Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, II. forduló - Fókuszban a védelmek

2008.08.26. 06:30 heinrich

A kapusok, védők mindig is kevesebb fizetést, megbecsülést és figyelmet kaptak, mint a csellósok. A jelenség nem egyedi, nem a Bundesliga klubok sajátja, hiszen még Cannavarónak is szinte magyarázkodnia kellett az Aranylabda átvételekor, de Makelele véleménye is mértékadó lehet. Statikus állóbekk még csak-csak akad a piacon, de a Lahmhoz hasonló wingback már ritka jószág - akinek jutott, fehéredő ujjakkal kapaszkodik bele. Ennél is tragikusabb a helyzet, ha az ember megfelelő középhátvédet keres, igazi klasszis megszerzése gyakorlatilag lehetetlen, és egyre kevesebben vannak. Két forduló alatt 14 klub kapott 3 vagy több gólt - Bundesliga összefoglaló a védelmek tükrében. A hét kérdése: ki legyen Dede helyettese?

Tavaly a HSV védelem ezüstérmes lett a ligában (26 gól), most mégis nekiálltak szétverni az alapzatot. Az okok valahol érthetőek, de a vállalt rizikó mértéke ettől nem csökken, sőt. Kompany eladásának hátterében az áll, hogy Vincent barátunknak egyszerűen túl nagy a pofája. Vele kapcsolatban ugyan nem lehet Cé-féle orgia-tivornya partikról beszámolni, de még Rakitic diszkó-sörözéseinek szintjét sem éri el. Ellenben véleménye az van mindenről, amit akkor is hangoztat, ha erre a kutya nem kéri, így került összetűzésbe Huub Steevens-szel, és hasonló okokból kapott egy meccses fegyelmi eltiltás is a klubvezetéstől. Az olimpiára sem engedte el a klub, de a nemzetközi Sportdöntőbíróság (CAS) határozatáig mégis Pekingben tartózkodott a belga válogatottal. A döntés megszületésekor azonnal hazarendelték, majd eladták a Manchester City-nek, ahol máris a Meccs embereként mutatkozott be a West Ham ellen.

Atouba példája hasonló, bár ő már sokkal közelebb áll ahhoz a határhoz, amikor fegyelmezetlenségei, hentelése már a csapat(egység) rovására mennek, eladás szinte biztosra vehető. Már csak azért is, mert a HSV végre megállapodott Carlos Monzonnal, az argentin olimpiai válogatott és a Boca Juniors söprűjével (alkalmi balbekk) és jelenleg is tárgyalnak Alex Silva (szintén balbunkó – Sao Paolo) leigazolásáról. Monzon szerződését egyébként Madridban írták alá. Miért pont ott? A pletyka szerint Metzeldert kellene megkérdezni…

Egyébként a HSV-nek volt már hasonló akciója, anno egyszerre adták el van Buyten-t és Boulahrouzt, aminek nem lett jó vége.

A Bayern nemcsak a legkevesebb gólt kapta a szezonban (21), de ezzel új Bundesliga rekordot állított fel. Ehhez persze kellett egyfajta Hitzfeld szemlélet is, amit Klinsi olyannyira nélkülöz, hogy az egész rendszert felborította. Ottmar a klasszikus emberfogás híve, ezt játszották tavaly is. Klinsmann ellenben a területvédekezésben hisz, ahol viszont elengedhetetlen a négy védő és a kapus közötti maximális összhang. Ilyenjük viszont egyelőre nincs. Lehet, hogy az emberfogás már kissé idejétmúlt, de megvan az a feltétlen előnye, hogy az ellenfél nem, vagy csak nehezen tudja körbepasszolni a tizenhatost. Márpedig ez a négyes sokkal inkább a párharcokban jó. Lucio lassú, van Buyten nem elég labdabiztos, Lellnek nincs ütemérzéke, de ennél is nagyobb gond és egyre elharapódzó métely: az alattomossága. Ha valaki erős, az fogjon embert, ha okos, védjen területet. Ebből a szempontból is égető Demichelis és Breno visszatérése.

Még mindig védekezés – van Bommel. Most vagy egy őrült zsenivel állunk szemben, vagy egy címeres idiótával - húsz perc kellett neki két sárgához. A másodikat lehetne vitatni, elképzelhető, ha ugyanezt nem ő mutatja be, elnézte volna a partjelző. A kettős mérce intézményével azonban tisztában kellene lennie a hollandnak, kivált mióta ő a Csk is – ennél sokkal több fegyelemmel és felelősséggel tartozik a csapatának. Legutóbb a Bochum ellen mutatott be hasonlót, a Bayern akkor is egy gólos hátrányban volt, és pont a kiállításnak köszönhetően fújták fel az arcukat és jöttek vissza a meccsbe – csakúgy mint most. Ha a csapategység formálása volt a cél…

Klinsmann meg mintha meghasonulni látszana az elvei és a klubvezetés által rápakolt elvárások között. Tulajdonképpen így volt ez a válogatott kapcsán is, kezdetben rengeteg kritika érte, később mégis csúnyán beinthetett a szájtépő kórusnak. Tragédia egyelőre nincs, az eredményeket tekintve eddig csont ugyanazt hozza, mint az előző év, csak hát a játék minősége. Altintop – Ottl – van Bommel – Schwinsteiger kezdő középpálya – szuicid hajlamra utal. A játék akkor javult fel, mikor bejött Kroos és Borowski (itt ragadjuk meg az alkalmat, hogy közreadjuk: tisztelete jeléül barnetta a továbbiakban kroos nickkel fut a kommentek között) és képesek voltak megtartani a labdát. No, nem mintha a Dortmundnak annyira kellett volna, ők bekkelésre rendezkedtek be.

