Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

I. NST interjú - Raphael Honigstein

2008.09.04. 02:28 heinrich

A szurkoló már csak olyan, hogy a labdarúgást érintő kérdésekben hatalmas fenntartásokkal kezel minden, az övével nem egyező véleményt. Raphael Honigstein azok közé a nemzetközileg is elismert szakírók közé tartozik, akinek munkáit csak a legnagyobb áhítattal forgatjuk, olvassuk. Raphael tizenöt éve él Londonban, mint a Süddeutsche Zeitung kiküldött tudósítója, de ha már ott volt, egyben Bundesliga szakíróvá is lett a The Guardiannél. Jó néhány csatornánál szerepel szakértőként (Sky TV, Setanta Sport, Setanta Sport News) és részt vesz a talkSport rádióadás szerkesztésében is. Közismert fociguru, száraz humora szinte védjegyévé vált. Hátunk mögött az NST minden komolyságával kerestük meg, és legnagyobb megtiszteltetésünkre azonnal felkarolta ügyünk. Az NST büszkén mutatja be első interjúját, melyet remélhetőleg számos másik követ majd, hiszen igen belelkesedtünk.

Nou San Trafford: Mit gondolsz, mikor kerül eltörlésre a Bundesligában mai napig érvényben lévő 51%-os tulajdonjogi korlátozás?

Raphael Honigstein: Mikor a Hoffenheim végleg elfoglalja a helyét a nagyok között, valószínűleg a korlátozás is megszűnik majd, szerintem erre öt éven belül sor kerülhet. Természetes, hogy más klubok is szeretnék majd megőrizni a versenyképességüket, és támogatják az ügyet - előbb utóbb átpasszírozzák, hogy további befektetőkkel erősíthessék meg a klubot.

NST: Egyetértesz a folyamattal?
RH: Vegyes érzéseim vannak. A demokratikus klub modellnek sok előnye van, megőrzi a felelősségteljes, átlátható működést. Biztosítja, hogy a pénz nem kerül ki a klubok kasszájából osztalék formájában, még a tőzsdén jegyzett klubok esetében sem. Szeretném, ha a Bundesliga továbbra is saját erőforrásaira támaszkodna, és átlátható, szisztematikus munkával épülne fel, mint a Bayern, Schalke, Bremen, vagy a Hamburg, ahogy eddig is történt.
 
NST: Mi lehet a várható következmény?
RH: Leegyszerűsítve, a profi labdarúgás arról szól, hogy ki tud több pénzt befektetni, ami természetesen vonzza a játékosokat is. Ha, tegyük fel, az Adidas a jelenlegi 10%-os részesedését 60%-ra emelné egy 1 milliárd eurós tőkeinjekcióval, nem hiszem, hogy túl sok Bayern drukker bánná. 
 
NST: A ‘Magath-kísérlet’ – az új klubmodell megjelenése a fejlődés szükséges velejárója, vagy ez csak a Wolfsburg különcködése?

RH: Véleményem szerint nem törvényszerű, de nem is hóbort. A Wolfsburgnál sem a technikai igazgatók, sem az edzők nem hozták a tulajdonosok minőségi elvárásait. Az, hogy most a teljes működés egy ember kezében összpontosul, szerintem egy kicsit kétségbeesett lépés a részükről, de csak kiszámított kockázatot vállaltak vele. Magath már a Stuttgartnál is bebizonyította, hogy tudja kezelni a hatalommal járó felelősséget. Mindazonáltal nem hinném, hogy ez lenne a jövő útja, én a megosztott felelősségben és a rendelkezésre álló erőforrások hatékony megosztásában hiszek. A Bundesligában/kontinensen használt edző+technikai igazgató felállás alapjában véve jól működik, és így megelőzhető a George Graham-féle érdekellentétek kialakulása, amire Angliában rendszeresen akad példa. Lehetnek belső ellentétek, ‘politikai’ játszmák, de a klub érdeke azt kívánja, hogy a hatalom ne összpontosuljon egy kézben. Ráadásul, ne felejtsük el, hogy a Magath-típusú diktátorok kirúgása hatalmas terhet ró a klubra, hiszen új játékosokra, stábra van szükség, mindent a nulláról kell kezdeni.
 
NST: Manapság a 4-2-3-1 játékrendszer nevezhető – szándékos szóhasználattal – a legdivatosabbnak. A játékrendszerek fejlődését tekintve, mit jósolsz a közeljövőre? Ha feltételezzük, hogy a történelem ciklikussága a sportpályákon is jelentkezik majd, láthatunk újra 3-4 csatárt a kezdőcsapatokban?

RH: Az egy csatáros rendszer a futball legelső taktikai hadrendjét – mindenki csatár, kivéve egy védőt – állítja fejtetőre. Egy-két évvel ezelőtt, még semmiféle ismétlődést nem lehetett tapasztalni, a csapatok minden generációval egyre defenzívebben játszanak, a felállást tekintve mindenképp.

Meg lennék lepve, ha a négy védős rendszer a közeljövőben megváltozna, egyszerűen ez a leghatékonyabb, legkiegyensúlyozottabb módja a terület leszűkítésének. Ettől eltekintve viszont a dolgok nagyon is képlékenyek. Ha megnézzük pl.: a Manchestert, azt is mondhatjuk, hogy a tavalyi szezont négy támadóval, de középcsatár nélkül játszották le, vagyis 4-2-4-0 rendszerben, ha úgy tetszik. Azt gondolom, ez a trend lesz megfigyelhető a jövőben is. Több Christiano Ronaldóhoz hasonló támadó-középpályás lesz a pályákon, aki képes feltolódni a csatársorba is, de inkább a középpályáról, lendületből érkezik a védelemre. A klasszikus középcsatár szerepköre egyre inkább el fog tűnni.

NST: Lehet, hogy csak én vagyok így ezzel, de az utolsó ember, aki nyíltan hallottam beszélni a doppingról, az Toni Schumacher volt. Mit gondolsz, mennyire van jelen a dopping a nemzetközi labdarúgásban?

RH: Bizonyára előfordul, de klubszinten még épp a legális határok között mozog. Gondoljunk csak a Juve esetére a fájdalomcsillapítókkal és az anti-depresszánsokkal, vagy a Chelsea-nél is használt vér-manipulációra, mely a játékosok (pl.: Arjen Robben) felépülését gyorsította. Biztos vagyok benne, hogy a dopping perifériáján mozgó szerek a ‘70-es évek óta jelen vannak a labdarúgásban. 

NST: Fenntartható fejlődés vs. Premier League. 

RH: Szinte hihetetlen, de a különböző marketing szakértők azt mondják, a futballal kapcsolatos jogok értéke – különösen a Premier League-ben – még messze van a piaci érték maximalizálásától. A futball, mint termék, egyszerűen  minden mást lesöpör a kínálati palettáról, természetszerű, hogy a kereskedelmi és reklámjogok értéke is csak növekedni fog. Különösen, ha és amikor, a klubok képesek lesznek önállóan, élőben közvetíteni a meccseiket az Interneten keresztül a milliónyi ázsiai rajongó számára, meccsenként mondjuk egy dollárért. Ezek szinte beláthatatlan távlatok.

NST: Raphael, te belülről ismered a Bundesligát és a Premier League-t is. Király Gábor 7 éven keresztül volt a Hertha egyik meghatározó pillére. Egy 1-1-es, Milan elleni BL meccs után Karl-Heinz Rummenigge élő adásban nyilatkozta, hogy Király a vonalon jobb kapus, mint Oliver Kahn. Gábor később Angliába igazolt, és első évében Petr Cech mögött a második helyen végzett a kapusok rangsorában.

Most a Burnley-ben véd. A FourFourTwo szezon előtti különkiadásában a csapat egyik szurkolója őt nevezte meg, mint a játékos, akitől a klubnak meg kellene szabadulni. Miért nem tudott Király Gábor befutni a Premier League-ben?

RH: Alapjában véve Király nagyszerű kapus, különösen, ha átlövésekről van szó. De Angliában, elsősorban az alsóbb osztályokban, sokkal fontosabb feladat, hogy a kapus jól kezelje a beadásokat, és uralja a teljes tizenhatost. Szerintem sem elég erős, sem elég atletikus nem volt a feladathoz. A mackónadrág szintén nem volt szerencsés, olykor úgy tűnt, esőben erősen lehúzza...

NST: Egyre több magyar játszik Németországban és Angliában. Van valaki, akinek külön is követed a pályáját?

RH: Gera a szezon egyik legjobb átigazolásának tűnik, szeretnék szép dolgokat látni tőle az idén. Rajta kívül Hajnal pályafutása érdekes külön is számomra a magyarok közül.   

NST: Megtörhet-e a négy nagy uralma a Premier League-ben?

RH: Szerintem igen. A City nagyon erős lesz, és a Spurs is csak hajszállal van lemaradva.

NST: Mi motivál elsősorban az írásban, blogolásban?

RH:Az ember szereti megosztani a gondolatait, ütköztetni a véleményét másokkal. Hatalmas kiváltság és egyben nagy megtiszteltetés számomra, hogy ezt óriási média-vállalatok segítségével tehetem.
 
NST: Ha egy mottót kellene adnod a futballnak, mi lenne az? Szerinted mi a játék magja, lényege?

RH: Uhh, ez nehéz. Talán “Winning with Integrity” ~ Játssz tisztán, nyerj stílusosan.

NST: Nemrég olvastam, hogy Ben Welsch (FourFourTwo) részt vett a Swindon felkészülési tréningjein, sőt, a Steaua ellen be is állt néhány percre. Ha neked is lenne rá lehetőséged, melyik csapatban játszanál, és kit próbálnál meg felbőrözni?

RH: A keresztszalagom háromszor is elszakadt, ezért 2002 óta nem játszom, bár gyakran ábrándozok róla. A mez nem számít, csak David Beckham belelépjen egy kötőbe…

Raphael, köszönjük szépen.

2008. 08. 31.


Az interjú eredeti, angol változatát a későbbiekben fogjuk közzétenni.

229 komment

Címkék: interjú bundesliga h szakértelem premier league

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr92647504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drani 2008.09.04. 08:13:12

"A mez nem számít, csak David Beckham belelépjen egy kötőbe…"
mi az a kötő?

mann 2008.09.04. 08:37:36

bőőőőőr

Jó kis interjú.
...Király Gabit a mackónadrág esőbe lehúzza... :D
Kösz NST.

drani 2008.09.04. 09:44:42

aha, én is erre gondoltam

kroos 2008.09.04. 09:54:17

Heinrich,,51%-os tulajdonjogi korlátozás" mi van akkor ha én pl ezért szeretem a bundesligat?
Ne csináljanak belölünk bohocot mint pl a cityböl..

kroos 2008.09.04. 10:03:25

Egyébkjént a bundesligaban a legtöbb csapat rombuszt játszik.....és remélem az ehhez hasonlo interjuk tényleg visszatérö dolog lesz.Kösz Heinrich.

drosiii 2008.09.04. 11:08:13

és a United az etalon. ennyiiiiii =)

marvin__42 2008.09.04. 11:10:53

Tényleg jó interjú. köszi! Érdekes egy ilyen ember véleményét hallani, és a kérdések is érdekesek voltak.

Három keresztszalag-szakadás, az brutális. Nekem csak egy volt, az is másfél év kihagyást jelentett, meg egy csomó nyűgöt. Már másodszorra is meggondolnám, végigcsináljam-e (de valszeg igen), harmadjára már komoly kétségeim vannak...

Vaader 2008.09.04. 11:13:30

Nagyon tetszik, gratula! Remélem több hasonló lesz itt az NST-n.
Királyt lehúzza esőben a mackónadrág, ezen jót röhögtem.

effberg 2008.09.04. 11:55:03

1. A profi futball ma a pénzről szól, egyetértek. De pont ezért szeretem a Bundesligát. Itt talán még nem olyan nagy tényező a pénz. Sok más ligával ellentétben nem az eurómilliókról szól egy csapat, hanem a sok év alatt felépített, - és németes precizitással véghezvitt - tervekről.
2. Lehet hogy a pénz feldobja a játék szinvonalát de vannak rossz érzéseim. Ha megnézem akármelyik München meccset - mert sajnos a Bayern már "nem bundesliga csapat" - és látom a szép fehéren virító "T" betűt - még Oli bucsúmeccsén is :S - kicsit összeszorul a gyomrom. 3. A PL jegyárai már nem az igazi szurkolókat szolgálják, hanem a javasabbakat. Ha választanom kellene, hogy pl. egy ManU - Fulham meccsre vagy, egy otthoni Eintracht-ra mennék e ki, sokat nem gondolkodnék.
4. Véleményem szerint a hatalmas pénzinvesztálásnak a negatív hatásait, csak a jelenlegi rendszerrel - technikai igazgató + edző - lehet megtartani. Ha itt is bejön a manager szisztéma, meg a rengeteg pénz, oda jut majd a liga mint nyugatabbra - most nem részletezem - hogy a nagyok mindig a tönk szélén egyensúlyoznak.
Summa:
Az általatok is megjósolt BL felemelkedés elkerülhetetlen, de a csínnyán a pénzel, nagyon ügyelni kell, elő a kockásfüzetet.
És arra kell a dajcsoknak figyelni leginkább, hogy a pénz ne ölje ki a fanokat. ( Mert szerintem az egyetlen amiben jelenleg a német liga világelső, az a szurkolói hangulat ) Asszem a futballfactory-ben volt, hogy lehet itt dollármilliókért játékosokat igazolni, lehet vezetőséget cserélni, néhány év mulva a kutya sem emléxik rájuk. Az egyetlen dolog ami mindig a csapattal lesz, az a szurkoló. Egy klub inkább szóljon a jegyváltó kisrácokról, mint a közönséget rugdosó "hősökről"

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.04. 12:04:07

effberg: ezek szerint a Bayern csapatépítési és tervezési képessége miatt emelkedik ki a Bundesligából.

kroos 2008.09.04. 12:05:56

effe te már a Bl.SZINTES kommenteddel is kivágtad a biztositékot pár embernél....

kroos 2008.09.04. 12:07:01

nézd pancho ,,a Bundesliga továbbra is saját erőforrásaira támaszkodna, és átlátható, szisztematikus munkával épülne fel, mint a Bayern, Schalke, Bremen, vagy a Hamburg, ahogy eddig is történt."

