Összecsap a futballtörténelem két legnagyobb ádámcsutkája Interbe’, a Lyon sokkal kevésbé esélytelen (a.k.a. esélyesebb), mint azt sokan gondolják, a Roma most biztosan nem EGY-HÉTre megy Londonba, és élő ember nincs, aki meg tudja tippelni, mi lesz az Atléti és a Porto meccsén. De még ezeknél is fontosabb, hogy nagyon köszönjük a tegnapi születésnapi jókívánságokat, úgy láttuk, tetszett nektek a zsúr. Hajtás után néhány meglátás a mai Bajnokok Ligája-fordulóhoz, meg persze három dolog is, és ide lehet majd ontani a meccsek alatt az okosságokat.
Az Inter és a Manchester párharca az egyik legtöbbet ígérő összecsapás a nyolcaddöntőben. A két fojtogató esik egymásnak, azaz két olyan csapat, amelyik megszokta, hogy a bajnokikon bőven elég addig szorongatni az ellenfél gigáját, míg az meg nem adja magát. Egyikük sem gázol el senkit, megelégszenek a szűk győzelmekkel, és nagy meglepetés lenne, ha ez pont most fordulna meg. Fergusonnak nagyon fontos a BL, ezt tavaly minden idők egyik legszarabb Barcája ellen azzal bizonyította, hogy bebetonozta saját kapuját idegenben. Mourinhónak ha lehet, még fontosabb. A bajnokság már szinte megvan, viszont ehhez elég volt Mancini is, neki Európában kell villantania, ezért is jött nagyon rosszkor, hogy a MU ellen kell csatába vezetnie az övéit.
A Manchester jobb csapat, de annyival nem, hogy simán lefutottnak tekinthessük a párharcot, mert az a sebesség, amivel ők játszanak, egyszerűen semmit nem fog érni egy olasz csapat ellen. Illetve de, ki lehet hozni gyorsan a labdát, de felállt védelem (sőt, általában olasz csapatok) ellen Ronaldo minden erénye nullázódik. Ha Ferguson a tavalyi, Barca elleni taktikájával szívatja meg a nézőket, akkor még egy szűk Inter-győzelem sem elképzelhetetlen, ha viszont támadni is akar, akkor nem lesz sok esélye a milánóiaknak.
Az Arsenalnak most nincs szerencséje, ez a Wenger-generáció most nem akkora találat, mint a korábbiak voltak. Jó csapat most is, de messze nem olyan félelmetes, mint az, amelyikben Bergkamp és Henry vitték a zászlót. A Roma már teljesen magához tért, de csak azért nem esélytelen a párharcban, mert az angolok nincsenek jó passzban, az olaszoknak ugyanis komoly szerkezeti gondjaik vannak. A két szélsőhátvéd mellett a közepe sem megbízható, a sérültek felépülésétől tehát sok függ, és még annál is több a támadók helyzetkihasználásán. Ez akár lehet nagyon jó meccs is, mi patakoztatjuk, ha lesz rá mód, az biztos.
Nem gondolunk semmit a Barcelona (duplán) hazai veresége mögé, egyszerűen csak arról van szó, hogy nem lehet mindig nyerni, néha – akár a legváratlanabb pillanatokban – eltörik valami, és akkor gyufa van. Az már inkább baljós, hogy a Betist sem, miközben a Lyonról csak azért nem esik több szó, mert a francia bajnokság a lőtéri kutyát sem érdekli (pedig javaslom az összefoglalókat mindenkinek, ezek a színes bőrű sportolók csodaszép gólokat lődöznek). Mert a Lyonban nagyon simán benne van, hogy megfingatja a Barcelonát. Nem ki, csak meg. A franciák azon bukhatnak, hogy egyáltalán nincsenek hozzászokva a labda nyomozásához, márpedig aki a Barca ellen többet akarja birtokolni a labdát, annak csalnia kell. A továbbjutásra esélyesebbnek tartjuk a katalánokat, de Lyonban szerintünk nem fognak nyerni.
Az Atléti és a Porto meccse minket nem hoz lázba. A portugálokat egyszerűen nem szeretjük, a spanyolokkal nincsen semmi bajunk, ott van a helyük a második vonalban, és néha el is kaphatnak egy-egy jobb csapatot, csak hogy színesebb legyen az élmezőny, de az ilyen párharcok csak arra jók, hogy a nyolc között is legyen mindenkinek egy álmaaaa. Ha van portugál csapat, akit a negyeddöntőben szeretnék látni, az nem a Porto. Bocs.
Három dolog a BL-nyolcaddöntők elé
2009.02.24. 11:25 _benito
412 komment
Címkék: beharangozó bl szakértelem három dolog
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr80962681
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mann 2009.02.24. 23:37:30
@golazzo: Jöttél volna Diófába, ott is fos volt a meccs, de legalább 36 Ft a kisfröccs ;)
halareaal 2009.02.24. 23:37:45
ja most látom csak a forza juvét. hát akkor hajrá:)
Törteli Tivadar 2009.02.24. 23:40:01
@halareaal: természetesen azt:D
@mann: köszi a tippet, holnap ott leszek. mondjuk ez a 36 forintos kisfröccsöt nem hiszem el, annál még a várban is drágább
@mann: köszi a tippet, holnap ott leszek. mondjuk ez a 36 forintos kisfröccsöt nem hiszem el, annál még a várban is drágább
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.24. 23:40:31
Érdekes komment egy külföldi Inter rajongótól.
The referee was an absolute joke. every time a man u player went down free kick... evras handball... not a yellow card no?] man-u dominated first half but inter dominated 2nd half.
Basszus ezek szerint klónoznak minket, mert ugyanazt látjuk és gondoljuk. :)
The referee was an absolute joke. every time a man u player went down free kick... evras handball... not a yellow card no?] man-u dominated first half but inter dominated 2nd half.
Basszus ezek szerint klónoznak minket, mert ugyanazt látjuk és gondoljuk. :)
montipájton 2009.02.24. 23:43:25
Nem okvetlenül a spanyol bajnokságra nézve vonnék le konzekvenciát (pedig nehéz megállnom...)) ) a mai Atletico-Portóból (láttam), de tény, hogy az odahaza nagyjából élcsapat-szerűnek nevezhető A.M. ellen a Porto csak a tiszta ziccerek alapján ügetve guríthatott volna egy ötöst. Hatalmas különbség volt támadójátékban a két csapat között. A Madrid védelme meg helyre kis mestermunkát alkotott mindkét bekapott gólnál + még vagy háromszor, amikor megkönyörültek rajtuk Lopezék.
Heltonnak egy bazi nagy hátbaveregetéssel jön minden madridi, hogy ez a párharc még párharc-formát mutat.
Heltonnak egy bazi nagy hátbaveregetéssel jön minden madridi, hogy ez a párharc még párharc-formát mutat.
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.24. 23:44:03
@golazzo: Nem gondolkodás kérdése, nem szoktam a meccsen agyalni. Az van és kész.
mann 2009.02.24. 23:44:13
@Csöncsön: Nem rossz ez a 0-0, egy ilyen eredmény után tavaly egy másik félig-kék csapatot már sikerült búcsúztatni ;)
VDS és a potya szó egy mondatban 2009-ben? :)
Mi lesz a következő? Piqué és a gyorsaság? ;)
VDS és a potya szó egy mondatban 2009-ben? :)
Mi lesz a következő? Piqué és a gyorsaság? ;)
montipájton 2009.02.24. 23:45:06
@Great Cornholio: Nem bántásból mondom, de elég árulkodó, hogy egy ilyen meccs után ennyit bírózol.
A csapatod teljesítményéről árulkodik, meg a meccsről is. Bár én másikat néztem.