Igaz, a felkészülés + két meccs alapján nem létkérdés azt boncolgatni, hogy ki kezd és ki a csere, hiszen egyelőre nem tudni, ezek vajon egyedi esetek-e, vagy tendencia lesz. A Bayern kapcsán mégis szóvá tesszük, mert nem látszik a közös metszet, a csapásirány, ami mellett Klinsi haladni kíván. 

Klose lassan eléri Crouch szintjét, 128 meccsre van szüksége, hogy eltalálja a kaput, de valószínűleg továbbra is bízni fognak benne. A Bayern mindig is türelemmel, empátiával viseltetett a sérült, vagy mélyponton lévő játékosokkal szemben. Így volt ez már Gerd Müllerrel is, vagy később Zickler, Salihamidzsic és Deisler esetében – nem beszélve arról, hogy egy labdarúgót játékban kell tartani, ellenkező esetben drasztikusan veszít az értékéből...

A liga másik, nem kevésbé öntörvényű managere Felix Magath. A szóhasználat szándékos, hiszen a Wolfsburg egyre inkább az angol klubmodellt követi, ahol az edző felelőssége teljes körű.

A Wolsburg rendszerint támadó szellemben játszik, nem véletlen, hogy legismertebb játékosai D’Alessandro, Effenberg, Akpoborie, vagy Juskowiak voltak. Az eredmények azonban látványosan elmaradtak a vártól, ezért is érkezett Magath, aki első szezonjában tíz helyet ugrott előre a csapattal, és ez még a kitágult anyagi lehetőségek figyelembe vételével is hatalmas dolog. Vele együtt érkezett Grafite, Dejagah és Marcelinho is, de gyorsan kiderült, ezt a támadó-éket alá kell dúcolni, a védelem megerősítése a következő feladat. Először Jentzsch került ki a kapuból, a helyére igazolt Benaglio szinte azonnal tartást adott a hátsó sornak, ami most még tovább erősödött a két olasszal, ami már csak azért is okos húzás volt, mert a) emelte a klub presztízsét b) Barzagli és Zaccardo már Palermóban is egymás mellett játszott, nem kellett ismerkedési estet tartani.

Van még egy dolog, amit Magath javára kell írni. A tucatjával érkező játékosokból egységes, egymásért küzdő csapatot tudott kialakítani, ezt már tavasszal is láttuk. Most, az első fordulóban hátrányból tudtak meccset nyerni, de 0-2-ről álltak fel a Bochum ellen is – akiktől tavaly mindkétszer kikaptak, hasonló leosztásban például 5-3-ra. A rewirPower stadionban  egyébként más is szenvedni fog – az előző szezonban is csak a Bayern, az SO4 és a Rostock tudott itt nyerni.

Ha masszív, már-már robosztus védelmet keresünk, azt Gelsenkirchenben találjuk. Középen négy nehézfiú (Westermann – Bordon – Ernst – Jones), mögöttük a liga egyik legtehetségesebb kapusa, a még mindig csak 22 éves Neuer, mellettük két wingback (avagy felfutó szélsőhátvéd) Pander és Rafinha. Kár, hogy a többi csapatrészt a mérhetetlen középszerűség uralja. Esetleg egy jó fúzió a Werderrel?

Mindeközben az egyetlen 100%-os, és még gólt sem kapott csapata a Hoffenheim.

Eredmények

Hannover 96 - Energie Cottbus 0-0

TSG Hoffenheim - Borussia M'gladbach 1-0  
VfB Stuttgart - Bayer Leverkusen 0-2

 

Hamburg SV - Karlsruhe 2-1
 

 

Borussia Dortmund - Bayern Munich 1-1
Werder Bremen - Schalke 04  1-1
 


1-1 Werder Bremen vs. Schalke 04 Goals - MyVideo

Hertha Berlin - Arminia Bielefeld 1-1
 

 

1. FC Köln - Eintracht Frankfurt 1-1
 


1:1 Köln vs. Frankfurt-Highlights - MyVideo

VfL Bochum - VfL Wolfsburg 2-2
 

 

Heti trivia gyanánt:

A Bundesligában játszik a legtöbb brazil a négy nagy liga közül, most a védőket szedtük össze:

Lucio, Breno (Bayern), Naldo (Werder), Bordon, Rafinha (Schalke), Rodrigo Alvim (Wolfsburg), Henrique (Leverkusen), Vinícius Bergantin (Hannover), Kaká, Rodney (Hertha), Dede, Santana (BVB), Da Silva (Cottbus), Pedro Tonon Geromel (1. FC Köln).

