Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Én, a robot

2008.07.29. 13:50 donnelly

Az utóbbi években az angol bajnokságban egy érdekes jelenségre figyelhettünk fel, ami nem más, mint a robotizálódás. Ez azonban nem csupán a képen látható kedves figurával összefüggésben került elő, aki darabos mozgása és elképesztő munkabírása miatt az NST kommentezőinek kedvenc droidja lett, hanem az élcsapatok játéka és játékosai jellemző tulajdonságaként bukkant fel a Premier League-ben. C-3PO középcsatárként és R2-D2, mint labdaszerző középpályás a hajtás után.

 Külsőségeiben bármennyire is hasonlít az európai labdarúgásra, a brit football mégiscsak egy másik sportág, melyet kizárólag az Egyesült Kir Nagy-Britannia és Írország területén játszanak. Ebben a játékban pl. nincs olyan, hogy veszélyes játék, magas láb, vagy talpalás. Játékmegszakítás csak ha a labda elhagyja a jétékterületet, illetve gól, vagy olyan sérülés esetén van, melyet azonnal kell műteni. Mégis a világ legerősebb bajnokságában (kedves kötekedők: idén három csapatuk a BL-ben a legjobb négy között, valamint 2005 óta mindig van angol csapat a BL-döntőben) ezt a változatot prefe részesítik előnyben.

A legnagyobb vicc az egészben viszont az, hogy a külföldről igazolt robotok űzik a legmagasabb szinten ezt a brit (angol/szász/kelta?) játékot. A külön divízióként működő TOP4 játékosai között természetesen csak elvétve találunk a szigetekről érkező labdarúgót, viszont annál többen vannak az euro-atlantiak, euro-afrikaiak, indo-karibiak, indo-amerikaiak, óceániaiak, dél-európaiak és -amerikaiak, buzik és stricik, piás anyák meg nem értett narkós gyerekei, tehát sokan sokfélék, akik kíméletlen diktátorok alatt szolgálnak. Sir Alex Ferguson a mostoha skót körülmények között tanult meg hajat szárítani, Benítez a francoista diktatúra alatt szocializálódott, Wenger pedig Hitlerhez hasonlóan az akarat nélküli gyerekeket szereti, akiket könnyedén formálhat a saját elképzelései szerint. Mourinhóról sem a teadélután-szendvics-süti ugrik be, és a junták földrészéről érkező Scolari is méltó utódja lesz. Ezeknek a menedzsereknek nincs szükségük önálló akarattal rendelkező sztárokra, különc zsenikre. Ha jól szemügyre vesszük a legjobb négy csapat (alkalmi NST-olvasók kedvéért: Manchester, Chelsea, Arsenal, Liverpool) keretét, nem is nagyon találunk benne a pályán a saját játékát játszó "öntörvényű" zsenit. (A kivételt és a hányingert erősítendő ott az az egy szem Cé, akiből most még nem is kell pénzt csinálniuk a kokniknak, hiszen Madrid megveszekedett őrültjei akkor is ki fognak rá dobni egy valag zsetont, ha már kiégett, leeresztett és ökölnyi prosztatájától nem megy már a köcsögcsel.)

Félreértés ne essék: nem gondoljuk azt, hogy akaratgyenge, puha figuráknak jövője lenne ebben a műfajban, mi sem szeretnénk Fredo Corleonékat látni a sztárklubok kispadján, de amikor az edző már kezdi bekebelezni a klubot, az erősen káros az egészségre. Ferguson és Wenger neve, valamint a MUFC és az Arsenal márkák közé egyenlőségjelet lehet tenni. Távozásuk igen komoly visszaesést fog eredményezni klubjaik számára, és esetleges Pool-dominanciát hozhat, amennyiben az ő példájukat követve Rafa Benítez is megkapja a hosszútávú bizalmat és korlátlan hatalmat, valamint némi anyagi lehetőséget a csapat folyamatos erősítésére.

Fentebb már megpendítettük a Premier League sorozatának kíméletlenségét. Ez a szélsőségesen erőpróbáló menetelés (augusztustól májusig egyfolytában, néha hétközben is, karácsonyi-ünnepközi-újévi fordulókkal stb.) szintén a droidizmus tendenciáját erősíti. Na meg az is, hogy minden mérkőzés alapzaja a pályáról hallatszó csontzene, ütközések tucatjai zajlanak a meccsek és edzések minden percében, eszetlen rohanás előre, fejjel a vécéajtónak, falnak, golfütőnek. Ezekből következik, hogy a trénerek keze alá kerülő matériának amellett, hogy szellemileg programozható, fizikailag is szélsőségesen terhelhető, nyomásra és stresszre immunis kell, hogy legyen. Ez a követelmény elsősorban fizikailag erős észak-európai és afrikai labdarúgókat, dél-amerikai és szláv orgyilkosokat, valamint a Carsten Jancker példájára nevelt latni támadókat áramoltatja a szigetország futballjába.

