor csak a búcsú tényével foglalkozunk, és nem tekintünk a nyeretlenül lejátszott nyolc kupamérkőzés mögé. De mi nem vagyunk kíméletesek és szétkürtöljük mindenfelé, hogy a hat kupacsapat közül legalább öt nem szólhatna egy szót sem, ha megalázó mértékű vereséget szenved. A Villarreal is csak azért maradt ki a szórásból, mert görög riválisa meglepően le van maradva a dán és ukrán élcsapatoktól. Válságról kizárólag amiatt nem beszélünk még, mert az ősz folyamán a Basel és a BATE Boriszov gárdáját is megtanították kesztyűbe dudálni. A világ viszont kegyetlen, az őszi sikerekből már télen sem lehet megélni, nemhogy tavasszal. Erre a legjobb bizonyítékkal a portugál bajnokság tavalyi ezüstérmese szolgált, amelyik simán továbbjutva csoportjából irtózatos pofonba szaladt bele. A La Liga folytatódott, de létjogosultságát mindössze egyetlen érvvel tudjuk indokolni: a spanyol bajnokság azért lett kiírva idén, hogy a Real Madrid is tudjon valahol győzelmi sorozatot építeni. Esett 28 gól. Tovább után részletek:

Úgy kezdődött, hogy Johan Cruyff örült az Espanyol elleni vereségnek, míg Eto’o felháborodva panaszolta, hogy csak a bírók tudják megveretni a Barcelonát. Azt nem tudjuk, Johan Cruyff mit gondol most, de a kameruni csatár nyilatkozata már határozottan viccesnek tűnik. Mindenki veszíthet. Formahanyatlásra, bíróra vagy szerencsétlenségre hivatkozni lehet, de néha célszerű megállni és átgondolni az előző pár hét történéseit. A Barcelona remek őszt tud maga mögött, egész Európa arról beszélt, hogy mennyire látványos és eredményes az, amit a katalán csapat játékosai művelnek. A teljesítmény mindenképpen dicsérhető, hiszen Guardiola csapata tehet legkevésbé arról, hogy igazán nehéz feladat elé nem állította senki egészen február közepéig. A listavezető és őszi ellenfelei között tátongó szakadék meglétét ezután sem vitathatja senki, csak egy kicsit módosítani kell a kiemelkedés mértékén. Az nem kérdés, hogy a Vicente Calderonból manapság szinte csak az nem távozik ponttal, aki nem akar tenni érte. Még a Porto edzője is vereségként élte meg, hogy nem tudtak győzelemmel távozni Madridból. Szavait vitatni megint csak nem érdemes, mert a portugálok minden tekintetben jobbak voltak a hazaiaknál, csak egy Victor Valdesnél is rosszabb kapussal és szégyenletesen gyenge helyzetkihasználási mutatóval rendelkeznek. Ezzel párhuzamosan a Lyon mestere azt találta mondani, hogy nagyon sajnálja, hogy nem tudták legyőzni a kiszámítható Barcelonát, mert megérdemelték volna. Guardiola most törheti a fejét, hogy mi is történik a csapattal, amit játékosa szerint kizárólag a játékvezetők tudnak megveretni. Hétvégén a bíró velük volt. Sokáig úgy tűnt, hogy a szerencse és Forlán is, hiszen miközben az uruguayi az év ziccerét fejelte mellé, az ellentámadásból Henry megszerezte a vezetést. Az Atlético viszont váratlanul feltámadt és győzött. Talán szerencsésebb lett volna, ha ősszel történik mindez, mert akkor a spanyol csapatokra, valamint a Baselre mért csapások nem lettek volna túlértékelve. Innentől fogva nincs mese, győzni kell. Már csak az a kérdés, hogy a Mallorca elleni esetleges kupatovábbjutást kiemelkedő eredményként vagy kötelező sikerként kezelik a játékosok. A tapasztalat azt mutatja, hogy előbbiből nem volt sok idén. Hacsak nem számoljuk az egyszeri és megismételhetetlen teljesítmények közé akármelyik Sporting legyőzését, a Deportivo kiütését vagy a Real Madridra mért szűk zakót. (Atlético – Barcelona 4-3) Merthogy a bajnoki címvédő ismét nem tudott átlépni a saját árnyékán. Mármint nem azzal van a gond, hogy nem volt képes legyőzni a Liverpoolt, hiszen ez a bravúr az Atlético Madridnak sem sikerült. Inkább azzal van problémánk, hogy semmit nem mutattak abból a parádéból, ami a Gijon vagy a Betis ellen jellemezte őket. Ha valaki csak Raúlék szerdai mérkőzését látta, joggal kérdezheti, hogy miként tudtak ezek tíz mérkőzést nyerni zsinórban. Mondhatnánk, hogy olyan mákkal, mint most az Espanyol ellen, de azért az előző két bajnoki góltermése után ez nem feltétlenül lenne korrekt. Az igazság az, hogy vannak ellenfelek, akik ellen Higuaín, Robben, Sneijder, Guti vagy Gago világklasszisnak tűnik. Meg vannak olyanok is, akik ellen nem. Spanyolországban előbbiek vannak többségben, Európában utóbbiak. Az említett játékosok szerencséje, hogy nyertek két bajnokságot zsinórban, mert minden más esetben már régen visszazavarták volna őket holland vagy argentin nevelőegyesületükhöz. Jelenleg négy pont választja el őket attól, hogy nyerjenek maguknak még egy évet, bár valószínűleg ez sem menti meg őket Florentino Perez elbocsátó szép üzenetétől. Ezen az sem változtathat, ha valami véletlen folytán sikerülne győzniük Liverpoolban, amire sok esély nem mutatkozik, mivel a játékosok több szempontból sem megfelelőek a küldetés teljesítésére. A taktikai és technikai hátrányt még lehetne valahogyan kompenzálni, de emberi tartás nem alakul ki két hét alatt. (Espanyol - Real Madrid 0-2)

Igazságtalanok voltunk a Deportivoval szemben, hiszen a barcelonai mérkőzésükön látszólag nem akartak semmit csinálni, míg most nem csupán le akarták győzni az Aalborgot, de a háromgólos hátrányukat is szerették volna ledolgozni. Nem sikerült. A kiesés egy második - nagyon csúnya - zakóval párosult. A dánok sikerének értékét tovább növeli, hogy a Deportivo begyűjtötte a három pontot idegenben, így már csak egy győzelemre van a Bajnokok Ligája indulástól. A galíciai drukkerek most imádkozhatnak, hogy a kedvencek még véletlenül se érjenek oda, mert arrafelé csak komolyabb ellenfelek lesznek. Sikerélménynek meg még lehetősége sem. (Numancia – Deportivo 0-1) A Valencia szurkolói is hasonló dilemmában lehetnek, hiszen a jelenlegi keret is elég szomorúságot okoz eredményeivel, így kétséges mire számíthatnának egy gyengébb csapattal. Pedig már gyülekeznek a keselyűk, mert a játékosokat az égvilágon semmi nem motiválja. Papíron Baraja, Albelda és David Silva kölcsönözhetett volna némi tartást a vezér nélküli csapatnak, de talán nem véletlen, hogy Unai Emery egyszerre kapta le őket a pályáról. A Valladolid meg köszönte szépen és hazavitte a három pontot. Gratulálunk hozzá! (Valencia – Valladolid 1-2) Az Osasuna csak egyet rabolt, de az is nagyon fontos a jelenlegi helyzetben, amikor már csak egy csapatnyira vannak a bennmaradástól. Persze kiszámíthatatlan, hogy melyik rivális megelőzhető, mert sokan elérhetetlennek tűnnek, aztán mégis csak egy győzelemnyi távolságra vannak. A mezőny sűrű és a hazai pontvesztésével a Racing is becsatlakozott a küzdelmekbe, bár helyzete annyiban egyszerűbb, hogy nem az utolsó öt fordulóban kell az éllovasokkal játszaniuk. Vadócz Krisztián ismét csak pár percet kapott, de ez is bíztató, hiszen Camacho Osasunája már nem fegyvertelenül áll a riválisok kereszttüzében, hanem például egy gólképes Pandianival. (Racing – Osasuna 1-1) A Málaga egy hete került olyan pozícióba, hogy elkezdjünk a jobbnak gondolt csapatok feletti diadaláért szurkolni. Rajongásunk nem hozott szerencsét, mert kedvenceink egyből egy olyan bírót fogtak ki, amelyik még a Barcelonát is képes lenne megveretni. Az újonc viszont nincs egy szinten a katalánokkal, így az egyszerű drukker számára maradt a gólnélküli döntetlenbe vetett hit és a remény, hogy a Recreativo nem azért tart ott ahol, mert nincs szerencséje. Jelentjük, nem azért. Akárhogyan számoljuk a huelvai pontok jelentős része született emberelőnyös szituációkban, és ez az eredmény  is megérdemeltnek mondható. (Málaga – Recreativo 0-2)

