Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - La Liga 10. forduló

2008.11.08. 14:58 pancho_sanza

A hétközi kupakudarcok után a bajnoki küzdelem legalább valamiféle sikerélmény lehetőségét sejtteti a spanyol csapatok előtt. Egymás ellen könnyebb lehet, mint olyan remek gárdák ellenében, mint a Bázel vagy az Aalborg. Persze a Villarreal és a Barcelona legalább nem panaszkodhat, hiszen ők még a téttelenség közönye mögé bújhatnak a kritikák elől. A hétvége ennek megfelelően a bizonyíték kereséséről fog szólni. Láthatjuk, hogy a Valencia, Real Madrid, Sevilla miként próbálja feledtetni a kínos kudarcot. Az már nem az ő hibájuk, hogy ezt nem a Manchester vagy a Milan ellenében tehetik meg, mert ahhoz legalább a csoportból tovább kellene jutniuk és bár sok minden mellettük szól, az eredményeik nem feltétlenül. Reménykedjünk, hogy a Recreativo, a Málaga vagy a Getafe megembereli magát és alázatossá teszi a játékosokat. Esni fog 29 gól. Tovább után részletek.

Sevilla – Recreativo 3-1
Két idegenbeli kudarc után már felvetődik annak a lehetősége, hogy a Sevilla idén sem sokkal kiegyensúlyozottabb, mint tavaly. Csak a jobb-rosszabb periódusok most nem hetente váltogatják egymást, hanem lét hónap után következett be az első igazi hullámvölgy. Nem tudjuk mire válni a váratlanul gyenge szereplést, hiszen nem olyan régóta még a C csapatnak is ment a szekere, míg most már majdnem teljes pompában bekövetkező süllyedésről beszélhetünk. A Recreativo pont ideális búfelejtő lehet, bár a Sevillának nem megy az andalúz csapatok ellen.

Osasuna – Atlético 1-3
Hatalmas meglepetés lenne, ha az Osasuna mutatna példát a Liverpoolnak „Atlético legyőzésből”. A fővárosiakat éppen a hajuknál fogva rángatja elő a sírból Simao, Forlán, Agüero és Maxi Rodríguez. Persze ettől még nem értékelhetjük őket többre, mint a csapat, amely minden mérkőzését bebukja, amelynek egy sörnél komolyabb tétért zajlik. Szerencséjükre a mostani találkozó inkább az Osasuna számára fontos.

Getafe  - Valencia 2-2
Egyértelműen sok közös vonás van a Valencia és a Sevilla között. Pontosabban a megtorpanásukban van hasonlóság, hiszen azt gondolná az ember, hogy ami működik Vicente, vagy Luis Fabiano nélkül is, annak működnie kellene velük kiegészülve is. Aztán ilyenkor jön a büdös nagy füles az élettől. Pontosabban a Racingtól. A hétközi kupakudarc után egy idegenbeli döntetlen is elég lehet Unai Emery csapatának, hogy visszataláljon a győzelmi ösvényre. Kellene nagyon, mert már nem sokat kell aludni a Valencia megmérettetéséig.

Real Madrid – Málaga 2-0
A Real Madrid nagy mérkőzése éppen most következik, mert igazságtalan velük szemben, hogy mindig csak a Juventus, vagy a Roma elleni játékuk alapján ítéljük meg őket. Az Espanyol és az Almería elleni kisiklás emlegetése, meg egyenesen kicsinyességnek számít, hiszen a Madrid igazi arcát mindig a Levante, a Murcia és a Málaga elleni győzelmekből kell lemérnünk. A ma esti mérkőzés arról marad nevezetes, hogy minden gól után mennyire komolyan szorul ökölbe a kéz, milyen erős lesz az ölelés gólöröm közben, milyen magabiztos tekintettel néznek a kamerába a címvédő játékosai.  Büszkék lesznek magukra. Mi is azok leszünk rájuk, de szurkolni Dudának fogunk. Hátha elsül a lába. Kétszer.

Racing – Sporting 1-2
A Racing sokat akar. Egy kicsit rosszul mérik fel az európai kupaszerepléssel járó terheket, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a ramaty bajnoki szereplés mellett a rotáció fel sem merülhetett. Ráadásul az UEFA csoport sem éppen úgy alakul, ahogy kellene. Egyszerűen nincs annyi a csapatban, hogy heti kétszer is bizonyíthasson. Elfogy az erő, lassulnak a reflexek, elveszik a frissesség. Pedig Tchité bombaformájából talán többet is ki lehetne hozni.

Barcelona – Valladolid 2-0
Bár üres dicséretnek tűntek Guardiola első mérkőzés utáni szavai, a Barcelona tett róla, hogy a Basel jó csapatnak tűnjön. Pedig már majdnem nem kellett becserélni Eto’o-t, Xavit és Messit, de aztán a fiatal szakember annyira megijedt az eredménytelenség lehetőségétől, hogy nem hagyott pihenőt sztárjainak. Így viszont egy kicsit kellemetlenebb a döntetlen, de továbbra sem ezen múlik a szezon sikere. Hanem a Valladolid elleni győzelmen.

Numancia – Betis 1-0
A Deportivo elleni megalázó vereség után egy hasonló elkerülése lehet a fő cél a Betis számára. Nincs is ezzel különösebb probléma. A taktika adott a hazaiak számára és azért is sikerre vihető, mert mindössze ehhez értenek igazán a hazai csapat játékosai. Megalkudás nélkül védekezni és valamelyik ellencsapást góllal befejezni.

