Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - La Liga 3. forduló

2008.09.20. 12:00 pancho_sanza

Nyolc spanyol csapat lépett pályára a héten és közülük kettő is csalódást keltően szerepelt. A Villarreal manchesteri döntetlenje a tartalékos gárda miatt talán védhető, de a Deportivo norvégiai veresége már kevésbé. A leghangosabb sikert hollandiai győzelmével az Atlético Madrid érte el, míg a többiek teljesítették az elvárásokat és győzelemmel abszolválták az első igazi kupakört. Ilyen előjelek után következik a bajnokság harmadik fordulója, amelyben lesz egy városi rangadó Sevillában. A Barcelona az első győzelméért küzd, a Real Madrid az önigazolás bizonyítékát igyekszik begyűjteni Santanderben. Az Espanyol és a Getafe helyezési rangadót játszik, az Atlético egy kisebb kivégzésre készül, míg a Numancia egy újabb tavalyi dobogós megtréfálásán gondolkodik éppen. Nagyon sok gól fog esni és Vadócz Krisztián most már talán a keret közelébe kerül, bár az nem feltétlenül mellette szól, hogy szinte minden spanyol balbunkóból technikás irányító lenne a Bundesligában. Tovább után részeltek:

Betis – Sevilla 1-1
A hét rangadójának ígérkezik a sevillai városi derbi, amelyen főleg a hazai csapat játékosainak van veszítenivalója. Több szempontból is. A vendéglátók csapata még mindig nem rúgott gólt és mostani vereségével megint a kiesés előli menekülés jegyében telne a következő pár hónapja. Mindeközben a mostani ellenfél a két-három évvel ezelőtti időszak jegyében a tabella tetejéről gúnyolódhat városi riválisán. A Sevilla jobb csapat, de fáradtabb az UEFA kupa miatt, ráadásul a játékosok egy kicsit félhetnek a nézők indulataiban, amit főleg bedobott palackokkal vezetnek le.

Racing - Real Madrid 1-2
A Real Madrid a fehérorosz Bate Boriszov elleni felkészülési mérkőzéssel készült a mérkőzésre, amelyen esélyesként lép pályára, és nehezen elképzelhető, hogy ne nyerjen a boldogságtól repeső házigazda ellen. A Santander bemutatkozott az UEFA kupában és ehhez nem is találhatott alkalmasabb partnert a gyönyörű névvel rendelkező Honka Espoo csapatánál. A lanyha iram ellenére valószínűleg azért még nem a bajnoki címvédő elleni mérkőzésre fókuszáltak a hazaiak, így csak az történhet, ami az utóbbi időben mindig: a Real nyer az ellen is idegenben, aki ellen a Barcelona otthon nem. Egy utolsó pillanatban szerzett góllal, de nyer.

Almería – Málaga 3-0
Legalább két gólt jelent a két csapat között az a szakadék, amelyet egy szóval ki lehet fejezni: Negredo. A vendégek első góljukért, míg a hazaiak a dobogóért hajtanak, így szinte borítékolható az Almería győzelme, hogy mindenki elégedett vénasszonynak érezhesse magát az andalúz őszben.

Sporting – Barcelona 0-2
Sporting Sporting hátán. Az elsőből sikeresen vizsgázott a katalán csapat, de most sok szempontból is másmilyen mérkőzés következik. Egyrészt portugál helyett hazai ellenfél, másrészt a Nou Camp helyett Gijon, harmadrészt a mostani Sporting szívfájdalom nélkül képes a futball olyan szintű gyilkolására, amilyet a Numancia és Racing már sikerre vitt, míg ez a fajta mentalitás általában távol áll és derogál egy bajnoki dobogós csapattól. (Kivéve, ha az nem a Rangers.) Ezért aztán nagyon nehéz lesz a Barcelona dolga, de nyerniük kell, mert ha véletlenül Bilic eredményesebb lesz, mint a vendégcsapat, akkor Guardiola edzői pályafutásának már lőttek is.

Espanyol – Getafe 2-2
Mindössze egy kihagyott büntető akadályozza meg, hogy ne a mezőny két százszázalékos csapatának rangadójáról írjunk. Pedig jó kis mérkőzés van kilátásban, elvégre a hazaiaktól távol áll az ingadozó forma, ha nyernek, akkor mindig, ha kikapnak, akkor abbanis követik a tendenciát. Eközben a vendégek már a harmadik edzőjüket készülnek naggyá tenni, s ha így folytatják, akkor több önéletrajzot kapnak majd a kis madridi csapat vezetői, mint a Google. Mindkét csapat két gólt szerzett eddig, de a hazaiak nem kaptak még egyet sem, miközben a vendégeket már az újonc sporting is megtréfálta. Most megduplázzák az eddigi termést.

Valencia – Osasuna 2-0
Két viszonylag stabil csapat mérkőzése, amely során két ok is a hazaiak mellett szól: Villa és a Mestalla. Pontosabban utóbbi még nem, de ezzel a győzelemmel ismét közelebb kerülhet az idilli szituáció, amelynek keretében minden arra járó csapat megkapja a maga jól irányzott két gólját, aztán kicsit kisebb arccal és behúzott farokkal hazaoson. Megkönnyebbülve, hogy a legnehezebb mérkőzésen már túl van. A hazai győzelemre minden esély megvan, hiszen a hazaiak legalább Marchena és a lassan formába lendülő Vicente miatt még mindig felszálló ágban vannak, mialatt a vendégeknél maximum Vadócz Krisztián hozhat valami újat. Ez a nem mindegy.

Deportivo – Mallorca 2-0
Adjuk meg a Riazornak, ami jár neki. A Valencia otthona után a második legrettegettebb helyszín a Deportivo stadionja volt. Sokkal félelmetesebb, mint a a Nou Camp, vagy  Santiago Bernabeu, mert míg utóbbi kettőben megtiszteltetés játszani és egyáltalán nem szégyen kikapni, addig a hozzájuk képest ismeretlen helyszínen esélytelenként pályára lépni elég kényelmetlen. Persze a stadion önmagában nem elég, elvégre kell hozzá egy jó Valerón és Tristán legalább, hogy tényleg mindig jöjjön az országos egyes. Ez az, ami hiányzik már jó ideje, így nem meglepő a hétközi kupakudarc sem. Szerencséjükre pont az a csapat érkezik, amelynek tulajdonosai még a Depornél is pénzéhesebbek lehetnek, ha a kiárusítás mértékét szemléljük. Így van esély.

Atlético – Recreativo 3-0
Forlán sérülése, az óriásklubok szégyene. Pontosabban Forlán kiesésével a Sinama-Pongolle, Agüero csatársorig kell lealacsonyodnia az Atléticonak. Ha gonoszak lennénk, akkor megkérdeznénk, hogy mit csinálna a Real Madrid Nistelrooy sérülése, vagy a Barcelona Eto’o hiányzása esetén? Valószínűleg nem csak gombot varrnának az Atletico tartalékos csatárpárjáért. S pont ezért fog nyerni most a hazai csapat, amelyik végre elhitte, hogy idegenben is lehet sok góllal nyerni. Csak hinni kell benne és nem bebarnult gatyával kocogni a labda után. Persze nem biztos, hogy mindig korán esik az első gól, de például háromnak sem kell sok idő. Aztán meg lehet pihentetni sztárokat.

Numancia – Villarreal 1-2
Mert itt nem nyert a Barcelona. Mert a Villarreal pofátlanul a tartalékgárdával állt ki az Old Traffordon, így jelezve, hogy helyén kezelik a Bajnokok Ligáját. (Biztosan továbbjutnak a csoportból). Mert a vendégek támadói gyorsabbak, mint a katalán csapaté és sokkal kombinatívabbak, mint a királyi gárda játékosai. Mert a sárga tengeralattjáró ellen nehezebb gólt elérni, mint Real és Barcelona ellen. S mert a Numancia már teljesítette az első három mérkőzésre előírt pontkitűzést, hiszen újoncként a három tavalyi dobogóssal kezdeni, nem egy fáklyásmenet.

