Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

UEFA U19 Európa bajnokság - Megcsináltuk!!!

2008.07.18. 04:02 heinrich


Az amúgy is társadalmi értékválságban senyvedő országunkban nehéz egy ilyen győzelmet megfelelően kezelni. Ha lehozunk két barátságos meccset zsinórban, akkor már megmozdult valami a magyar labdarúgásban, ha elveszítjük az aktuálisan sorsdöntő összecsapást, akkor a labdarúgás monnyon le, és egyébként is, mocskos BKV.

A magyar labdarúgás nem jobb, és nem rosszabb, mint két hete volt. Ugyanakkor elértünk egy – nem túlzás – világraszóló sikert. Európa legjobb négy csapatába jutott a magyar U19 válogatott, egyben kvalifikálta magát az egyiptomi VB-re is. Ezeket a gondolatokat egy komplett generációnak (<30) még szokni kell. Hirtelen nem is tudjuk mi a teendő, melyik irányba szakadva szét ünnepeljük a sikert, ezt a hihetetlen bravúrt.

Gulácsi Péter - Nagy Olivér, Korcsmár Zsolt, Debreceni András, Présinger Ádám - Busai Attila, Iszlai Bence, Gosztonyi András (Simon András), Koman Vladimir, Nikházi Márk (Szabó László) - Németh Krisztián (Bajner Bálint)

Szöv. kapitány: Sisa Tibor

Három percnek kellett eltelnie, hogy valami magyar szemnek teljesen szokatlan dolgot lássunk. A letámadó spanyolokkal szemben Debreceni nem bikkantotta ki a labdát taccsra, hanem Nagy Olivérhez gurított, és jobbhátvédünk úgy bőrözte fel a rárontó spanyolt, hogy még két másik labda is elfért volna. Nocsak. A kétszeresen címvédő spanyolok ellen, életük legfontosabb tétmeccsén.

Ugyanez a Nagy Olivér egy órával később hatvan méteres labdát vesz le tökéletesen, majd a ~ jobbhátvéd helyéről indulva az ötösig sprintel, hogy megszerezze a győztes gólt. Mert van hite, fizikuma és labdaérzéke, hogy mindezt megtegye. Nem arra bazírozik, hogy majdcsak kihúzzuk valahogy az ikszet, hiszen szép siker az is, nekünk meg pláne.

Ő nyerni akart. De nem jobban, és nem is kevésbé, mint a többiek. Ezért is sikerült. A magyar U19 válogatott Nagy Olivér góljával, némi szerencsével, de teljesen megérdemelten legyőzte a korosztály legerősebb csapatát. Elképesztő, bámulatos, zseniális!!!

Belemehetnénk a meccs végletes elemzésébe, de nem tesszük, nincs is értelme cifrázni. Egy Magyar Labdarúgó Válogatottat láthattunk. Egy olyan csapatot, aminek kapcsán nem kell szégyenpírtól/vak dühtől vöröslő arccal magyarázkodni, elbujdokolni, letörten fejet hajtani. A kapusunk véd, a védőink szerelnek, a középpályások passzolnak, a csatárunk gólokat lő. Külön-külön is ritka, egyben meg még sosem láttuk. Nem volt olyan eleme a játéknak, amiben ne vettük volna fel a versenyt. Ezen már a portugálok ellen is csodálkoztunk kicsit, de még változatlanul szoknunk kell a jót. Jók vagyunk. Tízből tíz ki-ki meccset játszunk a spanyolokkal, hármat-négyet elveszítünk. De amit meg kellett nyernünk, azt megnyertük – és ez a mi számunkra (<30) példátlan.

Megtanultunk nyerni. Tudtunk már U17-ben is, és még mindig megy, sőt, egyre jobban megy. Portugália, Bulgária és Spanyolország ellen még gólt sem kaptunk. A tulajdonképpeni hatalmas hátrányunk, részben előnyünk is. Az MTK különböző korosztályos csapatai számára a siker, a győzelem mindennapos dolog, kötelező elvárás. A 2005/2006-os labdarúgó szezonban az MTK összes korosztályos csapata az első helyen végzett. Idén már a felnőttek között is. Azt eddig is tudtuk, hogy az infrastruktúra, a körülmények, a célkitűzések profi csapathoz hasonlíthatóak. Afelől nem lehettünk biztosak, hogy a szakmai munka is világszínvonalú, hiszen mégiscsak magyar labdarúgásról beszélünk, de most ez is bebizonyosodott.

Itt, ma, Magyarországon, lehet kiemelkedő munkát végezni, eredményeket elérni, generációkat felnevelni. Ezek a fiatalok az U jelzőt elhagyva két EB és egy VB tapasztalataival a hátuk mögött, profi neveltetéssel, nyugati klubokban játszva indulnak majd neki egy-egy selejtezőnek, nem fognak rácsodálkozni, hogy jéé, villanyvilágítás, meg pulzusmérő. Egyelőre nem kell pezsgőt bontani, de kaptunk egy vegytiszta jövőképet a labdarúgásunkról. Vagy követjük ezt az utat, vagy rommá égünk Máltán – csak rajtunk múlik. Ezzel egyébként válaszoltunk arra a kérdésre is, hogy akkor mifene történt a 84-es Európa bajnok csapatunkkal. Meglehet, Csehországból nem hozzuk el az aranyat, de emögött a csapat mögött sokkal komoly háttér, felkészülés, ezáltal jövőkép áll, mint az Petry Zsoltéknak megadatott.