Villarreal – Almería 3-0
Az Almería remek formában várja a mérkőzést a Madrid elleni döntetlen után. Miközben Pellegrini csapata kiszámíthatatlan formában játssza mérkőzéseit. Óriási méretű vereség a kupában, már megnyert mérkőzések leadása a bajnokságban és a BL-ben. A formaidőzítés nem mondható tökéletesnek, de így legalább elmondhatják, hogy van ez még feljebb is. Főleg, ha kiütik az Almeríát.

Mallorca – Athletic 1-1
Ez lenne az optimális eredmény. Egyik csapat sem érdemel többet, ennyire viszont mindkettő igényt tarthat, hogy ne teljesen reménytelenül tekintsen a közeljövő feladataira. A két csapat igazi problémája a játékoskeretekben keresendő, így különösen nehéz bármilyen bíztatót írni. További pontokról Aduriz vagy Yeste dönthet.

Deportivo – Espanyol 2-2
Nagyjából ennyire hasonló a két csapat ereje és utóbbi időben mutatott formája. Mindkettő nyert az előző fordulóban, így a döntetlen az eredmény, amellyel mindketten tökéletesen meg tudnak felelni a szereplésük által magukra vett hullámzásnak.

111 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr22757242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hispan07 2008.11.08. 22:07:30

ahogy a romokat elnézem, ez egy egészen fékevesztett meccs volt :)

és ne bántástok panchot, én se bírom a higany gyereket. olyan lárva egy képe van :)

Titi120 2008.11.08. 22:33:32

Mondjuk ettől a mai négyesétől függetlenül engem se győzött még meg, bár ezt senki el nem veheti tőle már.

Azt azért megjegyzem, hogy Simone Inzaghi is szerzett már mesternégyest hasonlóan rangos (BL) meccsen ...

Titi120 2008.11.08. 22:49:30

Azért sem kell Higany mesternégyesétől hanyatt dobnunk magunkat, mert például Eto'onak ez olyan rutinszerű munka, mint másnál a reggeli szarás. :D

bög 2008.11.08. 22:50:03

etoo ráadásul mindet akciobol lőtte.

gibson 2008.11.08. 22:56:36

Igen, de Eto'o-nak Messi és Henry osztja a gólpasszokat, nem Van der Vaart és Drenthe... :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.11.08. 23:17:35

Mit szóljak Higuaínhoz. Nem én nem válogattam be az olimpiai keretbe. Biztos azért, mert az ottani ellenfelek közelebb állnak a Juventushoz, mint a Málagához. Büntetőrúgójuk meg van.

Portillo is nagy klasszisnak indult Madridba, aztán most párosával rúgja a gólokat Pamplonában. Minden évben kettőt.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.09. 00:17:43

a juventus ilyen szövegkörnyezetben nem sokszor szerepel pancho mondataiban

giacomo 2008.11.09. 01:11:41

A Realt ma nem láttam, de a Barcát igen és elég kegyetlen. Ez a lassan aberráltnak mondható góllövési kényszer a BL-ben is érdekes lehet még.

shakgeri 2008.11.09. 01:12:17

na de most komolyan, neh már a higany legyen a király...mert lőtt 4et a malaganak

Dzsúd Horse 2008.11.09. 01:32:17

és ezzel három pontot szerzett a naaagy naagy realnak...egy lúzer igazad van

Dzsúd Horse 2008.11.09. 01:40:14

Érdekes, hogy a Real felkoncolva, nagy verésre készen kapja az ellenfeleket Barcától, és semmire nem megy velük. Bár én ennek örülök. Lényeg, hogy mindenféle listát a Barcelona vezet, szóval jöhet "A katalán gödör" második része....

Mr.AT 2008.11.09. 01:40:35

Nem tudom... Négy gól persze, de ebből kapásból kettő 11es... Az is érdekes, hogy egy Higuain szintű játékos egy Real Madrid 11es rúgója, még ezt a mai keretet is elnézve. Hierro meg Zidane után valahogy nekem még szokatlan...

Amiatt is lehetne persze fanyalogni, hogy csak 4:3 a Malaga ellen, de amilyen passzban most vannak, minden győzelem falat kenyérként kell.
Ehhez persze nagyban hozzájárul az is, hogy ilyen Higuain szintű játékosok vannak a keretben. Már amikor idehozták is azt mondtam, hogy olyan, mint Poulsen a Juvéban. Egyszerűen nem üti meg a csapat nívóját.

Dzsúd Horse 2008.11.09. 02:04:06

"Mondjuk ettől a mai négyesétől függetlenül engem se győzött még meg, bár ezt senki el nem veheti tőle már.

Azt azért megjegyzem, hogy Simone Inzaghi is szerzett már mesternégyest hasonlóan rangos (BL) meccsen ... "

Ki rúgta a Real győztes gólját a Athletic Bilbao, és az Atletico Madrid ellen, és most a Malaga ellen is ? (A helyes megfejtők között Higúájin mezt sorsolunk ki). De durva, hogy védem a Higany gyereket, annyira se érdekel, mint a Real :) Mind1 legalább beszólhattok majd reggel...hajrá!

Papp Sanyi 2008.11.09. 09:19:45

Vicc volt a Real szerintem. Két ajándék tizi miatt nyertek. Erre verhetik magukat. Van der Vaart sem csinált semmi emlékezeteset, de kérdem én, hogy ha nem most akkor mikor kéne megmutatnia? Otthon egy Malaga ellen, obb alkalma mikor lesz? Ramos kiállítása egyébként annyira nem volt súlyos, mármint a szabálytalanság.

