Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Egy hétvégére (?) futballnagyhatalom lettünk

2008.05.26. 08:57 heinrich

Egy last-minute döntéstől vezérelve szinte testületileg kalandoztunk le a székesfehérvári  Szentélybe, mely Sóstói Májer Lajos Stadion néven is közismert. Kell-e mondanunk, hogy még az idő vasmarkában is (a home-made túraszenvicsek keltette osztálykirándulás feelingről  is lemondtunk) magas közlekedési kultúráról tettünk tanúbizonyságot utunk során – erre bíztatunk mindenkit. A stadion tőszomszédságában parkolunk, egy harmadosztályú ópiumbarlangban leöblítjük az út porát, majd irány a pálya. Ajándék az idő, bárányfelhők és EB döntő a láthatáron, Puskás-mezes kissrácok a lelátón, süti-fagyi-lufi – ez ám a szurkolói idill. 

Rövid kerengés után elfoglaljuk a helyünket a portugál tizenhatos vonalánál, előttünk portugál kerettagok és a technikai személyzet ücsörög – természetesen hazafias kötelességünknek eleget téve beélesítjük voodoo-képességünk, az ezer éves turáni átok  összes negatív energiáját szabadítjuk a korpa közé keveredett luzitánokra. Nem kell hozzá tíz perc, a Bundesliga bírót is felvesszük a listára, semmiféle szegregációnak helye nincs, hadd érezze ő is a törődést.

Magyarország – Portugália, sorsdöntő összecsapás, zsongó méhrajként zümmögnek a fülünkbe a rossz emlékek, az ilyesmi számunkra nem sok jót szokott jelenti. Igaz, egyszer már sikerült, U17-ben hasonló volt a szereposztás, mégis mi mentünk tovább.

Húsz másodperc alatt ott vagyunk a torkukon, szöglet, fejes, nem sok híja van. Ezaz gyerekek, nembeszarni.- bődül el egy berzerker a lelátón, nem kizárt, hogy közülünk valaki – mocskosul szorítunk a kicsiknek. És a kicsik hozzák magukat. Másodpercig nem érezzük, hogy deus ex machina kellene a sikerünkhöz, ezek a portugál srácok semmivel sem jobbak nálunk, sőt. Ha nem a saját szemünkkel látjuk, tán nem is hisszük.

Fizikálisan még jobbak is vagyunk, a párharcokat orrhosszal, de mi nyerjük, a jobb oldalon pedig rendre el tudunk menni. Egyetlen szembeötlő negatívum, hogy nem érünk fel a támadásokkal, sokszor csak Németh Krisztián busong a portugálok erdejében. Veszettül bízunk benne is, arra azért marad erőnk, hogy habitang kolléga (és persze Rafa) orrán koppanjon minden rosszul sikerült megoldása. 

No nem a 25. percben, mikor Krityó betör a tizenhatosra, mi pedig hetven méterről is Allah haragját hívjuk a perzsa spori fejére – nemadtameg. Grrrrrr, mocskos sportdiplomácia.
Lightos mezőnyfölényben telik az első feles, jobbára a fiainkkal ismerkedünk, első körben Debrecenit nézzük ki magunknak, mint reményteli segítséget egyszál Juhásznak, de Présinger és Gosztonyi neve is bekerül a noteszunkba. Koman testközelből is ügyes, de sokszor úgy tűnik, önmagával súlyosabb harcokat folytat, mint az ellennel. Ideges – ki ne lenne.

Mi például azok vagyunk, mivel Rafati azzal bőszít, hogy nem adja meg Németh jogos találatát (Komané az assziszt), minden élő és holt nyelven ontjuk a szitkokat, teljes passzusokat idézünk a Koránból igazságunk védelmében, de ez a meghasonlott, imperialista gyaúr inkább lefújja a félidőt.

A szünetben az európainak mondható stadion szolgáltatásait élvezzük (tiszta udvar, rendes sör), majd dohogunk egy sort azon, hogy míg a portugálok az érnyákban cicáznak nemügyetlenül, addig mi a napon ácsorogva a harminc méteres labdákat nyomatjuk. Hiába, Keller Józsi figyelme sem terjedhet ki mindenre.

Kezdődik a második félidő, immár előttünk rohamoznak a fiaink. Jövünk előre folyamatosan, már megint ott malmozunk a portugálok orra alatt, csak egy megrendítő jobbos hiányzik. De az nagyon. Már-már Sisa Tibor ellen fordulnánk tehetetlen dühünkben (mi a tökömre várunk még?), mikor védő-csatár cserével jelzi a mester; nem tart igényt az okoskodásunkra.

65. perc: bátraké a szerencse, gyáva népnek nincs hazája! Németh Krissssztián!!! Erre már Xerxész szégyene sem tud kádenciát, vezetünk! Előttünk a portugál különítmány lázad ugyan – feleslegesen. Ezt egyébként már U19-ben is nagyon tudják, öt perccel később jön a dogma-szerű fejelvesztés is, Ribeiro agyatlan utánrúgás miatt szambázhat a zuhany alá.

35 percet kell kibírni és miénk az álom. Harmincötöt! Máskor kettőt sem szoktunk tudni, de eddigre már számos futballközhelyünket megcáfolta ez a csapát, hátha... Leszegett fejjel csörtetnek is Gulácsi kapuja felé, ám legtöbbször már a félpályán szerelni tudunk, az ívelgetésektől nem jövünk zavarba, még veszélyes kontrákra is marad erőnk. Már csak tíz perc van hátra, mikor furcsa dolgot tapasztalunk. Máskor már régen lenyeltük az ádámcsutkánk, kiszaggattuk a körmünk, tövig rágtuk a hajunk – most szinte kellemes gyomorgörccsel figyeljük az eseményeket, inkább csak türelmetlenek vagyunk, hogy ez az oktondi varnyú nem látja be, ezen a meccsen nincs keresnivalója a zseléfiúknak.

