Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 21. forduló - nincs mentség

2008.01.28. 20:00 pancho_sanza

Egy álommal szegényebbek lettünk. Miközben az amerikai elnökválasztáson élesedik a harc, Spanyolországban nagyon nyugodt tavasz elé nézünk, mert a Villarrealnak nem sikerült megmentenie a komplett bajnoki mezőnyt a megalázó pontkülönbségtől. A Real Madrid már kilenc egységgel vezet a második helyezett Barcelona és tizenöttel a harmadik Villarreal előtt. A katalánoknak nem sikerült az, ami a Getafénak, a Betisnek, az Almeríának és a Levanténak(!): győzni idegenben. Az itt felsorolt csapatok pedig nem a rettegett látogatók körébe tartoznak, azonban ezen a hétvégén minden megtörtént, amire nem számítottunk. Például az első hat helyezett csapat közül egyedül a királyi gárda nyert és mindössze a Barcelona és a Santander szerzett pontot. Az Espanyol és az Atlético Madrid masszív nyeretlenségi sorozat építésébe kezdett. A Valencia keményen masírozik a kiesőzóna felé, míg a Sevilla a nemzetközi kupaindulás irányába mozdult el. Esett 32 gól és a Murcia vereségével is elhagyta a veszélyes zónát. Tovább után részletek:

Nem lenne igazságos bárminemű pozitívumot írni a Barcelonáról, illetve a bajnoki lehetőségeiről. Egyrészt adott a kilenc pontos hátrány. Ezzel nincs különösebb katalán teendő, mindössze várni kell (és imádkozni érte), hogy a Real Madrid pontokat veszítsen. Másrészt viszont a királyi gárda esetleges botlása mire is lesz elég, ha a katalánok büszkesége is bukdácsolgat. Nem akarunk senkit megbántani, de fabatkát sem ér a gránátvörös-kékek által eddig megszerzett (kétségkívül soknak tűnő) negyvennégy pont. Egy olyan bajnokságban, ahol a jelenleg BL pozícióban álló két gárdát oda-vissza veri a Real Madrid. Mindössze azért kellene Bilbaóban nyerniük, hogy a szurkolók legalább lássák, hogy a játékosok és edzők, a CSAPAT mindent megtesz. Csak éppen nincs szerencséje, mert az ősellenség nagyon jó évet fogott ki. Ennek megfelelően Öreg Frank barátunk nagyon jól mondta a mérkőzés előtt: nem tudja kivel játszik a Real. Nem fontos. Az Athletic elleni mérkőzés a fontos. Illetve volt. Inkább lett volna, ha… Nem fogunk vitatkozni azon, hogy kit terhel a felelősség a katalánok mostani helyzetéért, mert az NST Barcelonáért szorító része szerint általában Victor Valdés és Rijkaard főbűnös. Aztán vannak még mentségek: Messi sérülésből jön. Zambrotta keveset játszik, Henry nem találja a helyét, Deco érzi a bizalmatlanságot, Krkic még fiatal, Thuram már öreg, a bírók a Realt támogatják és legvégül rossz a taktika. Pedig szerintünk meg lehetett volna verni ezt a Bilbao-t. Pontosabban meg kellett volna verni. Akkor nem csak a remény maradt volna a bajnoki címre, a jó bajnoki hajrára és minket is megkímélt volna egy pár kommenttől. A Real Madrid nyert Bilbaóban. Kiharcolták, kiszenvedték, akarták és megérdemelték a győzelmet. Kontrasztként: most igazságos döntetlen született. (Athletic – Barcelona 1-1)  A Barcelona bilbaói „pontrablását” követően egész Spanyolország lélegzetvisszafojtva és egy emberként várta, hogy vajon a sárga tengeralattjáró visszatorpedózza-e a reményt a bajnokságba. A vendégcsapatba fektetett bizalmat csak erősítette, hogy a Salgadoval és Torres-szel felálló védelem ellen a rettegett Nihat, Rossi duó kellően erősnek tűnt. Aztán mindez csak arra volt elegendő, hogy hosszú idő után Casillasnak ismét maga mögé kelljen nyúlnia, de a hazai győzelem mindössze egy percig volt veszélyben. Ez volt az a mérkőzés, amelyen Guti kiválóan teljesített, Robinho higgadtan fejezte be az akcióit, s végül Gago rúgatott gólt Sneijderrel. Közben azért Rossi jelezte és Capdevilla jelezte, hogy sokkal erősebb ez a Villarreal, mint az az őszi ötösből következne. Csakhogy a királyi gárda még náluk is erősebb csapat benyomását kelti, s valahogy semmilyen sérülés (védők) és Afrika kupa (Diarra) nem hátráltatja őket. Ötvenhárom pontjuk igazán impozáns. Különösen azért, mert gyakorlatilag minden idegenbeli rangadójukon túl vannak. A bajnokságban mögöttük álló három csapat ellen öt meccset játszottak és ezeken tizenöt pontot szereztek. Jelenleg nem látjuk, hogy ki állíthatja meg őket Spanyolországban, és roppant kíváncsian várjuk, hogy mennyit ér ez a teljesítmény Európában és az örök városban. (Real Madrid – Villarreal 3-2)

