Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

BL, 5. forduló - Céronaldo és a pofonfa

2008.11.26. 10:08 _benito

Rákakiltak a palacsintára az érintettek, így már kell a francnak. Megmondtuk előre, hogy mi fog történni, de ezek juszt sem voltak hajlandóak izgalmas utolsó fordulót kerekíteni nekünk, ehelyett mindenhol eldőlt szinte mindent. Azért arról nem szabad elfelejtkeznünk, hogy a csoportelsőség milyen iszonyatosan sokat érhet, de azért ez mégsem ugyanaz, mintha megnézhettük volna a kiesés elől menekülő Bayernt, vagy a Villarrealt, Real Madridot, és így tovább. Lamentálni kár, nekünk igazából nincs is miért, mert a két legjobb meccs között ingázva néztük végig a fordulót. Hajtás után végigvesszük az E-H csoportokat, és beszélgetünk kicsit Cristiano Ronaldóról is.

A Villarreal-Manchester United meccs a spanyolok miatt nem sikerült olyan jóra, mint lehetett volna, bár az utolsó forduló ellaposodásáért sokat tett az Aab-Celtic kettős is. Mivel a MU gólkülönbsége parádés, minden valószínűség szerint a mostani sorrendben jutnak tovább a csapatok, és az egyik csoportelső nagyon nem fog örülni a Villarrealnak.
Ennyit a meccsről, most pedig a kommentek között kibontakozott vitába kapcsolódnánk be néhány megjegyzés erejéig. Ronaldo tegnap a mezőny legjobbja volt, nem a kapufa miatt, hanem azért, mert tőle volt élet a játékában. Biztosan benne volt Marcos Senna beszólása is, de tegnap bemutatta, miért ő fogja kapni az Aranylabdát, ráadásul teljesen jogosan. Sok mindent el lehet mondani róla, valóban nehéz szimpatikusnak látni (nekünk sem megy), és az is igaz, hogy a nagy meccseken egyelőre még adós a világ első, második és harmadik legjobbjához méltó játékkal. Ennek ellenére ki kérdőjelezhetné meg, hogy valóban ő az? Kereshetünk Kakán csomót, Del Piero és Messi, vagy a spanyolok bármelyike megkaphatná, de ha a kezünket a szívünkre tesszük, igazságtalanság lenne, ha nem Cristiano Ronaldót választanák az év legjobbjának.
Ugyanakkor! Tegnap Tanult Kollégámmal teljes egyetértésben fortyantunk fel Capdevilla faultja után, ami egyike volt az idei év legocsmányabb szabálytalanságainak. Túl azon, hogy az ilyen belépő csúnya nyomot hagy, és rohadtul fáj, szimbolikus jelentősége is van: Ronaldót el akarják pusztítani az ellenfelek. Leszerelni kizárólag az extraklasszis (és mellé extragyors) védők tudják, ha pedig valaki nem az, akkor vagy széttárja a karját, hogy bocs, srácok, vagy lerántja. Mármint normál esetben. Cristiano Ronaldót azonban nem lerántják, vagy fellökik. Hanem elpusztítják (mindenki emlékszik Boulahrouzra, ugye?), és kérem szépen, ennek oka van. Nem Capdevillát mentegetjük, sőt, reméljük, hogy a szezon végéig szóló eltiltást kap azért, amit tett, de valahol meg kell értenünk, hogy az ilyen mértékben jelenlévő nagyképű seggfej-attitűd időről időre kihozza a védőkből a bennük szunnyadó (?) vadbarmot. Minél nagyobb a tét, annál inkább. Ronaldo pedig addig fogja rázogatni a pofonfát (amiről az angol bajnokságban szép, érett darabok hullanak le, kérdezzük csak Roy Keane-t, aki egyszerű faparasztságból tett tönkre egy pályafutást), amíg egy ilyen rúgás egyszer pontot tesz az összes kérdés végére. És akkor majd hogy fogjuk hiányolni a cowboy-szabadrúgásokat. (Villarreal-Manu 0-0)
A csoport másik meccsén a világ legrondább mezében pompázó skótok előnybe kerültek egy szép fejes után, de a dánok két szerencsés gólja lenullázta az utolsó forduló esetleges izgalmait. Nem fog hiányozni egyik sem a legjobb 16 közül, azt megmondjuk azért. (Aab-Celtic 2-1)

Hosszas fejtörés után a Fiorentina-Lyon meccsre adtuk a voksunkat, és egyáltalán nem bántuk meg. Még jól is alakult az eredmény, mert az egyébként is támadásra kárhoztatott Viola semmi perc alatt kétgólos hátrány formájában kapott extramotivációt. Jöttek is erősen, de ezzel sajnos együtt jár, hogy hátul kinyíltak, mint a tubarózsa, ezt pedig egy Benzemát a soraiban tudó csapat örömteli térdcsapkodással nyugtázza. Gilardino szépítése után nem is volt szívünk sok időre otthagyni a meccset, hiszen helyzet itt, helyzet ott, férfias küzdelem és szép megoldások sorjáztak (visszavonjuk a Celtic mezére tett megjegyzésünket, a Lyoné sokkal csúnyább). Juninho valamilyen okból kifolyólag képtelen eltéveszteni a kaput szabadrúgásból, ezúttal a világ egyik legjobb kapusának volt ordenáré nagy mázlija, hogy a hátáról nem pattant be a kapufán csattanó lövés. Az olasz futballt kevésbé követőknek elmondjuk, hogy a Fiorentina azért fog hiányozni a legjobb 16 közül, mert ugyan nem sokszor játszik igazán jól, de ha jól játszik, akkor igazán jól játszik. (Fiorentina-Lyon 1-2)
A Bayern az első félidőben mindent kihagyott a Steaua ellen, majd a második játékrészben bebizonyította, hogy a közhelyek sem mindig igazak: a sok kihagyott helyzet nem bosszulta meg magát, ehelyett a két gólt és egy gólpasszt kiosztó Klose vezérletével legyalulták a románokat. Ehhez a meccshez tartozik még, hogy Ribéry teljesen mindegy, melyik oldalon játszik, akkora zseni, hogy az embernek könnybe lábad a szeme a játéka láttán. Egyszerűen tökéletes, amit és ahogy csinál, erre a harmadik gól a legjobb példa. Megindult (gyors), jó irányba vitte a labdát (okos), így mindkét csatárnak passzolhatott volna, de tolt rajta még egyet, hogy az egyik védőnek ki kelljen lépnie rá (intelligens), és csak akkor tette Klose lábábra a parádés ütempasszt (zseniális), amikor az már ziccerben volt. Nincs csapat, amiből ne hiányozna! (Bayern-Steaua 3-0)

Az Arsenal megint nem játszott jól, viszont nekik is van zsenijük: Cesc Fabregasnak hívják. A spanyol olyan volt, mint inspector Gadget, mindenhol ott volt, és mindig azt mutatta, amire éppen szükség volt. Labdát szerzett, passzolt, futott, lőtt, főzött, mosott, takarított (a tejesnek kiírta: a sajtból elég!), ráadásul amikor már minden veszni látszott, olyan labdával találta meg az ügyetlen melák Bendtnert, hogy még a dánnak sem volt pofája kihagyni a helyzetet. A furcsa kiállítása miatt emberhátrányba kerülő Dinamóról egy szót, ha szabad: mi, akik vagyunk a szép futballért élő-haló szurkolók, a Lobanovszkij-féle Kijevet nagyon szerettük. Természetesen a klasszikus Ajax mögé szorulva, de mindenképpen világklasszis módon passzoltak, és helyezkedtek a játékosok, vagy ahogy a szakértők mondták: intelligensen játszottak. Nos, ebből láthattunk valamit visszaköszönni tegnap, ami ugyan most csak egy szűk vereséghez volt elegendő, de annak a bizonyos Dinamónak a jobbhátvédje, Luzsnyij irányítása alatt jó kezekben van a csapat, úgy tűnik. (Arsenal-Dinamo Kijev 1-0)
A Porto Lucho Lisandro két góljával gyorsan eldöntötte a csoport nyitott kérdéseit Törökország már ázsiai felében, ezzel eldőlt, hogy minden eldőlt. Őszintén szólva jelen pillanatban ez a leggyengébb csoport, és a mostani formák alapján iszonyatos mázlival tudna csak bármelyik továbbjutó a legjobb nyolc közé kerülni. Igaz, még messze van, mire ez kiderülhet. (Fenerbahce-Porto 1-2)

Ha valaki összeszámolná, hány ziccert hibázott el az idei BL-szezonban a Zenit, azért nagyon hálásak lennénk, mert végre beküldhetnénk egy adatot a Rekordok könyvéhez (az egy adott zoknira tapadt legtöbb kutyaszőr világcsúcsát visszadobták). A Juventus meg pont az, aminek mutatta magát: szívlapát kell hozzá (vagy klassziscsapat), hogy meg lehessen verni, igazából csak az volt a meglepetés, hogy Del Piero és Iaquinta nem pofozta be valamelyik nagy helyzetét, és nem távozott győztesen Pétervárról. Nekik már úgyis mindegy, a csoportot behúzták, az pedig gonosz feltételezésünkkel ellentétben nem motiválta őket kellőképpen, hogy kiejtsék maguk mögül a Real Madridot. (Zenit-Juventus 0-0)
Azt a Raul Madridot, amely fogcsikorgató küzdelem után leverte a BATE Boriszovot (amely kevés híján ugyanígy tett korábban a Juventusszal). Panchónak sok dologban igaza van a csapatát illetően, bár mi Gago és Higuain, vagy az állandóan szapult Guti helyett sokkal nagyobb gáznak tartjuk Heinzét, aki most is mindent megtett azért, hogy a madridi argentin kolónia leggyűlöltebb tagja legyen. A télen a Realnak úgy kell igazolnia, hogy már a BL-be is tudjon nevezni játékosokat, különben megint fájdalmasan korán véget ér az európai kaland. (BATE-Real Madrid 0-1)

227 komment

Címkék: összefoglaló bl több mint foci

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr81789226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wan2bee 2008.11.26. 10:26:27

nem utolso sorban Luznyij megfordult az Arsenalban a kilencvenes evek vegen...

nuno 2008.11.26. 10:33:15

Lisandro Lopes duplázott, Lucho eltiltott volt.

montipájton 2008.11.26. 10:36:55

Nagyon jó beszámolók, respect.

A mostani formákból azért még felesleges lenne következtetni a tavaszra, ami leszögezhető, hogy a kiesettek nem fognak hiányozni.

Hogy a Real vezetőségének lesz-e annyi esze, hogy BL-ben bevethető, jelenleg is klasszisnak nevezhető játékost igazol (van ilyen?), abban azért erősen kételkedem. Huntellaar...?

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2008.11.26. 10:46:44

Február még messze van, ne írjunk le senkit, még az Ágyúsokat sem, akik ugye nemrég verték a MU-t simán, s tavaly is összekapták magukat a Milan elleni derbire...

shinigami 2008.11.26. 10:54:31

huntelaart a realba heinzet meg az ujpestbe

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 10:57:04

monti, nekem hiányozni fog a Zenit is, meg a Fio is.
A cikk egyes kitételein, mint zoknin a kutyaszőr, hétrét röhögtem magam, de _benito ne higgy a livescorenak, az L. betű még a Portoval összefüggésben sem jelent feltétlenül Luchot, főleg, hogy ő Gonzalez és nem Lopes.

Ronal-d'oh! 2008.11.26. 10:57:16

Meg Riberyt is Madridba. CRoni helyett jobb vásár lenne, úgy is kell nekik egy igazi tízes.

giacinto 2008.11.26. 10:58:51

"szívlapát kell hozzá (vagy klassziscsapat), hogy meg lehessen verni,"

Kösz Beni! :)

Garayt visszaránthatná a madrid, Huntelaar, Crespo mind használhatók a BL-ben.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 11:05:11

köszi, urak, már javítottam.

LondonFC 2008.11.26. 11:05:21

Hát igen, C.Ronaldo... A lábai előtt heverne a világ, HA...
És igen, jó az esélye, hogy ő maga fog majd heverni ama bizonyos "pofonfa" előtt/alatt... szerintem, ha ez egyszer bekövetkezik, azt mindenek előtt önmagának köszönheti majd.
De ne következzen be...
Persze, aranylabdát neki! Majd ha benő a feje lágya...

kroos 2008.11.26. 11:07:00

,,úgy is kell nekik egy igazi tízes."
a következö 10-es van ser vaart lesz és akit vesznek az 23-as..és igy tovább....
ki akarna mindne évben sneider 10-es mezt venni?

Titi120 2008.11.26. 11:15:00

Ha Riberyt eladná a Bayern a Madridnak, akkor Rumenigge-ék jobb ha most elkezdenek szaladni bosszúm elöl.
Persze nem fogják, ekkora kockázatot még ők se vállalnak. :)

Ronal-d'oh! 2008.11.26. 11:20:56

Nem azt mondtam, hogy eladja a Bayern Riberyt, hanem hogy ez a francia zseni kéne a Realnak.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 11:21:05

a baj csak az, hogy Kalléék sincsenek hozzászokva, hogy egyszerre meg kell tartani Lahm-ot, Schweinit és Ribéryt, azaz három játékost. és ki tudja, mikor jön rá a r. margit, hogy Demichelis épp illene a védelembe, annak meg a hibbant csaja tuti melegben akar plázázni.

fizetésben nem tudunk versenyezni. illetve mindegy, hogy tudunk-e, nem akarunk. nem fog a fél csapat évi 6-8 millát keresni münchenben, próbáljuk ennek a pozitív oldalát nézni.

Titi120 2008.11.26. 11:31:24

Lahmot és Schweinit is sajnálnám, de ők azért pótolhatóabbak, de egy Ribery - szerű klasszist szinte kizárt, hogy meg bírnánk szerezni, már az is egy kisebbfajta csoda, hogy a francia minket választott anno.
Nem szabad elengedni, azért sem, mert a csapat játéka nagyon az ő zsenialításra épül.

giacinto 2008.11.26. 11:31:27

valóban, demichelisnél jobb védőt keresve sem találna a madrid LOL

sundin 2008.11.26. 11:37:00

Vérgáz ez a Bendtner gyerek. Minek veszi le a mezét, ha ilyen felső teste van? Még nekem is komolyabb van, pedig nem is élsportolok...

Ronal-d'oh! 2008.11.26. 11:43:30

Az nem gáz, hogy az Arsenalban rendszeresen pályára lép? :) Pedig már mindenhonnan azt hallani, hogy egy balfék szegény. Ki tudja, majd lő egy mesterötöst a Chelseanek, és beindul a szekér. :DDDD

(Találtam egy helyet, ahol csodagyereknek van titulálva: Football Manager 2009... :D)

sundin 2008.11.26. 11:49:13

Nagy ívben lesz*rom az Arsenalt. A modern foci perforált féregnyúlványa, Wengerrel az élen. Őt nem is tudom minek nevezzem, talán ő a genny. Az sem zavarna, ha Jovánczai rohanglána Arsenal mezben...

sporttárs 2008.11.26. 11:49:27

Nagyon jó írás, Benito, köszi!

