Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Szovjetunio-Magyarország LIVE

2009.06.02. 19:04 nou san trafford

Irapuato, 16 500 néző, vezette: Agnolli (olasz)

Magyarország: Disztl - Sallai, Róth, Garaba, Péter - Bognár, Nagy A., Kardos, Détári, - Kiprich, Esterházy

Szovjetunió: Дасаев, Бессонов, О. Кузнецов, Ларионов, Демьяненко (к), Рац, Яковенко, Заваров, Беланов, Алейников, Яремчук.
Тренер - В. Лобановский.
 

Szerettel köszöntjük kedves nézőinket, perceken belük megkezdődik a mérkőzés. Itt van velünk a stúdióban Kádár János Közp. Biz. 1. Titk., és Mihail Gorbacsov, aki sejtelmes mosollyal az imént adott át magyar kollégájának egy légvédelmi üteggé alakítható tésztaszűrőt. De vajon mit vár a mérkőzéstől a két államférfi?

KJ: Kevés a Vasas-játékos a csapatban, így nem számítok sok jóra. Megnézzük, focizni jobban tudnak-e a mélyen tisztelt elvtársak, mint atomerőművet építeni.

MG: Ez ízléstelen volt, János. Az előbb beszéltem Reagennel, de nem sütöttem el egyetlen Challengeres viccet sem. Pedig van köztük egész jó is, azt hallottad, hogy...

Ennyi talán elsőre elég is lesz, szerencsére a fejlett technika segítségével kapcsolatba tudunk lépni Mezey Györggyel, aki már az öltözőben van a fiúkkal. Hallgassuk meg, hogy készülnek a meccsre.

MGY: Szerencse, hogy pirosban játszunk, mert Kardos leette spagettiszósszal Garaba mezét, egyébként minden rendben. Már most szeretném elmondani, hogy Nyilasi egyetlen percre sem fog hiányozni, ha mégis, akkor megoldom valahogy menet közben, mert zseniális vagyok, úgyhogy meg se próbáljon beszólni senki. A játékosok szemében látom lobogni a tüzet, pedig csukva van mindeggyiké. Aggodalomra semmi ok, az újszerű edzésmódszereimre teljesen normális reakció, hogy elalszanak a meccs előtt, és Kiprich nehéz légzését is csak az idegesség miatt elszívott másfél doboz Fecskének tudom be.

Nagy örömmel halljuk, hogy minden rendben. Reméljük, nem üt vissza, hogy a szakember felvitte Ausztria legmagasabb pontjára edzőtáborozni a csapatot 20 perccel az utolsó bajnoki lefújása után. Irapuato ugyan csak 1800 m. magasan van, de Mezey György szokásos alaposságával másfélszer ilyen magasra vitte a fiúkat, hogy aztán kipróbálhasson rajtuk néhány újítást, ezek vizsgáznak nemsokára. Pár percünk maradt a kezdőrúgásig, addig reklám.

Kezdődik a mérkőzés, hajrá, Magyarország.


1. perc: Lendületesen kezdenek a szovjetek, nyomozzák a labdát a mieink. Azt sem valami jól.

3. perc: Belanov vágtat előre a jobbszélen, Péter ólomlábakon próbálja feltartóztatni, de nem sikerül neki, így felrúgja. A szabadrúgás Zavarov érintésével Jakovenkóhoz kerül, aki két bambuló magyar védő között megszerzi a vezetést a szovjeteknek.

MG: Nesze neked Csernobil, Jánosom!

4. perc: A középkezdés után Rácz kap labdát a tizenhatosunknál, csak nézik a védőink, ahogy visszagurít Alejnyikovnak, aki jó 25-ről kilövi a bal felső sarkot.

MG: Bozse moj, ez könnyebb lesz, mint gondoltam.

KJ: Mondtam, hogy kevés a Vasas-játékos, a rohadt életbe. Tudom, hogy régen kértem tőled ilyesmit, Misa, de van mostanában üresedés azokban a szibériai üdülőkben? 

Gyorsan kapcsoljuk a pálya szélét, lássuk, hogyan értékeli az első perceket Mezey György.

MGY: A játékosok semmit sem tartanak be a zseniális taktikámból, nagyon dühös vagyok. Mondtam, hogy az elejét nyomjuk meg, de ezeknek aztán beszélhet az ember. Már most szeretném elmondani, hogy a fizikiai felkészítéshez semmi közöm nem volt, én csak a taktikáért felelek, az pedig zseniális volt.

14. perc: 2-0-s hátrányban vagyunk, az ütés nagyon bennünk maradt. A játékosok teljesen esélytelenül vergődnek, a szovjetek talán maguk sem számítottak ilyen könnyű meccsre. Ellenfelünk frissebb, gyorsabb, osztálykülönbség van a csapatok között.

15. perc: Mezey máris cserél, Róthot Burcsa váltja. A középhátvéd helyére beküldött középpályás érdekes döntés, halljuk, mit gondol Mezey György.

MGY: Ráfér a frissítés a csapatra, Róth nem sok jót csinált eddig, hiányozni biztosan nem fog.

MG: János, neki lesz a hely?

24. perc: Belanovval különösen nem tudunk mit kezdeni, ezúttal Kardost ültette be a hintába a 16-oson belül, aki felrúgta. A büntetőt a sértett végezte el, nem hibázott. 3-0

MG: Az elszontyolodott, de változatlanul baráti magyar népnek küldeném ezt a szép számot. Meg mindenkinek, aki szereti.

 

28. perc: Sehol nem vagyunk, szerencsére már a szovjetek sem erőltetik annyira a játékot. Támadóink hozzá sem érnek a labdához, a védőink pedig nem tudják felhozni a labdát, ha mégis, azonnal eladják. Visszafutni persze már nincs ereje senkinek, ha akarnának, megalázhatnának a szovjetek. Détári jó szögből gyatrán a sorfalba lőtt egy szabadrúgást, az egyetlen kapura lövésünk Bognár nevéhez fűződik, de az is alig ment el a kapuig.

KJ: Misa, a legszebb jonatán almánkból egy vagonnal, ha leállítod a tieidet.

Hallgassuk meg, hogy értékeli az eddigieket Mezey György.

MGY: Minden taktika annyit ér, amennyit a játékosok megvalósítanak belőle, ugyebár. Hiába edzettek a játékosok bundában délután 2 és 4 között, semmit nem kapok vissza abból, amit begyakoroltunk. Ez a magyar futball hibája, kérem szépen, gyenge a bajnokság, az elkényeztetett sztárocskákkal még egy magamfajta zseni sem tud mit kezdeni.

40. perc: Hamarosan vége az első félidőnek, a mérkőzés tulajdonképpen eldőltnek tekinthető, annyira gyengén játszik a magyar válogatott. De mi lesz így a továbbiakban? 

KJ: Én például fogok inni egy fröccsöt. Misa?

MG: Nem bántalak meg, János, tőccsé.

45. perc: Vége az első félidőnek, Szovjetunió 3-0-ra vezet a teljesen esélytelen magyar válogatott ellen. Halljuk, mit gondolnak szakértőink.

KJ: Ultizni tudsz?

MGY: A szünetben kiosztom a játékosokat, hogy beleszakad a fülük! Így beégetni engem, komolyan, ezért még egyszer bosszút állok valakin, és rohadt nagy szerencsétek lesz, ha nem az egész magyar labdarúgáson. Taktikát már úgyis felesleges váltanunk, ezek tök hülyék

A szünetben reklám.

MGY: Mindenki megkapta a pasta suta adagját, nem lesz gond a második félidőben. Érzik a játékosok is, hogy nagyokat hibáztak, elbeszélgettünk, és egyikük sem engem tart felelősnek, úgyhogy nem cseréltem egyet sem. Viszont Szendreyt képen kellett törölnöm, de ez most nem fontos.

49. perc: Eddig nem rossz, többet csináltunk öt perc alatt, mint az egész első félidőben, de a játékosok változatlanul fáradtan mozognak.

54. perc: Jól kezdtük a második félidőt, pedig nem volt csere a magyar csapatban. Többet van nálunk a labda, akár gólhelyzeteink is lehetnének, de a csatáraink nem tudják átvenni a labdát jó helyzetben. A gond csak abból van, hogy az ilyenekből lefordulnak a szovjetek, a magyaroknak pedig nincs erejük visszafutni velük.