Fél évszázadot hosszabbít a szőnyegkufár, de vége, sikerült, megcsináltuk!!! Ott leszünk az EB nyolcas döntőjében. Ez a generáció az Bozsik II. program MTK első felcseperedő garnitúrája, higgyünk benne, hogy szisztematikus munka gyümölcse a mostani győzelem, és nem csak a szerencsés csillagzatnak köszönhető.

A stadionból jövet két rosszarcú szurkeszt kérdezek a meccsről. Az egyikük _benito néven mutatkozik be:

Az már az elején látszott, hogy a portugálok semmiben nem nőnek a mieink fölé, sőt, fizikálisan a magyar csapat tűnt erősebbnek, amit az is bizonyít, hogy a párharcok jelentős részét mi nyertük. A védőink jól állták a sarat, de a döntő mégis az volt, hogy egy védőt támadóra cseréltünk, mert így tudtunk olyan nyomást gyakorolni, amiből aztán a gól is született. Szögezzük le, a győzelem tökéletesen megérdemelt, még ha a végén a kapusunknak rohadt nagyot is kellett védenie. Ezek a srácok még messze nem kész játékosok, de nagyon jó volt látni, hogy igazából semmiben nem maradnak el a portugáloktól.

És a fehérvári stadion úgy néz ki, mintha csak az egyik felére esett volna aranyeső, a
másikat meg szétzilálta volna a savas-ónos zivatar. Utoljára Kanada ellen voltunk itt, akkor az első félidő végére elfogyott, most viszont végig volt sör.

Másikuk, egy habitang nevű köztövényes, aki CéRonaldo mezben tekintette meg a mérkőzést, végül nem kívánta kommentálni a mérkőzést. Bizonyára lusta dög a meghatottságtól nem találta a szavakat.

A kiváló szervezésnek köszönhetően csak Carlos Sainz-nak állt volna módjában élőben megtekinteni a nagycsapatot is (a szurkolók kiszolgálásának kérdéskörében legalább akkora a lemaradásunk, mint...) mi viszont felelősségteljes közlekedéssel a magyar-görög iskolajáték 20. percében zuhanunk bele a televízióba, és azt látjuk, hogy az újszerű 4-1-5 (vagy mifene) hadrendben rohamozó válogatottunk bohócot csinál a lankadt férfivágyat formázó görög alakulatból. Mondjuk azt eddig is tudtuk, hogy mi a barátságos meccsek héroszai vagyunk, de egy napon leverni a portugál utánpótlást és a regnáló Európa bajnokot, azért nem rossz érzés. Egy napra megtudhattuk, milyen is egy igazi futballdrukker élete. Gyönyörű.

66 komment

Címkék: h magyar válogatott u válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr81487642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lond · http://lond.blog.hu 2008.05.26. 09:12:05

Egy nap kijutni az EB-re és elhódítani a nem hivatalos világbajnoki címet (UFWC... tudjátok, a törökök elleni 0-3kor vesztettük el, de most a görögöktől vettük el ismét)... szóval szép volt fiuk ;)

bakító 2008.05.26. 09:28:55

Aki képben van, pár szót ejthetne ezekről a srácokról. A Németh Krisztiánt mindenki ismeri, de ki a többi és hol mit csinál?

rambó négy 2008.05.26. 10:00:07

Szép volt fiúk! Ennyi.

montipájton 2008.05.26. 10:12:04

Na, Heinrich, még a végén találkozhattunk is volna. )) (Mondjuk a Sóstó névadójával kapcsolatban szkeptikus vagyok, tele lett a tököm a nemlétező futballunk közben elterjedő nagy névadományozási pótcselekvésekkel, úgyhogy én brahiból Gömöri Ottó Stadionnak fogom hívni a Sóstót, bár a Wollek Tibi Aréna se lenne rossz.))) )

A meccs jó volt, a portugálok "játéka" egyszerűen szénciki. Megérdemeltük, ők is megérdemelték.

Csak ne kezdjünk még el újraittvanozni, könyörgöm. Itt volt 84-ben is, aztán tudjuk. Türelem.

BruceWayne 2008.05.26. 10:39:59

K.B.M.A.A.!
Hajrá Magyarok! (mindkettő, U19 is meg felnőtt is)
már csak egy pár jó csatár kéne a felnőttcsapatba meg Juhász mellé még egy ember (Tímár?) oszt jók is volnánk.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.05.26. 11:25:52

a nagyokhoz nem kell csatát, hát ment így is, "krityó" meg előbb-utóbb felkerül a nagyokhoz, ja és éljen dárdai :D:D

mizie 2008.05.26. 11:34:39

írhattatok volna azért többet a görög meccsről.

Némethék meg fejlődjenek szépen! Nagyon remélem hogy beérik az a generáció és drukkolhatok végre egy eb-n. úgy igazából.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 11:58:07

Ez még tévén nézve is nagyon szép fociszombat volt.

(Amúgy elgondolkodtató, hogy Kistelekiéknek pont azt a Bozsik-programot kellett leállítaniuk, amelynek, ha nem is kiabálunk el semmit, akkor is látható eredményei voltak, illetve vannak.)

Lojzi_ 2008.05.26. 12:02:12

Heinrich: megírhatnád a beígért Bundesliga posztokat.
Mostanában minden más hiábavalósággal foglalkozol: UEFA döntő, BL döntő, válogatott meccs....

füredi (törölt) 2008.05.26. 12:08:54

Igen, én akartam először leírni, hogy kevesebb, mint egy év után megint miénk a nem hivatalos vb-cím, és szombaton ebből következőleg ismét címmeccs lesz. Ha nem kapunk ki, akkor a cím nem megy az eb-re!

(Tudom, hogy az idő relatív, de azért a 65 perctől a meccs végéig csak 25 perc van...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 12:18:25

(Tudom, hogy az idő relatív, de azért a 65 perctől a meccs végéig csak 25 perc van...)

Ja, ja. :-))

[Nekem is 35-nek tűnt.]

rizla 2008.05.26. 13:16:44

no comment... normális játékosneveléssel, infrastruktúrával igen hamar az elitben találhatnánk magunkat megint, pedig jóval kevesebb játékosból meríthetünk, mint mondjuk a portugálok (mivel idehaza értelemszerűen senkinek sincs kedve focizni). minden egyes ilyen siker hangsúlyozza csak ki igazán a magyar futball kudarcát.
görög meccs detto: basszameg, mi tudunk focizni, ezek a parasztok meg még az EB-győzelem alatt sem tudtak. mit herdáltunk el, te jó ég..

Hitchiker 2008.05.26. 13:33:00

jó elhiszem ez egy nagyon nagy nap volt a magyar foci számára de azért szerintem a görögök sem akartak mindent kiadni nehogy sérülés vagy eltiltás vagy valami nagyobb gond legyen belőle mert ez nem tétmeccs volt és asszem nem élesben megvertük már az olaszokat, meg a németeket is, a "kicsik" meccséről meg annyit hogy remélem állandóvá válik ez a szereplés korosztályos döntőkben és ez nem csak szerencse volt...
úgy legyen és akkor jöhet a vb-döntő majd

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.26. 13:52:40

azt se felejtsük el, hogy a "kicsik" ezzel fél lábbal már a jövő évi vb-n is ott vannak. tényleg lehet bennük bízni, de azt azért jó tudni, hogy általában egy-egy ilyen korosztályos válogatottból a későbbiekben max 2-3 játékos lesz stabil nagyválogatott (legalábbis létező futballkultúrával bíró országokban).

a görögök meg szerintem arra mutatnak jó példát, hogy mennyit számít egy _igazán_ jó edző (ha hagynak neki időt). jó, náluk szélesebb a játékosbázis, de a legjobb 11-ük egyénileg nem jobb a mienknél.

mickeyknox 2008.05.26. 14:00:07

sőt, ezek a kicsik 2 éve kinn voltak az u17-es eb-n is. pár év és :)

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.05.26. 14:02:21

Graaaatuláció az ifjoncoknak!!!!

jó meccsek, jó eredmények, szép idő, hideg sör, szakavatott sajtó (:)), más tényleg nem köll!!

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.05.26. 14:24:08

Komanék betolták a tortát, Koemanék meg felcicomázták, aztán megkínálták vele a népet, a népnek pediglen ízlett. :)

azbennvolt.blog.hu/2008/05/25/szombati_edesseg

lajafix 2008.05.26. 14:50:08

lol, csak kiderül hogy munkával lehet eredményes lenni? lol.

giacinto 2008.05.26. 17:33:15

ha jól emlékszem, ez a társaság u17-es EB-n 2 éve 5. helyen végzett, amit most is simán elfogadnék. Lehet tudni hogy kik jutottak még ki?

Paul Newman Jr. 2008.05.26. 17:48:16

Annyi negatívkodás a tejszínhabba, hogy Dárdai????????!!!!!!!

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2008.05.26. 18:26:08

A mieinken kívül egyelőre csak a házigazda csehek és bolgárok vannak kint. Jó eséllyel indulnak még a spanyolok (2 meccsből 6 pont) és a németek (2 meccsből 4 pont, az egyik a horvátok elleni x). Az angolok is nyerték az elsőt, az 5. csoportban pedig x lett az orosz-holland derbi. A meglehetősen brutálnak tűnő olasz-francia-svéd-svájci csoport még bele sem kezdett, de május 31-ig ők is túl lesznek rajta. Persze, most már mindenki fél, hogy velünk kerül majd egy csoportba :-))

crouchy 2008.05.26. 18:31:02

jajj majd mikor az unokáimmal nézzük a magyarokat a vb döntőn, majd akkor elmesélem nekik hogy ez a nap volt mikor valami elindult.se.

crouchy 2008.05.26. 18:33:26

de ne legyünk negatívak, ez határozottan szép volt. Ha már magyar utánpótlásnál ergo liverpoolnál tartunk, nem kell valakinek vadíúj, eredeti, xles torres mez jóárasítva?

drdugo 2008.05.26. 18:35:15

"Annyi negatívkodás a tejszínhabba, hogy Dárdai????????!!!!!!!"

mi volt a gond Dárdaival? alibi Danikához képest 1000x jobb, hasznosabb volt. remélem többet nem látjuk a válogatott közelében azt a C-kategóriás primadonnát.

...amúgy hihetetlen, hogy egy pillanat alatt újra hogy bele tud szeretni az ember a magyar fociba. ezredjére is. :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.26. 20:50:04

Gratula az ifjoncoknak és a nagyoknak. Az U19-es Eb júliusban, tehát felnőtt EB-döntővel nem ér véget a focinyár.

A nagy válogatott már többször bizonyított nagy csapatok elleni tétnélküli meccseken, de ha téthelyzetbe kerülnek, akkor időnként Málta és Moldávia válogatottja is megoldhatatlan feledatot jelent. Ha selejtező-sorozat elején tudnánk hozni egy bravúrt, akkor tán megjönne az önbizalom is. Amúgy Huszti szerintem jobban megállta helyét elől, mint akármelyik úgynevezett csatárunk. Bizakodó vagyok, szerintem a legutóbbi hatodik helyet most felülmúljuk a selejtező-csoportban.

rizla 2008.05.26. 21:35:47

"ha téthelyzetbe kerülnek, akkor időnként Málta és Moldávia válogatottja is megoldhatatlan feledatot jelent"

rém igazságtalan megállapítás. málta ellen bozsik csapata égett, akik mit bizonyítottak nagy csapat elleni tét nélküli meccsen? ja, megverték újzélandot, LOL. tétmeccsen sem voltunk olyan rosszak, bár moldova ellen tényleg kár volt beégni.