Ha a gólkirályi cím kiosztásánál az elért gólok szépségét is figyelembe vennék, akkor Luis Fabiano (Inzaghihoz hasonlóan) soha nem részesülhetne a díjjal járó elismerésben. Sajnos azonban ez nem számít, és a büntetőből esett találatok is ugyanolyan súllyal esnek latba, mint a szemet gyönyörködtető gólok. Természetesen nem azt mondjuk, hogy egy kilencvenharmadik percben belőtt büntetővel kiharcolt győzelem nem értékes, de a brazil gólkirály-jelölttől azt vártuk, hogy belelövi a kapusba, majd a kipattanót mellkassal tereli a kapuba. Fontos gól volt egyébként, mert az Osasuna váratlanul nehezen adta meg magát, amit jól jelez, hogy Poulsennek kellett feltörnie a vendégek védelmét. Aztán a dán gyorsan megmutatta, miként kell megbontani a hazai védősort, amikor magyar védőket meghazudtoló lelkesedéssel szaladt el egy lövőcselre: máris döntetlen. Aztán meg Luis Fabiano… (Sevilla – Osasuna 2-1) Nem is létezik az a szituáció, amikor brazil mesterlövésznek nincs argentin kihívója. Ennek megfelelően Diego Milito is szorgalmasan lövöldözi a gólokat, még akkor is, ha ezek a legritkább esetben eredményeznek győzelmet, ugyanis a Zaragoza kiegyensúlyozott teljesítményéhez a döntetlenek jobban illenek. Pedig majdnem vendéggyőzelem lett a vége a harmadik percben Racing góllal induló mérkőzésnek. Hiába volt a fordítás a végén jött Tchité és megmentett egy pontot a hazaiaknak. Talán mindez nem történik meg, ha Kongó válogatottja (és a gólszerző) szerepelhet az Afrika kupán. (Racing – Zaragoza 2-2) A Murcia nem gondolta elég komoly ellenfélnek a Levantét és ennek megfelelően ki is kapott a valenciai kiscsapattól. Izgalmas mérkőzésen hazai vezetés, vendégfordítás, hazai kiállítás és egyenlítés, majd vendég kegyelemdöfés. Egyébkén ezzel az eredménnyel a Murcia megmenekült a kiesőzónából. (Murcia – Levante 2-3) Ugyanis a Recre egy góllal kevesebbet lőtt, miközben ugyanúgy hármat kapott, s év közben a gólarány rangsorol, majd az utolsó forduló után jön az egymás elleni eredmények összevetése. A Recre szempontjából ez azért nem jó, mert reményeik szerint a Getaféval egy környéken végeznek majd. Pedig nem valószínű, hogy ez így lesz, mert a fővárosiak sokkal jobb helyzetkihasználású csapatnak tűnnek. (Recreativo – Getafe 1-3)

Az Espanyolról is azt gondoltuk, hogy jobb csapat, mint a Betis, aztán jól beleszaladtak egy kellemetlen pofonba, pedig miután Luis Garcia jól kivitelezett szabadrúgása utat talált a hálóba, már a győztes gólért indult harcba a kék-fehér tizenegy, aztán mégis egy zöld mezes, Edu döntött a végén. (Espanyol – Betis 1-2) Régóta nem tapasztalt hangulatban zárult a Valladolid vendégjátéka a Riazor stadionban. Egyrészt győzött a hazai csapat és a mérkőzés lefújásának pillanatában a pályán tartózkodott Juan Carlos (királyi név) Valerón. Egyelőre még nem a visszatérő játékos miatt nyert ilyen fölényesen a Deportivo, sokkal inkább a vendégvédelem szögletek utáni bizonytalansága miatt, de a nézők legalább olyan tapssal fogadták kedvencüket, mintha a negyedszer is megzördült volna a vendégek hálója. Mindenesetre a tökéletes estét egy potya ízű vendégtalálat rontotta el. (Deportivo – Valladolid 3-1) A játékos, aki nélkül tavaly nem a Real Madrid lett volna a bajnok. A játékos, aki sztárként érkezett a főváros második számú egyletéhez. A játékos, aki idén lapjaival hívja fel magára a figyelmet. Az a meglepő, hogy most majdnem végig a pályán tudott maradni. Visszafogta magát. Természetesen nem ezen múlt. Sokkal inkább egy régen látott – de ettől az Atléticora még jellemző - védelmi megmozduláson, amely után addig flippereztek a hátsó alakzat képviselői, míg a labda Arango segítségével a hálóban nem kötött ki.(Mallorca – Atlético 1-0) Nem biztos, hogy Ronald Koeman a megoldás a Valencia gondjaira, de lehet, hogy nincs jobb. Nem megy nekik. Csúsznak lefelé a tabellán. Sikerélmény gyakorlatilag nincs. Sérülést újabb sérülés követ és már az Almería is három ponttal távozik a Mestallából, a stadionból, ahol Zigic lenne a megmentő. Pedig látszólag nem az. (Valencia - Almería 0-1)

 

 

54 komment

Címkék: spanyol összefoglaló la liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr47315203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asidotus 2008.01.28. 21:03:39

Amíg csak egy gólt lő a Barca (vagy akármelyik csapat), addig nem a kapus a hibás. Tessék gólt lőni! És ugyanez az Atleticonál is. 0:1-nél ne már a védelem legyen a hibás!

nasteey 2008.01.28. 21:57:06

Gratulálok a Real Madridnak! Egy fél év alatt eldöntötték a bajnokságot (sőt a Clasicó még féltáv előtt volt). Remélem az új idénynek új edzővel, motivált új vagy régi játékosokkal vágunk neki. Akkor érdemes lesz foglalkozni velük, és kommentelni. Adios!

rizla 2008.01.28. 22:35:17

"az NST Barcelonáért szorító része szerint általában Victor Valdés és Rijkaard főbűnös"

victor valdes? pfff. már csak az a kérdés kire értetted, az NST íróira, vagy az NST kommentelőire. szeretném tudni, hogy kit röhöghetek ki végtelen ostobasága miatt

Enrique 2008.01.28. 23:36:59

Ez a Valdés-es már tavaly is hülyeség volt, idén meg pláne az. A csapat legbiztosabb pontja...

rexter 2008.01.28. 23:50:23

micsoda ciganykodas volt a sevilla meccs vegen, gusztustalan, megutaltam az egesz sevillat.

