Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

EURO 2008, III. negyeddöntő - Kontra vagy rekontra?

2008.06.21. 15:30 pote

Tegnap este kiderült, hogy szerdán nagyon nehéz lesz németnek lenni Németországban. Ma pedig már arról döntenek, hogy melyik csapat kapja meg a lehetőséget, hogy – esetlegesen - latinmentes döntőt láthasson a bécsi publikum. A csoportküzdelmek alatt mutatott játék alapján a holland-orosz ígéri a leglátványosabb játékot, amiben mi magunk is bízunk. Tippünknél megpróbáltuk az ész érveit nagyobb súllyal számításba venni, mint amit a szív diktál. Tovább után végigveszünk lehetséges forgatókönyveket, és leírjuk annak a csapatnak a nevét, akit az elődöntőben érzünk.

Nem nehéz érdekességeket találni erre az összecsapásra. Hiszen holland edző vezeti a szbornaját és húsz éve ez a két csapat játszotta a döntőt, nem mellesleg, a focitörténelem egyik legszebb gólját – azon a meccsen - a hollandok mostani szövetségi kapitánya szerezte. Mégis az eddig mutatott játékuk alapján várunk nagyon sokat ettől az összecsapástól.

Nem árulunk el nagy titkot, hogy a meccs esélyese Hollandia. Imponáló magabiztossággal jutottak tovább a – tévedésből – halálcsoportnak nevezett négyesből (pár nappal a csoportkör zárása után már teljesen egyértelmű számunkra, hogy a román-francia páros akkor sem jutott volna tovább, ha ketten vannak a csoportban),  és a szép játék mellett gyönyörű gólokat szereztek. De ezen az EB-n nem egy életbiztosítás esélyesnek és csoportelsőnek lenni.

Összehasonítva a kereteket, a mérleg nyelve a tulipánosok felé billen. Ez Van der Sarnak és a támadóknak köszönhető. Igaz, Akinfejev nem egy Ricardo, de VdS még mindig a világ három legjobb kapusa között van (ugye Cech?!). A csatároknál sokkal nagyobb a minőségi különbség, mert az oroszok ki tudják hagyni a kihagyhatatlant, míg Robbenék onnan is képesek gólt szerezni, ahonnan mások inkább szögletre hajtanának. A védelmek és a középpályák közé, kissé merészen, egyenlőséget tennénk. Az előbbi mindkettőnél sebezhető. Bár Hiddink átalakította a spanyolok ellen négyet kapó védelmet, és azóta nem is kapituláltakk egyszer sem, mi még sem érezzük annyira stabilnak. Míg a másik oldalon a mázlifaktor is kellett ahhoz, hogy az olaszok ellen gól nélkül, a franciák ellen csak egy kapott góllal tudják le a meccset. Ooijert sokszor láttuk a Roversben sokhibával játszani és Boulahrouzra is kristálytisztán emlékszünk a Chelsea-ből. A középpálya azonban mindkettőjüknél pozitív irányban emelkedik ki. Amit még mindenképpen meg szeretnénk említeni, hogy mind az orosz, mind a holland együttes csapat CSAPATként funkcionál, góljaikat nem egyéni villanásokból szerzik. Emiatt is élmény mindkettőt nézni. Ez különösen van Basten fiainál kuriózum az utóbbi évek tapasztalatai alapján. Hol van már a duzzogó Ruud, a külön ünnepelő fekete játékosok.

Az eddig tapasztaltak alapján sok helyzetre számíthatunk mindkét oldalon, a csatát a jobb helyzetkihasználás fogja eldönteni. Másképpen fogalmazva, csak akkor nyerhetnek Arsavinék, ha sokkal jobban használják ki lehetőségeiket.  Ilyen szempontból is eléggé hasonlít Hiddink tanítványainak játáka az Arsenaléra.  Szemre tetszetős adogatás, gyors előre játék, töménytelen mennyiségű helyzet, pocsék befejezések, túlbonyolítások. Ha még hozzávesszük, hogy a kommentjeink között Sneijderék játékát a Realhoz is hasonlítottátok, akkor beharangozónk címe akár lehetne ez is: Arsenal - Real Madrid (válogatott szinten).

Játszunk el pár lehetséges forgatókönyvvel. Kapásból zárjuk ki a gólnélküli döntetlent, mert azon meglepődnénk, mint egy hiba nélküli FeketePákó szónoklaton. Ha a hollandok szereznek vezetést, akkor a spanyoloktól látott kivégzés is megtörténhet, de ugye – mint előbb említettük – a védelem már nem lesz ugyanaz (nem hinnénk, hogy a Berezuckij fivérek újra kezdenek). Ettől függeltenül, pokoli nehéz lenne fordítaniuk ez ellen a holland csapat ellen. Meg ez a torna - a török feltámadásokon kívül - nem éppen a fordításokról szól. Azonban ezesetben tanúi lehetnénk egy focitörténetei különlegességnek, mert mindkét csapat kontrázna, és nagy valószínűséggel a középpályát csak vágóképnek kellene használnia a közvetítés rendezőjének. A másik verzió, amiben titkon mi is bízunk, hogy a szbornaja szerez vezetést az elején. Akkor derülne ki igazán, hogy mennyire kemény a fapapucs, mert ezen a tornán úgy kápráztattak el minket, hogy hátrányba még egyszer sem kerültek, góljaikat nagyrészt kontrákból szerezték. A lecke fel lenne adva, a macska meg fel lenne mászva.

