Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 13. forduló - amikor az üzlet beindul

2008.12.04. 12:00 pancho_sanza

A Valencia sevillai vendégjátéka kapcsán még egy kicsit szkeptikusak voltunk, elvégre a gólnélküli döntetlen igencsak távol áll mindentől, amit a fociban ízlésnek lehet nevezni. A Barcelona most kárpótolt minket valamennyire, bár a rangadón látott játék sok tekintetben hasonlított az egy héttel korábbihoz. A Sevilla egy hét múlva javíthat és a dolgok jelenlegi állását figyelembe véve nem is lenne váratlan, ha diadalmaskodna a fővárosban. A Real Madrid most még megmenekült az igazi veréstől, de előbb-utóbb kijár neki egy megalázó kudarcélmény. A pofon következményeként nyélbe is ütetett az első téli igazolás. Huntelaar posztjára tekintettel nem fogalmazunk meg elvárásokat, mivel esetében egyedül a lőtt gólok száma lehet mérvadó. Persze  itt nem feltétlenül a Sporting és a Málaga ellen elért találatok számítanak majd. A holland kontingens bővülésével még nem ért végett a bevásárlás, de az érkező játékosok száma és minősége az átigazolási szezonig hátralévő időszak kudarcainak függvényében még változhat. Luis Fabiano és Negredo fej-fej mellett állnak a kanadai táblázat andalúz változatában, ahol a találatok mellett a szerzett lapok száma is fontos szerepet kap. Esett 33 gól, a Valencia és a Villarreal egyaránt nyert, viszont az Osasuna győzelmi szériája megszakadt. Tovább után részletek:

Mondhatnánk, hogy madridi rangadó vezette fel a fordulót, de a sors iróniája folytán nem illethetünk ezzel a kifejezéssel egy ennyire egyoldalú találkozót. Miután eddig sem bántunk túl finoman a Real Madrid játékosaival, most sem engedhetjük meg számukra, hogy holmi sérüléshullám mögé rejtőzzenek. A csapat a legtöbbet hozza ki magából, a játékosok minden mérkőzésükön a tudásuk maximumát nyújtják és a taktikán sem nagyon lehet számon kérni az eredménytelenséget. A védelem eddig bármilyen összetételben nyelte a gólokat, a támadósor legerősebb összeállításban is számtalanszor csődöt mondott, így fölösleges akármelyik játékos felépülésével dobálózni, hogy majd akkor jobb lesz. A Getafe simán lőhetett volna akár négy vagy öt góllal többet is. Valószínűleg a kimaradt helyzeteknek és a meg nem adott büntetőknek köszönhető, hogy a téli átigazolási szezonban nem lehet majd olcsón játékost venni. Gago, Guti és Raúl ismét sokat tettek azért, hogy tovább rombolják lehetőségeiket a nemzetközi futball világában. A megoldásokat, amelyeket tőlük várnánk, azt most Albinék oldalán találtuk meg. Bár Sneijder sérülése ismét szerencsétlenül jött ki, de helyére legalább a holland válogatott hasonlóan fontos alappillére állhatott be, hogy aztán ismét ne csináljon semmit. Félreértés ne essék! Nem azt várjuk van der Vaarttól, hogy cipelje hátán a csapatot. De azért támadómozgásával és passzaival legalább ne a galaktikus időszak legviccesebb középpályására, Gravesenre emlékeztessen. Csak egy kicsit lassabb kivitelben. (Getafe - Real Madrid 3-1) Az utóbbi időben elgondolkodunk azon, hogy a helyezése és az eredménytelen játéka okán jogosan lesajnált Osasuna mennyivel rosszabb csapat, mint a címvédő. A gárda ereje és táblázaton elfoglalt helye nyílvánvalóan összefügg azzal, hogy egy magyar játékos is rendszeres játéklehetőséget kap benne. Ennek ellenére most valószínűleg partiban lenne a Real Madriddal. A Málagával konkrétan nem volt egy súlycsoportban, mert bár szépen egyenlített két fejesgóllal, az újonc újra fel tudott pörögni és pillanatok alatt újra megszerezte a vezető gólt. Majd a fejetlenül kitámadó vendégek asszisztálása mellett a győzelmet is bebiztosította. Szomorú hír a magyar szurkolók számára, hogy a második vendégtalálatot ütemkéséssel felismerő Vadócz Krisztián jövőre valószínűleg a másodosztályban szerepel majd. Ezt elkerülendő valakinek gólokat kellene lőnie. Az viszont rejtély, hogy kinek? (Málaga – Osasuna 4-2) Az Atléticonál nincs ilyen probléma, hiszen minden középpályásuk és csatáruk képes megtréfálni az ellenfél kapusát. Az egészben az a szép, hogy ehhez elég harminc méterre megközelíteniük a rivális kapuját. A hétvége egyik csemegéjének indult a Racing fővárosi vendégjátéka, de végül elég egyoldalúra sikeredett. Ebben nagy szerepet játszott az egyórás emberelőny is, de valószínű, hogy az Atlético mindenképpen felőrölte volna a Párizsból hazatérő Munitiséket. A vendégek becsületére legyen mondva, hogy még tíz főre fogyatkozva is megrángatták az oroszlán bajszát. Még akkor is, amikor Forlán félelmetes tempóban ugrált ki a félpályáról. Végül büntetett is. (Atlético – Racing 4-1)

Valami hasonló történt Sevillában is, de az előzmények tekintetében nem sok hasonlóság fedezhető fel. A mérkőzés első felében kiegyenlített erők küzdöttek egymással. A két - legkevesebb gólt kapó - csapat között mindössze az volt a különbség, hogy a Sevilla védői egyszer valahogy Eto’o elé szerencsétlenkedték a labdát, míg Puyolék nem ejtettek ilyen jellegű hibát. A bekapott gól ellenére sem a taktika, sem a tempó nem változott. Így az eredmény sem. A játék folyamatosnak egyáltalán nem volt mondható, sőt igazi akciót nem is nagyon jegyezhettünk fel. Egyedüli színfoltként a volt csapata ellen fáradhatatlanul küzdő Daniel Alvés játékát, na meg az egyetlen lehetőségét gólra váltó kameruni csatárt emelhetjük ki. Ez utóbbi különösen azért figyelemreméltó, mert a második félidőben jóval kecsegtetőbb helyzetből simán szögletzászlót lőtt. De ez már nem számított, mert akkora eldőlt a mérkőzés. Pedig csere nélkül futottak ki a csapatok a második félidőre, de valamiért nagyot változott a játék képe. A vendégek egy kicsit visszahúzódtak és sokkal jobban odafigyeltek az egyetlen igazi veszélyforrás, Adriano semlegesítésére. Jimenez rá is érzett, hogy egy kicsit jobban meg kellene osztania a vendégek figyelmét, de Diego Capel és Romaric beállítása is csak rontott a helyzeten, mivel terület egyedül a Barcelona támadói előtt adódott. Idővel Adriano átkerült a jobboldalra, hogy még kevésbé érezze jól magát. Így már azt is csak messziről figyelhette, amint Xavi fejjel ugratja ki Messit, aki először még csak csúnyán becsapta Palopot, aztán nem sokkal később meg is alázta a kapuját nagyon bátran, de könnyelműen otthagyó hálóőrt. (Sevilla - Barcelona 0-3) Huelvában is akadt egy játékos, nevezetesen Cygan, aki nem élete mérkőzéseként gondol majd a hétvégi fellépésére. Valószínűleg ebben egyetért majd vele a Villarreal minden szurkolója is, hiszen a rutinos francia védő volt az egyetlen, aki érdemben hozzájárult a hazai gólszerzéshez.  A Recre csak egy büntetőt, a belőle lőtt gólt és mindkét gólhelyzetét neki köszönheti. Szerencséjére Ibagaza és Cazorla tett róla, hogy ez ne veszélyeztesse a vendégek győzelmét, de a mérkőzés után felmerül a kérdés, hogy miért nincs megfelelő helyettese Godinnak. Főleg egy olyan csapat esetében, amelynek taktikai cseréjeként Nihat állhat be. (Recreativo – Villarreal 1-2) Cserecsatár kérdéskörben a Valencia sem kérne telefonos segítséget Vágó Pista bácsi műsorában. A nagyon gyorsan elfogyó, kétgólos előny, valamint Marchena kiállítása azonban arra késztette Unai Emeryt, hogy a vezetés birtokában gyorsan áldozza be a harmadik cseréjét a védelem rendbetételének oltárán. Ha nehezen is, végül a Valencia otthon tartotta a három pontot, ami különösen azért dicséretes, mert az utóbbi időben a Betisnél passzívabb csapatokkal sem bírtak Villáék. A három pont zsebben, a keret a héten kettéválik. A tartalék az UEFA kupában harcol a továbbjutásért, míg a lényeg a jövő heti rangadóra készül. Látszólag felvállalták a két szék közé huppanás kockázatát. (Valencia – Betis 3-2)

A Deportivo is jól melegített a kupára. Az idegenbeli győzelmet soha nem kell különösebben magyarázni. Főleg, hogy elmúltak már azok az idők, amikor a kasztíliaiak galíciaik előzetesen kalkuláltak három ponttal egy nem Riazorban rendezett összecsapáson. Valószínűleg most is egy kiizzadt döntetlen lett volna a céljuk. Azonban a bíró ezt másként gondolta és büntetővel és emberelőnnyel is jutalmazta az erőfeszítéseiket. Előbbi ki-, utóbbi viszont megmaradt az egész második félidőben. Ennek ellenére az Almería végig partiban volt és nem is érdemelt vereséget, csak hát a sors igazságtalan. (Almería – Deportivo 0-1) Az Espanyol végül csak megérkezik, hogy a Recre és az Osasuna társaságában álmodozhasson a letűnt idők középmezőnybeli tagságáról. A kötelező edzőváltás megvolt, de valószínűleg ez sem ér sokkal többet, mint Valverde elküldése. Egyszerűen fáradt és motiválatlan csapat benyomását kelti a katalán gárda, mint akinek az UEFA kupadöntő és tavaly őszi szereplés után derogálna felvenni a kesztyűt holmi újoncok ellenében. A Sporting meg kegyetlenül bünteti az ilyenfajta hozzáállást. Főleg akkor, amikor egy igazi lélekromboló bomba által kiharcolt előnyt kell megvédenie. (Espanyol – Sporting 0-1) Etxeitia két sárga lapja foglalta keretbe a mérkőzést. Az első és kilencvenedik perc között nagyjából nem is történt semmi érdekes, ha nem számoljuk Llorente harcát a Numancia kapusával. A baszk támadó kétszer sem törődött a túlerővel és remek góljaival jelezte, hogy a Bilbaóba látogató hálóőrök ezután komoly kihívások elé néznek.(Athletic – Numancia 2-0) Az Athletic fejlődése csatárposzton azért is dicséretes, mert a legjobb gólszerzőjüknek induló Aduriz az utolsó pillanatban Mallorcára igazolt. Valószínűleg nem élete legjobb döntéseként gondol majd erre a váltásra, mert a Mallorca reménytelensége csak a legkilátástalanabb kiesőjelöltekéhez hasonlítható. Bár számítottunk arra, hogy a Real Madrid és a Villarreal fölötti diadalt követő ünnepi hangulatban elszalad a ló a Valladolid játékosaival, nem történt meglepetés. A hazai csapat mentalitása tökéletes maradt. Kellő alázat, eredményes támadójáték, jól záró védelem. Működik ez a gépezet, bár van pár megmagyarázhatatlan kisiklás mögötte.(Valladolid - Mallorca 3-0

258 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr43802520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gotanfun 2008.12.08. 11:16:56


Konko néha meglepően jól teljesít, de nem a legjobb húzásunk volt ez tény. Navarro és Squillaci viszont jó. Sokan leírták a csapatot, hogy Alves nélkül nem sokat fogunk érni. A Barca elleni meccsig viszont miénk volt a legjobb védelem. Talán túlságosan is hittünk benne. A Madrid ellen megint kaptunk hármat, ugyanabból a hibából mint amiket ált. elkövetünk. De Romaric és Duscher játékának én azért több bizalmat szavazok. Szóval nem kis változtatások voltak itt és nem egyszerű meló helytálni sem egy sokkal szorosabb bajnokságban, mint amilyen a legutóbbi volt.

Egy biztos. A múlt szezonban sokkal szarabb helyzetben voltunk. Hiába volt Alves, Keita és Poulsen.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.08. 11:35:52

Idén egyértelműen stabilabb a Sevilla, ha a két csatár helyett egy csatár és egy középpályás játszik. Miután rengeted sérültjük volt idén elég keveset játszott a Luis Fabiano/Kanouté páros, aztán valahogy még Acosta és Fernando (vagy ki volt) egyedüli csatárkodása idején is jól szerepeltek.

Egyszerűen az mondom, hogy a masszív háromfős belsőközéppálya + egy csatár sokkal jobb a Sevilla számára, mint a két belsőközéppályás + két csatár.

sundin 2008.12.08. 11:38:43

Én még nem láttalak benneteket 3-5-ben tolni :) Még az Alves korszakban igen, de most? Ki menne előre? Navarro? Drago? Konko? Crespo? Mosquera? :D Mert ugye ez arról szólna, hogy valamelyik szélső védő eggyel feljebb lép. A felsorolt nevek közül pedig mind kuka, Navarro legalább a védő feladatát jól látja el. Duscher szerintem jó lesz, jó játékosnak tartom, Poulsent pótolni tudja. Romaric már nem ennyire egyértelmű. Renato nem mai gyerek? Ne viccelj :) Ránézésre 40, de amúgy nem több 28-nál. Adriano meg eredetileg bal bunkó, de elég ügyesen mozog az utóbbi meccseken szélsőként. Maresca tudtommal nagy kedvenc, a Capo :) Szódával elmegy, a Boro ellen nagyot játszott.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.08. 11:49:39

@gotanfun
tavaly szinte minden második gólt Alvesról kaptatok, sőt vagy háromszor állíttatta ki magát teljesen feleslegesen. A végén már az ellenfél jobbszélsői is baloldalra helyezkedtek, hogy Alves helyéről indulhassanak, mert legrosszabb esetben rúgott egy öngólt a brazil.
Egyszerűen szétesett a tavalyi csapat. Egyedül Keita és Fabiano nyújtott értékelhetőt. Idén azért színesebb egy kicsit a keret (mármint nem úgy). Fernando Navarro jó vétel volt, mert ő háromévente egyszer hagy ki mérkőzést. Squillaci sem volt annyira rossz üzlet, ha a Sevilla számára elérhető védőket nézzük. Az év eleji jó szereplés azért erőn felüli volt, de azért van potenciál a csapatban.

sundin 2008.12.08. 11:49:55

Szerintem a 4-4-2 jobban feküdt a Sevillának, legalább is az "aranykorszakukban" ebben a felállásban játszottak. Elöl Fabiano és Saviola/Kanouté a két szélen Navas és Adriano/Puerta, középen Maresca, Martí, hátul a David, Drago, Navarro, Alves 4-es. Renato pedig a mindenes :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.08. 11:51:10

@gotanfun

A Jesus Navas-os mondatot nem úgy értettem, hogy mindig, ha ő bead, hanem arra a konkrét beadásra. Én különben nagyon bírom a srácot. Szóval az a mondat nem róla, hanem arról a konkrét beadásról szólt, amely után szerintem nemcsak Casillas aludt el, de a védők is.

Időközben CSOki megfogalmazta, amit nagyjából gondolok. Azaz Casillas az utolsó egy-két meccsen valóban meg van zavarodva.

Aki látta a tegnapi magyar-dán kézimeccset, az tudja: van olyan, hogy egy világklasszis kapus nem kapja el a fonalat. Pálinger konkrétan nulla %-kal védett a meccs elején. 5-7-nél beállt Herr Orsi, és kivédte az ellenfél szemét; pár perc múltán 10-7-re már mi vezettünk.