MAti 2008.01.29. 00:04:23

Én idén eddig nem sok Barca meccset néztem, úgyhogy nem is mondok rájuk semmit.
Lehet, hogy Valdés megtáltosodott.
De az elmúlt 1-2 évben ahányszor én a Barcelonát játszani láttam... hát hogymondjam. Ha nekik szurkoltam volna, rámtört volna a páni félelem, ahányszor a labda a kapu felé indul.
Bravúrok + potyagólok, ezt a kettőt, de sajna mindkettőt hozta.

drdugo 2008.01.29. 01:27:57

Valdesre tényleg nem lehet egy rossz szót se szólni mostanában. Bilbao ellen is nagyon jó volt.

rizla 2008.01.29. 03:27:36

valdes utolsó hibája 1 éve történt. csak azóta is azt emlegeti mindenki, mert régen valóban ijesztő volt. cech mostanában több potyát is kapott, mégsem beszél senki arról, hogy miatta gyengébb a chelsea.. fura.

bigchange 2008.01.29. 09:27:47

Európa legnézhetőbb fociját produkálva a Barcelona 4 éve ugyanabban a taktikában játszik. A 2004-es tavaszi szereplés, a két bajnoki cím (a harmadikat is csak a kiírás miatt bukták, hiszen az ő gólarányuk jobb volt, mint a Realé), a BL-siker idején jó volt a taktika, most pedig nem? Frank egy szétesett, botrányosan játszó csapatot vett át, majd fél év rendcsinálás után szemet gyönyörködtető futballal ajándékozott meg minket, az igazolások is 90 százalékban bejöttek.
Valdés-ügyben egyetértek az NST-vel, bár idén egész jól véd önmagához képest. Bátor, jók a reflexei, motivált, de lássuk be: ügyetlen kézzel, lábbal pedig tragikus, ráadásul rendre rosszul helyezkedik.
Valerónnak sok sikert, óriási zsugás!

the real 2008.01.29. 09:40:30

Szerintem ebben az esetben nyugodtan támaszkodhatunk a számokra. A Barca (és Valdés) a legkevesebb gólt kapta a bajnokságban. Akkor talán nem vele van a legnagyobb baj.
Kicsit Robinson válogatottbeli szereplésére emlékeztet ez. Első 11 meccsükből 9-et lehozott gól nélkül (a másik kettő sem rajta ment el - hiába az a zágrábi gól), mégsem bíztak benne.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.01.29. 11:01:34

nasteey: ne gratulalj a madridnak, hanem emlekezz vissza a mult bajnoksagra amikor is a Barca volt hasonlo helyzetben, megis elbuktak a bajnoksagot...
Laporta elnoknek kellene egyebkent eltunnie a sunyiba, amiert tavaly nem rugta ki ezt a szerencsetlen balfacan Rijkaard-ot, akinek semmi otlete nincs arra nezve, hogy vesztes/dontetlen meccs kozben hogyan lehetne megnyerni azt!

fatan 2008.01.29. 13:29:14

Kíváncsi vagyok hol vannak azok a katalán szurkolók, akik 2 éve még Ronaldinho férfias testrészén csüngtek szótlanul, mint gyümölcs a fán. Vagy akik a jó Leo káprázatos szólója után emelték vállukra a kis argentint. Vagy akik mindenféle isteni/csodálatos/varázslatos jelzőkkel illeték már a nyáron a támadószekciót.

Könnyű mindig Laportára, Rijkaardra, Ronaldinhora, Valdesre, akárkire húzni a vizes lepedőt. De tényleg ők az okai mindennek?

Laporta szerintem évek/évtizedek óta a legjobb, legkultúráltabb, legintelligensebb elnöke a Barcának. Rijkaardot személy szerint akkor sem tartottam edzői géniusznak, mikor laposra verték Európát. Aki meg Ronaldinho távozása mellett kampányol, annak kívánom, hogy csinálja végig az elmúlt 3 évet minden médiafelhajtással, cirkusszal, kötelező szereplésekkel úgy, ahogy a brazil.

Arról nem is beszélve, hogy a spanyol kupában még áll a Barca, a BL-ben szintén (ráadásul a nem verhetetlen Celtic az ellenfél) és a bajnokságban is biztos másodikok (a legkevesebb kapott góllal, a második legtöbb rúgott góllal) hat ponttal megelőzve a harmadikot. Nem értem mire fel kongatják a vészharangokat.

Most jobb a Real. Ez van. Jómagam bő 4 évig nyeltem a keserű pirulákat, végignézve az ősi ellenfél (nem ellenség!) szemkápráztató futballját a saját stadionunkban, az ötgólos zakókat idegenben, az arcpiritó hazai vereségeket kiesőjelölt csapatoktól vagy épp a saját pályán elbukott kupadöntőt a klub 100 éves évfordulóján.

Jobb lenne megbékélni a tudattal, hogy NEM LEHET MINDIG NYERNI. Időnként le kell tudni nyelni a békát és nem bűnbakokat keresni. Nem véletlen, hogy 1999 óta egyetlen csapatnak sem sikerült triplázni (de még duplázni is csak kivételes esetekben). Ma már nincsenek korszakok, mint a 70es, 80as években. Hogy ki nyer és ki veszít az nüanszokon, de leginkább a mentális felkészültségben rejlik.

Jobb kvalitású játékosokból állna a Real? Ugyanmár. Egyszerűen most nálunk van meg az a plusz, ami a különbséget jelenti győzelem és vereség közt. És ez nem más, mint a csapatszellem.

Új vezetők, edzők, játékosok helyett talán ezt kellene becsempészni a Barca öltözőbe... és a Barca szurkolókba.