Persze lehet, hogy mi látjuk rosszul, de úgy emlékszünk, hogy tíz évre visszamenőleg az "izgalmas" futball bemutatására képes egyéniségek sosem a bajnoki címért versenyző csapatok alkalmazásában álltak. Egy-egy brazil táncmozdulat jó volt Middlesbrough-ban, láthattunk perui bombákat és magyar szaltót Birminghamben, dél-afrikai fejest Leeds-ben, Zola trükköket az akkor még jóval gyengébb Chelsea-ben. A középmezőnyben réméljük, megmarad idén is a látvány, és lesz sok nagymellű buksza magyar gól, valamint szorítunk azért is, hogy a legkevésbé droid csapat nyerje meg a 2008/2009-es kiírást.

127 komment

Címkék: d premier league robotok edzők

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr71590297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ericcartmen 2008.07.29. 15:41:12

Azért az erős bajnokság ismérve nem az, hogy van pár bivalyerősklub, akik ellen a többi csapat gyakorlatilag esélytelenek nyugalmával lép pályára. Szerintem.

davidmoyes 2008.07.29. 15:41:38

Elismerem, közhelynek közhely. Valamire fogni kell, hogy nem mozgat meg. Egyébként a Sevilla-Middlesborough UEFA-kupa döntő szerintem remek volt. (pont mint a Liverpool-Alaves meccs annak idején)
Azt hiszem, az áll a jelenség(he-he) mögött, hogy a néző(azaz én) el lett kényeztetve. Amikor gyerek voltam évente adtak egy ilyen meccset, most meg mérgezésig foci van a hétvégén..
Persze hogy finnyáskodik az emberfia..

davidmoyes 2008.07.29. 15:43:21

"Azért az erős bajnokság ismérve nem az, hogy van pár bivalyerősklub, akik ellen a többi csapat gyakorlatilag esélytelenek nyugalmával lép pályára. Szerintem."
Remek felvetés. szerintem.
Jelentem, az olasz is ilyen az angol mellett.

ZenZo 2008.07.29. 15:45:51

Édes istenem. Hát megértük. Igaz, hogy a hsz-ek közben állandóan megy a "nem, az én bajnokságom a jobb, de nem mert az enyém" vita, véges-végtelen, de hogy poszt legyen a droid fociból, hát ezt még tőled sem vártam kedves nst, pedig sokáig ezért is nem lettem rendszeres olvasója a blognak, mert hogyan is fogalmazzak, kevés az angol drukker az übermensch spanyol és olasz hipokraták fékentartására, akik kikérik maguknak, hogy az olasz focit meg a spanyol focit így meg úgy megbélyegezni, ejnye, de az angol az bizony droid futball és kész.

Kicsit nehéz elképzelni ugyanis az itt futballszakértő emberekről/jelenségekről, hogy ahogyan a brazil foci és a szamba, az olasz foci és a catenaccio, úgy az angol foci és a brusztolás nagyjából ha nem is elválaszthatatlan, de egy egyenlőségi jelet megér. Igen, kérem, az angol futball a rakkolós, brusztolós, irammalteli, hajtós, küzdős sportág. Nincs benne annyi flikk-flakk, mint a mediterrán futballban, de nem is kell neki. Azzal meg megbélyegezni, hogy nincs taktika... ugyan.

Itt sincs sokkal több droid, (ha már droidozunk), mint bármely más bajnokságban. Legszívesebben nem írnék példát, mert az mindig kiragadott, de hogy teszem azt Essien sokban különbözne mondjuk Gattusotól vagy Diarratól.... aki azt mondja, hogy igen, az festi magát. Minden csapatban vannak szürke iparosok, mert kellenek. Egy csapatban nem játszhat 11 Torres. (milyen érdekes, ő is a droidbajnokságban játszik)

Szóval nem akartam én felemelni a hangom, mert nem tagadni akarom, hogy bizony vannak olyan játékosok, akiknek a feladata nem más, mint a rakkolás, de hogy ezt csapatra, pláne bajnokságra nem lehet ráhúzni egyértelműen, szerintem biztos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 15:49:11

"Jelentem, az olasz is ilyen az angol mellett."

Ugye, hogy csak a spanyol nem? :-)


@ZenZo:

Kevés az angol drukker? Mit szóljak én?
Az olasz posztoknál rendszeresen száz fölötti a kommentek száma. A spanyol posztok az ilyen olvasottságot csak akkor érik el, amikor épp a köcsögválogatottról van szó...
:-)

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.07.29. 15:53:41

@ZenZo,
vedd hozzá, hogy én még a skót bajnoksággal foglalkozom és gondold újra az egészet!:)

kroos 2008.07.29. 15:54:26

Hé ok a PL A LEGERÖSEBB bajnokság.De attol még lehet szeretni mást is.Ém pl szivesebben nézek egy Hannover-BIELEFELD meccset mint egy Sunderland Wigen-t.Ez van.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.29. 15:55:05

A Bundesligát meg én kommentelem 10-15 nickről :)

davidmoyes 2008.07.29. 15:56:33

Angol köcsögválogatott nem lesz?
Barton az összes poszton jelölt..