A csapatod teljesítményéről árulkodik, meg a meccsről is. Bár én másikat néztem.
de niro 2009.02.24. 23:45:30
@Great Cornholio: Háát.. ha ti a bíróban találjátok meg a viszonlyagos kudarc okát ezután a meccs után.. nem lehet, hogy például kapura kellett volna lőni?
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.24. 23:45:37
@montipájton:
Te látsz spanyol bajnokikat?
Az Atlético újabban a kiesőjelöltek ellen is hármat kap hazai pályán. Néha meg aztán ötöt rúg. Lehet, hogy Portóban is így lesz...
Te látsz spanyol bajnokikat?
Az Atlético újabban a kiesőjelöltek ellen is hármat kap hazai pályán. Néha meg aztán ötöt rúg. Lehet, hogy Portóban is így lesz...
sörbarát 2009.02.24. 23:47:54
Jah és másik fogós kérdés, h szerintetek sárgalapból vagy kapura lövésből lesz több? :)
Lencse. 2009.02.24. 23:48:43
@Csöncsön: Hát a MU középpályája jópár 10m-rel hátrébb volt szorítva, mint az ideális lenne, és az egy Berbával nem tudtak olyan elsőkerekes támadójátékot produkálni, mint az angol középcsapatok ellen, de szerintem Giggs egy-egy passzában, vagy Carrick hosszú labdáiban több finesz volt, mint az olaszok támadójátékában.
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.24. 23:48:50
@de niro: @montipájton: Tévedés, leírtam, hogy szvsz teljesen jogos, a döntetlen, és nem a bíró miatt nem nyertünk. OLVASSATOK vissza. Az, hogy egy nyilvánvaló kezezést, sem ismer el egy MU drukker nem az én hibám.
Törteli Tivadar 2009.02.24. 23:48:56
@sorbarat: ne humorizáljunk. 2 kapuralövés, két gól a juvénak, kész
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.24. 23:49:56
@mann:
Tudom, hogy nálatok nem szégyen a pocsék, unalmas, semmitmondó, centerező, arcoskodó célfoci, de kulturáltabb helyeken az ilyesmi minimum megdorgálást vonna maga után.
No offense. ;-)
Tudom, hogy nálatok nem szégyen a pocsék, unalmas, semmitmondó, centerező, arcoskodó célfoci, de kulturáltabb helyeken az ilyesmi minimum megdorgálást vonna maga után.
No offense. ;-)
mann 2009.02.24. 23:52:14
@golazzo: csak vicceltem;)... annál a helynél már az is jobb, ha otthon nézed, hacsak nem vonz a zenegépből félóránként felcsendülő Aranyeső :)
@Great Cornholio: ezen nem lehet csodálkozni. Az Interesek sajátos szemüvegen át nézik a meccseket, nekik talán még Cambiasso is egy hajasbaba :)
@Great Cornholio: ezen nem lehet csodálkozni. Az Interesek sajátos szemüvegen át nézik a meccseket, nekik talán még Cambiasso is egy hajasbaba :)
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.24. 23:53:33
@mann: Ez így van. Ibra legalább állva reklamál, CR meg nem hajlandó felállni míg nem kap szabadot. :)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.24. 23:55:09
@Lencse.:
Az Inter is unalmas volt, szó se róla. Egyetlen fegyverük az volt, hogy fölívelik Ibra vagy Adriano fejére a labdát, akik aztán lekészítik valakinek. Mondjuk Sztankovicsnak, na. Szerencsére az egyik csapat mindenképpen kiesik. Ez a jó ebben a párharcban. ;-)
Az Inter is unalmas volt, szó se róla. Egyetlen fegyverük az volt, hogy fölívelik Ibra vagy Adriano fejére a labdát, akik aztán lekészítik valakinek. Mondjuk Sztankovicsnak, na. Szerencsére az egyik csapat mindenképpen kiesik. Ez a jó ebben a párharcban. ;-)
Törteli Tivadar 2009.02.24. 23:57:51
@mann: nézném én otthon, de szegény az eklézsia és nem telik tv6-ra
Lencse. 2009.02.24. 23:58:33
Azért amikor Figo elkezdett arcoskodni a pálya mellett, szívesen hókonnyomtam volna egy másfél lityós Szentkirályival.
értelmetlen_nevű 2009.02.24. 23:59:24
@Csöncsön: szerintem ne erőltesd ezt a spanyol majmolást, túlzásba viszed. Néha megnézek egy két meccset, de semmivel sem játszanak szebb vagy minőségibb focit, mint a többi nagy bajnokságban. Én megértem hogy neked az tetszik, csak idegesítő hogy az összes kib@szott hozzászólásod abból áll hogy valamilyen kontextusban valaki kedvenc bajnokságátról nyilatkozol lenézőleg, arra hivatkozva, hogy spanyolhonban mennyivel faszább minden.
Igazából semmi bajom veled, de nem értem hogy miért nem lehet a spanyol focival kapcsolatos megjegyzéseidet a megfelelő topicba írni.
Igazából semmi bajom veled, de nem értem hogy miért nem lehet a spanyol focival kapcsolatos megjegyzéseidet a megfelelő topicba írni.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 00:00:54
imicinek most gratulálnom kell, ennyivel mindenképpen jobb volt ma az Arsenal, megérdemelten nyert. A mi csapatunkból csak Motta nyújtott kiemelkedőt, volt egy egészen pazar gólt érdemló piszkája. Voltak ezenkívül is szép momentumaink, de a második félidő elején fölrémlett egy nagyobb zakó is, szerencsére Bendtner és tanítványai kihagyták, a kihagyhatatlant is. Nekünk is volt sanszunk az egyenlítésre, de az Arsenalnak voltak nagyobb helyzetei voltak. A tizenegyes fújható volt, bár talán Mexesnek nem kellett volna odacsúszni. Ami legjobban idegesített, hogy több labdát adtunk el, mint az Adidas és a Nike együttvéve.
Az ágyúsok lépéselőnybe kerültek, de van remény továbbjutásra, ahhoz viszont mainál sokkal jobb játék kell.
Azért továbbra is Forza Roma!
Ja és Juninho Pernambucano szabadrúgás gólja nem volt semmi.
Az ágyúsok lépéselőnybe kerültek, de van remény továbbjutásra, ahhoz viszont mainál sokkal jobb játék kell.
Azért továbbra is Forza Roma!
Ja és Juninho Pernambucano szabadrúgás gólja nem volt semmi.
mann 2009.02.25. 00:01:55
@Csöncsön: :DD
ez pont négy trófeát hozott tavaly ;)
Az arcoskodás újbóli felemlítését meg ismét nem tudom mire vélni... ahogy érzed....
@Great Cornholio: Evra kezezett. Jogos.
Azonban ez mennyiben változtatta meg a játék, a meccs képét? Több helyzetet dolgozott ki az Inter? Látványos támadásokkal próbálták összetörni a MU toldozott-foltozott védelmét?
Igazad volt, nem a bíró miatt nem nyert az Inter. Azért nem nyert mert nem volt veszélyes a kapura, leszámítva Cambiasso mellyét... :)
ez pont négy trófeát hozott tavaly ;)
Az arcoskodás újbóli felemlítését meg ismét nem tudom mire vélni... ahogy érzed....
@Great Cornholio: Evra kezezett. Jogos.
Azonban ez mennyiben változtatta meg a játék, a meccs képét? Több helyzetet dolgozott ki az Inter? Látványos támadásokkal próbálták összetörni a MU toldozott-foltozott védelmét?
