Ismét azt kell hogy mondjuk: bandákba verődött kóbor kutyák marcangoljanak szét, ha nem a miénk a legfaszább kis csapat a VB-n. Lélekölő, bátortalan, kiábrándító kezdés után machetével a fogunk között jöttünk ki a második félidőre, érezni lehetett, hogy ez a csapat inkább a gyepen pusztul el, de nem adja az elődöntőt. Végül nem sikerült a bravúr, de újra két lábbal taposták a legendásnak mondott magyaros kishitűséget. Így bármikor ki lehet kapni, megint egy emlékezetes, nagy meccset játszottunk.
Az első félidőben történteket csak találgatni lehet; emlegethetjük a komisz meleget, az ólmos fáradtságot, a túlságosan defenzívnek bizonyuló felállást, a nyomasztó tétet vagy akár Koman hiányát, megspékelve a bosszantóan korai, bosszantóan elkerülhető góllal. Ha a szerencsétlenül hazatett labda után Présingert nem bénítja meg az atyaúristen-mit-csináltam idegméreg, Gulácsi mögé visszazárva még menthetett is volna, de egy húszéves játékoson nehéz számonkérni egy ilyen ösztönös reakciót – a lényeg, hogy tanuljon belőle.
Pokoli volt nézni, ahogy tehetetlenül vergődünk a musztángokként nyargaló ghánaiak szorításában, a hondurasi-rém köszönt vissza, mikor még a legelemibb megoldásunk sem sikerült. Elképesztően pontatlanul passzoltunk, saját magunkat fojtottuk meg az örökös labdavesztéseinkkel, ha ezt a meccset szünet nélkül kell lejátszani, sima hatost kapunk. Azt viszont el kell fogadni, meg kell érteni, hogy ha az ember egy este maga alá gyűri Eva Herzigovát, majd kisvártatva Monica Belluccit, akkor Anulu húgaira – bármennyire csábosak is – már nincs ereje.
(A szünetet kihasználva, csak a tények kedvéért megkérdenénk, hogy Némethet vajon szabályosan szerelték-e a második percben a tizenhatoson belül (nemigen), és hogy mi a bánatot fújt a varnyú Simon labdaszerzésénél. Még egyszer: csak a tények kedvéért.)
És akkor most tegye fel a kezét, aki istenbizony számított a második félidőben látottakra.
Magunk is kezdtük tudomásul venni, hogy lefőtt a kávé, ma, ezen a meccsen egyszerűen nincs muníciónk Ghána ellen, épp ésszel nincs miben bízni, jobb az ellen.
Amúgy a bal herénket odaadnánk, ha meghallgathatnánk, mi történt, mi hangzott el az öltözőben, mert nem telt bele öt perc, mikor érkezett habitang kolléga sms-e [megtaláltuk a tökeinket, és ez csodálatos], vérszagot sodort felénk az esti szél, újra meccsben voltunk, kérges szívű hitelügyintéző legyen, akit nem ragadott magával a csapat játéka. Néha körülményesen, olykor botlogva, de összeszorított fogakkal, égő tüdővel, kalapáló halántékkal mentünk előre, és oxigéndúsabb pillanatainkban ötletes támadásaink is bőven voltak. Pátoszos vagy nem, ez a sportemberi tartás, a másikért való küzdelem kézzel fogható példája.
A bal oldalon Varga beállítása után rendszeresen a védők mögé tudtunk kerülni, jöttek az átlövéseink, de pontrúgások után is veszélyesek voltunk, nagyon bennünk volt a gól. Bátran felvállaltuk a párharcokat - még ha sokszor el is veszítettük a labdát -, meglódultunk az üres területek felé, igyekeztünk a kapu felé fordulni, Simon pedig huszadszor is megharcolt a labdáért, gyönyörűen tette középre – ahol Futács nemhibázott.
Egy kis mázli, egy pici szerencse kellett volna, ez minden. A helyzeteink megvoltak, a srácok eksztázis-közeli állapotban harcoltak az egyenlítésért, Gosztonyi fain labdákat tekert középre, de Balajti és Szabó helyzete is kimaradt.
Erre jön Quansah, és belövi élete gólját, miközben Varga bombája húsz centivel fölé ment egy támadással korábban.
Az ember idegeit a meccskezdés óta cibáló kommentátor (eurosport) újra elővette a nekrológot, temetett élőt, élettelent, pedig a csapaton még bőven érződött, hogy nem adta fel, és a szerencsétlenkedő ghánai balhátvéd mellől Balajti remegő lábakkal a kapuba is terelte a második gólunkat.
Tíz perc volt hátra, lehetőségeink még adódtak, de kidolgozott helyzetre már nem futjotta az erőnkből, miközben megúsztunk egy egészen bődületes ghánai kapufát is. (Ebből is látszik, még mennyit kell tanulniuk, egy valamirevaló olasz csatár ilyenkor mindkét szögletzászló érintésével játssza meg a balhátvédet, de hát ez legyen az afrikaiak baja)
Ilyen meccs után egyedül a csapatnak van joga sírni az elúszott VB-döntő miatt, rossz szájízük csak nekik lehet – de ne legyen.
Ezen a meccsen – ismert körülmények között – összességében jogos győzelmet aratott Ghána, még ha szívfacsaró is ezt elfogadni, mert mi is nagyon megérdemeltük volna. Pontosabban: ezek a srácok nagyon megérdemelték volna. Mindent megtettek érte, hatalmasat küzdöttek a második félidőben, de ezen az estén a rekkenő délutánon Ghána hajszállal jobb volt – hiszen egy-egy vereséget ebből az irányból is meg lehet közelíteni, nemcsak a vélt vagy valós felelősök felkutatásával, a mi-lett-volna-ha sorjázásával.
A ghánaiak gyorsak, céltudatosak, nyomasztó fizikai fölényben játszottak – ami akárhogy nézzük, a játék szerves - még ha kevésbé tetszetős része is. Ránk kényszerítették a párharcokat, egy emberüket kétszer kellett kicselezni mire leráztuk, és akadt köztük néhány kimondottan ügyes játékos, Adiyiah nyolc gólját meg nehéz nem észrevenni.
Most már azt is tudni, hogy Costa Ricával toljuk a bronzért, immár Egervári Sándorral a padon. Sokan, sokféleképp’ támadták az instant kinevezéssel a csapat élére kerülő kapitányt, mi magunk sem voltunk elájulva az ötlettől. Ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy az elért eredményben ne lenne komoly szerepe, és a srácok edzői hozzáértés nélkül kerültek a legjobb négybe. Az eddigieket látva egyetlen komoly hibát tudunk felróni neki, azt is még az olasz meccsről, midőn Simon helyett Dudást küldte a pályára. De ennyi, más fogást nehéz találni a döntésein; a mai meccshez pedig annyit, hogy a huszadik percben kettős cserét követelni tőle finoman szólva sem reális, az összes többi húzása bejött, Varga, Futács és Balajti érkezése felrázta a csapatot, mindannyian sokat tettek az egyenlítésért.
Még egyszer fel kell fújni az arcokat, a bronz nem lehet másé.
U20-as VB, Egyiptom - Harcoltatok, harcoltatok!
2009.10.14. 01:32 heinrich
252 komment
Címkék: h u válogatott
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr911448787
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
christvhu 2009.10.14. 13:03:43
@jazs: ok. meggyőztél)))
Kénytelen vagyok jobban hinni Neked, mint a saját szememnek és annak a mintegy 35 évnyi tapasztalatnak, amit focimeccseken való részvétellel, azok látogatásával és nézésével töltöttem. (az első 10 évben történteket még nem tekintem tapasztalatszerzés szempontjából releváns időszaknak....)
Kénytelen vagyok jobban hinni Neked, mint a saját szememnek és annak a mintegy 35 évnyi tapasztalatnak, amit focimeccseken való részvétellel, azok látogatásával és nézésével töltöttem. (az első 10 évben történteket még nem tekintem tapasztalatszerzés szempontjából releváns időszaknak....)
kroos 2009.10.14. 13:05:32
@heinrich: ,,mire valamelyikük kijutott, "
Babos Gabi nyilatkozta pár éve hogy most sokkal könnyebb kijutni az Eu tagság miatt, ha ök is élhettek volna ezzel a lehetöséggel lehet nem csak hollandiáig jutnak el.
Ez a társaság szerintem is tehetségesebb mint a 96-os de a külföldreigazolásnak ehhez szerintem semmi köze.A cottbusban befértek 5. eunkivülinek de pl. már a hannoverbe nem.
Babos Gabi nyilatkozta pár éve hogy most sokkal könnyebb kijutni az Eu tagság miatt, ha ök is élhettek volna ezzel a lehetöséggel lehet nem csak hollandiáig jutnak el.
Ez a társaság szerintem is tehetségesebb mint a 96-os de a külföldreigazolásnak ehhez szerintem semmi köze.A cottbusban befértek 5. eunkivülinek de pl. már a hannoverbe nem.
Walmer 2009.10.14. 13:07:27
@heinrich: de ezek a jövő ismeretében történő okoskodások. lehet hogy 15 év múlva ha- lesz NST-
ismét vitázni fog 2 ember, hogy mennyire lehet összehasonlítani a 2009-es U20-at a 2024-es U20-al, mert ugye:
Gulácsi-Gipsz Jakab
Koman Vlagyimir-Gipsz jakab II
stb.
Én örülnék, ha lenne ezekből a srácokból valami. valszeg a többségéből lesz is. De ez a magyar focit csak egy nagyon picit viszi előre. Ami kell az az alapok megteremtése. Erre már vannak jelek, de még mindig nagyon halovány az a fény az alagút végén. Csodálkozom, hogy téged mégis elvakít.
ismét vitázni fog 2 ember, hogy mennyire lehet összehasonlítani a 2009-es U20-at a 2024-es U20-al, mert ugye:
Gulácsi-Gipsz Jakab
Koman Vlagyimir-Gipsz jakab II
stb.
Én örülnék, ha lenne ezekből a srácokból valami. valszeg a többségéből lesz is. De ez a magyar focit csak egy nagyon picit viszi előre. Ami kell az az alapok megteremtése. Erre már vannak jelek, de még mindig nagyon halovány az a fény az alagút végén. Csodálkozom, hogy téged mégis elvakít.
szferi 2009.10.14. 13:08:02
@Walmer: csak hat év? bátran ide veheted a 96os eb ezüstérmüket is, így már tendencia, méghozzá romló. veled értek egyet, a cseh bajnokság 96-2004 között jóval erősebb volt a mostaninál, jobb volt a válogatottjuk is.
Walmer 2009.10.14. 13:08:38
@jazs: igen, minderől Hofi tehet:-)
nordsee 2009.10.14. 13:11:08
@kroos: Igen.
Platini ezért kapálózik annyira, hogy föloldja a status quót. Nézd meg, amíg BEK volt, egy-két évente föltűnt egy görög, belga, francia stb. Csapat, mára ez föl sem merül.
Platini ezért kapálózik annyira, hogy föloldja a status quót. Nézd meg, amíg BEK volt, egy-két évente föltűnt egy görög, belga, francia stb. Csapat, mára ez föl sem merül.
jazs 2009.10.14. 13:13:00
@Walmer: igen, valóban az volt a legfontosabb mondata a kommentemnek, gratulálok, hogy sikerült megtalálni!
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.14. 13:14:56
@Walmer: 1) NST nyilván lesz :)
2) Nem vakít el, de legalább észreveszem.
Kettőnk közül nem én fantáziálok VB legjobb 16-ról, beérem azzal, hogy van egy tehetséges generációnk, pár akadémiánk, néhány kiemelkedő fiatalunk, és valós esélyünk, hogy 3-5 év alatt felzárkózzunk az európai középcsapatokhoz (svájc, szlovák, belga, szlovén, norvég stb).
2) Nem vakít el, de legalább észreveszem.
Kettőnk közül nem én fantáziálok VB legjobb 16-ról, beérem azzal, hogy van egy tehetséges generációnk, pár akadémiánk, néhány kiemelkedő fiatalunk, és valós esélyünk, hogy 3-5 év alatt felzárkózzunk az európai középcsapatokhoz (svájc, szlovák, belga, szlovén, norvég stb).
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.14. 13:15:25
@Walmer: Olvasd el Elefántcsontpart XXi. századi történelmét.
andree 2009.10.14. 13:17:33
Hát, én csak annyit tudok mondani a meccshez, hogy "Köszönöm!" Mikor bekaptuk a harmadikat, és a kommentátor már eltemette a csapatot, reflexszerűen elindultam volna elrágni egy cigit a konyhában, ahogy azt szertartásszerűen szoktam minden válogatott meccs x. percében, de valahogy belém villant, hogy itt ezek a srácok még tehetnek csodát. Amikor berúgtuk a 2. gólunk, csak annyit mormogtam magam elé, hogy "Bazze, én imádom ezt a csapatot" amit tekintve, hogy 25 éves vagyok nem volt még lehetőségem elmondani, magyar csapattal kapcsolatban. Remélem a bronz meglesz, és győztes meccsel jöhetnek haza.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.10.14. 13:21:08
@Walmer: Nézd meg a francia válogatottat, hogy mondjuk milyen arányban vannak muzulmánok és keresztények benne. Nézd meg a francia orvosi kamarában milyen az arány. Nézd meg a németek utánpótlás válogatottjait, hogy mennyi arab és török van benne. Aztán nézd meg az egyetemi arányokat. Józan paraszti ésszel nem szeretnék spanyolajkú lenni Floridában, török leszármazott Németországban vagy mondjuk Elefántcsontparton felnőni.
jazs 2009.10.14. 13:21:42
@kroos: Woland
neeskens 2009.10.14. 13:26:03
@Strigo a divatdrukker: ez rendészeti kérdés, ahogy az angolok is pl. megoldották.
Szakmai és gazdasági érvek indokolnák egy olyan sorozat elindítását, amely összefogja a kis kelet-európai országok csapatait.
Szakmai és gazdasági érvek indokolnák egy olyan sorozat elindítását, amely összefogja a kis kelet-európai országok csapatait.
christvhu 2009.10.14. 13:27:29
@neeskens: nem beszélve arról, hogy legalább kiderülne, hol is tartunk pl a románokkal szemben))) igaz, Jazs?
Walmer 2009.10.14. 13:27:35
@heinrich: ez így tök korrekt. Egyetértek, kivétel az időintervallum. A postodból nem ez jött le számomra. lehet én értelmeztem félre.
Walmer 2009.10.14. 13:33:58
@pancho_sanza: Hú ez már nagyon kemény.
A foci valóban a szociálisan lent lévő rétegek sportja volt, nem vitatom. Általában a professzionális sportot a szegényebb néprétegeknek találták ki (golf, krokett, lovaspóló, stb. kivétel).
Vitatkozni csak azzal szándékozom, hogy Afrikát valami olyasminek állítsuk be, hogy oda még mindig a kufárok járnak a faktorokhoz, akik üveggolyóval fizettek a vadaknak a tehetséges gyerekekért, akiknek csak a foci van, mert ácsra, asztalosra, munkásra, orvosra, tanárra, stb ott nincs szükség, mert kiirtottak mindenkit a hutuk.
És a francia orvosi kamara meg mondjuk a Le havre balbunkója között azért van még néhány grádics.
A foci valóban a szociálisan lent lévő rétegek sportja volt, nem vitatom. Általában a professzionális sportot a szegényebb néprétegeknek találták ki (golf, krokett, lovaspóló, stb. kivétel).
Vitatkozni csak azzal szándékozom, hogy Afrikát valami olyasminek állítsuk be, hogy oda még mindig a kufárok járnak a faktorokhoz, akik üveggolyóval fizettek a vadaknak a tehetséges gyerekekért, akiknek csak a foci van, mert ácsra, asztalosra, munkásra, orvosra, tanárra, stb ott nincs szükség, mert kiirtottak mindenkit a hutuk.
És a francia orvosi kamara meg mondjuk a Le havre balbunkója között azért van még néhány grádics.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.14. 13:36:08
@Walmer: az u20 válogatottunk legjobbjai (4-6 ember) + Dzsudzsi, Huszti, Juhász, Varga Józsi, Stieber, Kádár, Szalai stb. - sztem ez már elég jó alap ahhoz, hogy a középmezőnnyel rövidesen partiba legyünk, legalábbis ebben bízom.
neeskens 2009.10.14. 13:39:22
@Walmer: Szerintem amit te közepesnek nevezel az az álmok netovábbja a magyar futball számára.
Walmer 2009.10.14. 13:40:29
@heinrich: legyen így bazmeg:-)!!!
Mr.AT 2009.10.14. 13:43:26
@pancho_sanza: Ez a lényeg, meg amit az előző hozzászólásodban írtál. A modern kori jóléti társadalmakban (a legszegényebb rétegeket leszámítva) egyszerűen nem vonzó és reális alternatíva egy kisgyereknek (s az ő életéről döntő szülőknek) az, hogy élsportoló, ezen belül focista legyen.
Népességarányosan elhanyagolható számú kiugró "sztár" van, aki ebből jól megél, s bizony népességarányosan ennél lényegesen nagyobb számú ügyvéd, orvos, bankár, stb. van, akik ráadásul sokkal biztosabban, de legalábbis jóval nagyobb eséllyel érik el a céljaikat, mint egy sportoló, ahol a szerencsefaktor lényegesen komolyabb.
(Leegyszerűsítve: pl. Németországban van a 37 vezető pénzintézetnél kb. 120.000 banki alkalmazott, ezek kb. 30%-a, 36.000 bankár keres évi 100.000 EUR felett. Meg van a BL2-t is ideszámítva kb. 40 csapat, ahol játszik mondjuk 600 német játékos, akik közül keresnek mondjuk 300an ezen összeg felett.
Most akkor egy német szülő mit tanácsol a 6 éves gyerekének: kisfiam tanulj, mint a güzü, érettségizz, majd menj diplomázni a Humboldtra közgáz szakon, vagy menj focisuliba.)
Ugyanez Afrikában a gyökeresen eltérő társadalmi szerkezet miatt teljesen másképp megy: a társadalom nagy része még most, 2009ben is hihetetlenül szegény, európai szemmel nézve nyomortanyákon él, és jó esetben épp hogy nem éhezik. Számára nem alternatíva, hogy orvos, jogász vagy bankár legyen, mert se pénze nincs ehhez, se igény nincs rá (se bank, se ügyvédi iroda nincs a lakhelyén), se a neveltetése/alapképzése nem teszi ezt lehetővé (teljesen trendszerű közép-afrikai országokban, hogy 12-14 évesen tanulnak meg írni/olvasni).
Ergo az van, amit pancho is ír: vagy a társadalmi devianciák (a drog-, a gyémánt- és fegyvercsempészet, vagy a prostítúció, vagy a kalózkodás és a turisták elrablása/fosztogatása), vagy a szimpla fizikális invesztíciót igénylő teljesítmények, mint pl. a sport jelent kiugrási lehetőséget.
Nem is (csak) szabadidős kérdés ez (most playstation-ön focizzak, vagy lent a parkban), hanem a társadalmi kilátástalanság teljesen más szintje.
Népességarányosan elhanyagolható számú kiugró "sztár" van, aki ebből jól megél, s bizony népességarányosan ennél lényegesen nagyobb számú ügyvéd, orvos, bankár, stb. van, akik ráadásul sokkal biztosabban, de legalábbis jóval nagyobb eséllyel érik el a céljaikat, mint egy sportoló, ahol a szerencsefaktor lényegesen komolyabb.
(Leegyszerűsítve: pl. Németországban van a 37 vezető pénzintézetnél kb. 120.000 banki alkalmazott, ezek kb. 30%-a, 36.000 bankár keres évi 100.000 EUR felett. Meg van a BL2-t is ideszámítva kb. 40 csapat, ahol játszik mondjuk 600 német játékos, akik közül keresnek mondjuk 300an ezen összeg felett.
Most akkor egy német szülő mit tanácsol a 6 éves gyerekének: kisfiam tanulj, mint a güzü, érettségizz, majd menj diplomázni a Humboldtra közgáz szakon, vagy menj focisuliba.)
Ugyanez Afrikában a gyökeresen eltérő társadalmi szerkezet miatt teljesen másképp megy: a társadalom nagy része még most, 2009ben is hihetetlenül szegény, európai szemmel nézve nyomortanyákon él, és jó esetben épp hogy nem éhezik. Számára nem alternatíva, hogy orvos, jogász vagy bankár legyen, mert se pénze nincs ehhez, se igény nincs rá (se bank, se ügyvédi iroda nincs a lakhelyén), se a neveltetése/alapképzése nem teszi ezt lehetővé (teljesen trendszerű közép-afrikai országokban, hogy 12-14 évesen tanulnak meg írni/olvasni).
Ergo az van, amit pancho is ír: vagy a társadalmi devianciák (a drog-, a gyémánt- és fegyvercsempészet, vagy a prostítúció, vagy a kalózkodás és a turisták elrablása/fosztogatása), vagy a szimpla fizikális invesztíciót igénylő teljesítmények, mint pl. a sport jelent kiugrási lehetőséget.
Nem is (csak) szabadidős kérdés ez (most playstation-ön focizzak, vagy lent a parkban), hanem a társadalmi kilátástalanság teljesen más szintje.
Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.10.14. 13:57:11
@Mr.AT: Respect ezért a hozzászólásért!
Walmer 2009.10.14. 14:14:04
@Mr.AT: nem értek veled egyet. Focizni nem úgy kezd egy gyerek, hogy a szülő kiszámolja mennyit fog keresni majd évek múlva. A focisuliban derül ki, van-e olyan jó, hogy érdemes legyen a focival foglalkozni. A fociban többek között azért van jóval több szociálisan hátrányos gyerek, mert olcsó és gyorsan pénzre váltható. Ellentétben egy iskolával.
A számokat a bankárok fizetéséről meg számáról nem tudom honnan vetted (basszus a banki alkalmazottak majd' harmada 100,000 eurót keres évente???), de szerintem több, mint 300 német játékos keres havi 10,000 eurot Németországban.
Afrikát én továbbra sem tartom olyan kontinensnek, ahol a lakosok majd' mindegyike az éhhalál küszöbén van és alig várja, hogy egy francia ügynök elvigye focizni. Az etióp nagy éhínség ('80-as évek második fele) idején lehetett rengeteg képet látni a száhel-övezetből, ahogy csonttá fogyott kisgyerekek haldokolnak. Onnan senkit sem vittek el focistának.
Focizni azt viszik, aki tud futni.
Ha az lenne, amit te meg pancho írtok, akkor ezek az országok nem léteznének. valahonnan Londonból kormányoznák őket kinevezett brit tisztviselők által. Senki nem mondja, hogy Afrika nincs szörnyű elmaradottságban, de azért ne menjünk el a végletekig.
Egyébként melyik afrikai országról beszélsz? ahol nyomortanyákon, éppen éhen nem halva az emberek egyetlen lehetősége a futball?
A számokat a bankárok fizetéséről meg számáról nem tudom honnan vetted (basszus a banki alkalmazottak majd' harmada 100,000 eurót keres évente???), de szerintem több, mint 300 német játékos keres havi 10,000 eurot Németországban.
Afrikát én továbbra sem tartom olyan kontinensnek, ahol a lakosok majd' mindegyike az éhhalál küszöbén van és alig várja, hogy egy francia ügynök elvigye focizni. Az etióp nagy éhínség ('80-as évek második fele) idején lehetett rengeteg képet látni a száhel-övezetből, ahogy csonttá fogyott kisgyerekek haldokolnak. Onnan senkit sem vittek el focistának.
Focizni azt viszik, aki tud futni.
Ha az lenne, amit te meg pancho írtok, akkor ezek az országok nem léteznének. valahonnan Londonból kormányoznák őket kinevezett brit tisztviselők által. Senki nem mondja, hogy Afrika nincs szörnyű elmaradottságban, de azért ne menjünk el a végletekig.
Egyébként melyik afrikai országról beszélsz? ahol nyomortanyákon, éppen éhen nem halva az emberek egyetlen lehetősége a futball?
Ronal-d'oh! 2009.10.14. 14:19:29
@Mr.AT: Ugyan. A kis Hans 4 évesen már focilabdát kap a focibuzi fatertól, legkésőbb 6 évesen már jár focizni, 10-12 éves korára meg már nagyjából látszik, hogy mennyi tálentuma van a dologhoz. És ha egy apukának azt mondják, hogy a fia tehetséges focista lehet, akkor szerinted majd inkább azt mondja neki, hogy menj inkább jogásznak/orvosnak/mérnöknek? Ugyan, dehogy!
És ez Angliában, spanyoloknál, olaszoknál így megy.
És ez Angliában, spanyoloknál, olaszoknál így megy.
Hispan07 2009.10.14. 14:23:32
Mr AT. és Pancho már leírta a Trút nagy T-vel, én csak annyit fűznék hozzá, hogy baromi büszke vagyok a fiúkra és remélem lehetek is majd még.
Szép volt srácok, a 2014-es VB-n majd fordított lesz az eredmény az elődöntőben ;)
Szép volt srácok, a 2014-es VB-n majd fordított lesz az eredmény az elődöntőben ;)
neeskens 2009.10.14. 14:25:56
@nekedX: Szerintem Mr. AT-nak van igaza. Nem arról van szó, hogy extraklasszis a srác, és ezt tudják róla.
Hanem arról, hogy jól sportol, de nem világklasszis . És választás elé kényszerül, hogy egyetemre menjen, vagy sportoljon (direkt írom, vonatkoztassunk el a focitól) és bizony, ott az egyetemi tanulmányok egy biztosabb, kiszámíthatóbb és anyagilag nem is feltétlenül rosszabb lehetőséget kínál, mint mondjuk, a Bundesliga II, vagy egy közepes kézilabdázó,atléta stb.
Hanem arról, hogy jól sportol, de nem világklasszis . És választás elé kényszerül, hogy egyetemre menjen, vagy sportoljon (direkt írom, vonatkoztassunk el a focitól) és bizony, ott az egyetemi tanulmányok egy biztosabb, kiszámíthatóbb és anyagilag nem is feltétlenül rosszabb lehetőséget kínál, mint mondjuk, a Bundesliga II, vagy egy közepes kézilabdázó,atléta stb.
Walmer 2009.10.14. 14:32:31
@neeskens: de ott egyetemre is csak az mehet, akinek agya is van hozzá. Ott nincs faszkarajenői tanítóképző, ahol ingyen, hülyén ellébecolhatunk 4 évig, azt majd' lesz valami.
De mondok valamit, valszeg egy német kőműves is többet kap, mint egy közepes kézilabdázó. Sportot az ember nem úgy választ, mint szakmát/munkát.
Én olyat már soxor hallottam, hogy egy ügyvéd nagyon utálta a saját munkáját. Olyat még nem, hogy egy focista nem szeretett volna focizni.
De mondok valamit, valszeg egy német kőműves is többet kap, mint egy közepes kézilabdázó. Sportot az ember nem úgy választ, mint szakmát/munkát.
Én olyat már soxor hallottam, hogy egy ügyvéd nagyon utálta a saját munkáját. Olyat még nem, hogy egy focista nem szeretett volna focizni.
mickeyknox 2009.10.14. 14:34:00
@nekedX: ha a fiam okos ÉS jól sportol, nem biztos hogy a sport felé erőszakolnám. csak ha akarja. legyen ő hans vagy petike.
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.14. 14:36:06
@nekedX: @neeskens: nem mindenki tud egyetemi diplomával banki állást szerezni... a fejlettebb nyugati országokban komoly iskolai sportélet (napi 1 tornaóra min!) és helyi bajnokságok, de emellett professzionális utánpótlásképzés a profi klubokban, amit nálunk most kezdenek utánozni kábé... van rá idejük és pénzük is, meg helyük, ahol csinálhatják. ilyen közegből azért több tehetség, illetve profi játékos kerül ki. nálunk még az iskolai tornaterem építés, meg a pályaépítés támogatása (izé, nem vagyok politikus, ki ne utáljatok :)). pár éve hoztak egy szabályt, hogy oviban is kötelező a tornaterem (bár ez lehet pesti sajátság). mi még itt tartunk. nem is tudunk futni (igaz, én se tudtam sose :)).
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.10.14. 14:37:42
@Walmer:
azér' ezt "az egyetemre csak az mehet, akinek agya is van" dolgot még futtasd át egyszer.
akkor rájössz, h mekkora baromság (áthúz)
azér' ezt "az egyetemre csak az mehet, akinek agya is van" dolgot még futtasd át egyszer.
akkor rájössz, h mekkora baromság (áthúz)
nordsee 2009.10.14. 14:42:26
@nekedX: Pont ezt keztem írni, Angliában a középiskolások meccsére nézők mennek ki (az apukákon kívül). Van merítés.
Nálunk a 90-es években a focista szinonímája volt a lilazakó-fehérzoknis vállalkozónak. Egyszerűen ciki volt focistának lenni. Viccek, élcek célpontja volt a (z ostoba) focista. Ezt még mindig cipeljük szerintem.
Nálunk a 90-es években a focista szinonímája volt a lilazakó-fehérzoknis vállalkozónak. Egyszerűen ciki volt focistának lenni. Viccek, élcek célpontja volt a (z ostoba) focista. Ezt még mindig cipeljük szerintem.
neeskens 2009.10.14. 14:43:53
@Walmer: Ok, én olyan szituációról beszélek, amikor a gyerek jól tanul és döntési helyzetbe kerül. Nyilván, ha hülye mindenhez és/vagy mindenképpen focista akar lenni, akkor az lesz.
Csak annyit akart szerintem AT érzékeltetni, hogy egy német gyerek előtt egész egyszerűen több választási lehetőség is van.
Csak annyit akart szerintem AT érzékeltetni, hogy egy német gyerek előtt egész egyszerűen több választási lehetőség is van.
kroos 2009.10.14. 14:46:59
hát a 84-es ifi Eb-t nyert csapatból sajnos semmi nem lett...emlékszem az atlantai fiukkal kapcsolatban is mekkora volt a hype, aztán most visszanézve sebökröl, mátyusról beszélünk....
Mr.AT 2009.10.14. 14:54:12
@Walmer: A focisulikban többnyire annyi derül ki egy 6-10 éves gyerekről, hogy ügyes. Ez alapján még az égegyadta világon semmi nincs garantálva - az akadémiákon százszámra vannak szintén ügyesnek titulált kissrácok, akik aztán évről évre hullanak majd ki az egyre több rostán.
Ha nekem egy bárhonnan jött (legyen akár európai élklub) játékosmegfigyelő azt mondaná, hogy "nézze, apuka, ügyesen mozgott a fia ezeken az edzéseken, amiket tartottunk itt, szerződnénk vele az egyik akadémiánkra", szinte biztosan nemet mondanék rá - különösen, ha a fiam csak az apja agyának a felét is örökli. ;-)
Az egyik úton adott egy jó szellemi alapkészség, mellé pedig szorgalom és kitartás, a végeredmény pedig egy társadalmilag elismert pozíció, s biztos anyagi egzisztencia - a másik oldalon meg az ezer buktatóponttal terhelt, végtelenül bizonytalan sportjövő, s egy homályos, roppant kicsi esély, ami vagy bejön, vagy nem.
(Gondolj csak bele: épp a kiválasztások napján pont jól játszik-e, vagy nem, ő kap-e lehetőséget szép sorban, éveken át különböző akadémiákon, vagy az edző unokaöccse, megsérül-e komolyabban neadjisten, vagy nem, stb. stb. S egyszer majd, 10-12 év múlva, ESETLEG kap szerződést egy csapatnál. Szerintem felelős szülő (hangsúlyozom: akinek van választása) biztosan nem ezt az utat választja.)
Ami a kereseti viszonyokat illeti, az általános évi 10-15%-os bónuszokkal együtt a havi 7.000 EUR bruttó bér még csak kiemelkedőnek sem mondható a bankszektorban Németországban. (Ezt aláhúznám: most Németországról beszélünk, Magyarországon értelemszerűen jóval gyengébbek a viszonyok.) 10ből legalább 3 német bankár jóval e fölött keres, még egy kicsit alul is becsültem ezt, de nem is ez volt a lényeg, hanem a volumenek és az eshetőségek számszerű összehasonlítása.
A "honnan vettem" kérdésre: személyes tapasztalatból.
Az Afrikát firtató kérdés kapcsán: a legtöbb európai Egyiptomból, Tunéziából meg Dél-Afrikából, a kicsit merészebbek meg Botswanából és Tanzániából szerzik a tapasztalataikat - elárulom, azért, mert ide viszik a turistákat, mégpedig azért, mert ezek a legszebb, leggazdagabb országok a kontinensen. Egyben adják az afrikai kontinens népességének kb. 10%-át.
Ruanda, Niger, Mali, Kongó, Angola, Namíbia, Ghána, Etiópia, s sorolhatnám ezekhez képest olyanok, mint a nyolcker Magdolna utcai része a Rózsadombhoz képest. Az ottani viszonyok nagy része európai ember számára gyakorlatilag felfoghatatlan, sok esetben társadalmi szervezettségről sem lehet beszélni, nemhogy közbiztonságról meg közigazgatásról. Teljesen hétköznapiak a törzsi villongások, és a kormánypuccsok. Ruandában alig 10 éve, hogy 3 hét alatt bozótvágó késekkel kiirtottak több, mint 1 millió embert, csak azért, mert tutszik voltak, nem hutuk, egyik napról a másikra.
Társadalmi devianciákból hirtelen meggazdagodó lokális "urak" több száz fegyverest tudnak könnyedén megvenni aprópénzért, hogy aztán kedvükre végigrabolják a fél országot, nemegyszer mintegy passzióból megdöntve a kormányhatalmat is.
Tudom, hogy egy fotelből nézve ez szürreálisnak tűnhet, de ott ez a mindennapos realitás. Ez alapján kell megítélni, hogy ott mik az esélyei egy 6-10 éves kissrácnak - s azok pontosan azok, amiket pancho fentebb leírt.
Ha nekem egy bárhonnan jött (legyen akár európai élklub) játékosmegfigyelő azt mondaná, hogy "nézze, apuka, ügyesen mozgott a fia ezeken az edzéseken, amiket tartottunk itt, szerződnénk vele az egyik akadémiánkra", szinte biztosan nemet mondanék rá - különösen, ha a fiam csak az apja agyának a felét is örökli. ;-)
Az egyik úton adott egy jó szellemi alapkészség, mellé pedig szorgalom és kitartás, a végeredmény pedig egy társadalmilag elismert pozíció, s biztos anyagi egzisztencia - a másik oldalon meg az ezer buktatóponttal terhelt, végtelenül bizonytalan sportjövő, s egy homályos, roppant kicsi esély, ami vagy bejön, vagy nem.
(Gondolj csak bele: épp a kiválasztások napján pont jól játszik-e, vagy nem, ő kap-e lehetőséget szép sorban, éveken át különböző akadémiákon, vagy az edző unokaöccse, megsérül-e komolyabban neadjisten, vagy nem, stb. stb. S egyszer majd, 10-12 év múlva, ESETLEG kap szerződést egy csapatnál. Szerintem felelős szülő (hangsúlyozom: akinek van választása) biztosan nem ezt az utat választja.)
Ami a kereseti viszonyokat illeti, az általános évi 10-15%-os bónuszokkal együtt a havi 7.000 EUR bruttó bér még csak kiemelkedőnek sem mondható a bankszektorban Németországban. (Ezt aláhúznám: most Németországról beszélünk, Magyarországon értelemszerűen jóval gyengébbek a viszonyok.) 10ből legalább 3 német bankár jóval e fölött keres, még egy kicsit alul is becsültem ezt, de nem is ez volt a lényeg, hanem a volumenek és az eshetőségek számszerű összehasonlítása.
A "honnan vettem" kérdésre: személyes tapasztalatból.
Az Afrikát firtató kérdés kapcsán: a legtöbb európai Egyiptomból, Tunéziából meg Dél-Afrikából, a kicsit merészebbek meg Botswanából és Tanzániából szerzik a tapasztalataikat - elárulom, azért, mert ide viszik a turistákat, mégpedig azért, mert ezek a legszebb, leggazdagabb országok a kontinensen. Egyben adják az afrikai kontinens népességének kb. 10%-át.
Ruanda, Niger, Mali, Kongó, Angola, Namíbia, Ghána, Etiópia, s sorolhatnám ezekhez képest olyanok, mint a nyolcker Magdolna utcai része a Rózsadombhoz képest. Az ottani viszonyok nagy része európai ember számára gyakorlatilag felfoghatatlan, sok esetben társadalmi szervezettségről sem lehet beszélni, nemhogy közbiztonságról meg közigazgatásról. Teljesen hétköznapiak a törzsi villongások, és a kormánypuccsok. Ruandában alig 10 éve, hogy 3 hét alatt bozótvágó késekkel kiirtottak több, mint 1 millió embert, csak azért, mert tutszik voltak, nem hutuk, egyik napról a másikra.
Társadalmi devianciákból hirtelen meggazdagodó lokális "urak" több száz fegyverest tudnak könnyedén megvenni aprópénzért, hogy aztán kedvükre végigrabolják a fél országot, nemegyszer mintegy passzióból megdöntve a kormányhatalmat is.
Tudom, hogy egy fotelből nézve ez szürreálisnak tűnhet, de ott ez a mindennapos realitás. Ez alapján kell megítélni, hogy ott mik az esélyei egy 6-10 éves kissrácnak - s azok pontosan azok, amiket pancho fentebb leírt.
pote · http://nst.blog.hu/ 2009.10.14. 14:58:15
@kroos:
bizakodni akarunk, vagyis az az érvünk, h ez az "évjárat" más, mint az előzőek.
akkor mi a pélónak hasonlítjuk őket a 96-osokhoz? (akik nem jutottak tovább az olimpia csoportból)
és mindenki tudja, h nem arról van szó, h az olaszok elleni kezdő lesz öt év múlva a nagyválogatott kezdője...
4-5 srác ebből a csapatból lehet "tényező" az európai futballéeltben a brazil vébé környékén.
ennyi, nem több,
de ezt a SIKERt ki lehet aknázni, mert a közvélemény iszonyatosan fogékony bármire, már lassan a szándékra is
("tisztelet" a kivételeknek)
bizakodni akarunk, vagyis az az érvünk, h ez az "évjárat" más, mint az előzőek.
akkor mi a pélónak hasonlítjuk őket a 96-osokhoz? (akik nem jutottak tovább az olimpia csoportból)
és mindenki tudja, h nem arról van szó, h az olaszok elleni kezdő lesz öt év múlva a nagyválogatott kezdője...
4-5 srác ebből a csapatból lehet "tényező" az európai futballéeltben a brazil vébé környékén.
ennyi, nem több,
de ezt a SIKERt ki lehet aknázni, mert a közvélemény iszonyatosan fogékony bármire, már lassan a szándékra is
("tisztelet" a kivételeknek)
zsakfos 2009.10.14. 15:03:26
@heinrich:
Összeraktam egy 36os keretet, amiből tehetség alapján úgy 4év múlva szerintem össze lehetne rakni egy ütőképes csapatot ( persze a fiataloknál kérdés mi is lesz belőlük...)
Fülöp, Köteles, Gulácsi, Bogdán kapusok; Juhász, Bodor, Horváth G., Vermes, Kádár, Szekeres, Debreczeni, Szabó J., Présinger, Fodor M., Laczkó védők ( messze itt állunk a legszarabbul); Buzsáky, Dzsudzsák, Huszti, Vadócz, Varga J., Koman, Varga R., Gosztonyi, Filkor, Vass Á., Otigba középpályások; Rudolf, Priskin, Szalai, Németh, Simon A., Stieber, Futács, Balajti, Fecezsin csatárok;
Összeraktam egy 36os keretet, amiből tehetség alapján úgy 4év múlva szerintem össze lehetne rakni egy ütőképes csapatot ( persze a fiataloknál kérdés mi is lesz belőlük...)
Fülöp, Köteles, Gulácsi, Bogdán kapusok; Juhász, Bodor, Horváth G., Vermes, Kádár, Szekeres, Debreczeni, Szabó J., Présinger, Fodor M., Laczkó védők ( messze itt állunk a legszarabbul); Buzsáky, Dzsudzsák, Huszti, Vadócz, Varga J., Koman, Varga R., Gosztonyi, Filkor, Vass Á., Otigba középpályások; Rudolf, Priskin, Szalai, Németh, Simon A., Stieber, Futács, Balajti, Fecezsin csatárok;
kroos 2009.10.14. 15:07:01
@nekedX: @pote: álj,állj állj!
Nem irtam le senkit és semmit csak eszembe jutott a polemizálás hogy ha Csank Bepépiti az atlantai srácokat akkor a yugok ellen...meg ilyesmi. Aki emlékszik az tudja miröl beszélek. Hihetetlen sokat reméltek attól a generáciotól, és hogy végigböngésztem az akkori nevek ledöbbentem egy picit ennyi az egész.
Az meg a saját véleményem hogy akik mai 20 évesek valószinüleg tényezök lesznek az Anderson,Walcott,Pato,Krikic,
egyszerüen mert magas szinten van viszonylag sok játéklehetöségük.
Ahogy fentebb valaki irta arra lesz szerintem esélyünk hogy a mai szlovák vagy bosnyák válogatott szintjét elérjük.Ez szerintem nem leirás, ha az akkor bocs.
Nem irtam le senkit és semmit csak eszembe jutott a polemizálás hogy ha Csank Bepépiti az atlantai srácokat akkor a yugok ellen...meg ilyesmi. Aki emlékszik az tudja miröl beszélek. Hihetetlen sokat reméltek attól a generáciotól, és hogy végigböngésztem az akkori nevek ledöbbentem egy picit ennyi az egész.
Az meg a saját véleményem hogy akik mai 20 évesek valószinüleg tényezök lesznek az Anderson,Walcott,Pato,Krikic,
egyszerüen mert magas szinten van viszonylag sok játéklehetöségük.
Ahogy fentebb valaki irta arra lesz szerintem esélyünk hogy a mai szlovák vagy bosnyák válogatott szintjét elérjük.Ez szerintem nem leirás, ha az akkor bocs.
Paul Newman Jr. 2009.10.14. 15:10:14
@kroos: aki attól a csapattól bármit remélt, az vagy idióta volt, vagy csak szédítette a közvéleményt.
Tennék smileyt, de nem bírok.
Tennék smileyt, de nem bírok.
neeskens 2009.10.14. 15:11:04
Csapjatok agyon, de szerintem Gulácsinak nagyon sokat kell még fejlődnie. Kiváló reflexei vannak, mentálisan erős, de nagyon vonalkapus, ha nem tanul meg kijönni Angliában nem sok sót eszik meg.
Walmer 2009.10.14. 15:12:59
@pote: nem einsteini agyra gondolok és valóban az megy akinek pénze van de az végzi el, akinek agya is. Nálunk nem. Ha másként gondolod, az baromság (áthúzva):-)
kroos 2009.10.14. 15:15:29
@kroos: amit még mindenképp le szeretnék irni -bár kapni fogok érte, hogy a Fifa
kegyetlenül elkurta hogy nem vették fel a versenynaptárba ezt a Vb-t. Mert pl. 96-ban nézd meg kik játszottak a braziloknál ellenünk,jó japántól is kikaptunk
de szerintem nagyon látszik kik vették komolyan az Vb-t, pl Ghána aki még a felnött válogatottból is hozott embereket.Milyenk Europa legjobb u20-as csapat mig az angolokat meg üzbegisztán is megelözte a csoportban...az argentinok pl. aki 10 ilyen csapatot ki tudnak állitani meg itt sincsennek.Furcsa.
Ami mindenképp jobb ebben a válogatottban az a küzdeni tudás, és hogy tudnak mecsközben váltani.Én csak azt mondom ne tegyünk rájuk olyan sulyt amit nem birnak el.
kegyetlenül elkurta hogy nem vették fel a versenynaptárba ezt a Vb-t. Mert pl. 96-ban nézd meg kik játszottak a braziloknál ellenünk,jó japántól is kikaptunk
de szerintem nagyon látszik kik vették komolyan az Vb-t, pl Ghána aki még a felnött válogatottból is hozott embereket.Milyenk Europa legjobb u20-as csapat mig az angolokat meg üzbegisztán is megelözte a csoportban...az argentinok pl. aki 10 ilyen csapatot ki tudnak állitani meg itt sincsennek.Furcsa.
Ami mindenképp jobb ebben a válogatottban az a küzdeni tudás, és hogy tudnak mecsközben váltani.Én csak azt mondom ne tegyünk rájuk olyan sulyt amit nem birnak el.
Zici 2009.10.14. 15:19:10
@zsakfos : És Sanyi??!!
Sanyink 4 év múlva is lesz olyan jó csatár mint most, vétek lenne kihagyni :-)))
Sanyink 4 év múlva is lesz olyan jó csatár mint most, vétek lenne kihagyni :-)))
Hispan07 2009.10.14. 15:19:40
@kroos: mondjuk nekem még Anderson, Krikic és Walcott se bízonyított a be, hogy A kategóriás sztár lesz valaha... Pato már közelebb van, de eddig ebben az idényben ő sem tolja vmi fényesen
Paul Newman Jr. 2009.10.14. 15:23:15
@kroos: hát, én emlékszem rá, azért is írtam :)
A srácok döntő többségén látni lehetett, h teljesen fogalmatlan. Egy Hrutka, egy Herczeg, egy Lendvai ki a jóistent tudott volna megtéveszteni? :)
A srácok döntő többségén látni lehetett, h teljesen fogalmatlan. Egy Hrutka, egy Herczeg, egy Lendvai ki a jóistent tudott volna megtéveszteni? :)
neeskens 2009.10.14. 15:24:59
@kroos: Egyetértek. Ez a vb nem tükrözi a jelenlegi erőviszonyokat sem a korosztályban, nemhogy az 5-6, 8 év múlva lehetséges sikereket.
Walmer 2009.10.14. 15:26:09
@Mr.AT:
"az általános évi 10-15%-os bónuszokkal együtt a havi 7.000 EUR bruttó bér még csak kiemelkedőnek sem mondható a bankszektorban Németországban"
A havi 7000 euró az nem évi 100,000. és te banki alkalmazottat írtál azt hiszem. abban nem csak "bankárok" vannak.
Senki nem mondta, hogy Ruandában, maliban, Ghánában minden fenékig tejfel. Sőt. De amit ti írtatok, az a XIX. század. ha egy országban polgárháború van az nyilván megint más. De az, hogy vagy foci, vagy gyerekkatonaként megdögleni, az túlzás. nem is kicsi.
ha ellátogatsz mondjuk az ózdi cigánysorra, ott is érdekes viszonyokat találsz, még csak Nigerbe se kell elmenni.
amilyen állapotokról beszélsz, az a polgárháborús ruanda, angola, elefántcsontpart. Ezeken az országokon kívül van még kb.50 Afrikában. jelentős népességgel.
A nyomor és a kilátástalanság egyértelmű, de közel sem akkora mértékben, mint írod.
nem a frei tamási torz Afrika képet kell alapul venni . Mint ahogy annyi más dolog, ez sem fekete-fehér.
"az általános évi 10-15%-os bónuszokkal együtt a havi 7.000 EUR bruttó bér még csak kiemelkedőnek sem mondható a bankszektorban Németországban"
A havi 7000 euró az nem évi 100,000. és te banki alkalmazottat írtál azt hiszem. abban nem csak "bankárok" vannak.
Senki nem mondta, hogy Ruandában, maliban, Ghánában minden fenékig tejfel. Sőt. De amit ti írtatok, az a XIX. század. ha egy országban polgárháború van az nyilván megint más. De az, hogy vagy foci, vagy gyerekkatonaként megdögleni, az túlzás. nem is kicsi.
ha ellátogatsz mondjuk az ózdi cigánysorra, ott is érdekes viszonyokat találsz, még csak Nigerbe se kell elmenni.
amilyen állapotokról beszélsz, az a polgárháborús ruanda, angola, elefántcsontpart. Ezeken az országokon kívül van még kb.50 Afrikában. jelentős népességgel.
A nyomor és a kilátástalanság egyértelmű, de közel sem akkora mértékben, mint írod.
nem a frei tamási torz Afrika képet kell alapul venni . Mint ahogy annyi más dolog, ez sem fekete-fehér.
Walmer 2009.10.14. 15:27:50
@kroos:
"Nem irtam le senkit és semmit csak eszembe jutott a polemizálás hogy ha Csank Bepépiti az atlantai srácokat akkor a yugok ellen...meg ilyesmi. Aki emlékszik az tudja miröl beszélek. Hihetetlen sokat reméltek attól a generáciotól"
Én még emlékszem...
"Nem irtam le senkit és semmit csak eszembe jutott a polemizálás hogy ha Csank Bepépiti az atlantai srácokat akkor a yugok ellen...meg ilyesmi. Aki emlékszik az tudja miröl beszélek. Hihetetlen sokat reméltek attól a generáciotól"
Én még emlékszem...
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.14. 15:28:35
Azon gondolkodtam el közben, olvasva a vitát, hogy talán semmi sem hoz létre a mai világban akkora társadalmi mobilitást, mint az élsport. Tényleg utcagyerekekből (!) lesznek pár év alatt (!) milliárdosok (!), és ez nem egy speciális történet, hanem hasonlókról tucatnyit hallani. Vajon van-e még egy olyan területe az életnek, amely hasonló változásokat képes előidézni emberek ezreinek egzisztenciájában?
Bankár az lesz, akinek már a szülei is jómódúak voltak. Élsporoló viszont mindenki lehet.
Ráadásul tényleg úgy, hogy azzal foglalkozhat a gyerek, amit szeret. Bankár senki se szeretne lenni. Ünnepelt futballsztár -- ki nem? Ez is magyarázza, hogy sokan (pl. napjaink brazil klasszisai közül) nem is bírják földolgozni ezt az életmódban bekövetkezett ugrásszerű változást, és elzüllenek, ellustulnak, elszürkülnek.
Bankár az lesz, akinek már a szülei is jómódúak voltak. Élsporoló viszont mindenki lehet.
Ráadásul tényleg úgy, hogy azzal foglalkozhat a gyerek, amit szeret. Bankár senki se szeretne lenni. Ünnepelt futballsztár -- ki nem? Ez is magyarázza, hogy sokan (pl. napjaink brazil klasszisai közül) nem is bírják földolgozni ezt az életmódban bekövetkezett ugrásszerű változást, és elzüllenek, ellustulnak, elszürkülnek.
Walmer 2009.10.14. 15:29:58
@Paul Newman Jr.: Utólagos okoskodás.
Walmer 2009.10.14. 15:31:15
@Csöncsön: lehet hogy már késő, de én szeretnék egy jómódú bankár lenni valahol ott a Kajmán-szigeteken.
kroos 2009.10.14. 15:33:32
@Walmer: @neeskens:
szóval nagyon örülök,nagyon optimista vagyok csak elgondolkodtam hogy ha beülök egy idögépbe és pl. kiszállok 84 ben akkor mindenki az Ifi Eb-t nyert srácokban bizna aki nem az meg barom.
98-ben mindenki Fischer Palit szopná mert az Ajaxban egy bizonyos Van Basten helyére vitték és elsö 16 meccsén 10 gólt lött.
96 atlanta ugye+a fradi Bl szereplése ,mindenki látta a fejlödést.
98 Bicskeinek volt egy jó sorozata,mindenki hirdette a felzárkózást.
Ha esetleg 2009-ben egy picit szkeptikus vagyok akkor ne szedjetek szét könyörgöm.......
szóval nagyon örülök,nagyon optimista vagyok csak elgondolkodtam hogy ha beülök egy idögépbe és pl. kiszállok 84 ben akkor mindenki az Ifi Eb-t nyert srácokban bizna aki nem az meg barom.
98-ben mindenki Fischer Palit szopná mert az Ajaxban egy bizonyos Van Basten helyére vitték és elsö 16 meccsén 10 gólt lött.
96 atlanta ugye+a fradi Bl szereplése ,mindenki látta a fejlödést.
98 Bicskeinek volt egy jó sorozata,mindenki hirdette a felzárkózást.
Ha esetleg 2009-ben egy picit szkeptikus vagyok akkor ne szedjetek szét könyörgöm.......
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.14. 15:34:19
@Walmer:
Te már nem vagy gyerek. :-)
"Mi szeretnél lenni, kisfiam?"
"Én bankár!"
Na ilyen párbeszéd szerintem a világegyetem pár milliárd éves történetében még, azt hiszem, sehol sem zajlott le.
Te már nem vagy gyerek. :-)
"Mi szeretnél lenni, kisfiam?"
"Én bankár!"
Na ilyen párbeszéd szerintem a világegyetem pár milliárd éves történetében még, azt hiszem, sehol sem zajlott le.
Paul Newman Jr. 2009.10.14. 15:34:52
@Walmer: Ha te mondod, akkor tutira.
Most különbséget tudzs tenni Cé, Ribéry, SWP, meg Nani szélsőjátéka között? Miért gondolod, h akkor mindneki vak volt ebben az országban?
Persze, bíztunk bennük is, mert az ember olyan, de látni látta, h ezek a játékosok kutyaütők.
Kivéve Mátyust, ő persze király volt :))
Most különbséget tudzs tenni Cé, Ribéry, SWP, meg Nani szélsőjátéka között? Miért gondolod, h akkor mindneki vak volt ebben az országban?
Persze, bíztunk bennük is, mert az ember olyan, de látni látta, h ezek a játékosok kutyaütők.
Kivéve Mátyust, ő persze király volt :))
neeskens 2009.10.14. 15:37:05
@Walmer: Igen. Nem Hrutkára kell gondolni(de pl. kérdem én Szabótól mit vár a közvélemény, az ő mostani szerepe megfelel Rudi akkori szerepének)
DE: Lisztes, Sándor Tobe, Madar Csaba, Zavadszky olyan játékosok voltak, akikkel szemben komoly elvárások voltak
DE: Lisztes, Sándor Tobe, Madar Csaba, Zavadszky olyan játékosok voltak, akikkel szemben komoly elvárások voltak
Walmer 2009.10.14. 15:38:00
@kroos: hülye vagy? veled értek egyet!!!!
Ezt ugatom már én is két tucat komment óta.
Ezt ugatom már én is két tucat komment óta.
szemeteske 2009.10.14. 15:39:18
Azért én nem voltam elájulva Egervári taktikai húzásától. Megértem, hogy Koman rettenetesen hiányzott, de az első félidőre a szokásos (felnőtt) magyar válogatott felállással ment ki a csapat (gyk.: védekezzünk, aztán az egy szem csatár majd csak összehoz valamit elől).
Na ebből mindig az jön ki, hogy magunkra húzzuk az amúgy is erősebb elenfelünket, és csak idő kérdése a gól.
A második félidőben normális felállásban, támadva már sokkal jobban nézett ki a játék.
Na ebből mindig az jön ki, hogy magunkra húzzuk az amúgy is erősebb elenfelünket, és csak idő kérdése a gól.
A második félidőben normális felállásban, támadva már sokkal jobban nézett ki a játék.
Walmer 2009.10.14. 15:42:04
@Paul Newman Jr.:
"Miért gondolod, h akkor mindneki vak volt ebben az országban?"
egyrészt mert ebben az országban voltam akkor is
másrészt meg most sincs másként
Semmi nem változott, csak a nevek cserélődtek.
15 év múlva majd azt mondod:
Németh? Mindenki látta, hogy egy hisztis kis primadonna. Miért gondoljátok, hogy mindenki vak volt ebben az országban?
Adná isten, hogy ne így legyen, elvtársak.
"Miért gondolod, h akkor mindneki vak volt ebben az országban?"
egyrészt mert ebben az országban voltam akkor is
másrészt meg most sincs másként
Semmi nem változott, csak a nevek cserélődtek.
15 év múlva majd azt mondod:
Németh? Mindenki látta, hogy egy hisztis kis primadonna. Miért gondoljátok, hogy mindenki vak volt ebben az országban?
Adná isten, hogy ne így legyen, elvtársak.
freiwald 2009.10.14. 15:47:12
@Mr.AT: Nagyon racionális elképzelés. Hotel Ruanda - nagyon igaz. Sajnos...:(
IronRock 2009.10.14. 15:50:57
@kroos: Akarod írni hogy 88-ban szopná mindenki Fischer Palit. :-) 98-ban már ő is meg nagy elődje is nyugdíjasok voltak. :-)
szemeteske 2009.10.14. 15:53:12
Szóval összességében gratula a fiúknak, tényleg nagy dolgot értek el, de ettől a magyar labdarúgás még egy szemernyit sem emelkedett.
A jövő szerintem elég egyértelmű: ebből a csapatból páran eljutnak nagy bajnokságok cserepadjára (Németh, Koman, Gulácsi, Gosztonyi), a többség pedig a belga, holland középcsapatokba.
A magyar válogatottba a javát bemazsolázzák, de pl. Koman a kényelmesen kocogó Huszti mellett nem fogja azt nyújtani mint ebben a tüzes csikó-csapatban.
Ennek akkor lenne értelme ha ezt az összeszokott csapatot egyben (7-8 ember) felvinnék a nagyválogatottba.
Amíg nincs rendes magyar bajnokság, addig nem lesz rendes jó magyar (felnőtt)foci.
A jövő szerintem elég egyértelmű: ebből a csapatból páran eljutnak nagy bajnokságok cserepadjára (Németh, Koman, Gulácsi, Gosztonyi), a többség pedig a belga, holland középcsapatokba.
A magyar válogatottba a javát bemazsolázzák, de pl. Koman a kényelmesen kocogó Huszti mellett nem fogja azt nyújtani mint ebben a tüzes csikó-csapatban.
Ennek akkor lenne értelme ha ezt az összeszokott csapatot egyben (7-8 ember) felvinnék a nagyválogatottba.
Amíg nincs rendes magyar bajnokság, addig nem lesz rendes jó magyar (felnőtt)foci.
kroos 2009.10.14. 16:06:50
Mi is ugyanugy örülünk és értékeljük ezt a sikert csak épp talán a jövöt látjuk másként.
Pl. a tények, a légiosok közül senki sem játszik a klubjában még csak elvétve sem általában.
Itthoniak közül,Debreceni,Korcsmár, Szekere, Szabó szerintem tényleg nagyon jók, erösségeik csapataiknak.
De,Présinger nem nagyon kezd Andic mellett, Zámbó se fér be a györ légiosai közé,ahogy Kiss se
Dudás se stabil kezöd föleg ha kink játszik a helyén.Tothból és Takácsból nem láttunk sokat
Balajti igéretes tehetség,belöle bármi lehet még.
Ha 20 évesen valaki nem kezdö az Nb1-ben akkor.....és ekkor elgondolkodtam Présinger szavain aki azt mondta hogy az nb1-es meccsek hajtósabbak mint ez a Vb.
Pl. a tények, a légiosok közül senki sem játszik a klubjában még csak elvétve sem általában.
Itthoniak közül,Debreceni,Korcsmár, Szekere, Szabó szerintem tényleg nagyon jók, erösségeik csapataiknak.
De,Présinger nem nagyon kezd Andic mellett, Zámbó se fér be a györ légiosai közé,ahogy Kiss se
Dudás se stabil kezöd föleg ha kink játszik a helyén.Tothból és Takácsból nem láttunk sokat
Balajti igéretes tehetség,belöle bármi lehet még.
Ha 20 évesen valaki nem kezdö az Nb1-ben akkor.....és ekkor elgondolkodtam Présinger szavain aki azt mondta hogy az nb1-es meccsek hajtósabbak mint ez a Vb.
freiwald 2009.10.14. 16:28:45
Szerintem a srácokat mindenképpen megilleti a gratuláció! A nevelő ostorcsapást pedig már az első félidei játékkal kiosztották maguknak. Edző és csapata viseli most azon 45 percnek keserű terhét. Elsősorban önmagukat fosztották meg egy korosztályos világesemény döntőjétől, mely momentumra a karrierjükben tán már sosem érlkezik el kellő tapasz hiába a bronzmeccs. Viszont nincs mit szégyenkezni, hiszen max sajnálkozni lehet egy elszalasztott lehetőség felett, ami nem visz előre és csak elvonja a figyelmet a következő fontos meccsről. Ha érem lóg a nyakban már senkit sem fog érdekelni a ghánaiak elleni meccs. Ezt azért mondom, mert úgy gondolom Magyarország lakossága döntő hányadának szemében mint, ahogyan a határokon kívül élő magyarok többségének szemében is, ez a csapat már győztes, hiszen minden elvárást felülmúltak.Ezen már a 3. helyért folyó párharc esetleges negatív kimenetele sem változtathat! Ott - amint korábban is - elsősorban ők bukhatnak. Egy rossz eredmény miatt neki fáj majd jobban a fejük, mivel a mai magyar szurkolónak ez a VB már így is maga volt az érzelmek netovábbja. Most csak a hit, a részükről már megtapasztalt töretlen akarat és a bronzmeccs a fontos! A többi várhat. Szóval előre fiúk! Hajrá magyarok!!! Ez sem lesz könnyebb mint Ghána.
mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.14. 16:30:56
@kroos: nem fűztem én hozzá kommentárt, mindenesetre fura. még ha oszlopos tagja lenne a Fulhamnek... valahol lehet olvasni már a kezdőt amúgy?
christvhu 2009.10.14. 16:43:15
érdekes, én úgy emlékszem, Gera nem az a sértődős fajta. Úgy tűnik kicsit megviselte a csapatot az elmúlt három mérkőzés......
Kár. Nagy kár.
Kár. Nagy kár.
MAti 2009.10.14. 16:56:52
Most olvastam az Egervári által mondottaka Zindexen - korrekt.
Ezt a Présinger srácot sajnálom - rettentő szar érzés az ilyen. Fel kell dolgoznia, ilyenek nélkül nincs pályafutás...
A bronzmeccsre fel kell pörögni, a srácok büszkék lehetnek az elmúlt 2 hetükre. Magyarországon a futballista általában nem sportoló, de itt a kivétel... :)
Ezt a Présinger srácot sajnálom - rettentő szar érzés az ilyen. Fel kell dolgoznia, ilyenek nélkül nincs pályafutás...
A bronzmeccsre fel kell pörögni, a srácok büszkék lehetnek az elmúlt 2 hetükre. Magyarországon a futballista általában nem sportoló, de itt a kivétel... :)
Mr.AT 2009.10.14. 17:00:03
@Walmer: Ez már erősen offtopic, de a teljesség kedvéért: 7.000 x 12 = 84.000
+ 15% bónusz: 84.000*1,15=96.600
Any more questions?
Az Afrika-kérdést nem szeretném sokáig ragozni, mert szemmel láthatóan nem akarod megérteni, amit írtam, s melynek lényege az az alapvető, vitán felüli tény, amit pancho is írt korábban: nevezetesen hogy a társadalmi viszonyok alapján sokkal kézenfekvőbben következik az, hogy valaki Afrikában az élsportban látja a kiugrási lehetőséget, mint mondjuk Németországban.
+ 15% bónusz: 84.000*1,15=96.600
Any more questions?
Az Afrika-kérdést nem szeretném sokáig ragozni, mert szemmel láthatóan nem akarod megérteni, amit írtam, s melynek lényege az az alapvető, vitán felüli tény, amit pancho is írt korábban: nevezetesen hogy a társadalmi viszonyok alapján sokkal kézenfekvőbben következik az, hogy valaki Afrikában az élsportban látja a kiugrási lehetőséget, mint mondjuk Németországban.
storman 2009.10.14. 17:19:42
Nyerj 2x2 jegyet a DVSC-Fiorentina BL meccsre!
Regisztrálj és nyerj: fogyhat.hu/jatek
Regisztrálj és nyerj: fogyhat.hu/jatek
balu11 2009.10.14. 17:24:16
@mocsing: az ilyet nagyon nem komálom... még nem alkotnék ítéletet, mert ez egyelőre egy nso-cikk, de azért egy fél bazdmeg már itt figyel a szám szélén...
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.14. 17:26:22
@balu11: ott van az már mindenhol (a cikkekben a hír, persze).
Hispan07 2009.10.14. 17:32:11
Ha ez igaz, akkor a továbbiakban (és többet) én sem tekintem Gerát kerettagnak a válogatottnál. Az őszi meccsek alapján valahogy kiheverjük majd a hiányát.
Ilyet egy Cé vagy Messi se merjen megengedni magának, nem hogy egy Gera.
Ilyet egy Cé vagy Messi se merjen megengedni magának, nem hogy egy Gera.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.14. 19:14:37
@kroos: van erről (u20 VB irama vs NB I) valami forrásod? Mert Korcsmár a rádióban egész mást mondott, azért kérdezem.
sporttárs 2009.10.14. 21:52:23
Gyerekek, ez az erős bajnokság kell a jó válogatotthoz szöveg mekkora már, mintha nem külöldi labdarúgók tennék ki az erős bajnokságok erős csapatainak úgy nyolcvan százalékát. :))
A világ egyik legerősebb bajnoksága az angol, a válogatottjuk pedig két kisebb periódusban nem nyert semmit: az utóbbi 43 évben, meg az előtt 1965 éven át (de Krisztus előtt se, ha minden igaz). :)))
A világ egyik legerősebb bajnoksága az angol, a válogatottjuk pedig két kisebb periódusban nem nyert semmit: az utóbbi 43 évben, meg az előtt 1965 éven át (de Krisztus előtt se, ha minden igaz). :)))
ZenZo 2009.10.15. 00:06:56
Most nézem milyen frankó vitán vagytok túl ma, pont erről beszélgettünk pár haverral (röviden bele is szőttem a másik topikos fejtegetésembe).
Az érintett témákon felül ill. azokkal kapcsolatban azért mi elmentünk kicsit még abba az irányba is, hogy hiába kitörési lehetőség a sport, vagy hiába van a sportra sok-sok pénz, az még azért nem minden, hiszen elég ránézni olyan országokra, mint India, az USA vagy Kanada. Előbbit persze nem lehet egy afrikai országhoz hasonlítani, hiszen inkább kitörési lehetőség az informatika, mint a sport, de elméleti síkon ugyanúgy adott a dolog, míg utóbb említett két országban pedig lehetne baromi nagy a merítési mélység, hiszen rengetegen vannak, sokan sportolnak is, pénz is van a sportra/sportban, csak a soccer rohadtul nem érdekli őket (lassan mára talán, de 15 éve VB-t rendeztek, s mostanra jutottak el oda, hogy összeszedjenek egy használható válogatottat). Pedig az USA-ban is bőven van feka, csak lesz belőlük futó, kosaras, boxoló, amerikai focista, baseball játékos, satubbi.
AT analógiájára visszatérve ma Magyarországon egy fiatal srácnak komoly lehetőségei is lehetnének a futballban, (más kérdés, mit gondol a szülő), s ez valahol igaz a többi nemzetre is, már abban a vonatkozásban, hogy a gyerekek többsége füvet sem lát mostanság, nemhogy labdát meg focipályát... nem állítom, hogy mi (már én és társaim) olyan rendkívül jók lettünk volna anno, de köztünk azért volt pár ügyes srác, akin már akkor látszott, hogy lehet belőle valaki majd, egyik legjobb példa talán Remili Mohamed, akivel volt szerencsém serdülő szinten együtt játszani. Most, ha kimegyünk kicsit rugdosni a mozgás kedvéért, rossz ránézni a korosztályos srácokra. És ez közös felelősség szülők, tanárok, edzők, klubok részéről.
Az érintett témákon felül ill. azokkal kapcsolatban azért mi elmentünk kicsit még abba az irányba is, hogy hiába kitörési lehetőség a sport, vagy hiába van a sportra sok-sok pénz, az még azért nem minden, hiszen elég ránézni olyan országokra, mint India, az USA vagy Kanada. Előbbit persze nem lehet egy afrikai országhoz hasonlítani, hiszen inkább kitörési lehetőség az informatika, mint a sport, de elméleti síkon ugyanúgy adott a dolog, míg utóbb említett két országban pedig lehetne baromi nagy a merítési mélység, hiszen rengetegen vannak, sokan sportolnak is, pénz is van a sportra/sportban, csak a soccer rohadtul nem érdekli őket (lassan mára talán, de 15 éve VB-t rendeztek, s mostanra jutottak el oda, hogy összeszedjenek egy használható válogatottat). Pedig az USA-ban is bőven van feka, csak lesz belőlük futó, kosaras, boxoló, amerikai focista, baseball játékos, satubbi.
AT analógiájára visszatérve ma Magyarországon egy fiatal srácnak komoly lehetőségei is lehetnének a futballban, (más kérdés, mit gondol a szülő), s ez valahol igaz a többi nemzetre is, már abban a vonatkozásban, hogy a gyerekek többsége füvet sem lát mostanság, nemhogy labdát meg focipályát... nem állítom, hogy mi (már én és társaim) olyan rendkívül jók lettünk volna anno, de köztünk azért volt pár ügyes srác, akin már akkor látszott, hogy lehet belőle valaki majd, egyik legjobb példa talán Remili Mohamed, akivel volt szerencsém serdülő szinten együtt játszani. Most, ha kimegyünk kicsit rugdosni a mozgás kedvéért, rossz ránézni a korosztályos srácokra. És ez közös felelősség szülők, tanárok, edzők, klubok részéről.
kulalak 2009.10.15. 04:17:10
Jo volt ez a meccs, koszonet erte.
Valahol olvastam, hogy Harlembol jovo gyereknek TOBB eselye van idegsebessze valni mint profi sportolova mert akkora a merites.
Masszoval; a csillagok egyuttallasara van szukseg egy generacios csapathoz. Mert akarhogy allitjuk, hogy protein, viz, napfeny kell az elethez, mi tudjuk, hogy leginkabb egy jo nagy adag szerencse kell.
Valahol olvastam, hogy Harlembol jovo gyereknek TOBB eselye van idegsebessze valni mint profi sportolova mert akkora a merites.
Masszoval; a csillagok egyuttallasara van szukseg egy generacios csapathoz. Mert akarhogy allitjuk, hogy protein, viz, napfeny kell az elethez, mi tudjuk, hogy leginkabb egy jo nagy adag szerencse kell.
Walmer 2009.10.15. 08:20:14
@Mr.AT:
"a társadalmi viszonyok alapján sokkal kézenfekvőbben következik az, hogy valaki Afrikában az élsportban látja a kiugrási lehetőséget, mint mondjuk Németországban. "
Senki nem vitatta.
Azt már inkább amit az afrikai viszonyokról írtál.
"a társadalmi viszonyok alapján sokkal kézenfekvőbben következik az, hogy valaki Afrikában az élsportban látja a kiugrási lehetőséget, mint mondjuk Németországban. "
Senki nem vitatta.
Azt már inkább amit az afrikai viszonyokról írtál.
kroos 2009.10.15. 08:31:39
a Bari edzöje Komanról
,,Ha visszajön, minimum egy fülest kap tőlem, amiért csak a magyar válogatottnak tartalékolta ezt a formát. Itt a Bariban lábujjhegyen játszott, ott meg lövi a gólokat és adja az asszisztokat. Ezután itt is ezt várom tőle, vagy megcibálom a fülét - mondta Ventura a Bari honlapján."
,,Ha visszajön, minimum egy fülest kap tőlem, amiért csak a magyar válogatottnak tartalékolta ezt a formát. Itt a Bariban lábujjhegyen játszott, ott meg lövi a gólokat és adja az asszisztokat. Ezután itt is ezt várom tőle, vagy megcibálom a fülét - mondta Ventura a Bari honlapján."
kroos 2009.10.15. 08:37:14
@heinrich: Nem elöször fordul elö hogy nem hiszed el amit mondok, Koman kapcsán is kértél linket adtam de te nem tudtál mikor én kértem töled. Ennyit erröl.
Ha nem hiszed el amit irok nem kell olvasni a hozzászólásaimat.
Egyébként meg itt van
www.pepsifoci.hu/node/45302.
,,– Talán sokak számára meglepő lesz, amit mondok, de a hazai NB I-es meccseken nagyobb a küzdelem, keményebbek az ellenfelek. Az azért mégis csak felnőtt bajnokság. Itt van néhány nagyon képzett csatár, de a küzdelem nem olyan öldöklő'"
Ha nem hiszed el amit irok nem kell olvasni a hozzászólásaimat.
Egyébként meg itt van
www.pepsifoci.hu/node/45302.
,,– Talán sokak számára meglepő lesz, amit mondok, de a hazai NB I-es meccseken nagyobb a küzdelem, keményebbek az ellenfelek. Az azért mégis csak felnőtt bajnokság. Itt van néhány nagyon képzett csatár, de a küzdelem nem olyan öldöklő'"
montipájton 2009.10.15. 09:35:05
@sporttárs: Igen, az angolok vb-címe is csak egy fellángolás volt, semmi több. )))
balu11 2009.10.15. 10:10:21
heinrich: "Amúgy a bal herénket odaadnánk, ha meghallgathatnánk, mi történt, mi hangzott el az öltözőben..."
Pisont István, a magyar U20-as válogatott másodedzője: "A szünetben Sanyi bá’ azt mondta a srácoknak, hogy ne adják föl, játsszanak bátrabban." (forrás: pisont.blogzona.hu/archives/2009/10/14/Jo_meccs_lesz_Costa_Rica_ellen/)
A kilátásba helyezett "díj"at felajánlom a legutóbbi NST-torna ezüstérmesének :)
Pisont István, a magyar U20-as válogatott másodedzője: "A szünetben Sanyi bá’ azt mondta a srácoknak, hogy ne adják föl, játsszanak bátrabban." (forrás: pisont.blogzona.hu/archives/2009/10/14/Jo_meccs_lesz_Costa_Rica_ellen/)
A kilátásba helyezett "díj"at felajánlom a legutóbbi NST-torna ezüstérmesének :)
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 10:15:57
@kroos: istenem, kroos, komolyan, érzékenykedsz, mint egy rossz primadonna.
Már akkor is írtam, h azért érdekel a forrás, mert volt aki mást mondott, egyébként meg szemre is nyilvánvaló, hogy a felnőttekhez képest az iram nem egetverő. Olykor talán eléri azt, de komplett meccset nézve biztosan nem.
Már akkor is írtam, h azért érdekel a forrás, mert volt aki mást mondott, egyébként meg szemre is nyilvánvaló, hogy a felnőttekhez képest az iram nem egetverő. Olykor talán eléri azt, de komplett meccset nézve biztosan nem.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 10:17:22
@balu11: ez így kevés, nekem a konkrét szófordulatok és a hangerő is kellene :) A díj marad nálunk :))
kroos 2009.10.15. 10:19:08
@heinrich: de akkor nem értem hogy akarsz beépiteni 6 embert a felnöttbe? Olyan torna alapjána minek a szinvonala nem éri el az Nb1-et?
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 10:25:16
@kroos: szó nem volt színvonalról, az iram volt a kérdés.
Az NB I színvonala örök; előre tudod, adott helyzetben ki-mit fog csinálni, és azt is, hogyan qrja majd el.
Az NB I színvonala örök; előre tudod, adott helyzetben ki-mit fog csinálni, és azt is, hogyan qrja majd el.
balu11 2009.10.15. 10:33:48
@heinrich: OK, remélem, készült video, megpróbálom megszerezni :)
kroos 2009.10.15. 10:35:18
@heinrich: Nem baj én már várom nagyon a MTK-Videoton-t...ajánlom figyelmedbe azt a meccset.
heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.15. 10:45:19
@kroos: köszönöm, majdnem biztos, h élőben fogom nézni.
kroos 2009.10.15. 13:44:35
@heinrich: linkel alá tudod támasztani?:)
Ha beszaladsz majd a pályára meccsközben akkor feltétlenül elhiszem.!!!!!!!!!!
Ha beszaladsz majd a pályára meccsközben akkor feltétlenül elhiszem.!!!!!!!!!!
balu11 2009.10.15. 14:15:42
@heinrich: na, még egy próbálkozás...
"Ritkán vagyok vehemens, de a szünetben éppen az voltam. Emelt hangon azt mondtam a srácoknak, hogy felépítettek valamit, egy ország szerette meg őket, ne tegyék tönkre." (www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/szerezzunk-ermet-az-orok-emlek-lehet-2003278/)
hmmm...? :)
"Ritkán vagyok vehemens, de a szünetben éppen az voltam. Emelt hangon azt mondtam a srácoknak, hogy felépítettek valamit, egy ország szerette meg őket, ne tegyék tönkre." (www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/szerezzunk-ermet-az-orok-emlek-lehet-2003278/)
hmmm...? :)
sporttárs 2009.10.16. 09:23:48
Heinrich, az iramon túl lényegesebb különbség a test test elleni küzdelem keménysége, főleg, mivel itt még valóban fiatalokról van szó. Ezt simán lehet nagyobb erőpróba az NB I-ben, mint U-20-ban.
Az iramon amúgy könnyebb lenne változtatni, hiszen csak gyorsabban kellene futni, az meg elvileg könnyebb fiatalon. :) Kivéve persze, ha még mindig vannak jó kis Nyilasi meg Lipcsei féle "ne szaladgálj már, hülye vagy?" típusú nagy öregek...
Az iramon amúgy könnyebb lenne változtatni, hiszen csak gyorsabban kellene futni, az meg elvileg könnyebb fiatalon. :) Kivéve persze, ha még mindig vannak jó kis Nyilasi meg Lipcsei féle "ne szaladgálj már, hülye vagy?" típusú nagy öregek...
Az utolsó 100 komment: