Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 19. forduló – Mi a közös Ribéryben és Bánki Dodóban?

2009.02.10. 14:34 heinrich

Természetesen az, hogy mindketten csapatuk legjobbjai egész évben, és bár nincs különösebb apropója, nem tudtunk  tovább ellenállni a közléskényszernek. A Bayern számára tökéletesen alakult a hétvége, duplán érdemes volt kipréselni a szuszt a BVB-ből, hiszen rajtuk kívül minden nemzetközi kupás csapat savanyú pofával nyugtázta a fordulót. Tovább után Ribéry jövőjével, Beckenbauer nyilatkozatával és a tulajdonviszonyokban várható szabálymódosítással foglalkozunk bővebben.

A Bayern – Dortmund meccs megint a Bundesliga kvintesszenciája volt. Százezer (kimaradt) helyzet, látványos tömegjelenetek, kapitális egyéni hibák, hatalmas kapusteljesítmény, Ribéry-show, négy gól és izgalmak az utolsó pillanatig – elmaradhatatlan Bayern győzelemmel. Tegyük hozzá, maximálisan megérdemelt volt, a BVB számára meg egyenesen elkerülhetetlen. A Bayern gyakorlatilag percenként került helyzetbe az ötösön védekező Dortmund ellen, Hajnalnak rendszeresen a saját tizenhatosán kellett szerelnie, ha labdához akart jutni. Az már őt dicséri, hogy még így is képes volt gólt rúgatni a tőle hetven méterre játszó csatárokkal.

Az első félidő arról szólt, hogy a Dortmund reménytelen kísérleteket tett, hogy legalább hármat passzoljanak egymásnak mielőtt elveszítik a labdát és nyakukba kapják az újabb Bayern rohamot. Öngyilkos terv volt behúzódni a tizenhatosra, az így felszabaduló területtel Kuba hiányában semmit sem tudtak kezdeni, ha Weidenfeller nem véd osztályon felül, már az első félidő csúnya lehetett volna.

A másodikra aztán Klopp meghúzott egy Tinga – Nuri Sahin cserét, többet is volt náluk a labda, ha Kringe képes négy méterről eltalálni a kaput (Hajnal passz után), még érdemtelen pontszerzésről is beszélhettünk volna, de ehelyett – teljesen várható módon – összeroppantak az állandó Bayern nyomása alatt, jött a törvényszerű védelmi hiba.

Ribéry megint hatalmasat játszott. Kellett is, mert Schweininek ma sem volt kedve összekoszolni a mezét, vagy futni esetleg öt métert, az előrehaladott labdaundor jeleit mutatta. Tonit képtelenség volt megjátszani, Klose mindent kihagyott.

Nehezen hihető, hogy a Bayern – azaz Hoeness – önszántából eladná Ribéryt a szerződés lejárta előtt (2011). Kivéve persze, ha rákényszerítik erre. Senki sem mondja ugyanis, hogy Scarface is ki akarja tölteni az idejét, sőt, már kezd is ködösíteni, hiszen minden oka megvan az elvágyódásra. A Bundesligában nyomasztó szellemi és fizikai fölényben van az ellenfelekkel szemben – bár ez a világ legtöbb pályáján még így is lesz egy darabig – nem lehet számára kihívás még két szezont lehúzni itt. A Bayern ráadásul csak Németországban áll a tápláléklánc csúcsán, nemzetközi trófeáról beszélni irreális.

De kinek van egyáltalán pénze Ribéryre? A Chelsea-től, Citytől, vagy a Juve-Inter párostól mostanában nem kell tartani – elsősorban szakmai, pénzügyi, játékospolitikai okokból. A Barca félelmetes dolgokra lehetne képes vele, de a frissen elnökválasztott Real Madridnak sokkal nagyobb szüksége van rá, különösen, ha Cé-t nem lehet megszerezni Manchesterből. Viszont ha Cé mégis elmegy, akkor meg a MU-tól lehet joggal tartani, legkésőbb egy év múlva.

Hoeness persze már megjelölte a territóriumát. Nem véletlenek az ilyen ’100M eurón el sem gondolkodnánk’ típusú nyilatkozatok, hiszen ennél nagyságrenddel többet kínálni már nem is lehet, amúgy meg a kutya nem kínált még ennyit sem, tehát maradt az egyértelmű üzenet: sich auf der sicheren Seite bewegen, kotródjon, ki-merre lát, ne is gondoljatok arra, hogy a srác elvihető. Az viszont kérdéses, hogy a figyelmeztetést eljut-e majd Ribéryhez, és különösen a mindig éber, kopasz nyakú, dögevő játékosügynökökhöz.

Az érte kapott pénz elsősorban talán Lyonban lenne jó helyen, így a Bayern sem járna rosszul. Benzema hosszú ideig meghatározó, a Bayern számára tökéletes megoldás lenne Klose mellé. Igen, Klose mellé. Úgy tűnik ugyanis, Beckenbauer nem igazán szívleli Tonit, szerinte tipikus olasz csatár - vagyis önző. Klose jobban játszana nélküle. Meg amúgy is már 31 éves, de ezt csak mi gondoljuk a szavai mögé.

A hétvége másik legjobbja Bánki József volt, nem először. A még mindig furcsán-dühösen beszélő, szúrós tekintetű Dodó egyéni fellépésre képes, stratégiai hatalomként emelkedik ki a közhelyek kettős fedezéke mögül, köröket ver a többi Bundesliga szakértőnek álcázott díszletre. Szerény, tájékozott, lényegre törő, és konkrétumokat fogalmat meg, melyekkel legtöbbször egyet is lehet érteni.

A legfontosabb történések azonban most nem a pályán zajlanak. Közeleg az idő, lassan újra szavazni kell a 50+1% ügyében (38 csapat képviselője, a változáshoz 2/3 többség kell), és egyre feszítőbb kényszert éreznek német barátaink, hogy rendezzék a helyzetet, hiszen a Volkswagen, a Bayer és az SAP csapatának működése már így is feszegeti a határokat. Úgy tűnik, különböző biztosítási kitételekkel (pl.: a befektetőnek hosszú távú együttműködésre kell szerződni; a klubnak elővásárlási joga van a befektető által tulajdonolt hányadra stb.), de még ebben az évben fel fogják oldani a tilalmat.

A bajnokságban tovább folytatódott az élcsapatok botlogása, a nemzetközi helyekről egyedül a Bayern tudott nyerni. Egyébként nem is baj, minden esély megvan rá, hogy rettenetesen sűrű legyen a végjáték.

A Hertha monoton gürcölése csak egy pontot ért, a Schalke viszont egészen értékelhetetlen támadójátékkal jutott három kövér ponthoz. Lesgóllal egyenlített a Hoff a vég küszöbén, a Leverkusen nem bírja leküzdeni a még tél előtt kezdődött émelygését, ráadásul Adler is erősen szürkül. A HSV máris leakasztotta a szögről a korábban említett sörétest, és két gólos vezetésről is belenézett a csövébe, de a KSC mellett pontot szerzett az összes kiesőjelölt - mínusz Bochum.

Bielefeld – Hertha 1-1, Schalke – Bremen 1-0, Karlsruhe – Hamburg 3-2, Wolfsburg – Bochum 2-0, Frankfurt – Köln 2-2 , Gladbach – Hoffenheim 1-1, Leverkusen – Stuttgart 2-4, Energie Cottbus – Hannover 3-1, Bayern – Dortmund 3-1

226 komment

Címkék: német bundesliga h összefoglaló

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr23934712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.10. 15:38:21

első (már oly rég vártam erre :))

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.02.10. 15:38:56

mondjuk az Intert szerintem csak a személyes ellenszenved miatt húztad ki ilyen könnyen... nincs sok érv mellette: jövőre is potenciális bl-győztes, Ribéry beleillik a csapatba, várhatóan 1-2 nagyobb nevet akar a nyáron igazolni a csapat, pénz lesz rá.

korábban volt egy ellenérvem, de meggyőztem magam, hogy hülyeség: Ibra mellett nehéz aranylabdát kapni. Ibra vagy idén kaphat vagy két év múlva, jövőre Vb, ott neki kevés lapot osztanak. Franck meg kaphat jövőre, akkor meg lehet akár Interista is.

Madrid vagy Inter, szerintem.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.10. 15:46:55

"nemzetközi trófeáról beszélni irreális. "

Azért ennek várjuk ki a végét, mert Porto, mert legendák a Bayern-mákról, meg sötöbö :D

S egyébként nálam Zé momentán Ribéry előtt van. A kis francia ettől sokkal jobb teljesítményre is képes, mint ahogy Klose is.Mondom ezt úgy, hogy az előbbi gólpasszból jegyzett kettőt, a másik pedig gólból.

r_magpie 2009.02.10. 16:00:50

Dodó számomra is üde színfolt ebben a szezonban. Viszont nem tudom, van-e olyan a fanatikusokon kívül, aki a Schalke-Werderből többet tudott figyelni 5 percnél. Pedig nem is olyan rég még ezt a két csapatot szerettem a legjobban nézni a bundásból, egyiket a hangulat meg a spiritusz, a másikat a játék miatt.

baksusz 2009.02.10. 16:01:44

Basti!
Az nem Porto hanem Sporting :P
Egyébként szerintem is BL-re lehet esélye a Bayernnek amíg Ribery Münchenben űzi az ipart.

CS0ki 2009.02.10. 16:05:41

"Az érte kapott pénz, elsősorban talán Lyonban lenne jó helyen, így a Bayern sem járna rosszul. Benzema hosszú ideig meghatározó, a Bayern számára tökéletes megoldás lenne Klose mellé."

Na, azt azért megnézném, ahogy a BM elcsábítja Benzemát! :) Már a Ribery üzlet is meglepő volt, hogy sikerült a bayoroknak, a következőre még várni kell szerintem pár évet...

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 16:14:34

@CS0ki: a Bayern gyakorlatilag eltapsolta azt a 70milliót, ettől még messze nem lett nemzetközileg számottevő csapatuk. Zé öreg, Altintop nem elég jó, Schweini kiszámíthatatlan, Lucát nem szeretik eléggé, Ribéryt sztem nem tudják megtartani, azaz kénytelenek lesznek jelentős tétekkel beszállni az átigazolásokba. Nem ők az esélyesek Benzemára, de talán befuthatnak, különösen, ha átmegy az 51% javaslat.

lazlo85 2009.02.10. 16:17:05

ki az a bánki dodó?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 16:18:42

@Basti: Mit szólnál ha Bayernt meg a Dortmunddal kevernék a Sporting szurkolók ;-). Mellesleg abban sem vagyok biztos, hogy a liszaboniak ellen olyan sima lesz, bár az is benne van az egyenes kieséses pakliban, hogy messzire jut a Bayern. Minden "jóérzésű" szurkoló nevében remélem, hogy nem ;-).