Csöncsön mondd, szerinted ettől erősebb, vagy nézhetőbb egy bajnokság vagy nem?
Igazából ez lett volna a lényeg.

halareaal 2008.07.29. 15:57:34

miért ZenZo, szted nem jelenthető ki egyértelműen, hogy az angol bajnokság keményebb, nagyobb az iram, és ennélfogva több múlik a fizikai képességeken? (ebből következően fizikailag jobbak is a játékosok) egyébként más bajnokság nem nagyon lett megemlítve a postban, úgyh hasonlítgatva se volt a spanyollal v az olasszal. ráadásul én olyan durva negatív felhangot nem is éreztem ki a posztból, pláne azután az ordas kamu után, miszerint a PL lenne e legerősebb bajnokság.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.29. 15:58:37

Több hozzászóló megemlíti, hogy az Arsenal nem ilyen, hogy nem alkalmaz droidokat, ami igaz szerintem is. Hozzátenném viszont, hogy ha jól látom a cikk is arról szól, hogy Wenger programozza őket, szép játékra az igaz, de akkor is az történik a pályán, amit ő akar....

Azt viszont mondanám Popp, hogy nem wenger jelentette a boring arsenal végét, az már a 80-as években eljött, asszem 88-ban vagy 89-ben gyönyörű játékkal nyertek duplát, és az edző neve mögé már akkor kiírták a szurkeszek a Clock Enden, hogy "...knows" :-D

Szóval nincs új a nap alatt, csak mi (én) vagyunk fiatalok...

davidmoyes 2008.07.29. 15:59:03

barnetta, ne mondd el senkinek, szívesebben nézek egy Kispest- Debrecent mint egy Sunderland- Wigan-t.
Na jó, kapcsolgatok. :)
Heinrich: :D

kroos 2008.07.29. 16:02:59

morphine én irtam hogy wenger jelenette a boring -boring arsenal végét.És ez a 88-as bajnoki cimek ellenére is igy van.Söt!!utálatos csapat volt.pl, adams részegen gyalogot gázolt,Wright leköpte a birót,merson meg mindent megcsinált amit lehetett,Winterburn-nek is volt 1-2 balhéja.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 16:07:10

@davidmoyes:

Szerintem erősebb is, nézhetőbb is. Még egy Almería vagy Getafe is simán megszorongatja, sőt le is győzi a nagyokat.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.29. 16:07:16

Morphine elhiszem, hogy nem Wenger jelentette a boring (nem is értem ezt a szót ;-) Arsenal végét, no de nem is írtam ilyet, ezt talán vitassátok meg barnettával.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.29. 16:08:42

Azért Merson angol létére neagyon jó zsugás volt!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.29. 16:11:57

@ barnetta,

elnézést ezt akkor benéztem, de annyit még szabadjon, hogy az utálatos az nem unalmas, a boring boring arsenal az a bizonyos csapat volt, aki 1-0 játszott bárkivel, ha esett, ha fújt. 87-90 közt ezt már nem lehetett elmondani, azt a bizonyos bajnokságról döntő meccset a pudliknál is 3-1re nyerték talán?

Azazello007 2008.07.29. 16:13:06

Bármikor bárhol, inkább egy Tony Adams, mint egy Senderos vagy egy Bendtner.

kroos 2008.07.29. 16:13:19

Popp..azért régen voltak egy páran..Merson-Gaszkony-Beardsley,Barnes....csak ezeket leépitették...,,habár patkolokovácsból is van még"

kroos 2008.07.29. 16:14:28

morphine 2 hete olvastam el a fociláz-t nick hornby-tol...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.29. 16:22:32

Én egy hónapja olvastam újra, de lehet, hogy otthon énytelen leszek megint kinyitni :-DDDDD


Egyébként meg mindegy. Akkor én nem néztem focét, talán még annyit sem, mint amennyit lehetett volna, így tehát csak Hornbyra és a hozzá hasonlókra támaszokdhatok :-D

Egyébként érdekes figura ez a Hornby, elolvastam még egy-két könyvét, egyre kevésbé tudom, mit is gondoljak felőle - kicsit ugyanis olyan, mintha a saját élményeket jól meg tudná írni, de valódi írói elvonatkoztatás már nem megy annyira. De a fever pitch jó, nagyo jó :-D

Fúúú ez mennyire off itten, elnézést vagyok!

titi14 2008.07.29. 16:22:58

Itt többeknek az a baja, hogy a nagy csapatok játékosai azt csinálják amit a tréner mond...Az a sok hülye robot a cselszkiben azt csinálta amit a gonosz
Jose mondott nekik, a manusok meg hát nem megvalósítják AF elképzeléseit...Mi lesz itt még?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 16:25:18

