Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

3. Negyeddöntő - Argentína vs. Komoly csapat

2010.07.03. 13:58 heinrich

Végre komoly csapattal találkozik Argentína, az utolsó aduász is kihullhat az ellendrukkerek kezéből, továbbjutásuk esetén hivatalosan is masszív vb-esélyesek lesznek. Éles helyzetben még nem kaptak gólt, lefutott kilencven perceken szépített az ellenfél, Mexikót meg szügyön szúrta Rosetti, eddig hibátlanok. Akárhogy is, beárazás következik, ahol Argentína az esélyes a fiatal német újgeneráció ellen, de a legfontosabb, hogy igazi vb-meccsen tobzódjunk, mint a tegnap, Melóval, Dungával, Sneijderrel, Suarezzel és Gyannal, mert a futball maga a minden. Ahol ennyi egyéniség van egyszerre a pályán, az egész egyszerűen nem lehet rossz meccs. Tovább után latolgatunk.

Az Úristen mentsen meg attól, hogy egyszer az isteni Diego fejével tudjak gondolkodni, már csak emiatt is nehéz megjósolni, mit talált ki délutánra, de azért teszünk egy kísérletet.

A holland-brazilhoz hasonlóan itt sem lehet semmilyen meglepetésre számítani, igazából az egyetlen kérdés, hogy Veronra, és a hozzá társuló labdatartásra, vagy a nyíltabb támadójátékkal kecsegtető Maxi Rodriguezre szavaz-e Maradona.

A magam részéről Veronra teszek, mert Argentínának nem érdeke, hogy pörgő, változatos legyen a meccs, az altatós labdatartás, sok passz viszont annál inkább. Veronnal a labdakihozatalok is gördülékenyebben mennek majd, ráadásul konstans emberelőnyt lehet kialakítani a középpályán, Boateng meg hadd álldogáljon csak hátul, felfutásokra amúgy is alkalmatlan.

Ha Veron pályán van, Messire is kevesebb teher hárul, feljebb lehet tolni és sokkal gólveszélyesebb lehet a játéka. Ilyen támadók mellett arra sincs szükség, hogy a védők felrohangáljanak, így Mascheranóval kiegészülve mindig öt bekk tartózkodhat a saját térfelükön, így kisebb a sansza, hogy az angolok pocsolyájába lépnek.

Rodrigez esetében erőteljesebb szélsőjáték érvényesülne, de ez azzal jár, hogy lemondanak a középpályás emberfölényről és fullra terhelik Messit, logikátlan dolog lenne.

Miben bízhat Argentína?

•    labdatartás – ritmusváltás variálása, előbbivel hatékonyan lehet védekezni is
•    Messi, az emberi Playstation
•    Tevez és Veron átlövései
•    Higany tökeiről bepattan valami gagyi labda
•    Konstans cselekkel kiharcolt tizenegyes
•    Szokásos les/szabálytalan gól
•    A Maradona jelentette megingathatatlan önbizalom és eltökéltség

A németek játékát ismerjük, a németek játékát szeressük, hatékonyan keverik a kontrajátékot a szellemes helyváltoztatós rohangálással.

Lahm valószínűleg ismét jobb bekk lesz, mert Tevez Mexikó és Dél-Korea ellen is inkább innen indult, bár könnyen előfordulhat, hogy Veron miatt mégis átmegy jobb oldalra és Di Maria nagyobb szerepet kap, hogy ne legyenek féloldalasak. Lahm jobb oldala mellett szól az is, hogy Müller képtelen beadni, ráadásul lassú is, így neki kell kisegíteni.

A két középső védő adott, Mertesacker jó a pozíciós játékban, és ha van védő, aki lábbal is képes követni egy támadót, az Friedrich. Boateng jobb lábas, védőnek sem az igazi, felfutásai sincsenek, egyértelmű gyenge pont. Várhatóan Müllernek is ki kell vennie a részét a védekezésből, ettől várhatón végelgyengül a második félidő közepén, jöhet Trochowski.

Özil a védelem és a középpálya közti demilitarizációs övezetben mozog össze-vissza, idegesítően nagy területet játszik be, így bazi nehéz kikapcsolni. A támadó szigony nyelét Özil szorongatja, három ága Müller, Podolski és Klose. A két szélső támadó közül egyik sem az a tipikus vonalszélső fajta, az egyik nem tud, a másik nem akar beadni, így leginkább kombinatív, gyors, egyérintős összjátékkal rohamoznak.

Klose aztán pontosan tudja, hogy Demichelis kartárs ordenáré helyezkedésére és további bakijaira mindig érdemes bazírozni, de Burdissót és Heinzét sem kevertük még soha össze Maldinivel, Otamendi pedig jobb mint Gutierrez, de a Hernandez gyerek úgy forgatta a nyolcaddöntőben, mintha nyársat tartana a kezében.

Miben bízhat Németország?