Igazad volt, nem a bíró miatt nem nyert az Inter. Azért nem nyert mert nem volt veszélyes a kapura, leszámítva Cambiasso mellyét... :)
mann 2009.02.25. 00:04:45
@Great Cornholio: "Ez így van. Ibra legalább állva reklamál, CR meg nem hajlandó felállni míg nem kap szabadot. :)" - és ez mennyire így van :D
Lencse. 2009.02.25. 00:05:38
Viszont ma egyelőre nem láttuk jelét annak, hogy az angol foci leszakadóban lenne. Az Arsenalból mostanában konkrétan majmot csinálnak a PL-ben, ehhez képest sikerült nullára verni a Romát. Az igazi persze az lenne, ha holnap Rafáék az előjelek ellenére megb.nák a Madridot.
@popp: "több labdát adtunk el, mint az Adidas és a Nike együttvéve." :))
Különben nagyon korrekt vagy, szerintem kurvára nem volt az tizenegyes az összefoglaló alapján.
@popp: "több labdát adtunk el, mint az Adidas és a Nike együttvéve." :))
Különben nagyon korrekt vagy, szerintem kurvára nem volt az tizenegyes az összefoglaló alapján.
krysal 2009.02.25. 00:14:23
@Lencse.: "Az igazi persze az lenne, ha holnap Rafáék az előjelek ellenére megb.nák a Madridot." Nana! Épp ellenkezőleg!
Mégvalami, az ugye nem valami náci karlengetés volt van Persie-nél... Ugye nem? (tudom, fordított kéz, de akkor is...)
Mégvalami, az ugye nem valami náci karlengetés volt van Persie-nél... Ugye nem? (tudom, fordított kéz, de akkor is...)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 00:15:28
@értelmetlen_nevű:
Ennek egyetlen oka van. Hogy vele kapcsolatban hangzik el a legtöbb hülyeség (inkább: értetlenség), amire reagálnom kell. Most pl. montipájton részéről, aki csodálkozását fejezte ki, hogy az Atlético (főleg hátul) gyenge volt. Na még szép. Ezt én már a meccs előtt is megmondtam (tessék visszaolvasni a tippemet...).
@mann:
És pont ezért drukkolok, hogy ez ne ismétlődjék meg. Ennek érdekében pedig még a Mourinho nevű ördöggel is hajlandó volnék taktikai szövetségre lépni. Ha egy csapat tényleg jó, azt el kell ismerni. De ha valójában nem (annyira) jó, ám mindig nyer -- na, az idegesítő...
Ennek egyetlen oka van. Hogy vele kapcsolatban hangzik el a legtöbb hülyeség (inkább: értetlenség), amire reagálnom kell. Most pl. montipájton részéről, aki csodálkozását fejezte ki, hogy az Atlético (főleg hátul) gyenge volt. Na még szép. Ezt én már a meccs előtt is megmondtam (tessék visszaolvasni a tippemet...).
@mann:
És pont ezért drukkolok, hogy ez ne ismétlődjék meg. Ennek érdekében pedig még a Mourinho nevű ördöggel is hajlandó volnék taktikai szövetségre lépni. Ha egy csapat tényleg jó, azt el kell ismerni. De ha valójában nem (annyira) jó, ám mindig nyer -- na, az idegesítő...
Lencse. 2009.02.25. 00:21:01
@krysal: Nem láttam a jelenetet, de egy náci arsenalos, na az erős lenne. :DDDD
Lencse. 2009.02.25. 00:24:47
@Csöncsön: Nem következtettem én, csak féltem/félek ettől. (Angol foci alatt most a big4-t, foci alatt a BL-t értem, kénytelen vagyok ilyen beszűkült gondolatterekről beszélni. :) ) Ugyanis tavaly senki még csak igazán közel sem jutott ahhoz, hogy angol csapatot kiejtsen, tavalyelőtt is csak a Milan, az már nagyon durva lenne, ha megint ennyire uralkodnának.
mann 2009.02.25. 00:25:20
@Csöncsön: "Ha egy csapat tényleg jó, azt el kell ismerni. De ha valójában nem (annyira) jó, ám mindig nyer -- na, az idegesítő... " - ezek után végképp nem értem korábban hogyan tudtad dícsérni a Poolt :)
A Tolmáccsal szövetkeznél? Mondjuk elhiszem, hiszen egy angol szavait lesve nálatok (is)tanulgatta a mesterséget ;)
A Tolmáccsal szövetkeznél? Mondjuk elhiszem, hiszen egy angol szavait lesve nálatok (is)tanulgatta a mesterséget ;)
krysal 2009.02.25. 00:28:48
@Lencse.: Ez igaz, de sajna tényleg nagyon gyanús. Najó, majd azt mantrázom magamnak, hogy csak lekicsinylőn söpörgette a véállát, vagy valami.
Itt megtalálod a videót:
www.nemzetisport.hu/bajnokok_ligaja/bvideo-tekintse-meg-a-keddi-bajnokok-ligaja-jateknap-osszes-goljatb-223443.html?
Itt megtalálod a videót:
www.nemzetisport.hu/bajnokok_ligaja/bvideo-tekintse-meg-a-keddi-bajnokok-ligaja-jateknap-osszes-goljatb-223443.html?
rizla 2009.02.25. 00:38:29
ez a 0-0 borítékolható volt, csak tudnám miért néztem meg a meccset, ha ennyire biztos voltam benne.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 00:40:22
@Lencse.: Azért lehet, mert nem itthon néztem és kicsit lehiggadtam útközben hazafelé ;-).
Fújható volt, főleg spori szenszögéből és Mexesnek nem kellett volna odacsúsznia. Az bennem is fölmerült, hogy nekünk nem biztos megadnak egy hasonlót az Emiratesben. Egyébként meg ha a Roma szempontjából nézem, akkor talán lehetne vitatkozni a tizin, de az sem rajtunk múlott, hogy az ágyúsok kihagytak 2-3 ordító ziccert a második félidőben. Szóval megérdemelt az ágyús siker. Ezzel együtt eltudom képzelni a fordítást egy mainál jobb játékkal és főleg kevesebb eladott labdával. Persze utóbbiakat Juan hiányának is belehet tudni, ő legtöbbször megjátsza az izzadva megszerzett zsugát. Szóval nem érdemeltük meg döntetlent sem.
Mottából viszont nagyon jó jobbhátvéd válhat, ma ő volt csapatunk legjobbja. Nagyon jó igazolásnak tűnik.
Fújható volt, főleg spori szenszögéből és Mexesnek nem kellett volna odacsúsznia. Az bennem is fölmerült, hogy nekünk nem biztos megadnak egy hasonlót az Emiratesben. Egyébként meg ha a Roma szempontjából nézem, akkor talán lehetne vitatkozni a tizin, de az sem rajtunk múlott, hogy az ágyúsok kihagytak 2-3 ordító ziccert a második félidőben. Szóval megérdemelt az ágyús siker. Ezzel együtt eltudom képzelni a fordítást egy mainál jobb játékkal és főleg kevesebb eladott labdával. Persze utóbbiakat Juan hiányának is belehet tudni, ő legtöbbször megjátsza az izzadva megszerzett zsugát. Szóval nem érdemeltük meg döntetlent sem.
Mottából viszont nagyon jó jobbhátvéd válhat, ma ő volt csapatunk legjobbja. Nagyon jó igazolásnak tűnik.
Viszlat 2009.02.25. 00:42:18
Messze jobb meccs volt ez mint a Barcelona elleni. Igaz, hogy a felállás defenzív volt, de a játék egyáltalán nem a beállós, passzolgatós képet mutatta. Az első félidőben kicsit nagyobb összpontosítással pakolhattunk volna hármat az Internek, de egy remek kapusuk van. Az agyonsztárolt Ibra sehun nem volt, mint ahogy nálunk Berbatov is teljesen feleslegesen volt 90 percet a pályán.