Ha eltörölnék az ötven százalékos küszöböt, elindulhat fölfelé a bundás és vetélytársai kerülhetnének a bajoroknak.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 16:24:34

talán a mundér becsületét védem, de sztem Basti a Porto tök irreális BL-győzelmére célzott, amely csapatnál nyilvánvalóan jobb csapat a mai Bayern.

nem emiatt, de az "irrreálist" én is erősnek érzem, a "nem valószínű" már helytálló.

drani 2009.02.10. 16:28:18

A Wolksvagen nem Volkswagen? Vagy ez vmi vicc, amit nem értek?

Titi120 2009.02.10. 16:31:41

"nemzetközi trófeáról beszélni irreális."

Abszolút nem így érzem.
Addig rendben van, hogy vannak nálunk esélyesebbek ( Barca, MU ), de ezt a pár csapatot leszámítva igenis ott vagyunk a tápláléklánc következő szintjén, és onnan egyáltalán nem lehetetlen akár a végső győzelmet is megszerezni.

Ezt a "Tonit nem szeretik Münchenben" gondolatot nem tudom Beckenbauer nyilatkozatán kívül mi támasztja még alá, valamit sikerült kiolvasni a csillagok állásából vagy állatok beleiből jósolgatsz mostanában ? :)
Toni többször is elmondta már, hogy nagyon szeret Münchenben játszani, beilleszkedett, jól érzi magát, nem úgy néz ki mint akinek kifelé áll a rúdja.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 16:32:00

@mocsing: ha úgy volt, akkor én kérek elnézést!

@drani: Mondjuk a Wolfsburg a Volksvagen csapata, így lesz a vél, fau. A legnagyobb wolfsburgi poén viszont az volt, amikor évekig Wolfgang Wolf volt az edzőjük.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 16:35:28

@Titi120: Ha Beckenbauer azt mondja rólam, hogy 31 éves vagy, fiam, tipikusan önző és Klose jobban játszana nélküled, akkor én bizony elgondolkodnék, hogy is érzem magam Münchenben.

A Bayern sem a PL csapatok, sem a Barca, sem az Inter ellen nem lenne esélyes, ezért (is) gondolom irreálisnak a BL vágyakat.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 16:43:20

@heinrich: Az MU, a Barca és az Inter valóban kiemelkedni látszik a nemzetközi mezőnyből, de a többi PL csapat egyáltalán nem.

A Liverpool, a Chelsea, és főleg az Arsenal sem a PL-ben, sem a Bl-ben nem tűnik annyira meggyőzőnek, mint tavaly. De két hét múlva már valamivel okosabbak leszünk Bl ügyben is.

Titi120 2009.02.10. 16:47:10

@heinrich:
Beckenbauertől sose állt távol, hogy leosszon bárkit is, most Toni volt soron, én ennnek önmagában nem tulajdonítok nagy jelentőséget.

"A Bayern sem a PL csapatok, sem a Barca, sem az Inter ellen nem lenne esélyes, ... "

Ezt úgy értsük, hogy nem ő lenne az esélyes ezeken a párharcokon, vagy úgy, hogy semmi esélye se lenne ezen csapatok ellen ?

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.10. 17:10:09

@mocsing:

Legalább egy ember ért engem :D ...(mert valóban ezért hoztam fel a Portot.)

@popp: Sebaj...majd talán legközelebb.
Mindenesetre dicséretes a próbálkozás . ;))

kroos 2009.02.10. 17:23:48

,,Schalke viszont egészen értékelhetetlen támadójátékkal"

1 kapuralövés a bremai 17-el szemben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 17:25:12

@heinrich:

A Barca ellen tényleg nem volna esélyük. Mindenki más ellen igen. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 17:26:43

@popp: "A legnagyobb wolfsburgi poén viszont az volt, amikor évekig Wolfgang Wolf volt az edzőjük."

És hát, ugye, becenevük a farkasok... ;-)

drani 2009.02.10. 17:30:04

@Csöncsön:
micsoda véletlen, hogy pont farkasok a becenevük!


és W-alakzatban támadtak

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 17:30:12

@Csöncsön: Nyilván mindenki tudja, hogy az igazi farkasok a Rómában székelnek, de nem hinném, hogy Wolgang Wolf lesz Spalletti utódja ;-).

kroos 2009.02.10. 17:34:19

nem tudom Basti Porto-s kommentjét hogy lehetett félreérteni....

,,"A Bayern sem a PL csapatok, sem a Barca, sem az Inter ellen nem lenne esélyes, ... ""
Legutobb egy sokkal gyengébb Bayern verte az intert a meazzában.Az arsenalt is kiütöttük és a chelsea-vel is partyban voltunk.
Szóval ez nem állja meg a helyét.
Nem kivánnék popp hoz több kommentet intézni ebben az életben.
DE!
akárhány szmájlit raksz ki nem érdekel.
,,Minden "jóérzésű" szurkoló nevében "

Ez a faszságot fejezd be.Mi az a jó érzésü?A te értékrendedhez közeli?Ki vagy te Mandela vagy Ghandi?
Az elfogultság egy dolog de egy klub szeretete vagy utálata nem tükrözhet globális értékrendeket.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.10. 17:34:21

@heinrich: Okos ember ez a Beckenbauer, mert azért nem beszél túl nagy baromságokat....(de ez maradjon köztünk)

CS0ki 2009.02.10. 18:00:29

@heinrich: a Bayern gyakorlatilag eltapsolta azt a 70milliót, ettől még messze nem lett nemzetközileg számottevő csapatuk. Zé öreg, Altintop nem elég jó, Schweini kiszámíthatatlan, Lucát nem szeretik eléggé, Ribéryt sztem nem tudják megtartani, azaz kénytelenek lesznek jelentős tétekkel beszállni az átigazolásokba. Nem ők az esélyesek Benzemára, de talán befuthatnak, különösen, ha átmegy az 51% javaslat.

Benzemának rengeteg kérője van, a legnagyobb csapatokkal hozzák össze. A Budesliga mssze nem olyan hivogató, mint a 3 nagy bajnokság, és ha a Byernből még elmegy Ribery, ezzel is jelezve, hogy a BM nem tud jelenleg versenyezni a legnagyobb csapatokkal, akkor nem hiszem, hogy Benzema rohanna a bayorokhoz. És nem a pénzről van most szó!
Egyébként meg a BM-nek se érdemes szerintem egy emberre ennyit költenie, inkább több, közepesen drága emberrel jobban játnának!
Egyébként mi ez az 51%os javaslat? Nem vagyok otthon a budesligában! :)

kroos 2009.02.10. 18:03:19

@CS0ki: az hogy eladjuk magunkat mint a city...

Lojzi_ 2009.02.10. 19:50:59

Az 51%-ról:
Egyszer egy MI-vel foglalkozó cikkben olvastam, hogy amikor az emberiség eljut arra a szintre, hogy az agyba ültetett chipekkel mondjuk fullosan meg lehet szerezni egy nyelvtudást, akkor aki nem akar chip-et az agyába az lemarad a munkaerőpiacon, így gyakorlatilag választhat a perifériára szorulás és úgymond az "emberi jelleg csökkenése" között. És vélhetőleg ezek után egyre közeledünk a kérdéshez, hogy hány testrész, agyfunkció, stb. sorozatgyártott műanyagra cserélése után maradok még ember és honnantól vagyok gép.
A fociban ugyanez a helyzet. A változást nem lehet megállítani. A nemzeti jelleg már régen eltűnt, az emberközpontúság szintén. A kérdés csak az, hogy ez a jól jövedelmező üzlet német résztvevőkkel, vagy nélkülük robog tovább a globalizációval.
A helyzet az, hogy a modern focit lehet utálni, de a Bundesligának nincs választása. A klubok, a játékosok pénzből élnek, a piacon évről évre több pénzt kell kiadni, kell az a tőke. Más út nincs. A nézőszámok az ország és a mentalítás sikerre predesztinálják a ligát. Csak le kell végre bontani a korlátokat. Az angolokat nehéz lesz befogni, de a spanyolok és az olaszok nincsenek olyan messze.

Lojzi_ 2009.02.10. 19:59:19

A BL-ben szerintem is a MU a Barca és az Inter a legveszélyesebbek.
De az esélyekről ráérünk akkor beszélni, ha ezekkel meg kell mérkőzni. Az Inter és a MU közül az egyik tuti búcsuzik, remélem a MU, mert az angol-angol meccsek unalomba fullasztanák idén is a BL-t.
És a Barca sem 100, hogy kiveri a Lyont. Egy rossz mozdulat és eldőlt a párharc. Hogy kinek a javára az még a jövő zenéje. Szerencsés esetben a Bayernnek a Lyont kell újra megvernie és nem a Barcával szembenéznie.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 20:04:18

@Lojzi_: Azt azért kifelejtetted a számításból, hogy azzal az erővel, mint a Barca ajár a Bayern is kizúghat ;-).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 20:05:44

@Lojzi_:

Ökológiai katasztrófáról szóló cikkeket nem szoktál olvasgatni? :-)

Komolyra:

nem tudom, mi számít a fociban sikernek. Ha sportszakmai szempontokat veszünk, akkor a latin ligák szinte behozhatatlan előnyben vannak a latin-európai játékosáramlás miatt, amely mindig erősebb lesz Spanyolország vagy Olaszország, mint Németország (vagy Anglia) felé. A kérdés tehát inkább az, mennyit tudnak faragni ebből az eredendő hátrányból az északi(bb) ligák.

Bizonyos időszakokban sikeresek tudnak lenni ebben (pl. hetvenes, nyolcvanas évek, ill. az utóbbi három-négy év), máskor pedig esélyük sincs (hatvanas, kilencvenes évek).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 20:08:53

@Lojzi_:

Persze, kieshet a Barca, de az a két csapat játékereje alapján óriási meglepetés lenne. Sokkal nagyobb, mint hogy a Sporting kiverje a Bayernt.

Lojzi_ 2009.02.10. 20:11:07

Egyébként nem értem a Bayern nagy spórolását sem.
Gyakorlatilag nyáron Borowski érkezett ingyen, meg van egy Poldi-Olic csere lezsírozva 10 milla bevétellel. Van még Baumjohan ingyen (őt igazából nem értem, max. komoly sérüléshullámnál lehet szerepe).
Aztán aláírt Timo, meg ha Donovan beválik, akkor akár maradhat is. De ők sem annyira drágák.
Szerintem Adler kellene, egy klasszis szélsőhátvéd (mindegy melyik oldalra, mert a másikra megy Lahm) és egy Ribéryhez hasonló szintű zseni kell még a középpályára és kész a csapat. Ezt kb. 50 millából ki lehetne hozni.

Lojzi_ 2009.02.10. 20:22:55

@Csöncsön:

A helyzet az, hogy mióta az eszemet tudom vannak latin amerikai játékosok az összes komolyabb német és angol klubban. A kérdés csak az, hogy ki fogja vinni közüllük a jobb minőségűeket. Ma Anglia a cél, holnap akár Németország is lehet. És ki tudja, hogy mit termel ki Afrika és a Távol-Kelet, vagy akár a németek számára könnyen elérhető Kelet-Európa.
És a globalizáció is afelé hat, hogy ezek a trendek változzanak. Nyilván egy brazilnak könnyebb olasz, vagy spanyol útlevelet szereznie, mint németet, de ez megint csak egy papíron létező korlát.

Persze, hogy kiverheti a Sporting is a Bayernt. Szerintem mondjuk éppen kisebb az esélye, minthogy a Lyon a Barcát, dehát nem vagyunk egyformák.
Vagy pl. egy Porto is kiverheti a MU-t. Ritkán fordul elő, de annál jobb érzés.

Lencse. 2009.02.10. 20:33:00

@Titi120: Beckenbaueren kívül minek kell még alátámasztania? Szerintem Münchenben a Jóistennek sincsen nagyobb szava, ha égő csipkebokrokkal és lebegő angyalokkal üzen, akkor sem. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 20:36:32

@Lojzi_: Szerintem Csöncsön arra utalt, hogy a brazilok és az argentínok legjobbjai még mindig Spanyolországban és Olaszországban játszanak.

@Csöncsön: Azt viszont te hagytad ki a a számításból, hogy az angol csapatok iszonyúan rámozdultak az ifistákra. Olaszországban és Spanyolországban ugyanis 17 év alatti nem kaphat profi szerződést egy játékos. Ezt kihasználva az angol klubok előszeretettel nyúlják le a latin tehetségeket. Ez C. Ronaldoval és Fabregas-szal kezdődött, de tavaly például a Totti utódnak kikiáltott tizenhat éves Petruccit nyúlta le az MU a Romától.

Ha Platiniék nem tudják átvinni a terveiket, akkor ez hosszútávon óriási előnye lehet a PL-nek. Bár az is igaz, hogy Cé nyári izgéséből az is kiderült , hogy nem feltétlenül Angliában fejezné be a pályafutását és az sem lepne meg ha Fabregas is hazatérne előbb-utóbb. Tehát latinok honvágya tarthatja meg talán az egyensúlyt.

elber 2009.02.10. 20:48:33

hali. üdv mindenkinek.

beszállnék én is a riberyvel kapcsolatos vitához. szerintem teljesen megérné neki maradnia. 1, az rendben, hogy jobb a legtöbb ellenfelénél, de ez mindehol így van. 2, ha a bayern vesz végre pár értelmes középső védőt akkor egyértelmű bl esélyes. 3, aranylabdára akkor is van esélye ha a bayern csak a 8 között lesz a blben, de megnyeri a bajnokságot és jól megy a franciáknak a vb-n.

Toni-Kolse duóval egy probléma van. nagyon hasonlóak. Mindkettő magas, jól fejel, erős felépítésű és Toni a heréjével is tud gólt szerezni. ezen segíthetne Olic meg Donovan, mert két alacsonyabb súlypontú, gyorsabb játékos.

az 51% meg üdvözlendő és igazán megszavazhatnák végre.

Zolte 2009.02.10. 20:50:52

Szerintem a Bayernnek a versenyhelyzet hiányzik. Olyan játékosok vannak, akik simán alibire nyomhatnak egy-egy bajnoki meccset, nem úgy, mint mondjuk a PL, ahol azért keményen ott kell lenni. Az meg más kérdés, hogy ott van a legkevesebb szünet télen, így azért már fingásközelben lehetnek (nem kötelező, hogy azok legyenek) ilyenkor (ellenpélda: NB1 alias Soproni Liga, ha jól tévedek). Az más kérdés, hogy pl. Ribérynek meg már szinte kicsi is a Bundásliga. Benzemának szerintem egy technikásabb liga jobban feküdne, mint a német. Azt azonban a Bundesliga javára írom, hogy sokkal értelmesebb, mint az összes többi európai topliga. Egyszerűen az a baj, hogy a Bayernnek néha a félgőz is belefér, a többi meg nem képes egyenletes, nemzetközileg is megfelelő szinten teljesíteni (pl,.: BL-ben).

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 20:56:12

@Titi120: természetesen úgy értem, hogy nem a Bayern lenne az esélyes.

@CS0ki:a Bundesliga csapatok 50%-a plusz egy szavazat a csapat tulajdonában kell hogy legyen, tehát jöhet akármekkora befektető, sosem lesz többségi tulajdonos.Egyelőre.

avenger13 2009.02.10. 21:20:11

a poszt jó, bánki dodó ténylet annyira értelmes, hogy még kokó sem mondott akkora marhaságokat mellette. :)

ribery maradni fog még egy darabig, hoeness már most hosszabbtani szeretne vele. megígéri, hogy elhozza gourcuffot jövő karácsonyra, és akkor megnyugszik, hogy lesz még békazabáló a csapatban. :) tényleg kell még pár jó igazolás, timoschuk is ezek közé tartozik, és a bayern megint nagy csapat lesz.

az 50+1 eltörlését egyetlen egy szempontbó támogatnám csak, hogy talán lenne valami ellenfél szerűsége a bajoroknak.

@elber: nagyon igazad van. pont ez a baj, és ezért ment tavaly is sokszor a beívelem oldjátok meg típusú játék. jó, hogy jön donovan, olic, és akkor lehet variálni, és lenne klose meg toni is csere néha, szerintem nem ártana nekik sem, mert kicsit leültek.

beckenbaur szava sokat számít münchenben, de toni az utóbbi időben kevésbé önző, és szerintem nem lesz vele semmi baj. majd ha úgy dönt befejezi pályafutását elmászik valahova levezetni. Beckenbauer nem mindig elégedett, de ezért még nem fogják kitenni Tonit.

avenger13 2009.02.10. 21:31:29

lesz elég tökös klinsmann, hogy betegye kezdőbe donovant a köln ellen? szerintem nem, ami kár, mert így csak ül a padon.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 22:48:04

@Lojzi_:

Ez igaz, tágul a piac. De a legnagyobb kincsesbánya még mindig (és valószínűleg egy jó darabig még) Dél-Amerika, és a legtöbb dél-amerikai focista elsősorban Spanyol- vagy Olaszországban szeretne karriert építeni.

A Porto-MU-ban egyetértünk. :-)

@popp:

Ez is igaz, piszkos rablóbanda. Már csak ezért sem lehet ép erkölcsi érzékkel angol sztárklubnak szurkolni. ;-)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 22:53:35

Végre megtaláltam, 125-tel küldte meg Hitzlsperger a szabit.

Titi120 2009.02.11. 00:12:58

@heinrich:
Huszti Szabi ennél többet tud ! :)
Emlékszem még egy régi NS cikkre (annyira régi, hogy HSZ még fradista volt), amelyben írták, hogy százharmincvalahánnyal küldte meg a labdát valahol valaki ellen, de az is lehet, hogy csak edzésen, lényegtelen.

kroos 2009.02.11. 07:44:54

Ok srácok.
De a németek többsége már a Sap meg a bayer miatt is huzza a száját.
Nem értem miért kellene változtatni.Tényleg jó lenne a a Bayernt vagy a HSH-t megvenné egy arab vagy orosz milliárdos?
Ezek a klubbok mindig is azért voltak jók mert kevesebb potenciálból hoztás azt amit.Ami nem sok de a klub legalább a szurkoloké.
Én megtartanám az 50%-os cuccot.

Hitz-hez annyit.Ha adler egyhelyben áll és nem tédel le akkor....

kroos 2009.02.11. 07:46:52

Ha meg annyira a sokpénzért vett játékosok a sztárok kellenének akkor meg a Reálnak szurkolnánk vagy valami ilyesminek.
Kicsit ezért is szeretjük a bundesligát nem?

kroos 2009.02.11. 07:48:06

@avenger13: rátapintott a lényegre.
gourcuff-el meghosszabithatjuk Ribery tagságát legalább egy évvel.
És szerencsére a milan nem tudja mennyire jó a srác,szóval nem is lehetetlen válalkozás.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 10:22:20

@kroos: Ugye azt nem gondolod, hogy grállovagok gyülekezete a Bundesliga, nyilván azért nem szavazták meg eddig a szabálymódosítást, mert a legtöbb klubvezetésnek marhára nem álllt érdekében.

Pedig az izgalmasabb bajnokság és igazi Bayern kihívóknak föltűnésének lehetősége az 50-es szabály eltörlését indokolja. A Bayernnek rövidtávon tényleg nem érdeke a változás, hosszútávon viszont igen.

avenger13 2009.02.11. 10:30:06

@kroos: @popp: szerintem kicsitegyszerűen látjuk a helyzetet. a szabály eltörlése és a klub teljes eladása között van határ azért. Meg lehet próbálkozni valami értelmes szabályozással. Csak így már inkább beszállnak a bizniszbe, mint ha tudják, hogy nem szólhatnak bele semmibe. Ha hosszú távú szerződéseket lehet kötni, akkor azért sokan meggondolják, hogy mi legyen. A bayernt meg csak akkor vásárolja meg valami milliárdos, ha eladják neki a klubot. Jelenleg a klub kezében a többség, és nekik nem is létkérdés a tőkeinjekció, mert a világ egyik leggazdagabb klubja, és még nyereséget is termel.

avenger13 2009.02.11. 10:31:04

@kroos: nem tudják, viszont nem is fér bele a mostani milanba. addig kell elhozni, amíg a majom ancelotti nem megy a chelseahez, és jön valami értelmes ember a milanhoz, aki összeszedi a csapatot. :)

kroos 2009.02.11. 11:35:50

a következö trónfom:Mazinho

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 11:45:52

@avenger13: "majom ancelotti" - el a kezekkel a Carlettotól. Főleg annak fényében, mennyire ki volt a Bayernes kolónia, mikor Heinrich ártatlanul lerozmározta Hitzfeldet (az öreg rozmár, nem szaroz már).

Azt azért bírom mit kap pofájába Ancelotti a Milan szurkolóitól is. Pedig a jelenkor egyik legeredmnényesebb edzőjéről van szó. És szerintem ő már rég átépítette volna a csapatát, ha Berlusconi-Galliani kettős komoly hátvédek igazolása helyett, nem Ronaldinho és Beckham segítségével lendítené föl a mezkereskedelmet. Aztán a miniszterelnök úr még üzenget is, hogy kit szeretne a kezdőben látni

avenger13 2009.02.11. 12:26:06

@popp: nincs igazad. lehet, hogy ő másképp igazolna, de jó nevű edző, és aki hagyja, hogy mindenbe belepofázzanak, az akkor is majom, ha te nem szeretnéd. nagy eredményeket ért el, ez igaz, de nem is sorolták őket vissza, amikor megérdemelték volna, szóval ezeket hagyjuk, ebben tuti benne van a drága berlusconi keze. az meg, hogy a jelenlegi keret ilyen, és ő még mindig ott ül, az csakis az ő hibája, szóval nincs mit védeni ezen a pozíción. majom ancelotti :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 12:32:16

@avenger13: héj-héj odavigyázz, egy volt Roma játékosról beszélsz ;-). Te akartad, hát legyen: Rozmár Hitzfeld, affe Oli, görény Uli ;-)!

avenger13 2009.02.11. 12:36:57

@popp: számítottam rá. köszönöm, hogy nem kellett csalódnom. :)

a milan szurkolók is eredményeket várnak. a bayern amikor uefa kupás lett, átalakította a csapatot. a milan pedig hozott egy beckhamot és egy ronaldinho-t. mindegy kinek a keze van benne, ancelottiról nem lehet leszedni a felelősséget. ha nem hagyják dolgozni menjen. ha a chelseavel abramovic pénze nélkül blt nyer, vagy legalább a közelébe jut, akkor majd gratulálok neki. (nem mintha számítana) :)

kroos 2009.02.11. 12:49:16

ugyanakkor az Carlito féle Juvéra is emlékezhetünk...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 12:56:22

@avenger13: Azért összekapta még ezt a vén hegedűművész brigádot a két évvel ezelőtti Bl finisére.