Kiegészítés a (szerintem remek) Ronaldo-elemzésedhez: azért van az az intelligens védelem vagy védő, amelyik leveszi Cét a pályártól és szétrúgni sem akarja. A brazilok múlt héten épp ezt csinálták, mintha ott se lett volna az ember, a legvadabb Ronaldo-gyűlölők jobban élvezték volna a látványt, mint ha nyergesvontató adott volna kötényt neki... Szóva, bármilyen bunkó vagy nagyképű, aki agyonrúgásban látja a megoldást, az nem futballista, egyébként meg paraszt.

A Bayernhez. Igen, így van, Riberyre nincs elég jelző. Amilyen csúnya a faszi, olyan szép, ahogy játszik. De a harmadik gólnál semmiképp se felejtsük el Zé Robertót, aki mellesleg úgy játszott szűrőt, hogy ha ez a poszt erről szólna a futballban, akkor a sportágat balettintézetek és művészeti akadémiák oktatnák.

Inferior 2008.11.26. 11:51:51

Szerintem meg nem érdemli meg CR7 az aranylabdát. Az én aranylabda odaítélésemben ( tudom idealista, és tudom sportújságírók szubjektív összessége alapján van), és remélem egyszer majd a valóságban is a következő szempontok összesége alapján ítélik oda:

1. játékban nyújtott szakmai teljesítmény
2. adott évben elért címek (bajnokság, bl, uefa cup, eu - vb helyezések)
3. a játék és a sportág iránti tisztelet, alázat pályán és pályán kívül
4. az ellenfelek iránti hozzáállás pályán és pályán kívül. Ezt egyszerűen megfogalmazva fair play -nek hívják.

És gondolom mindezt azért mert egy aranylabda vagy a világ legjobb játékosa kategóriájú díj egy komoly elismerés. Ami nem csak a díjazott megítéléséről hanem az adott sportág rangjáról és image -ről szól. A díjazott játékos pedig ha akarjuk ha nem ikonná válik és példaképpé, mind szakmailag mind emberileg. Márpedig egy CR7 lehet szakmailag példakép, de hogy emberileg nem az biztos. Nem igazán szeretném ha emberileg, és az ellenfelekhez va pl. a saját fiam

Inferior 2008.11.26. 11:53:04

Nem igazán szeretném ha emberileg, és az ellenfelekhez való hozzáállást pl. a saját fiam átvenné.

Azazello007 2008.11.26. 12:00:03

Akkor az Aranylabda főszponzora legyen mostantól a Vöröskereszt.

IronRock 2008.11.26. 12:01:42

Inferior ha ezek a szempontok alapján osztanák az Aranylabdát, tudnék mondani pár játékost aki nem kapta volna meg.... Pl. Stojcskov, Figo, Weah. De Ronaldinho se az a példakép típus a kicsapongó életével és a bulizásával.

Boxi_911 2008.11.26. 12:02:54

"tudom idealista, és tudom sportújságírók szubjektív összessége alapján van"
Nem a szöv.kap-ok szavatai döntenek?

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 12:07:38

a france football nevű újság adja az aranylabdát

Boxi_911 2008.11.26. 12:11:49

Akkor az melyik, amikor a szöv.kap-ok szavaznak?
Aranycipő? Év játékosa?

Inferior 2008.11.26. 12:12:53

IronRock

így van szerintem sokan nem érdemelték meg.
Nem a bulival van baj, belehet baszni előfordul, ennek is van mértéke szerintem. Pl. ha már kokóval meszelt az orra és rendszeresen úgy jön meg edzésre az már gáz.
Ha mindenki magába néz szerintem érzi ezeket a határvonalakat. Én is azt gondolom az 1 és 2 pont hangsúlyosabb a 3-4 -nél. De ha valaki 1-2 pontban maximum képzeletbeli pontot nyújt míg a 3-4 ben 0 pontot vagy akár mínusz pontig jut az frankó és megérdemli? Másrészt nem egy-egy esetről beszélek nagy részt, mint ahogy a díj is egy adott szezon alapján ítél. mindenki hibázik, elborul az agya fog hisztizi, hülyeséget mondani, vagy durvaságot csinálni. De mekkora a különbség ha ezt valaki egész szezonban nyomja és aközött akinél alkalmanként fordul elő.

szferi 2008.11.26. 12:15:14

Boxi: nem, újságírók szavaznak. A FIFA szavazásán döntenek a szövkapok.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 12:17:45

Inferior, ami pályán kívül történik, az ne játszon már bele egy ilyen szakmai díjba. Kit érdekelnek Cé kurvázásai és Ronaldinho bulizásai? Magánügyek! Szerintem ez az egy példkép ne viselkedjen így vagy úgy duma, csak a szülőtársadalom kibújási kísérlete a felelősség alól.

Ha viszont szempontjaidat a pályán belüli mutatványra szűkítjük, akkor el lehet a szempontjaidon gondolkozni.

mann 2008.11.26. 12:17:48

Már írtam korábban is, hogy adják az aranylabdát a Télapónak, őt mindenki szereti :)

Egyébként kisebb csodának lehettünk tegnap szemtanúi, Anderson egy mérkőzésen kétszer is eltalálta a kaput. Határozottan fejlődik a srác :)

kroos 2008.11.26. 12:20:35

akkor zizu is csak ezért 1.steres aranylabdás.

Inferior 2008.11.26. 12:22:25

de azt hiszem a legjobb példa erre (bár nem labdarúgás) az idei olimpia. Amikor az örmény vagy azeri birkozó (de lehet hogy svéd színekben? ez most nem ugrik be) a teljesítményével bronzérmes lett volna. De mivel a döntőbe jutáskor kikapott amit ő sérelmezett (és mindez független attól, hogy igaza van vagy nincs) levágta a hisztit, földhözcsapta az érmet, stb. Elvették Tőle, és ez így van rendjén. Aki ennyire nem tiszteli a sportot, sportágát, ellenfelét és mindenkit aki abban részt vesz, az nem érdemli meg hogy olimpia érmesnek nevezze magát, bármennyire is a teljesítménye alapján az LEHETNE!

shinigami 2008.11.26. 12:26:25

Inferior:
fair play dijat kulon osztanak, es ez 1 'szakmai dij' (az altalad emlitett elso 2 pont) ami alapjan megerdemli

Inferior 2008.11.26. 12:26:30

popp

mint ahogy írtam a és ezt most is gondolom pályán kívül, a hétköznapokban is fontos a a játék és az ellenfelek iránti tisztelet és alázat (nyilatkozatok, stb). A többi civil megmozdulás (buli, kurva, stb) pedig csak szélsőséges esetekben befolyásoló. Szvsz.

Inferior 2008.11.26. 12:30:47

shinigami

szerintem meg ezek is benne vannak a szakmaiságban. lásd magyar példa, amikor a magyar edő azt üvölti be a játékosának törd el a lábát. Ez szakmailag oké? Mert ha ezt kocsmában két fröccs között dumálják leszarom mert nem tudok róla. De iyg?!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 12:31:20

Szerintem az a valóban svéd színekben versenyző örmény srác egy a birkózók többségének véleményét fejezte ki vezetőik által hozott igazságtalan és idióta szabályokról. Ettől függetlenül tényleg jogosan vették el az érmét, de demonstrációja célt ért megváltoztatják a szabályokat.

Az hogy sorsolás dönt egy olimpiai döntőről nem csak nem az érmet szőnyeghez góró sportolót, hanem a sportágat is minősíti.

shakgeri 2008.11.26. 12:32:00

ronaldinho igenis megérdemelte, because he loves Jesus...:))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 12:33:39

Inferior akkor leszűkíthetjük a dolgot a játékos közemberi funkcióira? Tehát a magánélete nem játszik?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.26. 12:34:26

Újra meg újra leírják, ezredszer is, hogy az Aranylabda nem a Nobel-békedíj.

Én meg újra meg újra leírom, ezredszer is, hogy az Aranylabdát a Példakép kapja, akit kisfocisták milliói elé lehet állítani: íme, tessék, így kell viselkedni a pályán! (Nem a kocsmákban, nem a bordélyházakban, nem az edzéseken: a pályán!)

Unalmas ez a vita.

Egy biztos: én legalább öt jobb (nem, nem szimpatikusabb vagy barátságosabb, hanem JOBB) futballistát ismerek a most játszók között. Mások meg nyilván nem értenek egyet velem.

A lényegre térve: Raúl igazolta, hogy még mindig képes meccseket eldönteni. Saviola tegnapi teljesítményénél viszont (ebben is biztos vagyok) SZALAI ÁDÁM is többet mutatott volna.

SZALAI ÁDÁMOT A REAL MADRIDBA!

Inferior 2008.11.26. 12:41:51

popp

igen

Csöncsön
Így van példaképnek lenni a PÁLYÁN úgy is hogy kurva sok gólt lő, de közben nem is mantrázza folyamotason az ellenfele fülébe hogy megdugom az anyadat.
Engem csak az zavar hogy mindenki hasra esik attól mennyi gólt ló, miközben ezt elismerve egy extra köcsög emberileg.

de befejeztem én is .)

Dr Zoidberg 2008.11.26. 12:47:50

Egyetértek Infernoval egészen addig a pontig, hogy "pályán kívül." Az lényegtelen. A pályán és annak környékén (edzés, sajtótájékoztató, egyéb klubesemények, stb.) igenis viselkedjen példásan az a bizonyos aranylabdás! Ha épp nem focizik, vagy épp nem a csapatát, vagy a sportját képviseli, tehát a szigorúan vett magánéletét éli, akkor felőlem azt csinál, amit akar, engem az sem zavar, ha vasárnaponként a tiszteletes pöcsén pörög mise után. Én attól még mint focistát, sportembert, tudnám tisztelni.

Csöncsön:

Ihos Józsefet a Real Madridba, és Saviolát a Stuttgartba!!!!

avenger13 2008.11.26. 12:48:01

azt magyarázzátok el már nekem, hogy miért így áll az E és F csoport.

e csop
1. ManU 9 pont 7 lőtt 1 kapott gól
2. Villareal 9pont 9-5

f csop
1. Lyon 11 12-7
2. Bayern 11 9-2
(forrás: uefa.com)

Nem értem, hogy most gólkülönbség, vagy több lőtt gól alapján jár az első hely. Ez elég érdekes. Meg is jelent egy olyan cikk a z uefa oldalán, hogy a bayern készül a lyon verésre az első helyért. Sztem elég a döntetlen is. A bayern hivatalos oldalán a bayern vezeti a csoportot.

Dr Zoidberg 2008.11.26. 12:48:27

Jahogy nemis Inferno, hanem Inferior. Én kérek elnézést. ;)

Walmer 2008.11.26. 12:51:01

OK, gyrekek, Cé jó játékos, de azér kedves benito ne emeljük már maradonai magasságokba. Maradonát én utáltam/utálom, mint a szart, de kétségkívül ő volt a világ valaha volt legnagyszerűbb játékosa. Cé mellette labdába nem rúghat. 1000szer elmondtam már. Volt EGY jó idénye. Kapja meg azt a kibaszott aranylabdát. Sammer is megkapta anno. Ha esetleg valami hentes olasz/spanyol/angol bekk agyonrúgja, hát nekem nemhogy a szabadrúgásai, de semmije nem fog hiányozni.

Walmer 2008.11.26. 12:53:59

"Ronaldót el akarják pusztítani az ellenfelek. Leszerelni kizárólag az extraklasszis (és mellé extragyors) védők tudják, ha pedig valaki nem az, akkor vagy széttárja a karját, hogy bocs, srácok, vagy lerántja. Mármint normál esetben. Cristiano Ronaldót azonban nem lerántják, vagy fellökik. Hanem elpusztítják (mindenki emlékszik Boulahrouzra, ugye?)"

benito: Óda Cristianóhoz (részlet)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 12:56:13

A Nemzeti Sportnál Bayern van az élen. Egyébként mindenképp a lyoni meccs dönt a csoportelsőségről. Azonos pontszámnál az egymás elleni számít és szerintem döntetleneknél az idegenbeli gól is.

avenger13 2008.11.26. 12:56:26

a bayernről meg annyit, hogy már kijelentették, hogy bastit meg akarják tartani, és télen senki nem megy. Basti meg mondta, hogy bayernnel tárgyal először. (tavaly tett egy olyan kijelentést is, mikor kérdezték, hogy mit szól ahhoz, hogy a német válogatottban játszik a bayernben mellőzik: a bayern jobb a németválogatottnál, így örülne ha játszhatna) szóval ha valakiben benne csalódnék a legnagyobbat, ha elmenne.

A bayern meg ha akar valamit, márpedig úgy tűnik, hogy akar, azért vett ennyi játékost, és persze még szerepel a listán egy pár, megtartja a csapatot, és erősít. a fizetésről meg annyit, hogy annyit fizetnek amennyit akarnak. a világ egyik leggazdagabb klubja, persze pontos adatot nem tudok.

meg kell tartani mindekit akit lehet, riberytől, tonitól kezdve.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 12:57:41

walmer, attól, hogy nem kedveled, még igaz, nem? téged sem látlak, hogy nagyon cáfolnád azon kívül, hogy maradonához hasonlítod (akivel kapcsolatban egyetértünk, egyébként).

van egy csomó minden, amin lehet vitatkozni vele kapcsolatban, de szerintem a képességei nem képezik vita tárgyát.

avenger13 2008.11.26. 12:59:14

popp

igazad van, persze hogy a lyoni meccs dönt. és ha 1-1?

ez az egy kérdés az igazán érdekes. ha valamelyik csapat nyer, persze, hogy az a csoport első.

LondonFC 2008.11.26. 12:59:23

"az Aranylabdát a Példakép kapja, akit kisfocisták milliói elé lehet állítani: íme, tessék, így kell viselkedni a pályán!"

...ha nem megy neked, vagy a csapatodnak, akkor hisztizz, mint egy kislyány, teátrális mozdulatokkal jelezz a játékvezető/partjelző (néző?) felé, hogy "hahó, itt vagyok ám, én a példakép, csak most valamiért nem megy"(??) :))

Szép kis focisták lesznek a jövőben :))
Pont. :))

sempreLippi 2008.11.26. 13:02:21

nekem ez az egész ronaldo-hiszti teljes homály.