A végén szerintem kedves jelenet volt, ahogy César és Ronaldo megbeszélték az utolsó szabadrúgást. César is röhögött nagyon, tudta ő, hogy rohadt nagy mákja volt, mutatta is, hogy össze-vissza szitált a labda. :))
Az Old Traffordon - ahol már nem kell beáldozni a felállást a védelem miatt - az Internek nagyon be kell újítani valamit, hogy egyáltalán esélyről beszélhessünk (90 perc alatt 2, azaz kettő darab kapuralövés az több mint szégyen).
Go United!
A végén szerintem kedves jelenet volt, ahogy César és Ronaldo megbeszélték az utolsó szabadrúgást. César is röhögött nagyon, tudta ő, hogy rohadt nagy mákja volt, mutatta is, hogy össze-vissza szitált a labda. :))
Az Old Traffordon - ahol már nem kell beáldozni a felállást a védelem miatt - az Internek nagyon be kell újítani valamit, hogy egyáltalán esélyről beszélhessünk (90 perc alatt 2, azaz kettő darab kapuralövés az több mint szégyen).
Go United!
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 00:46:54
@Lencse.:
Szerintem ettől kár félned. Még ha vissza is esnének valamelyest, mint pl. az olaszok; ahol van futballkultúra, ott még a rosszabb években is kijöhetnek jó eredmények.
Amelyik ország futballját én tényleg féltem, hogy nem tud fölnőni a legnagyobbak közé, az a német. Emlékszem, én még úgy nőttem föl, hogy Európa két legerősebb bajnoksága az olasz és a német. Rendre döntőkbe jutottak a nemzetközi kupákban, és messze nem csak a Bayern. A Bremen, a Stuttgart, a Leverkusen, a Schalke is, szóval egy csomó jó csapatuk volt, élmény volt nézni őket. Aztán, párhuzamosan az angol liga előretörésével a németek egyre inkább esélytelenekké váltak nemzetközi téren. Néha egy-egy évben még a Bayern úgy-ahogy tartja magát, de a többi csapatnak esélye sincs. Szerintem ezzel egy hatalmas színfoltot veszített el az európai foci.
Az angol hegemónia pedig valóban azért is visszás, mert nincs még egy bajnokság, ahol ekkora szakadék volna élcsapatok (big4) és középmezőny között. Most megjelent ugyan az Aston Villa, de én még mindig lufinak érzem őket, az európai élmezőny második feléhez tartozó CSZKA Moszkva hideg lábbal focizta le őket Birminghamben. Vagyis ha a foci egészét nézzük, nem angol fölényről van szó, hanem négy élklub fölényéről. Beszűkült az európai labdarúgás. Hol vannak a jó francia, svéd, holland, belga (!), osztrák (!), szerb (!), portugál csapatok? Sehol. Nyolc-tíz klub lejátssza egymás között, ráadásul egyre céltudatosabban, ami ugyebár a látvány rovására megy.
Azért lettem újabban ilyen megveszekedett spanyolfan, mert náluk látom azt, hogy nem minden a célfoci, nem minden az 1-0-ás győzelem. Lehet, hogy kapnak hátul hármat, de legalább támadnak, gólokat lőnek, lesz, ami lesz. Ilyen a német bajnokság is, csak sajnos sokkal alacsonyabb színvonalon (ezt újabban látom csak, hogy rendre megnézem a spanyol meccseket; a Bundesliga technikailag sokkal színtelenebb, unalmasabb).
Szóval messze vagyunk még attól, ha egyáltalán ez megtörténik, hogy tágabb legyen az európai focipaletta. Egyre nagyobb az anyagi tét, az üzleti kockázat, le kell biztosítani a győzelmeket. Ma már Európa ötödik legerősebb bajnoksága (a francia) is átszállóház, az egy Lyon kivételével. Bosman-szabály persze. De legalább hadd szurkoljak ellene, és hadd legyek kicsit kárörvendő, amikor szétszedi egymást két olyan csapat, mely a megváltozott viszonyok legfőbb haszonélvezője lett.
Szerintem ettől kár félned. Még ha vissza is esnének valamelyest, mint pl. az olaszok; ahol van futballkultúra, ott még a rosszabb években is kijöhetnek jó eredmények.
Amelyik ország futballját én tényleg féltem, hogy nem tud fölnőni a legnagyobbak közé, az a német. Emlékszem, én még úgy nőttem föl, hogy Európa két legerősebb bajnoksága az olasz és a német. Rendre döntőkbe jutottak a nemzetközi kupákban, és messze nem csak a Bayern. A Bremen, a Stuttgart, a Leverkusen, a Schalke is, szóval egy csomó jó csapatuk volt, élmény volt nézni őket. Aztán, párhuzamosan az angol liga előretörésével a németek egyre inkább esélytelenekké váltak nemzetközi téren. Néha egy-egy évben még a Bayern úgy-ahogy tartja magát, de a többi csapatnak esélye sincs. Szerintem ezzel egy hatalmas színfoltot veszített el az európai foci.
Az angol hegemónia pedig valóban azért is visszás, mert nincs még egy bajnokság, ahol ekkora szakadék volna élcsapatok (big4) és középmezőny között. Most megjelent ugyan az Aston Villa, de én még mindig lufinak érzem őket, az európai élmezőny második feléhez tartozó CSZKA Moszkva hideg lábbal focizta le őket Birminghamben. Vagyis ha a foci egészét nézzük, nem angol fölényről van szó, hanem négy élklub fölényéről. Beszűkült az európai labdarúgás. Hol vannak a jó francia, svéd, holland, belga (!), osztrák (!), szerb (!), portugál csapatok? Sehol. Nyolc-tíz klub lejátssza egymás között, ráadásul egyre céltudatosabban, ami ugyebár a látvány rovására megy.
Azért lettem újabban ilyen megveszekedett spanyolfan, mert náluk látom azt, hogy nem minden a célfoci, nem minden az 1-0-ás győzelem. Lehet, hogy kapnak hátul hármat, de legalább támadnak, gólokat lőnek, lesz, ami lesz. Ilyen a német bajnokság is, csak sajnos sokkal alacsonyabb színvonalon (ezt újabban látom csak, hogy rendre megnézem a spanyol meccseket; a Bundesliga technikailag sokkal színtelenebb, unalmasabb).
Szóval messze vagyunk még attól, ha egyáltalán ez megtörténik, hogy tágabb legyen az európai focipaletta. Egyre nagyobb az anyagi tét, az üzleti kockázat, le kell biztosítani a győzelmeket. Ma már Európa ötödik legerősebb bajnoksága (a francia) is átszállóház, az egy Lyon kivételével. Bosman-szabály persze. De legalább hadd szurkoljak ellene, és hadd legyek kicsit kárörvendő, amikor szétszedi egymást két olyan csapat, mely a megváltozott viszonyok legfőbb haszonélvezője lett.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 00:46:55
@rizla: Én azon sem csodálkoznék, ha tizenegyesekkel dőlne el az MU-Inter.
rizla 2009.02.25. 00:58:02
szerintem meg 1-0ra nyer az MU. az inter hihetetlenül fos, nemzetközi porondra lépve átvedlenek puhány kiscsajokká. szerencsétlennek tűntek nagyon, adriano mit összepancserkodott, jézus. szerintem egy öngóllal megy tovább a manchester.
calcio_di_rigore 2009.02.25. 00:58:27
@Viszlat: Vigyázz ezzel, az Internek abszolút nem rossz ez a 0-0. Egy gól simán bennük van, és ők nem fognak 7-et kapni.
rizla 2009.02.25. 00:59:10
@Csöncsön: "Az angol hegemónia pedig valóban azért is visszás, mert nincs még egy bajnokság, ahol ekkora szakadék volna élcsapatok (big4) és középmezőny között."
pff, nézz már rá a spanyol tabellára. első és második között szakadék. második és a többiek között pedig feneketlen szakadék. ismét elfogult vagy.
pff, nézz már rá a spanyol tabellára. első és második között szakadék. második és a többiek között pedig feneketlen szakadék. ismét elfogult vagy.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 00:59:23
@Csöncsön: Nagyon jó meglátásaid vannak. De a német foci visszesése a Kirch-csoport összeomlásának és vele a megcsappanó tévés lóvéknek köszönhető. Azért '97-ben még tarolt a Ruhr-vidék, a Dortmund bl és a Schalke UEFA győzelmével. Aztán az ezeredforduló tájékán még vitézkedet a Bayern, sőt a Luserkusen is. Mondjuk azért krokodil könnyeket ne várjatok tőlem a német csapatokért.