Nem elég, hogy idegenben zúzták ki a Bayern-t, de Ferguson szuper junájtedjét úgy lefocizták, hogy az öreg csak kapkodta levegőt. Carlo találmánya a rombusz középpálya és ő találta meg Pirlo posztját, amely a Milan sikerek és az olasz világbajnoki cím egyik záloga is volt.

Valóban úgy tűnik mára, hogy elfáradt a klub és az edző kapcsolata, de hogy nem hajlandók új csapatot építeni, az nem az ő hibája és azt is gyanítom, hogy még ennekellenére is kevesen jönnének el a tutiból.

kroos 2009.02.11. 13:00:46

,,Carlo találmánya a rombusz középpálya"
?
ö maga is játszott már egy ilyenben akkor hogy lenne az ö találmánya,?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 13:15:38

@kroos: No-no. Hát nem éppen, abban a felállásban a két szűrő egymás mellett játszott középen, tehár Rijkaard és Ancelotti, majd Albertini. Sacchinál épp azért nem volt válogatott például Giannini, mert Sacchi rendszerében nem létezett a terquartista poszt, a rombusz csúcsán meg egy olyasmi játszik elvileg.

avenger13 2009.02.11. 13:41:41

@popp: az idegenben zúzták ki a bayernnel, nem igazán értek egyet. kikaptunk, tény, de ehhez kellett inzaghi lesgólja... de ezen nem vitázok többet. :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 13:58:27

plusz a szánalmas 11es milánóban. ott ültem 20 méterre a lelátón, csak tudom, hogy Lucio a labdát rúgta el :)

avenger13 2009.02.11. 14:09:13

@mocsing: igen. de hát kivertek minket. :D teljesen mindegy, mákunk volt, hogy csak ennyire kaptunk ki. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 14:30:25

Azért Münchenben tanárian játszott a Milan egy pecig sem volt esélye a Bayernnek azon a meccsen.

avenger13 2009.02.11. 14:40:12

@popp: igen és? ha nem adják meg a két jogtalan gólját a milannak, akkor 2-1 0-1-el mi jutunk tovább. ennyit erről. elvégre az eredmény számít vagy nem? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 15:03:41

@avenger13: Ezt sohasem lehet pusztán a számok alapján nézni. Ha Kaka tizeje 1-2-nél lett volna, akkor még igazad is lehetne, de ha 1-1-nél nem fújja be, akkor egész másképp alakult volna a meccs, teljesen másképp zajlottak volna az események és még az is lehet, hogy épp a Milan lőtt volna gólt, de az is lehet, hogy senki.

avenger13 2009.02.11. 15:18:14

@popp: teljesen mindegy. csak épp te támogattad donelly-t amikor kifejtette, kroos lehetett volna 6-0 is, hogy a számok számítanak. ige, ha meg nem fújják be, és nem adják meg inzaghiét se, akkor nem kap a milan két ajándék gólt. mindegy, csak ne állítsuk már azt, hogy lemosta a milan a bayernt.

kroos 2009.02.11. 17:01:56

Na akkor tisztázzuk.
Sacchi féle Milan igenis játszitt rombuszt,ha nem is mindig de már játszott.Szóval ez nem lehet Carlo találmánya.Amugy is veszélyesek az ilyen kijelentések mert pl a catanecciot a svájci retesztböl fejlesztette ki valaki és ezt vette át a Herrera féle Inter.Szóval az se inter találmány.
Ált. riijkard játszott a védelem elött aztán carlito,colombo,donadoni,virdis,meg Gullit és Evani.

kroos 2009.02.11. 17:12:42

Következö.
Miért nem játszott Giannini?
A 90-es Vb-n volt a csúcson,nem hiába igazolt 96-ban ausztzriába.Nem volt elég jó már akkor.Ennyi.
És AZ SEM igaz hogy Sacchi nem játszott soha tre quartistával.
pl 94-olaszország-nigéria+96-os EB.

apropo milan bayern.
90-ben a BEK elödöntö egy Milan-Bayern volt.az elsö meccsen kapott egy kamu 11-est a milan.azzal ment tovább.
amugy az Ismael volt nem lucio akinek a kezére pattant nem?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 17:14:41

@kroos: persze, hogy nincs új a nap alatt, annyiban hogy mindegyik felállásnak van egy előképe. Az új szerűségét mindig az adott kor körülményei közötti föltűnése jelenti. És valóban túlzás, hogy ő találta ki a rombuszt, de az viszont az ő újjítása, hogy a rombusz hátsó csúcsára nem egy tipikus védekező középpályást rakott elősöprögetőnek, hanem egy fiatal trequartistát vont hátra, hogy onnan irányítson. Az pedig tény, hogy Sacchi-féle középpálya, alapból nem rombuszban állt föl.

kroos 2009.02.11. 17:15:17

@avenger13: ne foglalkozz vele.
erre csak 2 idézet.

,,Ezt sohasem lehet pusztán a számok alapján nézni."
,,a játékot nem képre, hanem gólra játszák. "

TUSÉÉÉÉÉÉ

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 17:24:07

@kroos: Pedig nem az ujjamból szoptam ám ezt.

"Sohasem tisztáztuk a miértet, és sohasem kérdeztem. Bizonyára az én karakterem nem illet bele az általa elképzelt játékmódba. Néhány évvel később Carletto Ancelotti, aki Sacchi egyik kedvence volt, árulta el néhány szóban, hogy nem voltam igazi középpályás, mert az edző szerint hátratolt csatár voltam és így nem számomra hely egy 4-4-2-es felállásnál. Az elején persze fájt a dolog. Mindig, amikor kihirdették a válogatott keretét, bekapcsoltam a televíziót és figyeltem az újságokat is, hátha egyik pillanatában Sacchi mégis megváltoztatta a véleményét. Reménykedtem, de aztán beletörődtem a dologba." - mondta Giannini. forrás: asroma.hu/nagyjatekosok_files/html/giannini.html

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.02.11. 17:37:44

@Lojzi_: nem értek egyet.
A Valencia legjobb tudomásom szerint fizetésképtelen. A Roma szintén nagy gázban van, a PL-es csapatoknál vmi elképesztő nagy az adósság.
A BuLi csapatok pedig kis lépésekkel, de fejlődnek. A Schalke a 10. legértékesebb klub, a Bayern asszem az 5., a Dortmund, HSV 15-16 környékén.
Előbb-utóbb be fog bukni a tv-s pénz, most még valahogy kiköhögték, de a BuLi útja a hosszú távon jó. Ennek a jeleit lehet látni már az olasz ligánál. Persze az esélyegyenlőséghez az is jó lenne, ha minden bajnokságban ugyanúgy kemény feltételekhez kötnék a licensz megszerzését.

@kroos:
,,Schalke viszont egészen értékelhetetlen támadójátékkal"
1 kapuralövés a bremai 17-el szemben.

Hehe, ha kihagyjuk az összes helyzetet, béna lúzerek vagyunk, ha 100%-osan használjuk ki, akkor meg szemét genyák. Éééééértem :))))))

@Basti:
@heinrich: Okos ember ez a Beckenbauer, mert azért nem beszél túl nagy baromságokat....(de ez maradjon köztünk)

De, Kaiser Franz óriási baromságokat mond.

kroos 2009.02.11. 17:38:51

,,A középpályán Arrigo Sacchi találmányának továbbfejlesztett változata, a modern rombusz alakzat "működik", mégpedig legalább olyan hatékonysággal, mint a '80-as, '90-es évek fordulóján. Persze nem csoda, hogy Carlo Ancelotti jól emlékszik arra a formációra, hisz a legendás csapatnak maga is tagja volt, mégpedig épp a rombusz egyik csúcsaként."

www.origo.hu/sport/focivilag/20040331ancelotti.html

ezt estig is játszhatjuk.

kroos 2009.02.11. 17:40:08

@Rekordvizemeister:
1 kapuralövés egész meccsen
ezt nehér többféleképpen interpretálni...

kroos 2009.02.11. 17:41:04

,,a rombusz hátsó csúcsára nem egy tipikus védekező középpályást rakott elősöprögetőnek"

guardiola?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 17:52:49

@Rekordvizemeister: 'Hehe, ha kihagyjuk az összes helyzetet' - hát vannak? :) Amúgy a meccs alatt még te is hasonló véleményen voltál, változtass nicket Cyranóra.

A Császárról köztudott, hogy Németországban senki sem veszi komolyan, de mivel ő a császár, hagyják hadd beszéljen. Ez eddig oké, de a Bayernen belül vszeg más a helyzet, és nem kimondott előny kivívni az ellenszenvét.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 18:57:21

@kroos: tusééé, na ne röhögtess már! Két teljesen más szituban hangzott el a két mondat, és nem is értem miért zárják ki egymást logikailag. Vigyázat szájba rágós leszek és akit nem érdekel ez a kis vitánk Kroos-szal már lapozhat is. Azt azért remélem, hogy Toni és Avanger végigolvassa.

Tehát az első tétel mondatom :-D így hangzott: ,,a játékot nem képre, hanem gólra játszák."

2007 áprilisában vagyunk, a milánói San Siroban (most nem csak mocsing, de mi is). A nyolcvanadik perc környékén járunk, mikor Kaka betör a tizenhatoson belülre, Lucio utána csúszik és cipőorral eltalálja a zsugát, mielőtt Kaka átbucskázik a lábán. A bíró jogtalanul ugyan, de tizenegyest ítél, a sértett brazil meg beveri, mint paraszt az erőlevest, gól 2-1. A kilencvenedik percben Van Buyten betalál egy tizenhatoson belüli kavarodás után, gól 2-2. Gólra játszák, nem képre!

A második mondat: ,,Ezt sohasem lehet pusztán a számok alapján nézni." Ezt pedig avanger kolléga okvetetlenkedésére írtam, miszerint, ha Kaka nem kapja meg a kamu tizit, akkor 2-1-re nyer a Bayern Monaco (sic!) Milánóban, ha pedig Inzaghi lesgólját nem adja meg spori, akkor csak 1-0-ra nyer a Milan München-Monacoban és továbbjut a Bayern.