@titi14:

És a játékintelligencia? Ez a szó nem ismerős?

kroos 2008.07.29. 16:28:24

angliából nehéz asszociálni rá...

titi14 2008.07.29. 16:28:39

Szóval ahhoz nem kell intelligencia, hogy megoldj egy harmadfokú egyenletet, ha a tanár arra kér, mert arra utasítottak...

kroos 2008.07.29. 16:29:31

De igen.de a futbalban a játékintelligencia= a kreativitással.

ericcartmen 2008.07.29. 16:45:03

"a brazil foci és a szamba, az olasz foci és a catenaccio, úgy az angol foci és a brusztolás nagyjából ha nem is elválaszthatatlan, de egy egyenlőségi jelet megér."
Azért ez egyre kevésbé igaz. Az angolok is rájöttek, hogy igenis fontos része a csapatnak a védelem (lásd MU- Bl, vagy egyegy angol rangadó), mig az olasz rangadók elég látványosra és sokgólosra sikerülnek mostanában.2006ban pedig a brazilkról nekem egáltalán nem a szamba jutott eszembe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 16:45:41

@barnetta: :-))

Intelligencia = alkalmazkodó képesség

Ez az, ami az angol futballistákból olyan fájdalmas módon hiányzik. (Bár ellenfélként sokszor okoz örömet, az igaz.)

ericcartmen 2008.07.29. 16:46:13

"De igen.de a futbalban a játékintelligencia= a kreativitással."
A taktikai fegyelem is a játékintelligencia része

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 16:54:37

@ericcartmen:

Azért azt senki ne gondolja, hogy mondjuk egy élvonalbeli spanyol csapat játékosai nem fegyelmezettek a taktika betartásában.

Látta itt valaki az Eb-t?

davidmoyes 2008.07.29. 16:56:00

"De igen.de a futbalban a játékintelligencia= a kreativitással."
A taktikai fegyelem is a játékintelligencia része"
ahogy a kreativitás is...

kroos 2008.07.29. 16:57:07

Megvannak ezek az angol bajnokságban is csak nem jön felszinre
pool-osok-nak ajánlom:www.youtube.com/watch?v=JhcnTE4FMz8&eurl=http://www.focitipp.hu/?content=cikkek&id=2855
ez a srác se fog játszani 1 bajnokin sem(de ne legyen igazam)

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.07.29. 17:05:23

@barnetta,
El Zhar már kapott lehetőséget egy-két meccsen, de ő fizikailag még nem felel meg az angol bajnokság követelményeinek (ahogyan Luis Garcia is túl pehelysúlyú volt oda).

kroos 2008.07.29. 17:09:29

,,még nem felel meg" ha jól tudom 22 éves....

BruceWayne 2008.07.29. 17:10:41

SWP se nagyon felel meg, mégis jól küldi mikor játszik

titi14 2008.07.29. 17:14:21

Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy a 4( v. 5 v. amennyit akartok) elit bajnokság nem úgy különböztetik meg, hogy jobb és rosszabb, hanem ilyen meg olyan, szóval más. Mint ahogyan mi is különbözünk s ezáltal az ízlésünk.
Szóval mi lenne, ha elhagynánk ezt az állandó csatározást és elfogadnánk, tisztelnénk a MÁSik véleményét, még , ha azzal nem is értünk egyet.
Világbéke? :)

ericcartmen 2008.07.29. 17:21:32

Csöncsön · 16:54:37
@ericcartmen:

Azért azt senki ne gondolja, hogy mondjuk egy élvonalbeli spanyol csapat játékosai nem fegyelmezettek a taktika betartásában.

Ki mondta, hogy nem azok?
Én barnetta "játékintelligencia= a kreativitással" hozzászólására reagáltam, mert szerintem nem csak ebből áll. De nem emlitettem egyik ligát se, nem is kell.

A te "Intelligencia = alkalmazkodó képesség" commentedet csak később láttam, bár ez szerintem nagyjából egyenlő a taktikai fegyelemmel

ericcartmen 2008.07.29. 17:24:17

""De igen.de a futbalban a játékintelligencia= a kreativitással."
A taktikai fegyelem is a játékintelligencia része"
ahogy a kreativitás is..."