•    blitzkrieg lerohanásaiban
•    átlövésgólra szinte bárki képes
•    a csapnivaló argentin védelemben
•    önfeláldozó védekezésében
•    hosszabbítás utáni tizenegyesekben
•    felelőtlen argentin kiállításban (Ariel Ortega-módra)
•    mégiscsak németek, vazze

A pontrúgások egyik csapatnak sem jelentenek különösebb előnyt, akár szögletből, akár szabadrúgásból szereznek gólt, nem lesz meglepetés.

Kapusok

Romero 23, Neuer 24, de utóbbinak azért valamivel nagyobb tapasztalata van, és rendszerint megbízhatóan, sőt sokszor bravúrosan véd. Kifutásai talán nem a legtökéletesebbek, de ezen a meccsen valószínűleg nem ez lesz jellemzően a feladata. Őszintén szólva Romeroról semmit sem tudok, ő védett az olimpián is, bakija a vébén nem volt, bár túl sok dolga sem. 

Esélyek

Ááá, nagyon necces, minden porcikám a német továbbjutást reméli, de csapat legyen, amelyik nem szarja össze magát Argentínától. A befejezéseknél kell egy kis mák, mint ahogy Müller a hosszúba akart lőni az angolok ellen, aztán mégis a rövidre csúszott le, de bement. Sok a valószínű forgatókönyv, sokgólos Argentín kiütést ugyan úgy fel lehet építeni, mint a tehetetlen tökölődés utáni halálos német riposztokat.

Az argentinok hasonló teszt előtt állnak, mint a brazilok. Ha a vb-cím közelségének nyomása nem lapítja ki őket, és Messi legalább jól játszik (nem is kell kiemelkedően) akkor nyerni fognak, de az eddigi negyeddöntőkben az esélyesebb csapatok visszafogott teljesítményt nyújtottak. A védelmük gyalázatos, de ez csak akkor fog kiderülni, ha a németek kellő intenzitással támadnak vissza a labdaszerzések után.

Meglehet, legendás objektivitásom hajszálnyi csorbát szenved, mikor a pokol fenekére kívánom Maradonát, de szerintem ez az ember edzőként semmit sem érdemel a labdarúgástól, százszor törölte bele a lábát, és játékosként amúgy is mindent megkapott, velőtrázó élmény lenne Zagallo és Beckenbauer mellett olvasni a nevét.

Németország vébéje már most hibátlan, 8 között vannak, elpusztították az angolokat, és a nációt zsigerből gyűlölő drukkerek sem találhatnak kivetnivalót a játékukban, esetleg be lehet kommentelni kétezredik alkalommal, hogy ezek nem is németek. Felszabadult, tökös focit remélünk.

Hosszabbításra nem számítunk, 90 perc valószínűleg elég, hogy kiderüljön, melyik stílus érvényesül jobban a másik ellen, valami csattanó azért lesz a végén. (Argentína - Németország 1-3, de ez csak tipp, muhaha)
 

808 komment

Címkék: taktika több mint foci vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr922127057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klorinc 2010.07.03. 18:51:07

Sok a komment, nem olvasom mindent végig. Az volt már, hogy a BuLiban tök utolsó Hertha középhátvédje több gólt rúg a vb-n, mint Messi?:D (Bocsánat mindenkitől, de ezt nem lehetett kihagyni...) Egyébként nagyon nagyot mentek ma a németek, remélem innen már behúzzák!

Harald hardrode 2010.07.03. 18:51:51

Nem akarok belerúgni Messibe, de nem tudom kihagyni: A Buli 2-es Hertha hátvédje több gólt rúgott egy meccsen, mint a Barca aranylabdás támadója az egész vébén. Akkor ez most beárazás? ;-D

Harald hardrode 2010.07.03. 18:52:29

@klorinc: loui, el mész te valahova.... :-D

Árpádka 2010.07.03. 18:53:07

@klorinc: Tényleg Friedrich beárazta Messit.XD
eredetileg Arne Friedrich nem balbunkó volt. Legalábbis én úgy emlékszek hogy 4 éve ott tolta?

Keelhaul 2010.07.03. 18:53:44

@Keelhaul: És az megvolt, hogy nyilván utasításra Higuaín és Messi gyakorlatilag nem védekezett? Engem baromira zavart ez, egyszerűen bántotta a szemem, hogy az argentínok egy vonalat húztak 16ra egy másikat 30ra és ez volt a védekezés.

Szaffi B. 2010.07.03. 18:53:54

@Hispan07: Messi aztán qrva nagyra nőtt a hormonoktól, ÉGIMESZELŐ lett muhaha, menjél olvasni nagyon helyes!

ddrum77 2010.07.03. 18:54:45

@Csöncsön: na igen, de ezt a két fogalmatlant kisegítik a kulbjaikban, itt ki segít védekezni, ha kell? Messi jöjjön vissza, és szerelje Poldit?