Na de Kaka 1-1-nél kapta a tizit, nem 1-2-nél és ha a bíró nem fújja be, akkor a föntebb leírtak alapján szöglet következett volna és nem Bayern középkezdés. Az pedig könnyen belátható, hogy egy Milan szögletből teljesen más szituációk következtek volna mint következtek a Bayern középkezdés után.

Tehát teljesen valószínűtlen, hogy pont ugyanabba a helyzetbe kerül volna Van Buyten a kilencvedik percben. Arról körülményről nem is beszélve, hogy a Bayernnek nem is lett volna annyira sürgős 1-1-nél, mint 2-1-nél.

Ez az okfejtés igaz arra a szitura, ha Inzaghi lesgyanús gólját mégsem adják meg. Nem mondom azt sem, hogy nem jöhetett volna ki jobban a Bayern a vázolt modulációból, de azt sem lehet állítani, hogy milánói meccset biztosan 2-1-re nyerte volna Bayern és a münchen-monacoit biztosan 1-0-ra a Milan. Sőt az a valószínűbb, hogy másképp alakul.

Summa sumárom: 1. Gólra játszák nem képre: vitatható bírói ítéletek ide vagy oda, egy hazai 2-2 után egy idegenbeli 2-0-lal lépett át a Bayernen a Milan.
2. Nem lehet pusztán a számok alapján nézni: ha a spori nem adja meg a tizenegyest egyáltalán nem biztos, hogy a Bayern berúgja a második gólját, sőt az is lehet, hogy Milan rúg egy szabályosat a hátralévő nyolc-tíz percben.

Ha a tied tussé volt, akkor itt az asszó ;-)!

Guardiolával viszont lehet, hogy megfogtál, bár őszintén szólva nem emlékszem milyen alakzatban játszott Cruyff középályája, csak Amorra meg Robertora.

kroos 2009.02.11. 19:01:56

@popp: most látom hogy 94 ben az összes csoptort meccset tre quartistával játszotta az azzuri.
Tehát!!!Sacchi igy képzelte el a csapatot,tudatosan igy kezdte a Vb-t,(mégis kihagyta Gianninit) aztán állt át 4-4-2-mert mert signorinak nem nagyon ment.

kroos 2009.02.11. 19:08:04

zubizareta
ferrer koeman nadal segi
GUARDIOLA

amor bakero beguristain


romario stoickov

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.02.11. 19:09:04

@heinrich:
Nonono, én csak azt mondtam, hogy mi vagyunk a nyuszi, van sapka nincs sapka. :)
Persze, hogy egy rakás fos volt az offenzív játék. Mondjuk nem volt se offenzív, se játék.
De azért ne állítsuk be, hogy a Werder bármit is csinált volna az első félidőben. És igazából 2-3 helyzet kivételével minden Bremen támadást visszavertünk. A Hannover ellen meg volt 6 nagy helyzet, ebből 4-ször Enke bravúrral védett, egyszer elbasztuk, egy meg kapufa lett. A Pinto gyerek a semmibe rúgta a labdát, élete gólja lett. Hadd legyen már egyszer nekünk is szerencsénk.
De mondom, inkább viccesen jegyeztem meg, nem interpretálok semmit sem félre, ilyen rátát a Bayern sem tud. :)))))))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 19:14:07

@kroos: Pontosabban az írek elleni első félidő után vonta vissza Roby Baggiot és hozta be Evani helyére Casiraghit, Signori pedig eleve csatárt játszott. A norvégok ellen meccsen aztán Pagliuca kiállítása után épp Roby Baggiot kapta le Arrigo.

A negyeddöntő után viszont bekerült Albertini és onnantól Roberto Baggio ismét éket játszott.

kroos 2009.02.11. 19:17:57

@popp: ezt nem tudom másképp,érthetöbben leirni.
Az összes csoportmeccsen+a nyolcaddöntöben trequartistával játszott az azzuri.

kroos 2009.02.11. 19:23:01

De az elvet nem értem.
Illetve...elég sajátosan alkalmazod,neked tetszöen.
1,Gólra játszák nem képre-kiesett a Bayern,és kész.Vita nincs.(az aranycsapattal akkor mi i van?)
2,Nem lehet pusztán a számok alapján nézni-
ha a spori nem adja meg a tizenegyest akkor szabályos góllal nyer a Milan.-(ezt nem értem)

Ez nem igy megy.Lehet hinni az egyikben,vagy a másikban.De mindig ugy alakitani hogy az neked jó legyen az nem tárgyilagos és semmi értelme sincs.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 19:29:03

@kroos: Az írek elleni nem trequartistával kezdtek az olaszok, tehát azt is mondhatjuk, hogy a trequartistás a b-verziója volt Sacchinak. De tényleg tök mindegy ez már tizenöt év után.

kroos 2009.02.11. 19:31:31

ir-olaszon.evani-baggi signori.
olasz norvég:baggi-casiragi,signori
(a kiállitás ebben a helyzetben teljesen indiferens,trequartistával kezdtek és azzal játszottak.
olasz -mexico.-baggio-casiragi signori
olasz nigéria baggio massaro signori.

ezt arra az állitásodra hogy ,,Sacchi rendszerében nem létezett a terquartista poszt"

kroos 2009.02.11. 19:32:10

@popp: ok.irek kilöve.
DE A TÖBBI MECCS,?????????????????????????????????????????????

kroos 2009.02.11. 19:35:01

te egy jogtalanul megadott milan 11-esböl azt hozod ki hogy ez a bayernek volt jó?
persze ha mi kaptuk volna...


,,ha a spori nem adja meg a tizenegyest egyáltalán nem biztos, hogy a Bayern berúgja a második gólját, sőt az is lehet, hogy Milan rúg egy szabályosat"

tehát ha nincs 11-es akkor nincs 2. gól.Értem.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 19:37:00

@kroos: Javaslom olvasd el még egyszer.
1. Lehet vitatkozni, persze hogy lehet, de a végeredmény sajnos nem változik, akkor sem ha igazságtalan.
2. "nem biztos, hogy a Bayern berúgja a második gólját, sőt az is lehet, hogy Milan rúg egy szabályosat a hátralévő nyolc-tíz percben." - ezek lehetőségek, mint látod nem állítottam, hogy Milan gólt rúgott volna, de ugyanolyan erővel rúghatott volna, mint a Bayern.

kroos 2009.02.11. 19:40:25

@popp: a többi privátban.....

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 19:46:19

@kroos: "tehát ha nincs 11-es akkor nincs 2. gól.Értem" - ezt sem állíthatom biztosan, mert lehetett volna második gól, csak nem ugyanúgy. Csak annyit mondok, hogy ha Bayern középkezdés helyett, Milan szöglet következik teljesen máshogy alakul az utolsó tíz perc.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 20:17:49

@kroos: Oké játszott trequartista az olasz válogatottban '94-ben. De Sacchira ennek ellenére sem volt jellenző és ez csak a b-verzió lehetett. Mintahogy Albertini belépésével vissza is álltak a 4-4-2-re az utolsó meccsekre.

mann 2009.02.11. 20:37:01

@popp: "...de Ferguson szuper junájtedjét úgy lefocizták, hogy az öreg csak kapkodta levegőt"

Azzal a felforgatott védelemmel nem sok csapat ellen úszta volna meg a MU kapott gól nélkül, bár tény, hogy nagyon jó volt a Milan.
De ha SAF a levegőt kapkodta, akkor mit csinált Spalletti,mikor egy hétre kirándult csapatával Manchesterbe, a haját tépte? ;)

Lojzi_ 2009.02.11. 20:46:21

@Rekordvize:
A szomszéd városban hálát adnak a sorsnak, hogy a Schalke lőtte be az összes helyzetét a hétvégén és nem a Bayern.
Veszélybe került volna a méhecskék 0-12-es korábbi Bundesliga rekordja, csak Klose helyzetei alapján. :o)))

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 20:58:16

matuzkrisztiánnak szólhatna valaki, hogy a német meccset nézze, ha arról beszél, illetve ha az ott játszók neveit emlegeti. retardált.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 21:02:13

Nah német-norvég - ez a meccs, melyet nem vagyok hajlandó megnézni.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.02.11. 22:12:45

Hehe, feltörték a Schalke oldalát és Kurányit kirúgták a csapatból. :)))
A Blöd meg beszívta. :))

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 22:17:08

Ez a Ballack-Frings páros... mintha Sokol rádió szólna egy Omegában

avenger13 2009.02.11. 22:58:57

azért a német norvégból ne akarjunk messzemenő következtetéseket levonni mint a riporter. a németek annyira nem akartak játszani, hogy az valami egész hihetetlen. nem is értem löw miért nem nyomott be sokkal több újoncot a kezdőbe. ballackék unták a meccset, aztán idejött pár norvég arc, akiknek számított és meg akarták mutatni, azt véletlen sikerült. :) szép, és csak így tovább, de donelly önmagával fog meghasonlani, amikor a skótok meg a norvégok egymást irtják a második helyért a hollandok mögött :D

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 22:59:21

@heinrich: De sehol sincsenek az angol válogatottól ami ugye önmaga paródiája.

avenger13 2009.02.11. 23:02:08

popp:

látom termékenyek voltatok. én csak annyit szerettem volna megjegyezni, hogy az átléptek a bajorokon, meg simán verték őket nem lehet helytálló két szabálytalan góllal. teljesen mindegy, mert megadták mindkettőt. tök mindegy a mi lett volna ha ez meg az... senkit nem érdekel. csak lásd már be, hogy kettő azaz kettő szabálytalan góllal továbbjutni, az nem átlépés, meg nem sima... ezenkívül az volt a bayern utóbbi 10 évéből a legszarabb, és még így is csak ennyi sikerült. ennyit a milanról. :) miénk a bl a következő 3 évben :):):)

avenger13 2009.02.11. 23:04:56

@Rekordvizemeister: igazából nagyon dicséretes az optimizmusod. ilyet mi nem tudunk, és ha a helyzetkihasználást nézzük, nem is a kapura lövéseket, (az még borzalmasabb a bayern szempontjából) akkor a schalke alaposan elvert minket az utolsó fordulóban. :)

remélem sokat fejlődünk a következő időszakban. igazából 35 lövésből ha 20at berúgunk, akkor már én elégedett leszek :D

avenger13 2009.02.11. 23:29:05

@popp: csak szeretnéd. már idén lenyomunk titeket. igazából szerintem az lenne a legmegalázóbb számodra, ha szabályos gólokkal, mi vernénk titeket 7-1-re. (csak gondolj bele, remélem fáj :):):))

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.02.11. 23:49:22

Most csak én értettem félre, vagy valaki nem ismeri a cinizmus és az irónia fogalmát?

avenger13 2009.02.12. 00:00:53

@Rekordvizemeister: ha ez nekem szól, természetesen értettem, hogy nem vagy büszke az egy lövés/egy gól átlagra. de én sem a miénkre.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 00:02:49

@avenger13: Hát az tényleg fasza lenne, ha a Bayernt kizúznánk a Bl-ből, de szerintem már a Sporting megteszi ;-).