Hispan07 2008.11.09. 09:19:48

szeretem, mikor már novemberben kikiálltják a Barcát a világ legjobb, legkegyetlenebb, legmindentmegnyerőbb csapatának. olyankor tavasszal mindig nagy csattanás következik :)

füligjimmy77 2008.11.09. 09:40:45

Pesszimista Pista: Maga a tény kellemetlen, hogy ezen csapatok ellen egyáltalán nyerőemberre volt szükség. Szépen fel kell rakni őket a szalagra, és bedarálni, de ilyen küzdelmes meccsekre vannak kényszerítve.

Ramos szabálytalansága pedig a narancssárga kategóriába tartozott, szándékosan taposott, de még a levegőben volt a lába, mikor eszmélt, későn. Ha a bíró nem fújja be az első tizi, csak szabadrúgást ítél, Ramos is a pályán maradhat. A másodikat is elég könnyű síppal fújta be, szóval kompenzált rendesen.

kroos 2008.11.09. 09:42:50

Óriási külömbség van a reál és a barca gyözelmei között.
Valaki kérdezte itt a multkor hogy ,,hány bajnokságot kell még nyernie a madridnak hogy a barcával egy lapon kezeljék?"

Hát még ugy 343545676867778798-at.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.09. 10:37:28

Lehet, hogy volt már, de hogy kell helyesen ejteni Higuain nevét?

_benito · www.nst.blog.hu 2008.11.09. 10:41:13

narkas forbi megmondja neked.

tegnap úgyis aszonta: leccÉ-milan lesz vasárnap

horas 2008.11.09. 10:44:39

Barcelona tavaly év elején is nagyon bevolt indulva..én tavaly is azt hittem,hogy megállíthatatlan lesz a BArca,meglátjuk,ennek a Barcának egy gyenge pontja van,az edzője és ez a BL ben fog meglátszani igazán (szerintem)

gibson 2008.11.09. 10:54:40

kroos: először inkább a Barcelonának kéne annyi bajnokságot nyernie, mint a Real Madridnak... Ha zsinórban megnyerik a következő 10-et, akkor is csak másodikok lesznek :)))

nasteey 2008.11.09. 11:07:32

"ennek a Barcának egy gyenge pontja van,az edzője és ez a BL ben fog meglátszani igazán"

Mert a nagy BL specialista Mourinho aztán vitézkedik az Interrel. :)

Jah és nem tudom ki hasonlítgatta őket a tavalyi Barcával, mert hogy az is ilyen jól játszott év elején. Közel nem voltak ezen a szinten. Sőt. Akkor is láttam a meccseket, most is nézem. Ég és föld a két csapat MENTALITÁSA, hozzáállása.

Ha sérülések nem szólnak közbe, sokra viheti a csapat, mert hogy az idei motivációval nincs gond, az biztos.

realm 2008.11.09. 11:09:10

A Barcánál most párosul a játékosok minőségbeli fölénye és a csapat egysége. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha egy taktikailag jól felkészített, tapasztaltabb edzővel rendelkező csapattal találkoznak a BL-ben (elsősorban az angolok +Inter, Juve stb.), akkor ugyanúgy fognak járni mint a Madrid az utóbbi két évben.
A Realnál meg már az év elején el lett rontva minden. Garay helyett most egy Heinzével szenvednek, hozták a bundesligahuszárt, elment egy húzóember stb. Ha megnyernék a bajnokságot, óriási meglepetés lenne szerintem, pláne, hogy Schustertől se vagyok elragadtattva.

De azért Hala Madrid!!!

rexter 2008.11.09. 11:31:30

az is vicces h a Barca arra veri h viszi vmire a BL ben, mikozben az utobbi 2 evben valami hihetetlen gyenge csoportban voltak mindig, es kivetele nelkul a parositasoknal a leggyengebbek ellen kellett tovabbjutniuk. igyse birtak nyerni mondjuk, eltaknyoltak ez elso buckan.

nasteey 2008.11.09. 12:11:38

Gondolom savanyú a szőlő, amiért 4 éve fotelból nézitek a tavaszt.... ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 12:48:47

"ennek a Barcának egy gyenge pontja van,az edzője és ez a BL ben fog meglátszani igazán (szerintem)" (horas)

Bírom az ilyen véleményeket... Csak úgy, mindenféle indoklás nélkül belevetve az éterbe.

10 forduló, 34 rúgott gól
Az utóbbi öt meccs eredménye: 6-1, 1-0, 5-0, 4-1, 6-0

Egy tavasszal gólképtelen csapattal.

A mentalitás pedig össze sem hasonlítható az előző szezonbélivel.

Ám mindez bizonyára csak véletlenül van így, Guardiolának ehhez semmi köze. Mi több, óriási szerencséje van, hogy ilyen csodaszerű változáson ment keresztül a csapat. Tényleg ő a gyenge pont.

Henke 2008.11.09. 13:32:57

nem szeretem Higuaint :(

2008.11.09. 13:35:57

Egyszerűen a Barca a világ legjobb csapata jelenleg. És aki szidja Guardiolát, az tegye a keretet a Rijkaard-féle állomány mellé (Deco, R10 elment) és tegye a tavalyi játékot az idei mellé.

Hatékonyak, eredményesek, csapategység van, küzdelem és jönnek a gólok is, az eredmények is. Tudnak vert helyzetből fordítani és tudnak 70%-os szinten is gálázni.

Na ezek után szidja valaki Guardiolát. Év végén lehet majd szidni, ha nem nyer semmit a csapat, de ahogy most nem lehet világverő edzőnek nevezni még, úgy senkinek sem szabad.