A Sevillához még annyit: az egész csapat összehasonlíthatatlanul stabilabb, mint tavaly. Talán három vereségük volt idén; a (tudjuk, milyen) Barcától, a (tudjuk, milyen) Valladolidtól és csak egy volt nehezen érthető: a Málaga elleni otthoni 0-1.

sundin 2008.12.08. 11:58:56

Azért a kézilabdát ne hasonlítsuk már össze a focival :) Teljesen más... egy focikapusnak jó esetben 4-5 labdát kell megfognia egy meccsen, de azt mind. Egy kézikapus kapujára megy 40-50 lövés, és abból minél többet...
Egyébként francia-magyar volt tegnap. A dánok viszont büntetnek: a kapus, Kviesgaard, Troelsen és Kristensen istennők.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.08. 12:03:05

Bocs, francia-magyar, persze. :-)))

A focikapusnál pont azért számít nagyon sokat a védelem. Hiszen nem mindegy, honnan jön az a négy-öt lövés.

A Getafe és a Sevilla ellen hetet kapott a Real. A hét gólból ötnél teljesen kiszolgáltatott helyzetben volt Casillas.

gotanfun 2008.12.08. 12:09:40


A 3-5 nekem már akkor nem tetszett, amikor tavaly a Zaragoza ellen (vagy lehet Depor volt már nem is tudom) Ramos kitalálta, hogy ez jó lesz. Na most mi annyira bízunk a szélsőinkben, hogy igen Mosquera gyakorta próbálja eljátszani Sergio Ramos szerepét, amiből ált. sárga lapot kap. Konko és Navarro (ő még meg is oldja úgy ahogy) is igen, aztán sziporkáznak vissza és kész is a káosz. Sporting Gijón, Salzburg és Partizán ellen lehet ezzel próbálkozni, de nem olyan meccseken ahol 2 doboz cigi is kevés. A tavalyihoz képest annyi különbséggel megy ez a hülyeség, hogy ritkában jön elő, de akkor lehet látni Jimenezt "gondolkodó ember" -t játszani. Duscher meg Romaric meg mikor úgy 20-ról lő az egyenesen katasztrófa. Aztán a Stuttgart ellen meg egy olyat bevert, hogy csak néztem mi a fax van. Keitanak tavaly több ilyen volt és ha fele annyira hozná ezt, azt mondom oké ő legkissebb probléma. de nem lő kapura, amikor meg igen "a stadion felső sarkába". Renato lassan 30 és mindig is szerettem. A tabellát tekintve 6 -tól lefele oké, felfele nem annyira. Láttam eleget, hogy tudjam ez már nem az a Renato.Maresca a szerződéshosszabításig megint hozta azt amit Boro ellen. Aztán kapott egy szerődést és jó olasz játékos módjára szarrá alibizi a meccset. Nem kellene eröltetnünk ezzel a kerettel (mert tény, hogy nem olyan jó) amivel nem bírunk megbírkózni + amit pancho észrevételez. Palacio jó megoldás lehet, bááár a Boca-s játékosokért nem vagyok túlságosan oda. Negredo is hajlamos pirosat kapni. Adjon valaki Fabianoért 25 -öt és probléma megoldva. kb. 50/50 %-ban jött be az amit Monchi kitalált, csak januárban rá kellene gyúrni CSÖPPET. Értelemszerűen én az UEFA-t leszarom. Versenyben a 4. helyért. Ezt tartom reálisnak...

gotanfun 2008.12.08. 12:17:37


A Marca tele van azzal, hogy ez a legutóbbi meccs a bírón múlott. Bizonyosan sajnálatos, hogy nem jött össze az ami Málaga ellen, de hát nem jöhet be mindig minden - tartok tőle viszont, hogy Pérez Lasa 100x- san fogja rajtunk behajtani.

Csöncsön boccs Navas -ért, de ha megnézed iszonyatos mutatói vannak. Bármennyire madártestű, más játékosoknak 30 évesen nincs olyan mutatója mint neki. Csak ugye a honvágybetegség! ;-)

Pancho: én Alvest abszolút nem bánom hogy elment. Azt viszont nem értettem, hogy miért fütyülték ki pont Keitat a Barca elleni meccsen.

sundin 2008.12.08. 12:21:18

Nem akarlak megzavarni az eszmefuttatásodban Csöncsön, de a kézilabdában csak és kizárólag a védelmen múlik egy kapus teljesítménye. Sajnos tudom, mert a városomban már csak kézicsapat van egy ideje, a focicsapat a megye 3-ban játszik szülőfalum csapatával. Így marad a Pick... de tényleg ne menjünk bele.
Renato sajnos már tényleg nem az a Renato, aki válogatott volt, de nekem máig személyes kedvencem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.08. 12:22:29

Egyik oldalon Jesus Navas, másik oldalon Diego Capel... Nincs ennél gyönyörűbb dolog a fociban. Nekem nem kell magyarázni. Egyébként tegnap is a Sevillának szurkoltam. ;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.08. 12:23:55

@sundin

Hát nem éppen. Pont tegnap látszott. Herr Orsi rögtön három ziccert (!) fogott ki. Ott már nem volt sehol a védelem.

sundin 2008.12.08. 12:26:33

Felváltva néztem a Betis meccsel (mekkora meccs volt!). Persze a ziccervédéshez nem kell védelem, de azt se felejtsd el, hogy 3 gólt elvettek a négercsóktól, zavarba is jött, le is hozták... Pálinger semmi zárást nem kapott, nem is védett semmit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.12.08. 12:30:31

"Pálinger semmi zárást nem kapott, nem is védett semmit."

Szó szerint igaz ez Casillasra. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.08. 12:33:28

gotanfun, Luis Fabianot maximum a hasonlóan elmeháborodott Gil y Gil vitte volna el 25 millerért, de ő már meghalt. A folyamatos dühkitörései miatt örülhettek, ha tíz gurigát kaptok érte.

gotanfun 2008.12.08. 12:35:16


Azért Palop a maga 35 évével sem gyenge. Hány ziccert fogott tegnap? Egyébként aláírom, hogy picit erősebb kerettel a Madrid tegnap begyalúlt volna elég szépen. Ha a problémát nem oldjuk meg, akkor marad az 5-6. hely. Jön felfele az Atleti, jön a Depor (!?) de utána nem igazán érzem, hogy bármiféle veszélyt jelentene bárki. A Villarreal mini-isztambulja sem jöhet össze mindig.

gotanfun 2008.12.08. 12:38:13


popp: elfelejted hogy Fabiano brazil.

montipájton 2008.12.08. 12:40:39

Casillast és Fülöpöt egy hózzászólásban megemlíteni maga a felháborító blaszfémia. Akkor is, ha magyarok vagyunk. )))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.08. 12:58:22

gotanfun, emlékszel te Edmundora? A kilencvenesekben tolta, nagyon tehetséges gyerek volt, a brazil bajnokságban szarta a gólokat, aztán elvitte a Fio, mondván milyen jó lesz Batistuta mellé. Csak hamar ott is előadott egyet hazájában elnézett ámokfutásaiból és postafordultával húzhatott vissza Brazíliába, ahol ismét szarta a gólokat, de európai csapatnak többé nem jutott eszébe leigazolni őt. Szerintem ez a sors vár Fábián Lajosra is, ha nem vesz vissza az arcából.

gotanfun 2008.12.08. 13:09:11


popp: emléxem edmundora, de te emléxel a legutóbbi brazil vs. portugálra? Megfelelő segédlettel bármennyira fasz hozza a kötelezőt. Nézd, nem védeni akarom őt, de még talán nem késő eladni jó pénzért. Tavaly féltünk hogy elviszik, most meg sokan úgy vagyunk, hogy bááár vitték volna. Ő azt hiszi, hogy egy Partizan vagy Ponferradina ellen vert góljai miatt majd hátbaveregtjük, hogy "hát jó, elbasztad a Barca ellen öcsém de ez milyen szép már". Túrót. De azért ő még mindig jobb helyzetben van, mint ahogy egy Riquelme visszakerült hazájába.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.08. 14:51:09

Edmundonak állat volt a beceneve. Fabiano csak köcsög:)