effberg 2008.09.04. 12:11:40

kroos, mellikre gondolsz?
"Bl.SZINTES"

kroos 2008.09.04. 12:12:37

amugy ha abbol indulunk ki hogy az iden nem adtunk ki pénzt senkiért mig mindneki 50-100 millákat költ...
,,csapatépítési és tervezési képessége"
2001 ben kizárolag sagnolt és sforza-t vettükkb 8-10 millioért összesen=Bl gyözelem azota se (és elötte se 5évig) nem volt ilyen kis költségvetésü csapat BL GYÖZTES.
lehetett volna a 99-es amikor Effe jött 2-3 milláért meg Jeremies 800 ezer-rt.
Szoval a válasz Igen Pancho:
csapatépítési és tervezési képesség

effberg 2008.09.04. 12:21:14

kroos ez zene füleimnek

effberg 2008.09.04. 12:22:23

bár mindazonáltal a PL védelmében említve, a tervezés és építési részt érthetjük a ManU-ra, és kiváltképp az Arsenalra is

kroos 2008.09.04. 12:30:38

Arsenal jogos.De a Mu-ban nem vagyok biztos.

szferi 2008.09.04. 12:39:52

lófaszt! a bayern azért emelkedik ki, mert szisztematikusan kivásárolják az egész bundesligát. ez elég széles alap ahhoz is, hogy 15 évente összejöjjön nekik egy BL győzelem.

szferi 2008.09.04. 12:42:56

ugyhogy a bayern sikerei mögött is csak a pénz áll: gazdagabbak mint a többiek, ezért uralják a bundesligát. szegényebbek mint az angol, spanyol vagy olasz topcsapatok, ezért nehéz a helyzetük a BLben. ilyen egyszerű.

kroos 2008.09.04. 12:49:04

Megfogadtam hogy nem reagálok a kommentjeidre mert neked nincs saját véleményed hanem csak kötekedni jársz ide.
De most kivételt teszek.
,,csak a pénz" leirtam mennyit költöttünk a legsikeresebb években...szoval köszi!!!
,,csak a pénz" akkor a reál-ról meg a chelsea-ról mit irnál?
hogy tudatos sokévesmunka ért be náluk?????????????????????????????????????????????????????????????????????????

effberg 2008.09.04. 12:59:04

a bayernnek valóban több pénze van mint a bundesliga átlagnak. de nem ezért emelkedik ki. Nézzd meg pl. ahelyett hogy idén igazoltak volna valami nagy nevet - mondjug Gattuso igazolása már nem rajtuk múlott - egy teljesen új - és egyedülálló - rehabilitációs, és fitnessz köszpontot építettek. Aminek meg lesz a haszna 15 év mulva is... ( mondjuk elnézve a HSV igazolásait, egy válogatott szintű szűrő csak el kellett volna )

szferi 2008.09.04. 13:02:50

megvan a véleményem, a bayernről meg különösen, még ha neked nem tetszik, vagy nem éred fel ésszel, akkor is. A leggazdagabb bundesliga klub, és szisztematikusan gyengíti az ellenfeleit, ezért uralja a ligát. csak és kizárólag a pénz miatt. hogy okosan használják-e fel a pénzüket, az más kérdés. az meg, hogy mennyit költöttek a sikerek évében, nem mérvadó. nézd meg, mennyit költöttek az előző ötben, már ha a hosszútávú csapatépítésről beszélünk. az jogos, hogy nem csinálnak sztárigazolásokat - azon a pénzen inkább megvesznek 3-4 tehetséget a ligából olcsón.

A chelsea, de különösen a real külön fejezet, de nézd meg a chelseat, mennyit költöttek az éven. kialakult egy erős keret, innentől kezdve ők sem fogják félévente lecserélni a csapatot, egy-két játékost vesznek és eladnak - persze ezek más volumenű transzferek mint amit a bayern megengedhet magának, ez fáj neked legjobban. De a bayern legalább van annyira erős pénzügyileg, hogy ha a legjobbakat nem is tudja megszerezni, azért a saját kulcsjátékosait meg tudja tartani. ebből a szempontból az arsenal sokkal rosszabb helyzetben van náluk.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.09.04. 13:03:28

A Real Madrid már 60 éve is a pénzről szólt, szisztematikusan:)
Szerintem lemaradnak a német klubok. Nem másabb ez, mint az élet más területein. Ha igaz lenne, minden nap Microsoftok nőnének ki a földből.
A 2008-as szisztematikus munka legjobb példája az Atlético-Schalke. Szisztematikusan megvették, Heitingát, Újfalusit, Sinama-Pongolle-t.

Egyébként az Ajaxnak is van nézője, pénze, utánpótlása és bizonyítottan képesek a szisztematikus munkára. Aztán mégsem az igazi. De ők legalább bevallják, hogy már nem is lesz az.

Például 15 éve még a belga kiesőnek is komoly idegenlégiósa volt, most meg a belga élklubok is az angol másodosztályú csapatokkal versenyeznek átigazolási ügyekben. Az Anderlechtnél talán csupa hülye hozott döntéseket az elmúlt 15 évben?

szferi 2008.09.04. 13:07:19

összefoglalva, a bayern tényleg szisztematikusan (és gátlástalanul) építkezik, de azért ez egyrészt nem egyedülálló, másrészt egyáltalán nem kell őket sajnálni az anyagi helyzetük miatt, elég sokat megengedhetnek mguknak ők is.

effberg 2008.09.04. 13:07:56

as arsenal többet költ játékosvételre mint a Bayern, akármennyire is fura...

kroos 2008.09.04. 13:09:34

,,nézd meg, mennyit költöttek az előző ötben" megnéztem ajánlom neked is.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 13:14:10

RH: "Több Christiano Ronaldóhoz hasonló támadó-középpályás lesz a pályákon, aki képes feltolódni a csatársorba is, de inkább a középpályáról, lendületből érkezik a védelemre. A klasszikus középcsatár szerepköre egyre inkább el fog tűnni." - Ebből is látszik, hogy Spalletti előremutató munkát végez a Románál. És az is mennyire komolyan követik a trendeket a magyar szakkommentártorok, például a "három csatárt kellett volna föltolni"-szerű hozzászólásokkal.

szferi 2008.09.04. 13:14:41

"as arsenal többet költ játékosvételre mint a Bayern, akármennyire is fura..."
Viszont jóval, de jóval magasabbak a bevételei is, nézd meg milyen játékosokat adnak el, és mennyiért.

kroos, azt is megnézted, hogy ez bundesliga szinten mennyit jelent? nyilván nem konkurrálnak a reallal, de azért nem kell hogy komplexusaid legyenek

hmikey 2008.09.04. 13:18:19

Az a vizes mackónadrág az szerintem egyáltalán nem vicces, bár annak hangzik. Csurom víz nadrágban nagyon szar érzés lenni és nehéz benne mozogni is.

A Kahn búcsúmeccsen meg először azt hittem, rosszul látom azt a T-betűt a nézőtéren. Utána meg annyira idegesített, hogy "elhúzza" a szemem a játékról (ami azért lehetett volna jobb is :)), hogy nagyon.

kroos 2008.09.04. 13:18:23

Most pedig megirom privibe hogy mely rokonodnak kellene hogy komplexusa legyen miattad.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.09.04. 13:19:11

sporttársak, ez egy remek poszt, sajnálnám, ha a hozzászólások abba az irányba mennének el, hogy mennyire gusztustalan/istenkirály a bayern.

furcsa, hogy senki nem azt a részt ragadta ki, amit a következő divatos formációról mondott honigstein, szerintem egyértelműen az interjú legérdekesebb része. (szemben azzal, hogy a szóba sem került bayern évente megveszi-e az összes vetélytárs épkézláb játékosait)

ApukadHUN 2008.09.04. 13:21:38

Kezdő:KAHN -SAGNOL,KUFFOUR, PATRIK ANDERSSON, LINKE, LIZARAZU, HARGREAEVES, EFFENBERG, SALIAHMIDZIC, SCHOLL, ELBER,

Cserepad:SFORZA, TARNAT, PAULO SERGIO, JANCKER, ZICKLER, SANTA CRUZ

Edző:HITZFELD

mondhatnánk, hogy a szisztematikusan összevásárolt csapat. Még az edző is:)

kroos 2008.09.04. 13:22:15

Erre irtam hogy ,,a bundesligaban a legtöbb csapat rombuszt játszik"

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.04. 13:26:13

én a feltolódó támadókpályás részt aláírom, de hogy a középcsatár eltűnne...egyedül lesz, de nem tűnik el.

inkább ma már olyan komplexitású a játék, hogy nem megoldás vesztett helyzetben a tizenegy csatár, de a négy, sőt a három sem. vagyis ha nagyon menni kell, nem feltétlenül kell bedobni minden csatárt, mert önmagában nem old meg semmit. inkább így értelmezném.

de hogy a Tonik, Nistelrooyok stb. pótolhatóak lennének, nehezen hiszem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.04. 13:29:11

ApukadHUN,
nem attól szisztematikus egy csapat, hogy csak saját nevelés játszik benne, hanem hogy ha a kezdőcsapat tagjainak azt az értékét összeadod, amennyiért vették, akkor kijön zidane akkori aktuális transzferének 70%-a..

kroos 2008.09.04. 13:30:57

szerintem pedig igen.söt teret fog hoditani ujra a 2 csatáros játék.De nem toni-kal RVN-nel.hanem olyan univerzális csatárokkal mint pl rooney tevez voltak és a Nou Campban nem lépték át a saját térfelüket.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.04. 13:31:27

illetve ettől még nem szisztematikus, a komment fele kimaradt. a lényeg, hogy szisztematikusan csapatot építeni nem feltétlenül a saját edzőpályán lehet és kell tizenévesekkel, hanem okosan vásárolva is. ebből a csapatból amúgy Linke, Andersson, Salihamidzic és Elber jött konkurenciától, kész játékosként, bundes-szinten drágán

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 13:33:22

kroos, a Bayernnal kapcsolatban szferivel értek egyet, idén nem vásároltak be. mert tavalyi nagy vásárlás után (Toni, Ribeery, Klose) - amikor csak az angol nagyok költöttek hasonló mértékben, mint a bajorok - elfogyott a pénzük és szokásos Bl zsé is hiányzott a bevétalek közül, ennyi. És az is tény -akár harminc évre is visszatekintve -, hogy a Bayern módszeresen gyengíti a lehetséges Bundesliga riválisait, most is elhozták Borowskit a kispadra.

Titi120 2008.09.04. 13:34:20

Szép munka heinrich / NST, bár látszik, hogy előzetesen mail-ban lettek elküldve a kérdések, így nincs kohézió közöttük, de nagyon érdekes!

Viszont ez a "klasszikus középcsatár szerepe egyre inkább elfog tűnni" nekem azért nagyon erős.
Elképzelhetetlennek tartom, hogy a Luca Toni - RVN - Drogba vonulat csak úgy eltűnjön, a Chelsea támadófocijának alapja DD (vagy cseréje Anelka) játéka.
Tavaly év vége fele volt, hogy egy meccs erejéig kipróbálták, hogy milyen az amikor Joe Cole a legelső ember, hát nem lett jó vége úgy emlékszem.

A Manu-t meg jó, hogy szóbahozta RH, pont most vette meg Fergie Berbatovot, ami nem azt mutatja, hogy ezt a 4-2-4-0 -t szívesen meghagyta volna a Sir erre a szezonra is ...

Titi120 2008.09.04. 13:35:35

Amire kész lettem mocsing leírta szinte szó szerint ezt úgy látom. :)

kroos 2008.09.04. 13:36:21

és a barca :d alves,keita,akkor ök is ilyenek??,
az a különbség popp hogy valaki mindenévben elkölt ennyit mi meg most elöször ..nem mindegy.

Titi120 2008.09.04. 13:40:59

Bayernes vitához csak annyit tennék hozzá, hogy a tavalyi "nagy költekezés" kb 70 millió euróba került, tegnap csak Robinhoért kicsengettek 40-et ha jól tudom, pletykák szerint Abramovicsnak volt 100 (vagy közel 100 ?) millió eurós ajánlata Kakáért ...

shinigami 2008.09.04. 13:44:57

csak azert nem kolt nagyon sokat a bayern mert a bundesligas ellenfeleiktol olcson/ingyen megszerzik azt akik egyreszt az o csapatukba beepitheto masreszt pedig kelloen nagy ervagas az ellenfelnek
mas bajnoksagokban ez >szinte< elo se fordul...

kroos 2008.09.04. 14:04:34

SHINIGAMI közhelyszótárt reggelizett.

Titi120 2008.09.04. 14:05:43

"mas bajnoksagokban ez >szinte< elo se fordul... "

Remélem ez csak irónia kart lenni ...

Mondta valaki a Sevilla - Barca dolgot a témában, de körül lehet nézni más bajnokságok élmenői között is, hogy pl az Inter honnan akasztotta le Stankovicsot, Chivut, Dacourt-t, Mancinit, Jimenez-t, Ibrahimovicsot sorolhatnám ... Szinte kivétel nélkül kész játékosként érkeztek meg Milanóba annak idejém más olasz egyesületektől.

Csak érdekes módon mindig pont a Bayernnel kapcsolatban húzzák elő ezt "a saját bajnokságában ellenfeleit legyengíti / kizsákmányolja" dolgot, holott szinte kivétel nélkül jelen van ez a jelenség minden más bajnokságban is.

kroos 2008.09.04. 14:08:50

és ha ez igy is van akkor mia baj ezzel?nem vehet mindneki 120 millioért ronaldo-t.

szferi 2008.09.04. 14:11:19

visszatérve az eredeti témához, a foci annyival gyorsabb lett, h tényleg egyre dinamikusabb átmenet kell a csapatrészek között, a csatároknak vissza kell húzódni a középpályát erősíteni, a középpályásoknak meg aktívabban kell részt venniük a támadásokban mint pár éve. A határok elmosódnak- nem lehet megengedni, hogy két ember csak a f.szát verje elől egész meccsen, hogy talán egyszer-kétszer labdához tudjon érni. az inzaghik kora lejárt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 14:13:22

Persze csak míg Bayern Németországban szinte egyeduralkodó, addig a Barcának vagy az Internek akadnak komoly vetélytársai. Egyébként a sorba beleillik a Manchester United sikeres akciója Berbatov megszerzéséért.

szferi 2008.09.04. 14:13:44

"holott szinte kivétel nélkül jelen van ez a jelenség minden más bajnokságban is" - igen, csakhogy míg más bajnokságokban 3-4 csapat egymással vetélkedve csinálja ezt, addig a bayern egyeduralkodó, akit kinéznek maguknak azt meg is veszik, nincs ellenfelük.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.04. 14:16:06

le a kalappal, remek interjú!