MGY: Mondtam, hogy zseni vagyok.

MG: Aranyosak ezek a magyar gyerekek, kár, hogy futni büdös mindegyiknek. Biztos, hogy minden rendben volt a felkészítésükkel, János? Átpasszolhattátok volna őket hozzánk egy hónapra, nézd meg a mieinket, milyen virgoncak.

KJ: Elmúltak már azok az idők, amikor így csináltuk. De aláírom, a szovjet motivációs rendszer páratlan. Még egy fröccs?

63. perc: Péternek megkegyelmez a kapitány, a hátvéd már lépni sem bír (az elején sem bírt), Dajka jön a helyére. Gyorsan megkérdezzük Mezey Györgyöt a csere okáról.

MGY: Még nem döntöttem el, rajta verem-e el a port, de hogy jó esélye van rá, az biztos. Dajkának amúgy is játszania kell, benne érzem a gólt. Figyeljék meg.

67. perc: Néhány perce már újra a szovjetek játszanak óriási fölényben, de elszórakozzák a helyzeteiket. A magyar játékosok a második félidő első tíz perce után újra lassan, fáradtan mozognak, mint akiknek minden mozdulat nehezére esik. Jarencsuk egy kiugrás után eltolja a labdát a krumpliszsákként eldőlő Disztl mellett, és Kardos figyelő tekintetétől kísérve bepasszolja a negyediket: 4-0.

MG: Szerintem megnyerjük ezt a vébét, mint a huzat, nem gondolod, Jánosom?

KJ: Előbb nyersz te Nobel-díjat. Amúgy elfogyott a bor.

74. perc: Zavarov ívelt Jaremcsukhoz, aki ziccerben kapta volna a labdát, de érkezett Dajka, és úgy ért bele a labdába, hogy az a saját kapujába pattant. 5-0

MGY: Na, akkor azt már tudjuk, ki a hibás.

78. perc: Kardos buktatta Larinovot a tizenhatoson belül. A megítélt büntetőből Jevtusenko megpróbálta szétbombázni a kapu bal felső sarkát, de hibázott, kirúgta a stadionból a labdát.

KJ: Béééénaaa!!! Hö-hö-hö, ennyi tudsz! Ennyit tudsz!

80. perc: Alejnyikov egyedül vezethette a magyar kapura a labdát, de gyenge gurításába bele tudott érni Disztl. A labda Garabáé lehetett volna, de feltartották, így az érkező Rodjinovnak csak az üres kapuba kellett passzolnia a labdát. 6-0

MGY: Hosszú ideje vagyok edző, de ilyen fokú bírói elfogultsággal még nem találkoztam. Egyszerűen értelmetlen folytatni a játékot ilyen ellenszélben, csak azért nem hívom le a csapatomat, mert sportemberek vagyunk.

KJ: Kössz a semmit, Misa. Lófasz lesz ebből, nem jonatán alma, egyétek, amitek van.

85. perc: Történelmi égés felé halad a magyar válogatott, a második félidőben is megkaptuk a három gólunkat, és egy 10 perces szakaszt leszámítva ugyanolyan esélytelenek voltunk, mint az elsőben. A magyar játékosok már a tőlük 2-3 méterre lévő labdáért sem bírnak elindulni, a szovjetek szórakoznak.

MG: Szerintem innen már nem engedjük ki a kezünkből.

Vége a mérkőzésnek, a magyar válogatott 6-0-ra kapott ki Szovjetuniótól, de lehetett volna nagyobb arányú is a vereségünk, ha ellenfelünk végighajtja a meccset az impotens magyarok ellen. Jellemző, hogy a mieink egy sárga lapot sem bírtak összeszedni, ahhoz ugyanis közel kellett volna kerülni a szovjetekhez, de ez az első percektől kezdve gondot okozott.

MGY: Mindent megtettem, amit edzőként megtehettem. Pontosan tudtuk, mire kell felkészülnünk, az elvégzett munkával biztosan nem volt gond. A vereségből le kell vonni a következtetéseket, és mennünk kell tovább, a továbbjutás nem okozhat gondot. Profik vagyunk, előre kell néznünk, vár ránk a következő meccs. A játékosokra dühös vagyok, nem azt csinálták, amit megbeszéltünk.

263 komment

Címkék: üveggömb szakértelem több mint foci válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr1001159766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andzsin 2009.06.03. 12:52:12

azé' vazzeg örülnétek ha lenne egy olyan játékosállományunk, mint ami akkor volt. ezt a sok fikázót!

az egész 6:0 arra emlékeztet, amikor a kovács gyerök kiment vigyorgó arccal a Chacón elé és kapott két pofont és elterült. a pofáraesés valami hasonló volt.

de az biztos, a 6:0 óta nincs ütőképes és semmilyen labdarúgásunk, inkább erről kéne beszélni. mert ma már a csúnya renszerváltásra sem lehet hivtakozni, mert érdekes módon a horvátok, a szlovákok és a románok is letettek valamit az azstalra.

Walmer 2009.06.03. 12:53:14

@Zaturek Manfred: Nekem azért ez a lista nem azt mutatja, hogy akár vb elődöntősök is lehettünk volna. Ciprus, Algéria, Mexikó, Törökország, Ázsia válogatott, Katar, Norvégia (akkoriban a fasorban sem). Amit kitehettünk az ablakba, az a két osztrák meccs, meg a Hollandia elleni 2-1. A többi barátságos, meg egy 0-3 Angliától tétmeccsen.
Tudom, hogy sokan (pl. Bearzot) el voltak ájulva tőlünk, de csak azért, mert a felszínt látták. Volt pár csodálatos meccsünk, ez tény. De belül rohadt volt az almánk. Persze utólag már én is nagyon okos vagyok. szerintem a legnagyobb baj az volt ezekkel az eredményekkel, hogy elhitték, elhittük, hogy jók vagyunk. Mi elhittük, hogy elérhető az elődöntő, kardos elhitte, hogy jó futballista, Mezey elhitte, hogy jó edző.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.03. 12:54:44

@popp:

Meg, hogy "Nekünk Mohács kell", ugye.

Azért nem feltétlenül kell ezt elhinni neki (sem).

kroos 2009.06.03. 12:57:41

@popp: az a szerzödés ami az idevonatkozó részt tartalmazza az Otsh és az Wien között a mai napig nincs meg.

montipájton 2009.06.03. 12:58:44

@Walmer: Az általam említett duna tévés filmben Kardos igen őszintén és szépen beszélt azokról az időkről: a kivételezettségről is, ami a klubcsapataiknál volt, a csalódásról, meg a szovjet-meccs szörnyűségeiről. A végén valahogy így összegzett:
- Az az igazság, hogy amatőrök maradtunk. Az álmainkkal, a mi kis focinkkal, mindennel együtt.

Szerintem pontosabban nem fogalmaztak azóta se.

tb 2009.06.03. 13:00:36

itt : http://everything2.com/title/World%2520Cup%253A%2520Mexico%25201986
ezt írják:
"To decide which of the third placed teams would proceed to the second round, the draw for the second round was mapped out before hand using descriptions such as, "Winner of Group A vs Best placed 3rd team out of groups B, C and D." Although this looked over-complicated the combinations were made in such a way to give no one group an advantage over any other."
ebből is látszik hogy egyáltalán nem biztos, hogy argentína jött volna, ha kettővel kevesebbet kapunk

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 13:03:53

@Csöncsön: Szerintem sem ezerszer messiások, a magyar messiások, de hogy sósabbak a könnyek az tuti.

sh4d0w 2009.06.03. 13:09:34

OFF: ráadásul a tésztás most a kedvenc csapatomnál magyarázza a magyarázhatatlant...