 

87 komment

Címkék: videó bundesliga h összefoglaló hamburg bayern münchen werder bremen schalke

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr78633200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phil Laak 2008.08.26. 09:32:36

Ha e brazil védőkből gyúrnánk egy csapatot, akkor három nap gyakorlással végigpofoznák a teljes nb1 mezőnyét...

kroos 2008.08.26. 10:20:36

Azért Lahm-ot megint ugy megverte kuba a gól elött mint a szél!!!!!!!!

kroos 2008.08.26. 10:22:58

Monzon sokat igérö tehetség de ne feledjük amit Bastian Reinhard játszott tavaly.Rá még mindig lehet számitani.

kroos 2008.08.26. 10:37:34

a schalke védelme egy kalap fos volt hétvégén,rosemberg egyedül löhetett volna vagy 3-at.k* jó meccs volt és k* jö brema.
(és kösz Heinrich)

kroos 2008.08.26. 10:38:43

pont egy Özil kellett volna nekik, megis érdemlik vagy 3szor ugy szlalomozott át bordon és ernst között mint edzésen a bolyák között!!!

kroos 2008.08.26. 10:58:42

3 észrevétel még
-pizzaro is löhetett volna 3-at
-zakkardo támadóközéppályást játszott
- Pitroipa-t érdemes megjegyezni ,kár hogy nem képes vigigjátszani 1 meccset sem.

kroos 2008.08.26. 11:17:19

,,a Lahmhoz hasonló wingback már ritka jószág"

szerintem nem annyira rossz a helyzet: pl:
C. Schulz ,Castro,Beck,Boka,Pander,Schäfer,...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.08.26. 11:59:01

OFF

(Látom, Kroos mindent elkövet, hogy javuljon a Bundesliga-posztok komment-statisztikája.) :-)

ON

Miért pont a Hoffenheim meccséről nincsen videó?

kroos 2008.08.26. 12:26:05

Nem volt nagy durranás,Salihovic is eldönthette volna többször is de a gladbach-nak is volt helyzete.
0 pont Neuville-t kezdetni kell!!!+cica nem játszott pedig már felépült a sérüléséböl.

kelta 2008.08.26. 12:26:52

"van Bommel. Most vagy egy őrült zsenivel állunk szemben, vagy egy címeres idiótával"
egy szimpla mészáros

kroos 2008.08.26. 12:28:53

kár hogy senki (ö sem) emlékszik az utolsó PSV-s szezonjára...

effberg 2008.08.26. 12:50:49

Van Bommel mennyen haza és ott apríccsa a füves rasztákat. Nekem nemfog hiányozni... Kroos kezdhetne a helyén, még támadóbb is lenne az FCB. Mindemellet, lehet hogy most kuba cumiztatta Lahmot, de sztem még mindig top5ös a posztján ( lásd EB, VB vagy legutóbb a gólnál Marinnal )

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.26. 12:56:20

Vége az olimpiának ideje, hogy visszatérjek. És mivel láthatóan a naggszerű _benito is távoltartotta magát blogtól, (aktuális lenne már egy olaszos cikk). - kedvenc Bundesligámhoz szólok hozzá. A Hoffenheimet csak az MKB Veszprém tudná megállítani, ugye a bakonyiak Dietmar Hopp másik kincsét a Rhein_neckar Löwent gyalázták meg a kézi KEK-döntőben.

"Ha e brazil védőkből gyúrnánk egy csapatot, akkor három nap gyakorlással végigpofoznák a teljes nb1 mezőnyét..." - és ha Herthás Kaká -sose hallottam róla- helyett a milánói drusszával egészülne ki a németeknbél játszó brazil védőválogatott. akkor egy korrekt felkészülés után utcahosszal nyernék a Bundesligát is.

kroos 2008.08.26. 13:03:30

effe,igazad van..Hargreaves se volt sokkal több mikor stefan helyett a mélyvizbedobták..ide nekünk Kroos-t.
És Lahm-mal kapcsolatban is igazad van és ha micho van ott vanbuyten helyett vagy lucio hamarabb kapcsol akkor fel se tünne de engem akkor is zavarnak az ilyenek,mint pl tavaly a zvezda ellen oda vissza börözték....Bayern játékos mellett ilyen simán ne menjenek el!!!

kroos 2008.08.26. 13:05:03

popp ezt vehetem kihivásnak? angard.!!!

effberg 2008.08.26. 13:10:57

Észrevételem szerint más felfutó bekket is "odavissza bőröznek" csak olyankor a csapat többi fele jól tolódik, és az ő oldalára eső belső védő besegíthet... ezt kellet volna Böjtinek, de hát ő ha a mérkőzés elején elinudl, sem ért volna oda...

ha már itt tartunk ennél a van kóklernél... mi a bűbánatos p*csának kellet Torstent egy év után brémába meneszteni?! a hollandusnél még sannnyiiii nak is több esze van

kroos 2008.08.26. 13:16:56

az volt a legerösebb kerettel rendelkezö Bayern..soha nem bocsátom meg Hönnes-nek..

effberg 2008.08.26. 13:21:01

Amugy kis elemzés, szerintem ki BL szintű játékos a keretből ( *-al megjelölve):

Kapusok:
Rensing, Michael (1)
Butt, Hans-Jörg (22)
Kraft, Thomas (35)