Athletic – Valladolid 1-2
Az Athletic problémája sokkal hatalmasabbnak tűnik annál, hogy csak úgy meg lehessen oldani egy hét alatt, sőt már most odáig mennénk, hogy talán nem ártana már most elkezdeniük imádkozni a bennmaradásért. Ez a csapat két forduló tapasztalatai után csak a Málagával és a Betisszel konkurálhat, ami roppant kevés, mert hárman fognak kiesni és a Betis előbb-utóbb elindul majd felfelé. Ezzel szemben a Valladolid viszonylag korán túltette magát Llorente távozásán és elég simán elverte az Atléticot emberhátrányban is. Sőt már az Espanyol ellen is csak Fortuna akadályozta meg a pontszerzésüket. Így aztán meglepően nagy a csapatok közötti kontraszt.

 

104 komment

Címkék: spanyol üveggömb la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr87672626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.20. 16:54:52

"A Villarreal manchesteri döntetlenje a tartalékos gárda miatt talán védhető" - puhulsz pancho, hiszen egy gólnélküli döntetlen az Old Traffordon óriási kudarc ám sárga tengeralattjárónál, csodálkozom , hogy nem inog Pellegrni padja :-D!.

Hogy el ne felejtsem, újabb Atleti győzelmet várok!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.20. 19:33:29

Hehe, ez zene volt füleimnek:

"Mert a Villarreal pofátlanul a tartalékgárdával állt ki az Old Traffordon, így jelezve, hogy helyén kezelik a Bajnokok Ligáját. (Biztosan továbbjutnak a csoportból.)"

:-))

Amúgy amikor a Villerreal három éve csoportelső lett, a MU pedig kiesett, akkor az egy kísértetiesen hasonló eredményeket hozó BL-csoportban történt. A 12 meccsen összesen volt vagy hat gól...

Azt nagyon sajnálnám, ha Guardiola karrierje rövid véget érne, mert szerintem ez a Barcelona (ami az akarást és a küzdőszellemet illeti) már most jobb, mint a tavalyi. Most jönne valami vénember edzőnek: abban nem látnék semmi fantáziát. Guardiolában látok.

Szóval, Sporting után Sporting, 3-1 után... 3-1?

rizla 2008.09.20. 20:33:27

hát az elég kevés indoklás a barca győzelmére, hogy "győzniük kell, különben..", ez érvényes kb másfél éve minden meccsre.
ennek ellenére én is barca-győzelmet tippelek, nem tudom miért. igazából nem tűnt sokkal hatékonyabbnak a csapat a lisszabon ellen, mint eddig, nem volt több ziccer, nem volt lényegesen több átütőerő, csupán sikerült találni egy gólt szögletből, majd ettől kicsit megnyugodva biztonságosan játszani egy kamubüntetőig, ami el is döntötte a meccset.

csöncsön: guardiolában van fantázia, de a kérdés nem az, hogy tehetséges-e, hanem az, hogy képes-e megnyerni a bajnokságot a barcának. ha a válasz nem, akkor a szurkolók szétszedik laportát is, meg őt is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.20. 20:52:55

@rizla:

Szerintem elég lenne a BL-győzelem is, hogy ne szedjék szét. :-)

Amúgy ezekben a meccsekben simán benne van a nagy győzelem (furcsa, hogy egy csapatnak egy Sporting Lisszabon elleni 3-1 után még magyarázkodnia kell), vagyis nem merész dolog Gijónra is Barca-győzelmet tippelni. Az lenne a furcsa (és szinte végzetszerű), ha ez a kapu előtti pánik (ami a Barcelonát tél óta jellemzi) örökké tartana.

rizla 2008.09.20. 21:00:46

nekem meg az lenne a furcsa, ha egy csapásra véget érne. a 3 gólos győzelem önbizalmat adhat, de a taktikán, a csapatjátékon érezhetően jelenlévő kisebb-nagyobb lukakat önmagában nem tömi be.

ugyanakkora esély van a múltkori szenvedésre, mint egy 2-3 gólos győzelemre.

ami gáz:
- nincs igazi vezér, irányító a pályán
- messi fejben eléggé fáradtnak tűnik, ennyi labdavesztést mint mostanában, én még nem láttam tőle, nagyon bután játszik. így is van persze több zseniális villanása, a sporting elleni 2. félidő pl már elég jó volt, de azért nincs ez rendben.

rizla 2008.09.20. 21:01:23

2 gólos győzelem volt csak, bocs

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.20. 21:17:33

Én meg pont azt érzem, hogy ha egyszer átszakad a gát, akkor jönnek a győzelmek, mert nem a csapatjátékkal van a baj: a helyzetek bőven megvannak.

Valahogy a 16-oson belül mintha mindenki megijedne, vagy nem tudom. Ha a lehetőségeknek csak a negyede góllá érik, most mindenki egy szárnyaló Barcelonáról beszélne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.20. 21:56:15

No, az Atlético hozta a szokásos hazai 4-0-t.

rizla 2008.09.20. 23:12:02

"mert nem a csapatjátékkal van a baj: a helyzetek bőven megvannak. "

te egy az egyben megkajáltad a jóindulatú PR-dumát, amit a szurkolók megnyugtatására küldtek.
nem olyan rémesen rossz a játék, de pl cruyff nem tudom kit akar átbaszni azzal, hogy évek óta nem játszott így csapat, de nagyon szomorú, hogy ez lett őbelőle. a numancia ellen igenis tragédia volt, mint tavaly bármikor, a racing ellen meg épp annyival jobb, hogy a meccs hazai pályán volt.
nincsenek ziccerek. a jó átlövések továbbra is hiányoznak. betömörülő védelem ellen továbbra is csak szenvedés. a végén mindig ellövi valaki, igen, de ha ez nem messi, aki épp eltolta 3 ember mellett, hogy kihagyja, akkor általában csak az, aki éppen megunta az adogatást.

szerintem is van esély rá, hogy beindul a barca, de hogy mitől ez az optimizmus, azt nem értem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.20. 23:44:22

A Vicente Calderonban idén már harmadszor került elő a 4-0-ás labda :-D! Valaki viszont szólhatna nekik, hogy ne játszanak a Romával egyidőben meccset.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.21. 12:45:47

"Valaki viszont szólhatna nekik, hogy ne játszanak a Romával egyidőben meccset." (popp)

Ennyire lemondtál már a Roma-Atlético BL-döntőről? ;-)

"igenis tragédia volt, mint tavaly bármikor" (rizla)

Tragédia volt az eredmény. De mezőnyben óriási fölényt dolgozott ki a Barcelona az összes eddigi meccsén, ellenfeleik összesen ha négyszer jutottak el a kapujukig. (Az más kérdés, hogy ezekből általában gól született, dehát ez törvényszerű.)

Igaz, hogy sokszor van szenvedés. De még a csúcsformában levő Chelsea sem nyom az első perctől a kilencvenedikig. Vagyis: az eredmény befolyásolja azt, amit a játék képéről gondolunk. A játék képe óriási Barca-fölényt mutat, az eredmény meg hiányzik. Ez az, aminek előbb-utóbb változnia KELL.

rizla 2008.09.21. 13:39:29

"De mezőnyben óriási fölényt dolgozott ki a Barcelona az összes eddigi meccsén, ellenfeleik összesen ha négyszer jutottak el a kapujukig."

téged nagyon könnyű etetni, meg altatni csöncsön. teljesen nyilvánvaló, hogy mezőnyfölényben játszik a barca, hasonlítsd már össze a keretét a numanciáéval. ez a minimum.