értelmetlen_nevű 2010.07.03. 18:54:55

tényleg szálljatok már le szegény messiről. Kb. ő az egyetlen, akit sajnálni lehet ebből a csapatból.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 18:56:42

Tényleg 1974 reloaded:

Utoljára a '74-es vébén kapott ki Argentína 4-0-ra. Akkor Hollandiától...

Talán egy dolgot tudok mondani biztatásképp: négy évvel később Dél-Amerikában vébét nyertek. Négy év múlva Dél-Amerikában lesz a világbajnokság...

klorinc 2010.07.03. 18:57:01

@Árpádka: 4 éve simán balbunkóba nyomta még, sőt asszem még az eb-n is.

horas 2010.07.03. 18:57:04

Ezek az argentínok mit kaptak volna a brazilok vagy a spanyoloktól,te jó ég.

BruceWayne 2010.07.03. 18:57:14

@Harald hardrode: nem beárazás, hanem fasság.

Árpádka 2010.07.03. 18:57:48

@Csöncsön: BRAZÍLIÁBAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:00:41

@értelmetlen_nevű:

Én Higanyt is nagyon sajnáltam. Meg Mascheranot is. Meg Tevezt (nagyot küzdött, de van benne valami esetlenség, lassúság). Igazából mindenkit. Ezek nagyon jó gyerekek.

Szaffi B. 2010.07.03. 19:00:52

@értelmetlen_nevű:

és mindenki más:

Messit NEM kell sajnálni, Messi a saját jogán kurva nagy játékos, nem az argentin válogatott fogja meg/kicsinálni ez a hormonokat nyomott szöveg meg gyalázat, mit szedett KÉREK ÉN IS BELŐLE!!!!
Ő nem "sztár" ne hasonlítsuk már C Ronaldohoz és tsaihoz és én CSAJ VAGYOK baszki

Everred 2010.07.03. 19:01:19

@horas: négynél többet tőlük se kaptak volna.

bakító 2010.07.03. 19:01:49

@horas: Embörök! Messi egy hihetetlenül jó játékos, és hihetetlenül messze van attól a szinttől, amire a sajtó hype felrakta. Még lehet Maradona szint, mert fiatal, de most még nagyon nem az. Így és ennyire senki soha nem rakta zsebre Maradonát a 86-os VB-n. Ő egy ennél gyengébb argentin csapatot vitt be hátán a VB címig.

Beszéljünk arról, hogy Schweinsteiger új dimeziót adott a középpályás játéknak, tanári módon játszott. Felzárkózott Forlan mellé. Értelelemszerűen A VB válogatottjában két hely már foglalt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:02:44

@horas:

Igen, nagy gyászomban és szomorúságomban annak örülök, hogy legalább nem a braziloktól.

@Árpádka:

Nincs is szebb hely egy argentin vb-cím ünneplésére. :-)

Harald hardrode 2010.07.03. 19:03:10

@Nerazzurri (Ronnie said: Stop Klose): ha nem látnád raktam egy nagy smilet a végére. Csak ezt a szót annyian szerették hazsnálni itt a blogon, meg Messit is egy ketten istenítették. Kurva jó játékos, de ezen a vébén szvsz szarul játszott. És kívánom, hogy normális szövetségi kapitányt kapjon, mivel nem vagyok ellenne a szép támadó focinak.
Egy kis gonoszkodás: mit szólnál, ha Klose góljával nyernének a németek a döntőben?

Keelhaul 2010.07.03. 19:04:01

@Everred: Fix, hogy nem, eddig is ezen meccs két résztvevőjének szorítottam, most aszondom: meglepne, ha a spanyolok mennének tovább. Egy hentelést sem tartok kizártnak a köv. meccsen. Aztán lehet, hogy Xaviék rámcáfolnak, de nem hiszem.

neeskens 2010.07.03. 19:04:08

Argentinának szurkoltam, gratulálok a németeknek, nagyszerű ez a csapat.

Nem is tudom, mit mondjak. 1-0 után benne volt, hogy jön egy argentin gól, de igazság szerint nem működött most úgy a támadójáték. A szünetben váltani kellett volna. Ugye Dungát sokkal jobb edzőnek tartják, mint Maradonát, de a helyzet az, hogy egyikük sem tudott érdemi változást hozni, amikor nem úgy alakultak a dolgok, így bukásuk hasonló lett. A fürge német középpályásoknak pedig ahogy telt az idő egyre nagyobb területük lett, amit ki is használtak.

Nem akarom megvédeni az argentinokat, de ha ilyen kényszerhelyzetben játszol, amikor menni kell előre, akkor benne van a kockázat, hogy kapsz hátul.

djemba 2010.07.03. 19:04:32

@rizla:
attól még ez genetikai dopping és kész
leszarom, hogy mekkora játékost veszítettünk volna, tény hogy kapja a növekedésserkentőket ( vagy kapta )
ha csak az étrenden múlna, akkor rooney életbe nem sérül le, hagyjál már ezzel
na nem mintha arrafelé nem ismernék a teljesítménynövelést, mint olyat

horas 2010.07.03. 19:06:45

Az a szomorú és az elképesztő ebbe a senkiházi Maradona-ban,hogy a jelenlegi argentín felhozatal egy normális edzővel papíron egy kategóriával erősebb lenne ennél a német válogatottnál.