Az egyetlen szívfájdító része a dolognak az az, hogy tegnap egy MTK – Spanyolország meccset láttunk. Szekeres Adrián, Présinger Ádám, Szabó László, Busai Attila, Gál András, Nikházi Márk és Gosztonyi András ma is a kékeknél játszik, de a liverpooli különítmény, azaz Németh Krisztián, Simon András és Gulácsi Péter is a Sándor Károly Akadémia neveltje, már csak Lengyel Dánielt kell megemlíteni, és teljes a lista. Ha jól számolom, ez tizenegy játékos (az Aranycsapatban hét Honvédos volt – ez csak amolyan megjegyzés). A Sándor Károly Akadémia 2001-óta működik. Döbbenetes.

Még döbbenetesebb a véleményünk a magyar labdarúgásban kontárkodó szakvezetőkről, önjelölt edzőcskékről, felforduló kövek alól előmászott klubtulajdonosokról és mindenekfelett az MLSZ vezetőiről. Az MTK öt év alatt elérte azt, amit ezek az emberek 20 év alatt megközelíteni sem tudtak. 20 év nem volt elég, hogy néhány tisztességesen működő utánpótlás bázist hozzanak létre, pedig egymilliószor meghallgattuk, hogy ez bizony a legfontosabb.

1989-1994 Laczkó Mihály, 1994–1996 Benkő László, 1996–1997 Laczkó Mihály, 1998–1999 Kovács Attila, 1999–2006 Bozóky Imre, 2006.02.27 – Kisteleki István. Akikre nem vagyunk büszkék.

Nem a tíz-, százmilliókat lopták herdálták el tőlünk, hanem a tegnapihoz hasonló, egy országot összekovácsoló sportsikereket, kissrácok példaképeit, 128 Németh Krisztiánt, teltházas BL meccseket, EB részvételt és rendezést. Most majd jön a gyomorforgató pöffeszkedés más sikereinek fényében, a Bozsik és Ollé program belemagyarázása.

Az MLSZ tíz- illetve húszmillió forintot ajánlott fel (pfff) az U19 válogatott premizálására, ha az a legjobb hat, vagy a legjobb három között végez. Volt külön bejelentés, dicsfényes sajtótájékoztató, szerpentin, pogácsa, rajtaütés az open bar-on, meg minden, tán még tombola is.

Sebaj, nekünk meg csapatunk van.

Egy csapat, aki minden szeretetet, buzdítást, támogatást megérdemel ha, és egyéb feltétel nélkül. Egy csapat, akinek vastagon ott van a helye Európában. Gyönyörű volt, srácok, köszönjük! Hajrá magyarok, irány Csehország!

211 komment

Címkék: h u válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr100573739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

díszbohóc 2008.07.18. 17:55:09

Valami fatalis veletlen folytan nem vette fel valaki a teljes meccset? Esetleg torrent? Mert azert ez a masfel perces video nem vigasztal...
Meg azert megprobalom az UEFA honlapjat, ott van valami video...

rizla 2008.07.18. 18:02:04

egyébként egyszer az életben nekünk is lehet szerencsénk futballmeccsen. hadd ne soroljam, hányszor nem volt. elég annyit, hogy 54.

LCD 2008.07.18. 18:05:21

Ha valakit érdekel a németek elleni meccs, akkor három személynek van hely az autómban. Indulás vasárnap este, meccs után haza. Foci-knédli-sör...

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.07.18. 18:32:10

off:

"egy üzbég klubcsapat, a csak 2005-ben alapított PFC Kuruvcsi az FC Barcelonától vásárol játékost, a kameruni Samuel Eto’o-t. A Barcelona világsztárja a hírek szerint 40 millió euróért igazol Taskentba, fél évre..."

???

on

tb 2008.07.18. 18:53:01

"bocs de annak idején amikor Fischer Pali az Ajaxba igazol biztos voltam benne (mint itthon még nagyon sokan) hogy aranylabdás lesz. "

hát én Kozmáról is azt hittem amikor a Liverpoolba ment, meg persze a Póczik Jóska Antwerpenbe igazolásakor is

Miluka74 2008.07.18. 18:54:40

Gratulálok a fiuknak a sikerhez talán lesz egy nagy csapat bár a cikkel egy szempontból nem értek egyet azon szerencsések közé tartozom hogy edzője voltam a Koman Volinak és a Bajner Bálintnak is így jól ismerem a korosztályt persze hogy jól dolgoznak az MTK-nál de ébredjünk már fel ezek a srácokat 15-16 éves korukig ki tanította focizni ??? Mert akkor kerültek oda hozzájuk és nem 2-3 év alatt tanúltak meg focizni !! Miért nem említjük meg pl a Győri utánpótlás edzőket vagy a többi vidéki edzőt akik 5 éves koruktól 10-11 évet dolgoztak a gyerekekkel ??

tb 2008.07.18. 18:57:25

igazad van, de szerintem többen megemlítettük (a győrit pl én is)

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.18. 19:05:06

@Miluka

Egyszerűen azért, mert ilyen mélységig nem ismerem a magyar utánpótlást, hogy mindenkinek meg tudjam nevezni 2-3 utánpótlás edzőjét, ha tudnám, hidd le megtettem volna.
Nem titok, az MTK magához veszi az egyes korosztályok legnagyobb tehetségteit, természetesen nem nálunk nevelkedett mindenki 6 éves kora óta, de a modellt mégis ők valósították meg, nem nagyon lehet máshoz kötni.