Talán a sorok között olvasva felsejlik, hogy jobban csúszna a sör egy esetleges orosz továbbjutás esetén, de őszintén megvalljuk, hogy elkezdtük megkedvelni a hollandokat is. Nemcsak a játékuk, játékszellemük miatt, hanem mert olyszépen telefingották a kispadjukat. Vágyunk pedig csak annyi, hogy egyik csapat se változtasson eddigi felfogásán. Nem szeretnénk akkorát koppani, mint az éji bogár a MU – Barca alkalmával. Élvezni akarjuk azt a támadófocit, amit ezektől a csapatoktól ezen az EB-n megcsodáltunk. Legyen a foci ünnepe és akkor bármelyik csapat elődöntőben való szereplésének fogunk tudni örülni. Tippünk pedig holland továbbjutás 3-2-vel, hosszabbítás után. De nagyon szeretnénk, ha Hiddink is szomorú lenne egy török fordítás alkalmával.

Nem konkrétan ehhez a párharchoz tartozik, de e sorok írója éppen Varsóban tölti a hétvégét, és természetesen itt is minden az EB-ről szól. A tegnapi esti sörözés alkalmával a lengyel bratankik rákérdeztek, hogy miért nem koccint(ott)unk mi magyarok sörrel. Elmondtam nekik az általam ismert szabadságharcos legendát. Majd, hogy ők is közelebbinek érezzék, megemlítettem, hogy „tudjátok, ahol Bem apó is harcolt”. A gyors válasz keserű volt: Jaja, Bem apó olyan, mint Lukas Podolski. Lengyelországban született, de más országért harcol.

329 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr100532113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lojzi_ 2008.06.21. 23:34:06

Nekem apám mindig azt mondta a rendszerváltás körül is, hogy ha már kötelező, akkor tanuljam rendesen az orosz nyelvet, mert 10-20 évre biztos a padlóra kerülnek, de nem létezik, hogy egy ekkora ország ennyi emberrel és nyersanyaggal ne legyen nagyhatalom.
És valóban kezdik elfoglalni a helyüket a nagypolitikában, a gazdaságban, és bizony észrevehetőek lesznek sportban és kultúrában is. Az élet valamennyi területén számolni kell velük.

Én persze basztam megfogadni apám tanácsát, mert egy kamasznak legkevésbé sem apai jótanácsokra van szüksége....

troy 2008.06.21. 23:34:07



Mivel mindenki biztosra veszi az eddigiek alapján, hogy holnap az olaszok nyernek, ezért a spanyolok fognak nyerni.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.21. 23:35:32

"Pedig már úgy beleéltem magam, hogy holland szurkolókkal találkozok Bécsben. A helyszíni riportok alapján ők csinálják a legjobb hagulatot, mostmeg félhetek a késes ruszkiktól. Persze lehet ezek csak előítéletek."

bár nem ismerem az anyagi helyzetedet, látatlanban azt mondanám, hogy nem igen fogsz egy helyen megfordulni az "átlag" orosz drukkerrel. ennyit az előítéletekről. :)

rexford 2008.06.21. 23:35:42

A sportban - úgy általában - azért nem voltak észrevehetetlenek eddig sem, és talán a politikában sem.

HgGina 2008.06.21. 23:35:43

Aki a 3:2 holland továbbjutást tippelte, ne menjen el brókernek. És jósnak/jósnőnek se.
Megjósolom, hogy hamar éhen halna ilyen munkaminőséggel.

rizla 2008.06.21. 23:36:14

awkward: "Másik, az olaszok szarok voltak az elején, de kezdenek belejönni."

kezdenek belejönni? mert 2 talált góllal megverték a mosott szar franciákat? vagy mert heroikus küzdelemben sikerült ikszelniük a brutálisan erős románokkal?
egyébként épp most borult a papírforma, miért ne borulhatna holnap is?

badblood 2008.06.21. 23:36:17

Szbornaja yeeeeee!!!!!
Ja, nem: Daaaaaaaaaa!!!! :))

halareaal 2008.06.21. 23:36:35

"spanyolok 80 éve nem nyertek ellenük.
összes csoportgyőztes kiesett
ez eddig statisztika."

statisztika??? hát nincs mitől félnem, mert a spanyolok megverték azokat az oroszokat 4-1re, akik megverték azokat a hollandokat 3-1re, akik 3-0ra verték az olaszokat. akárhogy is nézem, ebből 10-2es spanyol győzelem lesz.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.21. 23:37:44

Jó kis EB-ez. Kiestek a köcsög, nagyképű, hollandok. Hajrá Kelet ! Török- orosz döntő kéne, de a német tankok lesznek ott.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.21. 23:38:04

"spanyolok 80 éve nem nyertek ellenük.
összes csoportgyőztes kiesett
ez eddig statisztika."

ezt a 80 évet hogy érted?

rizla 2008.06.21. 23:38:09

awkward: egyébként nem az a kérdés, hogy miért vernék meg a spanyolokat, hanem hogy miért jutnának döntőbe.. ahhoz ugye az oroszokat is le kéne nyomni, de a mai után erre nem lehet nagy összegben fogadni. ha hiddink kétszer olyan jó edző, mint van basten, akkor hányszor olyan jó, mint az eddig teljesen fogalmatlannak tűnő donadoni?