érdekes amit játékrendszerekkel kapcsolatban írtok, szerintem jogos a felvetés, hogy pl. a Manchester 4-2-4-e mennyiben visszatérés a Bukovi-Sebes, vagy még inkább a Pelé féle brazil válogatott 4-2-4-éhez. Meg hogy mekkora a jelentősége egyáltalán.

Én pl. először nagyon nem értettem ezt a formációt és picsogtam, hogy Ferguson "védekező középpályást" csinált Rooneyból, közben meg lehet, hogy így 70 felé egy új forradalmat indított el az öreg (meghagyva persze, mint ahogy popp már utalt rá, némi érdemet Spalettinek).

kroos 2008.09.04. 14:17:25

popp az lenne a helyes ha mindenki Roma drukker lenne nem?Hiába...nem tökéletes ez a világ...
érdekes hogy a Bayern fáj neked,föleg amit müvel veletek az Inter..
amugy ezeket a játékosokat NEM AKARATUK ellenére és nem a klubjaik AKARATA ELLENÉRE veszi meg a Bayern.Erre gondoltatok?

Titi120 2008.09.04. 14:19:06

popp!
No, de nehogy már a Bayern hibája legyen, hogy nincsenek komoly riválisai a Bundesligában!
Egyébként ha már az Intert szóbahoztam Chivu, Mancini, Dacourt pont az egyik legnagyobb riválisától, a Romatól lett elhappolva.
De nem akarom én most a kék-feketéket kipécézni, mert valóban igaz ez az MU-ra is (honnan is van a csatársora; Berbatov, Tevez, Rooney ?), meg nagyon sok mindenki másra, élükön a Bayernnel - csak egyszerűen nem értem, hogy miért pont mindig őket találják be ez ügyben?!

szferi 2008.09.04. 14:23:19

Na, ez megint érdekes. ezek szerint a német csapatok célja csak az, hogy minnél több jó játékost kineveljenek a bayernnek, akiket tálcán kínálnak 2 jó szezon után, könyörögve a bayernnek h vigye már el őket, nem akarnak ők véletlenül sem bajnokságot nyerni...

Persze a real tényleg akarata ellenére vette meg a kis brazil köcsögöt, aki akarata ellenére igent kellett hogy mondjon az évi hatmillió eurós ajánlatra. erre gondoltunk.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 14:24:07

kroos, ne legyen mindenki Roma drukker, attul szép ez a játék hogy a szimpátiák sokfélék. Számomra például, mint ahogy azt sose rejtettem véka alá a Bayern a leggyűlöletesebb csapat, amúgy zsigerileg. Egy Inter -Bayern meccsen például ezerszer is az Internek drukkolnék, sőt még Lazionak is szorítanék ellenük (na jó kikapcsolnám a tévét).

Amúgy Morattiékról is megvan véleményünk, de az a saját balfaszságunk is, hogy hajlandók vagyunk ezeknek bárkit is odaadni.

heizer 2008.09.04. 14:25:39

Mindig is hülyeségnek tartottam a a taktikai felállásokat mindenféle - hogyan osszuk el a tízet legalább három felé - című játékokkal helyettesíteni.
Az Aranycsapat állítólag 3-2-5 - ös felállásban futbalozott, amit símán átfordíthatunk 3-4-3 - ba is (vagy 3-4-1-2 - be ). A Roma - ha szigorúan nézem - évek óta 4-6-0-ba játszik!! Akkor ez mi? De leírhatóm 4-2-4 - nek vagy 4-2-3-1-nek? Értelme mi? Mit tudok meg belőle? Szerintem ez csak amolyan hozzáértőnek gondolt balfékség, a taktikát szerintem sehol sem úgy magyarázzák az öltözőkben, hogy gyerekek, ma 4-4-2-t játszunk a köv.meccsen meg 4-5-1-t.

Igazából én már most is elhagynám az olyan nem körülhatárolható fogalmakat mint a támadó középpályás, irányító, szélső, középcsatár, hátravont középcsatár meg hasonlók. CR nem csatár és nem is középpályás, aztán még is rúgott egy szezonban negyven gólt? Akkor ő mi?

Én manapság így osztom fel a játékosokat: védők (akik elsősorban a védekezéssel vannak elfoglalva (a hátvédek, és az olyan játékosok mint Makelele, Gattuso, stb.), fedezetek vagy inkább középpályások (akiknél a védő és támadó feladat nagyjából egyforma nagyságrendben jelenik meg - ilyen például Lampard és Essien, Scholes, Pirlo...) és támadók, akiknek elsősorban a támadásokban való részvétel a feladatuk (mindenki más Robinhotól, CR-n és Messin át (aki pl. mi? csatár v. néha irányító a válogatottban, szélső vagy jobboldali támadó kp. a Barca-ban - egyébként Ronaldinho fénykorában szintén?) Drogbáig és RvN-ig is).

A játékosokat nagyon nehéz már posztonként beskatulyázni, ugyanis nem a poszt határozza meg a feladatot, hanem a játékos védekezésben és támadásokban játszott szerepe és teherbíró képessége (például Lampard aki úgy az egyik legjobb támadó, hogy közben iszonyatos védő munkát is visz) illettve a társak hasonló tulajdonságai.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.04. 14:25:57

Amúgy pedig ajánlott olvasmány 4-2-4 (illetve klasszikus középcsatár nélküli játék), valamint a Roma-Manchester párhuzam témájában:

www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/european_football/article3648903.ece

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 14:31:28

"No, de nehogy már a Bayern hibája legyen, hogy nincsenek komoly riválisai a Bundesligában!" - hát pedig van sara benne. Aki vagy harmincöt éve magához szipkázza legnagyobb tehetségeket egy adott bajnokságból, sőt vezetői többször nyilatkozzák, hogy ők a német elitklub és náluk kell játszaniuk legjobb német játékosoknak, az némiképp felelős azért, hogy riválisok nem tudják tartani tempót. Ennek az évtizedes komunikációnak az is eredménye lehet, hogy egy akár Berlinben született fiatal is arról álmodik, hogy a Bayern és ne a Hertha mezét húzza magára.

kroos 2008.09.04. 14:35:47

Nem is értem a Hamburg 83-as a Dortmund 97-es és az egyéb uefa ill. kekk gyözelmeket amiket nem a Bayern követet el.

the real 2008.09.04. 14:36:18

Csatlakozom batigol újításához, a jövőben így osszuk fel a pályán lévőket: védők, középpályások és támadók!
Vagy volt már erre példa valaha? ;)

De amúgy egyetértek, tényleg zavaró, hogy lassan 5-6 felé akarjuk bontani a pályán lévő 10 mezőnyjátékost. Ennek így nem sok értelme van.

Heinrich · www.nst.blog.hu 2008.09.04. 14:37:28

@ bedobásnál

Érdekes, hogy pont egy Gabriele Marcotti cikket linkelsz, a tervek szerint vele lesz a követlező interjú. Esetleg Guillem Ballague.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.04. 14:38:25

batigol

Nagyon sok igazság van abban amit írsz. Szerintem 2 oka annak, hogy ezeket a X-X-X leírásokat használják: egyrészt ez egy olyan korból maradt meg, amikor jóval statikusabb volt a futball illetve a játékosok szerepköre. Másrészt pedig kényelmes "shorthand"-ként szolgál a fociról történő beszélgetés/irás során, hiszen nem lehet mindig 10-20 rajzot felvázolni. De abban teljesen egyetértek, hogy ezeket a felállásokat rigid szabályként, szentírásként kezelni butaság.

Titi120 2008.09.04. 14:40:27

"hát pedig van sara benne. Aki vagy harmincöt éve magához szipkázza legnagyobb tehetségeket "

Ó, hogyne, mintha a Bremen vagy a Schalke nem igazolna más német csapatoktól úgy mondod ezt ...
Boenisch, Mertesacker, Özil, Sanogo, Fritz.Nézz csak utána, hogy ők honnan kerültek Brémába !
Annyit segítek, hogy egyik sem saját nevelés.

Sőt, ha már ez szóbakerült annak is nézz utána, hogy melyik klubban hány saját nevelés játszik, mert bizony Münchenben akad a kezdő 11-ben egy Rensing, egy Lahm, vagy egy Schweinsteiger is...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.04. 14:41:10

Heinrich

Én bármelyikükkel szívesen olvasnék interjút, de persze Pool-drukkerként Ballague-ra lennék NAGYON kiváncsi. Mindkettő elég ellentmondásos figura mondjuk.

kroos 2008.09.04. 14:44:08

Titi20 kár a gözért ,,Boenisch, Mertesacker, Özil, Sanogo, Fritz" popp nem ismeri ezeket.......Boka-t sem ismerte:DDDDD de rendkivül autentikus bundesliga kommentelö...

kroos 2008.09.04. 14:49:15

Nem hiszek ebben a ,,kor felállása" dologban.Egy csapatnak olyan taktiká kell alkalmazni amivel leginkább kihozza a játékosaibol a maximumot.
PL:1966 rendkivül jó csapatunk volt de nem volt klasszis kapusunk.Ezért Barothi kitalálta a sepregetöt+elötte 4 védöt.Tehát
Gellei-Mátrai- Szepesi,Sipos-Mészöly,Káposzta- Nagy,Rákosi Albert Bene Farkas.
Igen nagy forradalmat jelentett akkor ugy 5 védövel játszani.Mégis támadószellemü csapatunk volt.Senki sem játszott hasonlot addig mégis a csapatunknak ez volt a legjobb felállás.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.04. 14:54:54

"Nem hiszek ebben a ,,kor felállása" dologban.Egy csapatnak olyan taktiká kell alkalmazni amivel leginkább kihozza a játékosaibol a maximumot."

Világos, csakhogy ez elsősorban rövidtávon igaz. Középtávon már az ellenkező irányú logika is védhető, tehát hogy egy adott formációhoz keresünk játékosokat.

Azt pedig, hogy a 4-2-3-1 milyen szinten vált dominánsá az utóbbi időben, nehéz nem észrevenni.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 14:58:57

Csak míg Brém viszonylag ismeretlenebb arcokat szipkáz el tagokat, a Bayern megvárja míg válogatottak lesznek,aztán viszi őket el. Kroos, ezeket az iparosokat ismernem kéne? Mertesacker mindesetre ritka ügyetlen egy figura.

kroos 2008.09.04. 15:00:11

a lényeg valoban amit RH mondott 4 védö és elöttük 6 középpályás akiközül valaki gyors lendületes gólerös.Mibt Ronaldo vagy az elözö évben Kaka.
De ezt nem mindneki tudja ejátszani+ennek a taktikának is megvan a hátránya.pl tavaly és idén is nézd hogy játszik a Mu Cé nélkül...

kroos 2008.09.04. 15:01:02

Nem vártuk el töled popp hogy ismerd öket nyugi.

Titi120 2008.09.04. 15:16:50

"Csak míg Brém viszonylag ismeretlenebb arcokat szipkáz el tagokat, a Bayern megvárja míg válogatottak lesznek,aztán viszi őket el."

Ez sem állja meg a helyét.
Bundes szinten ezek igenis meghatározó arcok, Özil nagy tehetségnek van kikiáltva, Mertesacker, Fritz Natonalelfben kezdőjátékosok.
De mondhatom a Schalkeből Kuranyit vagy Bordont akik már rég befutott arcok voltak, amikor Stuttgartból Gerseinkirchenbe költöztek.
Kristajic-ról nem beszélve, aki a Brémából ment oda.

Alexxxx 2008.09.04. 15:22:01

végre valami :)
érdemes ide jönni olvasni,nem csak az interjúban,de a kommentek közt is akadtak érdekes gondolatok.
a 4-2-3-1 témához pedig:
szerintem nem fog eltűnni a középcsatár, amíg olyan klasszisok lesznek arra a posztra mint Torres,Drogba,RVN,Trezeguet....ilyenek pedig lesznek később is, mert miért ne lennének.
Ennél "biztonságosabb" hadrend pedig szerintem nincs, hiszen védekezésben ez 4-5-1, amivel minden terület le van zárva a pályán, vagyis ennél defenzívebbre kár venni a figurát.
Nem tudom ki figyelt fel tavaly a Genoa-ra...ők 3-4-3-at játszanak, nagyon kellemetlen ellenfél, hiszen védekezésben mindenki hátul 1-2 ember kivételével,támadásban pedig 2-3 ember marad csak hátul.Vagyis folyamatosan mozgásban van a csapat szinte egésze. na, ez lenne a lényeg szerintem...jó munkát végez az edző(Gasperini).

halareaal 2008.09.04. 15:24:48

"Nem hiszek ebben a ,,kor felállása" dologban.Egy csapatnak olyan taktiká kell alkalmazni amivel leginkább kihozza a játékosaibol a maximumot."

úristen, egyet kell értenem kroossal. egyébként énis ezt akartam írni, hogy bár lehetnek trendek, a csapatok taktikája mindig eltérő lesz, mert a játékot, a felállást, mindent ahhoz igazítanak, hogy épp milyen keretük van. az más kérdés, hogy láthatóan mindehol törekszenek arram hogy egyre univerzálisabb játékosokat neveljenek ki.

Titi120 2008.09.04. 15:27:19

"a csapatok taktikája mindig eltérő lesz, mert a játékot, a felállást, mindent ahhoz igazítanak, hogy épp milyen keretük van."

Jobb esetben.
Mourinho például ellenkező útat akarja járni, és mindenáron ráhúzni az Interre a 4-3-3 -at.

halareaal 2008.09.04. 15:28:45

Titi120:

a többi csapat azt kapja meg, aki a Bayernek már nem kell. egyébként az egész vita ha jól emlékszem nem azon robbant ki, hogy ezért most köcsög-e a Bayern vagy nem, hanem hogy ugyanazt csinálják, mint a Real, Chelsea és Inter, csak eggyel alacsonyabb szinten. márpedig kroos ezeket a klubokat szívből utálja, sőt elítéli őket, pont amiatt a játékospolitika miatt, amit többek közt kedvenc csapata, a Bayern is művel.

halareaal 2008.09.04. 15:34:56

"Mourinho például ellenkező útat akarja járni, és mindenáron ráhúzni az Interre a 4-3-3 -at."

sztem ha Mourinho a szezon közepén is ezt fogja erőltetni, akkor lehet majd mondani rá, hogy "mindenáron". nyilván még nem ismeri teljesen a keretét, nem tudja hogy a legerősebb a csapat, ezért egy már máshol bevált szisztémával próbálkozik (amely amúgy az erőssége).
a Roma kerete pl gyakorlatilag csak ezt a szisztémát, a 4-2-3-1et teszi lehetővé. persze Spalletti nem is akar csatárt igazolni, mert jól megy a játék, bevál a taktika. de ha a Roma mondjuk 4-5. lenne a bajnokságban, biztos vok benne, h átszerveznék a csapatot. nem hiszem h lenne olyan csapat, amelyik feltétlen ragaszkodik egy alap felálláshoz, főleg mivel a taktikát a kerethez igazítani sokkal könnyebb (és olcsóbb), mint a keretet a taktikához. ettől persze még lehetnek kivételek.

