Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Jornada 23 - a forduló beharangozója

2010.02.20. 17:58 Garcia bőrmester

A spanyol bajnokság következő fordulójában a Barcelona és a Real Madrid is otthon játszik, így mindkettőnek kötelező a győzelem és ugyan különböző okból, de mindkét csapatnak van mit helyrehoznia. Két olyan mérkőzést is tartogat számunkra a forduló, ami nem a bajnoki cím miatt érdekes. Arra most nem számítunk, hogy megtörik a Mallorca hazai győzelmi sorozata a Sevilla ellen, viszont arra igen, hogy a Valencia kifejezetten jó meccset játszik a Getaféval. Nagyjából a két héttel ezelőtti mérleg megismétlődése várható, amikor nem született vendég győzelem és döntetlen is csak elvétve.

A Barcelona immár bővebb kerettel várja a Racingot és azt sem gondoljuk, hogy Guardiola pihentetni szeretne játékosokat a Stuttgart elleni BL-meccs előtt. Sokkal inkább arra van szükségük, hogy egy jó meccsel hangolódjanak rá a következő európai megmérettetésre. A múltkori sérültek közül Touré és Csigrinszkij bevethető, szintúgy a két eltiltott Piqué és Márquez. A Racing ellenben fontos játékosait nélkülözi eltiltás miatt, aminek akár taktikai okai is lehetnek. Colsa, Munitis és Tchité sem léphet pályára öt sárgalapja, illetve kiállítása miatt. Ellenben meleg fogadtatásra számíthat Sergio Canales, aki nemrég igazolt a Real Madridhoz. Guardiola 100. hivatalos meccsén vezeti majd a gránátvörös-kékeket és ez lehet a 71. győzelem, amióta Pep a nagycsapat élére került a Barcelona B től. Barcelona-Racing 4-1

Néha úgy tűnik, hogy amíg a Real kiváló játékkal meg nem nyer minden egyes meccset, minden fronton, addig sem vezetőnek, sem edzőnek, sem játékosnak nem lesz nyugta a firkászoktól. Pellegrinit előszedték a lyoni vereség után és már megint az új edzőről cikkeznek, akinek szerepében már-már elképzeljük Benitezt vagy Mourinhot. Ördögi kör ez, amit a Madrid körüli felhajtás okoz. Mint holmi élősködők támadnak minden sebre az újságírók, állandó nyomás alá helyezve ezzel mindenkit, aki a csapat körül fontos. Nagy része van ennek is abban, hogy a Madrid botladozik az elmúlt években, de ha nem is botladozik, akkor is erről olvashatunk. Vasárnap a Villarrealt fogadják, akit ha megvernek, akkor az természetes és már folytatódhat is a lyonozás, ha nem nyernek, akkor viszont csak kb. 2 nap múlva, mert addig a kétfrontos vereségről hallhatunk majd. Real Madrid-Villarreal 2-1

Kíváncsian várjuk a Valencia-Getafe meccset, főleg amiatt, mert két igen jó támadójátékra képes csapat találkozik. Bár a Valencia kikapott az FC Bruges otthonában, ettől még vígan továbbjuthat az EL-ben ha akar, és ezt tudják is Emeryék. Az a párharc a Mestallában fog eldőlni, mint ahogy a Getafe elleni mostani is. A Getafe azonban képes meglepetésre idegenben és egyáltalán nem lesz sétagalopp Villáék számára ez a meccs. Sajnálatos hír a Valencia-drukkerek számára, hogy a szezon előtt igazolt Jeremy Mathieu súlyos sérülése miatt valószínűleg kihagyja az idény további részét. Valencia-Getafe 1-1

Legnagyobb érdeklődéssel a szombat esti Mallorca-Sevilla meccset várjuk, annak okán, hogy a hazai pályán hibátlan Mallorca olyan pillanatban fogadja a Sevillát, amikor az az idei és a jövő évi BL-ért harcol egyszerre. Manolo pihentetni fog néhány játékost, többek között valószínűleg a kisebb izomproblémával bajlódó Kanoutét, így a Mallorca tovább húzza remek szériáját. A Sevilla pedig úgy számol, hogy egyszer úgyis megtörik ez a sorozat és akkor majd ráérnek véglegesíteni a 4. hely kérdését Manzanóékkal szemben. Most ez a vereség még pont belefér. Mallorca-Sevilla 2-1

Nem feltételezzük, hogy a rossz passzban lévő Depornak bármi gondja lehet a Xerez ellen, még akkor sem, ha láttuk a vendégeket hősiesen játszani majd’ egy órán át a Real ellen. Guardado visszatér a balszélre és a Depor magabiztosan győz az utolsó helyezett ellen, kicsit helyrebillentve saját lelkiállapotát. Depor-Xerez 2-0

Az Osasuna meg szokta verni hazai pályán a mögötte álló csapatokat és nem lesz ez másként a kiesőhelyen álló és legjobb gólszerzőjét, Diego Costát minden bizonnyal nélkülöző Valladolid ellen sem. Osasuna-Valladolid 2-0

A Bilbaonak elég harcias hetei vannak. Előbb a Villarreal elleni meccs végén a játékosok, majd az Anderlecht ellen a szurkolók nem bírtak magukkal. Most azt a Tenerifét kell legyőzniük a San Mamésban, amely igen gyenge idegenben. Caparrós csapatának győzelmét az sem veszélyeztetheti, hogy a középpálya két fontos elemét, Orbaizt és Javi Martinezt is nélkülözniük kell, múlt heti piros lapjuk miatt. Bilbao-Tenerife 3-1

Az Almeria-Atlético Madrid meccsen gondjai lesznek a vendégeknek. Lillo alakulata egyre biztatóbb formába lendül és az olyan csapatok, akik küzdenek, hajtanak és még önbizalmuk is van nem szoktak bejönni a matracosoknak. A pontszerzéssel is meg lehetnek elégedve Floresék, ha összejön. Attól, hogy megverték a Barcát, még ugyanazt feltételezzük róluk, amit korábban, hogy nem képesek kiegyensúlyozottan teljesíteni. Almeria-Atlético Madrid 1-1

A Zaragoza sikeresen folytatja menekülését a kiesés elől, az egyre inkább a helyükre „vágyó” Sporting Gijón ellen, míg a Málaga-Espanyol meccs egyszerűen nem lehet más mint döntetlen. Zaragoza-Sporting Gijón 3-1, Málaga-Espanyol 0-0
 

101 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr191776304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.20. 18:58:58

Újabb remek poszt, gratula!

Hát jusson is (minél) tovább a Valencia az EL-ben, már az is durva (bár utólag átgondolva, megbocsátható) illetlenség volt a részükről, hogy Bruges-ben kikaptak.

Ami a Barcelonát illeti, a cél az önbizalom-növelő győzelem Stuttgart előtt, és erre most adódik is esély.

krysal 2010.02.20. 19:01:21

Jó lett a post. Ahogy az összefoglalóban ígértem, kiemelten pancho kedvéért, de a beharangban emlegetett lyonozás miatt is érdekes lehet: "Pellegrini: "Minden tekintetben a mostani az elmúlt 15 év legjobb Madridja. Megítélése mit sem változott. Ez egy győztes csapat, gólerős és a meccs elejétől kezdve vonzó játékra törekvő."

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.20. 19:06:32

@krysal:

2005/2006: Lyon-Real Madrid 3-0
2006/2007: Lyon-Real Madrid 2-0
2009/2010: Lyon-Real Madrid 1-0

Tényleg kézzel tapintható a fejlődés. ;-)

krysal 2010.02.20. 19:10:39

@Csöncsön: naja, bár ez most per pillanat nem nyugtat. Minden esetre van még egy itthoni meccs. Míg élünk...

háromballáb 2010.02.20. 19:54:32

Ez a Brugge elleni meccs zseinális volt: legjobb balhátvéd lesérül, Silva kiáll, oltári bekapott potya, minden volt. Ezek után nem látszik olyan simának a visszavágó.
Utolsó 5 meccsből egyet nyertünk meg, sajnos nem lepődnék meg ha bejönne az 1-1-es tipp.

krysal 2010.02.20. 20:39:17

@Csöncsön: az önbizalom-növelés asszem megvan...

sporttárs 2010.02.20. 22:02:24

@krysal: Miért, olyan remek lett volna a Barca?
Egy nem beszart, közepes ellenfél nem ártott volna.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.20. 22:04:11

Önbizalom növelés megvolt, minden ifit kezdőbe raktunk/becserélünk hogy szokják a labdát, keddig a kutyának nem kell izgulnia a hangulatom miatt :)
Valdes viszont...néha komolyan...

rizla 2010.02.20. 22:08:03

@sporttárs: nem is kellett önbizalom-növelés, ez a vérlázítóan szimpla meccs szerintem tökéletesen megfelelt.

Asidotus 2010.02.21. 10:34:41

Na, nehogymár a Stuttgart ellen kelljen önbizalomnövelő a Barcának!

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.21. 11:00:26

@krysal: Este lemaradok sajnos a meccs első félidejéről tuti, de lehet az egészről. Mivel veled egyezni szokott a véleményünk nagyvonalakban légyszi foglald össze majd nekem az első 45 percet szünetben:))

A Villareal ellen gyötrelmes szokott lenni a dolog. Egy szenvedős 1-0 vagy 2-1 a tippem.

krysal 2010.02.21. 11:07:04

@_Maverick: hát, megvallom neked őszintén, 19.00tól színházban van öltönyös jelenésem, de sikítófrásszal fogok rohanni haza, és remélem lesz alkalmam az összefoglalóra:) Köszönet a felkérést, ha rajtam áll, teljesítem!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.21. 11:18:15

@háromballáb:

Már a múltkor is kérdezni akartam tőled: a "három balláb" az Silva, Mata, Matthieu? Nekem eddig nagyon tetszett a francia játéka, és emberként is nagyon szimpatikusnak tűnt (döbbenetes ritkaság: szimpatikus francia focista!), sajnálom, hogy megsérült.

@Nűnű:

Az Atlético elleni vereség után kellett ez a győzelem, hogy érezzék a srácok a góllövés és a siker ízét.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.21. 11:18:36

@krysal: Kössz! Éljenek a szombat este 22-es meccsek!!!:)

krysal 2010.02.21. 11:19:41

@_Maverick: szívemből szólsz! Mondjuk ha ma 10től van, máris jobb lenne. De majd levadászok egy taxit.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.02.21. 13:28:22

masfel honap kihagyas utan vegre lattam barca-meccset (meg ugy altalaban focimeccset,dk-azsiai+ausztral idozonak sajna nem kedveznek a liga nezettsegenek),de nem vtam elajulva,viszont onbizalomnovelonek valoban megfelelt: kozepes jatekkal,masodik felidot lelazsalva siman guritott 4et a csapat (egy igen szar es hasonloan tartalekos ellenfelnek). be is aludtam a masodik felidon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.21. 20:42:54

Hihetetlen, hogy négy milyen kapufát hozott az Osasuna-Valladolid meccs. Aki nem látta, feltétlenül nézze meg majd az összefoglalóban, ilyet elég ritkán látni...

nasteey 2010.02.21. 21:08:45

Az Atleti meg képes volt kikapni...

háromballáb 2010.02.21. 21:41:43

@Csöncsön:
Eszembe se jutott, de tényleg, találó lenne:)

Keelhaul 2010.02.21. 22:01:02

Megint beesemesezett valami expert, hogy Raúlnak játszania kéne. Szerintem is, az öregfiúk tornákon.

Orvenyhivo 2010.02.21. 22:05:06

@nasteey: Az Atleti meg képes volt kikapni...

Lássuk be, ez volt a legvalószínűbb eredmény. :)

krysal 2010.02.21. 22:05:07

@_Maverick: a 2-1 eddig neked áll, de még van egy félidő. Viszont én is csak a visszajátszásokat láttam, sajnos elhúzódott a színház (sose bízz a szülőkben, mikor sokatmondóan mondogatják, persze, persze, hazaérünk a meccsre...). Ezek alapján nem vagyunk rosszak. Lássuk, mit hoz a második fele.

@Csöncsön: '68ik percig láttam, kemény volt.

Keelhaul 2010.02.21. 22:05:34

Lassana Diarra siralmas. Zokogni támad kedvem. Komolyan.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.02.21. 22:19:06

jól játszunk, lehetne jobb is, de ha a lyon ellen ennyit hoztunk volna, nem 1-0 lenne (anyád, épp ebben a pillanatban milyen sakkozás végén hibázott MArcelo... úristen), az Alonso-Diarra páros persze most is észrevehetetlen.

Ronaldo meg minden labdát elér, óriási most is, a szabadrúgáselőtt is annyira lehetett érezni, hogy itt a gól, hogy hihetetlen... mondjuk, szerintem Sennáé szebb volt

Keelhaul 2010.02.21. 22:25:38

Alázás volt. Megérdemelték.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.02.21. 22:29:07

félidőben azt kérdeztem, vajon lesz-e akciógól, erre tíz perc alatt három is, kettő ide, egy oda, és Ronaldo mindháromban benne volt : D 4-2

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.02.21. 22:34:13

na majd VdV (szinte senki nem nézi úgy látom, vagy senki nem kommenteli magának D)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.02.21. 22:36:41

Kaka végre (megint mit művelt Ronaldo)

krysal 2010.02.21. 22:38:15

Most régi idők-érzésem van. Rúgjunk többet...

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2010.02.21. 22:45:10

6-2, azér ezt is, meg az előző büntetőt megelőző szabálytalanságot is visszanézném valami szupergiga slow-motion kamerával, gigahigh zoom-mal

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.21. 22:56:28

@krysal: Köszi! Vazze, erről maradtam le:((( Ráadásul minket szarrá vertek bajnokin ehelyett. Na marad a youtube majd:)

bög 2010.02.21. 23:08:05

nezi ezt vki? ennyi hulyeséget osszehordani...

krysal 2010.02.21. 23:10:58

@_Maverick: no, mivel nem reagálsz, élek a gyanúperrel, hogy teljes egészében lemaradtál, jöjjön a 2. félidő: gólra törően fociztunk, Ronaldót Guti a zuhanyzóban elverte a rózsaszín fürdőköpenyével, ennek hatására elkezdett passzolni (így előbb Higuain-t, majd Kakát hozta kihagyhatatlan helyzetbe, sőt, a tizi rúgását is elengedte Xabi részére - mondjuk nem kellett volna befújni, feldobta magát.). Higuain Ruud-i magasságokban használta ki a kihagyhatatlan helyzeteket (vö: bekotorta), Lass gyengécske, Granero észrevehetetlen volt. Raúl vastapsot kapott, mert kihozta 4 sárga mezes közül a golyót, de többre nem is lett volna ideje. A védelem régi önmagát idézte, a második Villareal gól előtt a teljes hátsó négyes kiállította magáról a szegénységi bizonyítványt. Az eredmény kielégítő, a mutatott játék hellyel-közzel elfogadható, de még ez sem biztos, hogy elég lenne a Lyon ellen.

krysal 2010.02.21. 23:12:17

@_Maverick: nah, mire begépelem, megjössz:)) Részvétem a vereséghez!

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.21. 23:16:53

@krysal: Köszi szépen! Azért ez bíztató mégis, végre beindul a gólgyár és Ronaldo passzol meg ilyenek:) Meg Kaka is alakul. Király!:) Mostantól lehet izgulni a Lyon meccsig!

Keelhaul 2010.02.22. 00:01:26

@_Maverick: Ne vezessen félre a két gól, Kaká nem alakul.

halareaal 2010.02.22. 00:57:16

@krysal: Lass ezen a meccsen jó volt, lemosták az ellenfél középpályáját, a Villarreal úgy lőtt két gólt, hogy egy rendes végigvitt támadásuk volt (mondjuk az gyönyörű).

azért azt kétlem, hogy ez a teljesítmény ne lenne elég a Lyon ellen, kb most játszottuk a legjobb játékot a szezonban, rengeteg ziccer is volt. sztem ez bárki ellen elég lenne, inkább az a baj, h valszeg nem fogunk így játszani majd a BL-meccsen, sokkal kockázatkerülőbb lesz a játék.

rizla 2010.02.22. 01:22:42

már a villarrealban sem lehet bízni.

krysal 2010.02.22. 07:58:20

@halareaal: ezzel annyi a bajom, hogy szép és jó, hogy a formán kívüli Villarealt így verjük, örülök is, mert összességében jó meccset (félidőt) láttam, de: arcpirító volt a sebességkülönbség a keddi és a tegnapi meccs között, és nem a tegnapi javára.

@rizla: hja, én a Racinggal voltam így.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 09:01:07

@krysal: ha mondjuk Perez adott volna 1-2 millát a Villarrealnak, hogy Pires úgy csússzon 5 méterről Ronaldora, mint Govuo csinálta, a védők úgy álljanak rá Granero és Higauín tökére, mint Toulalan és Boumsong tette, akkor lenne értelme bajnokik után elemezgetni Pellegrini munkásságát, de így azért nagy a kontraszt abban, ahogyan a Lyon belső védelme könnyedén kizárta Higauínt, Revelliere és Cissokho megfogta Ronaldot vagy Kakát. Szerencsére a Lyon problémáját nagyon jól jelzi, ahogyan a kettő-három és a három-három elleni kontrákat rendszeresen és viszonylag csúnyán elpasszolták. Mindennek fényében azt nyilatkozni, hogy ez az elmúlt 15 év legjobb Real Madridja, elég gázos dolog. Lehetne, de ehhez az kellene, hogy ne két-három havonta játszanak igazi mérkőzéseket. A Lyon ellen látszott, hogy mekkora probléma, hogy Granero, Marcelo és Higauín nem igazán tudja felvenni a tempót, miközben ez nem az ő hibájuk, hiszen szerencsétlenek életükben nem játszottak még ilyen jellegű tétmeccseket. Vagy amikor igen, akkor általában azt sem tudták fiúk-e vagy lányok.
A Villarreal esete más. Grafite azt hiszem megmutatta, hogy ha véletlenül komolyan gondolják, hogy Euro Ligát akarnak nyerni (nem fognak), akkor kurvára össze kell kapni magukat. Egyszerűen olyan könnyen ment át a Wolfsburg rajtuk, hogy az eredmény nekik hízelgő. Mindez csak azért szomorú, mert a német csapatok sokáig könnyű áldozatnak számítottak egy spanyol számára. (lásd Alavés vagy Espanyol) Idén meg már a Bilbao Werderen is kilógott a lóláb, de most látszott igazán, hogy a németek kreativitása nem marad el a spanyolokétól.

sporttárs 2010.02.22. 09:11:49

@pancho_sanza: Utolsó mondatod egyenesen Csöncsönnek szánt üzenetbomba. :))
Amúgy egyetértek.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.02.22. 09:16:26

@Keelhaul: ja, Kaka igen csak szuszogott a meccs végefelé. CR viszont mint a gumilabda, úgy pattogott a védők között. és Higany is jól mozgott (már amennyit láttam a meccsből, főleg a 2. félidőt). mondjuk, nem illő egyedül mozogni hagyni egy csatárt az ötösön belül, de ez a Villarreal problémája.

Neil Blender 2010.02.22. 09:33:31

En is orultem a tegnapi meccsnek csak amiatt altam egy kicsit ertetlenul hogy a csapat mennyire akart. Ha a Lyon ellen feleennyire "eles" a csapat akkor azert 1 golt be tudtunk volna vinni idegenben ami oriasi segitseg lett volna.

A tegnapi meccsen latszott, hogy ha jol hasznaljuk a szeleket akkor nagy terulet nyilik kozepen, Marcelo remekul jatszott tegnap, CR tarthatatlan volt, Kakara a hasznos jelzot illetnem. Kellett hozza persze egy ellenfel az eredmeny meg megint csak csaloka de az idei ev egyik legjobb teljesitmenye volt a tegnapi elsosorban hozzaallasban. 3-2nel komolyan elkezdtem aggodni hogy beallunk vedekezni es talal egy golt majd a Villarreal. Higuain pedig ki volt szolgalva, kapott labdakat lott is 2-t, itt is a szeljatekot emelnem ki. A Lyon ellen minden kozepen akart a csapat ahol talpalatnyi hely nem volt.

Mindenki dontse el hogy (hozzaallasban elsosorban) melyik a MAdrid igazi arca....

Republik of Mancunia 2010.02.22. 09:39:15

Jól érzékelem ,hogy egykori CR7sünk 19meccs / 18gól mutatóval áll?

Endoscope 2010.02.22. 10:13:02

Igazából Garcia már a postban leírta azt, amit pancho kommentjére írtam volna reakcióként.

Bár megértem, hogy a Real Madrid egyes embereknél mindig is ki fogja b.szni a biztosítékot (joggal), ettől azonban én még sosem fogom tudni megérteni és elfogadni a szemellenzőséget.

Sajnos nem tudom a jó szót (pedig keresem) arra, hogy miért van az, hogy SOHA, SEMMI nem jó, mikor a Realról van szó. Most sem arról van szó, hogy egy sajnálatos BL vereség után egy laza hatost szórtunk a bajnokin; hogy a bajnokságban 2 pontra vagyunk a világtörténelem (egyik) legjobb klubcsapatától; hogy mind a 12 otthoni meccsünket megnyertük; hogy ezeken 41 gólt lőttünk és csak 8-at kaptunk; hogy van egy játékosunk, aki bár megtehetné, hogy "Madrid királya" legyen és lazsálva élvezze a rivaldafényt, de ehelyett ő még a 89. percben, 6-2-es állásnál is úgy hajt, mintha az élete múlna rajta; hogy CSAPATMUNKA volt a pályán...

Ugyanmár! Ezek "lényegtelen" dolgok. Lovagoljunk inkább az edző szavain, (amiket ugye az ismert spanyol média közölt) és boncolgassuk az értelmetlen "Mi lett volna, ha..." kérdéskört, különös tekintettel a Lyon elleni játékra. Érdekes, hogy emberek állandóan felemlegetik a Real kapcsán (joggal), hogy nem lehet érdemi munkát végezni; hogy Perez elnök kinyírja az edzőket; hogy a média megmérgezi a levegőt, miközben ugyanezen emberek két kézzel görcsösen kapaszkodnak minden olyan lehetőségbe, amivel fölényesen rúghatnak egyet a közutálatnak örvendő Realba, ezzel is bizonyítva, hogy ahogy mondani szokás: nem különbek a Deákné vásznánál.

Mert mit is lehet kezdeni az olyan szakértő hozzászólásokkal (igen pancho, itt konkrétan rád gondolok), amikor egy mondaton belül saját magadat cáfolod/igazolod: "A Lyon ellen látszott, hogy mekkora probléma, hogy Granero, Marcelo és Higauín nem igazán tudja felvenni a tempót, miközben ez nem az ő hibájuk, hiszen szerencsétlenek életükben nem játszottak még ilyen jellegű tétmeccseket." Most akkor mi is a gond? Jól értem, hogy BL- (és Európa) szinten szarok a játékosok, de ez nem az ő hibájuk?

Akkor kié? A vezetőségé? Az edzőé? Talán jobb játékosok kellenének? Igazoljanak minőségi játékosokat a szóban forgók helyett? Vagy az megint a Realt minősítené, hogy a saját nevelésű és/vagy fiatal játékosokba vetett bizalom helyett inkább vásárolnak összevissza?

Félreértés ne essen: pontosan tisztában vagyok a saját csapatom hibáival. Legyen szó a klubvezetésről, az edzőről vagy épp a játékosállományról. És talán éppen ezért szeretnék egy csipetnyi, hozzám hasonló tárgyilagosságot látni, a "vergődő" Real felett keselyűként körözők vijjogása helyett. Hogy a szokásos média felhangok, a pesszimista "Lyon ellen kevés lesz" szövegek helyett inkább arról legyen szó, hogy Pellegrini miért rúgta fel a korábban jól működő formációját. Vagy arról, hogy amíg otthon mindenkit megverünk és meccsenként átlagban több, mint 3 gót rúgunk, addig miért ad (komoly) aggodalomra okot egy 1-0s hátrány.

hakapesz imi 2010.02.22. 10:32:50

@Neil Blender: szóval a Xerez 0-3-as "alázása" és az idén méltatlan produkciót nyújtó Villareal otthoni 6-2-es leverése lenne a Madrid igazi arca? A kettő közt pedig egyszerűen nem voltak elég élesek? Ez azért durva formaingadozás lenne... Nem lehet, hogy inkább a Lyon képvisel jelenleg kicsit más szintet, mint a Xerez vagy a mostani Villareal?
Mindenki dontse el hogy melyik a MAdrid igazi arca; a spanyol kiscsapatokat kipofozó izmos nyolcadikos kemény fiú vagy az európai színtéren kisebbségi komplexusos, önmaga árnyékán átlépni képtelen, görcsös, nagyon akaró habfehér alapozó?

Boodler 2010.02.22. 10:37:14

@hakapesz imi:
"melyik a MAdrid igazi arca; a spanyol kiscsapatokat kipofozó izmos nyolcadikos kemény fiú"

A végéről úgy érzem lemaradt:
...az ötödikesek között.
:)

sundin 2010.02.22. 10:40:01

Messzemenő következtetéseket hiba lenne levonni ebből a meccsből. A Villarreal rémgyenge.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 10:42:03

@sundin: Sebaj, majd ellenünk összekapja magát az hótziher...:(

sundin 2010.02.22. 10:42:37

@hakapesz imi:
Jó volt az kérdőjellel is a végén. Szerintem az igazság - mint mindig - valahol félúton van.

sundin 2010.02.22. 10:44:26

@csizsikpizsik:
Lehet, Godin, Gonzalo és Rossi visszatérésével tuti erősödnek. Egyébként érdekes, hogy nem is a pelyhedző fiatalok hibázták a legnagyobbakat, hanem Senna vagy Pires.

Keelhaul 2010.02.22. 10:45:49

@Endoscope: Félig igazad van. Szerintem pancho réges-régen írt ennyire korrekt hsz-t, úgyhogy ezt most megadnám neki.

Szerintem Pelle nem hibáztatható olyan mértékben, mint amennyire hibáztatják, és egyáltalán nem szar edző, bőven jó Madridba. A Villarreallal az 5 szezonja alatt gyakorlatilag mindent elért, amit egy olyan anyagi adottságokkal rendelkező csapattal el lehet. A BL-ben is jól szerepelt a csapat. A Madriddal kapcsolatos tevékenységéről kis mintánk van, de a következőket látom: nagy meccseken ugyan nem mindig megy jól a csapatnak, de a Barcelona ellen világossá vált, hogy Pellegrini nem rosszabb stratéga mondjuk a jelenleg olvasztár edző Guardiolánál. Az, hogy nincs játéka a madridnak, egyszerűen f*ság. Max egyeseknek nem tetszik. Minden meccsen látunk igen szép megoldásokat, amikor az ellenfél nem akarja teljesen megölni a focinkat, meglehetősen sok gólt rúgunk, általában az első találat megszerzése a nehéz. Azt tudomásul kell venni, hogy egy Madrid nem fogja elverni a saját bajnokságát sem 6 góllal (megjegyzem a Barca sem teszi), a nemzetközi mezőnyben pedig nyilvánvalóan még kevésbé várható gólparádé. A Chelsea és hasonló csapatok (már ha eljutunk odáig) szenvedést fognak nekünk okozni, de nem csak nekünk, MINDEN klubnak rohadt nehéz még egy Lyon ellen is, mert itt mindenki a maxot nyújtja. A Madrid kivételével - gondolnánk. Azonban az összeszokottság hiánya miatt ez sem teljesen igaz.

Amit problémaként lehet említeni, de ez ellen Pelle sem tud tenni semmit, hogy a spanyol bajnokság ugyan technikás, okos, viszont nagyon lassú. A meccsek végére a kiscsapatok rendre kifulladnak, ilyenkor van az, hogy megbomlik a fegyelem a pályán, és a Madrid egyébként ebből rúgja a góljai nagy részét. Egy Lyont nem lehet így kifullasztani. A játékosok nem kényszerülnek rá, hogy végigkoncentrálják, végigrohanják a 90 percet, mert 70 perc után az ellenféltől mindenki a fülén veszi a levegőt.

Azokon a meccseken, ahol ez nem volt így, a Madrid általában szopott: Bilbao, Lyon, Sevilla. (Az Alcorcón tök más tészta, hívnám fel a figyelmet, de ők is az energiájukkal lepték meg a Madridot.) Pelle talán annyit tehet, hogy hétközben megkérik a Castillásokat, hogy 30 perc alatt adjanak ki magukból mindent, rohanják meg a játékosainkat. Nemcsak Higuaín, de ELSŐSORBAN a két Diarra, a védők, Vaart, Guti, Marcelo, Drenthe és Alonso az, akinek javulnia kell a fizikai játékban. Higuaín ugye nem center, ez valamiféle rossz perez-vicc, hogy két árnyékékkel, 0 centerrel állunk ki ( az 1 árnyékéknél jobb). Higany jól tud érkezni, jól lő, jól kontrázik, de valóban nem fogja 12 ember gyűrűjében megjátszani a labdákat, mint Drogba vagy Ibrahimovic, nincsenek hozzá adottságai, bár nem rossz atléta (gyors, jól ugrik, relatíve erős). Nistelrooy erre tökéletesen alkalmas LETT VOLNA.

Szal, amivel tavaly kikaptunk Liverpoolban, továbbra is az a gond: nem bírja a középpálya a pressziót. Tavaly Lassanat úgy darálták be az angolok, hogy rossz volt nézni. A Barca elleni meccs meg azért nem indikátor, mert a Barca ellen a csapatokat nem ütközik szét, rohanják le (tudom, hogy letámad a Barca, de egyáltalán nem fizikális letámadást játszanak, hanem zavarót), hanem labdavesztés után az ellenfél percekig csak nyomozza a labdát.

A Madrid játéka pedig nem alkalmas a Barcáéra, mivel eléggé egydimenziósak a sztár támadójátékosaink. Guti és Vaart kivételével a kapuval párhuzamosan madridi játékost még nem láttam mozogni. Illetve de, Ronaldot, amíg meg nem találja a lövést. Mind Benzema, mind Kaká, mind Ronaldo, mind Higany a labda átvétele után a kapu felé indul el, ami persze nem baj, csak vagy labdavesztés, vagy lövés a vége. Na ehhez a játékhoz kevés fizikailag a Madrid. A Barca is, csak ők nem is ezt játsszák.

Megjegyzem: spanyolországban nem is engedik a fizikaibb játékot, nem álmodozom PL-szerű játékról, de Higuaín sárga lapja előtt a védő nagyon levitte a súlypontját, hiba volt fújni. Kaká meg sosem játszott tisztán, mindig is erőszakos volt, de ezzel a BL-ben tudott jó lenni, Spanyolországban folyamatosan lefújják a dolgait. Többek közt ezért nem megy neki. Tegnap is látható volt, hogy annyira nem gyors és robbanékony, mint Cé/Higany, viszont egyáltalán nem technikásabb, vagy labdabiztosabb náluk. Erőszakosabb, többet mozog mindkettőnél labda nélkül, de nem tiszta a játéka. Ez Spanyolországban végzetes. (Nekem amúgy tetszik, hogy csíp, harap, de nem durva.)

Szóval mindent összeadva a legnagyobb probléma, hogy a kiscsapatok fizikai felkészítése szar, a nagycsapatoké közepes, az erőszakos, kellemetlen játékot pedig nem tolerálja a spanyol bírói kar. Érdekesmód durvaság azért van bőven ennek ellenére is.

Idén a 3 gólos átlag ellenére sem biztos, hogy meglesz a Lyon, de tudomásul kell venni, hogy ezen a szinten kulcskérdés, hogy milyen hamar lőjük be az első gólunkat, ha késünk vele, kiestünk, és sajnos benne van. Némi szerencse is kell. (Schuster Roma elleni búcsújakor nagyságrendekkel jobban domináltuk a pályát, mint most, de sehogysem akart bemenni a kapuba a labda. Nem Schuster hibája volt, benne van.) Egyvalami biztos: míg a kiscsapatok pont az első gólig vannak partiban a Madriddal, a BL csapatok nem.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 10:47:29

@krysal: Ha szülőben nem lehet bízni, barátnőben még kevésbé.
-Te mondtad, hogy gyenge/erős a csapat, tuti győzelem/vereség, az eddigi 19 fordulót láttad, egyet értem ki tudsz hagyni, tudod hogy szeretem a musicalt, te pedig engem szeretsz...
Kihagyod, 6-5 a végeredmény, az évtized meccse 9 évszázad legjobbja góllal, mindenki látta, mindenki arról beszél, unokáknak mesélik a tökéletes mérkőzés legendáját te pedig akor Bereczki Zoltánt nézted testre simuló színes harisnyában hogy trillázik...

hakapesz imi 2010.02.22. 10:51:58

@Endoscope: az eddigi hozzászólásaid alapján tök normálisnak tűnsz. Az uccsó kommentedben állókkal is nagyjából egyetértek, leszámítva a végét... Ezt a kommentedet lezáró kérdés szerintem költői, de azért itt egy lehetséges válasz: azért ad (komoly) aggodalomra okot az összesített 0-1, mert a BL-visszavágón nem a Xerez vagy az Espanyol ellen kell 3-at vágni. Ezt te is nagyon jól tudod, mégis azt hangoztatod, ha a Depor ellen ment, miért ne vágnánk 3-at a Lyonnak is, nem?! Persze engem is felbaszna egy idő után, ha mindig csak a fanyalgás, bármit csinál is a csapatom.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 10:53:18

@sundin: Tökmindegy, ha nem tér vissza senki akkor is villantani fognak. Aztán jöhet Csöncsön a kemény iraki válogatottakkal és a Villar nagycsapat-jellegével.

halareaal 2010.02.22. 10:54:25

@Keelhaul: neked nagyon a vesszőparipáddá vált Lass. gondolom a Pool elleni meccsre utalsz vissza, de akkor javaslom nézd vissza, Sergio Ramos mellett Lass volt a másik olyan játékosunk, aki sebességben, fizikiálisan felvette velük a versenyt. és a párharcait is rendre nyerte. ott ponthogy nem őt volt rossz nézni, hanem pl Gagot, aki nem hogy nem tudott hozzátenni semmit a játékhoz, de még el is vett belőle. azért maradtunk alul a középpályán nagyon csúnyán, mert Diarra egyedül volt Gerrard, Alonso és Mascherano ellen, akiket ráadásul Gago tömött labdákkal.

Keelhaul 2010.02.22. 10:54:33

@sundin: Sennát ledarálta a madridi kp, Pires meg akkor jött be, amikor már elfogyott a Villarreal. A Madridnak akkor lenne jó, ha minden kiscsapat 3 vkpval és egy okos kpval és egy csatárral valamint egy balszélsővel állna ki. Jelenleg ugyanis ez tökéletesen elegendő ahhoz, hogy megöljék a Madridot. Guti faktor excluded. Még nekem is vicces leírni, hogy bár Guti kurva megbízhatatlan tud lenni, de az ellenfél számára legalább annyira idegesítő tud lenni, mint egy hardkór Madrid drukker számára. Ha bármit el akarunk érni a BL-ben, szinte biztos, hogy előbb-utóbb ő fogja hozzátenni a pluszt, amire egyébként megjegyzem Ronaldo nem képes. Ronaldo bazijó játékos, ha van területe (Higany), eljut lövésig (Higany). Namost a Lyon ellen ez nemigen jött össze. Arra meg felhívnám a figyelmet, hogy cr9 18 góljában vannak pontrúgások, tizik, és hihetetlen volumenű lövést ereszt el meccsenként. Amikor nem ereszt el legalább 4-et, nem rúg gólt. A tegnapi meccs azért volt üdítő, mert kivételesen nem akart görcsösen gólkirály lenni. Ha ezt a stílust folytatná, megkockáztatom, szezon végére kifejezetten szeretném, pedig diehard cr9 hater vagyok.

Keelhaul 2010.02.22. 10:58:24

@halareaal: Persze hogy vesszőparipámmá vált, mert egyrészt nem nyerte meg igazán a párharcait, másrészt túlvállalja magát, és nem azt játssza amihez ért. Azt pedig már az ember bármilyen humihami tesiórán, haveri focizáskor is érzékeli, hogy igazán akkor jó játékos valaki, ha nem vállal többet annál, mint amit tud. Tegnap is siralmas volt, tavaly a fontos meccseken rendre súlytalannak bizonyult.

Az pedig nem párharc nyerés, hogy félig szabálytalanul leszerel valakit, majd eladja a labdát / olyan helyzetbe kerül, hogy könnyedén visszaveszik tőle, és hátul mismatch alakul ki vagy terület, esetleg ami a leggyakoribb, mindkettő. Tegnap rendszeresen X. Alonso előtt kalandozott, kétlem, hogy edzői utasításra.

Egyébként meg nagyon jó képességei vannak, ezt a vak is látja, jól kezeli a labdát DE NEM IRÁNYÍTÓ, és rendszeresen veszít hátulról labdákat, mert ezt nem méri föl. Rendszeresen? 1 valószínűséggel. Kurvára nem fér bele.

Ja, és újabban baszik visszazárni.

halareaal 2010.02.22. 11:00:46

@Keelhaul: azt sem értem igazából, hogy mért a két Diarrának kéne javulnia fizikai játékban. a legjobb fizikumú játékosaink közé tartoznak, még jó, hiszen ők alapvetően a fizikumra építenek, ebből áll a játékuk. Lass rengeteget is fut emellé.

Keelhaul 2010.02.22. 11:04:24

@Keelhaul: Ja és még valami: a legutóbbi 5 sárgalapjából pontosan 5 volt felesleges.

És még egy valami: érdekesmód Alonso, Gago, és Guti bármilyen kombinációjában ezen játékosok jobban teljesítenek, mintha Lass is a pályán van.

Sőt, M. Diarrával is jobbak. Ez szerinted miért lehet? Megmondom: mert Lass egy és negyed szerepet játszik el, de sajnos valami 0.5+0.75 felbontásban. Azaz vkpnak most kevés, irányítónak nagyon kevés, de mindkettőt ellátja látszólag.

Érdemes tényleg figyelni, amikor csinál egy jó húzást, majd rácsavarodik a labdára, kap maga köré mondjuk 2 középpályást. Jó esetben visszapassz vagy szabad, rossz esetben rövid visszapassz, elveszik, elesik, méltatlankodik. Ezt rendre 4 védővel a háta mögött, a fépályától 2 méterre játssza el. M. Diarrától ilyet nem látsz. Megszerzi, körülnéz, gyorsan szabadul a labdától. Fegyelmezett, és TUDJA, hogy iszonyatosan röhejesen nmóéz ki, amikor sprintelve labdát vezet.

Mondom: egyébként Lass képességeit tekintve jobb. Az más kérdés, hogy nagyon bután használja a képességeit.

halareaal 2010.02.22. 11:06:16

@Keelhaul: van benne valami amit írsz, de ezt bőven ellensúlyozza sztem, hogy rengeteget melózik és ő szerzi a legtöbb labdát. attól, hogy meccsenként elszór egy-kettőt, még nagyon hasznos a játéka. egyébként pedig túlzol, én egyáltalán nem úgy veszem észre, hogy ő irányítana, vagy ő szervezné a támadásokat, azért annyival nem vállalja túl magát. és még így is kevesebb veszélyes labdavesztése van, mint Alonsonak.

Keelhaul 2010.02.22. 11:07:11

@halareaal: Lass körülbelül 90% biztossággal hibázik presszió alatt, azért. Az egy dolog, hogy mi van, ha ő ütközik, mondjuk 30%ban szerzi meg a labdát, de az egy másik dolog, hogy mi van, ha őt ütközik egy nem jesus navas alkatú játékos. Lásd feljebb: hülye, ostoba cselek, kockázatos passz általában nem hogy nem semleges, hanem valami redzone területre, sima labdavesztés, utánrúgás. Ezer példa van rá. Csak figyeld.

Van ugye ez a fura szokás, hogy csak a szerzett labdákat, gólokat, gólpasszokat nézzük fociban, de azt pl. nem, hogy mennyit szabálytalankodik a játékos, mennyi hülye labdát ad el, hányat hibázik, amit mákkal esetleg meg lehet úszni, stb.

Meglepő, de Sergio Ramos mint szélső és Lass ezekben igen rosszul végezne.

halareaal 2010.02.22. 11:09:00

"És még egy valami: érdekesmód Alonso, Gago, és Guti bármilyen kombinációjában ezen játékosok jobban teljesítenek, mintha Lass is a pályán van.

Sőt, M. Diarrával is jobbak. Ez szerinted miért lehet?"

hát akkor simán nem értünk egyet. Gagoval eleve elég nevetséges az összehasonlítás, már ne is haragudj (egyébként pedig Gago szinte nem is játszott idén, tavaly meg láttuk a kontrasztot kettejük között), de a többieknél is jobb teljesítményt nyújt. most kicsit gödörben van, de pl a szezon elején Cé mellett ő hozta a legjobb teljesítményt.
a sárgái engem is bosszantak, az tény.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.22. 11:12:18

Én úgy láttam, hogy messze tegnap játszotta idei legjobb meccsét mind Cé, mind a Real. Nyilván köze van ehhez a Villarreal gyengeségének, de elég értelmetlennek látom erre kihegyezni a dolgot. (Pont olyan értelmetlennek, mint amikor tavaly jött a Barca kapcsán mindenki hasonló szöveggel.) Cét egyúttal meg is követem, mert nemigen láttam még ilyen alázattal és önzetlenül játszani (ha a szokásos játékát hozza, nem hat a vége, az egészen biztos).

Hogy melyik a Madrid "igazi" arca? Én nem látok olyan nagy különbséget a Real BL-es és PD-s teljesítménye, mutatói között. Itt is, ott is becsúszik egy-egy vereség, a meccsek többségét meg simán nyerik. Lyonban minden csapat megkínlódik. Megkínlódott a MU is, a Barca is, a Liverpool is.

@csizsikpizsik:

Láttad Nekounam (aki nem iraki, hanem iráni) tegnapi két kapufáját? Ha nem, okvetlenül tedd meg. Kötelező. :-)

Keelhaul 2010.02.22. 11:13:14

@Keelhaul: Ja és egyébként ezért tartom nagyra Arbeloat, és ezért nem annyira Marcelot. Arbeloa 90 percig koncentrál, hajt, de nagyon ritkán megy bele felesleges kalamajkába, még akkor se, ha esetleg 10% eséllyel utána a meccs hőse lesz. Védő, egyszerűen védő felfogása van, tehát nem teheti meg, hogy felesleges kockázatot vállaljon. Marcelo ezzel szemben simán elrepül egy olyan játékosra, akitől kis valószínűséggel halászhat, így aztán nem tud visszazárni, vagy simán csak 30 méternyi futható terület nyílik mögötte. Az a baj most, hogy a Madridban nem igazán van meg a kockáztató és nem kockáztató játékosok megfelelő elegye, és egyébként sok olyan játékosunk van, akik a saját posztjukon huszadannyi kockázatot kellene hogy vállaljanak. (Albiol is óvatos duhaj, Pepe pl nem az, nem is szeretem.)
Ugye a hátvédsorunkban egy fegyelmezetlen tag mindig van, általában a kp-n ott van Lass. Ennyi elég ahhoz, hogy bedaráljon minket a Lyon. Ha egyetlen gólt kapunk, az már sok. Lassban és elsősorban Marcelóban pedig mindig benne van a gól.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 11:14:35

@Endoscope: Azért, mert nagyjából Juhász Roli és az ő csapata eredményesebb volt ott, ahol a Real Madrid elbukott, sőt a Werder Bremen hármat lőtt megerőltetés nélkül Bilbaóban, de ezeket még el is nézém, ha a svájci Young Boys gyakorlatilag nem alázta volna meg a játék minden elemében az Athleticet.
Ajánlom ezt a videót, amelyen a Bilbao a győzelemért megy ki játszani:
www.indavideo.hu/video/Young_Boys-Athletic_bilbao/

Én megkérdezhetném, hogy miért nem jössz azokkal a számokkal, hogy egy Európai szinten semmibe nem nézett belga bajnokság két csapatával miként próbálnak vért hugyozva partiban maradni a spanyol bajnokság prominensei, miközben múlt héten még csak két csapat akarta jobban megnyerni az EL-t, mint a Valencia. A Villarreal és az Atlético.

Igen nem Higauín, Marcelo és Granero tehet róla, hogy az ellenfeleik olyanok hétről-hétre, akik olyan amatőr hibákat vétenek, hogy egyszerűen lehetetlen mind az ő, mind a csapatuk érdemleges fejlődése, miközben a média és a szurkolók versenyt áradoznak a szereplésről. Én például azt mondom, ha az Alorcon ki tudta húzni egy góllal a "azért is megmutatjuk milyen fasza Real Madrid vagyunk" csapat ellen, akkor a Lyon is képes lehet ennél jobb eredményre.

Tudom, hogy sokan azt gondolják, hogy egy hatos a Zaragozának, vagy a Villarrealnak hatalmas bravúr, de sajnos nem igazán kedvez semmilyen csapatépítésnek, amikor Pellegrini sem tudott elvonatkoztatni attól, hogy teljesen más kell Európába és a hazai bajnokságba. Évek óta látszik, hogy a kettő külön dolog, de ahelyett, hogy tavalyi MU, MIlan vagy Liverpool felvételeket nézegetne, hogy megtalálja játékosai helyét, inkább abszolút nem releváns, spanyol bajnoki tapasztalatokból próbálja felépíteni a csapatát, aztán tátja a száját,a mikor nem működik a gépezet a Milan vagy Lyon ellen.

Keelhaul 2010.02.22. 11:17:03

@halareaal: Idén amikor Gagoval nyomultak (meg nem mondom mikor), ugrásszerűen javult a játék. Nem azt mondtam, hogy Gago jobb lenne (egyébként ha gyorsabb lenne, akkor jobb lenne, de Gago lassú), azt mondtam, hogy Gago nem öli meg a csapattársai játékát.

Lass egójának betett a 10-es mez. Ennyi. Egyébként meg Lass az utolsó ember, akitől 2 méternél hosszabb passzt akarok látni, de ennek abszolút nem tesz eleget. Adja oda X.Alonsonak vagy a hátrafutó Kakának, de ne kezdjen vele semmit. Lehet hogy tudna néha, de sokba kerül az nekünk. Tegnap is kerülhetett volna, jegyzem meg, de a Villarreal elég szomorú stílusban nyomta. A Lyon ellen simán benne lesz 2 ilyen labdaeladás, NEM FÉR BELE.

Keelhaul 2010.02.22. 11:18:39

@pancho_sanza: Tekintve hogy tök mást jásztott a spanyol bajnokságban a Madrid, mint Lyonban, alapvetően a hsz 90%-a igaz, volt de ezzel elrontottad.

halareaal 2010.02.22. 11:18:48

@Keelhaul: sztem meg pont ez a kockázatvállalás hiányzik a csapatból a BL meccseken. a Lyon ellen én úgy láttam, nem próbáltunk meg semmit, amikor hátrányba kerültünk, utána javult a helyzet, kockáztattunk, és persze rossz vége is lehetett volna, de legalább átvettük a játék irányítását, volt 1-2 helyzetük. az igaz, h ha nem a legegyszerűbet hozzuk, akkor könnyebben kaphatunk gólt, de a BLben elsősorba a góllövéssel vannak problémáink a komolyabb elenfelek ellen, az pedig nehezen megy rbeloa típusú játékkal.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 11:20:25

@Csöncsön: Tegnapból semmit sem láttam, de rajta leszek és pótlom, megcsodálom irán legális csodafegyverének két kapufáját :)

Keelhaul 2010.02.22. 11:22:58

@pancho_sanza: Egyébként feltehetőleg szakmabeliként látott egypár meccset, ezek a túlzásaid kicsit azért gyomorforgatóak. De ugye azt nem lehet mondani Lassnak, hogy "ne szarozz annyit, édes fiam", vagy "nézzél körül". Vagy ha mondja is, majd Lass vagy szarozik, vagy nem, vagy körülnéz vagy nem. Ez nem kosárlabda, ahol van 150 darab play, meg 2 percenként lekapok valakit rövid diskurzusra a pályáról, meg megbeszélem vele, hogy gyenge oldali átfutást kérek, vagy több backcutot, vagy frontingot Yaora.

A problema, amit jól látsz, inkább az, hogy nincsenek szokva a fiúk a szántáshoz, és egyébként akik vannak, azok is kicsit már elszoktak tőle. Mert ugye Cé sem remekelt.

Keelhaul 2010.02.22. 11:24:10

@halareaal: Kockázatot majd vállaljon Guti. Kicsit jobban ért hozzá.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 11:26:08

@Keelhaul: kora délután jön egy poszt csak nektek kettőtöknek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.22. 11:30:21

@pancho_sanza:

Helyzetkihasználásban és kapusposzton azért szerintem jobb volt a Bilbao. ;-)

Amúgy az jogos, hogy én is sokkal jobb szereplést, teljesítményt várnék el a spanyol csapatoktól nemzetközi meccseken, és ezen tényleg el kéne gondolkodniuk a spanyol edzőknek, klubvezetőknek. A hétközi EL-szereplés 90%-ban vállalhatatlan volt például.

hakapesz imi 2010.02.22. 11:48:10

@Boodler: hehe, itt mindenki évismétlő, vagy mi van? :)

hakapesz imi 2010.02.22. 11:52:30

@csizsikpizsik: mint mindenki. Az Atleticót meg egy Almeria is elkaphatja egy héttel a "frenetikus" 2-1 után... Beszarok ezeken, vazze...

Keelhaul 2010.02.22. 12:03:08

@hakapesz imi: Az Atléti már csak ilyen. Ne bántsd őket, bántsák őket a szelek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.22. 12:13:47

@Keelhaul: "Megint beesemesezett valami expert, hogy Raúlnak játszania kéne. Szerintem is, az öregfiúk tornákon."

Ja, egyébként botrányos volt tegnap Zombori "szakértése". Kulcsmondatai: a Realnak gyenge a játékosállománya; érthetetlen, hogy Raúl miért nem játszik; Pellegrini rossz edző; Wengerrel a Real előrébb járna; stb. stb.

Visszasírtam Puhlt, aki múltkor legalább az alkoholfogyasztás kapcsán tényleg szakértő módon szólt hozzá.

krysal 2010.02.22. 12:21:51

@Endoscope: a "bízni a csapatodban, de közben észrevenni a hibáit" és a "bőnyállal" között éles a különbség szerintem. Addig a pontig, míg a tegnap esti játék elég a Villareal ellen, de megfigyelve a hibákat, amit az ellen vét, valamint utánagondolni, hasonlóak előfordultak-e a BL-ben (nem), és vonni egy érdemi párhuzamot, elég-e ez így, meg szerintem a drukker dolga. CR-t a tegnapi után (félviccesen) megkövettem, ha így folytatja, még lehet meg is kedvelem rendesen, pedig hasonlóan viszonyulok hozzá, mint @Keelhaul:

@csizsikpizsik: az igazán szép része az, és ez fordult elő velem is tegnap, hogy a szebbik fél szülőjével mentünk szinházva. És ezt most szigorúan egymás közt: átkozottul jó darab volt! (+adjuk meg, ami a királylányé, Ő is hardcore madrid fun, olyannyira, hogy még azt is megjósolta, hogy Xabi Alonso gólt fog rúgni. Komolyan!)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 12:23:59

@Keelhaul: Pontosan mivel játszott mást a Madrid?Leírtam már de lássuk: A szélsővédők odaálltak Ronaldo és Kaká mellé, míg a belsővédők finoman szólva megették reggelire Higauínt. Toulalan fél lábbal mindig Granero tökén állt, míg Alonso meg Diarra kiegyensúlyozott párharcot folytattak a franciákkal. Marcelonak/Arbeloának nem volt ideje előremenni, mert Govuo gyorsabb is volt,meg veszélyesebb is. Higuaín túl közel volt a kapuhoz, így nagyjából esély nem volt megjátszani Boumsongék mellett, aztán jött Benzema, aki párszor visszament a kezdőkörbe labdáért, így viszont nagyon messze került a kaputól, vagy kiment a vonalhoz, de akkor meg könnyedén tolódtak rá,mert senki nem volt középen.
A védelem bajban volt és mint mondtam a Lyon kritikája, hogy gyakorlatilag lövést sem hoztak ki a számtalan kettő-három és három-három elleni szituációkból, pedig azért Xabi Alonso három méteren kettőt kapott bármelyik franciától mikor szaladni kellett. Edzői szempontból kudarc volt az egész, de hasonlóba belefutott Juande "azt hittük beállnak védekezni" Ramos is.
Pellegrini tavaly szégyenletesen alulmaradt Wengerrel szemben taktikai csatában.

Endoscope 2010.02.22. 12:32:25

@hakapesz imi: Igen, valószínűleg ez nyomta meg hangyányit a vérnyomásom. :) Optimista ember lévén igyekszem mindig mindenben a jót nézni és látni... nyugodtan és objektíven. Már ahol ugye... :)

@pancho_sanza: Továbbra is tartom, hogy rendkívül jó meglátásaid vannak, ám ezeket néha te magad ütöd agyon 1-2 mondatoddal. Nem vitatom a felhozott példáidat, ám azért zárójelben megkérdezném, hogy vajon 10 Young Boys-Bilbao meccsből mennyi alakulna ugyanígy avagy 10 Bilbao-Real meccsből mennyin szenvedne meg a Real ugyanúgy.

Abban is tökéletesen igazad van, hogy színvonalban, harcmodorban, taktikusságban teljesen más a PL és a BL. Sőt még azt sem vitatom, hogy adott esetben Pellegrini tátott szájjal bámul. Azonban ne feledjük el, hogy egyelőre a Real esetében nem tudunk tendenciákról beszélni. Amit most a pályán látunk meccsről meccsre, az egy szűk 8 hónapos munka eredménye. Márpedig véleményem szerint ennél jóval több kell, hogy egy adott csapat az európai "porondon" is hosszútávon és magas szinten tudjon teljesíteni.

A Real idei "tragédiája", hogy a BL döntőt a Bernabeuban rendezik. Emiatt extra nyomás és elvárás van a csapaton. Én a magam részéről egy bajnoki címmel és egy legjobb 8 (4) közötti búcsúval elégedett lennék 2010-ben. (Miközben pontosan tudom, hogy a világ szégyene, hogy Real szurkolóként ezt kell mondanom.) Persze ennek feltétele lenne egyfajta lineáris fejlődés és szisztematikus csapatépítés.

A gondot ott látom, hogy szinte senki nem meri kimondani, hogy a király meztelen és ez a Real nem az a Real. Az elmúlt években rengeteg hibát követett el a vezetés, ami miatt gyakorlatilag Európa elrohant mellettünk. (Ahogy a spanyol csapatok mellett is). A játékosvásárlásokkal PL-t lehet nyerni, de BL-t nem. (Külön "pech", hogy a jelenlegi Barca mellett a PL-t sem lehet simán nyerni, max. partiba hozni). Hiszem, hogy ha lenne idő a Realnál, akkor 1-2 év alatt újra egy európai szinten is meghatározó csapatot lehetne felépíteni. Sajnos azonban, erre az idő intervallumra az esély minimális.

Nekem régóta vesszőparipám, hogy a fociban a taktika mellett legalább olyan fontos (ha nem fontosabb) a pszichológiai felkészítés. Amennyire jól emlékszem a VdB-féle Real sem a taktikai repertoárjáról volt híres, hanem a csapatban és a sztárok tökéletes összehangjában volt az erő. Ez hatványozottabban igaz a mostani Barcara. Ahol lehet, hogy Guardiola nem egy taktikai zseni (még!), ellenben olyat tud, amit kevesen a világon. Csapatot építeni. Pontról pontra. És pontosan tudja, kire, hogyan kell hatni, hogyan kell kihozni belőlük a maximumot és a csapat melyik részén kire/kikre van szükség. Ahogy a Mourinho-féle Chelseaben is az volt a félelmetes, ahogyan csapatként, egységként küzdöttek és hajtottak.

Ugyan ez igaz teszem azt egy Alcorcónra, akik már nem először bizonyították be a (futball)történelemben, hogy egy masszív, (fejben és lelkiekben is) erős közösség, miként tudja legyőzni a papíron nálánál sokkalta erősebb ellent. És pont emiatt nem húzhatunk analógiát egy Alcorcón elleni hazai 1-0 és egy Lyon elleni hazai visszavágó között.

Ugyanis közben eltelt fél év. És ennyi idő alatt még egy Real Madridnál is kialakul némi csapaton belüli kohézió (lsd. CR és Kaká kapcsolata), amit majd a visszavágó dönt el, hogy elég erős-e. Én bízom benne. :)

Endoscope 2010.02.22. 12:36:12

@Csöncsön: Na az öreg "brazilverő" tényleg hab volt a tortán tegnap. :) Főleg a "hat gól nem az edző érdeme" illetve a "nálam Raúl még mindig játszana" szakértése.

Érdekes ez. Egy lyoni vereség abszolút Pellegrini "érdeme", de a hat gólos győzelem nem? Vártam mikor böki ki, hogy Tornyi/Mészöly is ülhetne az edzői székben. :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 12:51:58

@Csöncsön: Amikor félidő van a sporttvt automatikusan lehalkítom, (köszönet érte Hegyi Ivánnak) így sokmindentől megkímélem magamat (ha még egyszer meghallanám hogy hófehér balett, habfehér mez, galaktikus madrid tutin magamba döfném a kést).
@Endoscope: Egyébként miért lenne bármi is Manu érdeme? Semmi köze az edzőnek a csapat teljesítményéhez, ezt megtanultuk Pep és a Barca 6 kupája esetéből nemrégen :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 12:55:37

@krysal: Nos, hardcore madrid fan leányzó, téged szeretnek az égiek. Az enyém nem szereti a madridot, hm, engem is szeretnek az égiek :)

krysal 2010.02.22. 12:59:34

@csizsikpizsik: Látod, így kerek az élet:)
mondjuk úgy, saját nevelés, nem volt elkötelezett egy klub iránt sem, de mostmár... hajjajj:)

Neil Blender 2010.02.22. 13:18:20

@hakapesz imi: de lehet.

Igazabol en sem tudom magamban a valaszt hangosan gondolkoztam. Mint a te altalad is idezet posztbol nem az eredmeny volt most az erdekes, nem is az, hogy kivel jatszott a csapat hanem a hozzaallas. Mert valljuk be a Villarreal remek edzopartner volt este nem tobb. De a csapat erezte a verszagot, nem allt le, nem alibizett, ha van meg 30 perc meg 3at guritottak volna. Ha fele ilyen akaras (ami nem fordul at gorcsbe) meglett volna a Lyon ellen akkor nem lett volna gond azon a meccsen.

Hozzateve hogy a velemenyemet miszerint a Madrid es az idei munka leginkabb jovore erhet(ne) be felteve ha Pellegrinit nem rugjak ki azt fentartom, bar teny hogy a Lyonon egy "felkesz" csapatnak is tul kellene lepni.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 13:22:54

@Endoscope: Vicente Del Bosque hány hónap munka után lett Bl győztes a csapatával?
Úgy, hogy a bajnokságban ötödik lett, csapatát a Bayern (és még sokan mások) oda-vissza alázta. Taktikai repertoár. Tudom mindenki emlékszik a Redondo cselre Manchesterben, de ne feledjük, hogy előtte kellett otthon az a gólnélküli döntetlen (egy (talán ötödik percben elért Giggs) gólt számon kérhetnek a bírón a manchesteriek), amit szégyentelen bekkeléssel értek el. Del Bosquénak kurva nagy mákja volt, hogy Toschack után gyakorlatilag nem volt elvárás a csapattal szemben, így Sanz nem kúrta ki a picsába. (mint ahogy egy Bayern oda vissza szopó után simán kikúrta volna Hiddinket vagy Heynckest is). Az gondolom evidens, hogy a Bayern oda-vissza után nem ugyanúgy állt ki a csapatával elődöntőzni. Ezek után VdB taktikájáról beszélni elég nevetséges. Az mindig aktuális ellenféltől, a játékoskeretétől és szituációtól függött és még így is sokszor rábaszott az öreg.

A hatgólos győzelem a Villarreal érdeme főleg.

A Young Boys-Bilbaoval pont az volt a bajom, hogy az az este volt az a bizonyos egy a tízből, amikor a Bilbao továbbjutott. Kilencszer körülbelül kettős vereséggel búcúsztak volna.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.22. 13:26:52

@krysal: Hajaj, te ügyesebb vagy mint én, mi csak odáig jutottunk hogy jó ha a Barca győz és megismeri a csapatot a színéről ha a hagyományos mez van rajtuk (a családja ennél viccesebb, mert szeretem a focit mindenhonnan "focis" dolgot kapok, értsd: Londonból Chelsea edzőszerkót, németből Ribery pólót, görögből AEK-s sálat, spanyolból Raul mezt, és nagy mosolyt, biztos tudod használni:)

sundin 2010.02.22. 13:27:10

@pancho_sanza:
Egy, a felkészülési szezon közepén lejátszott meccsre hivatkozni kb. annyira szakmaiatlan, mint egy-egy Puhl elemzés a Sport Tv-n.

sundin 2010.02.22. 13:29:19

@csizsikpizsik:
Villantani, mint a magyar celebek?
Egyébként mi ez az iráni (nem iraki) válogatottak emlegetése? Csöncsön beléjük szeretett?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.22. 13:31:57

@pancho_sanza: "Pellegrini tavaly szégyenletesen alulmaradt Wengerrel szemben taktikai csatában."

Wenger meg szégyenletesen alulmaradt SAF-fal szemben taktikai csatában. SAF meg egy másik alkalommal szégyenletesen alulmaradt Pellegrinivel szemben taktikai csatában.

@Endoscope: @csizsikpizsik:

Na igen, erről az "az, hogy hat gólt rúgtak, nem az edző érdeme" mondatról nekem is Pep jutott eszembe. Már csak az hiányzott, hogy Zombori kimondja: ezt az eredményt a plüssmackóm is elérte volna ilyen játékosokkal (akikről csak két mondattal előbb állította, hogy nem is jók...). :-)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 13:33:56

@sundin: A svácji Young Boysról beszélünk. Amely csapat szintén a felkészülési időszakban szerepelt és megalázta az EL lázában égő Bilbaót. Nem egyszer, hanem játékost tekintve oda-vissza. Gondolom a hazai zakó után nem mentek el nyaralni, hanem kihasználva az időt taktikailag készültek a mérkőzésre.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.22. 13:36:59

@pancho_sanza:

Hát a svájci bajnokság egy pár héttel (hónappal...) korábban kezdődik, mint a spanyol. A Bilbao feltehetőleg még alapozó edzéseket végzett, amikor a Young Boys már lejátszott a bajnokságban 4-5 fordulót.

krysal 2010.02.22. 13:41:11

@csizsikpizsik: hehe, ez a szüleimtől ismerős. Egyszer majdnem kaptam egy Barca sálat, de szerencsére telefonon eszmét cseréltek öcsémmel, és lehűtötte a lendületét, mondván azzal fojtom meg a születésnapom estéjén. A Raúl mezre meg megalkudhatunk privátban:)))

@pancho_sanza: az öregnek egy alap taktikája volt, és ha nem volt sérült valaki, egy alap kezdője. Be volt betonozva az a tizenegy.

@Endoscope: ezt már többed magammal én is leírtam, idén egy bajnoki cím/utolsó pillanatig partiban lenni a Barcával + 4között kiesés számomra siker lenne, pláne, ha hagyják Pellét dolgozni. De azért nem vagyok egyedül azzal sem, hogy a Lyonban mutatott töketlenkedés éles ellentéte az előtte (Pl. CR és Kaká által) tett nyilatkozatokkal.

Endoscope 2010.02.22. 14:04:48

@krysal: A nyilatkozatokat hagyjuk. Már régóta gondolkozom egy véletlen-nyilatkozat generátor megalkotásán, amihez az alapanyagot a mérkőzések után olvasható nyilatkozatok adnák. :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.22. 14:27:08

@krysal: Redondo vagy Makelele volt jobban bebetonozva? Hierro vagy Ivan Campo volt jobban az alapcsapat része?

krysal 2010.02.22. 14:33:26

@pancho_sanza: értem én, mire gondolsz, sok újat húzott az addigiakhoz képest (pl. söprögető alkalmazása), de egy fél idény után elég jól kijött, hogy van egy "alap" garnitúrája, ebben azért te sem kételkedsz, nemde?
süti beállítások módosítása