kroos 2009.06.03. 13:16:21

Hogya picsába ne mikor ugy megszivatták. Kardos tényleg világklasszis lehetett volna ha máshol születik.Kiváló védömunka, fontos gólok, remek rugotechnika.Lejárt a szerzödése Ujpesten.
Igy 1 milliot kellett fizetnie (ez volt a felsö határ) aki vinni akarta,.Ezt az összeget sokan ki tudták csengetni.Kardos az Etot választotta.Magas nézöszám miatt itt kapta a legmagasabb prémiumot.De elkövetett egy hibát.A szerzödése augusztusban járt le de ö már (érthetö okokból) juliusban györbe edzett.Emiatt feljelentette az Ujpest és éves eltiltással fenyegették.Öt ez nem érdekelte.Kihagy 1 évet de aztán irány Györ.De ajogy teltek a hónapok puhult.És beigértek neki egy laksát,igy kötélnek állt és játszott az ujpestben.De a lakást sosem kapta meg.Bene Feri lakását ajánlották neki oda akinek szolgálati lakása volt.De Bene hiába szolgálati lakás volt bele ölt rengeteg pénzt igy nagyon szép inpozáns lakás lett amit látva Kardos elámult.Csakhogy nem akarta kiturni ,,Ferikét" onnan látván az ereklyéi között.
Maradék évei azzal mentek el hogy lakásért rohangált miközben aláirt még 4 évre az ujpesthez.

tb 2009.06.03. 13:21:11

@tb: Na, végre megtaláltam a lebonyolítási rendet, tényleg Argentínával játszottunk volna, de nem azért, mert a 4. legjobb harmadik az A csoport elsőjével játszik, a 4 legjobb között nem számított a sorrend, eszerint a táblázat szerint döntötték el, ami a 2. oldalon van itt:
www.gamesfortheworld.co.uk/Exp3_rules.pdf

füligjimmy77 2009.06.03. 13:35:13

@kroos: Ó jaj, hagyjuk már ezt a világklasszis lett volna szöveget. Abból a gárdából voltak elegen, akik külföldön töltötték később pályafutásuk jelentős részét, javarészt Hollandiában, és finoman fogalmazva se rengették meg a világot. Kardost meg néhányan (az öregem pl.) már akkor is a válogatott kerékkötőjének nevezték, én nem emlékszek rá, de az idősebbek véleményét elfogadom.

sporttárs 2009.06.03. 13:42:37

Walmernek abban igaza van, hogy az egész magyar futball rohadt volt, erkölcsileg feltétlenül. És elég régen... Már a hatvanas években is nagy rangadókról derült ki utólag, hogy megegyezéses meccs volt, a nyolcvanasokban pedig két nagy bundabotrány is kirobbant. A korszak sztárjai csak fővárosi klubokban játszhattak, a fiatal tehetségeket bevonultatták, hogy a Honvédba kerülhessenek, de a belügyminisztérium is saját csapatot működtetett, miközben a vidékieknek semmi esélyük nem volt sokáig.

A játékosok fal állásokban "dolgoztak" mert a szocialista erkölccsel nem fért össze a profizmus - közben persze az átlagemberhez képest kivételezettek voltak. A lógós, tróger hozzáállás akkoriban lett a magyar sportban a labdarúgás szinonímája. Amiről beszélni, írni persze nem volt szabad. Ilyen közegből, a kiemeltek közül is kiemelve kezelték a válogatott sztárokat, akik egyszerűen meg sem tanulhattak küzdeni semmiért.
Nem volt csoda, hogy kártyavárként omlott össze az egész, a rendszerváltás után politikai-gazdasági értelemben, de ott, Irapuatóban már évekkel előbb - szakmailag.
És az is természetes, hogy ebben a közegben semmi nem volt adott egy átgondolt újjáépítéshez.

Ha mégis volt valami, ami akkoriban jobb volt, az a feltételrendszer, mert a politika, a "cirkuszt a népnek" vezérelv mentén államilag fenntartotta a stadionokat, megszervezték a gyerekek felkutatását, mindenki focizhatott.
Ide jutottunk most talán újra el, már gazdasági alapon - csak közben majdnem két évtized kiesett, azóta nincs is futballunk.

Zaturek Manfred 2009.06.03. 13:43:18

@Walmer:

Én azért nagyon örülnék, ha csak 3 éven keresztül ennyi sok szar csapatot megvernénk. Meg annak is, ha barátságos meccseken pariban lennék Spanyolországgal, Németországgal stb. (ez egyetlen olasz meccset nem említsük, gyönyörű volt, de egyetlen meccs.) És az se lenne baj, ha néhány tétmeccsen tudnánk ennek a felét produkálni. Van egy kis ellentmondás abban, amit mondasz. Mert ha elfogadjuk, hogy amatőrök voltunk, akkor duplán nagy teljesítmény volt ez a két-három évig tartó sorozat, amelyet azóta sem sikerült reprodukálni.

Egyébként elfogadom, tényleg amatőrök voltunk. Ez nem mond ellent annak, amit írtam, pl. formaidőzítés stb, és az azóta is tartó Mohács-feeling.

kroos 2009.06.03. 13:43:30

@füligjimmy77: Hát nekem akkor is ez a véleményem.Kipu,Döme,Marci mind jók voltak csak vannak olyanok mint pl. walmer aki akkor is lehuzza a válogatottat ha megnyerik a Vb.t
Kipu szóloja a hanappiban?Marci cselei miatt még mindig szédül a védö..Détári lövöcsele amivel átvette a labdát?
Ez mind csak véletlen volt?
Persze a sikerböl mindenki kivenné a részét...ilyenkor meg csak a köpködés megy.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 13:50:31

@andzsin: Hogy a csehekről vagy a bolgárokról ne is beszéljünk.

füligjimmy77 2009.06.03. 13:54:24

@kroos: Arra vagyok allergiás, aki azt állítja, ez vagy az, ha nyugaton születik, világklasszis lehetett volna. Hány olyan játékos van, aki kis hazánknál lényegesen nagyobb putriból kitörve tényleg világklasszis lett? És most nem is csak a focira gondolok. Voltak emlékezetes megmozdulásaik, de még talán az Európa-klasszistól is igen messze álltak. Volt egy ilyen közeg, sokuknak ez tökéletesen megfelelő volt. Kaptak egy hatost, emiatt omlott össze a pályafutásuk? Túrót. Pocsék volt a felkészülésük, pocsék volt a közeg, de ha minden klappol, akkor se nyertek volna vb-t, sőt, a három ponthoz is már bravúr kellett volna.

Walmer 2009.06.03. 13:55:45

@Zaturek Manfred: Nem mondtam, hogy amatőrök voltunk. És Németországot megvertük Torghelle 2 góljával. Olaszországot is levertük 3-1-re. Ezek érnek annyit, mint egy barátságos 1-1 Spanyolo-val, meg az NSZk-val 1983-85-ben.
Véleményemet továbbra is tartom. Túlzott elvárások voltak azzal a csapattal szemben. persze a 0-6 is túlzó volt.

kroos 2009.06.03. 13:58:12

@füligjimmy77: Nos.
Buda elvtárs elsö mondata a meccs után az ujságiroknak
,,az istenért ez csak foci volt,csak játák"
Mezey
,,a közeg determinálta ezt az eredményt"
akkor?

Walmer 2009.06.03. 13:59:44

@kroos: Aztán Marci mire vitte később? Détári és Kiprich. Ez a két játékos tudott nemzetközileg is letenni valamit az asztalra. A világklasszistól, azonban ők is fényévekre voltak. Talán ha Détárit nem adják el Görögo-ba, akkor... De Kipunak a feyenoord volt a maximum. Kipu cselei, Döme lövőcsele. Bazmeg kroos ez egy meccs volt!!!
De már leírtam, hogy mit adnék újra egy ilyen meccsért, úgyhogy ne velem izmozz;-)

kroos 2009.06.03. 14:10:52

@füligjimmy77: a közegnek igenis nagy szerepe van.

raoul_duke 2009.06.03. 14:13:40

Még viszonlag fiatal voltam 86-ban, úgyhogy a meccsre nem emlékszem (kicsi hasonló élményem a jugók elleni 1:7, de azt most nem akarom ide keverni, az már más stádiuma a rohadásnak).

A mostani tudásommal viszont azt gondolom erről a 0:6-ról, amit itt már páran kábé leírtak: az ocsmány közegből adódó törvényszerű vereség. Amióta az eszemet tudom (foci szempontjából ez nagyjából a 90-es vébé), nem volt normális magyar csapat. Egy sem, sehol sem. Tőlem ezek az emberek (mindenki, aki a legutóbbi legalább 30 évben "a magyar fociban dolgozott") elvették azt az élményt, hogy magyar klubnak/válogatottnak szurkolhassak.
Találtam magamnak olyan csapatot (1-2 csapatot), akiknek tényleg őszintén szurkolok, de sajnos semmi nem mutat abba az irányba, hogy Magyarországon a következő 10-15 évben bármi értékelhető teljesítmény legyen.