"A játék képe óriási Barca-fölényt mutat, az eredmény meg hiányzik. Ez az, aminek előbb-utóbb változnia KELL."

a játék képe 2 éve óriási barca-fölényt mutat, akármelyik meccset veszem elő. van pár kivétel (getafe, real madrid a barnabeuban), de általában 60% labdabirtoklás, és kétszerannyi kapuralövés a minimum. trófea: nulla.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.21. 14:05:17

Nem tudom, miért lenne ez "minimum". A mezőnyfölény kialakításához nagyon szervezett csapatjáték kell. Annak idején a "galaktikus" Real Madrid sokkal nagyobb nevű játékosokkal nem tudta ennyire uralni a pályát.

A labdajáratás az nem csak "úgy magától" megy, ha van egy-két jó játékos. Azt föl kell építeni. És ez sokkal nehezebb dolog, mint tíz méterről eltalálni a kaput. Szerintem ezért vagyok (én személy szerint) optimista.

rizla 2008.09.21. 15:59:30

savxybxy,éb.,

azért MINIMUM, mert erre a rijkaard-csapat a leggyengébb időszakában is képes volt, és elvileg őket kéne felülmúlni (nem a duplázás évét, hanem a gyenge időszakot). nem tudom ezt még hányszor és hogyan kéne leírnom. te ettől beájulsz, pedig amikor a madrid megverte a barcát a nou campban tavaly, akkor is kb 60-40 lehetett a posession..
azért ment el rijkaard, és lett új edző, hogy a hibákat kijavítva újra nyerjen a csapat. te viszont azt ünnepled, hogy egy pozitívum, ami eddig is megvolt, megvan továbbra is.

meg azért is minimum, mert ha egy papíron egy csapat sokkal gyengébb, azt meg KELL vernie a barcának (tehát kb a csapatok 99%-át), mégpedig mezőnyben, fölénnyel. egy bajnokcsapattól ez a minimális elvárás. vagy te nem bajnokcsapatot akarsz? persze úgy mindjárt más..

a labdabirtoklás az meg olyasmi, amiben a barca törvényszerűleg a legjobb. alapelvárás a klubnál, hogy minden játékos legyen technikás, és tapadjon hozzá a labda, az utánpótlásnevelés meg a kezdettől fogva erre helyezi a legnagyobb hangsúlyt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.21. 16:48:51

Most mondja a Sport1, hogy Vadócz kezdeni fog a Valencia ellen. Hajrá Krisztián!

rizla 2008.09.21. 18:43:02

jól játszott szerintem. előrefele visszafogottnak tűnt, a válogatottban többször kapcsolódik be a támadásokba. majd belejön.

halareaal 2008.09.21. 21:21:26

hm úgy látszik Guardiola jobban bízik a régi utánpótlás csapatában, mint a felnőttekben. ennyire azért nincs nagy baj, hogy ilyen ismeretlen fiatalokat állítson a kezdőbe.

a Real egész profi volt, a Santandert ilyen lazán verni idegenben nagy fegyvertény.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.21. 21:31:14

Szerintem se volt ez rossz bemutatkozásnak Vadócztól, mégiscsak a La Liga! Szóval, bravó Krisztián!

nasteey 2008.09.21. 22:03:55

Azért, mert játszik Sergi Busquets? Miért lenne ismeretlen? Mert egy évig dolgozott vele? Vagy csak szimplán Real-drukkerként furcsa, hogy az utánpótlásban is lehetnek tehetséges, nem túlhypolt, jó játékosok? :)

Mellesleg számomra is erős homály, hogy Touré miért került ki ennyire a körből... de ez majdcsak változik, nagyon az elején vagyunk még.

nasteey 2008.09.21. 22:06:05

Jah, és amit végülis akartam... tegnap páran a "csodájára jártak", az Arsenal 17-es szögletmutatójának idegenben. Félidőben már 12-nél tartunk... :)

rizla 2008.09.21. 22:50:11

a gyerekbetegségek maradtak, de most elsültek a lábak végre. hogy tényleg átszakadt-e a gát, majd kiderül jövő héten.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.21. 22:54:16

Na a Milan és a Barca egymással párhuzamosan mutatta meg jobbik arcát.

IronRock 2008.09.21. 23:12:18

Azért annak örülök, hogy a Real-nál nem volt akkora seggfej még Mijatovics sem, hogy De la Red-et elengedjék...ha Guti végképp alkalmatlan lesz a posztján (nincs már messze az se), itt a tökéletes utód. Van der Vaart-ot meg még mindig nem értem, mi a francnak kellett megvenni...igaz hogy nem játszik mostanában rosszul, de ezt a szintet De la Red is simán hozná...

Keelhaul 2008.09.21. 23:25:35

Na, kezd a Madridnak meleg lenni a pite. Sérült elvileg az első középpályás sor, így kellene hozni a meccseket. Kemény meló lesz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.21. 23:39:02

rizlának (még délutánra):

Nekem a Rijkaard-féle csapattal sem volt bajom, azon kívül, hogy a végére szétestek. Azért kellett az új edző, hogy lelki vérfrissülést hozzon el. Szerintem jó úton halad a Barca, és ezt a mai meccs is mutatta...

IronRock 2008.09.22. 00:23:02

Barca ugyanabban a helyzetben van kb. mint a Milan. A régi, sikert sikerre halmozó gárda kiöregedett/szar lett stb, szóval mind Ancelotti-nak, mind Guardiola-nak új csapatot kell építenie, ami az igazolásoktól függően nem megy könnyen, 1 szezon kell hozzá. Tehát türelem kellene, majd ha tavasszal is ilyen lesz a pcsata teljesítménye, lehet felelősségre vonni, addig meg hagyják őket dolgozni.

rizla 2008.09.22. 01:05:13

a barcának jóval kisebb problémái vannak, mint a milannak, ez egy teljesen szar párhuzam. a katalán kerettel ugyanis semmi gond, a védelemnek pl nem kell járókeret, és a 100 kilót sem súrolja senki a támadósorban.

rizla 2008.09.22. 01:09:36

csöncsön: "Nekem a Rijkaard-féle csapattal sem volt bajom" nekem úgy rémlik barca-szurkoló vagy. amennyiben igen, nem értem, hogy nem lehetett bajod azzal a mentalitással, ami a rijkaard-csapatot jellemezte. gyakorlatilag leadták a bajnokságot a madridnak. a kupát meg a getafének. csak úgy, mókából. azt azt követő évben meg a csapat egyik fele sztárkodott, a másik fele próbálta menteni a menthetőt, de a végére már ők is bénák lettek.