A Sevilla is az elégedettség megérdemelt érzésével utazott volna haza Bilbaóból. Azonban a hétközi kupamérkőzés még tartogathat meglepetést számukra, mert az Athletic látszólag jól próbálta titkolni erényeit és játékosait az andalúzok elől, nehogy a Deportivo sorsára jusson. Ugyanis Valerónék kísértetiesen hasonló helyzetben (a két kupameccs között egymás elleni bajnoki) egyre komolyabb vereségekbe futottak bele. Az első két lépcsőfokra ezúttal is felléptek a csapatok, már csak az a kérdés, hogy a Bilbao ki tud-e törni a neki szánt szerepből. (Athletic – Sevilla 1-2) Azért kíváncsiak lennénk, hogy ha kicserélnénk Higuaínt Negredora, akkor melyikük lenne hasonlóan eredményes. Az argentin csatár nagyon termékenynek bizonyul, amikor az övénél gyengébb csapatokkal találkozik, de abban a pillanatban, ha egy kicsit komolyabb ellenfél kerül az útjába, már akadozik a gépezet. Negredo ilyen szempontból könnyebb helyzetben van, mert jelenleg ő jelenti a különbséget az Almería és ellenfelei között. Valószínűleg menne neki ez akkor is, ha olyan zsugások nem tömnék labdával, mint például Guti. A Getafe hiába próbálkozott, hogy a maga javára fordítsa a mérkőzést, ha az ő Uchéjuk vagy Soldado nem csak fizikailag marad el Negredotól, hanem hatékonyságban is. Jelentősen. (Almería – Getafe 2-1) Cazorla nagyjából egy éve nem csinál semmit. Tavaly tavasszal volt egy olyan periódusa, amely a spanyol válogatott tizenharmadik számú mezőnyjátékosává tette, de azóta nem igazolta klasszisát. Látszott, hogy ő maga gyorsan ügyes, míg játéka ügyesen gyors, de jóval többet vártunk tőle néhány fantáziadús, de erőtlen betörésnél. Egészen Sevilláig kellett utaznia, hogy újra bizonyíthasson egy olyan góllal, amely a Camp Nou kivételével minden pályán hatalmas találatnak számítana. (ott Victor Valdes potyája lenne) A spanyol középpályásnak meg is jött a kedve a játékhoz és nem sokkal később rá is kontrázott nem mindennapi találatára. A zaragozai kiesést feledtetni kívánó Sergio Garcia és Oliveira segítségével azonban a Betis egyenlíteni tudott, ami csak azért fontos, mert még mindig jobb hármas holtversenyben a legrosszabb bennmaradó helyen állni, mint egyedül. Az élvezetes mérkőzéssel mindenki jól járt, de a döntetlennel egyik csapat sem került közelebb a céljához. (Betis – Villarreal 2-2) Alig tíz éve, hogy a Mallorca KEK döntőt eredményező büntetőpárbajt vívott a Barcelonával. Idén már az elődöntőben összepárosította őket a sorsolás, de az esélyeiket még az sem növeli, hogy váratlanul fölényben játszottak és győztek Gijonban. A hét közepén akkora technikai és taktikai lemaradást kellene kompenzálniuk a szigetlakóknak, amilyet még a Valenciának sem sikerült a méltán híres ukrán rivális ellenében.(Sporting - Mallorca  0-1)

98 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr17978639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geem5 2009.03.04. 09:43:31

a szenzációs szombat esti gólváltásról kicsit többet is írhattatok volna, azért többet érdemelt volna ez az atletico győzelem, mint belefűzni a hétközi BL meccseket
sztem eddig az év spanyol bajnokija volt

kapkap 2009.03.04. 10:19:18

hatalmas pirospont a címért! és hajrá vasárnap a Túl a csúcson ellen.

krysal 2009.03.04. 10:25:51

A Barca szerintem is önmagát verte meg azon a meccsen, de tegyük hozzá, ezért szerethető a spanyol bajnokság, az ilyen meccsekért. Ha a fejbeni problémákat sikerül Pepnek helyretennie, a bajnoki cím garantált. Ha viszont belezavarodnak a két évvel ezelőtti hasonlóságba, elvesztek (Ugyanakkor Pep nyilatkozatának, miszerint tavaly is feljött a Barca 2 pontra is a Madridra, és mégis-van némi igazság.)

Én továbbra is azt tartom, hogy akár Gago, akár Higuain nem rossz játékosok (sőt), csak hiányzik mellőlük az a plusz klasszis, aki igazán fazont tudna szabni a csapatnak. Sneijder formája valami káprázatos, szédítő mélységbe esett, valószínűleg Ő, VdV, meg még páran nem kerülhetik el a szanálást. Lass viszont egyre inkább kiérdemi a Makelele-utód megnevezést, ilyen munkabírású, hatékony védekező játékost a francia óta nem látott a Bernabeu népe.

Mourinho már nem a király 2009.03.04. 10:37:55

Hmm, Madridi szempontból csak annyit mondanék, hogy a 10 meccses győzelmi szériát nem kell magyarázni. Hogyan játszottunk, kik voltak az ellenfelek, nem téma.
Viszont minden sorozat megszakad egyszer, tehát a Barca ilyen szempontból nézve jobban áll (na meg a +4 pont ugye). Remélem nem az Atleti szakitja meg a sorozatunkat, mert az duplán fájna.

2009.03.04. 10:41:01

Juande sokkal jobban megtalálta mindenkinek a helyét, mint Schuster. A játékosok kvalitásain lehet vitatkozni, aztán majd jövőre meglátjuk Perez bácsit mit hoz össze.

pink panther 2009.03.04. 10:50:42

szal en meg mindig hianyolom azt a posztot ami bajnokeselyeskent tuntetne fel a madridot :)
meg kinek kell a bl, ha 12 pont minuszbol megnyerjuk a bajnoksagot, ugyanmar :)

Mourinho már nem a király 2009.03.04. 11:00:57

@pink panther: Bizony jó lenne az a Bl, már 1 fordulóval tovább jutni is jó lenne.