Igy van. Én csak annyit irtam, hogy csak kreativnak lenni kevés, ha összevissza rohangálsz mellé a pályán

montipájton 2008.07.29. 17:26:08

Jó a cikk, ha nem is kell hlálosan komolyan venni és/vagy egyetérteni minden passzusával.
De arra feltétlenül érdemes, hogy a felvetett gondolatokkal tovább játsszunk, és kicsit kerekítsük a képet. Miszerint a "droid megaklubok" új csapásra állításában, azaz megaklubbá válásában éppenhogy olyan "tényezőknek" volt kulcsszerepe, akik legkevésbé sem illenek bele a "porgramozható futballistagép" karakteorológiájába. Nem véletlenül érkeztek más kultúrából.
Akárki akármit mond, a MU-t Eric Cantona, az Arsenalt Tierry Henry tette azzá, ami most(anáig volt). Mármint elsősorban ők. Ők pedig a lagkevésbé sem droidok.
Talán a Liverpool s akkor lesz majd olyan klub, amilyen e kettő volt az elmúlt évtizedben, ha talál egy öntörvényű zsenit, aki több, mint a tíz plusz egyedik file a programban. (Hm, Torres...? Talán, talán...)

montipájton 2008.07.29. 17:28:57

És azt is tegyük hozzá, hogy Wenger és a francia klán előtt az Arsenal "stílusa" még egy giga-robotpark teljes gépállományához képest is brutálisan művészietlen gépfutball volt. )) Mint az angol kluboké általában.

halareaal 2008.07.29. 17:45:12

"Szóval mi lenne, ha elhagynánk ezt az állandó csatározást"
ez úgyis előbb utóbb előjön. meg amugyis rossz lenne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 17:56:50

Így van, halareaal. A focit a versengés szelleme élteti.

rexford 2008.07.29. 18:40:11

Robotok és droidok, fasza. Alig várom a cikket a célfociról és a divatdrukkerekről.

crouchy 2008.07.29. 19:01:17

krysal: "arrafelé másabb kicsit a mentalitás" én nem sok nyelvtani baromságra vagyok allergiás, de erre igen. annak hogy másabb semmi értelme nincsen. más. légyszi. köszi.
Csöncsön "Mi lehet az oka annak...." nah ez brutális volt...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.29. 19:12:32

@crouchy:

A "másabb" engem is ölni tud.

Ha az én kommentem meg téged ölt meg, akkor sorry.
Nem (nst-sen áthúzva) direkt volt.

corporal clegg 2008.07.29. 19:26:27

Nyah, crouchy, megvan az új nicked: KEANEY :)

crouchy 2008.07.29. 19:33:20

nem, /Figyelem azt ezt követő mondat elolvasását, a nyálas szövegre érzékeny olvasóinknak nem ajánljuk/ mert Crouch hiába ment el, a szíve örökké a poolé:) (igaz h chelsea szurkesz volt, de mind1:))

crouchy 2008.07.29. 19:34:58

és különben sem, de ezt már elmondtam párszor, szal erre ne pazarold a klaviatúrád, ilyen nehéz időkbe mikor olvadnak a jéghegyek spórólni kell.

poolfanati 2008.07.29. 19:48:17

montipájton 2008.07.29. 17:26:08
"Akárki akármit mond, a MU-t Eric Cantona, az Arsenalt Tierry Henry tette azzá, ami most(anáig volt). Mármint elsősorban ők. Ők pedig a lagkevésbé sem droidok.
Talán a Liverpool s akkor lesz majd olyan klub, amilyen e kettő volt az elmúlt évtizedben, ha talál egy öntörvényű zsenit, aki több, mint a tíz plusz egyedik file a programban. (Hm, Torres...? Talán, talán...)"
én úgy tudtam hogy a foci csapatjáték... torres sem csak magának köszönheti a sok gólját és a jó játékát mer ő torres! hanem mert van mögötte aki segítse. és igen vannak robotok a csapatokba, mert
a foci már olyan mint egy "háború" taktikázni kell, nem lehet fejjel menni a falnak mert az fáj:D

ktn 2008.07.29. 20:55:41

srácok, ne legyetek már ilyen merevek, sokszor olyan izzadságszagú érvelésekkel jöttök elő. egyetértek abban ZenZóval, hogy uncsi, hogy minden harmadik poszt arra fut ki az nst-n, hogy az angol vagy az olasz vagy a spanyol liga az erősebb-e.

igazán nem akarok életvezetési tanácsokat adni senkinek, meg nem vagyok popper péter sem, egyáltalán, de szerintem a foci pont attól szép, hogy az angol foci kicsit droidos, nagyon-nagyon hajtós és eléggé alkalmazkodóképtelen. az olasz egy kicsit szimulálós-vircsaftos, nagyon-nagyon intelligens és eléggé szeszélyes.

vagy ott a balkáni hagyomány, a maga köpködős zsenialitásával. ott a német, a spanyol satöbbi.

szóval ezek a futballkultúrák önmagukban szépek, és addig lesz jó nekünk, amíg megmaradnak, egymás mellett. az egymáshoz való hasonlítgatásuk, és az ezen alapuló érvelés szerintem csak felesleges tiráda. olyan, mintha azt mondaná valaki, hogy "az én macskám szebb, mint a te kutyád".

(((OFF: lásd a magyar futballhagyományt, ami azóta, hogy elveszítette a maga karakterét, megszűnt)))

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.07.29. 21:26:26


Titi 120, vagy bárki más
mindent eldöntő tízit rabonából vágja be. Mit jelent rabonából? Vagy elírtad?
Nem cukkolásképp kérdem!

corporal clegg 2008.07.29. 21:30:13

@crouchy,
Crouch nem volt cselzi szurkesz, a QPR-nek szurkolt.

