Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

UEFA KUPA 2008 - Az van ráírva: Zenit Szentpétervár

2008.05.15. 04:53 heinrich

Tíz év nagy idő, ahhoz legalábbis elég, hogy állandónak tekintsünk egy jelenséget. Márpedig tíz éve rendszeresen olyan, az elitisták nyakán lihegő sikeréhes gárdák teszik a vitrinbe az UEFA kupát, akiknek egy-egy szezonra (olykor kettőre) külön kijön a lépés és telibe kapják a dobbantó lécet. Ilyen volt a Crespo-Chiesa-féle Parma, a van Hooijdonk vezérelte Feyenoord, a Porto trikolorja (Mourinho, Deco, Alenichev) és persze a Sevilla aranygenerációja, vagy pont a három évvel ezelőtti másik orosz csapat, a CSZKA Moszkva (érdekes, egyedül az Alavés nem teljesítette be sorsát, mégis rájuk emlékszik mindenki). Ebben a megközelítésben talán nem siklik el az ember a BL árnyékából a fény felé kúszó UEFA kupa értéke felett. A Zenit Szentpétervár elért valamit, amit a klub 80 éves történetében még soha – Európa egyik legjobbja lett, és erről most már papírjuk kupájuk is van. Jó helyen van.

Nem a nyolcas pályáról úsztak be, nem a tizenegyeseknél volt mázlijuk és a bírók sem orosz gázzal fűtenek, a sorsolásuk meg direkt sem lehetett volna nehezebb. Sőt, még azt is elbírták, hogy az esélytelen kiscsapat utóízt Leverkusenben leöblítve komoly elvárásokkal a hátuk mögött utazzanak Münchenbe, a visszavágón már egyenrangú felekről beszéltünk, a döntőn pedig számukra volt kötelező a győzelem. Valószínűleg ezt hívják sikertörténetnek.

Okos fiú ez az Advocaat, meg kell hagyni. Amíg a többi csapat begyömöszölte a Rangerst a kapu elé (akiknek egyébként sem volt más tervük), hogy aztán vállvonogatva toszogassák a labdát félkörívben, addig a Zenitnek esze ágában sem volt változtatni a játékán. A védelem maradt mélyen hátul, emiatt nem szűkült össze az éltető tér, nyargalászhattak az oroszok kedvükre. Azaz úgy tettek, mintha valóban kontráznának, csak éppen most hatvan méteren keresztül a kutya sem akarta elvenni tőlük a labdát, de a lényeg megmaradt – ugyanolyan ezertonnás lendülettel csapódtak a skót falba. Nem tartották a labdát az ellenfél térfelén, nem adogatták körbe a tizenhatost, amit ők tudnak, ahhoz tartották magukat. Egyszerű, de zseniális. Mindemellett még egy apróság. Az újdonsült védekező-királlyá választott Rangers három gólt kapott az utolsó hat meccsén. Érdekes módon a Zenit is. Csak erről senki nem beszél, mert ők tizenhármat rúgtak is mellé, a skótok meg kettőt, azaz 2-t.

Magától a meccstől pontosan azt kaptuk, amire számítani lehetett – a Rangerstől meg talán egy árnyalattal többet. Leginkább azért, mert eddig csak az élő falból kellett kivagdalni az amúgy is veszélytelen labdákat, itt most rendre egy az egyben kellett védekezniük, olykor valóban zseniális szereléseket mutatva be. Ám az oroszok csak jöttek, csak jöttek, mint hajdan a csehszlovákok és valahol törvényszerű volt, hogy előbb-utóbb elcsúszik két védő között az a kiugratás, bejön egy kényszerítő, vagy luft lesz a megelőző szerelésből. Végül a parádés kiugratás lett a befutó, a hetvenkettedik háromszögelés után született második gól már csak ajándék volt - így aztán a legmegátalkodottab Rangers fanatikus sem jöhet elő bizonyos meg nem adott tizenegyessel. Nem is volt az – ellenben az oroszoké...

Különböző kupagyőzelmekkor szinte sosem tud egyöntetűen örülni a győztes csapat sikerének az ember, anélkül, hogy át ne érezné a vesztes csapat megsemmisítő tragédiáját. Még az is megesik, hogy az ember csak Sammy Kuffour arcára emlékszik egy BL döntő utóéletéről (tudjuk melyikről), nem a sablonos ugrabugrálásra a kupával. Most is nézzük a füvön fekvő skótokat, az élettelen tekinteteket, de ezúttal a megszokott szolidarítás elmarad. Két okból is. Az egyik az, hogy a Rangers minden racionalitáson túlmenően került be a döntőbe, megadatott nekik, hogy nemzetközi kupáért játszhassanak, amitől földi halandó olyan messze van, mint öreg, csúnya, rossz szagú patkány a falábú házmesterkislánytól. Ezt korábban el sem tudták képzelni.

A másik pedig az, hogy ha már egyszer ott voltak, akkor miért hagyták kiölni magukból a futball ősalap-tézisét, hogy gólt lőni márpedig mindennél jobb. Nem láttam egy embert sem a pályán, aki mindenáron gólt akart volna lőni az oroszoknak, hogy aztán hosszú, ősz kecskeszakállal is ő legyen Skócia kiskirálya. Volt ott a drukkereknek egy bazi nagy transzparense. This is your chance. This is your time. Become legends. (~Ez most a ti napotok, ez itt a ti esélyetek – váljatok legendákká). Meg sem próbálták.

UEFA Kupa győztes a Zenit Szentpétervár. Szokja az ember a gondolatot, de egyelőre nem nagyon tud mit kezdeni vele, fogja magát és tájékozódik kicsit. A Zenit szinte évszázados múlttal bír (1925), a szovjet/orosz bajnokság prominens tagja, de a bajnokságban csak dobogós helyekre futotta, sőt, 92-ben még ki is estek az orosz Premier League-ből és csak öt évvel később kerültek vissza. Akkor azonban új alapokra helyezték a klub működését, a vezetőséget teletömték sokat láttot ex-játékosokkal és ’99-ben orosz kupát nyertek, 2002-ben pedig másodikok lettek a bajnokságban. Önerőből nagyjából ezt a szintet tudták hozni, de 2005 decemberében a sportbiznyák felé nyitó Gazprom felvásárolta a klubot. Egy évvel később már a legjobb nyolcig jutnak az UEFA-ban, ám a csúcson futó Sevilla csúnyán eltángálja őket. 2007-ben a századforduló óta a moszkvai csapatoknak fenntartott orosz bajnokságot is megcsípik, így jövőre a BL-ben méricskélhetjük tovább az Zenitet.