Be kell vallanunk, hogy a La Liga tényleg lemaradt valahol. A 4-ik helyezett már csillagászati ponthátrányba van a Barca mögött. Az angol vagy az olasz bajnokságban 4, de akár 5 nagycsapatot is lehet találni, mig nálunk 2 van. Valencia, Villareal, Sevilla kipurcantak nagyon az utóbbi években.

A másik dolog ugye a játék, nincs akkora hangsúly a védekezésen (mondjuk nem is volt) és ez megbosszulja magát a nemzetközi porondon, meglepik a spanyol csapatokat, sokkal keményebb focit játszanak az ellenfelek. Bármelyik csapat nagyon megég, ha felvállal egy nyilt sisakos meccset egy spanyol csapat ellen. Épp ezért nem is vállalja fel kb. senki sem.

krysal 2009.03.04. 11:18:11

@Awkward: Persze, de mostanában kevés csapat vállal fel egy igazán nyíltsisakos játékot. Kicsit sajnálkozva mondom, de azért le a kalappal a Barca előtt, hisz azért minőségileg is azt a játékot produkálják, mégha meg is tudnak égni egy olyan játékrendszer ellen, ami ma "trendi". (Lásd. Espanyol elleni meccs.)

Kicsit az az érzésem, hogy pl. ők is hasonló eredményt mutattak volna fel a 'Pool ellen, mint mi tettük, bár abban biztos vagyok, hogy többet "játszottak" volna.

Der Beste 2009.03.04. 11:23:29

Kicsir már unalmas a spanyol ligának ez az állandó fikázása.

jörgömös 2009.03.04. 11:24:32

pancho, azt pontosan tudom hogy szerinted kiket kellene elzavarni a Bernabeu környékéről is, igazán érdekelne hogy kikkel helyettesítenéd őket?

ZenZo 2009.03.04. 11:25:31

1. a címért grat, csak ezért néztem be ide, nem gyakran olvasom a spanyol posztokat (kíváncsi vagyok a pécsi tánctanárt bele tudod-e fűzni egy címbe pancho :) )

2. @Awkward: azért jelenleg az angol bajnokság sem lehet büszke magára, illetőleg az üldözőboly, akik bajnokot csinálnak a ManU-ból azzal, hogy elbalf*szkodják a szezonjaikat. A (nem is negyedik, hanem ötödik) Arsenal úgy van 13 pontra az első MU-tól, hogy két mérkőzéssel többet játszott, de a 2.-3. Chelsea-Pool páros is úgy van 4 pontra, hogy szintén ott a két meccses különbség. (Én mondjuk, mint Chelsea szurkoló, nagyon bízom abban, hogy a ManU-t is elkapja a Barca-kór :) )

Mourinho már nem a király 2009.03.04. 11:32:59

@ZenZo: Én is várom már a MU bukdácsolást :)
Tény, hogy angoloknál is lemaradtak rendesen, de egy Arsenalt még mindig erősebbnek tartok, mint egy Atletico - Valencia - Málaga -Depor négyes bármelyik tagját (hopp, micsoda 4-es holtverseny van itt, megy ám a tömörülés)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.04. 11:33:30

"Válságról kizárólag amiatt nem beszélünk még, mert az ősz folyamán a Basel és a BATE Boriszov gárdáját is megtanították kesztyűbe dudálni."

Pedig igazán írhattál volna egy "Hispán gödör" posztot, "elkárhozott zsenik" URL-lel... ;-)

Azt viszont senki sem tagadhatja, hogy a legélvezetesebb meccseket még mindig Spanyolországban találhatni. Atlético-Barca, Betis-Villarreal...

És igaza van Awkwardnak: jaj annak a csapatnak, amelyik nyílt sisakos meccsbe bonyolódik egy spanyol ellenféllel...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.04. 11:41:43

@szurkoló: Silva, Villa, Essien, Evra, C. Ronaldo, Kaka.
De szerintem Negredo is nehezebb feladat elé állítaná a Liverpool védőit, mint Higuain.
@Csöncsön: Elővesszük még idén azt az ominózus posztot;)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.04. 11:47:59

@Csöncsön: a Porto szerintem nem igazán a védekezésre koncentrált Madridban. A Liverpool meg akár koncentrálhatott volna a nyílt sisakos támadójátékra. De megnézhetnék a Lyon-Barca első félidejét is. Az Aalborg éppen 5 percig támadott keményen, abba meg belefért három gól.

jörgömös 2009.03.04. 11:51:12

@pancho_sanza: Ez még Pereznek is legalább 6 évébe telt volna, ha egyáltalán összejött volna a dolog.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.04. 11:56:20

@szurkoló: Perez nem azért vásárolt egyesével, mert nem volt pénze, vagy indoka. Egyszerűen ez volt a cég politikája. Azért ne feledjük, hogy első évében nem kizárólag Figot vette meg, hanem Makelele és Solari is a csapathoz érkezett.

kroos 2009.03.04. 12:02:48

és akkor jött Flavio c. is a deprbol 25 milláért és Calades.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.04. 12:05:26

@pancho_sanza:

Én úgy láttam az összefoglalók alapján, hogy az Aalborg nem nyíltsisakos meccseket játszott, hanem kontrajátékot. Ugyanígy a Porto is. Panathianaikoszról, Liverpoolról (!) nem beszélve.

Természetesen ezért nem szidható egyik ellenfél se: így lehettek eredményesek.

De én még a Recreativón (a spanyol Cottbuson vagy Stoke Cityn, Chievón...) is meg tudok döbbenni, micsoda kombinatív játékra képesek, amikor területük van.

Tika_ 2009.03.04. 12:07:46

@pancho_sanza: a Batman kimaradt! Nameg Jézus.
:röhög:

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.04. 12:17:54

Ja igen, az Aalborg Villarrealban játszott nyíltsisakos meccset. Láttuk, mi lett a vége... :-)

avenger13 2009.03.04. 12:29:32

@Csöncsön: azért nyugi. emlékszem én 4-2, 4-1, 3-1-es bayern győzelmekre. meg lehet verni a spanyolokat is nagyon. Az igazság az, hogy nincs kedve senkinek egy ilyen adok-kapokba belemenni, mert ki tudja melyik csapat jön ki belőle jobban, ezért nem csinálunk inkább semmit. rémlik egy barcelona oda vissza verés is a 98/99-es bl idényből. szóval csak óvatosan. tény, hogy nagyon kombinatív, gyors játékot játszanak, de nem mindenki ellen megy ez, akkor sem, ha ők is felvállalnak valami hasonlót.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.04. 12:38:30

@avenger13:

Százszor inkább megnéztem volna egy 2-4-et múlt szerdán a Bernabeuban, mint azt a siralmas és kilátástalan gürcölést.

A spanyol csapatoknak nagyon nem fekszik a sündisznótaktika elleni játék. Különben szerintem ez a titka a Real Madrid mostani tíz meccses nyerő szériájának is. A naiv Sporting Gijón meg Mallorca persze támadni próbál ellenük; Pepéék simán megszűrik őket hátul, aztán egy kontra vagy szabadrúgás csak beakad.

Ramos a Liverpool ellen is 0-0-ra játszott, szerintem ez eléggé nyilvánvaló volt. (Láttátok az arcát Benayoun fejese után?)

kroos 2009.03.04. 12:50:49

@avenger13: 1-0,2-1.oda-vissza stimm.
Mi voltunk a legkevésbé esélyese,föleg a zenden,kluivert,r+f deboeur-ral megerösödö barca és a Mu ellen.Aztán még az elsö meccset elbuktuk a Bröndby ellen.A többi már történelem...