Védelem:
* Sagnol, Willy (2) ( Jó formában )
* Lucio (3) ( Jó formában )
van Buyten, Daniel (5)
* Demichelis, Martin (6)
*Lahm, Philipp (21)
Jansen, Marcell (23)
Lell, Christian (30)
Breno (33)

Középpálya
* Ribéry, Franck (7)
Zé Roberto (15)
Ottl, Andreas (16)
van Baja, Mark (17)
Sosa, José Ernesto (20)
* Borowski, Tim (24) (talán)
Müller, Thomas (25)
Schweinsteiger, Bastian (31)
Kroos, Toni (39) (talán a szezon végére)

Csatárok
* Toni, Luca (9)
Podolski, Lukas (11) ( asszem ezen lesz vita )
* Klose, Miroslav (18) (jó formában)

effberg 2008.08.26. 13:21:45

EDIT:
* Schweinsteiger, Bastian (31)

kroos 2008.08.26. 13:23:16

erre nem reagálnék....

kroos 2008.08.26. 13:23:54

Zé Roberto csak ennyit.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.08.26. 13:57:21

Hát ez a "BL-szintű" azért elég homályos, így nem lehet minősíteni vagy skatulyázni játékosokat, csapatokat talán.

kroos 2008.08.26. 13:59:36

magaslabda volt OJ.ezért nem is reagáltam.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.26. 14:02:18

Effberg, bár nem titok , hogy Bayernt mindennél - na jó, majdnem mindennél -, jobban utálom, de azért kicsit szigorú vagy tieidhez. Azért Van Bommel, Zé Roberto, Schweinsteiger és Podolski mindenképpen megütik a BL színvonalát, Borowski viszont nem annyira.

kroos 2008.08.26. 14:12:34

összetudnék rakni egy olyan Bayern B-t ami nem kap 7-et a Mu-tol....és abban biz Borowski lenne a fönök.

kroos 2008.08.26. 15:46:46

az amit megüt micsel Salgado de Podolski vagy Zé roberto nem.

Bondi 2008.08.26. 16:11:21

Szerintem a BVB idén előrébb tud végezni, mint ahogy azt Heinrich jósolta. Szerintem úgy az UEFA kupás helyek környékén simán. Ez a Kuba gyerek akkora gólt lőtt, egy tipikusan olyan gól volt, amit már a lendítés pillanatában lehet látni, hogy gól lesz.

halareaal 2008.08.26. 16:52:14

hm, Zé Roberto már volt bl ezüstérmes, méghozzá úgy h csapata egyik legjobbja volt, így talán egy kissé merész kijelenteni h nem BL-szintű. Altintopot amúgy egy az egyben kihagytad, sztem ő a Bayern egyik legjobb játékosa.

Lojzi_ 2008.08.26. 18:46:41

Mi az, hogy nem BL szintű?
Az a BL szintű játékos, aki a csapatával részt vesz a BL-ben, mert hazája bajnokságát utcahosszal nyerte. (Appropos: az sem árt, ha a hazai bajnokság megnyerése legalább valami jó selejtezőbeli ellenfélre feljogosít, de azért a főtábla az igazi.)

A BL főtábláján momentán 32 csapat fog indulni, amiből cirka 21-23-nak biztosan gyengébb a kerete, mint a bajoroké. A maradék 8-10 csapatból is van olyan, akit pl. a "nem BL-szintű" van Bommel ejtett ki egy irdatlan nagy góllal, ami után természetesen el is tilttatta magát, de ez már más történet. Azért mert valaki egy hülye köcsög, attól még focizni tudhat. Az Inter például tele van focira alalmas, de egyáltalán nem szeretnivaló arcokkal. Hogy Hisztiano Ronaldot ne is hozzam szóba.

Azt meg, hogy Kroos, vagy Ottl, Jansen, illetve Poldi alkalmasak-e a BL-re, azt majd döntse el Klinsmann. Például ha Poldi EB ezüstre jó volt, akkor egy BL meccsen sem outsider. Mondjak néhány igazi BL klasszisnak tartott angol srácot, akik EB alatt otthon tévéztek hideg sörrel a kézben?

Egyébként meg egyetlen szerencsés mozdulattal eldönthető egy kétmeccses párharc az egyenes kieséses szakaszban.
Sőt, még John Terry is elcsúszhat a legrosszabkor.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.26. 20:29:54

"összetudnék rakni egy olyan Bayern B-t ami nem kap 7-et a Mu-tol....és abban biz Borowski lenne a fönök." - Tranquilloból lett Toni, szépen előrántottad a szabályádat, de ha már a kettővel ezelőtti szezont boncolgatjuk, én meg olyan Roma B-t tudtam volna összeállítani, amelyik elcsípi a bronzot a Bundesligában ;-).

Gabez 2008.08.26. 21:13:07

"egy őrült zsenivel állunk szemben"

Az őrültet értem, a zsenit nem. Mit csinál van bommel, amikor nem állíttatja ki magát? Én nem nagyon láttam jól játszani, pláne nem folyamatosan...márpedig a zsenihez ez kell. Mit keres van bommel a bayernben a középpálya közepén?! mint csk??? borzalmas...