őszintén szólva eleve nem látom, ronaldo miért sportszerütlen játékos, miért ne lehetne példakép. mert szeret cselezni, mert megmutatja mit tud?
"...mantrázza folyamotason az ellenfele fülébe hogy megdugom az anyadat. " ezt honnan szedted elő?

hogy kurvázik? az aranycsapatbol soha senki nem kurvázott? ja, hogy azt nem irták meg mert más világ volt? szerinted ma a másodosztályban nem kurváznak? ja, hogy az nem érdekli a bulvársajtót?

azt sem lehet komolyan venni hogy ezen a szinten futballisták rendszeresen kokainoznak. nyílván jelen van ez a dolog, de ez kicsit a moricka elképzeli esete. akiket hétről hétre nézünk a tévében az egész életüket arra teszik fel hogy a világ legjobbjai között legyenek, ugy esznek, alszanak, annyit szórakoznak. ott van buffon nyilatkozata az elmúlt héten, amikor a depressziójáról beszélt.

nem szimpatikus arcu a srác, mondjuk ezt, de ne már hogy unfair, meg nem példakép, ez egy vicc. én is jobban tisztelem del pierot, de maldinit is, de ez nem életműdíj, hanem az év (legsikeresebb) játékosának díja.

LondonFC 2008.11.26. 13:03:29

Walmer jót írt!

Nagyon jót XD

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 13:07:55

avenger,

ballackot sem véletlen, hogy nem sikerült megtartani. ő is elkezdett tárgyalni uliékkal, oszt a chelseaben 2 millával többet mondtak. és nem ő volt az első ilyen.

és pont azért nyereséges a klub, mert hiába fizetnek annyit, amennyit akarnak, nem akarnak mérték nélkül.

kroos 2008.11.26. 13:13:20

Nekem az a bajom hogy ahogy talán Benito irta korábban ,,az összes portugál vérprimadonna"
ez az ami nem igaz,és nem is volt az.A figo -féle generácio,manuel ,, maistro " rui costa joao pinto stb kurvára nem ilyenek voltak,söt az elmult 20 év portoja (ezeket láttam) sem volt egyálltalán ilyen.
Szoval azért mert nani meg C nem fekszik a britt drukkereknek azért nem mindne portugál fürdöskurva.

kroos 2008.11.26. 13:14:02

(nem benito,donelly)

avenger13 2008.11.26. 13:14:03

mocsing

ez igaz. de igazából nem az a két milla számít.
hanem, hogy a chelsea/real játékosa vagyok. Cé-nek szerinted nem fizetnek több mint eleget? Azért akar madridba menni mert presztízs. ezért nem vehet meg a bayern akárkit (tisztelet riberynek, amiért idejött). mert bundesligát nyerni kisebb presztízsű dolog, mint pl-t. így mindenki a fent említett klubokba megy, így ott sok a jó játékos, több az eredmény, és így tovább.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 13:17:18

persze. de ezzel most el is mondtuk, miért nem vagyok biztos benne, hogy Lahmot még egyszer sikerül megtartani a barca elől, schweinit a juve/real elől, ribéryt meg a világ látóképes (nagyobbik) fele elől.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 13:20:31

[ egyébként bármekkora abszurditás, az a 2 milla számít.

ez egy olyan dolog, amely posztért is kiálthatna, azaz: az évente több millió eurót kereső játékosoknál hogy a véreres gyíkomba fordulhat elő, hogy pénzkérdést csinálnak egy szerződéshosszabbításból, -bontásból, vagy hogy döntési tényező, melyik gárdában kapok eggyel több millát. mert az, számtalanszor találkoztunk már a problémával. sosem fogom megérteni. lassan nem is akarom. ]

Walmer 2008.11.26. 13:22:24

benito, soha nem írtam azt, hogy nem jó játékos. Nekem ezzel az elképesztő mértékű hájpolással van bajom. Ronaldo képességeivel rendelkező futbalisták tucatjai voltak már pályán akár az elmúlt években is. Róluk mégsincs ez a "csak a hiperszupervédők szerelik őket, de ők is csak akkor, ha Usain Bolt viszi őket a hátukon" dolog.
A Capdevilla fault pedig 12 egy tucat. A nyomába sem ér bármelyik "cantonának elborult az agya" szabálytalanságnak, vagy Gentile rugdosódásnak, de említhetném azt a bizonyos Tardelli esetet, mikor egy KEK meccsen éppen agyonrúgta O'Learyt.
Meggyőződésem, hogy ez az eset abszolút analóg azzal, mikor Ronaldinho szabadrúgásgólt lő úgy, hogy a sorfal felugrik ő meg laposan belövi. Ilyet tucatszám lehet látni. De mivel ő csinálta 3 napig szopta a faszát a Naprendszer.
Ha ezt a faultot Carricken követik el, itt sem érdekelt volna senkit.

IronRock 2008.11.26. 13:25:34

Csöncsön, Saviola olyan szinten szarik már a labdarúgásra és a karrierjére, hogy nemhogy Szalai, de Simek Peti többet mutatott volna nála tegnap... Ezért nem akar elmenni a Real-ból. Ez neki nyugdíjas állás, kapja a kurvanagy zsét, játszani meg nem játszik tehát semmit nem kell csinálnia érte. Az ő esetében (meg Riquelme-ében) a motiváció jelentette a legnagyobb gondot, hiába lennének amúgy zsenik, ha nem hajlandóak megfeszülni a sikerért....

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 13:34:56

nem értünk egyet, walmer, de ettől szép az élet. főleg abban nem, hogy a capdevilla-fault 12 egy tucat.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.26. 13:40:22

@IronRock

"Saviola olyan szinten szarik már a labdarúgásra és a karrierjére, hogy nemhogy Szalai, de Simek Peti többet mutatott volna nála tegnap..."

Teljesen egyetértünk. Szerintem nagy tehetségnek indult Saviola. Vagyis nem a képességeit vonom kétségbe.

Viszont ki lenne a Realban csatár, ha nem Szalai Ádám? Nistelrooy sérült, Higuaín sérült. Szalai Ádám pedig ontja a gólokat a Real Madrid B-ben.

sporttárs 2008.11.26. 13:49:11

Ha már valaki beírta Gentilét... Az idősebbek biztosan, a fiatalabbak talán emlékeznek '82-e, amikor a torinói hentes akkoriban még nem éppen mindennapos módon vette ki a játékból a zsenit: addig rugdosta és tépte (a meze cafatokban lógott), amíg lehetett, vagyis végig. Illetve nem, mrt amikor az ifjú Diego nem bírta tovább, ő rúgott alá valakinek, és őt állították ki.
Négy ével korábban ugyanez volt Törőcsikkel, csak hogy szaggassuk a még fájóbb sebeket. Az argentinok pontosan tudták, kit kell szétrúgni. És nála is szakadt a cérna.

És akkor ezért Maradonát meg Törőcsiket ítéljük el? C. Ronaldo köcsög? Mert ugye a köcsögség az nem okozat, hanem ok?
Nem értem én ezt. Ronaldo, azon kívül, hogy igen jó játékos, mit csinál, amiért őt fel lehessen rúgni akár halálosan? Sok a biciklicsel? Robinhónak több van belőle. Vagy mi?

Az "egyéniség" meg "pályán kívüli" dolgokat végképp nem értem. Maradona vagy Törőcsik a pályán kívül minden volt, csak példakép nem. Hacsak nem elrettentő. És?
Ha Sztojcskov nyakon rúgta a védőt akár egy gólért, az egyéniség, mert ő olyan bumfodi balkáni világklasszis? Aláírom, én szerettem is, de nem látom be, hogy ennek a bunkóságnak a hiánya miért lenne az egyéniség hiánya...?

neeson 2008.11.26. 13:51:41

Ribery hihetetlen. Apropó, mi a pontos története a Münchenbe igazolásának? Valami ilyesmi rémlik, hogy az Arsenal megszerezhette volna, de nem kellett nekik végül...vagy ez komplett hülyeség? Anno nem igazán követtem ezt az igazolást.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.26. 13:55:27

Például Ribéry is van olyan játékos, mint Cé. Szerintem.

heizer 2008.11.26. 13:56:21

Az Aranylabda egy szimpátia szavazás s mint ilyen tele van szubjektummal. De mindent elárul a minőségéről az az hogy milyen játékosok kerülnek fel a szűkített listájukra. Igazságot nyílván nehéz tenni.

Szélsőséges példa, de ha Sztálint csupán a politikai karrierizmus szemszögéből vizsgáljuk akkor egy kimondottan tehetséges politikust kapunk belőle (remekül kiépítette és kihasználta a kapcsolatait, majd okos húzásokkal sokáig megőrizte hatalmát és befolyását. Nem mellesleg komoly világpolitikai tényezőt faragott nemzetéből, és a befolyási területét jelentősen megnövelte).

Ja hogy a dolognak van humán olvasata is??!!

C. Ronaldo futballistaként zseni és szakmai teljesítménye az utóbbi húsz éves viszonylatban párját ritkító. (Tényleg Van Basten óta nem mondhatnánk senkire hogy ennyire egyértelműen ő a legjobb ebben az évben: gyönyörűen játszik, rengeteg gólt lő, és a csapata is eredményes volt).

Ja hogy a fiúnak van egy erősen nem szimpi oldala is! Igaz de nyilván ez majd a FF tudósítóinak szavazatában is érvényesül majd. Hogy melyik milyen arányt fog képviselni az már más kérdés!

Walmer 2008.11.26. 13:57:27

"nem értünk egyet, walmer, de ettől szép az élet. főleg abban nem, hogy a capdevilla-fault 12 egy tucat."

OK;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.26. 13:59:32

"C. Ronaldo futballistaként zseni és szakmai teljesítménye az utóbbi húsz éves viszonylatban párját ritkító." (batigol)

Hát, mint mondom, egyáltalán nem ritkítja párját. Ha az utóbbi húsz évet nézzük, legalább negyven focistát tudnék mondani, aki EGYÉRTELMŰEN jobb volt nála. Mármint zenitjén.

A sztálinos hasonlatod viszont jó. Sztálin és Hitler is (tisztán politika-szakmai szempontból) zseniális egyéniség volt...

Walmer 2008.11.26. 14:02:03

"C. Ronaldo futballistaként zseni"
Na ettől borulok ki.
batogol, teljesen istenkirály amit írtál, de ezt légyszi ne.
Zseni maradona volt, meg pelé, vagy best, meg platini, vagy Zidane de Cé nem az. Ronaldinho sem az. Ők ügyes futballisták csupán a zsenikhez képest. Világklasszisok, persze, de nem zsenik.
Az nagyon más kategória.

Walmer 2008.11.26. 14:02:38

Csöncsön, egyet kell értsek

CS0ki 2008.11.26. 14:34:13

"Zseni maradona volt, meg pelé, vagy best, meg platini, vagy Zidane de Cé nem az. Ronaldinho sem az. Ők ügyes futballisták csupán a zsenikhez képest. Világklasszisok, persze, de nem zsenik. Az nagyon más kategória. "

Na, az ilyeneknek nincs sok értelme, mert ebből csak felesleges vitatkozások lesznek olyan foglamakon, amik nincsenek pontosan definiálva, és nem mérhetőek.

"Tényleg Van Basten óta nem mondhatnánk senkire hogy ennyire egyértelműen ő a legjobb ebben az évben: gyönyörűen játszik, rengeteg gólt lő, és a csapata is eredményes volt). "

De, volt akire mondhattuk! :) Abban igazad van, hogy CR győzelme nálam is egyértelmű, de sok ilyen volt az elmúlt években.

Akinek meg nem tetszik ar aranylabdaszavazás módja, az így járt. Valaki felsorolta, hogy mely 4 dolognak kéne számítania, de abból jelenleg elsöprő módon az első kettő számít.
Engem például legalább annyira zavar a második pont, azaz, hogy a játékos mit ért el a klubjával, a válogatottal. Az miért számít?? Ez egy capatsport, ha bénákkal van körülvéve valaki, akkor ő játszik szarul? na mindegy, ez van... Azt se szeretem például, hogy szinte csak támadók jöhetnek szóba aranylabdaesélyesként. Mert csak a gól számít, mi? :(

Ronal-d'oh! 2008.11.26. 14:36:34

Best mennyivel jobb, mint Ronaldo??? Utóbbi idén döntötte meg a gólrekordját, ráadásul nem egy vagy két góllal, de tízzel. És ha az emberi oldalát nézzük: egy alkoholista vagy egy nagyképű pöcs? Akkor már inkább az utóbbi.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.26. 14:40:29

Hány kiló a zsenije? Labdakezelés meg szabadrúgás-skill meg cselezés mínusz kurvák és fetrengés... hathuszonkettő lesz.

Az aranylabda-koefficiens mértéke pedig kettő a köbön mínusz a többiek bénasági együtthatója plusz példakép-állandó, meg...

---

Ronal-d'oh! 2008.11.26. 14:40:42

Cs0ki: ja, csak a gól számít. 10 nagy mentéssel vagy védéssel egy csapat se fog nyerni, de egy gól már jelenthet győzelmet.

poolfanati 2008.11.26. 14:51:41

"C. Ronaldo futballistaként zseni"
sao paolo utcáin 3 srácból 2 gyerek megcsinálja ugyanazt a cselt amit ő.
és az ezerszer ismételt érv hogy mért ne legyen aranylabdás: mit csinált az EB-? nagy semmit!

Walmer 2008.11.26. 14:52:22

nekedX, ha nem derült volna ki eddig. Köpök arra, hogy Cé milyen emberileg. nem érdekel.
Hogy best miért jobb? Hát mert jó volt a sajtója:-)Az, hogy megdöntötte a rekordot, mit jelent?
Mit játszott best, mit Ronaldo? Hány meccset játszott best, mennyit Ronaldo? Milyen stílusban játszott az a csapat és milyenben ez.
Ez a rekord pont olyan hülyeség, hogy maradona szarabb, mint mondjuk Toni, mert előbbi csak tizenegynéhánygóllal lett olasz gólkirály.

szferi 2008.11.26. 14:55:35

Csak úgy hozzátenném, hitlert és sztálint is az év emberének választotta a Time, utóbbit kétszer is. Ennek az aranylabda szavazásnak is kb. ekkora az értéke. Aranylabdát Ronaldónak, most ő érdemli meg leginkább.