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.21. 23:38:21

halareal, a spanyolok nem "azt" az orosz válogatottat verték meg akik most a hollandokat. :))))

Mourinho már nem a király 2008.06.21. 23:39:11

Gyerekek én szertném a legjobban ha a spanyolok nyernének. De ezen az EB-n lassan nem történik semmi olyasmi amit szeretnék...

Mourinho már nem a király 2008.06.21. 23:40:00

Török-Orosz döntőt megse nézem :(

halareaal 2008.06.21. 23:40:25

GC,

az olaszok meg még egyszer sem verték meg a mostani spanyol válogatottat. viszont kikapni már kikaptak tőlük 2 hónapja, igaz abból nem lehet kiindulni, nemis akarok.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.21. 23:40:30

Érdekes, a csoprtmeccsek alatt, kb a meccsek 30-40%át találtam el, most az egyenes kieséses szakaszban az összest, hosszabításostól 11-estől. :)

rizla 2008.06.21. 23:40:42

a törökök nem jutnak döntőbe, ez egész biztos. annyi mák a világon nincs.

troy 2008.06.21. 23:40:46


awkward
ezzel magam is így vagyok már vagy 10 hosszú éve
de mit lehet tenni?

troy 2008.06.21. 23:41:45



Allah útjai kifürkészhetetlenek :)

Lojzi_ 2008.06.21. 23:43:33

rexford:
Voltak ott problémák bőven, de nagy részén túl vannak.
Eközben persze végig atomhatalom voltak, meg BT tagok, meg babám, de az igazi nagyhatalmi pozició közelítve régi fényéhez Putyin elnökségének a vége felé jött csak vissza (ha egyáltalán vannak már olyan helyzetben, mint '90 előtt). Ennek az első jele volt, mikor egyszerűen elzárták Ukrajnának a gázt.
A sportban is volt hullámvölgyük, amikor potenciáljuk alatt teljesítettek. Ennek is látom a végét.
A blognevet javaslom NSTL-re változtatni (Luzsnyiki)

troy 2008.06.21. 23:44:40



kizárt, hogy a törökök továbbjussanak, nihat sem játszhat már - most láttam

rbaggio 2008.06.21. 23:45:46

Az jutott eszembe, hogy olyan ez az orosz foci válogatott lassan, mint a jégkorongjuk. Nem gondolom, hog feltétlenül megnyerik az EB-t, bár van rá esélyük, de pont olyan ellenállhatatlan játékot mutatnak előrefelé (!!!), mint a hokisok.
Fantázia, kreativitás, önbizalom, egyéni képességek, csapatjáték. Szóval mindenben igyekeznek. És ahol olyan a nyersanyag, amelyből a sok kíváló hokis "kitermelődik", ott megvan a finesz a focihoz is.
Hosszabbítás második félidejében, nyerésre állva támadtak. Nem előrevitték a labdát, hanem komolyan támadtak! Arshavin a végén még biztos, ami biztos lefutotta Heitinga-t (?). A hollandoknál Sneijder volt, aki mentalitásban és képességekben felvette a versenyt. Az milyen már, hogy a holland csapatból Sneijder simán beférne az orosz csapatba :)
A csoportmeccsek alatt a hollandok mutatták a legszebb játékot egy francia (!) és egy olasz (!) válogtott ellen, de az oroszok még erősebbek. Szerintem nem volt benne a meccsben (csak a második félidőtől láttam) a hollandok győzelme.
Lubos Michel pedig szerintem nem jó bíró. Nem a visszavont sárga miatt, hanem egyszeráen szerintem sok a tévedése. Szerintem sokszor int továbbot, amikor kéne fújni. Nem jó és kész.

troy 2008.06.21. 23:46:43


na, én ma éjjel telesírom a párnám, és nincs ki megvigasztaljon, mint a kollgáa urat :(

BruceWayne 2008.06.21. 23:46:43

az EB tanulsága: szarj bele a csoportkörbe, lényeg hogy továbbvergődj aztán majd sorra verheted az addig jól teljesítőket

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.21. 23:47:15

Rizla, amilyen ez az EB még az oroszok is fejreállhatnak, főleg ha kikiáltják őket esélyesnek.

Lojzi_ 2008.06.21. 23:47:32

ankward:
Úgyse lesz vasárnap este jobb dolgod. Én is ezért néztem meg az idei BL döntőt. A többi csatornán még annyira értelmes műsor sem volt. Itt cseteltünk Csöncsönnel meg egy két érdeklődővel.

rbaggio 2008.06.21. 23:49:09

Nera. ez az olaszok elve már régóta. Éppenhogy továbbvergődnek, aztán...

halareaal 2008.06.21. 23:49:18

most volt az eurosporton, hogy Torrest nem téveszti meg az olaszok gyenge szereplése a csoportban.

troy 2008.06.21. 23:49:40


lojzi
:)

kinek szurkoltál?

rizla 2008.06.21. 23:49:41

"az EB tanulsága: szarj bele a csoportkörbe, lényeg hogy továbbvergődj aztán majd sorra verheted az addig jól teljesítőket"

nera: az oroszoknak mind a két hátralévő csoportmeccsüket komolyan kellett venni a spanyol meccs után, úgyhogy ez a beleszarás vicces túlzás. az utolsó pillanatig élet-halál harcban voltak a továbbjutásért.

rizla 2008.06.21. 23:50:30

popp: én nem mondtam, hogy az oroszok megnyerik az EB-t (szerintem a németek nyerik), csak nem látok annyit ebben az olasz csapatban, hogy a spanyolokat, és az oroszokat is megverjék egymásután.

BruceWayne 2008.06.21. 23:52:50

hát azért a görögök ellen se brillíroztak, de igaz hogy a svéd meccset tényleg komolyan vették... de akkor is kapják be... hollandiát meg nem kell leanyázni, ma nem volt kedvük focizni + vBasten szarul cserélt. van ez így.

annyira nem lehet genyó a foci istene hogy holnap nem a spanyolok jutnak tovább...

muzzzy a.k.a. etil alakulat 2008.06.21. 23:52:55

nah az NST társasága megint rosszul tippelt :)

troy 2008.06.21. 23:54:19


muzzzy
de csak mert az eszükre hallgattak :)
fogadáskor mindig a szívre kell :)

troy 2008.06.21. 23:55:20

hát nera

az utóbbi két nap után nem tudom, mit gondoljak a foci istenéről. lehet, hogy túszul ejtette vagy zsarolja valaki...

rizla 2008.06.21. 23:55:54

"ma nem volt kedvük focizni + vBasten szarul cserélt. van ez így."

ja. hagyták továbbjutni az oroszokat. végülis csak egy EB-negyeddöntő, kit érdekel? tök rendesek.

troy 2008.06.21. 23:57:03


nistelrooyt meg van der saart sajnálom, uccsó eb-jük

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.21. 23:57:07

"hollandiát meg nem kell leanyázni, ma nem volt kedvük focizni" - persze, direkt kiakartak esni (persze anyázni nem kell őket), ne viccelj már!. Hiddink lekottázta őket, már a hosszabítást sem érdemelték volna meg, de mikor egyenlítettek, azt hittem mégis behúzzák.

Flying Circus 2008.06.21. 23:59:29

"az EB tanulsága: szarj bele a csoportkörbe, lényeg hogy továbbvergődj aztán majd sorra verheted az addig jól teljesítőket"
Kétlem h tudatos lett volna az amiről itt írsz, arról van inkább szó, h egyes csapatokból a tét hozza csak ki azt ami bennük van, a média pedig fújja, csak fújja (itt most)a holland lufit, aztán pukk. Totál üres az egész, nincs benne sem erő, sem kitartás, sem küzdenitudás. A nagypályás foci az nem csak kontrajáték, a kispályás az az.

BruceWayne 2008.06.22. 00:01:31

sajnos bosszantóan kurvajók voltak az oroszok, de azért az is biztos hogy a hollandok ennél többet tudnak, végig olyan érzésem volt mintha azt hinnék hogy ez az első felvonás és majd lesz egy visszavágó... egyedül sneijder lövöldözgetett, amúgy nulla, nem is mentek előre, semmi értelem nem látszott a játékukban, lófasz volt az egész.

rizla 2008.06.22. 00:03:10

flying circus: "egyes csapatokból a tét hozza csak ki azt ami bennük van"

az oroszok viszonylag simán megverték a görögöket, és a svédeket, és a spanyolok ellen sem voltak olyan rosszak, mint azt néhányan gondolták. úgyhogy amit írsz, az ennek a meccsnek kapcsán felesleges. szerintem az oroszok nem akarásban, vagy küzdenitudásban voltak jobbak, egyszerűen csak jobban fociztak. az már inkább valószínű, hogy a hollandok leblokkoltak (dehát mondtam, hogy ez lesz. jaj, nem vezetünk 2-0ra a 40. percben, pedig mi vagyunk a hollandok!)

troy 2008.06.22. 00:03:42



nera
igen, le voltak lassulva teljesen
nem hittem a szememnek

BruceWayne 2008.06.22. 00:04:09

az meg a másik hogy Van Basten nem vette észre hol kellett volna változtani, abszolút szar cseréket csinált, ugyanúgy jártak mint portugália és scolari(csak ez utóbbi már eleve szarul rakta össze a csapatot)

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.22. 00:04:09

Halareaal, a magyarok meg kettő nyuszira verték a németeket a 06os vébé előtt, most akkor a logikáddal számolva, mi lettünk volna vb-dobogósok?

Spanyol csapat akkor képes csak egyenes kieséses fázisban nyerni, ha televan idegenlégiósokkal. Lásd Real, Barca. Az olaszok meg mesterei annak, hogy akármilyen szar csapattal bekínlódják magukat a döntőbe. A törököknél lassan nincs ki egy csapat, nem hiszem hogy akár az ő, akár a ruszkik lufija tovább tartana az elődöntőnél.

BruceWayne 2008.06.22. 00:05:22

na jóvan rizla elég volt az önigazolásból, faszod nem áll még fel? :-D temesd a hollandokat vagy 20 évre előre.....

vigvik 2008.06.22. 00:05:48

Szuper kis meccs volt, a hosszabbítás elején kapkodtam a fejem, és az jutott eszembe, hogy egy olasz vagy francia csapat merne-e vajon támadni. Max. respect mindkét félnek, különösen a győztesnek. Az orosz csatárgyerek (meg se próbálom leírni a nevét) meg egyfolytában vigyorog, tisztára mint anno Ronaldinho. Nekem nagyon szimpi.

troy 2008.06.22. 00:06:03


igen, ezét mondtam, hogy port-német utánérzés

Scolarit nem igazán érdekelte, V basten meg elhitte, hogy minden húzás bejön, mint eddig

rizla 2008.06.22. 00:07:49

nera: még nem

BUZI HOLLANDOK, HAHA

most már igen.

Lojzi_ 2008.06.22. 00:08:09

troy:
A tizenegyeseknél egyes játékosoknak szurkoltam személyes szimpátia alapján, addig meg a tizenegyesrúgásoknak....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.22. 00:09:13

rizla, az azzuri védelemében vannak gondok, bár az utolsó két meccsen már az is stabilabbnak tűnt. Mégis, ha nem az eddig mutatott játékból, hanem keret erősségéből indulunk ki, akkor az olaszok bármire képesek lehetnek.Mondjuk ehhez nem ártana egy isteni sugallat Donadoninak. Ha meg nem az eddig mutatott játékból, hanem keret erősségéből indulunk ki, akkor az olaszok bármire képesek lehetnek. A 4-2-3-1-es felállást javasolnám neki római tengellyel (Panucci, De Rossi, Aquilani, Perotta)! Persze egy igazi két esélyes derbi a spanyol-olasz és vágyam szerint a meccs győztese Európa Bajnok lesz (remélem az olaszok).

troy 2008.06.22. 00:09:13


Rizla, most már elég legyen
megkaptad amit akartál ötszörösen
a döglött oroszlán eseste, tudod

2008.06.22. 00:09:21

Nagyon kiváncsi vagyok, hogy holnap mi lesz. (tudom vasárnap) Ezen az EB-n tényleg bármi megtörténhet, de a megérzéseim és persze eddigi tapasztalataim (amelyekkel lehet, hogy a végén kitörölhetem a seggem) azt mondatják velem, hogy holnap, a lenyugvó nap mögül olasz továbbjutás kacsintgat ki majd felettébb bájosan. Bajosan, mondhatnák a Furia Rojaért szorítók, de sajnos a hispán armadát valahogy mégis mindég utóléri a nagy világversenyeken az átok, amelyet szerintem még valamely inka törzsfő hagyott rájuk bosszúból amiért Pizarro és társai belezőkarmolósat játszottak nyilván jobb sorsra érdemes népével. Lényeg a lényeg, a spanyoloknak feltűnően nem megy az egyenekieséses szakaszban, amit csak tetéz hogy az ellenfél az a mentálisan azért igen erős Squadra Azzurra, amelynek éppen ez a specialitása, hiába játszanak a csoportkörben vagy akár végig az egész tornán sz*rul valahogy mégis továbbnyomják magukat. Úgyhogy várom nagyon a holnapot, hátha ez a tendencia is borul egyet. kettőt.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.22. 00:09:34

Azért ez így nem lesz jó, kedves nst, eddig három meccsből háromszor pont a másik cspat nyert. És eddig mindig azt mondtátok, amit hallani akartam.... :-(

viszont tény, oroszoknak max respekt. Ha így játszanak csütörtökön, annak nagyon fogok örülni :-D

BruceWayne 2008.06.22. 00:10:46

az olaszoknak meg nincs középpályájuk (pirlo gattuso eltiltva) viszont van egy impotens csatársoruk (Toni :-) és egy erősen hiányos védelmük.... ellenben a minden téren jól álló spanyolokkal, mérhetetlen károkat okozna az univerzumban és a tér-idő kontínumban ha holnap nem a spanyolok jutnának tovább... az oroszok legalább a teljesen alulmotivált svédeket lefocizták, törökök fordítottak a nem rosszul játszó csehek ellen), de az olaszok csak egy überfos franciaorsázágot vert úgy ahogy... sehogy se jön ki az ő továbbjutásuk, ők nem a németek :-D

troy 2008.06.22. 00:11:55


lojzi
nagyon cseles :)

BruceWayne 2008.06.22. 00:12:32

baszod popp, még Vucinicet meg Mexest nem raknád be a kezdőbe?