"Szerintem jó úton halad a Barca, és ezt a mai meccs is mutatta..."

a mai meccs IS? miért, még melyik meccs mutatta? az előszezon alapján bizakodó volt az általános hangnem, ami teljesen helyénvaló is volt, de az eddig játszott tétmeccsek bizony szarok voltak. nem, nem eredményekben.
de oké, azért már alakul, a mai meccsen pl volt két szögletgól is, ami döbbenetes újdonság a barcánál.

rizla 2008.09.22. 01:12:23

kicsit visszatérve erre a barca-milanra: szerintem a milan most tart ott, mint a barca tavaly. nem történtek radikális változások, max egy-két apró ráncfelvarrás, meg egy (kettő) sztárigazolás píárból a szurkolók nyugtatása végett.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.22. 10:16:16

ha a barca a többi, hasonlóan remek ellenfelét is tudta volna verni ugyanezzel a játékkal, elégedettek is lehetnénk, de még nem jelent semmit, hogy most kijött végre a lépés egy sokkal gyengébb csapat ellen. arra leszek kíváncsi, hogy komolyabb ellenfelek ellen mire lesznek képesek, nem elfelejtve persze, hogy a hasonló meccseket meg kivétel nélkül be kell húzni (lásd real)

shinigami 2008.09.22. 12:27:58

unnepeljuk meg h a barca sikeresen megverte a gijont aki a legnagyobb esellyel palyazik a tokutolso helyre
kivancsi leszek mi lesz a valencia, real, villareal, sevilla ellen...

halareaal 2008.09.22. 16:38:33

"Azért, mert játszik Sergi Busquets? Miért lenne ismeretlen? Mert egy évig dolgozott vele?

igen. Sergi ismeretlen, mostmár a tegnapi meccsen való bemutatkozása miatt ismerik néhányan, de amúgy max a Barca-drukkereknek lehetett ismerős. az egyik előző fordulóban úgy rémlik vmi Pedrito is pályára lépett, vagy az vkinek a beceneve? sztem furcsa, h európa elvileg egyik legerősebb csapatánál kezdőként juthat szóhoz egy bajnokin, ráadásul akkor amikor a csapat bajban van. de nem zavar, csak megjegyeztem.

"Vagy csak szimplán Real-drukkerként furcsa, hogy az utánpótlásban is lehetnek tehetséges, nem túlhypolt, jó játékosok? :)"

nem furcsa, főleg mivel a Realban legalább annyi ilyen van, mint a Barcában.

rizla 2008.09.22. 19:03:01

"nem furcsa, főleg mivel a Realban legalább annyi ilyen van, mint a Barcában."

csak aztán ezek valahogy mégsem kerülnek be az első csapatba soha.

halareaal 2008.09.22. 20:14:28

Casillas? Raul? Guti? De la Red? Torres? tegnap speciel 4en kezdők voltak. a Barcában se sokkal többen ragadnak meg az első csapatban, attól hogy most kétségbeesésükben a tinikhez nyúltak (már tavaly is Giovani+Krkic).

rizla 2008.09.22. 23:32:04

ja, guti a 129. felnőttszezonjában végre kezdő. de la red most valamilyen fura oknál fogva játszik (vagyis nem fura: sneijder kampó, robinho balra el), nem sokára úgysem fog. torres is meglepő számomra, nekem nem úgy rémlik, mintha állandó kezdő lenne, majd meglátjuk hova jut.
raúl meg nem is madrid nevelés.

azért úgy összességében nem érdemes összemérni a két klub utánpótlásnevelését minőségben, bár a barcáét máséval sem igazán lehet.

"a Barcában se sokkal többen ragadnak meg az első csapatban, attól hogy most kétségbeesésükben a tinikhez nyúltak"

csak a legjobbak, akik _állandó_ kezdők: xavi, iniesta, puyol, messi, valdes.
egyébként milyen kétségbeesés és milyen tiniK? guardiolán kívül senki se érti, miért busquets játszott touré helyett, más tinit pedig nem láttam a kezdőben, végképp nem kétségbeesésből.

szferi 2008.09.23. 09:42:10

Nem akarok kötözködni, de raul nem real nevelés, messi viszont barca nevelés, így egy kommentben ez kicsit sántít

2008.09.23. 11:27:27

Én sem akarok kötözködni, de egyikőtöknek sincs igaza :)
Raul 15évesen érkezett a realba, Messi 13 évesen a barcaba. Szerintem mind a 2 játékos tekinthető saját nevelésnek.
Puyol esete sokkal inkább érdekes mivel ő amikor érkezett a csapathoz idősebb volt, mint Fabregas amikor lelépett az arsenalba. Érdekes, hogy mind a 2-t szeretik a barcasok saját nevelésnek tekinteni, míg rault nem igazán akarják elismerni realosként. :)
Bár az is kérdés mikor beszélünk saját nevelésről, illetve mikor tekinthető egy klub nevelő egyesületnek?.

montipájton 2008.09.23. 11:47:31

Így van, ahogy Puyol Barca-nevelés, Raúl pont úgy a Realé. Nem tudom, miér tolyan nagy probléma ezt belátni, ettől még a Barca nevelőmunkája nem kérdőjeleződik meg.))

szferi 2008.09.23. 11:54:36

Én nem állítottam semmit egyikükről sem, csak a példa fonáksága tűnt fel :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.23. 16:08:21

@rizla:

Persze, szeretem a Barcát, meg drukkolok is nekik, de közel sem gondolom, hogy mindig mindent nekik kellene nyerniük. Annak idején, amikor "leadták" a bajnokságot a Madridnak, úgy látszott, hogy a Barcelona hosszú évekre egyeduralkodó lehet egész Európában, annyira kiemelkedtek a mezőnyből (sokkal jobban, mint a jelenlegi BL-győztes). Ez nekem nem is lett volna szimpatikus. Örültem, hogy más csapatok is fölnőttek a feladathoz, és képesek voltak legyőzni Dinhóékat. A Getafe-Barca 4-0-ás kupaelődöntőn például szinte nem is tudtam nem a kiscsapatnak szurkolni. Ennyit 2006/2007-ről.

Tavaly meg már tényleg előjöttek a problémák, a csapaton belüli széthúzás, és bár a bajnokság mindegyik szakaszában voltak jó meccsei a Barcának, meg voltak meccsek, amikor megmutatták azt is, mennyire tudnak még küzdeni, összességében annak a csapatnak már nem volt jövője. Ezzel együtt bármikor inkább őket néztem, mint pl. a MU-t vagy az Intert.

A mostani csapatban én benne látom az újabb aranykor lehetőségét. A keret abszolút adott hozzá, és motivációs gondok sem lehetnek. Az igen, hogy egy-egy meccset túlgörcsölnek; de szerintem, ahogy telik az idő, egyre kevesebbszer történik majd ilyen.

Arra is gondolok, hogyan kezdte a bajnokságot Capellóval az a Real Madrid, amelyikből aztán egy hihetetlenül küzdőképes csapat kovácsolódott össze, mely folyamatosan hátrányból fordította meg a mérkőzéseit. Ezt a bajnokságot sokkal jobban kezdte Guardiola, mint az akkorit Capello.

rizla 2008.09.23. 18:36:13

ok, tehát nem vagy barca-szurkoló. én valamiért azt hittem igen. akkor válaszolok így:

"Annak idején, amikor "leadták" a bajnokságot a Madridnak, úgy látszott, hogy a Barcelona hosszú évekre egyeduralkodó lehet egész Európában, annyira kiemelkedtek a mezőnyből (sokkal jobban, mint a jelenlegi BL-győztes). Ez nekem nem is lett volna szimpatikus. "

és az szimpatikus volt, hogy ahelyett, hogy történelmet írtak volna, igazából nem is nagyon próbálták? hogy még az utolsó percben is csak egy kicsit kellett volna jobban figyelni az espanol ellen, hogy meglegyen a bajnokság? hogy lusta disznók alakulata lett a huszadik század egyértelműen legjobb klubcsapatából?

"Örültem, hogy más csapatok is fölnőttek a feladathoz, és képesek voltak legyőzni Dinhóékat. A Getafe-Barca 4-0-ás kupaelődöntőn például szinte nem is tudtam nem a kiscsapatnak szurkolni."

mivan? nem is nőtt fel senki, sem a bajnokságot pontegyenlőséggel (!) az utolsó percekben megnyerő nagyot küzdő, de állati szerencsés madrid, sem a barcát a BL-ből kiejtő liverpool, akik ellen mindössze 15 percet fociztak a gránátvörös-kék urak a nou campban, és még kb 25öt az anfielden.
a getafe meg pláne nem. nem gondolhatod komolyan, hogy az a 4-0 egy reális meccs volt. hogy ha egy kicsit is akar focizni a barca, a getafének esélye sincs. ugyanis 3 gólos fórt kellett ledolgozni, ezek az idióták meg végignézték, sétálgatva, karbafont testtartással. nevetséges volt.
már bőven megvolt az ÖSSZES probléma.