azért lássuk be, hogy nemrég még a barátságos meccseken történő győzelmek is messze voltak, spanyolországgal kínkeservesen leikszeltünk, argentína, franciaország ellen tisztes helytállás, stb.
tényleg ELINDULT VALAMI, csak nem a görög meccsen, de még csak nem is az olaszon. egyszerűen jobb a játékoskeret, mint 10 éve, és pár év múlva vélhetően még jobb lesz. ez persze nem jelenti azt, hogy kimászunk a gödörből (ahhoz sokkal több minden kellene), de legalább több lesz az élvezhető meccs, és nem azon kell lamentálnunk folyton, hogy 4et avagy 5öt kapunk-e. kis lépés a magyar focinak, nagy lépés a magyar embernek

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.26. 22:16:13

rizla, megfeledkezel arról, hogy négy évvel ezelőtt idegenben vertük a németeket. Amúgy Bozsikkal is volt jó meccsünk, például Ausztriában, de Anglia ellen odakint sem játszottunk rosszul a 3-1-es vereség ellenére sem. Az a moldáviai 3-0 pedig legalább akkora lófasz volt szánkba, mint a máltai zakó, főleg azért, mert az olaszok elleni győzelem után mindenki azt hitte, hogy...., oszt megint jött a szokásos dehogy.

Az elkövetkező selejtezőkön amúgy az albánok elleni tiranai meccstől fosok legjobban, mert őket is el szoktuk intézni kézlegyintéssel, pedig nem egy játékosuk nyomja a Serie A-ban.

Szerintem idősebb vagyok nálad, így azt kell mondjam, hogy nem kétszer hallottam ezt a valami megindult (Mészöly Kálmán egyik kedvenc szófordulata ez) szöveget az utóbbi húszévben. Aztán párhétre rá meg azt, hogy ennél nincs lejjebb. Majd ha a tétmeccseken is ilyen bátran játszunk huzamosabb időn keresztül (nem feltétlenül kell ehhez kijutnunk), akkor leszek hajlandó osztozni az optimizmusodban.

Tíz éve még nagyobb hype jutott az akkori fiataloknak, mint most, akkor a Király, Hrutka, Sebők, Mátyus, Lisztes, Dárdai-féle 1996-os Olimpiára kijutott generáció (óriási siker volt az, kint voltam a Fradi pályán mikor kijutottunk) jelentette a new dealt. Nyolc barátságost nyertünk meg zsinórban. Ausztriában például egy mostaninál sokkal jobb épp vébére készülő osztrák válogatottat vertünk meg parádés játékkal, de a Sevcsenkoval felálló ukránokat is elkaptuk vagy a szintén vébé induló Iránt is megzúztuk Teheránban. Aztán csakhamar jött a kijózanító vaduzi 0-0.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 22:24:30

"Szerintem idősebb vagyok nálad, így azt kell mondjam, hogy nem kétszer hallottam ezt a valami megindult (Mészöly Kálmán egyik kedvenc szófordulata ez) szöveget az utóbbi húszévben."

Én szerintem fiatalabb vagyok, de én sem kétszer hallottam.
:-)

Amúgy hosszú távú koncepció (pl. Bozsik-program) hiánya nélkül tényleg csak csodavárás a magyar futball felemelkedésében bízni. Kis focistákat kell "gyártani", a mostani U19-es válogatott is ennek volt a gyümölcse.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 22:44:32

Bocsánat, most látom csak, hogy ezt elírtam.

Természetesen nem "hosszú távú koncepció hiánya nélkül", hanem "hosszú távú koncepció hiányában", vagy: "hosszú távú koncepció nélkül".

Hosszú távú koncepció hiánya nélkül még én is leírnám, hogy "elindult valami".
:-)

rizla 2008.05.27. 10:05:37

popp: "Amúgy Bozsikkal is volt jó meccsünk, például Ausztriában, de Anglia ellen odakint sem játszottunk rosszul a 3-1-es vereség ellenére sem. Az a moldáviai 3-0 pedig legalább akkora lófasz volt szánkba, mint a máltai zakó, főleg azért, mert az olaszok elleni győzelem után mindenki azt hitte, hogy...., oszt megint jött a szokásos dehogy."

nagyon durván ferdítesz. bozsikkal jó meccs? jó, a félkegyelmű osztrákokat megvertük (nyögvenyelősen, és mákkal), dehát könyörgöm, ausztria lakossága petíciót hozott össze, hogy a csapatuk ne induljon az EB-n a rendezés ellenére.. szerinted őket megverni egyenrangú az európabajnok, vagy a világbajnok megverésével?
anglia ellen JÓL JÁTSZOTTUNK A 3-1 ELLENÉRE, lol, szép. volt egy jó 10 percünk, a maradék időben elkeseredetten védekeztünk.
moldova ellen valóban gyengék voltunk, de miért teszel úgy, mintha az olasz meccs után játszottuk volna? én úgy emlékszem, hogy a moldáv meccsig megvertük a bosnyákokat, fantasztikusan játszottunk a törökök ellen (itt tényleg mondhatjuk, hogy a 3-0 ellenére, ezt egyetlen magyar ember sem felejtheti el), megvertük lengyelországot, megvertük máltát, és a görögök ellen is jobbak voltunk télen, persze vanczák (és a balszerencse) miatt kikaptunk. hogy lehetne moldovát máltával összehasonlítani? a moldávoknál nem egy gyógyszerész a csatár. meg azt a meccset végigtámadtuk, köze nem volt a málta elleni apátiához.