rizla 2008.06.22. 00:13:10

popp: az oroszok eddig a 3 meccsükön 3 különböző felállással nyomták. a játékukból abszolút hiányzik a fantázia, de kivételesen a védelmüket sem lehet betonnak nevezni. donadoni pedig nem egy lippi. akárhogy is, én nem érzem, hogy az olaszok csak azért esélyesebbek, mint a spanyolok, mert ők az olaszok, a spanyolok meg úgyis mindig elcseszik. pláne, hogy mindenki ezt várja. egyébként én is az olaszokra tennék a történelem alapján, de egyszerűen nem érzem, hogy ez most összejön nekik. oké, a spanyolok hagyományos lúzerségét ismerve van rá sansz, de 50-50nél nem nagyobb.

rizla 2008.06.22. 00:14:16

egyébként nem igaz, hogy pont a mai nap után mindenki azzal jön, hogy eddig mi volt a hagyomány..

troy 2008.06.22. 00:14:18


na, fejfájáscsillapító be, tente, és ha holnap az olaszok nyernek, összetörök minden tányért, ami a kezembe kerül
jócakát mindnkinek

Lojzi_ 2008.06.22. 00:16:01

Nera:
azok nem olaszok... :o)))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.22. 00:17:42

Nera, amennyiben olaszok lennének elgondolkodnék rajtuk, Mexes,például beférne védelembe, a franciába is befért volna, de valószínűleg Skorpió.

"az olaszoknak meg nincs középpályájuk (pirlo gattuso eltiltva) viszont van egy impotens csatársoruk (Toni :-) és egy erősen hiányos védelmük...." - lehet ilyeneket mondani zsigerből, de ne csodálkozz ha kiröhögnek :D!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.22. 00:18:20

"az meg a másik hogy Van Basten nem vette észre hol kellett volna változtani, abszolút szar cseréket csinált"

ebben nem kis igazság van

Kuyt -> Van Persie: VP nem sok extrát tett be támadásban, ugyanakkor katasztrofálisak voltak a vissza(nem)zárásai, Zhirkov és Arshavin is úgy ment el a baloldalon, ahogy csak akart, Heitinga meg csak nézhetett mint a lukinyúl, ha mindketten megindultak. Kuyt meg, mint tudjuk, a világ legjobb védekezőcsatára. :)

Boulahrouz -> Heitinga: ez nagyon necces kérdés, de Boulah-t ebben a helyzetben nem biztos, hogy játszatni kellett volna. A sárgája valójában már a 2. kellett volna, hogy legyen, le kellett hozni, de ezzel elment egy csere.

Engelaar -> Affelay: ez többé-kevésbé védhető.

patomio 2008.06.22. 00:22:13

Remélem valamelyik kapitalista csapat legközelebb kiüti az áruló által irányított kommunistákat.
Ja amúgy a törökök meg fi a frászt csinálnak az EURÓPA bajnokságon?

Flying Circus 2008.06.22. 00:23:01

rizla 2008.06.22. 00:03:10

az oroszokkal kapcsolatban igazad van, de a médiahype, amely ellen kellene védekezni-érvelni (sajnos még NST-n is), az makacs módon kihozta a hollandokból azt is ami nem votl bennük. Sztem nem blokkoltak. Van basten védelme nem volt védelem. Levette a Zütközőembert meg a másikat is (Engelaar), mert arra számított hogy az ororszok úgysem kontráznak villámgyorsan, mert abban nem jók. Pedig jók. Klasszis edzővel, sokkal kevesebb hype-pal, ez a csapat a vébén 4között lesz. ne búsuljatok, hollandfanok!

BruceWayne 2008.06.22. 00:23:12

nyílván nem 2 emberből áll a középpályájuk, de donadoni csapatában (írnám hogy játékrendszerében de neki nem igazán van olyan) alameberek, másrészt nyílván nem fognak Rómás középpályával felállni, és az is nyílvánvaló hogy a spanyolokat nem egy aquillani, de rossi, toni féle "tengellyel" lehet megverni (vagy ambrosini és perrotta van még ott, és ezzel ki is fújt a középpálya)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.22. 00:23:56

"baszod popp, még Vucinicet meg Mexest nem raknád be a kezdőbe?"

:D

rizla 2008.06.22. 00:25:50

bedobás: "Engelaar -> Affelay: ez többé-kevésbé védhető."

hát ezzel azért lehetne vitatkozni. lehozott egy labdaszerző embert, és behozott egy teljesen súlytalan támadót, mert ugye affelay semmit sem csinált szinte. a gólhoz semmi köze nem volt ennek a védő-támadó cserének.

BruceWayne 2008.06.22. 00:26:10

rossz ezt kimondani anti-poolosként de egy EB-formában játszó Dirk Kuyt-nek a kezdőben lett volna a helye a 2. fi-ben is...+ Engelaart is értelmetlen levenni egy ilyen orosz csapat ellen + Robbent/Huntelaart a padon hagyni

rizla 2008.06.22. 00:26:55

flying circus: nem volt nagy hype a hollandok körül a torna ELŐTT.. az már a jó csoportmeccseik után jött. szóval a vb-n is max akkor lesz valami, ha szarul játszanak? hmm, érdekes.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.22. 00:27:19

"hát ezzel azért lehetne vitatkozni. lehozott egy labdaszerző embert, és behozott egy teljesen súlytalan támadót, mert ugye affelay semmit sem csinált szinte. a gólhoz semmi köze nem volt ennek a védő-támadó cserének."