Még nem kell róla véleményt alkotni, legalább December 21-ig nem (vs. RM).

Egyellőre szipokrázó, hatékony és ez nekem baromira tetszik. Guardiola meg megadta mindazt a csapatnak, amit Rijkaard már 2 éve nem tudott. Mentalitást, szellemiséget, egységet és fegyelmet.

Ha nem nyer semmit idén a csapat, nekem már akkor is felejthetetlen marad ez az ősz és úgy fogok rá visszaemlékezni, mint az Antic-érára, amikor a semmiből jöttünk fel a BL-helyekre. Annak is tudtam örülni, ennek is tudok, főleg, hogy még mindent megnyerhetünk.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.09. 13:43:30

Nem a világ legjobb csapata, viszont egyértelműen a világ legmeggyőzőbb formát mutató csapata.

...de komolyan, hogy mondják jól a Higuaint? A streamhez nincs sávszélességem, otthon angol focit nézek, szánjatok már meg :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 13:52:32

@JClayton:

Sem a spanyolban, sem a franciában nem ejtik a h-t. Higuaín egy francia származású agentin, vagyis nyilvánvalóan nem ejtendő a há.

Vagyis: iguáin.

Henke 2008.11.09. 13:52:32

Higuaint így mondják naggyából: "higuajin":D

nekem azért valami furcsa volt ezzel a barcával, vagy csak nekem tűnt úgy? Messi egyik gólörömnél sem ugrott nagyon ki a bőréből pl... lehet hogy az a csapategység nem is annyira egységes? vélemény?

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.11.09. 13:55:55

Köszi. Fogalmam sincs miért gondoltam azt, hogy (h)igén...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 13:57:21

@Henke (ejtsd: enke):

Hülyeség. Messi (ez egészen elképesztő) a Barca MIND A HAT góljában benne volt, hol közvetve, hol közvetlenül. Tehát legalább egyet ő is kiérdemelt volna. Nem csoda, hogy mérges volt, amiért ez nem jött össze.

Vagyis összejött, csak a szokásosan agyament bíráskodás elvette tőle. (Mert a játékvezető nem akkor fújta le az akciót a hetedik gól előtt, amikor Henry megkapta a labdát. Ugye, láttátok, hogy ezen Guardiola is már csak röhögött?)
:-)

nasteey 2008.11.09. 14:24:22

Plusz ugye ott volt az az eset, amikor tévesen fújtak lest... akkor tökéletes ütemben jött a labda, tökéletes ütemben ugrott ki, a kapus meg felborította, bár akkor már jelezték a lest. 11-esből is meglehetett volna akár a gólja.

Hispan07 2008.11.09. 15:35:44

lehet én vagyok lemaradva, de a barcelona játszott már idén komoly csapattal is? (már az atléticon kívül, ha ők komolyak egyaltalán :))

csak mert ha még nem, akkor minden játék során mutatott szépség és becsülendő gólerősség ellenére is egy kissé irritálja szemem/fülem ez a világ legjobb, legmeggyőzőbb csapata címke. főleg november elején.

valladolid, malaga, almeira, basel (mondjuk ők kakukktojás), bilbao, espanyol, betis, sporting gijón... ők már mind el lettek pusztítva, rideg kegyetlenséggel. és hát persze szó se róla, veretes és meggyőző névsor... de tán egy icipicit még korai elrepülni a felhők közé.

de ez csak magánvélemény :)

luqe 2008.11.09. 15:39:50

Továbbra is igaz, hogy a barca szinte összes helyzete gól(persze nem mind, de közel sem ugyanaz ha 0-0nál nem megy be, vagy 6-0nál). Lesz még, hogy nem fog bemenni minden. Illetve etó egyik gólpasszát már az ellenféltől kapta. Plusz a Valladolid egész tetszetősen játszott, mármint nem bunkerfocira rendezkedtek be az elején. Volt is 2-3 olyan helyzetük, amiből gól lehetett volna (még 0-0nál és 0-1nél). Persze benne volt a nagy vereség is.

Cikkírónak: a barca igazi arcát pedig a Valladolid ellen mutatja mindig. Nem a Basel ellen. :)

Henke 2008.11.09. 15:44:35

Hispan07:

Barcelona: nov30-dec21:
Sevilla, Valencia, Shaktar, Real Madrid, Villareal

Majd ez a három hét dönt egy pár kérdésben. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 15:46:33

@Hispan07:

Jó nézni, ahogy savanyodik a szőlő az ellendrukkerek szájában...

Csak így tovább! :-))

Henke 2008.11.09. 15:48:05

Csöncsön:

Azért kezdődhetett volna ellenfél-ügyben a Guardiola korszak meredekebben is... Ez így most jó, jön az önbizalom, érik össze a csapat, és az edző is, aztán majd lendületből... Am asszem a Realnak is a decembere lesz a durva

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 15:56:46

@Henke:

Ez igaz, de az is közhely, hogy az ilyen ellenfeleket a legnehezebb legyőzni. Hiszen nekik egyetlen céljuk van: megúszni minél kevesebb kapott góllal. Óriási görcsölés is lehetett volna ez (mint az Internél), nemcsak gólfesztivál.

@luqe:

A tegnapi meccs is lehetett volna 12-0, és senki sem szólhat semmit. A Sport1 összefoglalójában az első gól előtt (!) már megmutattak három (!) Barca-helyzetet.