Nem is lehet, és nem is akarok név szerint felsorolni mindenkit, de azért a szövetségi kapitányokat leírom (1980-2009):
Erwin Koeman, Várhidi Péter, Bozsik Péter, Lothar Matthäus, Gellei Imre, Csank János, Puskás Ferenc, Jenei Imre, Glázer Róbert, Bicskei Bertalan (2×), Bálint László, Garami József, Verebes József (2×), Komora Imre, Mezey György (2×), Mészöly Kálmán (3×).

raoul_duke 2009.06.03. 14:16:57

@Walmer: Détári remek példája a kornak. Elpocsékolt tehetségű kispályás szeszkazán.

kroos 2009.06.03. 14:19:14

@Walmer: pl a selejtezökön hányszor álltunk fel hátrányból ,?

Escobar888 2009.06.03. 14:20:35

@Walmer: "Már akkor is általános volt, hogy nem érte meg a tavaszt egyetlen csapatunk sem a nemzetközi kupákban"

85 ben a Vidi az smafu? :)

Escobar888 2009.06.03. 14:25:58

@Walmer: "Már akkor is általános volt, hogy nem érte meg a tavaszt egyetlen csapatunk sem a nemzetközi kupákban"

85 ben a Vidi az smafu? :)

Escobar888 2009.06.03. 14:35:56

Én is azon siránkozom, hogy még az életbe jusson el Magyar csapat a VB re. Az meg életem álma lenne, hogy egy VB döntőben lássam játszani a csapatot.
Meg is fogadtam, ha valami csoda történik és 2010 ben ott lehetünk a VB-n akkor mindenből pénzt csinálok, hogy ott lehessek szurkolni :)

A 0:6 on túl kell lépni. Ugyan úgy mint a régi sikereken is. Ezek elmúlt dolgok. Volt szép is meg csúnya kudarc is. Bízzunk a jövőben.

Szerintem a mostani Magyar csapat elég jó. Senki nem megy ellenünk biztosra mint az elmúlt 20 évben. És ezt nem azért mondom mert a szerencsés selejtezőkben egyelőre igazán nagy ellen még nem kellett játszani és jól állunk.

Abban is biztos vagyok, hogy az 86 óta rendezett VB ken amikre nem jutottunk ki. A mi aktuális csapataink is tudtak volna bőven olyat produkálni mint egy egy ott lévő csapat. Elég ha csak a Franciákra gondolunk akik címvédőkénz gól nélkül jöttek haza 2002 ben. :)
És van jó néhány gyengébb képességű team is akik csak azért tudnak VB-n szerepelni mert ahonnan ki kell verekedniük a kijutást az gyerekjáték. Ezért VB. Egyébként sok térségnek esélye se volna szerepelni ilyen eseményen.

Fandor 2009.06.03. 14:36:32

@raoul_duke: sajnos azért minden relatív....
78-ban, 82-ben és 86-ban legalább kijutottunk a VB-re, és volt miért/kiért szurkolni.

78-ban a halálcsoportba kerültünk (a házigazda és világbajnok argentínok, a 84-es európa bajnok franciák, és a 82-es világbajnok olaszok ellen). Az argentínok ellen egy félidőt pariban voltunk, vezettünk is... a vége csúnya lett a kiállítások miatt.
az olaszoknak és a franciáknak is rúgtunk legalább egy gólt.

82-ben Spanyolországban a belgák ellen egy rohadt gólon múlt a továbbjutásunk (tudom, nincs HA, de HA valaki megállítja a szélsőt, HA Mészáros nem fogni akarja a lövést, HA Pfaffot kiállítják miután letaglózta Fazekast.....

86-ban legalább kijutottunk... de a lufi kipukkadt

füligjimmy77 2009.06.03. 14:40:12

@kroos: Ja értem. Lassú vagyok mostanában (tényleg), valszeg a hülye időjárás miatt. Namost, hoznék két ellenpéldát: Sztoicskov, és Hagi. Nagyjából kortársaik Dömének, és Kiprichnek. Bulgária és Románia annyival faszább hely volt akkoriban? Ráadásul, ismétlem magamat, 89 után mehettek, amerre láttak.

@Escobar888: Az általános szó fogalma...?

raoul_duke 2009.06.03. 15:05:56

@Fandor: viszont én kb. 90 óta figyelem a focit, úgyhogy nincs olyan emlékem, hogy VB-n vagy EB-n játszunk.

És persze előszedhetőek olyan pillanatok, amikor "ha bepattan", "ha lefújja", "ha nem fújja le", stb., de nem ezen múlik. Az egész úgy ahogy van korszerűtlen, korrupt, rohadt. Reálisan összehasonlítva a (mondom, 90-es évektől) focinkat a modern közeggel, látszik, hogy a részsikerek (és a "ha, akkor" helyzetek) csak szép héjat jelentenek a szaron.

szbszig 2009.06.03. 15:14:33

A hurkás reklám nagyon szar, de a CASCO-s még mai szemmel is ötletes.

sh4d0w 2009.06.03. 15:27:04

@montipájton: Burcsa azért focizott az ETO-ban, mert Győrbe vitték katonának (és akkor még 2 év volt a kötelező sorkatonai). Ha Pestre viszik, akkor a Honvédban kellett volna nyomnia.

Ő anno Franciaországban az Auxerre játékosaként is jól teljesített, ha jól rémlik, tán bajnokságot is nyert ott. Détárit meg nem véletlenül válogatták be 5x is a világválogatottba. Amikor itthon levezetett a Fradiban, akkor is látszott minden megmozdulásán, hogy nem említhető egy lapon az akkori kutyaütőkkel.

Escobar888 2009.06.03. 15:41:44

Bizony Détárit nem kell szidni. Igaz piás mostanában, de ki nem az? :) Nagy játékos volt csak rossz Magyar válogatottba született sajnos :(

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 15:47:11

@sporttárs: Ebben is sok igazság van, de épp a nyolcvanas évekre azért néhány vidéki csapat lobbi ereje már felért a pestiek mellé, pont a Videoton és a Rába (ugye nemcsak focicsapatokat, de a Kádár-rendszer kirakat vállaltait is jelölik ezek a nevek). Érdekes módon Burcsa már az ETO-ban katonáskodott, de halottam olyan pletykákat is, hogy az ETO-nak megvették a bajnokságot Horváth Ede (a Rába Vagon- és Gépgyár vezérigazgatója) bácsiék.

Aztán például a Disztl fivérek Honvédba kerülése is a tévégyár hanyatlásával esik egybe.

Walmer 2009.06.03. 16:05:14

@Escobar888: Olvasd el mégegyszer. Burcsára írtam, hogy ő a kivétel a nemzetközi sikerek tekintetében. Burcsa a Videotonban játszott, tehát a Vidinek volt nemzetközi sikere;-)

MUfanatic 2009.06.03. 16:06:39

Apum mesélte, hogy amikor Détári Bolognában tolta a Napoli ellen ilyen trannszparenst tettek ki az ultrák: "Nektek Maradonátok van, nekünk Détárink!"
Azért nem volt senki az a Détári...

csak a tények kedvéért 2009.06.03. 16:18:49

@popp:
Ez nem teljesen így van. Az ETO nem tudott leigazolni a bajnokság után gyakorlatilag senkit, akit akart (lásd Kardos...).
A Videoton lobbierejéről sokat mond, hogy miként nyert a Fradi előttük bajnokságot, az ETO-éról pedig nem kell többet mondani annál, mint, hogy az akkor 11. helyezett, de erősíteni szándékozó csapatból simán vitte a Fradi Pölöskeit, ahogy a nóta mondta: "Jó játékos kellett? Nesztek Pölöskei! MLSZ segített, köszönjétek neki!".

A vidéki csapatoknak akkor lobbierejük nem volt, a Rábának pénze, az igen. Azt viszont, hogy megvették volna a bajnokságot, még abban az időben sem pedzegette senki, ez gyakorlatilag lehetetlen lett volna. Olyannyira nehezen viselték a győri bajnokságokat a fővárosiak és az MLSZ, hogy Verebes harmadik évében a Honvéd bajnok maradhatott a bizonyított bunda ellenére, amire valószínűleg nem sok példa akadt korábban (főleg, hogy ehhez komoly merészség kellett az MLSZ részéről, hisezn akkoriban még a dedósok is tudták, hogy nem sokkal régebben az olaszoknál a Milant kizárták a bajnokságból)
Csak a tények kedvéért.