Walmer 2008.11.26. 14:55:41

poolfanati,
"sao paolo utcáin 3 srácból 2 gyerek megcsinálja ugyanazt a cselt amit ő."
Brooklynban is, hidd le
És valóban. Komoly, téttel bíró meccseken lófaszt nem tud. De mondom, adják neki az aranylabdát, nem érdekel, mert olyan szar a mezőny, hogy hihetetlen. nyilván egy ilyen idény után az övé. De ne legyen már rögtön az isten, könyörgöm..

luis garcia 2008.11.26. 15:00:36

szerintem Capdevila faultja egyáltalán nem volt annyira vészes mint írtad..piros lap, mert nyújtott lábbal csúszott be és nem is a labdára. de ennyi, semmi több. azért mert a kis köcsögöt találta el(?) , még nem kell rögtön elérzékenyülni. Irigylem Capdevilától az érzést :)

mann 2008.11.26. 15:01:31

Csupán az EB alig egy hónapja számít az Aranylabda szavazáson? Azt hittem, hogy azt az idényre adják... ;)

Best lett emlegetve ma. Néhány szösszenet tőle:
"Beckham nem tud bal lábbal rúgni, nem tud fejelni, képtelen szerelni, és nem rúg elég gólt. Különben rendben van a srác."
"Azt mondják Paul Gascoigne az új George Best, de megvolt neki három Miss World?"
"Egy rakás pénz költöttem kocsikra, italra és nőkre. A többit elherdáltam."
"Elfogják felejteni az egész szemetet, amikor meghalok és csak a futballra fognak emlékezni. Ha csak egy ember gondolja a világon, hogy én vagyok a legjobb játékos, az elég nekem. Az összes rossz időszak se tudja eltörölni a jó emlékeket, a hullámvölgyek ellenére ha visszatekintek az egész életemre, lehetetlen nem áldottnak érezni magam."
"Ne halj meg úgy, mint én!" (képaláírás a haldokló Bestről)

Persze várhatunk egy 23 éves C-től is ilyen élettapasztalatot.........később ;)

kroos 2008.11.26. 15:02:33

maradona good pelé better georges best

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 15:04:00

"Irigylem Capdevilától az érzést :) "

erről szól a poszt.

poolfanati 2008.11.26. 15:08:34

Csupán az EB alig egy hónapja számít az Aranylabda szavazáson? Azt hittem, hogy azt az idényre adják... ;)
hát ha cannavaro aranylabdás lett a kicsit egy hónapnál hosszabb VB miatt...
és neki nem is az egész szezonja volt olyan, mert a VB után semmi nagyot nem mutatott.
szóval a VB és EB súlyozva számít bele.

Walmer 2008.11.26. 15:08:34

benito, ilyen magas labdákat úriember nem csap le:-)

poolfanati 2008.11.26. 15:11:40

off
mivel tegnap volt 55 éve A 6-3, kiadták dvd-n az egész meccset. zsír...

Boxi_911 2008.11.26. 15:14:07

Szerintem is egy szar ember ez a C, de...
Csak nézzétek a számokat, a mutatóit, a statisztikáit.
Az hogy nem példakép??? : Csak nézzétek meg az ismeretségi körötökben a tinik korosztályában kit ismernek mint focista, és hogy hányuknál van kirakva a falra a posztere... --->Nem igaz, hogy nem példakép... Van akinek az. Az meg hogy nem jó a PR-ja, az meg egyenesen badarság! Mindenki ismeri! Ki így, ki úgy! Kíváncsi lennék rá, hogy Csöncsön szerint pl ki az az öt játékos, aki jobb nála! És ennél kérném, hogy szigorúan statisztikára hivatkozzunk! Szerintem ebben az évben neki vannak a legjobb mutatói, ergó megérdemli! Mondom, én is utálom mint a szart!

poolfanati 2008.11.26. 15:25:19

hát jah a negatív reklám is reklám...

Walmer 2008.11.26. 15:26:55

Boxi, hagyjál már a statisztikákkal. Ezt nem lehet mérni statisztikával. Ki a jobb, Casillas, vagy Cé? Vagy ki volt jobb? Hidegkuti, vagy Bozsik a statisztikák alapján? Beckenbauer, vagy Cruyff?

Walmer 2008.11.26. 15:32:03

5 játékost kértél, Boxi? Parancsolj: Galaschek, Zvara, Turtóczki, Duró, Kereszturi. Soroljam még?

ZenZo 2008.11.26. 15:39:36

így van, a statisztika jó dolog, néha én is belenézegetek, de hogy ezzel nem lehet megmagyarázni semmit... két alapigazság van a statisztikával kapcsolatban:
1. kis hazugság, nagy hazugság, még nagyobb hazugság, statisztika
2. statisztikával mindent be lehet bizonyítani. Az ellenkezőjét is....

Boxi_911 2008.11.26. 15:44:22

Walmer LOL!!!
Ne viccelj már télleg!
Te is tudod, hogy úgy értettem, hogy akik jelenleg versenyben lehetnek az aranylabdáért...
Az meg igaz, hogy egy kapust nem lehet összehasonlítani egy kp-al, pontosan ezért sem kapnak a kapusok általában aranylabdát...
Pedig nem hagylak a statisztikákkal, mert szerintem az újságírók mindegyike figyelembe veszi ezt is. sőt fogadni mernék rá, hogy nagyonsoknál ez játsza a főszerepet a döntésben!

Watta (törölt) 2008.11.26. 16:08:50

Ronaldo tavaly 2. lett az aranylabda szavazáson, jóformán azon múlott, hogy a Milan főleg Kaká vezérletével el tudta verni otthon a BL elődöntő visszavágóján a tökfej Heinze, a sérülten játszó Vidic, Rio és Evra nélküli védelemmel felálló MU-t

ha ott más a védelem, ne ennyire foghíjas, akkor a MU tavaly is duplázott volna, Ronaldo már tavaly megkapja az aranylabdát stb.

HA ...

na de, idén megnyerték a BL-t, ahol gólkirály lett, gólt lkőtt a döntőben is, és mindegyik meccsen jól szerepelt, de legalábbis óriási veszélyt jelentett, ő az a játékos aki ha 85 percig szürke, de kap egy labdát trükközik kettőt, és továbbjut a csapata...

bajnokságban szenzációs volt, 31 gól, nem csatárként, csak félig mondjuk, Henry se nagyon lőtt ennyit csúcskorában , RVN sem, pedig nem kicsit értettek a góllövéshez anno a PL-ben

az EB-n meg valóban nem emelkedett ki a gyenge portugál csapatból, de amilyen védelmi hibákat elkövettek a németek ellen,amiből 0% sara van Ronaldo-nak, nem is csoda

(másrészt sérülten játszott az EB alatt végig, de direkt várt a műtéttel, mert már május felé is sor kerülhetett volna rá, de akkor lőttek a BL-döntőnek és az egész EB-nek, inkább kockáztatott, hogy majd inkább a köv. szezon elején hiányzik
nem komoly sérülés volt, de kötelezően műtétre volt szükség előbb vagy utóbb)


szóval tavaly második volt, idén pedig minden szinten felülmúlta a tavalyi teljesítményét, sőt az új szezonban 10 PL meccsen lőtt már 8 gólt...


Messi mostanában nagyon jó, tavaly mit nyert ?
nyert egy alacsony színvonalú olimpiát, tavaly a Barca-val együtt szürke volt

Torres nem volt rossz a bajnokságban, BL-ben is voltak jobb meccsei, nem nyert semmit klubszinten
EB-n nagyszerű volt, de nem volt jobb Villa-nál, Xavi-nal, és a kevés kapura menő lövésből épp eleget hárító Casillas-nál...

Xavi klubszinten "semmi"(semmi kiemelkedő), Casillas legalább nyert mellé egy bajnokságot, egy olyan bajnoksgában amikor a sztárklubok sorra megengedhették hogy leixeljenek a félbolond csapatokkal,mint a Recreativo stb., próbálta volna ezt eljátszani a Real a PL-ben,ahol a 250% -on pörgő Chelsea és MU 100 pontot vert volna rájuk...

másrészt egy kapus manapság csak akkor fog nyerni, ha nagyon szürke a mezőny, és nincs más nagyon kiemelkedő teljesítmény, vagy minden fronton tarol a kapus
ennek ellenére Iker az idei szezonban már bemutatta a gyengébbik énjét jó pár bajnokin, ahogy a Real is...

a példaképes meg a vöröskeresztes logika ott bukik el, hogy Ronaldo tavaly 2. lett lett, nagy hátránnyal Kaká mögött és azóta sokat nem változott a mentalitása, szemben a szakmailag , és főleg eredményességben...


VOTE FOR C. RONALDO

Dr Zoidberg 2008.11.26. 16:20:00

Köszönjük szépen Cristiano Ronaldo sajtóreferensének a hozzászólást. :)

takibacsi 2008.11.26. 16:21:24

mann
"Csupán az EB alig egy hónapja számít az Aranylabda szavazáson? Azt hittem, hogy azt az idényre adják... ;)"

naptári évre van, ahol Ronaldo EGY NEMZETKÖZI TÉTMECCSEN SEM játszott jól, a BL-ben akkor láttuk, amikor kihagyogatta a tiziket, az EB-n nem is láttuk, a VB-selejtezőkön meg kifütyüli rendszeresen a portugál közönség, mert még a labdakezelés sem ment, nemhogy a "világ legjobb játékosa" szint

erre csak azzal lehet visszavágni h gólkirály lett, de azoknak direkt van egy másik díj ugye, mert itt a FOCIT kell (vagyis szokták régen...) díjazni

a díjat (sajnos) azért kaphatja meg idén, mert az EB-n (és máshol) kiemelkedők megosztják a szavazatokat egymás között... ha több fordulós lenne a választás, akkor egyértelműen nem ő kapná

ennyi, lehet jönni h hányat vágott a Portsmouthnak, meg a Fulhamnek, focizni úgysem fog soha úgy, mint egy Messi... ez van

Dr Zoidberg 2008.11.26. 16:22:42

Ez az egész "Az Arrogáns Portugál Kislány esete az Aranylabdával" -sztori már lassan olyan szintű agyzsibbasztás, mint a zamerikai elnökválasztási kampány volt...

Boxi_911 2008.11.26. 16:28:27

taki: Azzal nem értek egyet, hogy nemzetközi kupaszinten szart sem mutatott C! Poénos egy kicsit, hogy minden C-gyűlölőnek a Bl döntő jön elő, meg a kihagyott tizi, meg a hiszti... Talán egy kicsit előrébb kéne nézni, és meglátnád, h pl a döntőn kik szereztek a rendes játékidőben gólt!
Messi egy zseni, de szart sem mutatott idén! Majd talán jövőre...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 16:31:30

Na itt zajlik az élet, pár gondolatra én is reagálnék.

1. Cristiano Best rekordját döntötte tízzel, de Best korában arányában legalább annyival kevesebb meccset játszottak, mint amennyivel több gólt lőtt a cowboy.
2. Batigol, képzeld Sztálin kapott Nobel-béke díjat, ahogy Jasszer Arafat is és Hitler is kapott volna, ha müncheni egyezményért kapott díj odaítélése és az átadás között nem rohanja le mégis Csehországot. A diplomáciai megfontolásokból osztott díj odaítélésekor sohasem számított ki hány embert nyiratott ki, internált vagy börtönzött be. Tehát sajnos a béke Nobel és az Aranylabda összehasonlítása nem, hogy sánta, de lába sincs vagy az következik belőle, hogy Roy Keanenek visszamenőleg oda kéne ítélni az utóbbit.
3. "egyébként bármekkora abszurditás, az a 2 milla számít." (mocsing) - ez szerintem azért lehet, mert menedzserek tárgyalnak a játékosok nevében, akik valahány százalékos jutalékkal részesülnek az általuk összehozott bizniszből és nekik meg számít, hogy mennyiből kapják a százalékot. Szóval azt mondom, hogy legtöbb ilyen átigazolási sagában a menedzserek kavarják a szahart leginkább saját érdekeiket szem előtt tartva.

mann 2008.11.26. 16:31:30

Takibácsi csupán csak a BL döntőben gólozott, ahogy már írták előttem, meg ugye a Romának is fejelt egyet, meg a Lyonnak is vert.... Persze kézzel még nem talált be mint Messi, de a f@rkával bajnokin már sikerült :).

Walmer 2008.11.26. 16:31:35

Erről van szó Takikám. Bár felőlem az aranylabda is lehet az övé, mert kiemelkedőbb játékos szerintem nem volt nála idén, de isten ne legyen, mert 31 gólt lőtt Derbyknek, Fulhamoknak, WBA-nak, Birminghameknek. Ilyen alapon Shearer miért nem többszörös aranylabdás? Nem egy idényben termelt 30 fölött a PL-ben.

Walmer 2008.11.26. 16:35:20

mann, belletti is gólozott BEK döntőn, meg Franz Roth is, meg még vagy 100-an. Sőt Roth győztes gólt rúgott. Ez nem érv. Mikor nagyon kellett, befosott. Kihagyott büntető az elődöntőben, meg a döntőben. ha Terry nem csúszik el lövés közben, mindenki arról beszél, hogy ő (mármint Cé) bukta el a MU-nak.

Boxi_911 2008.11.26. 16:37:02

De Shearer nemzetközi szinten nagy nulla volt! A Newcastle max uefában villogott, de ott sem sokáig. A válogatottban meg... Hagyjuk is...

takibacsi 2008.11.26. 16:37:02

Kit érdekel h gólt szerzett? Ezeknek van az aranycipő! Inzaghi-félék kapják szted az aranylabdát? VAgy ha a Terry berúgja a végén a tizit, akkor a Lampard az aranylabdás? :)))

Nem értesz egyet a nemzetközi meccsekkel, de kiemelni egyet sem fogsz tudni.

Ha Messi szart sem mutatott, akkor csak annyi történt h idén nem láttad egyik meccsét sem, amit komolyan sajnálhatsz. Persze csak akkor, ha a focit szereted nézni, nem a tetovált szemöldökű fiúkákat.

drdugo 2008.11.26. 16:37:55

"Erről van szó Takikám. Bár felőlem az aranylabda is lehet az övé, mert kiemelkedőbb játékos szerintem nem volt nála idén, de isten ne legyen, mert 31 gólt lőtt Derbyknek, Fulhamoknak, WBA-nak, Birminghameknek. Ilyen alapon Shearer miért nem többszörös aranylabdás? Nem egy idényben termelt 30 fölött a PL-ben. "

na pont ez a lényeg. a mostani őszi szezonban megint kik ellen villogott? hull city, stoke, stb...
BL meccsen, vb selejtezőn, egyéb fontosabb meccsen SEMMI.
és ez van pályafutása kezdete óta. 2004es eb döntő. 2006-os VB egy az egyben. 2007-es BL elődöntők, 2008as EB egy az egyben. miről beszélünk?
ennyi erővel Luca Toninak vagy Jardelnek is kellett volna már aranylasztit kapni, hisz' volt, hogy lőttek annyi gólt, mint ez a gyökér...
Vagy akkor Ruud Van Nistelrooy miért nem kapott soha, ha már MU?
Képességeit is hagyjuk, mert nagymeccseken bárki leveszi a pályáról. 2007-ben a bl elődöntőkben még a fogalmatlan Oddo is oda-vissza levakarta a pályáról.
Még a MU-ban is vannak nála nagyobb klasszis futballisták (Rooney, Giggs, Ferdinand), nemhogy összességében.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.26. 16:40:36

For -f-s sake, miért jön vissza mindig ez a mantra, hogy Cristiano Ronaldo tétmeccseken nem képes jól játszani? Valaki bizonyítsa már be valahogyan...

CR a Bajnokok Ligája tavalyi szezonjában rúgott nyolc gólt (ebből kettőt az egyenes kieséses rendszerben, egyet a döntőben, ugye). Az Európa Bajnokságon három meccsén lőtt egy gólt és adott egy gólpasszt.