Hispan07 2008.11.09. 15:58:33

jajj dehogy vagyok én ellendrukker Csöncsön, sőt! tudom én, hogy nem mindennapi öröm, ha az ember csapata megveri a valladolidot. pl egy milan drukkernek majdhogynem örök és soha be nem teljesedő álom :)

és nyerjen ez az álombarsza is pont annyit, mint a 90-es évekbeli. most még a gonosz és kizárólag mázlis vagy bundázós alapon sikeres milantól sem kell félni a BL döntőjében :) mindent bele :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:13:02

@Hispan07:

Értem. Szóval, ha a Milan ma este legyőzi a Leccét, akkor ez egyértelmű bizonyítéka lesz annak, hogy gyenge csapat, hiszen nem komoly csapat ellen nyert. Igazán éles a logikád, hadd gratuláljak hozzá! :-)

Ez az álombarsza pedig ne annyit nyerjen, mint a 90-es évekbeli, hanem még sokkal többet. Megvan minden esélye rá.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:14:30

(Sőt, ha netán 6-0-ra nyer, az még élesebb és egyértelműbb bizonyítéka lesz a gyengeségének.) :-)

luqe 2008.11.09. 16:15:08

Csöncsön: na itt a hiba. A Valladolid nem minél kevesebb góllal akarta megúszni. Hanem felvették a kesztyűt és gólt akartak rúgni. A barca akkor lesz retyóban, ha az ellenfél ezt a taktikát kicsit magasabb szinten műveli és netalán bemegy a meccs eleji helyzeteiből 1.

A szőlő meg édes. A Real a címvédő (2x) és ott van a bajnokság élbolyában. S hiába vagyok elég pipa schusterre meg a csapatra, ennél már csak jobban játszhatnak.

rizla 2008.11.09. 16:19:25

horas: "Barcelona tavaly év elején is nagyon bevolt indulva..én tavaly is azt hittem,hogy megállíthatatlan lesz a BArca,meglátjuk,ennek a Barcának egy gyenge pontja van,az edzője és ez a BL ben fog meglátszani igazán"

tavaly év elején a közelében nem volt ennek a teljesítménynek a csapat, ez baromság.
az edzőről meg annyit, hogy egy fokkal gyengébb ez a keret, mint a tavalyi, a meccsek meg egy fokkal jobbak. érdekes.

rizla 2008.11.09. 16:21:22

(persze csak papíron gyengébb a keret, valójában erősebb, a naplopó brazilok csak ballasztnak voltak jók)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:22:06

@luqe:

Egy 6-0-át fölösleges megmagyarázni, hidd el! :-)

Az, hogy "mi lesz majd, ha..." ez tipikuan az ellendrukkerek szövege. Mert akkor meg majd azt magyarázzák meg.

A Real-Juve után is édes volt a szőlő?

rizla 2008.11.09. 16:22:38

"lehet én vagyok lemaradva, de a barcelona játszott már idén komoly csapattal is?"

a real ugyanazokkal játszott eddig a bajnokságban, mint a barca

rizla 2008.11.09. 16:24:13

egyébként tényleg várni kell a rangadókkal teletűzdelt időszak végéig, addig nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni ("a világ legjobb csapata jelenleg", stb), dehát én ezt mondom a "katalán gödör" című örökbecsű óta..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:25:09

@rizla:

Hispan07, éles logikával, a Milanra gondolt. Azt hiszem. :-)

rizla 2008.11.09. 16:29:13

"Továbbra is igaz, hogy a barca szinte összes helyzete gól(persze nem mind, de közel sem ugyanaz ha 0-0nál nem megy be, vagy 6-0nál)."

???

eto'o kihagyott két ziccert, henry hármat, lőttek két lesgólt, soroljam az atletico vagy almeria ellen kimaradt helyzeteket is? inkább néz rá a statra, professzor úr. a barcának van messze a legtöbb kapuralövése a bajnokságban, viszont a helyzetek értékesítési aránya átlagos, ugyanolyan, mint bárki másnak. akiknek minden bemegy, az a valencia.

az meg szerintem nem "minden bemegy", hogy eto'o tudja hova kell állni egy kipattanó beveréséhez..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:35:42

"az meg szerintem nem "minden bemegy", hogy eto'o tudja hova kell állni egy kipattanó beveréséhez" (rizla)

No, de ez szó szerint igaz David Villára és a Valenciára is.

rizla 2008.11.09. 16:41:25

most álljak neki megint elmagyarázni?

Hispan07 2008.11.09. 16:43:33

Csöcsön, miután minap volt szerencsém végig követni a "ha gödörben a real-gödörben a barca is" című előadói estedet, talán inkább ne vonjuk be a logikát ebbe a dologba is, nem erősséged, bocsáss meg :) (pl at honnan vetted, hogy sztem a 6-0 után a barcelona gyenge...?)

én egyetlen dolgot mondok, mondtam: a puding próbája az evés, márpedig az idei barca pudingját még nem kóstolta meg komoly ellenfél. ezért korai és visszatetsző máris a világ legjobb csapatnának meg egyebeknek hívni. a saját csapat idő előtti agyonajnározása ugyanolyan gáz, mint a másik túl korai leírása (lásd. "katalán gödör".) és ez a csapat még semmit nem ért el, csupán rommávert pár kiscsapatot, mégis repkednek a szuperlatívuszok. sztem korai, ennyi.

és ha már a milannál járunk: pont ez a lényeg, én egy percig sem állítom hogy a világ legjobb csapata, sőt, és ez akkor sem lesz másképp, ha ma a csapat megcsapja a leccét. de azért egy biztos: pl az inter elleni 1-0-át többre tartom a valladolid elleni 6-0-nál. fura a logikám ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:43:59

Isten ments, rizla. :-)

Szerintem lezártuk a témát azzal, hogy a Valencia igazi erejéről majd a rangadók tükrében lehet reális ítéletet mondani.