Miluka74 2008.07.18. 19:15:24

Jó az amit csináltak nincs is ezzel gond szerencsére Szombathelyen is van most indult az Illés Akadémia ahova az ország minden részéről jönnek gyerekek de a honlapon azt is feltüntetjük hogy ki volt az illető nevelőedzője és melyik egyesülettől jött ez hozzá tartozik a korrektséghez úgy vélem a Németh Krisztián pl győri nevelés az úriember aki az edzője volt a múltkor mesélte hogy mikor nézte a tv-be az Ujpest : Fehérvár meccset a két csapatba 11 olyan játékos volt aki az ő keze alól lett NB I-es labdarúgó, és az ezer Németh Krisztián cikkből sehol sincs a neve és hányszor találkozol az MTK-val ? A Bajner Bálint West Ham-be igazolásánál mindenhol lehetett olvasni hogy a szombathelyi Lurkó nevelés. Nem nyilatkozták azt a Soproniak hogy az ő játékosuk.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.18. 19:23:40

Milán,

küldtem egy mailt a kommenteddel kapcsolatban.

kavics30 2008.07.18. 19:26:10

popp részben igazad van, de én akkor úgy ítéltem meg, hogy a "várszegi takarodj" féle csapattal szemben tehetetlen voltam. Ezért beszüntettem a mérkőzések látogatását. Több, mint 10 év hazai, vidéki és külföldi túráival a hátam mögött. Talán az idén visszatérhetek majd...talán...Ezzel tudtam demonstrálni, hogy nem értek egyet az akkori folyamatokkal. De szerintem itt és most inkább a csapat sikerével kell foglalkozni.
Kifejezetten örülök Miluka hozzászólásának, mert szerintem sem csak egy akadémia sikere ez a csapat! Az MTK utánpótlása egy kiugrási lehetőséget teremt a tehetséges gyerekeknek. Megfelelő anyagi és szakmai háttér, rátermett menedzsment, jó nemzetközi kapcsolatok és főleg hitelesség a külföldi klubbok felé!
Nézzétek meg, hogy hány szlovák, cseh, lengyel, albán és pesze szerb játékos játszik nívós bajnokságokban! Van persze, aki kiugró tehetség, de azért az is sokat számít, hogy a magyar focisták renoméja nem valami fényes...lásd a dombi féle, "edzészavaró" történetek.
Ez a csapat ezen a téren talán sokkal többet tett a magyar fociért, mint amennyit majd a csapattagok egyéni karrierje tehet majd a jövőben. Persze én is nagyon remélem, hogy 2-3 játékos kiugróan sikeres lesz nemzetközi szintéren!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.18. 19:33:15

"Ezzel tudtam demonstrálni, hogy nem értek egyet az akkori folyamatokkal." (kavics30)

A Fradi-gyűlölők számára mindez azonban úgy jön le, hogy "lám, aki kint van a stadionban, az mind zsidózik".

Egyik belső ellenállási forma sem igazán megfelelő sajnos.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.18. 19:38:49

Kezd eléggé off topic szaga lenni :) Annyit azért én is megjegyeznék, hogy ez messze nem a szurkolók dolga, a klubnak kellett volna - még tíz évvel a Várszegi ügy előtt - fellépni az idióták ellen, és felelni a tisztességes szurkolók biztonságáért és komfortérzetéért. Persze Furulyás mester kvalitásai eddig nem terjedtek.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.18. 19:39:41

"Három percnek kellett eltelnie, hogy valami magyar szemnek teljesen szokatlan dolgot lássunk. A letámadó spanyolokkal szemben Debreceni nem bikkantotta ki a labdát taccsra, hanem Nagy Olivérhez gurított, és jobbhátvédünk úgy bőrözte fel a rárontó spanyolt, hogy még két másik labda is elfért volna."

img363.imageshack.us/img363/7415/01cs9.gif

Paul Newman Jr. 2008.07.18. 19:45:21

Az NST - kiváló. Az U19 válogatottunk bámulatos. Bedobásnál videója - priceless :))

Gordiusz 2008.07.18. 19:53:03

Az eddigi akadémiák Magyarországon:

Agárd - Sándor Károly A. MTK)
Felcsút - Puskás Ferenc A. (Fc Fehérvár)
Győr - Fehér Miklós Akadémia (Győri ETO)
Szombathely - Illés Akadémia (Haladás)
Budapest - Magyar Futball Akadémia (Bp. Honvéd)

Működik ezenkívül még a Vasas Akadémia, Dalnoki Akadémia. Kialakítás alatt van a gyulai (Grosics Akadémia) és - Matyi Dezső jóvoltából - a pécsi is. Az angolok feltett szándéka továbbá a Fradi Akadémia, de hallottam már Diósgyőrben is gondolkodnak hasonlóról. Debrecenben egy vegyes módszert alkalmaznak és Dzsudzsák példája mutatja, hogy nem is teljesen eredménytelenül.

Mindez csak az elmúlt pár év eredménye.
Ezek az akadémiák több száz gyereket jelentenek, akiket komoly kiválasztás előz meg (egy gyerek nevelési költsége nem kevés - MTK-nél pölö 3 millió/év a klubok ezért 2x meggondolják kibe is fektetnek ennyit) és akiket kitűnő körülmények között, korszerű edzésmódszerekkel képeznek. Ezekből a játékosgyárakból pedig évente néhány kiugró tehetség törvényszerűen kikerül. rájuk épülhet a mindnekori válogatott. A mostanui U19-es sikere a fenti erőfeszítések első kézzelfogható eredménye. Szóval ez az első jel, de hosszú-hosszú évek böjtje (és szégyenkezése után) a következő években Magyarországra állandó szereplőre számíthatnak nemzetközi foci porondon.

Paul Newman Jr. 2008.07.18. 19:55:35

Első lépésnek kiváló, én csak az ellen 'lázadoznék', hogy az Akadémiák alapítványi keretek között működjenek (mintahogy), előbb-utóbb ezen a szinten tovább kell majd lépnünk.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.18. 19:58:41

Ja igen, megy a csodáskodás, hogy Nagy Olivért miért engedte el az Újpest Pécsre: szerintem szép pénzt kaphattak érte. Matyi Dezsőt bőven lehet kritizálni sok mindenért, de ha belekezd valamibe, azt nagyon komolyan csinálja. Nem lepődnék meg, ha a Pécs előbb lenne nb1-es mint a Fradi.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.18. 20:00:12

PN Jr.

hát, ha pl. az IKEA működhet alapítványként, akkor egy foci-akadémia is. pontosan mi a bajod ezzel?

rizla 2008.07.18. 20:04:09

azért az sokatmondó, hogy nálunk csak most éledezik az utánpótlás, és ilyen eredmények is benne vannak a csapatban, pedig jóval kisebb a merítés, és azért egyelőre meglehetősen gyengébb az infrastruktúra, mint máshol.
a magyarokból sosem fog kihalni a futballhoz való tehetség. sajnos a lustaság, és a kicsinyesség sem, de ez utóbbi ellen lehet küzdeni.

Paul Newman Jr. 2008.07.18. 20:06:15

Egyszerűen az, hogy a támogatókra van utalva - azaz ki van szolgáltatva a politikai és egyéb szeleknek (Mol, Otp, CBA, PRO- AURUM Vagyonkezelő Zrt. stb. )

2) Alapítvány csak másodtevékenység formájában folytathat profitorientált tevékenységet, márpedig egy Akadémia jó esetben üzleti alapon működik. Eladjuk Németh Krisztiánt, és az árát visszaforgatjuk a fejlesztésekbe - Agárdon konrétan egy új műfüves pálya épült a befolyó összegből.

nou san trafford 2008.07.18. 20:22:59

A rizla-Robinzonád pengeváltás kimoderálva.

Hitchiker 2008.07.18. 20:28:27

ez a videó elképesztő :D simán lehetne egy nba-s poszter féleséget csinálni belőle ha lenne egy közelebbi kép valamilyen fotóstól

valaki nem tudja belinkelni hogy a magyar korosztályos válogatottak milyen eredményeket értek el az utóbbi pár évtizedben? talán az egy kicsit pontosítana a képen hogy mit is jelent ez a siker és hogy mit várhatunk még
köszi

rizla 2008.07.18. 20:32:48

hitchiker: 2 éve az U17 (ugyanez a csapat) szintén kijutott a 8csapatos EB-re, én ennyit tudok hozzátenni.
(a csoportból sajnos nem jutott tovább)

nou san trafford 2008.07.18. 20:38:36

Egymás hülye barmozása nem része a vitakultúrának. Ennyi.

Robinzonád 2008.07.18. 20:43:41

rizla
sajnos nem olvashattuk a válaszodat, (ami nyilván teljes mértékben megállta a helyét), de akkor személyeskedés nélkül:

Szerinted a Németh K. befér a Poolba, szerintem meg a Rafa Benitez szerint még nem. Mi ezzel a gond? Miért kell ezért pofozkodni? Vagy máshol fáj?

Robinzonád 2008.07.18. 21:05:11

nst,
ha nem, akkor előbb kelletett volna lépni...

drani 2008.07.18. 21:28:31

nem nyugszanak a srácok a kimoderálás után sem, igazi rosszcsontok

BruceWayne 2008.07.18. 22:18:34

Off
azt magyarázza már el végre nekem valaki, hogy a magyar mezeken miért ugyanaz a számozástípus van 20 éve??!!! az Adidas 2 évente jö ki új dizájnnal és garnitúrával, és mindig újfajta számozási stílussal, de nekünk mindig ez a hoki amerikaifocis szar van??? hozzánk miért nem a gyártó által beszámozott mezek jönnek vagy miért nem olyat nyomatunk rá itthon?

példa:
www.prosoccer.com/common/productImages/5340.jpg

socceruniform.ca/images/spain_home.jpg


nekünk meg ugyanaz a szögletes ratyi 20 éve?

www.sporting-heroes.net/files_footballworldcup/HAJNAL_Tamas_20051008_GH_L.jpg


vagy ez csak engem nyugtalanít már hosszú évek óta???

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.07.18. 22:21:23

Nera,
szerintem ez nálunk hagyomány, mert a meztípus nálunk is mindig az új fajta, csak a szám a régi.

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.07.18. 22:22:41

Mi már akkor retrók voltunk, amikor a retró még be se jött:D

danesdzsu2 2008.07.18. 22:48:23

Szerintem ne is változassanak rajta, már egész megszoktam.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.18. 23:21:07

Ha ez a feltétele, hogy nyerjünk, akkor ne is, naná.

rizla 2008.07.19. 05:45:45

robinzonád: lényegében azt írtam, hogy egy meccs alapján faszság megítélni egy játékost, te pedig ezt tetted, ezzel tanúsítva hozzánemértésedet. remélem így elég cizellált.
(a barmozás meg kb akkor személyeskedés, ha elismered, hogy az vagy.)