Heinrich · www.nst.blog.hu 2009.02.12. 00:07:14

@popp: gondolom fogadni is mernél rá pár ezressel... ;-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.12. 00:20:23

@Heinrich: Még akkor se, ha öt percel a vége előtt kiesésre állna a Bayern. De épp ezért fognak kizúgni, mint a huzat ;-).

avenger13 2009.02.12. 11:00:08

@popp: a remény hal meg utoljára... :)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.12. 11:38:25

@Rekordvizemeister:

pont most olvastam a feltörésről :D... asszonygyák a GER-NOR meccs alatt nyomták fel....nem csodálom, biztos unatkozott valaki ;))

Az fcb.de-n is be kellene próbálkozni eggyel: 'Ribéryt kirúgták a bajork' (muhaha)

@heinrich:
"Ez a Ballack-Frings páros... mintha Sokol rádió szólna egy Omegában "

szívemből szólottál...nincs is ezekből már semmi. Lassan itt az idő az őrség váltáshoz: Trochi-Basti-Rolfes-Marin

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.12. 11:51:04

azért a pénzéhes kurvát (aka ballack) ne kiáltsuk már ki a nationalelf kerékkötőjének. igen, leszarja a barátságos meccseket, ez ordít róla, nem szimpi ez benne, de ezvan. ameddig Kahn után ő az egyetlen ember, aki némi eséllyel a hátára veheti a csapatot egy tornán, vagy bármilyen éles helyzetben, addig helye lesz. hozzáteszem, Basti még nem bizonyított annyit középen, vezérként pláne nem. Rolfes is inkább ügyes és megbízható a Kusenben, de legfeljebb gombfoci-csapatot mozgat.

avenger13 2009.02.12. 17:20:54

@mocsing:neked van igazad. szerintem frings és ballack, sőt majdnem az egész válogatott leszarta a meccset, kivéve az újoncok. ezért teljesen felesleges őket játszatni, ilyen helyzetben. marinnak, rolfesnak lehetőség a bizonyításra, ballacknak teher.

viszont bastit nyugodtan lehetne játszatni középen, és ballack mellett, és marint ki a jobb oldalra. gyors, és ügyes játékos. ez kell oda. a jobb hátvédnek beálló becks meg nem sokat tett hozzá a válogatott teljesítményéhez, csak kaptak róla egy gólt. szomorú. gomez akinek lehetősége lenne bizonyítani, hogy jobb mint poldi, teljesen töketlenül játszott.

avenger13 2009.02.13. 18:05:51

na kezdődik. hoff-leverkusen. vért akarok. :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.13. 20:44:56

na, bekezdett a Hoffenheim...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.13. 20:46:44

@heinrich: csak livescore-on figyelem fel rá, mi történik? érdemes belenézni?

sepsta75 2009.02.13. 21:21:11

micsoda meccs ez a hoff-lever!!sajnálhatja aki nem látta az első félidőt!
mostanra die hard hoff szurkoló lettem!!!
dembaba öcsém,mintha eto-t látnám!
kiváncsi vok meddig marad egyben ez a csapat!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.13. 21:51:07

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: bocs, megaludtam. Most már 1-4, nem sok néznivaló maradt rajta :(( A Leverkusen kivétel nélkül az összes helyzetét belőtte, a Hoff meg semmit, de nem is játszanak túl jól sajnos.

BruceWayne 2009.02.13. 21:54:22

bár nézőpont kérdése, de Adler idén a 2. piroslapját úszta meg 3 meccs alatt :-)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.13. 21:59:40

Rangnicknak megvan az első komoly tévedése is, Sanogo teljesen alkalmatlan erre a játékra. Úgy értem a futballra.

avenger13 2009.02.13. 23:34:23

elverték a hoffot. méghozzá rendesen. tudom elfogult vagyok, de az első félidőben nagyon fújta őket a bíró (azt nem állítom, hogy direkt). valahogy mindig csak a leverkuseni a szabálytalanságokat vette észre, és néha érdekes sárgákat kaptak. Ezek után a adler nem kapott pirosat. ez van. sajnos a bíró megint nagyon gyenge volt. kritikán aluli. utálom, hogy ennyire képtelen szar a bíráskodás. Weiss pedig szerintem a hoff van Bommelje. :)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.02.13. 23:43:31

Szegény Hoffenheim. :(
Ha Ibisevic egészséges, most 8:4-re nyernek.

@avenger: Weis: jó észrevétel, végre vki, aki észreveszi, hogy nem csak fehér a grállovag köpenye.

Martin-Max 2009.02.13. 23:53:03

Az első Hoff pofon... nemis Ibi hiánya miatt (sztem) hanem mert a srácokok ( akármennyire is próbálják tehermentesíteni őket ) kezd nőni a teher... Mindenki őket akarja most ( és nemis a bayernt )... sajnos surranópályán valaki a végén beelőz

avenger13 2009.02.14. 09:55:30

@Rekordvizemeister: szerintem nem is Ibisevic hiánya az egész. Nem rúgott ő 7 gólt minden meccsen. Lehet erre fogni, de tényleg mindenki, ahogy a leverkusen is, a vérüket akarta. a nagy csapatok felkészültebbek sokkal, mint előző félévben, ahol meglepetés volt a jó szereplés. Ibisevic hiányzik nagyon, de nem tud egyedül mindenkit megverni.

Azazello007 2009.02.14. 11:37:51

Mikor jön az első "kipukkadt a Hoffenheim-lufi" komment?:-)

sörbarát 2009.02.14. 12:13:50

azért ez annyira nem számít sztem, mert Hoff már ősszel is kikapott Leverkusentól (Ibiseviccsel), szal számomra ez nem is meglepő eredmény. Hoff abban volt erős, hogy gyengébb csapatok ellen nem vesztett nagyon pontokat, míg többi nagy csapat rendesen osztogatta a pontokat (Hannover-Bayern meccs stb...)

zoliie777 2009.02.14. 15:35:01

Palkó fogja majd scarfacet. okéé!! :)

avenger13 2009.02.14. 15:42:20

@sorbarat: ez azért nem teljesen igz. a hoff lemosta rendesen a hamburgot, nagyon nagyot játszott a werderrel (akkor még nem voltak ennyire egyértelműen gyengék). ezenkívül tényleg hozta a kiscsapatok elleni meccseket. ez most is meglehet, csak a nagyok ellen lesz nehéz.

avenger13 2009.02.14. 16:14:16

köszönjük lell. ez a csávó mekkora lúzer!!! és megint. altintopot akarom!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.14. 16:25:39

Ebert iszonyatosan alulértékelt. Andrjusát meg kérjük vissza! :D

avenger13 2009.02.14. 16:30:17

na ne már, hogy a hertha megérdemelten vezet. kokót is ki kéne rúgni a fenébe a sport klubtól.

avenger13 2009.02.14. 17:03:28

na, mára is elég helyzetet hagyunk ki, ideje lenne ezzel felhagyni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.14. 17:23:04

Nem kicsit somolyognék, ha a Hertha lenne a német bajnok... :-)

avenger13 2009.02.14. 17:26:59

ja teljesen megérdemelték ezek a favágók. a labda se volt náluk. kihagytunk sok helyzetet, és klinsmann szarul cserélt. lell ne játszon soha többet.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.14. 17:28:10

a Hertha bizony bajnokesélyes.

a Bayern játéka meg leginkább a Jacksonville Jaguars-éra emlékeztet. ez rögtön megmagyarázná Donovan leigazolását is.

füligjimmy77 2009.02.14. 17:29:41

Jó ez a szakkommentálás: a focinak a Herta rossz, a Bayern jó. Aztán csak kihozzák belőle, hogy milyen szervezetten védekeznek, és jó támadásokat futtatnak. Okos....

BruceWayne 2009.02.14. 17:29:52

X-re vettem a tippmixen de azér a 200 ft-ért inkább verjék el a bayernt :-) szegény Dortmund ellen is már csak nagy nehezen bírtak nyerni, most végre megkapták. Amúgy ki ez a fasz a studióban?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:30:25

@avenger13: szevasz :-)! Most már kicsit drukkolok a Herthának, Dárdai Paja megérdemelne egy bajnoki címet. Tudom még nagyon sok van és még így is a Bayern a sokkal esélyesebb. De ez a bajor bukta most nagyon jól esett ;-).

BruceWayne 2009.02.14. 17:32:05

a werder meg megint elmehet a totógyilkos jó kurvaéletbe mán

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.14. 17:32:51

@avenger13:

Nem láttam a meccset, és a Herthát is talán ha kétszer (?) a szezonban. Csak az eredményt látom, és a tabellát, és meresztgetem a szemem, hogy jól látok-e.

füligjimmy77 2009.02.14. 17:33:20

Dárdai előtt le a kalappal, vagy fél évvel ezelőtt nyilatkozta, hogy eddig háromszor került ki a csapatból, mindig visszakerült, most se tud mást tenni, mint hajtani minden edzésen, és megragadni a lehetőséget, ha megkapja. Megragadta.

avenger13 2009.02.14. 17:33:31

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: @füligjimmy77: a hertha nem bajnokesélyes, mert ezzel a játékkal nem lehet bajnokságot nyerni. a hertha nem csinált semmit, mert felvágtak mindenkit aki arra járt, és két kontrából szereztek két gólt. a bayern meg szarul játszott, toni sérülése nagyon rosszul jött.

@Nerazzurri:

kire gondolsz, kokóra? elhiszem, hogy mindenki örül a bayern vereségének, de azért az igen erős túlzás, hogy megérdemelten nyertek volna.

avenger13 2009.02.14. 17:34:13

@Csöncsön: igen, remélem ez nem is tart sokáig

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:34:22

@avenger13: A második félidőt láttam akkor voltak momentumai a Herthának, sőt benne volt az ő győzelmük is végig.

avenger13 2009.02.14. 17:35:04

@popp: hello. te nem mindig annal szurkolsz, aki a bayern előtt van, vagy legalábbis annak, hogy ott is maradjon? :)

avenger13 2009.02.14. 17:35:56

@popp: voltak kontráik igen. 30-70es labdabirtoklásnál, és 3-4 kontrával, szerinted lehet megérdemelten meccset nyerni?

BruceWayne 2009.02.14. 17:39:21

@avenger13: nem, a "szakkommentátorra", ki az?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:39:30

Én a Romának szurkolok, a Bundesligában nincs kedvenc csapatom a nemzetközi kupákban szinte mindig ellenük szurkolok. A bundásban meg tök mindegy, csak ne a Bayern nyerjen. Most Paja miatt drukkolok kicsit a Herthának.