Lencse. 2009.03.04. 13:08:48

Azt hiszem, előbb vállalnám egy megvadultan rohangáló, hátrafele nyilazó tarajos sül befogását, mint hogy Pancho posztot írjon rólam. :)

Arról mi a véleményed hogy a spanyol válogatott tavaly nyáron olyan fölénnyel vágta haza a mezőnyt, amit az utóbbi idők világversenyein egyáltalán nem láthattunk? Ezt hogy csinálták, ha egy ilyen gyenge liga a hátországuk? Ez nem kötekedés, csak kérdés, mert tényleg furcsának találom.

Henke 2009.03.04. 13:16:23

panch: gratulálok, tetszik ez a cikk! :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.04. 13:17:25

@Csöncsön: Szóval, ha a Barcelona megveri a Sportingot, akkor az erény, ha a Bayern jobban, akkor az a Sporting gyengesége?
Ha a Barcelona veretlen jó sokáig, akkor az erény, ha Gago és Higuaín csapata, akkor az a kontrajátéknak köszönhető?

Láttad Henry második gólját hétvégén? Emlékszel a Barcelona Sevilla és Real Madrid elleni góljaira? Akkor a talált gól + kontra erénynek minősült? Az Aalborg szöglet utáni fejese, meg kontrajátéknak? Két éve még kinyíltak a spanyol csapatok ellenében, míg most nem?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.04. 13:19:41

@Lencse.: Azért a címvédőnél csak kicsit volt jobb az a spanyol válogatott.:)

volt nekik 14 klasszis játékosuk, akik majdnem mind ellógták a tavaszt.

Narancs és Tetves 2009.03.04. 13:35:37

@pancho_sanza:
Silva? C.Ronaldo? Evra? ... nem tudom én nem szeretném pl. ezeket a csapat környékén se meglátni

a XXI. századi foci (játékosok vásárlása, fizetése) pedig pénz kérdés...a spanyol ligában nincsenek akkora összegek, amekkora mondjuk az angolban, vagy az olaszban...szal ez megint nem mérce.. ez gazdasági kérdés... mondhatni nemzetgazdasági

az hogy a depor kikapott az Alborgtól..nos ez benne van a pakliban, ettől nem gyenge egy csapat..meg egy liga se.

avenger13 2009.03.04. 13:49:20

@Csöncsön: azzal nem vitatkozom, hogy szívesebben néznék én is 6 gólos meccseket. Csak úgy fájt kicsit, hogy a spanyolokat csak sünnel lehet megverni hozzászólásod :D

@kroos: azt hittem hátast dobok amikor kikaptunk az első meccsen a másodikon x-eltünk. nem akartam elhinni. aztán meddig jutottunk. szép volt, persze a döntőt leszámítv, de utána a sors igazságot szolgáltatott. ennyit a bayernről spanyol posztban :)

rexter 2009.03.04. 14:03:14

jo a cim, jo zene a 30y :)

smartdrive 2009.03.04. 14:16:00

@Csöncsön: "Százszor inkább megnéztem volna egy 2-4-et múlt szerdán a Bernabeuban, mint azt a siralmas és kilátástalan gürcölést.""


majd egy 2:1-es liverpooli Madrid-győzelem után mondd ezt :P

Keelhaul 2009.03.04. 14:18:11

Legyen inkább WOXTER

pavel88 2009.03.04. 14:44:49

A@HalaMadrid78: Azért ezzel vitatkoznék...
Szerintem a Real meg a Pool ellen annyira lassú volt, hogy rossz volt nézni. Annyira kiszámítható, annyira lassú, annyira semmilyen, annyira...jaj...:(

ZenZo 2009.03.04. 15:50:31

@Csöncsön: "És igaza van Awkwardnak: jaj annak a csapatnak, amelyik nyílt sisakos meccsbe bonyolódik egy spanyol ellenféllel... "

Habár ez sem feltétlenül igaz (még mindig szívesen nézegetem a Barca Chelsea általi BL eltávolítását), akkor is: na és? Van ellenük ellenszer, ha úgy tetszik, bunkerfoci, meg sündisznó, meg minden. Könyörgöm, te mit tennél, ha - várjunk csak, milyen hülye példát vegyek elő - lenne egy frankó kialakulóban lévő tüdőgyulladásod. Vennél inkább magadhoz minimális gyógyszert, meg vitamint, hogy simán legyőzd, vagy kimennél a mínusz tíz fokba egy szál boxerben vizes hajjal, "felvállalva a nyílt sisakos küzdelmet"... eszembe jutott ez rövidebben is: senki nem hülye... ;)

no offolást befejeztem, pá & láv, písz, juniti

ZenZo 2009.03.04. 15:52:50

@Awkward: "Tény, hogy angoloknál is lemaradtak rendesen, de egy Arsenalt még mindig erősebbnek tartok, mint egy Atletico - Valencia - Málaga -Depor négyes bármelyik tagját "

Persze, mert szökőévente látod az Arsenalt. Én sokkal jobban tartanék egy Valenciatól vagy Atletitől, mint a jelen Arsenaltól. (Lehet ugyanazért, amiért te az Arsenaltól - a közeli ismerettség ugye)

Fejlődő Szervezet 2009.03.04. 16:35:46

Nem félek én attól, hogy nem lesz meg a harmadik bajnokság zsinórban, míg VictorValdes ott figyel a Barca kapujában :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.03.04. 16:40:08

@Fejlődő Szervezet: És ezzel egyet is kell értenünk. Victor legalább annyit tesz a Realért mint pl. Rafa SAF mosolyáért...

halareaal 2009.03.04. 16:43:56

még ennél is konkrétabban kéne leírnod, h a spanyol csapatokat szarrá verik Európában, akkor biztos tarolnak majd:)

"A taktikai és technikai hátrányt még lehetne valahogyan kompenzálni, de emberi tartás nem alakul ki két hét alatt"

ezt a faszságot honnan vetted? azért, mert neked nem tetszik Higuain v Gago, már emberi tartás sincs bennük? úristen.

halareaal 2009.03.04. 16:48:21

"Persze, mert szökőévente látod az Arsenalt. Én sokkal jobban tartanék egy Valenciatól vagy Atletitől, mint a jelen Arsenaltól. (Lehet ugyanazért, amiért te az Arsenaltól - a közeli ismerettség ugye)"

ez mondjuk elég furcsa kijelentés azok után, h az Atleti és a Valencia szinte minden rangadón kiszop (najó az Atleti most nyert, de ezt sem ősszel, hanem most, amikor már minimális esélyük sincs az első 2 hely vmelyikére). míg az Arsenal megverte már a MUt, a Chelseat és most a Romat is.

Lencse. 2009.03.04. 17:17:01

@ZenZo: Ez a hülye hasonlat a legfrappánsabb válasz volt erre a rinyálásra, amit művelnek páran az angol csapatok BL-szereplése miatt, köszi. ;)

GOJOO 2009.03.04. 19:03:28

"A taktikai és technikai hátrányt még lehetne valahogyan kompenzálni, de emberi tartás nem alakul ki két hét alatt."

Én pl. szeretem az érdekes, színes játékot játszó csapatokat (Perez féle Real, Mostani Barca, Brazil válogatott általában), és utálom a Bayern München féle (undurító, gyömöszölős, Toni meg Jancker féle) erőfocit!
De azért azt nem mondtam soha hogy ők szar EMBEREK! (nagybetűvel)

GOJOO 2009.03.04. 19:37:24

Arról nem is beszélve, hogy taktikai és technikai hátrányt nem lehet 2 hét alatt kompenzálni.