Henke 2008.11.09. 16:45:46

Higuain is tudja ennyi erővel...

--Jajj már megin higuain!!! :D Valahogy ki kell verjem a fejemből -pancho, te tetted ezt!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:47:10

@Hispan07:

Hogy erősségem-e a logika, azt szerencsére nem tőled fogom megtudni, úgyhogy ezt a szálat a magam részéről elvarrnám. :-)

Szerintem itt az hangzott el (nem a részemről, bár egyetértek vele), hogy a Barcelona jelenleg a legjobb formában lévő csapat Európában. Hogy ki a legjobb, az szerintem is majd májusban derül ki, Rómában...

Henke 2008.11.09. 16:49:17

Csöncsön:

"a Valencia igazi erejéről majd a rangadók tükrében lehet reális ítéletet mondani. "

ez igaz a barcára is, a realra is, és az élen állókra általában. Am azt is szokták mondani, hogy a bajnokságot a kiscsapatok ellen lehet elbukni, a barca eddig ebbe a hibába nem esett bele!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:51:35

(Ja, még ez: "egy biztos: pl az inter elleni 1-0-át többre tartom a valladolid elleni 6-0-nál." Szóval ez egy baromság. Mi az, hogy "többre tartod"? Ha a Barcelona a Valladolid ellen játszik, akkor nem győzheti le az Intert. :-) A két meccs nem hasonlítható össze.)

Hispan07 2008.11.09. 16:56:16

hát Csöncsön,

Szerintem lezárhatjuk a témát azzal, hogy a Barcelona igazi erejéről majd a rangadók tükrében lehet reális ítéletet mondani. :)

úh sztem itt varrjuk el ezt a szálat :)

Hispan07 2008.11.09. 16:58:01

és lehet szerinted baromság, de azt is többre tartom, hogyha a barca 1-0-ra megveri a realt, mintha a milan 6-0-ra a leccet. de ugye logikai kérdésekbe nem megyünk bele ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.09. 16:59:38

@Hispan07:

Az "igazi erejéről" igen, de a FORMÁJÁRÓL már most is kimondható, hogy Guardioláék bizony nagyon elkapták a rajtot. Sokkal jobban, mint bárki más egész Európában. Ez nyugodt lélekkel kimondható, és ebben, azt hiszem, tényleg ki is egyezhetünk.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.09. 19:07:18

mennyire töketlen és impotens ez az Osasuna, mikor lőttek utoljára gólt?

Dzsúd Horse 2008.11.09. 19:11:02

"Szerintem lezárhatjuk a témát azzal, hogy a Barcelona igazi erejéről majd a rangadók tükrében lehet reális ítéletet mondani. :)"

Ezt mindig nyomatjátok ezt a hülyeséget. A Real is ugyanúgy kiscsapatokkal játszik mégis...a Valenciára meg fokozottan igaz, aztán még így is botladoznak. Vagy ott a Sevilla esete is. Értem, hogy nem akarjátok elismerni hogy mostanában jól megy a Barcának, ismétlem mostanában. Szóval ha ez rangadós hülyeség igaz lenne, akkor a 3-4 nagycsapat 100%osan a táblázat élén állna. Egyébként meg Barcelona - Atletico Madrid 6:1...

rizla 2008.11.09. 19:18:03

bedobás: de vadócz-cal nem kaptak gólt

BruceWayne 2008.11.09. 19:59:28

ez a Barca olyan mint Chuck Norris: a nagycsapatokat is úgy elveri hogy azok középcsapattá degradálódnak vissza.

Hispan07 2008.11.09. 20:07:57

Pista, itt a kérdés az, hogy ez a barcelona az máris az univerzum valaha volt, de legalábbis jelen korunk legjobb csapata-e.

vélemények

- Piros(gránátvörös) sarok: vér-barszások, szerintük igen.
- Kék sarok: vér-barszagyűlölők, szerintük akkorse, ha mégis.
- Középen: azok akik azt mondják, hogy az, hogy lepofoztak néhány kiscsapatot, még nem jelent semmit, villantsanak a nagyok ellen is (rangadókon), és főleg majd májusban domborítsanak - akkor majd minden kiderül.

mindezek fényében amit mondtál tök jó, csak minek.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.09. 20:21:01

rizla

Igaz, de nem is a védekezésüket kritizáltam. Viszont most láttam először teljes meccsüket, és hetek óta figyelve itt oldalt a magyar válogatott és az Osasuna középpályájának összevetését, hát nem tudom... A mai meccs alapján Vadócz nem éppen lefelé lóg ki onnan.

phelan76 2008.11.09. 21:15:10

A Barca jó, nagyon. A formája tökéletes. Jelenleg. Most mit vitatkozzon az ember tényekkel.

De. 11. forduló.... nagyon messze van még a tavasz.....

A hátrány csak 2 pont, és ha minden kötél szakad majd elvisszük a bajnoki címet egymás elleni eredménnyel :) meg közbe behúzzuk az Uefa-t a Milan ellen :)

Dzsúd Horse 2008.11.09. 21:16:14

Hispan07 akkor te ezek szerint középen osztod az észt, értem. És csak a Barca esetében jut eszedbe mindig "majd a rangadókon húdehúde", és ezzel vagy a leosztásodban középen...ahogy előbb is mondtad, itt varjuk el a szálat, nincs értelme ragozni. Köszönjük Emese.

montipájton 2008.11.10. 08:16:48

A Barca félelmetes. Teljesen felesleges előre huhogni, hogy "majd most jönnek a rangadók", mert egy csapat, amelyik most már zsinórban hatosával rúgja a gólokat (és nem a magyar NB I-ben, nem Siófok-szintű ellenfeleknek), az olyan mentális állapotban van és lesz a komoly meccsekre, hogy nem fog összetrottyosodni "csak úgy".