Trek · http://rapidreszeg.blog.hu 2008.01.29. 14:07:32

fatan kb az én véleményem is tükrözi az irásod.
Bízom benne, hogy a Madrid hasonlóan jól teljesít a BL-ben is majd a Roma ellen.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.01.29. 14:12:03

fatan, sztem inkább az fáj a népnek, hogy nem azért oktat a real (és ez a tavalyi bajnokságra is áll), mert a legjobb, hanem azért, mert a legkevésbé szar.

reszketve várom a real-romát.

nasteey 2008.01.29. 14:33:36

niterider: igazad is lehetne, de most szvsz nincs. Ott, hogy otthon még x-elni sem tudunk a "legfontosabb meccsen": szégyen. 20 év alatt talán másodjára(?) fordult elő, hogy kikaptunk. Ez erősen nc kategória. Aztán az idei Real nem úgy néz ki, mint akit vki is meg tud állítani. Egyszer kétszer biztos, de a 9 pont nagyon sok. Ráadásul a Barcának csak győzni szabadna innentől kezdve, amire valljuk be őszintén nagyon kevés az esély.

A másik: Laportát miért kellen elküldeni? Mert esélyt adott egy olyan edzőnek aki minden évében fel tudott mutatni vmit, az utolsóban is nagyrészt annak köszönhetően nem, hogy a, hülye szabály van a spanyol bajnokságban (nem, nem azért, mert ezen múlott, de számomra szomorú, hogy egy olyan bajnokságban, ahol elvileg a kreatív, támadó foci a lényeg, nem a gk számít) b, két kulcsjátékosunk majd' fél szezon alatt nem játszhatott.

A harmadik: ez a Valdes szindróma kva nagy betegség lett errefelé. Azt szeretném már látni, hogy egyszer Xavit, Decot és a taktikát szidjátok. Hány meccs múlik Valdesen? És hány meccs azon, hogy egyáltalán nincs támadó taktikánk, a kp-k csak hátra tudnak passzolni, és idegenben az egy gól mindig vmelyik "zsenink" villanásából van? Valdesnek az utóbbi két évben kb. 3 potyája volt, emellett számtalan bravúrja (főleg úgy, hogy elég jó a védelmünk, és van egy több 10 percig semmi dolga sincs, majd hírtelen kell odatennie magát). Úgy látszik ez tényleg hasonlít egy középiskolához. Elsős korodban tepersz, mint a hülye, aztán 3 évig arany életed van, a tanárok szemében szorgalmas, jó tanuló gyerek vagy. Fordított esetben később akármit csinálsz a vélemény nagyon ritkán változik.

fatan: persze, hogy mindig nem lehet nyerni. De mi értelme, ha nem is akarjuk? Viszont a Barcánál - ahol elég komoly keret van - sztem elvárható vmi eredmény. Ronaldinho eladása melletti helyeslés olyan nagy bűn? Sztem inkább az, hogy az edzések több mint felét reklámforgatás miatt kihagyja (!), ennek ellenére messze az övé a legmagasabb fizu. Ráadásul hétről hétre vele foglalkozik a média, a csapattársakat is róla kérdezik, védeniük "kell", etc... Fájó szívvel, de amellett vagyok, hogy addig menjen el, amíg mindenki csak a szépre meg a jóra emlékszik, és jöjjön helyette egy sikeréhes tehetséges gyerek.
Rijkaarddal kapcsolatban pedig: igenis rá lehet húzni a vizes lepedőt, ennek nagyrészt ő az oka. Most, hogy nincsenek formában a sztárok, nem tud velük mit kezdeni, a nyilatkozataiból az tűnik ki, hogy minden rendben, dolgozni kell tovább (ugye akkor minek jobban dolgozni - hisz ez is elég), nem tud jól cserélni, a taktikáját soha semmiért nem változtatja. Hiába nincs megfelelő ember, akkor is uazt játsszatja. Csoda, hogy nem tudunk nyerni idegenben? Tehát szvsz el kell szépen küldeni nyáron, itt már olyan problémák vannak, amit ő nem tud megoldani.

ApukadHUN 2008.01.29. 15:01:13

a múlt bajnokság:
január elsején a Sevilla vezetett
a Real és a Barca között három pont különbség volt.
A Realnak és a Barcelonának hasonló sorsolása volt. Most azért a Realé jóval könnyebb

fatan 2008.01.29. 15:08:32

_benito: Tény, hogy él a régi mondás, miszerint vakok közt félszemű a császár, de azért talán ennyire erősen nem fogalmaznék. :) Az, hogy a Real tényleg 3 ill. 5 meccsel jobb, mint a 2. ill. a 3. helyezett, az tényleg csak a BL-ben derül majd ki.

Én azonban - amennyire tudok - objektívként azt mondom, hogy a jelenlegi gárda (mostanra már!) van annyira jó mentális állapotban, hogy bárki ellen erős győzelmi esélyekkel száll szembe. És bár tövig rágnám a körmöm egy MU/Milan/Inter/Roma elleni derbin, azért nagyon-nagyon kíváncsi lennék egy ilyen erőpróbára, hogy végre én is valós képet kaphassak. Nem mellesleg Schuster taktikai vénáját illetően is.

nasteey: Ami Ronaldinhot illeti nem kell messzire menni a párhuzamhoz. Ott van Cannavaro, aki tavaly Kriston Attila szintet (se) hozott. Nem tudom mi igaz és mi nem, de Fabio elmondása szerint idén sokkal nyugodtabb a légkör a csapat és leginkább körülötte is, hiszen pl. az Aranylabda átadás környékén nem volt olyan hét, hogy ne kellett volna legalább 2x-3x külföldre utaznia egy szponzori kötelesség, egy interjú vagy egy fotózás miatt. Na így próbálj meg teljesíteni! És persze értem én, hogy nem kötelező a vigyorogni a chipsreklámban és ha már az emberfia mindenhol VIP, akkor cserébe joggal várják el a szurkolók a teljesítményt, de azért vannak olyan kötelező dolgok egy világsztár esetében, amiket akkor is muszáj megtennie, ha egy csepp kedve sincs hozzá.