Titi120 2008.12.08. 15:05:32

Fabiano és Edmundo becenevének összeolvasásából megalkotható Muntari gúnyneve. :)

gotanfun 2008.12.08. 15:09:54


Robben mi? Ő hogy akar drágáb lenni? Az ő passz-statisztikáját is megnézném mi generálja. Mondjuk egy Holland vs. Brazil keretében.

gibson 2008.12.08. 16:44:37

Drenthe ma lesérült edzésen, Diarra az egész idényt ki fogja hagyni operáció miatt... :)))))
Ezen már csak röhögni lehet, kíváncsian várom a hétvégét! :)

neeson 2008.12.08. 17:13:06

Hülyeség azt mondani, hogy a Madridnak nem lenne szabad megérezni a sérülteket, minden csapat megérezné. De nekik ezzel együtt is nem a támadásokkal vannak gondjaik, még így is lövik ők a gólokat, hanem hátul, ahova max Heinze jöhet vissza, ami nem életbiztosítás :)
Mondhatjuk persze azt is, hogy a középpályás védekezés gyengesége rányomja a bélyegét a csapatra, de nem teljesen igaz. Egyszerűen a védelmet az összes ellenfél megalázza. Szóval ha visszajön mindenki, akkor pontosan mitől is lesz előrébb a Real? Meccsenként eggyel több gólt lőnek? OK. De a hátsó problémák hogy fognak megoldódni?

neeson 2008.12.08. 17:15:11

Micsoda bohóc lett az egykoron zseniális Robbenből...korának meghatározó támadójának indult, az angol bajnokság legjobb szélsője volt, erre egy Denilson lett belőle

luqe 2008.12.08. 23:48:48

Robben tegnap jól tolta. Spanyol bíró-betegség, hogy nem bírják ki szereplés nélkül. Angliában ilyen nem történt volna. Egyrészt tizenegyest ért Palop mozdulatsora, másrészt ha kicsit van vér a pucájában a bírónak, akkor ha baszott fújni, legalább tűri Robben 2-3 keresetlen szavát.

A Barca dologhoz: nem játszanak rosszul, de valljuk be, a meccs-szerencséjük pontosan az ellentéte a Realénak. A Madrid mostanság minden ellene vezetett támadásból gólt kap (az, hogy a végén a Sevillának volt ``üreskapus`` szituja, az az emberhátránynak, meg az eredmény után futásnak köszönhető. Előtte nem nagyon volt), míg a Barca szinte sosem. Tényleg nevetségesen játszott a Valencia, de Villának volt két olyan ziccere, amiből ha egyet bever, nem ez lett volna a meccs vége...

Mert azért valljuk be, az egyetlen csapat aki nem felemelt kézzel ment a Nou Campba, az kavart is szart ott rendesen (Getafe).

Az persze más kérdés, hogy a Real ellen azért szerepelnek ezek a csapatok jól, mert suszternek kb. olyan tisztelete van a spanyol futballban, mint öreganyámnak egy boxmeccsen. A Realban nem a játékoskerettel van a baj, hanem a mentalitással, ami meg az edző műve.

Az El Clasicón a Barca fog nyerni, de remélem Higuaín ott is ver egy gólt...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 00:43:18

neeson, amúgy Denilson sem Denilsonnak indult! Én talán '97-es Copa American figyeltem föl rá egy Mexikó elleni 0-2-ről 3-2-re fordítás alkalmával. azon a Copán a Ronaldot és Rivaldot felvonultató brazil válogatottból emelkedett ki.

Bocs az offért, de ha már Denilson. Tény, hogy Robben is többnek indult mint ami most, de szerintem a sorozatos sérülései miatt nem tud kiteljesedni, mire formába lendülne, lesérül, csakúgy, mint a mi Aquilanink :(.

Henke 2008.12.09. 02:50:07

"Az persze más kérdés, hogy a Real ellen azért szerepelnek ezek a csapatok jól, mert suszternek kb. olyan tisztelete van a spanyol futballban, mint öreganyámnak egy boxmeccsen." - úr istenem, te miről beszélsz? szerintem a Real, mint fogalom, jóval messzebb ér, mint a Schuster, mint fogalom.

A Madrid mostanság minden ellene vezetett támadásból gólt kap - ezt már kibeszéltük

"ha kicsit van vér a pucájában a bírónak, akkor ha baszott fújni, legalább tűri Robben 2-3 keresetlen szavát." -miért tűrné?!?!?! Második Úristen egy komenten belül. Alap, hogy az a szabálytalan, amit a bíró annak lát. Tehát ha nem látta annak miért kellene utána bárminemű lelki következménynek is történnie a bíró tevékenységében, ami a sípmesterségben materializálódik?! Te a Gőgös gúnár Gedeonnál tartasz, nem pedig egy megye 1-es bíró mentalitásánál, aki szintén kevés lenne egy Real meccs lesípolásához. Ha nem szabálytalan, nem az. Ha neked ront egy játékos, tolerálod, vagy nem. a te döntésed. Amikor a törökök ellen Husztit kilőtte a bíró könyöklés miatt, ugyanígy igaza is lehetett, mert akkor az volt a FIFA szabály, hogy a könyöklést meg kell büntetni. Lehet most más a szabály. De akkoris. Egy meccset miért kellene erre felépíteni, hogy egy játékos, akinek már volt sárgája, nekiesik a bírónak, és ezért érthetetlen módon kap még egyet... ? Ha lenne vér a pucádban, kussolnál, mint Barca drukker az előző két évben :D -kéretik meglátni a mosolygó jelet

"Villának volt két olyan ziccere, amiből ha egyet bever, nem ez lett volna a meccs vége..." - akkor verje be. És ha mind kettőt beveri, mi van. 4-2? és? még akkoris nevetek a szánalmas fikcióidon.

mickeyknox 2008.12.09. 08:43:01

"A Barca dologhoz: nem játszanak rosszul, de valljuk be, a meccs-szerencséjük pontosan az ellentéte a Realénak"

1. Barcelona 14 11 2 1 44–9 +35 35

ezt ne nagyon magyarázd a szerencsével, még ha real drukker vagy is.. :D

drogosmacska 2008.12.09. 09:41:17

Schuster a jelek szerint ad nekünk extra nézni valót:

www.goal.com/en/news/1705/real-madrid/2008/12/09/1003272/sergio-ramos-ready-to-shackle-lionel-messi

Ramos a bal oldalon Messivel szemben - ez érdekes lesz :)

shinigami 2008.12.09. 09:47:33

feltem a realt a barcatol:(
foleg igy h robben se lesz rvn se lesz casillas szer formaban van...

Romanista 2008.12.09. 13:42:09

nincs több schuster. de hogy ezt mér én irom ide.
Juande Ramos rekonkvisztája 1.0 indít?

Mr.AT 2008.12.09. 13:58:32

Romanista 2008.12.09. 13:42:09

Nincs több Schuster? Kirúgták, végre valahára?

gotanfun 2008.12.09. 14:09:51


luqe:

Nem tudom te milyen meccset néztél. Robbennek volt egy csúnya szabájtalansága majd dühkitörése. A bíró jogosan állította ki, míg Marcellon és Gutin megkegyelmezett. Nem értem hát milyen szereplésről beszélsz, mert azért ez nem egy Málaga elleni meccs volt Iturralde Gonzalez vezetésével. A szereplés az amit Pérez Lasa a Valencia és Sevilla ált. elkövet. Az angliai példád meg azért teszi ezt az egészet komikussá, mert ott ált. az ilyen derbiket nem szokás tizenegyesekkel eldönteni. Mondjuk ha Rob Styles vagy Steve Bennett vezeti az más...

gotanfun 2008.12.09. 14:10:56


na még1x: A szereplés az amit Pérez Lasa a Valencia és Sevilla ált. elkövet.

probinho10 2008.12.09. 14:12:26

végre kirúgták susztert, épp ideje volt már. mondhatni 2 éve érett... ramos meg nemtom milyen lesz, eléggé tartok tőle, hogy ő se fog beválni, de suszternél már csak bicskei berci bá' lett volna rosszabb.

gotanfun 2008.12.09. 14:14:08


Csak nem sikerült leírnom, hogy "ellen". Mindegy.