A Barca tavasszal BL-elődöntőt játszott, de egyszerűen senki nem gondolhatta a játékuk alapján, hogy bármit is nyerhetnek. Most még csak "kiscsapatok" ellen brillírozik, de senki nem mondhatja, hogy esélytelenek akárki ellen. Ez a különbség a két állapot között. (Meg Eto'o.)

A Real ellen, ha holnap játaszanának - pláne a Nou Campban - minimum hárommal nyernének. Látva a Madird állapotát (is).

montipájton 2008.11.10. 08:17:57

Higuaín felé pedig legalább egy "bazmeg, köcsög, jó voltál" szintű odaröffenést elvárnék Panchótól. Most az egyszer. Kivételesen. )))

rizla 2008.11.10. 08:57:34

montipájton szerintem senki sem azt akarta mondani - én legalábbis nem, főleg, mint a csapat kedvelője - hogy a barca megrottyan majd a rangadókon, de tény: az igazi szintfelmérő az lesz. ha a csapat küszködik majd (messi pl addig is lesérülhet sajnos), akkor sem kell károgni persze (már előre látom a kommenteket egy rosszabb meccs után: "kipukkant a lufi?", stb). mindenesetre aki látta a barcát az elmúlt 2 évben az sajnos BÁRMIT el tud képzelni, játszon akármilyen brutálisan a csapat a kicsik/közepesek ellen. és lehet meglepő lesz amit mondok, de messze még a csúcs, néha meglepő zavarodottság van a pályán, ilyen 5-10 perces rövidzárlatok, csak ezeket eltakarja az az ijesztő léptékű zsenialitás, amit elől eto'o-ék kipréselnek magukból.
az ellenfelek sem akárkik lesznek. a madrid pl pont azért életveszélyes, mert akkor a legjobb, ha sarokbaszorítják. ahogy emberhátrányba kerültek a malaga ellen, simán fogadtam volna rá nagyobb összeggel, hogy meg fogják nyerni a meccset, akárhogyis. persze kellett a bíró, meg a mák, de ezt szajkóztuk 2007 tavaszán is. legalább 10szer. úgyhogy ez nem véletlen. mondjuk nehezen tudom elképzelni, hogy megint ők nyerjenek, ezt egyszerűen nem engedheti meg magának a katalán öntudat.
a villarreal - teljesen egyedülálló módon az európai élbajnokságokban - még veretlen, ehhez nem is kell kommentár, egyszerűen jók, zseniális játékosokkal. az ő formájuk ráadásul - némiképp hasonlóan a madridhoz - kiszámíthatatlan, nem lehet alapozni az előző 1-2 meccsre.
a valencia meg kontracsapat, előre lehet fázni attól, hogy dani alves képtelen visszaérni. a david villa meg nem akárki, hanem konkrétan az egyetlen jelenleg, aki eto'o-val egy szinten van a csatárok közül.

rizla 2008.11.10. 09:06:25

egyébként egy getafe is lesz előbb, nemsokára, az még egy para meccs lehet.

higuainról: számomra nyilvánvalóan kiderült ezen a meccsen, hogy tényleg nem lesz belőle világelső. hogy miért pont egy mesternégyes alkalmával?
mert amikor odaállt a második büntetőhöz 3-3nál, teljesen világos volt, hogy ki fogja hagyni. ott volt a levegőben, kézzeltapintható módon, hogy "jajistenemnégygóltrúghatokráadásulgyőztesgóltúristenmileszhakihagyom".
ki is hagyta, a világ egyik legrosszabb büntetője volt, a kapus simán fogta, és tökmindegy, hogy ordító szerencsével pont a lábára kapta vissza (sőt, ez is csak azt jelzi, hogy nulla erő volt benne, és véletlenül sem ment rendesen sarokra, akkor ugyanis oldalra pattan).
egyszerűen fejben kevés. messi meg 18 évesen hármat vágott a madridnak, ebből a harmadikat a hosszabbításban. ez a nyilvánvaló különbség.

muka 2008.11.10. 09:26:45

...és mennyire szánalmas a marca mai címlapja: www.marca.com/primeras/08/11/1110.html

el sastre 2008.11.10. 09:54:17

"Kék sarokban" és "középen" ülők!
A Barcelona adja az ellenfeleket a Realnak....

montipájton 2008.11.10. 10:14:16

Rizla,

oké, de a rangadókon nem is kell sziporkáznia a Barcának, nem azt mondtam, hogy a Villarealnak is ötöt vágnak egy félidő alatt - de tartaniuk sem kell tőlük, ami a tavalyihoz képest nagy különbség.