Ja, és nem hiszem, hogy Burcsa katonaként került volna Győrbe, honnan jött ez az információ? Egyébként az Auxerre-ben együtt játszott a fiatal Eric Cantonával, ahogy ezen a képen is látható:
alsó sor 3. : Burcsa
középső sor jobbról 2. : Cantona
www.aja.fr/siteofficiel/images/equipe/equipe_1986.jpg

sporttárs 2009.06.03. 16:24:51

Détári története nemcsak a "magyar tehetség elherdálása" címszó alatt lehet tipikusan magyar. Ez az elherdálás ugyanis legalább annyira, ha nem teljes egészében múlott a korszakon, mint ő magán.
Ha ma olyan tehetségű játékosunk lenne, mint ő volt a futball akkori színvonalán, az biztosan játszhatna a legjobb európai bajnokságon nem is gyenge csapataibabn.
De akkor... Érdemes elolvasni a vele készült interjút a Nemzeti Sport Magazinban. Ma már elképzelhetetlen: kölcsönben volt mindig, mert a magyar állam (!!!) nem adta végleg Frankfurtba. Amikor ott bejelentkezett érte a Juventus, a németek azért nem adták tovább, mert a magyar vezetés (nem futball-, országos sportvezetés, kvázi a politikai vezetés...) a továbbadásáért újabb 9,5 millió márkát kért. Így nem érte meg a Frankfurtnak a Juve 13 milliós ajánlata... A játékos nem egy sportszervezet, hanem a magyar állam "tulajdona" volt.
A görögök annyival többet kínáltak érte, hogy az már a Frankfurtnak is megérte.

(Mondjuk az az ő sara, hogy huszonöt évesen, nyilván a hatalmas pénz miatt elment Görögországba, ami akkor még nem az a szint volt, mint manapság.)

sporttárs 2009.06.03. 16:30:37

@popp: Ha fehérvári lettél volna, pontosan tudnád, mennyi esélyünk volt nekünk akkor itthon a Honvéddal szemben. Miközben európai kupadöntőt játszottunk, nem lehettünk bajnokok.
Az igaz, hogy erős volt az a Honvéd, de, hogy milyen hátszéllel, azt gyomorforgatás nélkül nehéz felidézni.
Konkrét példákat is tudnék hozni, de felesleges, nem erről szólt a poszt. Csak jelzem, tévedsz, ha azt gondolod, azonos potenciál voltunk. Ugyan.

(A '76-os Üllői úti Fradi-Vidi pedig a mi igazi fájdalmunk. Nem részletezném. :) )

montipájton 2009.06.03. 16:44:24

@sporttárs: Nem volt ennyire egyértelmű a dolog, a Vidi azion a tavaszon, nyilván a kupamenetelés miatt is, a bajnokságban leeresztett, a Honvéd pedig jó volt, de tény, a mindent eldöntő fehérvári meccsen egy hatalmas kamu 11-essel nyert a Kispest, ami miatt elég komoly népharag elől menekítették Nagy Béla sporttársat a karhatalmi erők.

Az igazi botrány azonban nem ez a meccs volt, hanem az év végén kiderült hatalmas bunda, ami után a vétkes Volánt, Nyíregyházát és Diósgyőrt (vagy Debrecent?) kizárták az NB I-ből, a negyedik vétkest, a Budapesti Honvédot meg - öt pont levonással sújtották (így maradt kb. ugyanennyi az előnyéből a táblázat élén)... NA, ezt nem lehet utólag sem máshogy magyarázni: a rendszer kirakatcsapatának, a válogatott akkori alapkövének nem volt szabad bűnhődnie.

Ezek az erkölcsi szarságok ott vannak amúgy Esterházy Péter fenti írásában is, ez volt a fundamentum, nem csoda, hogy valahogy szértrohadt az egész felépítmény egy idő után.

kroos 2009.06.03. 16:56:01

És ehhez Szepesi adta a nevét....

raoul_duke 2009.06.03. 17:32:21

@kroos: akkor folytatom a listámat az MLSZ elnökeivel.

Kisteleki István, Dr. Bozóky Imre, Kovács Attila, Dr. Laczkó Mihály (2×), Benkő László, Szepesi György

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 17:34:12

@csak a tények kedvéért: Legfeljebb Győrött nem pedzegették, hogy bunda áll az ETO bajnoki címe mögött és nem Verebes mágiája. Ha feltétel nélkül elhisszük, hogy a mindenkit lerabló csak (így hazai szinten mindenképpen jó erőkből) Honvéd csak bundával tudott bajnok lenni, akkor hogy lehetünk biztosak abban , hogy az előző évben mégcsak tizenegyedik ráadásul gyengülő ETO simán bajnok lehetett '81-ben. Az ETO bundázásáról meg igenis pletykáltak a bennfentesek.

És továbbra is azt mondom, hogy a Rábának igenis volt lobbi ereje akkoriban és azt is el tudom képzelni, hogy fölsővezetés egy része is szívesen látott volna már egy vidéki bajnokot.

"Honvéd bajnok maradhatott a bizonyított bunda ellenére, amire valószínűleg nem sok példa akadt korábban" - hát külföldön lehet, hogy nem, de Albert és Mészöly még pár évvel ezelőtt is röhögve nyilatkoztak olyanokat, hogy aki soha nem bundázott az nem volt focista.

@sporttárs: @montipájton: monti véleménye kettővel józanabb, a Vidi akkor az UEFA menetelés miatt igencsak leeresztett a bajnokságban.

Félreértés ne essék én nem mondom, hogy a Honvéd nem volt a rendszer kegyelt csapata, de Farkas Mihállyal ellentétben Kádár inkább a Vasas felé húzott és a Honvéd '83-ban Puskásék óta először lett bajnok.

Azt se mondom, hogy nem létezett a pesti csapatok dominanciája, de az már a magyar foci hőskorában is létezett és nem csak a cuciban törekedtek a tehetségek Pestre. Jellemző, hogy az első vidéki bajnok a Nagyváradi AC volt '41-ben vagy 42-ben , aztán nyert egyszer a Győr a hatvanas években és kétszer a nyolcvanasokban. Azért is mondom, hogy a nyolcvanas években már följött a vidék, mert az ETO bajnoki címe mellett, ekkor már a dobogón voltak olyan csapatok, mint a hetvenesek végén a Diósgyőr, aztán a Vidi meg a Pécs.

Azt viszont simán átérzem, hogy egy Vidi szurkoló úgy érezte akkoriban, hogy nem hagyják bajnokságot nyerni a csapatát.

Egyébként a Détári Garaba, Nagy Anti, VargaJ óska, Sallai Sanyika, Dajka, Esterházy, Kovács Kálmán, Bodonyi-féle Honvéd valóban az ország legjobb csapata volt a nyolcvanas évek közepén.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 17:38:04

@kroos: Hát Szepesi sok mindenhez adta a nevét, kiderült róla, hogy ügynök volt, aztán az '56-os szerepe is elég érdekes volt neki.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.03. 17:44:58

@popp: @sporttárs: @montipájton:
Vidin nőttem fel, s körmendiként Szhelyre meg Zegre jártunk rendszeresen focimeccsekre (néha Győrbe).
a menetelés utáni évben, Zegen nagyon égett a Vidi, 3-0 volt.
az összes - szektorban lévő - egerszegi (keresztapám is az volt) engem vigasztalt, és a játékosokat kérték, hogy ne lőjenek többet, mert halálra sírja magát ez a kölök :)

aztán az utolsó percben a leshatáron kiugrott a hazai csatár és átemelte Disztl-n a lasztit. Szállt a albda, már mindenki gólt várt, amikor kijött a kapufáról. ekkor én felugrottam és a levegőbe csaptam, majd egy nagy "EZ AZ"-t üvöltöttem. Mindenki rajtam röhögött :((

füligjimmy77 2009.06.03. 17:56:45

@kroos: @popp: Nagyon durva kommentet akartam írni az egész Szepesi-kérdéskörről, de inkább töröltem a fenébe.

kroos 2009.06.03. 17:58:14

@popp: te honvéd szurkesz vagy?

Emlékszetek arra amikor az Mlsz behozta azt hogy döntetlen esetén 11-eseknek kell dönteni?Hogy ne legyenek ,,békés" döntetlenek????És ha akkor ezt nem hozzák be akkor a Tatabánya a bajnok? 88ban??
Kipu Plotár Pilu 3-assal?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 18:05:25

@kroos: És persze csak azért írták így ki, mert a Honvéd leigazolta a nagy tiziölő Disztli Petyát vagy mit akarsz ezzel mondani?

füligjimmy77 2009.06.03. 18:06:32

@kroos: Most úgy tesztek, mintha érdekes szabálymódosításokért vissza kéne utazni az időben a rendszerváltás előttre. :-) A futtballmagyar kifejezésre is gondolom szinte mindenki emlékszik? És ehhez hasonló nyalánkságok.

csak a tények kedvéért 2009.06.03. 18:09:19

@popp:
"Honvéd bajnok maradhatott a bizonyított bunda ellenére, amire valószínűleg nem sok példa akadt korábban" - hát külföldön lehet, hogy nem, de Albert és Mészöly még pár évvel ezelőtt is röhögve nyilatkoztak olyanokat, hogy aki soha nem bundázott az nem volt focista."

Olvasd el, amit írtam:) Bizonyított bundáról van szó. Büntetett bundáról! A Honvéd úgy maradt bajnok, hogy megbüntették! Mészölyéket, Albertéket hivatalosan soha. Már ott volt a baj.

Az ETO bundázásáról mutass vagy idézz valami komoly irományt, légy szíves.. Az a csapat akor úgy játszott, hogy idősebb Lakat Károly szerint a Tatabánya jobban félt tőlük, mint a Realtól, és ezt komolyan mondta.

sporttárs 2009.06.03. 18:11:52

@kroos: Óriási tévedés, ha nincs az a szabály,a Videoton lett volna a bajnok. Az azt megelőző és az azt követő pontszámítás szerint is az lett volna - a 11-es rúgós bajnokságban így csak negyedik lett...
@pote: :))) A sztori jó, az meg, hogy körmendiként egy fehérvári csapatnak szurkoltál, szinte már árulás. Még ha nem is kosárban. :)) De hát a Vidi, az Vidi.

kroos 2009.06.03. 18:22:13

@sporttárs: BOCSÁNAT!!!!!!!!!
Teljesen jogos....

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 18:26:56

@csak a tények kedvéért: Nyilván nem írták le sehol. Hallottam a közeget elég jól ismerő forrásból, melyet nem fednék föl, ezért beszélek pletykáról. De nem kell elhinni, nem akarok én összetörni egy illúziót sem..

A bizonyított bunda kitétel viszont tényleg pontosító, úgyhogy abban viszont igazad van.

@sporttárs: Ugyan hol volt még akkor az Albacomp ;-)?

csak a tények kedvéért 2009.06.03. 18:58:58

@popp:
"Nyilván nem írták le sehol. Hallottam a közeget elég jól ismerő forrásból, melyet nem fednék föl, ezért beszélek pletykáról. De nem kell elhinni, nem akarok én összetörni egy illúziót sem.."

Na de Popp, miért nem írták meg sehol? Mészölyék, Nyilasiék bundáiról már ők beszélnek körülbelül, az ETO-ét még félkomoly cikk sem pedzegette. Pont azért, mert eléggé elképzelhetetlen.

Abban a közegben, ahol a magyar bajnok gyakorlatilag a másodosztályból sem tudott probléma nélkül igazolni, erősíteni a BEK-re - sőt, aki ment volna, vagy már ott is edzett(!!), azt kézenfogva elhozták Pestre -, egy Vidi vagy egy ETO nem tudott bajnokságot venni. Ahhoz úgy kellett játszani, 102 gólt rúgni, meg nyolcasokat, heteseket (kilencest!) hinteni. Gondold végig, a játékrendszer és a felfogás volt itthon az újdonság, nem a játékosok, vagy a bírói ítéletek. Amikor Verebes megvágta Póczik pénzét, mert öt-nullnál megálltak, az volt az újdonság, meg a futás:))) Na jó, túloztam, nem csak az:)

kroos 2009.06.03. 19:01:23

A gond csak az hogy ez a vidék vs Pest ellentétnek a válogatott is itta a levét mert pocik hannich hajszán nem hivták be/vagy szarok voltak a válogatottba.
Egyedül Szentesnek ment de az meg 82 körül még Mészöly idejében.

kroos 2009.06.03. 19:06:27

mondjuk Pocik a töröknek heggesztett olyat hogy besza. , behu

www.magyargolok.extra.hu/

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 19:12:15

@csak a tények kedvéért: Jó nem tudom, hogy pedzegették-e félkomoly cikkben, de mindegy is és mondom nem akarok illúziót rombolni. Te nem tudod elképzelni, én viszont igen. Amúgy ha már Póczikot emlegettük, ő épp a Honvédból került Györbe.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.03. 19:19:43

@sporttárs:
vagyis inkább: a Vidi az nem Albacomp ;)

csak a tények kedvéért 2009.06.03. 19:38:38

@popp:
"Amúgy ha már Póczikot emlegettük, ő épp a Honvédból került Györbe."

Azért te is érzed a helyzetben az iróniát, nem? Póczik Győrből került a Honvédba, majd miután már mindenki használhatatlan játékosnak gondolta és lemondott róla, visszakerült Győrbe. Olvass utána, ő sem mond mást: az utolsó utáni lehetősége volt, amit Verebestől kapott.

Illúziót rombolni pedig nehéz jelen esetben, 102 gól, és egy akkoriban a nem túl barátságos vetélytársak által is elismerten más dimenzióban űzött foci az nem illúzió.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 19:52:16

@csak a tények kedvéért: Ez igaz, de az nem, hogy nem igazolt a Győr. A kategórikus kijelentésedet akartam csak cáfolni kicsit csipkelődve.

csak a tények kedvéért 2009.06.03. 20:02:38

@popp:
Csak a tények kedvéért: én a már bajnok ETO átigazolási nehézségeiről beszéltem:)
Előtte valóban odaigazolt Szentes és Burcsa is (meg Kovács és Hlagyvik). Burcsát gyakorlatilag elvitte Verebes a Viditől, ahogy Kovácsot, a kapust is (őt kb. inkább a krumpliföldről) a csapatba.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 20:24:27

@csak a tények kedvéért: Jó, én hallottam valamit, te nem hiszed el, nem kell ezt tovább szálazni. Pace!

montipájton 2009.06.03. 20:38:18

@popp: Azért most kissé megbicsaklott a komolyságodba vetett hitem. Vagy az van, hogy a régi Honvédot a mostani Romához hasonló módon imádtad.))

Komolyan: hogy a Honvéd anno bundázott, be lett bizonyítva, nemcsak 84-ben, később is. Szatyorban vittek pénzt, válogatott meccsek alatti utazásokon lett levajazva ez-az, olvass utána.
Ezzel nagyjából egy lapra hozni, hogy a 82-ben 100 gól felett rúgó, ellenfelei zömét otthon 5-6 góllal agyonverő Rába ETO bundázással lett bajnok... ne haragudj, de ez 25 év távlatából is egészen arcpirító baromság.

A Honvéd akkor már nem a politikai rendszer kirakatcsapata volt (dehogynem), de a futballvezetésé még legalábbis. És hogy a Győr sikereinek nem örültek fenn olyan őszintén, azt mindenki tudta.

A Rába igazolhatott? Ja, Szepesit meg Rezit. Kardossal megegyeztek, leköltözött Győrbe, aztán fentről kihirdették, hogy ácsi, vissza kell mennie a Dózsába és kuss. És igen,ez így ment akkoriban. Fehérváriként is tudnék mesélni.

Ettől még az a Honvéd valóban jó csapat volt, feljövőben, a Győr meg 84-ben már lefelé ment, az őrségváltás nem volt jogtalan. De a bundabotrány kezelése visszanézve is vérlázító.

(Egy régi Képes Sportban Szepesi György MLSZ-elnök a 85-ös szezont summázva azt írta, remek fegyvertény a válogatott és a kupadöntős Videoton teljesítménye, de MINDENEKELŐTT a Bp. Honvéd telejsen megérdemelt bajnoki címe. Nehezen felejti az ilyesmit a vidéki ember.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 21:06:35

@montipájton: Honvéd drukker voltam, igen.

Hogy bundázott a csapat tény,
hol állítottam, hogy nem? De ami bebizonyosodott nem az, hogy vette a meccseket, hanem hogy bajnoki címe biztos tudatában leadott egy pár pontot, kieső jelölt csapatoknak. Ergo ahhoz nem férhet kétség, hogy megérdemelten nyerte a bajnokságot, ennyit állítottam.

Beszéltünk már az akkori közegről, amelyben ez bizony természetes volt. Így jelentős torzítás a Honvédot kikiáltani egyetlen bundacsapatnak, adták-vették a meccseket a fiúk és csak annyit bátorkodtam feltételezni, hogy ebbe bizony részt vett a Rába Vagon- és Gépgyár is.

De mondom még egyszer, ha én is fehérvári vagy győri, esetleg pécsi vagy tatabányai gyerek lennék, valószínűleg hasaonló érzések kavarognának bennem is.

Így viszont ha megengeded, inkább emlékszem a stadioni kettős rangadóra (csik-csik-csik-úttörőcsik!), mikor 3-0-ra gyaláztuk a Fradit, Döme húsz méteres bombáira, cseleire valamint negyven-ötven méteres keresztlabdáira.

Nagy örömömre szolgál viszont, hogy az objektivitás szobraiból is sikerül némi szubjektivitást kicsiholnom.

jed 2009.06.03. 21:49:45

nem úgy volt, hogy kroos este megír mindent a 0-6 hátteréről? vagy csak én nem vettem észre, hogy már megtette? tűkön ülök pedig...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.03. 21:54:38

@popp:

Olyan jó lenne megélni, hogy eljön az az idő, amikor (ismét) olyan vehemenciával tudnánk vitatkozni arról, hogy a Honvéd, a Fradi vagy a Vidi-e a jobb csapat, mint most arról, hogy a MU, a Barca vagy az AS Roma...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 22:11:33

@Csöncsön: Mondjuk most épp azon vitatkozunk, ki mennyire bundázott, kit mennyire toltak a nyolcvanas években. Az viszont igaz, hogy akkor még voltak egyéniségek a pályákon és nem volt érdektelen, ami ott történt. Szóval azért Burcsa, Hannich, Májer, Kardos, Esterházy, Döme, Kovács Kálmán, Róth, Pásztor mekkora játékosoknak tűntek már akkoriban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.03. 22:22:02

@popp:

Én például kifejezetten utáltam a Honvédot. :-)

Nekem a nagy élmény a '91/92-es bajnokság volt. A Bozsik stadionban Honvéd-Fradi 0-2.

Vagy Nyilasi legelső meccse a Fradi kispadján, a Megyeri úton: Újpest-Fradi 0-5. Na, az felejthetetlen! Alig hittem a szememnek.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 22:46:23

@Csöncsön: Én meg a zöldeket nem szerettem soha.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.03. 22:51:14

@popp:

És milyen jól össze tudnánk vitatkozni, ha ennek ma még lenne értelme! :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 22:53:00

@Csöncsön: Le is fújná a fejem itt az egy gólra váró száz kisleány ;-).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.03. 22:56:50

@popp:

Ugyan már, nem lennél nagyobb (vagyis kisebb) kisebbségben, mint így a Romáddal. ;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 23:19:46

Azért a Romát nem sokan utálják, ellentétben a Kispesttel.

Titi120 2009.06.03. 23:31:55

@popp:
Látom te minden tisztességes, szimpatikus csapatot nem szeretsz. Elképesztő ízlésed van. :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.03. 23:39:49

Az már igaz, hogy ugyanazt utálom a Fradiba is, mint a Bayernben. Nemzet kincs, bruhaha! Na jól van, hagyjuk ;-).

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.06.03. 23:54:50

@popp: de a Bayernre senki nem mondja, h nemzeti kincs. ebben a beteg országban ezekkel a beteg emberekkel, köztük a beteg újságírókkal megy ez a nemtzetikincsezés, de a Bayernre nem mondja ezt senki. különösen, h a fradival ellentétben nem is szorulnak rá.

FutballIsten 2009.06.04. 00:06:18

@jed: de úgy volt. kroos hazudott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 00:12:09

@mocsing: Oké, de számomra, mondom számomra ;-) ugyanazt az arroganciát képviseli mindkét klub. Azért még nemzetközi meccseken tudok szurkolni a Fradinak.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.04. 00:31:37

@mocsing: az mkb veszprém nemzeti kincs

kroos 2009.06.04. 07:36:59

@popp: ,,bajnoki címe biztos tudatában leadott egy pár pontot, kieső jelölt csapatoknak"
Ez nem igaz.Maga Nagy Anti mondta hogy vettek meccset hogy biztosan elsök legyenek.
Nem tiltották el.Köhalmi meg Kovács 10 évet kapott.
Igencsak sajátos a bundához való hozzáállásod.

kroos 2009.06.04. 07:43:53

@Sári_Gabi: @jed:
Ugy volt csak nem talátam meg a háttér anyagokat,
inkább arra céloztam hogy volt aki kiállt és elmondta mi történt.Tegnap le is irtam.
Igérem nem felejtettem el és meg fogom irni a témát valahol.De vigyázat mert kroos-os lesz.Vagyis provokativ,utopisztikus,cinikus,és telis tele összeesküvés elméletekkel amiket nem tudok bizonyitani.

kroos 2009.06.04. 08:05:43

Basszus,azért ez kemény.Bizonyitottan bundázik a honvéd,vesz meccseket.Ezt beismeri a kapitányuk is.Igy lesznek bajnokok,de ezt a cimet nem veszik el tölük,SÖT!!! El se tiltanak senkit.
Ehhez a döntéshez sokan nem adták a nevüket (birok,ügyészek stb..) akik inkább lemondanak a posztjukról.
Akkor miröl beszélünk?És ha a Györ is bundázott? Az kissebiti a honvéd bünét?Nem lehet hogy Verebes uj taktikájában volt valami,mert hát a hulladék Mtk-val is bajnok lett?
Ezért tartunk itt ahol a mai napig is.Vannak jó bundázó csapatok ,akiknek lehet és van akinek nem-(habár be se bizonyosodik,mert ha a honvédról kiderült akkor könyörgöm a közellenség Györröl miért ne derült volna ki)?
Bulgáriában kiedrült egy bunda a kupadöntöben 85-ben.A kormány két csapata játszott (mintha nálunk lenne egy honvéd-dózsa).
Mit csináltak?? MEGSZÜNTETTÉK A CSAPATOKAT A PICSÁBA!!!!!
Olyan embereket tiltottak el mint Mihajlov Stoickov,kostadinov.(késöbb felmentették öket de legalább volt látszatja a dolognak)
Nem diferenciáltak.
HAJRÁ VIDÉK!!! és dögöljön meg aki bundázik még ha a szuper hiper atom honvédnak is volt a tagja.

kroos 2009.06.04. 08:11:02

@kroos: (arról nem is ha az akkori ország nincs tele popp-okkal és normálisan intézik az ügyet akkor ki se robban a 2. bundabotrány 88.-ban.

montipájton 2009.06.04. 08:58:51

@_benito: Meg is próbált a nemzetről legombolni száz millát a nemzeti kincsed, szerencsére nem kapta meg. (Most még.) )))

_benito · www.nst.blog.hu 2009.06.04. 09:02:49

@montipájton: érdemes utánanézni, mielőtt leírsz ilyesmit. szar a klub kommunikációja, hogy nem adtak ki rohadt gyorsan egy közleményt erről az egészről.

érkezett egy kérdés, hogy mennyi többletköltségük volt, mert az állam megtéríti. erre mondták, 100 guriga, aztán a közvélemény nyomására végül visszatáncoltak, ennyi a sztori.

ja, közben simon az nso-n jó ritmusban (elfelejtette kitenni mögé az X-et) megírta, hogy vujin visszavétele 400 millióba került, terzic meg 200-ba, az igazság ezzel szemben az, hogy marko 250 volt, terzicnek meg lejárt a szerződése, és ingyen jött.

na, flame OFF

montipájton 2009.06.04. 09:08:24

@_benito: Azért a Narancs múlt heti vezércikkét olvasd el a témában... Lehet, hogy a kommunikáció volt szar, de akkor is elgondolkodtató, mi van mögötte.