"A mostani csapatban én benne látom az újabb aranykor lehetőségét. A keret abszolút adott hozzá, és motivációs gondok sem lehetnek."

szerintem egy deco, vagy ronaldinho típusú játékos hiányzik a keretből. nincs olyan középpályás aki EGYÉRTELMŰEN a kezébe venné a kormánykereket. iniesta, xavi nem ilyen típus. hleb ugyanolyan, mint előbbi kettő, csak zsoldos, és gyengébb. keita, touré elsősorban vízhordók, bár utóbbiból könnyen lehetne új vieira, ha nem a padon ücsörögne számomra ismeretlen okból. messinek sem fekszik a vezér-szerep.

egyébként én is sok fantáziát látok guardiolában, ezt nem vitattam, úgyhogy igazából az egész kommented nem értem. azt írtam, a játék igenis szar volt az első két meccsen, és még most is tele van lyukakkal. meg azt, hogy bajnokságot kell nyerni (egy nagycsapatnak igenis mindig mindent meg kell nyernie, amit csak tud, ez a célja, és ezt várják el az emberek). és hiába tűnik tehetségesnek pep, erre idén egyáltalán nem olyan nagy az esély, ha az első pár meccset nézem.
persze gyakori, hogy a későbbi bajnok lassabban pörög fel, a rajt-cél győzelem nehezebb.

rizla 2008.09.23. 18:38:02

*huszonegyedik század legjobb klubcsapata, bocs. a 20. századé cruyff barcája volt (legalábbis ezt mondják a vének)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.23. 18:57:34

"Lájtos" Barca-drukker vagyok, ha már meg kell határoznom magam.

Így utólag már szinte sajnálom is, hogy a XXI. század legjobb csapata nem tudott tényleg az lenni, de valahogy elkényelmesedtek. Nem a játékukkal volt baj, hanem a motivációval. Kicsit olyanok voltak, mint én: annyit nyertünk már, most kit érdekel még egy bajnokság?... :-)

Szerintem a jelen keretből Xavihoz áll legközelebb a vezér-szerep. A legrosszabb időszakban is benne volt a legtöbb spiritusz. (Hány gólt lőtt a 80. perc után? Meg lehet azt számolni?)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.23. 19:01:03

(Egyébként a spanyol válogatott is úgy nyert EB-t, hogy olyan igazi "vezére" nem volt. Ha már, akkor ott is Xavi...)

rizla 2008.09.23. 19:07:33

igen, de olyan csapat, mint a mostani spanyol válogatott ritka, mint a fehér holló. a 6 középpályás+támadó játékos gyakorlatilag teljesen egyenlő erősségű (sőt, ezek cseréi is majdnem), az összhang, a csapategység pedig perfekt volt. nem tudom, hogy létezhet-e ilyen klubcsapatban, amelyik bajnokságot is nyer.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.23. 19:09:12

"20. századé cruyff barcája volt (legalábbis ezt mondják a vének)" - az amelyiket Capello Milanja tönkrevert a '94-es Bl-döntőn. Egyébként a genyózást félretéve, nekem is nagyon bejött a Sztojcskov-Romario kettős. Bár azok közül a huszadik századi csapatok közül, amelyeket láttam, a Sacchi-féle Milan tetszett a legjobban: Galli-Tasotti, Baresi, Costacurta, Maldini - Donadoni, Ancelotti, Rijkard, Evani - Gullit, Van Basten.

Hogy a vének mit mondanak? Ha apámat kérdezném ő nyilván a Puskás-Bozsik-Kocsis-Czibor-féle Honvédot, vagy Puskás-Di Stefano-Kopa-féle Realt, esetleg a Herrera Interjét, vagy a még játékos Cruyff-féle Ajaxot említené, mások a Beckenbauer-féle Bayernt, a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján focizó 'Poolt, vagy a Platini-féle Juvét mondanák.

halareaal 2008.09.23. 20:08:19

"Nem akarok kötözködni, de raul nem real nevelés, messi viszont barca nevelés, így egy kommentben ez kicsit sántít"

ahogy erre már előttem is reagáltak, ez baromság.

"azért úgy összességében nem érdemes összemérni a két klub utánpótlásnevelését minőségben, bár a barcáét máséval sem igazán lehet."

miért ne lenne érdemes? mondtál 4-5 meghatározó alakot akik saját nevelések, mint ahogy énis. egyébként a la ligában szinte mindegyik csapatban van Real nevelés, attól hogy nem sztárolják annyira föl őket, mint pl Krkicet vagy Giovanit, ugyanúgy remek játékosok, elég csak Negredot v Portillot említeni, akik gyakorlatilag jelenlegi csapatuk legnagyobb sztárjai.

akár tetszik akár nem, nincs számottevő különbség a 2 klub között ilyen szempontból, csak egyszerűen a Real galaktikus imidzse miatt ezt nem hajlandók elismerni az emberek.

rizla 2008.09.23. 20:13:58

a világon meg szinte minden élcsapatban van barca nevelés : DDDDDDD
egyébként nézd meg mondjuk a spanyol válogatottat.

"akár tetszik akár nem, nincs számottevő különbség a 2 klub között ilyen szempontból"

ez egy kijelentés, indoklás nélkül. szerinted mondjuk de la red egy kategória fabregas-szal? vagy guti xavival?

rizla 2008.09.23. 20:16:05

mondjuk guti érdekes kérdés, tehetsége alapján a legnagyobbak közé tartozik, de amelyik játékos ilyen tehetséggel harminc felett futja az első értelmes szezonját állandó kezdőjátékosként, azzal azért gondok vannak.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.23. 20:22:13

"de amelyik játékos ilyen tehetséggel harminc felett futja az első értelmes szezonját állandó kezdőjátékosként, azzal azért gondok vannak." - azért ezt a gondot hívhatjuk klubhűségnek. Igazságtalan megfeledkezni arról, hogy Guti elvileg legjobb éveiben egy bizonyos Zinedine Zidane játszott a helyén.

halareaal 2008.09.23. 20:24:28

azért ez a "21. század legjobb klubcsapata" erős túlzás, elvégre csak 2 évig voltak toppon. a BLből pedig már 2006 ban sem emelkedtek ki, elég csak ara gondolni, hogy izzadtságszagú, bekkelős focival verték ki nagy nehezen a Benficát és a Milant is, mind2ben benne volt a vereség. aztán emberelőnyben is alig verték az Arsenalt.
nem vitás h óriási csapat volt, de ez túl durván hangzik, h a század legjobbja. sztem pl a 2002-2003as Real Madrid se volt rosszabb, ahol egy ideig azért nagy formában volt Zidane, Figo, Raul, R.Carlos majd amikor megjött, Ronaldo is. bár az kétségtelen h ők 2év alatt egy bajnoksággal kevesebbet nyertek.
és azért halkan megjegyezném, hogy a Barca fantasztikus 2 évében azis közrejátszott, h a spanyol bajnokság kb olyan "gyenge" volt mint tavaly, a Real a béka segge alatt volt, a többiek meg még ott sem.

halareaal 2008.09.23. 20:25:12

rizla:

és Casillas Valdessel?
bármelyik Barca játékos Raullal?:)

rizla 2008.09.23. 20:40:02

hát messiben kb 10szer akkora potenciál van, mint raúlban.
casillas valóban a real madrid csodája, ő a kivétel.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.23. 20:40:51

A klubcsapat, amelyik 3 BL döntőben egyenlő létszám mellett és rendes játékidőben nem volt képes betalálni a hálóba:)

rizla 2008.09.23. 20:45:14

"azért halkan megjegyezném, hogy a Barca fantasztikus 2 évében azis közrejátszott, h a spanyol bajnokság kb olyan "gyenge" volt mint tavaly, a Real a béka segge alatt volt, a többiek meg még ott sem."