Ramos nem futott valami jó évet. Érdekes. Én annyira nem örülök neki.

mickeyknox 2008.12.09. 14:39:42

probinho10:

ezt a 2 évet hogyan számoltad ki?

egyébként teljesen felesleges volt kirúgni, a real ettől se lesz jobb. ramosszal meg tuti nem.

gibson 2008.12.09. 14:40:40

Valamit változtatni kellett. És nem a játékosállományban. Úgyhogy örülök, Ramos nem rosszabb edző semmivel sem, és legalább valami motiválni fogja a csapatot az El Clasicó előtt.
Azért Mijatovic mehetett volna vele együtt...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 15:15:52

Ráadásul Ramos könnyen Madridba csalogathatja egykori sevillai játékosait és sokukkal bizony jelentősen erősödhet a Real.

gotanfun 2008.12.09. 15:28:21


popp: kire gondolsz? Nekem is azonnal ez jutott eszembe, de hiszem hogy Capel-en kívül bárki is kellene most a Realnak. Sokkal jobban járnának, ha egy Monchi kaliberű sportigazgatóval.

gotanfun 2008.12.09. 15:29:36


Nekem sem ártana egy jó nyelvtanár úgy látom.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 15:34:17

Szerintem tán Kanoute is elférne a mostani Realban.

gotanfun 2008.12.09. 15:34:36


nem ;-) összeszedem magam

gotanfun 2008.12.09. 15:42:17


Kanouté nem hiszem. Nyáron szóba hozták a Fenerbahçe-val, akik állítólag nem kis pénzt ígértek érte (ha jól emléxem 20 milliót, ami korához képest jónak mondható). Ott ugye egy 31-32 éves sztárjátékos még mindig jobban elfér, mint egy Realban. Milyen szerződést ajánlanának neki? Abszurd. Capelt tartom egyedül reálisnak. Ramos annak idején Mariskát meg Kerzsakovot akarta vinni minden áron. Kerzsakov tudjuk hol kötött ki, Mariska meg tudjuk hol fog ha ennyire beleszarik. Különben Del Nido és Ramos között a távozása óta nem valami fényes a kapcsolat és ha egy Barca vagy Real tőlünk játékost akar, annak nem egyszerű kitételei vannak.

drogosmacska 2008.12.09. 16:18:31

Del Nido eddig sem nagyon volt oda a Realért (mint ahogy manapság - egyébként érthető módon - a legtöbb spanyol sportigazgató / elnök sem) , de Capel esete azért máshogy néz ki. Javíts ki ha tévednék, de lejár a szerződése a nyáron, nem?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.09. 16:21:40

Huntelaar helyett megvettem volna Fabianot, mert nála nem az a kérdés, hogy lő-e 20 gólt a spanyol bajnokságban, hanem az, hogy megússza-e öt piros lap alatt. Árban nincs különbség a kettő között és mivel átmeneti megoldásról van szó, így talán kisebb kockázatot jelent.
Diego Capel már tuti tudja, hol játszik jövőre. Elég Drenthe szélsőjátékát nézni pár percig....

gotanfun 2008.12.09. 17:36:44


Pancho: látom Fabiano országos kedvenc nálad is. De szvsz. kicsit túlreagálod vele kapcsolatban a dolgot. Mondom máris mi a baj ezzel az enyhén elfogult hozzászólással. A Sevilla színeiben 86 mérkőzésen 42 gólt szerzett. A válogatottban 23 meccs alatt 14 gólt. Ha jól emléxem pár hónnappal ezelőtt azt sérelmezted, hogy érthetetlen számodra miként került a válogatottba. Aztán jött életművész-Ronaldóék ellen egy mesterhármas. Jah igen boccs! Ott is kapott egy sárgát túlzott gólörömért. De ha hasonlítsuk össze Alves kollégával jó?

Írtad: "Tavaly szinte minden második gólt Alvesról kaptatok, sőt vagy háromszor állíttatta ki magát teljesen feleslegesen. A végén már az ellenfél jobbszélsői is baloldalra helyezkedtek, hogy Alves helyéről indulhassanak, mert legrosszabb esetben rúgott egy öngólt a brazil."

Hogy lehet, hogy a Farca adott érte egy zsák pénzt?

Örömmel venném ha elmagyaráznád itt nekünk.

(Az Almería elleni öngólja szakadó esőben volt, egy olyan meccsen ahol 2 méterre nem lehetett elrúgni a labdát.)

gotanfun 2008.12.09. 17:48:31


Kyle Troy:

Del Nido nem tartozik éppen a könnyen megtörhető elnökök közé. "Szar" játékoskat iszonyat jó pénzért tud eladni. Lásd Alves.

Capel maga sem tudja mit akar. De Sergio Ramos fivére (Capel ügynöke) valszeg megpróbálja beszervezni (talán még1x és utoljára) a Realba. De szerinted rá van szükségük? A kispadot kétlem, hogy szívesen akarná koptatni. Drenthe helyére vannak jobbak Capeltől (a tippeket kéretik zárójelbe tenni! ;-) )

CS0ki 2008.12.09. 17:52:52

"Árban nincs különbség a kettő között és mivel átmeneti megoldásról van szó, így talán kisebb kockázatot jelent."

Az a baj, hogy Miját ismerve nem biztos, hogy átmeneti megoldás...

"Diego Capel már tuti tudja, hol játszik jövőre. Elég Drenthe szélsőjátékát nézni pár percig.... "

Hát, remélem, hogy nem... Na nem mintha Drenthe annyira jól játszana. Csak nekem kicsit elegem van már az ész nélkül rohangáló futógépekből! :(

mantegna 2008.12.09. 17:54:37

Pancho, kérlek akkor írkálj ide, ha már kész van a poszt!
Addig nyugi

probinho10 2008.12.09. 18:04:15

mickeyknox-nál a pont, sorry. másfél éve kellett volna. :D

shinigami 2008.12.09. 18:29:55

pancho: az lehet h te megvetted volna fabianot viszont ketlem h a realnak eladtak volna...

halareaal 2008.12.09. 18:38:09

"Szerintem tán Kanoute is elférne a mostani Realban."

igaz, hogy az utóbbi időben gyengébben teljesít, de ha a Sevilla fénykora-beli formáját nézem, akkor szinte bárhol elfér. legalábbis nekem nagyon tetszik a játéka. ha Huntelaart nem számítjuk, akkor valóban elférne most is, bár ha 31-32 éves, akkor nyilván nem jó megoldás.

Drenthe megsérült edzésen? amúgy CS0ki nem értelek, mért baj a helyére Capel, ha vkire illik az ész nélkül rohangáló futógép, akkor az pont Drenthe. bár sztem nem rossz játékos.

ha Ramos megy ki Messit fogni, az messze-messze a legjobb megoldás, bár nem volt nehéz kiötleni, mivel gyakorlatilag nincs is más opció. ráadásul Messi az esetek túlnyomó részében úgyis befelé cselez, úgyh nem gond az sem, h Ramos jobblábas. na így legalább megint látom a jó öreg Salgadot, aki a jobbszélen lesprinteli Henryt és Abidalt:D

Susztert én sajnálom, de ki kellett rúgni, főleg azok után, amiket mostanában nyilatkozgatott.

halareaal 2008.12.09. 18:42:02

Capel egyébként nagyon jó játékos, fiatal és akár egy óriási karrier is állhat előtte. bár Robben (egyelőre) jobb, de őrá semmit sem lehet alapozni. amúgy már sokszor megfogalmazódott bennem, hogy ha játékintelligenciája nincs is, lőni se tud igazából, passzolni meg egyáltalán nem, szóval a játék legtöbb elemében elég szar, de az egy-egy elleni párharcoknál talán ő a legjobb a világon. de legalábbis a legelején van a mezőnynek, az biztos.

halareaal 2008.12.09. 18:47:50

egyébként ok, hogy ott van még tét, de egy csöppet túlzásnak érzem, hogy a tv6 a Pana-Anorthosis meccset adja, mondjuk a Werder-Inter helyett.