A Zenit több helyi, és környékbeli futball-iskola gyűjtőhelye, a jelenlegi keretből többen is így jutottak fel a csúcsra – ezekkel az akadémiákkal az anyaklub napi szintű együttműködésben áll (az alábbi képen éppen Arshavin ugrott le játszadozni egyet az akadémia növendékeivel). A csapat U21 részlegét kizárólag orosz játékosok alkotják és az első csapat kerete is zömében hazai beszerzés. A klub filozófiájának legfontosabb alapja a sportsmanship&tolerance (sportszerűség és tolerancia), ebben a szellemben nevelik a gyerekeket és elsők között csatlakoztaka Show Racism the Red Card kampányhoz. Az Ajaxhoz hasonlóan itt is kiemelt kérdés a gyerekek szellemi képzése is, a gólszerző Denisov például világszintű sakkozó is lehetett volna (anno Szvidlerrel nyomott remiket).


A BL küszöbén a Gazprom nem sokat cicózott, 70M eurót biztosít Advocaat számára igazolás fronton. És itt kezdődnek a mi problámáink. Amennyiben elcsábulnak az erő sötét oldala felé, akkor az a sors vár rájuk, mint a Sahtyor-ra. Oroszországban nem lehet európai szinten is elitista klubot építeni, egyszerűen ezért, mert ennyi pénz azért máshol is akad, a klub nem rendelkezik olyan presztizzsel, hogy igazi sztárok vágyjanak oda, pláne nem vágynak az orosz létre Anglia, Olaszország vagy Spanyolország tükrében.

Amitől ez a csapat jó, az nem más, mint a közel tökéletesre fejlesztett orosz (igazából ukrán) labdarúgó iskola. Más közeg, nem európai (pláne brazil) játékosnak való (ezt nem pejoratíve értjük), mint ahogy már Blohin, Belanov, Protasov, vagy később a Rebrov, Kalitvintsev-féle időkben sem tudtak karriert befutni Nyugat-Európában – sem pedig fordítva Vagner Love ide, vagy oda. Az egyetlen igazi kivétel ugye Seva, de ő is mocskosul megszenvedett érte, félmegoldásnak pedig Kanchelskist tudjuk elfogadni.

Maradjon meg a Zenit Zenitnek és akkor szeretni fogjuk, vagy tömjék tele pénzzel –de abba bele fognak fulladni.

130 komment

Címkék: uefa kupa h összefoglaló

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr28469395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeskens 2008.05.15. 13:19:30

Az egykori orosz oligarchák és az állami megavállalatok rengeteg pénzt öltek az utóbbi időben az orosz (általában exszovjet) futballba, ennek lassan eredménye is lesz, kíváncsi vagyok a BL-ben összejön-e nekik az áttörés (pl: döntő, de én már egy elődöntőt is annak tekintek). Ráadásul az orosz bajnokság az ország hatalmas méretei miatt hatlamas piaci lehetőséget rejt, illetve ugyanezen okok miatt óriási hátország az utánpótlásnak.

Ipa 2008.05.15. 13:20:12

Ha nem a csapatod vagy akit azért szeretsz játszik, úgyis az esélytelenebbnek fogsz szurkolni, vagyis szerintem jelen esetben a Chelsea-nek. Ha meg elfelejtem az orosz zsetont, és visszaemlékszem Zolara és Gullitra, akkor meg pláne.

the real 2008.05.15. 13:28:21

Most olvastam, hogy a Zenit kis híján a ZTE ellen kedzte az Intertotó-kupában. Aztán (hónapokkal a bajnokság vége után, ugye) a Lokomotív hosszabbításban megnyerte az orosz kupát, így felszabadult az UEFA-kupás helye, az lett a Zenité.
A ZTE-t meg a Kazany kalapálta el, hogy aztán rögtön ki is essen a Rapid Wien ellen.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 13:34:52

mickeyknox

Nem. Azt akarom mondani, hogy Gerrard-Torreshez fogható középpályás-csatár kapcsolathoz nincs fogható jelenleg az univerzumban. Meg azt, hogy a jelenlegi Liverpool fele annyi pénzből lett összerakva, mint a ManU, hogy a Chelsearől ne is beszéljünk.

Meg főleg azt, hogy bár a kezdetektől fogva olvasom és szeretem a blogot, az igazságtalan, folytatólagosan elkövetett Liverpool-gyalázás miatt nem kommenteltem sokáig.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 13:38:51

the real

Az a Kazany, amelyik jelenleg száz százalékos az orosz bajnokságban, soraiban a jónevű ex-III. kerületi TVE (!!!) játékossal, Macbeth Sibaya-val. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.15. 13:46:24

"smith-t elnézve nem volt forgatókönyv a zenit vezetés esetén,ez elég durva hiba.Ahogy jött az elsö gól,mindenki rohangált a skót padnál sportszelettel a gatyában." (barnetta)

Ja, ja, nagyon vicces volt. :-D

Mindazonáltal érthető, sőt, én pontosan azt vártam a skótoktól, hogy 0-0-ra játszanak majd. Így is lett volna stílszerű. Az lett volna csak az igazi igazságtalansága a futballnak, ha a Rangers a döntőben bezzeg egy négyest rúg a Zenitnek. Szóval, én úgy fogalmaznék, hogy Walter Smith-nek volt stílusérzéke.


"Srácok, a BL-döntőn kinek szurkolok szavazást kiegészítenétek egy "egyiknek sem" ponttal? Szerintem lennének rá vevők itt egy páran :)" (Lond)

Így igaz. :-)

BruceWayne 2008.05.15. 13:50:49

a kazany kikapott most hétvégén

kroos 2008.05.15. 13:55:41

Sibaya ott volt a 2002-es vb-én is.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 13:56:14

Nera

igaz, le voltam maradva. az első 7 meccsüket nyerték.

the real 2008.05.15. 13:58:29

Meg már előtte is egyszer. De Sibaya tényleg alapember!

krysal 2008.05.15. 15:16:43

az oroszok már a spájzban vannak.

hmikey 2008.05.15. 15:43:29

Az volt a komoly beszarás, hogy szinte nem is cseréltek az oroszok. Egész egyszerűen sokkal edzettebbnek és gyorsabbnak tűntek mindenkinél. Lószart sem értek a kemény, meg erős védők, mert ugyanolyan erős és kemény támadók jöttek neki, csak még ügyesebbek is voltak :)

bakító 2008.05.15. 15:52:37

Azért az erőnlét dologhoz annyit érdemes hozzátenni, hogy a Zenitnek megengedte az orosz szövetség, hogy 4 meccsel kevesebbet játsszon a többieknél az UEFA kupa miatt, a skót szövetség meg szart az egészbe. Sírtak is eleget a Rangersnél, de a hagyományos brit arrogancia azt mondta: Miféle UEFA kupa? Mi aztat nem ismerjük. Itt van előttünk az SPL versenynaptár, abban az van, hogy vasárnap bajnoki, szombaton bajnoki, szerdán meg kupadöntő.

ZenZo 2008.05.15. 16:03:42

bedobásnál: nehogymár arra verd magad, hogy összejött a Poolnak egy jó BL meccs egy atomjaira hulló Besiktas ellen! Amikor úgy is gólt rúgtak, hogy a védő pics*nrúgta Babelt... ne viccelj már. Az a csoda, hogy nem estek ki már a csoportkörben. Első három meccsen 1 pont... Torresnek rengeteget köszönhetek, de azért az univerzumot és a mostani Poolt egy lapon említeni erős... mert nem csak a BL van a világon. Meg fölösleges már ezzel a rengeteg pénzzel jönni a Chelsea meg a ManU ellenében. A Chelsea idén többet költött a téli szezonban, mint a nyáron, de még nyilván így sem jön ki Torres ára...

Lond · http://lond.blog.hu 2008.05.15. 16:12:08

Egyébként most hétvégén nagyon szurkoltam a Wigannek, meg a Boltonnak :)
elődöntőben tökre örültem, hogy Barca, meg Pool külön van, egyik csak bejut a döntőbe, gondoltam, de nem, így nincs kinek szurkolni. Lehet jobb lett volna összekerülnek akkor legalább az egyik biztos döntős. Majd jövöre :)

sporttárs 2008.05.15. 16:27:47

Ez a "bedobásnál..." nick zseniális, mindig vadászom az ilyenekre. :)))

MUfanatic 2008.05.15. 16:56:27

Gratulálok a Zenitnek! Öröm nézni őket, szerethető, korrekt csapat!Bár az oroszokkal általában elfogult vagyok, amíg nem a MU-val játszanak! :D

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.15. 17:13:25

Én valahogy nem tudok tiszta szívvel szurkolni az elvtársaknak, de mivel Celtic-szurkoló vagyok, annyira nem is bánkódom... Na meg persze ezek legalább rendes focit játszanak:D

(Mondjuk a portugálokat annyira utálom, hogy 2004-ben örültem a phalanx-foci sikerének)

-LinoSonego- 2008.05.15. 17:27:30

ha nagyon a dolog mélyére ásnánk ez a zenit sem főz másból, mint a klasszikus angol "rúgd és fuss!" receptből. csak szerencsére ők egy kicsit máshogy rúgják rohangláls közben...

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.05.15. 17:29:49

Nem volt egy látványos meccs, de a vége az nagyon korrektre sikeredett. :) Ha a Zenit lenne az orosz válogatott, a fél ország a ruszkiknak szorítana és nem ok nélkül...

Paul Newman Jr. 2008.05.15. 17:29:50

Igen, egy egészen kicsit.... Mondjuk annyival, hogy a rohangálásuk abszolút tudatos, a 'rúgásokat' pedig inkább egy, max kétérintőnek nevezném, a többi stimmel :)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.15. 17:31:45

Rúgd és fuss a kötelező recept azok számára, akiknek nincs a hűtőjében mirelit zsenialitás, néhány gyorsfagyasztott európa-klasszis és labdazsonglőr. De ha van ilyesmi a hűtőben, akkor is inkább ezzel a recepttel kéne főzni, mint a "Fetrengj és sírj - olasz kaják Jamie Oliverrel" féle könyv szerint...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 17:48:47

"nehogymár arra verd magad, hogy összejött a Poolnak egy jó BL meccs egy atomjaira hulló Besiktas ellen!"

1. Veri magát a halál
2. Ha levesszük a Besiktas elleni gólokat, MÉG AKKOR IS a Poolé a legtöbb gól a BL-ben. Esetleg vonjunk még le 1-2 meccset, hogy igazolódjon a fociölő Liverpoolról szóló prekoncepció?.

"Meg fölösleges már ezzel a rengeteg pénzzel jönni a Chelsea meg a ManU ellenében. A Chelsea idén többet költött a téli szezonban, mint a nyáron, de még nyilván így sem jön ki Torres ára..."

Akkor nézzük:

Reina £6m, Van der Saar £2m, Cech £7m

Arbeloa £2,5m, Hargreaves £18m, Essien £24m
Carragher (ingyen), Vidic £6m, Terry (ingyen)
Skrtel £6m, Ferdinand £30m, Carvalho £20m
Riise £4m, Evra £6m, A. Cole £5m+Gallas =kb.£20m

Kuyt £10m, Ronaldo £12m, J. Cole £6,6 m
Alonso £10m, Scholes (ingyen), Lampard £11m
Masch £17m, Carrick £18m, Makalele £18m
Babel £11m, Nani £17m, Malouda kb. £13,5m

Gerrard (ingyen), Tevez £30m, Ballack (ingyen)
Torres £20m, Rooney £23m, Drogba £24m
_______
Pool:£86m , ManU: £162m, Chel: £144 m

Még viccesebb, ha a padokat hasonlítjuk össze (pláne, hogy a bajnokság nagyrészt ezen múlik), mondjuk nézzük meg a 2-2 legdrágább játékost:

Crouch £7m, Benayoun £5m
Anderson £18m, Saha £13
Sevcsenko £30m, Anelka £15m

Már megint miről beszélünk?

montipájton 2008.05.15. 17:56:50

Azért ragozhatod akárhogy, nehéz rajongani ezért a Liverpoolért, és idén az eredményeik sem adnak felmentést a labdagyötrő játékukra. Amiben persze nyilván nem Gerrard vagy Torres a ludas elsősorban, hanem az edző.

Még mindig más ez a kategória persze, mint a Rangers. Vagy a Fradi. ))

bakító 2008.05.15. 18:15:23

Úgy emlékszem a poolt megelőzte egy olyan csapat is a bajnokságban ami sokkal kevesebbet költ.

VGL 2008.05.15. 18:27:52

A Zenittel kapcsolatban azért azt se felejtsük el, hogy az orosz bajnokság csak márciusban kezdődött, így amíg a többiek játékban voltak, Ők a téli pihenőből jöttek.
A Rangersről meg annyit, hogy ez nézhetetlen. Tény, ha nekünk lenne egyszer egy ilyen nézhetetlen csapatunk, UEFA-kupa döntővel, mi sem fanyalognánk.

crouchy 2008.05.15. 19:07:15

hát én nagyot szakadtam volna ha nyer a Rangers, dehát ugye ez nem egészen így történt. A legjobb az lett volna, ha 1-0nál becserél két csatárt smith, és elverik a Zenitet mondjuk 4-1re. Nyertek volna egy UEFAkupát, de még éjjel leszedték volna az esző fejét hogy eddig miért nem ezt csinálta. De ez mind ha. A pool gyalázásról meg kár beszélni.Ez van. Furcsa ez egy NSTtől dehát egészségükre.