Strigo 2008.08.26. 22:05:52

Nem nézek általában Bayern-meccset (ezt véletlenül pont láttam), de a válogatott meccseket figyelembe véve Lahm kb annyira jó védő mint Roberto Carlos.

Titi120 2008.08.26. 22:54:14

"Ottmar a klasszikus emberfogás híve, ezt játszották tavaly is."

Ezt valahol olvastad, vagy saját szülemény ?

Lehet, hogy a párok jobban ki voltak osztva Hitzfeldnél, de azért klasszikus emberfogásról szerintem nem beszélhetünk.
Menj le egy megye 1-es meccsre, na ott majd meglátod mi az az emberfogás! :))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.26. 23:53:59

Titi, ez a mondat nekem is gyanús volt! A híres mannheimi emberfogó iskola utolsó mohikánjai is abbahagyták már hál' istennek. De kinek hiányzik Jürgen Kohler?

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 01:09:23

Ok, a tavalyi Bayern már nem a 90-es évek BVB-je (Kohler, Heinrich, Reuter, Sammer stb.), de Lahmot nem látta senki így rohamozni, mint ahogy Sagnol sem mászkálhatott fel, és Lell/Ottl is csak a félpályáig hozta a labdákat, aztán lépett vissza az emberre.

A két belső védő közül Demichelis volt az, akinek az volt a feladata, hogy rendszeresen kilépjen a falból, és ütközzön az érkező emberrel. Összességében ez közel áll az emberfogáshoz.

Olyat egyszer sem láttam, hogy áll a BM a védőharmadban, az ellenfél meg körbe-körbe járatja a labdát - mindig ott voltak a seggükben. Pont emiatt volt az, hogy mikor Magnin le fel száguldozott ellenük, akkor a kutya sem fogta, mert mindenkinek volt párja, Magnin előtt meg irtózatos terület - mert nem azt védték.

Bennem legalábbis így maradt meg a tavalyi szezon

kroos 2008.08.27. 07:51:44

De ha már Hitzfeld...az ö ténykedése nem csak a tavalyi szezonbol állt.
amikor még 3 védös rendszerben játszottunk,és Matthaus (késöbb anderson) volt a söprü, elöttük Kouffur és Linke bizony embert fogott és nem volt semmi más dolguk mint az ellenfél csatárait levenni.
A széleket pedig Lizu(vagy tarnat) sagnol futották be akiknek pedig a szélsö középpályásokat kellett fogni,belül pedig ütközött Jeremies/Fink és Hargreaves.
Ez azért eléggé emberfogos Hitzfeldes nem?

kroos 2008.08.27. 07:53:32

Vagy a legutobbi Milan meccsen pl Lucio fogta végig Kaka-t.És ha a válogatottat nézzük Klinsi tényleg a területvédekezés apostola,mindig vonalban van a 4 védö stb....

kroos 2008.08.27. 07:54:07

Popp: békejobbot nyujtok de akkor ne irj hülyeségeket.

kroos 2008.08.27. 07:59:56

Zona vagy emberfogás:
eléggé egybeolvadt a kettö de nem volt ez mindig igy.
a 80-as évek nagy Juve-ja(gentille,scirea,cabrini) kezdte el elegyiteni a kettöt,ezt hivták fekete zonának.
30 év távlatábol eléggé korszakalkotonak tünik Trapp mester nem?
(igazábol csak a pontrugásoknál nem lehet ezt megoldani,mert ott ugye vayg embert fogsz vagy területet védessz.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 08:42:03

kroos, elfogadom a béke jobbot, de mégis mi vagy te , valami Dávid Ibolya pöccsel ;-)? Mondjuk annyi stimmel, hogy te sem értesz a focihoz ;-). Azt viszont sajnos nem tudom garantálni, hogy továbbiakban nem írok, hülyeségeket, legalábbis olysmikat amiket te hülyeségnek gondolsz. De lényeg a lényeg: béke van!

kroos 2008.08.27. 08:50:15

Nem csak én gondolom hülyeségnek szerintem hogy brazil védökkel bundesligát lehet nyerni.
De ha igy is van én akkor is igy szeretem ezt a ligát ahogy van.Mig pl. a Calcio-ban az sem igaz ami földig ér.Inkább egy tisztességes 4. hely mint hogy évek multán zöld asztalnál ujraosszák az érmeket.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 10:35:08

kroos, én sem gondoltam ám olyan komolyan, csak Varlaam gondolatát fűztem tovább, nem gondoltam , hogy így a szivedre veszed. Egy szmájlit mindenesetre valóban odabökhettem volna. Ami meg a Serie A-t és a zöldasztalt illeti, ha nem okoskodnának álandóan körülötte az északi nagyok, a drága AS Roma csak az új évezred teljesítménye alapján vagy két-három bajnoki címmel többet tudna magáénak. Amiért ennek ellenére imádni lehet a calciot azt épp te pedzegetted Trap kapcsán az imént: a legtöbb taktikai újítás kísérleti labortóriuma éppen a Serie A.

kroos 2008.08.27. 11:10:41

Hár nem is a Roma-t akartam minösiteni ezzel...
OFF:
1979-BEN A PERUGIA veretlen maradt a bajnokságban,de mégsem nyerte meg azt.
KEMÉNY !!!!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 11:29:28

Vannak történetek Olaszországban az tény, de szerintem ez azt is jelentheti, hogy erősebb a sajtó, meg azt is, hogy maffia elleni harcban megedződött rendőrség, néha a polip csápjainak fejtegetése közben gyöngytyúkként rácsap a meleg fosra. Azt ugyan nem tudom, hogy fekete totó botrány, hogy pattant ki, de azt igen, hogy a Calciopolira véletlenül derült fény. Méghozzá akkor, mikor a dopping üggyel kapcsolatban hallgatták le Moggiékat.

Egyébként kézenfekvő egy Bundesliga fannak, Calciopolizni, meg régebben történt elég gyanús eseteket citálni. De úgy emlékszem a németeknek is meg volt a maguk sportfogadási és megvesztegetési balhéja, de vébé közeledtével jól a szőnyeg alá söpörték.

Ezzel szemben Olaszországban időről-időre, részben legalább kiderül néhány balhé és nem szívbajosak olyan csapatokat kizárni néha, mint a Milan vagy a Juve. Azt azonban el sem tudom képzelni például, hogy Bayernt kizárják Németországban, Uli Hoenessből viszont kinézek bármit, még azt is , hogy időnként kicsit manipulálják az eredményeket.

kroos 2008.08.27. 11:40:11

popp ezt te sem gondolod komolyan.azért mert a calcio olyan amilyen az nem azt jelenti hogy akkor dögöljen meg a szomszéd tehene is, és hogy csalnak a bundesligaban is.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 12:03:52

Kroos, azért azt a sportfogadási botrányt nem a kisujjamból szoptam ki. Azt viszont készséggel elismerem, hogy amit Uli Hoenessről és Bayernről íírtam, a le nem vetkőzhető előitéletemből fakad.

Egyébként ezzel kapcsolatban hasonló véleményem, mint a doppingolással, bár jó lenne ha mégy se volna igazam. Tehát ahol akad megdönthető világcsúcs, vagy megszerezhető aranyérem, ott doppingolás is van. Ahol meg fogadnak, ott manipulálják az erdményeket is, szerintem így megy ez.

kroos 2008.08.27. 12:08:35

A bl-ben legutobb a Meazzaban is elkaptuk az Inter-t,és az idei kiirásban is elkapunk 1-2 pénzeszsákot.Vigyázz popp mert visszatértünk!!!

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 12:09:47

"Ezzel szemben Olaszországban időről-időre, részben legalább kiderül néhány balhé és nem szívbajosak olyan csapatokat kizárni néha, mint a Milan vagy a Juve. Azt azonban el sem tudom képzelni például, hogy Bayernt kizárják Németországban, Uli Hoenessből viszont kinézek bármit, még azt is , hogy időnként kicsit manipulálják az eredményeket."

ha te kinézed belőle, akkor tuti csinálja is. semmi kétség. bundázó olaszok a jófejek, mert kiderítik, nem bundázó németek a gecik, mert eltussolják. így kerek.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 12:14:12

a sportfogadási botrány amúgy elsősorban másodosztályban volt, plusz néhány dfb-meccsen. felteszem, azok se bayern-werder elődöntők voltak, ahogy hoeness se tudja elintézni, hogy nyerjen a bayern. különben nem uefakupa lett volna tavaly.

Gabez 2008.08.27. 12:40:20

A calcio szerintem is izgalmasabb. Nézzük csak meg a hétvégi rangadókat: BVB - Bayern ill. Inter - Roma. Az utóbbi izgalmasabb és sokkal feszültebb meccs volt annak ellenére, hogy a németeknél is óriási a presztízscsata.

Ennek ellenére én nézem mindkettőt - sztem jobbak, mint az angol meccsek, ahol mindenki ész nélkül rohangál összevissza :)

kroos 2008.08.27. 12:42:41

Hoeness a menedzser(több mint 30 éve), és nem az ilyen pozicioban lévö emberek szoktak meccset venni.Kalle Rumennigöröl vagy a Kaiser-röl meg szerintem te sem hiszed popp hogy bundáznak?

kroos 2008.08.27. 12:46:26

vagy elmondanád hogy lehet a calcio-ban 97 pontot gyüjteni?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 12:46:45

"ha te kinézed belőle, akkor tuti csinálja is. semmi kétség. bundázó olaszok a jófejek, mert kiderítik, nem bundázó németek a gecik, mert eltussolják. így kerek." -kösz , hogy befejezted a gondolatom, mondjuk dirket sarkítva, de hogy megnyugodj idzném egy előző mondattomat: azt viszont készséggel elismerem, hogy amit Uli Hoenessről és Bayernről írtam, a le nem vetkőzhető előitéletemből fakad. Ebből viszont az is következik, hogy távolról sem állítom, hogy így is van.