IronRock 2008.12.09. 19:12:25

Na, a Cipészt elküldték végre! (a kaptafához). A marhája azzal tette a saját torkára a kést (és egyúttal nyitotta ki a zsebemben a bicskát) hogy kijelentette a sajtó előtt hogy nincs esélyük a Barca ellen... Nooooormális???? Még ha így is van a két csapat formáját és tudását illetően, akkor se mondhat ilyet egy Real edző egy örökrangadó előtt! Mind1 én nem sajnálom cseppet sem, le se kellett volna igazolni. Calderon 2007-ben nyilván attól ájult el ahogy Schuster a Getafe-val kiverte a kupából a Barca-t és nyilván volt egy olyan víziója hogy ha ezt csinálta a Getafe-val, vajon mit tehet a Real kispadján az ősi riválissal??... Nekem volt egy határozott érzésem már most a Sevilla elleni gyalázatos védelmi hibák miatti vereség után, hogy ha Schuster-t kirúgják (akkor még csak reméltem), Juande Ramos az egyetlen szabad és elfogadható utód. Nem lesz könnyű dolga mert a két seggfej (Calderon+Mijatovics) nem fogják hagyni hogy saját elképzelése szerint építsen csapatot (bár ha arra gondolok a Sevilla milyen impozáns támadófocival nyert kétszer UEFA-kupát, én nem bánnám ha Ramos a mostani fél keretet lecserélné). Ramos nem sztárokat vett, hanem kinevelt sztárokat. Ha valaki fejbelőné esetleg Calderon-t meg Mijatovics-ot, talán lenne esély újra egy erős Real Madrid-ra....

kroos 2008.12.09. 19:19:43

bukott csapathoz bukott edzö

IronRock 2008.12.09. 20:01:57

kroos ezzel most nem tudok vitatkozni, sajnos tény...:-/

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.12.09. 20:05:42

Szerintem az egy másik szerzőnknek mániája Fabiano és a brazil válogatott kapcsolata. Én Fabianonak az emberi oldalában kételkedek folyamatosan. Még le is írtam, hogy Keita és ő dicsérhető az egész tavalyi csapatból. az az ember egy kis ésszel sokkal nagyobb játékos lehetne, de így nem igazán tervezhet vele senki hosszú távra.

Alves tavaly nagyon gyenge volt, ugyanúgy ment előre mint korábban, de mivel elég gyakran lövés nélkül labdát vesztettek, így értelemszerűen az ő helyén jött az ellenfél. Ehhez párosult még öt vagy hat teljesen felesleges lap, mert nem ment neki és az idegességét a bírón vagy az ellenfél játékosán vezette le. Kétszer vagy háromszor ki is állt emiatt.

A tavalyi évben Alves halovány árnyéka volt önmagának, viszont miután jobbhátvédposzton Zambrotta beégett, így az elérhető egyetlen megoldás volt a Barcelona számára. Jó vastagon fizettek is érte.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 20:15:37

"egyébként ok, hogy ott van még tét, de egy csöppet túlzásnak érzem, hogy a tv6 a Pana-Anorthosis meccset adja, mondjuk a Werder-Inter helyett." - mondjuk a Roma-Bordeux helyett, ahol szintén van tét. De tudjátok, hogy van: Hajdú Béla Romában volt már idén, de Athénban még nem.

rizla 2008.12.09. 20:28:44

detto ugyanezt akartam beírni. pana-ano, ez valami vicc, hogy ezt kell(ene) néznem kedd este (ha nem lenne stream), amikor a világ legjobb focijára vágyom

rizla 2008.12.09. 20:29:22

"viszont miután jobbhátvédposzton Zambrotta beégett, így az elérhető egyetlen megoldás volt a Barcelona számára."

ja, dani alves a világ egyetlen jobbhátvédje

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 20:30:34

Mondjuk szerintem nem lesz rossz meccs a Pana-Ano sem, de adhatnák azt felvételről és a Romát élőben!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.09. 20:33:55

Nem lesz ma bl megmondós poszt?

rizla 2008.12.09. 20:40:08

de kit érdekel milyen meccs, akkor is egy görög és egy ciprusi csapatról beszélünk, könyörgöm : DDDDDDD

halareaal 2008.12.09. 21:21:54

"Calderon 2007-ben nyilván attól ájult el ahogy Schuster a Getafe-val kiverte a kupából a Barca-t és nyilván volt egy olyan víziója hogy ha ezt csinálta a Getafe-val, vajon mit tehet a Real kispadján az ősi riválissal??... "

mentségére legyen szólva, hogy ez legalább szépen be is vált neki:)

egyébként ez a bukott csapat beszólás pont jellemző volt kroosra. még akkor sem dőlt el semmi, ha kikapunk az el clasicon. arról nem beszélve, hogy a csapat 2 éve címvédő... hát ennél nagyobbat sose bukjunk, azt mondom...

rizla 2008.12.09. 21:39:06

"mentségére legyen szólva, hogy ez legalább szépen be is vált neki"

miért, mit tett az ősi riválissal? egy tétnélküli meccs eredményét ne vegyük már nagyon komolyan. az meg azért csak egy (kis) részt suszter érdeme, hogy a barcelona fosabb volt a múlt szezonban, mint a real

gibson 2008.12.09. 21:43:48

A tavalyi év inkább Capellonak, mint Schusternek volt köszönhető szvsz (na meg persze a gyenge ellenfeleknek).
Idén kellett volna domborítania valamit, és még ha nem is úgy alakultak az igazolások, ahogy ő szerette volna, ez a töketlen hozzáállás méltatlan volt a klubhoz. Nem tudunk nyerni a Nou Campban... Bazmeg, ennyi erővel el sem kéne utazni a meccsre, adjuk oda a 3 pontot és kész :)
A cseréiről meg ne is beszéljünk, Van der Vaart végre elkezdett játszani a Sevilla ellen, erre félidőben lehozza...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2008.12.09. 22:23:14

Na, megtettem a Real hétvégi győzelmét ez a szánalom miatt amit most a Barca művel...:(

halareaal 2008.12.10. 00:42:35

"miért, mit tett az ősi riválissal? egy tétnélküli meccs eredményét ne vegyük már nagyon komolyan."

ugyanmár rizla... egy el clasicot szted nem vesz komolyan a Barca? igenis volt tétje, a Barca szívesen megfricskázta volna a Madridot a sorfalért cserébe. elég csak Messi nyilatkozatára gondolni, miszerint nyerni mennek a Bernabeuba (sőt ő konkrétan kijelentette, hogy nyerni fognak, igaz nem rajta múlott, ő hajtott is rendesen). arról nem beszélve, hogy a Barca számára asszem még elérhető volt a 2. hely, tehát nekik még volt valós tétje is a meccsnek. de mondom, egy el clasiconak mindig van tétje. de ha ez nem tetszik akkor azt mondom, hogy 20 pont volt a különbség a 2 csapat között, ez azért minimum felér egy laposra veréssel, illetve hát az is. meg ugye a Nou Campban is nyertek.
az, hogy ebből mennyi Suszter érdeme más kérdés, de arra reagáltam miszerint esetleg azt várták el tőle, hogy jól verje el csapatával a Barcát. azon meg kb csak nevetni tudok, hogy a tavalyi bajnoki inkább köszönhető Capellonak, mint Suszternek. persze amíg ment a csapatnak, ahhoz köze nem volt, a mostani szereplés meg az ő hibája...lol
amúgy Suszter csapata tök más volt, mint Capelloé, kb csak Ramos és Casillas volt ugyanúgy húzóember. még vNistelrooyt is idevehetjük talán, de ő tavaly sokat volt sérült, messze nem volt olyan fontos szerepe mint Capello alatt.

rizla 2008.12.10. 05:18:07

"a Barca szívesen megfricskázta volna a Madridot a sorfalért cserébe. elég csak Messi nyilatkozatára gondolni, miszerint nyerni mennek a Bernabeuba (sőt ő konkrétan kijelentette, hogy nyerni fognak, igaz nem rajta múlott, ő hajtott is rendesen)"

ez messi véleménye volt. kár, hogy egyrészt játékosnyilatkozatot sosem érdemes komolyan venni (vagy hülyék, vagy porhintenek), másrészt ez egy csapatsport, a csapat kollektív hangulata a meghatározó. akkor már nyílt titok volt, hogy rijkaard távozik, és hogy a barcelona nem nyer semmit, dacára a papíron brutális keretnek. az is köztudott volt, hogy ronaldinho és deco valósággal beleszarik a barcába, de még eto'o is direkt besárgult, hogy ne kelljen játszania. majd ezek után díszsorfalat állni egy olyan meccsen, ahol 80ezer ember élteti a bajnokot, miközben kaparni kéne a 2. helyért..
nem azt mondom, hogy egy ilyen állapotban lévő csapatot megverni 4-1re nem szép eredmény, csak azt, hogy ehhez kisebb részt van köze suszter edzői kvalitásainak, mint sokminden másnak, leginkább adott körülménynek.
a 0-1 a camp nouban nyilván fontosabb, jobb eredmény volt, de az meg nem volt egy kifejezett feltrancsírozás. a madrid lehozta ugyanazt a játékot, amit egy kis- vagy középcsapat játszik a barca ellen, és amivel akkoriban elég sokan pontot is raboltak.

a 20 pont különbség meg ugye nem csak a madridon múlt, a két clasico az két meccs.

dann (törölt) 2008.12.10. 09:25:19

rizla!

Ne vedd nyálcsorgatásnak amit mondok, de egyszerűen nem tudok belekötni egy szavadba sem hetek óta. Tökéletesen látod a helyzetet, kultúrált és értelmes drukkernek tűnsz és tetszik, hogy kinek drukkolsz:) Nagy respect neked!

Az elmúlt 2 év spanyol pontvadászata az egyik leggyengébb volt a sorban. Elég megnézni mit jelent egy erős Barca és egy erős Valencia megjelenése. Jó meccsek, pokoli küzdelmek és hatalmas gólok. Ahogy a többiek feljöttek, a Madrid úgy égett szénné.

Mindenki tudta, hogy ez lesz. Ezzel a szakmai stábbal, ezzel a kerettel egy Madrid nem tartható fent hosszútávon bajnokként, csak ha nincs megfelelő vetélytársa. Tavaly és tavaly előtt nem volt. Bár tisztelem Pellegrinit, nem volt elég jó a keret Villarealban sem ahhoz, hogy aranyérmes csapatot csináljon. Ráadásul elhangzott az is, hogy Capellonak sokkal több köze volt a tavalyi címhez, mint a cipésznek. És én is így gondolom. Schusterék azt játszották amit Capello előtte hatékonyabban, hozzátéve, hogy a Barca már decemberben leadta a bajnokságot, míg egy évvel korábban a végén kellett nagynak lennie a realnak. Tavaly még az is belefért, hogy januárban hetekig vártak a barcára, hogy jöjjön, annyit buktak, de még így sem sikerült.

Ez a keret, ez az edző és ez a vezetőség méltatlan volt a Madridhoz. Egy keret erősségét az mutatja meg, hogy nemzetközileg mire képes. A Roma tavaly megmutatta, hogy olasz bronzérmesként oda-vissza hogy kell megverni egy középszerű madridot.

Várható volt, hogy ez lesz. Most adott egy jó edző, de a vezetőség és a keret még mindig méltatlan a Madridhoz, egy VdV a vicc kategóriát képviseli, amikor lila-fehérben futkos és folytathatnám.

A szombati meccshez annyit, hogy a jelen Barcája egy Salgado-Metzelder-Cannavaro-Ramos védelmet úgy fog átnyálazni, mint az irnok gyerek a betegigazolásokat.

2-0, 3-0 alatt nem ússza meg a Madrid. És jól fog esni.

Henke 2008.12.10. 09:52:31

dann: ez már majdnem munkahelyi flörtölés volt... :P

rizla: nagy részt igazad van, de egy hazai pályás el classico bukás mindenképp dicséri a győztes félt -lásd, egy év mulva is még mindig aza a meccs a téma.

rizla2: értem én amit írsz, de. ez tipikusan az a helyzet amikor oda kell menni oszt gratulálni... tavaly a real oda vissza behúzta, ez a tény része a dolognak

akik előremegmondtákhogyaSuszter: 2 bajnoki címet így lehet elfelejteni... ne legyetek már hálátlanok. eddig meg jó volt?

kroos 2008.12.10. 09:54:10

Suszter: 2 bajnoki cím?

shinigami 2008.12.10. 09:55:08

es ha veletlenul iden is a real nyerne akkor ezis 1 gyenge ev lenne
eleg kicsi ra az esely ez teny (sajnos a barca most tenyleg nagyon jo:( ) de azert az mar vicces h szerencsetlen real nem tud olyat tenni h az ne legyen rossz
igen a keret olyan amilyen de csak azzal magyarazni 1-2 bajnoki cimet h a tobbiek szarok voltak azert kicsit neccesnek erzem

shinigami 2008.12.10. 10:53:09

szvsz mar kar suszteren vitatkozni amikor ramos a real edzoje

popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.10. 10:54:07

"A Roma tavaly megmutatta, hogy olasz bronzérmesként oda-vissza hogy kell megverni egy középszerű madridot. " - mármint hogy ezüstérmesként ;-)!

Henke 2008.12.10. 11:36:58

ja. legalább precízek lehetnénk :D

gibson 2008.12.10. 11:38:34

"azon meg kb csak nevetni tudok, hogy a tavalyi bajnoki inkább köszönhető Capellonak, mint Suszternek. persze amíg ment a csapatnak, ahhoz köze nem volt, a mostani szereplés meg az ő hibája...lol"
Ezen mi a lol? Szerinted Schusternek miben/mennyiben volt köze a tavalyi bajnoki címhez? Az igazolásokba nem szólt bele, taktikai érzéke gyakorlatilag nulla, a cseréi rosszabbak, mint Ranieri cseréi... Az egyedüli dolog, ami a számlájára írható, hogy elkezdett szépen/szebben játszani a csapat, mint Capello alatt, de csak néhány meccsen. De a teljesítményük is jóval hullámzóbb lett.
És ha az idei év rossz teljesítménye nem az ő hibája, akkor kié? De ne gyere légyszíves a sok sérülttel, a Chelseanek is sok sérültje van, mégsem látom Scolarit a padon ülni meccsek alatt, és elkeserdve mutogatni meg káromkodni, meg olyanokat nyilatotkozni, hogy "úgysem fogunk tudni nyerni Manchesterben..."
Meg persze én is Calderont meg Mijatovicot tartom elsősoban felelősnek a kialakult helyzetért, de ez nem mentesíti a németet a felelősség alól, hogy gyakorlatilag év eleje óta - mióta nem kapta meg a kért igazolásait - gyakorlatilag beleszarik az egészbe. Változtatni kellett valamit, és mivel Raúlt, Gutit vagy Cannavarót értelemszerűen nem lehet és nem is kell felelősségre vonni, az edzőnek kellett mennie. Ilyen a foci, ez van.

mickeyknox 2008.12.10. 12:37:52

a capello-féle bajnoki cím az még nem azért volt, mert a mindenki más fos volt, ott a madrid a végét nagyon megnyomta, és megérdemelten vitte el a bajnoki serleget. a tavalyi viszont az összes többi balfaszkodása miatt lett az övék. azt azért érdemelték meg, mert ők nem voltak akkora balfaszok. és ehhez suszternak nem sok köze volt, ez is tény.
de most van sevilla, villareal, valencia és persze újra a barca.

shinigami 2008.12.10. 12:43:39

es van ramos es lesz atigazolasi idoszak

rizla 2008.12.10. 13:20:27

henke: ok, én gratuláltam részemről (annak, akinek), a madrid megérdemelte a tavalyi bajnoki címet 100%-ig, efelől kétségem sincs, de most nem ez volt a téma.

"2-0, 3-0 alatt nem ússza meg a Madrid. És jól fog esni."

szerintem meg azokon a meccseken tud a legnagyobb meglepi lenni, amikor mindenki számára egyértelmű a győztes kiléte. nem azt mondom, hogy nem nyer a barca, de már kissé idegesítő, hogy ennyire 100%-os favoritnak tartja mindenki. miközben a bajnoki címvédő ugye a real madrid. persze nem lepődnék meg egy gálán sem, de valószínűbb, hogy a madrid összekapja magát, és valami heroikus küzdelem lesz. pl lőnek egy gólt kontrából, aztán a 10 mezőnyjátékost be a 16osra, és megismétlődhet az espanol-barcelona, vagy a tavalyi kupabeli barcelona-valencia. mindkettőnél felborult a pálya, mégis szoros volt.

shinigami 2008.12.10. 13:43:46

"pl lőnek egy gólt kontrából, aztán a 10 mezőnyjátékost be a 16osra, és megismétlődhet az espanol-barcelona, vagy a tavalyi kupabeli barcelona-valencia. "
igylegyen :)

mickeyknox 2008.12.10. 13:48:29

inkább legyen 5-4 a barcelonának egy végig izgalmas meccsen :D

gotanfun 2008.12.10. 15:52:22


pancho:

"Szerintem az egy másik szerzőnknek mániája Fabiano és a brazil válogatott kapcsolata. Én Fabianonak az emberi oldalában kételkedek folyamatosan."

Én sem komálom a brazilokat. De visszatérve arra amit írtál, ezeknek a játékosoknak nem a képességeivel van gond hanem a mentalitásával. Néhány argentin játékos sem áll ettől messze, de Dani Alves láthatóan nem nagyon engedheti meg magának azt a Farcaban, amit a legutóbbi szezon vége felé nálunk művelt. Azért a Farca nem egy Veronnal és Burdissoval felálló Inter...

Fabiano meg abban a szerencsés helyzetben van (már ha egyáltalán lehet annak nevezni), hogy Scolari a Chelsea edzője. Ha elnézem Drogba miket művel mostanában, akkor az ő emberi oldalát nézve is van miben kételkednünk és így min. egy 20 milliót bárkinek adnia kell érte. A 10 nevetségesen kevés. Addig legalábbis amíg brazil válogatott kerettag és veri a gólokat. Mert aközött ahogy Kaká vagy Maresca teszi a lábai elé a labdát van egy csöppnyi különbség. Szóval ha pusztán a játékosok emberi oldalát vennénk számításba szvsz. nem kis káosz lenne a piacon. Mindenesetre azzal egyet kell értsek, hogy ha nem tér sűrgősen észhez, akkor az ránézve szegénységi bizonyítvány lehet, de egyelőre többet ér mint 10 millió.

Henke 2008.12.10. 16:15:49

gotanfun: lehet, hogy lemaradtam, de a barca mitől farca? //gondolom ennyiszer nem irod el véletlenül, vélhetőleg vicc lenne, de valami előismeret nálam hiányzik.

ui.: tényleg no offense, csak magyarázdd el, légyszi:D

rizla 2008.12.10. 16:17:45

far=fenék

érted, HAHAHAHA

ennél már csak egy jobb van

REKLÁM MARGIT

HIHIHIHHIHHIHI HUHUHUHUHUHU

gotanfun 2008.12.10. 16:21:35


katalán szó, jelentése töltött, megtelt stb. ;-)

gibson 2008.12.10. 18:17:27

Igen, ennél már tényleg csak a reklám margit viccesebb. Meg a szarszelona. De szeerintem el is hagyhatjuk ezeket, feleslegesen ne hergeljük egymást.

halareaal 2008.12.10. 19:35:12

"Szerinted Schusternek miben/mennyiben volt köze a tavalyi bajnoki címhez? Az igazolásokba nem szólt bele, taktikai érzéke gyakorlatilag nulla, a cseréi rosszabbak, mint Ranieri cseréi..."

hát már megbocsáss, de ez télleg lol. az, hogy a csapata sima bajnoki címéhez nincs köze az edzőnek, ez az idény viszont az ő lelkén szárad, nonszensz. egyébként arról hogy nem elég jó a keret, ha vki akkor ő nem tehet, nem kapta meg azokat akiket kért. ezek után mégis mit tudott volna kezdeni a sérülésekkel? azt télleg komolytalannak tartom, hogy van aki szerint egy egész éves bajnoki menetelésnek nincs köze az edzőhöz. főleg úgy, hogy az ő csapatához képest Capello csutkaszar csapata ellenére is az egekig van magasztalva. Suszternek semmivel sem volt kisebb része a tavalyi bajnoki címben, mint Capellonak a 2007es szezonvégi nagy menetelésben. aki meg a BL szereplést hozza fel, annak ajánlanám figyelmébe a (több Bayern drukker szerint) minden idők egyik leggyengébb Bayernje elleni vereséget, ahol egyébként az olasz az általa megalkotott mesteri Emerson-Diarra középpályával képzelte el a továbbjutást. ennek ellenére énis azt mondom, Susztert ki kellett rúgni, már csak a télleg botrányos nyilatkozatai miatt is, de sztem semmivel sem volt rosszabb mint Capello.

rizla, lehet szépíteni, de mondom, arra reagáltam, miszerint Suszternek el kellett volna vernie a Barcelonát. ezt megtette, ez tény, nem is akárhogy, hogy ezen mit lehet vitatni, nem igazán értem. persze ha Capelloval verjük el oda-vissza őket, az biztos 100%ban az olasz érdeme lett volna...:S

rizla 2008.12.10. 21:40:23

"ezt megtette, ez tény, nem is akárhogy, hogy ezen mit lehet vitatni, nem igazán értem"

azt lehet vitatni rajta, hogy "nem is akárhogy".

gibson 2008.12.10. 21:54:51

"egyébként arról hogy nem elég jó a keret, ha vki akkor ő nem tehet, nem kapta meg azokat akiket kért. ezek után mégis mit tudott volna kezdeni a sérülésekkel?"

Én is pont ezt mondom. de annyit tudott volna tenni azért, hogy aki nem sérült, abból kihozza a maximumot.

"az ő csapatához képest Capello csutkaszar csapata"

Sajnos az "ő csapata" Capello, és a hosszú évek után először megnyert bajnokság által kovácsolódott össze igazi csapattá, és ez a dolog nagyjából idén őszre fújt ki. Schuster érezte a veszélyt, szólt is többször az elnöknek nyáron, hogy csatárra van szüksége, meg irányítóra. Ezeket nem kapta meg, de ettől még a Madrid tarthatta volna a tavalyi színvonalat. De ehelyett november végéig annyi gólt kaptak kis túlzással mint tavaly egész évben, ő meg nagyívben és látványosan szart az egészre, mint egy sértődött kisgyerek.

De hagyjuk inkább a vitát, engem úgysem fogsz tudni meggyőzni, mert én bevallottan Capello-rajongó vagyok. ) úgyhogy maradjunk annyiban, Schuster sem volt semmivel rosszabb edző, és drukkoljunk együtt ennek a Ramosnak, hátha megmenti az idei évet. Az első félidő mindenesetre bíztató...

Btw., miért Dudek véd, nem tudja valaki?

halareaal 2008.12.11. 00:49:34

"De hagyjuk inkább a vitát, engem úgysem fogsz tudni meggyőzni, mert én bevallottan Capello-rajongó vagyok."

nem akarlak meggyőzni arról, hogy Suszter jobb edző lenne mint Capello (amúgysem mérhető az olaszhoz), csak azt érzem méltatlannak, hogy a tavalyi munkáját ennyire alulértékelik. a már-már szokásossá váló BLkiesést leszámítva a csapat egész rég látott magasságokba emelkedett. az ellenfelek gyengesgéről pedig nem Suszter tehet. de mondom, sztem is ki kellett rúgni.
Ramos pedig szépen mutatkozott be, bár azt nem értem, hogy a Zenit mitől volt ennyire gyenge.

kroos 2008.12.11. 07:42:07

,,azt érzem méltatlannak, hogy a tavalyi munkáját ennyire alulértékelik"
ez capellonál is igy volt nem?

halareaal 2008.12.11. 22:24:26

a Madrid vezetőségében igen. a szurkolók közt nem. és én erről beszéltem.
süti beállítások módosítása