Ronal-d'oh! 2008.05.15. 19:33:22

Jöttek, láttak, győztek. Nem csak az UEFA kupát, de nagyon, nagyon sok ember szimpátiáját is. És ez a nagyszerű ebben a csapatban: szinte csak saját nevelés, és mégis látványos foci. Legyenek ők az orosz Ajax, és ne a Chelsea. Gratulálok a fiúknak, nagy élmény volt nekik szurkolni (bár a díjkiosztót nem néztem, hulla fáradt voltam).

halareaal 2008.05.15. 19:35:01

azért az túlzás a cikkben, hogy a pénz tönkretenné a klubot. egyrészt ugye annak köszönhetően tartanak itt, másrészt ha mondjuk jövőre továbbjutnak a BL csoportkörből (ami azért így is meglepetés lenne), csak akkor mondhatják eé magukról, hogy előrébb járnak akár a CSZKA-nál, akár a Sahtyornál. persze ez a Zenit szerethetőbb így, de a Gazprom azért pumpálja a csapatot, gondolom, hogy Európa szinten (BL) is állandó komoly tényezők legyenek. ez azért csak orosz és ukrán játékosokkkal esélytelen. az persze igaz, hogy nem dél-amerikai játékosokkal kell teletömni a csapatot, de 1-2 nyugat európait, illetve a legjobb szláv focistákat lehetne csábítani, és akkor az orosz bajnokság is előbb-utóbb felzárkózik mondjuk a holland-portugál vonalba. a cszkaban meg mégiscsak brazil válogatottságig vitte Vagner Love és D. Carvalho, ami azért nem lófasz.

2008.05.15. 19:40:34

Na ja de Daniel Carvalho és Vagner Love ide vagy oda, a csoportkört a BL-ben eleddig nem sűrűn élték eddig túl.

Hitchiker 2008.05.15. 19:41:55

bedobás:
azért egy hangyányit manipuláltál a kezdőkkel mert nem hiszem hogy az az idei évben megszokott kezdőket jelöli (leginkább az manchesternél tünik fel) de persze ettől függetlenül teljesen igazad van és ha te sem mondod el senkinek én sem fogom :D

bag 2008.05.15. 19:44:46

bedobásnál: szerintem ne üljünk fel a provokációnak, a Pool ellen a BL-ben négy alatt nem úszta meg senki az idén, a nagy arsene-nal is beleszaladt a késbe. ezt nem nekünk kell megmagyarázni. egyszerűen nincs érvük arra h messze mi rúgtuk a legtöbb gólt. csak az unalomig ismert szlogenjeiket mantrázzák, de kit érdekel???

Néhány észosztónak mindegy, csak lehessen valamiért Poolt szidni, bár most az égvilágon semmi nem történt velünk, de akkor is.

bag 2008.05.15. 19:57:28

Ehhez mit szóltok?

"Radio Marca report that Roman Abramovich lodged a cheeky 50million euros (£40million) offer for Torres - who has shone in his debut season in England."

wow:)

halareaal 2008.05.15. 20:08:14

"Na ja de Daniel Carvalho és Vagner Love ide vagy oda, a csoportkört a BL-ben eleddig nem sűrűn élték eddig túl."
ez igaz. kiváltképp idén voltak szarok, bár azért az Interrel nem játszottak rossz meccseket. + azt se felejtsük el, hogy igen kemény csoportokba kerültek, előző szeznban 4 pontot szereztek az Arsenal ellen, győztek Hamburgban. és csak azért estek ki, mert a Porto-Arsenal meccsen egy langyi 0-0 született, amivel épp kiejtették a CSZKA-t. egyébként az orosz védelem az EBn szinte a CSZKA védelme.

halareaal 2008.05.15. 20:10:36

"Ehhez mit szóltok?

"Radio Marca report that Roman Abramovich lodged a cheeky 50million euros (£40million) offer for Torres - who has shone in his debut season in England."

még mindig jobb, mintha Ramossal próbálkoznának... Torresnek ha van esze, Liverpoolban marad, ott nagyobb jövője lehetne, mint a Chelseaben. kivéve, ha Sevcsenko és Drogba mind2en elmennének.

badblood 2008.05.15. 20:27:26

Abszolút megérdemelten nyet a Zenit.
Szerintem még sohasem láttam egy csapatot úgy focizni, hogy bekkelünk mint az állat, aztán majd lesz valahogy.
"Sir Alex tanácsai" között szerintem ott kellet, hogy legyen az, hogy rúgjatok minél több gólt, és akkor nem lehet baj! :))

bag
Ama híredet már olvastam magyarul (nem akarom ide írni, hogy a samsungspotron, mert lehet, hogy reklám lenne :)) )
A kommentelők többsége kamunak minősítette...

d3vnull 2008.05.15. 20:36:47

Márpedig Shevchenko és Drogba elmegy nyáron. Shevchenko 100%, Drogba olyan 80.

bag 2008.05.15. 20:39:04

a véleményteket kérdeztem, nem akartam befolyásolni senkit, h szerintem is az, de a jó romannál azért sosem lehet tudni...

a sport stimmel de kicsit nívósabb azért.

bag 2008.05.15. 20:57:58

azért volt már egy pár Gerrarddal kapcsolatos kék hír is, ha mindkettőt vinné, gyorsan elfogy az idei 100 m EUR amit erre szán.
Márpedig ők ketten igazán hatékonyak

Aradebil 2008.05.15. 21:01:29

azért az kicsit furcsa,h a zenit alig-alig cserél,lehet nem csak a jó balti levegő teszi ezt velük...mindenesetre szépen játszottak,megérdemelték!

badblood 2008.05.15. 21:06:56

Sevcsenko mehet is, semmi értelme nem volt, hogy kékbe öltözött. Drogbáért viszont kár lenne, őt még meg kéne tartani. De szerintem ő is lelép. :((

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 22:06:06

Hitchhiker

mégis, kit hiányolsz? szerintem reális kezdőcsapatokat írtam.

"Radio Marca report that Roman Abramovich lodged a cheeky 50million euros (£40million) offer for Torres - who has shone in his debut season in England."