és akkor a mostani real "fantasztikus" 2 évéről mit gondolsz?
a 20. század klubcsapata valóban eldönthetetlen, de a 21. egyelőre 10 évből sem áll, úgyhogy ezért bátorkodtam ezt írni. tény, a galaktikus madrid is emlékezetes volt, de azért ott egy csúcson lévő zidane lett megvéve, ami nem akkora durranás, mint egy csiszolatlan gyémánt ronaldinho köré felépíteni a nullából a mágiát.

rizla 2008.09.23. 20:46:20

pancho: igazából képes volt, csak a bíró érthetetlen módon nem adott előnyszabályt

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.23. 20:50:46

azért az utóbbi hat Barca által játszott BL elődöntő mérkőzésen volt kettő is, amin a támadófoci diadalmenetét láthattuk:)

halareaal 2008.09.23. 21:04:14

"és akkor a mostani real "fantasztikus" 2 évéről mit gondolsz?"

természetesen az akkori Barca sokkal jobb volt, mint a tavalyi Real. ezt nemis vitatom, de attól még igaz, hogy a Barca akkori riválisai ugyanolyan szarok voltak, mint az elmúlt 2 évben a Real ellenfelei. persze főrészt a Barca érdeme h kiemelkedett (sőt, mint haogy már többször írtam, a Real sem csak azért bajnok 2 éve, mert a többiek szarok), de azért ebben az időszakban a Barca a BLben messze nem tudott olyan meccseket játszani mint pl a bernabeu beli 0-3 (:()


"hát messiben kb 10szer akkora potenciál van, mint raúlban."

valószínű Messinek lesz 1-2 olyan szezonja életében, amilyen Raulnak sohasem volt. ez főleg abból adódik hogy 2 teljesen különböző stílusú és típusú focista. ha az egész pályafutást nézzük, akkor viszont 10x annyit nem is lehet elérni, mint Raul. sztem már azis óriási szó lenne Messitől, ha olyan eredményeket és rekordokat tudna magáénak mint Raul, illetve olyan ikonná tudna válni.
egyébként így a kommenteket olvasva mindig eszembe jut, hogy Raul Madridon kívül a világ egyik legalulértékeltebb játékosa, még úgyis hogy általában mindeki tiszteli és elismeri.

rizla 2008.09.23. 21:50:40

"de azért ebben az időszakban a Barca a BLben messze nem tudott olyan meccseket játszani"

bazmeg, a barca veretlenül nyert BL-t, és te szerinted ez mégsem elég jó, mert nem aláztak minden meccsen 3 góllal, mint a realt. először is meg kellett verni az akkori időszak másik legjobb csapatát, a chelsea-t, és azért a milan is baromi erős volt. szóval egyszerűen nem értem mit akarsz bebizonyítani. a barca játszotta a legtámadóbb focit az arsenal mellett, lőtte a legtöbb gólt, stb.

"ha az egész pályafutást nézzük, akkor viszont 10x annyit nem is lehet elérni, mint Raul"

10szer annyit nem, de pl messi már most volt bl-győztes, és spanyol bajnok, sőt, aranylabda második, raúl meg az például nem volt soha, ha jól tudom, szóval egyénileg már most nem rosszabb az eredménysora.

szferi 2008.09.23. 22:19:23

"egyénileg már most nem rosszabb az eredménysora"

Ez kurvára nevetséges. negyedannyi címet nem nyert, negyedannyi gólt nem lőtt.

szferi 2008.09.23. 22:21:58

Ja, és nem is fog.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.23. 22:45:44

Azér traúl és Messi pályafutása között vannak lényeges különbségek. Raúl egy viszonylag gyenge csapatból indult és elég csekély felelősséggel játszhatott. Messinek egy zeniten túljutott gárdában kellene bizonyítania, úgy, hogy mindenki tőle várja a megváltást.

Láttam jó sok mérkőzést, amelyen a Barcelona és a Chelsea játszott, valószínűleg amikor a katalánok BL győzelme évében játszottak egymással, abból nem vezetnék le sok mindent. Nyertek idegenben 2-1-re, amit nagyjából még legalább egy tucat csapat megcsinált volna 60 perc emberelőnyben.

rizla 2008.09.24. 01:21:04

szferi: "Ja, és nem is fog." érv? ja az nem kell. hinnék neked azok nélkül is, ha nem röhögnék még mindig azon, hogy szerinted a svédek simán lenyomják a tökéletesen béna oroszokat, és továbbjutnak a csoportból.

rizla 2008.09.24. 01:28:09

"valószínűleg amikor a katalánok BL győzelme évében játszottak egymással, abból nem vezetnék le sok mindent. Nyertek idegenben 2-1-re, amit nagyjából még legalább egy tucat csapat megcsinált volna 60 perc emberelőnyben."

ahhoz képest egyetlen csapat sem volt képes győzni a stamford bridge-en évek óta a barcát kivéve. ezt az emberelőny dumát nem értem. talán a barca nem kellett hozzá, hogy emberelőnybe kerüljön, ezt csak úgy sorsolják, vagy mi?

szferi 2008.09.24. 07:30:51

rizla: az volt a provokáció :) Svédek, oroszok kapcsán, aki várhidit istenítette, az most nézzen magába és kussoljon.

szferi 2008.09.24. 07:42:08

+1: "egyénileg már most nem rosszabb az eredménysora" ha már az érveléssel jössz, ezt indokold meg kérlek. Amit én írtam - érvek nélkül - az még igaz lehet, amit te, az már most egy irtózatos hülyeség. ennyi a különbség.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.24. 07:48:39

Kétségtelen, hogy a Chelsea ellen tökéletesen alkalmazzák a kiállításra való rájátszást. Még hogy Valdés nem világklasszis:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.24. 11:57:13

Most teljesen egyetértek rizlával:

"a barca veretlenül nyert BL-t, és te szerinted ez mégsem elég jó, mert nem aláztak minden meccsen 3 góllal, mint a realt"

Az a Barcelona szerintem egyértelműen ennek az évtizednek a legjobb csapata volt Európában.

Már a puszta eredménysor is olyan, amelyik mellé nem állítható másik:

Panathinaikosz 5-0, 0-0
Werder Bremen 3-1, 2-0
Udinese 4-1, 2-0
Chelsea 1-1, 2-1
Benfica 2-0, 0-0
Milan 0-0, 1-0
Arsenal 2-1

Összesen: 13 mérk. 9 gy. 4 d. 0 v. 24-5 31 pont

Tegyük gyorsan hozzá, hogy a lehető legnehezebb ágra kerültek, az összes komoly ellenfél az útjukba állt. A Chelsea és Milan ellen az első meccset idegenben (!) megnyerték, így a visszavágó barcelonai döntetlenjei már biztonságiaknak tekinthetők.

Az meg, hogy emberelőnyben játszhattak, szerintem is nevetséges kifogás. Mindkét kiállítás, a londoni és a párizsi is, teljesen jogos volt.

Az meg, hogy egy döntő hogyan alakul, nagyban függ attól is, milyen stílusban lép pályára az ellenfél. A Real Madridnak ilyen szempontból szerencséje volt (a Valencia és a Leverkusen is a támadófocijáról volt híres), a Barcelonának meg nem (az Arsenal nyilván nem akart kitámadni emberhátrányban, előtte meg olasz csapatokkal játszott döntőt). Ebbe belekötni hülyeség.