Kritika érheti a Barcelona elleni két nullás meccs miatt, valamint azért, mert a németek ellen semmit sem tett hozzá a csapata játékához.

És akkor megfordítva a dolgot három meccsért NE kapja meg az aranylabdát?

mann 2008.11.26. 16:42:33

Persze Walmer, csupán az volt a felvetés, hogy nemzetközi tétmeccsen nem bizonyított. Hát pedig gólozott, nem is egyszer. A Lyon ellen pl. továbblőtte a csapatot.
Ha Terry nem csúszik el...... de elcsúszott ;).

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 16:43:18

"De Shearer nemzetközi szinten nagy nulla volt!" - boxi, nem emlékszel véletlenül ki volt az 1996-os EB gólkirálya? Na abban az évben simán lehetett volna Aranylabdás Sammer helyett.

mann 2008.11.26. 16:46:57

Van egy kis bökkenő egyébként a sokgólos fejtegetéssel. C szélső alapvetően és nem csatár. RVN, Toni, Shearer első számú csatárok voltak. C előtt Rooney és Tevez játszott csatárt akik fejenként is majd húsz gólig jutottak tavaly.

Boxi_911 2008.11.26. 16:51:02

Popp: Sammer abban az évben többet tett le az asztalra... Ugyanúgy mint tavaly Kaka vs. C.R, vagy sztem idén mondjuk C:R vs. Torres.

kroos 2008.11.26. 17:01:22

poppnak német futbalistárol alkotott véleményét fentartásokkal kell kezelni.

kroos 2008.11.26. 17:02:07

amugy én se sammer-nek adtam volna.möllernek vagy haeslar nek:)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 17:08:49

ezzel lehet, hogy sokakat bántok, de szerintem az aranylabda akkor kezdett el az oscar díj szintjére süllyedni, amikor sammer megkapta.

a szmöre egy megbízható, jó játékos volt, de hogy a világ legjobbja lett volna, az több, mint röhejes.

hassler király volt, őt bírtam, de möller egy felfuvalkodott hólyag volt. nem tehetek róla, de az angolok ellen belőtt büntetője utáni pofája ugrik be elsőre, és már nyúlok is a lavórért.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 17:09:49

Egyébként például Sammerral speciel semmi bajom nem volt, nem is sajnálom tőle az aranylabdát: kultúrált, inteligens és technikás játékos volt. Abból a brigádból Andy Möllert, Icke Haeslert, Ziegét, Kohlert és Köpkét rühelletem, de nagyon.

kroos 2008.11.26. 17:12:12

,,az angolok ellen belőtt büntetője utáni pofája "
amikor kihuzta magát a wemblyben miután továbblötte a csapatát?
életem egyik legszebb emléke.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 17:13:05

egy felfuvalkodott hólyag a post és a kommentek közt is nagy nyilvánosságot kap, szal ez nem érv.

sammer belefért szerintem.

ami viszont botrány (és lehet elfogultsággal vádolni, az se bánt,) hogy mit kéne még kapusnak tennie, ha Kahn nem kaphatta meg 2001ben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 17:14:40

popp, azt értem, hogy Möllert utálja valaki, de az úriemberként futballozó és viselkedő Kohleren mi a brét lehet rühellni?

Lencse. 2008.11.26. 17:16:06

Hát pl. nem beengedni 5 gólt a másik esélyestől. :-)

Andy Möller kurvanagy fazon volt. Ahogy a tömött Wembleyben Gascoignet parodizálta a gól után... máig nem értem, hogy nem szedték szét a nézők.

Afféle német Céronaldo. Ő fejlesztette tökélyre a Bundesligában a műeséseket, volt hogy hetet(!) bukfencezett egy szép esés után.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 17:17:00

toni, te szurkoló vagy, az más, én életemben egyszer drukkoltam német csapatnak (kosárlabda, az usa ellen, det schrempf élete meccse volt, de kiszoptak)

mocsing, azért a két hólyag között hegedülni lehet a különbséget, nincs igazam?

Watta (törölt) 2008.11.26. 17:17:29

épp azon gondolkodom, hogy hány pont jár nagy csapat elleni győzelemért, és hány kiscsapat elleni győzelemért

meg azon, hogy hány csapat bukta el már bajnoki címét azon, hogy a nagy meccseken jól szerepelt a csapat, de nagyon sok fixnek tűnő meccset bukott


1. idén 8 gól a BL-ben, ezek közül egysem tét meccs takibacsi szerint:D

2.a döntős gólja szintén nem létezik:D

3. 06-07-es BL elődöntőben Milan-nak is vágott egyet, azt megelőzően MU-Roma 7-1-es alázáson vágott kettőt meg kiosztott pár passzt is mellé

4."nagymeccsen nem lő gólt", Arsenal-nak már rúgott 4-et összesen ...

5.való igaz, hogy a Pool és a Chelsea ellen nem ment neki annyira, csak 1-1 gólt rúgott összesen nekik, ha minden igaz, na de csak az utóbbi két vagy inkább 1 évben játszik félig csatárt, azelőtt teljesen a szélén volt játszatva, beadásokra kényszerítve,ami nem ment neki...

másrészt aki látott tavaly tavalyelőtt Pool-MU, vagy Chelsea-MU meccset, lehet hogy nem lőtt gólt Ronaldo, de hogy egyszerre lekötötte 3-4 ember figyelmét, és ezáltal Rooney ,Tevez vagy Giggs vagy éppen vmelyik középpályás szabad utat kapott, hát azt is érdemes figyelembe venni

na és amikor ezek a tények mennek szembe azokkal az állításokkal, hogy igazi tétmeccsen nem is játszik jól, meg nem is lő gólt, akkor nem nagyon van tovább:D


kb.1-et a 6 meccsen, a góltalan meccsein Ferdinand,Touré vagy éppen Terry zsebrevágta, csak a meze látszott néha, amikor felugrott, de a labdát nem találta fejjel...

maradék bajnoki góljait ő is a Fulhamek-nek lőtte
EB-n meg hányat rúgott kettőt ?
Villa jobban teljesített, még sérülten is

de arra ott az aranycipő mi ?:D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 17:17:36

mocsing, 2002-ben megkapta volna, ha az egyetemes futball és az egész emberiség óriási tragédiáját okozva megnyeritek a vébét. 2001-ben ki is kapta?

"amikor kihuzta magát a wemblyben miután továbblötte a csapatát?
életem egyik legszebb emléke." (kroos) -beh szép gyerekkorod lehetett!

kroos 2008.11.26. 17:19:00

hizelgéssel semmire nem mégy popp már mondtam.

kroos 2008.11.26. 17:19:47

amugy hasler völler bertold....vágod popp?

Lencse. 2008.11.26. 17:20:13

2001-ben Owen kapta, barátságos meccsen mesterhármast vágott Kahnnak, és a szuperkupán is lőtt neki gólt, kábé ezért.

Watta (törölt) 2008.11.26. 17:21:16

a végéről kimaradt a kérdés:D, hogy hányat lőtt Torres a Pool, MU,Chelsea triónak a PL-ben tavaly ?

kb.1-et a 6 meccsen, a góltalan meccsein Ferdinand,Touré vagy éppen Terry zsebrevágta, csak a meze látszott néha, amikor felugrott, de a labdát nem találta fejjel...

maradék bajnoki góljait ő is a Fulhamek-nek lőtte
EB-n meg hányat rúgott kettőt ?
Villa jobban teljesített, még sérülten is

de arra ott az aranycipő mi ?:D

Dani Kalifornia 2008.11.26. 17:21:24

2001-ben valószínűleg az a srác kapta az aranylasztit, aki egy hét alatt négy gólt lőtt Kánnak, és majd' mindent megnyert, amiben elindult abban az évben, bruhaha:D

kroos 2008.11.26. 17:24:06

Ja..mindent....az összes miki mous cup-ot.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 17:25:08

_benito,
felfuvalkodottság szempontjából én letenném a hegedűt. cé hétszer kicselezné möllert, ezt senki nem vitatja, de ott, akkor nem biztos, hogy ilyen lelkierővel vágja be a büntetőt. sőt, a tapasztalatok alapján sehogy nem vágja be. ugyanakkora hólyag mindkettő, csak cé már ennyi évesen elérte ama hólyagszintet, amiért möller vagy 10 évig dolgozott.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.26. 17:26:41

"2001-ben Owen kapta, barátságos meccsen mesterhármast vágott Kahnnak, és a szuperkupán is lőtt neki gólt, kábé ezért. "

Hoppá, Owen abban az évben öt kupát nyert a Liverpoollal, szóval azért... :-/

drani 2008.11.26. 17:27:29

popp,
kérhetek egy reális elemzést-jóslatot tőled arról, hogy nyer-e ma a roma?

mann 2008.11.26. 17:30:56

'99-ben viszont Beckham komoly tarolást művelt a MU-val, de valami :) Rivaldonak adták a díjat....

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 17:33:09

ha büntetőt kell lövetni valakivel, én is németet fogok választani, az kurvaélet.

talán möllernek azért tartott tovább, mert nem volt akkora játékos, mint cé, ki tudhatja?!

egyetlen nagy csapatban játszott csak, de már nem emlékszem, melyik volt az (jobb is aztat e'felejteni) :D

mann 2008.11.26. 17:35:24

Érdekes, hogy a portugál-angol büntetőpárbaj alkalmával pl. csak egy angol rúgta be, Hargreaves, aki akkor a Bayernban játszott.

Strigo 2008.11.26. 17:37:22

Ha számunkra Céronaldó nem is példakép, azért a maga módján nagyon is sokat tesz ő a fociért. Rengeteg gyerek és nő (tegye fel a kezét, akinek nincsen portugál-drukker nőismerőse) szerint ő a világ legjobb focistája. 2008-ban valóban ő az, aki mást mond, az nem ért a focihoz. Akinek meg tetszett Capdevilla szabálytalansága, az Materazzi és Pogatetz követő emberfogását érdemli, és inkább gondolja át, mielőtt ilyen faszságokat leír. Mindezt persze úgy, hogy közben elítéli László "tördelalábát" Csabát.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 17:38:45

benito,
pedig volt egy szép nagy sikere. valami rickent is akkor fedeztek fel, szegény egyből a labdába botlott, mikor becserélték :) tudnál segíteni?:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 17:39:52

kroos, tudom, tudom, mind játszottak a Romában. Ickét például azért nem szeretem, mert leépett tőlünk.

mocsing, Kohler játéka öreg korára tényleg sokat tisztult, de a 80-asok végén a bajuszos korszakában retteget mészáros volt.

Tényleg Owen, aki 18 és 21 éves kora között volt élete csúcsformájában. Ki beszél már róla, pedig még most is csak 28!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 17:41:29

mocsing, ricken mostanában mit csinál?

jasszgeri 2008.11.26. 17:45:34

ad1
kinek/kiknek lő gólt ronaldo?
én sem kedvelem ronaldót. de leszarom, ki ellen lővi a gólokat, tavaly majdnem treble volt. és a pl győzelemhez kellett ő is. egy bajnokságot nem annak adnak, aki a nagy rangadókat nyeri, hanem aki hozza a kötelező meccseket. ezért volt bajnok a united tavaly. és ehhez kellett cristiano is. nem villog a portugál válogatottban? kit érdekel? utálom a luzitán nemzeti csapatot. nem villogott az elődöntőn? leszarom, mert miénk lett a kupa.

kapja csak ő az aranylabdát. én a mu-nak drukkolok és szeretném, h onnan kapja vki. a csapat az első és még az sem érdekelne, h egy jellemtelen féreg a díjjazott. jövőre meg mehetne kokain áron a realba. írok is a jézuskának... =)

reális rangsort úgy sem tud senki felmutatni az aranylabdáról idén.
messi nyert egy olimpiát és egy isteni tehetség. enyiért jár?

kaka? ha nincs a pályán seedorf észre sem vehető.
a múltkor ő is szépen esett kelt a 16-oson belül, de nem számít, isten úgyis épp a wall streetet figyelte, nem igaz?

f. torres termelte a gólokat a pl-ben, de úgy európa bajnok, h a csapatból minimum heten megelőzik a hozzá tett munkában.

ronaldo lőtt negyven gólt, bajnoki cím, bl győzelem és legalább 3000 ejakulció!

na ki kapja? :D

drosiii 2008.11.26. 17:48:30

aki elvenné C-től az aranylabdát, azt be kéne fizetni egy romantikus éjszakára vele, hátha meggyőzit a tudásáról ;)

drdugo 2008.11.26. 17:49:17

"Afféle német Céronaldo. Ő fejlesztette tökélyre a Bundesligában a műeséseket, volt hogy hetet(!) bukfencezett egy szép esés után. "

Möllertől a kedvenc az volt, amikor csinált egy óriás kamutizit a bundesligában már meg nem mondom ki ellen, eltiltották vagy 3 meccsre, és a Ran-nak röhögve nyilatkozta élő adásban, hogy : "ez volt életem legjobb alakítása" : D

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 17:49:49

popp, ricken a dortmundi utánpótlásban tevékenykedik. asszem nem edzője lett valami u-csapatnak, hanem koordinálja az egészet. ilyesmiket lehetett hallani nemrég, mikor befejezte a profi futballt. amúgy még cak 32

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 17:50:01

ööö... valami rémlik... de kékben játszott az ellenfél, olyanokat meg nem nagyon ismerek.

(légy átkozott, amiért előhoztad, aludni sem fogok ma tudni)

poolfanati 2008.11.26. 17:57:17

a ma esti bl-ről készült poszt is így szét lesz offolva? akkor mit vitatunk majd meg? a pingvinek párzási szokásait? :))

Count Adyn 2008.11.26. 17:58:02

És az a vicces hogy végülis mindenen felül azért kapja majd cé az aranylasztit, mert terry eltaknyolt:D Mert bizony az egész évi teljesítményt igen gyorsan el lehet felejtetni az emberekkel egy döntő 11 es mellévágásával. Ha nekem azt mondják hogy Roberto Baggio, akkor önkéntelenül az első gondolatom,hogy hogy száll el a labda 94 ben, nem az hogy mekkora egy isten volt, pedig az volt:)

mann 2008.11.26. 18:00:11

Nekem beugrik a reklám is azonnal.... szomjas is lettem :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 18:20:39

Na ma este Kolzsvárott játszott a Roma, ebből az apropóból előrehozták a kolozsvári anyafarkas szobor fölavatását. Mellesleg megvannak lökve ezek a románok, annyi közük nekik az anyafarkashoz, mint Nemcsák Károlynak az Oscar-díjhoz.

BruceWayne 2008.11.26. 18:23:53

a Werder ellen Nagy Zoli fog ma védeni!!!

drosiii 2008.11.26. 18:28:32

popp, jut is eszembe, majdnem leírtam az anyafarkas és a dákó-román elmélet bizonyítását, de inkább cenzúráztam. Sokan nem értenék a viccet.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 18:37:52

Természetesen nem játszott még a Roma, hanem játszik majd.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 18:38:37

popp,
igazából Romulusnak és Remusnak sincs sok köze az anyafarkashoz, majd írunk erről egy nyelvészeti posztot, hogy a "lupa" mire is utal a tudomány mai állása szerint...;)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 18:49:05

donnelly!

lárifári tudomány - felesel vissza a mitológia!

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.26. 19:05:14

Igen ez általában tényleg igaz, de itt valószínűleg azért született a mítosz, mert túl ciki volt az eredeti verzió;)

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.26. 19:13:23

az ocsmánykodást be lehet fejezni, de tüstént.

drdugo 2008.11.26. 19:17:15

"ööö... valami rémlik... de kékben játszott az ellenfél, olyanokat meg nem nagyon ismerek.

(légy átkozott, amiért előhoztad, aludni sem fogok ma tudni) "

ha Möllerre kérdeztél, akkor azt hiszem, hogy az Arminia Bielefeld ellen, de nem vagyok benne biztos, ezért sem írtam be először.
az biztos, hogy emlékezetes gyönyörű esés volt : D
kb fél méterre esett el a védő lábától, de olyan szögben, hogy a bíró simán bekajálta. : D

drosiii 2008.11.26. 19:23:04

drdugo, amit idéztél, az után a bl-ben kutakodj ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.26. 20:00:09

Na én lépek meccset nézni, Daje Lupi - tudomány ide, tudomány oda ;-)!

Watta (törölt) 2008.11.26. 20:25:53

Möller : Schwalbe des Jahrhunderts

www.youtube.com/watch?v=iQXENW6_9Uc&feature=related

:D

Ronaldo nem ilyen jó még azért:D

(a 20. másodperc körül látszik legjobban talán )

Lojzi_ 2008.11.26. 20:34:06

Benito szerintem a '97-es döntőre gondolt.
Jót mosolyogtam egyébként ezen.

Haverokkal sokat szoktuk citálni az esetet, hogy 18 évesen beállsz a hazai földön (München) rendezett BL döntőn az Európa legcsodálatosabb szurkolótáborával rendelkező Dortmund nem vájtfülüek számára ismeretlen játékosaként.
Mire a sportriporter az akkori Internet sebesség mellett előtúrja a kartonodat, hogy teljesen érdektelen adatokkal bombázhassa a jónépet, addigra Te első labdaérintésből 40 méterről átemeled a labdát a világ egyik legjobb kapusa felett, aki előtt az akkori világ legjobb védelme áll. Mire elhiszed, hogy bent van, addigra már a cserejátékosok is kicsi a rakást játszanak Veled és alig tudsz felkelni a végén. Sajgó tagokkal végigjátszod a maradék tíz percet támolyogva a pályán, majd díjátadó és buli reggelig: sör, jéger, sör, jéger, majd mégegyszer ugyanez és véged van, mert élsportolónak készülsz 8 éves korod óta. Bár 18 vagy, az elmúlt 3 évben csak akkor ittál, amikor a Dortmund U17-es csapatával nyertétek a nyári tornát Kölnben, de már akkor is csúnya volt a másnap.
Másnap két fosás és hányás között zúgó fejjel ráébredsz, hogy életed legnagyobb napján már túl vagy, a választott szakmádban innen már csak lefelé vezet az út. Ráadásul a tegnap felszedett müncheni bige nem is olyan vékony, mint a 4. jéger után gondoltad....
Pocsék érzés lehet.

takibacsi 2008.11.26. 21:14:17

watta

nem igaz h ennyire értetlen vagy... 2008as aranylabda a 2008as NAPTÁRI ÉV legjobb teljesítményéért jár... 06-07-es szezon meg ilyenek :))) ne igyál már annyit :)

drdugo 2008.11.26. 21:37:13

"drdugo, amit idéztél, az után a bl-ben kutakodj ;) "

akkor benéztem :)

viszont Watta már meg is találta: Karlsruhe. thx a videót. :D

halareaal 2008.11.26. 21:51:38

az azért sokatmondó, hogy bár Suszter megpróbálta kikapcsolni a játékból a mindenkori ellenfél legveszélyesebb játékosát, Heinzét, azzal h kitolta a szélre, mégsem sikerült teljesen, a BATE messze legveszélyesebb helyzetét ugyanis ő hozta össze.

Szalait sztem is be lehetne vetni, de ha Saviola ennyit tud (vagy ennyit akar), akkor én már ennek a Bueno gyereknek is jobban örülnék. hogy Huntelaarban mit látnak sokan azt nemtom, inkább várjunk 1 évet és hozzuk Benzemát.

papercut 2008.11.26. 22:24:44

Kérem egyszer és mindenkorra: C. Ronaldó az aranylabda szempontjából NEM lőtt 42 gólt. A naptári évben szerzettek számítanak, az nem tudom mennyi, de a múlt összel szerzettek nem számítanak bele! Valaki kiszámolhatná, hogy így mennyinél jár a szentem, nem lennék meglepve ha valaki lőtt volna nála többet.

halareaal 2008.11.26. 22:37:52

hát azért idén is van már neki pár, és valszeg még fog is lőni.

United82 2008.11.26. 22:55:08

no naptári év!
UNITEDBEN:
40meccs 33gól 10gólpassz
válogatottban:
10meccs 1gól 5gólpassz
Összesen:
50meccs 34gól és 15gólpassz

és ne feledjük hogy kimaradt neki az első 2 hónap ebből a szezonból.

Amúgy meg naptári vagy nem naptári év akárhogy is nézzük a 2006-os VB után egyfolytában jó.
Tavaly azért lett második Kaka mögött , mert a United nem nyerte meg a BL-t, pedig a 2006/07-es szezonban is 23gól 22gólpasszal zárt, a 2007/08-as ban pedig 42gól 10gólpassz, ebben a szezonban pedig 14meccs 9gól 6gólpassz, ezekben az adatokban a válogatott meccsek nincsenek benne. (ez összesen 118m/74g és sok gólpassz, szóval az hogy kifutott egy idény neki szintén érdekesen hangzik)
Lehet utálni de az erdményeit nem lehet vitatni, és mindent nyert amit lehetett klubszinten.

United82 2008.11.26. 22:59:28

a válogatottban amúgy 23évesen 59meccsen 21gólnál jár.(ebből 2-őt szerzett barátságos meccsen a többit Eb-n,Vb-n illetve azok selejtezőin)
Amúgy a portugál válogatott egy kalap fos, én még egyszer nem láttam őket jól játszani, nagyra vannak hogy európai braziljai de Figoék kiöregedése óta egy olyan meccsük nem volt ahol jól játszottak volna, a 2000es Eb-n valóban nagyok voltak, de azóta bár játszottak EB döntőt és VB-n a 4között voltak, de egy jó meccsük nem volt.

takibacsi 2008.11.26. 23:04:55

már megint a gólok száma...az aranylabda sosem statisztikáról szól, azt az aranycipőnél számoljátok, amit TELJESEN JOGOSAN megkapott és ennyi

ide azokat a tétmeccseket írjátok be, ahol aranylabdára méltóan játszott 2008-ban, de h megkíméljek mindenkit, én ideírom a listát:

United82 2008.11.26. 23:10:49

jól van takibacsi:)
Egy kérdésre válaszoltam, hogy ne mondjunk 42gólt mert a naptári évben alig lőtt, nos ez cáfolva.
De ez van már 1éve, mindig jön valami ami miatt nem érdemli meg és mindig lehet ész érvekkel azokat cáfolni, aztán nem marad más, minthogy egy nagyképű köcsög, meg fürdőkurva, meg hasonlók, ezekre meg válaszolni sem érdemes.

Lojzi_ 2008.11.26. 23:12:18

Rájöttem, hogy Rooney82 valójában Léderer Ákos álnéven.
Különben honnan a tökömből venne ennyi statisztikát?

United82 2008.11.26. 23:14:03

megmondom Lojzi:)
Ami a Uniteddel kapcsolatos statisztika az nekem megvan, legyen az bármi:)

rizla 2008.11.26. 23:14:34

"Zseni maradona volt, meg pelé, vagy best, meg platini, vagy Zidane de Cé nem az. Ronaldinho sem az. Ők ügyes futballisták csupán a zsenikhez képest. Világklasszisok, persze, de nem zsenik. Az nagyon más kategória."

szerintem aki ezt írta, az még nem látta ronaldinhot csúcsformában rajzolni a játékot

Lojzi_ 2008.11.26. 23:15:32

Nekem akkor is gyanús vagy...

United82 2008.11.26. 23:17:57

"Nekem akkor is gyanús vagy... "

Ezt most semmilyen statisztikával nem tudom cáfolni, úgyhogy csak azt kérhetem hidd el:)
De nem írnék ennyi statisztikát be ,ha nem mondanának valótlanságokat. (mint most ezt hogy a 2008-as naptári évben alig lőtt gólt, meg hasonlók-de ez is cáfolva:))

halareaal 2008.11.26. 23:30:28

C. Ronaldo az egyik, ha nem a leglátványosabb futball játssza manapság a játékosok közül. pont, hogy nem csak a góljai miatt kapja, hanem mert 1xüen ő a legattraktívabb. épp azért nagyon nagy játékos, mert nem úgy lő 40 gólt, mint Inzaghi v v Nistelrooy, hanem gyakorlatilag nincs gyenge pontja, a játék összes elemében kimagaslik. egy közepes csapat védelmén bármikor keresztülmegy egyedül, nagyon durva szabadrúgásai vannak, és a felhőfejesekben is nagyon jó. sztem bőven kimagaslik annyira a mezőnyből, mint Ronaldinho 3-4 éve, bár a brazil játéka nekem is jobba tetszett.

United82 2008.11.26. 23:52:17

Amikor tavaly szó volt róla h Ronaldo aranylabda esélyes, akkor 3érv sorakozott fel ellene leginkább (itt érvről beszélek és nem arról h ki milyen embernek tarjta)
ez a 3 a következő volt:

1. Nem nyert az angol bajnokságon kívül semmit, nemzetközi téren elvérzett a Milannal szemben a United- ez tény

2. A BL-ben nem tudott vezéregyéniség lenni, alig lőtt gólt- szintén tény a Roma elleni negyeddöntőben lőtte első góljait a BL-ben és nem is lőtt többet

3. Nagycsapatok ellen- kivéve a Roma meccset- se gólt nem lőtt, se nem játszott jól, se nem volt vezéregyéniség- ez szintén helyén való volt

ezt a 3érvet elfogadva fejet hajtottam hogy Kaka kapta a díjat, mégha a BL-en kívül szinte semmit nem is csinált, mert az olasz bajnokságban enyhén szólva is bukdácsoltak.

Idén a következő dolgok történtek:

1. Az angol bajnokságon kívül(ahol 31góllal gólkirály lett), megnyerte a csapattal a Bajnokok Ligáját, méghozzá a Lyon,Roma,Barca,Chelsea testén keresztül.

2. A BL-nek is a gólkirálya lett.

3. Ha szigorúan a tavaszt nézzük, mert hát ugye egyesek itt ebbe is belekötnek, szóval ha a tavaszt nézzük, akkor,
United nagycsapatok elleni meccsei és Ronaldo teljesítménye ezeken:
PL-ben:
Arsenal 2-1 Gól
Liverpool 3-0 Gól
Chelsea 1-2 Csereként jött be az utolsó 10percre

BL-ben
Lyon 1-1,1-0 A hazai meccsen győztes gól
Roma 2-0,1-0 Rómában a vezető gól megszerzője, a visszavágón nem játszott
Barca 0-0,1-0 Ezen a 2 meccsen valóban fos volt, de az egész United az volt, agyontaktikázta Fergie, de bejött neki
Chelsea 1-1 A döntőben fejesgól és ha Tevez kicsit jobban használná ki a helyzeteit akkor 2gólpassz is lett volna a neve mellett az első félidőben a mezőny egyik legjobbja volt, utána valóban kihagyta a 11-est, de belefért ez is. (thx Terry)

Szóval akárhogy csűröm-csavarom ami miatt tavaly nem kaphatta meg azt idén mind teljesítette.

halarealhoz hozzászólva a sokoldalúságról annyit.
a tavalyi szezonban esett 42gólja közül 9et fejjel szerzett, 5-öt szabadrúgásból, 6-ot 11esből , 7-et ballal, a többit jobbal- és ezek valóban nem 2méterről berugdosott gólok voltak, hanem nagy többségükben szépségdíjas vagy éppen fineszes gólok (lásd a Villa ellenit amikor a szöglet után kavarodásban hogy lőtte be a bogyót)

Többet ebben a témában nem fogok megszólalni, mert lehet itt akármilyen Érvet felhozni, amiket tényekkel alá lehet támasztani a vége mindig az hogy egy nagyképű köcsög, egy hisztis mittudomén micsoda, ezek aztán jó érvek.

Legközelebb ez ügyben akkor szólalok meg mikor az NST szentel egy cikket az aranylabda átadása után a győztesnek aki Cristiano Ronaldo lesz.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.27. 01:38:10

A Sky Sportson érdekes beszélgetés volt ma az összefoglalók alatt az ottani Zelinka-Bozsik-Szántó trió között (jó, mondjuk ők gyengébben nyomják a Souness-Gullit-Jamie Redknapp felállással) CR-ról, meg persze az obligát Cé versus Messi összehasonlítás.

Souness (aki egyébként szokása szerint rengeteg marhaságot beszélt össze) nagyjából azt mondta, amit ti, hogy Cé kihívja maga ellen a sorsot ezzel a viselkedéssel, és hogy ő a maga részéről Messit választaná a csapatába, már csak az emberi kvalitások miatt is.
Redknapp szerint viszont CR komplettebb labdarúgó (elsősorban a fejjátéka miatt).
A jó Ruud pedig fifikásan mind a kettőt vinné a csapatába. :)

Mondtak még egy pár érdekes dolgot, pl. Morinhoról meg Henryról, de az aztán elment abba az irányba, hogy Souness hülyeségeket beszélt, Redknapp és Gullit meg próbálták meggyőzni, hogy hülyeségeket beszél.

rizla 2008.11.27. 02:55:55

halareal: cr a leglátványosabb? miért? mi olyat tud, ami ne láthatnánk egy technikás, gyors szélsőtől? van kb 2-3 trükk a tarsolyában összesen, ezeket variálja, gyakran csak mutatóba. általába inkább lefut mindenkit, és rábikázza, ezt egy meccsen megcsinálja 5ször, aztán egy be is akad általában. ez elég unalmas, nem látok ebben semmi érdekeset, vagy látványosat. az, hogy valaki sarokkal passzol balra egy olyan helyzetben, amikor simán külsővel is lehetne, abban nekem nincs semmi attraktív.
a játékintelligenciája teljesen szimpla.

viszont nagyon gyors, és erős, ez emeli ki igazából. vagy a hihetetlen ambíció miatt, ami benne munkálkodik, vagy dopping. vagy mindkettő.

rizla 2008.11.27. 03:02:43

bedobás: messi minden meccsen csinál olyan dolgokat, amiket rajta kívül tényleg senki sem tud, sőt, a futballtörténelem egészét nézve is csak nagyon kevesen. ezt a hihetetlenül aprólékos labdavezetési technikát konkrétan senki, max maradona.
most is adott a sporting ellen egy olyan gólpasszt, hogy labdástul megkerülte a védőt (jobboldalon cselezett ballal KIFELÉ), és ezen folyamat során nagyjából 10-20-sok labdaérintése volt. ez teljesen beteg.

Republik of Mancunia 2008.11.27. 07:43:09

Olvasom itt a hozzászólásokat és mindenki mondja az általa vélt igazságot.
Rizlával értek egyet abban hogy Messi technikásabb és többféle cselt tud mint Ronaldo és véleményem szerint Messi jobban meg fog maradni az emberek emlékezetében. De ha szigorúan csak a 2008-as évet nézzük, akkor teljesen egyértelmű hogy ezt a díjat Ronaldonak kell kapnia. Hiába volt példádul Zidane 5-6éven keresztül- legalábbis számomra- az aki miatt még leültem megnézni egy Real Madrid meccset is, ha nem tudott a csapatával semmit nyerni, esélye nem volt a címre. De mondhatnám Ronaldinhot aki ha nem teszi tönkre a karrierjét (remélem a Milanban újra régi fényében fog csillogni) még mindig a második legnagyobb lenne a mai generációt tekintve(a legnagyobb a "dagi" Ronaldo akinek képességei alapján minimum 10 aranylabával kéne rendelkeznie, de a sérülések őt is tönkretették), de az hogy valaki tehetséges és tud bánni a labdával még nem elég ahhoz hogy aranylabdát kapjon, ahhoz bizony címeket kell nyerni.
Messi ezt még NEM tette meg vezéregyéniségként(mikor a Barca BL-t nyert akkor Ronaldinho volt az isten), ha idén a Barcelona nyerni fog akkor teljesen megérdemelten az övé lesz, addig "csak" egy a világ legjobbjai közül.
Manchester United szurkolóként mondom hogy Messi maradandóbb emlék lesz a foci történelmében (márha továbbra is ezen az úton jár és elkerülik a sérülések), de a 2008-as év nem róla hanem Cristiano Ronaldoról szólt, mindent megnyert ,amellett hogy látványosan, sok gólt szerezve segítette csapatát.

Lojzi_ 2008.11.27. 08:41:28

Én Vidicsnek adnám. Ő is mindent megnyert tavaly és az EB-n is pont olyan jó volt, mint Hisztiano.

kroos 2008.11.27. 08:45:40

aranylabdát emberek kapnak.vidic meg troll.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.27. 09:09:39

Rizláhot aés Republichoz csatlakozva: a most valóban hihetlenül effektív Cristianoban nem láttom azt a játékinteligenciát, amellyel akkor is világ legjobbjai között maradhat, ha egyszer megkopik a gyorsasága. Ellentétben mondjuk Del Pieroval, Tottival vagy Zidane-nal, akik hétről-hétre bizonyítják-bizonyították, hogy öreg rozmár nem szaroz már. Vagy Ronaldinho fénykorinál lassabbként is képes lehet klasszis teljesítményre zseniális meglátásaival, de talán Messi is, bár az ő játékában többet számít a gyorsaság mint az előbbiekében.

kroos 2008.11.27. 09:30:44

popp.azért zt vágod hogy hány éves a srác?
Meg ha ö a leggyorsabb és nincs szükség arra hogy a kreativitását használja az nem azt jelenti hogy 10 év mulva se lesz képes rá.
+ha neked kellene dönteni hogy kicselezel 3 embert és rálövöd,vagy rooney-nek passzolsz....öszintén..melyket választanád?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.27. 09:39:22

kroos, lehet, hogy képes lesz rá, jelenpillanatban nem látom benne.

MAti 2008.11.27. 12:41:42

Egyetértek, mindkét megállapítással.
Capdevila hosszú gondolkodási lehetőséget kell kapjon.

CRonaldo meg, ha nem gondolkozik, hiába igazságtalan és sportszerűtlen az élet, egyszer olyat fog kapni valakitől, hogy tényleg hosszú szünet lesz...

halareaal 2008.11.27. 21:07:58

hát rizla, 1xüen csak eltér a véleményünk. természetesen elismerem Messi zsenijét (mi mást tehetnék), de sztem neki ponthogy egysíkúbb a játéka mint Ronaldonak. Ronaldo cselei látványosabbak, igaz ez nyilván azért van, mert a portugál mindenáron meg akarja mutatni, hogy ki a király, míg Messi feleslegesen nem fárad ilyenekkel. sztem azonban ponthogy Messi az a kettő közül, aki sokkal inkább használja a fizikai adottságait, vagyis a robbanékonyságát és a gyorsaságát, mint a cselező készségét. egy gyors mozdulat, és hopp elfut a védő mellett, nem csinál olyanokat, mint Zidane v Ronaldinho v akár Ronaldo, vagy legalábbis ritkán.
popp: szóval pont ezaz, sztem Messi az, aki az egészen elképesztő gyorsasága nélkül nem lehetne veresenyben. főleg, hogy ahogy már elhangzott Ronaldo fejjátékban, beadásokban/gólpasszokban, fizikai erőben, és rugótechnikában is mind jobb az argentinnál.

jah és azt ne felejtsük, hogy (talán nem kell kifejtenem mennyivel inkább a la ligát favorizálom a pllel szemben), de azt el kell ismerni, Ronaldo hétről hétre sokkal erősebb védelmekkel és sokkal jobb védőkkel találkozik.

halareaal 2008.11.27. 21:10:36

rizla: nézd meg pl a Villa elleni gólját.
az a fajta extra játékintelligencia, zsenialitás, ami messze túlmutat a reklámtrükkökön, és ami megvolt Zidanenak, esetleg Ronaldonak és Dinhonak, az valóban nyomában sincs jelen Cében, de Messiben sem.

Walmer 2008.11.28. 11:57:08

Hagyjátok már Ronaldinhot a francba. Egy , azaz egy kibaszott éve volt. Előtte, utána tripla 0.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.11.28. 13:54:56

Elöljáróban annyit, hogy Glory ManUnited!

...

Ronaldo az elmúlt két évtized legkiemelkedőbb támadó feladatkörű focistája. (Lehet, hogy a valaha volt legkiemelkedőbb, nemtom.) Aki mást mond, az vagy direkt rossz szögből nézte a meccsein a keheládát - azaz hüje -, vagy csak szimplán hüje. Esztétikum és funkcionalitás kivételes elegye a manusz, amolyan ŐsZseni, még akkor is, ha sosem tartozott a legönzetlenebb pléjerek közé. Tankszerűségében is van valami elegáns, folytonos, hanyagul kerekített mozdulataiban mindig ott van egy egyszerű, de váratlan időzítésű irány, vagy tempóváltás, egy ütemtelen, de pontos lövés, gyorsaságának méltatása felesleges. Tulajdon statisztikái helyett pedig végképp nem fogok karaktert pazarolni.

(Ez itt az ejakulációnak fenntartott hatásszünet)

...

A szolihuligán kovboj druszájának hozzá való mérése éppen ezért illemtudatlanság, mégha helyes viszonyítás keretein belül is történik. Nem is fosnám tovább, de olyat láttam - leíródott, kérem, betűvel! - hogy csak kikívánkozik belőlem egy nyílt titok, melyért vélhetőleg nem fogok szabadkőmíves tagságommal fizetni.

Cének köbö átlagos a lövőtechnikája. Közelebbről rüsztös-belsős lökettekkel operál, távolról korábban szabályosan patológiás vonzalmat táplált a külis kivitel iránt (ennél a rúgás-fajtánál érdemes feleleveníteni egyrészt a jobb oldalról, rövidre húzott góljait - no meg gólszerzési próbálkozásainak számát - a csapattársak kumulált értéke mellé roggyasztva) a jó irányba való tekerés helyett merő erővel igyekszik a gólra, szabijai erősen sztochasztikus megfontolások mentén fogannak (ércsd: a nagy számok törvényének értelmében eccer csakazéris jól fog beszitálni a bogyesz, pedig a lelkem tunna konvencionálisan is, lásd, Szlovákok, Southampton). Noha, kétlábasabb, mint Messi, (aki meg két paraméter mentén mutat a humán teljesítőképesség leginkább csak Barszalonna mérkőzéseken belátható horizontja felé, nevezetesen gyorsulás és labdakontroll. A kettő energetikus kombinációja meg maga a csel. Blabla, közhely, blabla.) Idei-tavalyi gecisok góljának többségét első érintésből, közelről, centerként szerezte (ehhez a büntiket is nyugisan hozzá lehet venni, szmájli).

Szal szerintem lehet laudálni - tökre joggal - a dinamikáját, az érkezéseit, a fejjátékát, a lövőerejét, a csaját, a sajnálatosan nagy arányban irreleváns mutatványait (köbö azokon a meccseken a leghasznosabb, amikor othol haggya aszta híres csepelt), vagy egész egyszerűen az őt körülvevő játékrendszerben tanúsított hatékonyságát, de a lövőtechnikáját mások előtt, - vélhetőleg ingyé' - talán nem a legmegalapozottabb retorikai gesztus. Pláne nem egy Messi ellenében... lehet, majd javul az évek során mind szoftveresen (helyzetfelismerés), mind hardveresen (precíz kivitel), de a faszomnyi argentin fiatalabban, kevesebb rutinnal is szignifikatíve pontosabb, adaptívabb... ööö, érettebb a befejezések terén.

...

Visszatérve roppant olcsó dramaturgiai csattanómhoz (világválság idején ennyi telik, kérem szépen), "A" Ronaldonak, na, annak technikás kis lövőkéji voltak. Pedig a sártekén nem volt még egy olyan perverz állat, aki úgy és olyan rendszerességgel fektette meg a kapusokat, csak azért, hogy utána beflegmázhassa a bőrt a már védtelenül tátongó nyiladékba.

Na, nem hódolok tovább, azér a fákat is szeretem.


Ja, és a Manchestert is nagyon!


.m.


(Ne irigykedjetek a hódos szóviccért, eléggé rákészültem.)

takibacsi 2008.11.28. 14:21:26

továbbra sincs egyetlen olyan nemzetközi tétmeccs sem megemlítve, ahol idén aranylabda-várományoshoz méltón (értsd: kiemelkedően) játszott, csak a mellébeszélés megy, de az nagyon :)

takibacsi 2008.11.28. 14:28:53

továbbra is drdugónál a pont:

"na pont ez a lényeg. a mostani őszi szezonban megint kik ellen villogott? hull city, stoke, stb...
BL meccsen, vb selejtezőn, egyéb fontosabb meccsen SEMMI.
és ez van pályafutása kezdete óta. 2004es eb döntő. 2006-os VB egy az egyben. 2007-es BL elődöntők, 2008as EB egy az egyben. miről beszélünk?
ennyi erővel Luca Toninak vagy Jardelnek is kellett volna már aranylasztit kapni, hisz' volt, hogy lőttek annyi gólt, mint ez a gyökér...
Vagy akkor Ruud Van Nistelrooy miért nem kapott soha, ha már MU?
Képességeit is hagyjuk, mert nagymeccseken bárki leveszi a pályáról. 2007-ben a bl elődöntőkben még a fogalmatlan Oddo is oda-vissza levakarta a pályáról.
Még a MU-ban is vannak nála nagyobb klasszis futballisták (Rooney, Giggs, Ferdinand), nemhogy összességében. "

ennyi :)

halareaal 2008.11.28. 14:33:57

"Ronaldo az elmúlt két évtized legkiemelkedőbb támadó feladatkörű focistája. (Lehet, hogy a valaha volt legkiemelkedőbb, nemtom.) "

ez azért elég vicces.

egyébként amit ki bírtam hámozni Parragrahma felettébb furcsa hszéből, azzal nagyon nem értek 1et. ha vkiről, hát Messiről pont nem a tért ölelő precíz indításai, az életveszélyes beadásai, szabadrúgásai illetve távoli bombái jutnak eszembe. ezzel szemben Ronaldonak azért volt már pár olyan szabadrúgásgólja, ami egész egyedi. amúgy a góljait is távolabbról lövi átlagban mint Messi sztem. azt meg hogy befejezésben jobb az argentin... a posztjuk nagyjából hasonló, Cé mégis több gólt lő vmivel...

persze lehet, hogy totál félreértettem.

halareaal 2008.11.28. 14:36:46

jól van takibacsi, hajtogasd csak, aminek az ellenkezője már bebizonyosodott párszor, aztán majd meglátjuk ki kapja. nem minthogyha én neki szurkolnék, de ez már sok.

Count Adyn 2008.11.28. 14:43:38

"Ronaldo az elmúlt két évtized legkiemelkedőbb támadó feladatkörű focistája"

Ronaldo Luis Nazário de Lima esetleg az:)

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2008.11.28. 15:41:53

A 2007-es Aranylabda első három helyezettje a következő tíz évben is meg fogja határozni a labdarúgást (remélhetőleg a sérülések elkerülik őket). Kaká elegáns, Messi zseniális, de az idei forma alapján én is Cristiano Ronaldónak adnám a címet (Kaká tavalyi tarolása is abszolút jogos volt). Tényleg kiemelkedő volt, amit idén nyújtott. Tétmeccseken is többször villant, s mindig lekötötte az ellenfél több játékosát. Emberileg a brazil és az argentin persze sokkal szimpatikusabb (ezért is sajnálom különösen Messi közelmúltbeli köpését - bár egyszer mindannyian hibázhatunk, főleg feszültség alatt), de akkor sem tartom jogosnak, hogy szabálytalankodjanak C. Ronaldóval, mégha néha pimaszak is a cselei, s nagyképű az ellenfél irányába. Engem is lecselezett egy támadás alatt háromszor egy olyan srác a gimiben, akinek később legnagyobb sikere a Zete első kerete volt, de eszembe sem jutott, hogy felrúgjam, inkább próbáltam kifigyelni a cseleit. Mert valjuk be, a pimasz cselek kívülről nézve látványosak, a focit pedig mi a látványos dolgokért szeretjük leginkább (amellett, hogy egy-egy taktikát, stb. is érdekesnek találhatunk)! És bár nekem is van egy olyan érzésem, hogy pályáfutásuk végén Messire nagyobb futballistaként fogunk emlékezni (csak kerüljék el a sérülések), azért még C. Ronaldóban is sok a tartalék, én kinézem belőle azt is, hogy a gyorsasága megkopásával jó irányítóvá képzi magát (az alapképességei szerintem ehhez is megvannak).

Count Adyn 2008.11.28. 15:43:23

Ja tényleg, sry a sok betű megzavart:D

halareaal 2008.11.28. 15:51:52

jah, énis azt hittem, hogy az Cé akar lenni.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.11.28. 16:09:30

Takibácsinak egyre jobban áll a butaság (szorri, az ergya eufemizmusért, de itt ugye píszínek köll lenni, merkülömben!)

Az elsőszámú faszparaszt már 4 éve döntött el meccset Highburyben. Ez a "nehéz meccsen szar se nem és amúgy is mit arcozik" a hü... buták roskatag homokvára. Nem fogom felsorolni, hány meccsen volt döntő a munkássága, ami pl gólban mutatkozott meg. Vki pár hsz-szal feljebb már számba vette a gólokat, amiket "nemzetközi tétmeccsen" szerzett. (Egyre bizonyosabb vagyok, hogy taki hü... butasága merő irónia. Annak viszont egész faja!)

---

Kedves halareaal.

-> "tért ölelő precíz indítás" - CRnek lényegében nincsenek ilyenjei. Nem, mert nem lenne rá képes technikailag, hanem mer ilyen "távlatokban" nem gondolkodik, egész egyszerűen nem olvassa a játékot - úgy, mint pl Rooney.

-> "életveszélyes beadás" - egy wingertől ez nem egy vasziszdasz. Már, amikor winger. Mer amióta nem annyira, azóta nincsenek is ilyen "életveszélyes beadásai"...

-> "szabadrúgásai" - csak egy hithű mankeszter szurkoló tuggya tarig hajtépni a fejét attól, amit ez a szerencsementes mível állított helyzetekből, míg valóban, aki semleges nézőként stírölgeti a jutyúbos válogatás videókat, annak nem kell preventatív céllal a kezeire ülni. Azér nem lövi senki így a labdát, mer nem rentábilis. Az, hogy évente átlagban 1.8szor bejön neki (tavaly kivételesen 3 "rakettája" akadt be), az meg azér van, mer majnem a zösszes szabit ő durrantja el. (Owen Hargo tavaly emlékezeteim szerint háromszor végzett el szabadot. Ebből lett egy kapufa, a másik kettőről a Fulham és az Arsenal kapusainak derékspecialistáit kérdezd.) Tiszta mák, hogy mostanában a beszitálós effektben rejlő potenciált jobban aknázza ki SAFi: inkább gyengébbek a lövései, szal többször talál kaput, de a kipattanókra jól érkezünk.

Hol van ez a kovboj az Henry, Dinho, Beckham, Del Piero, Juninho... féle mesterlövészektől??? (nekik _van_ "lövőtechnikájuk")

...és akkor az olyan kísérleteit most ne is említsük, amiket jobbról, sorfal mellett, a kapu jobb oldalába féllaposan jobb belsővel(!) követ el... mire számít? Egy alacsonyan szálló sirály tarkójára?

-> "amúgy a góljait is távolabbról lövi átlagban mint Messi sztem" - Két tanáccsal élnék, ha meg nem sértelek. 1. Nézd meg pl. a tavalyi 42-t. (Douglas Adams, valaki?) Nem arról van szó, hogy legfeljebb kettő darab, 16oson kívüli akciógólja volt (a Reading ellen idegenben nem emléxem pontosan), az összes többi gyakorlatilag az 5ös 1-2 méteres vonzáskörzetében született. 2. Cavinton.


És, igen, egyre valószínűbb, hogy totál félreértettél. Én sosem kérdőjeleztem meg a Kacsintós eredményességét, egyedül a "lövőtechnika" terminus technicus használatát véltem indokolatlannak (horrible dictu: pongyolának), és ezt próbáltam cáfolni. Ha idén nem ő kapja az aranyalabdát, akkor komoly a gikszer a mátrixba' (hogy ez mennyire lesz jó a Unitednek, az más kérdés...), de ő inkább egy ügyes, gyors, roppant erős jómunkásember, látványos ám korántsem kivételesen széles technikai repertoárral és szintén nem rekordszintű játékintelligenciával, valamint egy mindezen adottságokat csúcsra járató, undorító eltökéltséggel.

Madeiraisága miatt már a kontinensen kinézték az évfolyamtársai, és ennél - a senkiből gyorsan nagy valakivé, aktuális legnagyobbá válás lehetőségének traumájánál - jobb motiváció nincs. A legszánalmasabb az egészben, hogy amiért oly sokan rühellJÜK ezt az XXLes pofázmányt, az az őszintesége... mert azt azért ugye senki sem gondolta komolyan, hogy vélelmezhető családi biztonság, tisztes iskolázottság vagy értékrend nélkül mindenki blazírt szerénységgel konstatálná, hogy miután tegnap a lisszaboni suhancok utánozták gunyorosan az akcentusát, ma a városi rivális öltözőjének csapjaiból is az ő cselei és góljai folynak, és amikor mezcserél százezernyi bugyi nedvesedik át worldwide.


.m.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.28. 17:10:58

rizla 2008.11.27. 03:02:43

Engem igazán nem kell meggyőznöd Messi képességeiről, mert tényleg csodálom a srácot. Hogy csinál olyan dolgokat, amit más nem tud, az is valószínű, de ez valamennyi igazán nagy focistára igaz szerintem.

Amúgy én nem nagyon látom az értelmét a "ki a nagyobb focista" típusú vitáknak, de nagyjából a következőket gondolom a témáról.
Szerintem, kicsit persze elnagyolva, 4 dimenzió mentén érdemes értékelni a játékosokat:

1. Technikai tudás: nyilván alapvető, ugyanakkor a legtöbben szerintem hajlamosak túlértékelni a jelentőségét. Egy bizonyos szint felett ez "funkcionálisan" minden focistánál tökéletes. Annak az értékelése pedig, ami erre extraként rájön, nagyjából ízléskérdés: van akinek egy Ronaldinho-dribli tetszik jobban, másnak pedig egy Ibra féle oxizás. Viszont ezek sokkal ritkábban meccsdöntő tényezők, mint ahogy sokan gondolják.

2. Játékintelligencia: taktikai érzék, a pálya és a játékszituáció átlátása, helyezkedés, előrelátás, stb. Szerintem általában alulértékelik a játékosok megítélésénél.

3. "Fej": koncentráció és konzisztencia. Mennyire képes a játékos az első két pontban leírt képességeket meccsről meccsre, illetve percről percre elővezetni. Azt gondolom, hogy ez a képesség húzza meg a határt az "ügyes" és a "jó" játékos között, és persze közhely, de ez hiányzik a legjobb jelenlegi magyar játékosokból is (lásd Gera, ugyanakkor én emiatt is bízom nagyon-nagyon Németh Krisztiánban).

4. "Szív": ezt gondolom nem nagyon kell magyaráznom. Akármilyen nyálasan hangzik, igazán nagy játékos nálam csak az lehet, aki a legsiralmasabb helyzetben sem adja fel, és az első 3 képességen felül kitesz még valami megnevezhetetlent a pályára. A Nyerő Ember.

Nos, ezt az pszeudotudományos álbölcselkedést pedig csak azért követtem el, hogy kijelenthessem: a világ legjobb játékosa nem más, mint Steven Gerrard! :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.28. 17:27:23

Az IGAZI Ronaldo megítélésében teljesen egyetértek Parraghrammával.

Ha láttam valaha zseniális támadófocit, akkor azt az IGAZI Ronadótól láttam.

Hozzá mérni Cét, már önmagában is ízléstelenség.

_ _ _ _ _

@halareaal

Egyáltalán nem biztos, hogy Cé a spanyol bajnokságban is olyan gólerős lett volna, mint a PL-ben. A Barca elleni meccseken például egyáltalán nem tűnt különösebben gólerősnek...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.28. 17:43:07

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki

Talán Xavi.

montipájton 2008.11.28. 18:59:53

Messi kétségtelenül minden tud a játékból, összességében ebben az évben mégsem volt meggyőzőbb, mint Ronaldo. Ha Takibá szerint nem is számít a rúgott gólok száma egy Aranylabdánál (muhaha), Ronaldo megnyerte csapatával a BL-t és a bajnokságot, és a csapata a góljai nélkül egyiket se nyerte volna meg. Ennyi a lényeg.

Messi mihez segítette fantasztikus cseleivel a Barcát? Mkor rántotta ki őket a tavaszi fosból? A BL-elődöntőben? Vagy a Real ellen?
Az őszi teljesítménye neki és a csapatának is meggyőző, látványos stb. De ez csak a második fél szezon.

A srác előbb-utóbb aranylabdáés lesz, ha nem sérül meg, egyelőre 2-3. helyre prognosztizálom. Ronaldo mögé, jogosan.

halareaal 2008.11.28. 20:38:42

Parraghramma:

a tért ölelő indításokat meg hasonlókat nem azért írtam, mert Cé olyan kiemelkedő lenne bennük, természetesen nem gondolom, hogy rúgótechnikában a szűk elitben lenne. amire én utaltam, az a Messivel való összehasonlítás. amiket felsoroltál Ronaldoval kapcsolatban, nagyjából mind igazak, azonban hatványozottan érvényesek Messire. ő pl eleve nem is lő szabadrúgást, szemben Cével, aki azért talán nem véletlenül első számú szabadrúgáslövő a MUban, még ha te csak a szerencsének is tulajdonítod az így szerzett góljait. lehet, hogy távoli góljai se nagyon vannak, de Messitől ugyanúgy nem nagyon emlékszem ilyenekre. beadni meg Cé kiválóan tud, ezt már bizonyította szezonokon át, akkoris, ha mostanában nem szokta. Messi szinte abszolút nem szokott beadni, amit mi sem bizonyít jobban, minth ballábasként a jobb oldalon játszik. szal még1x nem azt modnom, h Cé kiemelkedő lenne ebben a játékelemben, hanem azt, hogy éppenséggel ebben sem rossz.

a technikájával kapcsolatban nem értünk egyet, sztem elég széles repertoárral rendelkezik, ha nem így lenne, akkor talán már egy ideje megtalálták volna az ellenszerét.
a játékintelligencia folyamatos emlegetését meg nemtom mire vélni. mit vártok, hogy fusson be középre és kezdjen olyan passzokat osztogatni mint Xavi? mivel Cé amellett hogy megoldja a feladatát, az összjátékban is maximálisan kiveszi a részét, sok gólpasszt ad, nemtom tehát ezt mire vélni.

végezetül Messi sztem is aranylabdás lesz, jogosan, de ebben az évben kapásból 5 játékost fel tudnék sorolni, aki jobban megérdemelné.

halareaal 2008.11.28. 20:40:03

Csöncsön:

ugyanmár. egyrészt szted a Barcelona az átlagos spanyol csapat színvonalát képviseli? másrészt ha abból a párharcból indulsz ki, akkor sem a Barca, sem a MU nem gólerős csapat. úgyh gondolom ezt te sem gondolod túl komoly érvnek.

Count Adyn 2008.11.28. 22:13:47

Nem tudtad, a Barca és a Real is csak egy spanyol középcsapat:))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.28. 22:28:19

@halareaal

Csak arra próbáltam utalni, hogy az ilyen "a spanyol bajnokságban még több gólt lőne, mert nem olyan jók a védelmek" szövegekre semmi kézzelfogható bizonyíték nincs.

halareaal 2008.11.29. 11:21:34

nem mondtam, hogy több gólt lőne, csak hogy erősebb védelmek ellen játszik. sztem könnyen elképzelhető, hogy gyengébb védelmek ellen jobban tudna villogni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.29. 11:48:56

Nem tudom, mennyivel gyengébb például a Recre védelme, mint mondjuk a West Bromwich Albioné.

_alerob 2008.11.29. 12:22:17

Meg Raul, Meg Del Piero, meg Totti, meg ..... :)

Strigo 2008.11.29. 13:01:51

Sokaknak az az ellenérve Céronaldó aranylabdájára, hogy nem példakép. Miért, Messi az? Nem csak a köpésre gondolok, nálam az első válogatott meccsén elvágta magát, ahol az első megmozdulása után kiállították.

szferi 2008.11.29. 13:18:34

Csöncsön: Hasselbaink több országban is játszott és mindenütt meghatározó játékos tudott lenni, ezért ő egész jó példa, de akadnának mások is. Szóval, a karrierje gólokban (nem számítva az első néhány klubját, ahol még fiatal volt, és az utolsó kettőt, ahol már csak levezet):

Boavista 20 gól /29 meccs = 0,68 gólátlag

Leeds 34/69 = 0,5

Atlético 24/34 = 0,7

Chelsea 70/136 = 0,51

Middlesborough 23/58 = 0,4

Ugye világos :)

halareaal 2008.11.29. 14:49:30

mi volt ez a Messi-féle köpés? én erről lemaradtam.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.29. 17:41:34

@szferi:

Nem az a baj, hogy ilyeneket írsz, hanem hogy szemlátomást komolyan gondolod. (Egy játékos 34 mérkőzéséből két liga védelmei színvonalának összehasonlítását...)

poolfanati 2008.11.29. 17:42:05

a The Sun szerint céronaldóé az aranylabda:(
azzal magyarázzák hogy a france football fotósai elmentek angliába hogy elkészítsék róla a győztes fotósorozatot...
ha tényleg ő kapja akkor én fellebezek:D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.29. 17:43:16

@Strigo

Messi kifejezetten sportszerű és alázatos játékos. Még a legsportszerűbb futballistával is előfordulhat, hogy kap egyszer egy piros lapot.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.11.29. 18:08:41

szferi:
Akkor csinálj egy ilyet Thiery Henryról is:)

halareaal 2008.11.29. 18:52:36

azért Messinek korához képest már egész sok ilyen "stiklije" volt. de legalább szimpatikusakat nyilatkozik.

takibacsi 2008.11.30. 01:23:26

még mindig nem írtátok be a meccseket, de kezdődik a titkos fegyverek előhúzása, hülyézés stb :)

de nem kell itt Messire terelni, meg Barcázni, mert pl ha már címek nyerése a mondás idén, akkor egyértelműen Casillasnak jár a díj

Mr.AT 2008.11.30. 02:09:22

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.11.29. 18:08:41

:-))) Mondjuk ha ezt megnézzük Henry-nál is, akkor újból beigazolódik, hogy az olasz védelmek a legkeményebbek, tekintve hogy Ánri nálunk összesen 3x talált a kapuba, ha jól emlékszem. :-)

szferi 2008.11.30. 13:21:59

pancho, majd csinálunk év végén :)

szferi 2008.11.30. 13:23:11

egyébként is, hasselbainknél sem vette figyelembe a kisebb klubokat, ahová csak levezetni igazolt :)

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.12.02. 07:55:05

Azt elhiszen, hogy sokan megnéztek volna egy kiesés ellen menekülő Bayernt. Azt is, hogy ezek közül sokaknak az újdonsült aranylabdás jelenti a futballt. Ők legalább menők. De hát ez már csak így van... :-))
süti beállítások módosítása