abszolút igazat adok neked, de elfogult vagyok Ibivel és nem igazán tudom, kinek a helyére lehetett volna betenni.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.22. 00:31:19

"abszolút igazat adok neked"

izé, csak az elejével. :D

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.22. 00:34:38

"rossz ezt kimondani anti-poolosként de egy EB-formában játszó Dirk Kuyt-nek a kezdőben lett volna a helye a 2. fi-ben is..."

teljesen át tudom érezni a helyzetedet, én Poolosként is a végletek között mozgok vele kapcsolatban. igazi love-hate relationship. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.22. 00:39:10

"másrészt nyílván nem fognak Rómás középpályával felállni" - nyilván, ha ilyen jó belső infóid vannak, akkor föladom!

rizla 2008.06.22. 00:44:30

gattuso nem játszhat

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.22. 00:45:54

Én Poolosként egyértelműen szeretem Kuytot, és szerintem azt akarta Van Basten, hogy jól lefárasztja a védőjét, és behoz egy támadót, aki majd ott szabadon tud kavargatni. Csak nem egy ilyen Van Persie-féle homokos kellett volna oda. Meg az is kár, hogy van der Vaart egyik hülye megoldását követte a másik, Sneijder meg egyedül szerencsétlenkedett. Szerintem ma lehetett volna akármit csinálni, meg akárkit behozni, a hollandoknak csak akkor lett volna esélyük, ha beakad egy-két lövés, de hát mi kellettünk volna oda, mert a kiélezett szituban Sneijder átengedi nekünk a szabadot...

BruceWayne 2008.06.22. 00:46:08

pirlo se, de ezt már tudjuk egy ideje

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.06.22. 00:53:52

A Bem após sztori mellé nem mutatna jobban Bem apó képe?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.22. 01:00:54

Igen, ez Dembinszky Henrik, vagy tévednék?

halareaal 2008.06.22. 01:34:41

Engellar lehozása indokolt volt, támadni kelett, védőt nem mert lehozni ezért inkább őt kapta le. amúgy nem volt rossz az ebn, de olyan kurva lassú, hogy a szélen futó orosz kontrákkal nem tudott volna mit kezdeni. Afellay meg szar volt, de nem ezt várhattuk volna. v Persie viszont ordas nagy hibája volt vBastennek. Robbennek sztem kezdőben lenne a helye, vPersienek meg kb otthon. az ebn mutatott forma alapján még Drenthét is inkább kivittem volna, Seedorfról már nemis beszélve. amúgy meg lehetett volna próbálni a 2 csatáros játékot,a bizonytalan orosz védőknek sok lett volna Nisterooy mellé Huntelaar. bár arra szemmel láthatóan nem számítottak a holllandok, h az oroszok ennyire jók lesznek a hosszabításban.

halareaal 2008.06.22. 01:36:25

amúgy pedig, az oroszokat simán meglehetne verni úgy, mint a portugálokat: felívelni középre, és vki befejeli. ilyen esetekben Akinfeev is gyakrabban hibázik.

halareaal 2008.06.22. 01:37:47

Pirlo és Gattuso hiányában úgy érzem, a Xavi, Iniesta, Senna (vagy Fabregas vagy Alonso) spanyol középpálya mellett nem sokat lesz az olaszoknál a labda. persze tudom, ez még nem jelent semmit...

Dzsúd Horse 2008.06.22. 01:58:25

"..spanyol középpálya mellett nem sokat lesz az olaszoknál a labda. persze tudom, ez még nem jelent semmit..."

Hát tényleg nem jelent semmit, elég csak a kedvenc klubod riválisának vesztes meccseit megnézni. Lebirtokolták az egész spanyol bajnokságot, és harmadikok lettek.

Lencse. 2008.06.22. 02:36:03

Fejet hajtok, nem értek a focihoz bazze. Az egész rohadt EB-n z volt az első meccs, aminek teljesen biztos voltam az eredményében. (jó, a német-osztrák óta, arra nagyon büszke vagyok ám) Egyszerűen nem láttam azt, hogy a ruszkik hogy bírnák megverni ezt a holland válogatottat. Megmutatták.
A hollandok piszkosul le voltak blokkolva, nem tudom ez minek köszönhető. Szerepet játszhatott benne pl. Boulahrouz tragédiája is, mint tényező.
Eddig kiegyenlített első negyedóra után fölénybe kerültek, most nem, sőt. Örülhetnek, hogy hosszabításig eljutottak.
Az oroszok és Hiddink előtt le a kalappal. Képzeljetek el jó sok nyáladzást. :) És tényleg futószalagon kúrják el a helyzeteket, és tényleg úgy, ahogy az Arsenal.
Kibaszott nagy az EB, már a csoportkör is nagyon jó volt, és eddig mindhárom negyeddöntő ütött. A holnapi szerintem unalmasabb lesz, de úgysem értek én ehhez.

Lencse. 2008.06.22. 02:40:50

A szoftveresen letiltott kommentek közé kérném felvenni a "Mit keresnek a törökök és oroszok az EURÓPA bajnokságon?" tartalmúakat is.

szbszig 2008.06.22. 07:31:42

Na, meglássátok, eljön majd még az a török-orosz "Európa"-bajnoki döntő... :D

grigorij (törölt) 2008.06.22. 08:33:18

Lencse: Én eddig 3-ból hármat eltaláltam - és nyertem egy valag sört...
De mit is akarsz mondani ezzel az orosz és török meg Európa dologgal?

Amanitin2 (törölt) 2008.06.22. 08:50:03

"A szoftveresen letiltott kommentek közé kérném felvenni a "Mit keresnek a törökök és oroszok az EURÓPA bajnokságon?" tartalmúakat is."

És Izrael? muhaha.

Az oroszokról szerintem ki fog derülni, hogy doppingoltak. Amennyit azok futottak az egyszerűen elképesztő. Egyénileg is jók voltak persze, főleg az alapvonalig elfutás n+1-szer a balszélen, de ahogy két óra játék után 3:1-nél is sprinteltek még minden labdáért, én még ilyet nem láttam.

drosiii 2008.06.22. 11:56:09

iwiwen már 872,5 pontom van :P

Lehet azért is nézték le sokan az orosz focit, mert gyakorlatilag el sem jutott hozzánk. Nem láttuk, nem hallottuk. Idén meg amit csinálnak az elképesztő, de valami magyarázat kell legyen..
Viszont úgy gondolom, hogy egyenlőre nem tudnak majd megmaradni az elitben, lesz 1-2 év pihenőjük (vagy több)..

rizla 2008.06.22. 12:07:01

"Idén meg amit csinálnak az elképesztő, de valami magyarázat kell legyen.."

nem nehéz, utánpótlásképzés. 2-3 éve vajon ki miatt estünk ki az U17es EBről? ugyanazok miatt, akik aztán be is húzták, igen, a ruszkik miatt.
kurva sok pénz, kurva sok ember.

Lencse. 2008.06.22. 12:40:36

grigorij: arra gondolok, hogy elég elcsépelt, ahogy egy páran odavetik, hogy ezek nem is európai országok. (hasonló marhaságok: francia=afrikaválogatott, ronaldo nem lő gólt a fontos meccseken stb.)

Ha már a Jóisten így dobta le nekünk ezeket a kontinenseket, hogy Európa és Ázsia között nincs sokcsillió négyzetkilométernyi csillogó vízfelület, akkor fogadjuk el, hogy a földrajzi és politikai határok között átfedések lehetnek. Szerintem mindkét ország európaisága védhető, történelmi okokkal. Esetleg tiltsuk el a briteket is az EB-től.
Jelzem, huszonpár éve Oroszországhoz még sokkal több közünk volt, mint a nyugat-európai országokhoz, a török válogatott védőjét pedig magyarul hívják! Lehet, hogy a szépapám mentette meg az övének az életét valami rázós szituációban, hát nem megható?

davidmoyes 2008.06.22. 13:02:06

Én folyamatosan azoknak szurkolok, akik szívnak..
A különböző futball szövetségek évről évre fogalmazzák a könyörgő leveleket, hogy a tárgyévben NE nekik szurkoljak... :)
Röhej!

vigvik 2008.06.22. 14:10:27

1, Csapatépítési közhelyparádé: 2-3 egyéniséggel (lehetőleg egy nagyon fiatal, egy pedig rutinosabb) 8-9 magasan képzett iparossal, jó edzővel, jó kapussal bármit elérhetsz.

2, A jó fizikális állapot elengedhetetlen a legjobb, legtehetségesebb játékosoknak is.

x, Amíg az oroszok így játszanak, addig nem is értem, hogy hogyan jut eszébe bárkinek is háborogni, hogy mit keresnek itt... Nem mindegy?

halareaal 2008.06.22. 15:24:12

"Lehet azért is nézték le sokan az orosz focit, mert gyakorlatilag el sem jutott hozzánk."

az oroszoktól ezt jogosan nem sokan várhatták. a Zenit nagy volt, de éppenh továbbcsúsztak a Marseille és a Villarreal ellen, Münchenben mákjuk volt, egy parádé meg mindenkinek kijöhet (4-0) a Leverkusen meg láttuk szezon végén milyen szar volt. előtte a CSZKA ugyanolyan volt, mint a Zenit tetszetős eredményes foci, igaz más stílus. aztán az UEFA győzelem után elhullottak a köv. UEFA csoportkörében. spanyolok eleni 1-4 nem sok jóval kecsegtetett. meglepetés az orosz csapat, nemis kicsi.

rbaggio 2008.06.22. 16:06:51

"Lehet azért is nézték le sokan az orosz focit, mert gyakorlatilag el sem jutott hozzánk."
Még lehet, hogy a sporttévé rákap (csak ne a sportub!!!!). Lehet, hogy az ottani meccsek érdekesebbek lennének, mint a portugál, vagy a francia bajnokság...

rbaggio 2008.06.22. 16:08:59

sportub = sportklub

kroos 2008.06.23. 08:29:36

azért ha nem is gyakran de van amikor a jobban játszó csapat nyer
süti beállítások módosítása