"Szerintem idősebb vagyok nálad, így azt kell mondjam, hogy nem kétszer hallottam ezt a valami megindult (Mészöly Kálmán egyik kedvenc szófordulata ez) szöveget az utóbbi húszévben."

tudtam, hogy valaki majd ugrik erre a megjegyzésre. pedig én csak arra céloztam, hogy a magyar foci fejlődik, mégha csigalassúsággal is. de több a jó játékosunk, pont. 10 éve még az volt a csúcs, ha valaki izraelben nyomta.. azért ennél jobb állapotok vannak ma már, bundesliga-sztárok, holland reménységek, championship-faszagyerekek. szerintem ez fejlődés. semmiféle optimizmus nincsen abban amit írok, ez sima realizmus. egy szóval sem mondtam, hogy ki fogunk jutni (nem fogunk kijutni), de még csak azt sem, hogy van esélyünk a horvátok ellen a következő barátságos meccsen (nem sok van).

az U19esek sikerét pedig nem kell kommentálni.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.27. 10:50:02

Koman mikor dönti el, hogy ő magyar vagy ukrán? Talán most már belátja, hogy nem érdemes az ázsiaiaknál próbálkozni, itt van foci, meg meleg víz is.

A görögökről meg annyit, hogy pont azért lettek tele sérülésekkel, mert nem tették oda magukat rendesen, ez így szokott lenni...

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.05.27. 11:26:50

Magyar szurkolónak lenni tényleg azt jelenti, hogy az ember felrakja magára a szemellenzőt?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.27. 11:37:20

azért 10 éve még nem volt annyi légiós a Championshipben, a Bundesligában és a holland bajnokság is erősebbnek tűnt.

A magyar játékosokat fejlődését jól jelzi, hogy a Bundesligában játszhatnak.
Esetleg a Bundesliga fejlődési irányvonalát jól jelzi, hogy a magyar játékosok ott játszhatnak.

kroos 2008.05.27. 12:11:09

A spanyol bajnokság fejlődési irányvonalát pedig hogy egyre gyengébbek a bajnokai...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.27. 12:18:51

Ez utóbbit már tudományosan bebizonyítottam idén.

rizla 2008.05.27. 12:32:39

pancho: nem ez a lényeg. több a légiós, nb1es gyakorlatilag nem fér be = a válogatottban profibb a szemlélet.

bakító 2008.05.27. 12:33:48

Van már középpályánk (PSV, Hannover, Karlsruhe, WBA, Herta stb.). Ezek nem kutyaütő csapatok, és aki itt stabil kezdő, sőt meghatározó játékos tud lenni, ill. aki bekerül az év Bundesliga válogatottjába Ribery, Van der Vart és Diego mellé, azért az tud valamit.

Csatárunk, kapusunk nincs, és van egyetlen védőnk (Anderlecht).

Most itt tartunk, de 10 éve még valóban itt se voltunk. Ez már legalább alapnak jó.

A Bundesligát pedig nem kellene annyira lenézni, mert még most is benne van Európa 5 legerősebb bajnokságában.

rizla 2008.05.27. 12:38:42

karlsruhe? inkább dortmund..

bakító 2008.05.27. 12:48:08

igen, most már Dortmund. Irány az UEFA kupa!

egri Fehér 2008.05.27. 13:11:53

füredi, Lond: hogy számolják a nem-hivatalos vb-címet? :)

mickeyknox 2008.05.27. 13:33:07

csatár kell, meg valami megbízható kapus, ebben bakítónak igaza van. biztos vagyok benne, ha priskin játszik huszti helyett, nem nyertünk volna. fülöp meg egyáltalán nem jó kapus szerintem, két méter magas, ebben nagyjából kimerülnek kapuskvalitásai.
nekem tetszett, ahogyan játszottunk, az ívelgetés el lett felejtve, hajnal bombázgatott messziről, stb.
a görögök meg nem akrtak játszani (amikor az első gólt berúgta a görög srác, milyen kurva mérges volt már, hogy gyerünk fiúk, nyomjátok, ezek csak a magyarok:), a második félidő elején meg bekaptak 3-at, a maradék kedvük is elszállt.
hajrá magyarok, üssük meg a horvátokat is!!! és maradjon meg az a jó játék, vagy játszani akarás őszre is...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 14:07:32

rizla, először is béke van, úgyhogy csigavér ;). Másodszor elfelejted azt az apró történelmi tényt, hogy 1998 óta beléptünk az EU-ba, ami a Bossman-szabály miatt azt is jelenti, hogy 2004 május elseje óta a magyar játékosok nem számítanak idegenlégiósnak a legjobb bajnokságokban és ez azért jelentősen megkönnyíti a helyzetüket. Ezért jelentek meg mieink a The Championshipben és a Serie B-ben és nem azért, mert mondjuk Kenő annyival jobb mint tíz éve (szerintem rosszabb).

Ennek következménye az is, hogy az NBI még a tíz évvel ezelőttinél is mélyebbre merült fosban és hogy nem érdemes a magyar csapatokból válogatni. Jellemző, hogy a mégoly tehetséges 18-22 évesekből álló MTK bajnokságot tud nyerni.

Még egyszer hangsúlyozom, hogy Király, Babos, Lisztes,Dárdai, Sándor Tamás, Hrutka, Mátyus, Dragoner, Sebők, Zavadszky-féle generáció kijutott az Olimpiára. (Ebből a csapatból páran előfordultak a bajnokok ligájában szereplő Fradiban is.) Ott egy góllal kapott ki a későbbi győztes Nigériától, a Ronaldoval, Robertoval Carlos-szal, Bebetoval, Djaminhával fölálló braziloktól 3-1-re és ha nincs a Japán meccs magyaros utolső két perce, (2-1-ről 2-3) egy nagyszerű szereplést mutattunk volna.

Egyébként Lisztes vagy nyolc évig volt meghatározó Bundesliga játékos, Király meg a Hertha szurkolók kedvence volt sokáig, Dárdai tizenkét éve játszik ugyanott, de Sebők és Mátyus is vagy két évig volt kezdő a Bundesligás Cottbusban, ahogy Vincze Oti meg Miriuta Laci is. Szűcs Lajos és Hrutka német bajnok is volt a Kaiserslauternnel, ahol lehet, hogy többet játszottak volna, ha nem számítanak idegenlégiósnak. Lisztes meg a Werderrel volt deutscher meister. És meg sem említettem, hogy akkor akadt tehetséges csatár is az országban, szegény Fehér Miki.