Meg azzal sem értek egyet, hogy "béka segge alatt" volt a bajnokság. Legalábbis elég magas béka lehetett az, amelynek segge pl. 2006-ban két BL-elődöntős (!) csapatot jelentett... :-)

rizla 2008.09.24. 13:12:19

szferi: "ha már az érveléssel jössz, ezt indokold meg kérlek."

jó. messi már most rendelkezik az összes fontos kupával, amivel raúl is (bajnoki serleg, BL-cím), aranylabda szavazáson második volt (raúlnak is ez a csúcs, csak neki már biztosan ez is marad), viszont most nyert pl egy olimpiát (amivel válogatott szinten máris sikeresebb - raúl semmit sem nyert a spanyolokkal).
nem lőtt még annyi gólt, és "kilóra" valóban nincs annyi címe, dehát van köztük 10 év, úgyhogy ha komolyan vesszük ezt az alapból hülye összehasonlítást, akkor sem hiszem, hogy messi olyan rosszul jönne ki belőle.

rizla 2008.09.24. 13:15:20

pancho: "Kétségtelen, hogy a Chelsea ellen tökéletesen alkalmazzák a kiállításra való rájátszást. Még hogy Valdés nem világklasszis:)"

milyen valdes? messiről állították ki bolaruzt. úgy is mondhatnánk, hogy messi zsenijének köszönhetően. igen, messi biztosan színészkedett a fetrengésnél, ettől függetlenül a holland vadállat úgy gázolta el, mint egy gőzmozdony, miután messi jó szokásához híven eldugta a labdát.
egyébként az egész meccsen lenyűgözően játszott, 19 évesen a világ második legerősebb csapata ellen egyszerűen kilógott a mezőnyből felfele.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.24. 13:24:15

Nekem rémlik valami Drogba kiállítás is.

szferi 2008.09.24. 13:34:04

Rizla: eredménysort írtál, azt pedig "kilóra" mérik. Messi még nagyon messze van attól, amit raúl már elért. Potenciálja van hozzá, az kétségtelen, de nem hiszem hogy összejön neki ennyi cím - ez a legtehetségesebbek közül sem sikerül mindenkinek. Plusz klubot kellene váltania hozzá :):):)

csöncsön, felsorolod egy év eredményeit, és kideríted belőle, hogy melyik az évtized csapata. ugye ezt nem gondolod komolyan?

United82 2008.09.24. 13:34:38

(ebben az évtizedben más csapat is nyert veretlenül BL-t,.tavaly a MU

roma 1-0,1-1
kiev 4-1,4-2
sporting 2-1,1-0
lyon 1-0,1-1
roma 1-0,2-0
barca 1-0,0-0
chelsea 1-1

13m 9gy 4d 0v 20- 7)

Nem tagadom jó kis csapat volt az a barca, de hogy egyértelműen az évtized csapata,erősen vitatkozom ezzel.
És ha most azzal jössz h a United milyen szar meccseket játszott az egyenes kiesésben nézd meg a barca azon meccseinek eredményeit..8-3as gólarány..Unitedé 7-2...nem nagy különbség)

kroos 2008.09.24. 13:36:40

Pedig azzal jövünk.A camp nou-ban elkövetett büntény már-már rangersi magaságogba emelkedett.

szferi 2008.09.24. 13:47:47

Ha bűntényekre vágysz, kukkants be néha az allianz arénába is.

szferi 2008.09.24. 13:48:36

Különben pont ezt akartam írni, tavaly a MU is veretlenül nyerte a BL-t, 31 ponttal

United82 2008.09.24. 13:48:38

2000-2003 Real
2003-2004 Arsenal
2004-2007 Milan
2005-2007 Chelsea
2002-2003 United
2007-2008 United
2005-2007 Barcelona

ha már meg kéne nevezni az évtized legjobb csapatait én ezeket mondanám sorrend nélkül, és ezek közül a 2000-es években a United és a Barca nyert bajnokságot és BL-t ugyanazon évben(tudom a porto is de a portugál bajnokságot ne hasonlítsuk össze az angollal és spanyollal)

United82 2008.09.24. 13:57:54

ja tényleg a 2001-es, igaz?
az a 99-2001 közötti csapat is ide való ebbe a sorba, elnézést h kimaradtak:)

rizla 2008.09.24. 14:31:22

nem a gólkülönbség a lényeg, hanem hogy abban a barcában volt mágia, ebben a mostani MU-ban meg csak kevés. robotfoci.

rizla 2008.09.24. 14:32:38

szferi: "eredménysort írtál, azt pedig "kilóra" mérik."

jó bazmeg, nyilvánvaló, hogy egy 21 éves még nem nyerhetett annyiszor, de nem ez a lényeg. ha egy BL-győztest mérsz egy BL-t nem nyerőhöz, az óriási különbség, de az, hogy valaki egyszeres, vagy kétszeres, már nem számít olyan sokat.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.24. 14:37:40

A Manchester esetében az volt a bűntény tavayl, hogy ők önként választották a szar focit, amikor talán lett volna más lehetőségük is.

Viszont a Barcának nem sok választási lehetősége volt. Győzelmük évében például a Milan és a Chelsea ellenében kihozták a maximumot magukból.

kroos 2008.09.24. 14:43:54

Shearer meg Berkamp meg Baggio is elég jó csatátok voltak,mégse nyertek Bl-t.Ugy hogy a Rault ezalapján megitélni nem vall okos dologra.

rizla 2008.09.24. 14:45:39

miért, a barca talán szar focit játszott? defenzívebb taktikát választottak, mint a bajnokságban, ez igaz, de 1-1 és 1-1 között is óriási különbségek lehetnek. a 0-0 a benfica ellen pl tipikusan az a meccs volt, amikor semmi sem ment be. a chelsea ellen meg a nou campban ronaldinho lőtt egy olyan gólt, ami c. ronaldonak max egy wigan ellen menne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.24. 16:03:37

@Rooney82:

Az egész sorozat 13 meccsén a MU összesen négyszer (!) lőtt egynél több gólt, ebből kétszer a BL valaha volt leggyengébb védelmének.

Összehasonlításképp: a Barcelona egyedül a Milannak nem tudott egyik meccsen sem minimum két gólt lőni.

Vagyis már az eredmények is (ha kicsit beléjük megyünk) különbséget mutatnak. A játék meg... :-)

Szerintem az évtized csapatánál csak olyan jöhet szóba, amelyik legalább egy BL-t megnyert. Vagyis az Arsenal-típusú alakulatok idehozását nem is tudom értelmezni.

Szerintem is remek csapat a Villarreal. :-)

halareaal 2008.09.24. 16:34:29

"szóval egyszerűen nem értem mit akarsz bebizonyítani. a barca játszotta a legtámadóbb focit az arsenal mellett, lőtte a legtöbb gólt, stb."

azt, hogy amellett h a Barca volt abban az évben a legjobb csapat, egyáltalán nem magasodott annyira a BL mezőnye fölé, hogy az alapján az évtized csapata legyenek. elég csak arra gondolni, milyen szoros volt az útjuk a negyeddöntőtől. és ugye eleve csak egy évről beszélünk, mert előtte és utánna a 8addöntő volt a végállomás.
a Real Madrid BL győzelme legalább annyira látványos és egyértelmű volt, mint a Barcáé, még akkoris, ha a tartalékok kikaptak egy csoportmeccsen Moszkvában, és ha az akkor nagyon erős Bayern nagy nehezen az utsó percekben fordított ellenük a negyeddöntőben. ráadásul az a csapat a játék látványosságát tekintve sem maradt el a Barcától, sőt a BLben jobb meccseket produkáltak (igaz ehhez az ellenfelek is kellettek)
egyébként 2000-2003ban 2 BL 2 la liga, úgy hogy minden évre jutott vmi, igaz az átigazolások miatt ez nem tekintheő egy csapatnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.24. 16:45:50

Mondjuk a 2002-es Real Madrid tényleg vitaalap.