Titi120 2008.09.04. 15:38:28

" Bayern vagy nem, hanem hogy ugyanazt csinálják, mint a Real, Chelsea és Inter, csak eggyel alacsonyabb szinten."

Nem mondanám.Utóbbiak sokszor koncepció nélkül veszik a gigasztárokat (lásd Sevcsenko esete) jóval több pénzért, mint amennyiért a Bayern teszi átalában.
Náluk azért százszor meggondolják, hogy kikre adnak ki 1 eurot is, szemben az Abramovicsokkal, Calderonokkal.

kroos 2008.09.04. 15:42:34

Az egész vita Pancho ironikus kérdésével robbant ki.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 15:45:27

A Bayern szurkeszek már-már az Inter és Liverpool szurkeszek érzékenységével reagálgatnak. Mert azért én emlékszem olyanra, amikor a Bayern a padra igazolt Bundesliga-szintem klasszis játékosokat. De legfinomabb manővere a klubnak mégis az volt, amikor az éppen aktuális Bl -döntős Looserkusen három legjobbját (Ballack, Ze Roberto, Lucio) csomagban hozták el.

hmikey 2008.09.04. 15:46:48

Szerintem minden taktikával szembe lehet állítani egy ugyanolyan jót. Mint pl. az, hogy ha a Barca ellen játszol, akkor védekezz 11 emberrel, és amikor már elaludtak, akkor szaladj át rajtuk, és rúgjál gólt :D

kroos 2008.09.04. 15:47:34

igazoltunk 3 világklasszist.mi ezzel a baj?
amugy nézd már meg Lucifert mikor vettük...

kroos 2008.09.04. 15:50:16

amugy abban az évben 24 milliot költöttünk.Ebböl jött Ballack,Zé.,deisler.Lahm,Sweini,,Lell. utobbi 3 sajátnevelés.Szerintem ez azért nem rossz,annyi pénzért.

Romanes eunt domus 2008.09.04. 15:52:59

Mézkő úr nem a csatárok eltűnésére gondolt, hanem a klasszikus (gólfosó) csatárokéról. 10 éve, amikor elkezdtem focit nézni, minden sztárcsapatban volt egy ember, aki évente 25-30 gólt LEGALÁBB rúgott. Ilyenek voltak Batistuta, Sevcsenko, Crespo, Henry, Ronaldo, Shearer, Fowler, Raúl, RvN, Larsson, Kluivert ésígytovább. Ezeknek az embereknek annyi dolguk volt, hogy ha kaptak egy labdát, beverték a kapuba, amúgy azt csináltak, amit akartak.

Aztán jött a Chelsea és a Liverpool 4-5-1-e. Drogba volt az első csatár (legalábbis én így emlékszem), akinek nem a góllövés volt elsősorban a feladata, hanem fizikai erejének kihasználása, úgymint: menjen be a darálóba, fejelje vissza a labdákat, bírkózzon a védőkkel. A Poolnál is akkoriban kezdődött vmi ilyesmi, csak Baros nem az a tank-alkat :)). Mi lett az eredmény? A Chelsea zsinórban két bajnokságot nyert, a Pool meg behúzta a BL-t és a FA-Kupát. Ekkor jöttek rá a csapatok, hogy ez mekkora király taktika, és azóta előszeretettel ezt használják. A Batistuta, Crespo, Shearer-féle gólgépeket felváltották a Toni, Anelka, Drogba-féle bikák elől. Ma a kevés kivétel egyike az évek óta 30-35 gólt lövő Klaas-Jan Huntelaar, akit nem vesz meg senki...
Meg lehet nézni az elmúlt 2 évben ki nyerte meg az Aranycipőt (C. Ronaldo, Totti), illetve, hogy a Milan hogy nyert úgy BL-t, hogy a csatárok egész évben betliztek (Inzaghinak a BL-döntő volt az első jó meccse abban az évben kb :) ) Nincs ma már szükség a gólgépekre, szerintem azért ez elég kiábrándító...

kroos 2008.09.04. 15:53:14

,,minden taktikával szembe lehet állítani egy ugyanolyan jót." de nem minden csapat tudja azt eljátszani.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 16:12:09

"amugy abban az évben 24 milliot költöttünk.Ebböl jött Ballack,Zé.,deisler.Lahm,Sweini,,Lell. utobbi 3 sajátnevelés.Szerintem ez azért nem rossz,annyi pénzért." - látod, látod, aprópénzért vettétek meg a legfőbb rivális legjobbjait. Ügyes gyerek ez az Uli!

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.04. 16:13:05

a foci nagyon felgyorsult és a védekezésre terelődött a hangsúly, ezért a legmagasabb szintűnél csak kicsit rosszabb centereknek nagyon nehéz dolguk van. viszont a centerek a taktikából ott, akkor és azért tűnnek el, mert nem lesz csak nagyon kevés megfelelő szintű játékos. ha van egy van nistelrooyod, akinek a kislábujja körméről is bepattan 10-ből 8-szor a labda, viszont nem annyira dinamikus, akkor a csapat, akinél játszik nyilván centeres játékot fog játszani. ha nincs ilyen embered, előtérbe kerülnek a támadók mint c roni.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.04. 16:14:02

ja, a kezdeményezés meg király, lesz imre mátyás interjú is? :))

hmikey 2008.09.04. 16:29:42

kroos: azt azért nem írtam oda, mert evidens. Nyilván nem a Göcsejpusztai Baszdelőre SE vs Barca-ra gondoltam.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.04. 16:30:51

Én nagyon amatőr focinéző vagyok, úgyhogy az ilyen számháborúsdit (4-4-2, 4-2-3-1 stb.) sohasem értettem.

Nyilván mindenki támad (amikor a csapatnál van a labda), és mindenki védekezik (amikor az ellenfélnél).

Abszurd volna, ha pl. kézilabdában támadó-, illetve védőjátékosokról beszélnénk, bár ott is vannak olyanok, akik inkább az ellenfél megállításában jobbak, mint a gólhelyzet-kialakításban, és fordítva.

A lényeg szerintem az, hogy ezzel a felállásosdival nem lehet megfelelően leírni azt, ami a pályán történik, mert az egy dinamikus, folyton változó folyamat, a felállásosdi pedig (már a nevével is) statikusságot sugall.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 16:58:20

Csöncsön, éppen ezért alapfelállást értünk a számkombinációk alatt. De ezekből azért sejthető, hogy az egyes játékosok mely területeken helyezkednek és tűnnek föl a meccs nagyrészében. Ez persze változik a különböző játékszituációkban, például mikor szélső helyet csinál a felfutó szélsőhátvédnek és amikor a két szélső helyet cserél, vagy amikor Nyilasi Tibi bá' az utolsó tíz percre fölküldi Hrutka Rudit centerbe kedvezőtlen meccsállás esetén.

poolfanati 2008.09.04. 17:31:43

@effberg: "1. A profi futball ma a pénzről szól, egyetértek. De pont ezért szeretem a Bundesligát. Itt talán még nem olyan nagy tényező a pénz. Sok más ligával ellentétben nem az eurómilliókról szól egy csapat, hanem a sok év alatt felépített, - és németes precizitással véghezvitt - tervekről."
pont ezért van az hogy az angol bajnokság a legerősebb és az angol klubfutball a legjobb. de ép ezért nem voltak kint az angolok az EB-n, amíg a németek másodikok és a VB-ken is jól szerepelnek! két különböző út mindkettő előnyökkel és hátrányokkal.

mickeyknox 2008.09.04. 17:41:07

csöncsön:

a kézilabdában pont vannak csak védekező játékosok, akiket minden támadásnál lecserélnek (ilyen volt csoknyai, vagy manapság a pickben herbert), és olyanok, akik csak támadnak (angyelkovics, régen bartók, valamint éles józsi se sokat volt benn védekezésnél). nem kötekedni akarok, csak mondom... :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.04. 18:30:18

@mickeyknox:

Igen, erre írtam, hogy vannak ilyen játékosok (is). De támadásnál mindenki támad, védekezésnél mindenki védekezik.

Ha nem akarsz kötekedni, akkor miért teszed? ;-)

Janek 2008.09.04. 19:01:43

El kell fogadni, hogy a mai futballból eltűntek a klasszikus gólgépek. Rájöttek a nagy klubok is, hogy felesleges übergázsit fizetni, olyan emberkéknek aki semmit sem csináltak néha odértek egy-egy beadásra. Más kérdés, hogy amíg ők a pályán voltak, legalább a támadócsapatoknak egyértelmű célja volt (megjátszani a csatárokat) míg mostanában inkább ad hoc jelleggel alakulnak ki helyzetek. Ellenpéldák persze vannak, de tény, hogy a labdarúgás ilyetén fejlődése azt bizonyítja, hogy ez a sport már túljutott a zenitjén. Azon a zenitjén ami mégcsak nem is a 10 évvel ezelőtti Batistuta, Kluivert generáció volt. Mondjuk ki: a futball a 74-es VB óta haldoklik. A XXI., század csapatsportja vitathatatlanul a kézilabda lesz, Európában legalábbis mindenkélppen.

halareaal 2008.09.04. 19:07:41

"Nem mondanám.Utóbbiak sokszor koncepció nélkül veszik a gigasztárokat (lásd Sevcsenko esete)"

egyszerűen kihasználják a lehetőségeiket. ahogy a Bayern is. Sevcsenkot nem sokkal az aranylabdája után vették, azis benne volt a pakliban h lő 30 gólt és a Chelsea első számú csatára lesz. nem jött be. vagy talán a bajoroknál mindenki beválik, akit leigazolnak? nem mert pl Frings, Sosa v Klose nem vált be.
a Chelsea az elmúlt években valóban a legdurvábban költekező csapat volt, ennek ellenére mégsem mondanám, h koncepció nélkül vásárolgatnak össze-vissza. 2 év alatt egy jó uefás angol középcsapatból a világ egyik legerősebb csapatát hozták össze. ez azért messze van a koncepció nélküli, eszetlen költekezéstől.
de én az utóbbi 3 év Real Madridjáról sem mondanám ezt. egyrészt az eredmények, a 2 bajnoki cím igazolják őket. másrészt pl a Gago, Higuain, Marcelo trióból senki nem volt kész sztár, sőt még ismert játékos sem (Európában). mégis vagy 50 millába kerültek együtt. részben azért mert tehetségesek, nagyobb részben mert a Real volt a vásárló. pedig ők fiatalok voltak, és a leigazolásuk egy tudatos csapatépítést szolgált. a Robben és Pepe transzferére szánt összegek is érthetőbbek már, pedig valszeg az ő esetükben is felverte az árat az, h a Real a kérő.
és akkor arról még nemis volt szó, hogy a Real bőven pozitív egyenleggel jött ki ebből az átig. szezonból.

mickeyknox 2008.09.04. 19:24:09

@csöncsön

jaja, félreértettem, bocs.

mickeyknox 2008.09.04. 19:30:38

halarealnak annyiban igaza van, hogyha a real, a chelsea vagy a barca akar valakit megvenni, annak 50%-kal hirtelen megnő az ára. így muszáj többet költeniük, mint egy kisebb nevű és szűkebb pénztárcájú csapatnak.
de hogy a pepére szánt horribilis összeg "most már érthető", azzal vitatkoznék :D

danesdzsu2 2008.09.04. 19:45:47

halareal: én nem nagyon követem a fiatal játékosokat, de Higuaint még én is ismertem a Real előtt...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 20:22:09

"Más kérdés, hogy amíg ők a pályán voltak, legalább a támadócsapatoknak egyértelmű célja volt (megjátszani a csatárokat)" - igen, de erre föltudott készülni az ellenfél védelme. Ha viszont van négy lendületes, mezőnyjátékban is használható támadó (hívhatjuk őket szésőnek támadóközéppályásnak vagy csatárnak), akik a kapu előtt sincsenek zavarban, akkor az ellenfél védelmének is nehezebb a dolga. És ettől nem lesz kevésbé látványos foci, gondoljunk csak -hogy haza beszéljek - a Roma játékára.

Egyébként ha megnézzük a mai gólszarók is visszalépkednek a középpályára labdáért és távolról is veszélyesek, elég ha Berbatovra, Fernando Torresre, vagy az utóbbi években legelöl játszó Tottira gondolni. A klasszikus tizenhatoson belül ólálkodó centerjátékot az igazán nagy ászok közül már szinte csak Toni és Van Nistelrooy képviseli.

Azt, hogy érted, hogy kézilabda lesz a század csapatsportja? Én nagyon szeretem kézit, de szerintem népszerűségben sohasem fog vetekedni a focival, de még a kosárlabdával sem.

montipájton 2008.09.04. 20:32:42

Az interjú sehr gemütlich, Heinrich, gratula.

Nagyon csendben teszem hozzá, mert akár ki is röhöghettek érte, hogy a felállással kapcsolatos számháborúzást én valahol mindig is a futballsznobok és tekintélyelvű szakemberek kedvenc mentsvárának tartottam. Amikor elő kell kapni a "hozzáértő vagyok" figurát, gyorsan mindenki kiköhög egy mondatot a futball-alakzatok történelmi kontextusáról, és ámul a paraszt.
Mintha a Pelé, Puskás, Maradona-féle válogatottakat a "történelmi" felállásukról jegyezte volna meg az utókor.
Persze, tudom, még ebben a blogban is az ilyemit használják saját maguk megkülönböztetésére a Komoly Hozzáértők, én belül mindig jókat röhögök az értekezéseiken. ))

montipájton 2008.09.04. 20:36:02

A kézilabda, mint a 21. század csapatsportja szép elgondolás, nagyjából a "már feltaláltak mindent, amit fel lehet" 19. századi mondáséval azonos a valóságtartalma. A kézi remek sport, méltán fog harcolni a helyéért a népszerűségi listán a röplabdával vagy a krikettel, messze a foci, kosár, hoki, amerikai futball mögött. Ettől még muszáj szeretni, pláne nálunk.

drani 2008.09.04. 20:43:56

Nagyon tetszik ez az interjús kezdeményezés, remélem meg tud maradni rendszeresnek, nem hal el, mint sok előző 'rovat'.
Javasolnám, hogy egy állandó kérdést minden interjúalanynak tegyetek fel, így a véleménykülönbségek is kijönnek.

drani 2008.09.04. 20:44:41

Ja és amúgy ez valami ballagási fotó vagy mi?

halareaal 2008.09.04. 20:47:11

danesdzsu2:

persze nyilván nem teljesen noname játékosok voltak, sőt Argentínában sztároknak számítottak. az igazán tehetséges fiatalokat ma már amúgyi 17-18 éves koruk körül megismerjük, és a nagyklubok csak nagyon ritkán vesznek olyan játékost, akiről nem tudni semmit. de gondolom azt te sem vitatod, hogy világviszonylatban nem voltak sztárok, sőt még kész játékosok sem igazán. márcsak azért sem lehettek, mert még mindig nem azok.