Szóval számomra nem egyértelmű, hogy mostani játékosállomány annyival jobb lenne a tíz évvel ezelőttinél.

kisbaratod · http://kisbaratod.wordpress.com 2008.05.27. 14:13:17

Magas szinten futballozni kéne tudni, nem csak egy egy kiemelkedő teljesítményt produlkálni.A mai játékosállomány tartósan tud minőségi futballt produkálni, ellentétben a 10 évvel ezelőttivel. A gyerekek akadémiákról kerülnek ki, és a futballba nőnek bele. Én nagyon büszke vagyok a fiatalokra, és arra, hogy fehérváron játszották ezeket a meccseket.

mickeyknox 2008.05.27. 14:15:21

popp:
'Miriuta Laci' - ezt nagyon nehéz megbocsájtani...

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.27. 14:22:23

Nono, Miriutát nem bántani :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.27. 14:37:19

kisbarátom, ad1. egy olimpiai selejtezőcsoport megnyerése oda-visszavágós alapon már tartós jóformát sejtet. És képzeld elég sok meccsen teltház volt, például a skótok ellen a Fradi pályán.

ad2. Én viszont úgy látom, hogy mostani válogatott teljesítménye is elég hullámzó.

Rizla, azt majd el felejtettem, hogy Bozsik-féle válogatott is megverte Boszniát, méghozzá 3-1-re idegenben. A csodálatos Várhidi-féle bosnyák meccsen meg azért a vendégek is kihagytak jó pár ziccert Muslimovic révén. Szóval én kivárnék még egy kicsit, ahelyett, hogy ezredszer is pofára essek.

A mostani U19-esek ideje meg három-négy év múlva jöhet el.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 16:11:33

Teljesen egyetértek popp-pal; én a magam részéről legalább öt-hat alkalommal éreztem sokkal inkább, mint most, úgy, hogy "elindul valami". Az "elindulás" alapja szerintem egy tűrhető színvonalú bajnokság volna, az meg jelenleg nagyon nem létezik (Kistelekiéknek is hála).

Például abban az olimpiai válogatottas időszakban (vagyis amikor kezdtek beérni az abban játszó játékosok) úgy kezdtük a selejtezőt, hogy ikszeltünk az olaszokkal (2-2!), aztán idegenben vertük 6-1-re (!!) Litvániát. Na, én akkor például sokkal inkább éreztem, mint most, hogy valami elindulhat.

Vagy amikor Matthäus csapata előbb a németeket verte idegenben 2-0-ra, majd a skótokat, szintén idegenben, 3-0-ra. Ki tudja, mi lett volna, ha az első selejtező hatodik percében Zágrábban Huszti nem kap egy nevetséges piros lapot?...

Még annyit a légiósokhoz, hogy az a Hertha sokkal jobb csapat volt, mint a mostani, például a BL-ben is részt vett. Mint ahogy az egész Bundesliga a '90-es években sokkal színvonalasabb volt, mint most. '97-ben a Dortmund, négy évre rá a Bayern nyer BL-t, '99-ben a Bayern -- ahogy Knézy fogalmazott -- már fogta a kupa fülét, '97-ben UEFA-kupát nyert a Schalke, és nemzetközi kupában döntős volt a Dortmund és a Leverkusen is. Abban a Bundesligában játszani és meghatározó játékos lenni tényleg nagy szó volt.

Ettől függetlenül természetesen nem akarom senki kedvét sem elvenni a bizakodástól, a csodákban én is hiszek, és a horvátok ellen is nagyon fogok szurkolni. Dehát ez így lett volna akkor is, ha szombaton 4-0-ra kikapunk a görögöktől.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 16:28:51

(És akkor el is felejtkeztem a Stuttgartról, amely KEK-döntős volt.)

rizla 2008.05.27. 21:14:14

popp: totál nem lényeg, hogy miért van kint több légiós, nem érted amiről beszélek. AZ a lényeg, hogy odakint profibb a szemlélet, és ha ott dolgozik egy játékos, nem az nb1-ben, akkor jobban lehet rá számítani, ennyi.

rizla 2008.05.27. 21:16:55

popp#2: "Rizla, azt majd el felejtettem, hogy Bozsik-féle válogatott is megverte Boszniát, méghozzá 3-1-re idegenben. A csodálatos Várhidi-féle bosnyák meccsen meg azért a vendégek is kihagytak jó pár ziccert Muslimovic révén."

najó, az a meccs, öcsém!!! a bozsikcsapat egyetlen értékelhető eredménye, de aki látja, és nem tök hülye, az pontosan tudja, hogy ugyanolyan sebezhetőek voltunk, mint a norvégok ellen, egyszerűen csak elbalfaszkodták a bosnyákok. eleve kaptunk egy kamu emberelőnyt, meg kamubüntetőt, na nem mintha ott nem hagytak volna ki 100 ziccert a kecskebaszók.

"Szóval én kivárnék még egy kicsit, ahelyett, hogy ezredszer is pofára essek."

jaj, ezt a pofáraesős dumát hagyjuk már. miért kell leírnom megint, hogy NEM GONDOLOM, hogy reális esélyünk lenne kijutni? annyit merészeltem megjegyezni, hogy jelenleg jobb a válogatott, mint volt x éve. ahogy az utánpótlásban is előreléptünk, egyre több játékost tudunk eladni, és MONDOM - mielőtt rákezdenél - ez NEM azért fontos, mert egy németh tehetségesebb, mint egy illés, hanem mert ott van futball, itt meg nincs.

rizla 2008.05.27. 21:17:32

*de aki látta, és nem tök hülye

rizla 2008.05.27. 21:20:39

"én a magam részéről legalább öt-hat alkalommal éreztem sokkal inkább, mint most, úgy, hogy "elindul valami". Az "elindulás" alapja szerintem egy tűrhető színvonalú bajnokság volna, az meg jelenleg nagyon nem létezik (Kistelekiéknek is hála)."

az a baj, hogy nem értitek mi az elindulás.. nektek az, hogy egyszercsak elkezdünk nyerni, másodikok leszünk, kijutunk, hejhó. de ilyen persze nem lesz, ezért jön a "pofáraesés". kikapunk, mert mindenki kikap, még a legjobbak is, egy ilyen csapat pedig pláne, ahol nincs épkézláb védelem 30 éve, és ahol a játékosok nincsenek normálisan megbecsülve (vesszőparipám, de érdekes módon senkit sem érdekel, hogy nincsenek megfizetve a játékosok a válogatottért..). a jó válogatott kulcsa annyi, hogy egyre jobb csapatokban kell játszania a magyaroknak. ehhez két dolog kell: 1. utánpótlás 2. jó menedzserek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 23:39:51

rizla:

A magyar foci nem azonos a magyar válogatottal.

