Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Az elromlott eredményjelző - BL, negyeddöntők, 2. láb

2010.04.07. 11:23 heinrich

Te, figyeled, Öcsi? Elromlott az eredményjelző, nem tud mást írni, csak hogy Czibor, Czibor, Czibor és Czibor. Annyi szépséghibája van a történetnek, hogy nem Barca-meccsen cukkolta Bolond Puskást, de ha a múlt héten orgiáról írtunk, akkor tegnap azt láttuk, hogy Messi egymaga polírozza a Barca kormányrúdját. Ráadásul rutinból, lassan a múlt nagyjai közé emelve önmagát és csapatát. A fél kezdőjét nélkülöző Arsenal mindent kihozott a biztos kudarcra ítélt vállalkozásból, még a hajmeresztő dolgokat mutató Silvestre-Vermaelen védőpárosnak is felmentést adunk. A Barca minden ízében jobb csapat, az Arsenal pedig a lehető legtovább húzta a partit, mielőtt ledöntötte volna királyát. Ezt próbálgatta a kettes számú Abramovics-csapat is, de Mourinho törvénytelenül kiröhögte korábbi főnökét. Tovább után a Barcelona-Arsenal boncolgatása, és egy moszkvai rövidhír lapul.

Hátul szinte teljesen kicserélődött a Barca, csak Alves maradt a londoni felállásból. Középen az M&Ms-páros tartotta a frontot (napra azért nem mennék velük), a bal oldalon pedig Maxwell helyett Abidalnak kellett feltartóztatni Walcottot, amit egy kivételtől eltekintve meg is oldott Busquets és Keita hathatós támogatásával. A középpálya nem változott, elöl viszont Ibra kellemetlen árnyéka helyett Bojan rohangált a lábak között.

Ar Arsenal felállását sokkal inkább a kényszer szülte, mint bármi más, hiányzott van Persie, Fabregas, Arsavin, Song és Gallas. Wenger nem bazírozott rosszul a 4-5-1-gyel, gondolta, ha már játékban nem tudják felülmúlni a Barca középpályáját, akkor legalább darabra sikerüljön. Denilson, Diaby és a Nasri/Rosicky páros épp arra kószáló tagja próbált élőfalat húzni Xavi és a támadók közé, ami legtöbbször sikerült is, sőt még a hátsó szándék is bejött. Mert ugye marhára nem mindegy, hogy leütközök valakit a középpályán, vagy a letámadás után szabályosan labdát szerez a csapat, amiből egyből lehet is indulni. Ez már csak azért is kecsegtetőnek tűnt, mert a Barca ezúttal hanyagolta a kóros labdaéhségen alapuló agresszív letámadását, és helyette a védelmi vonalát tolta veszélyesen magasra. A tervvel mindössze két probléma mutatkozott.

Az egyik, hogy támadásban a Barca simán átment 2-5-1-2-be. Ezt játszotta amúgy a 70-es években a Cruyff-féle Ajax (surprise, surprise) és az NSZK is (a négy védő közül Vogts és Schwarzenbeck maradtak, Breitner és Beckenbauer viszont azonnal léptek), így aztán megint ott tartottunk, hogy 6:5 elleni emberfölényt alakított ki a Barca, egy szabadon garázdálkodó Messivel.

Mindig is nagy híve voltam a játékegyszerűsítő paliknak, és valahol immár ebbe a kasztba sorolom Messit is. Megkapja a labdát, és berohan a kapuba, a labdát mindvégig maga alatt tartva, esküszöm, azon szalad, mint valami szürreális fóka. A lényeg, hogy a védelem és a középpálya közti szürkegazdaságban mozogva a támadóharmad bármely pontján felbukkanhatott, és bár a visszavontabban játszó Diaby próbálta ugyan követni mozgását, de a birodalmi lépegetők és az X-szárnyúak között akadt némi sebességbeli különbség. Az pedig egészen hihetetlen, hogy Messi nem csak befejezte, de gyakran saját maga is indította a támadásokat, tulajdonképpen félve várom, mikor jön el a nap, mikor saját beadását passzolja a kapuba.

A másik gubanc azzal adódott, hogy az Arsenal ismét képtelen volt huzamosabb ideig megtartani a labdát, ha valamit, akkor ezt fel lehetne róni Wengernek, hiszen már az első meccsen is bebizonyosodott, hogy a gyorsabb és defenzívebb Eboué jobb választás a bal oldalra, mint Arsavin, most mégis inkább Rosickyvel kezdett, aki értékelhető megmozdulás nélkül hozta le a meccset. Középen egymást taposta Diaby, Denilson és Nasry, Walcottot pedig nehéz volt istenigazából megindítani a Keita, Abidal, Busquets járőrtrió mellett, így maradt a hátsó passzolgatás.

(a képen a játékosok sikeres passzai láthatóak)

Persze ha Eboué kezdett volna, akkor most az menne, hogy Wenger eleve feladta a meccset, csak a nagy verést akarta elkerülni stb., szóval egy nyerhetetlen meccsben nehéz okosakat húzni.

A Barca messze nem volt ellenállhatatlan, Xavit egészen jól sikerült semlegesíteni, 105 passzának döntő többsége sima labdaterelgetés volt, Bojan és Pedro tevékenysége nagyjából kimerült abban, hogy a vonalak felé mozogva széthúzza a pályát, Alves pedig ismét vállalt egy meccset, melyen gyakorlatilag egyetlen beadása sem jött össze. Messivel viszont nincs mit tenni (negyedik mesterhármasát rúgta az idén), olyan mint a tisztázógomb a Duke-ban.

Nem vagyok egy született Barcelona-fan, de mindenképp hálás vagyok a jó sorsomnak, hogy láthatom ezt a Barcát, sokkal kézzelfoghatóbb képet kapva a régi idők focijáról, mint bármely könyvből. Most már csak azt kell kiböjtölni, hogy ne egy, hanem újra harminc Messi rohangáljon az európai futballpályákon. Barcelona – Arsenal 6:3 (2:2, 4:1)

Egy másik géniusz is fellépett tegnap este, bár labdába – csakúgy mint egész életében – nem rúgott. José Mourinho kellő komolysággal kezelte a moszkvai utat, biztosra lehetett venni, hogy amíg nem szereznek gólt, az olaszországi meccs direkt folytatását láthatjuk majd. Hat perc után a sorfal szélén ugrabugráló Honda pontot is tett a továbbjutás kérdésére, az erőtlenül küszködő oroszoknak sansza nem volt bármiféle meglepetést okozni, így az Inter a lehető legjobban jött ki a párosításból. Egy sárga, nulla kapott gól, átmozgató meccs, kettős győzelem. Inter-CSZKA 2:0 (1:0, 1:0)

Már csak azért is örvendetes az Inter-Barca párharc, hogy meglássuk szemünkkel, Mourinho mit talál ki egy Messivel súlyosbított Barca ellen – ha már a csoportban nem vette komolyan a meccset. Magunk részéről a Reinhardt, Nyssa, Chupa, Snowman, Priest, Lighthammer hatost javasoljuk a Penge II-ből. 

 

295 komment

Címkék: h taktika bl

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr191901190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 16:06:48

térjünk át inkább a zinter-barca meccsre, mert ott lesz a beárzás, az újféle?

rizla 2010.04.07. 16:07:14

@_benito: "Viszont akkor mondj olyan játékost, aki sohasem játszott rá..."

amúgy lineker mintha eljátszott volna egy büntetőt egy EB-n, vagy VB-n, nem? csak hallottam róla.. ;]

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 16:07:55

vagy lehet az mu esélyeit latolgatni, ma este is lesz meccs, jóemberek.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 16:09:05

tényleg, mi van a MU-s gárdával? valami sörözőben hangolnak? vagy van új poszt?

vadkutya 2010.04.07. 16:09:11

@anonim222 [semleges néző]: Sőt, lesz egy Bordeaux - Lyon is. :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.07. 16:09:44

idén vége a BL-nek, PL posztot, de ne Benőtől! :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 16:10:31

@vadkutya: az ám tényleg. streamelni nem fogom, az tuti.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.07. 16:10:46

@anonim222 [semleges néző]:

Vagy tárgyaljuk ki végre rendesen a Barca-Bilbaot!

rizla 2010.04.07. 16:12:04

@anonim222 [semleges néző]: 50-50. az inter képes arra, amire az arsenal nem: csak védekezve, kontrázva nyerni. plusz nekik jobban fáj a foguk a BL-trófeára szerintem, nem nyertek soha, és tele vannak játékosokkal, akik szintén nem. mourinhonak is bizonyítania kell már, hogy megérte mancini helyére elhozni, ezt a chelsea kiverésével már el is kezdte. az inter vérszemet kapott, és beérett a szezon végére. egyértelműen az inter lehet a barca legkeményebb ellenfele idén, ha ez összejön, akkor a döntő szerintem már könnyebb lesz. kérdés, hogy most is meglesz-e a kellő szerencse. az halál biztos, hogy bunkerfoci lesz, és olyan robomolóművészekkel, mint cambiasso, ez jó eredményt szülhet simán.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.07. 16:13:15

@rizla: megláttam linekert, és azonnal nyomtam a +1-t, asse tudom, miért jött szóba :)

ugyan, marci, ne csináld már. a te szerelmed pep

Mourinho már nem a király 2010.04.07. 16:15:27

"Egy másik géniusz is fellépett tegnap este, bár labdába – csakúgy mint egész életében – nem rúgott."

Ez egyáltalán nem igaz, nyáron is volt valami edzés vagy öregfiúk meccs vagy mi, ahol zseniális gólt szerzett, van róla videó :D

rizla 2010.04.07. 16:15:41

@_benito: hát így még szarabb divat ez a +1 (ráadásul tika terjesztette el), gondold el, hogy 1 év múlva már a kommentek fele ebből fog állni, senki sem írja le a véleményét, csak plusz meg minusz.
henrik meg igazolhatja, hogy nem én vagyok marci, bár a köcsög pesti akcentusunk hasonló.

vadkutya 2010.04.07. 16:18:13

@rizla: "1 év múlva már a kommentek fele ebből fog állni, senki sem írja le a véleményét, csak plusz meg minusz" - Én ezt várom. :D

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.04.07. 16:19:11

Rosickyt hatalmas hiba volt betenni a kezdőbe. A hétvégén játszott a szokásostól eltérően 90 percet, ráadásul kétséges is volt a játéka. Sokat nem lehetett várni tőle. Eboue vagy még Eduardo is jobb megoldás lett volna ezesetben.
Silvestre fos, ez nem újdonság. Azért a kedvenc jelenetem a meccsről az ő nevéhez fűződik. Az ellenfél térfelén volt egy szabálytalanság, aztán ő valahogy odakeveredett és valami elképesztően cuki kis vigyort láthattunk tőle. Hát én azt hittem, hogy beszarok a röhögéstől.
Walcottnak tényleg semmi esze a focihoz. Agyatlan futógép. Őt kezdőbe csak ilyen Wolves szintű csapatok ellen érdemes betenni, mert ők adnak neki területet, de magasabb szinten halál. Még a gólunknál is képes volt rossz megoldást választani. Egyedül Clichy játszott jól.
A Barca az első meccsen sokkal jobb volt mint tegnap. ez egy egyszerű Messi parádé volt.

Titi120 2010.04.07. 16:21:16

Nem igazán értem mi ez az össznépi ájuldozás.

Messinek volt mostanában egy - két jó lövése meg megcsinált pár olyan testcselt, amilyet bármelyik kispályás bajnokságba láthatunk egy képzetebb játékostól félidőként négyszer - ötször.
Ez a passzolási stat a poszt végén meg mindent elárul róla, hogy a srác erősen túlértékelt.
Jason Morrison is belepirulna a ténybe, hogy ha még Rafa Marquez is majd kétszer annyi jó passzt adna, mint ő ! Ciki. Talán egy rendes edző még segíthetne rajta.

:)

Keelhaul 2010.04.07. 16:29:52

Messinek valami botrányra van szerintem szüksége. Mondjuk megskalpolhatná cét a klasszikón, utána egyértelmű lenne, hogy nem csak jó arc, de stílusa is van. A vébé egyébként irrelávns, ameddig egy exdagadt exkokainista exfocista de nagyon is jelenidejű bohóc ül az argentin padon, aki a Messi - Higany párosból 1 -3 gólt fog (szumma) kihozni a csoportmeccsek alatt.

értelmetlen_nevű 2010.04.07. 16:30:14

Respekt heinrich, nagyon jó lett a meccsbeszámoló. Nem láttam a meccset, úgyhogy pláne köszi.

Tika_ 2010.04.07. 16:32:35

@vadkutya: +1 :)))
@rizla: "erről a pluszegyezésről nem akartok leszokni? :( " "ráadásul tika terjesztette el"
na, azt már NEM! Én itt a blogon láttam, csak alkalmazom; az össz 661 hsz-emmel ugyan nem terjesztek én el semmit (összehasonlításképpen: rizla 6477, Csöncsön 7721*)
és mi ez, hogy "ráadásul"?? Amúgy is vállalhatatlan hülye vagyok, ezzel csak fokozom, vagymi??! :)) Nehogy most legyen testvérviszály legyen, mikor állnunk kell vitézül a Barca-ellenes szövetség támadásait :))))

*: Xavinak nyilván hetente van ennyi, és 98%-ban emberhez megy. Fabregasnak nyilván még több lenne, ha nem rabolják el a fészekből. különben is a katalánoké duplán számít :)))))

bakító 2010.04.07. 16:34:46

@rizla: Azért ne feledjük el, hogy az Inter kétszeres BEK győztes. Nem értem, hogy a BL-t és a BEK-et miért kell külön kezelni (bár tudom hogy ez most divat). Ugyanolyan kupa rendszerű lejátszás.

Azt se szeretem amikor PL statisztikákkal jönnek a hülye újságírók. Miért, előtte nem volt angol első osztályú bajnokság?

rizla 2010.04.07. 16:37:00

@bakító: nem kezelem külön, egyszerűen csak nem rögzült bennem, hogy nyertek kétszer, mea culpa.

danesdzsu2 2010.04.07. 16:37:54

@mickeyknox: Aggódsz, hogy összekevered, és egy hosszas Maldini imádással diszkreditálod magad egy melegblogon?

Tika_ 2010.04.07. 16:41:21

@morphine: +1
@Mr.AT: Igen, tudjuk, a Barca igazi értéke meg akkor derülne ki, ha találkoznának végre komoly ellenféllel
@bakító: kb. annyira releváns, mint amikor a kommentátor elmondja, hogy a két csapat 1928-ban mit játszott
amúgy ne kezdjünk el Francozni... :)

Keelhaul 2010.04.07. 16:42:51

@danesdzsu2: Szerintem előbb utóbb valaki rá fog jönni, hogy nem csak egyet lehet adni, aztán jön a
+2, +3, satöbbi, aztán jön a mindig eggyel több, aztán meg, abba már nem megyek bele, mert kockulás lenne.

Indításként +1000

Keelhaul 2010.04.07. 16:45:36

@bakító: Mert akkor a Madrid vezeti a listát, jaj ez olyan egyszerű :)

Chicagoi 2010.04.07. 16:46:40

@rizla: Hangeffekteket valamelyik BP-TH filmből csenték. Nagyon üt. :)

Tika_ 2010.04.07. 16:49:08

@vadkutya: Igen, úgy volt. Olvastam az ilovemessiandbarca.com-on, hogy meccs után nyilatkozta, hogy aznap egész éjjel sírt, annyira ki lett kapcsolva a meccsen.
Felkapcsolt villanynál sírt természetesen…
@Messi88: +1 (csak, hogy most se maradjon ki…)
@szferi: Arsenal szurkolóként persze egész más a kommentjeid optikája…
@rizla: Ez így igaz. Csöncsön szerintem meg mást mond. Az előző BL döntőről is nyilatkozták a játékosok utólag, hogy fel sem merült bennük, hogy veszíthetnek, pedig az Arsenal vezetett x perccel a vége előtt. Valami ilyesmi lehet ez is.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.07. 16:53:09

@Tika_: kurvajó. fel sem merült bennük soha, h a bl döntőt elbukhatják, hisz lejátszottak minket akkor is... "komolyan mondom móni"

x=13

zsakfos 2010.04.07. 16:54:47

@Mr.AT:
Igen kíváncsi vagyok mit hoz ki Maradona az argentín válogatottból, mert lehet, hogy Messi szenzációs tavaszt produkál ( megnyeri akár a BL-t és a bajnokságot is, akár mindkét sorozatban gólkirályi címmel tetézve-megjegyzem egyik sem lesz azért sétagalopp), ha nem jutnak a 4 közé a vb-n, nem gondolnám, hogy mekapja az Aranylaszti.
Ez igaz Rooney-ra is. ( Neki mondjuk a BL-ben és a bajnokságban is nehezebbnek tűnik a helyzete, a válogatottban egy fokkal talán könnyebbnek).
1990 óta csak 94-ben fordult elő, hogy nem világbajnok játékos kapta az Aranylabdát,akkor is Sztoicskov,aki egy bolgár válogatottat vezetett a 4 közé a vb-n és lett gólkirály ( mellette BL döntős a Barcával). Bár ha jól tudom csak 1995 óta kaphatja ( Európában játszó) nem európai is, így 94-ben lehet Romario kapta volna, 86-ban meg biztos, hogy Maradona, de igazán nem is érdemes tovább visszamenni.
Így ha most tippelnem kellene hamarabb raknék pénzt Xavi aranylabdájára mint Messiére.

danesdzsu2 2010.04.07. 16:55:15

@vadkutya: semmi személyes, bírlak, meg minden, de az az igazság, hogy a St. Totteringham's day-t mindigis borzasztóan surmó dolognak tartottam. Normális önértékelésű csapatoknál nincs is ilyesmi.

danesdzsu2 2010.04.07. 16:57:28

@Keelhaul: a kocka az lenne, ha elemeznéd a ++X és az X++ közti különbségeket:)

vadkutya 2010.04.07. 16:58:19

@danesdzsu2: Ez az Arsenal és a Tottenham esetében sokkal mélyebb gyökerekkel bír, így itt nem a "normális önértékelésről" van szó. Sztem.

rizla 2010.04.07. 17:00:37

@Tika_: "Az előző BL döntőről is nyilatkozták a játékosok utólag, hogy fel sem merült bennük, hogy veszíthetnek"

és akkor mivan? ez az egészséges sportemberi hozzáállás, ez az igazi önbizalom. ettől még bennem felmerült, és könnyedén veszíthettek volna.

vadkutya 2010.04.07. 17:06:45

@halihalo: Nem hiszem, de majd olvashatjátok 14-én. A két klubbot sokkal több dolog köti össze, mint azt bárki gondolná elsőre, még a saját szurkolóik is...

@imici77: Meg is tarthatnánk vmi lerobbant krimóban... :)

halihalo 2010.04.07. 17:06:48

@Messi88: Pedig amint ráfigyeltek, és megállították a játékot, egyből felpattant, és lesietett. Lehet, ha nem állítja meg a bíró a játékot,még most is egészséges lenne?

Tika_ 2010.04.07. 17:07:54

@rizla: bennem is. Csöncsön meg egészséges sportemberként állt hozzá :vállatvon:. Csak emiatt próbáltam békíteni.
@imici77: így emlékszem. Ha rákeresel, megmutatod, hogy nem ezt mondták, el fogom ismerni, hogy rosszul emlékeztem. Az is lehet, hogy túloztak. Vagy utólag könnyűnek látták.
Azt, hogy akkor le lettetek focizva ebben a posztban senki nem állította egy büdös szóval sem. Ne láss bele olyanokat, amiket nem írtam, meg más se.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.07. 17:09:52

@vadkutya: megbeszéljük, nyitott vagyok az 5letre :)

Keelhaul 2010.04.07. 17:13:30

@rizla: Alap ... te magad is ekézted Schustert, amikor az ellenkezőjét nyilatkozta.

vadkutya 2010.04.07. 17:14:14

@danesdzsu2: Nem mennék most bele, ez nem az a poszt. Olvashatod 14-én, ha az NST főispánjai engedélyt adnak a közlésére...

nasteey 2010.04.07. 17:19:46

"erről a pluszegyezésről nem akartok leszokni? :( "

Nézd a jó oldalát. Még mindig jobb, mintha "lájkolnák". :D

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.04.07. 17:20:53

@Titi120: A "fradista" Janos Morrisonról beszélsz?:) Mert ha igen, már most könnyeket csaltál a szemembe. Borzalmas belegondolni, hogy hétvégén nem láthatom zseniális alibi passzait, amikre már csak az egy éve alibiző Lipcsei "isteni" Peti képes.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.07. 17:32:02

Kijelenthetjük, azt hiszem, hogy az Arsenal - Barcelona párosítás beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Volt küzdés, volt csodafoci, volt egyéni- és volt csapatteljesítmény, volt dráma, volt komédia, volt sok gól, gyönyörű gól, béna gól és 11-es gól egyaránt, és, nem utolsó sorban, volt parázs vita az NST-n ebben a két hétben.

Nem csoda, hogy senki sem mondta a végén azt: kislányok a beretváltak ellen.

*kalaplenge*

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 17:32:30

@rizla: az inter lekapja Messit a pályáról, afelől semmi kétségem. volt már többször, hogy leszedték, más, kisebb csapatoknál is, és csak szenvedett 2-3 ellen között, szóval, a recept adott. a kérdés, hogy a barcából lesz-e valaki, aki villan helyette. nagyon elkényelmesedhettek az utóbbi időben ugyanis :).

vadkutya 2010.04.07. 17:32:57

@morphine: Nagyon +1, ez már +2. :)

Mr.AT 2010.04.07. 17:35:12

@Keelhaul: "A vébé egyébként irrelávns, ameddig egy exdagadt exkokainista exfocista de nagyon is jelenidejű bohóc ül az argentin padon"

Ezúton kérem ki magamnak az isteni Diego nevében az "exdagadt" jelzőt.

rizla 2010.04.07. 17:40:21

@anonim222 [semleges néző]: de mi az, hogy leszedik? attól, hogy esetleg nem lő gólt, még nem "szenved" automatikusan, pl az inter elleni odavágón sem szenvedett, ahogy londonban sem, egyszerűen csak nem az ő villanásai döntöttek. ettől még ilyenkor is hoz egy stabilan jó játékot, ami nagy erénye. az inter ellen természetesen nem fog négyet lőni, de talán egyet sem, ettől még én jó játékot várok tőle, nem valószínű, hogy csalódni fogok.

Cuore 2010.04.07. 17:42:05

Felvetődött itt fentebb, hogy el kellene ismerni a – mostani - Barca nagyságát.
Szerintem is alap. Az ízlésítéletet nem kell magyarázni, a katalánoknak pedig kijár a hozsanna. Játékukat nézve utoljára a 88-89-es Milantól láttam hasonlót, bár más szervírozásban (viszont legalább ekkora volt a tremmendum, és az ellenfeleknél tapasztalt teli gatya. Nem csipáltam őket, mégis olykor vigyorogtam, miközben futballoztak).
Ez a Barca képes lehet arra, amire az a Milan, megvédeni a címét. Messi pedig kinőtte magát, s ha valaki egy négygólos játékos láttán azon töpreng, hogy egy alkalommal feldobta-e magát vagy sem, az szegénységi bizonyíték. Az Arsenal szurkolói azzal vigasztalódhatnak, hogy a jelenlegi mezőnyből az Inter kivételével talán egyik sem úszta volna meg ezt a négyest, mondom ezt bayernesként. Hiányérzetem mindössze amiatt van, hogy a játékosok ajnározása mellett alig esik szó a szerintem csapatához hasonló képességű Guardioláról, pedig lehet csak azért nem Sacchi, mert még nem elég kopasz.

rizla 2010.04.07. 17:48:13

@Cuore: guardiolát sokan nem veszik elég komolyan, mert fiatal, meg mert brutál a játékoskeret, és hát "velük akárki nyert volna hat kupát", meg a többi baromság. ő ennek a barcelonának a fő letéteményese, a vezér, a szellemi vezető, a fő ikon. ő a barcelona kiválasztottja, ez titszta sor, cruyffék is tudták már régen. hozzáteszem, messi fejlődésében is óriási szerepe van, míg tavaly főként a rijkaard által kitalált szerepkörben számított rá, addig idén kitalált neki egy új posztot, és egyre jobban beilleszti oda is.

Cuore 2010.04.07. 18:00:54

@rizla: Lehet, csal az emlékezetem, de mintha Guardiola már a Bresciában is lett volna amolyan játékos-segédedző pozícióban. Arra viszont pontosan emlékszem, hogy ő, Baggio és Mazzone együtt beszélték meg a csapat taktikáját (az sem véletlen, hogy Baggio tegnap az öltözőben volt, csaknem egy poszt?). A Barca vezetőségétől merész húzás volt „egy tejfelesszájúra” bízni a csapatot, viszont maximálisan bejött. A csapat több szólamra képes, ezért ilyen erős.

Titi120 2010.04.07. 18:05:38

@csabber-18:
Naná róla. Nagy zsugás a srác, az fix. :)

Mr.AT 2010.04.07. 18:10:37

Valaki pár sorban összeírkálhatná az összes pozitív jelzőt, ami egy nap alatt eszébe jut Messiről, Xaviról, Guardioláról vagy úgy en bloc a Barcáról, majd az összeset felsőfokban kilistázva kitehetnénk egy posztba, ahol Csöncsön, rizla és a társaik kommentekben írkálhatnák, hogy aznap +1, +5, +10, s ezt egy logaritmus adott időszakra összegezhetné is, így mondjuk a blog jobb felső sarkában mindig összegezve láthatnánk, hogy az említettek mennyire de kurvára elégedettek épp Messivel és a többiekkel, s akkor nem erről szólna hónapok óta mindegyik poszt itt a blogon.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 18:11:35

@rizla: ez az inter csapta meg azt a chelszit 2x, aki ellen két x-el ment tovább a barca tavaly. akkor gyengébb volt a chelszi szerintem... mondjuk, az internél folyamatosan kétséges, hányan játsszák végig a meccset. de amíg a pályán vannak, mennek.

Keelhaul 2010.04.07. 18:16:40

@Mr.AT: Kérlek, volt zsírleszíváson.

@vadkutya: Mondtam hogy ne bazme' :)

@rizla: Szerintem is, de tény, hogy kurva erős a keret. Ugyanakkor érdemes megnézni, hogy mennyit javult Xavi rejkárthoz képest Guardiola alatt. A spanyol liga második legjobb középpályásából ő lett a legjobb ;)

zsakfos 2010.04.07. 18:17:20

@rizla:
Mondjuk a szellemi vezető, ikon szerintem inkább Cruyff, Guardiolára inkább a hadvezér minősítést használnám.
Az előéletéből adódóan is találtak egy tökéletes embert a vezetőedzői posztra. Kíváncsi vagyok befuthat e egy olyan jövőt mint Ferguson a MU-nál.
A kérdés, ha nem jönnek majd az eredmények kirúgják e, illetve keres e majd új kihívásokat más klubboknál, válogatottnál ( az utóbbit mondjuk jobban el tudom képzelni).

nasteey 2010.04.07. 18:17:53

@anonim222 [semleges néző]: Ez a Barca meg pont ezt az Intert verte otthon nagyon simán 2-0-ra, Ibrahimovic és Messi nélkül.
Kb. pont ennyi értelme van ennek is.

rizla 2010.04.07. 18:20:56

@anonim222 [semleges néző]: "ez az inter csapta meg azt a chelszit 2x, aki ellen két x-el ment tovább a barca tavaly"

az ilyeneket imádom!: DDDDD a barca meg megverte azt az intert 2-0ra, amelyik megverte a chelseat kettős győzelemmel, azt a chelsea-t, amelyik tavaly gyengébb volt, mégis megszorongatta a barcát. akkor ez a barca jobb mint a tavalyi?

"akkor gyengébb volt a chelszi szerintem..."

ez egy hasraütésszerű kijelentés, indoklás nélkül. szerintem meg nem volt gyengébb.

rizla 2010.04.07. 18:23:04

@zsakfos : "Mondjuk a szellemi vezető, ikon szerintem inkább Cruyff, Guardiolára inkább a hadvezér minősítést használnám."

guardiola=fc barcelona. ugyan cruyff is, de ő eleve egy idelátogató megváltó lett. guardiola viszont itt született, ő ennek a klubnak a gyermeke. kb mintha columbust hasonlítanád abraham lincolnhoz, vagy ilyesmi.

rizla 2010.04.07. 18:24:33

@Keelhaul: persze hogy kurva erős a keret. és melyik keret nem volt kurva erős, amelyik egyszerre tudott bajnokságot és BL-t nyerni? nem beszélve az egyéb kupákról. ez alapfeltétel az ekkora győzelmekhez.

vadkutya 2010.04.07. 18:28:13

Sztem játsszuk le még1x ezt a tegnapi meccset, teszem azt jövő 7en. De úgy,h 2-2 játékost küldhetnek a Barca ellen a következő csapatok:

Chelsea
Juventus
Wolfsburg
Porto
Real Madrid

Az Arsenal-ból pedig jöhetne Almunia és Wenger. Kérvényezni fogom. :)

Keelhaul 2010.04.07. 18:34:10

Megfogalmazok egy, illetve mindjártrögtön két szabályt:

1.) Abból, hogy A megveri B-t, nem következik, hogy A jobb B-nél, csak az, hogy A megverte B-t.

2.) Ha fennáll, hogy A megverte B-t megverte C-t, akkor ebből nem következik, hogy A megveri C-t.

vadkutya 2010.04.07. 18:39:35

@Keelhaul: Így van, nekem is az a bajom,h tegnap B verte meg A-t, csúnyán... :)

rizla 2010.04.07. 18:47:04

vadkutya, ezt neked copyzom:

Take the first leg against Arsenal: most people will tell you that Messi did little, but he had more than twice as many shots on target than anyone else and played more passes than any Arsenal player. He even answers the cliché about tracking back and work-rate: Messi has committed more fouls than any Barcelona defender.

mickeyknox 2010.04.07. 18:48:05

@danesdzsu2: ez nem fog megvalósulni, több okból sem :)

rizla 2010.04.07. 18:50:05

ez is egy aranyos történet szintén ugynabból a sid lowe cikkből:

They said he had never scored against an English team, and after a game in Santander it had been noted that he could not head a ball. Guardiola replied: "I advise you not to question Leo. One day, he's going to score a great header and shut you all up." Everyone laughed. He scored with a towering header, outjumping Rio Ferdinand.

Tika_ 2010.04.07. 18:57:04

@Mr.AT: ugyan, ne szerénykedj már! eddigi munkásságod alapján neked is ott a helyed abban a felsorolásban!

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.04.07. 19:00:23

@rizla: outjumping :D a többi persze igaz, de nem voltál rest ezt a részt is copizny :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 19:12:47

@rizla: a barca leszálló ágban van, ahogy nézi az ember a meccseket. ezt elemezd te, jobban értesz hozzá, nekem ez a benyomásom (ősz-tavaszra). az inter a csoportkörrel nem sokat törődött. amiről én írtam, azok már egyenes kieséses szakasz meccsei (tavaly és idei bl). kéretik azt véleményezni, az epiküroszi igazságosság és hitelesség végett. a milán is leverte a realt idegenben, oszt hova jutottak szegények, pedig mekkora meccs volt.

hm, a chelszi állapotja? nekem az idei erősebbnek, és szervezettebbnek tűnik, pláne most... valami mocorog ott. én nem szoktam érvelni, mert gyakran nincs mivel, a megérzéseimre hagyatkozom :). a chelszi-inter párharc a tavasz szép hosszú, és kéjes pillanata eddig, nekem. ott csapatok, és edzők fifikáztak.

vadkutya 2010.04.07. 19:14:15

@rizla: Mármint melyik részét?

rizla 2010.04.07. 19:16:17

@anonim222 [semleges néző]: semmiféle leszálló ág nincs, a barca semmivel sem gyengébb, mint ősszel, bár összességében gyengébb, mint tavaly. az inter természetesen jobb lett tavaszra, összeértek, ezt mondtam én is.

"a milán is leverte a realt idegenben, oszt hova jutottak szegények, pedig mekkora meccs volt."

hova jutottak? oda, ahova a madrid. csak ők legalább egy igazán fajsúlyos ellenfél ellen estek ki.

"hm, a chelszi állapotja? nekem az idei erősebbnek, és szervezettebbnek tűnik, pláne most... "

de ezt mire alapozod, mégis? a tavalyi chelsea megszorongatta a barcát, hiddink meg nem nagyon tehetett róla, hogy a scolari okozta lemaradást már nem tudta behozni egy akkor még CR-rel is megtámogatott MU-val, és egy szárnyaló liverpoollal szemben. az idei chelsea meg simán kizúgott az inter ellen, csalódást keltő játékkal. a keret ugyanaz, mint tavaly, csak egy újabb évvel öregebb. te egyszerűen csak az állításod alátámasztása miatt nyomod, hogy jobb az idei chelsea.

rizla 2010.04.07. 19:19:02

@vadkutya: ezt írtam fentebb:

"...ettől még jobb volt akármelyik arsenal-játékosnál, tökéletesen ellátta a posztjával járó feladatokat."

te meg erre ezt:

"Szted. Song által úgy ki volt kapcsolva Messi, mint gettóban a fűtés."

hát a statisztika nem támasztja alá a nagy kikapcsolást, csak ezért copyztam. de azt fenntartom, hogy song jól játszott ellene persze.

vadkutya 2010.04.07. 19:26:11

@rizla: Azt hittem ezt már megbeszéltük. Valóban, nem jó szót használtam, ezt elismerem, de nekem Song szívügyem, ritkán tudok nem maximálisan elfogult lenni vele.

Én viszont azt tartom,h akinek sikerül kevésbé hatékonnyá tenni Messit - ergo nem jut el a góllövésig - az nyugodtan mondhatja magáról,h kikapcsolta. Tegnap sajnos láthattuk,h mi történik akkor, amikor nincs mellette a megfelelő ember...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.07. 19:30:15

@rizla: a pl-ben jobbnak tűnnek. volt pár gólzáporos győzelmük, amolyan bejelentkezésképpen. hogy komolyan veendőek. meg a többi. tavaly a barca ellen volt egy megközelítésük (nem Drogba fetrengéseire gondolok)... az másnál is működni fog (a barca ellen). csapatként 70:30-ra venném az inter-barcát. a zsenifaktort persze nem lehet kalkulálni, az a barca oldalán áll. szóval, újabb csemege...

rizla 2010.04.07. 19:38:32

@anonim222 [semleges néző]: a PL gyengébb, mint tavaly, ez egyértelmű. a liverpool jóval szarabb, az arsenal szinte ugyanaz, az MU valamivel gyengébb. idén kevesebb ponttal lehet bajnoknak lenni, hullatja mindenki őket.

"csapatként 70:30-ra venném az inter-barcát."

??? omg.

halihalo 2010.04.07. 20:19:31

@Csöncsön: Te jó ég! Amit tegnap láttunk tőle az már a javított változat??

halihalo 2010.04.07. 20:21:28

@Csöncsön: a latinok/argentinok/portugálok/olaszok stb. mind fetrengő hisztisek
Akkor ez itt egy nagyrészt fasiszta blog? :))

halihalo 2010.04.07. 20:26:17

@rizla: Tegnap hoztam egy példát korábbról is. Ferreira a Stamford Bridgen pár éve. Nehéz elelejten azt a képsort, ami a fejét mutatja közelről amint figyeli a történéseket. Az egy tanulmány, kicsavart nyakkal a földön fetrengve szenvedve nézi a bíró, amikor meglátja a lapot, földöntúli elégedett mosoly, és meggyógyul...

Woland 2010.04.07. 20:46:47

"Nem vagyok egy született Barcelona-fan, de mindenképp hálás vagyok a jó sorsomnak, hogy láthatom ezt a Barcát, sokkal kézzelfoghatóbb képet kapva a régi idők focijáról, mint bármely könyvből. Most már csak azt kell kiböjtölni, hogy ne egy, hanem újra harminc Messi rohangáljon az európai futballpályákon."

hehe ezzel az erzelgos multimadattal sosem tudok egyeterteni : ) "ujra 30 Messi rohangaljon az europai futballpalyakon" - mikor volt 30 Messi-szintu klasszis egyszerre Europaban? vagy akar 30 Ceronya vagy Rooney? hihet ilyet barki is, oszinten? ez a regi idok focija-kultusz egy vallasi fundamentalizmusnak tunik szamomra. : )

pattopo · http://100ev.uw.hu 2010.04.07. 21:25:39

jól hallottam, hogy a digitévés összefoglalóban a tegnapi meccsről,
ez a Lehel vagyki ezt mondta:

Messi a Barcelona Ibrahimovicsa

sh4d0w 2010.04.07. 21:42:22

heinrich, a kengyelfutó vs prérifarkas képen könnyesre röhögtem magam :D

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.04.07. 23:41:27

@Woland: ne bosszants, az ötvenes évek végén csak egy barca-realon volt a pályán 15 extraklasszis, 70-es évek eleje szintén dömping, de nem akarok elveszni a részletekbe :)

Woland 2010.04.07. 23:52:30

@heinrich:

oke, de akkor sem ertem hogy ettol meg miert igaz az hogy most csak egy Messi van oszt annyi, mas extraklasszis nuku : )

Xavi, Ceronya, Ibra, Iniesta, Casillas, Kaka meg kituggyameg... de azert egyedul csak Messi merheto egy 50-es evekbeli Madrid vagy Barca jatekosainak a felehez.

szerintem ez konnyes szemu romantika. de ez csak egy velemeny, azert meg de bosszantsd fel magad : )

sporttárs 2010.04.08. 00:01:47

@_benito: Érdekes nézőpont futballszurkolóktól azt várni, hogy tessék már elájulni egy csapattól. És ha nem szereti a futballszurkoló azt a csapatot?
Biztos nem félnél elájulni egy nagyszerű Intertől. Biztos nem dolgozna benned a zsigeri utálat és ellenszenv.

Ez nem példa, nem azt mondom, hogy lehet ilyen Inter vagy más. Csak jelzem, a szurkoló a maga zsinórmércéjével, hagyományaival, génjeivel nem úgy működik, hogy akkor "elájul" egy másik csapattól.

sporttárs 2010.04.08. 00:04:40

@hunyuan: ?????? Nézzétek már meg, milyen 11-essel verták az angolok '90-ben Kamerunt a vb-negyeddöntőben. Olyan szép műesés volt Linekertől, hogy tanítani lehetne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.08. 00:06:15

@sporttárs:

Na de te a semlegesség és pártatlanság bajnoka vagy. Benned nem dolgoznak zsigeri érzelmek.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.08. 11:44:14

@sporttárs: te meg annyira görcsösen macsó vagy, hogy muszáj valamit találnod a barcelonán, még akkor is, amikor esélyed sincs rá.

szerintem engedd el magad, és ájulj el nyugodtan te is :)

hmikey 2010.04.08. 14:16:36

Az mekkora marhaság már, hogy Messi értékét a VB mondja majd meg? Lehet valaki a legjobb csatár a földön, ha olyan szar csapat van mögötte, hogy labda nem jut el hozzá...

Nem tudom most Eto'o hogy áll a zinternél, de hogy közelébe sincs a gólirályságnak, mint a Barcában, az biztos.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.04.09. 10:20:07

"Mindig is nagy híve voltam a játékegyszerűsítő paliknak, és valahol immár ebbe a kasztba sorolom Messit is. Megkapja a labdát, és berohan a kapuba, a labdát mindvégig maga alatt tartva, esküszöm, azon szalad, mint valami szürreális fóka. A lényeg, hogy a védelem és a középpálya közti szürkegazdaságban mozogva a támadóharmad bármely pontján felbukkanhatott, és bár a visszavontabban játszó Diaby próbálta ugyan követni mozgását, de a birodalmi lépegetők és az X-szárnyúak között akadt némi sebességbeli különbség. Az pedig egészen hihetetlen, hogy Messi nem csak befejezte, de gyakran saját maga is indította a támadásokat, tulajdonképpen félve várom, mikor jön el a nap, mikor saját beadását passzolja a kapuba."
Ezen a bekezdésen jót mosolyogtam. A Barcelona ellenfeleinek viszont szomorú ez, mert igaz.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.04.09. 10:25:23

@sporttárs: Mindig is a Real Madridnak szurkoltam a spanyol csapatok közül (így ugye a Barcelonának nem), de ettől a Barcelonától én is el vagyok ájulva. Remélem a Real is hamarosan eljut erre a szintre (sőt eléjük kerül), de addig is élvezem a Barca játékát, és fejet hajtok előttük! Minden tavalyi címük teljesen jogos volt.
süti beállítások módosítása