@ktn,
ez a poszt hol hasonlította az angolt más ligákhoz? Szerintem már paranoiások vagytok...:)

ericcartmen 2008.07.29. 21:57:26

"szóval ezek a futballkultúrák önmagukban szépek, és addig lesz jó nekünk, amíg megmaradnak, egymás mellett. az egymáshoz való hasonlítgatásuk, és az ezen alapuló érvelés szerintem csak felesleges tiráda. olyan, mintha azt mondaná valaki, hogy "az én macskám szebb, mint a te kutyád"."

Ezzel teljesen egyetértek.
De mégiscsak ebből születnek a legjobb értelmetlen viták :)

amc 2008.07.29. 22:21:11

ra-bo-ná-ból
mit nem lehet ezen érteni?
(én sem tudom, mi az) (:

tb 2008.07.29. 23:05:43

rabona pl.:
www.youtube.com/watch?v=rwHdkx6q6B4&feature=related

amúgy szerintem a rabonával helyesebb nyelvtanilag, mint a rabonából

davidmoyes 2008.07.29. 23:41:27

Győrben mindenki boldog lehet!
Arrabonával...

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.07.29. 23:56:30

davidmoyes,
volt már köcsögválogatott az angoloknál,
csak izéválogatott-nak hívtuk,
és le lett fikázva...
szarul is voltam egy ideig, most már egy kicsit jobb :)
p.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.07.30. 00:21:32

Kösz tébé (bármily hülyén hangzik!:)))! Igen, ennek a húzásnak tényleg nem volt neve, úgy tudom.
Asztán beírtam a googba, s jött ezer dolog. Jó! Kösz!
Esteleg magyarítsuk!! Nehéz lesz rosszindulat nélkül, de próbáljuk meg, mármint rosszindulat nélkül!

haraputca 2008.07.30. 00:23:29

A kérdés már csak az, mondjuk az olasz bajnokság élcsapatai mennyi "játékot színező öncélú zsenit" bírnak el. Ha már ez a droid ellenpárja a cikkben... Ki fog derülni, hogy egynél többet azok se. Másként: mennyivel droidabb Joe Cole Gattusónál, Fabregas Cambiassónál?
Zsenik minden nagy csapatban vannak. Mert kellenek. Hogy az angol foci közben hagyományosan keményebb, az más kérdés.
Nem a brit futball, a mai futball ilyen: fizikálisan és mentálisan gépek, fegyelmezett el és megtörhetetlen katonák kellenek.

De az is lehet, hogy ideje a Pelé, Maradona vagy Platini-képről lehasadva haladni a korral: ma nem az a zseni, aki bárkit kicselez és mindenhonnan betekeri, hanem az, aki közben lefut egy maratont is. Attól még nem droid.

(Manchester: Cantona zseni volt és őrült, egy művész. Giggs csak zseni. Lehet, hogy nem feltűnő, de attól még az.)

People 2008.07.30. 00:35:57

Dee Crouch a legnagyobb robot

drosiii 2008.07.30. 00:54:54

egy off kérdés: Melyik vázat vegyem meg:
Magellan Pyxis team
Kona Caldera
Specialized Rockhopper
Trek 8500
Cube Reaction
Wenson Master

kroos 2008.07.30. 07:42:09

tb azt a rabona-t amit belinkeltél ha Ronaldinho csinálja akkor mindenki erröl beszélne 1 évig.

kroos 2008.07.30. 07:44:52

Crouch a kedilekk a robotok között

tb 2008.07.30. 08:47:21

barnetta: lehet, hogy így van
amúgy a videoval kapcsolatban: Queresma mozdulata valóban nagyon látványos, egy közepes riporter azt mondaná, hogy meghalt a szépségben, az edzője talán arra gondolt, hogy milyen kár, hogy nem egy ún. droidot rakott be a csapatba, aki csak egyszerűen rüszttel rálövi és gól... (az más kérdés, hogy előtte azt a visszahúzós cselt egy ún. droid meg se csinálja és nincs helyzet, szóval összetett a téma)
de mindezt félretéve a videoban nekem az tetszett, ahogy a Porto felépítette a támadást, nekem az jutott eszembe, hogy ezt a Porto ellen is meg lehet csinálni, csak épp góllal befejezni (Lineker, aki nem rabonázott, csak lőtt egy csomó gólt):
youtube.com/watch?v=NiLKMWqE7lk

kroos 2008.07.30. 08:57:25

,,If Ronaldo Goes, I Go Too.."
Tessék!!! itt van nagy fergi!!