Én a Barca helyében már nem kaparnék mindenáron a bajnoki cím után; ellenben odatenném magam a kupa és BL-meccseken. És bár madridi szempontból a létező legrosszabb megoldás lenne, de támogatok egy Rijkaard-Mourinho váltást. (Bár José sztem a Milanban fog kikötni, ahol építenie kell és azt ő szereti).

emre 2008.01.29. 17:39:36

Ezt a csöpögős szar cikket már megint, kicsit objektívebben kéne, ha már egyszer korrektnek akarunk tűnni, nem? Vagy nem akartok? Hajrá Real?

Robinho második gólja les volt. Ezt is ciki leírni? Vagy a nagy csöpögés közben ez fel sem tűnt?

A bilbaós összeállítás is LOL, ahol a Barca ellen megérdemelt pont, a Madrid ellen meg megérdemelt vereség. Hahaha. Mintha nem emlékeznénk, hogy a Bilbao végigtámadta a meccset és 1 madridi helyzetből sikerült nyerni, ráadásul a végén a szokásos bírói vakság (Diarra kezezése) mentette meg a Madridot.

emre 2008.01.29. 17:48:37

A korrekt cikk végén található, a teljes spanyol bajnoki fordulót bemutató videót 2:31-nél érdemes megállítani.

vzv (törölt) 2008.01.29. 18:32:16

Robinho második gólja nem volt les. Amúgy jó kis meccs volt.

ApukadHUN 2008.01.29. 22:16:59

emre: gratulálok, hogy ilyen jól átlátod a dolgokat
Ez a Robinho les is ott van nagyon: ezt egyedül találtad ki, vagy az objektív cimbikkel közös szerzemény volt?
Mert rajtad kívül senki nem vette még észre a világon.
Egyébként talán jobb lenne a bírók helyett azon gondolkodni egy kicsit, hogy miért nem oroszlánként küzdenek a barcelonai nyussi-ik. Oh bocsi Messik.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.01.29. 22:21:42

emre egy érdekességre hívta fel figyelmünket: Robinho gólja lesről született.

gibson 2008.01.30. 07:58:11

meséld már el, apukám, mitől les az a gól szerinted, sokan kiváncsiak lennénk...

gibson 2008.01.30. 09:23:03

nekem egyébként Pellegrini meccs utáni nyilatkozata is tetszett, szerinte Robinho első gólja volt les, és - az amúgy katalán - játékvezető így akart kompenzálni a múltkori Sevilla - Madrid meccsen elkövetett hibáiért... :)

the real 2008.01.30. 09:56:39

Bár szerintem a kép nem pontosan a lövés pillanatát kapta el; Robinho bal lába tényleg előrébb lehet vagy fél méterrel, mint a labda. Itt is olyan olaszos összeesküvés lehet a háttérben :)

gibson 2008.01.30. 10:18:41

az mindegy, hogy a lába előrébb van-e, a kérdés az, hogy a testük (tehát gyakorlatilag a csípő-derék-mell-nyak-fej vonal) egyvonalban van-e, az pedig kb. egyvonal. innentől kezdve nevetséges lest kiabálni, a mai foci legnagyobb hibája, hogy az emberi szem (tehát a partjelző) képtelen olyan gyorsan az elrúgott labdáról a lesgyanús játékosra emelni a tekintetét, hogy közben ne történjen mozgás. tehát például, ha a labda elrúgásának pillanatában egyvonalban is van a védő meg a támadó, de ellentétes irányba mozognak, mire a partjelző tekintete odaér, már bőven lesnek tűnik a dolog. számtalan ilyen szituáció van, minden meccsen.

the real 2008.01.30. 10:58:42

Gibson, nem mindegy, egyik testrésze (a karokat leszámítva) sem lehet előrébb a támadónak - ez a szabály. Egyébként igazad van, és ugye mindig azt halljuk, hogy a támadó focit kell támogatni; de a játékvezetők inkább visszafújják a gyanús helyzeteket, minthogy esetleg egy szabálytalan góllal döntsék el a meccset.

MAti 2008.01.30. 11:10:06

"ibson, nem mindegy, egyik testrésze (a karokat leszámítva) sem lehet előrébb a támadónak - ez a szabály."

Ez volt a szabály 2006-ig.
Azóta fordítva van, a FIFA szerint a "támadó futball elősegítése érdekében" azóta ha van egyvonalban lévő porcikájuk, az még nem les.

De szvsz. tökmindegy.

gibson 2008.01.30. 11:31:36

én is úgy tudom, hogy a legújabb szabályok szerint, ha bármely testrészük egyvonalban van, az nem les. tehát elvileg olyan extrém szituáció is előfordulhatna, hogy a támadó játékos egy méterrel előrébb van, mint a védő, de ha a hátsó lábuk (ellentétes irányba futnak) a bokánál egyvonalban van, az még nem les. hogy a karok itt számítanak-e, azt nem tudom.
(amit írtam, azt a Puhl mondta egyszer a sport1-en, hogy a gyakorlatban a partjelzők a törzs elhelyezkedését nézik általában, de ez valóban nem volt szabály soha).

the real 2008.01.30. 12:08:40

"In the definition of offside position, "nearer to his opponents' goal line" means that any part of his head, body or feet is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second last opponent. The arms are not included in this definition"
Laws of the Game 2007/2008
July 2007

Egyébként én is úgy tudom, hogy 2006-ban változtatták meg - addig talán épp úgy volt, ahogy Képfényező írja ("ha csak egy porcikájuk..."). Már csak azért is maradt meg bennem, mert nem értettem, hogy ebben tulajdonképpen mi is támogatja a támadó futballt...

fatan 2008.01.30. 12:09:02

Ezennel javaslom, hogy a Real Madrid esetében 1902. március 6-ig, az FC Barcelona esetében pedig 1899. november 29-ig visszamenően az összes fellelhető obejktív és pártatlan korabeli tudósítás, fénykép, videó vagy bármilyen más tárgyi bizonyíték segítségével vizsgáljuk újra a felmerült vitás eseteket, bírói tévedéseket. Majd ezt követően - a kapott eredménynek megfelelően - számoljuk újra a szerzett pontokat és ezzel együtt természetesen a bajnoki (spanyol és európai kupa-) győzelmeket is.

A vétkes sípmestereket (elhunytak esetében a közvetlen hozzátartozókat, leszármazottakat) pedig részesítsék örökös eltiltásban... még a sportesemények látogatásától is.

Zárásként pedig álljon itt kedvenc barátnőm megfogalmazása a "Foci és a Les" témakörben:

Ha az én csapatomnál volt a les, akkor: "Hülye bíró, k*@va anyád NEM VOLT LES!!"
Ha az ellenfél csapatánál volt a les, akkor: "Hülye bíró, k*@va anyád NEM LÁTOD, HOGY LES VOLT!!"

Sportélményekben gazdag, kellemes napot mindenkinek.

Ui: exterminus.hu/downloads/Les.jpg

:)

habitang · www.nst.blog.hu 2008.01.30. 12:43:15

gibson

A láb bizony lehet lesen, csak a kéz nem.

Amiről te beszélsz, hogy az éppen egy régebbi lesszabály, és valóban Puhl magyarázta el egyszer a tévében.

z a lesszabály azt viszgálta, hogy van-e olyan oldalvonalra merőleges egyenes, amely a játékosok bizonyos testrészeit össezköti, tehát egy engedékenyebb szabály volt. Ekkor fordulhatott elő az a valóban szélsőséges eset is, amiről te beszélsz (éppen hátsóbb lábak bokái egyvonalban)..., Puhl mutatta a rajzot is.:)

Viszont a fenti helyzet ma már les, ma kevésbé engedékyen a szabály, azaz, a karokat kivéve bármely testrész előrébb van, már lesen állsz.

Trek · http://rapidreszeg.blog.hu 2008.01.30. 13:26:14

Elég sokat elmond a barca idei teljesítményéről, mikor a fanatikus szurkolói már ilyen 1-2cmes talán talán leshelyzetekbe kapaszkodnak. Meg kellett volna verni egy gyenge Bilbaot és nem a Madrid teljesítményével foglalkozni.
ja és fatan 4 prez

argentin#21 2008.01.30. 13:31:00

ha mar ennyire komplikalt ez a les-szabaly, mi a turoert nem vetik mar be a kameras-lesszabalyt ?!
Mar kezd tulzas lenni,hogy mimindent elvarnak egy emberi szemtol ilyen esetekben, s ha netan teved akkor mindenki vadolja szerencsetlent, hogy favorizalja valamelyik csapatot es hogy mit keres az ilyen biro a palyan!? hat en is ezt kerdem,h mit keres ott? van annyi penz a fociban,h egy rohadt kamerat felszereljenek!
Nagyon kivancsi vagyok ,h hany evig megy ez meg igy.

emre 2008.01.30. 13:32:45

Nagyon érdekesek a magyarázkodások, csak így tovább! :) A lesre vonatkozó szabályt "the real" nevű kedves olvasó már le is írta, nem ártott volna többeknek előbb a szabályokkal tisztában lenni.

Továbbá "fatan" kollégának is meg kell köszönnöm a munkát, a lesképe az általam berakottnál is sokkal sokkal zseniálisabb, az igazi lesvonal Robinho jobb lábánál van (egész pontosan jobbról a 8. vonal), az ő általa bevastagított vonal nem tudom, hogy vajon humor-e, esetleg optikai ismeretek hiánya, de a rajz kétségkívül megkönnyíti a dolgom, nem kell már semmit magyarázni, a csatár tisztán kivehetően 1 embernyi lesen áll. "Gibson" állítása sem helyénvaló, ugyanis sem kapu felé mozgó csatár, sem kifelé mozgó védő esete sem áll fenn, ami esetleg megnehezítené egy olyan ember dolgát, aki ezen szituációk elemzésére irányuló képességével keresi a kenyerét az oly kevés európai elitbajnokságok egyikében, azaz a profik között is a legprofibb.

Mivel nekem és a szemeteknek nem hisztek, csak abban bízhatunk, hogy a cikkíró korrekt lesz, és az állásfoglalása mellet - amit észre sem vettetek, de én azért köszönöm - javítja a cikket, vagy ha azt a szentségtörést nem is teszi meg, legalább titeket lehűt.

Az egyéb csapatokra és bajnokság(ok)ra utaló válaszokat megelőzvén még annyit mondanék, hogy ebből a szituációból semmilyen messzemenő következtetést nem akartam levonni.

Maradok tisztelettel, emre

gibson 2008.01.30. 13:33:00

habitang, the real, köszi, elolvastam a Fifa honlapján a hivatalos szabályt, valóban úgy van, ahogy mondjátok.

ennek ellenére szerintem ez akkor sem volt les, mert a belinkelt képen Guti nem Robinhonak passzolja a labdát, hanem rálövi, tehát idáig tétlen les maximum, a labda kipattan a kapusról, tehát egy védekező játékos már hozzáért, ezután Robinho hátraszalad a leppatanóért, a védők mögé, és amikor hozzáér a labdához, , és rálövi, már 3 védő plusz a kapus is ott áll közte és a kapu között. ez mitől les?

the real 2008.01.30. 13:41:36

Gibson, olvasd el azt is, hogy "gaining an advantage by being in that position means (...) playing the ball that rebounds to him off an opponent having been offside position". Habár igazi előnyt ebben a szituációban nem jelent, hogy előrébb áll a védőknél.
Egyébként meg egyetértek Trekkel, nem ebbe kellene kapaszkodni (már csak azért sem, mert pl. Bilbao és Barca összefüggésben mindenki emlékszik nagyobb tévedésre is...).