Zanetti Samuel Milito X
Cambiasso Lucho Mascherano
Messi Milito Agüero

Ez szerintem kb a legerősebb felállítása az argentín válogatottnak jeleneg,hány játszott közülük,alapban?
-2.Messi,Mascherano.(Jó okés Samuel megsérült.)

Köszönjük Maradona,hogy egy igéretes és kivételes generációt eltüntettél.

neeskens 2010.07.03. 19:06:51

Ott Müller góljánál el is ment a meccs, így utólag. Hiszen - ahogy a poszt is írja - az argentinok arra készültek, hogy megfékezik a német lendületet, de ez 6. percben borult.

Árpádka 2010.07.03. 19:07:19

@Csöncsön: Maracanában? Hát ott még akkor az 1950-es esetnél is nagyobb csönd lenne. Nagyon nagy szégyen lenne a braziloknak. Bár ki tudja:)
Eddig még európai csapat nem nyert Európán kivül. Nagyon nagy durranás lenne ha valamelyik 'uay beleköpne a levesbe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:07:50

@neeskens:

Korrekt.

Annyit tennék hozzá, hogy Argentína sokkal szimpatikusabban vesztett, mint Brazília. Nem mentek bele rugdosódásba, ellenben még az utolsó másodpercben is ők támadtak (persze akkor már teljesen fejetlenül).

horas 2010.07.03. 19:08:04

@horas: Nem baj,cserébe a hülye haveroddal rúgattál egy gólt a VB-n,végülis megérte,és nem rajtad röhög az egész világ.

Keelhaul 2010.07.03. 19:08:20

@horas: Ami miatt ez a generáció kivételes, amiatt még 4 sőt 8 év múlva is az lesz.

BruceWayne 2010.07.03. 19:08:41

@Harald hardrode: akkor ránkszakadna az univerzum

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:09:52

@Keelhaul:

Ez az én vigaszom is. Higany, Messi, Agüero, Tevez: még legalább két vébé simán bennük van.

neeskens 2010.07.03. 19:10:20

@horas: Nagy bálványom Diego, de van igazság abban, amit mondasz.

Ez egy jóval masszívabb középpálya és alighanem ez hiányzott a leginkább. Labdbiztos, rutinos a védelemhez is értő középpálya, amin nem lehet így átszaladni.

neeskens 2010.07.03. 19:15:54

Az egész torna alatt bennem volt a félsz, hogy egyetlen ért a középpályán a védekezéshez, plusz hátul Demichelist egy Samaras is megforgatta.

Ma igazolódtak a félelmeim.

Ugyanígy a braziloknál, ott meg az volt bennem, hogy nem lesz ez agy jó, mert Kakának, Robinhonak, vagy Fabianonak nincs helyettese. Az is beigazolódott.

A németekkel kapcsolatban azt gondoltam, hogy a legnagyobb veszély, hogy ezek a fiatal srácok megremegnek, amikor nagy a tét.Eddig ez nem jött be.

United82 2010.07.03. 19:18:32

beszéjünk már a németekről..
4angliának...4 argentínának...

Schweinsteiger pedig ma world class kategóriába emelkedett...
Özil meg csak egyszerűen elképesztő..
Klose meg 1 gólra van a vb rekordtól...na ez tényleg vicc..de igaz:)
és akkor Müller?...tavaly ilyenkor még amatőrliga...
és ezek az emberkék alig 20-24évesek...ennél mégjobbak lesznek...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:21:12

@Rooney82:

Bármennyire kedvelem a németeket: ez a meccs elsősorban nem róluk szólt.

neeskens 2010.07.03. 19:22:24

@Rooney82: Igen, de mi van akkor, ha nem ők rúgják az elsőt.

Anglia és Argentina ellen is a másik csapat volt támadási kényszerben és ezt remekül kihasználták. Bennem bujkál egy kis kétség azért, hogy nem annyira jók, mint ahogy ebből a két meccsből látszott.

United82 2010.07.03. 19:23:20

@Csöncsön:
Ok tehát az angolok elleni 4-1után az angolokról szólt minden, ma az argentínoknak rúgott 4es után az argentínokról..ha az elődöntő után a spanyolokról beszélünk akkor elégedett leszek, hiszen a németek nekik is 4et rúgtak:) (nem fognak...bár..ki tudja:))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:26:02

@Rooney82:

Amikor a Barca 4-0-ra megalázta a Bayernt, úgy, hogy azért nem lett nyolc, mert a második félidőben már a hétvégi bajnokira tartalékoltak, akkor itt a Bayern-drukkerek (élükön mocsinggal) azzal jöttek, hogy ez a meccs nem a Barcelona csodálatosságáról, hanem a Bayern szégyenéről szólt.