BruceWayne 2009.02.14. 17:40:39

addig jó a Herthának amíg nem kiáltják ki bajnokesélyesnek

BruceWayne 2009.02.14. 17:41:24

@popp: akkor szurkolj a Dortmundnak, én nekik szurkolok már régóta.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:41:36

@Nerazzurri: a poszt egyik címszereplője volt a szakkommentátor, azaz Bánki Dodó, aki nem kis Bayern drukkernek tűnik.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:43:14

@Nerazzurri: A Dortmundot Andy Möller óta rendesen utálom ;-).

BruceWayne 2009.02.14. 17:45:08

és ez a Bánki Dodó futballceleb, vagy mi? :-)
vagy padozott egyszer félévét a bundesliga hatodosztályába és akkor már szakkommentárkodhat?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.14. 17:46:26

@avenger13: favágást ezen a meccsen leginkább a Bayerntől láttam: arra épült a játékuk, hogy bejussanak a vörös zónába és onnan begyötörve a labdát touchdown-t érjenek el. a Berlin határozottan védekezett, amíg ez büdös a münchenieknek, addig maradnak is a 3. hely környékén. a helyzetekről meg annyit, hogy Raffael többször eldönthette volna a meccset.

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:46:54

Én gyerekkorom óta a Bayernnek drukkolok, de teljesen megérdemelten nyert a Hertha. Ez a Bayern ebben a formában egy kupac fos. Ez azért elszomorító, mert ezzel a kerettel már eredményeket is lehetne elérni. Fel nem bírom fogni, hogy ilyen Lell szintű fogyatékosok hogy kerülnek focipályára. Egyébként meg Klinsmann monnyonle!

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:48:01

A Hertha végig irányította a meccset akinek ez nem tűnik fel vak. :(

avenger13 2009.02.14. 17:48:51

@popp: nem i láttad a meccset. te elhitted, amit léderer, meg kokó magyarázott? léderer az egész meccs alatt dárdait istenítette. mivel passzolt egyet a gól előtt, ezért szerinte a gól is csak az ő érdeme... kokó szintén. bánfi dodó meg legalább nem ezt magyarázza. megmondta, hogy szépek voltak a hertha kontrái, és azt is, hogy rugdostak és erőszakosan védekeztek, ami szintén igaz. mi is a bajotok? tudom szerintetek megérdemelten nyert a hertha. ja persze. :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.14. 17:48:53

"A Hertha végig irányította a meccset akinek ez nem tűnik fel vak. :( "

ez

avenger13 2009.02.14. 17:51:04

@értelmetlen_nevű: nem irányították. vagy maximum labda nélkül. szimpla számok, nézd meg.

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: amikor 20 méterről 40merrel lőtt fölé? ennyi erővel ribery is, aki lőtt két mellét. nem játszottunk jól, ezt el is ismerem. gyengén játszottunk, de a hertha se csinált semmit a védekezésen és 3-4 kontrán kívül.

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:51:12

@avenger13:
Szerinted ki érdemelt volna győzelmet? Az egyetlen gólunkat is kurva nagy szerencsével lőttük.

füligjimmy77 2009.02.14. 17:52:05

Hány gólt lőtt a Bayern, miután beállt Borowski? Úgy tűnik, ő az aktuális csodafegyver. Amúgy az a csapat miért lenne nagyobb bajnokesélyes, amely a meccseinek nagy részében teper az eredmény után? A fordítás aztán vagy összejön, vagy nem.

avenger13 2009.02.14. 17:52:26

@értelmetlen_nevű: lellt tényleg siralmas játszatni. és a borowski csere is nagyon szar ötlet volt. miért nem altintop állt be jobb hátulra? akkor tud támadni is, de nem kell megbontani a bl oldalt. rossz csere volt az biztos.

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:53:02

@avenger13:
A labdabirtoklás semmit nem tükröz, remélem ezzel tisztában vagy. Tavaly a Barcelona kb. 70%-os birtokolta a labdát, semmire sem mentek vele.

avenger13 2009.02.14. 17:53:53

@értelmetlen_nevű: szerintem egyik csapat sem. igen a gólunk mákos volt, de donovan amit kihagyott, és basti is, az meg a mi hibánk. neünk is volt két ugyanolyan helyzetünk csak nem lőttük be.

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:54:03

@avenger13:
Jaja, én is szeretem Altintopot, szerintem jó játékos. Schweini meg lassan kijátsza magát a kezdőből.

avenger13 2009.02.14. 17:54:31

@értelmetlen_nevű: de igen. azt tükrözi, hogy az ellenfélnél nincs a labda. meccset irányítani, meg labda nélkül nem lehet.

avenger13 2009.02.14. 17:55:54

@értelmetlen_nevű: nem tudom. schweini sem nyújtott nagyot, de semmivel sem kevesebbet mint a többiek. klinsmannak le kéne szoknia, a mindig ugyanaz a 11 megyki játszaniról. fáradtak, és emiatt szívunk majd még egy keveset. altintopot lell helyére kellett volna behozni, sőt a kezdőben is neki kellett volna helyet kapnia.

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:57:26

Az a baj hogy ezt a mezőnyt már legalább 10 ponttal kell verni. Ez a játék nemzetközi szinten nagyon kevés. A Bundesliga győzelem pedig nem motiválja senkita Bayernben. El fog menni Ribery, Lahm ...

értelmetlen_nevű 2009.02.14. 17:58:55

@avenger13:
Meccset irányítani szerintem simán lehet labda nélkül. Például ma ezt csinálta a Hertha. Stabil védekezés, labdaszerzés, és a fosgyenge védelem lekontrázása.

avenger13 2009.02.14. 17:59:23

@értelmetlen_nevű: meglátjuk. tényleg ez a legnagyobb veszélye az ügynek, ahogy mindig is az volt. másrészt viszont, nagyon kéne erősíteni. donovan, nem tudott élni a lehetőséggel, és semmi kedvem egy újabb podolskihoz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 17:59:35

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Az amerikai focis metafórád tökéletesen leírja a Bayern második félidei játékát, a góljuk is egy betuszakolt TD volt. Hertha viszont nagyon szervezetten védekezett és kontráiban volt annyi veszély, mint a Bayern Ribery szép megoldásai ellenére is germános erőfocijában.

avenger13 2009.02.14. 18:02:17

@értelmetlen_nevű: szerintem nem. mindegy. legalábbis ha az volt a hertha taktikája, hogy tuti berúgunk a 3 kapura lövésből 2-t, és úgyse kapunk gólt, akkor szé. de sokkal inkább a védekezésre mentek rá, az külön öröm nekik, hogy volt két szép kontratámadásuk, és a védelem meg megtette azt a szívességet, hogy elnézte nekik. ezek után röhejes klinsmann azon kkijelentése, hogy van buyten jó, csak sajnos két ilyen jó középső védő mögött mint lucio, és demichelis (akik ma sem voltak valami hatalmas formában) nem tud játékhoz jutni. szerintem ma a breno, buyten duo is simán tudta volna hozni ezt a teljesítményt

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.14. 18:07:08

@avenger13: Az volt a taktikájuk, hogy megszervezik a védelmet magukra húzzák a Bayernt és ha lehet megpróbálnak a középpályán labdát szerezni és abból kontrázni. Ez végül be is jött nekik.

Ja még annyit, hogy a középső hátvédek nincsenek könnyűhelyzetben, ha négy a kettőben vezetik rájuk a zsugát.

avenger13 2009.02.14. 18:14:47

@popp: igaz. de azért demichelis és lucio messze nem a fénykorukat idéző formában vannak. lellt ki kell rúgni a fenébe. és azért az is elgondolkodtató, hogy 16 éve volt 4 egymást követő meccsen ugyanaz a kezdő. ezekből a meccsekből most 2-t nyertünk 2-t nem. érdekes, de esetleg klinsmannak el kéne gondolkodnia azon, hogy egy keményen védekező csapat ellen ha ez nem jön be, akkor lehet mást kéne a kezdőbe tenni. lellt meg aki röhejesen védekezett, el kéne küldeni a fenébe. ezt miért teszik meg máshol és itt miért nem?

Vul-Kahn 2009.02.14. 18:21:20

Ha ez a Berlin egyáltalán dobogóra kerül, már az is akkora kritika lenne a német futballnak, hogy az valami elképesztő. Állítom, ilyen fos listavezető még nem volt a Bundesliga történetében. Ezt pedig nem csak a mai meccs alapján mondom (ma még egész tűrhetően játszottak, egy pontot meg is érdemeltek volna). Az uefa-kupában totális blama, dárdai pali alapember, lengyel kiesőjelölttől való igazolás, ez egészen botrányos..... Márpedig a top 3-ból most már nagyon nehezen lehet majd őket kiszorítani.:S

Vul-Kahn 2009.02.14. 18:26:29

Ja igen, Lellről néhány szó. Ez az ember nem érdemli meg azt sem, hogy futballpályára léphet. Ugatja ezt a játékot, alapdolgokat sem tud megcsinálni, ilyen pocsék játékost még a juventusnak se kívánok. A "minden idők legrosszabb Bayern-játékosa" címet simán elviszi, hozzá képest karimi vagy rau istenek voltak.

avenger13 2009.02.14. 18:33:34

@Vul-Kahn: és nem volak kezdők. ez a csávó akkor lehetne itt, ha harmadik számú jobb hátvéd lenne.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.14. 19:09:45

Klinsinek kirepült a fejéből a szezon eleje, amikor folyamatosan szívtak a 3-5-2-vel, most megint rápróbált erre a magasságra. Mondjuk az is nagyon durva, hogy Lell mellől akár a földről is lehet fejelni, még ugrani sem kell - 5méterre a kaputól.

avenger13 2009.02.14. 19:11:40

@heinrich: igen, ez a meccs klinsin is múlott. el kell felejteni sürgősen ezt a gyenge teljesítményt, mert ez így nem állapot, ami jelenleg a csapatnál van.

avenger13 2009.02.14. 19:15:09

sikerült alulmúlni az őszi 5 pontos kezdést. ezt nem gondolhatják komolyan. az a szomorú, hogy még így is csak két pontra van az első helyezett tőlünk.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.14. 19:41:40

nem tudom, mennyire súlyos Toni sérülése, de ha akár meccsekre is kidől, most kiderül, donovannal valóban csatárt igazoltunk-e. szerintem nem, csak a keret lett hígabb.

[megjegyzés: bazmeg, bl-ben donovannel??]

Lell valóban nem Bayern-kezdő szint, de elég pótcselekvésnek érzem rákenni az egészet. meg elmondani minden idők legrosszabb bayerneséek és hasonló okosságok. (vissza nem keresem, ki mondta.) Lell a keretben bőven elfér, a kezdőben természetesen nem. engem is idegesít, az ilyen tragikomikus jelenetei a sírba visznek, de nem lehet mindenhova Lahmot rakni. mintha legalábbis Altintop egy világklasszis jobbhátvéd lenne - hozzáteszem, most téreget vissza a halálból.

ezt a meccset nem azért buktuk el, mert Lell egy here (persze Lell egy here), hanem mert ekkora fölényből egy gólt tudtunk kicsikarni. ha ezta hibát Micho csinálja, nem szállunk rá ennyire.