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.01.30. 13:55:41

Nem gondolom, hogy ebből a lesből (ha les volt) bármilyen előnye származott volna a Real Madridnak, illetve hogy a játékvezető tévedett volna bármit is.
Hosszú távon a játékvezetői hibák kiegyenlítik egymást, bár néha vannak fontosabb és a szurkolók lelkivilágát sokkal jobban felkavaró ítéletek. Tudnék mondani példákat mindkét oldalról, de együtt kell élnünk ezekel: ilyen a foci.
Az már az én személyes szerencsétlenségem, hogy egy olyan bajnoksággal foglalkozom, amely megosztó jellegű, így hétről-hétre vagy a Barcelona, vagy a Madrid drukkereknek nem tetszik valami. Itt nincs 3-4 csapat, akiért a szurkolók nagyrésze szorít. Itt vagy-vagy van.(bocsi spangol és szmrmszrzt)
Igazából vitázni nem szeretnék a jövőben, főleg nem egy ilyen lefutott bajnokságban, ahol az van éppen előrébb (kiesőhely, BL pozició, középmezőny), aki kevésbé szar.
Egyébként úgy gondolom, hogy a Real nyert volna akkor is, ha ez a gól nem születik meg. Ilyen szempontból mindegy volt.

habitang · www.nst.blog.hu 2008.01.30. 14:02:53

Kedves Gibson és the real

Megint csak konkrétan szabályozott helyzetről van szó

Fifa: Laws ofthe Game

Law 11
Infringements 10. pont, konkrét ábrával.

"The shot by a team-mate (A) rebounds from the goalkeeper to player (B) who is penalised for playing the ball having been previously in an offside position."

A hangsúly az leshelyzeten van, tehát kipattanónál nem számít, hogy előzőleg a lesállás büntetendő, vagy passzív volt-e, cska az, hogy leshelyzetben volt. Gibson, van egy rossz hírünk, ez mindenképpen les.:)

argentin#21 2008.01.30. 14:05:14

en pedig ugy gondolom,h ha az a gol nem szuletik meg, akkor a Villarreal megerdemli azt az 1 pontot is, ami a kesobbiekben igenis fontos lehet a 3dik hely kivivasaban,mivel ezert a helyert legalabb 3 csapat kuzd es amint ez jatekukon latjuk eleg kiszamithatatlanul.
Na meg ha egyenlo lett volna, akkor valoszinu a barcelona is csoppet fellelegzett volna.
Es igen, van olyan is aki nem real-barca szurker :D

Trek · http://rapidreszeg.blog.hu 2008.01.30. 14:39:09

Igazából én ezekre még nem reagálnék, hogy idén szar a spanyol bajnokság ameddig le nem futottak a BL körök. Tény, hogy most a Realnak nincs komoly ellenfele mert az eddig meghatározó csapatok(Valencia,Sevilla,Deportivo(?)) most gyengén teljesítenek. Igazából majd a Madrid-Roma meccsen meglátjuk, hogy mennyit ér a Real. Én személyszerint nagyon bízom benne, hogy simán túllépünk. A barcelona meg majd a következő körben ha kap egy normális ellenfelet, nem ilyen viccet mint a Celtic, akkor kiderül idén mit tudnak.
Szal a BL után, újratárgyalhatjuk a spanyol bajnokság erejét:).

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.01.30. 14:45:31

nem az erővel van baj
hanem azzal, hogy éppen az van BL pozicióban, aki kevésbé szar napot fog ki (Espanyol, Atlético, Villarreal)
Az erő az még becsapós lehet, mert a Villarreal, Getafe, Atlético hármas elég jól megy az UEFA kupában,
Míg a Sevilla, Barcelona, Real hármas mindegyike tovább lép majd a BL-ben.
Szóval nem az erő a baj, hanem a rapszódikus teljsítmény.

gibson 2008.01.30. 15:16:04

nem vitatkozni akarok én sem, vagy védeni a Madridot, csak tényleg kíváncsi voltam, mitől les ez a les, ha egyáltalán les.

részletesen elolvasva a szabályokat, és megnézve a kimerevített képet, úgy tűnik, tényleg az volt, egész konkrétan robinho bal lába volt lesen :) a testük, válluk egy vonalban volt, ez jól látszik a csíkozásból. egy emberes les így nem lehet, max. egy lábas, de amúgy igaza volt emrének. más kérdés, hogy ennyire kiélezett szituációt illik-e számon kérni a partjelzőkön.

habitang, te milyen forrásból tájékozódsz egyébként? én a Fifa honlapjáról letöltött Laws of the Game c. pdf-et olvastam, de abban képet nem találtam a szituról.

Noname 2 2008.01.30. 16:09:51

Igazából mindegy, hogy les volt vagy sem. Ha ezt a gólt nem adják meg, akkor is nyert volna a Real, ezt el kell fogadni.

Egyébként a teniszben már bevált a Challenge-rendszer, valami hasonló kéne a fociban is. Lehetne félidőnként az edzőknek(vagy a csékának?) 2-2 lehetősége visszanézni a helyzetet és aztán az alapján itélni. Teniszben ha a challenge kérése jogos, akkor megmarad a szettenkénti 3-3 challenge-d, ha nincs igazad, akkor buksz egyet. Itt is igy kéne. Annyi különbség mindjuk lenne, hogy a fociban nem lehet újrajátszani a pontot, ezért a vitás szituációkat végig kellene játszani, majd itélni.

Rebel Inside 2008.01.30. 18:52:51

A tenisz más mint a foci... itt folyamatosan pörög az óra, sztem itt nem lehetne megállítani a meccset 1 félidőn belül hatszor 2-3 percre, hogy elemezzék h les volt-e...

T.F.E. 2008.01.30. 18:57:24

A Villareal ellen ellenkező eset is előfordult, amikor Raúlt beintették, pedig nyilvánvalóan nem állt lesen, és egyedül vezethette volna kapura a labdát.