Többen többször leírták azt is, a Calciopoli néven elhíresült botrány kapcsán, hogy nem direkt az eredményeket, hanem a bíróküldést manipulálták. Olyat viszont nem állítottak, hogy az egyik csapat megvette másiktól meccset, vagy le is fizették volna a bírókat. Ezzel együtt eltudom képzelni azt is, hogy történik ilyesmi Olaszországban, de azt is, hogy Németországban is, viszont egyiket sem tudom bizonyítani, ahogy te sem. Tehát azt mondani, hogy bundázó olaszok és nem bundázó németek legalább olyan ordas előítéletet sejtet, mint amilyet én nyíltan vállalok a Bayernnel kapcsolatban. A Showbuisness viszont ha tetszik , ha nem szennyes dolog, így szerintem illúzió azt gondolni, hogy csak az olasz fociban manipulálnak, a német és az angol foci viszont patyolat tiszta. És ezt baromira nem a tehenem kimúlása miatt mondom.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 12:49:32

Kisebb-nagyobb bundák, fogadási botrányok mindenhol vannak, de a Bundesligából a horvát csoport manipulációin, meg a 71-es bundabotrányon kívül más nem nagyon ugrik be.

kroos,
Nem gondolom, hogy a Bayern meccseket venne, de tegyük fel, hogy egyszer mégis megtörténik - én biza nem lennék meglepve Beckenbauer érintettsége esetén, láttunk már tőle ennél különbet is.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.08.27. 12:52:33

Beckenbauer bundázna?! nemá'!
az olyan lenne, mintha a Mészöly is...

kroos 2008.08.27. 12:57:32

a libamájas linkem kapcsán ezt mi is tudhatjuk.Ráadásul itthon elég pofátlanul is csinálták.
Heinrich:ezt a vezérfonalat feletsük el mert legközelebb az lesz hogy az aranylabdáit ultin nyerte a kaiser.
Mindenholvan bunda? lehet de analogiát kár lenne eröltetni a calcio és a bundesliga között etéren.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 14:11:42

kroos, azt elfelejtetted volna, hogy Kalle Rumenigge évekig Olaszországban játszott? ;-)

kroos 2008.08.27. 14:22:16

ugyismersz aki ilyet elfelejt?

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 15:00:48

"azt mondani, hogy bundázó olaszok és nem bundázó németek legalább olyan ordas előítéletet sejtet, mint amilyet én nyíltan vállalok a Bayernnel kapcsolatban
....
illúzió azt gondolni, hogy csak az olasz fociban manipulálnak, a német és az angol foci viszont patyolat tiszta.És ezt baromira nem a tehenem kimúlása miatt mondom."

senki nem mondta, h patyolattiszta lenne bármelyik teljes egészében, de összemosni se kéne, h az egyiknél odaáig fajult a dolog, h bajnoki címet kellett elvenni, míg a többinél nem. mindezt onnan megközelíteni, h azért jófej, ahol el kell venni címet utólag, mert legalább kiderült, erősen tehenes megközelítés és nagyon remélem, h te sem gondolod komolyan.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.27. 15:32:07

mocsing, úgy derült ki ez a dolog, hogy lehellgatták a Moggiékat a dopping-ügy miatt (doppingolás tán a bundesligában is folyik), tehát véletlenül derült fény a dologra. Ha véletlenül nem derül ki, akkor nem lett volna trónfosztás se, és nem tudnánk erről a bíróküldési manipulációról. Lehet, hogyha Bayern vezetőinek lehallgatnák a telefonját érdekes dolgok derülnének, lehet, hogy nem.

De volt a horvát csoport manipulációs ügye, amelyik elég szervezett cuccnak tűnt, de amilyen hamar fölmerült, olyan gyanúsan hamar le is került a napirendről. Az is lehet, hogy tényleg nem voltak benne nagyobb csapatok, de az is lehet, hogy inkább szőnyeg alá söpörték az egészet pár bűnbakot megnevezve, hogy ne büdösödjön ott a vébé előtt.

Csak azt mondom, hogy nem minden kerül nyilvánoságra, ami büdös. A Calciopolira viszont fény derült - véletlenül!

kroos 2008.08.27. 15:46:06

nem baj popp,jövöre megint ujralehet osztani az érmeket,mert akkor meg más fog kiderülni aztán lehet köpködni más ligákat hogy ,,bezzeg nálunk legalább kiderül"!!

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 16:26:59

popp,
szerintem ez olyan bizonyítvány, amelyet amellett, hogy nem lehet, nem is kéne elkezdeni megmagyarázni. azzal védekezni a bbebizonyított bundázás tényére, h de véletlenül derült ki, erősen kontraproduktív.

ha a BuLiról majd kiderül, hogy meccset/bírót/bíróküldést vettek nagycsapatok legnagyobb kutyái, akkor szétteszem a karomat és szomorú leszek. de sosem fogom rá azt mondani, h persze, ha allofs épp egy alagútban van és nincs térerő, akkor ki se derül, h ulival dumálnak a hétvégi bírókról és különben is, SAF is vehet bírókat wengerrel tandemben...

nem hiszem el, hogy nem érzed.

Lojzi_ 2008.08.27. 22:36:31

Breaking news:
Marcell Jansen Hamburgban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 22:47:55

kroos igazolva is érzi magát :))
(asszem ő mondta mindig, h jansen egy falábú, vak dilettáns. persze még barnetta néven.)