kroos 2008.07.30. 09:03:37

86-BAN kirugták skot szöv.kap. ként.(ezt nem nagyon hirszteleki vele kapcsolatban).Majd 6 évig semmit sem csinált.
a Taylro jelentésnek hála a Mu anglia leggazdagabb klubjaként megkapott bárkit(Shearer-en kivül) akit akart.
Ez elég volt a bajnoki cimekhez.A két Bl siker pedig 3 másodpercen,ill. 3 centin mulott.(Bl siker nélkül a Mu is csak egy Inter vagy Arsenal lenne)
A VILÁG legszerencsésebb edzöje.És most jön egy probléma amivel nem számolt és visszavonul!!!!!!!!!!!
Pedig ettöl nagy edzö valaki hogy hasonló problámákat keze.Igy Wenger-nek hányszor kellet volna már visszavonulnia?

kroos 2008.07.30. 09:04:59

Ha Sebes Gusztávnak vagy Barothi bácsinak csak fele ennyi szerencséje lett volna akkor most 2xszeres világbojnokok lennénk.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.07.30. 09:06:32

mi a faszomtól látványos az arse játéka? de most komolyan, a félpályánál összehozott, előre nem vivő háromszögeléstől? a fetrengő faszkalapoktól? a cé nem a manure-ban jétszana, tán még jobban rühelleném whiner csapatát, mint dementóét.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.07.30. 09:39:20

sixx, anélkül, hogy szeretném az angol csapatokat, meg az arsenált, azért vannak ott a rövid passzok, háromszögek után cselsorozatok is. Pl. ott van Persie, főleg Hleb, Rosicky, Fabregas, Eduardo

bakító 2008.07.30. 11:46:11

sixx: Ittasan ne kommentelj, mert ilyen ordas baromságokat fogsz írni.

rizla 2008.07.30. 11:59:57

"de most komolyan, a félpályánál összehozott, előre nem vivő háromszögeléstől?"

biztos azért van 1251512612 arsenal helyzet egy meccsen.

rizla 2008.07.30. 12:01:32

"És most jön egy probléma amivel nem számolt és visszavonul!!!!!!!!!!!"

ja. ha megírta a marca = megtörtént?
hát elég szar világban élnénk ha ez így lenne
: DDDDDDDDD

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.07.30. 12:07:48

"86-BAN kirugták skot szöv.kap. ként.(ezt nem nagyon hirszteleki vele kapcsolatban).Majd 6 évig semmit sem csinált.
a Taylro jelentésnek hála a Mu anglia leggazdagabb klubjaként megkapott bárkit(Shearer-en kivül) akit akart.
Ez elég volt a bajnoki cimekhez.A két Bl siker pedig 3 másodpercen,ill. 3 centin mulott.(Bl siker nélkül a Mu is csak egy Inter vagy Arsenal lenne)
A VILÁG legszerencsésebb edzöje.És most jön egy probléma amivel nem számolt és visszavonul!!!!!!!!!!!
Pedig ettöl nagy edzö valaki hogy hasonló problámákat keze.Igy Wenger-nek hányszor kellet volna már visszavonulnia?"

A féligazságokkal teli sorok közt fröcsögő gyűlölet-együttható értéke 98,3235. Critical error!

horas 2008.07.30. 12:17:53

Elmúlik sztem ez is,hogy az angol klubfoci a legerősebb,(ugyanúgy mint amikor folyamatosan spanyol csapatok voltak a döntőben,volt olasz házi döntő is)
eladósodik mindeki,ami már többé kevésbé meg is történt...de viszont összevetve a 4 angol klubot és a 4 olaszt ill. spanyolt,nagyobb a szakadék mint egy éve volt.

kroos 2008.07.30. 12:26:03

Nem gyülölködöm csak rettenetesen tul van predsztinálva ez az ember....És ö nyilatkozta ha C megy akkor ö is.
www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=796532

rexford 2008.07.30. 12:32:01

"Túl van predesztinálva" - ez gyönyörű, védesd le.

ZenZo 2008.07.30. 13:03:10

Nos nem akartam én megbántani senkit a kirohanásommal, máskor majd várok tíz percet és kultúráltabban írom a hsz-t :)

@ donelly:
én hozzáveszem a skót ligát, de a poszt mégis a te neved alatt jött le..

Persze nem lehet kijelenteni azt, hogy az angol bajnokság a legerősebb, de azt, hogy jelenleg a legnagyobb befolyással bírt az előző szezonban, nehéz vitatni. ktn és haraputca fogta meg legjobban a hsz-em lényegét, sőt, ők folytatták azzal, amit én is írhattam volna.

Még 1 gondolat a "játékintelligencia=kreativitás" fonalhoz: a játékintelligencia messze nem merül ki a kreativitás fogalmában, erre legjobb példa Makelele. Elég nehéz lenne rásütni a kis franciára a kreatív jelzőt (abban semmi kreativitás nincs, hogy "szerezd meg a labdát, és laposan passzolj Lampardnak, vagy bármely, öt méteren belül álló középpályásnak, esetleg hátra"), de szerintem az is vitathatatlan, hogy játékintelligenciában messze túlnőtt sok társán. A játékintelligencia jelentheti a jó helyezkedést, a "jó látást a pályán", a kreativitást, a gólérzékenységet, a taktikai fegyelmet, bármit, és ezek tetszés szerinti kombinációját, esetleg mindezt együtt.