De a 2006-os Barcelonában egy józsefattilányival több poézis volt.

halareaal 2008.09.24. 16:46:21

"sőt, aranylabda második, raúl meg az például nem volt soha"

írtam is, hogy az egyik legalulértékeltebb játékos, ha Owen, Sevcsenko, Figo vagy Nedved aranylabdát kaphatott, neki már 3at is adhattak volna.

"raúl semmit sem nyert a spanyolokkal)."

Raul spanyol válogatottsági csúcstartó és gólrekorder.

"Raúl egy viszonylag gyenge csapatból indult és elég csekély felelősséggel játszhatott. Messinek egy zeniten túljutott gárdában kellene bizonyítania, úgy, hogy mindenki tőle várja a megváltást"

ez igaz, de akkor azt se hallgassuk el, hogy Raul akkor is csapata ikonja és egyik legjobbja tudott maradni, amikor gyakorlatilag minden évben elhozták a csapatba a világ éppen legjobb támadójátékosát. arról nemis beszélve, hogy pl tavaly, öregen, gyengébb társakkal, a liga lassan egyik leglassabb játékosaként is több gólt rúgott, mint bármelyik Barca-játékos.

ha meg az egyéni eredményekről beszélünk, akkor ne csak az aranylabdát vegyük elő, hanem pl a gólkirályi címeket, gólrekordokat is. őszintén meg lennék lepve, ha Messi pályafutása végén elmondhatná magáról, hogy minden idők legeredményesebb argentin játékosa, és a la liga történetének top10 góllövője közt lenne. (ha Raul esetleg még produkálna, 1 v 2 olyan szezont, mint tavaly, vagy ő lőné a tiziket, akár top5ben is simán lehetne.)

halareaal 2008.09.24. 16:50:10

bár senki nem tehet róla, és ez nem a focitudáshoz kapcsolódik, azt még hozzátenném, hogy olyan pályafutást, mint Raulé (sajnos) eleve nem nagyon futhat be egy olyan sérülékeny játékos, mint Messi.

rizla 2008.09.24. 17:16:14

azóta utánanéztem, volt aranylabda-második raúl. egyébként messi nem egy poszt raúllal, úgyhogy ezeket a gólrekordokat felhozni elég vicces. megkérdezted ki az, aki egy lapon emlegethető raúllal, én meg bedobtam messit. ezen vitatni nem sok mindent van.
ahogy azon sem, hogy a ronaldinho-féle barcelonára többen fognak emlékezni 10 év múlva, mint mondjuk a tavalyi milanra. vagy ami még fontosabb: többen fognak jó érzésekkel emlékezni. az nem vitás, hogy az nyert, akinek nyernie kellett, és az volt a világ legjobbja, aki valóban az volt. és a fociban ez az egyik legjobb, az univerzum igazságának kinyilatkoztatása bír lenni.

halareaal 2008.09.24. 17:16:33

"Meg azzal sem értek egyet, hogy "béka segge alatt" volt a bajnokság. Legalábbis elég magas béka lehetett az, amelynek segge pl. 2006-ban két BL-elődöntős (!) csapatot jelentett... :-) "

ez azért nem jó ellenérv, mert abból a kettőből az egyik maga a Barca volt, a másik pedig az a Villarreal, amelyik abban az évben a bajnokságban a 9-10. helyen zárt. akkor a Barca riválisai a bajnoksában nem teljesítettek jobban, mint mondjuk tavaly a Real fő ellenfelei, sztem ez tény.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.24. 17:20:06

Pontosan mit is játszott Raúl a Suker, Mijatovics és a Morientes, Anelka pár mögött?

halareaal 2008.09.24. 17:25:20

"egyébként messi nem egy poszt raúllal, úgyhogy ezeket a gólrekordokat felhozni elég vicces."

akkor mit hozzak fel? kijelented h Messi 10x olyan jó lesz, mint Raul, mindezt úgy, hogy Raul a posztján a legnagyobbak közt van. de ha figyelembe veszem a posztokat, sztem ha Messi éveken át fantasztikus játékot nyújt, sok gólpasszt ad, címeket és 3 aranylabdát nyer, akkor gólok nélkül is olyan nagy lesz mint Raul, vagy még nagyobb. egyébként Messi is támadó, nem középcsatár, de csatár akinek első számú feladata a helyzetek kialakítása és a góllövés. amúgy pedig Raul is játszott amolyan támadó középpályást a csatárok mögött, nemis 1x.

Messi és Raul annyiban nem összehasonlíthatóak, hogy egyik pályafutása elején van, másik meg a végén. most úgy tűnik, egy kaliberű a 2 játékos, de ha Messi 1-2 év múlva elfásul, akkor nem lesznek azok.

rizla 2008.09.24. 17:30:36

"kijelented h Messi 10x olyan jó lesz, mint Raul,"

????
hol jelentettem ki ilyet? idéznéd?

"most úgy tűnik, egy kaliberű a 2 játékos, de ha Messi 1-2 év múlva elfásul, akkor nem lesznek azok. "

miért ne lennének azok? raúl meg 3-4 évre elfásult. igazából most is baromira el van fásulva, a madrid szurkolók egybehangzó véleménye szerint a padon kéne csücsülnie.
messi óriási kaliberű játékos, szikrázik a tehetségtől, és bizonyított már, címekkel is. már nem egyszerű tehetség, hanem napjaink egyik legjobb játékosa. nem értem miért ne érdemelte volna már ki, hogy raúllal egy lapon emlegessük.

szferi 2008.09.24. 17:39:43

Majd ha nem csak 2, de 5-6 évig a világ szűken vett élvonalába fog tartozni, akkor kiérdemli. Mit nem lehet ezen felfogni?

szferi 2008.09.24. 17:43:00

"és bizonyított már" - na itt a hiba. nem bizonyított. Seedorf bizonyított, Raul bizonyított, van der Saar meg Giggs is bizonyított, messi meg nem. Nála Aimar is többet bizonyított már, pedig őt nem illik a világ legjobbjai közé sorolni.

halareaal 2008.09.24. 17:59:12

"hát messiben kb 10szer akkora potenciál van, mint raúlban." ezt mondtad, ez nálam azt jelenti, hogy ha minden jól megy, és Messi kihozza magából a maxot, 10x olyan jó lesz mint Raul. most lehet itt a szavakkal játszani, de sztem te is így értetted, bár gondolom ezt a 10xeres szorzót direkt eltúloztad.

Raul azért nem fásult 3-4 éve, egyszerűen a végéhez ért (vagy legalábbis majdnem) a pályafutása. most így hirtelen egy játékos sem jut eszembe, aki 30on felül is ugyanolyan vagy magasabb szinten teljesített volna, mint fiatalon. természetesen azok közül, akik már nagyon fiatalon topjátékosok voltak, tehát mondjuk Tonit ne hozzuk fel.
Raul amúgyis csak annyira fásult, ha mégis elfogadjuk ezt, hogy egy bajnokcsapat állandó kezdőjeként 17 gólt rúgjon. énis örülnék, ha végre kikerülne már a kezdőből, mert már nem tudja hozni azt a szintet, ami egy Real-csatártól kéne (a mércét egyébként pont ő rakta magasra ugye), de attól még büszkén emlékezhet majd ezekre az évekre is ha visszavonult.
süti beállítások módosítása