Ja és két portugál csapat is ott a legjobb tizenhat között, sőt Portonak igen jó esélye van továbbjutásra a mai 2-2 után.
A bajnokságokban viszont még mindig őszintébb a foci, mert ott egy-egy vereséget még lehet korrigálni. Az egyenes kieséses rendszer és az idegenben lőtt gól szabálya viszont óvatoságra inti még a nagycsapatokat is.
Ja és két portugál csapat is ott a legjobb tizenhat között, sőt Portonak igen jó esélye van továbbjutásra a mai 2-2 után.
A bajnokságokban viszont még mindig őszintébb a foci, mert ott egy-egy vereséget még lehet korrigálni. Az egyenes kieséses rendszer és az idegenben lőtt gól szabálya viszont óvatoságra inti még a nagycsapatokat is.
rizla 2009.02.25. 01:01:00
ja, és mindez úgy, hogy a második helyezett végigbalfaszkodta a szezon első felét.
nekem ez inkább bohócliga-szerűnek hat..
nekem ez inkább bohócliga-szerűnek hat..
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 01:10:28
@popp:
Arra jó lehet a Porto, hogy bejut a nyolc közé, de aztán szinte biztosan elvérzik. (Én örülnék legjobban, ha nem így lenne.) Aztán kész. Három bajnokság dominál, ráadásul egyre inkább. Pedig milyen jó volt egy Crvena Zvezda-Bayern BEK-elődöntő! (Gondolom, szerinted is. ;-)) Na, azt neveztem európai focinak. Ami most van, az egy közös spanyol-angol-olasz elitbajnokság, egyre gyomorforgatóbb csapatokkal...
@rizla:
Még mindig sokkal nagyobb esély van arra, hogy pl. az Almería legyőzze a Real Madridot, mint hogy a Stoke City a MU-t. Ha ezt nem ismered el, elvakult vagy.
Arra jó lehet a Porto, hogy bejut a nyolc közé, de aztán szinte biztosan elvérzik. (Én örülnék legjobban, ha nem így lenne.) Aztán kész. Három bajnokság dominál, ráadásul egyre inkább. Pedig milyen jó volt egy Crvena Zvezda-Bayern BEK-elődöntő! (Gondolom, szerinted is. ;-)) Na, azt neveztem európai focinak. Ami most van, az egy közös spanyol-angol-olasz elitbajnokság, egyre gyomorforgatóbb csapatokkal...
@rizla:
Még mindig sokkal nagyobb esély van arra, hogy pl. az Almería legyőzze a Real Madridot, mint hogy a Stoke City a MU-t. Ha ezt nem ismered el, elvakult vagy.
rizla 2009.02.25. 01:12:05
@Csöncsön: "
Még mindig sokkal nagyobb esély van arra, hogy pl. az Almería legyőzze a Real Madridot, mint hogy a Stoke City a MU-t. Ha ezt nem ismered el, elvakult vagy.
"
ÉS?
és ha MINDEZEK ELLENÉRE a real madrid második lehet több mint 10 pontot verve az üldözőkre (20at?), akkor az szerinted mit jelent?
Még mindig sokkal nagyobb esély van arra, hogy pl. az Almería legyőzze a Real Madridot, mint hogy a Stoke City a MU-t. Ha ezt nem ismered el, elvakult vagy.
"
ÉS?
és ha MINDEZEK ELLENÉRE a real madrid második lehet több mint 10 pontot verve az üldözőkre (20at?), akkor az szerinted mit jelent?
rizla 2009.02.25. 01:13:34
az a baj, hogy a saját ellentmondásaidat nem veszed észre, pedig csak azokra céloztam. szerinted szar az a bajnokság, ahol a négy élcsapat és a többiek között nagy a különbség, de az nem, ahol a KÉT nagycsapat és a többiek között még nagyobb?
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 01:14:49
@rizla:
Úgy beszélsz, mintha már véget ért volna a bajnokság. Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt. Sőt tavaly a Barcát be is érte a Villarreal.
Úgy beszélsz, mintha már véget ért volna a bajnokság. Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt. Sőt tavaly a Barcát be is érte a Villarreal.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 01:17:14
@rizla:
Egyébként nem azt mondtam, hogy "szar" az angol bajnokság. Hanem azt, hogy az európai foci beszűkülését eredményező angol hegemónia mindössze négy csapat hegemóniája. Még az Aston Villa se jobb, mint az orosz harmadik.
(Az orosz bajnokság különben ígéretes színfolt lehet, hogy egy kicsit érdekesebbé tegye az európai focit.)
Egyébként nem azt mondtam, hogy "szar" az angol bajnokság. Hanem azt, hogy az európai foci beszűkülését eredményező angol hegemónia mindössze négy csapat hegemóniája. Még az Aston Villa se jobb, mint az orosz harmadik.
(Az orosz bajnokság különben ígéretes színfolt lehet, hogy egy kicsit érdekesebbé tegye az európai focit.)
mann 2009.02.25. 01:45:09
@Csöncsön: Majdnem jók a példáid. Apró bökkenők vannak benne. A PL-ben a listavezetővel példálózól, a La Liga-ban pedig a másodikkal. A Stoke pl. oda-vissza x-elt a Poollal, aki ugye a második a PL-ben.;)
Ugyanúgy 21 pont mindkét bajnokságban az első és a hatodik közötti különbség és 40 az első és az utolsó közötti, miközben a PL-ben előrébb járnak két fordulóval.
"Úgy beszélsz, mintha már véget ért volna a bajnokság. Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt." - és ez nem lehet igaz az angol bajnokság élcsapataira, vagy ez spanyol sajátosság? :)
Ugyanúgy 21 pont mindkét bajnokságban az első és a hatodik közötti különbség és 40 az első és az utolsó közötti, miközben a PL-ben előrébb járnak két fordulóval.
"Úgy beszélsz, mintha már véget ért volna a bajnokság. Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt." - és ez nem lehet igaz az angol bajnokság élcsapataira, vagy ez spanyol sajátosság? :)
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 02:05:11
@Csöncsön: Emlékeztetnélek a 2004-es esztendőre. Porto és Görögország, nem is volt olyan régen.
rizla 2009.02.25. 02:11:24
@Csöncsön: "Egyébként nem azt mondtam, hogy "szar" az angol bajnokság. Hanem azt, hogy az európai foci beszűkülését eredményező angol hegemónia mindössze négy csapat hegemóniája. Még az Aston Villa se jobb, mint az orosz harmadik."
ez így már pontosabb. de mintha a spanyol foci nem két nagycsapatból állna..
"Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt. Sőt tavaly a Barcát be is érte a Villarreal."
mind láttuk milyen barca volt az. a villarreal előretörése egyébként sem jelentett semmit, a bajnoki címhez közük nem volt nekik se.
ez így már pontosabb. de mintha a spanyol foci nem két nagycsapatból állna..