Ja, és még 1: rabona - en.wikipedia.org/wiki/Rabona

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.07.30. 13:15:55

@ ZenZo,
én ezt úgy értettem, hogy elkötelezett rajongója vagyok a brit futballnak (angol és skót) és ebből a szemszögből más ez a poszt, nem a PL fikázásáról szól.

ZenZo 2008.07.30. 14:14:43

@ donelly
Értelek én. És persze jó kritikusnak lenni "önmagunkkal szemben".

the real 2008.07.30. 15:22:59

"az Egyesült Kir Nagy-Britannia és Írország"
donnelly, közben arra jutottál, hogy az észak-íreknél nincs is foci? :)
Én is elgondolkodtam, szerintem soha nem láttam még egy meccset sem, ahol észak-ír klub vagy válogatott játszott volna. Pótolom.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.07.30. 15:30:50

@the real
azért az észak-írek jól megtréfálták a spanyolokat két éve, sőt Healy gólkirály is volt az EB-selejtezők során (mesterhármast lőtt a spanyoloknak:P).
Meg pl. a Glentoran neve ismerős lehet a nyári sportsajtóból (európai kupák első selejtezőköre).

Tény, hogy nem egy labdarúgónemzet, amúgy a történelmi távlat miatt húztam ki, mert ha minden jól megy, akkor még a mi életünk során egyesül az ír sziget.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.07.30. 21:10:44

a propos észak-írek:
óájtszájd, az volt ám az észak-ír labdarúgó!!!!
aztán vincze pilu gólja.
Mecsoda emlékek!!

crouchy 2008.07.30. 21:17:02

agressivgullfisk: jah igen bocs QPR-es, köszi a kiigazítást. "As a child, he attended some Chelsea games with his father. Later, he told the Liverpool official website that despite this, he and his friends at the time were fans of Queens Park Rangers." A második mondatra nem emléeztem.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.31. 09:30:52

"Győrben mindenki boldog lehet!
Arrabonával..." :-D!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.31. 09:36:42

"a Sebes Gusztávnak vagy Barothi bácsinak csak fele ennyi szerencséje lett volna akkor most 2xszeres világbojnokok lennénk." -barnetta vigyázz :-), mert Hegyi Iván plágium pert indít. Ja és Dietz Karcsi bácsit kihagytad a mondatból.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.31. 09:42:58

Én egysze nyolcvanasokban voltam egy Honvéd-Sherlock Rovers BEK meccsen, Döme és Kovács Kálmán góljaival 2-0-ra győztünk! Bár Sherlock lehet hogy dél-ír és nem északi. Amúgy Georgie Best is északír volt.

the real 2008.07.31. 10:00:09

Donnelly, tudom, örültem is a sikereiknek; de akkor sem emlékszem, hogy láttam volna játszani őket.
Úgy rémlik, még az angolok elleni győzelmükről is lemaradtam (pedig akkor Londonban laktam), amivel lényegében elkezdődött ez a bravúrsorozatuk, még Sanchezzel. Előtte meccset se nagyon tudtak nyerni - mondjuk sajnos alacsonyan jegyzett csapatok ellen azóta sem, ezen ment el az EB-jük :(
Na, de a lényeg: már értem, miért írtad át az Egyesült Királyságot.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.07.31. 10:14:04

@popp,
az Shamrock (mint a lóhere:)) és valóban dél-ír:)

kroos 2008.07.31. 10:16:00

popp elkaptál...de ö ezt csank -ra irta..

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.31. 10:21:19

donnelly, köszi, én vok a fasz, de attól még megzúztuk őket.

kroos 2008.07.31. 10:31:16

1958-ban az Egyesült Királyság minden csapata kijutott a vb-re

the real 2008.07.31. 11:15:58

Bár Wales csak "pótselejtezőn". Meg akkor volt először, hogy nem a Home Championship-et tekintették selejtezőnek.

kroos 2008.07.31. 11:34:27

+wales izraellel selejtezett a két meccs után 2:2.volt
aztán pénzfeldobással döntötték el ki utazik a VB-re-.
elég huzos.........

the real 2008.07.31. 13:16:57

Nem, olyan négy évvel azelőtt volt, török-spanyol meccsen.

kroos 2008.08.01. 07:46:35

lehet igazad van de nem találok semmit erröl...

the real 2008.08.01. 09:26:07

A Guardian-ban mindig írnak ilyen rettentően fontos érdekességeket, hát ez sem maradhatott ki:
www.guardian.co.uk/football/2002/aug/08/theknowledge.sport
süti beállítások módosítása