Erre a stílusos válasz egy 2 milliós ajánlat volna Drogbáért. Van frappáns magyar kifejezés a 'silly season'-re?

d3vnull 2008.05.15. 22:14:44

Badblood : igen, Shevchenko szerintem is mehet vissza a Milanba, mindenkinek így a legjobb. HUNTELAAR, HUNTELAAR, HUNTELAAR!!!

drdugo 2008.05.15. 22:47:19

off:

www.sport1tv.hu/index.php?apps=stab

Fülöp Laci elment a sport tv-tol vagy mi? hetek ota nem kozvetitett olasz bajnokit, mondom megnézem mi van, és már nincs a neve a stáblistában. pár hete még fentvolt az biztos...

on:

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.05.15. 23:22:59

abszolút egyet értek a cikkel. aki nem akar focizni, ráadásul még olyankor se bír (mert hát ki is bírna focizni ebben a Rangers-ben?), amikor nagyon kell, az ne nyerjen UEFA kupát, se mást. az volt a tragédia, hogy ide eljutottak.

az angol, meg a német lelkesedés, és szív az rendben van, de skót focitól kiver a víz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.15. 23:34:49

drdugo:

Magyar bajnokikat közvetít Fülöp a Sport Tv-ben, tehát nem ment el.

BENIARRIVO:

Tragikomédia inkább. A Bréma elleni brémai meccsükön én már annyira kibosszankodtam magam (ugye, ott volt valami 25-1 a szöglet-, és 32-1 a kapuralövési arány), hogy utána már csak röhögtem a menetelésükön. Szerintem ilyen csak egyszer van az életben.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.05.15. 23:46:40

igen. de az az egy is több, mint kellene. :)

így lett belőle egy ilyen döntő, ahelyett, hogy némi foci is lett volna. bár a Zenit azért focizott, csak nem volt kivel...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.15. 23:49:09

Jó, persze, nem lehet minden évben Espanyol-Sevilla döntő.
:-)

MUfanatic 2008.05.16. 01:49:44

Istenem, most mit kell itt mondogatni ezt a Rangers antifoci dolgot?
Ha nem tetszik, nem kell nézni...
Nekem se a szívem csücske ez a foci, de meg kell hagyni, hogy én szeretem a Rangerst, mert szeretem ezt a megdöglöm a pályán virtust, amit képviselnek...
Persze a Zenitnek szurkoltam én is, mert mégis csak az a nagybetűs FOCI!

-LinoSonego- 2008.05.16. 01:53:58

a legjobb dolog a világon rangers-csatárnak lenni. felküldenek a pályára, labda nem jön feléd hacsak nem sétálsz hátra a tizenhatosodra, ácsorogsz, néha ál-sprintelsz egy-egy előrebaszott labdára, haverkodsz a védőkkel. mindeközben jól keresel. ha meg véletlen gólt rúgsz másnap a bbs scotland kikiált aranylabda esélyesnek

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.05.16. 02:18:08

nem várhatom el hogy egy kupadöntőn focit lássak??
már hogy a fenébe ne nézném az UEFA kupa döntőt???

MUfanatic 2008.05.16. 02:20:28

A focinak vannak "árnyoldalai" is...
Ez nem olyan, mint egy film és ez a legjobb benne...
Nem tudhatod mit kapsz, ha szereted a rossz meccset is szereted...
Mert ugye egy filmet meg tudsz ítélni a kritikák alapján, de pl a MU-Barca mekkora hype-ot kapott és aztán mi lett belőle? :S
Persze GO MUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!:P

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.16. 03:09:01

@halareal,

nem értek egyet, a Zenitet nem elsősorban az általad súlyozott pénz vitte eddig, mint ahogy a Dinamo Kijev sem a pénz miatt oktatta a Real-t és jutott BL elődöntőbe. A Real-os példa nem szándékos, dehát mégiscsak így volt :)

montipájton 2008.05.16. 07:10:58

Heinrich,

ejnye. A Kijev a Barcelonát oktatta a BL-ben anno. Vagy nem a Nou Campban rúgott négyesre gondoltál? Kijevben pedig 4-1-re nyertek, ha jól emlékszem. Persze a példa nem szándékos, dehát mégiscsak ÍGY volt. :)

kroos 2008.05.16. 07:58:04

bedobásnál, ne vedd ennyire a szivedre ti is több mint 70 millát költöttetek csak nem tevezekre hanem benayunokra.És még ennyi:Már Gerrard is pénzt kuncsorog az ujj igazolásokra.

mickeyknox 2008.05.16. 08:32:24

ez az egész pénzköltéses összehasonlítgatás hülyeség. nyilván ha valakit a chelseanek vagy a liverpoolnak vagy a mu-nak akarnak eladni, eleve emelkedik az ár, mert úgyis ki tudják fizetni. ballack biztos hogy nem ért annyit, amennyit adott érte abramovics. viszont torres megszolgálta a 26.5 m fontot.

kroos 2008.05.16. 08:40:29

Ballack ingyért volt,lejárt a szerzödése a Bayern-nál.Annyit azért megért.

tb 2008.05.16. 08:58:07

azért fizetést csak kap, nem? nem is keveset, ha jól tudom 180k/hét +prémium két éve van ott, 20 millió fontba már került a Chelseanek (+ biztos van munkaadói járulék vagy mi Angliában is...)

the real 2008.05.16. 09:36:38

Azt megkapja mindegyik hasonló szintű játékos. Vagyis 180K-t nem, de szerintem annyit Ballack sem (én 130K-ra emlékszem, GBP-ben).

ZenZo 2008.05.16. 09:37:33

tb, ingyen jött, és igen, fizetést kap Ballack, de Torres meg nyilván ingyért játszik a Poolban, mi? :) a német fizetése egyébként 130k/hét, ami így is eszméletlen, de ha ennyit tudott kialkudni, legyen az övé. (hogy ki mennyit tud kisírni Abranal, az nem nagyon érdekel) De Torres is nyilván kap min. 80-90k/hét, az meg, hogy prémium nincs, hát istenem, ahhoz nyerni is kell valamit.

bedobásnál: ezek az árak mind csak kb, mert általában a játékosok fele undisclosed összegért érkezik, ha meg közzé tesznek valamit, az sem biztos, hogy annyi. Ráadásnak Essient számolod jobbvédőnek, hogy beírhasd a 24M, pedig játszott vagy 4 meccset ott, miért nem írod Bellettit? Kalou helyett is beírod nyugodt szívvel Maloudát, mikor az elefántcsontparti pont kétszer annyi meccset nyomott, mint a francia (és a harmadába került)
Én egyébként is az utolsó évről írtam, ennyi erővel összehasonlíthatjuk, hogy az utóbbi tíz évben melyik csapat kire mennyit költött.