"Szerintem kerül még hullámvölgybe a Real Madrid és a Barcelona is. Tavaly is így volt. Sőt tavaly a Barcát be is érte a Villarreal."
mind láttuk milyen barca volt az. a villarreal előretörése egyébként sem jelentett semmit, a bajnoki címhez közük nem volt nekik se.
rizla 2009.02.25. 02:12:26
@Csöncsön: "Még az Aston Villa se jobb, mint az orosz harmadik."
ez meg azért lol, mert tudjuk ki nyerte az uefa-kupát tavaly. a te logikád szerint tehát egyik uefa-kupában indult spanyol csapat sem jobb, mint a zenit.
te mondtad.
ez meg azért lol, mert tudjuk ki nyerte az uefa-kupát tavaly. a te logikád szerint tehát egyik uefa-kupában indult spanyol csapat sem jobb, mint a zenit.
te mondtad.
sAp 2009.02.25. 07:56:48
csak azért mert angliában big4nak hívják őket még más bajnokságban is megvannak azok a csapatok amelyek nemzetközi szinten ütőképesek.BLben barcelonán,realmadridon,valencián kívül mostanában ki is ért el akármit?(oké,most valencia bénázása miatt ATMA van;mondjuk az igaz,h ilyen szintű balfaszkodást angliában nehezen tudok elképzelni,de ez nehogy már előny legyen a primera divisionnak). az h van egy villarreal az kb olyan mint a leeds volt pár éve,ráadásul ők talán tovább is vitték.
uefában valóban jobbak a spanyol csapatok mostanában,de azért az angol csapatok nagyon lúzer módon esnek ki általában (11esekkel főleg).ettől még ezek a spanyol csapatok rohadtul le vannak maradva az élről.
uefában valóban jobbak a spanyol csapatok mostanában,de azért az angol csapatok nagyon lúzer módon esnek ki általában (11esekkel főleg).ettől még ezek a spanyol csapatok rohadtul le vannak maradva az élről.
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.25. 08:08:04
@rizla: Az Inter támadásainak megakadályozásához kellett a MU 4-5-1-es felállása. 2 csatárral sem voltak veszélyesebbek mint eggyel. majd megnézzük Manchesterben, de szvsz, Sir Alex nem mer majd 2 csatárral + CR-el kezdeni.
butatót 2009.02.25. 08:30:28
@Great Cornholio:
Szerintem ugyanazt fogják játszani, mint tegnap, csak az OT-n még bátrabbak lesznek, az Inter meg még gyámoltalanabb. Alázás azért közel sem lesz, de a MU begyötör egyet és utána kontrából még egyet. 2:0 a tippem.
Szerintem ugyanazt fogják játszani, mint tegnap, csak az OT-n még bátrabbak lesznek, az Inter meg még gyámoltalanabb. Alázás azért közel sem lesz, de a MU begyötör egyet és utána kontrából még egyet. 2:0 a tippem.
butatót 2009.02.25. 08:34:10
Egyébként meg jó látni, hogy annyira jellegtelen csapatoknak, mint az Inter (bocs) is vannak ilyen elkötelezett szurkolói. Komolyan mondom.
Lencse. 2009.02.25. 09:26:13
@Csöncsön: Ezekkel jórészt egyetértek (rizla kitételével, hogy a spanyol bajnokság sem különb ám), éppen ezért szoktam leírni, hogy ha az én szavazatomon múlna, visszahoznám a régi BL-t. (Minden országból 1 db bajnok+1 db címvédő, többiek mehetnek a kisebbik kupába)
Viszont legutóbb ma reggel ellenőriztem, és sajnos még mindig nem az én szavazatomon múlik, úgyhogy kénytelen vagyok a fennálló rendbe beilleszkedni, és ezt a BL-t meg angol bajnokságot nézni. És nagy örömmel tölt el, hogy ez a négy csapat, akiknek a játékát, játokasait ismerem, akiket hétről-hétre figyelemmel kísérek, ennyire egyeduralkodó lett az elmúlt években.
És engedd meg, hogy gratuláljak az "átszállóház" szó megteremtéséért. :D
Viszont legutóbb ma reggel ellenőriztem, és sajnos még mindig nem az én szavazatomon múlik, úgyhogy kénytelen vagyok a fennálló rendbe beilleszkedni, és ezt a BL-t meg angol bajnokságot nézni. És nagy örömmel tölt el, hogy ez a négy csapat, akiknek a játékát, játokasait ismerem, akiket hétről-hétre figyelemmel kísérek, ennyire egyeduralkodó lett az elmúlt években.
És engedd meg, hogy gratuláljak az "átszállóház" szó megteremtéséért. :D
Viszlat 2009.02.25. 09:28:53
@calcio_di_rigore: valószínűleg te több Inter meccset nézel mint én :), de ha otthon ilyen impotens volt a csapat, akkor miért éppen idegenben lenne bennük "simán" egy gól?
Mérgező Hulladék 2009.02.25. 09:30:03
Bár azon nem segítene, amiről beszéltek (a szokásos 10-12 csapat dominanciája), de rögtön eltörölném az idegenben lőtt gólok preferálását. A tegnapi 0-0 is ennek köszönhető: a hazai csapat semmiképp sem akar gólt kapni, a vendégnek meg ugye jó az iksz. Mondjuk több lenne úgy a hosszabbításos párharc, aminek a tévék nem örülnének; vagy jöhetnének rögtön a tizenegyesek a második 90 perc után.
És szívesen megkérdezném a Libertadores-kupa döntnökeit,hogy milyen érveket és ellenérveket ütköztettek, mielőtt átálltak pár éve az away goals rule-ra.
És szívesen megkérdezném a Libertadores-kupa döntnökeit,hogy milyen érveket és ellenérveket ütköztettek, mielőtt átálltak pár éve az away goals rule-ra.
Lencse. 2009.02.25. 09:30:38
@krysal: Elég nehezen tudom elképzelni, ahogy van Persie odalépked Song, Eboué, Gallas, Diaby és Touré között a birodalmi sasokkal és vaskeresztekkel teleragasztott öltözőszekrényéhez. :)
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.25. 09:38:30
@Yamamoto Isoroku: Meg ilyen szarnak is mint az MU.
Lencse. 2009.02.25. 09:38:31
@Viszlat: Én sem nagyon ismerem az Inter játékát, de Ibrától akkor is félek, ha beinjekciózva, megkötözve, felpeckelt szájjal fekszik a pálya közepén.
Ferguson 2009.02.25. 10:49:05
@Great Cornholio: "Meg ilyen szarnak is mint az MU." - na most ezzel duplán mellélőttél. 1. ez a "szar" mu tegnap jobb volt, mint az inter 2. a PL és a BL címvédője biztosan "szar" csapat lehet... Nem mondom, h szeresd a MU-t, de ennél kicsit több korrektség azért elvárható. Üdv neked
krysal 2009.02.25. 11:31:11
@Lencse.: Hát, amilyen néha a csapat hangulata, még ezt sem tartom lehetetlennek.:P De tényleg lehet én vagyok az ilyen kis pesszimista. De a "Wengerjugendből" legalább látszik, nem csak én kaptam el a pillanatot.
luqe 2009.02.25. 11:37:38
Én csak azt sajnálom, hogy a Lyon abban a gyengécske francia bajnokságban játszik, a 60. percet követően a nyelvüket húzták már a lábuk között.
A többi meccs eredménye is elég tipikus, ótvar egy BL-nap volt ez. Mondjuk sokkal többet nem is vártam. Annyira presztízsharc már mindegyik, hogy egyik csapat sem nyerni akar, inkább nem (nagyon) kikapni. Mert van visszavágó, meg majd döntetlenezünk, csak ne kapjunk gólt és majd idegenbeli szöglettel továbbmegyünk.