Romanes eunt domus 2008.09.04. 20:53:36

Monti, szerintem a "számháborús felállásokat" nem nagyon használják a szakértők szakmai hozzáértésük bizonygatására (aztakurva, de bonyolultan fogalmaztam :)) ), én inkább valamelyik csapathoz kötöm az adott felállást. 4-4-2 a klasszikus, angolos felállás, 4-1-2-1-2 a Milan nagy fegyvere a 90-es évek elején, 4-3-3 a hollandok taktikája, 4-2-3-1 az új divat stb. stb., mindegyiket hozzá lehet kötni valamihez. a 3-5-2-t például Csank Jani mesterhez :))

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.04. 21:06:58

Janek, ezt a kézilabdás izét honnan szedted, illetve miért is haldoklik a foci 74 óta?
belegondolva szomorú, hogy balogh torony ma már nem lehetne akkora szupersztár :)

giacinto 2008.09.04. 22:14:36

A Bayern szinte mindig a dobogós vetélytársait vagy azokat a csapatokat, akikben potenciális ellenfelet látnak "rabolja ki" és ez óriási különbség bármelyik topligához képest.
Ott volt a Leverkusen (Ballack, Zeroberto, Lucio), volt a Herthának egy jóéve, már vitték is Deislert, volt a Hamburgnak, jött vanbuyten (csoda hogy vandervaart nem bőrgatyás) az utóbbi években a Brémától kellett tartaniuk, jött is Frings,Klose, Borowski stb.
Szinte soha nem a 8-10.-től vesznek sztárt.

Magyar válogatottban tökéletesen lehetne alkalmazni ezt a 4-2-4-0 taktikát, csak ahhoz többet kéne mozogni labda nélkül, az meg nem igen megy.

Titi120 2008.09.04. 22:27:20

"vagy talán a bajoroknál mindenki beválik, akit leigazolnak?
nem mert pl Frings, Sosa v Klose nem vált be."

Nem arról beszélek, hogy nálunk mindenki beválik, hanem arról, hogy Uli bácsiék azért 100-szor átgondolják ha a zsebükbe nyúlnak, ezáltal aggasztóan kevés pályafutás hanyatlik meg Münchenben.
A fentiek közül pl Frings megkapta lehetőséget, és nem teljesített botrányosan egyáltalán, csak akkor Ismaelre cserélni jobb ötletnek tűnt. Klose pedig már lehúzott egy igen szar félszezont Brémában mielőtt hozzánk került, Sosaval meg egy fiatal zsákbamacska, nem úgy mint a Realnál volt Owen és Cassano ... És mi van Metzelderrel ? Tudtommal már egészséges, mégse kap lehetőséget pedig Cannavaro (és korábban Pepe) is sérült (volt).
Ő is megy a levesbe ?

Nem azt mondom, hogy nem lehet befürödni egy - egy játékossal, csak azt nem szeretem amikor egyes kluboknál tendenciává válik, hogy karrierek törnek meg, mert nincs teljesen komolyan gondolva a leigazolásuk, s úgy vannak vele, hogy "á, ha nem válik be, nem nagy ügy, majd hozunk veszünk egy újat".
Mi még ennek a szerencsétlen Van Buytennek is megadjuk a sanszot, ha már idehoztuk, pedig ezt azért tényleg nem kéne már! :-)

Titi120 2008.09.04. 22:44:30

"A Bayern szinte mindig a dobogós vetélytársait vagy azokat a csapatokat, akikben potenciális ellenfelet látnak "rabolja ki" és ez óriási különbség bármelyik topligához képest. "

Na persze, csak azzal nem számolsz, hogy például a PL-ben annyira erős anyagilag a nagy 4-es, hogy ha valakit megszereztek azt a másik nagyon nehezen bírja elvinni.Vinné szívsen a Chelsea Torrest ne félj, csak akkorára még Abrapapának is nehezen nyílik a bukszája.

halareaal 2008.09.04. 22:45:57

az átigazoláshoz nem csak a klubok kellenek, hanem a játékos is. az, hogy az általad felsorolt játékosok képtelenk voltak teljesíteni Madridban nem feltétlenül a klub hibája. Metzelder pl ingyen jött, úgy h azért számíthatott volna rá, h nem fog sokat játszani. így döntött, az edzéseken és az edzőmeccseken nyilván nem elég jó a csapatba kerüléshez.

"Sosaval meg egy fiatal zsákbamacska, nem úgy mint a Realnál volt Owen és Cassano"
épp ezaz, hogy a Real próbált biztosra menni, mégsem jött be. Sergio Ramos is óriási zsákbamacska volt, mivel védő létére hihetetlen drága volt, és ugy is végezhette volna, mint Pavon pl. de ő bejött, sőt bombaigazolás lett.
a Bayernben azért nem látunk látványos karrierhanyatlásokat, mert nem akkora sztárok jönnek, így nemis akkora enek a kockázata. és azér ta Realba általában egy játékosnak nyilván nehezebb bekerülni, tehát nincs mit csodálkozni azon h sokaknak nem sikerül.
egyébként én nem hiszem h amikor nagyon szükségük volt az erősítésre, annyit gondolkodtak volna, hanem egyszerűen biztosra akartak menni és a megszerezhető legjobb játékosokat hozták, Riberytől Toniig. a Real amennyivel többet kapkod egyébként az igazolásoknál, annyival nagyobb versenyhelyzetben is van, és az elvárások is annyival magasabbak.

Titi120 2008.09.04. 22:46:07

Egyébként meg ahol meg lehet ott ők is megteszik, lásd Interben Chivut, Mancinit, Dacourt-ot egyenesen Romaból.

Titi120 2008.09.04. 22:59:22

Azt kapásból nem vágom, hogy azért, mert Metzelder ingyen ment attól miért kéne neki számítani rá, hogy keveset játszik.
A kettő nem függ össze szerintem.

"épp ezaz, hogy a Real próbált biztosra menni, mégsem jött be"

Én abban már akkor se láttam semmi értelmeset, hogy Ronaldo, Raul, Owen mellé még kell egy Cassano is ... A biztos az volt, hogy itt valaki(k) sz*pni fog(nak).

"egyébként én nem hiszem h amikor nagyon szükségük volt az erősítésre, annyit gondolkodtak volna, hanem egyszerűen biztosra akartak menni és a megszerezhető legjobb játékosokat hozták, Riberytől Toniig. "

Ribery-vel és Tonival előszeretettel megy a példálózás, de vegyük például a kulcsfontosságú kapusposztot!
Melyik topcsapat merte bevállalni az elmúlt években, hogy ezen a poszton ahelyett, hogy sok pénzért egy már befutott 1-est vegyen, inkább megbízik a saját nevelésű, csekély tapasztalattal rendelkező fiatal játékosában ?
Cassilas óta nem is emlékszem ilyenre!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.04. 23:14:32

Metzelder egyszerűen nem olyan jó hátvéd, hogy egy európai nagycsapatban kezdő legyen.Talán azért igazolták, hogy Schuster gyakorolhassa az anyanyelvét.

Lojzi_ 2008.09.04. 23:51:16

halareaal:
Mitől magasabbak az elvárások a Realnal, mint a Bayernnél?
Hazai bajnokságban az elvárás elég hasonlónak tűnik: a csúnya játékkal megnyert bajnoki cím, csak félnek számít és nem garancia a kispad megtartására.
Capello, vagy Magath példája lebegjen szemed előtt.

A nemzetközi szereplések mérlege szintén elég hasonló a 2000-es években (Arról most had ne vitatkozzunk, hogy Puskás, vagy Backenbauer). Összekerülésük esetén legfinomabban fogalmazva is váltakozó sikerrel mérkőztek meg a felek. Szerintem (és néhány bukméker-cég szerint is) mindkét csapat odaérhet bármelyik évben a csúcsra, kb. egyenlő eséllyel a befektetett pénztől függetlenül.
Szerintem a képlet annyi, hogy mindenhol van 22 jó futballista, akiket tök felesleges lenne menet közben egymással cserélgetni, ha nem kéne a srácoknak évről-évre más felíratú mezek millióit eladni. Ki vesz minden évben Robinhos mezt? Kell az új név, meg a tavalyitól eltérő design.
Ha ez a kényszer nem lenne, akkor csak a kiöregedő focistákat kellene eladni a Milannak és a helyükre hozni tehetséges fiatalokat.

kroos 2008.09.05. 07:54:17

Hala: ,,megszerezhető legjobb játékosokat hozták,"
csakhogy mig a madrid pl megkap mindnekit akit akar addig a Bayernnek a potenciáljai be vannak hatátolva(ennek is meg van az oka).
Ezért voltunk esélytelenek pl. van nisterlooy sneider vagy van der vaert esetébne.
Igy azért nehezebb csapatot épiteni nem?Tonit se szereztük volna meg ha pl.25 éves.(ribery az üditö kivétel).
És ha ezt nézzük akkor a Bayern két Bl döntöje szenzácios eredmény.Sokan kiegyeznének ezzel akik viszon megkapják akiket akarnak és 100 milliokat költenek.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 09:22:56

Na mindjárt a Bayern lesz a szegény rokon a Bl-ben :-D!

kroos 2008.09.05. 09:55:35

Nem szegény rokon de nem lehet egy szinten jegyezni a lehetöségeit a reallal interrel chelseavel.

giacinto 2008.09.05. 10:03:04

épp azért mondtam hogy teljesen más a helyzet a Bayern és vetélytársai ill. az angol TOP 4 meg mondjuk az olasz TOP 3 viszonyában. A bayern magasan kiemelkedik pénzügyileg a bundeligából ezért igen könnyen elhozza a játékost a legfőbb vetélytárstól.

volt itt a Chivu, Mancini, Dacourt példa. ezek a játékosok nem kellettek sem a milannak, sem a juvénak, csak az internek. viszont egymástól szinte soha nem vesznek top-játékost. ha van kisebb csapatban egy igéretes tehetség, arra rendszerint egymásra licitálnak pl. legutóbb Gilardino volt ilyen 2005-ben. ilyen helyzetben a bayern sohasem volt.

amikor a Lazio megindult a lejtőn. mind3 nagy klub hozott el játékosokat nem csak 1. (azóta is tart a folyamat) Nedved, Nesta, Pancaro, Favalli :), Mihajlovic, Crespo, Salas, stb.

shinigami 2008.09.05. 10:06:31

a celticnek vagy a rangersnek is van penze megse akarnak oda menni a top focistak ugyanugy ahogy a bundesligaba se
na miert is? jahogy szar, ertem.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.09.05. 10:42:01

shinigami

így gyorsan pár szar játékos az utóbbi 15 évből:

Rangers: Gascoine, Caniggia, B. Laudrup, R. de Boer, Kanchelskis, van Bronckhorst...

Celtic: Larsson, Di Canio, Lambert (BL-győztes Dortmundból), Nakamura...

kroos 2008.09.05. 10:52:06

rossz helyre ment az elöbb
igy egész


Nem szegény rokon de nem lehet egy szinten jegyezni a lehetöségeit a reallal interrel chelseavel.


az elért sikereit viszont igen.

shinigami 2008.09.05. 10:59:20

donelly: nem azt irtam h szar jatekosok mennek oda/jatszanak ott
azt probaltam erzekeltetni h pl 1 torres sose fog kikotni egyik bajnoksagban sem meg ha a bayern/celtic/rangers ki is adna annyi penzt amennyibe kerul

giacinto 2008.09.05. 10:59:43

egyik sem a pályája csúcsán ment oda...

Lohengrin 2008.09.05. 11:05:11

A középcsatár nem tünik el, hanem átalakul. Drogba még hátulgombolósba járt amikor Ruud már nem háttal a kapúnak várta a labdát, ahogy Henry is iramból vezeti rá a védőre jó 10 éve. Shearer vagy Solskaer is jóval többet tett a pályán mint Ian Rush, pedig Rush rugta a több gólt. Nem lehet itt vonalat húzni, nincs első fecske.
Kicsit olyan ez mint az NBA-ben a center. Ma már nem elég, hogy ő legyen a legmagasabb és legkövérebb.
Ez egy folyamat, a nagydarab ló is egyre ügyesebb lesz és egyre fontosabb szerepe van a taktikában, többet nem pihenhet a felezőkörben.
Janker, Klinsmann a klasszikus középcstár, ma már nem férne be a Bayernbe.
Én azért nagyon remélem, hogy ez a Man U féle, nincs csatár, majd Quasimodo, Shrek és a patkány valahogy megoldja nem a jövőt vetitti elő. Nekem a Ruud féle MU jobban tetszett.

Lohengrin 2008.09.05. 11:08:40

Remélem mindenki ismeri a Die Toten Hosen idevágó Bayern című nótáját.
Remélem jó a link, a céges websense tiltja a youtube-ot. :)
www.youtube.com/watch?v=xt9qFN2koRA

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 11:57:11

"egyik sem a pályája csúcsán ment oda..." - úgy érted Larssont kivéve? Amúgy Lambert és Nakamura sem volt túl azeniten mikior Skóciába játszott, de egyikük sem terozottZ/tartozik az igazi topjátékosk közé. Larsson viszont Torreshez hasonló kaliber volt fénykorában.

giacinto, mintha elfeljtenéd, hogy mikor Juvét kizárták ráröppentetek Vieirára és Ibrára, míg a Milan tőletek vitte le Vierit, meg amekkkora faszok voltatok nyolc-tíz éve saját neveléseteket Pirlot is.

kroos 2008.09.05. 12:00:53

ajaj a fagyi visszanyal...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 12:06:38

Lohengrin jó helyen kapisgálsz szerintem is. De azért nevezettek közül Solksjear és Henry sohasem volt center, ők még a két ékes rendszerben nevelkedtek és azért Henrynak Treze (na ő viszont igazi center) mellett bőven jutott a kiszolgáló feladat is a Monacoban, ahogy szerintem Solksjear (az egyetlen norvég játékos, akit bírtam) mellett is rohangált valami két méteres tank már a klubcsapatában is, mert válogaottban tutti, hogy Flo, majd Carew epedve várta Ole labdáit.

kroos 2008.09.05. 12:09:36

Rekdal volt a legjobb norvég:)

ApukadHUN 2008.09.05. 12:19:17

Rekdal nekünk is vert hármat:)

heizer 2008.09.05. 13:20:24

És az elsőt egy kamu szabadrúgásból!!

giacinto 2008.09.05. 14:10:58

popp:

"egymástól SZINTE soha nem vesznek TOP-játékost"

Ibráék esete más volt, mindenképpen távozni akartak az ismert körülmények miatt. Vieri mint top-játékos? ezt ugye te sem gondoltad komolyan? egy vicc volt már az utolsó 2 szezonban csak a csapatot bomlasztotta a cirkuszaival és végülis milyen jól bevált a milannak, ha jól emlékszem még gólt sem lőtt. Pirlo nem saját nevelés, ugyanis bresciai. 2 évet volt itt, amikor éppen Roby Baggio játszott a posztján, messze nem top-játékosként távozott huszonegy-két évesen.