(Arról meg nem tehetünk, hogy Abra az olasz maffiával és a politikával is jóban akar lenni, és Milánó mindkét oldalát kiszolgálta már: az Internek adott ingyen egy Crespot, a Milantól meg elhozta a pajtását 30M-ért)

tb 2008.05.16. 09:52:35

persze, nyilván komoly fizetést kap más is, arra írtam csak ezt, hogy Ballack nem tesz annyit Chelsea-ért, mint amennyit keres, ez persze legyen Abramovics gondja, ügyes menedzsere is volt Ballacknak, meg gondolom, amennyibe került volna (ha nem ingyen megy) abból valamennyit a fizetésébe is vissza forgattak. szóval csak mickeyknox véleményét akartam alátámasztani, hogy felesleges összehasonlítani az átigazolási kiadásokat + fizetési kondíciókat (egy bizonyos szinten felül persze), mert nem mindig a drágább a jobb

drosiii 2008.05.16. 10:25:36

de ne csak az utóbbi éveket nézzétek. Az is számít, hogy ki mennyiért adott el játékosokat. MU-nál csak ha Beckham-et vagy RvN-t nézed, már akkor a kiadott pénzek egy része megtérül. Poolnál nem emlékszem ekkora eladásokra. Chelsea-nél sem, de ott sok játékos 'mozgott', szal összeadódhat. És mivel a MU kerete 10 év alatt teljesen lecserélődött, kellett pénzt fektetni az igazolásokba. Nem hiszem, hogy a '90-es évek végén is ennyi lett volna a kiadás játékosokra, és talán 1-2 év múlva megint összeáll a csapat, és nem kell majd vásárolni. Ronaldo-t írtad h 12 milláért érkezett. Szted mennyiért fog távozni?

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.16. 10:27:16

A Torres-es felvetés eleve nevetséges. Liverpoolban kevesebbet keres, mint amennyit az Atleticónál kapott, azért jött ide, mert ebben a csapatban akart játszani.

Asidotus 2008.05.16. 10:33:52

Utánanéztem az átigzolási pénzeknek (Transfermarkt.de), és összeadtam az utolsó 3 szezon költéseit, levonva belőle a játékoseladásokból jövő pénzeket, csakis a különbözetet nézve, azt az összeget, amit a klub ténylegesen elköltött játékosvásárlásra.
A legtöbbet költő klubok (2005-2008):
4. Manchester United: 68 millió
3. Liverpool: 92 millió
2. Tottenham: 106,15 millió
1. Chelsea: 111.15 millió
Spanyolban ugyanez:
2. Atletico Madrid: 102,626
1. Real Madrid 211, 3 millió (!)
Ezek a számok.
(sajnos a spanyolok 2005/6-os szezonját nem nyitotta meg többször, és onnan nem írtam még ki a Valenciát, de ők az utolsó két szezonban 92,5 milliót kötöttek, többet, mint a Barcelona a 3 év alatt, mikor a katalánok 71,5 milliót költöttek)

drosiii 2008.05.16. 11:09:34

most nézem felvételről a döntőt, nem is volt gusztustalan a Rangers. 63. percben pl majdnem gólt lőttek, szal támadgattak, csatár is a második félpályán volt... de grat Zenit

mickeyknox 2008.05.16. 11:11:49

nem tudom, mennyit keres torres, de arra emlékszem, hogy heti 100 kilót kért, ezért majdnem meghiúsult a transzfer. utána lehet, hogy lejjebb vette az igényeit :)

Everred 2008.05.16. 11:39:49

Nünü: ennyit arról, hogy a Premiership csak a pénz miatt erős.

"Bedobásnál nincs les" - ez egy kiváló nick, kár, hogy a gazdája ordas csúsztatásokat művel.

Betenni Hargreavest kezdő jobbhátvédbe úgy, hogy Wes Brown játszotta a legtöbb meccset az idényben a United keretéből... Evra nem volt 6 millió, csak 4.5, Tevez csak kölcsönben szerepel a Unitednél, a pletykák szerint 10 milliót kap érte az MSI ebben az évben, nem harmincat. Ha Nani és Carrick árát a maximálisan elérhető mennyiségben állapítjuk meg, akkor Torres is 26.5 millióba került, Rooney pedig 27 millióba.

Így aztán a Liverpool 86 milliójából egyből 92 millió lesz (illetve 93, mert Mascherano 18 millió fontba került), a United 162-jéből pedig 126. Szerintem nem mindegy.

Ami pedig tanulságos: a Liverpool az elmúlt 22 év alatt (azaz a Fergie-érában) körülbelül 20 millió fonttal költött kevesebbet a Unitednél - összesen. Ami évente alig egy millió font különbség. A pénz aligha magyarázza meg a bajnoki címek 10-2-es arányát, pláne, hogy ugye a vizsgált időszak kezdetén a Liverpoolnak volt erősebb kerete, piacképesebb játékosai. Az utolsó 10 évet nézve egyébként 30 millió a különbség, szintén a United javára, ami még szintén nem olyan sok. Úgyhogy a Liverpool kudarcainak a titka nem a pénzben, hanem Graeme Sounessben, Roy Evansben, Gerard Houllierben rejlik... na meg persze Fergie zsenialitásában.

És persze gratulálok a Zenitnek :-)

Asidotus 2008.05.16. 11:55:46

A 2007/8-as szezonban a Premiership -441 milió euróval igazolt, a Primera Division - 272,4 millióval, a Serie A - 138,365 millió euróval. Emiatt mondják, hogy az angol bajnokságban sokkal több pénz van. Az hogy a Real Madrid önmagában elkölti a teljes spanyol keretet, ez csak egyedi eset.
-98 mllió a Bundesliga, és utánuk az orosz I. osztály szerepel, mint legnagyobb befektető. A francia I. osztály például 93 millió plusszal zárta az igazolási piacot, és ezzel még nem ők vezetnek.
A Premier Ligába öntik a pénzt, minden csapatba, (persze nem egyenlő mértékben).

Everred 2008.05.16. 11:57:59

na de mit nyert a Real az elmúlt években az iszonytató költekezésével? :-)

Ha tényleg a pénz miatt lenne három angol csapat a négy között, akkor valójában minden évben a Realnak kellene nyernie a BL-t - de az Internek is illene sokkal jobban szerepelnie.

mickeyknox 2008.05.16. 12:13:54

atletico: 102 milla, na az durva.