Lojzi_ 2008.08.27. 23:23:04

Az nem baj, hogy Lahm esetleges sérülése esetén nincs a keretben arra a posztra való játékos?
Barnetta/Kroos és Höeness urak ezt jól meggondolták?
Mert a másik oldalon Lell, Lahm, Sagnol és Altintop a választék, itt meg csak Lahm.
Vagy majd Höeness lefizeti az ellenfél játékosait, hogy csak a másik oldalon jöjjenek, mert oda tudunk hátvédet tenni? Az lenne ám az igazi Bundespoli...

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.27. 23:39:03

valóban elég problematikus helyzetet vázol, h nincs két ballábas védő a keretben, aki bevethető a balbekk posztján.

Lell már játszott felkészülési meccsen balbekket. ami jó, az jó, az speciel nagyon szar volt.

kell, h legyen valami a tarsolyban, különben baj van és azért általában hoeness is inkább az az ideges típus.

kroos 2008.08.28. 07:47:39

Bocs de nem én adtam el Jansent.De örülök neki,föleg hogy kaptunk érte 8 millio-t.
Másik oldala a dolognak hogy a hamburgnak minek?Ott van Atuba boateng .
és az átigazolási idöszaknak még nincs vége szóval nyugi srácok,nyugi.

kroos 2008.08.28. 07:48:22

(és monzon is tud balbekket játszani)

kroos 2008.08.28. 08:01:08

és ne aggodjatok,hoennes tudja mit csinál,tudta az elmilut 30 évben is.amugy még zé is jobban eljátsza a balbekket mint jansen.Neki nem volt perspektiva válogatotként a padon ülni.

kroos 2008.08.28. 08:31:23

Lee Jung-Pjo-val potolták amugy dede-t.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.28. 08:59:17

"Másik oldala a dolognak hogy a hamburgnak minek?Ott van Atuba boateng ."

úgy hírlik, atouba-t elég etgyértelműen árulja a hsv

halareaal 2008.08.28. 20:10:57

Atouba sztem balhátvéd létére az egyik legjobban cselező játékos a Bundesligában, mondjuk azis igaz h nincs túl sok esze. mindenestre egy Jansen-Atouba csere azért visszalépés lenne a Hamburgnak.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.29. 09:32:14

"egy Jansen-Atouba csere azért visszalépés lenne a Hamburgnak."

ezt valószínűleg a hsv-szurkerek sem gondolják komolyan, ami viszont erősen ténynek tűnik, hogy a hsv-vezetők sem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.08.29. 17:05:21

meglássuk, egyelőre pletyka

popp · http://koncertblog.com/ 2008.08.29. 19:00:55

mocsing, azt hiszem félreértesz, nem akarom én mentegetni Moggiékat, csak annyit mondok, ahogy Calciopolira is csak véletlenül derült fény, úgy lehet sok büdös dologra véletlenül sem. Moggihoz hasonló gátlástalan fazonokat meg nemcsak az olasz klubok vezetőségeiben találni. Mindenesetre valóban kicsit túl pörögtem ezt a témát.

kroos 2008.09.01. 08:21:04

az a 2 11-es nem kellett volna,elég véleményes volt,nem vagyunk mi rászorulva az ilyenekre....

Lojzi_ 2008.09.01. 14:37:47

Mindkettő megadható volt.
Kontaktus volt a védők és a támadók között, egyik mozdulatnak sem volt köze a labdához.
Miről beszélünk?

Szerintem igen is fújjanak le mindent, ami szabálytalan, függetlenül attól, hogy hol történt a szabálytalanság.
Akkor is ha öt tizenegyes lesz meccsenként.
Talán attól tisztulna a játék.

kroos 2008.09.03. 07:47:44

Nem lehet szó nélkül elmenni Oli bucsumeccse mellet.Valahogy igy kell elbucsusztatni valaki.
Egy olyan helyen ahol az ember érték.Nem az alapján hogy mennyi mezt adnak el a nevével (madrid),hanem hogy mennyien szeretik.
És lehet basztatni Robinhot,de ahol az ember árucikk és ha csak akkor kell ha nem jön más,akkor meglehet érteni a kis brazilt.
Köszönjük Oli!!!

szferi 2008.09.03. 13:18:56

mi ez a demagóg szöveg? robinho negyedannyit nem volt a realban mint oli a bayernben, ugyhogy az összehasonlításod erősen sántít.
nyilván minden klub erősíteni akar, ha tud, a feleslegessé váló játékost meg elküldik, inkább mint hogy 50.000 Eur/hét összegért padozzon. a bayern még soha senkit nem adott el, vagy mi? Pizarronak meg nem akartak fizetésemelést adni, inkább hagyták elmenni ingyen a chelseabe. pedig simán kihúzhatott volna még 10 évet a búcsúmeccséig. mocskos, fösvény bajorok.

szferi 2008.09.03. 13:25:46

különben robinho is ismerhette a real játékospolitikáját, számíthatott rá hogy egyszer elsdják. mindent összevetve, anyagiakat, hírnevet, karriert, 2 spanyol bajnoki címet, szerintem egyáltalán nem járt rosszul, sőt hálát adhat a sorsnak hogy játszhatott a realban.

Titi120 2008.09.04. 23:55:17

Az a helyzet, hogy Honess meg nyugodtan szövegezhetné, a "Soha nem kellett volna leigazolnunk Podolski" című sajtóközleményt.
süti beállítások módosítása