De a példáid tök jók.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 15:08:33

OFF LESZ!


"A kézi remek sport, méltán fog harcolni a helyéért a népszerűségi listán a röplabdával vagy a krikettel, messze a foci, kosár, hoki, amerikai futball mögött." (montipájton)

Nagyon érdekes ez a téma! Én pl. a kosárlabda nevű sportágat kimondottan utálom, szerintem undorító. Az amerikai "futballról" nem is beszélve. Ennek ellenére el kell ismernem, hogy sajnos mindkettőt jobban kajálja a nép (bár szerintem ez a nép hibája...:-)), mint a kifejezetten intelligens, nagyon sokféle képességet és alkatot igénylő kézilabdát.

Kéziben még a semleges meccseket is meg tudom nézni; a kosárlabdát viszont akkor sem, ha magyar csapat játszik. Egészen egyszerűen unalmas, a játékosok meg ellenszenvesek, ráadásul az egész olyan amerikaiasan gagyis.

A röplabda és a jéghoki nálam a kézi és a kosár között van. Ha magyar csapat játszik, akkor nagyon izgalmas tud lenni mindkettő. A hokival egy baj van: soha nem látom a korongot... :-) A röpiből meg hiányzik a test-test elleni küzdelem. Meg hát azért... ott is eléggé véges a támadási variációk száma, míg ellenben fociban és kéziben (de hokiban is) gyakorlatilag végtelen.

A legjobban persze a snookert meg a curlinget szeretem.

De tényleg. :-)


ON

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 15:11:51

A Real vs. bayern témához, főleg Lojzi_-nak:

A Bayern csak szeretne olyan klub lenni, mint a Real Madrid (tipikus németes görcsölés), de sohasem lesz az. Mert a Real az a világ minden pontján egy fogalom. És minden idők legsikeresebb klubja is egyben.

kroos 2008.09.05. 15:12:52

Ki akar olyan lenni mint a Real:P Ezt honnan vettetd?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 15:37:11

kroos, ez volt a jó Frank egyetlen kiállítása, tehát valami komoly sérelem vihette erre cselekedetre, szerintem egy rasszista beszólás!

giacinto, Ibráék el akartak menni, de nem volt muszáj nekik az Interhez. Cannavaro és Zambro például Spanyolországba igazolt!

Pirlot meg akkor az egyik legnagyobb olasz tehetségként tartották számon és mikor Milanba ment akkor ott Rui Costa volt a trequartista, ezért találta ki Ancelotti a hátravont irányító szerepet neki.

kroos 2008.09.05. 15:41:46

Völler arca a legjobb...még nem is sejti mi következik:DDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 15:41:48

"Ki akar olyan lenni mint a Real?" (kroos)

Minden gigantomán klub. Például a Bayern.

kroos 2008.09.05. 15:43:29

A Bayern drukkerek többsége azért Bayern-es mert az k*-ra nem oylan mint a Real.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 15:48:47

Csöncsön, az ötvenes hatvanas években irigykedhetett a Bayern. A hetvenes éveket viszont az Ajax mellett a bajorok határozták meg. De alapjába véve egyetértek veled.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.05. 15:50:49

ezek mindig jók. szerintem meg mindenki olyan szeretne lenni mint én.

érvelni nehéz lenne ezzel kapcsolatban, így mindenki akkora baromságot nyilatkoztat ki az olümposz tetjéről, amekkorát épp jólesik uzsonna után.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 15:57:27

Hát, mocsing és kroos, azért vannak nyilvánvaló jelei ennek.

Szemléltető példának hadd idézzem Lojzi_ egyik korábbi kommentjét, amelyben azt írta, hogy ő örülne, ha tavaszra "Európa leglátványosabb és legszebb fociját játszaná" a Bayern.

Ez nem véletlen példa, asszem sokan helyeseltek neki (talán mocsing is). A gigantománia tipikus megnyilvánulása.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.05. 16:05:46

csöncsön,
az, hogy szeretném-e, az én csapatom olyan legyen, mint a real, nem egyenlő azzal, hogy akarom-e, hogy nagyon szép focit játsszanak.

mivel a Bayern a legnagyobbak közt van, a leglátványosabb futballt játszók közé is szeretne tartozni. mindig jó, ha valami pozitív dologban a "leg" a csapatom. ezt, ha gondolod, hívhatjuk gigantomániának.

de egyszerre tartom furcsának és felettébb megmosolyogtatónak, hogy valaki egyenlőségjelet tesz a "hasonlítsunk a real-ra!" és a "világ leglátványosabb fociját játsszuk!" mondatok közé.

írok is ide egy szmájlit ennek örömére:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 16:12:23

"de egyszerre tartom furcsának és felettébb megmosolyogtatónak, hogy valaki egyenlőségjelet tesz a "hasonlítsunk a real-ra!" és a "világ leglátványosabb fociját játsszuk!" mondatok közé."

Mi ebben a furcsa? A Real Madrid mániája az már időtlen idők óta, hogy nekik nem elég a győzelem, hanem lehetőleg a világ leglátványosabb focija is kell.

kroos 2008.09.05. 16:13:10

Vyg csak a reál játszik szépen senki más.Ilyen mondanivaloja is lehet ám ennek...:P

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 16:14:03

Félreértelmezni bármit lehet. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 16:14:08

"világ leglátványosabb fociját játsszuk!" - pedig a Calderon-éra előtt mindig ez volt a Margit jelszava, ezt hiányolja Hegyi Iván és Pancho is úton-útfélen, úgyhogy egy kisebb/egyenlő jel odaférne a megállapítások közé.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.05. 16:17:12

"Mi ebben a furcsa? A Real Madrid mániája az már időtlen idők óta, hogy nekik nem elég a győzelem, hanem lehetőleg a világ leglátványosabb focija is kell."

én értem, hogy ilyen magasztos célok is vannak ennél a klubnál, a kérdés inkább az, hogy ez a világ leglátványosabb focija tényleg mindekni szerint egyenlő-e velük, vagy véletlenül csak a real-szurkolók gondolják így.

nekem pl teljesen mindegy, hogyan, pénzért, vagy akárhogyan, de meg akarom dugni jessica albát, az se baj, ha belehalok. ám ettől még nem lettem a világ legnagyobb nőcsábásza.

kroos 2008.09.05. 16:22:18

+a Reálnál minden alap megvan ahhoz hogy igy gondolják.

kroos 2008.09.05. 16:22:48

máskérdés hogy nem tudnak vele élni

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 16:36:49

@mocsing:

Nem lettél, igaz. De amíg nem is AKARSZ az lenni, addig még nem indultál el a realmadridosodás göröngyös útján.

kroos 2008.09.05. 16:41:20

Most megint elkezdhetném ecsetelni Franco tábornak szerepét a madridizmusban...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.05. 16:50:54

@kroos:

Én meg megint megemlíthetném Santiago Bernabéuét...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.05. 17:00:09

Összegeznék: A Bayern München egy tisztes szerény költségvetésű klub, amelyik ennek ellenére játszik látványos futballt és tör a legnagyobb csúcsokra! Olyan gátlásos és szentéletű vezetőkkel, mint Uli Hoeness, aki sohasem szól be a vetélytárs kluboknak és nem gyakorol nyomást azok játékosaira, nem fúr meg görény módon szövetségi kapitányokat (Daum). A Bayernnél sohasem elégedetlenek a játékosok (nincs Poldi-Hoeness affér) és nincsenek túlfizetett sztárok sem, csak a rosszindulatú sajtó szereti ráaggatni az FC Hollywood nevet.

BruceWayne 2008.09.05. 17:26:40

popp: lélekben most veled együtt morzsolok egy könnycseppet a szemem sarkában

halareaal 2008.09.05. 19:54:15

"Azt kapásból nem vágom, hogy azért, mert Metzelder ingyen ment attól miért kéne neki számítani rá, hogy keveset játszik.
A kettő nem függ össze szerintem."

nem erre próbáltam utalni, hanem arra, hogy ha Metzelderért is ki kellett volna fizetni 20m eurót, valszeg nem jött volna. így azonban megszerezték, de már akkor egyértelűnek látszott, h inkább a cserepadra jön. aztán pechére sok sérülése volt, így esélye sem volt csapatba kerülni. a mai fociban a nagyklubok amúgyis csomó magas kvalitású játékost vesznek csereembernek, sérülések esetére, nem hiszem h a Realt ezért kellene hibáztatni, főleg mivel Metzelder biztosan mehett volna mmás csapatba, hisz jó védő és ingyen lehetett megszerezni. vagy most szted a Real komolyan azért hozta Madridba és állja a fizetését, hogy tönkretegye a karrierjét?

"n abban már akkor se láttam semmi értelmeset, hogy Ronaldo, Raul, Owen mellé még kell egy Cassano is"

én meg igen, tekintve hogy Ronaldo és Owen is formán kívül volt. Owen amúgyis szinte rögtön utánna elment (ha jól emlékszem). amúgymeg ha Cassano nem azzal lett volna folyamatosan elfoglalva, hogy az edzőt szidja összevissza, hanem úgy játszik ahogy olasz csapataiban szokott, akkor ez is máshogy nézne ki.

egyébként nem azt állítom alapvetően, hogy a Real játékospolitikája annyira helyes vagy feddhetetlen volna, mert nyilván nem az, sőt, hanem azt, hogy - mint ahogy a többi nagycsapaté - a Bayerné se "jobb". nyilván, mivel mások a lehetőségeik, ez nem világlik ki ennyire, de ha egyenlő feltételek lennének, nem hiszem h sokban különböznének a Realtól. elvégre ugyanígy sokszor őrült módon költekezik a komplett PL, a Barcelona, az Inter, a Milan, a calciopoli előtti Juve is szinte minden posztra világklasszist hozott, és tavaly a Bayern is ezt csinálta. tehát mindenki akinek megvan rá a lehetősége. ha azért nem bírjátok a Realt, mert sok pénze van, arra nemtok mit mondani.

halareaal 2008.09.05. 20:09:07

"halareaal:
Mitől magasabbak az elvárások a Realnal, mint a Bayernnél?"

a Bayernek alap, h megnyeri a bajnokságot, mivel gyakorlatilag egyedüli topfavorit. ha ránézünk a keretükre aztán mondjuk a Werder v a Schalke keretére, a meggyőző, szép játék tulajdonképpen csak annyit tesz, hogy a Bayernel szemben az az elvárás, hogy érvényesítse a (nem kicsi) erőfölényét a többi csapattal szemben. nemtom ez így érthető-e de inkább nem futnék neki mégeygszer.
a Real esetében ezzel szemben kapásból ottvan a Barcelona, amelynek (legalábbis papíron) eleve erősebb kerete van, de minimum ugyanolyan. és a többi csapat is közelebb van, elég csak arra gondolni, hogy a Depor mostani győzelme szinte papírforma volt a la ligában. ilyen körülmények közt az az elvárás, h szép játékkal legyenek bajnokok. hát kösz.
abban igazad van egyébként, hogy szakmailag nincs jelentős különbség, de a szurkolók és a (nemzetközi) média azért nagyobb terhet rak sztem a Realra. pl az mennyire a köztudatban van, hogy a Real milyen gyenge már évek óta a BLben, pedig a Bayern se ér el sokkal jobb eredményeket mostanában. sőt, ha belegondolok, mi lett volna, ha a Real az uefáan tölt egy évet...

Titi120 2008.09.05. 21:47:54

Ömlik a hülyeség a topicba úgy látom, Csöncsön már - már Hegy Iváni magasságokban ... ;-)

halareal!
Nem a Real sok, több pénze szúrja a szemét sokaknak, hanem az, ahogy bánik vele.
Nem lehet nem észrevenni azt a számomra negítav folyamatot, ami nemcsak Calderon, de már előtte Perez és előtte sok más prezidente regnálása során jellemző volt a királyiaknál: a koncepciótlanság, a "vegyük meg csak azé',mert népszerű & sokbakerül & sok mezt lehet eladni vele világszerte" elve, ami ráragadt erre a klubra.

Ez a játékospolitika ami nekem (és nagyon sok másnak is) szúrja a szemét, s ez a Bayernre messze nem jellemző.

A lehetőségeink korlátjai miatt ?
Részben bizonyára így van, de azért akárhogy is nézzük manapság is tehetős klubok elitjéhez tartozunk, de például a 70-es években még inkább, és se most, se akkor nem voltak jellemzőek azok a folymatok, amelyek jelen vannak, voltak az Internél, a Realnál, Chelseanél ...

És amire még büszkék lehetünk, hogy ennek ellenére nemzetközi porondon a legtöbb ilyen klub csak köszöngethet nekünk az eredményességet illetően (Inter, Chelsea), és napjainkban is bármely több százmillió euroból összevásárolt csapattal felvesszük a versenyt.

halareaal 2008.09.06. 00:08:28

Titi120:

" és napjainkban is bármely több százmillió euroból összevásárolt csapattal felvesszük a versenyt. "
lehet h leírtam már, de azért leírom mégegyszer: a tavaly szintén súlyos pénzekből összevásárolt sztárok nélkül nem hiszem h ez így lenne.