Everred 2008.05.16. 12:19:09

A Spurs 106 milliója durvább.

bakító 2008.05.16. 12:42:46

És ha visszamegyünk öt évet akkor az egyenleg így néz ki: Chelsea: -443 millió (nem tévedés kérem -443 millió), Margit -264 millió, Barca -178, és most jön a beszaráááás Tottenham -173 millió.
És a legextrémebb: A Chelsea a 2003/4 és 2004/5 -ös szeoznben 332 millát költött, ami megegyezik a mostani élvonalbeli összes angol, spanyol és olasz csapat akkori költésével. EZ NAGYON DURVA!!!

mickeyknox 2008.05.16. 12:48:07

tényleg, a chelsea-nél létezik olyan, hogy utánpótlás nevelés? :)

Everred 2008.05.16. 12:54:34

most már létezik. Abramovich abba is rengeteg pénzt ölt, azt a Chelsea-drukkerek is elismerik készséggel, hogy előtte a youth system romokban hevert, Terry előkerülése egy nagyobbfajta csoda.

Más kérdés, hogy a sok, erre elköltött pénz eredménye egyelőre nem látszik, de lehet, hogy majd pár év múlva már lesznek saját nevelésű játékosok a Chelsea keretében. Bár ahhoz komoly változásnak kellene beállnia a klub szemléletében.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.05.16. 14:35:26

@montipájton,

ejnye,ejnye, a Barca elleni összesített 7-0 a 97/98-as idényben volt, a Reál kiverése meg a 98/99 szezonban. De példának persze az is jó, csak még jobban alátámasztja, amit mondottam volt D:

ApukadHUN 2008.05.16. 15:27:29

azért össze sem hasonlítható az a két eredmény, hiszen az egyik csoportkörben (Barcelona) esett, a másik egyenes kiesésben (Real). Oktatás szempontjából is teljesen más a kettő, s nem csak a gólkülönbség miatt, hanem míg az egyik párharc mindkét mérkőzésén volt lehetőségük igazi (és jó sok) támadást vezetniük, addig a második párharcban a kapu által feltört hátú "mesterek" egy remek kiugratás utáni kihagyott 11-es bepréselésével és egy akár esetlegesnek is nevezhető góllal jutottak tovább.
Ettől függetlenül a Dinamo Kijev játéka valamennyire hasonlított a Zenitére.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.16. 16:02:34

Egyetértek azokkal, akik szerint Zenitnek kelet-európa legjobbjaival kellene erősíteniük. Szerintem nagy eladásokba nem kezdenek a nyáron, sőt.

Ami meg jövőt illeti az orosz bajnokság lassan lepipálhatja a hollandot, a portugált, a franciát, sőt a Bundesligát is. Évek óta látható, hogy az orosz gigacégek rákaptak az úgynevezett látványsprotágakra, ollyannyira , hogy már az orosz kosárválogatottban is játszik amerikai, de Európabajnokok is lettek a világbajnok Spanyolország otthonában.

Alakulóban egy orosz vezetésű európai hoki szuperliga, amely mögé hat orosz nagy vállalat is beállt és az orosz elnök Medvegyev öccse a góré, még egy-két orosz, svéd, cseh, szlovák NHL sztárt is sikerült elcsábítani. Távlati céljuk fölzárkózni az NHL mellé.

És a fociban is mocorognak elég csak CSSZKA három évvel ezelőtti sikerére gondolni. Aztán most már ott Gazprom is. Tény viszont, hogy az emberek pénztárcéja szűkösebb, mint nyugat-európában, ezért akkora haszonszerzési potenciál nincs az orosz fociban. Úgy tűnik azonban, hogy a Gazprom oroszosan (Abramovicshoz hasonlóan) nem a profitért, hanem presztízsből szállt be a fociba. Ezzel viszont előnybe kerülhetnek a nyugat-európai és amerikai klubtulajokkal szemben akik azért szeretnének kivenni is a fociból. A hátrányuk viszont tényleg az, hogy legnagyobb sztárok szerintem még nagyobb összegért sem hajlandóak Oroszországba igazolni. De a mostani Zenit keret kelet-európaikkal kiegészülve szerintem képes lehet Bl-ben is komolyabb szerepet játszani.

halareaal 2008.05.16. 20:20:09

"De a mostani Zenit keret kelet-európaikkal kiegészülve szerintem képes lehet Bl-ben is komolyabb szerepet játszani."
ezt azért meglátjuk még, mondjuk, h az eb-n mit alkotnak. egyébként kelet-európaiak alatt a Kelet-Európában játszókat érted?
igazából az a baj, hogy az angol, olasz, spanyol trió nagycsapatai szétszedik a feltörekvőket, a Sahtyorból pl eljöttek szinte rögtön a sztárigazolások (Castillo, Lucarelli), de még a régiek közül is(Elano, Matuzalem). a CSZKA-t is talán csak azért nem szedték szét, mert kiderült h annyira mégsem jók.
érdemes megnézni pl a portugálokat, a Porto, Sporting, Benfica 3as (najó, talán csak az első 2), kb az Arsenal-Liverpool keretének a szintjén, vagy talán még följebb mozognának, ha nem kapkodják el szinte évente a legjobbjaikat.

halareaal 2008.05.16. 20:22:53

heinrich:
"nem értek egyet, a Zenitet nem elsősorban az általad súlyozott pénz vitte eddig"

"Önerőből nagyjából ezt a szintet tudták hozni, de 2005 decemberében a sportbiznyák felé nyitó Gazprom felvásárolta a klubot. Egy évvel később már a legjobb nyolcig jutnak az UEFA-ban"
akkor most ez hogy van?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.16. 22:15:23

popp:

Sőt, a Serie A-t is, ha már itt tartunk. ;-)

kavics30 2008.05.16. 22:22:32

Először is gratulálok a Zenitnek!
Másodszor én nem értettem egyet a Puhl koncepcióval. Az oroszoknál minden adott most már. Elsősorban ugye a stabil és kiapadhatatlan anyagi háttér, elképesztően komoly utánpótláshálózat (hatalmas ország), rendben van a szövetség és a szakmai tudás is! Nézzük meg, hogy nekünk a válogatott élére és a Zenitnek a kispadra kit sikerült szerezni? Ugye nem mindegy...
Arról nincsen stat, hogy ez az irdatlan mennyiségű mínusz hol landolt? gondolom dél-amerika elsősorban, de klub szinten szerintem a lyon is szépen forgatta a pénzét és a játékosait.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.16. 22:33:29

OFF

Ma, amikor bekapcsoltam a tévét, egy csodálatos eredményt láttam az Eurosporton:

ESP-FRA 4-0

(Az U17-es Eb-döntőjében.)