Nem tudjuk, mi lett volna, ha továbbengedik, mivel az, hogy mi lesz a lesállásos akcióból, csak akkor derül ki, ha végigmegy. Ebből a szempontból minden les egyenértékű, akkor lehetne összehasonlítani, ha a másik, a visszafújt akció is végigmehetne.

A bíró egyébként vígan befújhatta volna 11-esnek a Nistelrooy elleni lökést, nem tette, és ezzel megfosztott minket egy góltól.

Mindent összevetve a Villareal örülhet a 3-2-nek.

BruceWayne 2008.01.30. 20:08:46

sok a baj a Barcával, szóval itt már csak az edzőváltás segíthet az biztos.... bár a játékosokkal sincs minden rendben, Iniesta például meglepően szar volt vasárnap, Thuramról kaptuk a gólt szóval róla ez el is mond mindent, Gudjohnsennek egy jó passza nem volt (akit eléggé sajnálok, mivel Chelseasként nagy kedvencem volt, mint CSATÁR(!), na ezen a poszon mostanában nem sokat játszatta Frank, ő meg ugye nem középpályás, nem ő tehet róla hogy így nem tu hozzátenni a csapat játékához. meg Henry is csak szenved ott elől egyedül, xavi deco se sokat villog már, szélsőhátvédek előrejátéka sem érdemel említést mostanában, na meg ugye Ronaldinho, szóval van baj rendesen, a két fiatal meg még nem megoldás....
arról meg elég sokan megfeledkeznek hogy a két bajnoki győzelem + BL úgy jött hogy a meccsek min.85-90%-án együtt játszott a csúcsformában lévő Eto'o és Ronaldinho, Eto'o majd 50 gólt lőtt 2 szezon alatt, Ronaldinho is szépen termelte a gólokat golpasszokak, de az utóbbi másfél év valahogy kimaradt nekik, Ronnie kipukkadt, Eto'o kétszer is lesérült, aztán ezt követte már a többi gond, és ennyit nem bír el egy ekkora csapat se hiába jó Messi és jött egy Henry... (a Realról nem szólnék most, de ha ott kidőlne 2 ilyen ember, mondjuk RvN, a másik meg mondjuk Ramos/Casillas esetleg Robinho, az nekik is nagy gondot okozna, még ha fejben és az öltözőben minden rendben is lenne a csapatnál)

halareaal 2008.01.30. 21:12:48

attól, h idén ennyire jó a real, nem kéne leírni a spanyol bajnokságot. ennyi erővel az olaszra is mondhatnánk, h 1 kulcsembereit hol nélkülöző, hol pihentető csapat simán vezet, ráadásul az inter is túl van az idegenbeli rangadóin, és csak a juvét nem verte el.
a real tényleges ereje igenis megmutatkozott, az idegenbeli el clásiconál nincs nagyobb erőpróba. amugy meg a sevilla, barca és real is simán továbblép, szerencsés sorsolás esetén még azt sem tartom elképzelhetetlennek, h megcsinálják, amit az angolok, és mind3an bejussanak a 4be.
a barcával sztem az a baj, h 1xüen nincs meg 1 fix csapatuk, fix 2-3 cserével. schuster megtalálta mi az ideális, a védelmet most csak sérülések miatt kellett kicsit variálni, amugy guti/sneijder és baptista cserélődnek csak komolyabban. a barcánál is ki kéne alakítani ezt, a feltörekvő 18 éveseket pedig egyelőre nem kéne csapatközelbe tenni, csak megkavarják a dolgokat. mért nem elég előre ronnie, messi, henry, eto és gudjohnsen?

halareaal 2008.01.30. 21:19:48

ezt a videos-bírós dolgot sztem nem lehet megoldani. maradjon minden így, a focihoz már ezis hozzátartozik. ettől még ugyanúgy fogom szidni a bírót, ha a csapatom ellen ítél, de annak nincs értelme, hogy 10 percenként megszakítsák a játékot. arról nem beszélve, h sok eset még videon visszanézve is elég véleményes, és ha a bírónak így kell itélnie, azután nem lehet majd azt mndani, h a bíró nem vett észre vmit. talán segíthetne, ha 1xüen több bíró/asszisztens lenne a pálya körül.

Noname 2 2008.01.31. 14:26:31

Ha láttál volna teniszmeccset, akkor tudnád, hogy max. fél perc alatt kiderül az igazság.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.01.31. 14:41:47

csak az a baj, hogy a teniszben újrajátszani egy pontot nem pont ugyanolyan, mint egy nem les után.
Különösen, ha a sorfalösszeállási szokásokat figyeljük, nem marad más lehetőség mint minden szituációt végig engedni és ha a labda kikerül játékból lehet vizsgálódni. Csak futó óránál ez sok utólag kieső időt jelenthet. Mert azt akarjuk pont kikerülni, hogy egy ember mondja meg, melyik szituáció kétes és melyik nem. Arra jó, hogy egy nyílvánvaló lesgólt ne adjanak meg, de mi van a befújt nem les esetével.

Keelhaul 2008.01.31. 16:29:33

Meg gondolom senki se szeretne, ha a focimeccsek ilyen NFL tempoban haladnanak...

gibson 2008.02.02. 00:01:52

azért annyi segítséget kaphatna a bíró a pályán, hogy ül egy plusz játékvezető egy monitor előtt, és gyanús eseteknél rámondja a pályán lévő játékvezető fülére, hogy várj egy percet, lehet ,hogy lesgól volt. ezután visszanézi, és üzen a pályára, hogy érvényes gól volt-e vagy sem. persze mindezt csak azután, hogy a gólt belőtték. a bundesligában úgy tudom, a bírók a kivetítőn visszanézik a gyanús eseteket, mérlegelnek, és utána döntenek. míg a bernabeuban pl. kivetítő sincsen...
ezek után csak az a kérdés, hogy ha ezekután mégis rossz ítélet születik, mert előfordulhat, mit kapnak a játékvezetők...
süti beállítások módosítása