"Nem lehet nem észrevenni azt a számomra negítav folyamatot, ami nemcsak Calderon, de már előtte Perez és előtte sok más prezidente regnálása során jellemző volt a királyiaknál: a koncepciótlanság, a "vegyük meg csak azé',mert népszerű & sokbakerül & sok mezt lehet eladni vele világszerte" elve, ami ráragadt erre a klubra."

de miért? a régi idők Realja is összevásárolt mindenkit, annyira koncepció nélkül, hogy azóta is ők a világ legeredményesebb klubja. a galaktikus sztárok közül sem volt mindegyik csupán esztelen költekezés. Figo, Zidane vagy Ronaldo leigazolásában pl nemtom mi kivetnivaló van. bármelyik másik klub is leigazolta volna őket, ha tehette volna. nyilván volt egy csomó baklövés, mint pl Owen, aki az akkor még jó Ronaldo és Raul mögé nem kellett volna, vagy a Gravesen féle elborzasztó igazolások, de ezt már kitárgyaltuk, h minden klub követ el ilyen hibákat, nem lehet előre látni h mondjuk Baptista v Emerson több jó szezon után Madridba érkezve 1xüen elfelejt focizni.
amúgy eleve már azis koncepció, hogy óriási profitot termelt így a klub. most erre lehet mondani, hogy ennek semmi köze a focihoz, csak hülyeség, mert éppenhogy a világ legjobb játékosai érkeztek Madridba, az más kérdés h aztán rosszul sült el a dolog.

" "vegyük meg csak azé',mert népszerű & sokbakerül & sok mezt lehet eladni vele világszerte" elve, ami ráragadt erre a klubra."

miért Zidane, Figo v Ronaldo nem tudtak focizni? de nyugodtan mondhatnám Beckhamet is, aki nélkül 2007ben nem lett volna bajnok a Real. a Realnak több pénze van, ezért többet igazol. nem tudhatjuk, hogy a Bayern hogy tenne hasonló helyzetben, azt viszont igen, hogy akik pénzügyileg közel 1 szinten vannak a Reallal, ugyanezt csinálják (Chelsea, Inter, Milan , Barca, MU, Manchester City:))

végezetül azt ne felejtsük el, hogy amiről itt vitatkozunk, az gyakorlatilag a múlt. az, hogy koncepció nélkül igazolnának, már 2-3 éve semmiképpen sem jellemző a Realra. 2 éve la liga címvédő a csapat, és az európai élklubok közül az egyik legfiatalbb az átlagéletkor. ha mondjuk Raul és Guti végre kikerülenk a kezdőből, az Arsenallal is felveszik a versenyt ilyen téren, pedig ott aztán mindeki el van ájulva h miylen jól építenek a fiatalokra (jogosan). és attól, hogy egy játékosnak irreálisan felverik az árát, ahogy a Real érte megy, még nem lesz indokolatlan az igazolás, főleg mivel a Real ki is tudja fizetni. az egyetlen komoly hiba pont az most a madridiaknál, hogy nem erősítettek eléggé a nyáron:)

Mourinho már nem a király 2008.09.06. 10:49:16

Jah és azt hogy a nagytudású Bayern z UEFA kupát sem tudta megnyerni, sőt az elődöntőig is nyögvenyelősen érte el ne említsük ugye?
Meg azt, hogy egyáltalán miér is UEFÁ-ban indultak? Na mindegy.

czipi 2008.09.06. 11:32:58

azért azt ne felejtsük el, hogy a Bayer van olyan gazdag mint a Real, meg hasonlók, csak ott nem szórják a pénzt, ja és míg a Bayernnek nincsenek tartozásai, addig a Realt, Barcat nyakig van adósággal, csak az állam nem kéri vissza tőlük (nemzeti kincs címen), hasonló a helyzet az angol élcsapatokkal is

BruceWayne 2008.09.06. 14:46:42

magyar poszt a meccs után majd?

crouchy 2008.09.06. 16:39:50

off: a Vb-kvalifikációs 2-es csoport milyen szar már?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.06. 19:30:18

Nem tudja valaki, hol közvetítik a meccset?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.06. 19:46:37

Mocsing, köszi! Hajrá magyarok!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.06. 20:04:09

Ez a luxemburgi spori egy jó nagy fasz. Lett volna egy tizi!

BruceWayne 2008.09.06. 20:41:20

Miért 4-6-0?
Miért nem tud helyezni Huszti?
Miért csak a 35. percben vettem észre hogy Dárdai is játszik?
Miért ilyen halvány Dzsudzsák (és Gerai is)?


dzsudzsák le, huszti a helyére, középre torghelle, akkor talán....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.06. 20:52:32

Azér az milyen, hogy Torghellét úgy várjuk, mint a messiást! Nera, nem volt az tizi az elején? Ja és Varga Zoli nagyon jó szakkommentátor, nagyon jó megállapításai vannak.

_alerob 2008.09.06. 21:52:35

ennél sokkal jobbak is lehetünk, és még így is nyerhettünk volna.

BruceWayne 2008.09.06. 22:05:02

nem volt 11-es. svédországban így nem tudom hogy fogunk pontot szerezni, mert ott gondolom kell lőni minimum 1 gólt...

megmondó 2008.09.06. 22:53:38

torghelle még mindig a legszarabb csatárok egyike aki valaha is szóhoz jutott a válogatottban, bár most ne mvolt sokat lesen.

azt meg nem értem hogy ha dárdai nem játszott, vissza kell rázódnia, akkor miért kell játszatni. ennyit egy nb1-es fiatal is kihozott volna.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.06. 23:05:23

"azt meg nem értem hogy ha dárdai nem játszott, vissza kell rázódnia, akkor miért kell játszatni. ennyit egy nb1-es fiatal is kihozott volna." -na ez egy ordas nagy baromság, már ne is haragudj! Torghellével kapcsolatban viszont igazad van.

rizla 2008.09.07. 00:11:03

kint voltam a meccsen, jó szar volt, de az eredmény OK, a hozzáállással sem volt gond, már "csak" játszani kellene tudni.
torghelle alap volt, ahogy beállt, lerúgott egy dánt, szabadrúgás kifele, egyből zúgott a SZÉP VOLT SANYI! SZÉP VOLT SANYI!
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

rizla 2008.09.07. 00:15:01

huszti jó volt, gerával sem volt bajom, ezek az arcok vérprofik, végig hajtottak, dolgoztak, és a labdát is képesek kezelni. vadócz jó volt még. hajnal a szokásos alibi, miért is törné össze magát, dzsudzsák hatalmas zéró, dárdai láthatatlan-üzemmód. viszont a védelem csodák csodájára kibírta gól nélkül, mondjuk mák is kellett hozzá, de nem baj, hogy most tétmeccsen volt szerencsénk.
kumant meg nem értem. a dzsudzsák-torghelle csere nagyszerű, innentől kezdve viszont a 90. percig semmi, ezt hogy gondolta? 1 cserét fel sem használt, de a másik is csak időhúzás volt. valaki szóljon már neki, hogy hármat lehet. rudolf helyett meg nyugodtan labdázgathatna németh is, ő is be tud állni egy percre, és lehet, hogy még egy befutott labdát sem terel ki bedobásra (tudom sérült, de majd)

poolfanati 2008.09.07. 10:32:35

azzal mindenki egyetért én is hogy huszti nagyon jó volt, be kellett volna rúgnia a ziccerét, szerintem megijedt a lehetőségtől... dárdait nem értem mért fikázzátok szerintem nagyon jól játszott főleg a 2. félidőben. labdákat szerzett, és bodnárt mindig megtalálta egy 40mes labdával. szerintem még a stadionon kívülről is odarúgta volna neki:D hajnal a területén eléggé szar volt, nem értem mért csak a 16osnál tud cselezni meg passzolni... dzsudzsák meg egyszerűen nem kapott labdát csak a jobboldalra koncentráltunk! és még valami: juhász szerintem az összes párharcát megnyerte bendnerrel szemben( a fontosakat), rendre lefejelte őt! védelem kiváló és azért szerintem a középpályásaink is jók voltak. csak nem volt csatárunk. a kommentátor meg nagy szar volt, csak röhögtem a sok aggő-n:D meg azt se értem mért sztárolták bendtnert.... meg se lepődtem hogy kapufát rúg ő ilyen:D 2mről is kihagyta volna meg beleugrik a "gólba":D
rizla: koeman meg azért nem cserélt mert nem volt minősigi cserénk, csak gyengítette volna a csapatot ha hamarabb cserél. és szerintem a fiúk nagyon jól bírták nem kellett a frissítés...
heinrich vagy valaki: cikket nem írtok a meccsről????

poolfanati 2008.09.07. 10:36:10

albánia-svédország: 0-0
málta-portugália: 0-4
ha most megvertük volna a dánokat akkor szinte nem számítana az idegenbeli meccs a svédek ellen, mert ha kikapnánk is: nekünk 3, nekik 4 pont. de most így nagyon jó lenne idegenbe egy döntetlen!

giacinto 2008.09.07. 10:49:14

minek számolgatni?
kit kellett volna becserélni? az utolsó csere is totál felesleges volt már. egyenlőre ennyit tudunk, nálunk egy picivel jegyzettebb csapat ellen már tudunk X-elni.

drdugo 2008.09.07. 11:28:11

annyit már elértek, hogy végigbírják a meccseket, de ne feledjük, hogy még a '90-es években is jók voltunk bárki ellen itthon egy X-re tétmeccsen. szóval pezsgőt ne bontsunk már, mert évek után ismét sikerült tétmeccsen nem kikapni egy nálunk magasabban jegyzett csapattól hazai pályán.

én semmi pozitivat nem láttam. volt pár helyzetünk, de azt is annak köszönhettük, hogy a dán védelem gyermetegebb volt a mai napon, mint a mienk, illetve annak, hogy ki tudja miért, de tiszteltek minket a dánok és nem mertek nagyon ránkjönni.
a játékban nem sok tudatosságot fedeztem fel, sajnos nem sokan tudják a játékosok közül, hogy mit is kellene csinálniuk, 1-2 jó teljesítmény mindig akad, de a többiek csak alibiznek, semmit nem mernek vállalni.

valszeg ez volt az utolsó esély, hogy legyőzzük valamelyik nagyot a csoportban.
ilyenkor a 'sztárcsapatok' még alszanak, szeptemberben bárki megfogható, anno így játszottunk 2-2-t az olaszokkal, és 1-1-et a svédekkel.
ez a nagy lehetőség most nem csak egy pontot hordozott magában, simán lehetett volna 3 is.
sokan ki is használták ezt a sanszot (osztrákok, litvánia, macedonia, de az albánok svédek elleni pontszerzése is értékesebb eredmény, mint a mi 1 pontunk).
ráadásul pl. albánia máris jelezte, hogy komolyan számolni kell velük, idegenben sztem kb. úgy nekünk fognak esni, mint a moldávok...
amugy moldáviát most verték a lettek 2-1-re kisinyovban.... mi meg 0-3-ra égtünk ott, úgyhogy erről ennyit.

sztem továbbra is az a realitás, hogy máltát és ha minden jól megy akkor albániát megelőzzük.

arra kár számítani, hogy majd a nagyok körbeverik, körbedöntetlenezik egymást, mert azalatt minket is jól körbe fognak verni rendesen. még albániában és máltán is vért fogunk izzadni.

BruceWayne 2008.09.07. 11:52:03

az a baj hogy ugye van pár nagycsapat akik ellen tétmeccsen ugye 1% az esélyünk (olasz spanyol angol német (ex)francia meg mondjuk holland portugál), meg van még pár csapat akik "paípron" szintén jóval nagyobb erőt képviselnek nálunk, meg kb van egy 3. vonal akik alapjában véve verhetőek lennének, na kb a dánok ilyenek, évek óta agonizálnak, ma is simán meg lehetett volna fogni, egy ilyen 0-0 a svédek vagy portugálok ellen nagy eredmény, de ezeket a dánokat (ha akarunk valamit a csoportban) le kellett volna győzni, mert látszott hogy szarok. Portugáliának bitang a kerete (talán középcsatáruk nincs csak), az kapitánnyal nem tudom milyenek de nekik kinéz a csoportelsőség, és bár a svédek nagyon jók voltak az előző selejtezősorozatban ha jól emlékszem, de az eb-n is látszott hogy ott váltásra van szükség, amit nem léptek meg, szerintem ellenük lehetne kezdeni valamit, mondjuk ahhoz jobb összetételű és felállású csapat kellene meg a tegnapinál hatékonyabb játék (azét ne feledjük hogy anno képesek voltunk egy stockholmi 1-1re)

BruceWayne 2008.09.07. 11:55:25

meg nekem még az volt furcsa hogy huszti meg hajnal annyira alacsonyak, néha úgy tűnt mintha gödörből passzolnának :-DDD
Husztinak is az a 2 suta lövése, nagyon gyerekes mozdulat volt

BruceWayne 2008.09.07. 11:56:38

jaj és még a legnagyobb poén: kokó annál a közvetítőpultnál XDDD

a melléig ért, mint egy kisgyereknek a kocsmában :-)

svéd meccset mi adja majd?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 12:29:27

A meccsben simán benne volt a magyar győzelem. De én azért nem vagyok nagyon szomorú. A magyar-norvég 1-4-hez képest ez az eredmény maga a mennyország.

rizla 2008.09.07. 13:16:28

"rizla: koeman meg azért nem cserélt mert nem volt minősigi cserénk, csak gyengítette volna a csapatot ha hamarabb cserél. és szerintem a fiúk nagyon jól bírták nem kellett a frissítés..."

"kit kellett volna becserélni? az utolsó csere is totál felesleges volt már."

hát pl hajnal le, halmosi be, gera középre. olyan nincs, hogy nem kell frissíteni, szerdán is lesz meccsünk.

rizla 2008.09.07. 13:18:18

bírom az olyan véleményeket, hogy "dániát meg KELLETT volna verni, mert szarok". miért, mi jók vagyunk? nem értem.

BruceWayne 2008.09.07. 13:21:29

nem, ha a csoport 3. helye a cél akkor teljesen jó ez az X.

BruceWayne 2008.09.07. 13:23:48

persze kis előrelépés ez is, selejtezők kezdetén mindig kikapunk a nálunk előrébb jegyzett csapatoknál. csak hát ha csatár is lett volna a pályán nyerhettünk volna, a dánok semmit nem nyújtottak tegnap.

rizla 2008.09.07. 13:25:36

miért, szerinted a továbbjutás reális cél (tehát elvárás)?

rizla 2008.09.07. 13:27:04

"valszeg ez volt az utolsó esély, hogy legyőzzük valamelyik nagyot a csoportban.
ilyenkor a 'sztárcsapatok' még alszanak"

ezt sem értem. mi talán nem alszunk? a játékosaink 99,9%-a légiós, ugyanúgy csak most kezdte el a szezont, mint a többiek. annyi különbséggel, hogy nem volt világversenyen nyáron, dehát ott pont a dánok sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 13:31:02

Szerintem az a cél, hogy tartsuk meagunkat, amíg bírjuk. Erre ez az iksz pont jó.

poolfanati 2008.09.07. 15:39:21

bocs rizla halmosit elfelejtettem. de akkor dzsudzsák helyére kellet volna behozni szerintem, és akkor huszti marad elöl csatárnak. de abban igazam van hogy torghelle meg rudolf nem minőségi csere!