Toni lemegy és jön donovan. most komolyan, képzeljük el a szitut, ahogy donovan eldönt valami fontos meccset. a homlokára van írva a kudarc. így nem lehet.

azért kíváncsi vagyok az első olyan meccsre, ahol hátrányból kell játszani és Borowski a kispadon ül, de Klinsi nem hozza be. így nem lehet, hogy ez A variációs lehetőség.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.14. 19:44:13

20 meccsen - írd és mondd - 38 pontot szereztünk. valaki igazán visszakereshetné, hogy az előző pár bajnokságban ez mire lett volna elég 20 forduló után. 7-8. helynél jobbra aligha.

avenger13 2009.02.14. 20:26:10

@mocsing: ez egyrészt igaz. másrészt viszont, amit az első gólnál nyomott lell, azt hittem hátast dobok. csak futott, és nem is nézte a labdát, azt kellett volna figyelni. altintop ekkora marhaságra nem képes. lehet nem minden idők legrosszabb bayern játékosa, de nem tudom mit akarunk vele. meg kéne tanulnia beadni, mert fertelmesek az előre ívelései, és védekezésben sem a legjobb. donovan olyan helyzetet hagyott ki, és szintén gyermeteg módon, hogy én is valami okosabb megoldást választok. mi lenne, ha nem akarná mindig elgurítgatni jobbra balra. ha kicsit alányúl, akkor már nincs gond, és a a legugoló kapusnak nincs esélye. borowski becserélése nem az egyetlen alternatíva, csak klinsi mindig ezt húzza meg. sajnos nincs végtelen variációs lehetőségünk, de nem ez volt a legjobb. igazából a toni csere után, én lell-altintop, schweini-borowski cserét tudtam volna egyedül elképzelni.

eszméletlen gáz az idei teljesítményünk, de remélem javulni fog. és többet kéne variálni sokkal. már a kezdőben is.

Lojzi_ 2009.02.14. 22:05:18

Én a szezon elejéől kezdve azt mondtam, hogy húzzuk ki az őszt és tavasszal majd beérik Klinsmann munkája. Nem bántam a második helyet a BL-ban, pláne hogy előttünk azért nem a leglegyőzhetetlenebb csapat állt.
De a tavasz az valami förtelmesen indul. Én most azt mondom, hogy ideje lenne azon elgondolkozni, hogy valóban Klinsmann-e a megoldás a Bayern padján.

Én részemről ma törtem el a pálcát felette.

Lojzi_ 2009.02.14. 22:07:50

Ja és Dárdainak az első félidőben volt két sárga lapot érő szabálytalansága. A kurva anyját a bírónak.

kroos 2009.02.14. 22:46:56

Részemröl az utolsó kommentem.
7 borsodi és fél liter házi (sorry mocsing de wiskyt csak gyengék isznak) után mindenki bekaphatja.
Különösen a kurva okos popp aki minden roma vereség utén heteket kussol+a torinoi gyözelmük után (amikor végig jobban játszott a toro de a 90 perceben nyernek-az nem mák ugye????)

Bekaphatja Heinrich is aki csak a juvéjával elfoglalva
és az összefoglalójából nem tudhatjuk meg milyen volt Marin,Fenin vagy Dejaga mert csak a Bayernról tud irni , arról is csak olyan aspektusból hogy szarok.
A bundesligáról meg olyan aspektudból hogy pénz kell még 50% szabáy-meg tükröt tartok ...,,meg önvallomás.Miközben a bundás meccsek szinvonala simá üt egy porth-mancity vagy osasun.-espany-t.

Meg pote és társa akik csak a top-4-5 csapatot ismerik elemzik a fennmaradó helyet meg buzi rokkos klippekkel töltik ki.

Meg Benito aki csak a sajátnyomorát elemzi (HÁNYSZOR MILYEN GÓLT LÖTT A JUVE),ugy hogy közben ezer más dolog történik.

Panchoról nem mondanék véleményt mert nem voltam képes egy posztját sem végigolvasni olyan szarok.

Bekaphatjátok!!!!!

kroos 2009.02.14. 22:56:21

Még annyit..
sclake DDDDDDDD

erre pörgök.
www.youtube.com/watch?v=Uqxo1SKB0z8

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.02.14. 23:06:16

az internetezés első számú szabálya: részegen sose írj komolynak szánt kommentet.

kroos 2009.02.14. 23:09:12

szarok a farmra...

_alerob 2009.02.14. 23:16:38

Kroos! esetleg még vmi hozzáfűznivaló?

Titi120 2009.02.15. 00:01:18

@kroos:
Minek iszik, aki nem bírja ?!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.15. 01:44:02

Bayern München, Dzsekó, házipálesz - kezd összeállni a kép :D

kroosi, nem menj el, hiányoznál. vagy legalább küldd vissza magad helyett barnettát. :)

Lojzi_ 2009.02.15. 08:32:06

Hát én sem éppen józanul kommenteltem tegnap, de amit írtam, azt ma is tartom.
Aki Altintopot helyett Lellt kezdeti az próbálkozzon először a Bochumnál edzősködni. És viheti Lellt is, ha ennyire kedveli.

Nem kifejezés, hogy milyen pipa vagyok.

avenger13 2009.02.15. 11:04:22

@Lojzi_: lellnek meg kell adni az esélyt, de 3 totál szar teljesítmény után 4edszerre nem. Igazából a védelem szarta el a meccset, olyan szempontból, hogy 3 kapura menő lövésből 2 bement, és nem igazán lehet rensre fogni, mert mindkettő ziccer volt. igaz nem úgy jön ki mint kahn, de kevéssé lehetett az ő hibája. klinsmannak nem csak ez volt a hibája, hanem a szerencsétlen csere (borowski), és az ugyancsak szerencsétlen felívelgetés újbóli gyakorlás, pláne toni kiesése után. donovannak volt egy elég jó fejese, de egyébként a hertha belső védőit lábon kell megverni, nem fejjel, mert úgy elég nehéz. volt megint pár heklyzetünk, amiket be kell rúgni. erre nagyon gyorsan rá kéne szoktatni a csapatot, mert bár a barca is kihagy pár ordító lehetőséget de nekik 10 van egy meccsen míg nekünk kb. 4-5.

Lojzi_ 2009.02.15. 11:19:30

Ettől én még lehetek pipa...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.15. 12:06:55

@kroos:

:-DDDDDDDDDDDD

Köszönöm ezt a két percet!

mann 2009.02.15. 12:56:44

Kroosé az év kommentje :DDD

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.15. 16:10:26

@kroos: Könnyes a búcsú! Megtisztelő egyébként, hogy első lehettem a sorodban.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.17. 11:14:24

@kroos: ez állat volt :D..pedig én is szoktam részegen nyetezni, de ennyire?!....FULL RESPECT!

Egyébként én simán előterjeszteném a blog >>tiszteletbeli hozzászólója címre

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.02.17. 12:05:05

@kroos:
csak most tévedtem ide.
óriási :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.17. 12:12:59

az ízlésvilágot figyelembe véve meg kell állapítanom:
Egy Bayern-drukker is legalább annyira szeretne rendes szurkoló lenni, mint Michael Jackson fehér ember.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.17. 12:21:18

az a szép, hogy még én is megkaptam a magamét :) pedig én igazán semmi rosszat nem tettem :)

Vul-Kahn 2009.02.18. 10:46:56

off
@pancho_sanza: Amit te itt a német posztokban művelsz, az kritikán aluli. Semmit nem tudsz a német fociról, de azért bőszen hangoztatod, hogy egy Bayern-szurkoló nem rendes szurkoló, csak szeretne az lenni. Hát grat. Ha a te kommentedet látom, már előre tudom, hogy csak valami pocskondiázás a német foci (és elsősorban a Bayern) irányába. Ezek után elgondolkozhatnál azon, hogy ki a "rendes szurkoló", mert engem annak ellenére nem látsz Real-t meg Barca-t (és pláne a szurkolóikat) fikázni, hogy mind a 2-t utálom.
on
ma uefa-kupa!!!! szentpéterváron nehéz lesz a stuttgartnak, szerintem egy szűk vereség se fér bele, mert akkor németországban a ruszkik beállhatnak kontrázni. A Bréma is rendesen belehúzott, de remélhetőleg az attraktív támadójátékukkal sikerül legyalulni a (talán kissé fáradt, de mindenkéépen öreg) Milant, annak ellenére is, hogy a Bréma védelme legalább akkora katasztrófa, mint a piros-feketéké.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.18. 21:00:16

..és még mi nem értjük a humort :DD

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.21. 19:34:40

egy újabb pazar BUNDÁS forduló...
most sírjak vagy nevessek?

Roeder 2009.02.21. 21:49:10

egy hányás volt amit ma a csapat megint csinált...bár a meccs első 25 percét nem láttam,de szerintem akkor se játszottunk jobban.
demichelis egy szar volt megint.mi kell még,hogy szegény breno beállhasson?
podolskit meg hiba volt betenni,én többet nem játszatnám klinsmann helyében.bár mondjuk donovan se volt húdejó.
ha a sporting ellen is így játszunk akkor szerintem jürgen ki lesz rúgva a picsába

sporttárs 2009.02.21. 22:03:16

A Bayern állítólagos vetélytársai humorosak. Náluk csak a Bayern viccesebb.
A bajnoki címet idén sorsolni fogják?

:)))))))))))

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.02.21. 23:35:48

@sporttárs: kb ja!

a legkevésbé balfékebb csapat fogja megnyerni

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.21. 23:44:57

@sporttárs: Ezért fog Bayern győzni megint :-(. A tavaly tavaszi nyitó furdulók tájékán is pont ugyanez volt, bukdácsolt mindenki, aztán a Bayern egyszer csak elkezdett nyerni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.02.22. 00:03:23

Klinsmannak valami irgalmatlan mázlija van, hogy ekkora fostenger a schalke és a werder szezonja is. ha csak az egyik normális idényt futna, már rég elhúzott volna.

nagyon szurkolok, hogy mögöttünk a Kusené legyen az ezüst és a hsv-é a bronz. erre még van is esély.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.22. 03:18:17

basszus, még szerencse, hogy kroos ezt nem érte meg...

avenger13 2009.02.22. 10:48:25

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: kroos megérte, csak nem írja ki magából mostantól a "fájdalmát". :)

rémes, elképzelhetetlen gyenge a a csapat. donovan mehet a fenébe poldival együtt. egyik sem képes egy érteles megmozdulásra. :(

lehet mi nyerünk idén, de hatalmas szégyen ami megy.

Lojzi_ 2009.02.22. 18:31:23

Jansen ráitta a druida varázsitalára a gumibogyószörpöt, pedig mindekettőnek ott a mellékelt tájékoztatóján, hogy együttes alkalmazásuk nem várt eredményekhez vezethet....

Vul-Kahn 2009.02.22. 22:41:06

Bakker, de kár hogy nyert a HSV, pedig most milyen jól nézne ki a tabella ha x lett volna...
süti beállítások módosítása