Pedig Klinsmann mégiscsak egy edző, a Barca meg minden körülmények között jobb csapat lett volna a Bayernnél.

rizla 2010.07.03. 19:26:08

@djemba: nem mintha nem doppingolna mindenki :( anyám, de naiv vagy.

halihalo 2010.07.03. 19:26:16

@Csöncsön: Egyébként nekem már akkor az az volt az érzésem, hogy itt az argentinoknak nem terem babér, amikor az első félidő elején Heinze, Mascherao és Tevez is magukból kikelve ordítottak minden bírói ítélet után. Ilyen idegállapotban nem lehet koncentrálni. El voltak már akkor szállva.

neeskens 2010.07.03. 19:27:17

Ezek a kétségeim annak szólnak, hogy a német keret többségét láttam jónéhány bajnokin.

Friedrich egy kieső csapat belsővédője volt, Podolski a középcsapat Könből se tűnt ki, Klose végigpadozta a szezont. Mégis, most óriásiak így együtt,de közben azért ott mocorog a kisördög, hogy ennyire nem jók.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:28:29

@halihalo:

Hozzáteszem, némi joggal, mert az elején volt néhány egészen durva német belépő. De igaz, hogy már az elején sem voltak ott fejben, az egész meccset álmosan kezdték.

fraulein praxa 2010.07.03. 19:32:30

@birsalmamag:

(férfiak... mind azt hiszik, hogy nekünk csak az számít, mennyire feszül a mez a mellkason meg a háton, pedig hát nem is..:-D ;-) )

AntiChrist™ 2010.07.03. 19:35:33

Kérném szépen a Don't Cry for Me Argentina c. dalt, küldeném Diego Maradonának, és mindenkinek, aki szereti!!

horee6 2010.07.03. 19:38:48

@AntiChrist™: Akkor ezt a mai döntőt behúzták a németek. Még kettő van, csak így tovább!

kdb0413 2010.07.03. 19:40:29

@Csöncsön:
"Az argentin keret egytől egyig világklasszisokból áll."

ezt azért te se gondolod komolyan, ugye?
Messi, Agüero, Tevez, Milito, jó rendben vegyük ide Higuaint is /bár szerintem 5-6 év múlva már senki nem fog rá emlékezni/ és hol a többi világklasszis?
persze ott van még Cambiasso és Zanetti...
arról nem is beszélve hogy mind az öt játékos csatár, a kapusok átlagosak, a védők gyengék, a középpályások szintén max átlagosak
legalábbis véleményem szerint

Szaffi B. 2010.07.03. 19:41:43

@fraulein praxa: Ömlengjünk egy kicsit C Ronaldoról (valaki itt találóan krisztinának nevezte LOL) meg Torresről (Óóóó Fernandóóó) meg ki még most az aktuális tinisztár?

(Én azért nem bánom ha néha lekapják a mezt mondjuk Forlán, :DDD de abszolút atomronda kedvenceim is vannak, lényeg a játék pl, Messi sem jó pasi, Sweini meg fugly de nagyon)

fraulein praxa 2010.07.03. 19:45:45

@birsalmamag:

(juuujjjj forlán nekem is nagy kedvenc, egyébként különösebben nem bírtam őt, de most sztem nagyon jó, tetszik a játéka, megszerettem, megérdemelne egy döntőt.. és hát az a test, ehh.. ;-)
torresre és társaira KÖRÖKET ver sztem carlos bocanegra.;-) team usa, bár nekem winston reid is bejött az új-zélandiaktól..:-) )

Szaffi B. 2010.07.03. 19:50:04

@fraulein praxa: Érik nekünk a kiutálás innen :-DDDD

fraulein praxa 2010.07.03. 19:50:38

@birsalmamag:

igazából az lenne király, és attól tuti letenné itt az összes a haját, ha most a vb-t gyorsan átkötnénk a twilight-tal, és kitérnénk robert pattinsonra..:-DDDDDDDDD

fraulein praxa 2010.07.03. 19:51:29

@birsalmamag:

nem hiszem, szeretnek ők bennünket..:-DD

Harald hardrode 2010.07.03. 19:56:18

@fraulein praxa: @birsalmamag: és mi a véleményetek Abel Xavierről és méltó utódjáról Rigobert Songról? ;-D

fraulein praxa 2010.07.03. 19:58:59

@Harald hardrode:

:-DDDD song és xavier nagyon nagy figura, mindig kitűntek valami aprólékosan megkomponált külsővel a mezőnyből..:-))

egyébként tényleg nagy arcok.:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 19:59:34

@kdb0413:

Ezt a kérdést objektíven eldönti a piac. Ha az argentin játékosokat megveszik a világ legjobb klubjai (a Barcelona, az Inter, a Real Madrid, a Liverpool, a MU, a Bayern stb.), akkor ők világklasszisok.

AntiChrist™ 2010.07.03. 20:00:46

@Csöncsön: Volt ott néhány egészen durva argentin belépő is: egy lapot sem kaptak érte. Nem beszélve arról az "apróságról", hogy Messi kezezése miatt Müllert lapozták ki az elődöntőről...

@horee6: Mondtam :)
Holland-német döntő lesz, és óriási küzdelemben a németek győznek. Ja: a polip távirányítója itt van, a párnám alatt. Mondtam már? :)

@neeskens: Akkor nevessünk együtt :))
Maradona óriási játékos volt (minden visszásságával együtt), de edzőként (lásd nyilatkozatait, viselkedését az elmúlt hetekben) szinte semmi alázat nincs benne.
Nagyon durva vicc lett volna a sorstól, ha edzőként is világbajnok lesz...

neeskens 2010.07.03. 20:03:51

@AntiChrist™: Ne haragudj, de a káröröm nem szép dolog.

Örülj a német győzelemnek, de valaki kudarcán élvezkedni nem helyénvaló

fraulein praxa 2010.07.03. 20:04:28

@Csöncsön:

ez meglehetősen felszínes kinyilatkoztatás azért...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 20:05:54

@AntiChrist™:

Igen, csak a nácik szerint ez (a durvaságba hajló keménység) csak az argentinokra (dél-amerikaiakra) jellemző tulajdonság. Holott a németeknél legalább ugyanannyi durvaság történt.

England win The Ashes! 2010.07.03. 20:06:19

@fraulein praxa: És még visszafogta magát! Gondolj bele, mi menne itt, ha nyertek volna.

England win The Ashes! 2010.07.03. 20:07:37

@Csöncsön: Van benne valami, de a németek nem rohantak azonnal habzó szájjal a bíróhoz reklamálni.

fraulein praxa 2010.07.03. 20:09:59

@Dr Jozef Vengloš:

a hannah montana zeneileg egy rakat fos, nem tudom, miféle értéket közvetít, vagy mennyi energiát fektetnek bele a sztájlisztok meg a producerek, hogy összedobják ezt a giccses produktumot, mégis milliók zabálják. kurva nagy lóvé van benne, de azért ne hasonlítsuk össze pl. aretha franklinnel... valami ilyesmi ugrott be hirtelen...:-)

kdb0413 2010.07.03. 20:11:47

@neeskens:
ha már a kárörömről beszélünk vagy sportszerűségről akkor nekem beugrik egy kis argentin '86ból egy angolok elleni meccs után amikor istenről meg különböző végtagokról hadovál ahelyett hogy beismerné hogy szabálytalan volt, ugyhogy engedtessék már meg nekem hogy kiröhögjem ezt a kis szakálas kokainbárót most hogy pofára esett, ráadásul kizárólag a saját hibájából

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 20:12:36

@Dr Jozef Vengloš:

Ez így van. De ez nem azért van, mert ők németek, hanem mert sokkal rendezettebb háttér előtt dolgozhattak, ezért nyugodtabbak voltak.

fraulein praxa 2010.07.03. 20:15:10

olyan álszentek vagytok, már miért ne lehetne kiröhögni valakit, aki nagy arccal, flegmán állt az egész vébéhez, és most kapott egy méretes zakót?..:-D
hagyjuk már ezt a keresztényi nyálcsöpögtetést...
lehet hogy ide nem írod be, de a tévé előtt akkor is hangosan röhögtetek mind, amikor valahány nagyágyú kizúgott.. ne tagadja senki..;-)

AntiChrist™ 2010.07.03. 20:16:23

@neeskens: Ez nem káröröm volt, hanem viszonylag erős irónia. Nem kell a dolgot eltúlozni.

@Csöncsön: Miféle nácik?
Ha a NÉMETEKre gondolsz, volt néhány szabálytalanságuk nekik is. Csóváltam a fejem rendesen, mert eleve (csapattól függetlenül) nem bírom az ilyesmit, de amikor egy csapat ráadásul vezet is... Aztán hál' Istennek megemberelték magukat.

Hozzáteszem: volt egy-két olyan pillanat, amikor azt hittem, valamelyik ordító argentin játékos megüti a játékvezetőt.

kdb0413 2010.07.03. 20:16:43

@Csöncsön:
Bocsánat de attól hogy valakit leigazol egy nagy klub még nem lesz világklasszis, erre kitűnő példa Heinze vagy Demichelis /vagy ha más országból keresek példát lásd Inter-Queresma/
de például Mascherano is olyan távol van Cambiassotól mint mondjuk Dárdai Pali Fernando Redondotól /Dárdaitól elnézést kérek/

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.03. 20:17:47

Nem akartam még Maradonába belerúgni, de ezt a mai napot ő személy szerint, ezért, minimum megérdemelte:

www.youtube.com/watch?v=cpa-_2mpO3U&feature=related

England win The Ashes! 2010.07.03. 20:23:38

@Csöncsön: Ilyen alapon Argentína még sosem játszott "rendezett háttér" előtt? Mert amióta nagyban követem a focit (20 éve), azóta még nem láttam olyat, hogy az argentinok ne kommentálták volna sakálként üvöltve a bíró minden verdiktjét, akár a javukra, akár ellenük ítélt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 20:25:53

@Dr Jozef Vengloš:

Globálisan nézve igen. Latin-Amerika nem egy rendezett hely.

Ezért lehet utálni az ott élő embereket, csak szerintem nem érdemes.

sporttárs 2010.07.03. 20:29:47

Nyilván nem tudok ennyi kommentet visszaolvasni, de azon azét megakadt a szemem, hogy ez a meccs "nem a németekről szólt". Hát ja, baszki, ennyi erővel a magyar válogatottról szólt az egész EB-sorozat, mert ugye nem az ellenfelek jók, hanem mi vagyunk szarok. :))

Felesleges degradálni a győztest. Németország azt játszotta, amit kellett, bejött neki, helyükön voltak, hatékonyak voltak. Háromszor rúgtak nég gólt a vébén, bizonyára mindegyiknek megvan a magyarázata az ellenfelek felől is, de nevetséges ezen rugózni. Hány csapatban volt olyan egyéni teljsítmény, mint Schweinsteigeré eddig?

Ezzel együtt sem gondolom, hogy megnyerik a vébét, de amit eddig mutattak, azt nem lehet hülye ellenfelekkel, edzőkkel elintézni.

kelta 2010.07.03. 20:30:52

@Csöncsön: Szóval ha egy nagycsapat megvesz egy játékost akkor az automatikusan világklasszissá válik?
Szóval N'Go, Voronyin, Babel, Degen, is azok?

Eszem - Faszom megáll

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.03. 20:32:49

@kelta:

Nyilván így túlzás, de azért sokat elmond, hogy ki hol játszik.

kelta 2010.07.03. 20:36:05

@birsalmamag: "Ömlengjünk egy kicsit C Ronaldoról (valaki itt találóan krisztinának nevezte LOL) meg Torresről (Óóóó Fernandóóó) meg ki még most az aktuális tinisztár?"

Na most azért Messi nem aktuális tinisztár? Mert lehet én vagyok a hülye, de nekem úgy tünik.

kelta 2010.07.03. 20:41:40

@Csöncsön: elmondani elmond sok mindent, de az mondta úgy marha nagy baromság volt.

AntiChrist™ 2010.07.03. 20:44:49

@sporttárs: Maximálisan egyetértek!!

"ez a meccs nem a németekről szólt"
Ezt vajon ki írta? Nekem elkerülte a figyelmemet. Melyik meccset nézte vajon az illető?

Ugyanis: DE! Ez a mérkőzés a német és az argentin válogatottról szólt. A németek egyértelműen jobbak voltak (ezúttal): ha nem játszanak ilyen jól, akkor könnyen lehet, hogy az argentinok győznek 4-0-ra.

montipájton 2010.07.03. 20:51:46

@rizla: Ricsi csak azt ismételte el, amit egya ARGENTIN kolléga mondott neki Messiről. Ettől még kurvannyát mindenkinek, de vedd észre, nem csak okos magyar riporterek látjk olykor máshogy a dolgokat, mint te.
Amúgy Messi ma se volt jó, persze én is tudom, ez nem a Barca, és Maradona nem Guardiola.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.03. 20:55:43

@mocsing: a mai meccs után egy kérdés maradt: Lahmé vagy Svejnié lesz az a laszti....

halareaal 2010.07.03. 21:11:17

@Csöncsön: annak a meccsnek köze sem volt ehhez. nyilván nem volt 4 gól a 2 csapat között, a végén az argentinok teljesen összeomlottak, onnan komolytalan volt ez a meccs. a 2. gólig ami azért csak a 68. percig esett abszolút kétesélyes volt még ez. az argentinok a nevetséges védelmüket és nyilván a meccs végét leszámítva nem voltak annyira rosszak.

ettől függetlenül szégyen ez az argentinoknak és nagy dicsőség a németeknek.

Lojzi_ 2010.07.03. 22:21:00

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: Most már biztos tudja. Az a srác, aki a 3. percben romba döntötte az "A" jelű és egyetlen taktikát, majd a második félidőben megúnta, hogy a csapata még mindig meccsben van, így a földön fekve elindított egy gólt érő akciót, méghozzá egy olyan filléres labdával, amit Maradona csapatából biztos sokan tudnak, csak ügyesen titkolják.

Így kell elegánsan visszavágni egy ilyen gyökér tahónak.

Gyakorlatilag felmondott neki....

horas 2010.07.04. 00:26:54

@Keelhaul: Lehet,hogy eszement vagyok csak mondjuk én olyan embereket preferálok és "szponzorálok" akik letettek valamit az asztalra és tudok mögöttük érveket felsorakoztatni.
Higuain mit tett ezért az argentín válogatottért?
A 8 között mennek haza 0-4.el ennyit tett Higuain.Aztán védheted,körömszakatodig,akkor sem tudod racionális érvekkel megtámogatni.
Higuain tudom megszórja a Valladolidot bármikor emg Korea-t is,fasza idáig eljutunk mindig.
Milito gólt a Chelsea-nak a Barca-nak és a Bayern München nek illetve a Roma-nak a kupa döntőben.

Higuain egy senki,ezen a VB-n ezt ismét bebízonyította.Aztán az Espanyol ellen én tőlem még megis változtathatja labda színét is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.04. 00:55:51

Rettenetesen fájt, és még mindig fáj ez a vereség (aludni nyilván nem fogok tudni), de most már az eszem eljutott odáig, hogy örüljek neki.

Pont egy ilyen pofon kellett, hogy az argentin szövetség észhez térjen. Ezt nem lehet semmire sem fogni, ez egyértelmű, kemény, kegyetlen, erős ütés volt.

Argentínának egy profi edzőre van szüksége, hogy kihozza a legtöbbet ebből a csodálatos, egészen kivételes generációból.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.07.04. 01:16:17

@halihalo: A legtöbb argentin számára ő egy élő legenda, örül ha egyszer látja élőben. Most képzeld el, mint éreznek azok az argentin focisták, akiket ő edz. Mindennap láthatják a példaképüket. Erre gondoltam.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.04. 01:24:06

na, ahogy messi egy csont tisza kezezés után élénken reklamálja müller kezezését, az minimum pofátlan

és érdemes nézni az ismétlést, argentínoknak 35 perc után volt az első helyzetecskéje. amikorra a németek kis szerencsével már hárommal mehettek volna, kontrákról meg addig igazából szó sem volt

ó, persze, nem a németekről szólt a meccs, azok csak statisztáltak ahhoz, hogy a zseniális argentínok agyonverjék saját magukat, hogyne, hogyne

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.04. 01:35:56

@mavo:

Ilyen esetben teljesen ösztönös a reklamálás. Rápattant Messi kezére a labda, utána azt látta, hogy Müller elüti. 100-ból 100 játékos reklamálna adott helyzetben.

Nem voltak tiszta helyzetei Argentínának, de a 20-tól a 68. percig egyértelmű fölényben voltak, amely góllá érhetett volna (nem kellett volna sok hozzá).

De talán jobb így. Lásd: @Csöncsön:

smartdrive 2010.07.04. 03:18:59

@Csöncsön: apró különbség, hogy nem Argentínában, hanem - Brazíliában :D

smartdrive 2010.07.04. 03:19:52

@neeskens: Klose egy vicc. 14 gól VB-ken. röhej

smartdrive 2010.07.04. 03:26:12

@kdb0413: sőt, még a TV-showja is megszűnt

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.04. 07:42:48

@smartdrive: Lefordíthatod nekem, de elég lenne, ha leírnád, mit akarsz ezzel a hsszel a tudtomra adni.

Lojzi_ 2010.07.04. 09:32:04

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: Nyilván azt, hogy mivel Maradona bocsánatot kért, ezért nem is gáz ez a szituáció.
Hiszen a német keret kihírdetésekor nyilván végignézte az általa nem ismert játékosokat, a Bayernes fiatalok játékerejéről külön tájékozódott behívatva Michot, mert egy felkészült szakember és nem egy öntelt pöcs, aki kispadott kapott csak azért, mert összecsalt egy köcsögöt '86-ban.

neeson 2010.07.04. 10:51:58

@Csöncsön:

Ilyen esetben teljesen ösztönös a reklamálás. Rápattant Messi kezére a labda, utána azt látta, hogy Müller elüti. 100-ból 100 játékos reklamálna adott helyzetben.

ahaaa, már értem

Szaffi B. 2010.07.04. 15:33:58

@kelta: Tinisztár? Lehet, hogy én maradtam le valamiről. Nem helyes, viszont pici. A tinilányok a helyes-izmos-magas-nembajhahisztis típusokat sztárolják, nem?

Everred 2010.07.04. 16:19:20

@birsalmamag: a tinisztár nem a tizenéves sztár (tehát nem a rajongói tinik, hanem ő maga)? Például, izé, hát most nem tudok egyet sem, de majd a modern popkultúrában járatosabbak segítenek.

kelta 2010.07.04. 16:44:46

@birsalmamag: Tinisztáron azt értem hogy a tinik közt is kurva népszerű.

"A tinilányok a helyes-izmos-magas-nembajhahisztis típusokat sztárolják, nem? "
Fogalmam sincs.
süti beállítások módosítása