BruceWayne 2008.09.07. 15:43:44

miért mi a cél? a tisztes helytállás? jobb csapatunk van mint 2 vagy 4 évvel ezelőtti szeptemberi rajton, nem? nyilván portugálok megfoghatatlan, de a dánok mélyponton vannak és a svédeket is most lehetne megfogni. nem azt mondom hogy reális esélyünk van de akkor is van egy bizonyos elvárt szint, gondolom senki nem lenne elégedett összesen 3 győzelemmel és 2 döntetlennel

BruceWayne 2008.09.07. 15:45:42

őszintén szólva én előzetesen győzelmet vártam tegnap, nem vagyok teljesen elégedetlen de látszik hogy többet is elérhettünk volna tegnap, ennél jobb esély nem lesz a 3 pont megszerzésére a portugál-svéd-dán hármas ellen

poolfanati 2008.09.07. 16:05:35

tegnap nem azért kellet volna nyerni mert mi vagyunk a legjobbak a csoporban és elvárás a VB. azért kellet volna nyernünk mert a dánok szarok voltak!
az UEFA tagok 13an mehetnek a VB-re. az 9 csoportelső és a maradék 4 hely hogy jön ki??

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.07. 16:51:21

Nyerhető meccs volt, ez a bosszantó.

Dzsudzsákkal sajnos nagy bajok vannak, ha valaki nem teszi helyre fejben, akkor megy a süllyesztőbe.

Huszti tényleg jó volt, a helyzeténél nem tudom mi volt vele, nem volt magabiztos, de az is igaz, hogy a kapus hatalmasat védett.

Igazából a nagy kérdés az, hogy a dánok maguktól voltak ennyire gyengék, vagy tényleg ilyen jól szűrtünk a középpályán. Ha az utóbbi, az azért nagyon jó jel. Sajnos ezt nem tudtam megállapítani, mert olyan másnapos voltam, hogy alig láttam ki a fejemből.

Ami viszont teljesen érthetetlen, az Németh teljes mellőzése, pláne így, hogy a helyette játszókkal csak nevetség tárgyává válunk. Nagyon remélem, hogy az ő (nem)beépítése mögött valami koncepció van és nem hatalmi játszmák és pénzügyi érdekellentétek.

rexford 2008.09.07. 16:53:31

A 8 legjobb csoportmásodikat sorsolják párokba.

halareaal 2008.09.07. 16:53:49

egyébként csak én látom úgy, hogy Léderer az elmúlt időszakban fejlődött vmicskét? mondjuk ez az aggő valóban nem kellett volna, dehát ez semmi, ahhot képest, amit régebben csinált. az viszont vicces volt, hogy Bendtner helyett 2x is Batmant mondott, de lehet h csak félrehallottam.

ezeket a dánokat simán meg lehetett volna verni, az első 2 hely felosztásába kb annyi beleszólásuk lesz, mint nekünk, legalábbis ezzel a játékkal. egyébként Némethet simán be lehetne tenni, nműemhogy a keretbe, de még a kezdőbe is odaférne. mondjuk annyira sokszor nem láttam játszani, de aki a Poolba akar bekerülni, annak egy magyar szintű válogatottban kb alapembernek kéne lennie.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.07. 16:54:12

Szerintem a svédek sem olyan félelmetesek most, ráadásul nekik volt egy EB is a nyáron, szerintem lehet fogni ott is egy pontot. Az biztos, hogy most kéne, mert később nehezebb lesz.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.07. 16:59:23

ja, még annyi, hogy ha már egyszer (relatíve) jól fel tudtuk vinni a labdát a FÖLDÖN a 16os közelébe, akkor ott vajon miért kezdtünk el ívelgetni? Miért nem lehetett megpróbálni laposan bejátszani?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 17:01:22

"csak én látom úgy, hogy Léderer az elmúlt időszakban fejlődött vmicskét?" (halareaal)

Nem csak te látod úgy. Most már messze nem ő az a riporter, aki engem a legjobban idegesít. A Batmant pedig te hallottad félre. :-))

Én se látok semmi félelmeteset most se a svédekben, se a dánokban. Sőt a portugálok is sokat gyengültek tíz évvel ezelőtti önmagukhoz képest.

Szokás szerint megint kifogtunk egy gyenge csoportot, csak hogy még jobban bosszankodhassunk, hogy még itt is csak ötödikek leszünk...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.07. 17:07:07

"Szokás szerint megint kifogtunk egy gyenge csoportot, csak hogy még jobban bosszankodhassunk, hogy még itt is csak ötödikek leszünk..."

az igaz, hogy az előző 1-2 selejtezőcsoportot jól kihalásztuk, de ne vicceljünk már, most a(z egyik) legerősebb csoportban vagyunk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 17:15:59

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Hát, szerintem a franciák és az angolok csoportja egészen biztosan erősebb. A spanyoloké is. Vagy a német-orosz mögött se tudom, mire mennénk... Talán csak a 2-es számú nagyon gyenge tényleg.

De mindegy, hajrá, hajrá! A Huszti-Gera-Hajnal tengely egész ütős, és Dárdait se tessék szidni: a második félidőben adott néhány olyan passzt, hogy csak pislogtam.

Ha Dzsudzsák följavul, a védelem pedig hozza magát, semmi okunk félni a svéd-meccstől.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.07. 17:34:37

Egyébként érdekes figurája volt meccsnek a visszatérő Torghelle. A szünetben az összes a pályára énekelte a faltörő Sanyit, Koeman be is cserélte, de Torghelle ha kisebb falak feltörésére alkalmas is, a nagyobbak ról lepereg..

Igaz, hogy egyik szóba jöhető magyar csatár sem kezdett három góllal, csak a nagy Torghelle, de egy komoly vébéselejtező, nem a Bundesliga II. Ráadásul a dán védőknek épp az az erőssége mint a nemzet Sanyijának, a birkózás és dörzsöltebbek is, mint a mi Sanyánk. Kínomban röhögtem, ahogy Agger (Léderer szerint Aggő) kiprovokált a bíróból egy kamu sárgát Torghelle ellen. Az ilyen védők ellen sokkal több esélye van egy Husztinak, mert gyors és jól cselez. Ezt az is mutatja, hogy az első félidőben veszélyesebbek is voltunk Torghelle nélkül.

Szóval be kell látni, hogy nincs nemzetközi szintű befejező csatárunk, tehát az erősebb csapatok ellen meg kell próbálnunk csatár nélkül is hatékony támadójátékot mutatni és ez Gerával, Husztival, Dzsuzsákkal, Halmosival, Buzsákyval el is képzelhető.

De épp itt az újabb probléma. Az a baj , hogy legmagasabban jegyzett játékosaink mind hasonló poszton játszanak, ennyi támadó típusú középpályás viszont nem fér egy csapatba, mondjuk legalább lehet válogatni. Még a középpálya védekező szekciója (Dárdai, Vadócz, Vass Á.) is rendben van úgy, ahogy. De ugye csatárunk nincs és a védelmünk is szedett-vedett (bár tegnap jól teljesítettek).

Ez van, Koemannak ebből kell főznie, nekünk meg ehhez a garnitúrához kell viszonyítanunk az elvárásainkat. Szóval továbbra is azt mondom, hogy a negyedik hely a realitás, de lehetünk harmadikok vagy ötödikek is. Az első két hely valamelyikében reménykedni, hiú ábránd.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 17:51:17

Szerintem Thorgelle majdnem annyit javult, mint Léderer. Sokkal higgadtabb, kevesebbet reklamál, és lesen is kevesebbszer ragadt.

Szerintem a csapat is veszélyesebb volt a második félidőben, mint az elsőben.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.09.07. 17:55:23

közben épp örökre elveszik az u21-eseink kedvét a focitól a szerbek...

rizla 2008.09.07. 17:56:17

nera: totális álomvilágban élsz. attól, hogy a dánok és a svédek nem jók, még szarabbak vagyunk náluk. fifa-világranglista, ezen nincs mit ragozni.

"miért mi a cél? a tisztes helytállás? jobb csapatunk van mint 2 vagy 4 évvel ezelőtti szeptemberi rajton, nem?"

a 3. hely egy jó cél, szép eredmény lenne.

rizla 2008.09.07. 17:57:08

egyébként igen, jobb csapatunk van, mint 2 vagy 4 éve, de nem annyival jobb. egyébként 2 éve az volt a célkitűzés, hogy továbbjutás, láttuk a végét.

rizla 2008.09.07. 17:58:19

"Szokás szerint megint kifogtunk egy gyenge csoportot,"

istenem, ezek a beszólások, te jó ég. két éve is ez volt, "gyenge csoport", ezt sujkolták mindenki fejébe, de értsétek már meg, nem 1953at írunk. a magyar csapatnak minden csoport baromi nehéz.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.07. 18:07:43

Mondjuk az is igaz, hogy Tomasson még szarabb volt , mint Torghelle. Meg az is, hogy a második félidőben Olsennek sem volt jobb elképzelése, mint magas játékosokat be küldeni, azt várni, hogy a szögletekből és az oldalsó szabadrúgásokból csak lesz valami.

Ismerve védelmünket joggal lehetett, fosnunk attől, hogy kapunk valami bárgyú gólt egy tizenhatoson belüli tumultusban pattogó labdából (hosszú idő óta az első meccsünk volt egyébként, amikor a védőink nem hoztak össze valami orbitális potyát). Ugyanakkor látva a dánok játékát abban is bízhattunk, hogy mi találunk egy gólt a vége felé.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 18:15:39

@rizla:

A gyenge csoportot objektíve értem, nem az esetleges továbbjutási esélyeink szempontjából.

@popp:

Ja, ja, ha Vanczákhoz vagy Szélesihez került a labda, mindig a szívemhez kaptam. Meg hát hagyomány, hogy északi csapatoktól az utolsó percekben mindig kapunk gólt. Szóval, a végén már örültem, hogy ezt legalább megúsztuk.

poolfanati 2008.09.07. 18:27:01

a dán támadók a mi védőink miatt voltak szarok! nem véletlenül emelte ki koeman hogy nem kaptunk gólt!
én is meglepődtem de nagyon jók voltak a védőink! ez azért jó mert akkor így lehet fejleszteni a támadást.
és csatár nélkül VB-selejtezőn elindulni nagy hülyeség nem muszáj rögtön némethet de legalább nem kéne abbahagyni a fiatalitást! feczesin vagy szalai is megteszi szerintem egyelőre. egy 3. hely pedig tényleg nagyon szép lenne már csak azért is mert akkor 3. kalapból húznának ki minket az EB-selejtezőn! és akkor nem dánia ellen kéne 2 erős csapat mellet játszani hanem mondjuk egy szlovénia, egy balti állam vagy egy kaukázusi. szóval ha nem is jutunk ki a VB-re(mert azért bivaly erős a csoport!) fontos hogy jó eredményeink legyenek és minél előrébb végezzünk!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 18:30:30

"mert azért bivaly erős a csoport!"

Látom, megint sokakat megbántottam...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 18:33:41

De most komolyan. Ha a spanyolok és törökök mellett játszanánk a belgákkal, az mennyivel volna jobb? Vagy ha a franciák és románok mellett a szerbekkel (és osztrákokkal és litvánokkal...)?

Nem mondom, az utóbbi évtizedek eredményei alapján ez egy igen erős csoport. De csak a vak nem látja, hogy a svédek és dánok most nagyon mélyen vannak önmagukhoz képest.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.07. 18:41:42

poolfanati, de ha egy csatár nem üti nemzetközi szintet, akkor ha pályán van olyan mint ha eggyel kevesebben lennénk. Egy csatárnak mint Torghelle (Németh egyébként teljesen más, ő kábé azt játszaná elől, mint Huszti), nyerje meg párharcai egy részét és legyen megjátszható, különben semmit nem ér. Ha a centert mindig szerelik lefejelik, akkor fölösleges a pályán tartani. Akkor mát jobb plusz egy kreatív középpályás és több esélyünk van veszélyes támadásokat vezetni.

rizla 2008.09.07. 18:50:01

csöncsön: "A gyenge csoportot objektíve értem, nem az esetleges továbbjutási esélyeink szempontjából."

de akkor minek hozod fel olyan hangnemben, mintha óriási kijutási esélyeket puskáznánk el ezekben a csoportbokban?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 18:51:15

Beszéltek zöldeket. Torghelle egy csomó párharcot megnyert, és kiharcolt vagy öt szögletet is. Egyértelműen veszélyesebbek voltunk a második félidőben, még ha ez nem is tiszta gólhelyzetekben nyilvánult meg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.07. 18:52:17

@rizla:

Sehol sem beszéltem "óriási kijutási esélyekről". Szerintem keversz valakivel.

szferi 2008.09.08. 11:27:45

csöncsön, igazán veszélyesek csak az első húsz percben voltunk, a második félidőben nem - és ehhez kellett az is, hogy Sanyi néhány könyöklés és ütközés után már csak menekült a labda útjából - sohasem volt megjátszható, és nem is tett érte semmit.

a csoport pedig az erősebbek közé tartozik, már ami az első két helyet illeti, és a dánokat sem írnám le végleg. Szerintem kedvezőbb lett volna a 2,3,9es csoport, de például a négyesben is könnyebben meg lehetett volna fogni a harmadik helyet. persze ezek csak felesleges találgatások, részemről örülni fogok ha negyedik helyen végzünk, úgy, hogy 10 meccsen legalább 12 gólt rúgunk (és nem csak máltának).

szferi 2008.09.08. 11:44:36

igazából 15öt szerettem volna írni, de lejjebb adtam.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.08. 13:52:35

Oké, szferi, egyezzünk ki abban, hogy ez egy közepes erősségű csoport. Van nála erősebb, és van nála gyengébb is.

Torghellét szerintem egyszerűen nem hagyta kibontakozni a bíró. Nevetséges, hogy miket fújt le ellene.

poolfanati 2008.09.08. 18:38:40

jólvan jólvan lehet hogy torghelle egy picit jó volt, de van jobb is nála!!

probinho10 2008.09.11. 11:39:24

Közzétettétek valahol a neten az interjút angolul? Mert a SoccelLens-szen ugyanez az interjú teljes egészében fent van angolul szeptember 9-ei dátummal.
soccerlens.com/interview-with-raphael-honigstein/11602/
süti beállítások módosítása