Egy másik bejegyzés kapcsán Lojzi_ mondott egy nagyon jó példát. A német foci azért olyan iszonyatosan erős, mert még a másodosztályban is 50.000 ember őrjöng a stadionokban. (A Mönchengladbach és a Köln ÁTLAGNÉZŐSZÁMA 40.000 fölött van a Bundesliga 2-ben.) Egy ilyen közeg hosszú távon biztosítja a közönség, a szponzorok, és így persze az utánpótlásnevelés újratermelődését. Jöhet egy-egy rosszabb év a válogatottnak, nem jutnak nyolc közé a vébén, na bumm. De mivel a hátország annyira erős, amennyire, pár éven belül garantáltan magukhoz térnek a kábulatból.

Na most, Magyarországon ez az, ami nem "indul el". Biztató jelek persze vannak, Kispesten, a Fradinál, megjelenik egy-egy épeszű tulajdonos, de megfojtja őket a közeg. Ezért olyan szalmalángszerű és nem garanciális egy-egy jobb eredmény. Ezért nem mondok olyat, hogy "elindul valami".

rizla 2008.05.28. 00:55:53

ez igaz, nem azonos, döntsük el miről beszélünk. én a válogatottról beszéltem. a magyar foci GLOBÁLISAN viszont eléggé menthetetlennek tűnik, itt tényleg nem indult el semmi.
de amíg a válogatott meccseket játékosok játszák, adott esetben légiósok, akik nem tehetségtelenek, és még focizni is jól megtanultak a klubjaikban, ahová már fiatalon ki lettek postázva, addig van remény. és ilyen téren igenis van fejlődés.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.05.28. 01:30:01

rizla és popp csevelyéből csak-csak kitűni, hogy a 90'es években és az új évezredben is jó volt a magyar foci!

mindenesetre leverjük kroáciát!

rá-rá-hajrá

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 10:40:34

Rizla, téged meg a tények nem zavarnak, mikor ekkora pofával kötöd az ebet a karóhoz. Például az is elkerülte figyelmedet, hogy tíz évvel ezelőtti válogatott kétharmada sem itthon játszott (és legtöbbjük állításod ellenére nem is Izraelben), utoljára Verebes preferálta a hazai bajnokságot, amely jelzem tíz éve sokkal kevésbé volt gyenge mint most, jóllehet már akkor is nagyon fos volt.

"az a baj, hogy nem értitek mi az elindulás... nektek az, hogy egyszercsak elkezdünk nyerni, másodikok leszünk, kijutunk, hejhó. de ilyen persze nem lesz, ezért jön a "pofáraesés". kikapunk" - bár nem én vagyok a kedvenc papagájod Gyurika mégegyszer elmondom, hogy az 1996-os Olimpiai részvétel óriási és a magyar futball akkori erejéből sem következő siker volt. Ugyanebben az évben az a Böőr-Kabát-féle csapat résztvett az U19-es Eb-n, onnan meg kijutott az1997-es U20-as vébére. Ehhez még a Csank-csapat elérte a pótselejtezőt, ahol ugyan megtört a "megindulás", a Jugók elleni oda-vissza 1-12-vel, bár a józanabbak előre tudták, hogy semmi esélyünk a féltucat világklasszissal felálló jugók ellen, de azért vereség és "pofáraesés" között is van zongorázható különbség. A "megindulás"-nak az olimpiai válogatottakat nagyobb számban beválogató Bicskei adott újabb lendületet, hangzatos nyilatkozatokkal: "fiatal csapatunknak nem most kell kijutnia hanem a következő, vagy azután következő világversenyekre - ismerős? Jöttek a figyelmereméltó sikerek a barátságos meccseken, sőt a tétmeccseken is mutatkozott előrelépés, ott volt a románok elleni jó játékkal kivívott budapesti 1-1, vagy az olaszok elleni szintén Stadion-beli 2-2, aztán egy újabb pofáraesés, 0-0 Lichtenstein ellen Vaduzban. Jól értem, hogy ez megindulás volt?

Nézzük mit mondtam én két napja: "Majd ha a tétmeccseken is ilyen bátran játszunk huzamosabb időn keresztül (nem feltétlenül kell ehhez kijutnunk), akkor leszek hajlandó osztozni az optimizmusodban." - né' mán mit írtam a zárójelbe!

És mit mondtál te, amivel teljesen egyet tudok érteni. "ugyanolyan sebezhetőek voltunk, mint a norvégok ellen" - na itt a visszatérő probléma, mert a támadójátékunk időnként jól működik mostanában. Hiszen a támadószekcióban, még vérbeli csatár nélkül is minőségi focisták játszanak, de most is kaptunk hátul két olyan gólt, amilyet komoly csapat nem kap. És attól tartok az ilyenek benne is maradak a játékunkban, míg Juhász Roland mellé nem találunk megfelelő párt hátulra addig ez így is marad.