(Én speciel nem sajnálom a pénzt a csapattól, de nem mindegy, kinek a pénze. A Veszprémmel kapcsolatos egyéb fenntartásaimat inkább privátban tárgyaljuk majd ki egyszer.)) )

bocsiOFF

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.06.04. 09:12:02

@montipájton:
én most olvastam el az eheti Szerk.-et, ez alapján át is értékeltem az eddigi összeset, a múlt hetit is :)
on

sh4d0w 2009.06.04. 09:18:59

@csak a tények kedvéért: tökmindegy, mit hiszel Burcsával kapcsolatban, Botos István: A Videoton labdarúgó krónikája c. könyvben mintha benne lenne, de a lánya általánosban osztálytársam volt, úgy rémlik, mintha akkoriban lett volna katona a "fater". Sajna nekem nincs meg a könyv, ha valakinek megvan, utánanézhetne.

Kaján Halász 2009.06.04. 09:34:55

@sh4d0w:
Burcsa:
„Jó csapat volt már akkor is a Vidi, és nagyobb eredményeket is elérhetett volna, ha megkapja azt a menedzselést, amit a következő évben, Győrben az ETO. Én már akkor válogatott játékos voltam és ennek megfelelően akartam magamnak jobb anyagi feltételeket kicsikarni a klubnál. Eltiltással fenyegettek, ha elmegyek (volt egy szabály akkor, amely szerint egy évvel korábban be kellett jelenteni a távozást), de én világosan láttam, merre akarok indulni, mit akarok elérni. Pénzt akartam keresni a képességeim szerint, így aztán nem hagytam magam megijeszteni, elmentem Győrbe...Az anyagi és a szakmai feltételek is jobbak voltak a Rábánál – meséli a korszakról Burcsa. Nagyobb prémiumért játszottunk, mert a gyár Verebes és a csapat mögé állt. (Az „öreg” szurkolók számára emlékezetes, Verebes már fehérvári korszakában is a bázisvállalat vezetői elé állt „kívánságlistájával. A Videotonnál azonban jószerével a kávéját sem fejezhette be az expozéja után – a szerk.)"
forrás: vidi.hu

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 09:53:54

@kroos: Na azért elég legyen, te igazság bajnoka. Faccom tudta gyerekként, hogy mennek ezek a dolgok. És ha megengeded, akkor is kellemes emlékeket őrzök erről a csapatról. (Érdekes egy csóka vagy ha a válogatottról beszélünk, akkor éljen Esterházy Marci a világsztár, ha a Honvédról, akkor dögöljön meg a rohadt bundázója. Most éljen vagy haljon? Aztán ha eltiltották volna ezeket az arcokat, ahogy ideális helyen szokás - azért ha megengeded, Bulgária véletlenül sem volt az -, akkor kedvenc Mezey-féle csapatodnak sem drukkolhattál volna és nem jutunk ki sehova, hogy kikapjunk 6-0-ra a tészta miatt).

De nem akarom én menetegetni őket. "És ha a Györ is bundázott? Az kissebiti a Honvéd bünét?" - ugyan kimondott ilyet? Bár az ítélkezést meghagyom neked. Csak azt mondom, hogy egy olyan közegben szocializálódtak, amelyben ezt teljesen bevett dolog volt, mondhatni így volt természetes "aki nem bundázott soha, nem is fodballista", ezért erkölcsi gátlásuk sem igen volt ezzel kapcsolatban.

Jellmző, hogy Mészöly és Albert még pár éve is röhögve meséltek az eseteikről a nyilvánosság előtt. Évtizedekig úgy ment ez a dolog, hogy bár a bennfentesek tudtak róla, szemet hunytak fölötte (legalább tudták mivel zsarolni a focistát is) és még csak nyilvánosságra sem kerültek az ügyek. Másrészt ezt engedték nekik, ha már tisztesebb egzisztenciát nyújtó külföldi szerződéseket nem.

Az is jellemző, hogy az ETO meg a Vidi vezetői előbb szerepeltek a szép volt fiúk című, könyvben és filmben, minthogy a nyilvánosság előtt toporzékoljanak, hogy elvették a bajnoki címüket. Még bírókat rendszeresen szidalmazó Verebes sem hőbörgött. Mit jelent ez? Annyit, hogy részei voltak a gépezetnek. (Amúgy úgy csinálsz, mint ha az ETO nem lett volna kétszer is bajnok.)

Ez az állam csapatai duma is kicsit sánta ám, tudom, hogy voltak egyenlőbb csapatok abban a rendszerben, ezt nem is vitatom. De az összes csapat az államé volt, csak míg a Honvédot és a Dózsát minisztériumok támogatták, addig az ETO-t meg a Vidit egy-egy állami vállalat. És bizony nemcsak a Dózsa vezetőknek, de Horváth Edének is elég jó kapcsolatai voltak a felső vezetésben. "1970-ben visszatért a politikába, ezúttal már mint az MSZMP KB rendes tagja, mely tisztséget egészen 1989 szeptemberéig tartotta." - (wikipédia).

"arról nem is ha az akkori ország nincs tele popp-okkal és normálisan intézik az ügyet akkor ki se robban a 2. bundabotrány 88.-ban." - miii vaaan? Most dögöljön meg az összes bundázó vagy ki se robbanjan az ügy? Azt is definiálhatnád nekem kik azok a popp-ok.

A témát a magam részéről lezárom azzal, hogy megértem a Vidi és ETO szurkolók háborgását (ők lettek átverve, nem a kedvenc csapataik), de ez az egész umbulda, mint csepp a tengerben mutatja meg, hogyan is működött, illetve nem működött a már erjedő gulyás-kommunizmus.

kroos 2009.06.04. 10:07:51

@popp: ,,éljen Esterházy Marci a világsztár, ha a Honvédról, akkor dögöljön meg a rohadt bundázója"
jó kérdés..ez megosztotta az egész országot mig Nagy Anti be nem fejelte azt a gólt itthon az osztrákoknak.
De az olaszok mégis évekre elmeszelték Rossit és Vb nyertek.Törvényszerü volt a 2. bundabotrány kirobbanása.Pont ma van erröl szó hogy a rosszul elvarrt szálak milyen konfliktusokhoz vezetnek....
És bocs de korábban is jelezted hogy a cél szentesiti az eszköszt.Ez pedig már nem a fociról szól.Valami másról.

Titi120 2009.06.04. 11:33:30

@popp:
Az, hogy mit látsz bele bizonyos klubok mivoltába, az a te dolgod.

De azt senki se felejtse, hogy ez az egyesület akkora tömegek örömét, szórakozását jelentette számos rendszer működése és 11 évtized lepergése során, mint amekkorát a nemzeti válogatottak szereplésén, sikerein kívül semmiféle más nem volt képes ekkora sokaságnak megadni, ilyen hosszú időn keresztül.

Emiatt szokott a 'nemezti kincsezés' pont ezzel a klubbal kapcsolatban, s nem például az MKB Veszprémmel előkerülni ...

sh4d0w 2009.06.04. 12:18:26

@Kaján Halász: köszi, akkor rosszul emlékeztem.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.06.04. 13:00:19

@Titi120: A Fradi a legnépszerűbb, de a legutáltabb klub is. Mondhatni a legmegosztóbb. Így sok embernek, okozott örömet, soknak meg bosszankodást. Ha nemzetközi szímpadot tekintjük nekem minden magyar klub tudna örömet okozni.

one united 2009.06.05. 14:20:42

@_benito: OFF: szar kommunkációt én mellébeszélésnek és hazudozásnak nevezném magyarády részéről.
Imádoma fotexet, de rühellem a klubvezetést
on

danesdzsu2 2009.06.05. 17:35:27

@one united: Ugyanígy vagyok vele. Vagy 30 éve drukkolok az Építőknek, de a vezetés az patkánygyűjtemény volt mindig.

montipájton 2009.06.06. 07:57:18

@danesdzsu2: Jo kis dilemma ez, mert a "patkany" vezetok nelkul meg lehet, hogy nem lenne ott a klub, ahol van.

Mindegy, ez itt tenyleg OFF
süti beállítások módosítása