ZenZo 2009.03.05. 09:53:56

@halareaal:
"ez mondjuk elég furcsa kijelentés azok után, h az Atleti és a Valencia szinte minden rangadón kiszop (najó az Atleti most nyert, de ezt sem ősszel, hanem most, amikor már minimális esélyük sincs az első 2 hely vmelyikére). míg az Arsenal megverte már a MUt, a Chelseat és most a Romat is."

Ismerni kell a körülményeket is azért... ha most választani kellene, hogy a Valenciaval vagy az Arsenallal találkozzunk, utóbbit választanám. Az Arsenal az utóbbi években max X-re volt jó a Chelsea ellen, az, hogy most Scolari rangadó-taktikájával és egy méteres lesgóllal legyőztek minket, hát istenem, benne van.

Megverte a Romat... egyszer mi is, a többit meg tudjuk :) sőt, a ManU sokkal jobban megverte a Romat, akkor most ki a jobb csapat? Erre nem lehet építeni. A BL-ben ugyanúgy kijöhet bárkinek a lépés egyszer-egyszer, mint a helyi kupákban a kisebb csapatoknak. De az Arsenal utoljára a nagy bajnoki meneteléskor volt nagy csapat, ez a Bergkamptalanított, Henrytlanított csapat halvány (fiatal) árnyéka annak. Wengernek pont az ellenkezőt kell(ene) belátnia, mint Ancelottinak - a kettejük csapatából lehetne igazán világverő csapatot kiállítani.

luqe 2009.03.05. 11:19:07

A cikk bl-es átitatása hülyeség. Valahol már megfogalmazódott bennem, hogy nem tudom, érdem-e még elnyerni ezt a kupát. Kb. 2002 volt az utolsó év, hogy nézhető volt a döntő. A Liverpool-Milan még nagy fless volt, de ott is dráma volt, mint játék. Azóta viszont amerre tart a sorozat... A tavalyi döntőn elaludtam.

A kieséses szakaszról nem is beszélve. Iszonyú meccsek. Annak pedig elég prózai oka van, hogy az angolok `uralják` mostanság a bl-t. De ezt is leírtam már.

ZenZo 2009.03.05. 11:40:04

@luqe:
hogy a cikk bl-es átitatása hülyeség-e, szuverén dolog eldönteni, nekem pölö tetszett, de ez egy dolog.

De hogy érdem-e megnyerni a BL-t? Akkor had válaszoljak kérdéssel: szerinted VB-t nyerni érdem?

Egyébként nem muszáj nézni a legrangosabbnak vélt európai kupasorozatot ... ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.05. 12:25:44

@pancho_sanza: "Ha a Barcelona veretlen jó sokáig, akkor az erény, ha Gago és Higuaín csapata, akkor az a kontrajátéknak köszönhető?"

Úgy kérdezel, mintha nem is láttad volna a meccseket. Szerinted a Real és a Barca ugyanazzal a játékstílussal hozta össze a győzelmi sorozatát? A Barca az Atlético elleni 6-1, az Almería elleni 5-0, a Valladolid elleni 6-0, a Gijón elleni 6-1 stb. stb. során egyetlen veszélyes fegyverét, a kontrajátékot vetette be?

???

Az meg, hogy az Atlético elleni most a háromból tényleg volt egy (! érted? HÁROMBÓL EGY!) kontragól, azt jelzi, hogy a Barcelona sündisznótaktikát alkalmaz?

Ez teljesen abszurd.

Azt pedig nem én mondtam, hanem te, hogy a Sporting (Lisszabon) gyenge csapat. A Bayern ellen beleszaladtak a késbe. Mindenkivel előfordulhat az ilyesmi. A Roma is jó csapat attól, hogy kapott egy hetest az Old Traffordon.

@smartdrive:

Ramos, ismerve csapata és az ellenfél erejét, racionális döntést hozott. Benítez is. Ezt nem is vitattam. Csak sajnos ebből egy élvezhetetlen meccs kerekedett ki.

@ZenZo:

Árnyékbokszolsz, hiszen mi ebben tökéletesen egyetértünk. Ezt üzenem @Lencse.: -nek is. :-)

Amúgy a Chelsea-vel voltak egyéb meccsek is, pl. egy hosszabbításos 5-1 a Camp Nou-ban. Azt is szívesen nézegeted? ;-)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.05. 12:51:31

@Csöncsön: én csak kérdezek. Mert azért torzításnak érzem taktikai fölénynek hívni azt, ami egy jól bevett szokás. Az első gól után egyszerűbb kontrázni. Ugyanezt csinálta a Barcelona a Sevilla, a Real Madrid és a Valencia ellen is: megvan a vezetés aztán egy kicsit visszaállunk. Érdekes volt látni például Eto'ot jobb bekkben (a szögletzászlótól 15 méterre) védekezni Agüero ellen. Érthető is, hiszen ő a leglassabb támadó. Ez négy apja volt.

Tegnap például volt ez a Mallorca elleni "derbi". A kiállítás, a tizenegyes (még ha ki is maradt) és a kiesés lehetősége láthatóan megviselte a csapatot. Aztán jött a mallorcai kiállítás is és egyből megnyugodtak. Gyakorlatilag egyedül Messi és elvétve Busquets lépte át a félpályát.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.05. 13:11:18

@pancho_sanza:

Betis elleni 6-1 ide vagy oda, én továbbra is azt hiszem, hogy a Real Madrid győzelmi sorozata a feljavult védekezésnek tudható be.

A tíz meccs eredményei: 1-0, 1-0, 3-0, 3-1, 1-0, 2-0, 1-0, 4-0, 6-1, 2-0

Ha a két nagyarányú győzelmet kivesszük, csupa szoros mérkőzés, melyet elsősorban a védelem hozott össze. A védelemmel különben a Liverpool ellen sem volt különösebb baj.

A Barcelona egészen más stílusban játszik. Végig dominanciára és mezőnyfölény kialakítására törekszik.

Tegnap, a Mallorca ellen, a kiesés lehetősége nemcsak a csapatot viselte meg, de engem is. ;-) (Földerengett egy bizonyos getafei este emléke...) Aztán Messi zsenialitása döntött: kiállítottak róla egy embert, majd lőtt egy szép gólt. Az ő beállítása után kifejezetten fölényben játszott idegenben is a Barca. Az utolsó fél órában senkinek sem lehetett kétsége afelől, hogy melyik a (sokkal) jobb csapat.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.03.05. 13:29:29

@Csöncsön: én meg továbbra is azt hiszem, hogy a Real Madrid győzelmi sorozata annak köszönhető, hogy a Betisnek, az Espanyolnak, az Atléticonak vagy éppen a Mallorcának az nem lő gólt, aki nem akar. Látszólag az is mindegy, hogy milyen taktikával áll ki ellenük egy középszerű európai csapat.

Nagyjából olyan a helyzet, mintha Mike Tysonnal bokszolnék, kiütne az első ütésével és azon vitatkoznának utána, hogy milyen taktikával vert meg.

Miután a világon még létezik nagyon sok bokszoló, aki egy ütéssel lerendezne, így közöttük nagyon nehezen lehetne különbséget tenni. Ráadásul az ellenem elért győzelemből olyan következtetéseket levonni, hogy valaki világklasszis, nem lehet. Ráadásul ehhez még ideológiát is gyártani, hogy Nagy Józsi jobb bokszoló, mint Nagy Jani, mert ő a bal kezével rendezett le.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.05. 13:39:40

@pancho_sanza:

Akkor az Espanyolnak a Bernabéuban miért nem akart még egy gólt lőni a Real Madrid?