ON

A legtöbb tartalék azért, úgy látszik, még nem Oroszországban van, ami a futballtudást illeti.

lószerafin 2008.05.16. 22:43:56

Sziasztok
Első hozzászolásomban már offolok is.
Nem tudjátok mi volt annak a számnak a címe amit a felvezetőben a rangers meccsei alatt játszott a sport1? azóta az megy a fejemben...

Asidotus 2008.05.17. 00:07:00

Kavics 30!

Az általad keresett irgalmatlan összegek elsősorban:
argentin bajnokság 124 millió,
portugál: 114 millió
brazil: 111 millió
francia: 93 millió
angol másodosztály (Championhip): 85 millió euró pluszbevétellel zárták a 2007/8-as átigazolási piacot.
Természetesen a 3 nagy bajnokságban költötték el a legtöbb pénzt, a Premier Liga 442 millióért, a Primera Division 295 millióért a Serie A 221 millióért adott el játékosokat.
Klubokból a Top 5 eladás:
Porto:70,65
Lyon: 67
Atletico Madrid:52,5
Ajax: 51,75
Arsenal 51,1 millió euró eladást produkáltak.

Asidotus 2008.05.17. 00:11:16

A francia I. osztály 93 millió plusz bevétele mögött 340,7 millió euró eladás áll.
Ez még lemaradt.

kavics30 2008.05.17. 00:47:19

kösz Nűnű! Neked van egy könyvelési programod vagy honnan szeded ezeket a számokat?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.17. 05:45:53

"Ami meg jövőt illeti az orosz bajnokság lassan lepipálhatja a hollandot, a portugált, a franciát, sőt a Bundesligát is." - Csöncsön, hala, nem véletlenül használtam feltételes módot és azt sem állítottam, hogy mindez holnap történik meg. Azt is írtam, hogy még közel sem az orosz bajnokság a legvonzóbb a sztároknak, meg azt is , hogy szegényebbek az emberek arrafelé, mint nyugaton. De ha csak azt nézitek, hogy mekkora tömegből választhatnak és hozzáadod hogy mennyi pénzt nyomnak bele, akkor hiba lefitymálni az orosz előretörést.

Asidotus 2008.05.17. 11:13:41

Kavics 30!
www.transfermarkt.de/
Irgalmatlan mennyiségű adat van rajta.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.17. 11:59:56

popp:

Nem fitymáltam le az orosz előretörést, és azt sem mondom, amit Várhidi Péter a Zuhanyhíradóban, hogy a BL-ben lehetetlenség a keleti áttörés. De én azért visszafogottabb volnék ezzel. Pláne elszakadt a cérna, amikor megláttam a Bundesliga szót. A Bundesligában hétről hétre 50-60.000 tölti meg a stadionokat, még a másodoztályban sem egyedülálló az 50.000-es nézőszám. Ahhoz, hogy ezzel az orosz liga komolyan versenyezni tudjon, még sok víznek le kell folynia a Néván.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.17. 12:28:35

Csöncsön, ha az orosz liga nem is vétélkedhet a némettel, de legalább egy orosz csapat mindenképp fölveszi a versenyt a német élcsapatokkal (B. Leverkusen-Zenit 1-4, Zenit-B. München 4-0). Egyébként arra nem is gondoltam, hogy szervezettségben hagyhatják le a német ligát a ruszkik, de játékerőben megelőzhetik.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.17. 12:35:47

Azért szerintem ezt is várjuk ki.

A német bajnokság abban a tekintetben nagyon hasonlít a spanyolhoz, hogy hihetetlenül kiegyensúlyozott, és az idei UEFA-kupa végülis ezt mutatta meg. A Bundesligából épp kiesni készülő Nürnberg például megelőzte (!) a Zenitet a csoportjában.

halareaal 2008.05.17. 13:46:38

a Zenit idén flöveszi a versenyt a német élcsapatokkal, ez igaz, és játéka alapján talán 1-2 olasz és spanyolllal is, de azért az óriási meglepetés lenne, ha ezt az elkövetkezendő 2-3 évben is állandósítani tudnák. a hasonló sikersztorik közül talán még a Sevilla állt a legközelebb ehhez, de egyrészt sokkal erősebb kerettel, mint a Zenit (egy Alvesnek v Kanouténak biztos, h nem csak 1 kiugró szezonja van/lesz, míg egy Pogrebnjiaknál nem lehet tudni). másrészt idén már a BL-ről is lecsúszika a Sevilla is.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 10:08:08

hala, én nem is két-három éves távról, hanem hosszútávról, de leghamarabb öt-tíz év múlva várom az oroszokat igazán az elitbe.

A Sevilla meg egészen más tészta, mint a Zenit. Ha egy spanyol csapat bejut a nemzetközi kupába, már esélyes egy figyelemreméltó eredményre (lásd Alaves, Villareal, Getafe stb.), mert a világ egyik legjobb bajnokságának reprezentásnsai és mert a hazai bajnokságban is a nemzeközi topszínvonalat kell hoznia hétről-hétre. A Zenitről ez azért nem mondható el.

Egyébként a Zenit fényes jövőjének fő összetevője- mint már korábban is bátorkodtam - , nem Arshavin, Pogrebnyak vagy Gyenyiszov tehetsége, hanem Gazprom és annak vagyona. Ez részint azt jelenti, hogy sokkal könnyebben egyútt tudják tartani az egyénileg tán szerényebb képességű keretüket, mint a Sevilla, részint hosszútávon is elég jó perspektívát jelent.

halareaal 2008.05.19. 23:45:13

de a Sevilla is teljesen együtt tudta tartani a keretét, sőt, ők nem ezért pukkadtak ki. az ok, h a Sevilla példája más, mint a Zenit, de ez is inkább csak azt támasztja alá, hogy az oroszoknak náluk is kevesebb esélyük lesz megmaradni az elitben. persze én szurkolok nekik, érdekes lenne ha még egy erős bajnokság beszállna a BL-be.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.20. 08:44:46

Tavalyról-idénre meg tudták tartotani a játékosokat a Bl miatt. De figyled meg idén mekkora népvándorlás lesz a Sevillából. És azért korábban is táplálkoztak Sevillából (lásd: Reyes, Ramos).

halareaal 2008.05.20. 23:07:45

igen, de ezt mondom, hogy annak ellenére nem alkottak semmi maradandót, hogy egyben maradt a csapat. Ramos és Reyes meg az igazi szárnyalásuk előtt távoztak már (Reyes bőven korábban), sőt inkább erősödtek az idők folyamán, elég Keitára vagy Capel csapatba építésére gondolni. igazából nem kellett volna elbaromkodni a Fener meccset, és akkor onnan már az angolokat könnyen verték volna:)
süti beállítások módosítása