A mai meccsektől sem várok sokat, de nézzük:
Chelsea - Juventus 2-1
Villareal - Panathinaikos 1-0
Sporting - Bayern 0-0
Real Madrid - Liverpool (sajnos) 2-1
és ezek közül a spanyol-görög és a portugál-német találkozó valami iszonyú unalmas szarok lesznek :)
A többi meccs eredménye is elég tipikus, ótvar egy BL-nap volt ez. Mondjuk sokkal többet nem is vártam. Annyira presztízsharc már mindegyik, hogy egyik csapat sem nyerni akar, inkább nem (nagyon) kikapni. Mert van visszavágó, meg majd döntetlenezünk, csak ne kapjunk gólt és majd idegenbeli szöglettel továbbmegyünk.
A mai meccsektől sem várok sokat, de nézzük:
Chelsea - Juventus 2-1
Villareal - Panathinaikos 1-0
Sporting - Bayern 0-0
Real Madrid - Liverpool (sajnos) 2-1
és ezek közül a spanyol-görög és a portugál-német találkozó valami iszonyú unalmas szarok lesznek :)
Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2009.02.25. 12:06:05
@Ferguson: Bocsika, csak lesüllyedtem az egyik MU drukker szintjére. És ez a jobb voltam milyen eredményt hozott? Az első félidőben jobbak voltatok, a másodikban nem, néha előjöttetek pár kontrával ennyi. Az már kérdés, hogy mi sem tudtunk döntő helyzeteket kialakítani, köszönhetően a nem éppen imponáló középpályás játékunkkal.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 12:32:02
@rizla:
Hát az a "minden idők leggyengébb Barcelonája" azért csak egy hajszálon múlt, hogy nem ejtette ki az Old Traffordon "minden idők legjobb MU-ját"...
De nem ez a lényeg. A Villarreal megelőzte a Barcát tavaly. Ezek után hogyan lehet az első kettő és a többi csapat közti SZAKADÉKRÓL beszélni? Vagy az első kettőn a Realt és a Villarrealt értetted?
@Lencse.:
Egyeduralkodóknak nem nevezném őket. Mint mondom, a BL egy angol-spanyol-olasz elitligává vált, amelyben majdnem minden eredmény döntetlen körüli.
Valaki itt föltette a kérdést, vajon a hat meccsen összesen elérnek-e legalább egy gólt az olaszok. Az én kérdésem hasonló: vajon a hat meccsen összesen elérnek-e akciógólt az angolok?...
Hát az a "minden idők leggyengébb Barcelonája" azért csak egy hajszálon múlt, hogy nem ejtette ki az Old Traffordon "minden idők legjobb MU-ját"...
De nem ez a lényeg. A Villarreal megelőzte a Barcát tavaly. Ezek után hogyan lehet az első kettő és a többi csapat közti SZAKADÉKRÓL beszélni? Vagy az első kettőn a Realt és a Villarrealt értetted?
@Lencse.:
Egyeduralkodóknak nem nevezném őket. Mint mondom, a BL egy angol-spanyol-olasz elitligává vált, amelyben majdnem minden eredmény döntetlen körüli.
Valaki itt föltette a kérdést, vajon a hat meccsen összesen elérnek-e legalább egy gólt az olaszok. Az én kérdésem hasonló: vajon a hat meccsen összesen elérnek-e akciógólt az angolok?...
Jo_Jo 2009.02.25. 13:06:03
@Great Cornholio: a klasszikus 4-4-2-t biztos nem fogod látni, mert a nagycsapatok ellen illetve a BL meccseken általában 4-3-3-al (vagy 4-5-1-el, akárhogy lehet hívni) áll fel az MU. Ha jól emlékszem tavaly nem 1 meccsen volt olyan, h Ronaldo volt legelől középen, és a két szélen Tevez/Rooney/Park/Giggs. Csak idén már ugye itt van Berbatov aki tipikus középcsatár, így Ronaldo mehet ki a szélre. Szóval az Old Traffordon is hasonlón felállásra számítok, egy biztosabb védelemmel, és Park vagy Giggs helyett Rooney kezdéssel.
Lencse. 2009.02.25. 13:12:32
@Csöncsön: Na ja, csak ezek a döntetlen körüli meccsek mostanában mindig úgy alakulnak, hogy az angolok jutnak tovább. Az utóbbi két szezonban összesen két csapat volt, amelyik képes volt angol klubot kiejteni: a PSV Eindhoven és a Milan. A legjobb négybe egymás után kétszer jutott be ugyanaz a 3 klub. Az olaszokat tavaly összesítve 8:0-al intézték el. Ezek azért elég imponáló adatok.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 13:16:10
@Lencse.:
Szerintem nem imponáló, hanem undorító adatok. Nyolc meccsen összesen nyolc gólt lőni, az nem olyasvalami, ami előtt le tudnék borulni.
Akkor már ezerszer inkább az Atlético! :-)
Egyébként fölhívnám figyelmedet, hogy nem válaszoltál a kérdésemre.
Szerintem nem imponáló, hanem undorító adatok. Nyolc meccsen összesen nyolc gólt lőni, az nem olyasvalami, ami előtt le tudnék borulni.
Akkor már ezerszer inkább az Atlético! :-)
Egyébként fölhívnám figyelmedet, hogy nem válaszoltál a kérdésemre.
Lencse. 2009.02.25. 13:22:36
Csak 6 meccs az a 8. :) És kíváncsi vagyok, akkor az olaszok teljesítményéhez mit szólsz. A spanyolok pedig a kieséses szakaszban 4 meccset játszottak topligás csapatok ellen, ezeken 2 gólt elérve, ez sem túl acélos.
Nem vettem észre, hogy nekem szól a kérdés, de természetesen lesz angol akciógól, remélem már ma este.
Nem vettem észre, hogy nekem szól a kérdés, de természetesen lesz angol akciógól, remélem már ma este.
mann 2009.02.25. 13:22:51
@Csöncsön: Undorító? Akkor az olasz csapatok 0 rúgottja micsoda? Vagy a tavalyelőtti MU-Roma párharc?
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 13:29:02
@Lencse.:
Az olaszoknak mindig is a védekezés és az ellenfél játékának kiherélése volt az erősségük. Az a különbség tehát, hogy nekik ez a stílusuk, tehát stílusosan teszik, amit tesznek.
A Barca-MU párharcot tavaly kb. ezer kommenten keresztül veséztük ki. Minden idők legrosszabb formában levő Barcája teljes egyensúlyban és mezőnyfölényben volt minden idők legjobb formában levő MU-ja ellen. A Real-Roma meg úgyszintén ki volt vesézve rendesen. Ott se az volt a Real baja, hogy túlbiztosította magát, hogy úgy mondjam.
Az olaszoknak mindig is a védekezés és az ellenfél játékának kiherélése volt az erősségük. Az a különbség tehát, hogy nekik ez a stílusuk, tehát stílusosan teszik, amit tesznek.
A Barca-MU párharcot tavaly kb. ezer kommenten keresztül veséztük ki. Minden idők legrosszabb formában levő Barcája teljes egyensúlyban és mezőnyfölényben volt minden idők legjobb formában levő MU-ja ellen. A Real-Roma meg úgyszintén ki volt vesézve rendesen. Ott se az volt a Real baja, hogy túlbiztosította magát, hogy úgy mondjam.
Viszlat 2009.02.25. 13:30:34
@Lencse.: szerencsére O'shea nem nagyon volt betojva tőle. :)) Két hét múlva meg megismerkedhet Vidic kollégával...
Mérgező Hulladék 2009.02.25. 14:37:15
@Csöncsön: most olvasd már vissza - függetlenül az előzményektől, mert biztos vagyok benne, hogy csak elkalandoztál valahonnan, és ez lett az "eredménye" -, mire jutottál!
(összefoglalom: ha az olasz csapatok nem tudnak gólt szerezni 6 meccs alatt, az stílusos. Ha az angolok nyolcat ugyanezeken a meccseken, az undorító)
(összefoglalom: ha az olasz csapatok nem tudnak gólt szerezni 6 meccs alatt, az stílusos. Ha az angolok nyolcat ugyanezeken a meccseken, az undorító)
undertow 2009.02.25. 15:17:21
@Csöncsön:
nem egészen értem milyet következtetést akarsz levonni abból, ha a moszkva kiejti az aston villa reserverst.
leszólod azokat akik nem ismerik a spanyol bajnokságot és úgy véleményezik, de te ugyanezt csinálod az angollal. cseppet kettős mérce, nem gondolod?
nem egészen értem milyet következtetést akarsz levonni abból, ha a moszkva kiejti az aston villa reserverst.
leszólod azokat akik nem ismerik a spanyol bajnokságot és úgy véleményezik, de te ugyanezt csinálod az angollal. cseppet kettős mérce, nem gondolod?
butatót 2009.02.25. 15:50:35
@Great Cornholio:
Egy szóval sem mondtam, hogy az Inter szar volna, csak (szerintem) jellegtelen. Nem az a csapat, amelyik nagy indulatokat tudna kiváltani. Olyan, mintha egy sajtkóstolón az ezer fajtából a trappistához ragaszkodnál. OK, meg lehet enni, jól lehet lakni vele, csak jellegtelen. Persze mondhatod, hogy a camembert, a brie meg a rokfort büdös, de biztos lesznek sokan, akik pont azért szeretik. Markánsak, lehet őket ízlelgetni, vitatkozni róluk, szeretni, utálni, fintorogni, öklendezni.
Persze ettől még a trappistából fogy a legtöbb a tecsóban.
Peace.
Egy szóval sem mondtam, hogy az Inter szar volna, csak (szerintem) jellegtelen. Nem az a csapat, amelyik nagy indulatokat tudna kiváltani. Olyan, mintha egy sajtkóstolón az ezer fajtából a trappistához ragaszkodnál. OK, meg lehet enni, jól lehet lakni vele, csak jellegtelen. Persze mondhatod, hogy a camembert, a brie meg a rokfort büdös, de biztos lesznek sokan, akik pont azért szeretik. Markánsak, lehet őket ízlelgetni, vitatkozni róluk, szeretni, utálni, fintorogni, öklendezni.
Persze ettől még a trappistából fogy a legtöbb a tecsóban.
Peace.
Lencse. 2009.02.25. 16:59:02
@Csöncsön: 2:0 és 1:0 a San Siroban, 2:0 Rómában. Ezek nem szégyellnivaló eredmények, de ahogy érzed. :o)
És tévedsz: azon az elődöntőn a MU nem volt jó formában. Figyelemmel kísértem az egész szezonjukat, ezt pontosan láttam rajtuk.A Madridnak meg nem az volt a baja, hogy túlbiztosította magát, hanem hogy egy rakás kula volt a játékuk, de ezzel mit is akarsz mondani?
@Viszlat: Valószínűleg Fergie ezért bízik meg inkább ezekben az urakban, és nem engem állít a védelem tengelyébe. Szerencsére.
És tévedsz: azon az elődöntőn a MU nem volt jó formában. Figyelemmel kísértem az egész szezonjukat, ezt pontosan láttam rajtuk.A Madridnak meg nem az volt a baja, hogy túlbiztosította magát, hanem hogy egy rakás kula volt a játékuk, de ezzel mit is akarsz mondani?
@Viszlat: Valószínűleg Fergie ezért bízik meg inkább ezekben az urakban, és nem engem állít a védelem tengelyébe. Szerencsére.
calcio_di_rigore 2009.02.25. 18:10:36
@Viszlat: azért mert vannak olyan jók, hogy bárki ellen legyen esélyük (ráadásul egy döntetlen is elég nekik, max. 11-esek lesznek). 1 gólt még a gyengébb csapatok is találhatnak, nemhogy az Inter.
halareaal 2009.02.25. 19:53:29
sztem a spanyol bajnokságnak nem az Atletico várható kiesése a kritikája. az Atletico valóban csak "élcsapat-szerűség", a valódi élcsapatok ellen mindössze egy Villarreal elleni döntetlent tud felmutatni. igaz az legalább 4-4 lett.
ha egyéni képességek alapján nem is, de a csapatok valódi játékerejét, és mentalitását nézve egyértelműen a Porto az esélyese a párharcnak sztem.
egyébként az Internek kéne egy olyan középpályás, aki nemcsak megszerezni tudja a labdákat. Cambiasso hátul szerepeltetése valahol érthető sztem, azon a poszton világklasszis, irányítónak messze nem lenne kiemelkedő. Zanetti nemtom hány éves, de sztem még Giggsnél is jobban tartja magát.
ha egyéni képességek alapján nem is, de a csapatok valódi játékerejét, és mentalitását nézve egyértelműen a Porto az esélyese a párharcnak sztem.
egyébként az Internek kéne egy olyan középpályás, aki nemcsak megszerezni tudja a labdákat. Cambiasso hátul szerepeltetése valahol érthető sztem, azon a poszton világklasszis, irányítónak messze nem lenne kiemelkedő. Zanetti nemtom hány éves, de sztem még Giggsnél is jobban tartja magát.
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 19:59:40
@halareaal: Zanetti már vagy tizenöt éve ott van az elitben és én még nem láttam rosszul játszani, pedig láttam már egy pár meccsen.
avenger13 2009.02.25. 20:51:15
tud valaki egy jó sporting-bayern linket? tudom eretnek vagyok :)
avenger13 2009.02.25. 21:00:37
na találtam valamit
avenger13 2009.02.25. 21:32:22
na vezetünk. szép volt ribery.
Titi120 2009.02.25. 21:35:07
@avenger13:
Te hol találtál stream-et ?
Te hol találtál stream-et ?
avenger13 2009.02.25. 22:00:47
2 nekünk. bár szerintem klose lesen volt. mondjuk a kamera nem volt vonalban. na majd kiderül.
Titti anaimgr.tv/cleag/cleag4.html itt van valami
Titti anaimgr.tv/cleag/cleag4.html itt van valami
avenger13 2009.02.25. 22:05:49
3-0. popp bocs, de élvezem. (csak nehogy münchenben ráfaragjunk, vagy akár még itt)
popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.25. 22:07:31
@avenger13: Asszem továbbjutottatok. De gratulálni nem fogok ;-).
avenger13 2009.02.25. 22:07:58
bejött lell. végünk.
avenger13 2009.02.25. 22:17:57
@popp: ezt nem várom tőled. de köszönöm az elsimerét. mióta lell bejött a sporting folyamatosan az ő oldalán próbálkozik, és támad. Véletlen???
eddig luciot ölte meg, másra nem volt jó. de mit is vártam tőle, talán altintop előtte megmenti a helyzetet.
eddig luciot ölte meg, másra nem volt jó. de mit is vártam tőle, talán altintop előtte megmenti a helyzetet.
avenger13 2009.02.25. 22:32:03
5-0. asszem eldőlt.
avenger13 2009.02.25. 22:36:59
röhejes a bayern. a sportingot, ami jól játszott, és az első félidőben jobb is volt, így megverjük a kölntől kikapunk. LOL
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.25. 23:03:43
@Lencse.:
Nem mondtam, hogy szégyellnivaló eredmények, ellenkezőleg: kitűnő, elismerésre méltó eredmények.
Ettől még lehet hányingerem tőlük.
Nem mondtam, hogy szégyellnivaló eredmények, ellenkezőleg: kitűnő, elismerésre méltó eredmények.
Ettől még lehet hányingerem tőlük.
Lencse. 2009.02.26. 08:56:40
A spanyol válogatott tavaly a csoportmeccsek után 3 meccsen 4 gólt lőtt. Ez koppra ugyanaz az arány, mint az angol-olasz mérleg az előző BL-szezonban.
Az utolsó 100 komment: