Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 18. forduló - megkésve bár, de törve nem

2009.01.15. 10:30 pancho_sanza

Az ember nem is gondolná, hogy milyen sok találkozási pont van a Franz Ferdinand nevű zenekar és a Real Madrid futballcsapatának történetében. Egy tökéletes világban talán soha nem is tűnne fel az embernek az európai kultúra két igencsak távoli szereplője közötti kapcsolat, azonban a véletlenek folytán úgy alakult, hogy ugyanazon a  napon teszik tiszteletüket nemzetünk fővárosában. 2005 augusztusában komoly dilemma elé állított minket a sors, amikor a zene és a futball iránti rajongásunk vetekedett egymással. Akkor a futball nyert. Azóta sok víz lefojlyt a Dunán, a skót banda tízezreket megtáncoltott, a Real Madrid kerete is jelentősen átalakult, de a kultúrharc továbbra is folytatódik. 2009 januárjában az  kérdés, hogy egy új album hallatán esetleg egy újabb igazolás láttán csettintünk fel majd elégedettebben. Jelenleg a futball vesztésre áll. S nem pusztán azért, mert van der Vaartra pillantva önkéntelenül is dúdolgatni kezdjük, hogy "I love the sound of you walking away". A bajnokság őszi fordulóinak lassan vége, a versenyfutás gyakorlatilag eldőlt. Nem is annyira a pontkülönbség okán kell ezt mondanunk, hanem a Barcelona és az üldözők játéka közötti szakadék miatt. A csapat, amelyik úgysem veszít, hogy az öltözőben Iniesta mondja a mérkőzés előtti lelkesítő beszédet, simán nyeri majd a bajnokságot. Egyszerűen nem lehet utolérni.

Pedig az Osasuna mindent megpróbált, sőt az idei szezonjukat megtagadva lőttek két gólt. Ezzel a teljesítménnyel bármelyik csapat ellen három pontot szereznének, de most nem volt szerencséjük, mert a Barcelona simán megfordította a mérkőzést, és ha másból nem is, de ebből látszott, hogy az első és az utolsó helyezett játszik éppen egymás ellen. Pedig az éllovas, ha nem is égbe, de Lahmért kiálltóan lyukas a baloldalon. Abidal már Palancából is majdnem játékost csinált, így azon sem lepődtünk volna meg, ha Vadócz Krisztián fűzi be rendszeresen. A katalánok már csak az örökkévalósággal és a tavalyi Real Madrid pontrekordjával küzdenek. Gyakorlatilag egy sima pontszerzés a Deportivo ellen már kellően nagy fricskát biztosítana az egész tavaszt a szerzett pontok takarásában átrecskázó fővárosi publikum felé. A csodafiatalokból álló csodacsapat csodálatos rekordja minimális idő alatt vész a semmibe. Vagy úgyis mondhatnánk, hogy végül minden a helyére kerül.(Osasuna - Barcelona 2-3) Milyen érdekes, hogy míg a Real Madrid egyáltalán nincs partiban a Barcelonával, addig a Mallorca nagyon komoly párviadalra készülhet az Osasunával szemben. Egy évvel ezelőtt Casillas és Nistelrooy tartotta a lelket a címvédőben. Most egy kicsit más a helyzet, mert a holland csatár kiválásával felcsillanó reménytelenséget a válogatott kapus formája is megsínylette. Valószínűleg nem hisz eléggé Sneijderben. Amivel egyet is lehet érteni, meg nem is, de az tény, hogy soha nem hallottuk az Ajax vagy az Oranje kapcsán, hogy van der Vaart klasszisokkal rosszabb lenne Wesley barátunknál. Nem is feltételezünk hatalmas tudáskülönbséget a két játékos között. Sneijder utolsó hollandiai szezonjában 20 gólt lőtt. Sajnos akkoriban csak a rövidebb összefoglalókat néztük meg, mert a hosszabbakból már biztosan feltűnt volna, hogy ehhez a teljesítményhez legalább kétszáz próbálkozás kellett. Sőt ha a Villarreal elleni tucatnyihoz hozzáadjuk a két idei gólját, akkor a többi mérkőzéstől függetlenül megvan a lélekromboló találati arány. Persze az ő feladata elsősorban nem a góllövés, hanem az irányítás. Még akkor is, ha soha nem lesz olyan jó előrejátékban, mint a hozzá képest forintos labdákat osztogató – specialistának egyáltalán nem nevezhető - Sergio Ramos vagy éppen Gago. A Madrid szerencséjére mostanában nem ezen múlik a dolog, de előbb-utóbb fog. (Mallorca - Real Madrid 0-3) Akármekkora játékos is David Villa, Valencia trónját már nem birtokolhatja egyedül. David Silva jött, látott és két meccs alatt többet tett, mint Sneijder az egész szezonban. Ráadásul még a védekezéssel szemben sincsenek fenntartásai. Az Atletico ellen egy duplával jelezte, hogy készen áll a játékra, majd annak is tanúbizonyságát adta, hogy - játékhelyzettől függetlenül - még mindig bármikor meg tudja játszani David Villát. Arról már nem tehet, hogy Villa nem tudott mit kezdeni a váratlanul beköszöntő Kánaánnal. A Villarreal köszönte szépen és mentette a becsületét. Az egy pont jóformán semmit nem ér, de az egyenlítés ismét felveti a szebb jövő lehetőségét. Máig nem tudjuk eldönteni, hogy ezen a mérkőzésen a Valencia bukott két pontot, vagy a Villarreal hozott vissza egyet. A korai és jelentős hazai előny, a helyzetek, a kapufára lőtt vendéglehetőségek, az egyenlítés utáni gyors válasz mind Villáék önbizalmát növelhették. Akkor még úgy tűnt, hogy a Valencia elhullajtott két pontot. Pár nap elteltével azonban alakul az ember véleménye és az idegenben rúgott három gól, valamint a kimaradt lehetőségek azt mondatják, hogy a Villarreal legalább annyira megnyerte az egy pontot. (Valencia - Villarreal 3-3)
Az Atlético teljesítménye kapcsán már nem kell bonyolult fejtegetésekbe kezdenünk. A hét közepén még Messi bravúrjai akadályozták meg a fővárosi csapat kiteljesedését, de majdnem ugyanazt sikerült nekik bemutatniuk az Európa minden szegletében rettegett Atheltic Bilbao ellenében is. Na persze a baszkok annyival gyengébbek, mint a katalánok, hogy egy extra gólt ajándékoztak a fővárosi csapatnak, de ez Maniche kiállításához hasonlóan nem osztott nem szorzott.  Akkora már eldőltek a lényeges dolgok, és bár a hajrában elért szépítőtalálat Forlánék kitartását dicséri, a BL párharcig hátralévő időben egy kicsit illene összekapnia magát a piros-fehér csapatnak. Ha már nem tanultak a kupameccsen elkövetett hibákból. (Atlético – Athletic 2-3) A Deportivo szintén beleesett a csapdába bár azt is mondhatjuk, hogy a Sevilla ellenfél kiismerésére irányuló képessége sokkal nagyobb, így az andalúzok rá udtak tenni még egy lapáttal a kupamérkőzésen elért sikerükre. Pedig a Riazor közönsége összeszedett és győzelemre játszó kedvencekért szurkolhatott, de a vendégek az elenyésző labdabirtoklási arány ellenére is megfordították az eredményt. Ha készítenénk válogatottat az első hat helyezett legrosszabbjairól, illetve az utánuk következők legjobbjairól, akkor legalább három Depor játékos helyet kapna benne. Szerencsétlenségükre a sevillaiak már kevésbé lennének érdekelve. (Deportivo -Sevilla 1-3) A Valladolid és a Sporting is egymás társaságában kezdte az újévet és a 2009-es rutinnak megfelelően párharcukban sem  a változatosság dominált. Az újonc mind a bajnokságban, mind a kupában riválisa fölé kerekedett, ráadásul a legoptimálisabb leosztásban, ha azt nézzük, hogy a bajnokságban az egygólos győzelem is három pontot ér, míg a kupában nagyon is szükség lehet arra a harmadik találatra. A Sporting saját szerencséje, hogy a bajnokira tartogatta a kimaradt lehetőségeinek több mint kilencven százalékát, s nem a szorosabb, de fontosabb kupamérkőzésen lövöldözte körbe a kaput. (Sporting - Valladolid 2-1)

Az Espanyol kiesési gondjai tovább szaporodtak., elvégre az egyik leggyengébb formában lévő spanyol csapat ellen is csak hatalmas szerencsével mentettek pontot. Elég arra gondolnunk, hogy a Pareja nem fog minden mérkőzésen betalálni szabadrúgásból. Mindezt nem a kilencvenötödik percben teszi majd meg, ráadásul egy Uche duplát még a kiesésben érdekelt csapatok leggyengébbike (Mallorca) is megvédene a mostani katalán csapat ellen. (Espanyol – Almería 2-2) Pato hálás, amiért még van olyan klub a világon, amelyik szívesen látná. A kapus, aki védhet akármennyi ziccert, foghat akárhány büntetőt, mindig arról marad emlékezetes, hogy elvett egy csomó mindent a legszimpatikusabbnak tűnő csapattól. Ezúttal nem rajta múlott. A Numancia végre megmutatta, hogy nem véletlenül nyerte meg fölényesen a másodosztály küzdelmeit. Természetesen az utolsó három fordulót nem számoljuk esetükben, de ha idén így folytatják, akkor idén is ünnepléssel egybekötött tipmixeléssel üthetik el a hajrát. (Numancia – Getafe 2-0) A Málaga feljutása nem volt annyira egyértelmű, mégis ők állnak a legelőkelőbb helyen a három újonc közül. Sőt néhány többre hivatott gárda is csak távolról üldözi őket. Ha ugyan üldözésnek lehet nevezni azt, amit a Betis csinál. Sokáig úgy tűnt, hogy a sevillai zöld-fehérek lehetnek az idei év meglepetéscsapata. A meglátás még mindig igaznak bizonyulhat, de annyit kell változtatni, hogy már nem a tavalyi Racing, vagy a Mallorca teljesítménye a mérvadó. Sokkal inkább a Zaragozáé. (Betis – Málaga 1-2) Főleg, ha a Recre többször is képes lesz odatenni magát. S bár nem szeretjük a focijukat, ha nehezen is, de még egy évet kihúzhatnak az első osztályban. A Zigicbe életet lehető Racing otthonából pontot rabolni elég komoly fegyvertény, de az nagy kérdés, hogy mire lesz elegendő a vériváson edződő három feljutó ellen. Bárkik is legyenek azok. (Racing – Recreativo 1-1)
 

188 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr80879111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.01.15. 10:45:30

mit fojt le a víz a Dunán? :)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.01.15. 11:07:04

Én természetesen a Franz Ferdinandot választottam, de nem tudom, mostanában mi van velük, számomra "elavultak":)

krysal 2009.01.15. 11:10:30

"mint a hozzá képest forintos labdákat osztogató – specialistának egyáltalán nem nevezhető - Sergio Ramos vagy éppen Gago."

Ejha! Ezt most vehetjük Gago dícséretnek? Vigyázz, mert a végén te is beállsz a Redondót emlegetők sorába:) (Amúgy vééégre, welcome back!)

Micimedwe 2009.01.15. 11:16:01

Mondjuk ki: a FF egy erősen túlértékelt zenekar. Bár nem az egyetlen.

kroos 2009.01.15. 11:17:30

@krysal: welcome neked is krysal..calderon hallom csalt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 11:34:59

Először is: VÉGRE!!! :-)))


Később majd írok többet is.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.01.15. 11:54:02

véleményem szerint ez a bajnokság még nincs megnyerve! bármennyire jó is a barca, azért még 20 forduló hátra van. emlékeim szerint két évvel ezelőtt egy kb 7-8 pontos előny lett kihajítva az ablakon! bár az akkori barca nem volt olyan jó, mint ez a mostani, de még nagyon sok minden történhet...bár ne legyen igazam!

Vaader 2009.01.15. 12:04:00

Szerintem ez a bajnokság eldőlt. A Barcának 4 meccset kellene bukni, hogy a Madrid utolérje őket, és akkor persze a Madridnak minden meccset nyerni kellene. Már ott megbukik a dolog, hogy a Barca idén összesen nem fog 4 meccset bukni. Van rá egy söröm. (kivétel lehet a már bajnokként elszórakozott meccsek :) )

RealMathius 2009.01.15. 12:31:58

Na végre La Liga!!!

A barca már bajnok. Ha nem megy nekik a játék akkor is történik valami amitől megfodítják vagy megnyerik a meccset. (Messi, lesgól, sirály tarkóján megpattant lövés..) Idén egyzserűen nem tudnak veszíteni. Sajnos...
Ez a van der Fart fika már elég uncsi. A srác egy nulla, évvégén repülni is fog, kár rá esorokat pazarolni.
Viszont a Madrid megéredemelne pár dicsérő szót, mert az elmúlt hetekben biztatóan feljavult a játék. Mondjuk inkább csak hátul, de az is vmi.

mickeyknox 2009.01.15. 12:50:03

pancho szeretné elkiabálni a barca bajnoki címét, szerintem! :DD
még nagyon sok van hátra, kijelenteni nem lehetnék, max. azt, hogy meglepetés lenne, ha nem nyernék meg. ez fontosabb, mint a bl. nekem.

rizla 2009.01.15. 12:57:05

"Pedig az éllovas, ha nem is égbe, de Lahmért kiálltóan lyukas a baloldalon. Abidal már Palancából is majdnem játékost csinált, így azon sem lepődtünk volna meg, ha Vadócz Krisztián fűzi be rendszeresen."

ja, lahm a stabil, nagyon megbízható védő mintapéldánya, brutális testfelépítéssel.

kroos 2009.01.15. 13:01:56

@rizla: minden igaz amit lahmról irsz tényleg igy van egy darab sza..ugyhogy ne is igazoljátok le...és jól jár mindenki.

mickeyknox 2009.01.15. 13:05:46

@rizla:
egy szélső hátvédnek nem a brutális testfelépítés a legnagyobb erénye...

IronRock 2009.01.15. 13:06:34

A Barca már tkp. bajnok, ez van. A Real nem fogja utolérni az fix, de a többiek se. Minden riválisukat megverték, amikor azok meg egymás ellen brusztoltak és verték egymást körbe, megléptek mégjobban. Még azt is megkockáztatom hogy pontrekorddal lesznek bajnokok.
A Real-nak valós esélye arra van hogy a második helyjel biztosítsák a BL főtáblára kerülést, valamint hogy ameddig lehet eljussanak a BL-ben (max. a legjobb nyolc, de sztem a mostani Liverpool is sok lesz nekik.)
Ja, és nem Van der Vaart lenne az egyetlen akitől meg kéne szabadulni, mehetne vele csaknem a komplett védelem (Ramos-t kivéve), valamint Saviola és Drenthe is. Ha Ramos maradna az edző, nyáron úgyis nagytakarítás lesz, hacsak Mijatovics és Calderon megint bele nem ugat majd mindenbe...

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.01.15. 13:14:38

Eddig is nagy NST rajongó voltam (még, ha ritkán is írok), de mátol még jobban a szívembe zártalak benneteket. Én azon a napon életem legszánalmasabb futball bohózatát néztem végig a Puskásban, miközben az FF hengerelt a Szigeten. Azóta viszont már kétszer pótoltam, és a 26-án megjelenő 3. lemez sokkal jobb lesz, mint a Real téli igazolásai - nyáron koncerten hallottam a felét :)

rizla 2009.01.15. 13:45:48

kroos, mickeyknox ezaz, csak nyomjátok a saját hülyeségetek, csak így tovább. lahm nagyon jó játékos, a faszom se vitatta, de nem éppen a szuper védekezéséről híres. márpedig a barcába bőven elég egy alves, aki felrohan a támadásokhoz. pep nagyon jól kitalálta, hogy abidalnak inkább a védekezés a feladata, amíg alves elől szervez, ő visszazár puyolék mellé. mellesleg nagyon jó formában volt, amíg le nem sérült, most egyelőre még keresi. nem hiszem, hogy lahm erre a szerepkörre (kvázi középsővédő) alkalmasabb lenne.

kroos 2009.01.15. 13:47:34

@rizla: vigyétek helyette akkor lell-t.neki vannak középsövédös tapasztalatai.(a zvezda ellen tavaly oda-vissza börözték)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.01.15. 13:47:52

"Pedig az éllovas, ha nem is égbe, de Lahmért kiálltóan lyukas a baloldalon" --> helyesen "kiáltóan".

Eressz már rá egy helyesírásellenőrzőt az írásaidra, ha ennyire nem tudsz helyesen írni.

rizla 2009.01.15. 13:48:02

ironrock: "nyáron úgyis nagytakarítás lesz, hacsak Mijatovics és Calderon megint bele nem ugat majd mindenbe..."

már ha egyáltalán megéri a két madárijesztő a nyarat. jelenleg úgy fest, hogy simán velük kezdődhet a nagytakarítás, legalábbis calderonnal

www.madridista.hu/web/index.php?site=hirolvaso&id=7657

rizla 2009.01.15. 13:52:32

kroos: a bayernből csak ribery kéne, a többi nímand jó helyen van ott, ahol van.

kroos 2009.01.15. 13:55:15

@rizla: ezel olyan nimandok mint amilyeneket el lehet csábitani a bundásba.szerintem ahhoz képest nem rossz banda...de meglátjuk ha összesorsolnak minket.

rizla 2009.01.15. 13:58:18

ahhoz meg kéne érni a következő fordulót
: DDDDDDDDDD

kroos 2009.01.15. 14:00:53

ja..csak nehogy messi lesérüljön a szokásos 3 honapjára...

rizla 2009.01.15. 14:02:26

ja, gáz lenne csak 3-0ra verni a bayernt, lol

kroos 2009.01.15. 14:03:58

@rizla: de könnyü most barca drukkernek lenni...

brassmonkey24 2009.01.15. 14:06:39

huh pancho sanza végre olyan játékost basztat aki tényleg szarul játszott,Barca miatt nem aggódom,2 év megnyernek mindent Messi aranylabdás,22 évesen kiéget aztán mehetnek a süllyesztőbe

mickeyknox 2009.01.15. 14:15:31

@rizla: ha jól emlékszem, mindössze annyit mondtam, hogy egy szélső védőt nem cm/kg paraméterek alapján minősítenek. nem azt, hogy lahm-ot akarom a balszélre.

rizla 2009.01.15. 14:18:00

jó, de ilyet én sem mondtam. miért nekem címzed akkor, érted

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.15. 14:38:39

Az Atleti most éli aktuális hullámvölgyét, ha jól számolom, akkor a Porto elleni meccsekre éppen fölfeléívelő szakaszban lesz ;-).

kroos 2009.01.15. 15:13:19

nézői szavazatok alapján Lass. Diarrát neveznék a BL-be. Megkapta a szavazatok 68%-át,

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.01.15. 15:39:08

@kroos: Na, ezt a mondatot két év folyamatos szopás után nagyon köszöni minden Barca drukker :DDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.15. 15:57:42

Nagyon jót röhögtem a poszton.

A Barca (és a bajnokság) kapcsán Guardiola mondta ki a legnagyobb igazságot: még hatvan pontot lehet szerezni, és az előny csak tizenkettő. Bőven van még teendő.

shinigami 2009.01.15. 17:03:21

erdekes h iden senki nem mondja h gyenge a mezony... pedig ugyanugy balfaszkodnak a 'versenytarsak'

rizla 2009.01.15. 17:03:59

idén gyenge a mezőny.

nasteey 2009.01.15. 17:43:42

Van der Vaartot nem kell fikázni, elég baj az neki, hogy Sylvie hamarabb jutott el egy Fifa Év Játékosa gálára, mint ő.... :)

A mezőny viszont tényleg nem a legerősebb, viszont 2 ilyen év után jó így Barca meccseket nézni. :)

Abban viszont egyetértek, hogy elférne valaki a bal szélen, Abidal helyett. Egyrészről okés, hogy elég sokat játszunk 3 védős rendszerben, ahol Alves szélső, hátul meg Abidallal van meg a 3 középhátvéd, viszont Rijkaardnál is megélt a Belletti - Gio páros, holott a 4-3-3 adott volt, nem volt defenzívebb a kp., és mindketten kiköpött szélsővédők. Egyébként is fel szokott futni Abidal, de elől látványosan el van veszve, hátul meg szerintem nem nyújt olyan kiemelkedő védőmunkát, amit ne pótolhatna egy támadóbb balbekk. Egy esetleges új balhátvédnek se kellene azt játszani, mint Alvesnek, de ha meccsenkét egy párszor fellép, akkor tudja középre tenni a labdát.

halareaal 2009.01.15. 17:51:36

nemtom, nekem kifejezetten csalódás ez a poszt. ha már hetekig nem jött ki semmi, akár az eddig eltelt eseményekről is írhattál volna pancho, de látom megakadt a lemez, ezen még az sem változtat, hogy a Real épp kapott gól nélküli nyerő szériában van ;).
nah mind1, csak gondoltam az új évben már eltűnik a szokásos letargia a spanyol posztokból, de sajna nem.

BK 2009.01.15. 19:25:02

én azt mantrázom, hogy ha a MU meg tudta tartani tavaly a szavatosságát májusig, akkor ennek a Barcelonanak is meg kell tudnia.

kroos 2009.01.15. 19:43:16

gyerekek mi volt a lakers meccsen..

kroos 2009.01.15. 19:53:45

DDDD nem csöncsön volt aki itt hypolt mikor megválasztották Obamát?
bocs az off-ért.

kroos 2009.01.15. 19:55:11

ok ...szerintem nagyon jó a barca..szerintem most megnyernek mindent szerintem gardiola király.....messi az iseten.

jó volatm rizla,

rizla 2009.01.15. 20:15:29

mit nyomsz kroos? most már komolyan érdekel.

sundin 2009.01.15. 22:55:48

"Ha készítenénk válogatottat az első hat helyezett legrosszabbjairól, illetve az utánuk következők legjobbjairól, akkor legalább három Depor játékos helyet kapna benne. Szerencsétlenségükre a sevillaiak már kevésbé lennének érdekelve."
Na egy ilyen összeállítást megnéznék tőled. A 6-20-as csapattal mit össze nem izzadnál :) Javi Martinez szerepeltetése kötelező.

Dzsúd Horse 2009.01.15. 23:09:07

A Lakers meccs kiba jó volt szerintem. Remélem rizla nem küld el anyámba, mert nem férnék bele.

Egyébként meg lehet divatdrukkernek nevezni minden Barcást, de amik tavaly voltak, azok után megváltás ez az év. Nem csak a szép játék miatt, hanem mert rendre hátrányból állunk fel. Ezen egyébként meg jó lenne kibaszott gyorsan változtatni, mert egyrészt idegesítő hogy mindenféle szar csapattal megrúgatjuk az első gólt, másrészt meg BL-ben még lehetnek problémáink emiatt.

Ja és gyenge a mezőny, nagyon gyenge, harmatgyenge, és undorító hogy a Barca meg arrogáns bunkó módjára próbál kitűnni ebből, undorító. Én szégyellem magam Barca szurkoló létemre...

Titi120 2009.01.16. 00:11:03

Barcahoz annyit, hogy szerintem már megnyerték a bajnokságot.

Ugyanakkor továbbra is várom az első Barca vs Inter / ManU / Pool / Juve meccset, hogy kiderüljön végre, mit tudnak "talajon".

Keelhaul 2009.01.16. 01:45:34

Na, Mijatovic fél év múlva repül Madridból. Ha megtette volna is késő lenne. Az elnököt meg leszarom.

-LinoSonego- 2009.01.16. 03:24:18

ezt a bödüsbunkó Calderónt még a Real sem érdemelte meg. emlékszem a Calabresi/Cage videóra, persze nem ettől bunkó.

ellenben ha Kanouté direkt várta meg Fabjanot háttal a pályának és tényleg érezte, hogy mikor ér hova, akkor az félelmetes. testvérek vagy szeretők...

kroos 2009.01.16. 07:51:46

,,Egyébként meg lehet divatdrukkernek nevezni minden Barcást,"

nem ezt mondtam.csak én kommenteltem itt már 2 éve is akkor meg mindenki reálos volt.
Durvább volt ez a hely mint a madridista.hu.
Többekközött emiatt ment el Emre akinek kifejezetten szerettem a kommentjeit.

mickeyknox 2009.01.16. 09:15:03

nincs oly' sok barca drukker az nst kommentelők közt, csak mostanában a real szurkolók többet hallgatnak.

gibson 2009.01.16. 10:08:20

"Többekközött emiatt ment el Emre akinek kifejezetten szerettem a kommentjeit."

Én is szerettem röhögni rajtuk. :)
Ő volt az, aki azt mondta, hogy Raul "Athletico-nevelés", és hogy Madridban mindenki az Athletico Madridnak drukkol... :)

gibson 2009.01.16. 10:09:40

(Atletico 'h' nélkül, persze :))

krysal 2009.01.16. 10:54:54

@Krooos : Csalt, úgy tűnik. Mivel gyakorlatilag csak 2 bajnoki, és egy Szuperkupa szól mellette, viszont sikerült a Madridot az élvezkedők kedvenc célpontjává alacsonyítania, egy cseppet sem bánom, ha távozik. A vezetőség sikeresen (néha azt gondolja az ember, tudatosan) rombolta a Real Madrid nimbuszát, sportdiplomáciailag mélyponton van a klub - ergo egy cseppet sem bánom, ha repül Mijatovicostul...

Lahm dologhoz: Egy kiváló balvédő, bőven beférne Abidal helyére, más kérdés, hogy szerintem kevésbé érné meg a Barca stabilnak tűnő hátsó alakzatát megbontani, mert két "ennyire" felfutó szélsőt már kevésbé bírna el ez a felállás.

Amúgy... Már május vége van? Vagy már ki is osztották a bajnoki címet? Hova ez a hurráoptimizmus, emberek? Jön még kutyára teherautó, a Capello évben még volt ratyibb helyzet is, és mégis... Kiderül. Az biztos, hogy tiszteletet parancsoló a Barca előnye, de még nem lefutott semmi...

-LinoSonego- 2009.01.16. 11:39:33

@gibson: végül is majdnem, hiszen Raúl a matracosoknak szurkolt kiskölyökként és jelentkezett is nálunk de túl kicsit és gyenge felépítésű volt, ezért elküldték, hogy erősödjön még és majd jöjjön vissza. közben a real nem találta kicsinek..

Sevcenko-eset!? bár az ukrán szerint ő sose nem járt nálunk próbajátékon, pedig egy aranylabdával a vitrinben akár be is vallhatná

sundin 2009.01.16. 12:07:02

Mazsola!
Ezt honnan? Raúl tényleg Atlético nevelés, de 13 éves korában Gil mester megszüntette az utánpótlás bázist, ezért került át a Real Madridhoz, hála Del Bosquenak.

kroos 2009.01.16. 12:08:29

,,de túl kicsit és gyenge felépítésű volt, ezért elküldték"-lol nézd már meg hhol volt 16 éves koráig?

rizla 2009.01.16. 12:25:27

"Jön még kutyára teherautó, a Capello évben még volt ratyibb helyzet is, és mégis."

ott 8 pont volt a maximum különbség, asszem. de semmiképpen sem 12. amúgy egyetértek.

"Raúl tényleg Atlético nevelés, de 13 éves korában Gil mester megszüntette az utánpótlás bázist, ezért került át a Real Madridhoz"

ez az életkor egyre csökken a viták során: DDDDD
16,15,14,13..

Keelhaul 2009.01.16. 12:32:09

Valóban Jesus Gil y Gil szélnek eresztette a teljes utánpótlásbázist, és ekkor került Raúl a Madridhoz, azaz Raúl Atlético nevelés. Egyébként Jesus Gil y Gil megérne egy misét az NST-n, szerintem nála nagyobb vadbarom kevés élt Spanyolországban szabadlábon (no nem csak Raúl miatt, és bocs minden Atlético fantól), érdemes megnézni a politikai ténykedését. Kissé mintha róla szólna a Torrente. Vajon véletlen, hogy a Torrente 2 Marbellán játszódik? Nem hinném. :)
A helyzet az, hogy Guti 1984 óta, Casillas 1990 óta, Raúl pedig ha jól tudom 1992 óta van a Madridnál. Ezt a tájékozatlanabb madridisták figyelmébe ajánlanám.

A divatdrukker téma pedig egyszerűen szánalmas. Szerintem pont senkinek sincs semmi köze ahhoz, hogy a másik miért, mennyi ideje, hogyan és kivel drukkol melyik csapatnak, és mikor pártol el egy csapattól. Aki ezzel jön elő, vagy érvel (xy tavaly még az Internek drukkol bezzeg most mekkora ácsi Milán drukker), az kb kiskamasz szinten van agyilag, és gondolkozzon el ezen.

kroos 2009.01.16. 12:35:40

,,1992 óta van a Madridnál"-igen igy van.
77-es születésü ,vagyis nem hinném hogy 15 évesen volt elöször igazolt.

Keelhaul 2009.01.16. 12:37:29

Egyébként némi fejszámolás után bárki kikalkulálhatja, hogy mivel Raúl 1977-es és '92-től van Madridban, ezért pont 15 éves korában került át. Mivel 17 éves korában mutatkozott be, ezért tulajdonképpen Atlético nevelésnek tekinthető.

sundin 2009.01.16. 12:44:57

15. Jogos. 13 évesen az Atléticohoz került.

Mérgező Hulladék 2009.01.16. 13:59:08

sundin, ez épp az az adat, amit legtöbben elfelejtenek megemlíteni, amikor Atléti-nevelésnek tartják Raúlt.
Kettő évet volt náluk.

gibson 2009.01.16. 14:21:10

Hát nálam, ha valaki 3 évet játszik az első csapatában (San Cristóbal de los Ángeles), kettőt a másodikban (Atletico Madrid), és utána több, mint egy évtizedet a jelenlegiben (Real Madrid), az nem egyértelműen "Atletico-nevelés".

Történnek fontosabb dolgok is közben egyébként, úgy néz ki, hogy Calderón tényleg, hivatalosan is LEMONDOTT!!!

gibson 2009.01.16. 14:32:53

A másik, ami talán még ennél is megdöbbentőbb, hogy az NST-nek saját favikonja lett!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.01.16. 14:44:30

Calderon lemondását én is olvastam, több helyen is, mert a goal.comnak nem hittem elsőre :)

nasteey 2009.01.16. 14:46:38

De miért? A Calderon - Mija párosnál jobb nem is lehetne... Ki fogja így közepszerű játékosokkal horror áron feltölteni a Madridot? Ki fogja hetente kiröhögtetni a csapatát?

Amúgy meg mindegy, szerintem idény közben ez nem használ senkinek, aztán majd meglátjuk, hogy mi sül ki belőle.

füligjimmy77 2009.01.16. 15:21:38

A lemondás csak az első lépés volt, ezután jön az igazi balhé, mikor kiderül a valós anyagi helyzet. Ha hamisítják a pénzügyi beszámolókat, neadjisten zsebbe fizetnek lóvét, ilyesmi, kíváncsi leszek, kapnak e UEFA büntetést. Egyáltalán, kaphatnak e?

Titi120 2009.01.16. 16:31:11

Calderon lemondott ?
Most már értem miért esett ki tegnap Sainz a Dakaron ! :)

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.01.16. 17:31:06

Calderon lemondása nálam a minimum. Ha egy ekkora csapat elnöke csaláshoz asszisztál, majd még nagyot rá is hazudik, akkor mi más lehetne a következmény? Mint Barca szurkoló őszintén remélem, hogy egy odavaló emberke veszi majd át a helyét és rendet tesz a Real-nál.

Keelhaul 2009.01.16. 17:35:39

Csak ne jöjjön Florentino Perez, ennyit kérek az égiektől.

halareaal 2009.01.16. 17:55:08

istenem, már megint előjött ez a Raul Atletico nevelés duma?
nevetséges.

halareaal 2009.01.16. 17:57:36

"Ki fogja így közepszerű játékosokkal horror áron feltölteni a Madridot? Ki fogja hetente kiröhögtetni a csapatát?"

ez igaz is, de azért tegyük hozzá, hogy regnálása alatt az 2 bajnoki címet nyert a csapat, szóval még így is inkébb a Barcán röhögött vagy szomorkodott mindenki. a többi csapatról meg ne is beszéljünk.

krysal 2009.01.16. 18:41:56

@rizla:
"ott 8 pont volt a maximum különbség, asszem. de semmiképpen sem 12. amúgy egyetértek."

A ratyibb helyzetet a bajnoki idény hasonló szakaszában nem csak a pontok, hanem a mutatott játék alapján is értem. Nem mondom, hogy most brillíroznak a fiúk, de talán emlékeztek, milyen ajándékot tett be annó a Madrid a drukkerei fája alá...

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.01.16. 18:49:11

Csak úgy megjegyezném, hogy válság, az eredmények fényében, nem biztos hogy van a Madridnál: a legutóbbi két szezonban, akármilyen játékkal is, de bajnokok lettek! Az pedig, hogy nincs BL győzelem évek óta, nem válság szerintem, ugyanis van még pár klub Európában, amelyik legalább olyan szinten áll keret és tudás tekintetében. Hatalmas a verseny, ezt tudomásul kellene venni!. Az idei szereplés persze csalódás...

kroos 2009.01.16. 18:53:35

@halareaal: hozzáfüzés raul témához?

halareaal 2009.01.16. 19:22:44

@kroos: már hozzáfűztem a véleményemet. sokadszorra nincs kedvem ezen vitázni, ha vki szerint Raulból az Atleticoban lett focista, inkább hagyom.

danesdzsu2 2009.01.16. 20:12:51

Raulhoz a magyar Wikipediáról:
"Raúl Madridban látta meg a napvilágot 1977. június 27-én egy szegény család gyermekeként, akik a spanyol főváros szerény Colonia Marconi negyedében éltek. Édesapja, Pedro González Blanco, aki elektromos műszerészként dolgozott a madridi Torrejón légi támaszponton, két sportágért rajongott igazán: a bikaviadalért és a labdarúgásért. Előbbit a Las Ventas arénában, utóbbit pedig a Vicente Calderón stadionban figyelte előszeretettel, és ebből is kiderül, Atlético Madrid-drukker volt, ami nem véletlen, hiszen a család Madrid déli részében lakott. Az ifjú Raúl is ott ismerkedett meg a futball alapjaival, a madridi Villaverde kerület Cristóbal de los Angeles nevű kölyökcsapatban. Itt még 3 évig játszott, ezután a kisebbik madridi klub megfigyelői hamarosan jelentették a klub vezetőinek, hogy új tehetségre leltek."
...
"Az utánpótlás-nevelés megszüntetésével Gilék elvesztették egyik legnagyobb tehetségüket, Raúl ugyanis a nagy rivális, a Real Madrid futballistája lett. Maradhatott volna az Atléticónál is, mert bár a korosztályos csapat megszűnt, a klub szerette volna megtartani. Fel is ajánlották neki, hogy havi nyolcezer pesetás ösztöndíjat fizetnek neki és az utazási költségeit is állják. Ezt a pénzt azonban nem fizették ki időben, emiatt édesapja inkább nem játszatta ott tovább fiát. Amiatt nem kellett aggódnia, hogy fia csapat nélkül marad, hiszen a Real Madrid már régóta próbálkozott az ifjú tehetség megszerzésével. Ez végül Fermín Gutiérrez, a korábbi Real-játékos segítségével sikerült is. Gutiérrez akkoriban a királyi gárda utánpótlásánál dolgozott, és meggyőzte Raúlt, hogy szerződjön át a másik madridi együttesbe, amely nem csak megígérte, hanem ki is fizette a pénzbeli juttatást."

Úgy vélem, mindent elkövetett Jesus Gil azért, hogy Raul ne legyen Atletico játékosok.

füligjimmy77 2009.01.16. 20:30:20

Calderon (szabadlábra helyezése után), tényleg tudja majd verni a mellét, hogy az ő elnöksége alatt, hány bajnoki címet nyert a csapat. Arra már a kutya nem fog emlékezni, hogy kapartak a 80. percben az egyenlítésért mondjuk az Osasuna ellen. Pontrekord, és duplázás: a Barca, Valencia játékosainak, edzőinek, vezetőinek remélem a bőr lesült a pofájukról.

rizla 2009.01.16. 20:41:28

"Hát nálam, ha valaki 3 évet játszik az első csapatában (San Cristóbal de los Ángeles), kettőt a másodikban (Atletico Madrid), és utána több, mint egy évtizedet a jelenlegiben (Real Madrid), az nem egyértelműen "Atletico-nevelés"."

szerintem is uncsi hogy ez mindig előkerül, tartsa a sajátjának raúlt a madrid, ki nem szarja le, de ehhez azért hozzáfűzném, hogy az egy évtized lófaszt sem számít abból a szempontból, hogy milyen nevelés. egy játékos tényleges "nevelése" nyilván kamaszkorban zajlik, akkor tanulja meg a játék lényegi részét. a többit meg előtte.

rizla 2009.01.16. 20:49:43

"Pontrekord, és duplázás: a Barca, Valencia játékosainak, edzőinek, vezetőinek remélem a bőr lesült a pofájukról."

miért is? mondjuk a valencia tényleg nagyon ciki volt, majdnem kiestek.

"Arra már a kutya nem fog emlékezni, hogy kapartak a 80. percben az egyenlítésért mondjuk az Osasuna ellen"

hidd el, azért arra mindenki emlékszik, hogy ez a kétszeres bajnok real madrid a közelében nem járt a del bosque-félének játékszínvonalt tekintve (hogy csak az időben legközelebbi példát említsem). na meg arra is, hogy a BL-ben így sem sikerült továbbmenni a nyolcaddöntőnél (bár ez nem újdonság).

kroos 2009.01.16. 22:14:45

@halareaal: nem ugyanaz hogy valaki hol lett jó futbalista meg hogy milyen nevelésü.Dárdai Pécs nevelés.Ebben talán egyetértessz.De berlinben lett focista.

halareaal 2009.01.16. 22:15:27

"egy játékos tényleges "nevelése" nyilván kamaszkorban zajlik, akkor tanulja meg a játék lényegi részét. a többit meg előtte."

és a kamaszkor csak a 13-14 éves kor lenne? sztem meg ponthogy a lényegi rész kb innen kezdődik egy olyan 2-3 évig. futni, belsővel passzolni, kapura lőni stb és a szabályokra meg jobb helyeken meg tudnak tanítani bárkit, nehogy már az Atletico érdeme legyen, attól hogy kölyökkorában elfocizgatott ott Raul.
ennyi erővelazt a los angeles micsodát is tarthatnánk a nevelőegyesületének...

kroos 2009.01.16. 22:29:05

@halareaal: szerinted del piero padova nevelés vagy juve?

rizla 2009.01.16. 23:18:36

halareal: kb 12-17 éves kor. nyilván mire idáig eljut egy tehetséges gyerek, a labdával már nagyjából tud mindent, amit kell. innen már a finomabb dolgokra mennek rá, meg ugye a taktikai felkészítés, stb, tehát a tényleges játék (ami ugye nem a labdazsonglőrködés, hanem a csapatban betöltött szerep tudása: ide állj, oda lődd, és így tovább).
az atletico szerepe biztos nagy, ha raúl ott volt 15-16 éves koráig, bár nekem tökmindegy, hogy milyen nevelés, eléggé unalmas már ez a téma. én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy attól, hogy valaki már kész játékosként lehúz 10 évet egy klubnál, még nem válik annak a saját nevelésévé, úgyhogy ez irreleváns abban a kérdésben, hogy akkor most atletico, vagy real madrid kölyök-e raúl.
(egyébként a fiatalkori éveket tekintve minimum "közös")

kihasználta:derivált töröttvonal szögpontjaira von 2009.01.16. 23:39:07

"Arra már a kutya nem fog emlékezni, hogy kapartak a 80. percben az egyenlítésért mondjuk az Osasuna ellen. " - Itt a pont.

halareaal 2009.01.17. 12:07:28

"Arra már a kutya nem fog emlékezni, hogy kapartak a 80. percben az egyenlítésért mondjuk az Osasuna ellen. " - Itt a pont. "

ezt most nem nagyon értem minek írjátok. minden bajnoki címben vannak ilyen meccsek, én pl szóról szóra megismételhetném ugyanezt a mondatot most a Barca kapcsán. az emberek valóban majd inkább a Villarreal elleni 5-0, a Valencia elleni 5-1 vagy a Barca elleni 4-1re emlékeznek majd.

halareaal 2009.01.17. 12:10:46

kroos, mittomén. rizla igazad van, de Raul messze nem készjátékosként érkezett, itt mutatkozott be felnőtt meccsen és amúgy is már 16 éve van a Realban.

füligjimmy77 2009.01.17. 12:29:52

@halareaal: Én speciel arra céloztam, ebben a duplázásban Calderonnak volt a legkisebb szerepe, sőt, volt egy olyan érzésem, beépített Barca-ügynök. A Capello-féle Realról ne is beszéljünk, Casillas többet röpködött, mint Superman, aztán vagy lőttek plusz egy gólt, vagy nem. Ez is elég volt, ez a Barca szégyene. Aztán jött Schuster, akineka zsenialitása abban mutatkozott meg, hogy több helyet adott Robinhonak. Casillas változatlanul alig volt talpon, RvN is belődözte. Ez elég volt a pontrekordhoz. No comment. Idén, roppant bölcsen eladta Robinhot, bízván van der Vaartban, CéRonaldo nem jött, RvN lesérült, Casillas nem győz a háta mögé nyúlkálni. Jött Ramos, az ezüst meglehet, a vetélytársak (Atletico, Valencia) szokásos balfaszsága miatt, BL-ben még mehetnek egy kört, ennyi. Eltart egy darabig, míg ennek a csókának eltakarítják a szemetét, ha megteszik egyáltalán. Örülj, hogy megszabadultak tőle.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.17. 13:02:44

"sőt, volt egy olyan érzésem, beépített Barca-ügynök."

Hát ezen nagyon jót röhögtem.

Mint ahogy azon is, amit Hegyi Iván mondott a Zuhanyhíradóban: ő megszerezte volna Ibrahimovicsot és Messit (!), és akkor a Robinho-Ibrahimovics-Messi támadótrió az olyan lett volna, amely méltó a Madridhoz, a "fehér baletthez".

A Realnak semmi sem volna drága. Igaz, hogy Messi Barca-sajátnevelés. Igaz, hogy a "minden évben egy aranylabdás" elmélet nulla, azaz nulla bajnoki címet hozott a Real Madridnak.

Visszatér ez a szemlélet, és a Real Madrid öt évig megint nem nyer semmit. Vicces lesz.

kroos 2009.01.17. 13:27:24

"sőt, volt egy olyan érzésem, beépített Barca-ügynök."


ismerös...franco csinálta ezt az 50-es években hogy a barca elnökségébe becsempészte az embereit hohy mindenröl tudjon,+probáljanak rontani valami.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.17. 13:27:54

@Csöncsön: De szemlátomást rekordot is akart dönteni Hegyi, azt feszegette öt perc alatt hányszor mondható ki a "fehér balett" kifejezés. Egyébként a ló túloldára esik ez a mi Ivánunk, mert szerinte a "Madrid"-nak kötelező lenne soraiban tudni a világ mindenkori három legjobbját.

kroos 2009.01.17. 13:30:50

@Csöncsön: ,,minden évben egy aranylabdás" elmélet nulla, azaz nulla bajnoki címet hozott a Real Madridnak. "
de hiszen ök a galaktikusok akik olyan jol fociznak hogy szinte földönkivüliek...
az hogy nem nyertek semmit?hát ez elöfordul más 3545 milliárdból összerakott csapattal is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.17. 14:40:40

,,minden évben egy aranylabdás" elmélet nulla, azaz nulla bajnoki címet hozott a Real Madridnak. " - ez így azért persze nem igaz, mert Figonak jutott kettő, míg Ronaldonak és Zidanenak egy-egy. Owent eleve létszám fölé vették, Beckham meg ugye nem is volt aranylabdás és csak a pályán kívül galaktikus.

luqe 2009.01.17. 15:08:04

Zidane, Ronaldo és Figo meg is érte az árát. Zidanet nem hiszem, hogy bárkinek reklámoznom kellene, Ronaldo sincs éppen köszönyőviszonyban se messivel, se etóval, se bozsannal. A barcások igazán tudhatják... Figo meg még épp a pályafutása felfelé ívelő szakaszában lett véve, igazából egy fricska a barca akkori szakvezetésének, szurkolóinak. Értük én sosem sajnáltam a pénzt, Owen, Beckham meg még mai szemmel sem volt drága. Sőt. Hogy szükségesek voltak-e, az más kérdés. Pérez úgy gondolta... Ezen kár rágódni.

A poszttal kapcsolatban: furcsa ilyen hangvételű írást olvasni pont ezután a forduló után. Sok őszi hétvége után helytálló lehetett volna, de most :D Amikor a barca egy potyagóllal egyenlít a tökutolsó otthonában... Vagy az előtte levő fordulóban lesgóllal tud nyerni a Mallorca ellen _otthon_, amelyik alakulatot egy héttel később a Madrid idegenben gyakorlatilag lenulláz. Igaz, nem volt fergeteges meccs, de a piros mezeknek abban a 90 percben annyi szerepük volt, hogy a szabályok miatt a pályán kellett lenniük...

A bajnokság meg lehet, hogy eldőlt, lehet hogy nem. Ha a cikkíró mentalitásában telik el 5-6 meccs a barcánál, akkor bebukják a bajnokságot. Az Osasunának se kellett több, csak két relative jó szélső (Plasilra gondolok elsősorban, mert Alvest mégiscsak nagyobb szó forgatni, mint Abidalt). Meg azt se felejtsük el, hogy tavasszal a katalánok mennek Valenciába, ahol nem ugyanaz a csapat fog várni rájuk, mint akik a Nou Campba mentek, Madridba is nekik kell menni... A Villareal és a Sevilla ellen pedig otthon kell játszaniuk. Szerintem ez két olyan csapat a bajnokságban, akik ellen idegenben jobb játszani. Ezek csak a rangadók voltak, a három frontos harc még gyengébb csapatok ellen is kiütközhet...

A Realnak is meg kell mérkőzni persze ezekkel a csapatokkal, ennek ellenére én árnyalnám a képet ezzel a máris eldőlt bajnoksággal kapcsolatban...

Ugyanakkor nem bánom ha így gondolják katalánföldön, az nekünk, Madridistáknak csak jól jön.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.17. 15:23:00

@luqe:

Micsoda egy arrogáns arc vagy te.

Ha én is arrogáns arc lennék, azt mondanám: tipikus madridista.

Szerencsére nincs szükség ilyen vagdalkozásra; az "Osasuna elleni potyagól" (értsd: az év bombagólja), illetve a "Ronaldo köszönőviszonyban sincs Messivel" (?) szövegek magukat minősítik.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.17. 15:25:49

@Csöncsön: Miért Messi és Ronaldo köszönnek egymásnak?

luqe 2009.01.17. 16:44:40

@Csöncsön: messi góljával egyenlítettek? Tudom nem ma jártál már iskolába, de ennyire elhagyni az alapokat... (igen, ez személyeskedés volt) Vagy én vagyok a hülye és Xavi gólja lett volna az év bombája?

Egyébként meg Robben gólja szebb volt, mint amiről te - valószínűleg - beszélsz. Tipikus barcelonás...

Szóval az egyik hülyeségeden - megint csak valószínűleg, mert nem tudhatom pontosan mire gondolsz - már túlléptünk, de jöjjön a másik:

Miért, hol van messi Ronaldohoz képest? Mint makkom... Ronaldo a futball művésze, nem egy futóbolond. Nyilván nem tudod Ronaldo milyen megpróbáltatásoknak volt kitéve (ami nem bűn), de számomra azzal az érzéssel semmi sem ér fel, amikor 2002-ben világbajnokságot nyert Brazíliának. Nyilván a 98-as vbdöntő előtti éjszaka történéseivel sem vagy tisztában (megint nem bűn). Ronaldo válogatott-beli pályafutását sem szeretném összevetni az argentínével... Ronaldo úgy volt ott 94-ben a VB-n (18 évesen!!!), hogy nem kispista támadók kergettég a bőrt akkoriban brazíliában... Igaz, nem játszott egy meccsen sem, de olyan támadók, korszakos zsenik mellett... Á, nem lehet ezt rendesen elmondani. Összehasonlíthatatlan a két játékos... Lehet, hogy 5-6 év múlva már lesz miről beszélni (kétlem), de addig is messin van a sor...

halareaal 2009.01.17. 19:41:27

@füligjimmy77:

de, persze, örülök hogy megszabadultunk tőle. de ettől még a többi spanyol csapat szurkolóitól elég vicces azt hallani, hogy Calderon regnálása alatt középszerű Madridot csinált, illetve minden héten kiröhögtette a csapatot, legalábbis az eredmények ismeretében mindenképp. hangsúlyozom, én sem bírom őt és Mijatovicot (mint ahogy valszeg senki sem, akár madridista, akár ellendrukker legyen), de attól még igaz, hogy elég hatékony volt alatta a Madrid. úgyhogy azért az kicsit erős, hogy a Barca beépített embere lett volna, nem hiszem h a katalánok azzal bízták volna meg, hogy verjen rájuk a Madrid 20 pontot.

rizla 2009.01.17. 20:58:00

capello barcája megint mákol

halareal: "Raul messze nem készjátékosként érkezett, itt mutatkozott be felnőtt meccsen és amúgy is már 16 éve van a Realban."

tudom. ezért mondom, hogy meddő vita, kit érdekel. félig atleticos azért, és ez mondjuk abból a szempontból ciki, hogy pont városi riválistól a klub egyik legnagyobb szimbólumát? ...

rizla 2009.01.17. 21:02:03

luque: ronaldo minden idők legtehetségesebb focistája valószínűleg, de messit futóbolondnak nevezni olyan magasfokú ostobaság, ami még itt is feltűnő (pedig tele van a la liga topik ilyenekkel folyton)

nasteey 2009.01.17. 21:08:52

@luqe: Futóbolond? Miért kevered ide Robbent? Na ő az, aki a futáson kívül az esetek 90%-ben nulla (gyk.: 0)

Egyébként Ronaldon kívül Messi még az a játékos, aki komplett védelmekből képes bolondot csinálni. Persze nekem is rohadtul csípné a szememet, ha a Real nevelne ekkora játékost, de akkor se beszélnék butaságokat.

Bár abban igazad van, hogy egyelőre Ronaldo pályafutása Messi fölött van, na de hol van még Messi pályafutásának vége.

A brazilokat pedig nagyon komálom, de pont olyan visszataszító stílusban írtál, mint Hegyi Iván szokott... bár ő legalább csipázza Messit.

rizla 2009.01.17. 22:09:28

nasteey: robben sem nulla a futáson kívül, jól cselez, csak képtelen annyira illeszkedni a csapatjátékba, mint messi, aki a szuperképességein kívül is perfekt barcelona-kölyök. intelligens, kreatív csapatjátékos, akinek az irányítói képességei is kezdenek kialakulni.

ronaldoval az a probléma egy ilyen vitában, hogy tényleg minden idők legjobb játékosa lehetett volna, ha nem ilyen sérülékeny. és még így is oda lehet tenni a legnagyobbak mellé. szóval őt elővenni, hogy valaki nem olyan jó, mint ő, kicsit vicces. ki olyan jó?

rizla 2009.01.17. 22:19:31

@luqe: "Nagyon szánalmasan játszott a Depor. Úgy elég nehéz a barca ellen játszani, ha nem akarnak :) Viszont ezek a sportklubos közvetítések nekem is kezdenek rámenni az agyamra."

valamiért idén mindenki szánalmasan játszik a barca ellen. biztos bunda.

iniesta 20 perc alatt focisulit rendezett

luqe 2009.01.17. 22:36:46

@rizla: :D Robben valóban szar csapatjátékos. Végülis ha jól tudom a legtöbb gólpasszt adta a La Ligában úgy, hogy a féli őszi szezonban sérült volt. Ki beszél butaságokat...

Az igaz, hogy sokszor önzően játszott a múltban, hisz Schusterről mindenki tudja, hogy egy kurva szót nem beszél a játékosaival. Csak futtatja őket, hétvégén megmondja a kezdőcsapatot aztán a 85. percben becserél valakit. Természetesen azután, hogy a 82. és 83. percben az első és második cserét megejtette. De Casillas is kiábrándítóan játszott a német kezei alatt, őrá mégsem sokan mernek hangosan rákiabálni... Persze, pár kósza ejnye megesett, de hogy lenullázzák...

Ja és miért is játszik mindenki szánalmasan a barca ellen? az elmúlt másfél hónapban több csapat is megmutatta hogyan kell játszani, vagy legalábbis milyen felfogásban a barca ellen... Pár apró (vagy nem apró...) bírói tévedéssel (amit a Madrid ellen konstans megítéltek ősszel, a szar játék ellenére is) még 4-5 pontot nyugodtan veszthetett volna a csapat.

Ronaldo pályafutását pedig bármilyen bizar, a sérülései emelik még magasabbra. Ugyanis nem a kislábujján törött be a köröm... Sok játékos szögre akasztja a bakancsot ha másfél év - nem sörözésekkel teli - rehab után pár perc játékot követően újra tönkremegy a térde. Nem ecsetelem... "ki olyan jó?" - senki. De messinek sincsenek szuperképességei...

luqe 2009.01.17. 22:39:36

Nem ismétlem a 2002-es vb-címet, de a történeti hűség megkívánja, hogy megemlítsem, ez az a előbb említett sérülés után történt.

Akocka 2009.01.17. 23:01:58

Valaki légyszíves magyarázza el részletesen, mitől ilyen jó a Barcelona. Én nekik szurkolok, de egyszerűen nem értem a szitut. :)

rizla 2009.01.17. 23:07:34

"Végülis ha jól tudom a legtöbb gólpasszt adta a La Ligában úgy, hogy a féli őszi szezonban sérült volt."

rosszul tudod. 4 gólpassza van a ligában. csak mellékesen: messinek 7, xavinak 11.

"Ja és miért is játszik mindenki szánalmasan a barca ellen? "

jó, te is tudod mire gondoltam, sokan szoptak ki a barca ellen sok góllal.

"Ronaldo pályafutását pedig bármilyen bizar, a sérülései emelik még magasabbra. "

nem. mint (sport)embert emelték magasabbra. de azt csak belátod hogy 3 aranylabda, több, mint 2. sok címről lemaradt a kihagyások miatt.
engem amúgy nem kell oktatnod ronaldoról, az egész generációmnak ő volt A focista. és ez már így is marad.

"De messinek sincsenek szuperképességei..."

messi 1-2 dologban egyszerűen más dimenzió mindenki máshoz képest. ilyen ritmusváltásai max cruyffnak voltak. ő nem a labdazsonglőr típus, van, hogy hozzá sem ér a labdához, és már lehagyott egy védőt. az indulósebessége, és a gyorsulása abszolút ronaldohoz mérhető, a labdavezetési technikája pedig egyedülálló. ilyen konkrétan tényleg SENKINEK nincs. hogy annyira ki tudna-e emelkedni, mint ronaldo anno, nem tudom. nem annyira komplett játékos, az igaz, de mondom, más a stílusa.

rizla 2009.01.17. 23:14:24

"van, hogy hozzá sem ér a labdához, és már lehagyott egy védőt"

ok, ez hülyén hangzott. úgy értettem, hogy nem feltétlenül valami driblizést nyom a labdával, hanem csinál egy testcselt, aztán kirobban.

Henke 2009.01.18. 02:57:33

@rizla: "nem annyira komplett játékos"... egész jó összefoglalót írtál Messi stílusáról. kiegészíteném: Messi egy komplett 21 éves játékos. ne legyünk hajlamosak elfelejteni mennyire is fiatal. Cronaldo 23, utcsó két évében lett az, ami, hátha Messi is elkezdi:P -no persze nem azt amire a rosszakarók gondolnak :D

A Depor jeligéje lehetne ma a következő: "adj egy ötöst"

kroos 2009.01.18. 08:57:22

tipikus madridista....

kroos 2009.01.18. 09:18:41

,,Sok játékos szögre akasztja a bakancsot ha másfél év - nem sörözésekkel teli - rehab után pár perc játékot követően újra tönkremegy a térde. Nem ecsetelem... "ki olyan jó?""
Van basten.Ö 3szor nyert aranylabdát több sérülése volt mint ronaldonak,és nézd meg mikor vonult vissza.
a ,,nem sörözésekkel teli" pdig nem kellett volna....még ha csak sörözések...had ne vegyem elö a drogos és a tranzveztit-ás ügyeket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 11:32:42

@Akocka:

Szerintem arról van szó, hogy Guardiola rendet rakott. Mindenekelőtt a fejekben.

Tudom, hogy ez nem "részletes" válasz, de jobbat nem tudok. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 11:35:55

Ja, még a Ronaldo-vitához.

Többször kifejtettem már (tényleg részletesen) ezen a blogon, hogy mit gondolok az IGAZI Ronaldóról. Ő volt (nekem) a legnagyobb. (Sajnos Maradonából csak nagyon keveset láttam.)

De hogy Messi "köszönőviszonyban sincs vele", azt a kis argentin tegnap is fényesen cáfolta meg.

kroos 2009.01.18. 11:51:14

@Csöncsön: ha az IGAZI Ronaldó alatt a 96-97-est érted akkor egyet is érthetünk akár,.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 12:02:16

@kroos:

Maradjunk annyiban, hogy akkor volt a legigazibb. :-)

luqe 2009.01.18. 12:04:36

@kroos: Van Bastent tisztelem, pár meccsét még láthattam élőben, valóban párját ritkította. Az aranylabdás dolog viszont meddő, Ronaldonak nincs annyi, viszont 3szor választották az év labdarúgójának. Van Bastennek abból egy van :) Ronaldoról nem tudok nem elfogultan írni, nálam a valaha élt legjobb 5 játékos között van.

@Henke: az abszolút nincs kőbevésve, hogy ki hány éves koráig fejlődik. Persze egy szép anekdota felvezetése lehetne az a mondat amit írtál, de hogy valóságban mi lesz belőle, meglátjuk :)

@rizla:
"jó, te is tudod mire gondoltam, sokan szoptak ki a barca ellen sok góllal."

Igen, ez így van. De ez az esetek nagyrészében hozzáállás kérdése volt. Pl. amit a Villareal a Real elleni idegenbeli meccs első félidejében produkált, az tipikusan az amit mostanság a barca ellen minden csapat. Egyszerűen nem is akarnak focizni. Meg is lett az eredménye. Ez számomra azért érdekes mert 1-2 héttel később ugyanazt a csapatot látom pályárafutni és más játékot játszanak. Tegnap a Numancia is nagyon szép támadásokat vezetett, remekül védekezett.

S erre a hozzáállás dologra mondtam, hogy ha jön egy remek felfogású kiscsapat (Getafe, Mallorca, Osasuna) akkor máris élesebb a helyzet. Persze látszik, hogy jobb erőkből áll a barca, de a meccsnek az tesz jót, ha futball művelése céljából lép pályára a másik 11 ember is...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 12:12:34

@luqe:

"Egyszerűen nem is akarnak focizni. Meg is lett az eredménye."

Ez nem igaz. Az első gólig tartotta magát a Depor, aztán összeroppantak a nyomás alatt.

A Real Madrid is összeroppant a nyomás alatt a Camp Nouban, csak az a különbség, hogy akkor az első gól későn érkezett ahhoz, hogy ellenük is gólfesztivál legyen.

Én jelenleg egyféle módját látom annak, hogy egy csapat sok gól alatt megússza a Barca vendégeként: ha a meccs elején talál egy gólt, aztán beáll tíz emberrel védekezni, mint az őrült.

kroos 2009.01.18. 12:31:38

,,valaha élt legjobb 5 játékos között van."
Természetesen tiszteletben tartom a véleményed,de szerintem nem.Még pedig azért mert nagyon kevés ideig hozta azt a szintet amiröl beszélsz.
5 legjobb persze teljesen szubjektiv de ...pelé,puskás,cruyyf,beckembauer,maradona,platini,zidane....ez mennyi?

rizla 2009.01.18. 13:05:17

@Henke: nem c. ronaldoról volt szó, hanem az igaziról..

rizla 2009.01.18. 13:08:47

@luqe: most ne akard már bemagyarázni, hogy a barca ellen nem akar senki se focizni, bezzeg a real ellen, és ezért a pontkülönbség. könyörgöm. lehet te sem akarnál játszani, ha 5 perc alatt szopatnának 3 góllal, meg ilyenek. a getafének semmivel sem volt jobb a mentalitása, mint mondjuk a malagának, elhiheted. egyszerűen csak több szerencséjük volt, és gyengébb csapat játszott ellenük. természetesen a barca nem verhetetlen, de hogy csak szánalmas csapatokat vernének meg, az röhejes vád.

drosiii 2009.01.18. 13:32:38

@Csöncsön: Azért, szerintem máshogy gondolkoznál, ha az Inter, Juve, MU hármas egyike jönne a Nou Camp-be. Örülnél egy soványka 1-0nak is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 14:26:51

@drosiii:

Nyilván egy (nemzetközi) kupameccsen a továbbjutás messze fontosabb, mint a gólkülönbség.

De nem arról van szó, hogy pl. a MU annyival jobb lenne, mint pl. a Valencia, hanem arról, hogy egy adott kupameccsen bármi megtörténhet. Ugyanezt gondolom pl. az Espanyol elleni Copa del Rey meccsekről is. Ott is előfordulhat bármi.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.18. 14:50:19

ezt a pepsifoci-t, túl azon, hogy a CMG PR-toolja, valószínűleg lobotomizált rhesusmajmok, esetleg lamantinok írják:

" A 25 éves gall labdarúgó játékáért odavan Pep Guardiola, a Barca mestere és a futballistának SEM LENNE ÍNYÉRE Spanyolországba költözni."

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 14:54:29

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Feltehetően a hír is annyira átgondolt, amennyire a megfogalmazása.

Lencse. 2009.01.18. 14:57:28

Valóban gyönyörűen meg van szövegezve a hír, ráadásul Riberyé jellemzően hiányposzt a Barcában. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 15:04:44

@Lencse.:

Én most annyira komplettnek látom ezt a Barcát, hogy fölöslegesnek is érezném Riberyt. Nem mintha bármelyik csapatnak is "rontana" a játékán egy ilyen focista. De egyszerűen nincs rászorulva a Barcelona.

BK 2009.01.18. 15:09:16

@rizla: jó, ég, azért szerintem ne nagyon terítsed az infót, hogy ilyen pepsifoci.hu-kat olvasol. :) ez olyan, mintha a politikát meg a Blikkből olvasnád.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.18. 15:15:00

@BK: azért kellő forráskritikával érdemes néha ránézni, magyar vonatkozású hírekben erősek, pláne ugye a CMG-s játékosok esetében. csak hát kurva messze van az újságírástól amit művelnek.

rizla 2009.01.18. 15:36:46

BK: máshol is felröppent. az oldal persze gagyi.

"ez olyan, mintha a politikát meg a Blikkből olvasnád."

mondj már olyan oldalt, amin az előkerülő pletykák 80%-a nem kamu: DDDDDD

lencse: ribery posztja nem hiányposzt, de valójában nincsen igazi balszélső támadó a csapatban. hleb nem nagyon működik, iniestának, és henrynak nem az igazi posztja. ráadásul ez utóbbiban nincs már sok jó szezon. simán lenne ráció ribery leigazolásában.

rizla 2009.01.18. 15:38:57

ribery is megérdemelne amúgy egy normális csapatot

petykooo 2009.01.18. 16:21:45

Carlito-t is szóbahozták a Barcával, ha már a pletykáknál tartunk... Ennek sem látom sok értelmét, mivel nemhiszem, hogy a katalánoknak támadóra lenne szükségük. Arról nem is beszélve, hogy könnyebb bekerülnie a kezdőbe Rooney és Berba mellett mint Eto'o, Titianri, Messi vagy Bojan mellett.

halareaal 2009.01.18. 16:36:46

Ribéry már lenyilatkozta, h a Real az álma, ha elszerződik akkor Madridba jön:)

halareaal 2009.01.18. 16:38:18

"természetesen a barca nem verhetetlen, de hogy csak szánalmas csapatokat vernének meg, az röhejes vád. "

pontosan. ugyanaz a helyzet, mint tavaly.

Henke 2009.01.18. 17:05:28

Szerintem is Henryban még kb 2 jó szezon lehet, esetleg 3. A bal támadó megoldásra amugy ha igazolást nézünk, sztem David Silva akkor. Jó lenne ha rá repülne a Barca. vagy Agüero. őt is megpróbálták, de eddig nem sikerült. a kettő játékost látnám a legszivesebben a balszélen. Egyébként szerintem Bojan lassan Dos Santos sorsára jut, és eligazol:S mintha nem lenne elég jó -lehet csak fejben... Hleb valóban nem működik, mintha még mindig tompa lenne, de neki azért még hagynék időt.

rizla 2009.01.18. 17:19:03

halareal: akkor még a madrid volt a spanyol bajnok, ribery meg profi. mondjuk én ilyen nyilatkozatra nem emlékszem, az CR volt.

henke: henryban MAX két szezon, ezzel együtt.
silva természetesen jó lenne, a lehető legjobb, de ribery még nála is jobb. agüero nem kell. az baromság, hogy megpróbálta a barca és nem sikerült, nyáron nem tettek ajánlatot agüeroért, maximum mostanában röppentek fel nem valami hiteles pletykák. bojan nem fog eligazolni, de kölcsönbe lehet elmegy.

kroos 2009.01.18. 17:49:33

@rizla: , ribery is megérdemelne amúgy egy normális csapatot
"
ugyanannyi BL-T nyert a Bayern mint a te szuper Barcád.
Érdekes hogy akik kommentelünk itt már x éve és ismerünk tudjuk hogy a kezdetekben nem lehetett tudni rolad hogy milyen drukker vagy..hirtelen meg hogy nyertek meg megy kurva nagy a pofád..ilyenkor künnyü barca drukkernek lenni...

rizla 2009.01.18. 18:14:15

1. a bauernt mindenki utálja, a szurkolóikon kívül.
2. jelenleg a bauern nem ér fel nemzetközi elit szintjéhez. szerencséjükre ribery mindig megmenti a seggüket.
3. sem régen, sem most nem mondtam magamról, hogy barcelona-szurkoló vagyok. egyszer egészen pontosan definiáltam mit jelent nekem a külföldi futball, ha erről lemaradtál, sajnos így jártál. régen ugyanennyiszer írtam le a véleményem a barcáról. az utóbbi két évben ez természetesen jórészt negatív volt (akárcsak a közismerten barca-buzi bede nst-s írásai), a csapat szánalmas produkcióját látva. hogy ezen neked mi a nagy leleplezés azt nem igazán tudom.

kroos 2009.01.18. 18:18:49

@rizla: öszintén hány Bayern meccset láttál az idén?

nasteey 2009.01.18. 18:36:12

Kit érdekel a Bayern? Örüljünk annak, hogy megégett az Inter. :D

Most nem a Bayern-utálat szól belőlem, de lehet, hogy egy Ribery kaliber jobban szeretne Xavikkal, Iniestákkal, Messikkel, Eto'okkal játsszani, mint két kiöregedőben lévő csatárral, Svájnival, van Bommellel, etc. Na meg ugye az sem mindegy, hogy az ember a német bajnokságban, vagy a spanyol/angol valamelyikében tolja.

Felőlem jöhetne Ribery, egyesíti Iniesta és Henry jó tulajdonságait a bal szélen. Tehát amellet, hogy felállt védelm ellen is jó, mert jól cselez bokából is, kreatív és nem kiismerhető (ellenben Henryval), gólerősebb, mint Iniesta. (Titi meg jövőre lehet cserecsatár, én most is úgy veszem észre, hogy középre húzódva lődösi a góljait)

Jah, és ha már szóba került a tök utolsó elleni szenvedés, és egy potyával egyenlítés....kár, hogy már vezet a Real. :D

nasteey 2009.01.18. 18:42:54

szerk.: Mekkora láma egy bíró.... két tiszta 11-es helyett két sárga. nc

füligjimmy77 2009.01.18. 18:48:52

Azért így aránylag könnyű nyerni. Ráadásul az az arrogáns kifejezés a bíró arcán...igazi patkánypofa. Malaga kicsapja az Espanyolt, az se piskóta

nasteey 2009.01.18. 18:53:47

...és a 3-ikat is bevédi Roberto...

Remélem azért most sem felejtik el elővenni a bírót.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.01.18. 18:59:54

Az Osasuna lehet, hogy jobban járna ha kapus nélkül állna ki a többi meccsre...

kroos 2009.01.18. 19:00:45

Igen-igen.Meg mondjuk Puyol mellé nem akarjátok Terry-t,?Esetleg Xavi mellé Gerrardot vagy essient?
Eto helyett Ibrát vagy Torrest?

halareaal 2009.01.18. 19:42:59

na ennél szarabb győzelmet nehéz elképzelni. mind1, az Osasuna a bíró ténykedése ellenére nem érdemelt semmit, volt a 2 sárgája Juanfrannak, meg a gól, azt annyi. ez a bíró valóban egy vicc volt, mondjuk az első az nem volt 11es, de sárgát azért se kellett volna adni.

halareaal 2009.01.18. 19:44:15

rizla: nem, az a nyilatkozat nem olyan rég volt, úgy emlékszem, pár hete talán. egyébként a Real még most is spanyol bajnok:)

füligjimmy77 2009.01.18. 20:06:59

@halareaal: A Real két potya, meg egy lesgól(?) ,a bíró nélkül így se lett volna meg, akkor ők mit érdemelnek? Szar meccs volt, mindkét csapat azt játszotta, amit tudott. Azért Juanfrannak csak eltörlik majd az eltiltását.

Tika_ 2009.01.18. 20:08:56

Hi!

(Indulás óta alapos olvasó, koca-Barcelona-szurkoló)

Tegnap jó volt látni, hogy milyen lelkesedéssel indultak neki a srácok a meccsnek: néha tényleg csak agilisak voltak, nem bántani akarták az ellenfelet, mikor – teljesen jogosan – szabálytalanságot fújt ellenük a bíró. Kultúrált meccs volt, egyedül a Messi elleni szabálytalanságért adtam volna sárgát (mikor már reklamált is a partjelzőnek), meg szerintem a Puyol elleni a pálya bármely pontján piros. Annak is örültem, hogy nem voltak véleményes gólok. Az azért mekkora, amikor a 27. percben a 2. gólt követő gólörömnél Guardiola az egyik középső védőnek magyaráz :D. Ja, még a Sportklubos kommentátorral is elégedett voltam (nem volt jó, de legalább nem volt zavaró; a magyar mezőnyben ennek már örülök :)).

(figyelem! Barca ömlengés következik)
Nagyon jó mostanában nézni a Barcát! Jó látni a csapat magabiztosságát és összetartását, és Pepp bátorságát, hogy Cácares fönnmarad a 2. hajmeresztő hiba után, sőt fennhagyja végig, sőt szerintem behozza mellé Puyolt, „majd a tapasztalt kapitány bátorítja a pályán”-alapon (meg persze azért, hogy Puyolt megtapsolhassák :)). Meg abszolút elismerve, hogy nem túl félelmetesek az ellenfelek, de azért akkor is önbizalomra ad okot, hogy nagyon megy a rotáció, a kupameccsekkel együtt legalább 22 ember játszik, volt, hogy 2 egymást követő meccs kezdőjében nem volt közös játékos (!). És ahogy teszik a zsugát! (Iniestánál néha fel nem fogom mit művelt a labdával (H)) Tényleg szépen, kreatívan játszanak*. És ha rá akarnak kapcsolni, akkor azért érezni, hogy most bejött néhány „első soros” ember, és felpörög a dolog, és hozzák a gólt. És még nyernek is. Pedig múlt hétvégén mikor vezetett az ellenfél, kiegyeztem volna egy döntetlennel, szerdán az Atletico gólja után megijedtem, hogy elvernek, mint jég a határt.
*: Az ilyeneket én hatalmas dicséretnek veszem: „Aki parádéra vágyik, az menjen cirkuszba, vagy nézze a Barcát.” (dino vercotti, 2009.01.12. 18:24:54)

Abidal: Nézzük a dolgok jó oldalát :D. halareal írta az angol poszthoz, hogy Malouda-val a világ legjobb baloldalát alkották a Lyonban (én csak a vb-n láttam őket – ott tényleg fostam tőlük). Szvsz Malouda (a maga posztján) még jobb, mint Abidal (a maga posztján) – ehhez képest n mélyen van most. Ehhez képest Abidal teljesen rendben van. Tudom, a Dinamo egy morálisan szétesett csapat, a Barca meg a legjobb formában lévő, stb., de akkor is: peace :D.
Egyébként meg minek ezen vitázni? Igen, nem minden poszton a Barca a legerősebb. Én inkább minden meccsen hálát adok, hogy a védelem sokkal erősebb, mint a BL-győztes csapaté, meg főleg ott a szerintem abszolút főnyeremény Touré.
Ja, és ha már balhátvéd: Evrát a balszélre :P;) (már bocs, rizla ;))
Őszintén szólva, eszembe nem jutna ilyet mondani, hogy a bajnokság már lefutott. Az x pont előny egy megnyugtató szám, amire forduló végén ránéz az ember, de szerintem kár folyton szajkózni. (bár Vaader számolása szerintem ül)
Az inkább zavar, hogy Xavi mostanában folyton dumál. Idén már kapott egy sárgát szövegelésért, és úgy emléxem valamikor december végén is. Remélem nem tendencia… Nem méltó hozzá… Mondjuk tegnap nem izélt, de az nyugis meccs volt.
Nemrég szó volt Valdes csapatbani szerepéről: nos, az azért szerintem sokatmondó, hogy (Xavi) után ő a 3. számú csapatkapitány.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 21:24:17

Szerencsére a kézit néztem a Real-meccs helyett; az összefoglaló alapján csak jól fölbosszantottam volna magam. Luqe addig szuggerálta az Osasuna kapusába a potyagólokat, amíg az össze nem hozta őket -- Madridban.

@Tika_:

Te nagyon aranyos vagy. :-) Szerintem is jó a Guardiola-féle rotáció. Hosszú a szezon, és három fronton kell helytállni. És nem árt, ha a keret 22. emberében is ég a tűz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.18. 21:34:27

@kroos: "tipikus madridista...." -na ha rád egy hozzászólásod után azt írná valaki, hogy tipkus bayernista, akkor órákig önérzeteskednél itt nekünk és a császár nevében kérnéd ki magadnak és jogi lépéseket fontolgatnál ;-).

Tika_ 2009.01.18. 21:49:26

@Csöncsön: sietve tisztázzuk: férfi vagyok és hetero :))

Henke 2009.01.18. 22:42:23

@kroos: jaaj ők nem kellenek. gyengék a Barcába :D:D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.18. 23:29:25

@Tika_:

Ne haragudj, nem kétségbe vonni akartam. :-)

BK 2009.01.18. 23:55:32

Srácok, szerintem butaság befutott arcokat keresni Henry majdani helyére. Kezdi érezni a spanyol játékot és amúgy sem tűnik úgy, hogy fizikailag kezdene leépülni. Lehet, Bergkamp adott neki tippeket, hogy kell harminc fölött is jól játszani. Másrészt én a Barca esetében eleve szkeptikus vagyok az igazolásokkal kapcsolatban, mert számomra a legnagyobb három ajándék az utóbbi években Iniesta, Xavi és Messi volt, akik mind ott voltak háznál. Szóval nem kell itt mindenképpen valami zenitelőre kiadni egy csomó pénzt.
Nameg amikor valaki nézi ezt a Barcelonat, akkor hogy jut egyáltalán eszébe bárkinek is a leigazolása? :) De most komolyan, ezen mit akartok javítani? És ne jöjjön senki Valdés-zel, mert nála csak kevésbé rocknrolla-kapust lehetne igazolni, amitől a Barca mindenképpen jóval kevésbé lenne MENŐ, a balvédővel meg pláne ne jöjjön senki, mert kell a francnak valami sokmilliós hülyegyerek, aki fölfut zavarni Henry-t, aztán meg lehet nem is ér vissza hátra. :-) Puyol és Abidal megoldja a balvédőt, sörmeccseken meg Sylvinho bemehet nosztalgiázni.
Szóval gyönyörködjünk a világ legjobb csapatában by time és élvezzük ki.

BK 2009.01.19. 00:00:12

@BK: Ja, és egy Ribery árból évekig lehetne állni 30-40 jószemű-éleseszű arcot, akik naphosszat csak az argentin iskolákat járnák, hogy meglegyen minden évtizedre az új Messi.

rizla 2009.01.19. 00:21:24

ribery sehol nincs befutva ahhoz képest, hogy mekkora játékos. nem nyert semmilyen nemzetközi kupát, nem bizonyított még elitbajnokságban, és az aranylabdán is max a 13. volt (a reális mondjuk 1.-5.-ig lenne). 25 éves, a legjobb korban van, hogy a legjobb formáját egy élklubban fussa ki. tökéletes igazolás lenne, akárcsak anno ronaldinho.

"Kezdi érezni a spanyol játékot és amúgy sem tűnik úgy, hogy fizikailag kezdene leépülni."

nem számít semmit. henry maga nyilatkozta, hogy nem érzi úgy, hogy már sokáig tart az ideje az élfutballban, elfáradt, nem bírja már annyira. szerintem max jövőre marad még.

"Másrészt én a Barca esetében eleve szkeptikus vagyok az igazolásokkal kapcsolatban, mert számomra a legnagyobb három ajándék az utóbbi években Iniesta, Xavi és Messi volt, akik mind ott voltak háznál."

és? akkor igazolni már tilos?

"Nameg amikor valaki nézi ezt a Barcelonat, akkor hogy jut egyáltalán eszébe bárkinek is a leigazolása? :) De most komolyan, ezen mit akartok javítani?"

igazolni, frissíteni a csapatot KELL. pont a barca jó, ha tisztában van ezzel a 2006/2007es bukás után. időben kell váltani. balszélső poszton lesz az újítás valószínűleg, vagy középpályán (és akkor iniesta marad baloldalt). ribery mindkettőre alkalmas, támadó középpályás, játszhat több poszton, gólerős, rövidpasszos, cselekre épülő játékra találták ki, vezéregyéniség, nagyon jó mentalitású. az új évszázad legjobb csapatát lehetne megcsinálni vele.

balvédő egyelőre tényleg nem kell, kapus meg mégannyira se.

"Ja, és egy Ribery árból évekig lehetne állni 30-40 jószemű-éleseszű arcot"

van arra is keret külön, remélem csak vicceltél.

BK 2009.01.19. 00:45:46

@rizla:
"van arra is keret külön, remélem csak vicceltél." - ja, hogy van... áhh, ezt benéztem, azt hittem e-mailben lehet jelentkezni: wannaplayforyou@fcbarcelona.com :-)

"maga nyilatkozta" - nyilatkoznak, nyilatkoznak, mert kérdezik őket, de azért közben történik egy és más, ki tudja, másnap mit gondolnak már róla. én csak azt figyelem, hogy láthatólag élvezi a játékot és megy neki.

"és? akkor igazolni már tilos?" - nem tilos, csak nem kell esztelenül... ez nem egy Chelsea, ahol az utánpótláscsapat a regionlis ligák szintjét ütő spílereket termel.

"igazolni, frissíteni a csapatot KELL. pont a barca jó, ha tisztában van ezzel a 2006/2007es bukás után." - számomra a bukás éppen azt bizonyította, hogy ésszel kell igazolni, követni kell, mi van a srácokkal az öltözőben, meg hogy milyen az edző helyzete. a "bukás" után éppen a "hazaiakra" alapulva lehetett megcsinálni az idei csapatot. persze nem tagadható, hogy kellett egy nagy igazolás, Daniel Alvés, de az nagyon hiányra lett igazolva.

szóval én csak arra akartam utalni, hogy nem kell itt súlyos pénzekért folyamatosan igazolási kényszerben lenni. körül kell nézni az olcsóbb srácok piacán, hátha akad valaki ésszerű áron, stb.

rizla 2009.01.19. 04:17:01

"nyilatkoznak, nyilatkoznak, mert kérdezik őket, de azért közben történik egy és más, ki tudja, másnap mit gondolnak már róla."

henry nem egyszer mondta már ezt. az, hogy még így is képes magából klasszis teljesítményt előhúzni, engem nem győz meg arról, hogy nem mond igazat. egyébként sem egy komolytalan ember.. persze azt elmondta, hogy nem akar elmenni az arsenalból, aztán mégis, de becsületére váljon, hogy azt is mondta "ha valaha elmennék az arsenalból, csak a barcelonába mennék". szóval

"nem tilos, csak nem kell esztelenül"

posztra világklasszist az esztelenség?

"számomra a bukás éppen azt bizonyította, hogy ésszel kell igazolni"

?
szerinted zambrotta és thuram leigazolása nem volt észszerű? dehogynem, meg gudjohnsené is. csak épp egyikből sem lehetett kulcsembert faragni, egyik sem hozott új impulzust, sőt. az olcsó(húsnakhígaleve) guddy kifejezetten hátráltatta a csapatot azzal, hogy siralmasan pótolta eto'o-t.

"a "bukás" után éppen a "hazaiakra" alapulva lehetett megcsinálni az idei csapatot"

jó, nem értem neked miért ennyire nagy újság a sok saját nevelés. puyol, valdes, xavi hosszú évek óta ott vannak, iniesta is már egy jóideje, messit sem most kellett bemutatni. eddig is építettek rájuk, ugyanilyen mértékben.