Higuain szerintem se lesz Nistelrooy (és Messi sem), de azért ez a tizis példa kissé túlértelmezettnek tűnik számomra.)) Beverte, oszt jónapot.

montipájton 2008.11.10. 10:16:27

Izé, értelmezem: Higuain nem lesz Nistelrooy, és nem lesz belőle Messi sem. Tehát nem Messiről állítottam zárójelben, hogy nem lehet jobb, mint a holland. Csak a további viták elkerülése végett. )))

takibacsi 2008.11.10. 10:28:56

pancho

a bírózós postok után kiváncsian várjuk ennek a hétvégének az összefoglalását, különös tekintettel a real gólokra :)

imgfrm.index.hu/imgfrm/5/2/1/2/BIG_0005075212.jpg

el sastre 2008.11.10. 10:48:21

takibácsi!
ott a pont!

montipájton 2008.11.10. 11:12:52

Ja, süllyedjünk le a Barca-topic szintjére anyázásban. Minek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.10. 12:39:59

"messze még a csúcs, néha meglepő zavarodottság van a pályán, ilyen 5-10 perces rövidzárlatok, csak ezeket eltakarja az az ijesztő léptékű zsenialitás" (rizla)

Teljesen egyetértek. Messze nem játszott még ki magából mindent a Barcelona, bármilyen furcsa is leírni ezt egy ilyen győzelmi széria láttán.

moTa 2008.11.10. 14:39:24

PL cikk mikor lesz? hüüü?

rizla 2008.11.10. 17:38:11

"azért ez a tizis példa kissé túlértelmezettnek tűnik számomra.)) Beverte, oszt jónapot."

szerintem meg ahogy odaállt, lett volna erre is 1millió forintom, hogy elbassza. vajon miért?

CS0ki 2008.11.10. 17:57:39

"szerintem meg ahogy odaállt, lett volna erre is 1millió forintom, hogy elbassza. vajon miért? "

Mert pocsék 11es rúgó...Nincs egyedül a világon ezzel. Attól még lehet nagyon nagy játékos, de azért tényleg nem kell túlelemezni ezt a 11est...Világelső meg...abból nagyon-nagyon kevés van...

"imgfrm.index.hu/imgfrm/5/2/1/2/BIG_0005075212.jpg "

Most ezt a képet azért tetted be, hogy mutasd, hogy jogos volt a 11es, vagy hogy nem? :) Mert speciel egyiket sem lehet eldönteni e kép alapján. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.10. 18:04:20

"lett volna erre is 1millió forintom, hogy elbassza. vajon miért?"

Mert a jogtalan tizenegyesek 90%-a kimarad.
Ugye, más is megfigyelte már?

CS0ki 2008.11.10. 18:24:23

"Mert a jogtalan tizenegyesek 90%-a kimarad.
Ugye, más is megfigyelte már? "

Nem, mert ez nem igaz! :D

rizla 2008.11.10. 18:55:19

"pocsék 11es rúgó"

de ha edzésen is ilyen béna, akkor miért ő lövi? fura. egyébként hogy lehet valaki pocsék 11es rúgó, aki 28 méterről pokoli erővel és pontossággal ki tudja lőni az alsó sarkot, védőkkel az útban, akcióból?
szóval ilyen nincs, hogy technikai értelemben pocsék 11es rúgó.

CS0ki 2008.11.10. 19:08:15

"de ha edzésen is ilyen béna, akkor miért ő lövi? fura. egyébként hogy lehet valaki pocsék 11es rúgó, aki 28 méterről pokoli erővel és pontossággal ki tudja lőni az alsó sarkot, védőkkel az útban, akcióból?
szóval ilyen nincs, hogy technikai értelemben pocsék 11es rúgó."

A jó ég tudja, miért ő lövi. Én már a Betis(?) elleni meccsnél is csodálkoztam, hogy ő lövi. Egyszerűen nem az a típus! Mint Beckham :D(vagy éppen Robinho...) Nem technikai értelemben, hanem nem neki való. Persze lehet, hogy ez változni fog. Korábban a mezőnyben is az volt baj Higuval, hogy gyenge befejező ember volt, hiába került sokszor helyzetbe, kihagyta őket. Lehet, hogy később a 11eseknél is megszerzi a magabiztosságot vagy rutint vagy nem tudom mit! :)

angerfist 2008.11.10. 19:39:42

a tizi az semmi más, csak fej.. derossi hiába verte be 10ből10szer izomból a filóba. egyszer elrontotta, javítani akart, megint elrontotta, és megint. azóta nem nagyon ő lövi. és nem azért mert roszabb lenne a technikája.

rizla 2008.11.10. 19:53:47

"a tizi az semmi más, csak fej" ezt mondom. és aki fejben gyenge, abból soha nem lesz nagy játékos. az más, ha valaki csak később gyengül el, megzavarodik, megtörik, stb; de ha valaki eredendően ilyen, és érezhetően remeg, hogy a madrid első csapatában játszhat, akkor az talán nem annyira alkalmas világhódító feladatokra.
higuain esetében nyilván nem segített, hogy idő előtt áthozták európába, egyből egy ilyen szintű klubba. ahhoz képest nem rossz.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.10. 20:57:39

És csak bízhat jobb lesz, mert akit egyszer Pancho leír, az bízhat a szép jövőben.

crouchy 2008.11.10. 21:08:48

OFF: valaki meg tudná nekem mondani hogy mi történt a svéd bajnokság utolsó fordulójában?

rizla 2008.11.10. 21:17:22

popp mondjuk ez igaz, pancho helyében én itt letenném a pennát : DDDDDDDDDDD

crouchy: ki a büdös faszt érdekel a svéd bajnokság?

crouchy 2008.11.10. 21:46:33

de már meg is van. csak megin elírta a hülye nso.

Dzsúd Horse 2008.11.10. 22:27:58

Mennyire imádjátok Higuaint, még hétfőn is róla van szó. NST lőhetne róla egy posztot, hogy örüljetek.

ApukadHUN 2008.11.10. 22:33:51

Kimaradt már a 10 legnagyobb ígéret közül is. Oda még Gago is befért.
süti beállítások módosítása