Akkor az Atléticónak két BL-meccsen miért nem akart még egy gólt lőni a Liverpool?

Akkor az Atléticónak a BL-ben miért nem akart még egy gólt lőni a Marseille vagy a PSV?

Akkor a Betisnek miért nem akart még egy gólt lőni a Villarreal? A Mallorcának a Valencia?

_ _ _ _ _

Ez az érvelés nagyon rövid úton válik nevetségessé. Tudom, hogy annak is szánod, de akkor is. :-D

2009.03.05. 17:32:42

Barca szurkoló létemre egyet kell értenem pancho-val. Pep, ha 100 évig ülne a kispadon akkor se produkálna még egy ilyen fél szezont, mint az őszi. Nagyon összejött minden hozzá: gci szar ellenfelek, nem súlytották a csapatot sem sérülések sem pontokba kerülő bírói tévedések, és a játékosok is kegyetlen jó formában voltak(nem mellesleg erőn felül teljesítettek, hiszen lássuk be ilyen erősségű kerete (3 klasszis játékos(eto'o,messi,xavi) a több egy erős átlag) minden nagy csapatnak van). Most már viszont mindennek az ellenkezője történik. Ilyenkor derül ki valójában ki mekkora edző és sajnos a látottak nem Pep képességeit igazolják. Már a betis elleni meccs után úgy éreztem, hogy vége a dalnak, de nem akartam elhinni, hogy ez ezredjére is megtörténik. Közel 2 évtized szurkolás alatt átéltem már pár nehéz időszakot, de az ilyen bukások a legfájóbbak. A nagy riválistól azt irígylem egyedül, hogy bárhonnan képesek felállni pillanatok alatt akár milyen szar keretük is van. Visszatérve a mostani szezonhoz, már egyáltalán nem lenne meglepő, ha semmit nem nyernénk. A kupa még meglehet egy jó meccsel, de bl-ből már valószínű a lyon kiejt, a primeraban pedig már csak 1pont előny lesz a hétvégi forduló után és akkor állhatjuk megint a sorfalat.

2009.03.05. 18:40:15

Inkább sorold mikor lábalt ki ilyen mély gödörből a Barca! Bármikor is volt eddig formajavulás a csapatnál, az mindig fokozatosan, hetek-hónapok alatt ment végbe, nem pedig egyik fordulóról a másikra, amire most szükség lenne.

nasteey 2009.03.05. 19:03:06

Ja, tehát ne is bizakodjak, mert eddig még sosem sikerült. Logikus.

A túlzó fasságaidat meg nyugodtan meghagyhatod magadnak. 1 pont, már csütörtök este? Sorfal? 1-1, Camp Nou és a Lyon az esélyes? Ember, én elhiszem, hogy 20 éve szurkolsz a csapatnak, de ami nem megy, azt nem biztos, hogy erőltetni kellene...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.03.05. 19:26:53

Sajnos ballábassal kell egyet értenem.
x év után egyszerűen tudod, hogy a Barca nem arról híres, hogy máról holnapra felállnak, hanem arról hogy máról holnapra kipukkadnak. Tök mindegy kik viselik a Barca-mezt, ugyanúgy pofára esik a legnagyobb zseni mint a legszürkébb vízhordó, aztán állják a sorfalat, benyelik a négy gólt a és meg tapsiznak a bajnoknak...

halareaal 2009.03.05. 19:49:11

@ZenZo:
" A BL-ben ugyanúgy kijöhet bárkinek a lépés egyszer-egyszer, mint a helyi kupákban a kisebb csapatoknak"

dehát te is azt írtad, h arról van szó, kit választanál, ha most jönne szembe a Chelseavel. tehát gondolom 1 meccs, vagy egy párharc. a Valencia egy ilyenben épp most esett ki a Dinamo Kijev ellen. az Arsenal erős csapat, a bajuk az, h (mint a spanyolok egyébként) elég kiegyensúlyozatlanok. az első csapatuk bárkivel felveszi a versenyt, ezt bizonyították a MU, a Porto (a 4-0ra gondolok, nem az ifik cseréjének 2-0s vereségére) és a Roma ellen is pl.
egyébként amit róluk írsz, nagyrészt igaz, szarok a bajnokságban meg minden, de nemis azt írtam h inkább ők mint a Barca. a Valenciánál v az Atleticonál még így is jobbak, legyen szó bajnokságról vagy BLről. egyébként meg az Arsenal legerősebb csapatának sztem lenne közel 50% esélye a MU ellen egy párharcban, a Chelsea ellen meg simán.

halareaal 2009.03.05. 19:58:08

@ballábas:

ez most vmi álszent etetés v mi?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.05. 20:44:15

@ballábas:

Ennyi tömény hülyeséget se láttam még itt leírva.

Henry meg Iniesta "nem klasszis, csak egy erős átlag"...

Igaza van nasteeynak: no comment.

2009.03.05. 23:30:11

Iniesta? 5 gólnál és gólpassznál többet még 1 szezonjában sem hozott össze. Ügyesen kavargat, vannak jó megindulásai, de ettől nálam(!) még nem klasszis. Henry az volt, de ma már nem sok nagy csapatnál lenne elsőszámú támadó.

rizla 2009.03.05. 23:57:59

@csizsikpizsik: "x év után egyszerűen tudod, hogy a Barca nem arról híres, hogy máról holnapra felállnak, hanem arról hogy máról holnapra kipukkadnak."

ebben viszont sajnos van valami

rizla 2009.03.06. 00:52:45

kedves ballábas. nincs igazad. egy középpályásnál nem feltétlenül a gólok vagy gólpasszok számszerűsíthető mennyisége határozza meg a minőséget. amennyiben barca-szurkoló vagy, az iniestáról alkotott véleményed különösen ciki.

Narancs és Tetves 2009.03.06. 11:38:54

Hát nem tudom... a Madrid 2002-2006 között 1x sem tudott felkelni a padlórol...

Az Ok?

Sok "sztár" és "kevésbé nagy sztár" akik nyertek már sokmindent, s ehhez kurva jó fizetéseket akasztottak, s eleve pályájuk 2/3-án 3/4-én voltak túl, már nem tudtak/akartak úgy küzdeni mint... a mai fiatalabb rutintalanabb, játékerőben kevesebb, önbizalomban hullámzó srácok. (kikéve Raul, Beckham, Nistelrooy //nekik nagy respekt!!//)...

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a sok "öreg sztár és vízhordó" nem jelentt autómatikusan egy kupa bajnokság megnyerését.

A Madrid átlagéletkora messze a legfiatalabb az összes nagycsapat között. Ők ha nem is játszanak mindíg olyan szinten amin elvárható lenne, de csúsznak másznak, kúsznak...mert bizonyítani akarnak..4-5-6 év múlva ez már nem feltétlen lenne így...

ZenZo 2009.03.06. 11:42:25

@halareaal: nem írtam én, hogy szarok a bajnokságban, illetve pont azt akartam írni, amit te: kiegyensúlyozatlanok, rapszodikusak, miegymás. Legyűrték idén a MU-t és a Chelseat is, de mire mentek vele, ha megszenvednek a WBA-val, kikapnak a Stoketól és egyéb. Egyszerűen túl fiatal és túl rövid a keret ahhoz, hogy komoly sikereket tudjanak elérni, mert tegyük hozzá, idén a sérülések lekapták a középpályájukat, úgy meg nehéz. Csak míg a ManU, Pool, Chelsea triónál jelenleg van olyan merítési lehetőség, hogy 1-2 meghatározó játékos sérülését ki tudják küszöbölni (ha nincs Terry, van Alex, Carvalho, Ivanovics, Mancienne; ha nincs Lampard, van Deco, Ballack; ha nincs Essien, van Mikel, Belletti...). Sajnos ami szerintem igen meghatározta az idei szezonjuk nagy részét, hogy Fabregas és Walcott keveset tudott mutatni ebben a szezonban, valamint hogy Adebayort nem cserélték le egy másik (hasonló klasszis) csatárra. Mert egy olyan csapatban, ahol Bendtner és Song, meg Diaby stabil kezdő tud lenni, a csk (áruló) Gallas meg összeveszik mindenkivel, ott több nem fog kijönni a csövön a csapatból, mégha alapvetően jó gárdáról is van szó.

A Valencia ellenben annak ellenére, hogy botrányos szezont futott tavaly (hogy most ez a fapapucs kiebrudalása miatt volt-e, az mind1), egyben tudta tartani a keretét. Viszont ők legalább annyira emberfüggőek, amennyire én látom, meg amennyire pancho posztjaiból és a kommentekből le tudom szűrni. A lényeg, hogy az utóbbi két évben láttam a Chelseat mind az Arsenal, mind a Valencia ellen többször játszani, én az angol klubot gyengébbnek tartom. Bár őszintén szólva megnéznék egy Valencia-Arsenal összecsapást, ha mindketten teljes garnitúrával fel tudnának állni :)

Henke 2009.03.06. 12:04:40

Ezt talán Pancho kezdte el, aztán mindenki átbette a hülyeséget. Gyenge ellenfelek?!?!?! A Barca csak gyenge ellenfeleket kapott?! A komplett La Ligát verték végig! Hát grat a sok szakértőnek...

shinigami 2009.03.06. 12:10:26

@Henke:
igazad van a spanyol bajnoksag tavaly volt gyenge amikor a real vert vegig mindekit de iden soha nem latott magassagokban van mert iden a barca alazta vegig a mezonyt

@ZenZo:
nyilvan a hangsuly a teljes garnituran van, mert ugy azert eleg regen lehetett latni arzenalt

butatót 2009.03.06. 13:07:15

shinigami 2009.03.06. 12:10:26
@Henke:
igazad van a spanyol bajnoksag tavaly volt gyenge amikor a real vert vegig mindekit de iden soha nem latott magassagokban van mert iden a barca alazta vegig a mezonyt

Tusé! :)

Tika_ 2009.03.06. 14:29:43

shinigami, Yamamoto Isoroku: japánok, ha focihoz szólnak ;) :kuncog:

@pancho_sanza: "az ellenem elért győzelemből olyan következtetéseket levonni [...] Ráadásul ehhez még ideológiát is gyártani"
ezek egészen kiváló meglátások Tőled! Ha posztjaidban érvényesítenéd talán végre lazulna a spanyol posztok fatalista jellege! (javaslom az angolokat, mint jó gyakorlat)

@ballábas: "ilyen erősségű kerete (3 klasszis játékos(eto'o,messi,xavi) a több egy erős átlag) minden nagy csapatnak van" "ettől nálam(!) még nem klasszis"
ez a két dolog azért nem ugyanaz...
Szerintem az első sor az egyik legerősebb a világon. A probléma inkább az, hogy nincs MU, esetleg Inter-szerű keret, ahol a cserék is szinte ugyanezt tudják.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.06. 16:04:29

@ZenZo:

Örülök, hogy ezt írod, mert amikor egyszer én valami olyasmit találtam mondani, hogy "a Sevilla körülbelül olyan erős csapat, mint az Arsenal", kábé keresztre akart itt feszíteni néhány anglomán focifan...

"Barca mint az a csapat, amelyik nem tud megújulni" vitához: szerintem a múltból nem lehet egyenes következtetéseket levonni a jövőre nézve. Tavaly például az sem volt jellemző a Barcára, hogy hátrányból fordított volna meg meccseket; idén pedig ez rendszeresen megtörtént már.

halareaal 2009.03.06. 16:08:37

"A probléma inkább az, hogy nincs MU, esetleg Inter-szerű keret, ahol a cserék is szinte ugyanezt tudják."

még szerencse. az Internél sokkal több az olyan ember, akit be lehet cserélni jelentős gyengülés nélkül, de ez főleg azért van, mert az első csapatuk nem olyan erős, mint a Barcáé. ez még tsalán a MUra is igaz, csak ott amellett, hogy nagyon bő és nagyon erős a keret, Ferguson úgy rotálja a játékosait, mint senki a világon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.06. 16:14:38

@halareaal:

Hát ja, ha azt vesszük, hogy a Barcában játszik a világ legjobb játékosa (Messi), a világ egyik legjobb befejező csatára (Eto'o) és a világ talán legjobb irányítója (Xavi), akkor aligha csodálható, hogy hozzájuk mérten a cseresor csak (jelentős) gyengülést jelenthet.

Ibrahimovicsot az Inter sem pótolja olyan egyszerűen.

halareaal 2009.03.06. 16:21:46

@ZenZo:

jó én elismerem az Arsenal gyengeségeit, de nem a többi angollal ment az összehasonlítás, hanem a Valenciával meg at Atletivel. amúgy sztem az Arsenal jövőre simán utolérheti a Poolt.
a Valencia azért tudta jobban egyben tartani a keretét, mint az Arsenal, mert könnyebb dolga volt. Villa ás Silva megtartása jelentette az egybentartást, ami mondjuk nem lehetett könnyű, de az az Arsenalnál is maradt pl Fabregas meg Adebayor.
az a Valencia, amit a Chelsea ellen láttál, nem ugyanaz mint a mostani (tudom, tavaly is játszottak, de akkor még úgy ahogy ment nekik, azóta zuhantak össze, meg ki is kaptak a Chelseatől). ha elmegy Villa és Silva, akár középcsapat is lehet belőlük, mint tavaly voltak. persze ezt nem kívánom nekik, mert velük sokkal jobb a la liga, meg a BLben is szurkoltam nekik. úgy tűnt h majd idén talpra állnak, de a régi Valencia nem csinált azért ilyeneket. gól- és kettős emberelőnyből veszteni szuperkupa döntőt, Barcelonában kilátástalan játékkal simén kikapni 4-0ra, Kijev ellen kiesni, otthon nem bírni a Racinggal, Sportinggal, Osasunával. halkan jegyzem meg akkor se szólhatak volna egy szót se, ha Madridban is kapnak egy 5öst, máig nehezen értem az a meccs h maradhatott 1-0.
ezzel szemben az Arsenal sokkal inkább Arsenal maradt, most átvették ezt a lúzerséget a bajnokságban, de a BLben és a rangadókon bizonyítják h ott vannak az elitben. nemistom, vesztettek-e már komoly rangadót idén, asszem nem. ha meg mindenki egészséges, akkor azért jobb keretük van mint a jelenlegi Valenciának, Gallas hiába húzza vissza a csapatot, vess egy ppillantást a spanyol védelmekre.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.06. 16:35:14

@halareaal:

Szerintem a Valenciának most sem a keretével van baj. A kerete most is nagyon erős, legalább olyan, mint az Arsenalé. Az anyagi csődveszély miatt egyszerűen nincs rend ott a fejekben.

Tika_ 2009.03.06. 17:02:33

@Csöncsön: úgy tudtam "hivatalosan" a világ legjobb játékosa C. Ronaldo... Mégis az MU néha egész jól megoldja nélküle...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.06. 21:46:56

@Tika_:

"Hivatalosan" persze, de mi tudjuk, hogy ez nem igaz. ;-)

SamS 2009.03.06. 22:23:07

Rosszul tudjátok.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.07. 20:12:00

ááá, a Real-Atleticot ez a makákó sportklub adja??? :(

mann 2009.03.07. 20:39:20

Iniesta úgy repül mint C :D

Ez a Real védelem lyukas mint egy nokedliszaggató.

luqe 2009.03.07. 20:48:08

Most úgy tűnik megbosszulja magát, hogy Robben rosszul választott.

A védelem meg nem volt lyukas, de valahogy a szögletnél sikerült remekül fentragadni. Lass és Gago ért vissza. Mondjuk Gago nagyon amatőr mód helyezkedett. Lass utolérte Agüerot, vagy leszereli, vagy felrúgja, vagy ellövi az argentín (amiből aligha lett volna gól) ennek ellenére nem váltott Gago Forlánra. Bosszantó.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.03.07. 21:03:44

aki a barca-bilbao meccset nézi....a bilbao gólja ugye szabályos volt, csakhogy felb.sszam magam?!?!?!?! o-onál persze.

luqe 2009.03.07. 21:16:13

Na, most már azt mondom tényleg nincs a védelem a toppon. Kicsit le vannak lassulva.

kroos 2009.03.08. 10:13:05

DDDD...Igy nehezen jön be a pool-real 0-3-as tippem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.08. 13:23:45

Jólesett ez a tegnapi eredménypár.

Mindenekelőtt gratula az Atléticónak, megdöbbentő fordulat a formájukban, hogy két egymást követő meccsen is jól, ráadásul acélosan (!) játszottak.

A Barca meg kilábalóban a rossz formából. Ha a helyzetek fele bemegy, ismét gólfesztivál lett volna. Szó sincs itt arról, amit ballábas kolléga vizionált, hogy a hétvége után egyetlen pontocskára olvadt volna a katalán előny.

halareaal 2009.03.08. 14:48:46

sztem annyira nem volt tragikus a védelem, ez nem az a meccsvolt, amit könnyen le lehetne hozni gól nélkül. az Atletico nagyon jó formába lendült, ráadásul kontrára játszhattak, törvényszerű volt h lesznek nagy helyzeteik. persze Pepével sokkal masszívabb a csapat, de Ramos és Cannavaro ígysem okolhatóak annyira, egy jó formában lévő Aguero és Forlan ellen ez nem volt katasztrófa.

.egyébként a gólunk az les volt.

nasteey 2009.03.08. 15:15:30

@luqe: Bosszantó? Bosszantó, hogy nem élőben ment a Barca meccs, bosszantó, hogy volt három kapufánk, bosszantó, hogy amit elszabhataott az Atleticó azt el is szabta, bosszantó, hogy múlthéten viszont nem, bosszantó, hogy egy lesgóllal egyenlített a Real. Minden csak nézőpont kérdése. :)

Én nem tudok gratulálni az Atleticónak, bár már az is elismerésre méltó, hogy csak egy kicsit szarták össze magukat. Mindenestre most örülök, hogy végre tényleg nem nyert a Real, amikor nem játszott jól. Hátha a San Mamesben sem szereznek 3 pontot.

A múltheti vereségünket meg a helyén kell kezelni, a sokkal magabiztosabb Real védelmet is simán szétkontrázta az Atleticó. Ha így használták volna ki a helyzeteket, mint tegnap, simán nyerünk 3-1-re. :) Szóval már akkor sem tartottam okos dolognak az emós kollégák kirohanását.

rizla 2009.03.08. 15:21:53

@Csöncsön: "A Barca meg kilábalóban a rossz formából. Ha a helyzetek fele bemegy, ismét gólfesztivál lett volna. Szó sincs itt arról, amit ballábas kolléga vizionált, hogy a hétvége után egyetlen pontocskára olvadt volna a katalán előny."

nem eszik azt olyan forrón, a bilbao megverte 3-0ra a sevillát a hét közepén, nyilvánvalóan nagyon fáradtak voltak.

nasteey 2009.03.08. 16:17:44

@rizla: Én úgy tudom viszonylag más csapat játszott tegnap, mint hét közben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.08. 16:55:30

@rizla:

Tény, hogy a Bilbaonak a héten nem a tegnapi volt a (leg)fontos(abb) meccse. Ezzel együtt lehetett volna ez kínkeserv is. A "kilábalásról" szóló végleges ítélettel én is megvárom a Lyon elleni derbit.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.08. 20:04:21

@Csöncsön: Az igazi Barca-Bilbao meccs majd a kupadöntőben lesz, na arra nagyon hegyezek. Az tuti, hogy baszkok vért isznak előtte.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.08. 23:27:50

@popp:

Bizony, bizony, tökéletes kupadöntő lesz. Spanyolországban ez maga a tökéletes kupadöntő. Pláne, ha az előzetes terveket megváltoztatva a helyszín a Bernabéu lesz.

(A Barcát szidalmazó Barca-szimpatizánsok közül sokan mintha átsiklanának afölött, nem kezelnék értékén a tényt, hogy a Barcelona Guardiolával 11 év után jutott ismét a Király Kupa döntőjébe!)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.09. 00:46:10

2:30
Barca TV (ism.)
Copa del Rey, Mallorca - FC Bayern

- a sport klub műsora a port.hu-n. Nofene, a Bayern már nem éri be német kupával?

nasteey 2009.03.09. 10:10:34

@Csöncsön: Én úgy tudom, hogy már hivatalos, hogy a Mastellában lesz a döntő.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.09. 11:49:50

@nasteey:

Az elődöntőn a riporter még arról beszélt, hogy a Bilbao kérvényezi a helyszínváltoztatást. Persze afelől nincs kétségem, hogy a Mestallában is lenne hangulat. :-)

rizla 2009.03.09. 21:13:53

@Csöncsön: "a Barcelona Guardiolával 11 év után jutott ismét a Király Kupa döntőjébe"

semmit sem ér ez majd, ha nem lesz meg a győzelem. engem nem lepne meg, ha a bilbao nyerne. nekik ez az egy sanszuk lesz jódarabig, hogy nyerjenek valamit, a bajnokságban nincs miért izgulniuk. a barcának meg közben ott a BL és a liga is. és ahogy ismerem őket, képesek lesznek arra gondolni, hogy bejutottunk, ez megvan nyerve..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.09. 21:31:02

@rizla:

Eddig elődöntő-átok ült a kupában a Barcelonán, és ez szerdán Mallorcán csaknem folytatódott (ha Pinto nem ijeszti meg a 11-es lövőt...). Most ez megtört.

Nincs garancia arra, hogy megnyerik a kupadöntőt, de motiváció szerintem mindenképpen lesz. Ha állnak még a BL-ben akkor, akkor azért, ha nem, akkor meg azért. Ha meglesz a bajnokság, akkor azért, ha nem lesz meg a bajnokság, akkor meg azért...

rizla 2009.03.10. 06:17:57

"de motiváció szerintem mindenképpen lesz. Ha állnak még a BL-ben akkor, akkor azért"

?

egyébként nem azt mondom feltétlenül, hogy nem lesz motiváció, hanem azt, hogy a bilbao jobban fogja akarni, ez biztos.
süti beállítások módosítása