"szóval én csak arra akartam utalni, hogy nem kell itt súlyos pénzekért folyamatosan igazolási kényszerben lenni."

posztra klasszis az nem igazolási kényszer.

kroos 2009.01.19. 08:13:28

@popp: hát ilyennek ismersz?

el sastre 2009.01.19. 10:29:51

OFF
Horthy a Barca meccs után a 11-es szituációról:
"Hát Puyol nem olyan tisztán landolt, mint az Airbus a Hudson folyón" :D

BK 2009.01.19. 11:26:42

@rizla: betöltött posztra hülyeség világklasszist igazolni. ha van egy posztod, amire van játékosod, vannak játékosaid a játékosod mögé, akkor oda igazolni az nem "posztraigazolás", hanem orbitális hülyeség. majd ha tényleg hiány lesz ott, akkor kell ilyenre gondolni. és akkor is előbb azt kéne majd megggondolni, hogy a sokmilliós Hleb meg a hazai Bojan nem lenne -e tökéletesen alkalmas (meg ott van Iniesta is). a képességeik megvannak, hogy bejön -e nekik a játék, az meg majd eldől, mire Henry elkezd köhögni a labdával.

nem újdonág nekem, hogy a hazai játékosok jók. csak azt akarom mondani, hogy nem kell beszarni, ha a leginkább Pepsi-reklám kompatibilis arcokat a megalomán klubtulajok igazolgatják egymás közt, akik erre maszturbálnak. a Barcanak mindig lesz egy alapja, amiből csapatot tud csinálni.

a Zambrotta-Thuram kettősigazolás meg olyan ribancos igazolás volt, mert leárazás volt a Juventus-shopban, a Real is bement oda plázázni, így a Barca is kényszert érzett. (azért annak örülök, hogy a Realnak sikerült elvinnie a két komolyabb kóklert :) )
viszont Guddy szerintem teljesen korrekt igazolás, bár nem Eto'o mögé, az kiderült. nem hagyja magát a nagyobb meccseken sem, ha kell, kisebb meccseken pont megfelel. nem kell nekem valami topjátékos oda, aki durcázna, hogy miért Xavi, Iniesta vagy Keita játszik, amikőr ő egy világasztár.

nasteey 2009.01.19. 13:55:26

Szerintem erős túlzás betöltött posztról beszélni. Henryval jobbára eltűnik a poszt, inkább bemegy középre, itt viszont már érzi a játékot, lövi a gólokat, stb. Ekkor viszont Samu kijjebb szokott húzódni, de neki se ez a posztja. Fegyeljétek meg, mennyi gyors támadás akad el Henry-n a bal oldalon. Emellett kiismerhető, mindig megpróbálja megtolni és lefutni a védőjét. Ezzel nincs is baj, de már tavaly is azt mondta, hogy fárasztja a visszafutás, védekezés, nehogy már jövőre még mindig futkosson. Legyen csak szépen cserecsatár (középre), talán lehetne végre egy Larsson-pótléka a csapatnak.

Iniesta százszorta jobb, nála az egyetlen negatívum a gólerősség. Viszont gólpasszban és 2nd-assisstban rohadt jó. Bár úgy érzem, pont ezért jobb lenne a kp-ra Xavi mellé.

Szóval megint csak oda lyukadok ki, hogy akár elférhetne Ribery balszélen. :) Nem kell Bilbaoba átmenni, és csak a saját nevelésekbe gondolkodni... :)

Érdekes lehet még a balhátvéd kérdés is. Abidal halványabb, de nincs vele baj, viszont Sylvinho szerintem év végén lelép. 36 körül van, június 30-án lejár a szerződése, és van utána érdeklődő, ahol többet játszhat majd. Szóval elég nagy az esélye, hogy érkezik valaki, már csak az a kérdés, hogy Abidal mögé, vagy mellé jön valaki, és nem lesz konkrét elsőszámú balbekk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.19. 16:48:37

@nasteey:

"Nem kell Bilbaoba átmenni, és csak a saját nevelésekbe gondolkodni... :)"

De azért Madridba se. ;-)

rizla 2009.01.19. 18:18:46

BK: "betöltött posztra hülyeség világklasszist igazolni. ha van egy posztod, amire van játékosod, vannak játékosaid a játékosod mögé, akkor oda igazolni az nem "posztraigazolás", hanem orbitális hülyeség. majd ha tényleg hiány lesz ott, akkor kell ilyenre gondolni."

ok. szerintem hleb kevés, henry fárad, bojan tragikus a szélen (ez nem is értem hogy jut eszedbe, ha nézed a meccseket), nem posztja, iniestának meg mindegy hol játszik.

"nem újdonág nekem, hogy a hazai játékosok jók. csak azt akarom mondani, hogy nem kell beszarni, ha a leginkább Pepsi-reklám kompatibilis arcokat a megalomán klubtulajok igazolgatják egymás közt"

ribery, mint pepsi-reklám kompatibilis ARC, haha, ezt most elképzeltem

"viszont Guddy szerintem teljesen korrekt igazolás, bár nem Eto'o mögé, az kiderült"

egyetértek, hogy guddynak megvan a maga funkciója, de azért anno igenis rossz igazolás volt, mert nem a középpályán kellett pótolnia valakit, hanem a csatársorban (eleve azért is érkezett, larsson helyére), aztán 2 hónapig gólt sem lőtt, ami egy barcában abszurdum.

rizla 2009.01.19. 18:21:40

@Csöncsön: "De azért Madridba se. ;-)"

ezt elég felesleges volt hozzátenned, egy sztárigazolás (aki TÉNYLEG megérne 30-40 milkát, ugye pepe, ugye robben..?), az még nem madrid. mellesleg nem kell az álszenteskedés, a barca is hihetetlen pénzeket költ el.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.19. 22:03:43

@rizla:

Hihetetlen pénzeket költ el, de általában hiányposztokra. És a csapat (minden értelemben vett) gerincét saját nevelések adják.

halareaal 2009.01.19. 22:19:33

na, az utóbbi 2-3 évben a Barca is legalább ugyanannyit igazol, mint a Real. Pepéék azért kerültek annyiba, mert a Real volt a vásárló. egyébként pedig mostmár inkább úgy tűnik, mind Robben, mind Pepe megérte.

kroos 2009.01.20. 08:12:10

,,na, az utóbbi 2-3 évben a Barca is legalább ugyanannyit igazol"-az eredmény mégis milyen más,...

halareaal 2009.01.20. 15:43:25

és télleg, 2 éve a Madrid a címvédő;)

kroos 2009.01.20. 18:00:11

,,Real Madrid: az új elnök szerint Robben jobb, mint Messi"-lol

ns,,Lassan a Diarra a leggyakoribb név a csapatban"DDD

Dzsúd Horse 2009.01.20. 19:25:55

és télleg, 2 éve a Madrid a címvédő;)

Remélem végig is nézted minden meccsüket, mert megérdemled...

BruceWayne 2009.01.20. 19:31:36

nagyon jól küldi Robben, most úgy játszik mint ahogy elvárható lett volna tőle mindig is, már az első Chelseas évében is világklasszis szinten nyomta, de... azóta ezek a periódusok általában 5 meccsekre korlátozódnak/év, kiváncsi vagyok most meddig bírja, egyébként jó igazolás lenne

Henke 2009.01.20. 19:32:34

@kroos: remélem azt a cikket végig is olvastad. Én annyit röhögtem rajta hogy nagyon XD grat annak a szezőjének, bárki legyen is az :D

Real-Barca: a nagy csapatok drágán igazolnak, ez a két csapat meg még sokat is. röviden... :\ bár sztem most ha jönnek is majd az eredmények is, sztem a pénztárcát is összébb fogják zárni a Barcánál- azért most elég komplett a keret. a Real keretét sztem akkor b*szták félre, azért írok neveket mert nem emlékszem mikor volt, Drenthe meg Snejder jött.

BruceWayne 2009.01.20. 19:35:13

hát a Barca inkább 3 évente igazol 5-6 játékost annyiért amennyiért a real kettőt :-)

Dzsúd Horse 2009.01.20. 19:55:28

Hleb 15m, Alves 29.5m, Caceres 16.5m, Pinto, Pique 5m, Keita 14m.

= Vs =.

Van der Vaart 13m, Javi Garcia 4m, de la Red 4.7m, Diarra 20m, Huntelaar 27m

Olyan húdenagy különbség nincs, kár az átigazolásokon rágódni, mert eleve más az átigazolás politikája(!) a két klubnak. De ez nem csak mostanában igaz, hanem már szinte a kezdetektől. Ha ennyire átigazolásra izgultok szurkoljatok a Bilbaonak, baszki (érted?!?!) :-)

Dzsúd Horse 2009.01.20. 20:06:37

És mielőtt rátértek arra, hogy a Barca visszaveszi saját neveléseit, ami esetleg Fabregas, vagy akár Pique kapcsán felmerülhet bennetek, a Real is követ el hasonló dolgokat, elég de la Redre vagy Javi Garciara gondolni.

Tika_ 2009.01.20. 23:06:44

@Pesszimista Pista: Sneider? Drenthe? Gago? Higany? Vagy ők már régóta ott vannak? Megvallom, annyira nem követem a Madrid igazolásait. Valamiért nekem olyan érzésem van, hogy az utóbbi években szinte egy komplett csapatot vettek, a Barca meg csak néhány kiegészítő embert, de mondom, lehet, hogy csak mert távolról figyelem. (konkrétan az utolsó átig szezonban biztos igazad van)

sportgeza.hu/futball/2009/01/20/szovetsegi_vizsgalat_a_real_madrid-osasuna_meccs_kapcsan/

"[a bíró] már a szerdai Espanyol-Barcelona kupatalálkozón sem működhet közre"
miért nem? pedig ha lenne szőr a szövetség seggén, kifejezetten így intéznék! ott aztán visszadhatná a Barcának, hogy senki ne ríhasson :))))

Henry már lassú és borzasztó labdakezelési hibái vannak - magához képest. A hétvégén már a 2. félidő elejétől azt mondogattam, hogy jöjjön már helyette Bojan (aki kezdőnek még kevés, de had fusson 30 percet, mutassa meg mekkora spíler). Szóval egyetértek rizlával: Henryban én se érzek már sokat.

rizla 2009.01.21. 17:20:26

"Henry már lassú és borzasztó labdakezelési hibái vannak - magához képest"

ostobaság. henry meglepően fürge a korához képest. a labdakezelési hibák tavaly voltak, idén alig, tapad hozzá a bogyó.

"Szóval egyetértek rizlával: Henryban én se érzek már sokat."

ennek semmi köze a fentiekhez.

"A hétvégén már a 2. félidő elejétől azt mondogattam, hogy jöjjön már helyette Bojan "

bojan egyelőre a közelében nincs henrynak..

halareaal 2009.01.21. 18:00:19

@Pesszimista Pista:

most mi rosszat mondtam? tény, nem értem mért kell ezen megsértődni. tavaly spec élvezetesebb volt Real-meccseket nézni, mint a Barcáéit úgyh még csak nemis nagyon sikerült visszamondanod.

Tibiajax 2009.01.23. 11:52:56

luqe,
Te egy szánalmas idióta vagy.
Vagy, csak egyszerüen rossz már évek óta a szemüveged. Vagy, csak felragadt rá egy madridi címer, nem látsz tőle semmit. A három közül valamelyik, de szerintem ide te ne írj többet, mert tényleg nem sok közöd van a futballhoz.. :)
Menj ki kicsit szaladni pár kört inkább, esetleg próbálkozz labdával is futni kicsit, ismerkedj vele.

Itt olvasgatjuk a posztjaidat így utólag, nevetünk és borzadunk egyszerre a kollegákkal a dumádon, mára meg is van az alaphangulat..
süti beállítások módosítása