"Szerinted a Németh K. befér a Poolba, szerintem meg a Rafa Benitez szerint még nem"

ki mondta, hogy befér a liverpoolba? én nem. 19 évesen úgy általában elég kevesen. kb a korosztály 99,5%-a nem. egyébként a szakemberek véleménye szerint helye lenne a keretben, és ezt elég sok benitez nyilatkozat is alátámasztja.

nst: fájdalmasan puhapöcs lettél, mondjuk ilyen gyenge cikkek mellé ez dukál is.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.19. 06:29:54

"A rizla-Robinzonád pengeváltás kimoderálva." - vazzeg, hogy mindig lemaradok a vaskos csörtékről.

bakító 2008.07.19. 08:42:31

Ha már felvetődött ez az alapítványi forma, akkor én meg is lepődtem, hogy ez/ezek az akadémiák így működnek. Egyrészt ebből a jogi formából a legnehezebb pénzt kiszervezni (nem lehtetlen de ne legyünk rosszmájúak), tehát a szervezet célja nem a profit termelés, hanem a játékosnevelés. Másrészt ismét bebizonyosodott, hogy fájdalmasan keveset tudok ezekről az akadémiákról.

A magyar sportsajtó silány minősége miatt esélyét sem látom, hogy erről többet megtudjak, ezért (most nyelvcsapások jönnek), már csak abban bízhatok, hogy az NST kanyarít erről valami posztot.

Megrögzött nem adok 1%-ot senkinek létemet is módosítanám egy diósgyőri akadémia megjelenése esetén. Ez az amire akkor sem sajnálom a pénzt ha a felét ellpoják.

Gordiusz 2008.07.19. 10:16:55

Szerintem nagyon tanulságosak az MLSZ honalpján olvasható vélemények:

www.mlsz.hu/

Egyszeriben, hirtelen mindneki részt akar a sikerből és úgy tesznek mintha az rajtuk múlott volna, függetlenül attól, hogy többségük a magyar foci züllesztésében az elmúlt évtizedekben tevőleg részt vett. Egyedül Szima Gábor nyilatkozata képez ez alól kivételt. Ahogy - teljesen jogosan - mondta is az utánpótlás válogatott(ak) sikere Várszegi Gábor érdeme. És bár nem vagyok naiv, de az volna a minimum, hogy ezt a T. MLSZ is belátná és az érintettek nem saját fényezésükre használnák fel az ölükbe pottyant eredményt.

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2008.07.19. 10:38:26

OFF

forrás: goal.com - lehet előre röhögni:)

'News daily Sport claims that Samuel Eto'o could replace Fernando Torres at Liverpool should El Niño leave for Stamford Bridge. Didier Drogba would complete the triangle by moving to Camp Nou.'

MUHAHA LOL:DDD ezek tényleg válogatás nélkül minden szutykot kinyomnak az oldalra:)))

Azazello007 2008.07.19. 10:49:55

Jól van, nyugi emberek, nyertünk, ez a lényeg, Robinzonád duzzogjon, Rizla meg pöppentsen csak rá egy méretes rakétára, megfellebbezhetetlenségének teljes tudatában:-)

kamuka 2008.07.19. 11:16:31

Újságban azt olvastam, hogy a német-magyar meccs ezek után nyugis lesz. Én nem hiszem. Szerintem mindkét csapat nyerni akar (ha nem így lenne, el sem jutottunk volna idáig). Remélem, igazi ki-ki meccs hangulat lesz. A spanyolok ellen is tudtunk nagyot alkotni, ezt még ők is elismerik, hát miért ne ismételhetnénk meg? Kész élvezet volt nézni csütörtökön, és remélem, hogy még ennél is tudunk jobban játszani. Mit érnénk el, ha Koman és Németh Krisztián egyszerre brillíroznának? Na ezt még nagyon várom.

BruceWayne 2008.07.19. 11:26:37

index címlap:
"Továbbjutottunk, örüljünk neki
A magyar utánpótlás-válogatott a bolgárok után a spanyolokat is legyőzte, még gólt sem kapott, 24 év után jutott újra az Európa-bajnokság elődöntőjébe. Akkor a végén megnyertük a tornát."

ezt az utolsó mondatot mi a halálér kell hozzátenni??? most megint az ilyenek fognak menni mindenhol. már csak a 3 pont hiányozna a végéről. remélem a srácok hermetikusan el vannak zárva mindenféle bulvár és szennycsatorna/újság riportereitől, sőt még az Internet elől, még magyar adást se nézzenek, csak ártana nekik. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.19. 15:08:52

Tökéletesen egyetértek, Nerazzurri. Nekem is elszállt a mosoly az arcomról, amikor ahhoz a mondathoz értem.

rizla 2008.07.19. 18:02:15

kamuka: németh nem hiszem, hogy sokat fog focizni vasárnap, mivel van egy sárgája, és ha kapna még egyet, nem játszhatna az elődöntőben. nem hiszem, hogy sisa szeretné, ha a játékosok visszavennének a tempóból, de ezt nem kockáztathatja meg.

kamuka 2008.07.19. 18:24:17

Lehet, hogy igazad van, rizla, de ha ő nem is játszik, azért a többiek még megmutathatják, hogy mit tudnak. Én legalábbis remélem, hogy mindent megtesznek a győzelemért. (Azt már el se tudnám képzelni, hogy "B" csapattal állnánk ki, a felnőtt EB-n sem hozott sok jót.) Vagy van egyáltalán olyan, hogy "B"? Lehet, hogy mindenki majdnem egyformán jó (sajna nem láttam őket régebben játszani), csak ugye egyszerre 11-en lehetnek a pályán.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.07.20. 11:23:25

lehet, hogy sok embernek nem fog tetszeni, amit írok, de ez segít megint a csapat tagjainak abban, hogy kimehessenek külföldre, esetleg kinn jobb klubhoz kerüljenek, mint ahol most vannak.
Sajnos csak ezt az útat látom most kifizetődőnek...

sporttárs 2008.07.20. 12:06:54

Gordius szépen öszeszedte, milyen akadémiák vannak jelenleg Magyarországon, köszönet érte. Egyetlen megjegyzés a témához: attól, hogy most akadémiának hívnak valamit, ami eddig utánpótlásképzés volt, még önmagában nem lesz jobb az utóbbi. Nagyon bízom benne, és persze a Sándor Károly A. láttán van bizonyosság is, hogy szemléletváltozást és valóban minőségi munkát jelent egy Akadémia - pontosabban: az egyik mindenképpen.
Mert én félek kicsit, hogy ezt látva kezdett "akadémiázni" mindenki, de még ha tényleg le is utánozzák a kereteket - bentlakás, tanítás, napi több edzés, stb. - a lényeg nem ez lenne, hanem a tartalom.
Márpedig csendben megkérdezem: azok a szakemberek, akik immár "akadémiákon", "akadémiai módszerekkel" oktatnak, eddig hol voltak és mit csináltak? Tényleg csak a pénzen múlik, hogy valaki hajlandó jól foglalkozni gyerekekkel? Vagy ugyanazok csináják most is, akik eddig más néven futó képzésben beleszartak az egészbe?
Hirtelen tele lettünk kiváló utánpótlásedzőkkel, nagyszerű személyi és tárgyi feltételekkel, csupán mert Várszegi megmutatta, hogyan lehet ebből pénzt csinálni?

Nem hinném én aztat. Illetve hiszem, de nem ma és nem holnap, hosszabb távon csak. Persze már az is haladás, nem kicsi. Csak ne verje már mindenki most a mellét, mert képes Akadémiának nevezni, ami eddig nem az volt.

De abban igaza van Heinrichnek, hogy mindössze hét év alatt eredményt hozott az, hogy valami normálisan működik. Nem olcsó dolog, de megéri. A szurkolóknak az erdmény, a tulajoknak a haszon miatt - feltéve, hogy nem siettetik ész nélkül.

ktn 2008.07.20. 15:08:03

sporttárs:

jó edzők szerintem eddig is voltak magyaroszágon, akár a felnőttszintet, akár az utánpótlásszintet nézem.

az akadémia annyiban jelenthet változást, hogy oda valószínűleg nem azokat az "edzőket" és szakembereket hívják el dolgozni, akik egy rakás klubnál időtlen idők óta ott vannak díszpintynek, de valójában nem is edzők.

a díszpinttyel egyébként nagyon finoman fogalmaztam, tekintettel arra, hogy hány szülőtől, egykori focistatárstól hallottam pletykákat arról, hogy kinek, mennyit kell fizetni azért zsebbe, hogy a gyerek kezdő legyen.

az akadémia ezzel ellentétes elven működik, ezért lehet sikeresebb.

tipikus magyar sztori: a mutyizással mindig, minden téren csak tovább süllyedünk. amíg nem a valódi teljesítmények számítanak, addig nincs eredmény sem.

rizla 2008.07.20. 18:29:21

"a tulajoknak a haszon miatt - feltéve, hogy nem siettetik ész nélkül."

rátapintottál a lényegre. magyarországon a hatalmi pozícióban lévők tényleg ennyire ostobák, a rövidtáv érdekli őket, úgyhogy inkább lopkodnak, mint dolgoznak.
pedig a minőségi (és tisztán működő) futballnál nagyobb biznisz nincs a világon.

rigodon747 2008.07.20. 18:36:38

NE FELEDJÉTEK!!MA 8KOR DÖNTŐBE JUTÁS A TÉT!!

EUROSPORT1 ÉLŐBEN ADJA!!

drani 2008.07.20. 18:43:21

rigodon, ma még csak az utsó csoportmeccs lesz, 23-án lesz az elődöntő

bög 2008.07.20. 21:05:26

nézem a meccset, és adja magát a kérdés: németeknél van amúgy német is a csapatban?

rizla 2008.07.20. 21:46:33

iszonyatosan erősek a németek, esélyünk sem volt. de ahhoz képest, hogy nálunk a cseresor játszott egy tétnélküli meccsen, ez az eredmény rendben van. a teljesítmény nem igazán, dehát senki sem mondta, hogy bő a keretünk.. remélem nem veszi el az önbizalmunkat ez.
simon viszont klasszisgyanús, fantasztikus játékos.

BruceWayne 2008.07.20. 22:10:52

németeknél több volt a színesbőrü mint a fradiban :-)

a magyar gól előtti akció nagyon szép volt....

mann 2008.07.20. 22:19:28

Az a Latza kölök keményen nézett, ki. Márcsak egy bajusz hiányzik róla és elmehet szoftpornot forgatni.

Kár Simon sárga lapjáért, meg Nagy Olivér sérüléséért egy elvileg tétnélküli meccsen.

