Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Válogatott történetek - 1958, Svédország

2009.08.16. 13:50 donnelly

Az ember műholdat állít a Föld köré, Manchester túl van a müncheni katasztrófán, Elvis Presley bevonul, a Híd a Kwai folyón hét Oszkárt zsebel be, Nyikita Hruscsov lesz a Szovjetunió Minisztertanácsának elnöke, Castro megtámadja Havannát, Nagy Imrét kivégzik - rengeteg esemény köthető az 1958-as év első feléhez, de számunkra most az a legfontosabb, hogy Svédországban megrendezik a labdarúgó világbajnokság hatodik kiadását. Azt a tornát, amelyen a brazilok végre célba érnek, és amelyen feltűnik az új szenzáció, Puskás óta a legnagyobb tehetség, Pelé. Ezzel folytatódik a Radio Q-val közösen üzemelő vébétörténeti sorozatunk.

A világbajnokságok történetében először 16 csapattal és teljes körmérkőzéses csoportkörrel rendezték meg a tornát, és mivel a rendező Svédország és a címvédő nyugat-németek automatikusan kvalifikálták magukat, a selejtezőkre jelentkezett 56 csapatnak 14 helyen kellett osztozkodnia.

A FIFA még a selejtezők megkezdése előtt kijelentette, hogy ezúttal egy csapat sem juthat ki a tornára játék nélkül - ahogyan arra korábban már számos példa volt - és ez az új szabály pont kapóra jött Wales válogatottjának. Mivel Törökország elutasította az ázsiai selejtezőcsoportban való részvételt, Izrael játék nélkül jutott a régió kvalifikációs tornájának második körébe, ahol Indonézia várt rájuk. A holland-keletindiaiak azonban visszaléptek az összecsapástól, miután nem sikerült kiharcolniuk, hogy idegenbeli meccsüket semleges pályán játsszák, így Izrael máris a döntő körben volt, aki ellen viszont Szudán egyszerűen nem kívánt pályára lépni, így Izrael játék nélkül nyerte meg a tornát. A kiírás szerint azonban ez még nem jelentett kvalifikációt, találni kellett Izraelnek egy ellenfelet, és ez Wales lett, akik Csehszlovákia mögött a második helyen végeztek csoportjukban, és akik a rendkívüli pótselejtező mindkét mérkőzését megnyerve harcolták ki első és egyetlen VB-szereplésüket.

A Szovjetunió és Lengyelország pontegyenlőséggel végzett Finnország előtt, és a semleges pályára, Lipcsébe kiírt pótselejtezőt a SZU nyerte meg 2-0-ra.

Magyar részvétel

Az elveszített VB döntő után a közvélemény, a sportvezetés és a feltörekvő fiatalok nyomása alatt végleg szétesett az amúgy is morális ellentétek feszítésében vergődő Aranycsapat, a folyamatnak az 1956-os forradalmat követő disszidálások jelentették a csúcsát. A svédországi világbajnokságra mindössze Grosics, Bozsik, Budai, Hidegkuti és Szojka maradt az egykori keretből.

Az 1956-os forradalom kitörésekor a Honvéd egy Európa Kupa-mérkőzésen vendégszerepelt Spanyolországban, ahol 3:2-re kikapott az Athletic Bilbaótól. A bizonytalan hazai állapotok miatt a csapat úgy döntött, hogy vár a visszatéréssel és a decemberi brüsszeli visszavágó után elutazott a hazai vezetés által nem engedélyezett dél-amerikai túrára. A januári visszatérés idejére a szovjet hadsereg már leverte a forradalmat, Puskás, Czibor és Kocsis úgy döntött, hogy nem tér haza a többiekkel, elkerülendő az országra váró megtorlást.

1956 végére a védelem is teljesen kicserélődött, a Buzánszky, Lóránt, Lantos hármast leváltotta a Mátrai, Sipos, Sárosi trió, az Aranycsapat ezzel véglegesen feloszlott. Zakariás – aki a berni döntő előtti kimaradók egyike volt –, a VB után soha többet nem volt válogatott, tulajdonképpen őt kiáltották ki bűnbaknak.

Hidegkutinak a Mexikó elleni négy-null jelentette a búcsút, a svéd VB idejére már nem volt fiatal, és Budai is csak barátságos mérkőzéseken lépett pályára a Szovjetunió ellen játszott EB-selejtezőtől eltekintve.

A selejtezőket Oslóban kezdtük egy 2-1-es vereséggel, majd Bulgáriát vertük oda-vissza (4-1, 1-2), és végül öt-simával küldtük haza a norvégokat, mellyel megnyertük a csoportot és a Grosics, Ilku István (kapusok), Mátrai, Sipos, Sárosi, Bozsik, Berendi, Tichy, Hidegkuti, Bundzsák, Sándor Károly, Fenyvesi, Budai, Szigeti, Kárpáti, Szojka, Kotász, Szigeti, Monostori, Vasas, Friedmanszky, Bencsics – Szövetségi kapitány: Baróti Lajos kerettel utaztunk a VB-re.

A 16 csapatot a szervezőbizottság négy csoportba sorolta be. Kiemelés nem történt, de úgy készítették el a sorsolást, hogy minden csoportba kerüljön egy nyugat-európai alakulat, egy csapat az Egyesült királyságból, egy latin-amerikai és egy kelet-európai brigád, ami által igen érdekes csoportok jöttek létre:

1. csoport - Argentína, Csehszlovákia, Észak-Írország, NSZK
2. csoport - Franciaország, Jugoszlávia, Paraguay, Skócia
3. csoport - Magyarország, Mexikó, Svédország, Wales
4. csoport - Anglia, Ausztria, Brazília, SZU

A kiírás szerint minden csoportból az első két helyezett jut tovább az egyenes kieséses szakaszba. Pontegyenlőség esetén a szervezők úgy tervezték, hogy gólátlag dönt a sorrendről, de erről a torna kezdetéig nem sikerült megegyezni, és a világbajnokság alatt is vitatkoztak róla. A végeredmény az lett, hogy mindhárom esetben, amikor a 2. és 3. helyezett azonos ponttal végzett, pótselejtező döntött a legjobb nyolc közé jutásról, a gólátlagot csak a kettes csoportban használták az elsőség eldöntésére.

Az első csoportban az NSZK 3-1-re verte Argentínát, majd két kettőkettes döntetlennel (Helmut Rahn mindhárom meccsen szerzett gólt) végzett a csoport élén. Argentína ugyanazt az eredményt adta a vissza az északíreknek, amit ők kaptak a nyugatnémetektől, majd egy csúnya 1-6-tal zártak a csehszlovákok ellen, ami lehetővé tette a csehek számára, hogy az őket 1-0-ra verő északírekkel pótselejtezzenek. A pótselejtező hosszabbítás után az északír csapat 2-1-es sikerét hozta (McParland góljaival).

A második négyesben Jugoszlávia ikszelt Skóciával (1-1), Fontaine, aki Bliard sérülése miatt került be franciák kezdőjébe, triplával nyitott Paraguay ellen (7-3), majd Jugoszlávia ellen duplázni tudott, de ez kevés volt a sikerhez (3-2). A tizenhetes Skócia ellen már csak egyszer talált be (2-1), de ez is sima továbbjutást eredményezett. A másik negyeddöntős helyről a Paraguay-Jugoszlávia találkozó döntött, ami 3-3-as remivel zárult, és a délszlávok továbblépését eredményezte, akik gyengébb gólátlagukkal zártak a második helyen.

A hármas számú kvartettben az SvFF döntésének értelmében a külföldön profiskodó játékosokkal kiegészült Svédország simán verte Mexikót (3-0), mi egyegyeztünk Wales-szel (gólunkat Bozsik szerezte), majd 2-1-es vereséget szenvedtünk a házigazdától (Hamrin 2, ill. Tichy), miközben Wales ezúttal Mexikóval játszott 1-1-et. Az utolsó körben a velsziek harmadik döntetlenjüket is lejátszották (0-0 Svédország ellen), mi pedig agyonvágtuk Mexikót (4-0, Tichy 2, Sándor, Bencsics), így következhetett a pótselejtező Wales ellen a Råsunda stadionban, ahol a 33. percben Tichy révén vezetést szereztünk, de a britek a második félidőben Allchurch és Medwin góljaival fordítani tudtak, így elbúcsúztunk Skandináviától.

A négyes számú csoportban Brazília simán verte Ausztriát (3-0), a Szovjetunió pedig 2-2-re végzett a februári müncheni tragédia miatt meggyengült Anglia ellen. A második forduló eredményei: Brazília-Anglia 0-0, SZU-Ausztria 2-0. A csoportelsőségről és a biztos továbbjutásról a brazilok szovjetek elleni mérkőzése döntött, amelyen bemutatkozott a 17 éves Pelé és Garrincha, és amit elsősorban utóbbi kiismerhetetlen cseleinek köszönhetően Vavá két góljával megynertek a dél-amerikaiak. Mivel Wales-hez hasonlóan Anglia is három döntetlennel zárt (2-2-t játszottak az osztrákokkal), SZU-Anglia pótselejtező döntött a negyeddöntők utolsó kiadó helyéről, melyet egyetlen góllal megnyertek a szovjetek.


NEGYEDDÖNTŐK

Franciaország - Észak-Írország 4-0
Svédország - Szovjetunió 2-0
Brazília - Wales 1-0
NSZK - Jugoszlávia 1-0

Franciaország simán elintézte az északíreket Norrköppingben (Fontaine két gólt szerzett), a svédek a Raasundában verték a szovjeteket. Brazília Pelé megpattanó lövésével ejtette ki Wales-t Göteborgban, ahogyan a nyugatnémetek és Rahn tettek a jugoszlávokkal Malmöben.


ELŐDÖNTŐK

Franciaország - Brazília 2-5
NSZK - Svédország 1-3

Stockholmban Vavá második percben szerzett góljával mentek a brazilok, de hét perc múlva Fontaine kiegyenlített. A harmicadik percben a francia védelem legfontosabb pillére, Jonquet megsérült egy ütközést követően, így Kopáék tíz emberrek kellett, hogy folytassák, de így már nagyon kevesek voltak a tomboló brazilok ellen, akik Didi góljával a vezetést is megszerezték még az első félidőben, a második játékrészben pedig Pelé metserhármasával vált igen simává a dolog, Piantoni már csak szépíteni tudott.


A nyugatnémetek Göteborgban szerezték meg a vezetést a házigazdák ellen, amir még az első félidőben jött a válasz. Ez az elég durva mérkőzés hozta a német válogatott történetének első kiállítását (Juskowiakot Zsolt István zavarta le az 59. percben) és Fritz Walter sérülését, így a svédek a hajrában kilenc ember ellenében könnyen húzhatták be a győzelmet.


BRONZMÉRKŐZÉS

NSZK - Franciaország 3-6

A göteborgi Ullevi stadionban megrendezett kisdöntő Fontaine alakítása miatt marad emlékezetes, aki négy gólt lőtt a nyugatnémeteknek, ezzel 13 gólt elérve, Kocsis Sándor csúcsát túlszárnyalva máig megdöntetlen rekordot állított fel.


DÖNTŐ

Svédország - Brazília 2-5

A döntőt természetesen a stockholmi Råsunda stadionban rendezték, ahol a brazilok sebtében beszerzett kék szerelésben léptek pályára, mivel a házigazdák és a brazilok meze egyaránt sárga volt. Az 50000 nézőnek mindössze a negyedik percig kellett várnia arra, hogy a házigazdák vezetést szerezzenek Liedholm találatával. Vavá persze öt perc múlva egyenlített, majd fél óra játék után a vezetést is megszerezte Brazília számára. A második játékrészben Zagallo is betalált, illetve Pelé két gólt szerzett, ezek közül az első volt az a csoda, amikor a tizenhatoson belül esernyőzte be védőjét, hogy aztán a lehulló labdát a kapuba ágyúzza. A svédek közül csak Simonsson tudott felelni, így a közönségkedvenc Brazília végre felülhetett a futballvilág trónjára, Svédország pedig története legjobb eredményét elérve házigazdaként maradt alul a világbajnokság döntőjében - ez rajtuk kívül csak Brazíliával esett meg 1950-ben.

 


4-2-4

Brazília gyakorlatilag az Aranycsapat által alkalmazott felállást vitte tökélyre, melyben a torna második szakaszában a Garrincha, Vavá, Pelé, Zagallo csatársor szórta a gólokat. A dél-amerikai alakulat nagyon komolyan vette a felkészülést, Vincente Feola szövetségi kapitány három hónapos felkészüléssel és európai turnéval jarult hozzá ahhoz, hogy Brazília fölényesen verje az egész világot.


A JÁTÉKOS

A gólkirály Fontaine mellett a bronzérmes francia csapat legfontosabb játékosa Raymond Kopa, a Real Madrid irányítója volt. Az 1954-es VB-n őt választották a torna legjobb fiatal játékosának, négy évvel később pedig ő kapta a torna legjobbja címet - ezt a bravúrt rajta kívül senki sem tudta véghezvinni. 1958-ban az Aranylabdát is elnyerte.
A lengyel bevándorlók gyermekeként 1931. október 13-án Noeux-les-Mines-ben született Raymond profi karrierje 17 éves korában indult a francia másodosztályban szereplő SCO Angers-nél, ahonnan két év elteltével igazolt a Stade de Reims-hez. Két bajnoki cím után bejutottak a BEK legelső kiírásának döntőjébe, ahol a Real Madridtól szenvedtek 4-3-as vereséget. Kopa a következő szezont már a királyiaknál kezdte meg (az azt követő évben érkezett Puskás a csapathoz), ahol két bajnoki címet és három BEK-győzelmet könyvelhetett el di Stéfanóék társaságában. 1959-ben még nyolc szezon erejéig visszatért Reims-be, hogy további két bajnoki címet gyűjthessen be. Összesen 346 mérkőzésen lépett pályára a francia első osztályban, és ezeken 75 gólt szerzett.

A VB All-Star csapata az újságírók szavazatai alapján:
Jasin (SZU) - Djalma Santos (BRA), Nilton Santos (BRA) - Orlando (BRA), Bellini (BRA), Didi (BRA) - Garrincha (BRA), Kopa (FRA), Fontaine (FRA), Pelé (BRA), Hamrin (SWE)

(Djalma Santosról írt korábbi posztunk itt olvasható)


ELSŐK

A Szovjetunió először vett részt a tornán, és először szerepelt az Egyesült Királyság mind a négy csapata egyszerre. A csoportkört először rendezték a mára megszokottá vált négyfős csoportokban, körmérkőzéses rendszerben. A hatodik tornán, százkilenc mérkőzést követően született meg a VB-k történetének első gólnélküli döntetlenje a Brazília-Anglia csoportmérkőzésen, amit négy nap múlva a svédek és a velsziek megismételtek. Ez volt az első VB, amit a televízió közvetített, noha a kelet-európaival inkompatibilis rendszer nem tette lehetővé egész Európa lefedését.


Érdekesség, hogy készült egy svéd áldokumentumfilm Konspiration 58 címmel, amely leleplezte, hogy a világbajnokságot valójában meg sem rendezték, csupán a CIA és a FIFA hidegháborús kooperációjáról van szó, mely során az amerikaiak a televíziós propaganda nézőkre kifejtett hatását vizsgálták. A film végén az alkotók persze bevallották, hogy mindez fikció, de néhányan tovább hisznek benne...

80 komment

Címkék: d válogatott vébé történelem válogatott történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr161312809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2009.08.16. 14:44:17

Sajnos egyre szárazabb ez a sorozat :/ A wikipediat mindenki el tudja olvasni. Az elején pedig jó volt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 14:59:48

@partyface1973: Sajnos ahogy közeledünk a jelenhez, egyre kevesebb a megdöbbentő furcsaság, és egyre inkább hasonlítanak ezek a tornák a maiakhoz, gyyakorlatilag ez az első "sablonos torna", mindenféle szervezési furcsaság nélkül. Mindazonáltal igyekszünk továbbra is összegyűjteni egy csokor érdekességet, ez néha jobban sikerül, néha kevésbé.

spangol 2009.08.16. 17:12:03

A hiperlinkelt Djalma Santos poszt nagyon faja, érdemes elolvasni azt is.

kroos 2009.08.16. 17:17:13

@donnelly: ,,az első "sablonos torna", mindenféle szervezési furcsaság nélkül"
Mert ez volt az elsö normálisan megrendezett és lebonyolitott torna.És ami nem utolsó dolog most elsö izben tényleg a legjobb nyert.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 17:26:37

@kroos: "nem utolsó dolog most elsö izben tényleg a legjobb nyert." - na, szerbusz Iván :))

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 17:28:04

"ez volt az elsö normálisan megrendezett és lebonyolitott torna." - ez így van, bár ez a posztban is benne van, csak nem így fogalmaztam

"elsö izben tényleg a legjobb nyert." - '30-ban az uruk egyértelműen a legjobbak voltak, '38-ban meg azok közül, aki elindult az olaszok...

kroos 2009.08.16. 17:36:03

@donnelly: a fotós által visszarugott labda meg a többi stikli...38-ban is sokan hiányoztak, nekem az ismereteim alapján nem egyértelmű.
Ami viszont igen hogy a Gerrincha, Didi, Pelé, Vava, Zagalo 5-ös az egyik legjobb a történelemben.

@heinrich: Nem titkoltam hogy a Nike térnyeréséig kedveltem a brazil válogatottat.De miután már a sportszergyártó mondta meg hogy játszon e ronaldó a döntön 98-ban vagy nem, illetve miután mindből tulhypolt alkoholista drogos lett változott a dolog.A legkeményebb az hogy ekkor a brazilok ki tudtak volna állitani még vagy 2 ehhez hasonló erősségű csapatot. Mazola,Dino Sani, Joel, Dida....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.16. 17:54:06

Amikor gyerekkoromban végigolvastam Vándor Kálmán könyvét a labdarúgó világbajnokságokról, nem fért a fejembe, hogyan nem bírtuk legyőzni Wales-et kettőből egyszer sem.

A későbbi döntős házigazda ellen csak játékvezetői... hm... hibával fosztattunk meg a jó eredménytől, a soha semmit föl nem mutató Wales-től meg kikapunk, ráadásul a megismételt meccsen.

De most már úgy látom: az egy nem akármilyen wales-i csapat lehetett. A fenomenális-zseniális-fantasztikus brazil támadósort egy lőtt gólon tartották. Lehettek akkor annyira jók, mint az angolok.

Tarfful 2009.08.16. 18:03:21

kicsit off

Hiba a bevezetőben: Hruscsov '53-tól volt főtitkár, Sztálin halála után.

ON

Ami még szemet szúrt, hogy Vavá be se került az all-star csapatba, a sok gólja ellenére. Ennyivel jobb volt a svéd Hamrin? (A többiektől nem venném el a helyet a támadószekcióban)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.16. 18:06:32

@Tarfful: Igaz, máris javítom!

Vavá posztján Fontaine volt jobb, Zagalloén meg Hamrin - legalábbis az akkori újságírók szavazatai alapján.

Tarfful 2009.08.16. 18:18:49

@donnelly: igaz, nem gondoltam a posztokra. Fontaine meg mindenképpen jobban megérdemli.

kroos 2009.08.16. 18:41:55

@Tarfful: Vava egy kicsit amolyan Inzágisan nyomta. Nem csillogott úgy mint Pelé nem volt olyan látványos mint Didi.Talán ez lehetett az oka.

sleepy 2009.08.16. 22:50:27

@Tarfful: Fotitkar 53-ban lett, de miniszterelnok csak 58-ban

Tarfful 2009.08.16. 23:47:31

@sleepy: donelly eredetileg főtitkárt írt, de azóta kijavította

quaso0926 2009.08.17. 00:08:00

Azt vágjátok, hogy a plakáton a BRITT zászló van? Ha ez a selejtezők előtt készült, akkor jó totós tervezők csinálták, ha utána, akkor meg lusta, de találékony tervezők voltak... Egy zászlóval lefedtek négy résztvevőt... :-)

Walmer 2009.08.17. 10:21:45

Nem kötözködésből, de hogy is van ez?

"közönségkedvenc Brazília végre felülhetett a futballvilág trónjára"

'58-ban volt az? A svédek szurkoltak nekik az övéik ellen?
Most az? vagy Hegyi szerint az?
Én mondjuk utálom őket.

text 2009.08.17. 10:44:49

A pocakra felhúzott, ferdén vágott szárú, combduzzasztó rövidnadrágok VB-je.

1934-ben pl. feszülős teniszgalléros vagy fűzős nyakkivágású mezben játszottak, szűk, testhezálló dresszben, sorbanállásnál jól látszottak a mellkasok és a pocakok. Rendes kis polgári kerekdedségek. A mezeket félhosszú ujjal hordják, valahol könyök alatt ér véget. A nadrág majd térdig ér lent, köldök felett indul.

Ez a dimenzió kihasználatlan a cikksorozatban.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 11:10:13

@Walmer: Valóban, a hazaiak, amikor nem az övéik ellen játszottak, nekik szurkoltak, de a végén sem sajnálkoztak. A svédek be tudják látni, ha valaki sokkal jobb :)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 11:11:33

@text: Valóban, ez nagyon jó meglátás! És közelednek lassan a forrónacis vébék, ahol még a Kaiser popsija kivillan;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 11:40:57

@kroos: Aha, tehát a Nike miatt, ez a teljesen irreális és fröcsögésig menő Ronaldo fóbia. Én meg az adidas miatt utálom a németeket ;-).

Ami '58-at illeti nagyszerű vébé lehetett. Az viszont kimaradt a sztoriból, amit viszonylag kevesen tudnak. A szovjet válogatott hasonló sorozatot épített a vébé előtt mint a magyar az '54-es előtt, a ruszkik nyerték ugye az '56-os melbourni olimpiát is. Aztán a csapat legjobbja Sterclov - ha jól emlékszem a nevére - kapott egy beutlót a kies Gulag-szigetekre. Állítólag valami vezető káder néni leánykáját dugogatta a nagy nőző hírében álló csatár. Mélyi József írt róla a Magyar Narancsban futó Pálya a magasban című egotripjében.

kroos 2009.08.17. 14:14:52

@popp: nem a ronaldo fóbia adódik abból ha elolvasod amit irtam.

kroos 2009.08.17. 14:25:22

@popp: Ja.
De mondjuk ez az én hülyeségem, szóval nem kell komolyan venni.
Csak mig 15 éve volt pl. a gyerekringatós gólöröm, addig ma adriani hazamegy,Dinho valami félelmetes hogy milyen szar,ronaldo se kellett már senkinek.Robinhonak bizonyitottan alkoholproblémái voltak még a Madridnál,J.cesar maga nyilatkozta hogy kik szerzik be nekik az anyagot ha kell stb...
2006-ban meg a tulhype ami folyt az undoritó.pl derogált a srácoknak melegiteni mert azt minek. Azt hiszem a franciák ellen volt hogy cicinho a padról állt be Cafu helyére. kaka,dinho,robinho,ronaldo,adriano...csak nyerhet ez a csapat.Aztán meg Zizu mindegyiket felböröztE egyenként.DDDDD

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 14:35:32

@kroos: Elég sok zseninek voltak alkohol és drog problémai: Cseh Matyi, Garincha, Farkas Jancsi, Best, Törő, Maradona, Gazza. A maiaknak az a pechjük, hogy már ilyen életmód mellett nem lehet a topszinten produkálni. Mert azért a Milan- Ligaválogatott meccsen látszott, hogy Ronaldinho nem felejtett el focizni. Engem veled szemben egyébként kuffára nem érdekel mit csinál egy játékos a pályán kívül, pálcát törni meg végképp nem akarok fölötte.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.17. 14:49:48

@popp:

Az se érdekel, ha Di Canio karlenget?

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 14:54:34

@Csöncsön: Én is ezt akartam mondani, de az a pályán volt:D

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 15:01:13

@Csöncsön: egyrészt @donnelly: , másrészt apró különbség van aközött, h vki tönkre teszi a saját szervezetét/karrierjét (gyanítom, egyik se dealerkedett), meg ha elmebeteg olasz nácik meggyőződését táplálod a kedvencükként.

én amúgy sose szerettem a brazilokat általában, a dagadt különösen irritált mindig, akárcsak Romário, Dinho egy kurva nagy vicc lett 29 éves korára, de az elvben popp-nak van igaza szerintem.

Bebeto-t nagyon szerettem mondjuk. meg Elbert, de az nem meglepő. meg amikor a vb-n RobiCarlos ki akarta ollózni a labdát 6 méterre a kapujától és akkora luftot rúgott, h a jobb vádlija még mindig a föld körül kering - gól is lett belőle hálistennek :))

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 15:03:59

@mocsing: 'olasz náci' - ne haragudj, de ez orbitális baromság. Az olasz fasizmusnak nem sok köze van a faji ideológiákhoz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.17. 15:05:33

@mocsing: "az elvben popp-nak van igaza szerintem"

Most mondd azt, hogy másnak sikerült volna így összehozni benneteket. :-)))

Szerintem nem lehet teljesen élesen leválasztani a magánembert a sportolóról. Ronaldót én például azért is kifejezetten szeretem, mert ilyen ideggyenge, lusta alkattal is képes arra a pályán, amire. Hogy neki tényleg ennyire mindene a foci.

sporttárs 2009.08.17. 15:31:02

@text: Kitűnő meglátás, és akkor még a hajviseletekről és egyéb szőrzetekről szó sem esett, pedig ha nem is vészesen, de közeledünk a pajeszos-barkós hetvenes évekhez, dúsfürtű németekkel és hegyirabló argentinokkal, hogy aztán a Bundesliga-frizura világbajnoki non plus ultrájánál, Skuhravynál elérjük a csúcspontot.

:)

sporttárs 2009.08.17. 15:32:20

De viccet félretéve, a felszerelések és főként a labdák egy idő után épp olyan kizárólagos jellemzői lettek egy-egy vébének, mint a résztvevő klasszisok és meccsek, gondolom, majd kitér erre is a sorozat.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 16:02:20

@Csöncsön: Az gólörömkor, ha nem is a pályán belül, de meccsközben volt szakikám, ráadásul ellenünk ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 16:10:40

@sporttárs: Asszem az első hivatalos vébélabda az 1974-es volt. Az a fekete és fehér hatszögmintás klasszikus bőrbogyó.

Egyébként születés napomra kedves barátomtól két hivatalos vébélabda puzzle-t kaptam. Az egyik az argentínai Tango River Plate a másik pedig a mexikói Azteca.

Walmer 2009.08.17. 16:14:54

@kroos: ne haragudj kroos, de a gyerekringatós gólöröm nálam mindig kicsapja a biztosítékot.

Mr.AT 2009.08.17. 16:24:54

@Csöncsön: Amúgy ebben mi a kivetnivaló? Az afrikai törzsi dobokon és kürtökön senki nem botránkozik meg, pedig abban a kultúrában ezek éppoly sarkalatos kifejezői szélsőségeknek, mint Európában a karlendítés. Csak épp az afrikaiak még 10 évvel ezelőtt is halomra ölték egymást, csak azért, mert a másik másik törzshöz tartozott (lásd. pl. Ruanda), míg mi egy erős 70 éve túl vagyunk már ezen.

S amúgy miért ne fejezhetné ki a politikai meggyőződését, ha úgy tartja kedve, pláne, ha a szurkolói ezzel együtt is imádják?
Más is szokott üzengetni, hogy ne menjünk messzire, a vallási üzenetek legalább olyan gyakoriak, mint a politikaiak - mégsem háborog ellenük senki, pedig éppúgy semmi közük a focihoz.

Mr.AT 2009.08.17. 16:28:04

@popp: "A maiaknak az a pechjük, hogy már ilyen életmód mellett nem lehet a topszinten produkálni."

Ez itt a lényeg. Ma már annyira túl van pörgetve kb. a maxra minden igazán professzionális sportoló, hogy ebbe nem fér bele az, hogy két naponta be vagy b*szva, aztán 3 órát alszol.

Nézd meg pl. napjaink idolját, Cét. Az utóbbi 2 évben ráraktak vagy 10 kiló izmot - nyilván úgy, hogy hetente focitól függetlenül volt 4 erőnléti edzése, nyomta a kreatint, a leucint, a glutamint meg a napi 3 fehérjeturmixot.
Emellett egyszerűen muszáj pihenni és regenerálódni, különben nem bírod.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.08.17. 16:42:34

@Mr.AT: ezt hogy érted?
szurkolás = krieg, és ha azt hiszed, hogy mi, a civilizált Európában túl vagyunk ezen, szervezz magadnak egy fakultatív kirándulást a Balkánra. Srebrenicát se hagyd ki, és tégy egy laza körsétát Koszovóban.
btw. Az teljesen új információ lenne nekem, hogy a törzsi hangszerek azok szélsőségeket fejeznek ki. A magashangolt vuvuzela az zulu, az alacsonyhangolt meg szvázi?

tb 2009.08.17. 17:00:29

@Mr.AT: Angliában mindenki piál

madbalee 2009.08.17. 17:11:15

@popp: Nekem úgy rémlik, hogy az 1970-es VB-nek volt először hivatalos labdája. A Telstar, vagy Tele. Azon a VB-n volt előszőr fehér labda. A tipikus fehér alapon fekete ötszögekkel.

Mr.AT 2009.08.17. 17:20:05

@tb: Próbálj egy átvedelt nap másnapján fekvenyomni azokkal a súlyaiddal, amikkel amúgy dolgozol, s nem az alsó szériázáshoz, hanem mondjuk piramisozáshoz. Rajtad maradnak, megsúgom.

Az hogy havonta egyszer lemennek egy diszkóba beb*szni meg összeszedni 2-3 egyszerűbb kislányt, az nem ugyanaz, mintha minden nap betolsz fél üveg whiskyt, kitartóan, már délelőtt 11ig, hogy úgy érezd, rendben van.
Az egyiket kialszod, s ezt minden ember így csinálja, a másik meg kb. életforma. Gascoigne ma a Championshipből is kilógna, és lefelé, még mielőtt félreértés lenne.

madbalee 2009.08.17. 17:28:29

@Mr.AT: Ez az ami miatt szerintem egyre többen ellenszenvesnek tartják ezt az ipart. Túl sok a sorozatterhelés.
Kevés az olyan arc aki sokáig csúcson van. mikor volt már hogy valaki 2-3 aranylabdát kapott, vagy hogy 5-6 szezonon át jó formában világklasszisként játszott volna. Vagy lesérül, vagy beleszürkül.
Egyszerűen ki van zsigerelve minden Top BL szintű focista. 2-3 évig csúcson pörgetik őket, eladják csillagászati összegekért, aztán meg jön a szalagon a következő.
Az ultracsoportok tiltakozó szövege jut eszembe: "Football is for you and me, not for fuck**g industry!"

kroos 2009.08.17. 17:49:46

@popp: Nem ezt akartam kihozni ebböl. Persze hogy azt csinál amit akar és nem akarok itélkezni.(nem mint te Cével kapcsolatban ugye....)
hanem arra hogy régen a vallástól átitatott az ellenfelet a legmélyebben tisztelö,legnagyobb pisz fiuk voltak a brazilok.Most meg egy csürhe.
Had fejtsem ki amit az elöbb írtam.A brazil cserék egyszerüen nem melegitettek.Szünetben 1-2 trükk a közönségnek oszt jó van.Majd Henry lötte azt a gólt ahol Robi carlos a zokniját igazitotta hogy a pipa kifelé látszodjon. A szünetig (nézd csak vissza) Dinho a fejpántjával volt elfoglalva végig,hogy a pipa szintén kifelé legyen.Majd a szünetben felkurta és inkább levette.
Aztána vezetö gól után felálltak adriano és cicinho és egyszerüen beálltak.
Nos.Delpieró a németek ellen a meccs kezdetétöl kezdve kocogott,nyujtott, gimnasztikázott.
És leginkább nem is ezzel van bajom hanem az olyanokkal mint Hegyi aki mai napig be akarja tolni a pofámba hogy ez egy olyan generáció mint az 58-as, a 70-es vagy bármely más.Mert brazilok.
lol

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 18:08:53

@kroos: "régen a vallástól átitatott az ellenfelet a legmélyebben tisztelö,legnagyobb pisz fiuk voltak a brazilok" - nekem erről egyből az 1954-es VB brazil-magyarja jut eszembe...:S

kroos 2009.08.17. 18:23:46

@donnelly: Puskást kiállitották egy Bulgária elleni meccsen mert leütött valakit.
Mégsem az jut róla eszembe.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.08.17. 18:29:01

@kroos: Ez egyszer fordult elő, viszont a brazilokból időnként előjön az állat... Vagy csak nem tudnak uralkodni magukon.

kroos 2009.08.17. 18:35:32

@donnelly: Mindegy, a lényegen tul. képpen nem változtat,.
Az jut eszembe hogy volt egy Brazil-kolumbia meccs.
Pele megfogja a labdát minden elözmény nélkül.
Letérdel a kezdökörben és köszönetet mond istennek hogy ilyen élettel ajándékozza meg.
Vele sir a közönség a csapatársak meg a biró.
Aztán kap egy sárgát kezezésért.
D
Másvilág.

tb 2009.08.17. 20:05:41

@Mr.AT: azért vannak fokozatok a kettő között...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.17. 21:03:55

@madbalee: kösz a pontosítást, de mentségemre szóljon, hogy a '74-es labda majdnem ugyanolyan volt és ezekre hasonlított gyerekkorom klasszikus bőrbogyója is.

@kroos: Keress már egy olyan idézetet tőlem, amikor Cét a kurvázásai miatt szídtam. A pályán mutatott arroganciája viszont sokszor fölbaszott.

Szerintem a nem melegítést, és pipa igazgatást csak az előítéleted láttatja veled. Ha az eredményességet nézzük , akkor az utóbb tíz-tizenöt év generációja van olyan, mint az olvasmányaid legendás hősei. És a könnyedség ugyanúgy jellemezte az akkori brazil focistákat is, mint a mostaniakat. Az hogy máshogyan éltek az akkoriak az pedig a két korszak közötti különbségből is fakad.

kroos 2009.08.18. 07:08:45

@popp: ,,szar ember"
a ,,a nem melegítést" megirták jópár helyen, nem én találtam ki.
A francia meccs elsö félidejében rajta van dinhon a fejpánt (amit egész meccsen igazgat,)a 2. félidöben meg nincs.


,,a könnyedség ugyanúgy jellemezte az akkori brazil focistákat is, mint a mostaniakat"

pont erre akartam rávilágitani hogy ez az ami egyáltalán nem igaz.

kroos 2009.08.18. 07:09:39

Inkább beszélhetnénk arról hogy mennyire nem volt Tichy mellé senki.
Olyannyira hogy Bozsikot is fel kellett tolni olykor csatárnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.18. 08:44:28

"A francia meccs elsö félidejében rajta van dinhon a fejpánt (amit egész meccsen igazgat,)a 2. félidöben meg nincs." - hogy igazgatná egész meccsen, amikor második félidőben a fején sincs?

@kroos: Beszéljünk a vébéről,te mennyit tudsz erről a Sterclov sztoriról?

kroos 2009.08.18. 09:01:17

@popp: ezentúl charton athleticnek foglak hivni.

Feech 2009.08.18. 09:07:41

@kroos: Szuszával mi volt, miért nem volt kint? Ha Hidegkuti 36 évesen ott volt, Szusza is beférhetett volna.

kroos 2009.08.18. 09:31:11

@Feech: Jó kérdés.Szuszát alapból nem komálták.
A Sebes érában eleve csak a honvédosok kerülhettek be a válogatottba vagy az AvH csapatából (mtk).
Majd 56 után kiadták a jelszót hogy fiatalitás.
Bár Nándi meg Cucu maradhattak de ennyi.
Szusza nem kapta meg azt ami járt volna neki.Ö nem akart a Honvédba menni.Megtehette ezt nem ugy mint Kocsis meg Czibor viszont a válogatottsággal fizetett érte.Kb 20-szor volt válogatott.
De lehetne itt még emliteni Deákot,Szilágyit a vasasból,Egresy az ujpestböl,Mikét a fradiból.
A lényeg hogy Bozsik,Szojka és Bundzsak is játszott 58 centert.

Mr.AT 2009.08.18. 10:09:04

@kroos: Mielőtt azért pellengérre állítjuk C.Ronaldo-t, s ellenhasonlatnak Pelét hozzuk, azért jegyezzük meg, hogy Pelé, aki a valaha volt egyik legnagyobb focista volt, egész életében nem keresett annyi pénzt, mint amennyit C.Ronaldo egy év alatt.

S ez bizony annak köszönhető, hogy ott figyel az az általad sokat citált pipa (ugró nagymacska, három levél, stb. kinek kinek ízlés szerint) ott figyel a cipőjén, a ruháján, a fejpántján, az alsógatyáján, a wc-papírján, de még a ceruzahegyezőjén is.

Money talks. S nyilvánvaló, hogyha egy profitorientált üzleti cég betol sokszázmillió EUR-t egy vállalkozásba, akkor azért kapni is szeretne valamit - mi több, ezt nem csak szeretné, hanem 54.328 alpontból álló szerződésben tételesen ki is köti. És qrvára igaza is van, a pénz ugyanis sehol sincs ingyen.

Tehát igen, Ronaldinho igazítsa is csak meg a fejpántját, hogy látszódjon a pipa, mert többek közt ezért kap 4.539 csilliárd EUR-t a pipagyártó cégtől.

Ezen lehet háborogni, meg lehet nosztalgiázni a régi grundfocis amatőrizmus szépségein, de látni kell, hogy kb. a létező legnagyobb összköltségvetésű szórakoztatóiparról beszélünk, amire a világ 200 országában épülnek komplett cégláncok.

Mr.AT 2009.08.18. 10:14:59

@madbalee: Ezeken az ultracsoportos hülyeségeken a magam részéről csak szánakozva nevetni tudok. Ez amúgysem az igazi törzsszurkolók szövege, hanem a lecsúszott hippiké, akiknek gőze sincs, hogy mi miért van.

Egyik oldalon tüntetnek, hogy "football is for you and me, not for f*cking industry", utána meg háborognak, hogy a csapatuk miért nem igazol eurótízmilliókért ugyanúgy, mint a riválisok. Nevetséges.

A foci ma professzionális üzlet, s hogy az legyen-e, az nem eldöntendő kérdés, mert ez magától értetődő módon jó 30 évvel ezelőtt végleg eldőlt. Az a kérdés, hogy ehhez ki hogy tud alkalmazkodni, s hogy ki mennyi előnyt képes ebből kovácsolni a saját csapata (játékosai, vezetői, szurkolói, stb.) számára.

kroos 2009.08.18. 11:19:52

@Mr.AT: és ha a játék rovására megy?
Amugy Cével nekem semmi bajom. Én itt öt mindig megvédem.
Meg amit irtál alapból rendben van.Pont ezért akadok ki azokra akik szerint aki brazil az jó ember,akitöl elpattan a labda az meg nem is brazil.DDD

kroos 2009.08.18. 11:25:30

@kroos: ÉS erröl itt tényleg nem off beszélni mert azt mondják hogy az 58-as válogatott volt egyénileg a legképzettebb..
Érdekes a párhuzam..
Robinho=Garincha kiismerhetetlenül cselez stb...
Vava=adriano=erös.bef. csatár.
Ronaldo=pele mindenhez ért
DiDI=Kaka a csapat karmestere
zagalo=dinho itt csak a poszt egyezik.
Mig taktikailag a 70-es csapatot tartják a legjobbnak.
De a maiak?
Hegyi arcát kellett volna látni amikor a Copán a brazilok vagner love-afonso alves csatársorral álltak ki, DDDDDDDD

montipájton 2009.08.18. 13:41:24

Nálam jobban senki nem tiszteli a brazilokat és Pelé zsneije sem vitatható, de azért elnézve ezeket a filmeket, csak köhécselek, amikor a mai futballal hasonlítják össze ezt a focizásra hasonlító szép játszadozást.
Pelé emelgetős gólja váó, de itt látunk oylat, amikor konkrétan úgy próbál szerelni valamelyik hátvéd, ahogy manapság tesiórákon a kispályán az ügyetlenebbje.

A becsúszó szerelés és a testtel ütközés vajon melyik vb-n nyert igazán polgárjogot? Kíváncsian várom. (Figyelem, NEM a durvaságról beszélek!!)

montipájton 2009.08.18. 13:45:00

Hozzáteszem, van abban valami, hogy az a világ jobban kedvezett a zseniknek, mert nem tiporta el őket két jól sikerült éjszakázás után az atletikus horda.

Manapság abból is lehet válogatott focista, aki kvázi nem tud - régi értelemben véve - futballozni, de rohanniütköznibecsúsznirombolni kifogástalanul.

Materazzi gólt fejel a vb-döntőn - régen ennek a mondatnak minden betűje szillogizmus lett volna. És itt tartunk. )))

Vul-Kahn 2009.08.18. 14:03:23

@montipájton: A becsúszó szerelést mintha Mátrai alkalmazta volna először, legalábbis a fater meg a nagyfater élménybeszámolóiból az ő neve rémlik. Úgy mesélték, h a bírók eleinte még a legtisztább ilyen szereléseit is lefújták, mert teljesen szokatlan volt nekik, és egyébként is sérülésveszélyesnek tartották.

"Manapság abból is lehet válogatott focista, aki kvázi nem tud - régi értelemben véve - futballozni, de rohanniütköznibecsúsznirombolni kifogástalanul.

Materazzi gólt fejel a vb-döntőn - régen ennek a mondatnak minden betűje szillogizmus lett volna. És itt tartunk. )))"

Bizony, sajnos :(

Vul-Kahn 2009.08.18. 14:07:40

Bár elsősorban nem a középső védőkkel van bajom ebből a szempontból, hanem azokkal a vkp-kal, akik csak rombolnak, aztán odapasszolják az 5 méterre álló társhoz, oszt' jó napot. Neveket nem akarok írni a felesleges viták elkerülése végett.

Feech 2009.08.18. 14:32:59

Az mondjuk elég bosszantó, hogy 54-ben és 58-ban is mi szívtunk egy-egy olyan csapat miatt, amely hihetetlen mákkal jutott csak ki a vb-re.

Walmer 2009.08.18. 14:37:16

@Vul-Kahn:
"A becsúszó szerelést mintha Mátrai alkalmazta volna először"

Ebben azért én annyira nem vagyok biztos.
Annak idején Feleki Lászlónak volt egy állandó rovata a Képes Sportban és ott leközöltek egy olyan -a két vh. között készült - fényképet, ahol Feleki statisztál egy arsenalos játékosnak, aki épp a becsúszó szerelés technikáját mutatja a nagyérdeműnek.

Mr.AT 2009.08.18. 14:52:38

@montipájton: Szívemből szóltál.

Hozzáteszem, nem kell az ötvenes évekig visszamenni ehhez, megnézném pl., hogy Maradona híres szlalomozós gólja ma hogy menne egy klasszikus olasz vagy angol bajnokin... :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.18. 14:55:41

@montipájton: Szerintem mára meg ebben test-test elleni játékban estünk át a ló túloldalára. Ami egy-egy szögletnél megy, az kábé a szabadfogású birkó meg a cselgáncs keveréke.

árcsimenning · http://mindenkihazudik.wordpress.com/ 2009.08.18. 15:09:21

@Vul-Kahn: "nem a középső védőkkel van bajom ebből a szempontból, hanem azokkal a vkp-kal, akik csak rombolnak, aztán odapasszolják az 5 méterre álló társhoz, oszt' jó napot." - a mai futballban ezek a játékosok a legfontosabbak, és korábban is azok a csapatok voltak sikeresek, amelyekben voltak ilyen típusú vízhordók.

montipájton 2009.08.18. 15:41:49

@Mr.AT: Fene tudja, én pont azért helyezem Maradonát a többi legenda fölé, már azon túl, hogy őt láttam tévén, hogy abban a korban már kőkeményen rugdosták agyon a ficánkoló zseniket a középpálya jobbágyai, amikor ő bohócot csinált a rúgdésfuss-napszámosokból. És most nem csak az angolokra gondolok.

De 4 évvel korábban Gentile konkrétan büntetőjogi kategóriákat kimerítően "fogta", és megengedték neki. (Na, az volt a paraszt, akiből legenda lett. Az elsők egyike. Fúj, de utáltam, pedig nem az argentinoknak szurkoltam.)

montipájton 2009.08.18. 15:47:04

@popp: Teljesen jogos. De sajnos alighanem visszafordíthatatlan. (Épp ezért csodáltam - ámde nem szerettem - a Barcelonát. Régi idők focijával nyertek meg mindent az idén, el kell ismerni.)

Ha az arany középutat keressük, talán a nyolcvanas évek végét sírom vissza. Akkor már volt fizikum, volt iram, de még volt régimódi foci is. Ja, és voltak jó magyar csapatok. )))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.18. 16:07:23

@montipájton: "(Épp ezért csodáltam - ámde nem szerettem - a Barcelonát. Régi idők focijával nyertek meg mindent az idén, el kell ismerni.)"

Ennek értéke pedig akkor mutatkozik meg igazán, ha figyelembe vesszük, hogy még itt, egy elvileg csupa focibuziból álló közönség nagy része is még a döntő előtt is (!) elképzelhetetlennek tartotta (vagy még heinrich posztíró is! érdemes elolvasni, mit írt a Chelsea-Barca után...), hogy ezzel a játékkal le lehessen győzni a tipikus brit erőfoci legkorszerűbb típusát fölvonultató Manchestert.

Azzal, hogy sikerült, egy óriási fülest kapott mindenki, aki a Barca tavalyi játékát lekorszerűtlenezte. (És elenyésző kisebbség volt, aki nem így tett.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.18. 19:01:34

@montipájton: Gentile mentségére legyen mondva, hogy nyilatlozataiban, mindig elmondja, hogy nem volt más választása és a meccs után percekig szabadkozott egyenesen Maradonának. Még mielőtt nekem ugrik valaki, valóban módszeres mészárlás volt, amit a bajszos művelt.

@Csöncsön: Azért a Barcának is megvannak a kiváló fizikumú vízhordói. Yaya Touré például a modern szürő prototípusa, ütközik, labdát szerez, csíp-harap, de focizni is tud, ha kell.

Feech 2009.08.18. 19:34:16

@popp: "Yaya Touré például a modern szürő prototípusa, ütközik, labdát szerez, csíp-harap, de focizni is tud, ha kell. "

Igazából ő nem az a tipikus szűrő, cselezni is nagyon jól tud, a távoli lövései is kimondottan jók, ha megindul akkor pedig elég nehéz megállítani. Ebben a szezonban valószínűleg Guardiola is többször fog rá tkp-ként számítani.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.18. 19:42:14

@Feech: Azért mondtam, hogy a modern szürő prototípusa. Ha megnézed azért, a legjobb szűrők ma már tudnak focizni is: Essien, Y. Toure, De Rossi.

daneeka 2009.08.19. 01:44:33

@popp: Off. Erről a Gentilés szabadkozásról eszembe jut az Eurotrip-ből a bajszos olasz a vonaton. Mi szkúzi. :D

kroos 2009.08.19. 09:00:20

Azért én meg nem így gondolom.Akkor ne rugdostak, nem csusztak be,?Ott a Liebrich eset vagy még 62-es Chile-olasz vagy még ezer példa.
Azt elfelejtitek hogy ok hogy a höskorbak kb. heti két edzés volt közben meg pl. dolgozniuk kellett a sztároknak és nem aludtak oxigénsátorban ahol ették a biokiwit.
Ezenkivül meg 35-röl kilöni a vinklit 100 km/h-val az nem kor függő.Nézzétek meg mekkora ballába volt Puskásnak,Sárosinak.Mint Roby Carlosnak.Akkorákat is lőttek.
Maradona azt a gólt belőné ma is.Egyszerüen olyan gyors és jó ütemben tolta meg a labdát hogy ma sem nagyon tudnák szerelni.
Szóval ok hogy kisebb volt az iram de ezen emberek sportbéli teljesítménye szerintem egyáltalán nem.

kroos 2009.08.19. 09:00:54

Azért én meg nem így gondolom.Akkor ne rugdostak, nem csusztak be,?Ott a Liebrich eset vagy még 62-es Chile-olasz vagy még ezer példa.
Azt elfelejtitek hogy ok hogy a höskorbak kb. heti két edzés volt közben meg pl. dolgozniuk kellett a sztároknak és nem aludtak oxigénsátorban ahol ették a biokiwit.
Ezenkivül meg 35-röl kilöni a vinklit 100 km/h-val az nem kor függő.Nézzétek meg mekkora ballába volt Puskásnak,Sárosinak.Mint Roby Carlosnak.Akkorákat is lőttek.
Maradona azt a gólt belőné ma is.Egyszerüen olyan gyors és jó ütemben tolta meg a labdát hogy ma sem nagyon tudnák szerelni.
Szóval ok hogy kisebb volt az iram de ezen emberek sportbéli teljesítménye szerintem egyáltalán nem.

kroos 2009.08.21. 09:58:51

Még annyit a Szusza ügyhöz hogy diszidálás kisérlete miatt internálták az 50-es évek elején kb. fél évre.
Így még nehezebb lett volna a válogatott közelébe jutni.

kroos 2009.08.21. 20:01:18

@popp: 52-es olimpián kikaptak a ruszkik a yugoktól.
Mivel bölcsész vagy gondolom ez tudod mit jelentett nekik.Vereség a kapitalista csökevényektöl.
Ezek után az a (egyébként igen jó ) válogatott valahogy ,,eltünt".
Mindet vitték a gulágra, a csapatukat (ami az ottani honvéd volt) megszüntették.(aminek a jogutódja a cszk lett)
Nem lehet hogy a te haverod is ennek az áldozata lett?
süti beállítások módosítása