Egyébként nem azt mondtam, hogy mostani csapat rosszabb mint az akkori, csak annyit hogy nem olyan egyértelmű, hogy jobb. Továbbra is szurkolok fiúknak, de a hurrá optimizmust későbbre tartogatom.

montipájton 2008.05.28. 16:57:05

Rizlával kell egyetértenem: jó magyar bajnokság többé nem lesz (mikor volt?), felejtsük el ezt a baromságot, elég baj, hogy a futballból élő hullarablók állandóan azt szajkózzák, hogy kell a sok csapat, naná, honnan lopnának, ha nem lenne profifutball itthon.
Lószart. Jó magyar futballról majd akkor beszél a világ, ha lesz netán, valahogy, egy csapatunk, amelyik valamelyik nemzetközi kupában eljut valameddig, illetve, ha lesz egy jó válogatottunk.

Ki mondta bármikor is, hogy a dán vagy a svéd foci a bajnokságuk miatt jó? Ugye. Jó válogatottat könnyebb összeszedni, mint egy működőképes, profi bajnokságot: van elég és egyre több fiatal, aki idejében elhútz ebből a szarból, és kint valamennyire profi játékos válik belőle. (Ezt láthatjuk pl. a svájciaknál is, náluk még bevándorlókkal is teli a válogatott. És ha nem is a csúcs közelében, de azért a középmezőnyben simán elvannak.)

Úgyhogy a reményt én is a fiatalokban látom, de nem azért, mert 17-18 évesen ők fogják a következő vb-re kivinni a válogatottat, hanem mert megfelelő helyre kerülve, és ami fontos, a válogatottat jól menedzselő vezetéstől támogatva szép lassan összejöhet egy ütőképes nemzeti csapat.

A honi bajnokság meg megmarad a lelkes amatőrök és félprofik pancsolójának, ettől még lehet akár szeretni is, ha valaki tudja.

montipájton 2008.05.28. 17:03:26

Az olimpiai csapatról pedig annyit: szép volt a 96-os kijutás, csak éppen hosszútávon semmi haszna nem lett. Azok a fiatalok a saját korosztályukban elértek egy jó eredményt (azért a kijutáshoz kellett, hogy a skótok előzzenek meg minket a csoportban, akik ugye nem mehettek olimpiára...), de senki nem lett belőlük meghatározó nemzetközi szintű játékos később. Jó, Lisztes kivételével (Bréma). Vagy Sáfár mondjuk elvan jól az osztrákoknál.

Mindig elmondják, egy utánpótlás-szintű sikert sosem az adott közeg minősít, hanem a későbbi eredmények.

Vagy Dragóner, Mátyus, Sebők, Dombi, Szatmári - vitték valamivel is előrébb a focinkat?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 17:07:11

montipájton, ebben igazad van. De még az albánok macedónok, szlovénok, szlovákok és minden kis kelet-európai ország erre játszik. a mostani állás szerint meg az albánoknak, bosnyákoknak, albánoknak, magasabban jegyzett játékosiak vannak, mint nekünk. Nem azt mondtam korábban sem , hogy ebből válogatottból nem lesz semmi, csak megnézném mire jutnak tétmeccseken, mielőtt akármit is elhinnék velük kapcsolatban.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.28. 17:19:57

monti, rosszul emlékszel a csoportkört megnyertük a svájciak, a svédek és a törökök előtt. De akkor még négyes döntő volt az utánpótlás EB-n, úgyhogy volt egy oda-visszavágós rájátszás a Skótok ellen. Amelyikben itthon 2-1-re nyertünk, odakint 1-0-ra kaptunk ki és nem jutottunk anégybe, de az Olimpián Nagy-Brittania néven szerepelhetne focicsapat, így Skócia nem játszhatott az Olimpián, ezért legjobb kiesőként mi jutottunk ki.

"Mindig elmondják, egy utánpótlás-szintű sikert sosem az adott közeg minősít, hanem a későbbi eredmények." - na erről beszélek én is, most is bizakodunk, de nem tudhatjuk mi lesz eztán. Egyébként biztató jelek akkor is voltak, oszt nem lett semmi. Most sem beszélhetünk többről reménytkeltő momentumoknál, de ezekben korábban sem volt hiány.

Egyébként abból generációból én is tudok neveket mondani Dárdai, Király, Fehér Csaba, Babos és Lisztes magyar focistához képest szép karriert futott. Utóbbi még úgyis, hogy német bajnok alapemberként spanyol és olasz középcsapatok érdeklődtek érte, mikor a legpechesebb momentumban kettétörte alábát és karrierjét. Hogy szegény Fehér Miki mire lett volna képes, azt sajnos nem tudtuk meg, pedig ő még mostani válogatottnak is alapembere lehetne, hiszen Gerával egy évjárat.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2008.05.29. 08:19:49

szerintem a mostani fejlődésnek/eredményeknek két alapja van. 1. utánpótlás-nevelés, üzleti alapon. 2. értékesitett játékosok fejlődése, külföldi bajnokságokban. :)
joggal emlitették már, hogy a magyar bajnokság állapota... ettől ez a két pont még müxik (a Bozsik program is azért döfődött le, mert az üzleti alapú akadémiáknak szervezett keresztbe, szerintem).
komolyabb bajnokságok ott léteznek, ahol sokan vannak, vagy sokakat érdekel a foci, vagy mindkettő :)
kis ország, kis pénz, kis foci, hogy a klasszikust kiegészitve idézzem.
de le a kalappal a srácok előtt! és nagyon jó volt nézni a srácokat a nagycsapatban is. azért ők a mi csapatunk, csapataink :)

montipájton 2008.05.29. 10:06:34

Popp,
igaz, az olimpiai kvalira rosszul emlékeztem.

De emlékszem egy olyan olimpiai válogatottra is, amelyikben Dzurják Csöpi meg Plotár Gyula volt az ász, Verebes az edző...)))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.29. 10:25:22

Én is, de akkor még nem volt korhatár.

szbszig 2008.05.31. 22:48:38

És megvédtük a címünket, igen!!!

Ez a nem hivatalos vb már beteges... :D
süti beállítások módosítása