BruceWayne 2008.07.20. 22:23:40

Simon így nem játszhat? mert akkor hülyeség volt most játszatni.

off: a nagyjából párhuzamosan futó debrecen-mtk-t vajon hányan nézhették? /még mindig tart/ :-)

rizla 2008.07.20. 22:36:24

"mert akkor hülyeség volt most játszatni."

jaj. és akkor ki játszott volna? németh? csak mert ha ő sárgul be, akkor meg ő nem játszhatna az elődöntőben. szóval ez most teljesen felesleges baszogatás.

mann 2008.07.20. 22:38:33

off
a bonusz a meccsen, hogy még világítás sincs :D

on
Simonnak sajnos a második volt a tornán, így bukta az elődöntőt

BruceWayne 2008.07.20. 23:50:26

rizla: miért, 2 csatárunk van össz-vissz?

rizla 2008.07.21. 02:38:07

majdnem. mindenesetre sisa tibor elképzeléseibe ritkán fér bele, hogy németh és simon együtt, legalábbis eddig úgy tűnik, szóval az elődöntőn amúgy sem játszott volna valószínűleg. teljes joggal kapott most lehetőséget, eddig perceket játszott, pedig tényleg szuper játékos (pláne ha figyelembevesszük, hogy egy gyengén muzsikáló csapatban egy brutálisan erős ellenfél ellen volt képes gyönyörűen teljesíteni, és hogy az elmúlt évben alig játszott, mert folyton sérült volt). a sárgát meg egy jelentéktelen hülyeség miatt kapta, csak magának köszönheti sajnos.
tehát szerintem nagyon elhamarkodott vélemény, hogy hülyeség volt játszatni. ennyi erővel senkinek sem lenne szabad tétnélküli meccsen játszani, mert úgyis lesérül, vagy besárgul.

nordsee 2008.07.21. 11:20:52

Koman nélkül pedig eltűnt a középpálya. Ő is sárga volt? Saját térfélről ívelgettünk, inkább kevesebb sikerrel.

nordsee 2008.07.21. 11:20:53

Koman nélkül pedig eltűnt a középpálya. Ő is sárga volt? Saját térfélről ívelgettünk, inkább kevesebb sikerrel.

sporttárs 2008.07.21. 22:58:32

Rizlával egyetértve, csak kicsit megkésve: Simon fantasztikus tehetség. Ha a sajnos nála nem ritka sérülések nem szólnak közbe, egészen biztosan nagy karrier vá rá. Atletikus, erős, de a labdával is nagyszerű, lábbal-fejjel verhetetlen lesz. :)

Az amúgy egészen szembeszökő, hogy Németh mennyit erősödött (fizikálisan) Liverpoolban, gondolom, Simonnál ez csak az alkata miatt nem annyira feltűnő, pdig ő is. Jó kezekben vannak, tényleg óriási lehetőség van bennük.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.07.22. 09:41:13

Azért megkérdezném azokat, akik a most futó pole-on Mészöly és Kisteleki "érdemeit" érzik kiemelendőnek az U-19-esek sikerében, hogy mire gondolnak? Ez még viccnek is rossz!

BruceWayne 2008.07.22. 21:35:01

hogy-hogy Balotelli nincs kint az EB-n? :-)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.22. 22:09:09

"hogy-hogy Balotelli nincs kint az EB-n? :-)"

talán mert nem olasz állampolgár?

BruceWayne 2008.07.22. 22:15:03

félig olasz, játszhatna simán.

BruceWayne 2008.07.22. 22:17:57

"Due to Barwuah's legal problems, he did not manage to answer a number of call-ups received by Italian national Under 15 and Under 17 teams in the past, as he is still considered a Ghanaian immigrant.[10]

On August 7, 2007, five days before his 17th birthday, he received his first senior International call-up from Ghana Coach Claude Le Roy for a FIFA International friendly match against Senegal in the New Den Stadium in London, England on August 21, 2007[11], but declined the offer citing once again his willingness to play for Italy when he becomes eligible.[12] He also stated his willingness to represent Italy at the international level once he will be able to acquire an Italian passport.[13]

Italy under-21 coach Pierluigi Casiraghi recently stated his intention to call up Balotelli once he obtains the Italian citizenship."

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.22. 22:34:13

Visszatérve a mieinkhez, Simon tényleg ígéretes, viszont én nála vélem látni a _jeleit_ valamiféle rossz attitűdnek, amivel Némethet szokták vádolni újabban.
Nagyon félve mondom, mert én is nagyon utálom amikor minden kicsit sikeresebb fiatalnál megindul ez a menetrendszerű károgás. De pl. a sárgái abszolút elkerülhetőek lettek volna, meg még 1-2 reakciója furcsa volt. De remélem, hogy csak a hosszú sérülés miatti frusztráció volt benne, meg hogy kinövi ezeket a dolgokat.

tb 2008.07.23. 10:40:50

nem tudom volt e már róla szó, de az oldalsó szavazással kapcsolatban:
tudom hogy tök váratlanul vicces Mészölyt és Kistelekit felhozni, mint a sikerkovácsokat, de talán jó lett volna, ha lehetett volna mondjuk Both Józsefre is voksolni, aki gyakorlatilag ugyanezzel a csapattal ért el sikereket amikor u17-esek voltak

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.23. 17:27:17

ehhh, ahogy elnézem Valverdééket, itt baromira nem lesz meg a befutó meccskezdésig... :(

BruceWayne 2008.07.23. 17:31:06

rohadna rájuk a fémváz, nem igaz hogy ezt a sz*rt kell nézni a meccs helyet!!!!!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.07.23. 17:41:33

dominálunk, Komán különösen motivált, de kétszer is hibázott az utolsó passznál, nagy gólhelyzetek lehettek volna.

BruceWayne 2008.07.23. 17:43:22

nem könnyű streamen nézni, már csak 2 km ebből a szánalomból.....

BruceWayne 2008.07.23. 17:45:25

de szép támadás voooolt....

BruceWayne 2008.07.23. 17:47:10

ne jók legyünk hanem nyerjünk :-)

Lacóka 2008.07.23. 17:48:49

Az ES szarjon ki egy megtermett süncsaládot...

Eddig jobbak vagyunk, bedobásnál, áldassék a neved!

BruceWayne 2008.07.23. 17:50:07

bedobás saves our day.

tényleg jók vagyunk, érikagól!

Lacóka 2008.07.23. 18:04:35

Őrület, h a sportklub szar, azt tudjuk, de most az ES elkezdi az elejéről????

Lacóka 2008.07.23. 18:10:53

Németh jó. A kommentátor szar ("Gulácsi nem választott bonyolult megoldást" - mit kellett volna? brazil kört?)

corporal clegg 2008.07.23. 18:56:30

Ez szép gól volt, kár h abból indult az akció, h lemészárolták Komant... (Ezért mi sárgát is kaptunk volna...)

Paul Newman Jr. 2008.07.23. 18:58:52

Nem ezen múlik, de trágya egy bíró van, lecsalta a tizinket is, Némethnek fél szabadrúgást nem ad, az olaszok meg csak nyírják a focit szokás szerint.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.07.23. 19:30:48

De mi a retkesért kell 2 méterre a kaputól bombázni bikából a 93. percben? Már bocs a hangnemért.

rizla 2008.07.23. 19:32:14

mocskos digók. az első félidő a miénk volt, a második az olaszoké, akik ellen 1-0ról természetesen szinte lehetetlen nyerni, mióta csak világ a világ. megérdemeltük volna a hosszabbítást, jók voltunk, komannal viszont nem voltam elégedett. bajner pedig sehol nincs simonhoz képest, sajnos. ki tudja ha játszhat, akkor mire lett volna képes a liverpooli kettős, szerintem jóval veszélyesebbek lettünk volna.
bassza meg.

Paul Newman Jr. 2008.07.23. 19:42:10

Rizla beírta, ez van. Ilyenkor jobban átérzi az ember, hogy egy-egy kieső ország sajtója mit bír kínlódni egy-egy ítélet, helyzet stb. kapcsán.

Bassza meg x3

A németek jobbak nálunk (A v.B csapat, mindegy), de ezen kívül bárkivel partiban vagyunk. Szabó nem megoldás a bal oldalra, ettől függetlenül ha már mindenki kidühöngte magát: szép volt, fiúk.

Klárensz 2008.07.23. 19:44:30

fiaink tettek róla, hogy még a végén szívbajt kapjunk (kapufa), de én azt gondolom a meccs képe alapján és az eredmény alapján sincs semmi szégyenkeznivaló, nagyon kiegyenlített meccs volt összességében, sajna most nem volt szerencsénk

Gulácsi már most hihetetlen jó kapus, Némethnek nem sok babér termett 4 védő között, sokszor teljesen egyedül volt elöl,viszont amikor nem akkor nagyon jól játszotta meg a társakat

rizla 2008.07.23. 20:04:06

"A németek jobbak nálunk (A v.B csapat, mindegy)"

nem mindegy, azért sajnos nem tart ott az utánpótlásunk, hogy legalább egy megközelítőleg ugyanolyan erős cseresorral rendelkezzen, mint az első keret.
némethre nem lehetett panasz, ami tudott, megtette, hatalmasat küzdött. az első félidőben nem mindig a legjobb megoldást választotta, párszor elakadt rajta a támadás, de a másodikban nagyon jó volt. nem jött össze, van ilyen, ettől függetlenül örülhetünk. a csapat egy részét hamarosan tárt karokkal várja a felnőttválogatott..

BruceWayne 2008.07.23. 21:05:19

így is kurva jók voltunk, de hát ilyen a foci, tipikus, mi támadtunk és Játszottunk az olaszok meg egy klasszis villanásból belőtték a győztes gólt... utána már többet is lőhettek volna de elszórakozták, mi meg a végén.... mondjuk sok választása nem volt a srácnak. na de szép eredmény ez is, csak hát első félidő alapján mi érdemeltünk volna győzelmet. ami bosszantó volt: az ívelgetés a végén + Conan szar passzai és beadásai.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.23. 21:18:34

Fantasztikus eredmény a bronzérem és a vébére való kijutás.

Gondoljunk bele, kik jutottak ki Európából az U20-as Vb-re: Olaszország, Németország, Spanyolország, Anglia, Csehország és Magyarország! Talán a négy legnagyobb európai focinagyhatalom és a rendező (a felnőtteknél is a világ közvetlen élvonalába tartozó) Csehország mellett mi, magyarok.

És mindezt úgy, hogy egyáltalán nem játszottunk alárendelt szerepet egyik ellenféllel szemben sem!

Óriási bravúr!

rizla 2008.07.23. 21:25:21

hajnal közben máris letette a névjegyét dortmundban. bayern pwned

BruceWayne 2008.07.23. 21:31:51

hajrá Dortmund, ezaz Hajnal, buzi báyern! :-)
süti beállítások módosítása